Haha, nee. Inderdaad weinig toegevoegde waarde.Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:13:
Mooie shots hoor met die drone. Echt wow.
Je en risico dat je er nu nog afvliegt wil je ook niet lopenDentist schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:14:
[...]
Ook wel logisch. Nu niet vechten en tijd verliezen op Rus. Halve teamorder zou ik zeggen.
En normaal verdedig je dan, maar dat zal niet mogen vermoed ik.Illegal_Alien schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:13:
[...]
Erm als iemand sneller is dan je, dan haalt hij je toch wel in...
Ik snap het ook, maar toch blijf ik het raar vinden dat iedereen in dit topic het nu toejuicht, maar als het bij Bottas gebeurt dan is de wereld te klein, toch veel mensen die hier hypocriet zijn
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Daar gaat het toch niet om. Max zal dadelijk toch sneller zijn om dan sowieso voorbij Perez te rijden?DaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:14:
Ik begrijp het, maar ik gaat team orders echt. Perez verdiende dit gewoon.
Lijkt mij niet dat Perez zover moet gaan als afremmen?
Advocaat van de duivel spelend: Max met DRS was er makkelijk langs gestoken, nu voorkomen ze de problemen een beetje dat Max een fout maakt die beide plaatsen kost.DaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:14:
Met of zonder team orders, VER gaat er toch wel voorbij, dit doet nu minder pijn
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het snelheidsverschil is wel te groot. Ze hadden eigenlijk niks moeten zeggen. Max komt er sowieso wel langs. En Perez is niet stom genoeg om iets stoms te doen.DaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:14:
I served in a company of heroes.
Bij F1TV zijn ze het er niet per se mee eens.dglavimans schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:13:
Commentatoren vinden het nu opeens logisch van Perez en Max zijn wissel.
Maar toen met Mercedes altijd zeuren.. raar gedoe
Bij RBR?? Nâh ...DaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:12:
Ik ben bang voor teamorders...
Voor RBR maakt het qua constructeur niet uit (1-2 / 2-1) en ik durf ook wel te zeggen dat VER het aan PER gunt als VER z'n auto niet wil werken zoals dat het bedoeld is.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Per zit op andere strategie, die kan hooguit voor beide de boel verpesten met z'n 8 ronden oudere banden.
Heee... doet de DRS het niet? Goh..
[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 22-05-2022 16:15 ]
Max zijn DRS weer kapoet. Max boos.
Hij is 1.5 seconden per ronde sneller. Natuurlijk laat je hem langs, nee was bij Mercedes ook geen probleem geweest.dglavimans schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:13:
Commentatoren vinden het nu opeens logisch van Perez en Max zijn wissel.
Maar toen met Mercedes altijd zeuren.. raar gedoe
Max op de radio: Thank you mate.
[ Voor 23% gewijzigd door StefanVerkerk op 22-05-2022 16:16 ]
Jammer toch, PER tweede keer z'n teamgenoot er langs moet laten.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Checo gaat dus toch aan de kant, de drs werkte zo te zien niet.
Jammer ergens, je wil niet dat ze beiden eraf gaan, maar een beetje strijdt mag ook wel.
Jammer ergens, je wil niet dat ze beiden eraf gaan, maar een beetje strijdt mag ook wel.
Tja Max had hem hoe dan ook ingehaald.DaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:14:
Man man man, wat matig die team orders en wat een held Checo.
Waarom laten ze PER niet deze race gewoon winnen voor deze keer.
Mijn mening is binnen het team degene die sneller is voorbij laten. Rijd die vervolgens niet weg terug geven en klaar is klara.
Ik neem aan de Checo vandaag zijn contract krijgt Helmut/Christian?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nou, cruisecontrol aan, voetjes op de dash en uitblazen.
AgreedPWM schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:15:
[...]
Hij is 1.5 seconden per ronde sneller. Natuurlijk laat je hem langs, nee was bij Mercedes ook geen probleem geweest.
DUGG
1 ding wel: Word wel steeds bedankt. In iedergeval meer dan bij Bottas en Mercedes...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Had hem nooit kunnen houden. Het hooguit lastiger kunnen maken voor rbrHippocampus schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:15:
Jammer toch, PER tweede keer z'n teamgenoot er langs moet laten.
Jezus, moet de camera zo'n 360 doen? Gelijk half misselijk
Met kapotte DRS? Mwa.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 22-05-2022 16:16 ]
Omdat Max overduidelijk de betere titelkandidaat is.ViperTim schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
Ik snap hier de ophef echt niet van hoor, Max had Perez sowieso gepakt met nieuwe banden, Russel heeft veel meer rechte lijn snelheid.
Ah, Perez vroeg op de rem, Max er voorbij, knappe inhaalactie!!

Andere strategie en hij was veel sneller.miicker schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:15:
Ik snap het ook, maar toch blijf ik het raar vinden dat iedereen in dit topic het nu toejuicht, maar als het bij Bottas gebeurt dan is de wereld te klein, toch veel mensen die hier hypocriet zijn
Bij gelijk racen zouden ze het niet doen, nu is het een logische stap
Toch knap met zo`n groot ding.TheBrut3 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
Jezus, moet de camera zo'n 360 doen? Gelijk half misselijk
Al dat gezeur, laat Perz nu maar zien dat hij gewoon op 1,5 sec kan bijblijven. Als hij dat niet kan, dan is Ver simpelweg snelller, of dit nu teamorder of DRS was geweest, die gast rijd in paar rondjes Russel zoek, en haalt Perez binnen 2 rondjes in, dan ben je gewoon zoveel sneller.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Omdat Bottas en Massa/Barichello dat ook nooit mochten… zo werkt het nou eenmaal in de F1.ViperTim schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zonder drs was ie 1.5sec / ronde sneller.
Eigenlijk moet het gewoon ieder voor zich zijn, en altijd op de limiet zonder het moeten managen van banden of brandstof of wat dan ook. Rijden voor wat ze waard zijn.
Maarja. Money rules te the world helaas. Dus ook F1.
Maarja. Money rules te the world helaas. Dus ook F1.
JajajajajaPWM schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:15:
[...]
Hij is 1.5 seconden per ronde sneller. Natuurlijk laat je hem langs, nee was bij Mercedes ook geen probleem geweest.

Als ze zo finishen staat VER boven LEC in kampioenschap?
Meh ik snap de teamorder wel maar dit is net zo k*t als toen bot dit om zijn oren kreeg.
Always look on the bright side of life.
Ik zou PER het verschil in prijzenveld tussen 1-2 geven vanuit Red Bull. Tenminste nog een beetje goede feeling als je team maat voorbij moet laten gaan zonder gevecht.
Als goedmakertje PER DotD? Hij heeft toch maar mooi 3 plaatsen gewonnen deze race.
"When you grow up your heart dies"
Je kan hiervan vinden wat je wilt als Perez zijnde maar op dit moment telt gewoon nog het kampioenschap. Aan het eind van de dag moet Perez toch ook weten dat hij niet de snelste rijder van de twee is.
Dan moet Max straks wel de Mexicaanse salsa dansen
Je ziet nu ook wel hoeveel sneller Max is tov Perez.
Dat zal wel de hele bedoeling zijn geweest van deze 'merc order'Skidmarks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:17:
Als ze zo finishen staat VER boven LEC in kampioenschap?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Toch niet zoals tussen Rosberg en Hamilton in 2016…tweakduke schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
Checo gaat dus toch aan de kant, de drs werkte zo te zien niet.
Hij had 'm kunnen houden als Max 'm die secondes terug gegeven zou hebben.Dentist schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Had hem nooit kunnen houden. Het hooguit lastiger kunnen maken voor rbr
Maargoed, het is in teambelang, dus einde discussie.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het was trouwens wel een briljante strategie van RBR om het zo te doen met Verstappen. En het is ook een serieuze stint geweest op softs. Neemt niet weg dat ik dit met Perez en de kapotte DRS waardoor dit nodig was, zo klote vind.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het werkt hetzelfde als bij wielrennen, je hebt een potientiele kampioen en je hebt knechten.ViperTim schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
Perez is een knecht, zeker nu max op grootse wijze het kampioenschap kan overnemen.
Je moet nooit gokken dat je een tweede kans krijgt.
Nu al 2.4SinergyX schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:17:
Al dat gezeur, laat Perz nu maar zien dat hij gewoon op 1,5 sec kan bijblijven. Als hij dat niet kan, dan is Ver simpelweg snelller, of dit nu teamorder of DRS was geweest, die gast rijd in paar rondjes Russel zoek, en haalt Perez binnen 2 rondjes in, dan ben je gewoon zoveel sneller.
Max laatste ronde 0.9 seconde sneller dan Perez. Dus denk dat het wel terecht is dat Max er langs gelaten is.
Ik zet meerdere vinkjes; PER, RUS, BOT.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:17:
Als goedmakertje PER DotD? Hij heeft toch maar mooi 3 plaatsen gewonnen deze race.
Trouwens even over Bottas .... moet hij nog pitten of kan hij echt p4 pakken?
at your service
Iemand al enig idee waarom LEC zijn auto ermee op hield?
Ik zou zeggen: kom maar met een voorbeeld waar HAM 1.5 seconden sneller was dan BOT en het een probleem was.
Dat zegt niet dat hij er zomaar voorbij kan. Checo zou zich dan enkel op het rechte stuk hoeven te focussen. Zonder drs ben je er dan niet zomaar voorbij.
Perez ziet Verstappen nu toch ook aan de horizon verdwijnen.. dan weet je zelf toch ook dat dit de beste strat is.
Iets met Turbo toch?Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:18:
Rijdt al 16 ronden op de mediums, moet nog 15 = 30 ronden. Zou moeten lukken.The_Butler schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:18:
Trouwens even over Bottas .... moet hij nog pitten of kan hij echt p4 pakken?
Ik niet in ieder geval maar het leek op een turbo die de geest gaf. Die maakte wel een heel raar geluid toen LEC uitviel.Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:18:
"When you grow up your heart dies"
Kijk nu komt de echte teamorder. Russel pitten om Ham voor te laten

"We're checking."Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:18:
Beide Bulls nog ff naar binnen voor de FL?
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 22-05-2022 16:20 ]
BOT P3
Verwijderd
Ik kijk iedere keer weg.Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:13:
Mooie shots hoor met die drone. Echt wow.
Word er duizelig van. Vind de beelden trouwens ook drama
Russel toch maar softs in de hoop op een FL?
Die strategie moest wel 'even' aangepast worden na de iets of wat te ruime 'bocht 4' door de grindbakDaniëlWW2 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:18:
Het was trouwens wel een briljante strategie van RBR om het zo te doen met Verstappen. En het is ook een serieuze stint geweest op softs. Neemt niet weg dat ik dit met Perez en de kapotte DRS waardoor dit nodig was, zo klote vind.
Het gaat erom dat ze niet gaat vechten voor P1 denk ik.Clifdon schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:17:
Meh ik snap de teamorder wel maar dit is net zo k*t als toen bot dit om zijn oren kreeg.
Tuurlijk zal Max sneller zijn maar ze willen Perez gewoon ff waarschuwen zo van als Max in de buurt komt ga dan niet verdedigen voor P1 of rare dingen doen om hem achter te laten zodat je zelf kan winnen, maar laat em gewoon ff gemakkelijk door.
En dat snap ik wel. Want stel Perez en Max zouden voor P1 moeten ''battlen'' dan loop je risico dat er wat fout gaat en er misschien 1tje schade oploopt en de derde lachend voorbij komt?
[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 22-05-2022 16:20 ]
Max laatste ronde 1 sec sneller dan Perez. Zal deels te maken hebben met verkeer maar dat had Max ook.
Russell heeft ook echt wel uitmuntend gereden vandaag.
Die wordt nog wel ingehaald door Russel
Bottas P3. Hopelijk komt Russell er niet voorbij.

Ja sure ik duik wel even alle archieven inPWM schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:19:
[...]
Ik zou zeggen: kom maar met een voorbeeld waar HAM 1.5 seconden sneller was dan BOT en het een probleem was.

Werkte Max zijn DRS alweer? Lijkt mij ook wel een belangrijk dingetje voor je verdediging

Perez mag winnen, maar DODT? Hij heeft niks bijzonders laten zien. Race pace is echt way off Verstappen. RUS zal hem wel winnen gok ik.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |