[F1 2022] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste
Acties:
  • 136.892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 20:50
ArcticWolf schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Zelfs dat is erg plausible... zelfs standaard stabilisator stangetjes verbuigen niet zomaar. Daar heb je echt veel kracht voor nodig, dus lijkt mij sterk dat dit tijdens de pitstop is gebeurd.
probleem ontstond direct na een pitstop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20
Terug gekeken, wat een deceptie zeg. En HAM toch weer de wind mee vanaf de safety car, zal ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:10:
Tussen al die sensoren, is er niet 1 tussen die de hoeveelheid brandstof meet? Of zeg ik nu iets heel raars…
Ik denk haast dat er geen brandstofhoeveelheidsensor in zit. Je kan toch niet bijvullen tussentijds, dus hoef je het ook niet "live" te meten. Ze wegen de wagen elke keer, dus ze weten hoeveel kilo brandstof er verbruikt wordt en daar berekenen ze de start-hoeveel brandstof mee.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chefbierrr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:47:
[...]

probleem ontstond direct na een pitstop.
Jij krijgt echt niet met de hand een stang gebogen. Zelfs als je hem van de krik zou laten flikkeren dan is het erg plausible dat een stang buigt.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik weet het niet hoor, met deze foto. Is die stang werkelijk krom of vertekent de bolling van de cameralens het beeld of zijn die gele lijntjes gewoon krom getekend?

Ik wacht liever de officiële verklaring van het team even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:57
ArcticWolf schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:57:
[...]

Jij krijgt echt niet met de hand een stang gebogen. Zelfs als je hem van de krik zou laten flikkeren dan is het erg plausible dat een stang buigt.
Er zijn ook nog verbindingen tussen de carbonfibers die wel door kunnen buigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:57
Exocet schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Over een paar races zijn ze weer de snelste en is het volgende kampioenschap weer in zicht.
Gebaseerd op ? Het gat is gewoon enorm en zowel bij Ferrari en redbull kan de tweede rijder goed meekomen dus dat zijn 4 coureurs die al om het podium strijden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
poh... als dit echt een ding is/wordt dan vraag ik mij af hoe de FIA dit gaat oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ca2lC3vl.png

Gasly's DNF was wel echt brandstof gerelateerd (kon je zien aan de vlammen en het type blusser wat werd gebruikt)

[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 20-03-2022 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:53
slijkie schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:37:
Wel met engels commentaar gekeken, ik weiger dat Viaplay aan te horen.

Wat ik niet snap is dat GrandPrixRadio nog steeds niet door heeft dat ze eens een fatsoenlijk CDN moeten nemen ipv bij de lokale boeren lopen de kloten. Was gisteren met FP3/Q al erg duidelijk. 8)7
Heb vanmiddag ook met engels commentaar gekeken, vorig jaar nog met commentaar van Olav bij Ziggo. Toen waren er regelmatig opmerkingen over Olav als hij een foutje maakte in het commentaar, maar bij die commentatoren van Sky gebeurt dat ook gewoon. Niet zo gek natuurlijk als je een snelle sport continue bij moet blijven.
Volgende race eens GP Radio proberen...

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
urk_forever schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Heb vanmiddag ook met engels commentaar gekeken, vorig jaar nog met commentaar van Olav bij Ziggo. Toen waren er regelmatig opmerkingen over Olav als hij een foutje maakte in het commentaar, maar bij die commentatoren van Sky gebeurt dat ook gewoon. Niet zo gek natuurlijk als je een snelle sport continue bij moet blijven.
Volgende race eens GP Radio proberen...
Inderdaad zo zie je maar weer dat Olaf zo slecht nog niet is, Viaplay commentaar is slaapverwekkend. En het Engels commentaar is ook niet echt mijn ding.
Hoop snel dat Grand Prix Radio de problemen kan oplossen met de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

offtopic:
Ik baal ook echt dat ik maar geen F1TV abonnement kan afsluiten omdat ik alleen maar problemen heb met creditcards. Want ik zou normaal gesproken de onboards erbij hebben gepakt en eens terug hebben gekeken. :/

[/quote]

Ja, dat gezeik had ik ook. Maar uiteindelijk via Apple account gekocht en dat abonnement werkt ook via de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:24
Maar stel dat het bij RBR inderdaad de brandstofpomp is. Heb ook al gelezen dat die te warm kan worden door de huidige ontwerpen, dan ben je als RBR toch gewoon genaaid? Dan is de kans dat je volgende week problemen krijgt ook aanwezig en verlies je buiten jouw schuld heel veel punten. En zo’n verplicht onderdeel beïnvloedt dan de strijd om het kampioenschap.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:11:
poh... als dit echt een ding is/wordt dan vraag ik mij af hoe de FIA dit gaat oplossen.

[Afbeelding]

Gasly's DNF was wel echt brandstof gerelateerd (kon je zien aan de vlammen en het type blusser wat werd gebruikt)
Aan de vlammen te zien had gasly genoeg brandstof toevoer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 16:34
Herko_ter_Horst schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Ik denk haast dat er geen brandstofhoeveelheidsensor in zit. Je kan toch niet bijvullen tussentijds, dus hoef je het ook niet "live" te meten. Ze wegen de wagen elke keer, dus ze weten hoeveel kilo brandstof er verbruikt wordt en daar berekenen ze de start-hoeveel brandstof mee.
<je post verkeerd gelezen>

Kan me inderdaad voorstellen dat er naast een sensor die het daadwerkelijke (live) verbruik meet, geen sensor aanwezig is die meet hoeveel brandstof er nog in de tank aanwezig is.

[ Voor 34% gewijzigd door TIGER1125 op 20-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:21:
Maar stel dat het bij RBR inderdaad de brandstofpomp is. Heb ook al gelezen dat die te warm kan worden door de huidige ontwerpen, dan ben je als RBR toch gewoon genaaid? Dan is de kans dat je volgende week problemen krijgt ook aanwezig en verlies je buiten jouw schuld heel veel punten. En zo’n verplicht onderdeel beïnvloedt dan de strijd om het kampioenschap.
Beetje hetzelfde idd als een klapband door een fabricagefout inderdaad en vervolgens de schuld in eigen schoenen geschoven krijgen.

spoiler:
* kuch * Baku Stroll & Verstappen * kuch *

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:04
TIGER1125 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:24:
[...]

Volgens mij is die er wel, want na het gehele Ferrari incident een paar jaar geleden zit de FIA daar dik op, juist om te voorkomen dat er meer brandstof dan toegestaan verpompt wordt.

Dan zou hij of voor beide partijen uitleesbaar moeten zijn of er is er één van de FIA en van het team aanwezig aangezien je dat live verbruik gewoon wil weten zeker wanneer je ten minste één liter brandstof moet kunnen overleggen wanneer de FIA daarom vraagt.
Wat @Herko_ter_Horst bedoelt is dat er geen sensor zal zijn die meet hoeveel brandstof er nog in de tank zit. Er is immers jarenlang al een sensor die het brandstofverbruik meet. Als je 100KG erin gooit en de sensor heeft 50KG gemeten weet je dus ook dat er nog 50KG in de tank zit. Na het Ferrari verhaal van 2019 is er inderdaad wel een tweede sensor bij gekomen, maar ook dat is een fuelflow sensor (die anders meet en de teams geen toegang toe hebben) die dus alleen het verbruik meet en niet hoeveel er nog in de tank zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:44

Osxy

Holy crap on a cracker

Andere teams zouden er ook last van kunnen krijgen dan, tenzij het een samenloop is van design RB en de pomp.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:01
Herko_ter_Horst schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:56:
[...]

De maximale brandstoftoevoer is gelimiteerd, dus er moet wel een sensor in om het te meten. Ook moet er wat over blijven, dus moeten ze het exacte verbruik wel bijhouden in plaats van een theoretische berekening hoeveel de motor verbruikt zou moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

Het is dat Hamilton en Russell Perez konden ontwijken toen hij plots spinde, maar net zo goed was dat een driedubbele DNF geweest. Als dat dan door een standaard brandstofpomp met een ontwerpfout gebeurt, dan lijkt het mij dat zoiets nog wel eens een dingetje kan gaan worden als iemand anders zijn motor op hoge snelheid plots vast slaat met een crash tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:20:
[...]

Strafpunten op de licentie
Je krijgt geen strafpunten op je superlicentie als er een technische overtreding plaatsvindt. Ik bedoel het zou ook nogal raar zijn als je strafpunten op je licentie krijgt voor iets dat je niet weet, niet kan voelen en ook niets aan kan doen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:07
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOUZKPiXMAAnn8Q?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOUZKKuXIAEr0KS?format=jpg&name=large

En nu hopen dat Haas (vooral MAG) dit kan volhouden

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 20-03-2022 21:35 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Jasphur schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:32:
[Afbeelding]

En nu hopen dat Haas (vooral MAG) dit kan volhouden
Ik gun het Gunter ook. Als ik kijk naar het vorige seizoen. Wat een ellende moet die man gehad hebben met onze Rus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
KlaasjeNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Ik weet het niet hoor, met deze foto. Is die stang werkelijk krom of vertekent de bolling van de cameralens het beeld of zijn die gele lijntjes gewoon krom getekend?

Ik wacht liever de officiële verklaring van het team even af.
De foto is alleen ter illustratie om welke stangen het gaat niet de foto waarop het bewijs is te vinden

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Honda :X

Perez :X

Ferrari
*O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O*
*O* *O*
*O*
*O* *O*
*O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O*

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 21:02

The_Scarabial

MTB for life!

Net met een half oog teruggekeken, maar man man wat deceptie op het eind. Wel mooi gevecht van LEC en VER na de 1e pitstop, verder vrij saaie race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:04
Net de race pas terug kunnen kijken. Wat een teleurstelling voor die dubbele uitvalbeurt bij Red Bull en het podium voor Hamilton.

Wel mooi voor Ferrari en zeker ook voor Haas, eindelijk weer in de punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik vind het een mooie race, verrassende dingen. Jammer, dat er problemen waren met Red Bull maar dat komt vast wel goed in de aankomende racen. Geen punten verzamelen moet niet zo'n probleem zijn als dat was bij sommige races vorig jaar ook het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat een race! Het ziet er naar uit dat we 3 teams gaan krijgen die gaan strijden voor de titel. Plus de achterblijvers die verrassend gereden hebben. Als deze lijn het hele seizoen doortrekt wordt het weer een mooi seizoen. En die 3 stops, wat gaf dat extra spanning zeg. Hopelijk wordt dat ook iets dit jaar. Meer stoppen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het lijkt van AMuS te komen dat er dus inderdaad gedoe met de standaard brandstofpomp is...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:04
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:07:
Het lijkt van AMuS te komen dat er dus inderdaad gedoe met de standaard brandstofpomp is...
[Embed]
Dat wordt nog wat om binnen een week op te lossen dan.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 20:07
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOUmT9rWYAASozZ?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:09

flessuh

Set sail for fail!

TinusXIII schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Dat wordt nog wat om binnen een week op te lossen dan.
Een onderdeel van de FIA dat teams mogelijk heel veel geld kan kosten dus ik gok dat niet alleen Red Bull er heel goed naar gaat kijken

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 15:07
[Embed]
Als dat echt het geval is, dan is RBR toch wel zwaar benadeeld. Zal helaas niet kunnen worden gecompenseerd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Een onderdeel van de FIA dat teams mogelijk heel veel geld kan kosten dus ik gok dat niet alleen Red Bull er heel goed naar gaat kijken
Er valt weinig naar te kijken aangezien het een standaard onderdeel is.

Dat dus blijkbaar een dubbele uitval beurt veroorzaakt :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[Embed]
Zou het dan niet kunnen dat die pomp bij Honda motoren aan meer trillingen wordt blootgesteld? Of op een zeer ongelukkige plek gemonteerd zit waar veel trillingen zijn ten opzichte van de andere fabrikanten ?

Het valt wel op dat er 3 Honda’s stuk zijn en de rest niet….hopelijk iets wat snel op te lossen is, anders wordt dit seizoen een inhaalrace voor RBR en AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Zou het dan niet kunnen dat die pomp bij Honda motoren aan meer trillingen wordt blootgesteld? Of op een zeer ongelukkige plek gemonteerd zit waar veel trillingen zijn ten opzichte van de andere fabrikanten ?

Het valt wel op dat er 3 Honda’s stuk zijn en de rest niet….hopelijk iets wat snel op te lossen is, anders wordt dit seizoen een inhaalrace voor RBR en AT.
Als ze het niet snel oplossen, is het seizoen al bijna mislukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

Wok

Dakloos...

Seizoen is voor mij al verziekt en klaar...

Tof dat Ferrari weer vooraan staat i.p.v. Mercedes, maar Red Bull verneukt het gewoon weer....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 10-10 15:07
Wok schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:19:

Tof dat Ferrari weer vooraan staat i.p.v. Mercedes, maar Red Bull verneukt het gewoon weer....
Het seizoen is lang. VER had vorig jaar als ik het goed heb 3 dnf's. En toch WDC gewonnen. Dus niet te snel wanhopen zou ik zeggen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

Harrie

NederVlaming

Er ging wel veel mis bij RB had ik het idee, niet enkel die fuel pumps.. De power steering, en ook de strategie bij Perez vond ik wat vreemd. En dan ook nog eens Ferrari die pitstops een halve seconde sneller doet. Dat verwacht je niet van RB.

Maar ik zie ze hier nog wel van terugkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:18

Rustig aan pas de eerste GP en het ging vooral mis met wat mechanische problemen die gewoon te verhelpen zijn.

De snelheid is er, moet je nagaan dat Max maar een paar tienden verloor met een gammele auto ten opzichte van Charles.

Het is een lang seizoen met veel ontwikkelingen in het vooruit zicht voor alles teams genoeg spanning wat er komen gaat.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hebben ze zich niet gewoon vergist in de hoeveelheid brandstof bij Redbull?

'vorig jaar deden we er altijd voor 135 euro brandstof in'
Daar kom je tegenwoordig niet zo ver meer mee hè :+

Het seizoen is weer begonnen hoor. :)
Valse start van Redbull zorgt er voor dat Max meteen weer in de achtervolging moet.
Ferrari die de rol van Mercedes vlekkeloos overgenomen heeft.
Nieuwelingen en teruggekeerde ouwelingen die gewoon punten pakken.
McLaren die de rol van Haas vlekkeloos overgenomen heeft.

Hopelijk gaan we veel meer gekkigheid krijgen dit seizoen. Vooral meer Verstappen Leclerc gevechten :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:24
dr.lowtune schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Las op motorsport.com dat de koeling van de pomp ook problemen kan geven doordat de auto’s nu dichter achter elkaar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Las op motorsport.com dat de koeling van de pomp ook problemen kan geven doordat de auto’s nu dichter achter elkaar.
Een vloeistof pomp laten oververhitten is best een uitdaging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb totaal niks met Ferrari en dan helemaal niet met Charles.
Ik denk dat Schumi die afkeer heeft veroorzaakt.. ook het geniepige gedoe van een paar jaar geleden heeft niet geholpen.
Ik hoop dat McLaren het lek snel boven heeft, dit was een dramatisch weekend voor hun.

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:01

En waarom is het seizoen nu al verziekt en klaar voor jou? Waarom "verneukt" RBR het gewoon weer, hebben ze een patroon van dat doen? Ze waren afgelopen jaren het 2e team achter een superdominant Mercedes, dan lukt je niet als je het continue aan het verneuken bent.

Dat vraag ik me altijd af met zulke sfeer-verziekende negatieve reacties, meteen na 1 slechte race is meteen het hele seizoen verloren. Met zo een insteek vraag ik me af waarom je zou kijken, er zullen namelijk wel vaker wedstrijden zijn waarvan de uitslag je niet aan zal staan, terwijl een race toch 1.5-2 uur duurt (+ alle uren die die negativiteit je bezig houdt), dan zou ik mijn tijd wel leuker kunnen besteden dan meteen compleet in de negativiteit schieten als het een keer niet de uitslag is die ik zou willen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Poh man, zou dit echt een standaard component zijn mbt uitvallen Verstappen, Perez en Gasly :?

Waarom alleen “Honda” team(s)?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Ik vond het wel wat eigenlijk. Redelijk wat inhaal acties en ook gevechten die langer dan 1 bocht duren. Vind ik leuk.

Ferrari is sneller dan RBR, denk dat Max sowieso weinig kans had gemaakt, ook als hij andere beslissingen had gemaakt in de race. Jammer maar helaas, maar ik vind het eigenlijk veel leuker als Leclerc zonder veel moeite wint, dan Hamilton en Toto :+

Erg jammer dat Red Bull het op het einde zo weg heeft gegooid. Super zonde... :(

Hopelijk kunnen de issues die nu vooral Honda motoren lijken te plagen, worden opgelost...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Omdat de Ferrari ook Italiaanse rommel is en dat blijkbaar wel goed met Italiaanse brandstofpompen :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
Net de race pas terug kunnen kijken.
Wat een bizar begin van het seizoen. Wat gun ik het Ferrari eigenlijk wel om weer eens mee te doen.. Die hebben zulke shit jaren achter de rug.
Leuk om zoveel actie op de baan te zien.. en wat een respect voor Magnussen.. Stoer hoor.
Ben weer helemaal enthousiast voor dit seizoen.

Hopelijk fixt RedBull hun probleem snel en kunnen ze weer snel een inhaalslag maken qua punten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hansvk schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:22:
[...]
Het seizoen is lang. VER had vorig jaar als ik het goed heb 3 dnf's. En toch WDC gewonnen. Dus niet te snel wanhopen zou ik zeggen.
En dan mag HUN er ook nog bij worden opgeteld, want die 9e plek met een halve auto was ook geen representatief resultaat voor Verstappen.

Maar uitvallen door mechanische pech doet tegenwoordig toch wel extra zeer, en al helemaal indien het beide auto's treft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik vond de regie overigens echt dramatisch vandaag. Ze misten inhaalacties (zelfs het begin van die van Perez op Hamilton), lieten het publiek te vaak en te lang zien terwijl er van alles gaande was, brachten pitstops niet of te laat in beeld. Ze liepen echt constant achter de feiten aan. Dat mag volgend weekend echt wel stukken beter.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54

Ja? Jij trekt al dergelijke conclusies na één race..
Beetje kortzichtig wel hoor.
Sowieso dat het hele seizoen meteen verziekt is, terwijl we echt een toffe race hebben gezien met veel actie tussen allerhande teams. En niet alleen een Mercedes vs Red Bull feestje.
Laat ze allemaal maar werken voor hun geld, dat houdt het spannend.

Er zou echt geen reet aan zijn als Max nu elke race met 10 seconden voorsprong zou winnen (zoals Mercedes vorige jaren)
Dan is er qua race niets spannends te zien.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:45
Voordeel is nog dat Ferrari geen echte nummer 1 heeft dus voorlopig gaan die bij elkaar ook punten wegsnoepen. In tegenstelling tot wanneer je strijdt met Hamilton, die altijd voorrang krijgt binnen het team.

Verder vond ik, buiten kleine acties, de race best saai. Het was al snel een trein en zonder SC of problemen bij teams was er weinig gebeurt.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 20-03-2022 23:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Het was voor Ferrari misschien zelfs wel makkelijker geweest als Sainz direct 11 punten achter had gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik hoop dat ze volgende week dieper in gaan om de problemen bij Red Bul bij the Tech Show 'n Tell! Of was dat maar eenmalig? Kan het trouwens niet terug vinden op F1 TV Pro

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Volgens mij heb jij de race niet gezien.

Red Bull had domme pech. Dat had niks met verprutsen te maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:39:
[...]

Volgens mij heb jij de race niet gezien.

Red Bull had domme pech. Dat had niks met verprutsen te maken.
Er valt niet veel te verprutsen aan fia geleverde onderdelen.
En gezien er al berichten waren over problemen met die pomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

KlaasjeNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:02:
Ik vond de regie overigens echt dramatisch vandaag. Ze misten inhaalacties (zelfs het begin van die van Perez op Hamilton), lieten het publiek te vaak en te lang zien terwijl er van alles gaande was, brachten pitstops niet of te laat in beeld. Ze liepen echt constant achter de feiten aan. Dat mag volgend weekend echt wel stukken beter.
Niet beter/slechter dan anders wat mij betreft. Er gebeurt soms nu eenmaal veel tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Volgende keer even wat uitleg over het filmpje ipv alleen het filmpje plaatsen.

Jammer van de uit valbeurt van beide RBR, mooi van FER. Duidelijk dat op dit moment de FER motor goede zaken heeft gedaan. En Als er geen SC was geweest aan het einde dan had MER toch wel op een flinke achterstand gefinisht. Die hebben ook nog wat werk te doen.

Het stuiteren bij alle teams leek wel zo goed als verdwenen.

Op naar de volgende 22 races :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:48
ArgantosNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:43:
[...]

Er valt niet veel te verprutsen aan fia geleverde onderdelen.
En gezien er al berichten waren over problemen met die pomp.
Aan de pomp zelf niet.

Maar als RbR zelf de koelling er voor moet ontwerpen en zelf moeten zorgen hoe hij word geïntegreerd in de wagen....

Ik vind het een beetje te voorbarig om te stellen dat het een fia onderdeel is en daarmee een fia probleem.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Edgenumber schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:16:
[...]

Aan de pomp zelf niet.

Maar als RbR zelf de koelling er voor moet ontwerpen en zelf moeten zorgen hoe hij word geïntegreerd in de wagen....

Ik vind het een beetje te voorbarig om te stellen dat het een fia onderdeel is en daarmee een fia probleem.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een gestandaardiseerd product aan de eisen van redbull moet voldoen om heel te blijven. Ze hebben echt een rare design filosofie daar. Het moet werken volgens hun standaarden en anders gaat het kapot.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 11-10 08:41
Overigens laat Magnussen zien hoe zonde al die paid drivers zijn. No way dat Mazepin hier ook naar plek 5 was gereden.

Als hij niet dat fake vriendelijke zou hebben is Latifi geen haar beter dan Mazepin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:47
Franco10 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:38:
Overigens laat Magnussen zien hoe zonde al die paid drivers zijn. No way dat Mazepin hier ook naar plek 5 was gereden.

Als hij niet dat fake vriendelijke zou hebben is Latifi geen haar beter dan Mazepin.
Stroll *proest*🫣

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Was inderdaad dramatisch. Dan zag je op de live-timing dat er een inhaalactie aan zat te komen of al bezig was, zaten we ondertussen secondenlang naar het publiek te kijken of naar de official in dat hokje bij start/finish. En dan kwam die actie daarna als herhaling nog een keer voorbij.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eens. En als ze wat gemist hebben, herhalen ze het waardoor je het volgende moment mist… Hopelijk wordt dit beter over het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Derby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:22:
[...]

Het zou niet de eerste keer zijn dat een gestandaardiseerd product aan de eisen van redbull moet voldoen om heel te blijven. Ze hebben echt een rare design filosofie daar. Het moet werken volgens hun standaarden en anders gaat het kapot.
Daar lijkt het wel op. Alleen “hun” auto’s hadden er last van. Let wel er is al meer geklaagd door teams over dit component, niet alleen door RedBull AFAIK.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:33
Toch wel genoten van de race hoor. Voor het seizoen jammer dat beide RB's uitvallen (en wel weer tekenend hoeveel geluk HAM toch weer heeft, naast dat die natuurlijk wel heeft laten zien dat die echt wel kan racen). Dit is toch wel een aardig gat in het constructeurs-kampioenschap...

Maar de race, en de rondes tussen Leclerc en Max na beide pitstops. Wat is het toch gaaf racen zo dicht op elkaar, en met DRS erbij. En uiteindelijk IMHO leclerc terecht de winnaar tussen die 2. Max had toch teveel foutjes vond ik...

- Max had bij de start er al voorbij gekunt, als die geen wheelspin had gehad na die eerste 30/40 meter
- na de pitstop mooie acties, maar uiteindelijk is die té gretig en wil die élke ronde inhalen wat misschien onnodig was... en daardoor verremt die zich komt die buiten DRS
- Bij de herstart was die te druk met Leclerc onder druk zetten, waardoor Leclerc heel mooi kon wegrijden bij de herstart. Ik zal niet zeggen dat Max hem anders had kunnen bijhouden zonder DRS, want Leclerc was toch steeds 0,1/0,2 seconden sneller zonder DRS. Maar op deze manier kon die er geen druk op houden.

Leclerc dus terecht gewonnen. Maar Max verdiende IMHO de 2e plaats. Gevolgd door Sainz en Perez. En dat had het seizoen ook meteen spannend gemaakt.... Ja er is nog een lange weg te gaan, het seizoen is lang etc. Maar er zal toch anders geraced worden met een grotere voorsprong, want Ferrari en Leclerc kunnen zich nu makkelijker een 3/4 veroorloven.

Maar tot nu toe geen spijt dat ik Viaplay heb genomen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

alienfruit schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:31:
Ik hoop dat ze volgende week dieper in gaan om de problemen bij Red Bul bij the Tech Show 'n Tell! Of was dat maar eenmalig? Kan het trouwens niet terug vinden op F1 TV Pro
De Show 'n Tell info zit verstopt in de 'Tech Talk' (https://f1tv.formula1.com...0005515/tech-talk-bahrain)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 10-10 08:40
Bastie-88 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:24:
Ben wel benieuwd wat het probleem nu wat bij RBR. Ik had het idee dat vlak voor het uitvallen van VER ook de lichten op de achtervleugel haperde tov achterlicht bij de diffuser (Links lichtte niet op rechts wel). Misschien electronica die oververhit is geraakt en volledige malfunction heeft gehad
Ditzelfde was ook aanwezig bij Perez.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 10-10 12:36
Waah schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:56:
Toch wel genoten van de race hoor. Voor het seizoen jammer dat beide RB's uitvallen (en wel weer tekenend hoeveel geluk HAM toch weer heeft, naast dat die natuurlijk wel heeft laten zien dat die echt wel kan racen). Dit is toch wel een aardig gat in het constructeurs-kampioenschap...

Maar de race, en de rondes tussen Leclerc en Max na beide pitstops. Wat is het toch gaaf racen zo dicht op elkaar, en met DRS erbij. En uiteindelijk IMHO leclerc terecht de winnaar tussen die 2. Max had toch teveel foutjes vond ik...

- Max had bij de start er al voorbij gekunt, als die geen wheelspin had gehad na die eerste 30/40 meter
- na de pitstop mooie acties, maar uiteindelijk is die té gretig en wil die élke ronde inhalen wat misschien onnodig was... en daardoor verremt die zich komt die buiten DRS
- Bij de herstart was die te druk met Leclerc onder druk zetten, waardoor Leclerc heel mooi kon wegrijden bij de herstart. Ik zal niet zeggen dat Max hem anders had kunnen bijhouden zonder DRS, want Leclerc was toch steeds 0,1/0,2 seconden sneller zonder DRS. Maar op deze manier kon die er geen druk op houden.

Leclerc dus terecht gewonnen. Maar Max verdiende IMHO de 2e plaats. Gevolgd door Sainz en Perez. En dat had het seizoen ook meteen spannend gemaakt.... Ja er is nog een lange weg te gaan, het seizoen is lang etc. Maar er zal toch anders geraced worden met een grotere voorsprong, want Ferrari en Leclerc kunnen zich nu makkelijker een 3/4 veroorloven.

Maar tot nu toe geen spijt dat ik Viaplay heb genomen
Bij de herstart had hij dat gedoe met zn stuur, 100% dat je dan niet 100% focus meer hebt omdat er toch iets aan je knaagt.

Eens bij de stop, iets te gretig. Was te opgefokt geworden door de call van het team (rustig rijden in outlap). Had Leclerc pas na de DRS lijn moeten passeren. Maar uiteindelijk had het niet uigemaakt, Leclerc was er wel weer voorbij gekomen.

Nieuwe auto's lijken top, veel meer actie gezien als anders. Van mij mag de DRS er wel af :) Zullen ze minder inhalen, maar wel veel mooier.

25 punten is niks met nog 22 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 10-10 12:36
Martin0 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Ik twijfelde aan mijn stream :P Benieuwd of hier echt was mis ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:12
Martin0 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Dat zag ik ook bij andere auto's, ik zat al af te vragen of het een nieuwe feature was om dingen duidelijk te maken aan de coureur die erachter rijdt.
Hoewel, ik zag het volgens mij bij de AT's, maar die kampen met hetzelfde probleem.

Verder wel mooie race gezien, leuk dat het veld weer een beetje door elkaar heen geschud wordt, nu maar hopen dat teams zoals Ferrari en Haas het vol kunnen houden voor de rest van het seizoen, en niet dat ze meteen weer inkakken.
RBR en Mercedes hebben nog flink wat huiswerk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
meenkdrie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:10:
[...]
Bij de herstart had hij dat gedoe met zn stuur, 100% dat je dan niet 100% focus meer hebt omdat er toch iets aan je knaagt.
Heb ook het vermoeden dat hij het niet volledig vertrouwde. Hij had daar bij het begin van het issue al een paar opmerkingen over gemaakt en vragen over gesteld.

Hij leek ook niet committed bij de herstart. Hij reed bijna naast Leclerc, maar wel aan de binnenkant van de bocht. Het was voor Leclerc dus niet zo moeilijk om bijna bij het ingaan van de bocht vol op het gas te gaan. Verstappen moet daarop reageren en de radius van de bocht is veel krapper. No way dat je Leclerc dan nog kunt bedreigen op het rechte stuk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastie-88 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:24:
Ben wel benieuwd wat het probleem nu wat bij RBR. Ik had het idee dat vlak voor het uitvallen van VER ook de lichten op de achtervleugel haperde tov achterlicht bij de diffuser (Links lichtte niet op rechts wel). Misschien electronica die oververhit is geraakt en volledige malfunction heeft gehad
Viel mij ook op.

Maar als de brandstofpomp inderdaad is gaan lekken vanwege oververhitting en er komt brandstof bij de elektronica dan gaat het dus fout.
Bij Gasly lijkt het daadwerkelijk op dat het een brandstof brand was, wat ook weer in lijn ligt met een lekkende brandstofpomp.
Die pompen worden standaard al gigantisch heet, kan zomaar zijn dat een pitstop en de SC's nog meer problemen gaven voor de al te hete pomp en dat was de druppel zeg maar. Die scenario's hebben ze allemaal niet kunnen testen.

Ik geloof overigens ook niet echt dat er een stang verbogen was, eerder dus een elektronisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Het lijkt er dus op dat die benzinepompen een structureel probleem hebben en niet geschikt zijn voor de taak waarvoor ze bedoeld zijn. E10 is trouwens troep die de hele bende kapot kan vreten als het materiaal er niet goed op aangepast is. Maar dat weten de meesten al wel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:23:
[...]

Die pompen worden standaard al gigantisch heet, kan zomaar zijn dat een pitstop en de SC's nog meer problemen gaven voor de al te hete pomp en dat was de druppel zeg maar. Die scenario's hebben ze allemaal niet kunnen testen.
En ook Hulkenberg werd een keer verteld een ronde door te rijden voor de pitstop om af te koelen. Daar werd dan niet bij gezegd waarom, maar het geeft te denken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
Ik ben trouwens positief verrast door Leclerc. Ik had niet verwacht dat hij zo snel zou zijn, en Sainz valt me wat dat betreft wel wat tegen, had hem toch aan de staart van Max verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
De_Bastaard schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:45:
Ik ben trouwens positief verrast door Leclerc. Ik had niet verwacht dat hij zo snel zou zijn, en Sainz valt me wat dat betreft wel wat tegen, had hem toch aan de staart van Max verwacht.
Je merkt dat ook duidelijk bij de reactie van sianz zelf. Hij weet donders goed dat hij veel te ver off the pace was vergeleken LEC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 14:38
Franco10 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:38:

In dat opzicht is het wel mooi om te zien wat er gebeurt als er een veteraan in het team wordt gezet. Bij het vorige seizoen was Mazepin vaak de brokkenpiloot waardoor het leek dat Schumacher de betere van de twee was. Komt Magnussen last minute even aanhobbelen en rijdt een veel betere quali/race dan Schumacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Schumacher werd wel rondgetikt in het begin door ocon, maar mee eens. Nooit een supertalent gevonden trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Vond alo ook tegenvallen. Oco heeft hem een aantal keer ingehaald zelfs met 5s penalty. Vorig seizoen was hij sneller...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
Chefbierrr schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Je merkt dat ook duidelijk bij de reactie van sianz zelf. Hij weet donders goed dat hij veel te ver off the pace was vergeleken LEC.
Ja, onverwacht. Vorig jaar liet hij duidelijk zien dat hij het wel bij kon houden. Of Leclerc kon niet overweg met die Ferrari van vorig jaar en Sainz wel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 07:27
De_Bastaard schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Ja, onverwacht. Vorig jaar liet hij duidelijk zien dat hij het wel bij kon houden. Of Leclerc kon niet overweg met die Ferrari van vorig jaar en Sainz wel ofzo.
Maybe. Maar ik heb wel altijd het gevoel gehad dat Leclerc net als Verstappen zo'n once in a decade talent is.
Dus niet zo gek dat Carlos er niet altijd bij zit.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 11-10 17:42
Mark Hughes zegt dat "fuel cavitation" het waarschijnlijke issue is. De nieuwe brandstof heeft een hogere temperatuur en verdampt sneller als de tank bijna leeg is. Als de pomp daardoor lucht aan gaat zuigen dan stopt de boel met werken (als ik het zo goed begrepen heb in ieder geval). Hij gaat nog verder door te zeggen dat veel teams dit probleem al ontdekt hadden tijdens het testen, maar door de compacte test planning van Red Bull dit probleempje gemist is.

https://the-race.com/form...oots-of-red-bulls-defeat/

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Soepstengel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:35:
Mark Hughes zegt dat "fuel cavitation" het waarschijnlijke issue is. De nieuwe brandstof heeft een hogere temperatuur en verdampt sneller als de tank bijna leeg is. Als de pomp daardoor lucht aan gaat zuigen dan stopt de boel met werken (als ik het zo goed begrepen heb in ieder geval). Hij gaat nog verder door te zeggen dat veel teams dit probleem al ontdekt hadden tijdens het testen, maar door de compacte test planning van Red Bull dit probleempje gemist is.

Dat vind ik wel een zware claim om te stellen. Ben wel benieuwd of ze het kunnen oplossen voor volgend weekend.
sjaool schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:36:
Het lijkt er dus op dat die benzinepompen een structureel probleem hebben en niet geschikt zijn voor de taak waarvoor ze bedoeld zijn. E10 is trouwens troep die de hele bende kapot kan vreten als het materiaal er niet goed op aangepast is. Maar dat weten de meesten al wel.
Eens, E10 is en blijft troep. Ook al kunnen de meeste motoren er 'prima' op draaien, dat betekent nog niet dat de rest ermee om kan gaan.
Er is al heel lang bekend dat het brandstofsystemen en leidingen aantast.

Dat spul komt ook echt niet in m'n auto, dan maar 10 cent per liter meer voor E5 / 98.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soepstengel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:35:

Oplossing is dan dus minder leeg rijden? Of meer benzine erin?

Lijkt er wel op alsof ze inmiddels alles aan doen om die auto's zo zwaar mogelijk te maken zeg. Zijn al 100 kilo te zwaar die dingen, en dan nog extra benzine meenemen om de pomp te ontlasten :X

Overigens lijkt me dit ook nogal een onvoorspelbaar fenomeen. Aantal bochten, temperatuur van de motor, buitentemperatuur etc kan dan verschil maken of je 5 of 20 extra liters mee moet nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 21-03-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:27
MikeyMan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Lijkt er wel op alsof ze inmiddels alles aan doen om die auto's zo zwaar mogelijk te maken zeg. Zijn al 100 kilo te zwaar die dingen, en dan nog extra benzine meenemen om de pomp te ontlasten :X
Ja klopt en het gewicht van de auto's laat ze ook veel langzamer lijken op de baan. Vooral in de langzamere bochten komen ze log en traag over.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Dat zou je denken idd, maar denk dat er nog wel meer moet gebeuren. Blijkbaar is er ondanks dat nog steeds een kans dat de pomp zo heet wordt dat er brandstof gaat lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ArcticWolf schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dat zou je denken idd, maar denk dat er nog wel meer moet gebeuren. Blijkbaar is er ondanks dat nog steeds een kans dat de pomp zo heet wordt dat er brandstof gaat lekken.
Lijkt me ook niet echt lekker zo. Bij Gasly is veel schade ontstaan...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Volgens mij zijn het twee fenomenen:
- brandstof verdampt. Die kan niet meer opgezogen worden. Motor krijgt dus geen brandstof
- door de damp IPV vloeistof koelt de pomp niet genoeg en gaat ie oververhitten.

Punt twee is nog te fixen met een andere pomp denk ik. Maar punt 1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Volgens mij zijn het twee fenomenen:
- brandstof verdampt. Die kan niet meer opgezogen worden. Motor krijgt dus geen brandstof
- door de damp IPV vloeistof koelt de pomp niet genoeg en gaat ie oververhitten.

Punt twee is nog te fixen met een andere pomp denk ik. Maar punt 1 niet.
Terug naar E5 ;)
Of meer brandstof.

Bij "straatauto's" installeren we meestal een secondary pomp als de hoofdpomp het niet trekt (of groter kan). We hebben 1 auto met 570pk en die trekt gewoon een kolk in de tank, zonder secondary pomp valt het vermogen weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Vooralsnog heb ik niet super genoten afgelopen zondag. En dat is niet omdat RBR uitviel. Met name de regie kan veel beter. Er mogen gerust minder replays worden uitgezonden. Ik hoef niet van ELKE DRS inhaalactie een replay te zien. En de timings op de main feed mogen ASAP gefikst worden. Ik miste nu een groot deel van mijn normale beleving van een race.

De helmet cams voegden wat mij betreft ook niets toe en waren eerder storend. Waarschijnlijk omdat dit bij avondraces (en kunstlicht) te veel vervelende reflecties geeft. Ik ben wel benieuwd naar helmet cams bij races overdag.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit nog even de herhaling van gisteren te kijken. Maar vraag me wel af waarom Max het achter elkaar in bocht 1 probeert. Die tweede DRS was zo te zien nuttiger dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Terug naar E5 ;)
Of meer brandstof.

Bij "straatauto's" installeren we meestal een secondary pomp als de hoofdpomp het niet trekt (of groter kan). We hebben 1 auto met 570pk en die trekt gewoon een kolk in de tank, zonder secondary pomp valt het vermogen weg.
Twee pompen die damp aanleveren zal voor de motor nog steeds niet opschieten vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:03:
[...]

Twee pompen die damp aanleveren zal voor de motor nog steeds niet opschieten vrees ik ;)
Maar het zijn dus nieuwe types? Vorig(e) ja(a)r(en) zijn andere pompen gebruikt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 11-10 16:45
Spotmatic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:01:
Vooralsnog heb ik niet super genoten afgelopen zondag. En dat is niet omdat RBR uitviel. Met name de regie kan veel beter. Er mogen gerust minder replays worden uitgezonden. Ik hoef niet van ELKE DRS inhaalactie een replay te zien. En de timings op de main feed mogen ASAP gefikst worden. Ik miste nu een groot deel van mijn normale beleving van een race.
Hier ben ik het wel mee eens, daarnaast was het totaal onduidelijk wie de snelste ronde in handen had. Voorheen stond er zo'n paars tekentje in beeld, kwam het ook groot bovenaan. Nu alleen eventjes in de timings, maar ook heel snel weer weg.

De helmet cam vind ik wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

ArcticWolf schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Terug naar E5 ;)
Of meer brandstof.

Benzine in een F1 auto zit niet gewoon in een tankje zoals bij een straatauto he, dat zit bijna als een soort gel/spons in de tank zodat het niet kan klotsen (de zogeheten tankslapper).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 11-10 17:42
ParaDroid2 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens, daarnaast was het totaal onduidelijk wie de snelste ronde in handen had. Voorheen stond er zo'n paars tekentje in beeld, kwam het ook groot bovenaan. Nu alleen eventjes in de timings, maar ook heel snel weer weg.

De helmet cam vind ik wel leuk :)
Ja inderdaad! Ik vind de hele graphics echt heel slecht dit seizoen. Die driver numbers mogen er wat mij betreft direct uitgehaald worden, super onduidelijk. Die hele siderbar is veel te donker, lijkt wel of we weer 4:3 beeld hebben.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soepstengel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ja inderdaad! Ik vind de hele graphics echt heel slecht dit seizoen. Die driver numbers mogen er wat mij betreft direct uitgehaald worden, super onduidelijk. Die hele siderbar is veel te donker, lijkt wel of we weer 4:3 beeld hebben.
Vond het sowieso bijzonder wat er allemaal mis ging in die zin. Alsof het wiel opnieuw uitgevonden is :/

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord