‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Jawel, technische regels stellen dat je ten alle tijden 1 liter brandstof moet kunnen overleggen. Degene die de sample moeten leveren worden ook per weekend random gekozen. (Dit weekend P1, P2 car 18; P3, Q car 22 en 31, post race scrutineering is nog niet gepost)
Enige uitzondering is volgens mij bij overmacht, dus als de "tank" bij een crash dusdanig beschadigd raakt dat hij/de inhoud verloren gaat. Dat laatste zou overigens maar incidenteel voor moeten kunnen komen omdat de "tank" zich in de survival cell zou moeten bevinden.
Heeft allemaal te maken met de technische voorschriften waar de brandstof aan moet voldoen, en het feit dat je genoeg brandstof bij je moet hebben.
Ben overigens wel benieuwd wat Perez, en met name Gasly nekte gedurende de race.
[ Voor 51% gewijzigd door TIGER1125 op 20-03-2022 18:43 ]
Sja, te triest voor woorden en een kampioen niet waardig maar goed. Dat is ie dan ook nietJB schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Echt tenenkrommend inderdaad. Alles bij naam en rugnummer maar dan “those 2 guys”

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Mooi dat Leclerc Max feliciteert met z'n tweede plek. Het was echt een mooi gevecht.
Of heb ik net de laatste 5min. uit mijn geheugen gewist?
“That’s a very good question”…
Mijn boefje is liev!
Opvallend was dat ze hem bij de pre-race niet interviewde, al hebben ze meerdere overgeslagen.
Was bij zowel Verstappen en Perez het geval.Barres B. schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:27:
[...]
Dat meende ik ook te zien, ik dacht alleen dat ik het zag bij Perez... maar dat ik weet ik niet zeker. Ik dacht later misschien lag het ook wel aan de camera, dat de sync niet helemaal goed liep. Het was maar een erg kort moment namelijk.
Ja, waarom werkte die sync methode niet meer?NoFearCreations schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:28:
Leuke race gezien, nieuwe auto kunnen goed dicht op elkaar rijden.
Uiteindelijk toch gewoon via F1TV zelf gekeken, want race control is helemaal klote. 4 schermen op geen enkele manier in sync te krijgen.
nvm.Dj-sannieboy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:28:
[...]
Dat geldt dan ook voor alle “Lucky Lewis” en andere “Lewis haat” berichten?
[ Voor 5% gewijzigd door Xgar op 20-03-2022 18:34 ]
Het rare is is dat er niet specifiek onderscheidt gemaakt wordt tussen de eerste of tweede coureur. Het lijkt willekeurig. Hamilton reed met groen en Max in het zwart.Brummetje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:48:
[...]
Als je het T stukje bovenop de auto's bedoeld dan ja die is Zwart of Geel om onderscheid te houden tussen 2 coureurs.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Hamilton heeft er specifiek voor gekozen zodat het kleurt bij z’n helm.BramViking schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Het rare is is dat er niet specifiek onderscheidt gemaakt wordt tussen de eerste of tweede coureur. Het lijkt willekeurig. Hamilton reed met groen en Max in het zwart.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat ik niet snap is dat GrandPrixRadio nog steeds niet door heeft dat ze eens een fatsoenlijk CDN moeten nemen ipv bij de lokale boeren lopen de kloten. Was gisteren met FP3/Q al erg duidelijk.

Verwijderd
Dat je er een reden voor kan verzinnen betekent niet dat je het ook moet doen.KlaasjeNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:29:
[...]
Dan kun je verwachten dat er nog weinig sympathie resteert voor Lewis en alles wordt aangegrepen om hem flink af te zeiken.
Mijn Twitter feed waar ik veel F1 prominenten, teams en rijders volg is er kwalitatief een stuk op vooruit gegaan nu zowel ik alle sneuneuzen die in 2022 nog steeds roepen dat Ham WDC is en Max een kadootje heeft gekregen als de mensen die het nog steeds nodig vinden om Ham en zijn fans belachelijk te maken en zgn 'Max verdedigen' heb geblokkeerd.
Het heeft wat tijd gekocht, maar het is zoveel prettiger te lezen; wat mij betreft mogen ze dat hier ook invoeren. Iedereen die op de persoon , of dat nu Ham, Ver of een andere rijder is, reageert ipv de inhoud acties in de huidige wedstrijd gewoon tot het eind van de wedstrijd een postverbod, lijkt me heerlijk.
Hamilton was de uitzondering, is veel eerder in dit topic ook al over gediscussieerd. Hij had nog andere gele accenten op zijn auto en zijn helm, dus heef thij mogelijk de gele t-cam gebruikt om het "in stijl" te houden. Maar normaliter zie je de eerste rijder met een zwarte, en de tweede rijder met een gele t-cam rijden. Dit was gewoon niet de handigste race om dat uit te proberen te zoekenBramViking schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Het rare is is dat er niet specifiek onderscheidt gemaakt wordt tussen de eerste of tweede coureur. Het lijkt willekeurig. Hamilton reed met groen en Max in het zwart.
Verwijderd
Tja, ik heb F1TV en dat commentaar is ook niet veel soeps. Geprobeerd om het commentaar van Olaf synchroon te laten lopen, maar die liep bijna 30 seconden voor op de F1TV en was een crime om te synchroniseren.slijkie schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:37:
Wel met engels commentaar gekeken, ik weiger dat Viaplay aan te horen.
Wat ik niet snap is dat GrandPrixRadio nog steeds niet door heeft dat ze eens een fatsoenlijk CDN moeten nemen ipv bij de lokale boeren lopen de kloten. Was gisteren met FP3/Q al erg duidelijk.
Lol Er zijn 23 races dus die spanning kun je volgende race zomaar weer hebben. ;werphengel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:27:
Spanning voor het kampioenschap is wel gelijk weg. Wel goed voor mijn hart, kan ik de komende races lekker rustig kijken.![]()
Elk nadeel heb zijn voordeel.
Nog belangrijker dan winnen van Max zal het uitvallen van de concurrentie zijn en dat zie ik toch niet zo snel gebeuren.
"When you grow up your heart dies"
Honda wordt gewoon globaal gehackt
Naja een forum is natuurlijk een groot breed veld van meningen en niet je eigen bubbel meningVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:37:
[...]
Dat je er een reden voor kan verzinnen betekent niet dat je het ook moet doen.
Mijn Twitter feed waar ik veel F1 prominenten, teams en rijders volg is er kwalitatief een stuk op vooruit gegaan nu zowel ik alle sneuneuzen die in 2022 nog steeds roepen dat Ham WDC is en Max een kadootje heeft gekregen als de mensen die het nog steeds nodig vinden om Ham en zijn fans belachelijk te maken en zgn 'Max verdedigen' heb geblokkeerd.
Het heeft wat tijd gekocht, maar het is zoveel prettiger te lezen; wat mij betreft mogen ze dat hier ook invoeren. Iedereen die op de persoon , of dat nu Ham, Ver of een andere rijder is, reageert ipv de inhoud acties in de huidige wedstrijd gewoon tot het eind van de wedstrijd een postverbod, lijkt me heerlijk.
Mooie foto. Wederzijds respect. Dat was gisteren ook al te zien. Gezellig met elkaar praten etc. Dat zit bij de jonge honden wel goed. Het is toch een jeugdclubje dat nu samen F1 rijdt.
Bij meerdere teams wisselt de T-cam per jaar van kleur. Het heeft niks met eerste of tweede coureur te maken alleen met herkenning.Dido schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:38:
[...]
Hamilton was de uitzondering, is veel eerder in dit topic ook al over gediscussieerd. Hij had nog andere gele accenten op zijn auto en zijn helm, dus heef thij mogelijk de gele t-cam gebruikt om het "in stijl" te houden. Maar normaliter zie je de eerste rijder met een zwarte, en de tweede rijder met een gele t-cam rijden. Dit was gewoon niet de handigste race om dat uit te proberen te zoeken
Er is geen groen dus ik denk toch dat je scherm niet helemaal in orde isBramViking schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:34:
[...]
"Normaal" gesproken is het vaak dat de 2e rijder met de gele T-Wing rijd.
Verwijderd
Je mist het punt, we hebben een forum topic over Race 1 van seizoen 2022. Een 2022 topic volspammen met meningen over eerdere seizoenen of rijders die niets met de race te maken hebben is niet anders als dat ik nu in elk race in dit forum ga zeggen dat Miele de beste wasmachines maakt, het is totaal irrelevant.dglavimans schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:42:
[...]
Naja een forum is natuurlijk een groot breed veld van meningen en niet je eigen bubbel mening
Lol, wie kent z'n buren nog? Het is 2022, geen jaren 90 meer ofzo dat je elkaar nog groet of gedag zegt. Ben je gek geworden ofzo?saert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:05:
[...]
Ik neem aan dat je je buren kent? Loop er dan even heen. Maak je meer kans door deze post op een forum.
Schreeuwen als je iets niet zint daarentegen is heel normaal. Emotie moet je tonen, liefst zo opvallend mogelijk dat je buren het ook horen en voelen.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 20-03-2022 18:57 ]
Zal wel op verzoek van Kvjat zijn. 😈TheBrut3 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:41:
Hé wat toevallig. Grosjean valt uit; Engine issue, lost power.
Honda wordt gewoon globaal gehacktBlame de Russen.
Tsunoda reed ook een prima race.mrstylo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:58:
Zhou beviel goed trouwens.
Er zaten toch wel een paar leuke verrassingen in deze race.
Verwijderd
Indeed, was ook nog even leuk aan het racen met zijn veel meer ervaren teamgenoot.mrstylo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:58:
Zhou beviel goed trouwens.
Hopelijk dat Mick dit jaar ook wat stappen kan maken nu hij zich kan vergelijken met een ervaren coureur die wel performance uit een F1 auto weet te halen. Wat moet je nu blij zijn als je naam Kevin Magnussen is.
Hoho, Red Bull Powertrain hè dat is helemaal geen HondaTheBrut3 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:41:
Hé wat toevallig. Grosjean valt uit; Engine issue, lost power.
Honda wordt gewoon globaal gehacktBlame de Russen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Mick is het niet echt.. Leek voor sommigen oke omdat hij naast Mazepin zat. Maar echt F1 waardig.. nahhVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Indeed, was ook nog even leuk aan het racen met zijn veel meer ervaren teamgenoot.
Hopelijk dat Mick dit jaar ook wat stappen kan maken nu hij zich kan vergelijken met een ervaren coureur die wel performance uit een F1 auto weet te halen. Wat moet je nu blij zijn als je naam Kevin Magnussen is.
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Ik wil hem nog wel een kans geven, heeft vorig jaar in een baksteen gereden, waardoor hij zich enkel met zijn teamgenoot kon meten, waar hij niets aan had.Vuvuzela schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:03:
[...]
Mick is het niet echt.. Leek voor sommigen oke omdat hij naast Mazepin zat. Maar echt F1 waardig.. nahh
Hij kan nu de telemetrie van Kevin bekijken en daar hopelijk iets van leren. Als hij in de loop van het seizoen echter niet in de buurt van hem weet te komen dan sluit ik mij echter bij je aan. Dit jaar zal hij het moeten laten zien.
Op het oog leek volgen inderdaad makkelijker, maar ben wel benieuwd of er ook daadwerkelijk meer inhaalacties waren tov het verleden.
En ik maar denken dat Jack geen kwaad meer kon doen in de pits,…renegrunn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:07:
Het stuurprobleem na de laatste pit van Max is mogelijk veroorzaakt door de jack tijdens de pit, aldus Marko.

Hoe is dat mogelijk dan?renegrunn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:07:
Het stuurprobleem na de laatste pit van Max is mogelijk veroorzaakt door de jack tijdens de pit, aldus Marko.
Op het oog leek het inderdaad makkelijker volgen. Maar op het oog leek het ook langzamer te zijn. Net alsof de auto's te groot voor de baan zijn oid. Kan de vinger er niet echt op leggen.JBplap schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:07:
Heeft er al iemand cijfers over het aantal (geslaagde) inhaalacties?
Op het oog leek volgen inderdaad makkelijker, maar ben wel benieuwd of er ook daadwerkelijk meer inhaalacties waren tov het verleden.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat had ik ook, dat alles traag oogde…AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:10:
[...]
Op het oog leek het inderdaad makkelijker volgen. Maar op het oog leek het ook langzamer te zijn. Net alsof de auto's te groot voor de baan zijn oid. Kan de vinger er niet echt op leggen.
ik had precies hetzelfde...haha...omdat de site overbelast was van grandprix radio was het moeilijk te syncen inderdaad...ook maar weer overgeschakeld naar het engelse commentaarVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Tja, ik heb F1TV en dat commentaar is ook niet veel soeps. Geprobeerd om het commentaar van Olaf synchroon te laten lopen, maar die liep bijna 30 seconden voor op de F1TV en was een crime om te synchroniseren.
Zat te denken dat het misschien wel komt door de grote zwarte banden/velgen/wieldoppen. Of het komt omdat ik vandaag ook de F3 en de F2 heb gekeken.
HAM zijn gele helm refereert aan de helm die hij gebruikte in het karten.Dido schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:38:
[...]
Hamilton was de uitzondering, is veel eerder in dit topic ook al over gediscussieerd. Hij had nog andere gele accenten op zijn auto en zijn helm, dus heef thij mogelijk de gele t-cam gebruikt om het "in stijl" te houden. Maar normaliter zie je de eerste rijder met een zwarte, en de tweede rijder met een gele t-cam rijden. Dit was gewoon niet de handigste race om dat uit te proberen te zoeken
https://wtf1.com/post/ham...ow-helmet-design-in-2022/
Met een Insta post waar HAM het uitlegt.
Niet zo raar dat hij dan ook de gele camera wil ipv de zwarte, matcht lekker. Zeker met mediums.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Gasley is dit jaar ook geswitched, naar de carbon kleurige T-camDido schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:38:
[...]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hoezo? Pitstop acties genoeg, diverse strategieën. Ik zeg missie geslaagd.sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:15:
[...]
Ik denk alleen dat ze dit jaar dan een flinke misrekening hebben gemaakt.
Snelste ronde was 2.5s langzamer dan vorig jaar, totale raceduur was 5 minuten langer (terwijl er ook een ronde meer gereden is).
Ik denk dat het meer traag oogde omdat de verschillen minder groot waren in vergelijking met voorgaande jaren, waarin een paar rijders een pitstop voor de rest uit konden rijden.
Tempoverschil tussen LEC en SAI viel ook op, al had Sainz zelf daar ook wel al wat commentaar op gehad. Toch ook wel opvallend dat, ondanks dat ze het niet goed voor elkaar hebben, HAM wel gewoon zijn podium pakt.
Vanavond weer heel fijn interviews terugkijken en nog wat onboards terugzoeken. Was er wel weer aan toe.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Je moet wel een beetje om positie kunnen vechten en niet al na 3 pogingen klaar zijn.Osxy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:23:
[...]
Hoezo? Pitstop acties genoeg, diverse strategieën. Ik zeg missie geslaagd.
Nu nog tanken terug en we krijgen weer een beetje het oude strategie gebeuren terugOsxy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:23:
[...]
Hoezo? Pitstop acties genoeg, diverse strategieën. Ik zeg missie geslaagd.
En volgens Helmut Mark zei dat de stuurproblemen van Max door de jack zou zijn gekomen. Dat laatste vind ik vrij dubieus maar goed.chevsticks schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:34:
Dus mogelijk brandstofpomp problemen voor de Red Bulls, aldus hun instragram. Lijkt me niet het vast slaan van die bak van Perez te verklaren.
Als de motor geen benzine meer krijgt en die ineens ophoud met draaien krijg je wellicht hetzelfde effect? Alhoewel je dan eerder "uitrollen" verwacht zoals bij Verstappen gebeurde. Maar wellicht dan weer in combinatie met engine breaking (bij Perez in T1) dat de MGU-K vast slaat.chevsticks schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:34:
Dus mogelijk brandstofpomp problemen voor de Red Bulls, aldus hun instragram. Lijkt me niet het vast slaan van die bak van Perez te verklaren.
Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, zou toch bijna niet mogelijk moeten zijn.sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:35:
[...]
En volgens Helmut Mark zei dat de stuurproblemen van Max door de jack zou zijn gekomen. Dat laatste vind ik vrij dubieus maar goed.
Jack en stuurinrichting zou je inderdaad van zeggen dat die niet in contact met elkaar komen. En iets geks als "te hard tegen de jack gereden waardoor iets van stuurstang naar binnen is geduwd" lijkt mij ook onrealistisch en waarschijnlijk onmogelijk i.v.m. veiligheidseisen (bij een crash doorspiest de stuurstang de coureur ook niet)sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:35:
[...]
En volgens Helmut Mark zei dat de stuurproblemen van Max door de jack zou zijn gekomen. Dat laatste vind ik vrij dubieus maar goed.
- dichter bij elkaar, maar bijna alle inhaalpogingen nog steeds met DRS. Hoop dat het op andere circuits beter uitziet.
- er zou langer gepust kunnen worden op de nieuwe banden. Daar is weinig van te zien, verval is ineens enorm groot, benieuwd hoe dit ontvouwd in het seizoen.
- Mercedes heeft vleugels op maximaal downforce staan en bodem iets hoger afgesteld. Toch nog derde snelste team met deze nadelige afstelling, dat wil wel wat zeggen dat er een behoorlijke snelheid onder zit die er nog niet uitkomt.
- Red Bull technische mankementen. Een auto kan gebeuren, beide is echt niet goed.
- Mclaren! wat is daar mee gebeurd?
Misschien liep de motor te arm door brandstoftekort, daardoor ineens te heet met een vastloper tot gevolg?RobertMe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Als de motor geen benzine meer krijgt en die ineens ophoud met draaien krijg je wellicht hetzelfde effect? Alhoewel je dan eerder "uitrollen" verwacht zoals bij Verstappen gebeurde. Maar wellicht dan weer in combinatie met engine breaking (bij Perez in T1) dat de MGU-K vast slaat.
Wellicht eigenlijk een issue met de control electronics? Als die van slag raken door wat voor reden dan ook en de verkeerde commando's gaat sturen, dan kan ik mij wel voorstellen dat zich dat bij verschillende auto's verschillend uit.RobertMe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Als de motor geen benzine meer krijgt en die ineens ophoud met draaien krijg je wellicht hetzelfde effect? Alhoewel je dan eerder "uitrollen" verwacht zoals bij Verstappen gebeurde. Maar wellicht dan weer in combinatie met engine breaking (bij Perez in T1) dat de MGU-K vast slaat.
Ik vermoed dat dat blok iets geavanceerder is dan je Puch Maxi met carburateur en te kleine sproeierdr.lowtune schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:41:
[...]
Misschien liep de motor te arm door brandstoftekort, daardoor ineens te heet met een vastloper tot gevolg?
Vaak bu'j te bang!
Was nou al duidelijk of het de ene kant op sterker was dan de andere kant op? Een kromme stang of krom aanhechtingspunt kan namelijk best de reden zijn van VER zijn stuurissues, maar dan zou je verwachten dat het de ene kant meer zou treffen dan de andere.RobertMe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:38:
[...]
Jack en stuurinrichting zou je inderdaad van zeggen dat die niet in contact met elkaar komen. En iets geks als "te hard tegen de jack gereden waardoor iets van stuurstang naar binnen is geduwd" lijkt mij ook onrealistisch en waarschijnlijk onmogelijk i.v.m. veiligheidseisen (bij een crash doorspiest de stuurstang de coureur ook niet)
Volgens mij gaf Verstappen inderdaad aan dat een kant erger was dan de andere? Not sure though.Amphiebietje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:45:
[...]
Was nou al duidelijk of het de ene kant op sterker was dan de andere kant op? Een kromme stang of krom aanhechtingspunt kan namelijk best de reden zijn van VER zijn stuurissues, maar dan zou je verwachten dat het de ene kant meer zou treffen dan de andere.
Maar ik meende juist te verstaan dat GP de eerste keer iets antwoordde m.b.t. "pitstop en geen oplossing". Waarmee ik er van uit ging dat Verstappen het probleem al eerder had gemeld, en ze een extra pitstop hadden gedaan om ook naar dat stuur probleem te kijken. Uiteraard wel gek dat Perez vervolgens ook een stop maakte
YouTube: FULL DRIVERS' REACTIONSPyr0_ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:22:
Niemand die wat interviews kan posten? Geen viaplay hier dus helaas niets van nabeschouwing. Wat dat betreft mis ik ziggo wel een beetje..
Zullen vast niet eeuwig blijven staan
[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 20-03-2022 19:54 ]
Ik dacht met momenten toch ook dat de beelden wat aan de trage kant waren. Kan ook niet goed verklaren waarom. Zijn de wagens trouwens ook niet een beetje kleiner geworden dit jaar ten opzichte van vorig jaar?Transportman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:26:
[...]
Snelste ronde was 2.5s langzamer dan vorig jaar, totale raceduur was 5 minuten langer (terwijl er ook een ronde meer gereden is).
Ik denk dat het meer traag oogde omdat de verschillen minder groot waren in vergelijking met voorgaande jaren, waarin een paar rijders een pitstop voor de rest uit konden rijden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik heb geen Puch helaas, wel een Kever, die loopt zelfs op 3 cylinders nog-tom-562 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:44:
[...]
Ik vermoed dat dat blok iets geavanceerder is dan je Puch Maxi met carburateur en te kleine sproeier
Ready for this one?
— Dan - EngineMode11 (@EngineMode11) 20 maart 2022
If both Red Bull failures are the fuel pump, then get ready for fireworks.
The fuel pump is a standard part supplied to all teams by the FIA and Magneti Marelli pic.twitter.com/QEA5A0dX0N
Hoop vuurwerk binnenkort?
Als het alleen de pomp is die een gestandaardiseerd onderdeel is / van dezelfde leverancier komt kan het natuurlijk nog steeds een issue met de plaatsing of wat dan ook zijn. Of het is gewoon een slap excuus van Red Bull om het probleem bij iemand anders neer te leggen. Ze "moeten" nu een reactie geven, en verwoorden het volgens mij ook als "lijkt op". Ze zullen minder "verplicht" zijn om het te rectificeren, en een rectificatie zal ook minder in het nieuws komen.
In before:
Red Bull krijgt bewuste defecte Fuel Pumps om te compenseren voor afgelopen seizoen.
Of waren het pompen van AEG met OTA updates en dachten ze in de laatste ronde dat ze een stoomoven waren?
[ Voor 13% gewijzigd door JBplap op 20-03-2022 20:06 ]
Eis que ouço aqui no paddock que as Red Bull ficaram sem combustível por um erro de cálculo. A confirmar porque seria algo bem estranho de acontecer. Mas é o qu circula no paddock no momento.#F1 #F1naBand
— Julianne Cerasoli (@jucerasoli) 20 maart 2022
Vertaling:
"En zie, ik hoor hier in de paddock dat Red Bull zonder benzine kwam te zitten door een misrekening. Om bevestigd te worden omdat het iets heel vreemds zou zijn om te gebeuren. Maar dat is wat er op dit moment in de paddock circuleert."
Toch niet he?

Ik wist het! Ferrari zit achter de DNF's van Red Bull!
Flinke misrekening dan, want er waren toch nog wel een aantal ronden onder SC.NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
"En zie, ik hoor hier in de paddock dat Red Bull zonder benzine kwam te zitten door een misrekening. Om bevestigd te worden omdat het iets heel vreemds zou zijn om te gebeuren. Maar dat is wat er op dit moment in de paddock circuleert."
Toch niet he?
Dat zouden ze toch eerder moeten zien aankomen lijkt mij - en verklaart dat ook waarom Perez zijn aandrijving vastslaat/de auto spint?NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
Toch niet he?
Ja truedr.lowtune schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Ik heb geen Puch helaas, wel een Kever, die loopt zelfs op 3 cylinders nog
Vaak bu'j te bang!
Tussen al die sensoren, is er niet 1 tussen die de hoeveelheid brandstof meet? Of zeg ik nu iets heel raars…NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
Toch niet he?
Fuel pumps deden het niet, omdat er geen brandstof in kwam. Cirkel is rond, mysterie opgelostNeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
Toch niet he?
Normaliter is dat iets wat ze testen bij de testdagen... Was stiekem al verbaasd dat er IIRC 0 rode vlaggen zijn geweest tegen de middag of einde testdag waarbij iemand al rollende tot stilstand kwam. Daarnaast moeten ze dan gewoon geweten hebben dat ze op het randje zaten en dat naar de coureur gecommuniceerd hebben (meer lift and coast etc). Echt no way dat ze 5 ronden voor het einde van de race uitvallen, na een aantal ronden SC, en niet gezien hebben dat de tank bijna leeg was en daar niet naar gehandeld hebben.NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
Toch niet he?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Toch denk ik dat McLaren wel wilt ruilen van auto over het algemeenxzaz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:15:
McClaren beter dan Red Bull wel pijnlijk.
Je zegt het als grap, maar ga er maar vanuit dat het zo gecommuniceerd wordt als het zo is. Zie ook Aston Martin vorig jaar in Hongarije. Waarbij het fuel sample uit Vettel zijn auto te weinig was en het team hoog en laag bleef beweren dat het er in zat en dat dan toch echt wel de fuelflow sensor van de FIA kapot moest zijn.dreester schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:11:
[...]
Fuel pumps deden het niet, omdat er geen brandstof in kwam. Circel is rond, mysterie opgelost
Which makes me wonder. Red Bull weet ditmaal natuurlijk ook hoeveel benzine ze er in hebben gedaan en hoeveel benzine gemeten is door de sensor van de FIA, ook dan hadden ze toch geweten dat er "niet meer zo heel veel in zat". Enige wat dan nog kan is de vorm van de tank die in compartimenten is opgedeeld en die verschillende plateaus heeft etc. Dat er wel nog benzine in een hoekje in zit maar dit dus "onbereikbaar" voor de pomp is. En dan dus komen aanzetten met "probleem met de pomp". Want hetzelfde zei Aston Martin vorig jaar dus ook, dat de benzine wellicht ergens onbereikbaar in de tank zat.
Hamilton weet dat Ferrari dit niveau toch niet vast kan houden. In the end zal het toch weer tussen hem en Verstappen gaan, en hij heeft vandaag een belangrijke slag geslagen.pietr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:00:
Ik vind Ham wel heel overdreven vriendelijk doen naar en klappen voor Leclerc. Zag ik ‘m bij Max nooit doen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Aan de andere kant is het pas sinds dit jaar een standaard onderdeel voor alle teams en bleken er tijdens de testdagen al problemen te zijn met het ontwerp. Kan inderdaad nog een leuk jaar worden zo.NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
Toch niet he?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik wist niet dat die ex trainer van FC Twente ook racete.xzaz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:15:
McClaren beter dan Red Bull wel pijnlijk.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Very, verypietr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:00:
Ik vind Ham wel heel overdreven vriendelijk doen naar en klappen voor Leclerc. Zag ik ‘m bij Max nooit doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Chefbierrr op 20-03-2022 20:31 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Die kan ik niet zo plaatsen. Want je weet als team hoeveel brandstof je in de tank stopt. Je hebt een fuel flow sensor die je uit kan lezen tijdens de race en dan horen ze echt wel te weten wanneer het kritiek aan het worden is qua brandstof. Ook snap ik niet hoe er eerst een hydraulisch probleem lijkt te ontstaan met Verstappen zijn stuur edit: nee, ander probleem zo te zien, vervolgens er iets mis is met de batterij en dan opeens de motor wegvalt.NeverSettle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:07:
[Twitter]
Vertaling:
Toch niet he?
En bij Perez begrijp ik niet hoe je motor zo stil kan vallen dat je spint. Want bij hem leek de drive gewoon weg te zijn. Dan bij Gasly dacht ik meteen al aan een brandstoflek. Het leek namelijk niet de motor te zijn die het begaf. Er leek brandstof te lekken die ontbrande is vervolgens is het ook uit de auto is gekomen. Daar lijkt de PU overigens wel einde verhaal te zijn.
Ik neig vooralsnog dan ook naar de standaard brandstofpomp. Daar zou best iets mis kunnen zijn met de integratie van die pomp met de PU's, maar als het de pomp ook zelf was, dan ga je alweer flink wat gedoe krijgen. Zeker als dadelijk andere teams dit ook krijgen. Of sterker nog, misschien is dit al gebeurd tijdens de testdagen waar er ook al wat afbrandde met dacht ik Vettel.
Ik baal ook echt dat ik maar geen F1TV abonnement kan afsluiten omdat ik alleen maar problemen heb met creditcards. Want ik zou normaal gesproken de onboards erbij hebben gepakt en eens terug hebben gekeken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja goede punten en redelijk verontrustend als het waar zou zijn. Elke race russisch roulette met een lekkende pomp, wie vliegt er vandaag in de brand?DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Die kan ik niet zo plaatsen. Want je weet als team hoeveel brandstof je in de tank stopt. Je hebt een fuel flow sensor die je uit kan lezen tijdens de race en dan horen ze echt wel te weten wanneer het kritiek aan het worden is qua brandstof. Ook snap ik niet hoe er eerst een hydraulisch probleem lijkt te ontstaan met Verstappen zijn stuur edit: nee, ander probleem zo te zien, vervolgens er iets mis is met de batterij en dan opeens de motor wegvalt.
En bij Perez begrijp ik niet hoe je motor zo stil kan vallen dat je spint. Want bij hem leek de drive gewoon weg te zijn. Dan bij Gasly dacht ik meteen al aan een brandstoflek. Het leek namelijk niet de motor te zijn die het begaf. Er leek brandstof te lekken die ontbrande is vervolgens is het ook uit de auto is gekomen. Daar lijkt de PU overigens wel einde verhaal te zijn.
Ik neig vooralsnog dan ook naar de standaard brandstofpomp. Daar zou best iets mis kunnen zijn met de integratie van die pomp met de PU's, maar als het de pomp ook zelf was, dan ga je alweer flink wat gedoe krijgen. Zeker als dadelijk andere teams dit ook krijgen. Of sterker nog, misschien is dit al gebeurd tijdens de testdagen waar er ook al wat afbrandde met dacht ik Vettel.
offtopic:
Ik baal ook echt dat ik maar geen F1TV abonnement kan afsluiten omdat ik alleen maar problemen heb met creditcards. Want ik zou normaal gesproken de onboards erbij hebben gepakt en eens terug hebben gekeken.
Bij Perez leek dat toch echt niet het gevalChefbierrr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:31:
RBR te weinig brandstof meegenomen?(Je moet wat met de benzineprijzen van tegenwoordig) Of de mix te aggressief gezet? Hoe dan ook makkelijk om intern te zien of er nog peut in de tank zat.. Maar dat zou erg pijnlijk zijn om toe te geven, ik zou het dan ook op een fuelpump malfunction gooien van een 3e partij
PayPal aanmaken en je bankrekening eraan koppelen. Dan kopen via de Google play store. Misschien dat het inmiddels ook gewoon via de site kan.DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Die kan ik niet zo plaatsen. Want je weet als team hoeveel brandstof je in de tank stopt. Je hebt een fuel flow sensor die je uit kan lezen tijdens de race en dan horen ze echt wel te weten wanneer het kritiek aan het worden is qua brandstof. Ook snap ik niet hoe er eerst een hydraulisch probleem lijkt te ontstaan met Verstappen zijn stuur, vervolgens er iets mis is met de batterij en dan opeens de motor wegvalt.
offtopic:
Hoort het niet "MV1" te zijn?d-vine schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:28:
Dus...![]()
Dit had ik niet verwacht
https://twitter.com/Scarb...bP5GtNpt0uWZRtVeey-g&s=19
[Afbeelding]
Laat het de laatste keer zijn en hopelijk wat updates. De betrouwbaarheid was vorig jaar juist zo goed.
Aan de ene kant verwacht je niet dat zo een stang zomaar krom raakt, aan de andere kant was het direct na de stop raak en zou hydrauliek erg toevallig zijn en is een probleem veroorzaakt door wisselen van de band op zich logischer.d-vine schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:28:
Dus...![]()
Dit had ik niet verwacht
https://twitter.com/Scarb...bP5GtNpt0uWZRtVeey-g&s=19
[Afbeelding]
erutangiS
Volgens mij ontkende GP het probleem met de batterij? Verstappen zal gemerkt hebben dat hij vermogen miste en hebben geroepen dat het "de batterij" was. GP zijn reactie was iets als / interpreteerde ik als "we zien het probleem, maar... het is niet de batterij". Dat kan dus alsnog brandstoftoevoer zijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Die kan ik niet zo plaatsen. Want je weet als team hoeveel brandstof je in de tank stopt. Je hebt een fuel flow sensor die je uit kan lezen tijdens de race en dan horen ze echt wel te weten wanneer het kritiek aan het worden is qua brandstof. Ook snap ik niet hoe er eerst een hydraulisch probleem lijkt te ontstaan met Verstappen zijn stuur edit: nee, ander probleem zo te zien, vervolgens er iets mis is met de batterij en dan opeens de motor wegvalt.
Volgens mij is zijn nummer nog steeds 33 maar rijd hij met 1.AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:35:
[...]
PayPal aanmaken en je bankrekening eraan koppelen. Dan kopen via de Google play store. Misschien dat het inmiddels ook gewoon via de site kan.
[...]
Hoort het niet "MV1" te zijn?
Ja of de consumptie te agressief, in beide gevallen zou het performance schelen.TheBrut3 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:40:
Als Max echt te weinig benzine bij had, dan had zijn racepace dus eigenlijk nog wat langzamer moeten zijn.
Zal niet van het tegen de jack rijden zijn, maat van het wisselen van de wielen.Chefbierrr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:40:
Overigens is zo een verbogen stang ook wel een vervelend probleem om op te lossen. Zoals ik begrepen heb zit daar nogal wat technisch design vernuft in en is niet iets dat je even zomaar veranderd. Zaak om dus niet te agressief tegen de jack aan te rijden wat natuurlijk weer een paar tiende kost in tijd.
Dan weten ze gewoon dat ze een auto hebben die het podium niet eens haalt. Die moeten van heel ver komen en ze hebben nog geen oplossing gevonden.
Ze weten dat ze nu het derde team zijn, dit is gewoon dikke bonus. Over een paar races zijn ze weer de snelste en is het volgende kampioenschap weer in zicht.Palindrome schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:44:
Mercedes fans ,en toto die oprecht blij zijn met een P3 die ze dankzij een fluke hebben gekregen, geen eigen inzet, raar.
Dan weten ze gewoon dat ze een auto hebben die het podium niet eens haalt. Die moeten van heel ver komen en ze hebben nog geen oplossing gevonden.
Zelfs dat is erg plausible... zelfs standaard stabilisator stangetjes verbuigen niet zomaar. Daar heb je echt veel kracht voor nodig, dus lijkt mij sterk dat dit tijdens de pitstop is gebeurd.MikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:43:
[...]
Zal niet van het tegen de jack rijden zijn, maat van het wisselen van de wielen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Een paar rondes voor het einde was het P5 en 6. En opeens P3 en 4. Dan is het toch logisch dat je blij bent?Palindrome schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:44:
Mercedes fans ,en toto die oprecht blij zijn met een P3 die ze dankzij een fluke hebben gekregen, geen eigen inzet, raar.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |