Tomorrow is not today!
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja ik zeg ook nog steeds LECSpotmatic schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:55:
LEC straks gewoon op P1. Denk ik.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk het haast nietG_Dragon schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:55:
Gaat iemand die tijd van Max nog verbeteren? Ik weet het niet..
Maar wie ben ik
Of hij gaat eraf omdat hij te hard pushtSpotmatic schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:55:
LEC straks gewoon op P1. Denk ik.

Hail to the king baby!
Hebben ze de zandzakken niet net voor de start van de Q in de Groene Red Bull Aston Martin gestopt? Die was plots wel heel langzaam...Xgar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:55:
[...]
Misschien meegebracht door dat ex merc personeel.
Italie? Saudie Arabie?
Kan je hem toch wel aanrekenen. Beide overigens omdat hij flink geirriteerd was hoe het allemaal liep in die races.
blup
Italië was de schuld van Hamilton. Die had ruimte moeten laten.Bezulba schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:57:
[...]
Italie? Saudie Arabie?
Kan je hem toch wel aanrekenen. Beide overigens omdat hij flink geirriteerd was hoe het allemaal liep in die races.
blup
Enige reden waarom max daar uberhaupt zat was omdat Hamilton te snel was en hij toch nog even snel er voor wou blijven na z'n strage pitstop.Amphiebietje schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:58:
[...]
Italië was de schuld van Hamilton. Die had ruimte moeten laten.
blup
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 21-05-2022 17:01 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 12:16 . Reden: Begrijpelijk, maar hou het netjes aub. ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Inderdaad, veel te vaak bij RBR.Wok schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:00:
Verstappen wéér problemen
Prima hout dus 😊PaulBloem schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:55:
Nu eens kijken uit welk hout LEC gesneden is.. one shot!
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Haha u zei?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
P2 is misschien wel de betere positie morgen.......Wok schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:01:
Red Bull gooit het *piep* iedere keer weer door het putje...
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 12:17 . Reden: Quote aangepast ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mooie top 10 wel!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Boze Max is nog snellere Max.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, als dat hok het blijft doen wel ja. Maar parc fermé dus geen idee totdat de race er is.Grert schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:03:
[...]
P2 is misschien wel de betere positie morgen.......
Verder blij dat Mercedes het gevecht aan kan gaan, ik ben erg benieuwd naar de race morgen!
Problemen met de auto van Max? Dat zou ze nog wel eens het kampioenschap kunnen kosten.
Edit: Wat grappig om te lezen dat de Max fans P2 als iets positiefs zien 🥲
[ Voor 41% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-05-2022 17:07 ]
Dit inderdaad. En liever nu de no power en p2 dan morgen no power en 0 punten. Morgen op race pace dan maar.Justevo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:03:
Dat Ferrari sneller is over één rondje weten we nu wel, dat is allemaal niet zo spannend. Van mij mag Leclerc het hele seizoen de poles neerzetten, zondag komt ie vooralsnog steeds te kort.
Dit dus. Lekker spannendFabianGTI schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:03:
Mooie Q, lekker divers veld zo door elkaar
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Als je schade moet repareren mag dat gewoon, dus als er iets overduidelijk iets stuk is mag je dat volgens mij gewoon fixxen?LZ86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:04:
[...]
Ja, als dat hok het blijft doen wel ja. Maar parc fermé dus geen idee totdat de race er is.
Problemen/defecten mogen ze wel oplossen toch?LZ86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:04:
[...]
Ja, als dat hok het blijft doen wel ja. Maar parc fermé dus geen idee totdat de race er is.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Valt uiteindelijk best mee. Russell zes tienden en Hamilton zeven tienden achter de pole. Dat was in Bahrein ook en die baan is langer.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:04:
Lec doet even een 1.18, poeh!
Verder blij dat Mercedes het gevecht aan kan gaan, ik ben erg benieuwd naar de race morgen!
Moeten ze eerst maar eens zien te finishen, dat is het grote probleemDoubleDutch schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:05:
Dacht dat Max al wedstrijden heeft gewonnen door niet op pole te starten, zondag worden de punten verdeeld en wat ik begreep heeft RBR het beter voor elkaar met de banden en de longruns.
Die jas van de presentatrice.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Als je warmere temperaturen gewend bent, is koeler al snel "koud".psy schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:06:
Jeetje. Ik dacht dat het superwarm was daar.
Die jas van de presentatrice.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Echt weglopen bij de rest zal niet zo makkelijk gaan.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Yep. Valt wel op inderdaad.renegrunn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:
Hamilton moet tandjes bijzetten. Russel is ‘em de baas tot nu toe… en zou mij niets verbazen als dat zo blijft eigenlijk.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Geen verrassing toch, heeft eindelijk een volwaardig teamgenoot die niet automatisch aan de kant gaatrenegrunn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:
Hamilton moet tandjes bijzetten. Russel is ‘em de baas tot nu toe… en zou mij niets verbazen als dat zo blijft eigenlijk.
Kwalificatie zitten ze vrij dicht bij elkaar. in de races hebben ze vergelijkbare pace maar Russell heeft echt veel meer geluk gehad met (V)SCs.renegrunn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:
Yep, in Parc Ferme mag dat mits het onderdeel zelfde spec heeft. Max had het over DRS dingetje.DutchCrownNL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:05:
[...]
Problemen/defecten mogen ze wel oplossen toch?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Waarom heb ik nu het idee dat het een bewuste P2 was?Dentist schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:10:
Aldus Helmut Marko was het slechts de DRS die niet open ging. Geen issue met motor.
Tja, BOT bleef ie geregeld ook enkel door teamorders voor en van Rosberg verloor ie ook. Na al die jaren in een superieure auto die kampioenschappen winnen is er wel zand in de ogen gestrooid.renegrunn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:
HAM is een zeer goede coureur, maar zeker niet de beste op de grid. Dat blijkt nu hij eindelijk een waardige concurrent in de 2e auto heeft en niet meer de beste auto
Maar goed dat geklooi met die DRS, ik dacht dat dat iets was van vorig jaar?
Zo klonk het nietDentist schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:10:
Aldus Helmut Marko was het slechts de DRS die niet open ging. Geen issue met motor.
Niks mis met de motor, geen instructies van GP, geen failed sensors mocht gewoon doorrijden. Lijkt me sterk dat er iets niet goed is.
Dat was ook overduidelijk te zien op de beelden.Dentist schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:10:
Bl44t
Vleugels flexen altijd wel, tot een bepaalde centimeters of millimeters mogen ze buigen. Als FIA ze goedkeurde is er niks aan de hand. Teams zullen altijd de grijze gebieden opzoeken.RRCreations schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:31:
[...]
Dat waren de achtervleugels van Red Bull ook vorig jaar en toch moesten de regels worden veranderd.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eerste wil je nooit zijn natuurlijk?Spotmatic schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:11:
[...]
Waarom heb ik nu het idee dat het een bewuste P2 was?
Kan me vergissen, maar het leek sterk op een probleem dat ze eerder gehad hebben.
Hopelijk is het opgelost voor de race.
Ik hoop het wel, nu een DNF, dan word het wel erg moeilijk om te strijden voor het kampioenschap, naar mijn mening.
Wel in de race. In Q is het soms een ander verhaal.
Geen idee? Hij start nu op de vuile kant van de baan, dus een voordeel lijkt dat niet te zijn.Spotmatic schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:11:
[...]
Waarom heb ik nu het idee dat het een bewuste P2 was?
Wat had je in gedachten?
Testing, one, two ...
Dat snap ik nietSpotmatic schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Wel in de race. In Q is het soms een ander verhaal.
Als het een serieuze vraag was
Punten worden in de race gegeven dus no. 1 krijgt maximale punten. Dat wil je altijd. Terwijl de baan soms niet ideaal kan zijn op startplekken 1-3-5 etc. Dus dan ben je in kwalificatie helemaal niet zo teleurgesteld met p2. Omdat je verwacht sneller weg te zijn in de race
Testing, one, two ...
Lijkt mij niet. De banden hielden 1 ronde nauwelijks vol, laat staan een stint met volle bak benzine en waarschijnlijk nog hogere temperatuur. Denk dat iedereen op geel start, misschien achterin wat gokjes op wit.hardware-lover schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:35:
Start op rood morgen (hoorde ik dat goed van Sainz)?
"Today is the worst day since yesterday"
Vraag alle rijders even m.b.t. de laatste raceNukar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:44:
Zag ik het goed dat Sainz water dronk voor het wegen? Mag dat wel? Zo niet, wat zijn dan de mogelijke gevolgen?
Mag ik hopen van wel. Slok water gebeurd vaker.Nukar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:44:
Zag ik het goed dat Sainz water dronk voor het wegen? Mag dat wel? Zo niet, wat zijn dan de mogelijke gevolgen?
"Today is the worst day since yesterday"
De Ferrari is nu dé motor van het veld zoals de Merc dat in 2014 was. Alle Ferrari teams hebben stappen gemaakt, zie Haas. Bottas is met een rookie naast zich moeilijk in te schatten. Hij doet het aardig, maar afgelopen race wel een dijk van een onnodige fout gemaakt. Zhou lijkt er compleet niet bij te zitten. Gaan ze van 3 jaar Giovanazzi naar Zhou. Ik had een bak geld voor Piastri neergelegdPatrickC schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:20:
Je ziet aan Bottas dat hij duidelijk opgeleefd is nu hij niet meer in dienst van Lewis hoeft te rijden. Fijn dat hij een auto heeft waar hij toch wat kan laten zien, want die auto waar RAI en GIO in reden de laatste jaren was nou niet echt competitief.
FIA /stewards is weer lekker bezig (ja FIA bashen kuch kuch). Norris buiten de witte lijn rondje afpakken, maar tijdens de F3 mag er wel iemand doorrijden waar de gehele motorkap rondwapperd, en ook in het veld terechtkwam. Mag men van geluk spreken dat het geen constructief onderdeel was, maar poeh, losflapprende onderdelen houdt men nog steeds de ogen mee dicht terwijl dat moet gewoon direct van het gas af en de pits in zijn anders DSQ. Veiligheid blijft willekeurig in de Formule 1/2/3.....
Leclerc blijft een hotlappertje, knap, daar niet van, maar als die long runs een indicatie zijn dan is het Leclerc die er 10-12 rondjes voorblijft en dan komt Max eraan. Als er maar geen gekke dingen gebeuren bij de start of de RB gremlins weer naar voren komen en dan moet Max dit kunnen winnen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Denk geel --> witTheBrut3 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:39:
[...]
Lijkt mij niet. De banden hielden 1 ronde nauwelijks vol, laat staan een stint met volle bak benzine en waarschijnlijk nog hogere temperatuur. Denk dat iedereen op geel start, misschien achterin wat gokjes op wit.
Afhankelijk van SC natuurlijk.
Maar op medium zal het redelijk gelijk op gaan, maar op wit was de RB superieur de afgelopen dagen
Het punt is dat dit gebeurde voor de weging, sterker nog, iemand van de FIA zi tegen hem dat hij nog moest wegen. Vervolgens loopt hij terug naar de sokkel waar zijn helm en handschoenen zijn, legt pet weg, opent de fles water en drinkt. Pas daarna pakt hij zijn helm etc. en haat hij naar de weegschaal.Teknix1982 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:45:
[...]
Mag ik hopen van wel. Slok water gebeurd vaker.
Ik meen me te herinneren dat er in een van de lagere formules een paar jaar geleden iemand werd gediskwalificeerd door iemand een flesje water in zijn overal deed of leeg goot.
Water mag je drinken na de weging boor zover ik weet maar of dit ook zo in de regeltjes staat weet ik niet.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Zou ik ook verwachten, meende het echter zo te horen tijdens zijn grid interview. Zal ik me vergist hebbenTheBrut3 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:39:
[...]
Lijkt mij niet. De banden hielden 1 ronde nauwelijks vol, laat staan een stint met volle bak benzine en waarschijnlijk nog hogere temperatuur. Denk dat iedereen op geel start, misschien achterin wat gokjes op wit.
Testing, one, two ...
Hill denkt dat wit niet gebruikt gaat worden. Geel, geel, rood verwacht hij.LZ86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Denk geel --> wit
Maar op medium zal het redelijk gelijk op gaan, maar op wit was de RB superieur de afgelopen dagen
Het gaat erom of de coureur aan het minimale gewicht voldoet. Mocht iemand precies een grens geval zijn op het weeg moment zal het mogelijk wat uit maken maar anders gaat die 2 slokken geen verschil maken. Tijdens de race kunnen ze ook drinken, weliswaar is die intake gemeten maar een flesje zal max 300 gram verschil maken mits in 1 x leeg gedronken.Just_I schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:58:
[...]
Het punt is dat dit gebeurde voor de weging, sterker nog, iemand van de FIA zi tegen hem dat hij nog moest wegen. Vervolgens loopt hij terug naar de sokkel waar zijn helm en handschoenen zijn, legt pet weg, opent de fles water en drinkt. Pas daarna pakt hij zijn helm etc. en haat hij naar de weegschaal.
Ik meen me te herinneren dat er in een van de lagere formules een paar jaar geleden iemand werd gediskwalificeerd door iemand een flesje water in zijn overal deed of leeg goot.
Water mag je drinken na de weging boor zover ik weet maar of dit ook zo in de regeltjes staat weet ik niet.
Ik heb geen racetempo voorbij zien komen op wit? Er werd in dit topic gedeeld dat de racepace testen op rood en geel waren, en op geel was Verstappen ruim het snelst?LZ86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Denk geel --> wit
Dat is de reden waarom ik er in eerste ook niet van stond te kijken van wat ik meende te horen over wat Sainz zei over zijn startband voor morgen.
Eens kijken wat ze aan nieuw rubber beschikbaar hebben voor morgen, dan wordt het plaatje al wat duidelijker verwacht ik.
Testing, one, two ...
Ik heb net even de sporting regulations en de technical regualtions doorgenomen op dit topic (quick scan):Just_I schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:58:
[...]
Het punt is dat dit gebeurde voor de weging, sterker nog, iemand van de FIA zi tegen hem dat hij nog moest wegen. Vervolgens loopt hij terug naar de sokkel waar zijn helm en handschoenen zijn, legt pet weg, opent de fles water en drinkt. Pas daarna pakt hij zijn helm etc. en haat hij naar de weegschaal.
Sporting regulations:
Technical regualtions:60) POST SPRINT AND POST RACE PARC FERMÉ
60.1 Only those officials charged with supervision may enter the parc fermé. No intervention
of any kind is allowed there unless authorised by such officials.
60.2 When the parc fermé is in use, parc fermé regulations will apply in the area between the
Line and the parc fermé entrance.
60.3 The parc fermé shall be secured such that no unauthorised persons can gain access to
it.
60.4 Each Driver must remain fully attired until after they have been weighed (e.g.: Helmet,
Gloves, etc.)
60.5 Drivers must not interfere with parc fermé protocols in any way.
Daar wordt niets gemeld over drinken.ARTICLE 4: MASS
4.1 Minimum mass
The mass of the car, without fuel, must not be less than 798kg at all times during the
Competition.
If, when required for checking, a car is not already fitted with dry-weather tyres, its mass will
be determined using a set of dry-weather tyres selected by the FIA technical delegate.
4.2 Mass distribution
With the car resting on a horizontal plane the mass measured at the front and rear axles must
not be less than the mass specified in Article 4.1 factored by 0.445 and 0.540 respectively at
all times during the qualifying practice session. Rounding will be to nearest 0.5kg.
If, when required for checking, a car is not already fitted with dry-weather tyres, its mass will
be determined using a set of dry-weather tyres selected by the FIA technical delegate.
4.3 Mass of tyres
The mass limit specified in Article 4.1 and the factors specified in Article 4.2 will be adjusted
up or down according to any differences (rounded to the nearest 1kg for Article 4.1) between
the total set and individual axle set mass respectively of the dry-weather tyres used in the
Championship taking place in the calendar year referred to in the title and the preceding
year’s Championship.
4.4 Ballast
Ballast can be used provided it is secured in such a way that tools are required for its removal
and that it remains immobile with respect to the sprung mass in its entirety. It must be
possible to fix seals if deemed necessary by the FIA technical delegate.
Ballast designated for the sole purpose of achieving the driver mass specified in Article 4.6.2
must :
a. Be entirely located to the car between the front and rear extent of the cockpit entry
template.
b. Be attached securely to the survival cell and sealed by the FIA.
c. Be clearly identified.
d. Have a density greater than 8000Kg/m3
.
A nominal such mass of 10kg should be present for the impact test described in Article 13.2.
4.5 Adding during the race
With the exception of compressed gases, no substance may be added to the car during the
race. If it becomes necessary to replace any part of the car during the race, the mass of the
new part must not be more than that of the original part.
4.6 Mass of the driver
4.6.1 The mass of the driver with his seat and driving equipment will be established by the FIA
technical delegate at the first Competition of the Championship, this reference mass may be
amended at any time during the Championship season if deemed necessary by the FIA
2022 Formula 1 Technical Regulations 46 29 April 2022
© 2022 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 11
technical delegate. This reference mass will be used to establish the minimum mass of the
driver and ballast referred to in Article 4.6.2 below.
4.6.2 The reference mass of the driver will be added to the mass of any ballast designated for this
purpose and at no time during the Competition, may this be less than 80kg.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Als je tijdens de race drinkt, haal je gewicht uit de auto en stopt dat in de coureur (die een hoeveelheid verdampt). Totaal wordt lichter. (Of dit substantieel is, I don't know).Teknix1982 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:40:
[...]
Het gaat erom of de coureur aan het minimale gewicht voldoet. Mocht iemand precies een grens geval zijn op het weeg moment zal het mogelijk wat uit maken maar anders gaat die 2 slokken geen verschil maken. Tijdens de race kunnen ze ook drinken, weliswaar is die intake gemeten maar een flesje zal max 300 gram verschil maken mits in 1 x leeg gedronken.
Als je na de race drinkt, blijft het gewicht vd auto hetzelfde, en de coureur wordt zwaarder. Totaal wordt zwaarder.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Grappig, Kun je dus een speciaal 'drankfles' maken van lood, max 300ml dat het eruit ziet, maar dat het wel kg of 2 wegt ofzoricardo246 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:43:
[...]
Ik heb net even de sporting regulations en de technical regualtions doorgenomen op dit topic (quick scan):
Sporting regulations:
[...]
Technical regualtions:
[...]
Daar wordt niets gemeld over drinken.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
https://www.motorsport.co...ain-q3-slowdown/10308323/"It wasn't actually power. In the end, it was a DRS that didn't open,"
Die slok na de race is geneuzel in de marge vermoed ik. En de intake tijdens de race zit inderdaad in het startgewicht. Laat ik het zo zeggen, ik vermoed dat het er niet toe doet. Is een gevoelskwestie van mij. Anders had Sainz hier echt wel bij stil gestaan toch?ricardo246 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:43:
[...]
Ik heb net even de sporting regulations en de technical regualtions doorgenomen op dit topic (quick scan):
Sporting regulations:
[...]
Technical regualtions:
[...]
Daar wordt niets gemeld over drinken.
Dat denk ik ook, praktisch gezien geen reden om hier bij stil te staan. Maar als ik dan denk aan inspector Seb vs. Verstappen die de achtervleugel van Merc aanraakte vorig jaar... Het kan ook achteraf voor opschudding zorgen en alsnog tot een straf komen. Je weet het nietTeknix1982 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:02:
[...]
Die slok na de race is geneuzel in de marge vermoed ik. En de intake tijdens de race zit inderdaad in het startgewicht. Laat ik het zo zeggen, ik vermoed dat het er niet toe doet. Is een gevoelskwestie van mij. Anders had Sainz hier echt wel bij stil gestaan toch?

Als je ziet wat ze in Miami weg dronken zonder dat er wat van gezegd werd, dan denk ik dat het allemaal niet zoveel uit maakt.marcelcee schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:06:
[...]
Dat denk ik ook, praktisch gezien geen reden om hier bij stil te staan. Maar als ik dan denk aan inspector Seb vs. Verstappen die de achtervleugel van Merc aanraakte vorig jaar... Het kan ook achteraf voor opschudding zorgen en alsnog tot een straf komen. Je weet het niet
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |