[F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste
Acties:
  • 125.276 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Je begrijpt dat ze dit allemaal doen, alleen omdat Max inmiddels een van "de" rijders is laat de regie het bij hem horen...
Wel mooi, vorige jaren altijd geklaag over dat Hamilton zoveel aan het zeuren was op de boardradio.

Nu is het Verstappen die over elk wissewasje te horen is. Kom maar op met die bingo kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Bullet NL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Je begrijpt dat ze dit allemaal doen, alleen omdat Max inmiddels een van "de" rijders is laat de regie het bij hem horen...
Ja weet ik.
Dj-sannieboy schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Wel mooi, vorige jaren altijd geklaag over dat Hamilton zoveel aan het zeuren was op de boardradio.

Nu is het Verstappen die over elk wissewasje te horen is. Kom maar op met die bingo kaarten.
My point exactly

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 27-03-2022 22:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
Wat ik dit weekend ook dom vond: ze lieten gisteren het verschil in Q1 zien tussen HAM en VER, wat echt totaal geen toegevoegde waarde had want HAM stond toen 17e en VER 1e ofzo :X

En vandaag lieten ze ook de replay van de start van HAM zien en die van VER, maar niet die van PER, SAI of LEC 8)7

Alsof er nog nog een gevecht om het kampioenschap gaande is tussen HAM en VER....

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 27-03-2022 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

skreppiedoe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:05:
[...]

7u in de morgen is niet mijn idee van overdag :+
Ohh dat is voor mij ook nog in de nacht. Maar er is geen kunstlicht nodig op de baan. Laatste 5 races wel

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Met dubbel geel op dat laatste rechte stuk verliezen de anderen toch echt wel wat tijd. Plus de VSC werd kort daarna actief.
VSC duurde sowieso nog een halve minuut. Daar had hij geen voordeel van gehad. En dat liften bij geel gaat echt geen seconden schelen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17
stijn1309 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Ik ken de regels niet precies, maar het was inderdaad ruim begrip. Iets van aantoonbaar langzamer gaan en bij dubbel geel wellicht "klaar" zijn om uit te wijken of te stoppen?

Tjah dat is inderdaad vaag... Duidelijker zou zijn hoeveel % langzamer dan x ronde tijd die vast gesteld is ofzo.
Volgens mij moet je de afstand in tijd tot je voorganger behouden toch? En onder vsc is het 70%?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Hamilton klaagde over dingen die er niet waren.
Zoals zijn banden waarmee ie vervolgens de snelste ronde mee reed.
En deze race achteraf uiteraard ook en dan heeft zijn team het gedaan, terwijl Russell wel redelijke snelheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:10
418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Volgens mij moet je de afstand in tijd tot je voorganger behouden toch? En onder vsc is het 70%?
Of je lift wat meer en naait je achtervolger eraan >:)

De onderlinge afstand is van veel zaken afhankelijk en is daarom geen exacte wetenschap.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Als ik bovenop iemand knal die vol in de remmen gaat maar geen remlichten gebruikt ga ik ook over de zeik.. Als ik op de snelweg rijd en iemand voegt in over een doorgetrokken streep ga ik ook over de zeik..

Meestal hoort alleen mijn vrouw of andere mede passagier mij daar over zeiken.. Gelukkig zit ik niet meer zoveel op de weg nu ik er over nadenk. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:14
ricardo246 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Thanks!
Op de live main stream lieten ze alleen de 2e box box call zien (volgens mijn geheugen), vandaar dat ik wat negatief was over de strategie van MER in deze.
Mistery solved.

Waar haal je deze transcripts vandaan btw?
Zelf getypt vanaf de onboard. :)

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

Bloodclot

Jawier!

Heb geprobeerd terug te zoeken, maar kan het niet vinden in dit topic. Heb nu de race highlights gezien (kon race eerste helft niet kijken).

Fake-pitstops calling, zoals mercedes dit vaak deed. Dit was toch een dingetje, dat dit niet meer mocht? Ferrari deed dus nu wel.... Was hier erover gesproken of hebben de commentatoren hier nog wat over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Bloodclot schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:35:
Heb geprobeerd terug te zoeken, maar kan het niet vinden in dit topic. Heb nu de race highlights gezien (kon race eerste helft niet kijken).

Fake-pitstops calling, zoals mercedes dit vaak deed. Dit was toch een dingetje, dat dit niet meer mocht? Ferrari deed dus nu wel.... Was hier erover gesproken of hebben de commentatoren hier nog wat over gezegd?
Niks over gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
En kennelijk mag je dus gewoon je snelste ronde onder geel rijden en het gat naar je tegenstander dichtrijden. Is niet eens onderzocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:23
MrOleo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ik hoor dit Tijden 1 uur en minuten.seconden F1tv onboard:
11.15 So Ricciardo has stopped just before the pit entry. Just a reminder, you are on VSC and SC window. Be mindful, pitlane may close.
11.31 You let me know man
11.37 Just keep an eye on it,
11.40 Roger
11.43 So, Box Box, Box Box, Keep an eye on the pitlane (hier had ie misschien moeten zeggen, let op de pitentry borden)
11.51 Cars slowing down
11.54 Ok Box Box, Box Box (hier is hij alvoorbij de pitlane)
11.56 Oh f.... What do you mean(?) Its too late
Emphasis mine. De onboards hebben een vertraging van een seconde of 5 van de audio (ten opzichte van de beelden). Die tweede box call is dus in werkelijkheid ("ruim") voor de pit entry. En die "cars slowing down" zal Alonso zijn die die in de laatste bocht inhaalt. Je ziet op de beelden ook duidelijk dat de borden geel zijn. Terwijl later in de uitzending zeer, zeer, zeer duidelijk er een gele rand met een geel kruis erin op staat. Oftewel: als Hamilton dacht dat de pitlane gesloten was, kent die, nog steeds, de pit entry closed borden niet. Dit terwijl deze zelfs in de race directors event notes staan. Dus elk weekend staat in het document voor dat weekend o.a. andere aangegeven waar de pit-entry open / closed borden staan en hoe dit wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

Van wat ik vorig jaar al eens vernomen heb uit de topics hier heb ik begrepen dat dit gewoon weer mag. Ik vind daar wat van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrOleo

Dat was geen fake pitstop, het is heel normaal om iemand naar binnen te roepen onder de conditie om dat niet te doen als de voorganger naar binnen gaat. Je pit namelijk voor de undercut, als de voorganger dan pit, kan je niet undercutten.
Was Perez niet naar binnen gegaan en Ferrari ook niet, dan was het een fake pitstop geweest.
Exocet schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:37:
En kennelijk mag je dus gewoon je snelste ronde onder geel rijden en het gat naar je tegenstander dichtrijden. Is niet eens onderzocht
Snelste ronde was ronde 48, geel was in bocht 1 van ronde 49.
Het gat dichtrijden is onderzocht en er was niks aan de hand.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Emphasis mine. De onboards hebben een vertraging van een seconde of 5 van de audio (ten opzichte van de beelden). Die tweede box call is dus in werkelijkheid ("ruim") voor de pit entry. En die "cars slowing down" zal Alonso zijn die die in de laatste bocht inhaalt. Je ziet op de beelden ook duidelijk dat de borden geel zijn. Terwijl later in de uitzending zeer, zeer, zeer duidelijk er een gele rand met een geel kruis erin op staat. Oftewel: als Hamilton dacht dat de pitlane gesloten was, kent die, nog steeds, de pit entry closed borden niet. Dit terwijl deze zelfs in de race directors event notes staan. Dus elk weekend staat in het document voor dat weekend o.a. andere aangegeven waar de pit-entry open / closed borden staan en hoe dit wordt aangegeven.
Dat was vorig jaar zo inderdaad, maar als ik naar de FP en Q's kijk dan komen de tijden die de engineer bij Verstappen roept over hoe ver een auto achterrijdt redelijk overeen met de beelden, niet meer zo een enorm verschil als vorig jaar. Vorig jaar reed de auto voorbij op het moment dat er werd gezegd 3 seconds behind. Nu duurt het ook echt een paar seconden.
Het kan zijn dat dit is veranderd.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Dat was vorig jaar zo inderdaad, maar als ik naar de FP en Q's kijk dan komen de tijden die de engineer bij Verstappen roept over hoe ver een auto achterrijdt redelijk overeen met de beelden, niet meer zo een enorm verschil als vorig jaar. Vorig jaar reed de auto voorbij op het moment dat er werd gezegd 3 seconds behind. Nu duurt het ook echt een paar seconden.
Het kan zijn dat dit is veranderd.
Wat ik meestal wel een leuke indicatie vind is letten op wat de coureur op het stuurtje doet. Er zit ergens een "radio" knopje. Als je coureur knopje ziet indrukken, X seconden later hoort praten, en dan weer knopje ziet indrukken dan geeft dat wel een indicatie. Nu is de kwaliteit van die streamable (en evt origineel) nogal slecht, maar ik lijkt wel te zien dat Hamilton rechtsboven op het stuur wat doet. O.a. op het moment dat hij in de laatste bocht Alonso inhaalt, terwijl je het motor geluid (+ "cars going slow") pas een paar seconden later hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:03
RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Zegt hij niet "can't slow down" ipv "cars slow down"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:20
[...]

Het gaat vooral om de manier waarop. Bij Hamilton werd het nogal vaak gebruikt als klagen om ervoor te kunnen komen of omdat hij zelf iets fout deed. Daarbij ging het ook nog eens vaak over problemen die er niet waren (banden....) of was het complete onzin (b.v. klagen over power-loss en tegelijkertijd FLs blijven rijden)
Bij Max is het veel meer vooral een constatering, ik heb hem iig niet horen roepen dat ie ervoor gelaten moest worden vanwege b.v. die witte lijn. Het was meer een melding aan het team dat ze het in de gaten moesten houden.

Hoe dan ook, een mooie race. Hopelijk komt Merc snel wat dichter in de buurt en krijgen we 3 teams die om de top 3 vechten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013

Dazzler2120

FP ProMod
FastFred schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Van wat ik vorig jaar al eens vernomen heb uit de topics hier heb ik begrepen dat dit gewoon weer mag. Ik vind daar wat van.
Maar wat Ferrari en Leclerc deden was niet fake pitcall doen.
Ze besloten te pitten, en later, wanneer ze zagen dat Perez naar binnen ging besloten ze buiten te blijven.
Leclerc was flink aan het pushen, geloof mij maar dat dat geen fake pitcall was.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-GP-Saudi-Arabien-2022-169FullWidth-af937e6e-1884461.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Charles-Leclerc-GP-Saudi-Arabien-2022-169FullWidthOdcPortrait-3e0e4a71-1884459.jpg

https://www.auto-motor-un...ppen-siegt-duell-leclerc/

[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 27-03-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsj
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Maar wat Ferrari en Leclerc deden was niet fake pitcall doen.
Ze besloten te pitten, en later, wanneer ze zagen dat Perez naar binnen ging besloten ze buiten te blijven.
Leclerc was flink aan het pushen, geloof mij maar dat dat geen fake pitcall was.
Volgens mij bevestige Leclerc dit zelf wel tijdens een post-race interview op Sky. Weet niet meer precies hoe hij het zei, maar de richting was duidelijk...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
redwing schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Het gaat vooral om de manier waarop. Bij Hamilton werd het nogal vaak gebruikt als klagen om ervoor te kunnen komen of omdat hij zelf iets fout deed. Daarbij ging het ook nog eens vaak over problemen die er niet waren (banden....) of was het complete onzin (b.v. klagen over power-loss en tegelijkertijd FLs blijven rijden)
Bij Max is het veel meer vooral een constatering, ik heb hem iig niet horen roepen dat ie ervoor gelaten moest worden vanwege b.v. die witte lijn. Het was meer een melding aan het team dat ze het in de gaten moesten houden.

Hoe dan ook, een mooie race. Hopelijk komt Merc snel wat dichter in de buurt en krijgen we 3 teams die om de top 3 vechten.
Ik ben het grotendeels met je betoog eens. Behalve met die laatste alinea. Laat Mercedes maar een draak van een seizoen hebben en een ander team zich vooraan nestelen, zoals McLaren of Alpine.

Zojuist overigens nog eens de samenvatting gezien met wat acties van Verstappen. Dat driften langs de muren, dat is echt wel hogeschool racen. Belachelijk, wat een controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Belsj schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:54:
[...]

Volgens mij bevestige Leclerc dit zelf wel tijdens een post-race interview op Sky. Weet niet meer precies hoe hij het zei, maar de richting was duidelijk...
Clipje? Dat heb ik niet gehoord namelijk.
Maar simpel gezegd, was Perez niet gepit, dan was Leclerc gewoon naar binnen gegaan voor de undercut en was de situatie deze race heel anders geweest weer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12

JB

Cédric roelt!

Doornbos schrijft MER dit seizoen al compleet af.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
KlaasjeNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:54:
Zojuist overigens nog eens de samenvatting gezien met wat acties van Verstappen. Dat driften langs de muren, dat is echt wel hogeschool racen. Belachelijk, wat een controle.
Dat gold uiteraard niet alleen voor Verstappen. Zowel op de on- als offboard camera's heb ik vaak genoeg zoiets gehad van "die schampt de muur" maar uiteindelijk is dat het hele weekend maar een paar keer voor gekomen (Leclerc, Sainz bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
Wyke schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Zegt hij niet "can't slow down" ipv "cars slow down"?
Verstond ik ook inderdaad. volgens mij zei Olav dat ook toen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:02:
Compleet afschrijven lijkt mij wat overdreven. Maar het lijkt mij wel evident dat het niet één probleem is. Gezien alle andere Mercedes aangedreven teams onderaan bungelen lijkt de motor überhaupt niet meer de top/benchmark te zijn maar echt achter te lopen. En daarnaast is het ook duidelijk dat Mercedes wat problemen met de auto heeft (porpoising bv). Het is dus niet "één ding magisch oplossen en ze staan vooraan" maar ze zullen echt meerdere dingen op de rails moeten krijgen. En daarnaast zullen Ferrari en Red Bull natuurlijk ook niet stil zitten. Ze nu letterlijk al afschrijven zou mij dan ook wat ver gaan, maar zoals sommigen zeggen "als ze het probleem oplossen kunnen ze er zomaar staan", dat geloof ik ook niet, aangezien het IMO niet om "hét probleem" gaat maar echt om meerdere problemen. En Hamilton is er daar wellicht ook een van, gezien zijn prestatie gisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het probleem wat Mercedes nu wel heeft is dat de budgetcap er nu is. De motorenkosten vallen er niet onder, maar de rest van de auto wel. Dus ook ontwikkelingskosten, de windtunnel en nieuwe onderdelen.

Normaal werd nu alle registers opengetrokken om dit recht te breien, maar het kan niet gratis.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
tweakduke schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:07:
[...]

Het probleem wat Mercedes nu wel heeft is dat de budgetcap er nu is. De motorenkosten vallen er niet onder, maar de rest van de auto wel. Dus ook ontwikkelingskosten, de windtunnel en nieuwe onderdelen.

Normaal werd nu alle registers opengetrokken om dit recht te breien, maar het kan niet gratis.
En de windtunnel en CFD tijd is begrenst, naar gelang eindstand van WCC het seizoen ervoor. Dus Mercedes krijgt ook nog eens de minste windtunnel en CFD tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
[...]

RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:09:
[...]

En de windtunnel en CFD tijd is begrenst, naar gelang eindstand van WCC het seizoen ervoor. Dus Mercedes krijgt ook nog eens de minste windtunnel en CFD tijd.
En voor bepaalde onderdelen zoals de neus geldt een verplichte crashtest die ook nog eens succesvol moet zijn. Dat gaat ook van het budget af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

*knip*
1 keer je stokpaardje afdraaien is wel voldoende.
Dj-sannieboy in "[F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië"

[ Voor 74% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:11:
[...]

[...]

En voor bepaalde onderdelen zoals de neus geldt een verplichte crashtest die ook nog eens succesvol moet zijn. Dat gaat ook van het budget af.
Daar zit mogelijk wel weer wat flexibiliteit in. Ik weet niet hoe het bij Mercedes zit, maar bij bepaalde teams, zoals Red Bull en Alpha Tauri, zie je wel duidelijk dat de vleugel los aan de neus zit. Een nieuwe / aangepaste voorvleugel kan dus wel zonder een nieuwe neus en dus zonder nieuwe crashtest. Bij andere teams zit de vleugel echt vast aan de neus en betekend een nieuwe vleugel per definitie dat de crashtest doorlopen zal moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:20
RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:07:
[...]

Compleet afschrijven lijkt mij wat overdreven. Maar het lijkt mij wel evident dat het niet één probleem is. Gezien alle andere Mercedes aangedreven teams onderaan bungelen lijkt de motor überhaupt niet meer de top/benchmark te zijn maar echt achter te lopen. En daarnaast is het ook duidelijk dat Mercedes wat problemen met de auto heeft (porpoising bv). Het is dus niet "één ding magisch oplossen en ze staan vooraan" maar ze zullen echt meerdere dingen op de rails moeten krijgen. En daarnaast zullen Ferrari en Red Bull natuurlijk ook niet stil zitten. Ze nu letterlijk al afschrijven zou mij dan ook wat ver gaan, maar zoals sommigen zeggen "als ze het probleem oplossen kunnen ze er zomaar staan", dat geloof ik ook niet, aangezien het IMO niet om "hét probleem" gaat maar echt om meerdere problemen. En Hamilton is er daar wellicht ook een van, gezien zijn prestatie gisteren.
Punt is natuurlijk wel dat Russel er wel gewoon achter zit en best of the rest is. Zo heel veel is er dus niet nodig om weer aan te kunnen sluiten. Al zal 'zomaar' gaan winnen er niet snel in zitten.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nu is de motor wel een belangrijk deel van het probleem. Alle teams met de Mercedes-motor hebben problemen (McLaren, Aston Martin, Williams). Daar kan dus nog wel flink vooruitgang komen.

Ik kan het trouwens niet erg vinden als Mercedes een paar slechte seizoenen gaat hebben, is goed voor ze ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
nadroJ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:05:
[...]

Verstond ik ook inderdaad. volgens mij zei Olav dat ook toen.
Oh als olaf cant slow down verstond, dan was het cars slowing down :+
Cant slow down is niet logisch, hij kom uiteen langzame bocht en er hangt dubbel geel, en ... hij kan remmen toch!?
Cars slowing down ( de ing wordt ingeslikt) is logisch, hij wil daarmee aangeven: kom op pitten en er rijden 2 autos langzaam.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

gambieter schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Nu is de motor wel een belangrijk deel van het probleem. Alle teams met de Mercedes-motor hebben problemen (McLaren, Aston Martin, Williams). Daar kan dus nog wel flink vooruitgang komen.

Ik kan het trouwens niet erg vinden als Mercedes een paar slechte seizoenen gaat hebben, is goed voor ze ;)
Gek genoeg is er inderdaad motorisch nog wat te winnen, misschien dat er kwa koeling toch wat veranderd is. Het ontwerp van Mercedes heeft ook andere side-pods, maar je zou denken dat dat toch wel goed is getest.

Daarnaast had Hamilton na de kwalificatie gezegd: the car is a nightmare to drive en ik heb niet het gevoel dat hij nu wel tevreden is. Daar is nog werk aan de winkel.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakduke schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:18:
Daarnaast had Hamilton na de kwalificatie gezegd: the car is a nightmare to drive en ik heb niet het gevoel dat hij nu wel tevreden is. Daar is nog werk aan de winkel.
Het kan goed gewenning zijn; Hamilton heeft sinds 2014 een fantastische auto gehad, en de neiuwe reglementen vereisen een aanpassing waar hij mogelijk wat meer moeite mee heeft. Hij is het niet opeens verleerd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

gambieter schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:20:
[...]

Het kan goed gewenning zijn; Hamilton heeft sinds 2014 een fantastische auto gehad, en de neiuwe reglementen vereisen een aanpassing waar hij mogelijk wat meer moeite mee heeft. Hij is het niet opeens verleerd.
Hij is het niet verleerd, uiteindelijk rijdt hij toch naar voren met deze auto. Alleen hij doet voorin niet mee.
Ben er ook nog niet over uit of de auto wat hoger stond, daardoor er minder porpoising en ground effect was, wat wel ten kostte ging van de balans / grip en snelheid van de auto.

Het kan ook maar zo zijn dat Hamilton daar nog mee aan het zoeken is en Russel een betere setup had uitgepuzzeld.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Mercedes afschrijven zou ik nooit doen, maar aan de andere kant gaat het oplossen van een probleem vermoedelijk ook ten koste van andere upgrades. De andere teams teams zitten natuurlijk ook niet stil.

Waar ik het meest blij mee ben is dat de Honda nog steeds een topper is, want daar maakte ik me wel enigszins zorgen over gezien het feit dat er een freeze is en onze Japanse vrienden zich (gedeeltelijk) hadden teruggetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

F1 drivers cleared of yellow flag infractions in Saudi GP
Carlos Sainz, Sergio Perez and Kevin Magnussen have been given the all-clear over potentially ignoring the yellow flags in the closing stages of Formula 1's Saudi Arabian Grand Prix.
https://www.motorsport.co...n-jeddah-f1-race/9378102/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
NotSoSteady schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:26:
Mercedes afschrijven zou ik nooit doen, maar aan de andere kant gaat het oplossen van een probleem vermoedelijk ook ten koste van andere upgrades. De andere teams teams zitten natuurlijk ook niet stil.

Waar ik het meest blij mee ben is dat de Honda nog steeds een topper is, want daar maakte ik me wel enigszins zorgen over gezien het feit dat er een freeze is en onze Japanse vrienden zich (gedeeltelijk) hadden teruggetrokken.
Ik krijg juist het gevoel dat ze met beide auto’s dingen aan het proberen zijn. Dus misschien gebruiken ze vanaf nu Russel zijn basis. Was vorige week ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:02
Vraag me niet waarom maar ik mis Ted's notebook. Meestal staat die een uurtje of 2 na de race wel online?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb naar een leuke race gekeken. Ik blijf er bij dat de graphics erg lastig te lezen zijn door het lage contrast. Over een maand weer een nieuwe wedstrijd om thuis te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NotSoSteady schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:26:
Dat is een beetje 50/50. Die Japanse vrienden zouden sowieso nog een nieuwe motor bouwen voor 2022 / voor het ingaan van de freeze. Dit i.v.m. de aangepaste benzine. Ook daarbij had dus wat "fout" kunnen gaan, zoals nu dus het geval lijkt te zijn bij Mercedes. En als Honda die nieuwe motor had gemaakt, en vervolgens echt definitief stopte en die nieuwe motor niet betrouwbaar bleek te zijn of niet de performance leverde had Red Bull alsnog een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
Mercedes zit een beetje in dezelfde situatie als Mc Laren.

Mc Laren moet zijn remmen op orde brengen en Mercedes een stabiele vloer voor Porpoising

Pas als dat verholpen is kan men bekijken hoe de rest van de basis werkt en reageert om te bepalen of de eerder geplande upgrades goed qua correlatie zijn of dat er nog iets aan moet worden aangepast.

Ferrari en red Bull hebben een stabiele basis en kunnen gericht verder werken aan het verhelpen van kleine problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00
AtlAntA schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:30:
Vraag me niet waarom maar ik mis Ted's notebook. Meestal staat die een uurtje of 2 na de race wel online?
Ted was er niet deze week, dus ook geen Notebook deze week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Net de wedstrijd teruggekeken - wist van niks. Wat een race zeg!

En mooi hoe Leclerc Max feliciteerde. Enige minpuntje vond ik dat Max wel erg veel aan t mekkeren was, maar dat mag geen naam hebben.

Meer van dit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Graft schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:37:
Net de wedstrijd teruggekeken - wist van niks. Wat een race zeg!

En mooi hoe Leclerc Max feliciteerde. Enige minpuntje vond ik dat Max wel erg veel aan t mekkeren was, maar dat mag geen naam hebben.

Meer van dit!
Ook net teruggekeken. Zelfde gevoel. Denk dat Max nog wat een "trauma" heeft van Bahrain 2021 met het afsnijden van Hamilton, wat tijdens de race verboden werd. Hij zal wel denken: nu veel over klagen zodat duidelijk is dat het niet mag.

Wie heeft trouwens het publiek bedankt? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 27-03-2022 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:31:
[...]

Dat is een beetje 50/50. Die Japanse vrienden zouden sowieso nog een nieuwe motor bouwen voor 2022 / voor het ingaan van de freeze. Dit i.v.m. de aangepaste benzine. Ook daarbij had dus wat "fout" kunnen gaan, zoals nu dus het geval lijkt te zijn bij Mercedes. En als Honda die nieuwe motor had gemaakt, en vervolgens echt definitief stopte en die nieuwe motor niet betrouwbaar bleek te zijn of niet de performance leverde had Red Bull alsnog een probleem.
Ze blijven ook nu nog daar in Japan doorwerken aan de motor, want “reliability” fixes 😜. Enige verschil met vorig jaar is dat RB nu Honda betaald.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En terecht. Want de racepace is nog slechter dan de kwalificatiesnelheid. Zeker Verstappen en Leclerc rijden met zulk gemak weg, dat er niet eens de pretentie meer kan zijn dat ze wel even gaan aanhaken. Dit is geen gevalletje het stuiteren oplossen en opeens doen ze weer mee. Nee, dit lijkt veel fundamenteler en dat vermoede ik voor de eerste race al. Dat concept van hun, lijkt gewoon niet meer te werken. Niet meer, want Mercedes lijkt meer dan welk ander team dan ook, hun oude stijl auto's naar dit reglement over te hebben willen tillen.

En waar de meeste teams, zeker RBR en Ferrari, begrepen dat die auto's flink zouden gaan stuiteren, lijkt Mercedes het helemaal gemist te hebben. Ook hebben zowel RBR als Ferrari, die regels gewoon goed gelezen en begrepen door met voor zover ik weet, geen grote loopholes, zo de rest van het veld te declassificeren. Mercedes kan dan wel komen aanzetten met hun "het is echt geen vleugel, maar een spiegelhouder", maar het helpt ze niks als de hele auto gewoon niet werkt. Want deze "nul luchtweerstand" auto zonder sidepods zou in theorie tenminste hartstikke snel moeten zijn op rechte stukken, maar zelfs dat mist. Waarschijnlijk mede doordat ze ook een probleem lijken te hebben met vermogen.

RBR en Ferrari zijn ook veel interessanter. Iedereen heeft het namelijk over die Ferrari PU en op zich terecht, maar die Honda's zijn misschien nog beter. Want sinds wanneer is RBR zo snel op rechte stukken? Verder sinds wanneer kant Ferrari iets meer neerwaartse druk genereren dan RBR? :P

Het is de omgekeerde wereld en ik kan me goed voorstellen dat Ferrari gaat kijken naar manieren om luchtweerstand te verminderen en RBR naar manieren om meer neerwaartse druk te genereren. Het gaat ook nog interessant worden of het klopt dat de RB18 een van de zwaarste auto's is en nog steeds een paar kilo over de gewichtslimiet zit. Want dat zal die auto alleen maar sneller maken als er nog wat eraf gaat. Ook is het de vraag of ze voor Verstappen, de voorkant van die auto, scherper kunnen maken zodat die het ultieme eruit kan halen in Q3?

Wat me ook opvalt is dat de combinatie van Honda + RBR versnellingsbak + koppeling, wederom zeer goed lijkt te zijn bij de start. Maar die Ferrari lijkt een zeer agressieve MGU-K deploy te hebben die ze meer acceleratie heeft zodra die ingezet kan worden. Uit mijn hoofd is dat bij 150km bij de start. Dus zeg maar, binnen twee seconden. Dan trekt die Ferrari opeens wat door. Qua banden lijkt het erop dat de Ferrari vooralsnog iets beter is met zachtere banden en de RBR iets beter met hardere banden. Verder lijkt Ferrari ook iets beter te zijn in langzame bochten dan RBR. Maar onder de streep lijkt het vooralsnog niet eens 0,1s verschil te zijn in kwalificatie en racepace is ook zeer vergelijkbaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@DaniëlWW2 kijkend naar waar de andere mercedes-motor auto's dit seizoen... Zou je niet kunnen zeggen dat het Mercedes concept juist wel goed werkt, maar dat de power er gewoon niet is?

Het is toch opvallend dat vooral McLaren maar ook Aston Martin en Williams niet mee te lijken doen? Terwijl de Ferrari motoren het opeens een stuk beter doen (Haas en Alfa Romeo).

Dus misschien is het concept van Mercedes gewoon heel goed, maar is dat niet genoeg om het power deficit goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Waah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:53:
@DaniëlWW2 kijkend naar waar de andere mercedes-motor auto's dit seizoen... Zou je niet kunnen zeggen dat het Mercedes concept juist wel goed werkt, maar dat de power er gewoon niet is?

Het is toch opvallend dat vooral McLaren maar ook Aston Martin en Williams niet mee te lijken doen? Terwijl de Ferrari motoren het opeens een stuk beter doen (Haas en Alfa Romeo).

Dus misschien is het concept van Mercedes gewoon heel goed, maar is dat niet genoeg om het power deficit goed te maken.
Er is een verschil tussen gebrek aan vermogen en dit. ;)
Als dit puur vermogen is, dan is het gat denk ik al snel meer dan 100PS. En dat denk ik dus niet. Nee, die auto is net boven het middenveld, maar meer ook niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

DaniëlWW2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:01:
[...]

Er is een verschil tussen gebrek aan vermogen en dit. ;)
Als dit puur vermogen is, dan is het gat denk ik al snel meer dan 100PS. En dat denk ik dus niet. Nee, die auto is net boven het middenveld, maar meer ook niet.
Mjah... het is wel opvallend dat álle Merc-powered teams behoorlijk zijn teruggevallen, dus die Merc-motor loopt wel degelijk flink achter op de Ferrari- en Honda-units. Het zal inderdaad geen 100PS 'deficit' zijn, maar enkele tientallen PS lopen ze m.i. toch wel achter.

Ik schrijf Mercedes in ieder geval nog niet volledig af, maar één of beide titels liggen wel ver buiten bereik. Áls ze de auto aan de gang weten te krijgen, zie ik ze echter nog wel voor P3 gaan in WCC en Russel P5 in WDC.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:05
Ze zijn wel aan het slapen bij de YouTube afdeling zeg :+

YouTube: Drivers' Post-Qualifying Reaction | 2022 Saudi Arabian Grand Prix

Ten eerste de titel, post qualifying? :P
En daarna heeft iemand Hulkenberg verkeerd geschreven :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EfSQ69y8FPPYjP2_b7DFXpyvlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEfcjUCH9u1fSXfM2HzhSBc0.jpg?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wok schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:24:
[...]

Mjah... het is wel opvallend dat álle Merc-powered teams behoorlijk zijn teruggevallen, dus die Merc-motor loopt wel degelijk flink achter .
Ik heb het idee dat die raketmotor van Ham vorig jaar toch echt een lapmiddel was op de algemene consensus dat de Merc gewoon power verloor na een paar races.

Ze hebben miz gewoon gewerkt aan betrouwbaarheid echter power is daardoor ook minder geworden lijkt het.

Op zich plausibel als je al jaren de beste motor hebt maar alle andere concurrenten hebben gekozen voor power, betrouwbaarheid komt "later"
Richh schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:35:

Valt mij nog mee dat er geen "suck my balls honey" bij staat alla Netflix stylie :+

[ Voor 16% gewijzigd door Humma Kavula op 28-03-2022 00:42 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Wok schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:24:
[...]

Mjah... het is wel opvallend dat álle Merc-powered teams behoorlijk zijn teruggevallen, dus die Merc-motor loopt wel degelijk flink achter op de Ferrari- en Honda-units. Het zal inderdaad geen 100PS 'deficit' zijn, maar enkele tientallen PS lopen ze m.i. toch wel achter.

Ik schrijf Mercedes in ieder geval nog niet volledig af, maar één of beide titels liggen wel ver buiten bereik. Áls ze de auto aan de gang weten te krijgen, zie ik ze echter nog wel voor P3 gaan in WCC en Russel P5 in WDC.
Ik denk eigenlijk dat ze hun motor niet 100% kunnen aanzetten, omdat het dan helemaal gek zal stuiteren. Maar is ook gissen natuurlijk.

Ik geloof gewoon niet dat ze zo ver achter kunnen lopen. Dan waren ze echt aan het slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Richh schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:35:
Ze zijn wel aan het slapen bij de YouTube afdeling zeg :+

YouTube: Drivers' Post-Qualifying Reaction | 2022 Saudi Arabian Grand Prix

Ten eerste de titel, post qualifying? :P

[Afbeelding]
Logisch, al die blonde blanke mannen lijken sprekend op elkaar ;)

Behalve prettig commentaar van BUT vond ik de beeldregie vandaag weer wat rommelig, ellenlange herhalingen op een gegeven moment en dan rustig 2 of 3 na elkaar terwijl de race gewoon doorloopt, slechte schakelmomenten naar "net na de actie" en er werd wel 's wat gemist.
Had ook het idee dat het best gezellig was in de Sky studio met een schreeuwende Crofty en een zich prima vermakende Button maar het leek wel of er wat weinig mensen meekeken waardoor er het nodige niet gezien werd, volgens mij misten ze Ted nogal.

Misschien iets te diep in een glaasje rozenwater gekeken op die YouTube afdeling van F1?
Highlights FP2 duurde ook al bijzonder lang voor het online kwam dit weekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Voor Red Bull is het overigens ook fijn dat hun slechte strategie door de SC (en winst van Verstappen) worden verbloemd. Want die pitstop van Perez kon ook echt niet. Niet omdat ze zich door Ferrari in een stop laten duwen, maar omdat ze niet in de gaten hadden dat het allemaal net niet ging. Vorige week was wel duidelijk dat de pitstops van 2,0 - 2,5 seconde naar om en nabij de 3 gingen (2,9, 3,1 etc). En vervolgens komt nu Perez met een goede pitstop pal achter Russell op de baan. "Kan gebeuren en snel inhalen", zou er dan wellicht vroeger gedacht zijn. Maar dit jaar mogen de bandenwarmers dus niet meer zo hoog staan. En vorige week ging Red Bull nog voor een rustige out-lap, Hamilton zag je na zijn pitstop glibberen en glijden, etc, en nu zou Red Bull dan kiezen voor "doe maar even meteen inhalen"? Totaal onlogisch / niet rekening gehouden met de nieuwe situatie. En je zag Perez dan eigenlijk ook meteen terugvallen.
Vrijwel gegarandeerd dus dat door deze twee fouten, vanaf de pitmuur, Perez de leiding kwijt zou zijn geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tijdens de race gaf VER aan dat de lichten niet werkten op de auto van LEC. Gezien het feit dit een nachtrace was zouden ze toch moeten werken. Krijgt een team voor zoiets nog een reprimande oid? Je creëert in principe namelijk wel een gevaarlijke situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Tot zover het strengere optreden van de FIA, over niet afremmen tijdens geel no further action https://www.fia.com/sites...%20-%20Yellow%20Flags.pdf

Zette Leclerc niet de snelste rond onder geel hij heeft nog steeds het extra punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53
Skidmarks schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:03:
Tot zover het strengere optreden van de FIA, over niet afremmen tijdens geel no further action https://www.fia.com/sites...%20-%20Yellow%20Flags.pdf

Zette Leclerc niet de snelste rond onder geel hij heeft nog steeds het extra punt.
Met uitzondering van de snelste ronde maakt het voor de uitslag denk ik weinig uit, Max leek ook niet heel erg veel af te remmen en Leclerc nog net iets minder. Ze hadden gewoon iedereen 5 seconden kunnen geven en dan was er in de uitslag niet heel erg veel veranderd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Shinji schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:07:
[...]

Met uitzondering van de snelste ronde maakt het voor de uitslag denk ik weinig uit, Max leek ook niet heel erg veel af te remmen en Leclerc nog net iets minder. Ze hadden gewoon iedereen 5 seconden kunnen geven en dan was er in de uitslag niet heel erg veel veranderd.
Dan was in ieder geval wel duidelijk dat het niet mocht en worden de regels consequent toegepast. Dit wekt nu de indruk dat je gele vlaggen maar kan negeren. Terwijl later in het seizoen waarschijnlijk iemand wel straf krijgt voor niet genoeg afremmen onder geel. Ik had gehoopt dat de regels wat consequenter zouden worden toegepast dit seizoen maar daar lijkt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Woudloper schreef op maandag 28 maart 2022 @ 06:59:
Tijdens de race gaf VER aan dat de lichten niet werkten op de auto van LEC. Gezien het feit dit een nachtrace was zouden ze toch moeten werken. Krijgt een team voor zoiets nog een reprimande oid? Je creëert in principe namelijk wel een gevaarlijke situatie
Iets later in de race werkten ze weer (volgens mij na de pitstops).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Skidmarks schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:03:

Nee, die was in lap 48, geel was pas in lap 49.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 22:28
Waarom zo lastig doen over t feit dat Max klaagt op de radio? Is toch pure willekeur en beeldvorming van FOM. Elke coureur klaagt en zeurt, dat hoort er gewoon bij. Je merkt wel aan Max zijn stem dat t niet vanzelf ging gisteren, maar dat is alleen maar fijn. Wat een race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sly___ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:21:
Waarom zo lastig doen over t feit dat Max klaagt op de radio? Is toch pure willekeur en beeldvorming van FOM. Elke coureur klaagt en zeurt, dat hoort er gewoon bij. Je merkt wel aan Max zijn stem dat t niet vanzelf ging gisteren, maar dat is alleen maar fijn. Wat een race.
Als je de voorgaande topics erop naleest dan zul je zien dat er veel gemekkerd werd over het feit dat Hamilton vaak aan het “zeuren” was over de radio. Niet meer dan logisch dat er nu wordt opgemerkt dat Verstappen aan het “zeuren” was.

Verstappen leek gisteren alles aan te grijpen om de stewards te beïnvloeden.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-03-2022 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:29:
[...]

Als je de voorgaande topics erop naleest dan zul je zien dat er veel gemekkerd werd over het feit dat Hamilton vaak aan het “zeuren” was over de radio. Niet meer dan logisch dat er nu wordt opgemerkt dat Verstappen aan het “zeuren” was.
Niet te vergelijken maar voor de handigheid negeer je mijn (en die van anderen) post van gisterenavond gewoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:24
Zo enorm is t gat toch ook weer niet? Hamilton had gewoon een heel slecht weekend, slecht afgestelde auto en pech (of slecht gereageerd) met de VSC/ pit stop.

Volgens mij zijn ze gewoon t 3e team en als ze t stuiteren onder controle krijgen zitten ze er nog een stuk dichter bij vermoed ik.

Gat lijkt heel groot, omdat de verschillen tussen de teams veel kleiner zijn. Was vorige seizoenen t gat tussen FER/ RB en MERC zo groot geweest, waren ze elke race minimaal 5/6 geworden omdat t gat tussen de top en de rest veel groter was

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op maandag 28 maart 2022 @ 06:59:
Het zijn geen achterlichten zoals op een auto, maar toevallig lichten die achterop zitten. Achterlichten op een auto worden gebruikt zodat een achterligger jou beter ziet. Maar bij F1 worden de lichten daarvoor alleen gebruikt in de regen. Als je deze lampen ziet branden op een F1 auto is dat omdat de motor aan het "harvesten" is, oftewel: de auto (onverwacht) afremd om energie op te wekken om de accu op te laden. Dit zie je dus vaker gebeuren op lange rechte stukken, dat de lichten uit zijn en even voor de remzone aan gaan. Hetzelfde zie je min of meer ook bij bv een Tesla: als de bestuurder het gaspedaal los laat remt de auto af op de elektromotor om de accu bij te laden en op dat moment gaat ook al het remlicht aan zonder dat het rempedaal gebruikt wordt. En de derde toepassing voor het licht achterop een F1 auto is om rookies herkenbaar te maken. Een nieuwe coureur die minder als x00 kilometer gereden heeft moet verplicht met een groen achterlicht rijden. Een beetje zoals een L op een lesauto dus.
En v.w.b. gevaarzetting in het geval van gisteren: dat geldt dan in principe alleen voor het feit dat de achterligger niet ziet dat de voorligger aan het harvesten is. Maar dat gedrag is relatief voorspelbaar. Voor zichtbaarheid is het in ieder geval niet nodig, aangezien het volledige circuit verlicht is en het voor de coureurs niet veel verschil uit zal maken met rijden op een bewolkte dag.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Ik zal je nog eens dezelfde reacties herhalen die je gisteren ook al kreeg, zodat je de vasthangende langspeelplaat af kunt zetten ;)

Hamilton klaagt over de slechte banden, verlies aan vermogen, etc etc, terwijl hij daarna wel gewoon de snelste ronde rijdt. Verstappen klaagde over Leclerc die naar zijn idee de regels deed overtreden. Totaal niet te vergelijken dus.
En klagen over acties van andere coureurs doen ze natuurlijk allemaal "pushed me off the track", "I was ahead at pit exit", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

over het 'geklaag', je zit in het heetst van de strijd, 300+ km per uur. en je moet reageren, dit kun je niet kalm.
Waarschijnlijk zijn er ook wel 'klaaggeluiden' van leclerc? Die zal ook wel even gevloekt hebben of een paniekdingetje iets zeggen, als iemand beelden/spraak heeft van leclerc daan zie/hoor ik het graag, kan me niet voorstellen dat ie als een Morgan Freeman zijn emoties aan het uiten is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
Merk dat hoewel de race fantastisch was en het spektakel enorm ik er toch moeite mee heb dat dit in zo'n prehistorisch land als Saudi Arabië gebeurt.

We hebben hier de mond vol over vrouwenquota en gelijkheid, de FIA schreeuwt het 'we race as one' van de daken.

Maar er wordt zonder problemen gereden in een land waar vrouwen (en anderen) openlijk gediscrimineerd worden, een corrupte familie alle macht heeft, kritische journalisten monddood worden gemaakt, er vlak bij het circuit een aanslag wordt gepleegd en er massa-executies plaatsvinden (wat door de aard hiervan dus per definitie zonder fatsoenlijk proces gebeurt).

Voegt weinig toe aan de discussie hier, maar moest dit even kwijt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
[...]

Zal wel bij een wereldkampioen horen, maar wat mij betreft muten ze die radio van VER de komende racen, wat een zeikerd is dat geworden zeg. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
FabianGTI schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:55:
[...]

Zal wel bij een wereldkampioen horen, maar wat mij betreft muten ze die radio van VER de komende racen, wat een zeikerd is dat geworden zeg. :/
Waarschijnlijk doen ze het allemaal, maar VER wordt nu meer uitgezonden want wereldkampioen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik vond dat ze maar weinig boordradio's lieten horen, of lag dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

alexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:55:
Merk dat hoewel de race fantastisch was en het spektakel enorm ik er toch moeite mee heb dat dit in zo'n prehistorisch land als Saudi Arabië gebeurt.

We hebben hier de mond vol over vrouwenquota en gelijkheid, de FIA schreeuwt het 'we race as one' van de daken.

Maar er wordt zonder problemen gereden in een land waar vrouwen (en anderen) openlijk gediscrimineerd worden, een corrupte familie alle macht heeft, kritische journalisten monddood worden gemaakt, er vlak bij het circuit een aanslag wordt gepleegd en er massa-executies plaatsvinden (wat door de aard hiervan dus per definitie zonder fatsoenlijk proces gebeurt).

Voegt weinig toe aan de discussie hier, maar moest dit even kwijt.
Die hypocrisie is een “Westerse” specialiteit. Idem met het WK en in bepaalde maten wat er een stukje oostelijk van ons gebeurd (“dit nooit meer”). Maar ondanks dat heb ik een mooie race gezien en was het best prima afleiding van de ellende in de wereld (zie je, bezig ik ook meteen onze Westerse specialiteit ;) )

Zin in volgende race! (Met hopelijk de “wraak” van Perez)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

GermanPivo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:00:
[...]

Waarschijnlijk doen ze het allemaal, maar VER wordt nu meer uitgezonden want wereldkampioen.
Precies, is interessanter dan iemand die kansloos halverwege het veld rijdt (looking at you, Lewis :+ )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Wel eens voetbal gekeken? Man man daar moet je dan toch helemaal gek van worden? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
screamhouse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:01:
Ik vond dat ze maar weinig boordradio's lieten horen, of lag dat aan mij?
Dat gevoel had ik ook, volgens mij was het bijna alleen maar Verstappen en Hamilton. Ferrari eigenlijk alleen maar rond de pitstops.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

[...]

Ja inderdaad, vorige week ook al toen zijn auto de geest gaf met 3 ronden voor het einde op een mooie tweede plek, tjonge wat klagen, een beetje coureur accepteert dat, vooral als je mee wilt spelen om het kampioensschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Exocet schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Dat gevoel had ik ook, volgens mij was het bijna alleen maar Verstappen en Hamilton. Ferrari eigenlijk alleen maar rond de pitstops.
Ach, de white lines was gewoon een thema deze race. Max en Carlos hadden het er beiden over. Het hoort nu eenmaal bij het spelletje...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Exocet schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Ik denk dat ze na de ophef van vorig jaar omtrent politiek gebruik maken van de radio (m.n. radio richting Masi) ze wat selectiever zijn geworden in het uitzenden van berichten / radio's.

Daarnaast, we wisten toch al dat Max ook lekker kon/kan zeiken? Prima toch, net als bij Hamilton gewoon niet teveel van aantrekken.
Onder druk zeikt iedere coureur wel over de boordradio, de een wat meer, de ander wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 23:40
Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:09:
[...]

Ik denk dat ze na de ophef van vorig jaar omtrent politiek gebruik maken van de radio (m.n. radio richting Masi) ze wat selectiever zijn geworden in het uitzenden van berichten / radio's.

Daarnaast, we wisten toch al dat Max ook lekker kon/kan zeiken? Prima toch, net als bij Hamilton gewoon niet teveel van aantrekken.
Onder druk zeikt iedere coureur wel over de boordradio, de een wat meer, de ander wat minder.
Bovendien laten ze de boordradio's van de sommige coureurs vaker horen dan van de rest. Je hebt dus nooit het volledige beeld.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoe kon de race verlopen zonder rode vlaggen ? :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bloodclot schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:06:
[...]

Ja inderdaad, vorige week ook al toen zijn auto de geest gaf met 3 ronden voor het einde op een mooie tweede plek, tjonge wat klagen, een beetje coureur accepteert dat, vooral als je mee wilt spelen om het kampioensschap.
Nou, in het heetst van de strijd is dat echt niet zo simpel - coureur of niet - en al helemaal niet als je zo ver vooraan rijdt.

Ik zou ook schelden als ik een lekke band heb met m'n eigen auto en met het ritje naar kantoor valt niet eens wat te winnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 28-03-2022 08:27 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GermanPivo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Nou, in het heetst van de strijd is dat echt niet zo simpel - coureur of niet - en al helemaal niet als je zo ver vooraan rijdt.

Ik zou ook schelden als ik een lekke band heb met m'n eigen auto en met het ritje naar kantoor valt niet eens wat te winnen :+
Als ik de snelweg opkom en zo'n pannenkoek die god** *** ** - misschien ben ik niet het best voorbeeld, maar ik denk dat we allemaal wel commentaar op onze omgeving hebben?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:47:
[...]

Het zijn geen achterlichten zoals op een auto, maar toevallig lichten die achterop zitten. Achterlichten op een auto worden gebruikt zodat een achterligger jou beter ziet. Maar bij F1 worden de lichten daarvoor alleen gebruikt in de regen. Als je deze lampen ziet branden op een F1 auto is dat omdat de motor aan het "harvesten" is, oftewel: de auto (onverwacht) afremd om energie op te wekken om de accu op te laden. Dit zie je dus vaker gebeuren op lange rechte stukken, dat de lichten uit zijn en even voor de remzone aan gaan. Hetzelfde zie je min of meer ook bij bv een Tesla: als de bestuurder het gaspedaal los laat remt de auto af op de elektromotor om de accu bij te laden en op dat moment gaat ook al het remlicht aan zonder dat het rempedaal gebruikt wordt. En de derde toepassing voor het licht achterop een F1 auto is om rookies herkenbaar te maken. Een nieuwe coureur die minder als x00 kilometer gereden heeft moet verplicht met een groen achterlicht rijden. Een beetje zoals een L op een lesauto dus.
En v.w.b. gevaarzetting in het geval van gisteren: dat geldt dan in principe alleen voor het feit dat de achterligger niet ziet dat de voorligger aan het harvesten is. Maar dat gedrag is relatief voorspelbaar. Voor zichtbaarheid is het in ieder geval niet nodig, aangezien het volledige circuit verlicht is en het voor de coureurs niet veel verschil uit zal maken met rijden op een bewolkte dag.
De primaire reden van die lampen (iig bij de introductie ervan) is toch echt wel veiligheid, omdat door harvesting icm lift and coast de auto's regelmatig lichtjes afremmen waar ze dat anders niet zouden doen. Tussen twee auto's die ongeveer even snel zijn kan er dan ineens een behoorlijk snelheidsverschil ontstaan.
Daarnaast geeft het tactische informatie: je ziet waar je voorligger elke ronde extra afremt en dat zegt ook iets over de laadstatus van de accu.
Finally - het moet van de reglementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
[...]

Dit deed hij vorig seizoen ook wel, net als anderen die ergens met een coureur om een plekje streden en die coureur een 'illegale actie' zagen maken.
Zelfs de meeste weggebruikers doen dat als ze iemand voor zich capriolen zien uithalen, alleen hebben die geen uitzendtijd en hoor je dat doorgaans niet.

Simpel gesteld, in welke sport ook, als jou tegenstander iets doet wat eigenlijk niet hoort, en daar voordeel uit haalt wordt daar wel over geklaagd. Dat hoort erbij en details kunnen uiteindelijk het verschil maken. Daarbij als je in de actie zit, dus geconcentreerd bent, dan ga je niet even rustig een gesprekje aan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8KhCFfLSCiiDi7yVjg3bPlrZ7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XB0QLjuZEdWuXZPEs4oyAqwS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZNEe6I-CBHIbtSxYU1E6sLbLQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6cgJCIDJXR07Q5HdFFE9YU2P.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2022 08:49 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vind het wel jammer voor PER, zo hard gevochten, om dan uiteindelijk niet op het podium te staan.

Is er al een reactie van hem? Mooi dat een RB/Max wint, maar hij laat toch elke keer weer zien een hele goede teammaat te zijn.

Wel erg spannend! Eindelijk! Nu nog een andere partij die kan aanhaken bij de top 4, en het wordt een ontzettend mooi seizoen. Mercedes schrijf ik nog niet af, het seizoen is pas begonnen. De McLarens daarin tegen.. pff, wat is daar aan de hand?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:18
Deurstopper schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Dit is toch de helm van Russell?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Heeft Mercedes nu met lewis zijn bandenstrategie gegokt op een race zonder safety car of kwam het gewoon net slecht uit met die pitlane?

Mocht de F1 hier terugkomen dan kun je er wel van op aan dat er er SC in de race komt. Geeft wel wat sensatie :-)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
@DaniëlWW2 sorry voor het lange antwoord ;)

Waar Mercedes vorig seizoen en enkele seizoenen daarvoor van profiteerde was dat ze de langste wagen van het veld hadden en daarmee een grote vloer. Ondanks het inkorten van de vloer vorig seizoen konden ze de wagen achter ook extreem laag afstellen. De vloer werd daardoor afgedicht en zorgde voor meer neerwaartse druk, goed voor in de bochten en op het rechte stuk.

Dit seizoen hebben de wagens een kortere wielbasis en ook al zijn het grond effect wagens wil je deze niet te dicht bij de grond hebben vanwege schade aan de vloer. Dus de Mercedes is kotrter en kan niet extreem laag bij de grond. Vanwege het stuiteren staat de wagen ook hoger en verliezen ze daardoor tijd in de bochten. Volgens de GPS data bij de testdagen gaven zowel Ferrari als Red Bull aan dat de Mercedes W13 de koning in de langzame bochten is maar heeft het meeste last van stuiteren. Als Mercedes zijn vloer weet te verbeteren en minder gaat stuiteren kunnen ze meer snelheid terugwinnen.

De teams met een Mercedes motor zijn niet bepaald hoogvliegers als het gaat om aerodynamica. McLaren en Williams begonnen net als Mercedes met een buikje bij de sidepods die daarna overgaat in een extreem slanke "cola bottle" achterkant. Het is niet duidelijk waarom hun concept niet werkt, McLaren heeft daarnaast nog last van iets te hete remmen aan de voorkant. Aston Martin heeft brede sidepods maar ook die variant breekt geen potten. Dus een snelle motor is geen garantie meer om verder vooraan te staan. Mogelijk dat het wegkopen van Mercedes HPP personeel door Red Bull toch invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de 2022 Mercedes motor?

De Ferrari klanten doen het beter omdat de Alfa Romeo en Haas tot de lichtere wagens in het veld behoren. Zelfs zo licht dat hun vloeren meteen stuk gingen bij de shake down dagen in Barcelona. Daarnaast heeft Alfa Romeo haar budget ingezet voor een lichtere achterzijde. Haas heeft zich bij de ontwikkeling versterkt met Ferrari man Di Resta dus die hebben ook sprongen gemaakt.

De Herr Dokter gaf aan dat Red Bull in Jeddah met een kleinere achtervleugel reed daardoor met meer topsnelheid en minder downforce wat enkele tienden kostte in eerste sector waar de bochten zitten. Waar Red Bull echt last van heeft is overgewicht. Het zou de zwaarste wagen in het veld zijn. Een kilo kan zo maar een tiende per ronde schelen en ook de bandenslijtage minderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:20:
Hoe kon de race verlopen zonder rode vlaggen ? :P
Ik was allang blij dat alles om de race (zeg maar), goed is verlopen. :)

Geen aanslagen gelukkig, of ander gedoe. Twijfel of ze volgend jaar hier wel moeten zijn, maar goed, zijn genoeg andere circuits in bepaalde landen die niet veel beter zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

HollowGamer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Ik was allang blij dat alles om de race (zeg maar), goed is verlopen. :)

Geen aanslagen gelukkig, of ander gedoe. Twijfel of ze volgend jaar hier wel moeten zijn, maar goed, zijn genoeg andere circuits in bepaalde landen die niet veel beter zijn.
Ja klopt gelukkig kon alles gewoon doorgaan zonder teveel gekkigheid, maar vanaf het moment dat de FIA besloot om het door te laten gaan heb ik dat ook losgelaten en de focus weer op het weekend gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Ja klopt gelukkig kon alles gewoon doorgaan zonder teveel gekkigheid, maar vanaf het moment dat de FIA besloot om het door te laten gaan heb ik dat ook losgelaten en de focus weer op het weekend gegooid.
Ja, dingen loslaten.. daar kan ik nog veel van leren. ;)

Maar inderdaad, ook fijn dat er toch geraced is. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

HollowGamer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Ja, dingen loslaten.. daar kan ik nog veel van leren. ;)

Maar inderdaad, ook fijn dat er toch geraced is. :)
offtopic:
Naja weet je wat het is ? Je kan alles wel binnen je eigen muren laten komen, maar dan kan je overal wel rekening mee gaan houden en door laten beïnvloeden. Natuurlijk leef ik mee met Oekraïne en besef ik me hoe eng dit momenteel is omdat we geen hoogte van die Poetin krijgen, maar ga er niet elke dag mee rondlopen want anders word je er alleen maar verdrietig en minder gezellig van voor je mede mensen.

Zo hou ik het gescheiden van me eigen leven!

EDIT:

zo dan die Gasly had ook geen fijne race zeg pff..

[ Voor 87% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2022 09:02 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord