Ploffende motoren is alleen leuk als ze ook nog wat lekken en anderen erover uitglijden. Liefst natuurlijk M*rc*d*sYpuh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:11:
[...]
Njah, beetje hetzelfde als blessures in sport. Ik vind er geen bal aan, je wilt tegenstanders toch op sportieve grond verslaan. Crashes kun je nog zeggen dat die daar onder vallen, maar technische mankementen zijn voor niemand leuk (behalve Lucky Lewis die zo weer op het podium komt).
Max heeft inderdaad liever een werkende autoMikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:12:
[...]
De auto past niet bij de rijstijl van max. Dat scheelt al een hoop.
Niet zo overdreven negatief zeg, die betrouwbaarheid fixen ze wel tegen die tijdTleilaxu schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:10:
Je zal maar net tot 2028 hebben bijgetekend...
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Vind dit seizoen echt top tot nu toe, zoveel actie overal op de baan.Rene schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:12:
Ik dacht altijd dat Nederlanders zo positief waren. Lees alleen maar geklaag in dit topic![]()
Het seizoen is nog lang mensen. Zure start maar alles ligt nog open
(scheelt wel dat ik niet echt een favoriete coureur heb nu Kimi gestopt is, kijkt lekker neutraal
Cruisde? Dat moet een race van een paar jaar terug geweest zijn dan.jaapstobbe schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:11:
Vorig wedstrijd cruisde VER langs LEC. Ligt het aan de track?
Gun het Leclerc veel meer dan Lewis, Ferrari terug aan de top is goed voor de sport.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik geloof niet dat de problemen bij de motor zelf liggen maar bij de randzaken om de motor heen. Het is te hopen dat ze die dingen binnen nu en een paar races echt op orde hebben want op deze manier wordt het kijken naar een race wel een beetje saai. Ik kijk vooral voor de gevechten op het circuit maar die zien we hier in Melbourne ook praktisch niet. Ik stem dus meteen maar voor minder stratencircuits.
"When you grow up your heart dies"
Die net een waarschuwing voor weaving heeft ontvangen.Franco10 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:13:
Mooie Trulli Train achter Stroll.
Ach, het seizoen is nog jong, er kan nog van alles gebeuren.
4800Wp - 225° ZW - 12°
Zijn clausule was dat hij weg mocht als hij halverwege het seizoen nog geen race gewonnen had, maar die is al van tafel.TinusXIII schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:11:
[...]
Met clausules dus dat zal wel los lopen als het echt drama is.
(Zijn er vast meer, mogelijk ook wel over uitvalbeurten)
[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 10-04-2022 08:15 ]
Topseizoen inderdaad, veel gevechten, geen dominerend Mercedes en de auto's zien er ook gaaf uit.chevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:13:
[...]
Vind dit seizoen echt top tot nu toe, zoveel actie overal op de baan.
(scheelt wel dat ik niet echt een favoriete coureur heb nu Kimi gestopt is, kijkt lekker neutraal)
Het ligt vrijwel zeker aan de motor. Tsunoda is ook al aan nr 3 bezig.sjaool schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:13:
Ik geloof niet dat de problemen bij de motor zelf liggen maar bij de randzaken om de motor heen. Het is te hopen dat ze die dingen binnen nu en een paar races echt op orde hebben want op deze manier wordt het kijken naar een race wel een beetje saai. Ik kijk vooral voor de gevechten op het circuit maar die zien we hier in Melbourne ook praktisch niet. Ik stem dus meteen maar voor minder stratencircuits.
Parijs is nog ver...Padje87 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:14:
Ach, het seizoen is nog jong, er kan nog van alles gebeuren.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nee, zijn clausules, er zijn vast meerdere, zijn niet bekend.Ypuh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:14:
[...]
Zijn clausule was dat hij weg mocht als hij halverwege het seizoen nog geen race gewonnen had, maar die is al van tafel.
Deze race kan wel van de kalender af in plaats van een Spa.
Jammer voor Ricciardo maar de aanpassingen hebben niet geholpen, het blijft een saaie race.
Jammer voor Ricciardo maar de aanpassingen hebben niet geholpen, het blijft een saaie race.
Op zich mee eens, maar het gat is wel erg groot nu al.hoevenpe schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:13:
Gun het Leclerc veel meer dan Lewis, Ferrari terug aan de top is goed voor de sport.
Als het koeling pakket niet deugd, dan ploft je motor ook uiteindelijk.MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:14:
[...]
Het ligt vrijwel zeker aan de motor. Tsunoda is ook al aan nr 3 bezig.
Trouwens, Albon is lekker bezig! Rijd op #7. Mooie punten voor Williams als hij hem daarmee uit weet te rijden
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Op de één of andere manier vind ik het uitvallen van Max minder erg dan ik dacht.. hij is nu toch al een keer wereldkampioen geworden. Ik vind het meer jammer voor de spanning in het kampioenschap, want Leclerc loopt zo wel erg veel uit op de rest.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat een negativiteit, niks is nog verloren voor Max.
LEC kan halverwege het seizoen ook 3x uitvallen,zijn motor kan nu ook plof doen.

LEC kan halverwege het seizoen ook 3x uitvallen,zijn motor kan nu ook plof doen.
Wat een negativiteit hier ineens. Seizoen is net begonnen. Red Bull krijgt de betrouwbaarheid wel weer onder controle.
Ferrari maakt onder druk ook fouten, en als ze dat niet doen en zo doorgaan heeft lec meer dan verdient gewonnen. Hij rijdt enorm consistent.
Ferrari maakt onder druk ook fouten, en als ze dat niet doen en zo doorgaan heeft lec meer dan verdient gewonnen. Hij rijdt enorm consistent.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
ik snap wel dat Max meer wil, RBR levert ook gewoon te weinig. Dus Marko kan zich ze blaren op de tong lullen, hij moet vooral met het team gaan pratenrenegrunn schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:11:
Marko had dit weekend kritiek op Max, wat niet vaak voorkomt. Max zou te veel willen, en zou komende week met hem een gesprek aangaan.
Dat wordt vast een leuk gesprek met 2 van de 3 races pech
Maargoed, ik denk dat , buiten een wonder, Max voorlopig zijn aspiraties in de koelkast kan zetten (ik noem het bewuist geen vriezer
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Moet nog stoppen volgens mijRichh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:15:
Trouwens, Albon is lekker bezig! Rijd op #7. Mooie punten voor Williams als hij hem daarmee uit weet te rijden
Moet nog pitten toch?Richh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:15:
De enige aanpassing die voor RIC zou hebben gewerkt is hem in de Ferrari stoppendutchgio schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:15:
Deze race kan wel van de kalender af in plaats van een Spa.
Het is een mechanische sport met een geheel ander concept als voorheen. De trillingen en schokken zijn ook anders. Kop omhoog en verder gaan.
Maar laten we wel wezen, voor ons is dit goed. Mensen kieperen Viaplay nu nog sneller buiten. Wie weet komt het dan uiteindelijk goed. Sterker nog: het is de fout van Viaplay
Maar laten we wel wezen, voor ons is dit goed. Mensen kieperen Viaplay nu nog sneller buiten. Wie weet komt het dan uiteindelijk goed. Sterker nog: het is de fout van Viaplay
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Twee teams hebben de koeling allebei niet voor elkaar? Neem ook aan dat er een paar temp sensors op zitten overigens.chevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:15:
[...]
Als het koeling pakket niet deugd, dan ploft je motor ook uiteindelijk.
Volgens mij moet hij nog pitten. Een P7 gaat het dus echt niet worden.Richh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:15:
Mensen zitten nog in hun emotie. Ik vind het altijd wel grappig.DoubleDutch schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:
Wat een negativiteit, niks is nog verloren voor Max.![]()
Albon rijdt daar rond met bandjes van 46 rondjes oud. Niet slecht.
Gaat Russell voor Hamilton mogen blijven? Die kreeg z'n positie wel kado natuurlijk.
De race is eigenlijk wel saai verder, gebeurd niet veel, kijk maar naar die trein in het middenveld.
Geen goede baan dit.
Geen goede baan dit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Allebei Red Bull teams, dus zo raar zou dat niet zijn. Zullen allebei ongeveer met hetzelfde concept werken.MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:
[...]
Twee teams hebben de koeling allebei niet voor elkaar? Neem ook aan dat er een paar temp sensors op zitten overigens.
Volgens de timing net heeft hij 6 ronde oude hards.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar Verstappen is wel bijzonder consistent dit seizoen. Winnen of de motor kapt ermee en er zit niks tussen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als HAM maar geen 3e wordt is het goed.
4800Wp - 225° ZW - 12°
Kado?Harrie schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:17:
Gaat Russell voor Hamilton mogen blijven? Die kreeg z'n positie wel kado natuurlijk.
Op strategie kun je ook posities winnen.
Mag toch hopen dat die Bottas tijden voorbij zijn.
Mwoa, het is niet meer de jaren 90 waar je met 5 dnf's nog wereldkampioen kan worden. 2 dnf's uit 3 races is drama. Zeker met een Ferrari die ijzersterk lijkt te zijn. Dan moet er al heel wat gebeuren. Dan moet Max heel wat winnen en dan nog wordt leclerc makkelijk 2e.DoubleDutch schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik voorspel
dat dit gezeur echt niet hoeft.
dat dit gezeur echt niet hoeft.
[ Voor 63% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 08:26 ]
Die klopt dan niet want op de live timing staat ook dat hij nog geen stop heeft gemaakt.TinusXIII schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:17:
[...]
Volgens de timing net heeft hij 6 ronde oude hards.
Imola maar weer winnen dus.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
Maar Verstappen is wel bijzonder consistent dit seizoen. Winnen of de motor kapt ermee en er zit niks tussen.![]()
Top thanks.sjaool schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
[...]
Die klopt dan niet want op de live timing staat ook dat hij nog geen stop heeft gemaakt.
chevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:
Moet nog stoppen volgens mij
Haha, niks gezegd dan...rik86 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:
Moet nog pitten toch?
Hoezo niet onder al die SC's

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ferrari is op 2 fronten beter, dus met alleen betrouwbaarheid komen ze er niet. In Imola weten we waarschijnlijk beter hoe de zaken er voor gaan staan de 1e helft van het seizoen.Franko P. schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:
Wat een negativiteit hier ineens. Seizoen is net begonnen. Red Bull krijgt de betrouwbaarheid wel weer onder controle.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Alonso?Hippocampus schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
Driver off the day? PER? LEC?
Haha en daar ging m'n koffieDaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
Maar Verstappen is wel bijzonder consistent dit seizoen. Winnen of de motor kapt ermee en er zit niks tussen.![]()
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Het gezeur over Hamilton hoeft echt niet.
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 08:27 ]
Hoewel "Strolli train" de lading momenteel beter dektYpuh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:17:
"Trulli train" is een beetje het nieuwe woord van 2022 na de podcast van Nu.nl.
Ik stem deze week niet. Ik vind geen enkele coureur goed genoeg om de titel DotD te krijgen. Het is voor mijn doen een saaie vlakke race zonder uitschieters qua acties etc.
Ferrari’s zijn brandstof sensor doet het weer goed
Albon heeft de meeste plaatsen gewonnen volgens mij
Niet gehoord. Ik heb ze op tv mogen aanschouwen.Ypuh schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:17:
"Trulli train" is een beetje het nieuwe woord van 2022 na de podcast van Nu.nl.
Vettel, driver of the weekendHippocampus schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
Mja, beetje gegokt en verloren lijkt het. Wel altijd met vuur.
Of misschien RUS als die op het podium komt.
LEC natuurlijk.Hippocampus schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
Ferrari heeft het goed voor elkaar. Ze zijn nu definitief terug, en wrs vooruit
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En hij gaat er straks minstens zoveel verliezen.jaapstobbe schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:20:
Perez in bocht 13 net van de baan, door het gras heen
Het idee dat jullie nu al gruwelen dat Hamilton een podium pakt geeft aan hoe die in het hoofd zit van vele
Hoop dat die het pakt alleen al daarom
Totdat hij een pitstop maakt en weer ergens achteraan rijd.jaapstobbe schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:20:
De aanpassingen hebben de baan niet veel beter gemaakt vind ik.
Helaas. Jammer van die vierde DRS zone, misschien dat inhalen dan wat beter ging.
Helaas. Jammer van die vierde DRS zone, misschien dat inhalen dan wat beter ging.
Wat mij betreft Leclerc. Het hele weekend zo goed als foutloos en consistent. Een tot nog toe foutloze en beheerste race. Ja, z'n auto is subliem maar je moet het nog wel even zelf doen.sjaool schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:20:
Ik stem deze week niet. Ik vind geen enkele coureur goed genoeg om de titel DotD te krijgen. Het is voor mijn doen een saaie vlakke race zonder uitschieters qua acties etc.
Hij gaat in principe gewoon door met wat hij vorig seizoen deed. 2x eigenlijk een zekere 2e plek, vorig seizoen was ook praktisch alles pos 1 of 2.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
Dure uitvalbeurten in ieder geval.
Het seizoen duurt zeker nog lang en er is niks beslist, maar hoe je het went of keert twee keer geen punten als je mee wil doen om de wereldtitel dat doet even zeer.
Dan ben je eerder afhankelijk van de uitvalbeurten van Leclerc of je moet hem om de oren rijden. We gaan het zien
Positief punt, Perez is (nog) niet uitgevallen.
Dan ben je eerder afhankelijk van de uitvalbeurten van Leclerc of je moet hem om de oren rijden. We gaan het zien
Ik heb het maar even uitgrekend. Max moet, als Leclerc dit binnensleept, 7 races winnen met leclrc op P2 en dan pas is ie er langs. Klinkt niet echt hoopgevendDoubleDutch schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:16:

Kunnen we dan ook gelijk stoppen met het zeuren over de illegale Ferrari motor.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
[modbreak] En dan ga ik maar weer eens duidelijk maken dat het constante gezeur over Hamilton echt niet hoeft...[/]

Klinkt kansloossiggy schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
[...]
Ik heb het maar even uitgrekend. Max moet, als Leclerc dit binnensleept, 7 races winnen met leclrc op P2 en dan pas is ie er langs. Klinkt niet echt hoopgevend
DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
[modbreak] En dan ga ik maar weer eens duidelijk maken dat het constante gezeur over Hamilton echt niet hoeft...[/]
* siggy flies away.
Fixed thatchevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:22:
[...]
Kunnen we dan ook gelijk stoppen met het zeuren over de illegale Ferrari motor.
Ik voorspel trouwens ook een kansloze grand prix van Monaco voor Red Bull, zo slecht als ze door de bochten komen.
Maar misschien verrassen ze en kunnen ze die auto wel op de bochten afstellen.
Maar misschien verrassen ze en kunnen ze die auto wel op de bochten afstellen.
Eens, ik heb ook op LEC gestemd. Hij heeft gewoon uitstekend gepresteerd dit weekend.Exorcist schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
Wat mij betreft Leclerc. Het hele weekend zo goed als foutloos en consistent. Een tot nog toe foutloze en beheerste race. Ja, z'n auto is subliem maar je moet het nog wel even zelf doen.
Lewis living rentfree in zo ongeveer iedereen die de sport is gaan kijken omdat een Nederlander races begon te winnen.dglavimans schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
Het idee dat jullie nu al gruwelen dat Hamilton een podium pakt geeft aan hoe die in het hoofd zit van vele
Zit er nog iemand op 0 stops?
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
...en over de shit motor van RB?chevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:22:
[...]
Albon.Blitzdoctor schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:24:
Zit er nog iemand op 0 stops?
Leclerc kan trouwens gewoon een pitstop maken voor de snelste ronde en het punt
Die heeft hij al, dikTinusXIII schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:24:
Zou wel echt Ferrari zijn om te doen en te verknallenTinusXIII schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:24:
Waarom Alpine Alonso naar buiten heeft gestuurd op Mediums is me echt een raadsel.. we hadden toch al gezien dat die banden er super snel door heen gingen..
Alleen heeft hij die snelste raceronde al op zijn naam staan dus is het niet nodig.TinusXIII schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:24:
- DaniëlWW2
- Niet online
Het idee is dat mensen gewoon helemaal niet constant lopen te zeuren over werkelijk alles. Maar dat lijkt helaas al te hoog gegrepen.chevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:22:
[...]

Serieus mensen, ik zet de quick reply gewoon de komende races weer uit als het zo moet...
Die heeft Leclerc al.TinusXIII schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:24:
Perez viel in Bahrein ook uit, naast Verstappen en Gasly.tweakduke schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
Het seizoen duurt zeker nog lang en er is niks beslist, maar hoe je het went of keert twee keer geen punten als je mee wil doen om de wereldtitel dat doet even zeer.
En Tsunoda in Saudi-Arabië.
Betrouwbaarheid is dus echt wel een probleem.
Dat is nog eens optimistisch, er komt vast nog een DNF voor Max.siggy schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:21:
[...]
Ik heb het maar even uitgrekend. Max moet, als Leclerc dit binnensleept, 7 races winnen met leclrc op P2 en dan pas is ie er langs. Klinkt niet echt hoopgevend
Haha die teamradio van Ferrari. Wat een vertrouwen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |