[F1 2022] Race 6 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 93.447 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:15
Checo zag natuurlijk niet de timings zoals wij die zagen dus zijn reactie was 100% begrijpelijk, maar als hij in de debrief die timings wel zal zien ben ik er eigenlijk van overtuigd dat hij zal inzien dat hij Max niet achter zich kon houden op dat moment en dat een gevecht voor de leiding tussen de twee te veel Baku-flashbacks gaf aan Horner.

Voor de DRS zag je goed hoe Max het knopje bleef rammen, op het Data Channel van F1TV is de "DRS" badge blijkbaar rechtstreeks gekoppeld met het knopje en zag je "aan-uit-aan-uit-aan-uit" op de straights. Daar zag je ook klaar en duidelijk dat Max hem op sommige momenten zelf terug sloot door dat knoppengeram.

Overigens respect voor de racecraft van Russel daar, positie van de wagen "judged to perfection" in die eerste bocht. Met werkende DRS krijgen we mogelijk een ander verhaal maar "if ifs and buts were candy and nuts..." :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Van de 1.40 racen heeft RUS 41 minuten gesproken met het team (en zij met hem). Weet niet hoe dat met anderen is, maar dat zal toch wel vergelijkbaar zijn.

Lijkt me leuk experiment om eens 2 races zonder radio te rijden.
VanStino schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:52:
Overigens respect voor de racecraft van Russel daar, positie van de wagen "judged to perfection" in die eerste bocht. Met werkende DRS krijgen we mogelijk een ander verhaal maar "if ifs and buts were candy and nuts..." :)
Ik kon het gevecht erg waarderen, zeker toen hij ook VER weer inhaalde na Bocht 2.

Maar hij bewoog af en toe wel heel erg veel tijdens het remmen. Op Sky dachten ze ook wel dat hij over het randje ging een paar keer.

Persoonlijk houd ik erg van deze manier van racen, dus ik vind het meer dan prima. Dan hoop ik wel dat we later in het jaar niet opeens wel gaan kijken naar deze manier van verdedigen.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 23-05-2022 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:08:
[...]

Ik kon het gevecht erg waarderen, zeker toen hij ook VER weer inhaalde na Bocht 2.

Maar hij bewoog af en toe wel heel erg veel tijdens het remmen. Op Sky dachten ze ook wel dat hij over het randje ging een paar keer.

Persoonlijk houd ik erg van deze manier van racen, dus ik vind het meer dan prima. Dan hoop ik wel dat we later in het jaar niet opeens wel gaan kijken naar deze manier van verdedigen.
Klopt, en was het niet juist MER (HAM/Toto) die deze manier van racen de nek om heeft gedraaid toen MV33 op deze manier met hand en tand verdedigde?

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Inderdaad wel een leuke race gezien. Niet fantastisch, maar door allerhande probleempjes wel boeiend en dat zonder safetycars of zware crashes.

Meest opvallende coureurs/teams waren toch Hamilton die er mee kappen wou en even later 4e lag en Russel die toch vrij gemakkelijk naar P3 rijdt en Verstappen/Perez achter zich hield.

Jammer van Leclerc, maar op deze manier krijgen we straks wel een verdiende winnaar van het kampioenschap. Ik gun het Leclerc ook wel, maar hield toch een beetje een zuur gevoel over aan die DNF's van Verstappen. Vanaf nu hoop ik gewoon dat ze iedere race samen finishen en het op de baan uitvechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ypuh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:14:
Vanaf nu hoop ik gewoon dat ze iedere race samen finishen en het op de baan uitvechten.
Ideaal toch dit. Ik denk dat dit is wat ze bedoelen met "The Great Reset" :p We zijn na 6 races weer terug waar we begonnen zijn, dus game on.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Emgeebee schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:56:
Zelfs bij Sky vonden ze het geklaag van Max wel te begrijpen: de fundamentals (DRS) moeten gewoon werken.

De fundamentals van een coureur moeten ook aanwezig zijn, waaronder willen racen en finishen. HAM. :N
Tja, vind ik wat dubbel. Hamilton weet zelf ook dat het WDC wel verkeken is. Dan kun je beter die motor sparen en voor een dag succes ergens in het seizoen gaan lijkt me. Op het moment dat het over de radio geroepen werd, begreep ik het wel. Dat ie vervolgens alsnog 5e wordt is enorm knap, maar niemand had dat echt verwacht denk ik.

En wellicht had hij uiteindelijk wel gelijk, want dat waterlek waar ie aan het eind mee te kampen kreeg, was er ongetwijfeld niet geweest als hij niet al die ronden lang in traffic de motor op zijn donder had moeten geven.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:52
Op zich wel leuk dat de DRS eens niet werkte van een snelle wagen. Denk dat Max in vrije lucht zo een 0,5-1s sneller was dan Rus op dat moment. Zie je maar dat we nog lang niet zonder DRS kunnen. Zelfs met een redelijk groot verschil in pace kom je er gewoon niet langs. Helemaal als de langzamere wagens inzetten op top speed. Verder wel een leuke race, al zal de Ferrari fan dat niet vinden. :) Carlos zal zich wel moeten gaan verbeteren. Aankomend weekend moet het toch een 1/2tje worden voor Ferrari. Ze zijn dat de laatste tijd snel, en de huidige auto van ze doet het erg goed in low speed corners. Carlos moet hem gewoon op P2 kunnen krijgen in Q3. Al blijft Monaco natuurlijk Monaco.. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:12
TrekDr0p schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:00:
Wel bijzonder dat VER 2 DNF heeft en nu LEC 1 DNF heeft en hij er alweer voor staat.
Als LEC nog een DNF heeft dan staat hij dus gewoon 31 punten achter.
Zie ik het goed? Als volgende race zowel VER als LEC geen punten halen en PER wint plus snelste ronde rijdt -> PER en VER gedeelde 1e plaats in de WK-stand.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

redwing schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:12:
Yup, en dan vooral dat als het goed gaat hij de beste is, maar als het fout is het natuurlijk zijn team is die het verkloot heeft..... Ook deze race weer met zijn willen stoppen, want als ie had willen weten of zijn motor nog goed was had ie wel puur gevraagd 'engine still ok?'
Hamilton piept op de boordradio en de Verstappen fans vinden hem een zeikerd (lief uitgedrukt). Verstappen piept op de boordradio en de Verstappen fans vinden dat logisch en terecht. Zien jullie (Verstappen fans) echt niet in hoe hypocriet dit is? Ik probeer als neutrale F1 fan mensen af en toe een spiegeltje voor te houden, maar het lukt niet om echt door te dringen. Coureurs zijn in hun sas als het goed gaat en piepen als het &$!#% gaat. Dat lijkt me vrij logisch met alle druk @ 300 km/h.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
IIRC had Verstappen na Perez ook een free pitstop uit kunnen voeren. Toen Perez naar binnen ging lag hij immers 3 à 4s achter Verstappen.

Vermoed dat ze het risico simpelweg niet wilden lopen. De winst gisteren ten opzichte van Leclerc was gigantisch (25 vs 0). In die positie ga je geen risico meer lopen voor 1 extra puntje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:08:
Van de 1.40 racen heeft RUS 41 minuten gesproken met het team (en zij met hem). Weet niet hoe dat met anderen is, maar dat zal toch wel vergelijkbaar zijn.

Lijkt me leuk experiment om eens 2 races zonder radio te rijden.
Been there, done that. Hebben ze in 2016 gedaan waarbij het team in ieder geval geen technische dingen mocht communiceren zoals wisselen van engine modes, fail modes, .... Vervolgens heeft Rosberg in Silverstone daar nog een straf voor gekregen nadat hij een technisch probleem had en het team een fail mode communiceerde. En nadat in Baku beide Mercedessen problemen hadden die Rosberg snel had opgelost maar Hamilton ronden lang op random knoppen heeft zitten duwen en "selecteren" qua modes dat ze daarna de regel weer hebben afgeschaft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Inspired schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:19:
Op zich wel leuk dat de DRS eens niet werkte van een snelle wagen. Denk dat Max in vrije lucht zo een 0,5-1s sneller was dan Rus op dat moment. Zie je maar dat we nog lang niet zonder DRS kunnen. Zelfs met een redelijk groot verschil in pace kom je er gewoon niet langs. Helemaal als de langzamere wagens inzetten op top speed. Verder wel een leuke race, al zal de Ferrari fan dat niet vinden. :) Carlos zal zich wel moeten gaan verbeteren. Aankomend weekend moet het toch een 1/2tje worden voor Ferrari. Ze zijn dat de laatste tijd snel, en de huidige auto van ze doet het erg goed in low speed corners. Carlos moet hem gewoon op P2 kunnen krijgen in Q3. Al blijft Monaco natuurlijk Monaco.. :)
Het is wel Barcelona natuurlijk. In de jaren hiervoor was je zelfs met volledig functionele DRS en een overspeed van een seconde per ronde er niet voorbij gekomen. Dit is de eerste keer in jaren geweest dat Barcelona weer eens het aangluren waard was op race vlak (vorig jaar was spannend, maar alleen maar doordat Hamilton alle strategie opties van de wereld had).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Mog schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:21:
[...]
Hamilton piept op de boordradio en de Verstappen fans vinden hem een zeikerd (lief uitgedrukt). Verstappen piept op de boordradio en de Verstappen fans vinden dat logisch en terecht. Zien jullie (Verstappen fans) echt niet in hoe hypocriet dit is? Ik probeer als neutrale F1 fan mensen af en toe een spiegeltje voor te houden, maar het lukt niet om echt door te dringen. Coureurs zijn in hun sas als het goed gaat en piepen als het &$!#% gaat. Dat lijkt me vrij logisch met alle druk @ 300 km/h.
Op zich klopt dit wel, maar Hamiltons verzoek van gisteren vond ik wel raar. Heb nog niet vaak meegemaakt dat een coureur zelf voorstelde om maar te kappen met de race. Kan me enkel een voorval van dezelfde Hamilton van een paar jaar geleden herinneren.

De engineers aan de kant kunnen een veel betere inschatting maken of het zinnig is om door te rijden of dat het zinvoller is de motor te sparen. Hoewel ik me Hamiltons teleurstelling van het moment voor kan stellen, zegt het wel iets over zijn huidige instelling dat hij de handdoek dan al direct in de ring wilde gooien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Hamilton zeurt ook over banden als alles perfect naar zijn zin gaat :P En daar zit 'm dan ook wel een beetje de crux denk ik. Je hoeft alleen maar even het aantal keren te vergelijken dat beide coureurs met pech zijn uitgevallen. Dan begrijp je al snel waarom de meeste mensen Hamilton's geklaag af doen als gezeur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Er is echt wel een verschil met klagen over iets dat weer niet werkt of meteen piepen dat je het niet meer ziet zitten, en bijna elke race klagen dat je denkt dat je op de verkeerde banden/strategie staat. Is nu iedereen achter me binnen geweest? We zijn veel te vroeg gestopt. Ik ga het niet halen tot het eind etc etc. Nee, ik zie wel duidelijk een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Been there, done that. Hebben ze in 2016 gedaan waarbij het team in ieder geval geen technische dingen mocht communiceren zoals wisselen van engine modes, fail modes, .... Vervolgens heeft Rosberg in Silverstone daar nog een straf voor gekregen nadat hij een technisch probleem had en het team een fail mode communiceerde. En nadat in Baku beide Mercedessen problemen hadden die Rosberg snel had opgelost maar Hamilton ronden lang op random knoppen heeft zitten duwen en "selecteren" qua modes dat ze daarna de regel weer hebben afgeschaft.
Ja dat was echt jammer dat ze daar alweer zo snel klaar mee waren.. Mogen ze wat mij betreft per direct weer invoeren. Of een soort extra regel dat er alleen maar communicatie mag plaatsvinden vanaf inrijden pit tot uitrijden of iets dergelijks..

Ik vond het toen echt iets toevoegen (en niet alleen omdat Ham er niet mee om kon gaan :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

En als dit je insteek hier is, reageer dan niet. Dit constante "ja maar oranje bril" is hier niet welkom.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-05-2022 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-06 16:38
alexbl69 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Op zich klopt dit wel, maar Hamiltons verzoek van gisteren vond ik wel raar. Heb nog niet vaak meegemaakt dat een coureur zelf voorstelde om maar te kappen met de race. Kan me enkel een voorval van dezelfde Hamilton van een paar jaar geleden herinneren.

De engineers aan de kant kunnen een veel betere inschatting maken of het zinnig is om door te rijden of dat het zinvoller is de motor te sparen. Hoewel ik me Hamiltons teleurstelling van het moment voor kan stellen, zegt het wel iets over zijn huidige instelling dat hij de handdoek dan al direct in de ring wilde gooien.
Alonso met de honda?
https://www.motorsport.co...ngine-spa-946201/3042994/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04
Bansheeben schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Tja, vind ik wat dubbel. Hamilton weet zelf ook dat het WDC wel verkeken is. Dan kun je beter die motor sparen en voor een dag succes ergens in het seizoen gaan lijkt me. Op het moment dat het over de radio geroepen werd, begreep ik het wel.
Punt is hoe hij het vraagt, meestal wordt in zo'n situatie puur gevraagd of de motor nog ok is. Door het te koppelen aan stoppen (en ook de toon waarop het werd gezegd), wekt hij op zijn minst de suggestie dat ie wil stoppen.
Dat ie vervolgens alsnog 5e wordt is enorm knap, maar niemand had dat echt verwacht denk ik.
Gezien de trainings- en kwalificatietijden, had ik wel verwacht dat ie ergens top 6 zou komen.
En wellicht had hij uiteindelijk wel gelijk, want dat waterlek waar ie aan het eind mee te kampen kreeg, was er ongetwijfeld niet geweest als hij niet al die ronden lang in traffic de motor op zijn donder had moeten geven.
Bij beide mercs zat er wat koeling betreft iets niet goed. Je kunt daarom wel de motor gaan sparen, maar volgens mij race je toch voor de punten. Een race vooraf al stoppen omdat je misschien problemen gaat krijgen is daarmee niet logisch. Zelfs als hem dit een motorwissel kost, heeft ie zijn 5e plek wel binnen.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inspired
Dit is echt onzin. Max had een reden tot klagen. Hamilton klaagt standaard. Zou de boordradios's eens terug luisteren van vorig jaar.

laat dat ook

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-05-2022 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Was toen inderdaad de enige uitvaller in zijn klasse. Stoffel heeft die race netjes naar zich toe gehaald daarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Inspired schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Dit is echt onzin. Max had een reden tot klagen. Hamilton klaagt standaard. Zou de boordradios's eens terug luisteren van vorig jaar.
Vorig jaar was een rampjaar voor iemand die zich stoort aan boordradio's, zowel Hamilton als Verstappen hebben zich lekker laten gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
[...]
Als ik Verstappen had horen klagen dat ie wilde stoppen had ik daar ook iets over gezegd.

Ik ben daarbij ook een neutrale F1 fan, maar ben Hamilton gewoon zat door zijn geklaag en manier van rijden (oeps, weer iemand buitenom geraakt.....). Je mag van mij best echt (en lomp) racen, en daarbij zullen er ook dingen niet goed gaan, maar als zulke racers keer op keer dezelfde 'fout' maken, gaat dat er bij mij niet meer in. Voor de rest had Hamilton trouwens wel een echt goede race gereden, en ik ben blij dat ie weer naar voren kan komen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

redwing schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Punt is hoe hij het vraagt, meestal wordt in zo'n situatie puur gevraagd of de motor nog ok is. Door het te koppelen aan stoppen (en ook de toon waarop het werd gezegd), wekt hij op zijn minst de suggestie dat ie wil stoppen.

[...]

Gezien de trainings- en kwalificatietijden, had ik wel verwacht dat ie ergens top 6 zou komen.

[...]

Bij beide mercs zat er wat koeling betreft iets niet goed. Je kunt daarom wel de motor gaan sparen, maar volgens mij race je toch voor de punten. Een race vooraf al stoppen omdat je misschien problemen gaat krijgen is daarmee niet logisch. Zelfs als hem dit een motorwissel kost, heeft ie zijn 5e plek wel binnen.
Russell racet voor de punten. Hamilton racet enkel nog maar om zijn 8e binnen te slepen lijkt me. Voor de rest interesseert het 'm allemaal bar weinig denk ik. Of dat een goed uitgangspunt is of niet, laat ik in het midden.

En ik had echt niet verwacht Hamilton on merit op P4 te zien nadat ie zo'n 20 seconde achter Latifi terecht kwam na die eerste lap + pitstop. Maar ik dacht ook op dat moment dat ie wel wat schade zou hebben, wat ook meeviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Mog schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Vorig jaar was een rampjaar voor iemand die zich stoort aan boordradio's, zowel Hamilton als Verstappen hebben zich lekker laten gaan.
Jaren ervoor was het met Ham niet anders. Maar goed, prima. Ham klaagt nooit en Max wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ach jongens laat elkaar toch lekker klagen over Verstappen of Hamilton. Niemand is echt objectief in deze sport, accepteer dat en laat mekaar lekker zeiken over dit en dat :)

Ik heb een leuke race gezien, baalde dat Max eraf ging, knap dat hij toch de race wint, beetje lullig voor Checo twee keer, maar allemaal wel begrijpelijk. Ik ben stiekem toch bang dat Mercedes er weer bij komt en mee gaat spelen voor de 1e plek. Hamilton en Russel zijn goede rijders natuurlijk, ik gun het Mercedes echter voorlopig niet. Ze hebben veel te lang de F1 gedomineerd. Op deze manier met 2 teams, en nu ook Mercedes, is het veel leuker om aan te zien. Zeker als Max elke keer komt bovendrijven. Mijn inziens heeft Red Bull niet de snelste wagen, maar omdat Max er altijd meer uithaalt, kan hij wel steeds als 1e eindigen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 15:32
Inspired schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Maar ik snap dat het moeilijk te zien is met een Ham/MB bril. ;)
Als je die Max bril even af zet zie je dat het aan beide kanten even "erg" is.

Enige wat ik Hamilton en Mercedes te verwijten vind is dat ze naast de baan ook erg veel aan frame and blame doen en zo proberen de FIA te bespelen. Dat heeft bij mij in ieder geval veel weerzin tegen ze opgeroepen.

Moeilijk doen over de toon van de boordradio's vind ik echt zo'n onzin iets. Die jongens racen met 300 km/h over het asfalt terwijl ze ook nog eens tientallen wijzigingen op hun stuur moeten doen. Als je dan ook nog eens rustig en kalm over de radio moet praten wordt het echt wel een uitdaging.
En zoals ik al eens eerder zei, de overige coureurs klinken vrijwel allemaal hetzelfde als hun iets overkomt wat ze niet bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Inspired schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Jaren ervoor was het met Ham niet anders. Maar goed, prima. Ham klaagt nooit en Max wel.
Ze klagen allebei is het punt wat @Mog probeert te maken geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
[...]

Er zit verschil in klagen en gefrustreerd rondrijden wegens een technisch mankement bij een topteam.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 20:53
[...]

Paar punten als reactie hierop:

1. Ik stoorde me ook aan het geklaag van Verstappen. Er is een technisch probleem - deal with it. Achteraf onderzoeken en oplossen en daar feedback geven dat dit echt niet kan op dit niveau.

2. Het geklaag van Hamilton vond ik daarentegen nog wel even een stap erger dan dat van Verstappen. Dat je na tegenslag in de eerste ronde serieus aangeeft maar op te willen geven. Want alle 600 hardwerkende teamleden, fabrikanten, sponsors, tv-kijkers, lokale fans doen er niet toe om jou in de race naar voren proberen te zien knokken? Ik vind het ook disrespectvol naar andere teams die 'normaliter' vanaf p15-p20 moeten beginnen. Moeten die ook maar stoppen dan?

Max klaagt hier over een gebrek aan zijn auto - wat in alle eerlijkheid inderdaad echt niet voor mag komen op dit niveau en hem daadwerkelijk beperkt in zijn mogelijkheden om de race te winnen. Hamilton klaagt omdat hij na een first-lap event maar zonder verdere reden 'er maar mee moet stoppen'.

3. Als laatste vind ik het minachtig dat er maar weer makkelijk wordt verwezen naar 'de Verstappen fans'. Inderdaad, fans zijn per definitie partijdig, maar dat betekent niet dat al hun argumenten maar moeten worden weggewuifd met fanboyism.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
[...]

Iedere reactie die hier op komt zal waarschijnlijk geschrapt worden als 'Hamilton bashen', dus ik begrijp niet zo goed waarom je dit uit probeert te lokken.

Voor mij is het afgelopen weekend een uitstekende samenvatting van Hamilton. Vooropgesteld werd duidelijk dat Hamilton een fantastische coureur is, ik denk de beste van het veld gister. Daarnaast werd duidelijk dat hij alleen wint als hij de beste auto heeft (of hij nu P3 of P20 gestart was, hij had deze race niet gewonnen) en tegelijkertijd dat hij een beetje zeikerig/zwak over kan komen op momenten dat het tegenzit. Hij had een auto waarmee hij podium kon rijden (zie Russell) en had hem zelf liever in de pits geparkeerd en rijdt ondertussen de beste pace van het veld. In De Boordradio podcast werd nog aangehaald dat hij zaterdag tijdens de persconferentie maar wat stond te fluisteren. Niemand bij de pers kon hem verstaan. Leuk dat hij 7x WK wordt en jarenlang in de snelste auto reed, maar het zit niet eens echt tegen en er blijft weinig van over.

Snap niet zo goed hoe je dat kunt vergelijken met Max die gewoon iedere dag van de week de kop van z'n tegen (en mede-)standers eraf bijt. Ik weet zeker dat Max ook gewoon mensen inhaald in de rij voor de kassa van de supermarkt. Je kunt dat leuk vinden, of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
CousinBoneless schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Paar punten als reactie hierop:

1. Ik stoorde me ook aan het geklaag van Verstappen. Er is een technisch probleem - deal with it. Achteraf onderzoeken en oplossen en daar feedback geven dat dit echt niet kan op dit niveau.

2. Het geklaag van Hamilton vond ik daarentegen nog wel even een stap erger dan dat van Verstappen. Dat je na tegenslag in de eerste ronde serieus aangeeft maar op te willen geven. Want alle 600 hardwerkende teamleden, fabrikanten, sponsors, tv-kijkers, lokale fans doen er niet toe om jou in de race naar voren proberen te zien knokken? Ik vind het ook disrespectvol naar andere teams die 'normaliter' vanaf p15-p20 moeten beginnen. Moeten die ook maar stoppen dan?

Max klaagt hier over een gebrek aan zijn auto - wat in alle eerlijkheid inderdaad echt niet voor mag komen op dit niveau en hem daadwerkelijk beperkt in zijn mogelijkheden om de race te winnen. Hamilton klaagt omdat hij na een first-lap event maar zonder verdere reden 'er maar mee moet stoppen'.

3. Als laatste vind ik het minachtig dat er maar weer makkelijk wordt verwezen naar 'de Verstappen fans'. Inderdaad, fans zijn per definitie partijdig, maar dat betekent niet dat al hun argumenten maar moeten worden weggewuifd met fanboyism.
Grotendeels met je eens dat Hamilton hier wel een beetje ver ging. Maar hij zal het waarschijnlijk gebaseerd hebben op de snelheid die hij had na de botsing. Wij zagen dat hij alleen door een kapotte band kwam (achteraf eigenlijk pas, met al die vonken dacht ik dat hij meer schade had en hij waarschijnlijk ook) en dat er verder niks was. Toen hij dat te horen kreeg is hij weer door gegaan.
Dus ja, hij ging wel heel ver door gelijk te vragen of hij moest stoppen. Beter had hij kunnen vragen hoeveel schade er was en of dat nog kansen bood. Maar hij rijdt het hele seizoen al in een mineur stemming, dus ik snap wel waar het vandaan komt.
Die jongen moet eens met een sport psycholoog gaan praten.
Ypuh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:41:
Ik weet zeker dat Max ook gewoon mensen inhaald in de rij voor de kassa van de supermarkt. Je kunt dat leuk vinden, of niet.
:D :D :D

[ Voor 5% gewijzigd door chevsticks op 23-05-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bansheeben schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Ze klagen allebei is het punt wat @Mog probeert te maken geloof ik.
Nee, dat is niet het punt dat hij wil maken. Maar goed, genoeg erover. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Toch wel bijzonder dat iedereen zo lang blijft hangen de uitgezonden boardradio’s.

Knap van de regie dat ze juist de stukjes uitzenden die er voor zorgen dat mensen zich gaan ergeren aan coureurs.

Waarschijnlijk zullen alle 20 coureurs klagen op de radio als ze problemen hebben.
Dat dit niet uitgezonden wordt is omdat de spanning/entertainment bij Max/Lewis/Charles zit en niet in het achterveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Crxtreem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:47:
Toch wel bijzonder dat iedereen zo lang blijft hangen de uitgezonden boardradio’s.

Knap van de regie dat ze juist de stukjes uitzenden die er voor zorgen dat mensen zich gaan ergeren aan coureurs.

Waarschijnlijk zullen alle 20 coureurs klagen op de radio als ze problemen hebben.
Dat dit niet uitgezonden wordt is omdat de spanning/entertainment bij Max/Lewis/Charles zit en niet in het achterveld.
Dit. 100% dit.

Er wordt sensatie gecreëerd dmv de radioberichten op TV en hele volksstammen doen er moeilijk over. Beter zenden ze de radio's niet meer uit op de Live feed en alleen nog maar op de driver cams. Dan hoor je tenminste alle berichten en komt het al een stuk minder erg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Crxtreem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:47:

Er is een reden waarom FOM ervoor heeft gekozen die boordradio's uit te gaan zenden natuurlijk :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:10
Bansheeben schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Er is een reden waarom FOM ervoor heeft gekozen die boordradio's uit te gaan zenden natuurlijk :)
Wees blij dat Netlfix niet de live coverage doet...dan kreeg je boordradio's van 2 races geleden te horen als dat mooi uitkwam :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

sanderb schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:51:
[...]

Wees blij dat Netlfix niet de live coverage doet...dan kreeg je boordradio's van 2 races geleden te horen als dat mooi uitkwam :+
Een van de belangrijkste redenen dat mijn geduld met de netflix serie al heel snel op was... Dat mensen die mtv reality rotzooi kunnen kijken en er niet spontaan van over hun nek gaan, vind ik nog steeds bijzonder.

[ Voor 15% gewijzigd door Bansheeben op 23-05-2022 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-06 16:38
Niemand opgevallen dat Latiffi eindelijk voor Albon is geëindigd? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Inspired schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Nee, dat is niet het punt dat hij wil maken. Maar goed, genoeg erover. :)
Lees nog een keer. Dat is exact het punt wat ik wil maken. Ik heb niets met Hamilton en ik heb niets met Verstappen. Ik kijk F1 sinds 1996 zonder duidelijke favoriet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
[...]

Ja ik ben een Verstappen fan en dankzij zijn werk en passie kijk ik F1.

Mijn visie op de zaak is nu eenmaal dat wanneer het Hamilton tegen zit hij begint te janken en de handdoek in de ring wil gooien, terwijl Verstappen het team bij elkaar scheld temperamentvol zijn team motiveert en zijn tanden in het stuur zet en het pedaal tot voorbij de voorvleugel trapt..

Wat willen jullie "neutrale fans" dan precies? Een jankbal die geen zin meer heeft om te racen tenzij hij wint, of iemand die vol passie zijn sport bedrijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Mog schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Lees nog een keer. Dat is exact het punt wat ik wil maken. Ik heb niets met Hamilton en ik heb niets met Verstappen. Ik kijk F1 sinds 1996 zonder duidelijke favoriet.
Nee, dat is niet je punt. Je vindt dat ze evenveel zeuren. Dat je niet begrijpt dat mensen Ham een zeurpiet vinden en dat ze Max nu niet een evengrote zeurpiet vinden. Max was gisteren inderdaad (terecht imho) aan het klagen. Klagen doen alle coureurs. Max heeft doorgaans recht van spreken. Ham klaagt standaard. Ook als hij op een strategie wordt gezet die uiteindelijk ook nog eens goed uit pakt. Een neutrale fan zou dat toch helemaal moeten doorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 23-05-2022 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06 16:29
murphydrz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Mijn visie op de zaak is nu eenmaal dat wanneer het Hamilton tegen zit hij begint te janken en de handdoek in de ring wil gooien, terwijl Verstappen het team bij elkaar scheld temperamentvol zijn team motiveert en zijn tanden in het stuur zet en het pedaal tot voorbij de voorvleugel trapt..

Wat willen jullie "neutrale fans" dan precies? Een jankbal die geen zin meer heeft om te racen tenzij hij wint, of iemand die vol passie zijn sport bedrijft?
Ondanks dat ik ook Max support en me zeker kan vinden in de kritiek op Hamilton vond ik het gister ook wel iets te ver gaan om zo je team af te zeiken tijdens de race.
Het is wat het is op dat moment, ze probeerden nog met suggesties te komen maar Max bleef de boel maar afzeiken.
Ik snap dat de beste man onder druk staat, adrenaline etc. maar op dat moment kan je er weinig aan veranderen. Onvrede uitspreken oké, maar bespreek het dan achteraf binnenskamers en scheld desnoods dan mensen de huid vol als je meent dat het nodig is (ik denk van niet maar oke).

Voorbeeld: Checo. Die was duidelijk not amused maar bracht het toch iets anders ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• chevsticks
Inspired schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Nee, dat is niet je punt. Je vindt dat ze evenveel zeuren
Hoe kan je met droge ogen beweren dat je beter weet wat iemand bedoeld dan diegene zelf :D :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
JEightyFive schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:05:
[...]

...................Het is wat het is op dat moment, ze probeerden nog met suggesties te komen maar Max bleef de boel maar afzeiken.
Ik snap dat de beste man onder druk staat, adrenaline etc. maar op dat moment kan je er weinig aan veranderen. Onvrede uitspreken oké, maar bespreek het dan achteraf binnenskamers en scheld desnoods dan mensen de huid vol als je meent dat het nodig is (ik denk van niet maar oke).

Voorbeeld: Checo. Die was duidelijk not amused maar bracht het toch iets anders ;)
Checo is ook al wat ouder en het temperament van Verstappenis iets waar GP goed mee om kan gaan, zo is gebleken.
Dat Verstappen de boel aan het afzeiken was, is niet wat ik heb ervaren.
Hij was aan het mopperen, iets wat ik zelf ook kan doen wanneer mijn werk niet wil lopen zoals ik zelf zou willen, en met 300km/pu+ een auto onder controle krijgen lijkt mij een goed moment om echt goed in de stress te schieten.

Verstappen zat in de stress wat was te merken aan 50x het DRS knopje in te drukken, waarmee hij het systeem ook in de stress joeg.
Wat wij nu niet weten is of Verstappen ook zelfreflectie heeft getoond ten opzichte van het team en tegen zijn monteurs heeft gezegd dat het ook een beetje zijn eigen schuld was.

Zie het als het openen van een programma op een trage pc. Je drukt één keer het icoontje aan en ziet het systeem niet reageren.....vervolgens druk je nog 50x op het icoontje en de computer denkt dat je 50x die app wil openen, met het gevolg dat.....enfin, je herkent het vast wel..

Hebben jullie Vettel trouwens horen mopperen gisteren? Die was zachtzinnig gezegd ook niet bepaald blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:37
JEightyFive schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Ondanks dat ik ook Max support en me zeker kan vinden in de kritiek op Hamilton vond ik het gister ook wel iets te ver gaan om zo je team af te zeiken tijdens de race.
Het is wat het is op dat moment, ze probeerden nog met suggesties te komen maar Max bleef de boel maar afzeiken.

Tja, de beste man heeft dit seizoen al 2 keer stil gestaan. Afgelopen jaren al tientallen keren ellende gehad met die auto. Nu maakt hij zelf een fout, al dan niet door de wind, dus zit je sowieso al wat gefrustreerd in die auto lijkt me (je zag nr1 gewoon rijden, de overwinning zie je steeds lastiger worden).

Dan lijkt het mij logisch.

Bij Ham is dat toch wel anders, die heeft jaren lang in een super betrouwbare super snelle auto gereden. Als het dan even 1 keer een beetje tegenzit gooit het wel erg snel de handdoek in de ring.

Ik zou als collega/werkgever wel weten wat ik liever heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nog 1 keer over de radio coms: Elke rijder scheld, maar als het Max is is de wereld te klein? Zijn we Kimi vergeten?

En als het verkeerd zou zijn was Max allang teruggefloten door zijn engineer/team of Horner.

Dat Hamilton al gelijk wilde stoppen en gemotiveerd moest worden door zijn team was wel een van zijn dieptepunten...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 17:38

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Illegal_Alien schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:26:
Nog 1 keer over de radio coms: Elke rijder scheld, maar als het Max is is de wereld te klein? Zijn we Kimi vergeten?

En als het verkeerd zou zijn was Max allang teruggefloten door zijn engineer/team of Horner.

Dat Hamilton al gelijk wilde stoppen en gemotiveerd moest worden door zijn team was wel een van zijn dieptepunten...
GIMME MY GLOVES! 8)

STEERING WHEEL!!! :( :( :(

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06 16:29
murphydrz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:21:
[...]
Dat Verstappen de boel aan het afzeiken was, is niet wat ik heb ervaren.
Mwoa, ik weet de exacte quote niet meer maar het was iets als: we can't even fix this fucking DRS..
Ik vind dat toch wel een behoorlijke klap richting je monteurs en ondanks dat hij er op dat moment niet mee bezig is wordt dat wel even wereldwijd uitgezonden. Dat soort uitspraken kan je imo beter intern doen als je echt meent dat ze hun werk niet goed doen.
Nu weten ze waarschijnlijk wel hoe hij in elkaar steekt en nemen ze het (denk ik) niet persoonlijk op maar toch zou het niet verkeerd zijn om in het vervolg zaken toch wat anders te brengen.

Ik zag onlangs dat filmpje dat ze Max zn auto in record tijd aan het fixen waren vlak voor de start omdat meneer eraf geschoten was. Wat als ze zo tegen hem zouden doen op dat moment? Want tijdsdruk etc. Zou hij ervan gediend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MisteRMeesteR schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:27:
[...]

GIMME MY GLOVES! 8)

STEERING WHEEL!!! :( :( :(

(FOM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Zijn we niet een klein beetje spijkers op laag water aan het zoeken nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

chevsticks schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:29:
Doen we dat niet altijd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:30
chevsticks schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:29:
Je moet wat als de volgende race pas over 6 dagen is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Touche :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 13:48

Wom

De snelheid die Mercedes liet zien was een duidelijke stap vooruit. Hopelijk is dit een voorbode voor de komende circuits. Zie namelijk liever drie teams strijden om de overwinning dan twee teams. Monaco zou de Mercedes ook wel moeten liggen volgens mij, gezien de mechanische grip die goed op orde lijkt te zijn bij Mercedes.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
JEightyFive schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:27:
[...]

Mwoa, ik weet de exacte quote niet meer maar het was iets als: we can't even fix this fucking DRS..
Ik vind dat toch wel een behoorlijke klap richting je monteurs en
Klopt, VER zei: We! [wij]

Geeft wel aan dat hij in teamverband, waar hij ook onderdeel van is, denkt. En aangezien het niet de 1ste keer was met die DRS kan ik mij voorstellen dat je ietwat pissig wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Onyx Cumulus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Klopt, VER zei: We! [wij]

Geeft wel aan dat hij in teamverband, waar hij ook onderdeel van is, denkt. En aangezien het niet de 1ste keer was met die DRS kan ik mij voorstellen dat je ietwat pissig wordt.
Ja en, dit zal wel door sommige als HAM bashen gezien worden: HAM heeft vaker aangegeven dat als iets niet lekker gaat dat hem aan zijn team ligt. (I was great, but not sure about the team e.t.c.) Niet geheel letterlijk, maar wel vaak.

En een Wolff die excuses maakt aan Hamilton geeft ook al aan hoe het hoe het daar zit. Max geeft zelfs aan het einde toch nog complimenten aan team en Checo.

Maargoed we blijven als Koeien het uitmelken/kauwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 17:16
JEightyFive schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:27:
[...]

Ik vind dat toch wel een behoorlijke klap richting je monteurs en ondanks dat hij er op dat moment niet mee bezig is wordt dat wel even wereldwijd uitgezonden. Dat soort uitspraken kan je imo beter intern doen als je echt meent dat ze hun werk niet goed doen.
Nu weten ze waarschijnlijk wel hoe hij in elkaar steekt en nemen ze het (denk ik) niet persoonlijk op maar toch zou het niet verkeerd zijn om in het vervolg zaken toch wat anders te brengen.

Ik zag onlangs dat filmpje dat ze Max zn auto in record tijd aan het fixen waren vlak voor de start omdat meneer eraf geschoten was. Wat als ze zo tegen hem zouden doen op dat moment? Want tijdsdruk etc. Zou hij ervan gediend zijn?
Mee eens, ik vond die opmerking ook ver gaan. En hij heeft wel eerder van dat soort opmerkingen gemaakt over de radio. Ook in interview met Olav Mol heeft hij wel eens gezegd in de trand van ze moeten me gewoon een goede auto geven, ik rijd wel met dat ding. Dat was ook als reactie op problemen die ze hadden met de auto waar Mol naar vroeg. Ik had erg weinig met de coureur Schumacher, maar 1 ding waar ik wel respect voor had bij hem is dat hij nooit zijn team afviel. Die opmerkingen die Verstappen en Hamilton gisteren maakten (of opmerkingen zoals Alonso deed in verleden met gp2 engine etc.) zou Schumacher nooit gedaan hebben naar mijn mening.

Maar goed, op zich zullen ze idd weten hoe hij in elkaar steekt en teambazen weten hoe coureurs zijn en accepteren ook best veel, dat zie je ook in die docu's van vroeger....En misschien zeggen ze zelfs wel van we zouden het raar vinden als hij niet zo reageert. Die gasten zijn natuurlijk uiterst competitief. Zelfde geldt voor Hamilton. Die klaagt idd ook veel over de radio en klinkt wel vaker alsof hij het koppie laat hangen en niet ziet zitten. Ondertussen rijdt hij vervolgens wel hele sterke wedstrijd. Hamilton zal nu ook wel de nodige stress ervaren, gezien het dit seizoen nog niet bepaald lekker loopt en hij nu ook Russell naast zich heeft die op dit moment meer punten scoort. En je ziet aan de reacties overal hoe snel het gaat dat mensen je afschrijven van "zie je wel....zo goed is hij helemaal niet. Russell rijdt hem helemaal zoek". Heb dat afgelopen weken al op menig plek gelezen, inclusief in de pers.

Nigel Mansell vroeger stond bekend als een enorme zeikerd. Heb wel eens gelezen dat de mensen binnen het team van Williams hem echt een verschrikkelijke vent vonden...maar ja, als hij wel de wedstrijden wint, dan laten ze hem wel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40

pro_6or

amateur_60r

MaZo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:28:
[...]
Ik vroeg me af waarom ze Max niet naar binnen haalden voor de snelste ronde? Voor zover ik me kan herinneren zou hij dan voor Russell uit de pits zijn gekomen, maar achter Perez. Vervolgens m.b.v. team orders weer op de eerste plaats.
Er is een verschil tussen een fucntionele teamorder en iemand expres kapot maken. Nu kan Checo dat extra punt pakken plus P2, nog enigszins all good for the team.

Plus, elke pitstop is een risico. Max moest gewoon die win pakken (geen P2) om weer op P1 te komen in het kampioenschap.

Ongelovelijk eigenlijk 50 punten achter tegen een (zeker op dat moment) sneller lijkende auto, en binnen een poep en een scheet is de strijd weer open.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Vierstopper was leuk geweest. Maar dan had hij niet Alonso na moeten gaan (laatste overwinning Alonso? Spanje 2013, met een vierstopper).

Waarschijnlijk had Verstappen dan ook meteen na Perez kunnen pitten, en dan had hij er weer voor gezeten (duurde aantal ronden voordat Perez weer binnen 22 seconden van Verstappen zat na zijn stop). Dus wat dat betreft was er ook geen risico.

Denk dat het team uiteindelijk gewoon niet heeft gestopt omdat het niet echt nodig was. De reacties gisteren hier v.w.b. "niet stoppen omdat de auto al gammel was" lijkt mij niet aan de orde. DRS is een volledig zelfstandig elektrisch systeem. Een gammele DRS actuator heeft dus geen invloed op de rest van de auto. Zoals bv een hydraulisch probleem natuurlijk bij een pitstop wel weer kan opspelen.
DRS wordt toch hydraulisch aangestuurd? Ooit brak bottas zijn achtervleugel hard af in Japan en kwam er rook uit de vleugel mount.

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze Max nog een 4e keer binnen zouden halen voor rood (hij had 3 licht gebruikte setjes over, dus er was er nog 1). Metname om een late SC het hoofd te kunnen bieden. Maar uiteindelijk was het zo goed opgelost. Dacht zelf dat hij voor Perez weer op de baan zou komen als ze hem de ronde na perez hadden gepit maar OK. end well all well.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

pro_6or schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:49:
[...]
Plus, elke pitstop is een risico. Max moest gewoon die win pakken (geen P2) om weer op P1 te komen in het kampioenschap.
Vooral dit. Leclerc valt uit. Max staat op P1. Een gat van 25 punten is precies wat Verstappen nodig had. Dat ga je niet riskeren voor 1 puntje extra.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:12
Illegal_Alien schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:26:
In Finland denken ze bij Kimi nu vooral aan SAMSUNG en niet aan GLOVES en STEERING WHEEL:
YouTube: Flip vai Fold? | Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

VanStino schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:52:
Checo zag natuurlijk niet de timings zoals wij die zagen dus zijn reactie was 100% begrijpelijk, maar als hij in de debrief die timings wel zal zien ben ik er eigenlijk van overtuigd dat hij zal inzien dat hij Max niet achter zich kon houden op dat moment en dat een gevecht voor de leiding tussen de twee te veel Baku-flashbacks gaf aan Horner.

Voor de DRS zag je goed hoe Max het knopje bleef rammen, op het Data Channel van F1TV is de "DRS" badge blijkbaar rechtstreeks gekoppeld met het knopje en zag je "aan-uit-aan-uit-aan-uit" op de straights. Daar zag je ook klaar en duidelijk dat Max hem op sommige momenten zelf terug sloot door dat knoppengeram.

victim blaming heet dat. Het is helemaal geen feit dat hij daardoor weer dicht ging, of dat hij wel open ging als je wacht tot na de kerbs, dat waren suggesties. Het was een intermittant issue. Ook op de run up naar 10 ging hij niet altijd open.

[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 23-05-2022 11:37 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:12

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Klagen over een vervelend defect aan je auto en willen knokken voor de overwinning is iets anders dan willen opgeven omdat het even niet meezit. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Verstappen says he enjoyed ‘really cool fight’ with Russell on the way to Spain victory, as he addresses DRS issue

“A bit of a race with two halves,” said Verstappen, “because the first 30 laps were very frustrating for me after I went off in Turn 4, first of all, which really caught me by surprise because I didn’t feel like I was actually braking later or throwing more speed into the corner. But it was very gusty out there today… that caught me out by surprise, that was not ideal of course.

“Of course I was a bit frustrated at the time because I couldn’t get [Russell] because of DRS issues, but the fight itself was really cool also. I think that lap where I did go down the outside and George went around the outside and I was around the outside of Turn 3 again, I think that was a really cool fight.

“I look back at it and I’ll smile now; at the time of course I was a little bit frustrated. But it was a really good and tough battle, I think.”
“I mean, I could have shouted [something] back on the radio, but there is nothing you can do because I mean, I'm not stupid; once you get the light and the activation beep then you press the… paddle and if it doesn't open, there's clearly an issue.

“I spammed it like 50 times at one point on the straight and it's just not opening, so there was clearly an issue. I tried all different kinds of things: stay off the kerb, on the kerb, open it a tiny bit later. It was just broken or malfunctioning so yes, we clearly have an issue there on this wing.”
Bron: https://www.formula1.com/...6ziysaD2zX8ViUuKkl2o.html

En nu iedereen zijn DRS dichthouden a.u.b. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-05-2022 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:32

Pierre

Van nature lui!

U123456 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:54:
[...]
In Finland denken ze bij Kimi nu vooral aan SAMSUNG en niet aan GLOVES en STEERING WHEEL: [YouTube: Flip vai Fold? | Samsung]YouTube: Flip vai Fold? | Samsung
Dat Fins daar kan je dus geen soep van maken :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hamilton left ruing first-lap contact with Magnussen after ‘amazing’ recovery to P5 in Spain

En sorry voor de quotes maaruh:
“The car felt great in the race; our pace was closer to the rest, the top guys in the race, which was amazing,” said Hamilton. “Just really unfortunate at the start to have got the puncture that we got [in the Magnussen contact]. But I didn’t give up, because that’s what we do.

“But jeez, if I hadn’t had that issue at the beginning, who knows where we would have been in the end. But it’s great to know that we had similar pace to some of the frontrunners.”
“I was so gutted to lose the place to Sainz, especially after coming from where I came from, you know,” chuckled Hamilton. “I mean, I was 30-plus seconds behind [the pack]. That’s like no-man’s land, and I tell you, it’s a horrible feeling being that far behind. But you just have to kind of keep your head up, just keep pushing, keep going and hoping for better.
:X

Bron: https://www.formula1.com/...Mh6BkDFbT10v4XiJ5S7R.html

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-05-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

We kunnen Verstappen en Hamilton moeilijk vergelijken denk ik. Ze hebben een andere nationaliteit en zijn van een andere generatie.

Hamilton is een stuk ouder, heeft een bak ervaring, 7 WK’s op zak en z’n 8e is ‘m in de laatste ronde van de laatste race ontnomen. Dan hoop je in het nieuwe seizoen alsnog mee te kunnen racen om het WK, maar dat blijkt dan helaas niet het geval. De eerste races krijg je namelijk een stuiter auto.. Dan zit je denk toch anders in de race dan wanneer je veel jonger bent en net je eerste WK op je naam gezet hebt.

Over selectieve boardradio’s: We hebben Alonso in de Mclaren met GP2 motor ook nogal horen klagen, terwijl we ‘m nu niet meer horen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-05-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:12

sjaool

Every life should have 9 cats

U123456 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:21:
[...]
Zie ik het goed? Als volgende race zowel VER als LEC geen punten halen en PER wint plus snelste ronde rijdt -> PER en VER gedeelde 1e plaats in de WK-stand.
Nee, dan staat Checo 1 punt voor op Max. ;)

Max heeft 110 punten en Checo 85 punten. Ah, ik zie nu past de edit. :P

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 23-05-2022 11:09 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:22
Pierre schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:00:
[...]

Dat Fins daar kan je dus geen soep van maken :9
Vanuit de reacties:
Kimi: Looks nice
Minttu: Show your hand for it
Minttu: I told you to show your hand, now it's only your hand.
Kimi: But my hand looks good.
Minttu: Kimi!
Kimi: Yay, this is exactly what I wanted!
Minttu: For me fold.
Kimi: For me flip.
Some womans Voice: "The new world opens"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Mwooah, die had wel een beetje reden tot klagen dat seizoen :).

Van de tot het moment van de GP van België 10 verreden races heeft hij maar 3 keer de finish gehaald. (Monaco tel ik niet mee, daar reed hij niet mee).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
Illegal_Alien schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:04:

Hamilton left ruing first-lap contact with Magnussen after ‘amazing’ recovery to P5 in Spain

En sorry voor de quotes maaruh:

[...]

[...]

:X

Bron: https://www.formula1.com/...Mh6BkDFbT10v4XiJ5S7R.html
Precies het stuk waarom ik Hamilton niet leuk vind. Als ie nu gewoon zegt dat ie het even niet meer zag zitten, maar overtuigd werd door zijn team en er weer vol voor ging, was dit een heel ander verhaal. Precies wat Max juist wel doet, die klaagt ook, maar geeft aan even gefrustreerd te zijn geweest om dan weer door te gaan.

Oftewel zeg gewoon wat er gebeurt is, en maak er niet weer zo'n mooi weer verhaal van.... Ik snap best dat Ham gefrustreerd is door hoe het aan het begin ging, gecombineerd met hoe het verder dit seizoen gaat en het even niet meer ziet zitten. Maar geef je team dan een bedankje voor de moed er in te houden en doe niet net of je zelf met zo'n enorme spirit bent doorgegaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
[...]

Ik denk dat de Nederlandse verslaggeving biased op mbt Verstappen positief/Hamilton negatief hoewel viaplay iets neutraler is dan Ziggo. Ik verwacht dat bijvoorbeeld bij Sky het weer andersom zou zijn ?

Ik vond de opmerking van Hamilton gisteren juist heel realistisch, maar uiteindelijk hebben ze de juiste keuze gemaakt. Achteraf kijken is altijd makkelijk, als er 5 ronden na deze opmerking duidelijk was dat er niet meer had ingezeten hadden ze hem waarschijnlijk alsnog naar binnen geroepen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
murphydrz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:21:
[...]
Verstappen zat in de stress wat was te merken aan 50x het DRS knopje in te drukken, waarmee hij het systeem ook in de stress joeg.
Vond dat ook niet al te slim van Verstappen. Als DRS geactiveerd is wordt het juist weer gedeactiveerd door opnieuw op het knopje te drukken. Hierna kun je het niet opnieuw openen.

Werd volgens mij ook door z'n engineer gemeld op een gegeven moment.

Waarschijnlijk dat Verstappen het zelf ook al wel wist, maar het is dan niet snugger om te roepen dat je 50 keer op het knopje hebt gedrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zit weer met smart te wachten op die mooie tekening :)

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 23-05-2022 11:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

JB

Cédric roelt!

Ik vind het vooral opvallend dat Toto zo op de boordradio komt. Vorige race? ook al met dat mea culpa gezwam richting HAM. RUS rijdt gewoon beter, waarom moet dat dan telkens met "sorry Lewis" geneuzel afgedaan worden icm zogenaamde beste pace van het veld :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Vond dat ook niet al te slim van Verstappen. Als DRS geactiveerd is wordt het juist weer gedeactiveerd door opnieuw op het knopje te drukken. Hierna kun je het niet opnieuw openen.

Werd volgens mij ook door z'n engineer gemeld op een gegeven moment.

Waarschijnlijk dat Verstappen het zelf ook al wel wist, maar het is dan niet snugger om te roepen dat je 50 keer op het knopje hebt gedrukt.
Ja, verstappen geeft graag voer aan de haters. Nou, die hebben weer een field day en, Max zal toch wel nooit een WK winnen dat de haters terecht vinden. So be it. De realiteit is dat hij vorig jaar kampioen is geworden bij zijn eerste kans en dat hij dit jaar het gat van 50 punten alweer gedicht heeft.

game on!

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:53

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:32:
Zit weer met smart te wachten op die mooie tekening :)
Je bent niet de enige! hij is nog niet gepost door TrappedInGravel op twitter

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
redwing schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Precies het stuk waarom ik Hamilton niet leuk vind. Als ie nu gewoon zegt dat ie het even niet meer zag zitten, maar overtuigd werd door zijn team en er weer vol voor ging, was dit een heel ander verhaal. Precies wat Max juist wel doet, die klaagt ook, maar geeft aan even gefrustreerd te zijn geweest om dan weer door te gaan.

Oftewel zeg gewoon wat er gebeurt is, en maak er niet weer zo'n mooi weer verhaal van.... Ik snap best dat Ham gefrustreerd is door hoe het aan het begin ging, gecombineerd met hoe het verder dit seizoen gaat en het even niet meer ziet zitten. Maar geef je team dan een bedankje voor de moed er in te houden en doe niet net of je zelf met zo'n enorme spirit bent doorgegaan.
Dat is ook wel beetje verschil tussen de Engelse en de Nederlandse cultuur. Ik heb voor Engels bedrijf gewerkt en toen ook projecten gedaan met verschillende andere Engelse bedrijven. Het is een Engels ding om dingen mooier te maken en aan te kleden. Nederlanders zijn veel directer en hebben dat veel minder.

Als een Nederlander zegt that's interesting, bedoelt hij ook dat het interessant is. Als je tegen een Engelsman zegt that's interesting, denkt die Engelsman dat je bedoelt dat het allemaal prut is en dat je zijn idee niks vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 13:20

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Zo deze discussie gaat al een lange periode door. :+

Je hoort verder eigenlijk niemand over Magnussen, vond het sneu voor hem.

Verder zou ik het persoonlijk erg fijn vinden dat ze zouden stoppen met die helmet cams (die doen mij echt heel weinig) en de drone beelden werd ik nou ook niet enthousiast van. Doet echt afbreuk aan de spanning van de race. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tomcatter_31 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Dat is ook wel beetje verschil tussen de Engelse en de Nederlandse cultuur. Ik heb voor Engels bedrijf gewerkt en toen ook projecten gedaan met verschillende andere Engelse bedrijven. Het is een Engels ding om dingen mooier te maken en aan te kleden. Nederlanders zijn veel directer en hebben dat veel minder.

Als een Nederlander zegt that's interesting, bedoelt hij ook dat het interessant is. Als je tegen een Engelsman zegt that's interesting, denkt die Engelsman dat je bedoelt dat het allemaal prut is en dat je zijn idee niks vindt.
Wat mij elke keer zo "off guard" "catched" is dat je een heel fijn gesprek hebt, meermaals vraagt of alles zo naar behoren funktioneert, meermaals dat bevestigd krijgt, en dan na afloop een slechte survey krijgt omdat het probleem niet is opgelost.

Voor mijn gevoel heb ik alle ruimte gegeven maar blijkbaar toch niet.

Nu wil ik Hamiltons gedrag niet puur op zijn Engelsheid schuiven, maar het is wel een cultuur die dat kweekt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nemean schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:37:

Verder zou ik het persoonlijk erg fijn vinden dat ze zouden stoppen met die helmet cams (die doen mij echt heel weinig) en de drone beelden werd ik nou ook niet enthousiast van. Doet echt afbreuk aan de spanning van de race. 8)7
Was het ook. Je hoort elkaar gewoon te laten leven, ook als je aan de buitenkant zit. Magnussen is natuurlijk altijd agressief maar hij liet de ruimte en had een snelle wagen en best recht om het te proberen. Lap 1 is altijd gevaarlijk en de stewards laten het dan graag lopen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Bij de drone beelden dacht ik dat ik in de achtbaan zat in plaats van naar Formule 1 te kijken :)

Daarnaast was de zoom uiterst belabberd. Leuk dat ze durven te experimenteren maar graag buiten de race. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Mwooah, die had wel een beetje reden tot klagen dat seizoen :).

Van de tot het moment van de GP van België 10 verreden races heeft hij maar 3 keer de finish gehaald. (Monaco tel ik niet mee, daar reed hij niet mee).
Ik denk wel dat Max (in de heat soms wat dom in zijn uitspraken) minder sarcastisch is dan Alonso. Die is daar wel echt een meester in (naast het rijden zelf). Ik ben ook zo iemand, en moet er altijd om lachen, maar het is nogal destructief voor jezelf.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 15:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

Hamilton denkt gewoon verder dan 1 race. Iedereen gaat straf pakken met engine penalty's omdat niemand er genoeg heeft. Als zij 1x een penalty kunnen vermijden is dat gratis 5 plekken. Na de crash + de verwachte schade vind ik het getuige van goed inzicht om te zeggen "joh, misschien een idee om gewoon te stoppen want voor 2 puntjes nu is het misschien wel 15 punten over een race of 5" want ik had echt niet verwacht dat hij gewoon 16 plekken goed zou maken (voor de lek)

Max was ook gewoon niet helder over de radio door z'n gescheld. Blijkbaar lijkt het erop dat hij de drs knop (gamer style) aan het inbeuken was meerdere keren in de DRS zone. Als hij gewoon netjes aangeeft "i only press the DRS button once" dan is naar de engineer duidelijk dat het misschien een knopje is die stuk is als ze alsnog te zien krijgen dat de knop 20x ingedrukt is. Nu hebben ze geen idee of het een mechanisch, elektrisch of Max probleem is.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 15:47
Chocoball schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Bij de drone beelden dacht ik dat ik in de achtbaan zat in plaats van naar Formule 1 te kijken :)

Daarnaast was de zoom uiterst belabberd. Leuk dat ze durven te experimenteren maar graag buiten de race. ;)
Hier ben ik het persoonlijk mee eens. Heel tof dat ze experimenteren en niewe dingen proberen. Maar dit gaf voor mij een heel amateuristisch gevoel. Had dit liever eerst alleen in trainingen gezien en pas tijdens een race als dit echt geperfectioneerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

redwing schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Que?

Niet vol voor gaan? Hamilton rijd meerdere keren paars tijdens de race. Gaat van 20 naar 4. En jij durft met droge ogen te beweren dat hij er niet vol voor ging? Come again?

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 13:20

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Bezulba schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Que?

Niet vol voor gaan? Hamilton rijd meerdere keren paars tijdens de race. Gaat van 20 naar 4. En jij durft met droge ogen te beweren dat hij er niet vol voor ging? Come again?
Even beter lezen, dat is niet wat redwing zegt.
Als ie nu gewoon zegt dat ie het even niet meer zag zitten, maar overtuigd werd door zijn team en er weer vol voor ging,
Aangezien Hamilton dit zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door Nemean op 23-05-2022 11:53 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

Bloodclot

Jawier!

Hamilton is gewoon een meester in sneaky doen. Magnussen ernaast, extra gas geven (stuur wel stabiel blijven sturen anders valt het op) beetje onderstuur creeren, en een tikje geven aan degene aan de buitenkant. (zie ook tig andere races afgelopen jaren).

Magnussen zei niets voor niets: "He knew what he was doing".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Je hoort niemand over Kmag omdat het een domme actie was. Gewoon net ff wat meer ruimte laten en ze waren beide prima de bocht uitgekomen en had hij hem de volgende bocht wel te pakken met een beetje geluk. Nu is het exact te weinig ruimte vrijlaten dat bij elke niet perfecte stuuractie of reactie of hobbeltje op de baan je er tegenaan gaat knallen.
Ik had meer van hem verwacht.

blup

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bloodclot schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:53:
Hamilton is gewoon een meester in sneaky doen. Magnussen ernaast, extra gas geven (stuur wel stabiel blijven sturen anders valt het op) beetje onderstuur creeren, en een tikje geven aan degene aan de buitenkant. (zie ook tig andere races afgelopen jaren).

Magnussen zei niets voor niets: "He knew what he was doing".
Hamilton gaat z'n eigen race het putje in mikken omdat hij sneaky wil doen?

Echt, we gaan richting het flat earth niveau hier.
Natuurlijk gaat Kmag zeggen dat het de schuld van een ander was... hij had ook 50cm extra ruimte kunnen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Bezulba op 23-05-2022 11:56 ]

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Bezulba schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Hamilton vroeg wel zelf over de radio of hij z'n race in het putje mocht flikkeren na z'n aanvaring met Magnussen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bansheeben schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Hamilton vroeg wel zelf over de radio of hij z'n race in het putje mocht flikkeren na z'n aanvaring met Magnussen...
Dus Hamilton crasht bewust met Kmag vanuit P6 (of waar hij ook exact zat op dat moment) zodat hij z'n auto kan parkeren om z'n motor te besparen? Om vervolgens z'n auto NIET te parkeren omdat de baas zegt dat er misschien nog een puntje of 2 te halen valt?

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Bezulba schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Dus Hamilton crasht bewust met Kmag vanuit P6 (of waar hij ook exact zat op dat moment) zodat hij z'n auto kan parkeren om z'n motor te besparen? Om vervolgens z'n auto NIET te parkeren omdat de baas zegt dat er misschien nog een puntje of 2 te halen valt?
Nu leg je me woorden in de mond.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

JB

Cédric roelt!

>:)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bezulba schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:50:
Hamilton denkt gewoon verder dan 1 race. Iedereen gaat straf pakken met engine penalty's omdat niemand er genoeg heeft. Als zij 1x een penalty kunnen vermijden is dat gratis 5 plekken. Na de crash + de verwachte schade vind ik het getuige van goed inzicht om te zeggen "joh, misschien een idee om gewoon te stoppen want voor 2 puntjes nu is het misschien wel 15 punten over een race of 5" want ik had echt niet verwacht dat hij gewoon 16 plekken goed zou maken (voor de lek)

Max was ook gewoon niet helder over de radio door z'n gescheld. Blijkbaar lijkt het erop dat hij de drs knop (gamer style) aan het inbeuken was meerdere keren in de DRS zone. Als hij gewoon netjes aangeeft "i only press the DRS button once" dan is naar de engineer duidelijk dat het misschien een knopje is die stuk is als ze alsnog te zien krijgen dat de knop 20x ingedrukt is. Nu hebben ze geen idee of het een mechanisch, elektrisch of Max probleem is.
Max heeft 147 races gereden en is altijd in staat geweest DRS te openen. Het is dus geen Max probleem. De communicatie kan beter. Maar wellicht heeft hij het eerder al wel uitgelegd. Ik heb zijn boordradio niet geluisterd. Het was ook maar een suggestie van GIanPiero. Dat is zijn werk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

Bloodclot

Jawier!

[...]

Natuurlijk gaat Kmag zeggen dat het de schuld van een ander was... hij had ook 50cm extra ruimte kunnen geven.
Hij komt er vaak mee weg idd, nu had hij even de pech dat zijn band lek ging.
Rosberg heeft het ook vaker gezegd, als je aan de buitenkant van Hamilton zit, creëert hij altijd op magische wijze onderstuur, zodat hij de ander net ietsjes aan kan tikken, en het lijkt op een ongelukkige onderstuur, maar Hamilton doet dit gewoon fantastisch.

Silverstone2021 ideaal voorbeeld. Of tegen Albon in oostenrijk 2020.
Race 1 in 2021 leek hij het ook te willen doen tegen max, gecontrolleerd. Maar max kwam net buiten de lijntjes, max was er al voorbij en lewis had de achterband al in het snotje van max, als max niet buiten de lijnen was gekomen, had hij weer een ideaal onderstuur momentje.

Kijk hier ook hoe sneaky lewis afgelopen zondag was:
https://twitter.com/F1ToR...tatus/1528545672403767297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bloodclot schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Rosberg heeft het ook vaker gezegd, als je aan de buitenkant van Hamilton zit, creëert hij altijd op magische wijze onderstuur, zodat hij de ander net ietsjes aan kan tikken, en het lijkt op een ongelukkige onderstuur, maar Hamilton doet dit gewoon fantastisch.

Race 1 in 2021 leek hij het ook te willen doen tegen max, gecontrolleerd. Maar max kwam net buiten de lijntjes, max was er al voorbij en lewis had de achterband al in het snotje van max, als max niet buiten de lijnen was gekomen, had hij weer een ideaal onderstuur momentje.

En als dat al algemeen bekend is, waarom gaat Kmag dan er zo naast zitten? Ik bedoel, rijders bleven altijd ver van Maldonado weg omdat ze hem niet vertrouwde veilig te racen als ze er vlak naast gingen zitten, maar Hamilton krijgt niet zo'n behandeling? Beetje dom van Kmag dan toch... Hamilton kan hem namelijk niet zo pakken als hij 50cm verder op zit, dan is de stuurbeweging opeens wel extreem duidelijk als dat zijn bedoeling was.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
[...]

Meestal blijft de binnenste (HAM) wel ongedeerd. Deze keer prikte de vleugel net de band kapot.

Hamilton heeft dit ik weet niet hoe vaak gedaan. Hij staat er om bekend. Daarom is het niet bijster slim van Magnussen om daarnaast te gaan rijden. Die 50cm extra ruimte is vaak nog niet eens genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bloodclot schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Als ik die twitter zo kijk, komt Magnussen iets naar binnen en Hamilton iets naar buiten wellicht door onderstuur. Gewoon race incident en niks sneaky. Dit soort incidenten gebeuren zo vaak, bij zoveel coureurs...

Hamilton doet het idd wel vaak dat hij zijn auto naar buiten laat lopen in duels. Maar hoe vaak heeft Max (en menig ander coureur) dit niet gedaan? Niet helemaal terecht om dan alleen Hamilton als sneaky weg te zetten, terwijl dit een vrij gebruikelijke gang van zaken in F1 de laatste jaren.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord