[F1 2022] Race 5 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste
Acties:
  • 99.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

renegrunn schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:42:
Max heeft nu net zoveel GP’s gewonnen als schoonpapa
https://blijned.nl/2022/0...tappen-en-kelly-piquettt/
Weet niet of het een roddel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Waar rook is, is vuur.... ze was overigens wel aanwezig vandaag dus wellicht meer een roddel dan waarheid.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
renegrunn schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:42:
Max heeft nu net zoveel GP’s gewonnen als schoonpapa
Bizar aantal he? Nog 2 races winnen en die gek staat al in de all time top 10..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:03

ricardo246

Life's what you make it!

renzo4000 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:56:
[...]

Waar rook is, is vuur....
In geval van een bosbrand wel.
Bekijk de website eens. Kansloos.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Max moet gewoon een leuke Sim-racer meid op de kop tikken, kunnen ze lekker zichzelf opsluiten achter de sim :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
Gaan we nu echt roddels van juicekanalen posten?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
Potverdorie wat is die Allard een verademing zeg. Gewoon echt een goede nabeschouwing met inhoud. En eigenlijk het hele weekend al hoogstaande studio inhoud.

Laat die Amber maar wegblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Is ook al een oud bericht, valt allemaal wel mee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
jan390 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:58:
[...]

Gaan we nu echt roddels van juicekanalen posten?
Toch heb ik geklikt.. :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Denk eerder dat max vreemd gaat als je zijn rechterhand ziet :9 >:) :')

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:12
Ventrigo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:00:
[...]

Seriously?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Alsjeblieft zeg, juice kanalen, het laagste van het laagste... Die hebben nog nooit van hoor en wederhoor gehoord. Je kunt het niet eens journalistiek noemen. De Story en Privé hebben zelfs een hoger niveau.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Ventrigo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:00:
[...]

Dude.. dat is zijn moeder... |:(

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En graag weer ontopic.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:03

ricardo246

Life's what you make it!

Kelly praat mag in randzaken…..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Ze hebben wel geluk gehad met het weer trouwens. Ten noorden en zuiden serieuze buien dichtbij. Beter voor Max dit overigens. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBwwWvTt0w-HxEToYIpSkCgk90I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUtQCZ6L88SSFZGcDVkrQQiS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

DonJunior schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:01:
[...]

Dude.. dat is zijn moeder... |:(
offtopic:
rustag...blijkbaar is het tijd om naar bed te gaan :+

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Mattia die net uitlegde dat Ferrari nog geen updates hebben gedaan aan de auto, Barcelona pas de eerste. Hij hoopt dat RB eerder door de budgetcap heen raakt, waardoor Ferrari tot later in het seizoen kan blijven upgraden.

Zou wel interessant zijn om te weten hoeveel het verschil in gebruikt budget nu ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Eli3l schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:05:
Mattia die net uitlegde dat ze nog geen updates hebben gedaan aan de auto, Barcelona pas de eerste. Hij hoopt dat RB eerder door de budgetcap heen raakt, waardoor Ferrari tot later in het seizoen kan blijven upgraden.

Zou wel interessant zijn om te weten hoeveel het verschil in gebruikt budget nu ongeveer is.
Wie is 'ze' in deze context? Ferrari of RBR?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mattia die net uitlegde dat ze nog geen updates hebben gedaan aan de auto, Barcelona pas de eerste. Hij hoopt dat RB eerder door de budgetcap heen raakt, waardoor Ferrari tot later in het seizoen kan blijven upgraden.

Dan moet Sainz misschien stoppen met zijn auto elk weekend eenmaal af te schrijven. O-) ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
SomerenV schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:06:
[...]

Excuus, Ferrari dus. Dacht dat het duidelijk was aangezien Mattia van Ferrari is.

[ Voor 14% gewijzigd door Eli3l op 09-05-2022 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SomerenV schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:06:
[...]

Mattia is van Ferrari

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
Vettel ziet er ook gesloopt uit zeg en met z'n kapsel en baard net een "wino" die de bosjes uit komt kruipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vettel gaat er ook steeds meer als een holenmens uitzien... Een berenvelletje en een knuppel en het beeld is compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nu de F1TV Pro nabeschouwing, daarna nog twee te gaan, die van de NOS en Ziggo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chuck Leclerc... Natuurlijk jongen... lol @F1TVPro William T. Ribbs

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 09-05-2022 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Willy T. Ribbs aan het woord weer. Mooie vent.

Hij blijft Leclerc "Chuck" noemen. Alhoewel hij later toch wel weer Leclerc zei.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eli3l
sjaool schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:13:
Chuck Leclerc... Natuurlijk jongen... lol @F1TVPro William T. Ribbs
Chuck is in de VS een koosnaam voor Charles.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Eli3l schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:15:
[...]

Dat zal, Amerikanen zijn maar een vreemd volk. Ik kan je naam niet uitspreken dus noem ik je zo.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 09-05-2022 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
sjaool schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:15:
[...]

Dat zal, Amerikanen zijn maar een vreemd volk. Ik kan je naam niet uitspreken dus noem ik je zo.
Edit: Never mind

[ Voor 16% gewijzigd door Eli3l op 09-05-2022 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Quad schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Oh? Bij Viaplay kan ik gewoon lekker blijven hangen. })
Ja, die van mij hangt nog steeds :+ vast wel te verstaan. Gelukkig na de race :+

Toch weer een spannende race. Netjes van Russel ook. Ja met wat geluk, maar je moet het maar durven om deze tactiek te kiezen...

Wat betreft "albon doet het beter bij Williams".... Tja die auto's zijn niet écht te vergelijken. Maar gun het al on dat die zo doorgaat en dat de auto beter word.

Het kampioenschap wordt tenminste weer spannend zo. Elk weekend maar afwachten of Ferrari of Red Bull weer wat hebben gevonden voor betere performance....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Mattia die net uitlegde dat Ferrari nog geen updates hebben gedaan aan de auto, Barcelona pas de eerste. Hij hoopt dat RB eerder door de budgetcap heen raakt, waardoor Ferrari tot later in het seizoen kan blijven upgraden.

Als eerst, erg leuke race! de RB is duidelijk de betere auto op dit moment!
We weten inmiddels hoe goed Max is.

Mattia mag dan wel roeptoeteren dat de Ferrari geen updates heeft gedaan, dit geld voor deze race ook voor RB wat ik her en der heb begrepen.

Ik denk echter dat RB de sweet spot van de nieuwe auto's beter heeft begrepen, zoals ze net ook bij Viaplay bespraken. Het lijkt er op dat je met de nieuwe auto's met minder downforce kan rijden, zodoende heb je significant meer snelheid op de rechte stukken. Nog los van de mechanische grip de de RB lijkt te hebben.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Eli3l schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:15:
[...]

Gelukkig hebben ze dat bij Williams niet gedaan dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
mark-k schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:22:
[...]

Gelukkig hebben ze dat bij Williams niet gedaan dan :+
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bullet NL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:20:
[...]

Als eerst, erg leuke race! de RB is duidelijk de betere auto op dit moment!
We weten inmiddels hoe goed Max is.

Mattia mag dan wel roeptoeteren dat de Ferrari geen updates heeft gedaan, dit geld voor deze race ook voor RB wat ik her en der heb begrepen.

Ik denk echter dat RB de sweet spot van de nieuwe auto's beter heeft begrepen, zoals ze net ook bij Viaplay bespraken. Het lijkt er op dat je met de nieuwe auto's met minder downforce kan rijden, zodoende heb je significant meer snelheid op de rechte stukken. Nog los van de mechanische grip de de RB lijkt te hebben.
Ik denk dat Red Bull heel goed weet wat de zwakke punten van Ferrari zijn en hoe ze dat weten te gebruiken in hun voordeel. Ook de veerkracht die ze hebben is overduidelijk gezien de problemen op vrijdag en zaterdag. Wat dat betreft hebben ze een goed pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Bullet NL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:20:
[...]

Ten eerste was het volgens mij als antwoord op een vraag van Buxton, dus roeptoeteren is misschien iets overdreven.

Dat gezegd hebbende, Red Bull heeft vanaf het begin van het seizoen weldegelijk upgrades gedaan. Ferrari dus niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sjaool schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:25:
[...]

Ik denk dat Red Bull heel goed weet wat de zwakke punten van Ferrari zijn en hoe ze dat weten te gebruiken in hun voordeel. Ook de veerkracht die ze hebben is overduidelijk gezien de problemen op vrijdag en zaterdag. Wat dat betreft hebben ze een goed pakket.
Net de na beschouwing op Sky gekeken, daar hat Button het er over dat de komende 2 races (Spanje en Monaco) de Ferrari meer zouden liggen. Ik ben daar niet zo zeker van, de RB heeft nu met een laag downforce pakket al veel mechanische grip.

Het is voor een F1 team makkelijker om met meer downforce te rijden (als ik, meer/andere vleugel op de RB schroeven) dan van meer (noodzakelijke vleugel) naar minder op een baan als bijvoorbeeld Monaco.

Ik denk daarom echt dat RB wel aardig goed zit met hun auto, daarom des te meer opvallend dat Mercedes de plank dit jaar zo mis heeft geslagen.

Nu Ted's Noodbook maar ff kijken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Eli3l schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:07:
[...]

Excuus, Ferrari dus. Dacht dat het duidelijk was aangezien Mattia van Ferrari is.
Ja, zat niet op te letten. Is ook al laat :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
Eli3l schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:28:
[...]

Ten eerste was het volgens mij als antwoord op een vraag van Buxton, dus roeptoeteren is misschien iets overdreven.

Dat gezegd hebbende, Red Bull heeft vanaf het begin van het seizoen weldegelijk upgrades gedaan. Ferrari dus niet.
Ik zie het wel positief in. Ferrari heeft zijn kans gepakt en meer ontwikkelingstijd besteed aan deze auto terwijl RB vocht voor de titel, maar we zijn inmiddels vijf races onderweg en ze lijken ze inmiddels volledig hebben bijgehaald. Moet nog maar zien of Ferrari dat gedurende het seizoen bij kan benen.

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo

I have the race pace results :)

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-miami-gp-race-pace/gp_5_2022_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-miami-gp-race-pace/gp_5_2022_bottom_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-miami-gp-race-pace/gp_5_2022_all.svg

Not the best race but not the worse either. Red Bull looked good. I think Perez had enough in the tank to get 3rd but the issue with the PU was pretty costly for him.

Source: Still me, but in my signature.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:35
Eli3l schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:28:
Ook Ferrari heeft dit seizoen updates gedaan. Ferrari heeft als eerste team een dingetje van AM over genomen, wat anderen daarna ook hebben gedaan, meen iets met de leading edge van de floor tray. Daarnaast heeft Ferrari dus volgens "de verhalen" ook het Red Bull trucje van de vloer tegen porpousing over genomen.
Zou sinds dit seizoen dus ook vrij makkelijk te controleren moeten zijn. Gewoon de show and tell sessies na gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 15:38
HAM zette nog een eens race engineer in het zak. In een interview tegen over SKY. 🤦🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Stijnb_ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:33:
HAM zette nog een eens race engineer in het zak. In een interview tegen over SKY. 🤦🏼‍♂️
Wat zei hij dan?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Als ik moet gokken iets met de strategie.

Maar wat een gepruts was dat ook weer, grotendeels van Hamilton zelf (of slim ingedekt van het team?). Hamilton vragen of hij wil stoppen onder de SC en dat hij dat niet wilt omdat hij dan achter Russell op de baan zou komen. Niks geleerd van bv Abu Dhabi dus. Dat Russell op verse banden er zo langs zou gaan viel wel te verwachten. Hamilton had dus gewoon moeten stoppen en nog kunnen strijden om dat plekje terug te winnen. I.p.v. een "nep" gevecht voor plaatsbehoud op veel oudere banden dat die min of meer voorspelbaar heeft verloren. En daarover (/de strategie) klaagde hij ook al nadat Russell hem langs was.

Enige dat Hamilton het niet stoppen heeft opgeleverd was de plek van Bottas. Want die fout wat hij in T17 maakte zal vermoed ik zijn gekomen door even niet goed op te letten door het gevecht achter hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
RobertMe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:46:
[...]

Maar wat een gepruts was dat ook weer, grotendeels van Hamilton zelf (of slim ingedekt van het team?). Hamilton vragen of hij wil stoppen onder de SC en dat hij dat niet wilt omdat hij dan achter Russell op de baan zou komen. Niks geleerd van bv Abu Dhabi dus. Dat Russell op verse banden er zo langs zou gaan viel wel te verwachten. Hamilton had dus gewoon moeten stoppen en nog kunnen strijden om dat plekje terug te winnen. I.p.v. een "nep" gevecht voor plaatsbehoud op veel oudere banden dat die min of meer voorspelbaar heeft verloren. En daarover (/de strategie) klaagde hij ook al nadat Russell hem langs was.

Enige dat Hamilton het niet stoppen heeft opgeleverd was de plek van Bottas. Want die fout wat hij in T17 maakte zal vermoed ik zijn gekomen door even niet goed op te letten door het gevecht achter hem.
Toch had ie in dit geval gelijk. Het team kan zien hoe ver ie terug zou vallen onder de SC. Als je dan al aan de coureur wilt vragen of ie wil pitten of niet, geef dan aan hoe ver ie terug zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
[...]

Zijn race engineer is niet van de strategie maar verder eens met je verhaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Wat een saai circuit is dit zeg, hopelijk komen er vlug aanpassingen of verdwijnt hij van de kalender. Alleen met DRS kun je inhalen, verder is het allemaal te smal.

Race werd nog even leuk door de safety car, maar verder was het maar een matige race. Het zei genoeg dat Perez op nieuwe banden niet naar voren kwamen en Russell met moeite nog twee plekken kon pakken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Gynnad schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:01:
Wat een saai circuit is dit zeg, hopelijk komen er vlug aanpassingen of verdwijnt hij van de kalender. Alleen met DRS kun je inhalen, verder is het allemaal te smal.

Race werd nog even leuk door de safety car, maar verder was het maar een matige race. Het zei genoeg dat Perez op nieuwe banden niet naar voren kwamen en Russell met moeite nog twee plekken kon pakken.
Ook al gemist dat zijn motor teruggeschroefd was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Het zei genoeg dat Perez op nieuwe banden niet naar voren kwamen en Russell met moeite nog twee plekken kon pakken.
FYI: Perez miste blijkbaar 25PK / 20kW na zijn "de motor doet het niet". Dat die niet meer echt kon meestrijden met Sainz is dan ook niet heel verrassend. Hoewel hij dan toch nog een poging heeft gedaan met die divebomb in T1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
__fred__ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:54:
[...]

Toch had ie in dit geval gelijk. Het team kan zien hoe ver ie terug zou vallen onder de SC. Als je dan al aan de coureur wilt vragen of ie wil pitten of niet, geef dan aan hoe ver ie terug zal vallen.
Dat geef ik aan met "of slim ingedekt door het team".

Uiteindelijk was het toch nooit goed. Hamilton gooit het team altijd wel onder de bus. Hadden ze hem buiten gelaten zonder te vragen had Hamilton zich afgevraagd hoe het kon dat Russell op verse banden achter hem zat en of hij niet had kunnen / moeten pitten. Hadden ze hem naar binnen gehaald dan had Hamilton zich afgevraagd waarom ze zijn track position hadden opgegeven.

Vergelijk dat met Verstappen (omdat daar ook veel boordradio's van worden uitgezonden). Die hoor je IMO toch minder piepen over strategische beslissingen en hoor je zeker na de race niet meer er over. Daar waar Hamilton na de race vaak genoeg het team onder de bus in gooit als ze naar zijn idee een foute beslissing gemaakt hebben terwijl het wellicht een 50/50 call was en Hamilton in de auto sowieso niet alle info heeft. (Zie Abu Dhabi, zie Turkije waar die meermaals weigerde te pitten ondanks herhaaldelijk vragen van het team, zie Sochi waar die eigenlijk te lang buiten blijft (maar niet zo lang als Norris :p))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Weinig aandacht aan besteed, maar Bottas reed ook een sterke race. Zonder safety car had hij een goede kans om vijfde te eindigen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hier zit wel waarheid in, hij kreeg wel zelf de keus...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dri4baOXMLbsW0fyepGx6akLvgs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vDFkKcvTJa9cFoMvkltqy5KB.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:15:
Hier zit wel waarheid in, hij kreeg wel zelf de keus...

[Afbeelding]
Het viel me op dat Russel inderdaad meer bezig was met zijn opties. Zo lang mogelijk doorrijden en hopen op een SC bijvoorbeeld. Vond ik wel cool om te horen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
[...]

Tja, gaat hij Russell voorbijkomen op gelijke banden dan? Hij krijgt de info dat de harde banden bij Russell en anderen lang goed en snel bleven en dat het team niet pitten adviseert. Perez kwam er uiteindelijk ook niet voorbij, mogelijk door zijn motor.
Het was gewoon pech met de Sc timing, beide opties waren niet ideaal. Plek opgeven, zelfde auto, zelfde banden (had hamilton uberhaupt nog een setje medium? Begon hij niet met 3s,1m,2h?). Of het proberen op de banden die volgens het team goed werken. 60/40 beslissing, [edit: inderdaad keuze uit 3x gebruikt soft en 1x nieuw hard, team gaf aan dat de harde band beter was met wat slijtage, ik vind de keuze om niet te pitten dan prima] uiteindelijk maakt het niet veel uit voor het resultaat. Soms heeft je teammaat gewoon mazzel.

[ Voor 5% gewijzigd door MrOleo op 09-05-2022 07:50 ]

erutangiS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Voor het eerst sinds lange tijd dat coureurs écht uitgeput/bezweet leken. Dat zie je niet meer vaak, ook al komt het hier door het weer ;)

Vermakelijke race, (onnodig) spannend door de late safetycar. Ferrari heeft sneller de bandjes op tmperatuur, maar slijten veel sneller. Sainz kan gewoon niet meekomen met Leclerc en Verstappen, had ik voor het seizoen niet echt verwacht. Perez moet echt alles uit de kast halen om Sainz bij te houden, dus als het erom gaat draaien lijkt Max/Leclerc/Sainz een vaster trio te zijn, met af en toe een verrassing van Perez. Als Sainz gaat draaien zoals vorig jaar, krijgen we weer een situatie zoals met Mercedes, dat Ferrari de strategie kan forceren. Wie weet, lijkt wel alsof Ferrari mega-dominant is, of het nét niet. Zolang de updates van RB blijven komen, ziet het er ineens heel anders uit.

Nog maar 19 puntjes tussen Verstappen en Leclerc, dus in het beste geval pas over 3 races aan de leiding bij 1-2tjes. Dat is toch nog een zware kluif.

De grote teleurstelling is toch wel Schumacher, reed in de punten, maar een domme actie en meteen alles weg. Compleet zonde. Zonder zijn achternaam hoeft ie volgend jaar niet in F1 te blijven, het is niet veel soeps eerlijk gezegd.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:03
Ik vond het ook niet een hele leuke race, maar het einde maakte wat goed. De inhaalactie van Stroll op Latifi was wel mooi trouwens!

Wat een gebash op Hamilton (zoals altijd). De vergelijking met Russell is ook niet eerlijk, die zat letterlijk op een SC te wachten. Ik heb niet alle boordradio's bij Mercedes gehoord maat kan me goed voorstellen dat Hamilton de call op dat moment - als de SC al een ronde rijdt - bij zijn team legt. Zij hadden zicht op de gaps en waar hij naar zou terugvallen. Door de fout van Bottas is Hamilton uiteindelijk geëindigd waar hij met extra stop ook op zijn best was geëindigd. Russell had weinig te verliezen met zijn strategie/gok en uiteindelijk dus gewonnen.

@siggy ik vond Perez er juist wel goed bij zitten in de race totdat zijn motor in een fail mode gezet moest worden. Ik vond het trouwens wel schokkend dat het team hem niet gelijk geloofde, keken ze niet mee op de timing ofzo? Hij viel opeens flink terug. Een tow niet meer hebben kost geen 3 seconden :D

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 09-05-2022 07:47 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

TIGER1125 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:21:
Fijne race allemaal en een fijne avond alvast, denk niet dat ik nog terug kom vanavond, iets met werk ofzo morgen. Tijd om m'n vrouw weg te jagen bij de Televisie want Boer zoekt Vrouw is afgelopen... :+
Die van mij kijkt braaf mee, BzV kijkt ze maar terug via Ziggo :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:30:
[...]

Tja, gaat hij Russell voorbijkomen op gelijke banden dan? Hij krijgt de info dat de harde banden bij Russell en anderen lang goed en snel bleven en dat het team niet pitten adviseert. Perez kwam er uiteindelijk ook niet voorbij, mogelijk door zijn motor.
Het was gewoon pech met de Sc timing, beide opties waren niet ideaal. Plek opgeven, zelfde auto, zelfde banden (had hamilton uberhaupt nog een setje medium? Begon hij niet met 3s,1m,2h?). Of het proberen op de banden die volgens het team goed werken. 60/40 beslissing, uiteindelijk maakt het niet veel uit voor het resultaat. Soms heeft je teammaat gewoon mazzel.
Ik bedoel ook niet dat Hamilton wel even voor Russell zou zijn gefinisht. Het was gewoon een lastige beslissing. En Hamilton gonna Hamilton heeft hij dan altijd op de strategie te klagen.

Shit happens, Russell had gewoon ontzettend geluk met die SC. Net zoals ook Hamilton vaak genoeg geluk heeft gehad met SCs of rode vlaggen doordat hij wel eens langer dan anderen doorreed voordat die pitte. Alleen besluit hij keer op keer om meteen het team voor de bus te gooien. Terwijl het geen fout van het team is, maar de ander gelui heeft. (Kunt nu ook niet zeggen dat Hamilton pech heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:49:
[...]

Ik bedoel ook niet dat Hamilton wel even voor Russell zou zijn gefinisht. Het was gewoon een lastige beslissing. En Hamilton gonna Hamilton heeft hij dan altijd op de strategie te klagen.

Shit happens, Russell had gewoon ontzettend geluk met die SC. Net zoals ook Hamilton vaak genoeg geluk heeft gehad met SCs of rode vlaggen doordat hij wel eens langer dan anderen doorreed voordat die pitte. Alleen besluit hij keer op keer om meteen het team voor de bus te gooien. Terwijl het geen fout van het team is, maar de ander gelui heeft. (Kunt nu ook niet zeggen dat Hamilton pech heeft)
Tja die gasten heben nou eenmaal een hekel aan verliezen van hun teammaat, ik heb zijn uitspraken nog niet gehoord, maar ik hecht niet veel waarde aan dat soort opmerkingen vlak na zo een zware race met weer veel pech en daardoor een rotgevoel voor Ham.
En russell had uiteindelijk gewoon de juiste strategie van het team meegekregen, ook al was dat puur mazzel. :)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:57:
vlak na zo een zware race met weer veel pech en daardoor een rotgevoel voor Ham.
Waarom was het een zware race? Door de weersomstandigheden? Die golden voor iedereen. Verder had Hamilton volgens mij een saaie race tot aan de SC? En hoezo had Hamilton veel pech? Volgens mij heeft Hamilton de hele race geen pech gehad? Zoals ik al aangaf had Russell geluk met de SC (net zoals Hamilton vaak geluk lijkt te hebben met een SC), maar dat was geen pech voor Hamilton. En dan nog gaat dat over één ding, dat is niet "veel". En door de fout van Bottas eindigde die alsnog 6e, waar die ook voor de SC reed.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 09-05-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dankzij de SC toch nog een spannende race. Slim van Russell om langer door te rijden en te hopen op een (V)SC, hij werd op z’n wenken bediend. Hamilton daarentegen weer ongelukkig. (Net als beide Ferrari’s trouwens) Hopelijk kan Mercedes de auto nog verder ontwikkelen en zich gaan mengen in de strijd om het podium.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-05-2022 08:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Dj-sannieboy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:04:
Dankzij de SC toch nog een spannende race. Slim van Russell om langer door te rijden en te hopen op een (V)SC, hij werd op z’n wenken bediend. Hamilton daarentegen weer ongelukkig. (Net als beide Ferrari’s trouwens) Hopelijk kan Mercedes de auto nog verder ontwikkelen en zich gaan mengen in de strijd om het podium.
Hoezo hadden de Ferrari's pech? Die kozen gewoon voor baan positie. Max was al voorbij de pit ingang, Ferrari's hadden nog naar binnen gekund. Dus eigenlijk had Max in deze situatie "pech". Je zult alleen niet snel vanuit die positie naar binnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:03:
[...]

Waarom was het een zware race? Door de weersomstandigheden? Die golden voor iedereen. Verder had Hamilton volgens mij een saaie race tot aan de SC? En hoezo had Hamilton veel pech? Volgens mij heeft Hamilton de hele race geen pech gehad? Zoals ik al aangaf had Russell geluk met de SC (net zoals Hamilton vaak geluk lijkt te hebben met een SC), maar dat was geen pech voor Hamilton. En dan nog gaat dat over één ding, dat is niet "veel". En door de fout van Bottas eindigde die alsnog 6e, waar die ook voor de SC reed.
Ja zwaar voor iedereen, maar dat maakt niet uit, als je dan baalt dat je pech hebt door de sc, dan reageer je sneller wat gepikeerd. Sorry veel was overdreven, nog niet helemaal wakker. ;) De sc komt op ongeveer het slechtste moment voor hem en kost hem een plek, dat is gewoon pech.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sepp14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:20:

Of ik de hele race kijk is nog de vraag omdat het wekkertje om 04:10 gaat. Denk dat ik alleen de start kijk en de eerste paar rondes. Hoor het morgen wel.
Toch de hele race gezien, omdat er in ronde 8 ene VER, plots moest inhalen.
Bleef kijken en op het moment dat ik dacht, kat in bakkie, gooiden GAS en NOR de plannen in de war.

Blijf het een raar circuit vinden, helaas zitten we er 9 jaar aan vast.
Denk dat het lange wachten op de podiumceremonie de rijders goed uitkwam. Maar duurde wel lang voor alles.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bullet NL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:31:
[...]

Net de na beschouwing op Sky gekeken, daar hat Button het er over dat de komende 2 races (Spanje en Monaco) de Ferrari meer zouden liggen. Ik ben daar niet zo zeker van, de RB heeft nu met een laag downforce pakket al veel mechanische grip.
RB had blijkbaar meer straight line speed dan bochten snelheid. Dan kom je er op de rechte stukken wel voorbij en in de bochten kun je toch niet meer inhalen.
Monaco heeft nauwelijks rechte stukken, daar is de bochtensnelheid veel belangrijker. Ik ben benieuwd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zahariac schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:10:
[...]

Hoezo hadden de Ferrari's pech? Die kozen gewoon voor baan positie. Max was al voorbij de pit ingang, Ferrari's hadden nog naar binnen gekund. Dus eigenlijk had Max in deze situatie "pech". Je zult alleen niet snel vanuit die positie naar binnen gaan.
Horner zat tijdens de race bij Sky te vertellen dat ze blij waren dat de Ferrari geen gratis stop konden maken, omdat het even duurde voordat de VSC naar SC ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Was niet heel spannend qua baan. Uiteraard op puntje van de bank met Max voorop en nog een safetycar tegen het einde. Max was helemaal naar de klote zo leek. Heb 'm nog niet zo vaak zo gezien na een race al puffend.

Gelukkig bleef zijn auto (en die van PER) goed... Zag de RB trouwens wel voor het eerst (meer) stuiteren of leek dat maar zo :?

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 09-05-2022 08:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 22:26
Mooie overwinning van Max gisteren.
Goede start waarin hij toch net even meer lef toonde dan sainz en zo in een goede 2e positie kwam om daara Leclerc binnen te hengelen.
Bij de SC waren de ballen zoek bij Ferrari die beide coureurs buiten hielden. Ik denk gezien de problemen bij Perez ze makkelijk beide naar binnen hadden kunnen halen.
Je ziet toch vaak dat een RBR in dit soort situaties als ze op 2e of lager vol in de aanval gaan.
Door als die DRS zones kon Leclerc lang dicht bij max blijven maar daarna was het snel over.
Gelukkig nodige gebeurd op het middenveld.

Over de baan een beetje mixed feelings het heeft actie op geleverd maar echt vol enthousiasme zit ik niet.
Het asfalt is een drama en dat te bedenken ze bij Jeddah een perfecte laag neer kunnen leggen hagel nieuw dus waar gaat dat allemaal fout.

Na afloop wel een aanfluiting van de over de top Amerikaanse toestanden.
En een drama interview voor de top 3.
Sommige vinden het mooi maar het is niet mijn ding.
Podium was wel mooi maar het hele gebeuren er naar toe laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Maasluip schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:29:
[...]

RB had blijkbaar meer straight line speed dan bochten snelheid. Dan kom je er op de rechte stukken wel voorbij en in de bochten kun je toch niet meer inhalen.
Monaco heeft nauwelijks rechte stukken, daar is de bochtensnelheid veel belangrijker. Ik ben benieuwd.
Eens..... maar vleugel kan je bij plaatsen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Niet iedereen vindt het leuk, maar ik wel. :9

YouTube: The Internet's Best Reactions To The 2022 Miami Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Dj-sannieboy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:30:
[...]

Horner zat tijdens de race bij Sky te vertellen dat ze blij waren dat de Ferrari geen gratis stop konden maken, omdat het even duurde voordat de VSC naar SC ging.
Zahariac schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:10:
[...]

Reactie op beiden:
Dat kon ook niet, want PER zat er ook goed/ dichtbij, en de voorsprong was niet zo heel groot, dus dan is het een heel grote gok, dan zit er ene buffer tussen de FER en Max (afhankelijk van wat RB doet) én moet je dus nog 2 maal inhalen, op een circuit waar in de bochten (waar de FER de hogere snelheid heeft) niet in te halen is, en het op de rechte stukken dus nauwelijks lukt. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat er een dergelijke situatie als vorig jaar de ontknoping aan zat te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
siggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:32:
Voor het eerst sinds lange tijd dat coureurs écht uitgeput/bezweet leken. Dat zie je niet meer vaak, ook al komt het hier door het weer ;)

Vermakelijke race, (onnodig) spannend door de late safetycar. Ferrari heeft sneller de bandjes op tmperatuur, maar slijten veel sneller. Sainz kan gewoon niet meekomen met Leclerc en Verstappen, had ik voor het seizoen niet echt verwacht. Perez moet echt alles uit de kast halen om Sainz bij te houden, dus als het erom gaat draaien lijkt Max/Leclerc/Sainz een vaster trio te zijn, met af en toe een verrassing van Perez. Als Sainz gaat draaien zoals vorig jaar, krijgen we weer een situatie zoals met Mercedes, dat Ferrari de strategie kan forceren. Wie weet, lijkt wel alsof Ferrari mega-dominant is, of het nét niet. Zolang de updates van RB blijven komen, ziet het er ineens heel anders uit.

Nog maar 19 puntjes tussen Verstappen en Leclerc, dus in het beste geval pas over 3 races aan de leiding bij 1-2tjes. Dat is toch nog een zware kluif.

De grote teleurstelling is toch wel Schumacher, reed in de punten, maar een domme actie en meteen alles weg. Compleet zonde. Zonder zijn achternaam hoeft ie volgend jaar niet in F1 te blijven, het is niet veel soeps eerlijk gezegd.
Perez zat heel dicht bij Sainz en als hij die powershortage niet had gehad, (terugval in de power, en daarmee gemiddeld wat snelheidsverlies) dan had ik nog moeten zien of Sainz hem achter zich had kunnen houden. Ik vermoed van niet. Ik denk dat Perez/ Sainz toch best dicht bij elkaar ligt, maar dan wél in het voordeel van Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
JB schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:30:
Was niet heel spannend qua baan. Uiteraard op puntje van de bank met Max voorop en nog een safetycar tegen het einde. Max was helemaal naar de klote zo leek. Heb 'm nog niet zo vaak zo gezien na een race al puffend.

Gelukkig bleef zijn auto (en die van PER) goed... Zag de RB trouwens wel voor het eerst (meer) stuiteren of leek dat maar zo :?
De auto van PER bleef niet helemaal goed, die verloor wel wat snelheid/ power, maar verder bleef alles het wel goed doen gelukkig. Mooi ook dat men bij Red Bull de oorzaken van het uitvallen te lijken hebben opgelost, en ook blijkbaar de 'koelingsproblemen' die ze bij de trainingen op vrijdag hadden, want gisteren was het ook (weer) erg warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013

Dazzler2120

FP ProMod
Maasluip schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:29:
[...]

Maar zoals @Bullet NL al aangaf heeft RB vooral met een Low-Downforce setup gereden. Volgens mij heeft op Imola RB met een high-downforce setup gereden, en daar waren ze toch wel sneller dan Ferrari.

Maar de overige races heeft RB vaak low-downforce gereden en Ferrari mid-downforce pakket of high downforce pakketen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik vond het een vermakelijke race.
Vooral het einde.

Ook vind ik dat Russel goed laat zien dat hij geen pannenkoek is.
Hij laat duidelijk weten wat zijn wens is. En dit keer pakte het goed uit.
Dat zie ik graag.

Een ander ding waardoor ik toch vaak moest lachen, BOT voor HAM. Wat zal hij met een big smile gereden hebben. Jammer dat het op het einde mis ging. Ik had hem heel graag voor HAM gezien. Dat gun ik hem.

O ja, na enkele jaren Max als profielpicture, ga ik weer terug naar het logo waar mijn hart nog steeds ligt.
(zat te twijfelen tussen dit en FER)
Dus bye bye Max
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcgAi3VN2SmNoCnZWNItxJXyh4M=/x/filters:gifsicle():strip_exif()/u/329820/crop5e58204845f16_cropped.gif?f=community

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

jbdeiman schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Perez zat heel dicht bij Sainz en als hij die powershortage niet had gehad, (terugval in de power, en daarmee gemiddeld wat snelheidsverlies) dan had ik nog moeten zien of Sainz hem achter zich had kunnen houden. Ik vermoed van niet. Ik denk dat Perez/ Sainz toch best dicht bij elkaar ligt, maar dan wél in het voordeel van Perez.
Mwoa, vergeet niet verse medium bandjes versus gebruikte harde bandjes. Zeker op en circuit waar nog nooit op geraced is zou dat voordeel goede seconde per rondje moetn zijn. En verlies van 20kw (nog even de vraag of dat totaal is of in de accu) lijkt me gewoon dat dat bandenvoordeel veel meer had mogen zijn. Perez is gewoon wat voorzichtig, behalve op die do or die actie na, in gevechten. Allemaal heel conservatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Arjan90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:44:
[...]
Wat een gebash op Hamilton (zoals altijd). De vergelijking met Russell is ook niet eerlijk, die zat letterlijk op een SC te wachten. Ik heb niet alle boordradio's bij Mercedes gehoord maat kan me goed voorstellen dat Hamilton de call op dat moment - als de SC al een ronde rijdt - bij zijn team legt. Zij hadden zicht op de gaps en waar hij naar zou terugvallen. Door de fout van Bottas is Hamilton uiteindelijk geëindigd waar hij met extra stop ook op zijn best was geëindigd. Russell had weinig te verliezen met zijn strategie/gok en uiteindelijk dus gewonnen.
Het punt is dat er, in tegenstelling tot George, geen enkel eigen initiatief van Lewis komt. Hij laat altijd alles van anderen afhangen. Dat was in het verleden al zo en nu in deze race ook. Ze hebben hem zelfs nog gevraagd of hij banden wilde wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:49:
[...]

Het punt is dat er, in tegenstelling tot George, geen enkel eigen initiatief van Lewis komt. Hij laat altijd alles van anderen afhangen. Dat was in het verleden al zo en nu in deze race ook. Ze hebben hem zelfs nog gevraagd of hij banden wilde wisselen.
De vraag is inderdaad of hij dit alles verleerd is door jarenlange dominantie, of dat hij dit gewoonweg niet bezit. Hij lijkt zo vaak niet te weten waar ie rijd, wie er achter/voor hem zit, hoeveel punten ie krijgt op bepaalde positie lager dan top 5 etc. Dat was allemaal niet boeiend de laatste jaren want hij reed toch wel voorop.

Zal ook wel wennen zijn dat hij na de race steeds kan parkeren bij de "anderen" :+ Duidelijk is in ieder geval dat er weinig tot geen aandacht naar MER gaat omdat ze nu niet mee doen voor het podium. Groot contrast na zoveel jaren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Arjan90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:44:
[...]

Ik vond het ook niet een hele leuke race, maar het einde maakte wat goed. De inhaalactie van Stroll op Latifi was wel mooi trouwens!

Insert 'Leave him alone' meme.

Ik wil eigenlijk geen seconde tijd meer besteden aan hem omdat hij geen factor (meer) is. Hamilton is altijd zo geweest, hij krijgt keuzes, neemt géén keuze en geeft de schuld dan van zijn non-keuze aan het team. Ik snap dat hij zijn zelfvertrouwen op pijl moet houden, maar dit neigt bijna naar onprofessionaliteit. Het is natuurlijk shit voor hem dat hij zijn teamgenoot continu achterna zit, ipv er ver voor, maar dit gaat alleen maar voor meer irritatie in het team zorgen. Ik zou me verbazen als ie na dit jaar doorgaat als ie niet een paar races wint dit jaar.
@siggy ik vond Perez er juist wel goed bij zitten in de race totdat zijn motor in een fail mode gezet moest worden. Ik vond het trouwens wel schokkend dat het team hem niet gelijk geloofde, keken ze niet mee op de timing ofzo? Hij viel opeens flink terug. Een tow niet meer hebben kost geen 3 seconden :D
Nieuwe banden is echt king. Zeker op een legere tank, met een snellere RB én DRS. Nah 20kw is een paar tiende, nieuwe bandjes meer dan een seconde per ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:55:
[...]

De vraag is inderdaad of hij dit alles verleerd is door jarenlange dominantie, of dat hij dit gewoonweg niet bezit. Hij lijkt zo vaak niet te weten waar ie rijd, wie er achter/voor hem zit, hoeveel punten ie krijgt op bepaalde positie lager dan top 5 etc. Dat was allemaal niet boeiend de laatste jaren want hij reed toch wel voorop.

Zal ook wel wennen zijn dat hij na de race steeds kan parkeren bij de "anderen" :+ Duidelijk is in ieder geval dat er weinig tot geen aandacht naar MER gaat omdat ze nu niet mee doen voor het podium. Groot contrast na zoveel jaren.
Als ik op races uit het verleden af ga heb ik Lewis altijd al horen twijfelen. Hij durfde zelfs beslissingen van het team in twijfel te trekken. Volgens mij is hij gewoon heel erg onzeker en bang om fouten te maken. Met de vorige generatie wagens heeft hij daar nooit of niet vaak over hoeven nadenken. Of hij het verleerd heeft of dat het er nooit gezeten heeft weet ik natuurlijk niet maar als je het als buitenstaander bekijkt zie je duidelijke verschillen tussen de "rookie" en de veteraan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
siggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:57:
[...]

[...]

Nieuwe banden is echt king. Zeker op een legere tank, met een snellere RB én DRS. Nah 20kw is een paar tiende, nieuwe bandjes meer dan een seconde per ronde.
Niet persé - je zag dat Perez duidelijk de overspeed op het rechte stuk miste die Verstappen wel had tijdens zijn inhaalactie op LeClerc - dan heb je het toch echt over motorvermogen, en 20kW is toch echt een behoorlijke portie. Ook mét DRS. Door de mediums kon Perez goed bijhouden door het bochtige gedeelte, door het gebrek aan vermogen wist hij echter moeizaam terug te komen op het rechte stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Next race iedereen bij Williams rood haar ?

[ Voor 66% gewijzigd door Pierre op 09-05-2022 09:12 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Hoorde vanochtend in de Nu.nl podcast dat er geruchten zijn over De Vries die Latifi mogelijk gaat vervangen? Is dat in andere media ook al voorbij gekomen? Vind het nogal een wild gerucht eigenlijk, dus korrel zout staat hier sowieso al klaar.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, dat heb ik een tijdje geleden ook gehoord, inclusief reactie van Nick die vrij duidelijk was dat hij daar niets vanaf weet.
Waar Nick er normaal een handje van heeft om in heel erg verschikkelijke vage termen totaal niets te zeggen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wom schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:11:
Hoorde vanochtend in de Nu.nl podcast dat er geruchten zijn over De Vries die Latifi mogelijk gaat vervangen? Is dat in andere media ook al voorbij gekomen? Vind het nogal een wild gerucht eigenlijk, dus korrel zout staat hier sowieso al klaar.
Dat Latifi weg gaat is wel duidelijk, helaas 3 jaar te laat. Maar de Vries als vervanger, dan gaan ze zijdelings opschuiven, je wilt toch wel iets beters erin hebben. Genoeg talenten die wachten, liever 2 jaar Piastri huren hebben ze meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
siggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Dat Latifi weg gaat is wel duidelijk, helaas 3 jaar te laat. Maar de Vries als vervanger, dan gaan ze zijdelings opschuiven, je wilt toch wel iets beters erin hebben. Genoeg talenten die wachten, liever 2 jaar Piastri huren hebben ze meer aan.
Aan de andere kant, van zo'n 'verloren' jaar zou je wel kunnen testen hoe sterk een Nyck de Vries is (als Mercedes zijnde)
Ze zullen alleen voor dat stoeltje moeten betalen. Laten we eerlijk zijn, Williams heeft minimaal 1 pay driver nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 22:25
D-Ed schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:25:
[...]

Het viel me op dat Russel inderdaad meer bezig was met zijn opties. Zo lang mogelijk doorrijden en hopen op een SC bijvoorbeeld. Vond ik wel cool om te horen
Maar dat is vooraf toch al het plan? Hij was op wit gestart. Dit doe je om de optie te hebben langer door te rijden dan de rest van het veld.

Overigens lijkt het mij dat Russel simpelweg de engineer niet goed begreep in plaats van dat het een briljante 'strategy call' was. Voorafgaand kreeg Russel de info dat hij p7 stond en nog een kans gaat krijgen voor de snelste ronde. Ze wilde hem dus door laten rijden en laat in de race op rode banden de snelste ronde laten zetten. Natuurlijk mits er geen VSC/SC zou komen. Daarop reageerde Russel "I don't know why don't we just keep going and see if there is a VSC...". De A-firm van de engineer volgde direct. In ronde 37 op oude harde banden heb je natuurlijk uberhaupt geen kans op de snelste ronde. Russel had niet door dat de engineer impliceerde dat hij tot ronde 45+ moest doorrijden. Russel krijgt hier IMO wat te veel credits door de edit.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Dat Latifi weg gaat is wel duidelijk, helaas 3 jaar te laat.
Wel ja? Papa betaald daar de boel toch of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
JB schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Alleen voor het stoeltje van Latifi, niet voor het hele team zoals bij Stroll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dazzler2120 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:16:
[...]

Aan de andere kant, van zo'n 'verloren' jaar zou je wel kunnen testen hoe sterk een Nyck de Vries is (als Mercedes zijnde)
Ze zullen alleen voor dat stoeltje moeten betalen. Laten we eerlijk zijn, Williams heeft minimaal 1 pay driver nodig.
Ik dacht dat ze nieuwe investeerders hadden. Capito is ook geen kleintje in de autosportwereld. Ik had eigenlijk gehoopt dat VW iets met Williams zou gaan doen vanwege Capito, maar guess not.

Latifi is al 3 jaar een 'ramp'. Die ene keer dat ie iets leuks laat zien compenseert hij weer met 10 flutraces. Netto heb je dan meer aan een veelbelovende rookie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
sdk1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Maar dat is vooraf toch al het plan? Hij was op wit gestart. Dit doe je om de optie te hebben langer door te rijden dan de rest van het veld.

Overigens lijkt het mij dat Russel simpelweg de engineer niet goed begreep in plaats van dat het een briljante 'strategy call' was. Voorafgaand kreeg Russel de info dat hij p7 stond en nog een kans gaat krijgen voor de snelste ronde. Ze wilde hem dus door laten rijden en laat in de race op rode banden de snelste ronde laten zetten. Natuurlijk mits er geen VSC/SC zou komen. Daarop reageerde Russel "I don't know why don't we just keep going and see if there is a VSC...". De A-firm van de engineer volgde direct. In ronde 37 op oude harde banden heb je natuurlijk uberhaupt geen kans op de snelste ronde. Russel had niet door dat de engineer impliceerde dat hij tot ronde 45+ moest doorrijden. Russel krijgt hier IMO wat te veel credits door de edit.
Daarnaast horen we aan de Hamilton kant van de garage ook het volledige verhaal niet.
Wanneer we het radio verkeer horen tussen Hamilton en zijn Engineer, gaat het er al om "This is the last chance to come in" - ofwel dat is al best wel laat in de safety car, al het radioverkeer daarvoor heb ik niet gehoord.
Op het moment dat die laatste kans kwam, verlies je de positie sws aan Russell, en misschien nog wel aan de persoon die daar weer achter zat (weet ff niet wie het was op dat moment, ocon of alonso?), op dat moment was het al niet meer de beste optie om te pitten, dus beste keuze om erbuiten te blijven. Op dát moment was dat de goeie keuze, maar dat betekent niet dat eerdere strategy calls van het team goed hoefden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
siggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Ik dacht dat ze nieuwe investeerders hadden. Capito is ook geen kleintje in de autosportwereld. Ik had eigenlijk gehoopt dat VW iets met Williams zou gaan doen vanwege Capito, maar guess not.

Latifi is al 3 jaar een 'ramp'. Die ene keer dat ie iets leuks laat zien compenseert hij weer met 10 flutraces. Netto heb je dan meer aan een veelbelovende rookie.
Klopt, maar ze hebben nog steeds wel budgetaire issues/vragen voor zover ik weet. Dat Latifi dit jaar gewoon nog een stoeltje had/heeft is daar natuurlijk een duidelijk voorbeeld van.
Ik denk, aangezien Williams geen officieel Merc development team is - dat Merc alleen de Vries erin krijgt door inderdaad te betalen voor dat stoeltje. (of evt. door een korting op de motor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Zonder Latifi bestond die hele stal niet meer. Dus leuk dat we dan een Nederlandse jongen op die plek willen maar die brengt gewoon geen fatsoenlijke euro mee.

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
siggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Nieuwe banden zijn top in/na bochten, inhalen met drs vereist er naartoe rijden op het rechte stuk. Dan is die 20 kW ineens bijzonder relevant. Met onvoldoende overspeed kom je er niet zomaar langs, al zijn je banden beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Dazzler2120 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Daarnaast horen we aan de Hamilton kant van de garage ook het volledige verhaal niet.
Wanneer we het radio verkeer horen tussen Hamilton en zijn Engineer, gaat het er al om "This is the last chance to come in" - ofwel dat is al best wel laat in de safety car, al het radioverkeer daarvoor heb ik niet gehoord.
Op het moment dat die laatste kans kwam, verlies je de positie sws aan Russell, en misschien nog wel aan de persoon die daar weer achter zat (weet ff niet wie het was op dat moment, ocon of alonso?), op dat moment was het al niet meer de beste optie om te pitten, dus beste keuze om erbuiten te blijven. Op dát moment was dat de goeie keuze, maar dat betekent niet dat eerdere strategy calls van het team goed hoefden te zijn.
Volgens Hamilton heeft hij geen info gekregen; https://racingnews365.com...ercedes-in-russell-battle. Ik heb niet met Hamilton meegekeken.

Overigens wel met Leclerc (want bij de Red Bull onboards had ik gisteren geen audio!). Die werd behoorlijk gecoached. Regelmatig info over welke bocht hij later moest remmen, aanpassingen aan de apex, enz. Denk aan tips als offer apex bocht 2 op zodat 3 beter gaat, rem wat later in X, enz. Daarnaast info over de tijden van VER, SAI en PER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Niet perse. Ja, Lattifi is een paydriver, maar het team is intussen ook nog van hand gegaan dus er zit sowieso al heel veel geld van Dorilton captital in en Dorilton heeft ook niet de keuze gemaakt voor het geld van Latifi.

Kijk verder ook maar naar afgelopen race. Latifi wederom kansloos achteraan, Albon in de punten. Australië idem dito. Vorig jaar dan ook met Russell ernaast dat Russell veel beter was (ironisch genoeg Latifi wel de eerste die punten scoorde). Zelfde bij Haas. Schumacher was een held omdat hij altijd voor Mazepin reed. Nu ze Mazepin gewipt hebben en een beetje coureur in die auto zit is Schumacher ook nergens meer.

Dan levert een coureur die punten scoort over het algemeen toch meer geld op dan een paydriver die roemloos achteraan rijdt. (Zowel in: punten = plekjes in WCC en dus extra uitkering als sponsoren die dan wel willen instappen). Tel je vervolgens nog eens de reparatiekosten van bij een Latifi (of Schumacher) mee dan wordt die paydriver wel heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
sdk1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Volgens Hamilton heeft hij geen info gekregen; https://racingnews365.com...ercedes-in-russell-battle. Ik heb niet met Hamilton meegekeken.
Dat zou best wel iets kunnen zijn waarvan je kan zeggen dat je daar een actievere rol vanuit het team in verwacht.
Maar laten we eerlijk zijn, in het verleden is het vaker gebeurd dat de Merc strategy calls nooit echt... Op niveautje Red Bull waren :+ - Nu en vorig jaar wordt het gewoon afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Mooie resultaat alleen ik vind het wel irritant dat je bij Max over de radio in vrijwel elke race/vt een fuck of shit hoort.

Ik heb maak me nooit druk om dat soort dingen maar dit is wel het andere uiterste. Het komt zo dom over.😟

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sdk1985
Bottas heeft het overigens keurig gedaanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1c3UxR-zCL2B9yOPZuob9G5h_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K0HVYYx0z4OWP3ufuVlChyHz.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord