[F1 2022] Race 6 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:
  • 93.379 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:49:
[...]

They pulled a Ferrari :+
Russell gaf aan dat Ferrari en redbull in de laagste power mode zaten. Mercedes dus denkelijk niet. Net als in Miami.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Russell gaf aan dat Ferrari en redbull in de laagste power mode zaten. Mercedes dus denkelijk niet. Net als in Miami.
Ja zo kennen we nog E10 verhalen van Mercedes… Oh wacht… :+ >:)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:56
D-Ed schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Ik ben de laatste tijd niet zo ingelezen.. Over welk statement hebben we het? Ik zag die groene blikjes eerder in het topic maar voor de rest geen idee..

Edit: Ah, volgens mij ben ik bij gelezen na het bericht van @siggy _/-\o_
Aston Martin rijdt in een auto die erg op de Red Bull lijkt en dat mag van de FIA. Aston Martin is groen en RBR dronk vandaag de kiwi smaak van Red Bull en dat zit in groene blikjes

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Harrie

NederVlaming

Misschien ook even een foto erbij, als die niet al is langsgekomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Harrie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:40:
[Embed]

Misschien ook even een foto erbij, als die niet al is langsgekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9neJ7WfwhOJHS4oB7XJ5l5jCuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUTmj6f79zhiZeJS2IIsGpLk.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
Zou mooi zijn als t dichter op elkaar lijkt te zitten. Standaard RB en FER op 1-4 zolang ze heel blijven/ geen fouten maken is ook wat saai eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:01

TrekDr0p

QR niet scannen

rik86 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:11:
Zou mooi zijn als t dichter op elkaar lijkt te zitten. Standaard RB en FER op 1-4 zolang ze heel blijven/ geen fouten maken is ook wat saai eigenlijk
Niet als ze een hele race close battle hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rik86 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:11:
Na 8 jaar kan ik het (nog) goed zien…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:31

Amphiebietje

In de blubber

Kan Red Bull voor de volgende race misschien hun auto overschilderen in dezelfde kleuren als de AM? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
pro_6or schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:15:
Ferrari motor plof voor Bottas.

De limiet opzoeken? Argument voor “reliability” update?
Conspiracy much? Als Ferrari een betrouwbaarheidsupdate wilt doen kan dat gewoon. Uiteraard wel binnen de regels dat de wijziging door alle fabrikanten en de FIA goedgekeurd moet worden op basis van een complete beschrijving van de wijzigingen en waarom het nodig is. Daarvoor hoef je dus echt geen motor te laten ploffen.

Daarnaast heeft Alfa Romeo al het hele seizoen zo nu en dan wat mechanische problemen. Dus dit zal er wel weer eentje in dat rijtje zijn geweest. I.p.v. dat het een complot is voor Ferrari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Conspiracy much? Als Ferrari een betrouwbaarheidsupdate wilt doen kan dat gewoon. Uiteraard wel binnen de regels dat de wijziging door alle fabrikanten en de FIA goedgekeurde moet worden op basis van een complete beschrijving van de wijzigingen en waarom het nodig is. Daarvoor hoef je dus echt geen motor te laten ploffen.

Daarnaast heeft Alfa Romeo al het hele seizoen zo nu en dan wat mechanische problemen. Dus dit zal er wel weer eentje in dat rijtje zijn geweest. I.p.v. dat het een complot is voor Ferrari.
Logisch dat je met een van de 2 b teams de limiet op zoekt, dan weet je waar jouw grenzen liggen.

Overigens verbaast het me dat sommigen zo naïef blijven na jaren F1 volgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:37
Alle Ferrari aangedreven teams hebben bij de grand prix van Miami een nieuwe motor gekregen vanwege een betrouwbaarheidsissue. Geen idee of de uitvalbeurt van Bottas hier aan gerelateerd is maar leek wel een motorprobleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Logisch dat je met een van de 2 b teams de limiet op zoekt, dan weet je waar jouw grenzen liggen.

Overigens verbaast het me dat sommigen zo naïef blijven na jaren F1 volgen.
Dat is niet wat je in de eerdere post schreef. Daarvan was de strekking veel meer "even een motor opblazen om een update te forceren". Dat vind ik complotdenken. Dat ze wellicht bij een B-team, op vrijdag, net wat meer de grens opzoeken zou kunnen. Maar niets of niemand houdt Ferrari tegen om betrouwbaarheidsupdates te doen, zolang het wordt goedgekeurd.

En zie hier. Blijkbaar heeft Ferrari dus al een betrouwbaarheidsupdate gedaan zonder iets te forceren.
Chocoball schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:13:
Alle Ferrari aangedreven teams hebben bij de grand prix van Miami een nieuwe motor gekregen vanwege een betrouwbaarheidsissue. Geen idee of de uitvalbeurt van Bottas hier aan gerelateerd is maar leek wel een motorprobleem.
Dan is er natuurlijk wel een grote kans dat die oude (/onbetrouwbare) motor nu er in lag. Liever op vrijdag met een potentieel onbetrouwbare motor rijden en wat FP tijd missen dan niet met 3 motoren toekomen en onnodige grid penalties moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat @RobertMe schrijft, de "vrijdagmotor" zal er nu hebben ingehangen. Er leek echter ook "rook" vanuit de cockpit te komen, zou het dan wel de motor zijn geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:32
Ik meen dat Ferrari voor de start van het seizoen sowieso al had aangegeven 4 motoren te gaan gebruiken. Dus dat betrouwbaarheid een dingetje is lijkt mij sowieso niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:31:
Wat @RobertMe schrijft, de "vrijdagmotor" zal er nu hebben ingehangen. Er leek echter ook "rook" vanuit de cockpit te komen, zou het dan wel de motor zijn geweest?
Nogal vroeg in het seizoen voor een vrijdag motor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:34:
[...]
Gezien Miami niet geheel onlogisch, wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BlackMonkey schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:34:
Ik meen dat Ferrari voor de start van het seizoen sowieso al had aangegeven 4 motoren te gaan gebruiken. Dus dat betrouwbaarheid een dingetje is lijkt mij sowieso niet gek.
Hebben ze idd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:11
MikeyMan schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Wellicht, maar als ze in Miami een update hebben doorgevoerd dan zullen ze toch echt een oude en een nieuwe spec hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:22:
[...]

Dat is niet wat je in de eerdere post schreef. Daarvan was de strekking veel meer "even een motor opblazen om een update te forceren". Dat vind ik complotdenken. Dat ze wellicht bij een B-team, op vrijdag, net wat meer de grens opzoeken zou kunnen. Maar niets of niemand houdt Ferrari tegen om betrouwbaarheidsupdates te doen, zolang het wordt goedgekeurd.

En zie hier. Blijkbaar heeft Ferrari dus al een betrouwbaarheidsupdate gedaan zonder iets te forceren.

[...]

Dan is er natuurlijk wel een grote kans dat die oude (/onbetrouwbare) motor nu er in lag. Liever op vrijdag met een potentieel onbetrouwbare motor rijden en wat FP tijd missen dan niet met 3 motoren toekomen en onnodige grid penalties moeten nemen.
Wat jij zelf schrijft is niet wat ik zeg. Het is wat je denkt en er dan een term aan verbonden. Not a good look.

Ik vraag me af of ze de randjes opzoeken (om te weten waar die liggen) met evt als voordeel “reliability update” onderbouwing of dat hij nu al ploft omdat ze toch wel wat te veel vragen. Ferrari is ineens de sterkste PU en daar moeten we het nog jaren mee doen. Ik hoop dat redbull nog jaren de sterkste zal zijn of iig On equal footing.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 15:20

alienfruit

the alien you never expected

Ik las op nu.no dat Verstappen vijfde is geworden in de laatste VT?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:50
alienfruit schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:47:
Ik las op nu.no dat Verstappen vijfde is geworden in de laatste VT?
Nee is fake news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

lijkt er op dat de RB in Spanje milder is voor de bandjes dan de Ferrari, alleen even afwachten wat de werkelijke snelheid van de Mercedes is...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Charles-Leclerc-Ferrari-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-c963721d-1901392.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Charles-Leclerc-Ferrari-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-552732f7-1901408.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-bb19a125-1901393.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Fernando-Alonso-Alpine-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-2ea55817-1901412.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/George-Russell-Mercedes-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-acf58e50-1901385.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Lewis-Hamilton-Mercedes-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-2bdeddb6-1901411.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Valtteri-Bottas-Alfa-Romeo-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-1e237009-1901402.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sebastian-Vettel-Aston-Martin-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-94ee1219-1901382.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Lance-Stroll-Aston-Martin-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-a79c42d2-1901401.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Red-Bull-Formel-1-GP-Spanien-Barcelona-20-Mai-2022-169Gallery-bec9b3dc-1901404.jpg
bron: AMuS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Waarom heeft Red Bull 2 verschillende liveries? 1 blauwe en een groene???? :+

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
Hallo

I'm back with the race simulation pace charts created from the data from FP2.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-spanish-gp-fp2-session/gp_6_2022_fp2_top_10_1.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-spanish-gp-fp2-session/gp_6_2022_fp2_bottom_10_1.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-spanish-gp-fp2-session/gp_6_2022_fp2_all_1.svg

The source is ... still me, but in my signature ;)

F1pace

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27
pro_6or schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Nu.nl schrijft juist andersom:
Op basis van hun racesnelheid is Red Bull het te kloppen team. Hopelijk kunnen wij de aansluiting vinden, maar we weten ook dat wij waarschijnlijk met een lagere motorstand dan Red Bull en Ferrari hebben gereden.
https://www.nu.nl/formule...van-stuiterende-auto.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:04
De originele bron:

"Ferrari and Red Bull were in their lowest power mode so they have a bit on us there so I don't know, it is tricky.

https://www.skysports.com...ss-after-crucial-upgrades

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 23:27
TinusXIII schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:47:
[...]

De originele bron:

"Ferrari and Red Bull were in their lowest power mode so they have a bit on us there so I don't know, it is tricky.

https://www.skysports.com...ss-after-crucial-upgrades
Ik kwam inderdaad van Wolff ook al een citaat tegen dat Ferrari en RB lagere standen gebruikten. Dus denk dat nu.nl het verkeerd verstaan / vertaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

f1bythenumbers schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 03:09:
Hallo

I'm back with the race simulation pace charts created from the data from FP2.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

The source is ... still me, but in my signature ;)
Nice,

Racepace van de RBR op geel ziet er meesterlijk uit.
Jammer dat we geen racepace zien van de fer op geel.
Ben wel benieuwd of ze dat vandaag nog gaan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 21:20
Grote voordeel is dan dat VER een overcut kan doen want Fer zal wel weer op pole kwalificeren. Kan V1 lekker buiten blijven als Lec al moet pitten om naar hard te gaan. Enige vervelende is dat je tegenwoordig al zonder een seconde na te denken de bandenstrategie aan de voorkant van de grid kan bepalen. Geel - wit...klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:56
TrekDr0p schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:53:
[...]

Nice,

Racepace van de RBR op geel ziet er meesterlijk uit.
Jammer dat we geen racepace zien van de fer op geel.
Ben wel benieuwd of ze dat vandaag nog gaan laten zien.
LEC toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:04:
Grote voordeel is dan dat VER een overcut kan doen want Fer zal wel weer op pole kwalificeren. Kan V1 lekker buiten blijven als Lec al moet pitten om naar hard te gaan. Enige vervelende is dat je tegenwoordig al zonder een seconde na te denken de bandenstrategie aan de voorkant van de grid kan bepalen. Geel - wit...klaar.
Nou, blijkbaar wordt er alweer eens over een tweestopper gesproken. En dat is ook wat Hamilton vorig jaar de winst heeft opgeleverd. Verstappen op kop en Mercedes voorspelde de degradatie, verse bandjes en Hamilton kwam zo weer er bij, en er over. En Verstappen kon dan niet meer stoppen door de undercut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Nou, blijkbaar wordt er alweer eens over een tweestopper gesproken. En dat is ook wat Hamilton vorig jaar de winst heeft opgeleverd. Verstappen op kop en Mercedes voorspelde de degradatie, verse bandjes en Hamilton kwam zo weer er bij, en er over. En Verstappen kon dan niet meer stoppen door de undercut.
Ja, daar was echt niks aan te doen vorig jaar. Gek genoeg was het inhalen bij de start wat het pleit beslechtte.

Maar dit jaar heeft Max meer tempo denk ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

|:(
Ik dacht dat hij ook op rood reedt..

Nou dan ziet de racepace op geel er helemaal goed uit.

Ben benieuwd of de witte band net als miami weer meer FER zijn kant op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TrekDr0p schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:27:
[...]

|:(
Ik dacht dat hij ook op rood reedt..

Nou dan ziet de racepace op geel er helemaal goed uit.

Ben benieuwd of de witte band net als miami weer meer FER zijn kant op valt.
Ging die niet. Ferrari oververhit. Maar na een SC zijn alle banden weer koel én heb je DRS toe.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Bottas is zijn motor uit de eerste races van het seizoen definitief kwijt en zal later in het jaar een grid penalty moeten incasseren.

Sainz heeft een chassis wissel door een probleem met het brandstofsysteem. Norris heeft ook een chassis wissel door gisteren te hard over de kerbs te gaan.

Curfew is verbroken voor Vettel (extra onderdelen), Verstappen en Gasly (versnellingsbak)

https://www.motorsport.co...celona-practice/10307882/
https://www.motorsport.co...hange-barcelona/10307915/
https://the-race.com/form...ges-for-sainz-and-norris/

P.S. Het zit Red Bull wel diep hè, kom vandaag in de supermarkt is alleen de Red Bull groen met 50% korting. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:12:
[...]
Ik zeg niet dat het niet het geval gaat zijn, maar in tegenstelling tot vorig jaar starten ze nu op (nieuwe) banden naar keuze. Het is de eerste keer dat ze de hardste band inzetten voor een race (dit jaar), geen idee hoe deze zich verhoudt tot die van vorig jaar.

Ik ben vooral benieuwd of Mercedes toch vooraan mee gaat of kan doen, dan wordt het strategisch toch een heel ander verhaal voor rood en blauw. Gisteren kon (Hamilton?), vrij gemakkelijk het tempo van Leclerc volgen leek het.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Interview met Horner over Mercedes en Aston Martin.
[YouTube: Christian Horner Interview after FP2 of the Spanish Grand Prix.]
Interview met Wolff over het stuiteren.
[YouTube: Toto Wolff Interview after FP2 of the Spanish Grand Prix.]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06 00:03
FP3! Benieuwd hoe de verhoudingen liggen. Het lijkt erop dat FER snel is over 1 rondje, maar de RB superieur is in racepace tot zover. Zeker op de harde band.

Als ze bij VER de balans wat beter krijgen is ie denk ik niet te stoppen morgen

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 21-05-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:51
Chocoball schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:18:

Sainz heeft een chassis wissel door een probleem met het brandstofsysteem.
Moet ik dat lezen als: Het probleem aan het brandstofsysteem is niet te fixen waardoor dat chassis op dit moment niet beschikbaar is? Kan mij anders niet echt voorstellen hoe een brandstofsysteem zorgt voor het moeten wisselen van een chassis.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Maarten_E schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Moet ik dat lezen als: Het probleem aan het brandstofsysteem is niet te fixen waardoor dat chassis op dit moment niet beschikbaar is? Kan mij anders niet echt voorstellen hoe een brandstofsysteem zorgt voor het moeten wisselen van een chassis.
Het kan ook ermee te maken hebben dat de benzine"tank" (= meer een zak dan een tank) zich sinds dit jaar in de monoque bevindt. Dit naar aanleiding van de crash van Grosjean met de opengescheurde tank. Het kan dus zomaar zijn dat er daardoor een probleem is in een deel waar niet eenvoudig aan te komen is en het wisselen van het chassis een veel snellere oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Maarten_E schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:01:
[...]

In de artikelen wordt alleen gewezen op de reden van de wijziging maar niet wat er precies gebeurd is. Denk ook niet dat ik het scruteneering report van Jo Bauer iets zal staan.

Edit: Binotto meldt bij Sky F1 dat er een brandstof lekkage was waardoor het chassis vervangen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De auto van Gasly rookt/stoomt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTRvqyFWIAAPUJL?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gasly was iets kleins met isolatie rond de uitlaat.
En ondertussen staan Schumacher zijn remmen in de fik...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13

Edd

Die van Mick ook ;)

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTRxiTMWUAAFQmG?format=jpg&name=small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Nog even over Bottas, gisteren deed de motor plof wat zelfs een gat in het bodywork heeft veroorzaakt.
Valtteri Bottas hatte gestern schon ein Problem mit dem Motor. Der Ferrari ist regelrecht explodiert und hatte ein Loch in die Motorhaube gerissen.
bron:AMuS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 19:23
Koeling van de remmen is met deze nieuwe wielen toch wel een dingetje. Ben benieuwd hoe dat op de echt super hete banen later het jaar gaat aflopen.

[ Voor 0% gewijzigd door computerjunky op 21-05-2022 13:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wie is eigenlijk die kerel in de Ferrari box in het geel gekleed? Die valt de laatste paar races erg op en lijkt alleen maar strak onder de coke op zoek naar selfies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hopelijk geeft deze training een goed beeld voor de kwalificatie (kan die niet live zien :P)

Ferrari zover snel, eens kijken wat Verstappen kan doen die neemt even zijn tijd zo te zien.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 15:34
Max kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 14:36

DataGhost

iPL dev

Erazzzer schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:20:
Wie is eigenlijk die kerel in de Ferrari box in het geel gekleed? Die valt de laatste paar races erg op en lijkt alleen maar strak onder de coke op zoek naar selfies.
Foto/screenshot/timestamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Erazzzer schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:20:
Ik gok op John Elkann, CEO van Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ferrari en Red Bull dicht bij elkaar dus en in de rest van het veld ook weinig verrassingen dat zit erg dicht bij elkaar.

Dat kan wel leuk zijn voor wie er door mag naar q2 en q3.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Chocoball schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Ik gok op John Elkann, CEO van Ferrari.
Hmm, misschien zijn broer, Lapo Elkann. Die lijkt wat extravaganter.

Afbeeldingslocatie: https://64.media.tumblr.com/3615ee27681fcf66cd75d5716ced0972/83bb726d6a722a5e-a6/s540x810/1a6b223abbf2d865c8e6e13e9c1c6c4ab97b2fee.jpg
https://www.tumgir.com/tag/lapo%20elkann

[ Voor 30% gewijzigd door Harrie op 21-05-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:41
Gaat lekker daar met de communicatie bij Mercedes. Geven de tijden van RUS door aan HAM, maar HAM wil alleen de snelste tijden weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
HAM wordt gewoon zoek gereden door RUS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

KlaasjeNL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:39:
Gaat lekker daar met de communicatie bij Mercedes. Geven de tijden van RUS door aan HAM, maar HAM wil alleen de snelste tijden weten.
Nou, het was bijna goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:42
Max maar 1 rondje gedaan zover, weet iemand of er iets met zijn waggie aan de hand is ofzo?

Edit: rijd die net naar buiten. Nvm

[ Voor 17% gewijzigd door MC_Sparkles op 21-05-2022 13:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

MC_Sparkles schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:46:
Max maar 1 rondje gedaan zover, weet iemand of er iets met zijn waggie aan de hand is ofzo?
Hij vond het in elk geval echt niet goed. Misschien dat ze nog wat setup changes gaan doen en dan nog eens proberen.

edit: nu naar buiten op een nieuw setje softs.

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 21-05-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mercedes zit er dus toch een stuk dichterbij als we deze tijden mogen geloven. Nou ja maakt het alleen maar spannender :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
LZ86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:43:
HAM wordt gewoon zoek gereden door RUS
Nog geen 1 tiende verschil

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
gaat een nagelbijter worden deze kwalificatie :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:48
De top 6 binnen een halve seconde, leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De TV regie gaat ook weer lekker. Kijkend naar de geklokte ronde van Verstappen en opeens schakelen ze over naar Hamilton die over de finishstreep gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 08-06 09:51
Die drone mag zeker niet boven de baan komen? Is ook logisch, maar voor het beeld wat ie geeft is eigenlijk weinig toevoeging dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Poh wat is die Mercedes toch lelijk. Het midden lijkt alsof er een zwarte afvalzak over de grond gesleept wordt. Lijkt wel wat sneller te zijn, benieuwd voor kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:48
Norris ook maar op 0.631s, met een niet perfect rondje. Ben bang dat Ferrari en RB toch weer weglopen straks, hoe mooi het ook zou zijn geloof ik niet dat er opeens 2 teams aanhaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
tweakduke schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:51:
Mercedes zit er dus toch een stuk dichterbij als we deze tijden mogen geloven. Nou ja maakt het alleen maar spannender :)
Mercedes rijdt dit weekend met verse motoren dat scheelt al gauw 2 tienden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-06 19:28
Die Mercedes, wat een foeilijke wagen is dat ook zeg. Met dat staalkabeltje aan de zijkant er bij naast, die foeilelijke vloer. Blegh

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
FER heeft hard gewerkt iig. Die zien er beter uit dan eerder. Ontzettend close met de RB. ALleen heeft VER amper gereden, dus mwa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:54:
Die drone mag zeker niet boven de baan komen? Is ook logisch, maar voor het beeld wat ie geeft is eigenlijk weinig toevoeging dan.
Dat idee had ik ook al. Maar als die drone midden in z’n bocht crasht landt ie ook op de baan.

Dan zijn die shots van een camera aan een kabel veel beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 08-06 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

JoteW schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:05:
Die Mercedes, wat een foeilijke wagen is dat ook zeg. Met dat staalkabeltje aan de zijkant er bij naast, die foeilelijke vloer. Blegh
:')

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 21:06
No worries, zo’n stang zit er ook bij Red Bull en Ferrari alleen onder de sidepods. Omdat ie daar zit mag er ook een damper aan vast zitten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 07-06 06:41
Ik zag een shot met de front wing van Mercedes en Ferrari; van Mercedes flext behoorlijk meer dan die van Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-06 13:54
RRCreations schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:24:
Ik zag een shot met de front wing van Mercedes en Ferrari; van Mercedes flext behoorlijk meer dan die van Ferrari.
Flexende voorvleugels is niet nieuw, zolang ze binnen de regels van de FIA zijn ze legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

NeverSettle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Flexende voorvleugels is niet nieuw, zolang ze binnen de regels van de FIA zijn ze legaal :)
...voornamelijk omdat die regels even flexibel zijn als allerhande F1-onderdelen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:55
Coronel ook op de bandwagon:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 08-06 09:51
Tk55 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Dat idee had ik ook al. Maar als die drone midden in z’n bocht crasht landt ie ook op de baan.

Dan zijn die shots van een camera aan een kabel veel beter!
Nou dat inderdaad. Ze kunnen ook niet te hoog met de drone, vanwege de helikopter maar de beelden zijn mede daardoor niet heel spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 07-06 06:41
NeverSettle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Dat waren de achtervleugels van Red Bull ook vorig jaar en toch moesten de regels worden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RRCreations schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Dat waren de achtervleugels van Red Bull ook vorig jaar en toch moesten de regels worden veranderd.
Zijn de regels toen aangepast of de tests veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Zijn de regels toen aangepast of de tests veranderd?
De regels waren dat de tests doorslaggevend zijn in het bepalen van de legaliteit. De tests waren van tevoren vastgelegd dus die kon je de facto als regels beschouwen. De vleugels voldeden daaraan totdat de tests veranderd werden en toen voldeden ze opeens niet meer. Het eindresultaat is hetzelfde, of nou de regels of de tests aangepast worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Saai, lijkt wel een nieuwsuitzending. Vorige keer was een leukere voorbeschouwing, maar goed, laten we ons maar focussen op de Q. :)

Ben benieuwd, doet CAS wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

HollowGamer schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:50:
Saai, lijkt wel een nieuwsuitzending. Vorige keer was een leukere voorbeschouwing, maar goed, laten we ons maar focussen op de Q. :)

Ben benieuwd, doet CAS wel mee?
Volgens mij heeft CAS geen superlicentie dus ik denk het niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:10
Leclerc 1, Max 2

Morgen andersom

O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
renegrunn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:57:
Leclerc 1, Max 2

Morgen andersom

O-)
Ik ga hierin mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Ben benieuwd naar de uitslag, Ferrari op 1 en 2 of wringt Max zich er tussen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
Bij f1 tv dacht er 1 Ham op pole :+

We gaan het zien maar ik denk p5/6 voor mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

renegrunn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:57:
Leclerc 1, Max 2

Morgen andersom

O-)
Ik duw Saintz nog op 2, morgen 100% gezeur van Ham :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Perez maakt ommetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
ik denk dat FER op een ander niveau zit voor single lap pace. De vraag is of RUS zich kan mengen in de strijd voor P3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mercedes rijdt nu dus met een nieuwe motor? Of las ik dat verkeerd?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 19:23
Grappig hoe mensen altijd al voor Q3 conclusies trekken.

Ik neem voor de top teams Q1/Q2 niet echt serieus.

Misschien moeten we de kwalificatie omgooien en de pole uitdelen gebaseerd over het gemiddelde van Q1-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
computerjunky schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:15:
Grappig hoe mensen altijd al voor Q3 conclusies trekken.

Ik neem voor de top teams Q1/Q2 niet echt serieus.

Misschien moeten we de kwalificatie omgooien en de pole uitdelen gebaseerd over het gemiddelde van Q1-3.
Het heet voorspellen. :) Valt weinig te voorspellen na Q3 :')

Overigens wat denken jullie dat de pole tijd kan worden? lage 19?

[ Voor 7% gewijzigd door Chefbierrr op 21-05-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoo die schumacher doet leuk rondje :D Gaat niet lekker voor RIC :(

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Go Haas _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 16:39
Red Bull kopie gaat nog niet volgens plan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kopie van AM was nog niet zo'n succes?

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord