Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
TheBrut3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:02:
[...]
Ocon, Latifi, Albon en Russell zijn inderdaad een stuk groter dan de rest. Na die 4 komt Max.
Laat ze daar nou net een leuke video over hebben
Ik kijk het nog even aan maar anders stop ik denk ik met live kijken, de samenvatting volstaat dan wel..

Jammer voor Lec en ook jammer voor Per dat er teamorders werden gegeven.
Leuke video trouwens op YouTube. Alle racers doen leuk mee dit keer.TheBrut3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:02:
[...]
Ocon, Latifi, Albon en Russell zijn inderdaad een stuk groter dan de rest. Na die 4 komt Max.
*knip*
Op de man en een troll. Laat dat aub.
[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 20:29 ]
Net als vorige keer dat Toto zijn 'excuses' aanbood bij Hamilton om de slechte auto. Goed doen voor de buhne.chevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:01:
[...]
Het was ook wel een beetje een trieste radio, snap niet dat ze zoiets uitzenden. Het was overduidelijk iets om Hamilton op te beuren en niet iets dat Toto 100% kon menen.
Beetje jammer dat BOT geen podium pakte maar genoeg drama gezien en er werd behoorlijk vaak ingehaald, heb mij echt prima vermaakt
"When you grow up your heart dies"
Daardoor wist ik het deels ookchevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:03:
[YouTube: Grill The Grid 2022: Driver Heights!]
Laat ze daar nou net een leuke video over hebben
Jammer van Leccler die was echt op winst koers!
Als Max boos is krijg je de mooiste races
Ik heb me prima vermaakt in elk geval.
Het kampioenschap is nu echt wel open.
Nee totaal niet, gaat om houding en gedrag. En daarmee kan je soms Mercedes totaal niet serieus nemen.
Vandaag Hamilton gemaximaliseerd alleen doet die onboard radio van begin daar totaal afbreuk aan.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 20:30 . Reden: Quote aangepast ]
Kerstmis stelen? Is dat een optie dan en zo ja waar boek ik. Weer 2 extra vrije dagen
[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 20:30 . Reden: Quote aangepast ]
Dus de gozer heeft zich herpakt en een geweldige prestatie neergezet. Begrepen.Exocet schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:02:
[...]
Nou, dit is echt wel een ding dat een meervoudig wereldkampioen de auto aan het begin van de race wil parkeren omdat hij het niet ziet zitten en vervolgens gewoon dik punten haalt.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Gewoon even nieuwsgierig, maar wat vindt je geen saaie race (geen verwijt, oprecht nieuwsgierig)? Ik vond dat door de verschillende strategieën het continu interessant omdat er overal autos werden opgejaagd. De nummer 1 die uitvalt, Sainz en Verstappen met een fout, Hamilton en Alonso die van achter naar voren rijden.FabianGTI schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:03:
Begon als leuke race, maar uiteindelijk toch weer een saaie race naar mijn mening..
Ik kijk het nog even aan maar anders stop ik denk ik met live kijken, de samenvatting volstaat dan wel..![]()
iemand iets leuks?
Jammer voor hem maar het maakt het gemiddelde eerlijker. Max had ook 2x een dnf door de auto. Lec nog 1 te gaan dus voor een eerlijke geen voordeel stand. Gewoon winnen op racen.freaky35 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:05:
Wat een race!!!!
Jammer van Leccler die was echt op winst koers!
Als Max boos is krijg je de mooiste races![]()
Ik heb me prima vermaakt in elk geval.
Het kampioenschap is nu echt wel open.
Die kerel op de achtergrond is het met je eens
www.google.nl
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zeker nadat ie in ronde 2 / 3 van de race al riep dat 'ie naar binnen wilde komen om er mee te stoppen omdat er niet méér in zat.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:05:
Tja, HAM heeft iets van 40 punten achterstand op RUS dan heb je wel een beetje positiviteit nodig lijkt mij...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nogmaals Max heeft ook gewonnen maar zijn radio over de DRS doet toch ook geen afbreukKadett schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:05:
[...]
Nee totaal niet, gaat om houding en gedrag. En daarmee kan je soms Mercedes totaal niet serieus nemen.
Vandaag Hamilton gemaximaliseerd alleen doet die onboard radio van begin daar totaal afbreuk aan.
Ik ga lekker het topic verlaten tot volgende week want stoor me meer dan normaal aan het agenda pushen :’)
Wat jammer is want de race was eigenlijk enorm onvoorspelbaar en daarom leuk om te bekijken
To finish first... (al geldt dat evengoed voor RB, die lijken toch fragieler te zijn dan Ferrari op dit moment).Silent Thunder schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Dat is wel verontrustend. Dus die Ferrari van LEC is eigenlijk supersnel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
/r/samespecies op reddit waardig.
Volgens mij vroeg hij of ze moesten stoppen om de motor te beschermen, niet wetende of de auto nog oke was. Nadat Mercedes hem vertelde dat er nog genoeg te winnen viel herpakt hij zich en doet het meer dan prima.Will_M schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:07:
[...]
Zeker nadat ie in ronde 2 / 3 van de race al riep dat 'ie naar binnen wilde komen om er mee te stoppen omdat er niet méér in zat.
Soms kan je ook te negatief over iemand zijn.
Deze week wel ben ik met je eens. Ik haat de hypocriete posts van sommigeSuBBaSS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:09:
[...]
Jij hebt daar zelf schijnbaar nogal een obsessie mee aangezien zo'n beetje al je posts hier in dit topic van de zuig-variant zijn.
Misschien gewoon lekker doorscrollen?
Haters zul je altijd houden.
Maar normaal valt dat wel mee hoor
[ Voor 4% gewijzigd door dglavimans op 22-05-2022 17:12 ]
Dit blijft bijzonder om te zien.
Rosanna Tennant is 1.88m. Dus zo vreemd is dat niet
Als je dit saai vindt dan kan je idd net zo goed stoppen met kijken. F1 is dan niet voor jou. No offence trouwens, niet iedereen kan alles leuk vinden, maar ik vond dit heerlijk om te kijken.FabianGTI schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:03:
Begon als leuke race, maar uiteindelijk toch weer een saaie race naar mijn mening..
Ik kijk het nog even aan maar anders stop ik denk ik met live kijken, de samenvatting volstaat dan wel..![]()
Juist door alle verschillende strategieën was dit een erg leuke race. Een beetje wat ovals ook leuk maakt in de indycar. Maar als je van inhalen op de baan houdt ipv inhalen via strategie dan kunnen dit soort races wel tegenvallen.sNielz123 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Als je dit saai vindt dan kan je idd net zo goed stoppen met kijken. F1 is dan niet voor jou. No offence trouwens, niet iedereen kan alles leuk vinden, maar ik vond dit heerlijk om te kijken.
Bose Wollf
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Juist, precies die 'als'. Daarom mazzel dat Lec uitviel.computerjunky schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Hoezo massel? Als die drs gewoon had gewerkt had je hetzelfde resultaat gehad denk ik.
Who's a good boy? Who's a good boy? Yes! You are! You are a good boy!
Arme Tsunoda, denk niet dat een Heidfeld of Katayama zoveel groter was/is dan hem.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
www.google.nl
Que? RB = 1 en 2 (beide auto's aan de finisch), Ferarri = 4 (SAI) en LEC die uit valt...Maarten_E schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:08:
[...]
To finish first... (al geldt dat evengoed voor RB, die lijken toch fragieler te zijn dan Ferrari op dit moment).
Ondanks wat problemen bij Max, weet hij toch te winnen, echter wel op 1 en 2 ze rijden om de minor problemen heen, de Ferrari gaat stuk is dus fragieler...
P.s. kijk eens naar de tussenstand van de fabrikanten, RB staat daar sovereign op 1....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik vind dit op zich niet heel raar. Ik had vroeger ook vaak zulke managers. Die alles ‘te’ positief inzagen. Ik moest er altijd wel om lachen.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:24:
Toto heeft wel een beetje last van het Reality Distortion Field... Maar het zij hem vergeven als je al zolang in een winning mood bent geweest...
Ben wel in de verleiding deze uit te printen en boven mijn monitor te hangen
Kan snel gaan in 4 races. Wie weet hoe ze er over 4 voor staan
Stiekem vind ik hun niet ‘beter’ geworden. Ferrari is gewoon slechter geworden. Zonder drs issue, was Mercedes helemaal geen partij vandaag.PWM schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:30:
Ach, HAM heeft echt wel goed gereden. Na 2 races was het echt uitzichtloos voor hen, nu kunnen ze voorzichtig een beetje vooruit kijken. Verwacht geen issues meer met Q3 halen dit seizoen en als bonus af en toe podium.
Kan snel gaan in 4 races. Wie weet hoe ze er over 4 voor staan
Alsof Toto Olav Mol gegeten heeft met als toetje een tandarts
Eindelijk eens een keer Max die alle geluk aan zijn zeide heeft. Werd tijd ook. Leclerc die wederom wéér een easy win in zijn pocket had, eindelijk Ferrari gremlins die hem de nek op doen. Gelukkig vroeg in het siezoen dat er nu focus is voor iedereen. Max heeft wat meer rust, en zelfs met 1 dnf meer ligt hij vóór Leclerc. Leclerc zal wel poles blijven halen, maar als Max rustig blijft in de race, en geen al te gekke dingen gebeuren met updates, zal Max redelijk makkelijk winnen.
Het is al duidelijk, maar er is een gapend gat achter Leclerc en Max. Sainz gaat gewoon niet mee komen. Had ik niet verwacht, maar het ziet er wel zo naar uit. Zodra Sainz een race wint of mág winnen, is alleen maar goed voor Max. Ik zie het intussen niet meer gebeuren. Leclerc gaat dit alleen redden als Red Bull mechanische/electronische falen blijft houden.
Russel vond ik wel erg overagressief met verdedigen, veel te laat 'swerven', na al het gezeik wat Max ervoor had gekregen, vond ik nog niet eens een waarschuwing wel weer erg 'telling'.
Hamilton in de eerste ronde die Magnussen ervan af beukt. Het blijft een dingetje, eerste ronde of niet, als iemand volledig naast je rijdt, dat je zover naar buiten mag glijden is gewoon onzin. Gewoon gas geven, ondersturen en je rivaal de grindbak induwen en klaar. Wilt men dit? Het neigt weer naar British-bias, zowel voor Hamilton als Russel.
Voor de rest was het een eitje voor Max nadat Leclerc eruit was. Het was aan hem om te verliezen. Weer een seizoen dat het gewoon tussen 2 coureurs gaat, waarbij er een gigantisch gat is naar de rest. Het gaat op dnf's en foutjes aankomen. Dat is jammer.
Ik betwijfel of Merc iets echts gevonden heeft. Ja, het werkt op Barcelona, maar Barcelona is de basis testtrack voor F1, al heel lang. Het wordt pas spannender als het ná Monaco nog lijkt te werken.
Totaal geen Hamilton fan hier, maar i.m.o. kon Hamilton hier weinig aan doen. Magnussen stuurde erg agressief in, er was amper ruimte voor Hamilton. Net bij de nabeschouwing op Viaplay duidelijk op de onboard te zien.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:38:
Mini-race-review:
Hamilton in de eerste ronde die Magnussen ervan af beukt. Het blijft een dingetje, eerste ronde of niet, als iemand volledig naast je rijdt, dat je zover naar buiten mag glijden is gewoon onzin. Gewoon gas geven, ondersturen en je rivaal de grindbak induwen en klaar. Wilt men dit? Het neigt weer naar British-bias, zowel voor Hamilton als Russel.
Heb je die grindbak en het niet werken van de drs niet meegekregen? Dit is niet zo zeer geluk, maar wel goede strategie en hard rijden.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:38:
Mini-race-review:
Eindelijk eens een keer Max die alle geluk aan zijn zeide heeft.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat weet Ferrari nog steeds niet. Maar Binotto had het er al over dat ze misschien delen van de PU nog kunnen redden. En ja, dit was een vrij nieuwe.Brakius schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:42:
Wat was de reden dat LEC / Ferrari uitviel? En Max nog steeds 1e motor? Dat is mooi voor volgende week.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mwoa, Hamilton drijft zo naar buiten, door onderstuur. Magnussen houdt zijn lijn. Det het een race-ongeluk wordt genoemd is 100% prima, maar Hamilton is diegene die zijn lijn niet houdt, agressieve Magnussen of niet. Je kunt niet iemand racen of inhalen die zijn lijn niet kan of wilt houden. Hamilton heeft er in zijn carrier wel erg vaak last van dat ie zijn racelijn niet kan houden. Het is gewoon een patroon, hoe je het ook wendt of keert.Fyodor schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:43:
[...]
Totaal geen Hamilton fan hier, maar i.m.o. kon Hamilton hier weinig aan doen. Magnussen stuurde erg agressief in, er was amper ruimte voor Hamilton. Net bij de nabeschouwing op Viaplay duidelijk op de onboard te zien.
En een dure. Denk dat Ferrari voor snelheid gekozen heeft i.v.m. dat ze nu nog wel betrouwbaar issues mogen oplossen qua motor. Dan kan LEC terug naar 1e motor, maar dat is niet fijn i.v.m. de betrouwbaarheid. En 3e motor voor Monaco wil je eigenlijk niet.DaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Dat weet Ferrari nog steeds niet. Maar Binotto had het er al over dat ze misschien delen van de PU nog kunnen redden. En ja, dit was een vrij nieuwe.
Net even de onboard van MAG en HAM terug gekeken.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:38:
Er af beuken is hier niet aan de orde.
HAM heeft zijn stuurtje strak in 1 stand naar rechts staan en glijd niet naar buiten, en MAG stuurt vrij enthousiast in (wielen zaten mm's van elkaar).
I have no special talent. I am only passionately curious.
Uitgezet na het uitvallen, denk dat ik F1 weer ff links laat...
Same shit different year
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Grindbak was eigen fout en drs begint ook beetje op eigen fout te lekken. Te snel willen openen en te veel of te kort of te snel op de drs knop drukken. Na de instructie van 'drs openen na de kerbs', ging het goed.LA-384 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:43:
[...]
Heb je die grindbak en het niet werken van de drs niet meegekregen? Dit is niet zo zeer geluk, maar wel goede strategie en hard rijden.
Dus mja, voor de rest wel geluk.
Hij houdt de afstand tot de curves exact gelijk, tot hij geraakt wordt.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:45:
[...]
Mwoa, Hamilton drijft zo naar buiten, door onderstuur. Magnussen houdt zijn lijn. Det het een race-ongeluk wordt genoemd is 100% prima, maar Hamilton is diegene die zijn lijn niet houdt, agressieve Magnussen of niet. Je kunt niet iemand racen of inhalen die zijn lijn niet kan of wilt houden. Hamilton heeft er in zijn carrier wel erg vaak last van dat ie zijn racelijn niet kan houden. Het is gewoon een patroon, hoe je het ook wendt of keert.
Monaco wordt er sowieso weinig ingehaald. Maakt niet uit hoe goed je auto is, ze zijn gewoon te grootBullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:44:
ik ben voor RB ook wel een beetje huiverig voor Monaco, in tegenstelling tot voorgaande jaren heeft de auto nu rechtere stukken nodig om tijd in te halen. Monaco en bijvoorbeeld Hongarije of Zandvoort zijn totaal anders, langzame bochten en snelle doordraaiers, meer niet echt lange rechte stukken waar ze met lage downforce kunnen rijden. Ik vraag me dus af als RB ook niet stiekem een hi-downforce pakket heeft klaar staan, dan i.c.m. met het motorvermogen wat ze nu lijken te hebben....
Dan zie je in datzelfde 'beeld' ook dat HAM z'n auto daar (onnodig?) wijd laat lopen door later in te sturen dan dat je normaal zou willen doen om de APEX naar de volgende bocht zo gunstig mogelijk te kunnen halen.ricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:46:
[...]
Net even de onboard van MAG en HAM terug gekeken.
Er af beuken is hier niet aan de orde.
HAM heeft zijn stuurtje strak in 1 stand naar rechts staan en glijd niet naar buiten, en MAG stuurt vrij enthousiast in (wielen zaten mm's van elkaar).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ook daarna ging het meerdere keren niet goed. Lag dus zeker niet aan hem.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Grindbak was eigen fout en drs begint ook beetje op eigen fout te lekken. Te snel willen openen en te veel of te kort of te snel op de drs knop drukken. Na de instructie van 'drs openen na de kerbs', ging het goed.
zie hierboven:Will_M schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:49:
[...]
Dan zie je in datzelfde 'beeld' ook dat HAM z'n auto daar (onnodig?) wijd laat lopen door later in te sturen dan dat je normaal zou willen doen om de APEX naar de volgende bocht te kunnen halen.
Hij houdt de afstand tot de curbes exact gelijk, tot hij geraakt wordt. Laten lopen betekend dat de ruimte tot de binnen curbes groter word.
Mwoa ik zie hem toch duidelijk na het raken van de apex naar butien glijden.ricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Hij houdt de afstand tot de curves exact gelijk, tot hij geraakt wordt.
Linksom of rechtsom, Hamilton en buitenom inhalen lijkt niet te kunnen. Magnussen moet maar blijkbaar door de grindbak gaan en de gehele breedte is voor Hamilton. Het gaat hem niet om dít incident, het gaat erom dat het wéér een incident is met Hamilton en een willekeurig andere rijder aan de buitenkant die buiten de baan raakt. Het is gewoon een patroon.
De eerste motor had juist een betrouwbaarheidsprobleem. Deze is daarom in Miami gewisseld bij alle Ferrari aangedreven wagens. Vraag is of dit hetzelfde of ander betrouwbaarheidsprobleem is. Van wat ik verder heb begrepen heeft Leclerc ook nog eens een opgewaardeerd hybride systeem en Sainz niet. Die stond pas gepland bij de 3e motor van het seizoen.Brakius schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:45:
[...]
En een dure. Denk dat Ferrari voor snelheid gekozen heeft i.v.m. dat ze nu nog wel betrouwbaar issues mogen oplossen qua motor. Dan kan LEC terug naar 1e motor, maar dat is niet fijn i.v.m. de betrouwbaarheid. En 3e motor voor Monaco wil je eigenlijk niet.
Ben ook benieuwd naar het waterlek bij Hamilton, die motor is pas dit weekend erin gezet.
Ligt er helemaal aan hoe hard het regentchevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:48:
[...]
Monaco wordt er sowieso weinig ingehaald. Maakt niet uit hoe goed je auto is, ze zijn gewoon te groot
Maar de baan is idd niet meegegroeid, je zou er eigenlijk een metertje asfalt naast moeten leggen, maarja Monaco...
[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 22-05-2022 17:53 ]
MAG had nog een meter of 2 aan zijn linker zijde.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:51:
[...]
Mwoa ik zie hem toch duidelijk na het raken van de apex naar butien glijden.
Linksom of rechtsom, Hamilton en buitenom inhalen lijkt niet te kunnen. Magnussen moet maar blijkbaar door de grindbak gaan en de gehele breedte is voor Hamilton. Het gaat hem niet om dít incident, het gaat erom dat het wéér een incident is met Hamilton en een willekeurig andere rijder aan de buitenkant die buiten de baan raakt. Het is gewoon een patroon.
hij hoefde niet zo sterk naar binnen te sturen.
Beide geen eigen fout. De grindbak was tailwind waar je als coureur niks aan kunt doen en de DRS was gevoelig voor de kerbs waar je als coureur ook niks aan kunt doen. Waarom zou een DRS van race tot race opeens anders dan normaal werken? Als het team iets in de werking gewijzigd heeft dan hebben ze waarschijnlijk vergeten de notitie aan VER door te geven.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Grindbak was eigen fout en drs begint ook beetje op eigen fout te lekken. Te snel willen openen en te veel of te kort of te snel op de drs knop drukken. Na de instructie van 'drs openen na de kerbs', ging het goed.
Hou toch op man.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:51:
[...]
Mwoa ik zie hem toch duidelijk na het raken van de apex naar butien glijden.
Leclerc was vlak voor hem en spinde niet. Hij doet het toch echt zelf, rukwind of niet. Aanpassingsvermogen was een sterk punt van Max, maar alleen als het aankomt op rijgedrag. Op technische zaken zoals dit, dit is al eens vaker voorgekomen, is Max niet alert genoeg. Het is niet de eerste keer dat het kerbsurfen van Max in de weg zit van DRSsjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Beide geen eigen fout. De grindbak was tailwind waar je als coureur niks aan kunt doen en de DRS was gevoelig voor de kerbs waar je als coureur ook niks aan kunt doen. Waarom zou een DRS van race tot race opeens anders dan normaal werken? Als het team iets in de werking gewijzigd heeft dan hebben ze waarschijnlijk vergeten de notitie aan VER door te geven.
Het is een combi van Max en de fragiliteit van een Newey-4wieler zullen we maar zeggen
Ik had begrepen van de F1 boys dat de DRS op het lange stuk niet open wilde gaan vanwege head wind.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Beide geen eigen fout. De grindbak was tailwind waar je als coureur niks aan kunt doen en de DRS was gevoelig voor de kerbs waar je als coureur ook niks aan kunt doen. Waarom zou een DRS van race tot race opeens anders dan normaal werken? Als het team iets in de werking gewijzigd heeft dan hebben ze waarschijnlijk vergeten de notitie aan VER door te geven.
Ook zei de F1 meneer met dat wilde haar, tijdens zijn grid walk, dat RBR nog aan het dremelen was aan de achter vleugel, en dat VER daarom laat op de Grid was. Mogeljik door de warmte dat de vleugel meer uitzette in combo met head wind. (head wind = van voren?).
Ik praat nu wat mensen na die ik op F1TV heb gehoord.
Het is wel racenricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:53:
[...]
MAG had nog een meter of 2 aan zijn linker zijde.
hij hoefde niet zo sterk naar binnen te sturen.
Correct, maar het moet wel passen.
Als het moet passen hadden ze een optocht georganiseerd, nogmaals tis racen.
Als de, op het moment vrij strenge, wedstrijdleiding vindt dat het een racing incident is, waarom doen wij dan zo moeilijk hierover?
Omdat iemand zei "beuken", en dat vond ik incorrect.chevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:05:
[...]
Als de, op het moment vrij strenge, wedstrijdleiding vindt dat het een racing incident is, waarom doen wij dan zo moeilijk hierover?
ik kan prima leven met de beslissing van de FIA, racing incident.
Maar om HAM te beschuldigen van iemand er af beuken, dat is wat ik wilde weerleggen.
Ik snap je punt, maar wil je nu zeggen dat Magnussen een beuk naar Hamilton geeft? Een beuk implicieert géén intentie. Hamilton gaat van binnen naar buiten, en geeft daarme Magnussen een beuk. Heb het gevoel dat Hamilton niet eens door had dat Magnussen daar zat. Voor een zevenvoudig wereldkampioen maakt hij verdomd veel foutjes. Bewust of niet. Dát is mijn punt, of je het er mee eens bent of niet.ricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:08:
[...]
Omdat iemand zei "beuken", en dat vond ik incorrect.
ik kan prima leven met de beslissing van de FIA, racing incident.
Maar om HAM te beschuldigen van iemand er af beuken, dat is wat ik wilde weerleggen.
Linksom of rechtsom, Hamilton is geen factor dit jaar. Maar hij blijft wel dezelfde foutjes herhalen. Dát mag hem wel aangerekend worden vind ik.
[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 22-05-2022 18:11 ]
Jij zei HAM beukt MAG er af. en dat is incorrect.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:10:
[...]
Ik snap je punt, maar wil je nu zeggen dat Magnussen een beuk naar Hamilton geeft? Een beuk implicieert géén intentie. Hamilton gaat van binnen naar buiten, en geeft daarme Magnussen een beuk. Heb het gevoel dat Hamilton niet eens door had dat Magnussen daar zat. Voor een zevenvoudig wereldkampioen maakt hij verdomd veel foutjes. Bewust of niet. Dát is mijn punt, of je het er mee eens bent of niet.
Jij zei, HAM laat hem wijd lopen, ook incorrect.
Ik zeg MAG is ietwat te enthousiast met insturen, terwijl er geen ruimte is.
1st lap incident.
heb nog eens terug gekeken, maar Hamilton laat hem duidelijk naar buiten lopen, heeft er geen moment rekening mee gehouden dat er iemand links voorbij kon komenricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Jij zei HAM beukt MAG er af. en dat is incorrect.
1st lap incident.
Belijk de video nog maar eens opnieuw en kijk naar Sainz, die rijdt een stuk strakkere lijn.ricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Jij zei HAM beukt MAG er af. en dat is incorrect.
1st lap incident.
ik vond Lec altijd een naar ventje, maar dit jaar echt genoten van de strijd, en voor het eerst dat ik ook echt even oprecht baalde dat er een FER uitviel zo jammer voor het WDCTommyGun schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:46:
[...]
Uitgezet na het uitvallen, denk dat ik F1 weer ff links laat...
Same shit different year
zoveel leukere battles tov vorig jaar met Ham
Sorry hoor maar kun jij een rukwind voorspellen? Dit is dus gewoon bullshit.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:00:
[...]
Leclerc was vlak voor hem en spinde niet. Hij doet het toch echt zelf, rukwind of niet. Aanpassingsvermogen was een sterk punt van Max, maar alleen als het aankomt op rijgedrag.
Kijk eens vanuit HAM zijn cockpit en dan naar het rechter wiel voor.Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:15:
[...]
heb nog eens terug gekeken, maar Hamilton laat hem duidelijk naar buiten lopen, heeft er geen moment rekening mee gehouden dat er iemand links voorbij kon komen
Hou ook zijn stuur in de gaten. Hij zet het stuur vast voor de bocht en houd hem daar. Afstand tussen rechter voorwiel en de curbes blijft gelijk, totdat MAG tegen hem aan komt, dan pas loopt hij naar buiten.
Ik laat het hier bij, eindeloze discussie aan het worden.
Mijn conclusie:
Heerlijke race, en mild positief over de Merc's, die hebben een sprongetje gemaakt.
Dude, echt. Sainz spinde een rondje of twee daarvoor, er waren rukwunden, die bocht is off camber dus elke rukwind is daar het meest nadelige. Zeker met de spin van Sainz had ie er een beetje rekening mee kunnen houden. Het is niet alsof Sainz daar spinde in rondje 2 en Max in het laatste rondje. Het gaat niet om voorspellen, het gaat om rekening houden met, met de informatie die je hebt. En de informatie die er was is dat Sainz net daar gespind is adhv rukwind. Heeft niks met schuld te maken, heeft met voorzichtigheid te maken, Dat is geen bullshit, dat is hersenen gebruiken.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:18:
[...]
Sorry hoor maar kun jij een rukwind voorspellen? Dit is dus gewoon bullshit.
Dus dit is dan RIC z’n laatste seizoen? Als je je zieke teammate die achter je start een flink stuk voor je ziet finishen….Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:29:
NOR schijnt trouwens voor de race al ziek geweest te zijn, was niet bij de ceremonie voorafgaande de race en doet na afloop geen interviews, schijnt bij teamarts te zijn. Ze hebben het over een griep.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Hij zal het wel beter moeten doen,want het als hij zo om de oren gereden word door zijn teamgenoot ook idnerdaad als die ziek is tijdens de race,dat is nooit gunstig voor zijn toekomst bij MClaren.Oogje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:24:
[...]
Dus dit is dan RIC z’n laatste seizoen? Als je je zieke teammate die achter je start een flink stuk voor je ziet finishen….
Het ziet er niet zo goed uit voor RIC, leeftijd i.c.m. met het achterblijven op NOR doet mijn vrezen voor zijn toekomst.Oogje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:24:
[...]
Dus dit is dan RIC z’n laatste seizoen? Als je je zieke teammate die achter je start een flink stuk voor je ziet finishen….
Mooi plekje voor de Vries
Die is begin volgend seizoen ook alweer 28. Leeftijd speelt niet in zijn voordeel.
Joh, Max is ook geen 17 meerTheBrut3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:32:
[...]
Die is begin volgend seizoen ook alweer 28. Leeftijd speelt niet in zijn voordeel.
RIC heeft te veel gegokt op een exit bij RB. En bij Renault. Snelle coureur, slechte keuzes, net als Alonso.Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:29:
[...]
Het ziet er niet zo goed uit voor RIC, leeftijd i.c.m. met het achterblijven op NOR doet mijn vrezen voor zijn toekomst.
Mooi plekje voor de Vries![]()
De Vries, ik weet niet wat ik van hem moet vinden. Sneller dan een Latifi, maar daar houd het ook op. Hij is niks speciaals, zelfs niet een subtopper. Snap niet dat hij een FP heeft gekregen. Zit zoveel meer talent in F2 en F3, en zelfs Indycar, dan een de Vries. Zou hij een zak geld op tafel hebben gelegd voor de FP? Ik vind de timing erg vreemd. Aan Latifi heb je niks aan, behalve spannende races voor de rest van het veld, maar hij zit daar vanwege veel geld, dat Williams vooralsnog nodig heeft. Misschien puur om Latifi onder druk te zetten??
De maker van het spandoek kan ook nog wel eens gelijk gaan krijgen gedurende het seizoenChocoball schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:36:
Blijkbaar hing dit spandoek in Barcelona
[Afbeelding]
Hoe bedoel je 'gaan'. Heeft hij toch al want Russel is vooralsnog sneller in deze MercedesBullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:38:
[...]
De maker van het spandoek kan ook nog wel eens gelijk gaan krijgen gedurende het seizoen
Ja, en? Dan nog wind is onvoorspelbaar. Als die wind echt zo'n probleem was dan had GP hem daar wel voor gewaarschuwd en dat is niet gebeurd. Je zoekt er veel te veel achter. Dit is racen en dan gebeuren dit soort dingen en dat hoeft lang niet altijd een fout van de coureur te zijn. SAI had er ook alle pech mee. Maar dat wil niet zeggen dat dit na twee ronden nog het geval hoeft te zijn .Ik heb er in ieder geval niet meer daar eraf zien gaan nadat SAI en VER eraf gingen. Daarna was dus pas iedereen gewaarschuwd.siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:22:
[...]
Dude, echt. Sainz spinde een rondje of twee daarvoor, er waren rukwunden, die bocht is off camber dus elke rukwind is daar het meest nadelige. Zeker met de spin van Sainz had ie er een beetje rekening mee kunnen houden. Het is niet alsof Sainz daar spinde in rondje 2 en Max in het laatste rondje. Het gaat niet om voorspellen, het gaat om rekening houden met, met de informatie die je hebt. En de informatie die er was is dat Sainz net daar gespind is adhv rukwind. Heeft niks met schuld te maken, heeft met voorzichtigheid te maken, Dat is geen bullshit, dat is hersenen gebruiken.
Het gaat mij er vooral om dat het als een fout gezien wordt terwijl het dat niet is. Het is alleen een ongelukkige samenloop van omstandigheden die variabel zijn.
Waar baseer jij op dat hij niet speciaals is? Hij heeft een trackrecord met meer prijzen dan sommige F1 coureurs die nu actief zijn. Ted heeft het er net in zijn Notebook over dat Williams dit seizoen nog van LAT afscheid gaat nemen ten gunste van de Vries.....siggy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:38:
[...]
RIC heeft te veel gegokt op een exit bij RB. En bij Renault. Snelle coureur, slechte keuzes, net als Alonso.
De Vries, ik weet niet wat ik van hem moet vinden. Sneller dan een Latifi, maar daar houd het ook op. Hij is niks speciaals, zelfs niet een subtopper. Snap niet dat hij een FP heeft gekregen. Zit zoveel meer talent in F2 en F3, en zelfs Indycar, dan een de Vries. Zou hij een zak geld op tafel hebben gelegd voor de FP? Ik vind de timing erg vreemd. Aan Latifi heb je niks aan, behalve spannende races voor de rest van het veld, maar hij zit daar vanwege veel geld, dat Williams vooralsnog nodig heeft. Misschien puur om Latifi onder druk te zetten??
Ik vind de inusunatties die maakt m.b.t. een zakgeld ook wat vreemd, de Vries is reserverijder van Mercedes, Williams = Mercedes krachtbron, die heeft z'n test gewoon gekregen op basis van de Formule E Kampioenschap.
Zit veel onderbruikgevoelens in je opmerkingen.
In je 3e jaar F2 het kampioenschap winnen......Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:43:
[...]
Waar baseer jij op dat hij niet speciaals is?
sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:41:
Ja, en? ....
[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 22-05-2022 18:47 ]
Je moet niet naar dat stuur kijken, je moet naar de racelijn kijken. Vergelijk het met hoe anderen rijden en je ziet dat ie later instuurt en met naar buiten gaat.ricardo246 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:19:
[...]
Kijk eens vanuit HAM zijn cockpit en dan naar het rechter wiel voor.
Hou ook zijn stuur in de gaten. Hij zet het stuur vast voor de bocht en houd hem daar. Afstand tussen rechter voorwiel en de curbes blijft gelijk, totdat MAG tegen hem aan komt, dan pas loopt hij naar buiten.
Ik laat het hier bij, eindeloze discussie aan het worden.
Mijn conclusie:
Heerlijke race, en mild positief over de Merc's, die hebben een sprongetje gemaakt.
Hoe dan ook gebeurt precies dit wel heel vaak met Ham. Het is gewoon een manier van rijden wat volgens de regels niet mag, maar wel iedere keer wordt toegestaan. Maar uiteindelijk bepaalt de FIA en is het een racing incident, maar ik ben wel blij dat ie er dit keer zelf veel last van had.
[removed]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |