Russel nu op 0,5... Dat lijkt me niet zo'n drama dus.Spotmatic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:33:
Niet best van Mercedes eigenlijk. Als het nu nog niet goed is, komt het morgen ook niet magisch in orde lijkt mij. Of iemand op de fabriek moet een Eureka moment krijgen?
Daarom moet je een paar jaar kijken, dan zie je dat morgen Merc op de eerste rij staatpilskes schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
Na 20 minuten F1 kijken in 2022 lijkt het dat Mercedes niet het snelste is, RBR er goed bij zit, Ferrari snel is en Haas /Alfa Romeo de verrassingen zijn
Uiteraard. Tussen FP3 en Q1 zullen ze wel weer heel hard werken in de fabriekdutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
Als Russell al P3 neer weer te zetten is Hamilton wel aan het sandbaggen.
Die zullen wel weer wat vinden.
Maar ik moet wel zeggen, waarom zouden ze hun auto zo slecht laten rijden nu in FP2...het ziet er echt slecht uit.
Ze zitten er toch echt niet bij hoor die Mercedes
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is 30 jaar genoeg?screamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Daarom moet je een paar jaar kijken, dan zie je dat morgen Merc op de eerste rij staat
Of Russell is gewoon betere coureur dan Hamilton. Of Russell kan beter met deze auto uit de voeten.dutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
Als Russell al P3 neer weer te zetten is Hamilton wel aan het sandbaggen.
Die zullen wel weer wat vinden.
Hoe dan ook, als dit de werkelijke pace is van beide dan ben ik zeer tevreden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
0,5s is natuurlijk een groot gat in kwalificatie hé.Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
[...]
Russel nu op 0,5... Dat lijkt me niet zo'n drama dus.
Los daarvan, zeggen deze tijden nog steeds weinig. Alle teams zijn zoekende naar zo goed mogelijke setups.
PS4 PSN: Dazzler2120
Maar na 30 jaar zou je toch beter moeten weten
Ik geloof hier niets van. Hamilton rijdt nu echt niet op 100% van z'n kunnen, pas na de kwalificatie morgen kunnen we echt zinnige dingen zeggen over de snelheid van de Mercedes.Player1S schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Of Russell is gewoon betere coureur dan Hamilton. Of Russell kan beter met deze auto uit de voeten.
Hoe dan ook, als dit de werkelijke pace is van beide dan ben ik zeer tevreden.
Toen reed Mercedes nog niet meescreamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:36:
Maar na 30 jaar zou je toch beter moeten weten
Mooi om te zien dat Williams de weg naar boven gevonden heeft.
Mercedes duwt zichzelf al jaren de underdog positie in aan het begin van het seizoen om vervolgens met afstand de constructeurstitel binnen te halen.Apiekool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Uiteraard. Tussen FP3 en Q1 zullen ze wel weer heel hard werken in de fabriek
Maar ik moet wel zeggen, waarom zouden ze hun auto zo slecht laten rijden nu in FP2...het ziet er echt slecht uit.
Ik denk dat het wel meevalt hoe ver Mercedes er achter zit. Die hopen op zo'n manier dan juist een tik uit te delen.
Ik vind het wel veel.. En nu moet je je voorstellen dat je een hele race porpoising hebt... Zeg maar dag tegen je rug.Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
[...]
Russel nu op 0,5... Dat lijkt me niet zo'n drama dus.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bottas en Alfa mogen het ook goed doen van mij. Niet de beste rijder maar heb verder niets tegen hem.
Dat stuiteren zegt wel veel in ieder geval. Neem aan dat MER dat niet opgelost krijgt morgen. Geen idee of ze er echt last van gaan hebben met hun partymode/koelvloeistofgateDazzler2120 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:36:
[...]
0,5s is natuurlijk een groot gat in kwalificatie hé.
Los daarvan, zeggen deze tijden nog steeds weinig. Alle teams zijn zoekende naar zo goed mogelijke setups.
Mijn boefje is liev!
Sommige dingen veranderen inderdaad nooit.De_Bastaard schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:37:
Mooi om te zien dat Williams de weg naar boven gevonden heeft.
Bottas is gewoon te gemiddeld......echt niets spannends of bijzonders aan
Maar wat laat mensen denken dat Russell dat wel doet? of andere teams?Haribo112 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Ik geloof hier niets van. Hamilton rijdt nu echt niet op 100% van z'n kunnen, pas na de kwalificatie morgen kunnen we echt zinnige dingen zeggen over de snelheid van de Mercedes.
Nogmaals, vrije trainingen zeggen enorm weinig over de volgorde in de kwalificatie & de race. Morgen afwachten, dan weet je meer.
Ach het zijn topsporters die topfit zijnSpotmatic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:38:
[...]
Ik vind het wel veel.. En nu moet je je voorstellen dat je een hele race porpoising hebt... Zeg maar dag tegen je rug.
Misschien kunnen ze een gimbal-installatie plaatsen onder het stoeltje?
[ Voor 36% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 16:40 ]
McLaren valt tegen valt mij wel op.....
Daarnaast is Mercedes nu vooral aan het kijken om dat porpoise effect onder controle te krijgen. En daarvoor hoeven ze geen snelle rondes te rijden. Die snelle rondes komen morgen wel.dutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Mercedes duwt zichzelf al jaren de underdog positie in aan het begin van het seizoen om vervolgens met afstand de constructeurstitel binnen te halen.
Ik denk dat het wel meevalt hoe ver Mercedes er achter zit. Die hopen op zo'n manier dan juist een tik uit te delen.
[removed]
Ik hoor mensen nu al weer veel roepen dat mercedes aan het sandbaggen is maar het stuiteren van de auto en de corrigerende stuurbewegingen van de coureurs zeggen ook wel genoeg. De tijden nu zeggen nog niets gok ik zo want een bottas op p5 is echt niet waar hij hoort lijkt me.
Vorig jaar was Max ook snelste hier met relatief grote verschillen tov Lewis. Toen was het seizoen ook niet gelijk bepaald mannen..
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Nee zeker, Russell doet dat ook niet. Maar het is niet zo dat ze nu allebei op 60% van hun vermogen rijden en dat je dus al wel kunt afleiden wie van de twee sneller is. Morgen staat HAM gewoon weer boven RUS.Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:38:
[...]
Maar wat laat mensen denken dat Russell dat wel doet? of andere teams?
Nogmaals, vrije trainingen zeggen enorm weinig over de volgorde in de kwalificatie & de race. Morgen afwachten, dan weet je meer.
Dat Porpoise houden ze er gewoon in. Daar hebben ze een andere oplossing voor...redwing schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:40:
[...]
Daarnaast is Mercedes nu vooral aan het kijken om dat porpoise effect onder controle te krijgen. En daarvoor hoeven ze geen snelle rondes te rijden. Die snelle rondes komen morgen wel.
Meet Chicken-Hamilton en Chicken-Russel:
En ja, deze video is van Mercedes zelf
VT, en zeker de eerste van het seizoen zegt altijd zo weinig… morgen tijdens de kwalificatie kun je pas echt zien hoe de kaarten nu verdeeld zijn.
Dat zeker, maar dat zijn volgens een aantal mensen hier gewoon de sandbags die wat zand loslaten ofzoJB schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:38:
[...]
Dat stuiteren zegt wel veel in ieder geval. Neem aan dat MER dat niet opgelost krijgt morgen. Geen idee of ze er echt last van gaan hebben met hun partymode/koelvloeistofgate

Zichtbare problemen worden genegeerd bij Mercedes, en voor alle andere teams lijkt het recept te zijn om veel te snel naar conclusies te springen op basis van tests & VT

Vorig zeizoen voelde de rijders volgens mij al elk steentje op de baan, maar als ik die wagens zo zie rijden lijkt het net alsof elk zandkorreltje (haha woestijnrace) de wagen al doet opwippen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Viaplay is dusver prima, commentaar ook. Een x vernieuwen is verfrissend.
Wel heerlijk dat F1 weer begonnen is!!!
Wel heerlijk dat F1 weer begonnen is!!!
Bij RIC wordt de uitlaat weer vast gezet
Mijn boefje is liev!
dat ging maar net goed zeg. Heb 't idee dat we meer situaties zien waar rijders elkaar niet zien dan eerder. Of valt 't nu gewoon op na 3 maanden winterstop?
Ik las dat Mercedes de nieuwe vloer niet gaat gebruiken dit weekend. Het begint toch wel enigszins op correlatieproblematiek te lijken daar. Red Bull had ook zo’n jaar, waarbij de windtunnel te smal bleek.
Gelukkig lijkt Ferrari er wel lekker bij te zitten.
Gelukkig lijkt Ferrari er wel lekker bij te zitten.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hamilton op geel maar de infographic zegt soft hmmmm
We kunnen ook nergens uit afleiden dat HAM sneller is als RUS. Dus ook die aanname dat morgen Ham weer boven RUS staat is nergens op gestaafd.Haribo112 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:41:
[...]
Nee zeker, Russell doet dat ook niet. Maar het is niet zo dat ze nu allebei op 60% van hun vermogen rijden en dat je dus al wel kunt afleiden wie van de twee sneller is. Morgen staat HAM gewoon weer boven RUS.
één ding is zeker: Morgen weten we meer. Zondag weten we de uitslag, einde van het seizoen weten we het pas echt
De ideale wingman op mee op stap te nemen als je met de boys op stap gaat. Hij wordt instantly gefriendzoned terwijl de rest er met de prijs vandoor gaatscreamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:38:
Bottas is gewoon te gemiddeld......echt niets spannends of bijzonders aan
Nou ja het zal wel leuk zijn als Mercedes, Red Bull en Ferrari vooraan met elkaar meedoen. Morgen gaan we inderdaad de tijden zien en de race op zondag verteld eigenlijk nog meer.
Afwachten hoe Mercedes de auto afgesteld krijgt, moeten ze de auto toch wat hoger zetten om het gestuiter beter onder controle te krijgen, ten koste van snelheid. Of dat het vermogen omhoog moet wat weer ten koste gaat van de betrouwbaarheid van de motor.
Kortom alleen dat grote vraagteken maakt het erg onvoorspelbaar.
Afwachten hoe Mercedes de auto afgesteld krijgt, moeten ze de auto toch wat hoger zetten om het gestuiter beter onder controle te krijgen, ten koste van snelheid. Of dat het vermogen omhoog moet wat weer ten koste gaat van de betrouwbaarheid van de motor.
Kortom alleen dat grote vraagteken maakt het erg onvoorspelbaar.
Fijn die klok midden over het stuur
Man man man.

Mijn boefje is liev!
Infographic geeft de gereden tijden op de type banden aan.Jasphur schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:45:
Hamilton op geel maar de infographic zegt soft hmmmm
Etuuuuuh!
Van de zijkant heeft de Mercedes wel wat weg van een ingezakte pudding. 🤐
Ah. Dat wist ik niet. Jammer. Zie liever de actuele band maar snap wel waarom ze de tijd plus band laten zienCRpt3r55 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:48:
[...]
Infographic geeft de gereden tijden op de type banden aan.
Jammer dat onboard bij sommige teams niet te zien is welke coureur het is. Bij RBR bijv. zie je echt bijna niks van de helm. Heel klein stukje. Bij een ander team zie je het dan al wel veel beter.
Ervaringen uit het verleden geven weliswaar geen garanties, maar Merc is iets te vaak het seizoen of zelfs de races zelf met problemen begonnen, om daarna met 2 vingers in de neus te winnen. Ze hebben nu echt wel problemen, maar het zou me toch verbazen als ze er morgen echt ver achter blijken te liggen. Maar we zullen het morgen wel zienDazzler2120 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:42:
[...]
Dat zeker, maar dat zijn volgens een aantal mensen hier gewoon de sandbags die wat zand loslaten ofzo
![]()
Zichtbare problemen worden genegeerd bij Mercedes, en voor alle andere teams lijkt het recept te zijn om veel te snel naar conclusies te springen op basis van tests & VT
[removed]
Ik vind de graphics een stuk mooier, lekker frisse update
Ik vind de helm van Hamilton een grote winst! Houden zo.
Gaat echt niet lekker bij McLaren.
Hoe meer we zien, hoe meer we moeten afvragen hoe de verhoudingen liggen, maar Ferrari is stabiel snel, dus dat lijkt wel ongeveer een garantie. Mercedes is vast ook wel sneller dan ze laten zien, maar hoeveel sneller?
Hoe meer we zien, hoe meer we moeten afvragen hoe de verhoudingen liggen, maar Ferrari is stabiel snel, dus dat lijkt wel ongeveer een garantie. Mercedes is vast ook wel sneller dan ze laten zien, maar hoeveel sneller?
Vooral de toevoeging van de compounds vind ik fijn. Hoop dat ze tijdens de race dat ook laten staan.screamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:52:
Mercedes heeft het echt niet lekker voor elkaar, dat gehobbel hadden ze nu al wel onder controle moeten hebben.
Ham en Rus houden dit nooit de hele race vol en de motor vind dit ook niet fijn. 😬
Ham en Rus houden dit nooit de hele race vol en de motor vind dit ook niet fijn. 😬
Fris? Ik vind het maar donker en veels te groot. Komt bij dat het ook maar amper doorzichtig is.screamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:52:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Long run van Max is prima! Enige nog in de 1:37
Russel 1:38.3
Ham: 1:38.8
Russel 1:38.3
Ham: 1:38.8
[ Voor 27% gewijzigd door pilskes op 18-03-2022 16:57 ]
Als ze mét porpoising straks kunnen aansluiten houd ik mijn hart vast voor de rest van het seizoen... Want als je stuiterend snel bent in zelfs de high-speed corners (en dat kán niet fijn zijn voor de grip in zo'n bocht) dan zie ik een saai seizoen tegemoet.Hann1BaL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:53:
Ik vind de helm van Hamilton een grote winst! Houden zo.
Mijn hoop is dat Merc ernaast zit met hun concept. En dat ze teruggaan naar de oude body en zich dan kunnen mengen met Ferrari en Red Bull. Een close seizoen.
Natuurlijk meer hoop dan wijsheid.
Met je eens. Op zich wel fris, maar een paar tweaks om het wat kleiner te maken zou wel fijn zijn.AtlAntA schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:54:
[...]
Fris? Ik vind het maar donker en veels te groot. Komt bij dat het ook maar amper doorzichtig is.
De rondetijden van Verstappen zijn nu behoorlijk goed.
Continu in de 1:37.
Continu in de 1:37.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ik vind het donkere wel minder fijn. De logo's kan ik goed zien, maar ik zit op 2 meter van een 120" scherm momenteel. Ik kan me niet voorstellen dat die logo's goed zichtbaar zijn op een gewone tv....screamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:52:
En de foto's in de time table hebben ze een soort screendoor-effect op toegepast. En de foto's zijn al donker omdat ze de belichting maar aan 1 kant hebben gezet bij het maken van de foto's....
de nieuwe intro vind ik wel mooi trouwens.
Kan natuurlijk zijn dat MER morgen in de Q de motor flink gaat opschroeven om te compenseren. We weten immers dat ze gerust 5 - 6 motoren willen gebruiken tijdens het seizoen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mooi, die rammelbak valt dan helemaal uit elkaar door die porpoising klappen.hansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
Kan natuurlijk zijn dat MER morgen in de Q de motor flink gaat opschroeven om te compenseren. We weten immers dat ze gerust 5 - 6 motoren willen gebruiken tijdens het seizoen.
Iedereen rijdt hier met nieuwe motoren, en ze mogen geen motoren opschroeven voor de kwali.hansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
Als je je topsnelheid niet kan vasthouden omdat je auto dan teveel gaat stuiteren heeft het natuurlijk ook geen zin om de motor nog harder te laten lopen, dan trilt de complete auto uit elkaar.
Harder rijden is nog meer porpoising lijkt mehansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
En het verlies aan grip in high-speed bochten ga je niet oplossen met een snellere motor lijkt me.
Zo met die helikopter camera view zie je op de start/finish straight redelijk wat van die stuiter vlekken lijkt wel
Moet HAM straks BOT inhalen zonder teamorders.......:)
Moet hij wel eerst voorbij Perez komenscreamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:01:
Er zit nog wat snelheid in het vat.hansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
Maar misschien kunnen ze niet al te snel door dat stuiteren
Hamilton on a speed trap doing 285 km/h, while Ferrari and Red Bull are 311 and 317 km/h.
All with DRS.
#F1 #BahrainGP
valtteri this is james .....screamhouse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:01:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Beauty
Ze mogen voor de Q zelf de motorstand kiezen. Daarna mag deze niet meer worden veranderd.Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:00:
[...]
Iedereen rijdt hier met nieuwe motoren, en ze mogen geen motoren opschroeven voor de kwali.
Als je je topsnelheid niet kan vasthouden omdat je auto dan teveel gaat stuiteren heeft het natuurlijk ook geen zin om de motor nog harder te laten lopen, dan trilt de complete auto uit elkaar.
Normaal kies je dan de stand zodanig dat de levensduur van de motor 7-8 raceweekenden bedraagt. MER kan kiezen voor een motorstand waarbij het risico is dat de motor het bijv. maar 4-5 raceweekenden vol zal houden.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Er is echt no way dat er 30km/u verschil in zit. Ik ga nog steeds voor Top-3 HAM morgen.d-vine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:02:
[...]
Er zit nog wat snelheid in het vat.
Maar misschien kunnen ze niet al te snel door dat stuiteren
Hamilton on a speed trap doing 285 km/h, while Ferrari and Red Bull are 311 and 317 km/h.
All with DRS.
#F1 #BahrainGP
Ik hobbel gelijk door naar Sebring (WEC). Denk dat een F1 daar niet eens rond kan zonder uit elkaar te vallenJasphur schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:00:
Zo met die helikopter camera view zie je op de start/finish straight redelijk wat van die stuiter vlekken lijkt wel
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik ga voor Russel voor HAMPWM schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Er is echt no way dat er 30km/u verschil in zit. Ik ga nog steeds voor Top-3 HAM morgen.
Normaal heeft een bestaande coureur het voordeel van het kennen van de auto. Maar de auto is nu volledig nieuw....

50.000 kan Lewis aftikken voor gala.
Zie algemeen topic statement FIA
Hogere motorstand in combinatie met de auto wat hoger zetten kan het (deels) oplossen.Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:00:
[...]
Harder rijden is nog meer porpoising lijkt me![]()
En het verlies aan grip in high-speed bochten ga je niet oplossen met een snellere motor lijkt me.
Ja en nee. Normaal zou ik het volmondig met je eens zijn, maar als de vullingen uit je tanden stuiteren, dan kan ik me voorstellen dat je hem niet tot het gaatje kan pushen.PWM schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Er is echt no way dat er 30km/u verschil in zit. Ik ga nog steeds voor Top-3 HAM morgen.
Gaat dat dan niet ten koste van je downforce, nu de downforce via de vloer gaat?hansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:06:
[...]
Hogere motorstand in combinatie met de auto wat hoger zetten kan het (deels) oplossen.
Zelfde als het aanraken van een rear wing dusd-vine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:05:
Dat is toch zo ongeveer 1 dagdeel van zijn totale inkomsten per jaar.d-vine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:05:
Yup lg oled cx series.noo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:06:
[...]
LG TV zeker? Je struikelt over de mensen met airplay problemen in het juiste topic voor die vraag: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Maar daarmee verlies je weer snelheid in de bochten. Na voorgaande jaren is het logisch om te verwachten dat Mercedes er gewoon weer bij zit op zaterdag en zondag, maar de problemen die ze nu (lijken te) hebben, hadden na de testdagen al opgelost moeten zijn. En dat zijn ze niet. Het lijkt mij sterk dat ze zowel tijdens FP1 als FP2 nog op deze manier rondrijden, om dan tijdens FP3 en Q opeens een oplossing te hebben waarmee ze vooraan rijden.hansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:06:
[...]
Hogere motorstand in combinatie met de auto wat hoger zetten kan het (deels) oplossen.
Smaken verschillen. Ik vind het juist een verademing vergeleken met Mol en die mega irrante Plooij.computerjunky schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:08:
Ik heb maar gewoon een illegale stream gepakt via de browser op de tv. Ik krijg niets gecast. Maar die 2 commentatoren kunnen wel een ritalinnetje gebruiken. Wat een irritante druktemakers.
Maar die zijn over het algemeen ook niet bepaald rustig.chevsticks schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:18:
[...]
Tijdens de race is het wel een ander team van Sky dat het commentaar doet.
IT'S LIGHT'S OUT AND AWAY WE GO.
Ik vraag me af of ze met die kleinere sidepods de motor nog wel op standje extreem kunnen zetten.hansvk schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:06:
[...]
'Jack'HammertimeWaah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:00:
[...]
Harder rijden is nog meer porpoising lijkt me![]()
Steam/Epic: Deurstopper
Dan komt Max ook niet meer denk ikd-vine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:05:
Mijn boefje is liev!
Ja Lewis verdient dat in zijn slaap... Letterlijk. 50 miljoen per jaar is 5700 per uur.JB schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:07:
[...]
Dan komt Max ook niet meer denk ikOh wacht die krijgt een andere straf natuurlijk
Wel aanwezig zijn is bijna net zo duur als niet komen
Zo lees ik het niet. Volgens mij doet Hamilton uit zichzelf gewoon een donatie van 50K. Dus niet iets wat opgelegd is door de FIA.d-vine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:05:
Dat is voor hem nog geen halve dag “werken”.. Vergelijkbaar met iemand met een modaal inkomen die een boete van 60 euro krijgt..d-vine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:05:
[ Voor 15% gewijzigd door Inflatable op 18-03-2022 18:35 ]
Hm, ja. Het is maar hoe je het leest. Er is gesproken over het wegblijven bij de bijeenkomst. HAM erkende het belang van de ceremonie met de prijswinnaars en FIA heeft hem gewezen op zijn sportieve verplichtingen in combinatie met de status die hij heeft. Daarnaast heeft HAM voorgesteld een donatie te doen van 50K om een student uit een minderheidsgroepering te helpen met een opleiding in de motorsport.pjlgt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:19:
[...]
Zo lees ik het niet. Volgens mij doet Hamilton uit zichzelf gewoon een donatie van 50K. Dus niet iets wat opgelegd is door de FIA.
Het is dus niet een formele boete, maar het is natuurlijk ook niet helemaal toevallig dat het in een en hetzelfde gesprek op tafel kwam, en in het persbericht wordt gecombineerd.
Was fijn geweest als er voor Max ook zo’n ‘straf’ was geweest voor het aanraken van een auto. “Foei Max, dat mag je niet meer doen. En wat fijn dat je nu een donatie doet voor het fonds voor mensen met een spierziekte, waar je toch al ambassadeur voor bent.”
Max op P1 na de vrijdag in Bahrein: 'We hadden een goede dag'
https://www.verstappen.com/nl/article/12398“We hadden een goede dag”, aldus Max na de tweede vrije training in Bahrein. “We hebben een paar dingen geprobeerd op de auto die goed uitpakten en daar ben ik blij mee.”
Max vervolgt: “De korte en lange run gingen goed, erg positief. Maar je kunt zien dat Ferrari er goed bijzit.”
Vooruitblikkend op de rest van het weekend laat Max weten: “We zullen voor morgen af moeten wachten wat iedereen gaat doen met de motorstanden. Ik denk dat niemand nog gereden heeft met de motorstanden die ze gebruiken tijdens de kwalificatie.”
Iemand een idee waarom Hamilton de gele T-cam heeft? Normaal gesproken is dat voor de 2e rijder, al is dat geen echte regel.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Fashion statement icm zijn helm?BeaM-R schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:
Iemand een idee waarom Hamilton de gele T-cam heeft? Normaal gesproken is dat voor de 2e rijder, al is dat geen echte regel.
Lijkt me vooral een commerciële keuze, kijk voor de grap maar eens hoeveel geel er ineens is. (Helm, 44, T-cam) Persoonlijk denk ik, dat hij net als Max (MV en 33) veel meer gebruik gaat maken van LH en 44.BeaM-R schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:
Nog even een paar jaar flink cashen met dat merk, misschien nog een titel binnen harken, en dan wat anders gaan doen.
Hij heeft ook een gele helm en zijn nummer is geel gehighlight. Heeft allemaal te maken met hoe hij als karter begon (zei hij blijkbaar op persco). Idem zijn aankondiging om zich weer wat meer (agressiever) als in zijn kartperiode te gaan gedragen.BeaM-R schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:
Het kwam op mij over als iemand die terugkijkt op successen in het verleden en zich weer als vroeger gaat kleden/gedragen, zonder zich te realiseren dat het verschil met nu waarschijnlijk in andere dingen zit. En dat de successen dus niet automatisch terugkomen.
Nog agressiever?
Ik hoop voor Albon dat Hamilton ver voor of ver achter hem zit ;-)
Morgen zullen we meer weten. Ben benieuwd!
Ik hoop voor Albon dat Hamilton ver voor of ver achter hem zit ;-)
Morgen zullen we meer weten. Ben benieuwd!
Mij viel op dat HAM ook pitbox 2 heeft die links zit. Vorig jaar had hij volgensmij de pitbox rechts (meest dichtbij ingang pitstraat).BeaM-R schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 18-03-2022 19:01 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wat klopt hier niet aan? Hij is toch ook de 2e rijder?BeaM-R schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:
Kijk naar de uitslag van FP1 en 2. In beide trainingen is hij achter Russell geëindigd..
spoiler:
-
quote mezelf maar ik had gelijk voor het eerst hahadjerror schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:32:
[...]
hehe dan zie je het alleen als de auto stil staat lijkt mij...als die velgen spinnen wordt het wit?
Zou best kunnen, als je ziet hoeveel voetbalclubs verdienen aan nieuwe spelers en nieuwe shirts (ja dat gaat de aankoop/transfer bedragen te boven bijna dacht ik, van horen zeggen want ik volg voetbaal niet).TIGER1125 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:46:
[...]
Lijkt me vooral een commerciële keuze, kijk voor de grap maar eens hoeveel geel er ineens is. (Helm, 44, T-cam) Persoonlijk denk ik, dat hij net als Max (MV en 33) veel meer gebruik gaat maken van LH en 44.
Nog even een paar jaar flink cashen met dat merk, misschien nog een titel binnen harken, en dan wat anders gaan doen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Van pagina 10 in de ochtend naar pagina 25 rond 1900. En dat op een vrijdag.
Wat heb ik dit/jullie gemist. Morgen alles terug lezen en kijken.
Wat heb ik dit/jullie gemist. Morgen alles terug lezen en kijken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |