Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben heel benieuwd hoe de kaarten uitgedeeld gaan worden.
Hoop dat Max de #1 er nog een tijdje op mag gaan houden!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
*knip*
Lees eerst even de topic warning voor je gaat reageren aub.
Lees eerst even de topic warning voor je gaat reageren aub.
[ Voor 151% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 09:42 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Dit wordt geweldig, zeker als COVID wegblijft van de paddock.
Daarover, doet Ricciardo mee?SunriseBGN schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:20:
Dit wordt geweldig, zeker als COVID wegblijft van de paddock.
Ik vermoed dat we iets hadden gehoord als hij nog klachten had, dus ik vermoed dat geen bericht in dit geval betekent dat hij gewoon meedoet. Nou zal zijn voorbereiding behoorlijk suboptimaal zijn.
Go Ferrari

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Laten we het hopen. Hij is altijd positief, maar dat pakte dit keer niet goed uit.ParaDroid2 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Ik vermoed dat we iets hadden gehoord als hij nog klachten had, dus ik vermoed dat geen bericht in dit geval betekent dat hij gewoon meedoet. Nou zal zijn voorbereiding behoorlijk suboptimaal zijn.
Wordt wel een zeer interessant weekend. Op zich niet rondom Mercedes/Red Bull. Daar verwacht ik toch dat de zilveren pijlen er goed opstaan. Mijn blik gaat meer naar de Ferrari's/Haas en toch ook Gasly. Die laatste begint mij steeds meer op te vallen. De Haas omdat ze alles in deze wagen hebben gestoken en Ferrari omdat ik niet verwacht dat hun door het jaar heen grote verbeteringen gaan maken. Zij moeten er nu bij zitten willen ze meedoen om de prijzen.
Men nog nooit eerder zo hyped voor een nieuw seizoen.
Hoop echt dat er een mooie mix aan teams vooraan staat. En merc ergens onderaan...
Hoop echt dat er een mooie mix aan teams vooraan staat. En merc ergens onderaan...
[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 16-03-2022 09:40 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ben heel benieuwd waar Ferrari staat. En de andere teams... kaarten zijn opnieuw geschud.basvn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:18:
Ik ben heel benieuwd hoe de kaarten uitgedeeld gaan worden.
alles kan off-topic
Choo, chooooo, hypetrain 
Tijden zeggen niet zo veel maar ik kijk uit naar de vrije trainingen

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik vond tijdens de testdagen het al gewoon leuk om de nieuwe auto's te zijn rijden en stuiteren. Dat is wel iets om naar te gaan kijken in de vrije trainingen, hoe erg hobbelen de auto's nog.DaMarcus schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:45:
Choo, chooooo, hypetrain
Dat lijkt mij toch behoorlijk irritant en zwaar als je in een hobbelende auto moet racen.
En het is een gezonde spanning om te zien hoe de teams erbij staan, maar eerlijk gezegd verwacht ik de normale teams toch wel vooraan. De krachtbron blijft ondanks het nieuwe ontwerp een belangrijke factor in hoe snel de auto is en daar mogen we wel vanuit gaan dat Mercedes en Red Bull dat op orde hebben.
Ander punt is hoe snel de motoren van Mercedes dit jaar gaan slijten, afgelopen seizoen verloren ze flink vermogen na een aantal races, waar Red Bull vooral presteerde op stabiliteit. Allemaal weer interessant om te gaan volgen
Hoewel ik een echte Red Bull liefhebber ben hoop ik zoooooo dat Ferrari gaat knallen. Lijkt me zo gaaf om weer wat meer teams vooraan te hebben en die hard kunnen vechten. Can't wait!
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hyped!!
Vooral de zaterdag gaat interessant worden.. FP3 zullen we eindelijk eens iets zien hoe het er voor staat, en dan de kwalificatie er achteraan!
Vooral de zaterdag gaat interessant worden.. FP3 zullen we eindelijk eens iets zien hoe het er voor staat, en dan de kwalificatie er achteraan!
Pfff nu komt het weer dichtbij hoor
Echt benieuwd hoe de teams er nu daadwerkelijk voor staan. Of MER inderdaad een gat dicht te lopen heeft, of het weer als vanouds downplayen is. Laat RUS, het HAM maar lastig maken zodat Max geen last heeft van MER
Mijn boefje is liev!
Ik ben benieuwd wie het beste uit de kwali komt en wie de beste racepace heeft. Ik heb er heel erg veel zin in!
PSN: Alvanosa
Aan de ene kant hoop ik dat Mercedes er nu eens een jaar niet goed bij zit.JB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:55:
Pfff nu komt het weer dichtbij hoorEcht benieuwd hoe de teams er nu daadwerkelijk voor staan. Of MER inderdaad een gat dicht te lopen heeft, of het weer als vanouds downplayen is. Laat RUS, het HAM maar lastig maken zodat Max geen last heeft van MER
aan de andere kant gun ik dat Russel nou niet bepaald. Die mag ook wel eens in top auto laten zien wat hij kan.
Zelf heb ik niet zoveel met RUS. Beetje zelfde Calimero gedrag als HAM en Toto. Gaan het zien.flessuh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Aan de ene kant hoop ik dat Mercedes er nu eens een jaar niet goed bij zit.
aan de andere kant gun ik dat Russel nou niet bepaald. Die mag ook wel eens in top auto laten zien wat hij kan.
Mijn boefje is liev!
Wat is de winter toch snel gegaan dit jaar. Normaal duurt het gevoelsmatig langer.
Ik houd van voorspellen en mensen hier houden van wenslijstjes, dus:
Kwalificatie/race wens:
Ik houd van voorspellen en mensen hier houden van wenslijstjes, dus:
Kwalificatie/race wens:
- Carlos Sainz Jr.
- Lando Norris
- Lewis Hamilton
- Max Verstappen
- Lewis Hamilton
- George Russell
- Lewis Hamilton
- Max Verstappen
- George Russell
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Wat heb ik weer lang uitgekeken naar dit moment! Zo ontzettend veel zin in al wordt het nooit zoals vorig seizoen. Maar ik teken al voor 50% van de spanning!
Basement Bios ---- Exo-S
Rij zelf weleens wat rondjes op de Nürburgring... stuiteren is ook het gevaarlijkste wat er is. Je weet ook niet wat de auto gaat doen, je auto hoeft maar een fractie minder grip te hebben op een moment en je bent hem kwijt. Nu hebben de meeste auto's wat elektronische hulpmiddelen die wat helpen maar F1 auto's hebben dat niet.tweakduke schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ik vond tijdens de testdagen het al gewoon leuk om de nieuwe auto's te zijn rijden en stuiteren. Dat is wel iets om naar te gaan kijken in de vrije trainingen, hoe erg hobbelen de auto's nog.
Dat lijkt mij toch behoorlijk irritant en zwaar als je in een hobbelende auto moet racen.
En het is een gezonde spanning om te zien hoe de teams erbij staan, maar eerlijk gezegd verwacht ik de normale teams toch wel vooraan. De krachtbron blijft ondanks het nieuwe ontwerp een belangrijke factor in hoe snel de auto is en daar mogen we wel vanuit gaan dat Mercedes en Red Bull dat op orde hebben.
Ander punt is hoe snel de motoren van Mercedes dit jaar gaan slijten, afgelopen seizoen verloren ze flink vermogen na een aantal races, waar Red Bull vooral presteerde op stabiliteit. Allemaal weer interessant om te gaan volgen
Het helpt zeker niet voor het vertrouwen van een coureur.
en ik ben ook weer van de partij dit seizoen

Maar als je positief test dan blijft dat wel even en voor zover ik weet wordt je niet toegelaten.ParaDroid2 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Ik zou het wel cool vinden als Piastri of De Vries erin stapt. Vandoorne had al wat anders meen ik.
Ik ga mee in de Ferrari hype. Hoop dat ze meteen goed meekomen en mee blijven komen!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De Vries is in iedergeval aanwezig (postte hij op insta) en hij is dit jaar weer reserve coureur bij MERC.Martinspire schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:05:
[...]
Maar als je positief test dan blijft dat wel even en voor zover ik weet wordt je niet toegelaten.
Ik zou het wel cool vinden als Piastri of De Vries erin stapt. Vandoorne had al wat anders meen ik.
En anders heeft McLaren Piastri klaar staan!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
en update van Mclaren
Top dit. Ben ook benieuwd of beide Haas coureurs dit seizoen eens niet elkaar de tent uitvechten.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Magnussen is niet de meest sportieve persoon, maar hij kan iig beter sturen dan Mazepin gok ik zo.Snowhite0901 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Top dit. Ben ook benieuwd of beide Haas coureurs dit seizoen eens niet elkaar de tent uitvechten.
Ik hoop dat dit seizoen iedere driver ook iets van punten kan pakken, ipv dat er altijd 1 team troosteloos achteraan ligt.
Vergeet niet hoe kmag en gro elkaar meerdere keren hebben geraakt...mark-k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:31:
[...]
Magnussen is niet de meest sportieve persoon, maar hij kan iig beter sturen dan Mazepin gok ik zo.
Ik hoop dat dit seizoen iedere driver ook iets van punten kan pakken, ipv dat er altijd 1 team troosteloos achteraan ligt.
I know, net zoals dat ze de muur en een hoop andere drivers geraakt of in de weg gezeten hebben. Ik heb zeker geen hoge pet op van Magnussen, maar hij is wel beter dan Mazepin. Dus toch iets positiefs.Snowhite0901 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Vergeet niet hoe kmag en gro elkaar meerdere keren hebben geraakt...
Dat ben ik helemaal eens, maar het ging mij meer om of dit duo elkaar eens kon laten rijden, dat zegt helemaal niets over de racekwaliteiten verder.mark-k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:43:
[...]
I know, net zoals dat ze de muur en een hoop andere drivers geraakt of in de weg gezeten hebben. Ik heb zeker geen hoge pet op van Magnussen, maar hij is wel beter dan Mazepin. Dus toch iets positiefs.
Kortste winterstop ooit (volgens mij), maar voelde als veel te lang
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Erg benieuwd hoe de nieuwe auto's het gaan doen en hoe de kaarten geschud zullen zijn. Zou mooi zijn als de achterhoede zich kan mengen in het middenveld en dat Red Bull en Mercedes wat meer concurrentie krijgen van McLaren en Ferrari
Overigens vind ik een dominant seizoen voor Max ook prima. Heb mij er in de Schumacher en Vettel tijd ook niet aan geërgerd
Overigens vind ik een dominant seizoen voor Max ook prima. Heb mij er in de Schumacher en Vettel tijd ook niet aan geërgerd
Liever niet. Dominate teams/rijders is nooit leuk. Bij Vettel (die 9x achter elkaar won) was het achteraf bekijken van de de uitslag genoeg.B-Real schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:09:
Erg benieuwd hoe de nieuwe auto's het gaan doen en hoe de kaarten geschud zullen zijn. Zou mooi zijn als de achterhoede zich kan mengen in het middenveld en dat Red Bull en Mercedes wat meer concurrentie krijgen van McLaren en Ferrari
Het is niet eens zeker dat RBR en Merc uberhaubt vooraan staan.B-Real schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:09:
Mijn hoop is dat meer teams vooraan gaan meestrijden en dat echt de beste rijder de race wint en niet de beste auto. ja, ik weet het, het is Formule 1 en dat krijg je nooit echt gelijk, maar ik mag hopen he 
(ps ik heb de laatste ronde van vorig seizoen nu al zeker 10 keer gezien en krijg nog steeds kippevel, echt niet normaal dat einde, mag voor mij nu al 10 races voor het einde gebeuren ;P )
(ps ik heb de laatste ronde van vorig seizoen nu al zeker 10 keer gezien en krijg nog steeds kippevel, echt niet normaal dat einde, mag voor mij nu al 10 races voor het einde gebeuren ;P )
[ Voor 31% gewijzigd door TTLCrazy op 16-03-2022 11:18 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Ik hoop op een mooie titelstrijd tussen Ferrari en RBR dit jaar. Dat vooral Sainz het Verstappen maar erg lastig mag maken 
Dan zal het ongetwijfeld een stuk gezelliger worden dan met die onsympatieke knakkers van Mercedes. Zou wel leuk zijn als er een interne strijd tussen Russell en Hamilton zou ontstaan, maar ik vrees ervoor.
En ben erg benieuwd naar Bottas in de Alfa, en Albon in de Williams dit jaar
Dan zal het ongetwijfeld een stuk gezelliger worden dan met die onsympatieke knakkers van Mercedes. Zou wel leuk zijn als er een interne strijd tussen Russell en Hamilton zou ontstaan, maar ik vrees ervoor.
En ben erg benieuwd naar Bottas in de Alfa, en Albon in de Williams dit jaar
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hopen mag altijd.
Ik hoop dit jaar op een spannend gevecht vooraan tussen RBR, Ferrari en Mclaren.
De rest in 1 groot middenveld, binnen een seconde, er vlak achter.
Ik hoop dit jaar op een spannend gevecht vooraan tussen RBR, Ferrari en Mclaren.
De rest in 1 groot middenveld, binnen een seconde, er vlak achter.
Laat Max maar eens lekker ongedwongen vooraan rijden dit seizoen, heeft ie wel verdiend en is ook beter voor alle huisdieren, kids en partners van de F1 fans... man man wat is er veel afgeschreeuwd in den landen afgelopen seizoen
Achter hem lekker de strijd tussen Perez, Sainz, Leclerc, Norris en Ricciardo en af en toe those two other guys
Achter hem lekker de strijd tussen Perez, Sainz, Leclerc, Norris en Ricciardo en af en toe those two other guys
Wat mij betreft maken ze het Mercedes en Red Bull weer geregeld moeilijk. Dat maakt de race spannender en vooral houdt het de coureurs ook scherp en zit er meer dynamiek in de races.Jasphur schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:18:
Ik ga mee in de Ferrari hype. Hoop dat ze meteen goed meekomen en mee blijven komen!
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
De wieldoppen zijn niet mooi genoeg voor op het overzicht?nachtnet schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]
Echt heel benieuwd hoe deze zich houden in een race situatie.
Eens, maar destijds als Schumacher en Vettel fan had ik er wat minder moeite mee dan met Hamilton de afgelopen jaren.mrstylo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Liever niet. Dominate teams/rijders is nooit leuk. Bij Vettel (die 9x achter elkaar won) was het achteraf bekijken van de de uitslag genoeg.
Meerdere coureurs die strijden om de overwinning en de titel tot de laatste race is natuurlijk het allermooiste
Dat zeg ik ook niet. Ik zie echter RBR en MB niet ineens achteraan rijden en Haas vooraan.RocketKoen schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Het is niet eens zeker dat RBR en Merc uberhaubt vooraan staan.
Brr nee geen dodelijk saai seizoen qua kampioenschap svp.D-Ed schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:32:
Laat Max maar eens lekker ongedwongen vooraan rijden dit seizoen, heeft ie wel verdiend en is ook beter voor alle huisdieren, kids en partners van de F1 fans... man man wat is er veel afgeschreeuwd in den landen afgelopen seizoen![]()
Het mag met wat minder drama dan afgelopen seizoen, maar graag weer in de laatste wedstrijd (en maakt me dan weinig uit tussen wie het gaat).
Ik hoop dat we Lewis Larbalestier in de middenmoot zullen zien en dat het een lekkere RB, Fer en McL cocktail wordt met af en toe een verdwaalde Tauri.
Liever niet nee maar gewoon één saai seizoen om die Mercedes fans (en voltallige Britse pers) de mond te snoerentoolkist schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:06:
[...]
Brr nee geen dodelijk saai seizoen qua kampioenschap svp.
Het mag met wat minder drama dan afgelopen seizoen, maar graag weer in de laatste wedstrijd (en maakt me dan weinig uit tussen wie het gaat).
Een leuk seizoen vind ik stukken belangrijker dan wat een stel fanboys of biased media ergens roepen, dus doe mij toch maar dat spannende seizoen.D-Ed schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Liever niet nee maar gewoon één saai seizoen om die Mercedes fans (en voltallige Britse pers) de mond te snoeren
Die fans en media zijn heel makkelijk te negeren.
Lewis Hamilton-Larbalestier dan natuurlijkLensent schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:08:
Ik hoop dat we Lewis Larbalestier in de middenmoot zullen zien en dat het een lekkere RB, Fer en McL cocktail wordt met af en toe een verdwaalde Tauri.
Het zal zijn tweede naam worden en niet zijn tweede achternaam, dus je zal het tijdens het racen niet zien.
Hierboven ergens vroeg men naar RIC. In het nieuws was dat hij negatief getest is, zal dus gewoon meedoen denk ik
https://www.msn.com/nl-nl...eve-coronatest/ar-AAV7zU6
https://www.msn.com/nl-nl...eve-coronatest/ar-AAV7zU6
[ Voor 36% gewijzigd door NoahAmber op 16-03-2022 12:35 ]
Ik verwacht iig dat hij minder per ongeluk de ander zal raken iig, dus uiteindelijk lijkt t antwoord daarop 'ja, probably'.Snowhite0901 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:45:
[...]
Dat ben ik helemaal eens, maar het ging mij meer om of dit duo elkaar eens kon laten rijden, dat zegt helemaal niets over de racekwaliteiten verder.
Het valt niet te ontkennen dat er nogal een flinke zweem om Max z'n WK titel hangt die continu gevoed lijkt te worden door die pers.. Je kunt niet zeggen dat het makkelijk te negeren is als bijna ieder moment wordt aangegrepen om terug te komen op die 'gestolen titel'..toolkist schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Een leuk seizoen vind ik stukken belangrijker dan wat een stel fanboys of biased media ergens roepen, dus doe mij toch maar dat spannende seizoen.
Die fans en media zijn heel makkelijk te negeren.
Ik probeer het met een knipoog te zeggen overigens, gewoon een 'saai seizoen' (wink wink) zodat de media hype wat gaat liggen..
Heb alle testdagen gezien en het zou mij niet verbazen als Williams en zelfs Haas goed mee kunnen doen in het middenveld. En inderdaad zullen RBR en Ferrari vooraan rijden. Merc durf ik niks over te zeggen, die stuiterde als een malle nog tijdens de laatste rondjes van de testdagen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ricciarde is erbij.

Update from the team on @DanielRicciardo. ⬇️ pic.twitter.com/rDqeYRlf6P
— McLaren (@McLarenF1) 16 maart 2022
Dat wordt vrijdag toch maar thuiswerken om die vrije trainingen aan te zetten. Ben ontzettend benieuwd wat dit weekend gaat brengen!
Daarom heb ik die dagen ook uitgekozen als thuiswerkdagen.HikariMisako schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:38:
Dat wordt vrijdag toch maar thuiswerken om die vrije trainingen aan te zetten. Ben ontzettend benieuwd wat dit weekend gaat brengen!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik hoop dat Max inmiddels wel omicron gehad heeft. Met de huidige aantallen infecties zal iedereen die niet recentelijk besmet is geweest het wel krijgen.
Hoeft alleen maar de vrijdagmiddag te zijn hoor.HikariMisako schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:38:
"When you grow up your heart dies"
Ik gun het werkelijk iedereen op de grind, behalve MercedesAMARONE schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:44:
Ik gun het die Binotto zo erg, elke keer als ik hem zie waan ik mijzelf in het midden van Italië
Al hoop ik dat gewoon alles weer lekker bij elkaar zit, geen overdreven achterblijver, eerdere Haas, Williams, gewoon alles lekker op een berg met elke race andere uitslagen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Alleen Mercedes in het grind vind ik meer dan prima hoor. De rest mag eruit blijven.SinergyX schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:55:
[...]
Ik gun het werkelijk iedereen op de grind, behalve Mercedes
Zoveel dingen om naar uit te kijken:
1. De nieuwe pikorde. Wie staat er vooraan en wie slaat de plank mis.
2. Hamilton vs. Russell
3. Als Mercedes inderdaad ~3e team is; dan wordt het interessant om te zien om Hamilton weer eens te moeten zien vechten voor resultaten.
4. Sainz vs LeClerc. Beiden zijn nu geen Ferrari newbies meer en ze zullen zich allebei willen bewijzen als No. 1 binnen het team. Dat wordt vuurwerk als ze een racewinnende wagen hebben.
5. Hoe gaat Max het doen nu er een 'last' van zijn schouders is gevallen?
6. Kan Williams eindelijk weer eens systematisch meedoen om de punten?
7. Porpoising i.c.m. krappe hoge snelheidsbochten in Jeddah.
8. Heeft Ricciardo zijn vorm weer hervonden?
9. etc. etc.
Ik merk overigens nog steeds na vorig seizoen dat ik nog niet perse toe ben aan de start van het nieuwe seizoen, had prima nog 1 of 2 maandjes mogen duren. Man wat was dat een strijd...
1. De nieuwe pikorde. Wie staat er vooraan en wie slaat de plank mis.
2. Hamilton vs. Russell
3. Als Mercedes inderdaad ~3e team is; dan wordt het interessant om te zien om Hamilton weer eens te moeten zien vechten voor resultaten.
4. Sainz vs LeClerc. Beiden zijn nu geen Ferrari newbies meer en ze zullen zich allebei willen bewijzen als No. 1 binnen het team. Dat wordt vuurwerk als ze een racewinnende wagen hebben.
6. Kan Williams eindelijk weer eens systematisch meedoen om de punten?
7. Porpoising i.c.m. krappe hoge snelheidsbochten in Jeddah.
8. Heeft Ricciardo zijn vorm weer hervonden?
9. etc. etc.
Ik merk overigens nog steeds na vorig seizoen dat ik nog niet perse toe ben aan de start van het nieuwe seizoen, had prima nog 1 of 2 maandjes mogen duren. Man wat was dat een strijd...
Juist wel, laat maar beginnen.CousinBoneless schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:11:
Kunnen we eindelijk de laatste race van vorig jaar achter ons laten met al die meningen erom heen.
Van de andere kant heeft hij nu juist wél iets te verliezen..CousinBoneless schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:11:
Zoveel dingen om naar uit te kijken:
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Niks meer dan de andere coureurs, dus dat valt wel mee.Gekkenhuis schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:48:
[...]
Van de andere kant heeft hij nu juist wél iets te verliezen..
De last van zijn schouder betekent dat hij vrijer kan racen en niet de meer de druk hoeft te voelen om perse wereldkampioen te worden. Niet dat hij dat niet zou willen worden maar het dit jaar niet worden is minder erg dan voorgaande jaren.
Dit bedoeld ik inderdaad. Verder zal de druk vanzelf wel weer toenemen als hij inderdaad blijkt mee te kunnen doen voor de titel en het weer spannend wordt in de tweede helft van het seizoensjaool schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Niks meer dan de andere coureurs, dus dat valt wel mee.
De last van zijn schouder betekent dat hij vrijer kan racen en niet de meer de druk hoeft te voelen om perse wereldkampioen te worden. Niet dat hij dat niet zou willen worden maar het dit jaar niet worden is minder erg dan voorgaande jaren.
Het zou leuk zijn als we er meer hebben die serieus om de titel strijden, maar ergens zou 't, na jaren van dominantie, ook wel goed voelen als Mercedes een keer de plank helemaal mis heeft geslagen en ze Q1 niet overleven of zo 
Ik ben vooral benieuwd naar de strijd tussen Hamilton en Russel én naar de verhoudingen tussen de verschillende teams.
Ik vermoed dat FER/RB/MERC de top 3 teams zullen zijn, ik heb op basis van de testen niet echt het gevoel dat 1 van de andere teams die sprong vooruit naar de top heeft kunnen maken. Maar als een keer McLaren, Ferrari en Aston Martin de top 3 teams zijn, met RB en Williamns of zo daar kort achter, zou ik zeker niet klagen.
Laten we vooral hopen dat 't achter een andere auto rijden/ het inhalen een stuk beter gaat
Ik ben vooral benieuwd naar de strijd tussen Hamilton en Russel én naar de verhoudingen tussen de verschillende teams.
Ik vermoed dat FER/RB/MERC de top 3 teams zullen zijn, ik heb op basis van de testen niet echt het gevoel dat 1 van de andere teams die sprong vooruit naar de top heeft kunnen maken. Maar als een keer McLaren, Ferrari en Aston Martin de top 3 teams zijn, met RB en Williamns of zo daar kort achter, zou ik zeker niet klagen.
Laten we vooral hopen dat 't achter een andere auto rijden/ het inhalen een stuk beter gaat
Dat het weer knap is als Russell in q2 komt bedoel je?rik86 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:29:
Het zou leuk zijn als we er meer hebben die serieus om de titel strijden, maar ergens zou 't, na jaren van dominantie, ook wel goed voelen als Mercedes een keer de plank helemaal mis heeft geslagen en ze Q1 niet overleven of zo
ping 127.212.23.124
Ik hoop op een mooi seizoen en op het einde een nummer 8 voor #44
Wel ben ik benieuwd hoe Ferrari er voor staat, verder verwacht ik wel een random overwinning voor het middenveld.
Zelden zo uitgekeken naar een seizoensstart als nu. Ik hoop dat er 1 of 2 teams zijn die boven zichzelf uitstijgen en zich gaan melden aan de top. Hoe mooi zou het zijn als de eerste 5 races door 5 verschillende teams gewonnen werden.
Persoonlijk verwacht ik wel een RB op de eerste startrij. MER zal ook wel meedoen, maar ik hoop dat het een paar races duurt voor ze op stoom geraken. Verder hoop ik dat er 1 of 2 coureurs zijn die door het ijs zakken. Een Ricciardo of Alonso bijvoorbeeld (niets persoonlijks, maar vind de paniek die dan ontstaat wel leuk).
Persoonlijk verwacht ik wel een RB op de eerste startrij. MER zal ook wel meedoen, maar ik hoop dat het een paar races duurt voor ze op stoom geraken. Verder hoop ik dat er 1 of 2 coureurs zijn die door het ijs zakken. Een Ricciardo of Alonso bijvoorbeeld (niets persoonlijks, maar vind de paniek die dan ontstaat wel leuk).
Was deze nog tegengekomen van de Bahrein (testdagen).

[ Voor 26% gewijzigd door Chocoball op 16-03-2022 18:07 ]
Ja, inderdaad! Ik gun Lewis zijn 8e titel.vhal schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:28:
Ik hoop op een mooi seizoen en op het einde een nummer 8 voor #44Wel ben ik benieuwd hoe Ferrari er voor staat, verder verwacht ik wel een random overwinning voor het middenveld.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Ik snap het gunnen van de titel voor Hamilton niet zo, hij heeft er al 7. Doe dan maar een eerste WK voor iemand.
Heb zelf zoiets van als het Verstappen niet wordt, die dan maar 1 van de Ferrari jongens.. Voor het merk goed en daarmee voor de sport, en betekent dat we waarschijnlijk een mooi 3-weg gevecht hebben tijdens het seizoenExocet schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:18:
Ik snap het gunnen van de titel voor Hamilton niet zo, hij heeft er al 7. Doe dan maar een eerste WK voor iemand.

Ik gun iedereen een kans op de wereldtitel dit jaar…….
Behalve Hamilton natuurlijk.
Behalve Hamilton natuurlijk.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Norris, Ricciardo, Sainz, Leclerc, Alonso, Vettel, Gasly, Russell. Zitten er best een stel tussen die in een goede wagen een kans maken. En wat betreft het speelgoed zijn de kaarten geschud en nog dicht. Volgende week weten we meer.flessuh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:19:
[...]
Heb zelf zoiets van als het Verstappen niet wordt, die dan maar 1 van de Ferrari jongens.. Voor het merk goed en daarmee voor de sport, en betekent dat we waarschijnlijk een mooi 3-weg gevecht hebben tijdens het seizoen
alles kan off-topic
Vorige jaren elke racestart met klotsende oksels voor de tv gezeten, bang dat Max eraf zou gaan ofdat de RB kapot zou gaan. Nu denk ik dat het minder zal zijn omdat hij een wereldtitel achter zijn naam heeft staan, de druk is er af.
En nee, ik ben geen hype Max-fan. Sinds 1992 heb ik weinig races gemist maar met een Nederlander is het toch net ff spannender. Max volg ik al sinds zijn kartdagen, bizar om te zien dat hij nu aan zijn 8ste seizoen in F1 begint...
Hopelijk wordt het een super seizoen, mooie races en af en toe een klapper.
En nee, ik ben geen hype Max-fan. Sinds 1992 heb ik weinig races gemist maar met een Nederlander is het toch net ff spannender. Max volg ik al sinds zijn kartdagen, bizar om te zien dat hij nu aan zijn 8ste seizoen in F1 begint...
8e seizoen voor Verstappen al, dat is er inderdaad wel eentje waar je niet zo 1,2,3 bij stil staat zeg!pilskes schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:36:
Vorige jaren elke racestart met klotsende oksels voor de tv gezeten, bang dat Max eraf zou gaan ofdat de RB kapot zou gaan. Nu denk ik dat het minder zal zijn omdat hij een wereldtitel achter zijn naam heeft staan, de druk is er af.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Nederlander? Hij is al jaren Monegask met Vlaams/Nederlandse roots dacht ik?pilskes schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:36:
Maar zie er ook naar uit, hoop echt dat er meerdere teams aan elkaar gewaagd zijn, we gaan het zien..
Van mij mag BOT nu eindelijk eens laten zien wat hij echt kan zonder z'n teammaat standaard voor te hoeven laten.AvK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:58:
Heb alle testdagen gezien en het zou mij niet verbazen als Williams en zelfs Haas goed mee kunnen doen in het middenveld. En inderdaad zullen RBR en Ferrari vooraan rijden. Merc durf ik niks over te zeggen, die stuiterde als een malle nog tijdens de laatste rondjes van de testdagen.
Zou leuk zijn als hij voor de 2 Mercedi finisht
Of een Hongarijtje doetPalingDrone schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 00:56:
[...]
Van mij mag BOT nu eindelijk eens laten zien wat hij echt kan zonder z'n teammaat standaard voor te hoeven laten.
Zou leuk zijn als hij voor de 2 Mercedi finisht
Nee.. hopelijk krijgen we wat verrassingen en gaan we teams op het podium zien die er al jaren niet hebben gestaan. En niet omdat de top uitgevallen is, maar omdat we geen F1,5 of f1,8 meer hebben, maar een echt F1 veld
De nieuwe Ferrari ziet er erg mooi uit. Wel jammer dat ze dat fellere rood niet meer gebruiken.
Ben benieuwd hoe de 3 grote er dit jaar in de Q voor staan.
Ben benieuwd hoe de 3 grote er dit jaar in de Q voor staan.
Hij woont in Monaco. Monegask ben je alleen als je er geboren bent. De enige echte Monegask op de grid is Charles Leclerc...CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:32:
[...]
Nederlander? Hij is al jaren Monegask met Vlaams/Nederlandse roots dacht ik?
Maar zie er ook naar uit, hoop echt dat er meerdere teams aan elkaar gewaagd zijn, we gaan het zien..
Ik zou het niet verwachten, als de testdagen ergens op wijzen, zal er wel een tweedeling (of meer) zijn, al denk ik wel dat de teams binnen die groepen dichter bij elkaar zitten dan voorheen.TrekDr0p schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 06:01:
[...]
Of een Hongarijtje doet
Nee.. hopelijk krijgen we wat verrassingen en gaan we teams op het podium zien die er al jaren niet hebben gestaan. En niet omdat de top uitgevallen is, maar omdat we geen F1,5 of f1,8 meer hebben, maar een echt F1 veld
Volgens Unibet is dit de pikorde komende race (getalletje erachter is hoeveel Euro je wint voor iedere Euro die je inzet en je het goed hebt gegokt):
Drivers:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wlnOAaJAPldTuC8BSDMPGV1B.png?f=user_large)
Teams:
Drivers:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wlnOAaJAPldTuC8BSDMPGV1B.png?f=user_large)
Teams:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EO3eXY6OznPV4GHHrkDTluWy.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door CousinBoneless op 17-03-2022 09:09 ]
Eigenlijk is het wel jammer dat deze race nu ook meteen in Bahrain is. Zou leuker zijn als ze weer op onbekend gebied rijden.
I served in a company of heroes.
Valt toch wel mee? Genoeg andere factoren die nu ook "onbekend" zijn, door alle wijzigingenVuvuzela schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:09:
Eigenlijk is het wel jammer dat deze race nu ook meteen in Bahrain is. Zou leuker zijn als ze weer op onbekend gebied rijden.
Mijn boefje is liev!
Daar verkijk je je misschien op. Het circuit van Barcelona was nog te lief voor de banden. Bahrein heeft het meest ruwe asfalt van alle circuits. Daarnaast kunnen zand en wind van invloed zijn op de kwalificatie en race.Vuvuzela schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:09:
Uit de testdagen in Bahrein blijktt dat alle bandensoorten even hard slijten, dus of je nu C1 of C5 gebruikt en worden 2 of misschien zelfs 3 bandenstops voorspeld.
Verder is er nog het overgewicht en het stuiteren van de wagens. 7 van de 10 teams kampen met overgewicht, dus welk team heeft al gewicht kunnen verliezen en wie heeft het stuiteren (porpoising) beter onder controle?
Volgens mij hadden alle teams last in bocht 10 met blokkerende banden, de een minder dan de andere dus daar zal ook aan gesleuteld moeten worden. Volgens mij voldoende variabelen voor de kwalificatie en race.
Zojuist breaking news op Twitter:
Vettel heeft Covid-19, dus Hulkenberg gaat rijden komend weekend!
edit: tweet ff toegevoegd
edit: tweet ff toegevoegd
UPDATE: Sebastian Vettel has tested positive for COVID-19 and will therefore not be taking part in the 2022 #BahrainGP.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 17 maart 2022
Replacing him in the AMR22 will be Reserve Driver @HulkHulkenberg, who will be in the car from FP1 onwards. #F1 pic.twitter.com/36wnI8LUAC
[ Voor 45% gewijzigd door flessuh op 17-03-2022 10:27 ]
Hulkenberg...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Daar begint het al, hoeveel zullen er nog volgen?flessuh schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:26:
Zojuist breaking news op Twitter:
[Twitter]
Ja ik heb zo'n gevoel dat juist dit seizoen Corona nog wel eens van invloed kan zijn... vorige seizoenen maar weinig besmettingen in verhouding, nu al 2 vlak bij zelfde weekend...Drials schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Daar begint het al, hoeveel zullen er nog volgen?
Maar ja nu laten veel landen de maatregelen los
Eindelijk weer een kans(je) op zijn eerste F1 podium
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Leuk voor de Hulk, minder voor Vettel. Benieuwd of er meer Covid besmettingen worden bekend gemaakt eendezerdagen
Verdrietig, want Vettel
Het scheelt dat Vettel (waarschijnlijk) niet direct mee doet voor de prijzen. Als er een kampioenschap kandidaat één of meerdere races uitvalt wordt het een stuk zuurder.
Ik vrees dat dat nog wel gaat gebeuren. Ook als je soms ziet hoe coureurs nog lekker selfies met de fans maken en handtekeningen uitdelen...Tleilaxu schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:31:
[...]
Verdrietig, want Vettel, maar blij, want Hulkenberg
Het scheelt dat Vettel (waarschijnlijk) niet direct mee doet voor de prijzen. Als er een kampioenschap kandidaat één of meerdere races uitvalt wordt het een stuk zuurder.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |