[F1 2022] Race 6 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 93.455 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Even forum terug lezen en we zijn weer lekker op de man aan het spelen dacht dat dit voorbij zou zijn na vorig seizoen...

Was een leuke GP met veel verasseningen. En ik denk dat red bull Ferrari en Mercedes het nodig werk nog hebben.
Leuk dat Mercedes stapje dichter bij is gekomen maar nog niet ver genoeg maakt het toch spannender.
Ben benieuwd hoe het gaat na de optocht in Monaco dan gaan we meer weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:22:
[...]

Dude, echt. Sainz spinde een rondje of twee daarvoor, er waren rukwunden, die bocht is off camber dus elke rukwind is daar het meest nadelige. Zeker met de spin van Sainz had ie er een beetje rekening mee kunnen houden. Het is niet alsof Sainz daar spinde in rondje 2 en Max in het laatste rondje. Het gaat niet om voorspellen, het gaat om rekening houden met, met de informatie die je hebt. En de informatie die er was is dat Sainz net daar gespind is adhv rukwind. Heeft niks met schuld te maken, heeft met voorzichtigheid te maken, Dat is geen bullshit, dat is hersenen gebruiken.
'rekening houden' met die windvlagen houdt de facto in dat je 20 meter eerder remt. En dik tijdverlies incalculeert. Dan leg je je neer bij een tweede plek. Niet echt handig lijkt me.

Vermakelijke race gezien. Gunde het Leclerc niet, maar wel goed voor het WK zo. Leuk als Mercedes aansluit.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-05-2022 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

MikeyMan schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:48:
[...]

'rekening houden' met die windvlagen houdt de facto in dat je 20 meter eerder remt. En dik tijdverlies incalculeert. Dan leg je je neer bij een tweede plek. Niet echt handig lijkt me.

Vermakelijke race gezien. Gunde het Leclerc niet, maar wel goed voor het WK zo. Leuk als Mercedes aansluit.
Hier moest men juichen toen hij stuk ging, feit is dat door zijn DNF het kampioenschap spannender is geworden, vanmorgen 18 punten verschil, nu 6 punten!

Met een 2e DNF staat LEC gelijk op de DNF ladder als VER ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:53
siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:45:
[...]

In je 3e jaar F2 het kampioenschap winnen......

[...]

}:O
Dan is Max ook maar zwaar ruk. Die won vorig jaar pas zijn eerste WK in de F1. Als je de WEC had gevolgd had je kunnen zien dat de Vries allesbehalve langzaam is. En omdat de Vries zo ontzetten modaal is als coureur was hij testrijder en reserverijder bij Toyota.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:40
siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:22:
[...]

Dude, echt. Sainz spinde een rondje of twee daarvoor, er waren rukwunden, die bocht is off camber dus elke rukwind is daar het meest nadelige. Zeker met de spin van Sainz had ie er een beetje rekening mee kunnen houden. Het is niet alsof Sainz daar spinde in rondje 2 en Max in het laatste rondje. Het gaat niet om voorspellen, het gaat om rekening houden met, met de informatie die je hebt. En de informatie die er was is dat Sainz net daar gespind is adhv rukwind. Heeft niks met schuld te maken, heeft met voorzichtigheid te maken, Dat is geen bullshit, dat is hersenen gebruiken.
Dude echt. Hoe moest Verstappen weten dat Sainz er daar af was gegaan? En dan ook nog door een rukwind? Dan moet GP hem dat vertelt hebben, én moet GP weten dat het door een rukwind kwam. En ik gok dat het überhaupt niet interessant was om mee te delen, laat staan dat RB de reden weet.

Nadat ook Verstappen daar door de grindbak is gegaan is de kans vele malen groter dat elke coureur gewaarschuwd wordt. Zeker nadat alle teams de boordradio van Verstappen hebben gehoord dat het door een rukwind kwam. Op F1TV was Sainz bij wijze van ook een loser, dat hij als ervaren en top coureur daar ineens spint. Nadat het Verstappen ook gebeurde vlakten zij hun mening toch ook wel aardig af. Twee topcoureurs die er daar af gaan, en klaarblijkelijk windvlagen.

En v.w.b. Leclerc die er voor rijdt, precies, Leclerc die er voor rijdt. Leclerc bevindt zich in een andere situatie doordat die 1. Al langzamer gaat; 2. Niet abrupt instuurt en de auto dat niet trekt; 3. Hij al in de bocht is en de auto per definitie anders in de wind staat;

Blijft het een knullige fout van beiden. En je ziet wel dat Verstappen het een stuk beter opvangt dan Sainz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Lekker Ventje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:51:
[...]

Dan is Max ook maar zwaar ruk. Die won vorig jaar pas zijn eerste WK in de F1. Als je de WEC had gevolgd had je kunnen zien dat de Vries allesbehalve langzaam is. En omdat de Vries zo ontzetten modaal is als coureur was hij testrijder en reserverijder bij Toyota.
Precies, de Vries is alleen iets te veel een praatmannetje..... maar hij doet het echt wel goed in in de klasse waar hij in uit komt. Zou leuk zijn voor hem als hij een kans krijgt. Bedoel zeg nou....Aan LAT hebben we ook helemaal niets.....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:55

SomerenV

It's something!

Er staan hier weer een hoop stuurlui aan wal als ik de laatste pagina's zo zie :+

Was de race spannend? Naah, niet perse. Er gebeurde wat dingen waardoor het interessant werd en er waren een handjevol leuke gevechten, maar ook aantal frustrerende zaken zoals de defecte DRS van Verstappen. Ik heb liever dat men van plekje wisselt op de baan door te racen, niet door windvlagen of ploffende motoren. Dat is niet spannend maar zet het hooguit op scherp.

Wel fijn dat RBR een keer ondanks wat pech net wat meer mazzel heeft. Ze hebben iets te vaak pech op momenten dat ze niet eens geluk nodig hebben omdat anderen pech hebben. Nu was dat gelukkig niet het geval. Staat alles in het kampioenschap weer op scherp en blijft het spannend.

Een touché in de eerste ronde, grip verliezen om wat voor reden dan ook, soms nét over het randje gaan tijdens een actie, het hoort er gewoon allemaal bij. Dat maakt een coureur niet direct goed of slecht. Daarbij kijken we hier naar F1-coureurs, dus zelfs een belabberde coureur is alsnog een verdomd goede coureur, anders kun je die wagen nooit op de baan houden. Laat staan dat je een race uit kunt rijden. Al dat gebitch naar elkaar, moddergooien en betweterige gedoe over en weer heeft niemand wat aan :$

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Lekker Ventje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:51:
[...]

He?
Max was in elke categorie opvallend. Ik hoop dat je weet dat hij slechts in zijn 3e autoracejaar al in de F1 zat? En niet omdat hij zo onopvallend was. |:(

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15

sjaool

Every life should have 9 cats

SomerenV schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:55:
Wel fijn dat RBR een keer ondanks wat pech net wat meer mazzel heeft. Ze hebben iets te vaak pech op momenten dat ze niet eens geluk nodig hebben omdat anderen pech hebben. Nu was dat gelukkig niet het geval. Staat alles in het kampioenschap weer op scherp en blijft het spannend.
Dat maakt het ook leuk om een beetje boel Red Bull fan te zijn. Die gaan hoe dan ook altijd door en geven nooit op. Vooral het denken in oplossingen of zoals vandaag een work around zijn ze sterk in. Alhoewel ik denk dat de tip van de DRS na de kerb uit Engeland moet zijn gekomen uit het kamertje met alle mensen die de data in de gaten houden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 23:03
Wognummer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:16:
[...]

ik vond Lec altijd een naar ventje, maar dit jaar echt genoten van de strijd, en voor het eerst dat ik ook echt even oprecht baalde dat er een FER uitviel zo jammer voor het WDC :(

zoveel leukere battles tov vorig jaar met Ham
Je ziet het respect voor elkaar en daardoor laten ze elkaar ook meer ruimte.
Vorig jaar met Ham toen hij Max eraf ketste in Silverstone en daarna met die vlag rondreed en zijn overwinning vierde is het laatste beetje respect tussen die twee wel verloren gegaan.

Dit jaar in de race waar ze zo fel streden op het einde en Lec Max een duimpje gaf voor de overwinning was echt goud. Daarmee heeft hij ineens echt de gunfactor. Voor 2e plek dan wel. :)

Russel hield Max ook goed op afstand. Dat gezeur over moving under braking moet je tegen Max'tegenstanders niet gebruiken, hij weet zelf heel goed hoe dat werkt om daar de grens op te zoeken.

Maar zo vind ik Vettel ook echt veranderd sinds die niet meer voor het kampioenschap rijdt. Vond hem vroeger ook niet sympathiek maar is de laatste jaren echt tof geworden. Misschienw ordt het nog wat met Hamilton O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

TommyGun schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:46:
[...]

Uitgezet na het uitvallen, denk dat ik F1 weer ff links laat...

Same shit different year
Je hebt al 2x kunnen juichen toen het Max overkwam. Toen heb ik hem ook niet uitgezet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sNielz123 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:58:
[...]

Russel hield Max ook goed op afstand. Dat gezeur over moving under braking moet je tegen Max'tegenstanders niet gebruiken, hij weet zelf heel goed hoe dat werkt om daar de grens op te zoeken.
Max noemde dat zelf geloof ik hard maar fair... Dus het roepen over de radio van moving under braking was vooral bedoeld om de stewards te kietelen. Maar dat hielp dus niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:53
siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:56:
[...]

He?
Max was in elke categorie opvallend. Ik hoop dat je weet dat hij slechts in zijn 3e autoracejaar al in de F1 zat? En niet omdat hij zo onopvallend was. |:(
*knip*
En toen werd het trollen, ophouden aub.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 20:40 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Mooie race weer! Misschien iets voor de organisatie om volgend jaar toe te voegen: ‘Random DRS’. Maakt het allemaal nog spannender…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:04
Het duurde Hakkinen 7 jaar, wat een flapdrol.
Het duurde Raikkonen 6 jaar, wat een noob.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 20:40 . Reden: Quote aangepast ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:58:
Allhoewel ik denk dat de tip van de DRS na de kerb uit Engeland moet zijn gekomen uit het kamertje met alle mensen die de data in de gaten houden.
Met een beetje team spirit wellicht zelfs van de monteur / designer die thuis voor de TV zat :+

Er zullen vast ook wat technici op de fabriek standby zitten. Maar dit lijkt mij uiteindelijk zo'n pietluttig dingetje dat ik niet denk dat de designer van de DRS actuator op de fabriek zit voor het geval dat "zijn" onderdeel niet werkt.

Maar er zullen op de fabriek vast wel wat motor technici meekijken (of bij Red Bull wellicht nog in Japan), en wat poppetjes die over de versnellingsbak of bv koeling gaan. Naast dat er dus uiteraard een heel support team zit die met de strategieën bezig zijn en races van de andere coureurs monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou idd... De auto maakt hierin helemaal niks uit ook.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 20:40 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:03:
[...]

Met een beetje team spirit wellicht zelfs van de monteur / designer die thuis voor de TV zat :+

Er zullen vast ook wat technici op de fabriek standby zitten. Maar dit lijkt mij uiteindelijk zo'n pietluttig dingetje dat ik niet denk dat de designer van de DRS actuator op de fabriek zit voor het geval dat "zijn" onderdeel niet werkt.

Maar er zullen op de fabriek vast wel wat motor technici meekijken (of bij Red Bull wellicht nog in Japan), en wat poppetjes die over de versnellingsbak of bv koeling gaan. Naast dat er dus uiteraard een heel support team zit die met de strategieën bezig zijn en races van de andere coureurs monitoren.
Elk team heeft tijdens de race mensen in de fabriek die meekijken naar de data en die analyseren. Zie de video met de ruimte bij Red Bull in de fabriek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Even wat motivatie voor volgende week:

YouTube: 2018 Monaco Grand Prix: Max Verstappen's Best Overtakes

Ik dacht dat je in Monaco niet tot nauwelijks kon inhalen, maar is toch nog wel wat mogelijk als je echt wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 15:32
sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:11:
[...]

Elk team heeft tijdens de race mensen in de fabriek die meekijken naar de data en die analyseren. Zie de video met de ruimte bij Red Bull in de fabriek.

[YouTube: Your Access All Areas Pass To The Factory]
Ben benieuwd of dat nog steeds zo is nu er een budgetplafond is. Moet toch ergens op bezuinigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:23
chevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:26:
[...]

Ben benieuwd of dat nog steeds zo is nu er een budgetplafond is. Moet toch ergens op bezuinigd worden.
Salarissen tellen niet mee voor de Cap toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Wognummer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:28:
[...]

Salarissen tellen niet mee voor de Cap toch?
Ik dacht alleen van een aantal topmensen niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

chevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:26:
[...]

Het valt eronder maar ik vraag mij af of daar veel in gesneden zal worden aangezien die mensen toch voor veel punten kunnen zorgen.
The budget cap imposed on Formula 1 teams includes all performance aspects that the team must pay for throughout the course of the season, such as research and development and race operations. It does not include F1 driver salaries and those of the top senior staff in the team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Opvallend hoeveel sneller veel coureurs op nieuwe banden waren aan het eind. Zou men dat niet vaker moeten proberen nu het makkelijker is om in te halen? Misschien niet volgende week in Monaco, maar op circuits waar je enigzins kan inhalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Krankenhausen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:35:
Opvallend hoeveel sneller veel coureurs op nieuwe banden waren aan het eind. Zou men dat niet vaker moeten proberen nu het makkelijker is om in te halen? Misschien niet volgende week in Monaco, maar op circuits waar je enigzins kan inhalen.
Elke pitstop is een extra risico. Met Max had het gekund nadat Russell en checo nog een keer gingen, maar deden ze niet. En net wat je zegt, inhalen inhalen inhalen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:48:
[...]

Wel jammer voor Leclerc idd, had ook echt niet verwacht dat Verstappen nog 1e zou worden, maar na die spin en die DRS issues steeg hij naar een nieuw level 8)7 die inhaalactie op Bottas .. wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 06:13

Spotmatic

Ken sent me

ArcticWolf schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:41:
[...]

Wel jammer voor Leclerc idd, had ook echt niet verwacht dat Verstappen nog 1e zou worden, maar na die spin en die DRS issues steeg hij naar een nieuw level 8)7 die inhaalactie op Bottas .. wtf
Dat onderscheidt de groten van de mindere goden.Bij HAM zagen we vandaag min of meer hetzelfde. Je hebt de pure snelheid of je hebt het niet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:10
Spotmatic schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Dat onderscheidt de groten van de mindere goden.Bij HAM zagen we vandaag min of meer hetzelfde. Je hebt de pure snelheid of je hebt het niet.
Maar bij HAM zag ik vandaag ook dat er iets niet helemaal goed zit, toen hij na een paar ronden eigenlijk aan het team suggereerde om maar te stoppen om de motor te sparen. Of er is iets flink mis met de betrouwbaarheid of zijn motivatie, want een coureur zou dat eigenlijk nooit voor stellen, zeker niet zo vroeg in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:11:
[...]

[YouTube: Your Access All Areas Pass To The Factory]
I know. Maar die zijn bezig met ee strategie en zo (waaronder dus ook monitoren wat de andere coureurs etc doen).
Daar zitten geen, of veel minder, techneuten tussen die bij problemen meteen kunnen meedenken. Zoals ik al aangaf zullen daar wellicht een paar medewerkers zitten die kunnen meedenken als er bv een probleem met de motor of versnellingsbak is (zie bv Perez vorige week). Maar daar zal niet iemand zitten die bv alle details van de DRS actuator kent. Want ja, hoe vaak werkt dat ding nu niet? Ok, na vorig jaar heeft Red Bull er wellicht toch iemand zitten die er alles vanaf weet :+ En vervolgens is er ook nog de vraag van de impact/ kosten baten analyse. Wat kost het als de DRS niet werkt en hoe duur is het om iemand daarvoor standby te zetten?

Nu leek het initieel een vrije duur technisch mankement te zijn/worden. Maar de uitvalbeurt van Leclerc en het strategieteam heften dit probleem uiteindelijk op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[YouTube: Heartbreak for Charles Leclerc | F1 2022 Spanish GP]

Pitwall lijkt nogal traag te reageren op Charles?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Max blijft niet lang en is blijkbaar al in het vliegtuig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgY9qvWXNbIAMYI2Ie4_2cXQ0xE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hpZT684vvDmQOfpI6ltIFqOE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:00:
[...]

Maar bij HAM zag ik vandaag ook dat er iets niet helemaal goed zit, toen hij na een paar ronden eigenlijk aan het team suggereerde om maar te stoppen om de motor te sparen. Of er is iets flink mis met de betrouwbaarheid of zijn motivatie, want een coureur zou dat eigenlijk nooit voor stellen, zeker niet zo vroeg in de race.
Stiekem ook niet de eerste keer meen ik? Mexico 2017 of 2018 had hij in de eerste ronde ook een aanrijding en reed die laatste. Volgens mij moest het team hem toen ook motiveren om verder te rijden. En dat was zelfs de race waar die kampioen is geworden dat seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Krankenhausen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:35:
Het verschil was hier ook groter door de snellere degradatie van de banden door de hitte. Wanneer je besluit een extra pitstop te doen moet je wel minimaal 20s goed kunnen rijden daarna. Geloof me, de strategie afdelingen rekenen al die opties wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:56:
[...]
He?
Het was zijn 2e OW racejaar, maar men kan niet in alles gelijk hebben vanzelfsprekend :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:10
d-vine schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:02:

[Afbeelding]
Waarschijnlijk direct terug naar Monaco en maandag of dinsdag langs Milton Keynes voor de simulator?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
d-vine schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:02:

[Afbeelding]
Best logisch toch? Kan hij lekker thuis slapen en komende race is toch in Monaco. Zullen misschien nog wel andere coureurs in dat vliegtuig zitten ook. Zie dat ze inmiddels al bijna in Nice zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Waarschijnlijk direct terug naar Monaco en maandag of dinsdag langs Milton Keynes voor de simulator?
Kans is ook groot dat het simulator werk al gedaan is. Ocon had het in de F1 Live post show erover dat hij niet meer naar de fabriek ging omdat hij al in de sim gezeten had afgelopen week. En is volgens mij wel vaker, dat ze bij double-headers het sim werk in een keer voorafgaand aan de eerste race doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
redwing schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:46:
[...]

Je moet niet naar dat stuur kijken, je moet naar de racelijn kijken. Vergelijk het met hoe anderen rijden en je ziet dat ie later instuurt en met naar buiten gaat.

Hoe dan ook gebeurt precies dit wel heel vaak met Ham. Het is gewoon een manier van rijden wat volgens de regels niet mag, maar wel iedere keer wordt toegestaan. Maar uiteindelijk bepaalt de FIA en is het een racing incident, maar ik ben wel blij dat ie er dit keer zelf veel last van had.
Wat ik altijd mis bij deze acties, is het doorzien of missen van het principe “mogelijk/opzettelijk” overstuur creëren.

Je kunt best je stuur fixed houden in de bocht, en “opzettelijk” gas bij geven, waardoor er even overstuur optreedt en je daardoor naar buiten uitloopt.

Het is daarmee voor de kijker niet te zien of dit gebeurd of niet, weet niet of de FIA de telemetry checkt bij dergelijke acties…

(Niet zeggende dat dit alles opzettelijk gebeurd, maar wil meer aangeven dat een coureur op dit niveau echt wel dergelijke controle heeft over de wagen)

Op elk niveau sport zijn er genoeg ‘vuile’ kneepjes om even iemand dwars te gaan zitten, en zit er ook een soort in om dat zo onopzichtig mogelijk te doen.
Achteraf roepen dat jezelf wordt aangetikt helpt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:10
RobertMe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:26:
[...]

Kans is ook groot dat het simulator werk al gedaan is. Ocon had het in de F1 Live post show erover dat hij niet meer naar de fabriek ging omdat hij al in de sim gezeten had afgelopen week. En is volgens mij wel vaker, dat ze bij double-headers het sim werk in een keer voorafgaand aan de eerste race doen.
Dat klinkt heel logisch inderdaad. Meer tijd om uit te rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
RobertMe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:26:
[...]

Misschien dat als ze een simulator thuis hebben staan, dat ze daar nog een paar rondjes in doen om in de flow te komen voor Monaco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat heb ik me lopen ergeren aan de boord radio van Verstappen. Denigrerend richting het team. Ik hoop dat Dr. Marko of Horner een hartig woordje met hem wisselt. Het is een teamsport.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Mog schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:31:
Wat heb ik me lopen ergeren aan de boord radio van Verstappen. Denigrerend richting het team. Ik hoop dat Dr. Marko of Horner een hartig woordje met hem wisselt. Het is een teamsport.
Dat heet winnaarsmentaliteit, dat gaat soms helaas ten koste van het respect naar anderen

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, en dat team krijgt het niet voor elkaar om een vrij simpel stuk mechaniek betrouwbaar te maken. Mind you; dit ging vorig jaar ook al mis. En de betrouwbaarheid laat dit jaar in algemene zin nogal te wensen over.

Dus als Marko en Horner ergens een hartig woordje mee gaan wisselen is het op de fabriek.

Als je mee wilt doen voor het WK, zal iedereen op de top van zijn kunnen moeten presteren. Max doet dat normaal gesproken in een werkende auto ook, dus niet zo gek dat ie dat ook van de rest van het team verwacht.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 22-05-2022 20:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chevsticks
Ik heb alleen de boardradio's op de internationale stream gehoord en daar hoorde ik geen denigrerende opmerkingen. Wel getergde / geïrriteerde opmerkingen, maar dat lijkt me logisch met een auto die onvoorspelbaar stuk is terwijl je vecht om positie.

Waren er op de boardradio zoveel ergere berichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Why? Tis een teamsport, maar ook het korte en bondige, soms zelfs met harde ongezouten toon hebben ze echt al wel besproken.

Ga er maar vanuit dat wij als normale stervelingen niet eens kunnen communiceren met de krachten die de F1 wagens op ons lijf zouden uitoefenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:57
makooy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Dat heet winnaarsmentaliteit, dat gaat soms helaas ten koste van het respect naar anderen
Ach wat heet respect. In het heetst van de strijd roep je soms dingen. Los van dat ie een punt heeft denk ik niet dat iemand ook maar een seconde inzit over zijn woorden… als je dat niet kunt hebben, dan hoor je niet thuis op dit niveau (winnaarsmentaliteit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:58
Heb je ook zijn boord radio aan het eind van de race gehoord? Klein snapshot: YouTube: Race Highlights | 2022 Spanish Grand Prix

"We did it", "Very good job also for the team". Ik denk dat ze helemaal niks hoeven te bespreken, je wordt geen kampioen door het lieverdje te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Max staat met z'n vliegtuig trouwens al weer aan de grond, niet in Nice maar in Cannes.... Vliegt hij daar wel vaker op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Andersom denk ik dat diegene wat verantwoordelijk is voor het ontwerpen en/of produceren van het DRS mechanisme zich heeft zitten te ergeren en zijn eigen prutswerk. De ene race werkt het, de andere race weer niet. Want vergeet niet dat het vorig seizoen ook al 3 races achter elkaar huilen met de pet op was v.w.b. de werking van de DRS.

En als diegene thuis op de bank zit en denkt "ach ja, het werkt niet, shit happens. Op Perez zijn auto werkte het wel goed, de overige 5 races werkte het goed, ik heb goed werk geleverd" dan denk ik ook dat diegene vrij snel een nieuwe baan kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:29:
[...]

Misschien dat als ze een simulator thuis hebben staan, dat ze daar nog een paar rondjes in doen om in de flow te komen voor Monaco.
Van Max is algemeen bekend dat hij een simulator thuis heeft staan. Ocon volgens mij ook. Er zijn er in ieder geval niet zoveel die er niet eentje hebben. Ze verschillen natuurlijk wel wezenlijk van de simulator in de fabriek omdat daar de eigen data van de wagens en de circuits in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:17

Vuvuzela

My spire is forming

Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:40:
Max staat met z'n vliegtuig trouwens al weer aan de grond, niet in Nice maar in Cannes.... Vliegt hij daar wel vaker op?
Dat scheelt amper iets. Misschien is er in Cannes wel of sneller een heli beschikbaar om naar Monaco te vliegen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Van Max is algemeen bekend dat hij een simulator thuis heeft staan. Ocon volgens mij ook. Er zijn er in ieder geval niet zoveel die er niet eentje hebben. Ze verschillen natuurlijk wel wezenlijk van de simulator in de fabriek omdat daar de eigen data van de wagens en de circuits in zit.
Die simulators wat ze thuis hebben is inderdaad een gevalletje Playseat met daarop de F1 game of iracing of zo. Leuk om wat rondjes te rijden. Niet zo handig als je daadwerkelijk een setup wilt zoeken om zo snel mogelijk in "jou eigen" F1 auto over het circuit te gaan. Beetje het niveau "ik speelde vroeger A2 racer dus ik kan autorijden" :+. Of iemand die Flight Simulator speelt en vervolgens zegt ook wel even in een echt vliegtuig te kunnen vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Kan wel.

Nice niet, nice.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Die simulators wat ze thuis hebben is inderdaad een gevalletje Playseat met daarop de F1 game of iracing of zo. Leuk om wat rondjes te rijden. Niet zo handig als je daadwerkelijk een setup wilt zoeken om zo snel mogelijk in "jou eigen" F1 auto over het circuit te gaan. Beetje het niveau "ik speelde vroeger A2 racer dus ik kan autorijden" :+. Of iemand die Flight Simulator speelt en vervolgens zegt ook wel even in een echt vliegtuig te kunnen vliegen.
Gebruiken de teams niet een aangepaste versie van iracing oid? Met eigen aanpassingen?
Sluit niet uit dat ze dat bij max thuis ook kunnen draaien in enige vorm.

Edit: RFPro was het…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Ik zie nu dat Max zijn vliegtuig meestal op Cannes vliegt. Maar vanuit Cannes is het ook maar een klein uurtje met de auto naar Monaco. Of ze pakken nog een helikopter dat laatste stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Laatst online: 15-06 15:20
Filmfestival is daar aan de gang, ff filmpie kieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Vuvuzela schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Dat scheelt amper iets. Misschien is er in Cannes wel of sneller een heli beschikbaar om naar Monaco te vliegen.
Wellicht dat het goedkoper is om met een prive vliegtuig op Cannes te vliegen en/of je vliegtuig te stallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max zei zoiets als wij krijgen de DRS niet eens werkend. Ik heb daar niks denigrerends in gehoord.
Het moet gewoon frustrerend zijn als je weet dat je sneller bent en je wagen een defect vertoont zodat je niet kunt laten zien wat je kunt. Kijk naar PER daar werkt de DRS wel goed en die ging vrij gemakkelijk voorbij aan RUS. Dat had VER dus ook gekund als dat onderdeel gewoon naar behoren had gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:38
Apart. Vlak voor de race had Red Bull nog seconden over om de wagen van Verstappen naar buiten te krijgen. Ik dacht dat ze langer nodig hadden voor het aanpassen van de DRS. Horner zei tegen F1 TV dat het wachten was op goedkeuring van FIA zonder enige toevoeging. Blijkbaar stond de wagen van Verstappen nog in de garage omdat de brandstoftermperatuur te hoog / te laag was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Standaard ongeveer:

The Internet's Best Reactions to the 2022 Spanish Grand Prix

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:45
RobertMe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Iets meer dan een gevalletje PlaySeat, maar goed. Je overdrijft verder wat. Er is genoeg te leren voor een coureur in iRacing. Max zelf rijdt er met een eigen team ook op hoog niveau mee. Omgekeerd zijn er een heel aantal simracers die na succes in iRacing zijn doorgegaan als coureur in echte auto's. Je leert in een sim zeer zeker wel vaardigheden, alleen niet alle uiteraard. En er blijft altijd een verschil met het echte werk.

Albon heeft vorig jaar nog erg nuttig werk gedaan door in de F1-sim met relevante data te komen voor de echte coureurs. Ook qua afstelling van de auto.

(En juist vliegen kun je wel vrijwel volledig leren in DCS World of Microsoft Flight Simulator.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:50
HyperTrophy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:26:
[...]

Wat ik altijd mis bij deze acties, is het doorzien of missen van het principe “mogelijk/opzettelijk” overstuur creëren.

Je kunt best je stuur fixed houden in de bocht, en “opzettelijk” gas bij geven, waardoor er even overstuur optreedt en je daardoor naar buiten uitloopt.

Het is daarmee voor de kijker niet te zien of dit gebeurd of niet, weet niet of de FIA de telemetry checkt bij dergelijke acties…

(Niet zeggende dat dit alles opzettelijk gebeurd, maar wil meer aangeven dat een coureur op dit niveau echt wel dergelijke controle heeft over de wagen)

Op elk niveau sport zijn er genoeg ‘vuile’ kneepjes om even iemand dwars te gaan zitten, en zit er ook een soort in om dat zo onopzichtig mogelijk te doen.
Achteraf roepen dat jezelf wordt aangetikt helpt ook ;)
Precies dit dus, sturen in een racewagen doe je niet alleen met het stuur, maar ook met het gas en de lijn die je rijdt. En als dat een keertje fout gaat geloof ik dat wel, als het elk jaar bij een paar races fout gaat is dat een ander verhaal. Dus ik ben erg benieuwd wat voor check ze hier eigenlijk op doen, want met alleen beeldmateriaal krijg je maar het halve verhaal.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
Chocoball schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:06:
Apart. Vlak voor de race had Red Bull nog seconden over om de wagen van Verstappen naar buiten te krijgen. Ik dacht dat ze langer nodig hadden voor het aanpassen van de DRS. Horner zei tegen F1 TV dat het wachten was op goedkeuring van FIA zonder enige toevoeging. Blijkbaar stond de wagen van Verstappen nog in de garage omdat de brandstoftermperatuur te hoog was.
Wat ik na de race las, was dat het DRS issue met gewichtsbesparing te maken heeft. Perez had een paar kilo zwaardere auto. Dat is niet DRS alleen, maar ook andere updates. Verklaard waarom DRS niet haperde op Perez z’n auto.

https://www.gpblog.com/nl...content&camplink=onderaan

Denk dat het iets mechanisch is, of bv. een mechanisme dat geen rekent houdt met een veel lichtere vleugel (als daar de besparing zit).

[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 22-05-2022 22:18 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:36
Durf er een goede fles wijn op te zetten dat niemand binnen het team is die hem dit kwalijk neemt.

Denigrerend was hij niet. Wel ziedend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52
@f1bythenumbers Mercedes is claiming in the media that Hamilton had the best race pace of the grid. What does the data say ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
loekf2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Wat ik na de race las, was dat het DRS issue met gewichtsbesparing te maken heeft. Perez had een paar kilo zwaardere auto. Dat is niet DRS alleen, maar ook andere updates. Verklaard waarom DRS niet haperde op Perez z’n auto.

Denk dat het iets mechanisch is, of bv. een mechanisme dat geen rekent houdt met een veel lichtere vleugel (als daar de besparing zit).
Red Bull had wel degelijk een probleem met de brandstoftemperatuur maar daar meer over in het 2022 seizoen topic.

Acties:
  • +71 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
Plenkske schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:15:
@f1bythenumbers Mercedes is claiming in the media that Hamilton had the best race pace of the grid. What does the data say ?
Not according to my numbers. My analysis removes some laps—mainly laps related to pits so pit-in and pit-out laps—so some other people can have slightly different results.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-spanish-gp-race-pace/gp_6_2022_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-spanish-gp-race-pace/gp_6_2022_bottom_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-spanish-gp-race-pace/gp_6_2022_all.svg

Having said that, Hamilton was quite good after he cleared all the traffic, but then again Verstappen and Pérez were both stuck for several laps behind Russell. Max also had that horrid lap in which he lost control of the car, while Pérez didn't get to do a proper third stint on the mediums.

Considering that the race is chaotic by nature and without taking into consideration the ifs and buts, then no, Mercedes didn't have the best race pace.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Ze verschillen misschien met de fabriekssimulators, maar ze zullen goed genoeg zijn om in de flow te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06 16:37
Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Ze verschillen misschien met de fabriekssimulators, maar ze zullen goed genoeg zijn om in de flow te komen.
Hij rijdt geeneens F1 in zijn eigen “sim”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Playa del C. schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Iets meer dan een gevalletje PlaySeat, maar goed. Je overdrijft verder wat. Er is genoeg te leren voor een coureur in iRacing. Max zelf rijdt er met een eigen team ook op hoog niveau mee. Omgekeerd zijn er een heel aantal simracers die na succes in iRacing zijn doorgegaan als coureur in echte auto's. Je leert in een sim zeer zeker wel vaardigheden, alleen niet alle uiteraard. En er blijft altijd een verschil met het echte werk.

Albon heeft vorig jaar nog erg nuttig werk gedaan door in de F1-sim met relevante data te komen voor de echte coureurs. Ook qua afstelling van de auto.

(En juist vliegen kun je wel vrijwel volledig leren in DCS World of Microsoft Flight Simulator.)
Dan zijn we het toch gewoon eens? :P Thuis hebben ze een playseat, leuk om het circuit te verkennen. "Op de zaak" staat een echte simulator die ook beweegt, een veel meer immersive ervaring geeft met een groter scherm (/rondom). Is veel beter een simulatie van de daadwerkelijke auto. Hell, die simulators schijnen zelfs gekoppeld te kunnen worden aan een echte auto op een platform dat bv de vibraties simuleert ("rammelt de auto uit elkaar op curbstones" bv), en het gebruik van het gas en rempedaal kunnen ze ook weer "afspelen" op een echte auto. Wat ze thuis hebben staan en wat op de fabriek staat is dus totaal niet te vergelijken. Dus ja, Verstappen zal thuis komende week vast nog wel eens "in zijn sim zitten" en wellicht zelfs Monaco rijden. Maar dat is kinderspel ten opzichte van wat ze in de fabriek doen. Zoals je zelf ook aangeeft, met bv het werk dat Albon vorig seizoen heeft verzet om de juiste afstelling te zoeken etc.. Dat is niet iets dat die thuis in een Playseat heeft gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:55

SomerenV

It's something!

RobertMe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:40:
[...]

...leuk om het circuit te verkennen...
Met een goede sim en setup kun je wel wat meer dan het circuit verkennen. Daarmee kun je ook rempunten optimaliseren, de optimale lijn proberen te verbeteren, kijken waar je op het randje kan rijden, dat soort zaken. Daarnaast leer je een baan ook gewoon een stuk beter kennen dan wanneer je enkel in de fabriek zo nu en dan in de sim zit.

Als een goede sim-setup (dus een DD-wiel, fatsoenlijke stoel die mogelijk wat meebeweegt of trilt, eventueel VR) dermate realistisch is dat simracers soms relatief simpel over kunnen stappen op the real deal dan kun je er als daadwerkelijke topcoureur wel iets meer mee dan 'leuk om het circuit te verkennen' O-)

Hier een voorbeeldje van een sim drifter die zonder al teveel oefening over kan stappen op het echte werk. Als er iets technisch is, en als je erger aardig wat gevoel voor moet hebben dan is het wel driften.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Met een goede sim en setup kun je wel wat meer dan het circuit verkennen.
Het verhaal gaat dat hij o.a. de inhaalactie buitenom op Spa (2015) in de sim met de mensen van z'n simracing team (Team Redline) geoefend had.

Maar voor de lol rijdt hij het liefst iets anders dan Formule-wagens in de sim(s), o.a. omdat de commerciële
F1 sim niet bekend staat om de geweldig realistische physics-simulatie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 00:01
loekf2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Ik kreeg het niet helemaal mee (zat de race op mijn telefoon op het terras van een buitenspeeltuin te kijken), maar ik dacht te zien dat het drs-probleem alleen op start-finish opspeelde en dat de vleugel in de andere drs-zone wel elke keer open ging. Dan zou het eerder een sensor dan een mechanisch probleem zijn. Maar ik kan het mis hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

alienfruit

the alien you never expected

Mijn ervaringen met Cannes is dat ze stukken flexibeler zijn dan Nice bijv. als je wat eerder wilt vertrekken :)
Nice doet stukken moeilijker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Herko_ter_Horst schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:13:
[...]

Het verhaal gaat dat hij o.a. de inhaalactie buitenom op Spa (2015) in de sim met de mensen van z'n simracing team (Team Redline) geoefend had.
Dat verhaal is helemaal waar. Die bocht heeft hij tot in den treure geoefend met Atze Kerkhof.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alienfruit schreef op maandag 23 mei 2022 @ 01:07:
Mijn ervaringen met Cannes is dat ze stukken flexibeler zijn dan Nice bijv. als je wat eerder wilt vertrekken :)
Nice doet stukken moeilijker
“Toren, mag ik de landing wat eerder inzetten?”

“Jij Cannes dat.”

“Mogen we wat eerder vertrekken.”

“That’s not nice.”

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
KlaasjeNL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:21:
[...]

Ik kreeg het niet helemaal mee (zat de race op mijn telefoon op het terras van een buitenspeeltuin te kijken), maar ik dacht te zien dat het drs-probleem alleen op start-finish opspeelde en dat de vleugel in de andere drs-zone wel elke keer open ging. Dan zou het eerder een sensor dan een mechanisch probleem zijn. Maar ik kan het mis hebben...
IIRC was het in beide DRS-zones dat het soms wel soms niet werkte. Ik denk alleen dat het op start/finish meer een aandachtspunt was omdat je daar wel nog kunt inhalen en bij bocht 10 niet. Die DRS is leuk om wellicht wat meer er naar toe te kruipen, maar heeft geen enkele inhaalactie opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:44

Bloodclot

Jawier!

Is er al wat meer bekend over de reden van de motorproblemen van charles? En ook over de status van de motor? Klein vervelend dingetje of helemaal kapotstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 10:30

TrekDr0p

QR niet scannen

Leuke race gezien.
Niet super spannend.
Toch wat leuke gevechten gezien van ALO en RUS vs drsloze VER.

LEC reedt een perfecte race, jammer van de DNF.

VER wederom DRS problemen, blijkbaar door upgrades. Denk ook dat het gevecht tussen RUS en VER niet was geweest als de DRS gewoon goed werkte, nu toch redelijk lang binnen de seconde gereden en toen hij eindelijk kon aanvallen denk niet meer genoeg banden leven om na bocht 1 ervoor te blijven.

HAM helaas dat hij na ronde 1 zo een negatieve houding heeft, volgens mij had hij dat vorig jaar ook een keer. Toch knap 5 geworden door gewoon door te rijden.

Volgende week een nieuwe race, nieuwe kansen voor LEC.

Wel bijzonder dat VER 2 DNF heeft en nu LEC 1 DNF heeft en hij er alweer voor staat.
Als LEC nog een DNF heeft dan staat hij dus gewoon 31 punten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Prima resultaat gisteren voor VER. Als ze PER niet hadden opgeofferd en hem een goede strategie hadden gegeven (geen team belang, maar Perez) dan had hij toch gewoon de race gewonnen?

Of is het zo dat VER na die wissel naar Mediums gewoon zo snel was dat hij er alsnog voorbij had gekund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bloodclot schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:57:
Is er al wat meer bekend over de reden van de motorproblemen van charles? En ook over de status van de motor? Klein vervelend dingetje of helemaal kapotstuk?
Binotto heeft zowel bij F1TV als Sky aangegeven dat de motor terug naar de fabriek gaat voor onderzoek. Ik neem dus aan dat er nog niks bekend is. In ieder geval was bij die interviews dus nog niks bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:16:
Prima resultaat gisteren voor VER. Als ze PER niet hadden opgeofferd en hem een goede strategie hadden gegeven (geen team belang, maar Perez) dan had hij toch gewoon de race gewonnen?

Of is het zo dat VER na die wissel naar Mediums gewoon zo snel was dat hij er alsnog voorbij had gekund?
Onmogelijk te zeggen denk ik.
Puur die laatste swap: Verstappen was veel sneller, en Perez bleek ook een driestopper nodig te hebben uiteindelijk.
De eerste swap, achter Russell, was denk ik te vroeg in de race om nu nog een "wat als" op te plakken.
V.w.b. strategie, ik denk dat Verstappen een echt afwijkende strategie heeft gereden. Dat was zijn enige kans om proberen Russell in te halen. Op versere / snellere banden er bij komen zodat hij voldoende overspeed zou hebben. Ook daardoor moeilijk om voor een "wat als" te gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:22
Tsja, als Max gewoon een goede DRS had gehad had Perez geen schijn van kans gehad, mede door de strategie van RBR. Het is altijd de bedoeling geweest dat hij ten dienste van Max zou rijden, en zelfs dat lukt hem niet altijd. Dus nu gaan klagen en een “gesprek” willen, ik verwacht dat dat in ieder geval bij Marko niet echt gaat werken. Ook al is ie een sportman en wil hij altijd winnen, technisch komt ie niet in de buurt van Max en ben je daarmee ondersteunend geworden. En dat betekent helaas voor hem dat zo nu en dan wat zal moeten laten voor Max…

Ik vond de race overigens erg mooi, jammer voor Leclerc, hij deed het echt goed, en ik merk bij mezelf dat de afgelopen jaren Hamilton toch echt wat te veel in mijn irritatiezone heeft gezeten…

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
wowly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:26:

.......en ik merk bij mezelf dat de afgelopen jaren Hamilton toch echt wat te veel in mijn irritatiezone heeft gezeten…
Dit hoeft ook weer niet over Hamilton
Enfin, als de teamverhoudingen blijven zoals deze nu zijn dan is het plezier in de F1 als kijken zijnde weer helemaal terug!

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-05-2022 00:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Zelfs bij Sky vonden ze het geklaag van Max wel te begrijpen: de fundamentals (DRS) moeten gewoon werken.

De fundamentals van een coureur moeten ook aanwezig zijn, waaronder willen racen en finishen. HAM. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 13-06 16:15
RobertMe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:23:
[...]

Onmogelijk te zeggen denk ik.
Puur die laatste swap: Verstappen was veel sneller, en Perez bleek ook een driestopper nodig te hebben uiteindelijk.
De eerste swap, achter Russell, was denk ik te vroeg in de race om nu nog een "wat als" op te plakken.
V.w.b. strategie, ik denk dat Verstappen een echt afwijkende strategie heeft gereden. Dat was zijn enige kans om proberen Russell in te halen. Op versere / snellere banden er bij komen zodat hij voldoende overspeed zou hebben. Ook daardoor moeilijk om voor een "wat als" te gaan.
De stop van Perez was niet noodzakelijk, die was gericht op de Fastest lap nadat hij een Free pitstop kreeg door de stop van Russel. Dat werd door het team ook nog even over de boordradio gemeld.

Bijkomend voordeel was overigens dat mocht Russel aanzienlijk sneller blijken te zijn dat Perez zichzelf kon verdedigen met z'n nieuwe banden.

Maar ik hoop dat we de komende races gewoon weer racende coureurs krijgen te zien die de duels op het circuit beslissen, en dat de techniek niet wederom een hoofdrol speelt in de uitkomst. Wel bijzonder overigens om te zien dat de techniek dus uiteindelijk leidt tot het punt dat we na 6 races weer een vlak speelveld hebben tussen de leiders in de WK stand. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 23-05-2022 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:50
wowly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:26:
Tsja, als Max gewoon een goede DRS had gehad had Perez geen schijn van kans gehad, mede door de strategie van RBR. Het is altijd de bedoeling geweest dat hij ten dienste van Max zou rijden, en zelfs dat lukt hem niet altijd. Dus nu gaan klagen en een “gesprek” willen, ik verwacht dat dat in ieder geval bij Marko niet echt gaat werken. Ook al is ie een sportman en wil hij altijd winnen, technisch komt ie niet in de buurt van Max en ben je daarmee ondersteunend geworden. En dat betekent helaas voor hem dat zo nu en dan wat zal moeten laten voor Max…
Tja, bij de 1e keer geef ik hem nog wel gelijk. Max werd voorbij gelaten omdat hij Russell sneller in zou kunnen halen. Met zijn kapotte DRS had Perez echter de betere kaarten en hadden ze hem beter gelijk weer voor kunnen laten gaan. Bij de 2e keer was Max er toch wel voorbij gekomen, maar doordat ie geen DRS had, zou dat een gevaarlijk gevecht voor RB worden. Want Max was duidelijk sneller, en je weet dat ie hem er dan toch ergens tussen zet.
Ik vond de race overigens erg mooi, jammer voor Leclerc, hij deed het echt goed, en ik merk bij mezelf dat de afgelopen jaren Hamilton toch echt wat te veel in mijn irritatiezone heeft gezeten…
Yup, en dan vooral dat als het goed gaat hij de beste is, maar als het fout is het natuurlijk zijn team is die het verkloot heeft..... Ook deze race weer met zijn willen stoppen, want als ie had willen weten of zijn motor nog goed was had ie wel puur gevraagd 'engine still ok?'

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Bloodclot schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:57:
Zoals @RobertMe aangeeft gaat de motor terug naar de fabriek voor onderzoek. Binotto heeft aangegeven dat de motor als verloren moet worden beschouwd en zal ook helemaal uit elkaar gehaald worden voor onderzoek. Dus een 4e motor en een grid penalty later in het seizoen voor Lecerc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TIGER1125 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:56:
[...]

De stop van Perez was niet noodzakelijk, die was gericht op de Fastest lap nadat hij een Free pitstop kreeg door de stop van Russel. Dat werd door het team ook nog even over de boordradio gemeld.

Bijkomend voordeel was overigens dat mocht Russel aanzienlijk sneller blijken te zijn dat Perez zichzelf kon verdedigen met z'n nieuwe banden.

Maar ik hoop dat we de komende races gewoon weer racende coureurs krijgen te zien die de duels op het circuit beslissen, en dat de techniek niet wederom een hoofdrol speelt in de uitkomst. Wel bijzonder overigens om te zien dat de techniek dus uiteindelijk leidt tot het punt dat we na 6 races weer een vlak speelveld hebben tussen de leiders in de WK stand. 8)7
Ik vroeg me af waarom ze Max niet naar binnen haalden voor de snelste ronde? Voor zover ik me kan herinneren zou hij dan voor Russell uit de pits zijn gekomen, maar achter Perez. Vervolgens m.b.v. team orders weer op de eerste plaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 15-06 16:37
MaZo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:28:
[...]
Ik vroeg me af waarom ze Max niet naar binnen haalden voor de snelste ronde? Voor zover ik me kan herinneren zou hij dan voor Russell uit de pits zijn gekomen, maar achter Perez. Vervolgens m.b.v. team orders weer op de eerste plaats.
Ik vermoed dat hij niet nog een setje rood had liggen? Ik zat met dezelfde gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Je geeft zelf al aan waarom die stop wel noodzakelijk was. Ten eerste had Perez een free pitstop en kon die zo weer vaart maken en gegarandeerd Russel voorblijven. Daarnaast reed hij IIRC ook al een tijd op die banden en had hij ook nog wel wat ronden te gaan. Dan werd het dus krap aan of hij het zou halen en nog tempo kon houden. Zo waren er wel meer coureurs die tegen het einde van de race als een baksteen terug vielen op een tweestopper (Bottas, en IIRC ook Schumacher).
Daarnaast dan ook het veilig stellen van het extra puntje voor de snelste ronde die in het WCC natuurlijk ook weer meetelt en niet alleen voor Perez persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
Maar ik hoop dat we de komende races gewoon weer racende coureurs krijgen te zien die de duels op het circuit beslissen, en dat de techniek niet wederom een hoofdrol speelt in de uitkomst.
Helaas is dit een onderdeel van de sport en kun je daar verder weinig aan doen of invloed op uitvoeren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:23
[...]
en dan het Risico lopen dat PER na 3 keer nee zou roepen ? nu gun je PER nog wat extra bonus voor de snelste ronde ook (extra punt) ik bedoel 3 keer een teamorder in een race zou wel heel ver gaan...

1 er niet voorbij mogen met RUS
2 Max er voorbij laten
3 max er nog een keer voorbij laten

doet ook dan wat af aan de overwinning van Max dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]
Vierstopper was leuk geweest. Maar dan had hij niet Alonso na moeten gaan (laatste overwinning Alonso? Spanje 2013, met een vierstopper).

Waarschijnlijk had Verstappen dan ook meteen na Perez kunnen pitten, en dan had hij er weer voor gezeten (duurde aantal ronden voordat Perez weer binnen 22 seconden van Verstappen zat na zijn stop). Dus wat dat betreft was er ook geen risico.

Denk dat het team uiteindelijk gewoon niet heeft gestopt omdat het niet echt nodig was. De reacties gisteren hier v.w.b. "niet stoppen omdat de auto al gammel was" lijkt mij niet aan de orde. DRS is een volledig zelfstandig elektrisch systeem. Een gammele DRS actuator heeft dus geen invloed op de rest van de auto. Zoals bv een hydraulisch probleem natuurlijk bij een pitstop wel weer kan opspelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wognummer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:34:
[...]
doet ook dan wat af aan de overwinning van Max dan
Nee, want Max was gedurende de hele race gewoon sneller dan Checo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Vierstopper was leuk geweest. Maar dan had hij niet Alonso na moeten gaan (laatste overwinning Alonso? Spanje 2013, met een vierstopper).

Waarschijnlijk had Verstappen dan ook meteen na Perez kunnen pitten, en dan had hij er weer voor gezeten (duurde aantal ronden voordat Perez weer binnen 22 seconden van Verstappen zat na zijn stop). Dus wat dat betreft was er ook geen risico.

Denk dat het team uiteindelijk gewoon niet heeft gestopt omdat het niet echt nodig was. De reacties gisteren hier v.w.b. "niet stoppen omdat de auto al gammel was" lijkt mij niet aan de orde. DRS is een volledig zelfstandig elektrisch systeem. Een gammele DRS actuator heeft dus geen invloed op de rest van de auto. Zoals bv een hydraulisch probleem natuurlijk bij een pitstop wel weer kan opspelen.
Naar mijn mening heeft het team de stops van Max zo gepland dat hij de DRS niet nodig zou hebben om RUS in te halen. En dat heeft dus gewerkt. Checo was in deze dus geen probleem want een andere strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Gisteren niet nodig nee, maar stel je voor dat hij dat ene puntje tekort komt aan het einde van het seizoen. Uiteindelijk zouden beide keuzes risico's met zich meebrengen, dus ik neem maar aan dat ze goed wisten wat ze deden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is toch geen discussie :p Ook niet voor Perez, die alleen voor de bühne wat tegensputters.

Teamorders zijn kut als je 2 rijders die gelijk op gaan gaan wisselen. Dat rijder A voorbij B mag, waarna A vervolgens krap een seconde uit rijdt.

VER kwam aanrijden alsof PER in een Alpha Tauri reed. Natuurlijk zorg je er dan voor dat er geen enkele onnodige seconde verloren gaat, voor beiden.

Overigens zeg ik niet dat situatie 1 zich ook niet zou voordoen bij RB, maar gisteren was dat niet.
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord