[F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste
Acties:
  • 125.285 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Toprace! Ik had niet meer durven hopen op een RB overwinning, maar daar was ie dan toch. Zeer mooi gevecht tussen FER en RBR, meer please!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
autje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:43:
De adrenaline zat zo hoog dat ik eigenlijk de rest van de top 10 gemist heb :)
Ik vraag me af waar Hamilton geëindigd is en hoeveel procent van deze race uit replay-beelden bestond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
Conclusies:
- Deze auto's zorgen voor mooie races tot nu toe. :)
- Zo zuur voor Perez, netjes gedaan door Ferrari, dreigen met de pitstop, zodat Perez gaat pitten, vervolgens geluk hebben met de SC.
- Hopelijk kunnen ze bij Williams rekenen en komen ze er snel achter dat Latifi meer geld kost dan opbrengt. Er zijn vast coureurs die sneller zijn geen 3 auto's afschrijven in 3 races (2 hier, 1 in Abu Dhabi) en alle voorgaande crashes.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
DR!5EQ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:48:
[...]

Ik vraag me af waar Hamilton geëindigd is en hoeveel procent van deze race uit replay-beelden bestond.
Hij heeft net de Top 10 gehaald.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Is Hamilton al gefinished?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mooie battle tussen leclerc en max. Hard maar clean racen kan dus wel. En strategisch je DRS uitkiezen wordt dus onderdeel van het spel. Terecht dat leclerc dotd is. Wel merkbaar hoe snel de Ferrari kon wegtrekken en een gat slaan. Het had ook andersom gekund qua volgorde over de finish heen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:17

The_Scarabial

MTB for life!

Het mooiste vond ik dat verstappen na het eerste inhaalmoment er later van geleerd had en geduldig op het juiste moment z'n definitieve inhaalpoging plande, echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
JBplap schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:47:
Ik baal een beetje voor Perez zeg, echt pech met die stop :(
Verkeerde plek op het verkeerde moment.
Hij reed eerst ongestoord op kop, kon Leclerc prima uit DRS houden.

Voor de rest een super toffe race, strijd in het hele veld!

Auto's kunnen echt beter volgen, dit belooft wat!
Uiteindelijk slimme zet van Ferrari, die hebben hem door te dreigen met een undercut als eerste naar binnen gedwongen. Als je als laatste gaat heb je de minste kans op deze pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
F1tv deed een hoop splitscreen als er in de achterhoede een gevecht was dat de reguliere regie niet liet zien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Gave race gezien en mooie commentaren van de rijders zelf. Wel benieuwd wat de verschillende redenen voor uitval waren. Maar strijd tot de laatste bocht, verwennerij.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Red Bull gaat het zwaar krijgen op de echte banen. :X Mede daarom is Leclerc best ok met dit resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Wat een race! Vorig jaar was het een complete chaos, maar nu echt genoten. Charles en Max op de limit en met respect naar elkaar. En gelukkig is iedereen heel aan de finish gekomen, want het blijft een gevaarlijk baantje.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

The_Scarabial schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:49:
Het mooiste vond ik dat verstappen na het eerste inhaalmoment er later van geleerd had en geduldig op het juiste moment z'n definitieve inhaalpoging plande, echt top.
Max kreeg een déjà vu van de vorige race en dacht dit moet toch even anders... :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
Waarom kreeg Zhou trouwens die drive-through? Hij had een tijdstraf, tijdens zijn pitstop had hij die ingelost, maar toen kreeg hij een penalty voor het niet uitvoeren van de straf en op F1TV zeiden ze dat straffen niet tijdens de SC ingelost mogen worden sinds dit jaar, maar wanneer had hij dan zijn straf correct uit kunnen voeren?

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whDyR4oyJZHPRC4cpfboYptVWxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xF3d7R663ZZxjtioqnyGqQAB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:25
nietorigineel schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Uiteindelijk slimme zet van Ferrari, die hebben hem door te dreigen met een undercut als eerste naar binnen gedwongen. Als je als laatste gaat heb je de minste kans op deze pech.
Toch ben ik ergens wel tegen dit soort praktijken. Ik vind het uiterst onsportief. Maak dat gewoon de radio berichten alleen voor de Fia beschikbaar ter controle. Maar andere teams op die manier beïnvloeden is niet sportief.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 07:56

d0s

sssst

Joosie200 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:49:
Mooie battle tussen leclerc en max. Hard maar clean racen kan dus wel. En strategisch je DRS uitkiezen wordt dus onderdeel van het spel. Terecht dat leclerc dotd is. Wel merkbaar hoe snel de Ferrari kon wegtrekken en een gat slaan. Het had ook andersom gekund qua volgorde over de finish heen.
Laat toch ook wel zien hoe sneaky en laf HAM altijd racede. Altijd maar roepen dat hij moet liften om geen botsing te veroorzaken en altijd de schuld op anderen schuiven. Leclerc en VER laten zien hoe het wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
RocketKoen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:49:
F1tv deed een hoop splitscreen als er in de achterhoede een gevecht was dat de reguliere regie niet liet zien.
Jup deden ze goed maar wmb mag Buxton wel weg blijven van de commentaar stoel. Diegene die er vorige week bij was maakte minder fouten en was ietwat meer relaxed.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:51:
Waarom kreeg Zhou trouwens die drive-through? Hij had een tijdstraf, tijdens zijn pitstop had hij die ingelost, maar toen kreeg hij een penalty voor het niet uitvoeren van de straf en op F1TV zeiden ze dat straffen niet tijdens de SC ingelost mogen worden sinds dit jaar, maar wanneer had hij dan zijn straf correct uit kunnen voeren?
Geen vijf seconden stilgestaan en dan krijg je dit. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 00:17
Was hij niet te kort gestopt? 4.3 ipv 5 seconden?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
LeClerc en Verstappen. 2 ultieme liefhebbers van racen. Fair, maar hard. Ik ben zo blij dat het gehuichel van Hamilton foetsie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de rest een super toffe race, strijd in het hele veld!

Auto's kunnen echt beter volgen, dit belooft wat!
Erg jammer idd, alleen als hij de pace had waarom kon hij niet Sainz inhalen of iig een poging wagen? Wat dat betreft zijn dan de punten helaas beter gespendeerd aan Max maar dit was was extreme pech voor Checo en slim gespeeld van Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Geen vijf seconden stilgestaan en dan krijg je dit. :)
Hij stond toch wel 5s stil? Hij moest de penalty innen onder normale race omstandigheden en dat heeft hij niet gedaan. Het was toen VSC of SC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

PatrickC schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Was hij niet te kort gestopt? 4.3 ipv 5 seconden?
Nee, tijdstraf mag je niet onder een safetycar uitzitten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

KlaasjeNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Dat onderlinge respect tussen VER en LEC lijkt mij ook wel een generatiedingetje. Waar coureurs elkaar vroeger enkel op het circuit troffen om om de prijzen te strijden, racen ze nu ook virtueel tegen elkaar, zitten ze online met elkaar te kloten en zal de relatie tussen een LEC, VER, ALB, NOR enz. heel anders zijn dan met een oudere coureur als HAM of ALO.

Deze jonge gasten genieten gewoon van acties die ze digitaal al tig keer hebben uitgevoerd ook in het echt uit te voeren.
Leclerc en Verstappen gaan 'way back' en hebben nog met elkaar gekart. Die kennen elkaar sowieso al een stuk langer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
AtlAntA schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Hij stond toch wel 5s stil? Hij moest de penalty innen onder normale race omstandigheden en dat heeft hij niet gedaan. Het was toen VSC of SC.
Ik dacht dat het geen vijf seconden was?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar dummy pitstops zijn dus weer toegestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
computerjunky schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Toxh ben ik ergens wel tegen dit soort praktijken. Ik vind het uiterst onsportief. Maak dat gewoon de radio berichten alleen voor de via beschikbaar ter controle. Maar andere teams op die manier beïnvloeden is niet sportief.
Nee de call was pit to overtake. Als ze dan voor je naar binnen gaan moet je buiten blijven. Dat wist RB ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Exocet schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:53:
Nee de call was pit to overtake. Als ze dan voor je naar binnen gaan moet je buiten blijven. Dat wist RB ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
NoFearCreations schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Maar dan blijft de vraag wat hij misdaan heeft. Je bent niet verplicht een extra stop te maken als je die 5 s moet nemen en toch krijgt hij daar nu wel een DT voor.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Perez is niet voorbij Sainz gekomen op het einde, terwijl Sainz een gat liet op Max/Charles terwijl die tijd verloren door battlen.

Maw Perez was misschien/waarschijnlijk toch ingehaald door 1 of 2 auto`s op het einde van de race ?
Anyway goed dat we 4 auto`s in dezelfde ronde tijden hebben nu.

Hopen dat Mercedes nog een beetje aansluit om het 6 auto`s te maken, en we gaan een geweldig spannend seizoen tegemoet. (hoewel ik het eigenlijk toch wel lollig vindt nu dat de Mercs het wat moeilijk hebben)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Ik dacht dat het geen vijf seconden was?
Ik weet het niet zeker. Beide theorieën zouden kunnen kloppen. Het ging ook allemaal zo fucking snel. Zelfs onder VSC en SC. :9 oOo

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz3M7gLro3HxNg_MkGeSewDrGns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gKPhozBp0URn0Hi5v5p4Itup.jpg?f=user_large
tweede keer dat ik em post, maar ik vind em leuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 20:43
Zou het nog een staartje krijgen dat de lampen achterop de auto van Leclerc niet werkte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Als dat zo zou zijn zou het geen overtreding zijn omdat hij dan later alsnog een keer had moeten pitten of einde van de race. Uit het feit dat de straf werd uitgedeeld na het pitten tijdens de safetycar lijkt me dus dat dat het niet kan zijn.

Je kunt niet en zeggen het mag niet dan en vervolgens straffen omdat het niet uitgevoerd is tijdens de eerste mogenlijkheid.

toch?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ankona schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Maar dan blijft de vraag wat hij misdaan heeft. Je bent niet verplicht een extra stop te maken als je die 5 s moet nemen en toch krijgt hij daar nu wel een DT voor.
Geen idee waarom hij hem kreeg, maar hij moest hem opnieuw doen vanwege de safetycar regel. Normaal moet je een tijdstraf bij je eerste pitstop nemen, dus daar was misschien de verwarring over?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
AppieNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:55:
Zou het nog een staartje krijgen dat de lampen achterop de auto van Leclerc niet werkte?
Electra en Italiaanse auto's, wen er maar aan dat dat vaker het geval gaat zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Bloodclot

Jawier!

Kon race niet helemaal 100% volgen, wel de laatste 15 minuten gelukkig.....

Heb het volgende half meegekregen.
Perez moest zijn plek bij de SC opgeven. Wat was de exacte reden? Het drukken van Carlos in de muur? Hij leek een kwart auto ervoor te zitten ..... Leek me vrij weinig aan de hand? Behalve dan wat te close en wat drukken Richting muur. Als Perez niet had gedrukt, was hij er dan voor gebleven?

Of was er een punt waar sainz ervoor zat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
De penalty moet worden uitgevoerd tijdens de eerste pitstop, ook tijdens SC of VSC.
Ik denk dat het fout ging bij de front jack man, die begon de auto op te tillen, wat betekent dat ze aan de auto werken en niet op correcte wijze 5 sec. stil hebben gestaan.
Deze man bemerkte zijn fout, waarna hij de auto liet zakken en vervolgens moest de 2e front jack man in actie komen.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
NoFearCreations schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Geen idee waarom hij hem kreeg, maar hij moest hem opnieuw doen vanwege de safetycar regel. Normaal moet je een tijdstraf bij je eerste pitstop nemen, dus daar was misschien de verwarring over?
Maar toen had hij dus de DT al te pakken, terwijl hij geen kans meer had om hem opnieuw te doen. Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die het niet snapt.
Bloodclot schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:56:

Perez moest zijn plek bij de SC opgeven. Wat was de exacte reden? Het drukken van Carlos in de muur? Hij leek een kwart auto ervoor te zitten ..... Leek me vrij weinig aan de hand? Behalve dan wat te close en wat drukken Richting muur. Als Perez niet had gedrukt, was hij er dan voor gebleven?

Sainz zat ervoor op de SC line bij de uitgang, en dat is het punt dat telt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
Ondanks die drive-trhough was ZHO toch weer netjes 11e. Helemaal niet slecht. Hij moet alleen leren beter te starten, want hij viel weer een paar plekken terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

Sainz zat er voor op de witte lijn en moest dus voor vanwege de safetycar niet inhaal regels.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alwind

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjyU663UbbskcAFthHwTt70fFsk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rVDMuq0A0PfsJ53IVsDNrzYt.jpg?f=user_large

Sainz ws duidelijk eerder over de lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
[...]

Dit is incorrect!
In both of the above cases the driver concerned must carry out the penalty the next time
he enters the pit lane and, for the avoidance of doubt, this includes any stop the driver
makes whilst a VSC or safety car procedure is in use

erutangiS

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Hele gave races met deze wagens.
Moet zeggen dat Leclerc echt sympathiek overkomt. Dat duimpje op het einde was echt mooi.
Daarnaast beetje gezeik van Max over de witte lijn en de lichten die niet werkten. Alhoewel ik me ook afvraag of je zonder werkende lichten wel mag blijven rijden.
Frappant ook dat Leclerc een snelste ronde neerzet met een gele vlag erin.

Als het zo blijft gaan we een mooi seizoen tegemoet. Ik durf zelfs wel te juichen voor Leclerc als die wint in een race zoals vandaag ondanks dat ik Max fan ben.
En dan nog onze vriend Hamilton op 10. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak zeggen ze weleens. Nu zit ik zo eigenlijk niet in elkaar maar voor Hamilton maak ik een uitzondering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
autje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:57:
Ondanks die drive-trhough was ZHO toch weer netjes 11e. Helemaal niet slecht. Hij moet alleen leren beter te starten, want hij viel weer een paar plekken terug.
Alfa zit er sowieso goed bij. Balen dat Bottas uitviel

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 20:43
Ankona schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Electra en Italiaanse auto's, wen er maar aan dat dat vaker het geval gaat zijn.
Ja, maar het schijnt dus absoluut niet te mogen begreep ik van het commentaar (live feed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ankona schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Blijft een lastige. Het is een team fout maar de rijder heeft er wel baar bij want je tegenstander weet niet en of je aan het bijladen ben. Het team bestraffen door bijvoorbeeld-5 constructeurs punten haalt dan ook niet het voordeel van de rijder weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
Alfa heeft problemen met de koppeling. Daarom had Bottas ook een poepstart vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Alfa heeft problemen met hun koppeling bij de start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
sNielz123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:58:
De laatste 2 rondes (en o.a. Perez, Sainz & Magnussen) zijn under investigation :)
Leclerc heeft volgens mij ook niet gelift bij dubbel geel.

Dus er gaat nog wel een staartje komen.

Bron: https://twitter.com/Chris...tatus/1508150936530821124

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 27-03-2022 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alwind schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]

Sainz ws duidelijk eerder over de lijn.
Ik vind het maar een rare regel want technisch gezien reed SAI nog steeds in de pitstraat en dus niet op het circuit. Ik denk dat er maar een verduidelijking van die regel moet komen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Rivanov schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:23:
Pakte die vent op die tribune die vrouw nu bij de tieten? :D
Ja, en Buxton zijn commentaar ging verder met "this is not what we want to see" :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
computerjunky schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Blijft een lastige. Het is een team fout maar de rijder heeft er wel baar bij want je tegenstander weet niet en of je aan het bijladen ben. Het team bestraffen door bijvoorbeeld-5 constructeurs punten haalt dan ook niet het voordeel van de rijder weg.
De rijder is onderdeel van het team, als die lampen het niet doen maar wel verplicht zijn dan moet die auto uit de race.

(Unsafe release is bijvoorbeeld ook een team fout maar het wordt wel de rijder aangerekend. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013

Dazzler2120

FP ProMod
sjaool schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:01:
[...]

Ik vind het maar een rare regel want technisch gezien reed SAI nog steeds in de pitstraat en dus niet op het circuit. Ik denk dat er maar een verduidelijking van die regel moet komen. :P
Nja deze situatie geldt vooral omdat het safety car was hé. Vanaf het moment dat Sainz over die lijn is, is hij onderdeel van de race. Daarna haalt Perez hem dus in.
Was het onder normale raceomstandigdheden, dan was het geen probleem geweest.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hele gave races met deze wagens.
Moet zeggen dat Leclerc echt sympathiek overkomt. Dat duimpje op het einde was echt mooi.
Daarnaast beetje gezeik van Max over de witte lijn en de lichten die niet werkten. Alhoewel ik me ook afvraag of je zonder werkende lichten wel mag blijven rijden.

Als het zo blijft gaan we een mooi seizoen tegemoet. Ik durf zelfs wel te juichen voor Leclerc als die wint in een race zoals vandaag ondanks dat ik Max fan ben.
En dan nog onze vriend Hamilton op 10. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak zeggen ze weleens. Nu zit ik zo eigenlijk niet in elkaar maar voor Hamilton maak ik een uitzondering.
Leclerc echt niet zo sympathiek op de boardradio. Nu hoorde je dan Max omdat hij aan het aanvallen was, maar Leclerc zeurt net zo hard, elke race racer zeurt. Maar buiten de auto is het een echte diplomaat en komt geweldig over. Ik ben ook fan van hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Mach

[END]Avengers

Maar dan is het toch geen gezeik ( niet specifiek aan jou gericht hoor)
Als er iets niet conform reglement is, dan snap ik dat een sporter dat opmerkt en zich daarover uitspreekt.

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ryur schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:01:
[...]

De laatste 2 rondes (en o.a. Perez, Sainz & Magnussen) zijn under investigation :)
Leclerc heeft volgens mij ook niet gelift bij dubbel geel.

Dus er gaat nog wel een staartje komen.

Bron: https://twitter.com/Chris...tatus/1508150936530821124
Allemaal vóór HAM geëindigd. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:47
Dit is bij SkyF1 nou leuk(er) dan F1TV, gewoon drie coureurs tegelijkertijd voor de camera nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBB2xCzEXIcanjPGhV00i-xvOjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXGtIcdqi5uaXUbjHxjtrvbf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De interviews zijn in ieder geval oneindig veel beter, maar dat lag ook wel meer aan Jack.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AtlAntA
Moeten we ook even stil staan bij het feit dat we GEEN ENKELE blauwe vlag hebben gezien?

Ietwat geholpen door de SC natuurlijk maar de nieuwe auto's zijn fantastisch om te kijken qua racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
KlaasjeNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:02:
[...]

Allemaal vóór HAM geëindigd. :+
En Hamilton ligt op allemaal dusdanig achter dat het geen impact gaat hebben op de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:02:
[...]

(Unsafe release is bijvoorbeeld ook een team fout maar het wordt wel de rijder aangerekend. )
Ook niet altijd, het gebeurt ook wel dat het team een boete krijgt. Iets met Mercedes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
[...]

De regel is super duidelijk, eerste over de lijn ligt vooraan.
De lijn staat op een onduidelijke plek, leg die gewoon na de bocht.

erutangiS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Over dat gezeur over de radio. Ik heb steeds meer het gevoel dat ze dat vooral van de kampioen horen. Eerst Seb over de blauwe vlaggen, toen Lewis over de banden etc, en nu dus Max...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:03:
Dit is bij SkyF1 nou leuk(er) dan F1TV, gewoon drie coureurs tegelijkertijd voor de camera nu.

[Afbeelding]
Is Sky niet heel erg pro Hamilton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
[...]

De pits begint waar de witte pit line entry lijn de rand van het circuit bereikt (staat ook een lijn dwars over de baan) en eindigt waar de witte pit lane exit lijn vanaf de rand van het circuit de baan op komt (en ook daar staat weer een lijn dwars over de baan). Regel is duidelijk, Sainz was voorbij die laatste lijn en dus weer op de circuit en door de SC moest Perez Sainz voor laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 20:07
DR!5EQ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Nah, behoorlijk neutraal.. Maar dat wordt hier beschouwd als pro Ham. Hoe dan?!

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:47
DR!5EQ schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Ik heb Hamilton nog niet veel voorbij zien komen / horen komen bij SkyF1 op het moment. Ik zie 'm nu toevallig op de achtergrond. 8)7 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5V6LceMWIg4q6mhncEdmwZZz0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tO51K4UZIY0NIoCdzp9NUwr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Ik ben trouwens wel blij dat Alpine weer grotendeels blauw is volgende race. Ik denk nog steeds dat ik een Racing Point zie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Max is de nieuwe Lewis met dat gemiep over de radio hoor :p

Lampje dit, lijntje dat :z

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
TinusXIII schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:06:
Ik ben trouwens wel blij dat Alpine weer grotendeels blauw is volgende race. Ik denk nog steeds dat ik een Racing Point zie :P
Dat dacht Szafnauer deze race ook, dat die weer voor RP werkte met Ocon die een teamgenoot de muur in drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Transportman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:04:
[...]

De pits begint waar de witte pit line entry lijn de rand van het circuit bereikt (staat ook een lijn dwars over de baan) en eindigt waar de witte pit lane exit lijn vanaf de rand van het circuit de baan op komt (en ook daar staat weer een lijn dwars over de baan). Regel is duidelijk, Sainz was voorbij die laatste lijn en dus weer op de circuit en door de SC moest Perez Sainz voor laten.
Misschien iets verwarrend door de witte lijn die met de baan meer gaat maar het meet punt is dus de andere witte lijn. Perez had natuurlijk meer vaart omdat hij niet van een pit limiter af kwam en dus voor het eind van die andere witte lijn er voorbij was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
TommyGun schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:07:

Wil je hiermee zeggen dat Hamilton ook altijd gewoon gelijk had?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan Leclerc nog een penalty krijgen? Persoonlijke snelste rondetijd rijden tjjdens een VC zou toch niet moeten kunnen?

Of zou dat nu al bekend zijn geweest?
(Of heb ik de verduidelijking daarover gemist?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Exocet schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:53:
Dat werd altijd al gedaan ondanks dat het niet mocht.

FER laat zien dat er op RBR gejaagd wordt.. En dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Net op formula1.com naar de driver stand te kijken.
Het punt voor snelste ronde telt niet meer? Het gat tussen Charles en Max is maar 20? Dat zou meer moeten zijn indien er snelste ronde punt was? (2x +1 voor Charles)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:07

ehm dus als jij ziet dat iets niet volgens de regels is dan moet je je mond maar houden zeg je dat nu echt?

:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Goed, we kunnen nu wel stellen dat Red Bull het benzine toevoer probleem en de problemen met de remmen onder controle heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
readytoflow schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:08:
Kan Leclerc nog een penalty krijgen? Persoonlijke snelste rondetijd rijden tjjdens een VC zou toch niet moeten kunnen?

Of zou dat nu al bekend zijn geweest?
(Of heb ik de verduidelijking daarover gemist?)
Die heeft Leclerc gereden vóórdat gele vlag sector 1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:08:
Net op formula1.com naar de driver stand te kijken.
Het punt voor snelste ronde telt niet meer? Het gat tussen Charles en Max is maar 20? Dat zou meer moeten zijn indien er snelste ronde punt was? (2x +1 voor Charles)
25+ 18 + 1 +1
dnf + 25

verschil 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

[...]

Die streep is einde pitstraat.

There, done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Transportman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Dat dacht Szafnauer deze race ook, dat die weer voor RP werkte met Ocon die een teamgenoot de muur in drukte.
Flashbacks inderdaad :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Oh, ik ben niet de enige die dat is opgevallen. Vraag me af of dat komt omdat ik naast de main feed ook de boordcam van Max ernaast heb inclusief boordradio. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik moet vooral concluderen dat ik niet meer zo goed tegen dit soort spanning kan :D Mooi veel actie deze race.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:00

Vuvuzela

My spire is forming

Lewis was ook nooit de "Lewis".. Dat waren de over fanatieke max fans die alles aanpakken om maar te kunnen zeuren op Lewis. ELKE coureur zeurt over de radio, en de regie die kiest berichten uit. Dit jaar wordt er veel van Max uitgezonden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Lampje dat het niet doet betekent wel dat een aanval veel moeilijker te timen is..als je niet weet wanneer je concurrent aan het bijladen is.

wat die lijn betreft is hij juist "noted" geweest daarvoor in kwalificatie, dus dan gaat hij er op letten.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
De beste plek voor de huidge stand is gewoon hier:

https://en.wikipedia.org/...la_One_World_Championship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:09:
25+ 18 + 1 +1
dnf + 25

verschil 20
Ah 2de plek 18 punten, ik dacht 20 om één of andere reden 8)7

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Dentist schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Die streep is einde pitstraat.

There, done ;)
Maar dan mag je vanaf daar ook over de lijn terug de baan op :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
PjotrStroganov schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Nah, behoorlijk neutraal.. Maar dat wordt hier beschouwd als pro Ham. Hoe dan?!
Richting het einde van vorig seizoen met een serieuze kans op geen 8ste titel voor Hamilton merkte je toch wel dat het commentaar steeds minder neutraal werd. Waar ze Max eerdere jaren als smaakmaker beschouwden, zonder echte kans op een titel, werden zijn acties afgelopen jaar veel vaker als roekeloos bestempeld en waren ze bij controverses meer op de hand van Hamilton.
Niet extreem overdreven, maar wel zoveel dat ik mij eraan begon te ergeren en de laatste race met commentaar van Mol heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
computerjunky schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Misschien iets verwarrend door de witte lijn die met de baan meer gaat maar het meet punt is dus de andere witte lijn. Perez had natuurlijk meer vaart omdat hij niet van een pit limiter af kwam en dus voor het eind van die andere witte lijn er voorbij was.
Gelukkig publiceert de FIA iedere race hoe het zit, dit is de versie van deze race:
https://www.fia.com/sites...gs%20-%20Correction_0.pdf

Het meetpunt is de SC2 lijn, en dat punt is waar de pit lane exit het circuit op komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Precies, ik dacht dat het einde van de pitstraat het einde van die witte lijn was. Daarom lekker duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

LA-384 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
tweede keer dat ik em post, maar ik vind em leuk :+
Soep Max en Leclerc hun hoofden ff andersom dan klopt ie weer beter :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Jasphur schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Nope, je mag de pitlimiter uitzetten zodat je tempo kan maken zodat je niet met 80km/h iemand achterin krijgt.

Nog nooit de snelweg opgereden? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
Netjes elfde op 13 finishers... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Sir_Lion schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Netjes elfde op 13 finishers... ;)
na 5 sec penalty en drive-through er achteraan. Had zelf erger verwacht in ieder geval

[ Voor 8% gewijzigd door flessuh op 27-03-2022 21:15 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AtlAntA
KlaasjeNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Richting het einde van vorig seizoen met een serieuze kans op geen 8ste titel voor Hamilton merkte je toch wel dat het commentaar steeds minder neutraal werd. Waar ze Max eerdere jaren als smaakmaker beschouwden, zonder echte kans op een titel, werden zijn acties afgelopen jaar veel vaker als roekeloos bestempeld en waren ze bij controverses meer op de hand van Hamilton.
Niet extreem overdreven, maar wel zoveel dat ik mij eraan begon te ergeren en de laatste race met commentaar van Mol heb gekeken.
Palmer (F1 live) vind ik steeds beter. Neutraal, scherp en imho het juiste niveau van enthousiasme.

Mooi om te horen/zien dat Ocon en Alonso allebeide zeggen dat het eerlijk en hard en leuk racen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
flessuh schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:15:
[...]

na 5 sec penalty en drive-through er achteraan.
Dat dus. Met een beetje geluk had hij weer de Top 10 gehaald. Niet slechts voor iemand die nu twee races achter de kiezen heeft.
Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord