yo, hem em net ontdekt
Resultaat is ook vaak hetzelfde, veel praatjes en veel gebakken luchtRocketKoen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:15:
[...]
Die vergissing wordt vaker gemaakt bij Oostenrijkse mannen
Erg blij met deze uitslag, lijkt een erg leuk seizoen te worden zo. Mercedes zal vast wel aanhaken in de komende races, dus 3 teams die kunnen strijden om WDC en WCC!!
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Motorupdates zijn de komende jaren ook bevroren. Ik voorspel een slecht mercedes dit jaar!
Nu bezigShva schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:16:
Geen nabeschouwing op f1tv pro?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hmmm... uit f1technical:
https://www.f1technical.n...e06ffa51593489d&start=915
Een van de Japanners die bij het Honda PU project betrokken was suggereert dat een van de PU makers moeite had met de overgang naar E10 dit seizoen. Toch Mercedes ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Even raketmotor van vorig jaar afstoffen en done.Jelmer93 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:18:
Motorupdates zijn de komende jaren ook bevroren. Ik voorspel een slecht mercedes dit jaar!
Een Alfa op P6. Oh my, wat zou PoorLeno trots zijn geweest

PSN: xMaurice93
Gezien de positie van Aston Martin zou dat best kunnen.loekf2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19:
[...]
Hmmm... uit f1technical:
https://www.f1technical.n...e06ffa51593489d&start=915
Een van de Japanners die bij het Honda PU project betrokken was suggereert dat een van de PU makers moeite had met de overgang naar E10 dit seizoen. Toch Mercedes ?
Hulk trouwens zonder ritme sneller dan Stroll.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik hoor Horner zeggen, tussen checko en pole 3 tiende verschil .... dan heeft max misschien toch wel wat tijd ergens laten liggen.
Heerlijke Q gezien ... mooi dat Ferrari er weer bij zit.
Heerlijke Q gezien ... mooi dat Ferrari er weer bij zit.
https://f1manager.info/ranking/4605
<rant> Ben ik de enige die me opvreet over die sector kleuren? Hoe kunnen er meerdere mensen een paarse s1 hebben tegelijk. Bruut irritant. </rant>
Lekkere quali idd. Ferrari hebben een prima motor geleverd met Alfa en Haas ook in de top 10!
Lekkere quali idd. Ferrari hebben een prima motor geleverd met Alfa en Haas ook in de top 10!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar wat eerste gedachten weer.
-De Red Bull lijkt toch weer erg gevoelig te zijn qua bandentemperatuur op het uiterste. Ferrari lijkt dat iets makkelijker af te gaan.
-Perez lijkt toch in de buurt te zitten, waardoor die auto waarschijnlijk ook een stuk minder gevoelig of lastig is.
-Ik heb helaas (vooralsnog) geen F1TV dus geen subsectortijden gezien. Maar ik vermoed dat de RB18 ook heel erg snel is op de rechte stukken en Ferrari net iets won in de wat langzamere bochten.
-Bij een iets lager tempo gaat de Ferrari al goed, maar zeker Verstappen gaat echt geweldig. Gewoon naar buiten, enorm snelle ronde en naar binnen zonder grote moeite.
-Wat we van de racepace hebben gezien, zou Verstappen het morgen wel eens makkelijk kunnen krijgen als hij op kop komt. Want ook het gat met Ferrari was ook niet mals. Zie DaniëlWW2 in "[F1 2022] Race 1 GP van Bahrein"
-Bandenslijtage gaat nog wat worden. Op C3 was het duidelijk Verstappen, maar op C4 heb ik niks zinnigs gezien.
-De Red Bull lijkt toch weer erg gevoelig te zijn qua bandentemperatuur op het uiterste. Ferrari lijkt dat iets makkelijker af te gaan.
-Perez lijkt toch in de buurt te zitten, waardoor die auto waarschijnlijk ook een stuk minder gevoelig of lastig is.
-Ik heb helaas (vooralsnog) geen F1TV dus geen subsectortijden gezien. Maar ik vermoed dat de RB18 ook heel erg snel is op de rechte stukken en Ferrari net iets won in de wat langzamere bochten.
-Bij een iets lager tempo gaat de Ferrari al goed, maar zeker Verstappen gaat echt geweldig. Gewoon naar buiten, enorm snelle ronde en naar binnen zonder grote moeite.
-Wat we van de racepace hebben gezien, zou Verstappen het morgen wel eens makkelijk kunnen krijgen als hij op kop komt. Want ook het gat met Ferrari was ook niet mals. Zie DaniëlWW2 in "[F1 2022] Race 1 GP van Bahrein"
-Bandenslijtage gaat nog wat worden. Op C3 was het duidelijk Verstappen, maar op C4 heb ik niks zinnigs gezien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zolang het nog steeds legaal is om hem naar 130% te tunen en voor 5 punten penalty te vervangen heb je geen snellere motor nodig maar alleen een nieuwe motor elke race.Jelmer93 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:18:
Nee hoor, er ging van alles mis met de sectorkleuren. In de data channel had een coureur een paarse sector, maar bij de world feed een gele sector. Hopelijk fixen ze dat voor de volgende race.MuddyMagical schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22:
<rant> Ben ik de enige die me opvreet over die sector kleuren? Hoe kunnen er meerdere mensen een paarse s1 hebben tegelijk. Bruut irritant. </rant>
Alsof ik dat niet weet, maar om te zeggen dat Ferrari een sterkste motor heeft is niet voor de hand liggend. Zeker op top is 6kmh sneller een hele knappe prestatie zeker met deze hybride dingen. Atmosferisch blijft wel door trekken maar nu hangt het voornamelijk van je opgespaarde energie af en een exact afgestemde afgifte.RRCreations schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:52:
Zegt niet alles, vleugelstanden?
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-03-2022 17:24 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Lewis was altijd redelijk conservatief als Max een move uitvoerde op hem. Met reden, want hij had natuurlijk veel te verliezen in de voorgaande jaren. Ik vraag me af hoe Max gaat reageren op een coureur die niet bekend staat hetzelfde te doen. Zeker als Max weer een van zijn ‘ga aan de kant of we crashen allebei’ moves uitvoert.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
We gaan het morgen zien, maar ik vermoed dat de overall balance tijdens de race in de RBR18 beter op orde is dan dat dat bij Ferrari het geval is. Vandaag tijdens Q3 werd er nog met 'lichter dan licht' gereden door alle teams.Emgeebee schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:07:
Ik zit een UK stream te kijken, daar wordt geopperd dat een volgetankte Red bull een bak sneller is dan een volgetankte Ferrari. Iemand een idee waar ze dit op baseren?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat wordt lastig op C4 als alleen C1, C2 en C3 beschikbaar isDaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22:
Nee, hoor hier liep ie gewoon door van de qualy naar de post-show (itt de pre-show naar de qualy, die werkte niet vandaag).
[ Voor 12% gewijzigd door noo op 19-03-2022 17:26 ]
Vermoedelijk op basis van de tijden van vrijdag. Het blijft desondanks altijd afwachten.Emgeebee schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:07:
Ik zit een UK stream te kijken, daar wordt geopperd dat een volgetankte Red bull een bak sneller is dan een volgetankte Ferrari. Iemand een idee waar ze dit op baseren?
Was dat vorig jaar die GP van Oostenrijk waar hij LEC inhaalt op de baan voor P1 - of een jaar daarvoor? Als dat een indicatie geeft vind ik het prima, mooi hard racen.PjotrStroganov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:24:
Lewis was altijd redelijk conservatief als Max een move uitvoerde op hem. Met reden, want hij had natuurlijk veel te verliezen in de voorgaande jaren. Ik vraag me af hoe Max gaat reageren op een coureur die niet bekend staat hetzelfde te doen. Zeker als Max weer een van zijn ‘ga aan de kant of we crashen allebei’ moves uitvoert.
Mooi om te zien dat Ferrari back lijkt te zijn, ben zeer benieuwd hoe dit morgen bij de race gaat uitpakken.
Gun het Ferrari best wel eigenlijk en hopelijk krijgen we mooie gevechten en komt er nog een derde partij bij.
Wel grappig voor mij om te zien als je oud werkgever sinds dit jaar aan op de zijkant van een Ferrari staat
Gun het Ferrari best wel eigenlijk en hopelijk krijgen we mooie gevechten en komt er nog een derde partij bij.
Wel grappig voor mij om te zien als je oud werkgever sinds dit jaar aan op de zijkant van een Ferrari staat
[ Voor 20% gewijzigd door HKLM_ op 19-03-2022 17:28 ]
Cloud ☁️
Voorbarige conclusie mbt race pace. Sainz ging niet geweldig, maar die was het hele weekend sowieso al langzamer. Leclerc heeft geen goeie race sim gedaan. Afgaande op het optimisme van VER na deze quali denk ik dat hij ook wel het idee heeft dat het daar wel ok zit, maar daar valt imo weinig over te zeggen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22:
Maar wat eerste gedachten weer.
Dat was alweer in 2019.Razr schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:25:
[...]
Was dat vorig jaar die GP van Oostenrijk waar hij LEC inhaalt op de baan voor P1 - of een jaar daarvoor? Als dat een indicatie geeft vind ik het prima, mooi hard racen.
Ik denk dat Max nu zal rijden als Hamilton vorig jaar, gewoon voorzichtiger en meer berekendPjotrStroganov schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:24:
En ik maar denken dat het om 18u begon... 
Heb ik nog wat gemist?
Heb ik nog wat gemist?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De les klokkijkenhoevenpe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28:
Heb ik nog wat gemist?
Cloud ☁️
Paars paars paars paarshoevenpe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28:
Heb ik nog wat gemist?
Time flies when you’re having fun!
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ja alles?hoevenpe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28:
Heb ik nog wat gemist?
Nieuwe auto’s, nieuwe pikorde.
Ik hoop eigenlijk van wel, maar ben bang van niet.Exocet schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Ik denk dat Max nu zal rijden als Hamilton vorig jaar, gewoon voorzichtiger en meer berekend
Ik denk namelijk dat, dat een netto positief resultaat voor hem zou opleveren...
Als je voor morgen maar weet hoe laat 't dan beginthoevenpe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28:
Heb ik nog wat gemist?
Hamilton had het geluk dat zijn auto vele malen beter was dan die auto's van de concurrentie (nouja, meestal op 1-2 uitzonderingen na), dat geluk heeft Max niet. Ik denk dat dat een enorm verschil maakt. Ik zie Max dan ook niet zijn rijstijl aanpassen.Exocet schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Ik denk dat Max nu zal rijden als Hamilton vorig jaar, gewoon voorzichtiger en meer berekend
Zat bij lokale tijd te kijken dus...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Volgende week ben je dus nog maar een uur te laat
Goeie generale voor Viaplay van mij trouwens. Kwalificatie verliep soepel hier. Mag dan ook gezegd worden
Wat vroegen ze want we moesten hier naar familiediner gaan.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Voor quali nog wel, maar voor de race hebben wij zomertijd en daar doen ze in Saudi Arabie niet aan.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Service is wel goed, maar jemig het is allemaal wel heel stijfjesdglavimans schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:37:
Goeie generale voor Viaplay van mij trouwens. Kwalificatie verliep soepel hier. Mag dan ook gezegd worden
DC: iets als "You must be disappointed Mercedes is so far back, right?"Chevy454 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:39:
Wat vroegen ze want we moesten hier naar familiediner gaan.
MV: "Very, very..."
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verraadt jij hier nou even de hele 'truuk' qua klokkijken op internationale schaal?Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Voor quali nog wel, maar voor de race hebben wij zomertijd en daar doen ze in Saudi Arabie niet aan.
Mika en David wel leuk om naar te luisteren. David kruipt gelijk in z’n interviewer rol maar geeft ook z’n mening.
[ Voor 4% gewijzigd door LAD93 op 19-03-2022 17:43 ]
per aspera ad astra
Leuke kwalificatie gezien. Heel blij dat Ferrari er goed bij lijkt te zitten. Fraai en snel, dat zijn toch wel de combinaties waar je op hoopt in de F1.
Haas en Bottas leuke verrassingen. Geholpen door de Ferrari motor waarschijnlijk, maar je moet het als Magnussen zijnde toch maar even doen. Petje af.
Als Mercedes hun problemen kunnen verhelpen zitten ze er ook direct goed bij gok ik. Geen idee of dat een structureel probleem is, maar zou mooi zijn als meer teams zich vanvoor melden.
Daarom dat het spijtig is dat McLaren een valse start heeft. Helaas echt gedacht dat die er dichter op zouden zitten.
Maar, er zijn weer begonnen. Mooi.
Haas en Bottas leuke verrassingen. Geholpen door de Ferrari motor waarschijnlijk, maar je moet het als Magnussen zijnde toch maar even doen. Petje af.
Als Mercedes hun problemen kunnen verhelpen zitten ze er ook direct goed bij gok ik. Geen idee of dat een structureel probleem is, maar zou mooi zijn als meer teams zich vanvoor melden.
Daarom dat het spijtig is dat McLaren een valse start heeft. Helaas echt gedacht dat die er dichter op zouden zitten.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Mercedes seems to be off the pace.Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:41:
[...]
DC: iets als "You must be disappointed Mercedes is so far back, right?"
MV: "Very, very..."
Het feit dat Hulkenberg niet standaard in de F1 rijdt is wel echt heartbreaking. Wat een sympathieke vent

per aspera ad astra
Ben benieuwd of Max er morgen makkelijk voorbij komt, of dat hij nog een "Plan C, Plan C" van Ferrari nodig gaat hebben. En of Mercedes nog een spuugzakje gaat monteren in die rodeo ride van ze
Ik ben ook best sympathiek, maar ik heb helaas ook geen stoeltje. Mocht je willen sponsoren, dan ben je welkom. Die dude heeft fucking miljoenen en kan de rest van z'n leven doen waar hij zin in heeft, daar is echt niks heartbreaking aan. Maar goed, sportfans hebben altijd rare criteria...LAD93 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:48:
Het feit dat Hulkenberg niet standaard in de F1 rijdt is wel echt heartbreaking. Wat een sympathieke vent
Hahaha, volledig eens! Ik bedoelde ook meer omdat het een sympathieke vent is en ik veel liever naar hem luister dan een Sainz of Leclerc (of zelfs Verstappen).Snowdog schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:50:
[...]
Ik ben ook best sympathiek, maar ik heb helaas ook geen stoeltje. Mocht je willen sponsoren, dan ben je welkom. Die dude heeft fucking miljoenen en kan de rest van z'n leven doen waar hij zin in heeft, daar is echt niks heartbreaking aan. Maar goed, sportfans hebben altijd rare criteria...
Overigens zou dat sponsoren misschien 1 maand lukken, maar dan staat AMEX voor de deur voor de incasso…
[ Voor 8% gewijzigd door LAD93 op 19-03-2022 17:53 ]
per aspera ad astra
Dus sympathiek is in jouw ogen gelijk aan vermogen… dat is nogal uhhh, apart? Of ik begrijp je verkeerd natuurlijkSnowdog schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:50:
[...]
Ik ben ook best sympathiek, maar ik heb helaas ook geen stoeltje. Mocht je willen sponsoren, dan ben je welkom. Die dude heeft fucking miljoenen en kan de rest van z'n leven doen waar hij zin in heeft, daar is echt niks heartbreaking aan. Maar goed, sportfans hebben altijd rare criteria...
[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 19-03-2022 17:57 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Toch snap ik het niet bij Merc, ze zijn jarenlang de 'snelste' en gooien mega budgetten ertegen aan..... dan wat zou hier dan misgaan. Is het echt een slecht ontwerp in general, of zijn er wat afwerkings fouten gemaakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 19-03-2022 18:05 ]
Dan begrijp je me inderdaad verkeerd, maar laten we hier geen hele discussie aan wijden. Het ging mij er vooral om dat hij puur op basis van zijn sympathieke karakter geen stoeltje verdient. Dat hebben zoveel mensen.OMD schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:57:
[...]
Dus sympathiek is in jouw ogen gelijk aan vermogen… dat is nogal uhhh, apart? Of ik begrijp je verkeerd natuurlijk
Verder ging het part heartbreaking erom dat hij genoeg geld heeft en de rest van z'n leven kan doen wat hij wil. Hij kan in lagere raceklassen prima terecht en nog altijd 10x zoveel verdienen als de gemiddelde pleb. We hoeven met hem echt geen medelijden te hebben.
Dat hij wellicht sympathieker lijkt dan een Ver, Lec of Sainz, naja, hij heeft nooit om hetzelfde gestreden. Ik denk dat daar wel een deel van de verklaring te vinden is. Maar goed, uiteindelijk als je een topsporter bent en je tegenstanders wilt verslaan, dan kom je vaak wat minder sympathiek over.
Anyway, heartbreaking, dat is de oorlog in de Oerkaine of mensen die het echt slecht hebben. Hulk, da's gewoon een kleine tegenslag in een anders enorm succesvol leven. Maar ik pak het waarschijnlijk iets te serieus op, sorry!
Het ontwerp is wat extremer vergeleken met de rest, misschien pakt dit wat negatief uit (voor nu). Daarnaast heeft Mercedes de minste tijd in de windtunnel gehad omdat ze het constructeurskampioenschap hebben gewonnen. Voor dit jaar 45% minder tijd dan Haas (laatste van vorig jaar).Silent Thunder schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:05:
Toch snap ik het niet bij Merc, ze zijn jarenlang de 'snelste' en gooien mega budgetten ertegen aan..... dan wat zou hier dan misgaan. Is het echt een slecht ontwerp in general, of zijn er wat afwerkings fouten gemaakt?
Dat zou Circuit-tijd (oid) moeten/kunnen zijn inderdaad. Lokaal is voor mij ook 'hier' gevoelsmatig.
@DaniëlWW2 is dat wellicht een optie? Circuit tijd? Gastland-tijd bekt al helemaal niet. edit: rqacelandtijd?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jaja, die Russell. Hij zou het wel even gaan laten zien, de Mister Saturday. En dan maakt hij zelf een fout in de enige ronde die er toe doet. En hij is Mister Saturday omdat hij in de kwalificatie altijd zijn teamgenoot (/teamgenoten) versloeg. En vervolgens doet die dekselse Albon precies hetzelfde: door naar Q2 in de slechtste auto en Latifi verslaan met een verschil van iets van 9 tienden. En dat terwijl niemand een hoge pet op heeft van de terugkerende Albon nadat hij door Verstappen vernederd was.
Te eenvoudige conclusie na 1 race. We zien wel waar ze staan na een paar races. Dit klinkt meer als rancune. Ik ben zelf ook geen groot fan van George (al denk ik wel dat hij snel is, vooral in qualifying), maar dat het nu ff niet top loopt, dat zegt natuurlijk nog helemaal niks. Niet alsof hij nooit een rondje verneukt heeft bij Williams.RobertMe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:13:
Jaja, die Russell. Hij zou het wel even gaan laten zien, de Mister Saturday. En dan maakt hij zelf een fout in de enige ronde die er toe doet. En hij is Mister Saturday omdat hij in de kwalificatie altijd zijn teamgenoot (/teamgenoten) versloeg. En vervolgens doet die dekselse Albon precies hetzelfde: door naar Q3 in de slechtste auto en Latifi verslaan met een verschil van iets van 9 tienden. En dat terwijl niemand een hoge pet op heeft van de terugkerende Albon nadat hij door Verstappen vernederd was.
Er staan al letterlijk NLse vlaggen bij de juiste tijd. Wellicht langs Hans als dat niet voldoende isfranssie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Dat zou Circuit-tijd (oid) moeten/kunnen zijn inderdaad. Lokaal is voor mij ook 'hier' gevoelsmatig.
@DaniëlWW2 is dat wellicht een optie? Circuit tijd? Gastland-tijd bekt al helemaal niet. edit: rqacelandtijd?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Albon is vrij van druk nu. Kijk naar Gasly, die rijdt ook beter dan bij Red Bull.RobertMe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:13:
Jaja, die Russell. Hij zou het wel even gaan laten zien, de Mister Saturday. En dan maakt hij zelf een fout in de enige ronde die er toe doet. En hij is Mister Saturday omdat hij in de kwalificatie altijd zijn teamgenoot (/teamgenoten) versloeg. En vervolgens doet die dekselse Albon precies hetzelfde: door naar Q3 in de slechtste auto en Latifi verslaan met een verschil van iets van 9 tienden. En dat terwijl niemand een hoge pet op heeft van de terugkerende Albon nadat hij door Verstappen vernederd was.
Ik zou zeggen ook dat is veel te simpel mbt Albon, rijdt hij beter of niet? Who knows, je rijdt tegen een Latifi, da's nu niet echt een benchmark. En of Gasly het nu echt beter doet dat is ook moeilijk te zeggen. Hij heeft nou niet echt de beste teammate en ja, dan presteert hij goed, maar ik denk dat die Alpha Tauri ook gewoon best ok is.Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Albon is vrij van druk nu. Kijk naar Gasly, die rijdt ook beter dan bij Red Bull.
Ik denk als Gasly nu weer in het tweede stoeltje zit van RB dat het gewoon hetzelfde verhaal is. Misschien dat hij het in de races met een wat stabielere auto wat beter doet, maar ik denk niet dat hij ook maar ergens in de buurt van Verstappen komt.
Maar goed, zou wel mooi zijn om te zien
Ben benieuwd naar de eerste bocht. Fantasietje: Hamilton naast Bottas. Bottas die 'm laat staan. Hamilton die dat niet gewend is. Klappertje. Perez ook de sjaak. Magnussen 4
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Top qualifying zeg. Wat gaaf deze nieuwe auto's met dit nieuwe design.
Had 2 weken geleden echt niet verwacht dat mercedes er zo "slecht" aan toe zou zijn.
Kijk ontzettend uit naar de race van morgen. Erg leuk ook om Bottas en Magnussen ineens zo lekker te zien gaan.
Had 2 weken geleden echt niet verwacht dat mercedes er zo "slecht" aan toe zou zijn.
Kijk ontzettend uit naar de race van morgen. Erg leuk ook om Bottas en Magnussen ineens zo lekker te zien gaan.
Dat was mijn punt niet. Maar Russell werd helemaal opgehemeld omdat hij een paar keer on Q2 kwam en vaker Latifi vernederde (en altijd sneller kwalificeerde). Maar nu laat Albon toch wel even zien dat dat meer aan Latifi (& daarvoor Kubica) ligt dan aan Russell.Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Albon is vrij van druk nu. Kijk naar Gasly, die rijdt ook beter dan bij Red Bull.
Vergeet trouwens ook niet dat Albon al uit het Red Bull programma was gegooid nog voordat hij in de F1 kwam. Die werd halsoverkop teruggehaald toen Ricciardo vertrok en Gasly opschoof. Toen was hij bij wijze van spreken al "tweede keus" toen die bij Toro Rosso instapte. En IMO was ook hij in de Red Bull niet zo slecht als hem wordt toegeschreven. Want ook Perez deed het niet echt beter in het begin. Alleen was ook bij hem geen druk, immers was zijn carrière anders sowieso over geweest.
Zijn de mensen die riepen dat Mercedes gewoon weer vooraan zou staan hier al voorbij gekomen?
Mooie kwalificatie, hopelijk net zo'n goede race en vooral benieuwd of auto's elkaar nu beter kunnen volgen en er meer inhaalacties zijn, heb daar nog een beetje een hard hoofd in.
Mooie kwalificatie, hopelijk net zo'n goede race en vooral benieuwd of auto's elkaar nu beter kunnen volgen en er meer inhaalacties zijn, heb daar nog een beetje een hard hoofd in.
Benieuwd wat KMAG tijdens de race kan laten zien.
Twee-stopper?
Twee-stopper?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet zeuren, Mercedes-Benz / AMG staat sowieso gedurende de helft van 't aantal te rijden races voorop, de andere helft is voor Aston-Martin.Homeland schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:27:
Zijn de mensen die riepen dat Mercedes gewoon weer vooraan zou staan hier al voorbij gekomen?![]()
Belde als 'pace-car'... Maar dat vergeten we maar even
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nee want er staat al meer dan vijf jaar gewoon een Nederlandse vlag voor de Nederlandse tijd.franssie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kan iemand mij die tracklimits nou uitleggen, Ik zag Perez er duidelijk overheen gaan in Q1 maar de lap telde alsnog?
Met beide wielen (aan één kant van de auto) óver de witte lijn: Not-DoneChefbierrr schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:34:
Kan iemand mij die tracklimits nou uitleggen, Ik zag Perez er duidelijk overheen gaan in Q1 maar de lap telde alsnog?
Ze staan er ook echt niet heel ver achterHomeland schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:27:
Zijn de mensen die riepen dat Mercedes gewoon weer vooraan zou staan hier al voorbij gekomen?![]()
/f/image/oM6FC11noXYcLxjkoiTtJlKZ.webp?f=fotoalbum_large)
Ik gok dat ze daar van de curbs uitgingen. Geen idee verder, hoop wel dat een van de journalisten hier nog verder op ingaat, want lijkt me ook wel vrij belangrijk iets.Chefbierrr schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:34:
Moeten ze de straf wel toepassen. Volgens mij ging er een AlphaTauri ook helemaal overheen zonder gevolgWill_M schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:35:
[...]
Met beide wielen (aan één kant van de auto) óver de witte lijn: Not-Done
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ook de allerbesten slaan wel eens de plank compleet mis. Daarnaast, ze hebben maar beperkte mogelijkheden om te testen of wat ze doen ook echt werkt, windtunnel en CFD zijn niet perfect, pas als de wagen echt rondrijdt kom je erachter of wat windtunnel en CFD zeggen ook echt overeenkomt met de werkelijkheid.Silent Thunder schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:05:
Daarom is het porpoising ook zo een lastig probleem, het is iets dat uit de windtunnel niet blijkt en de CFD zal daar verwacht ik ook niet zomaar een antwoord op hebben door beperkingen aan de simulaties daarvoor.
Q1:Will_M schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:35:
[...]
:strip_exif()/f/image/TSVJZ8nuflEadq4yhWK9Zu67.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb NET precies dezelfde screenshot gemaakt haha, deze lap telde dus....
so far voor de "duidelijkheid" van de regels...
Of er iets mee gedaan wordt blijkt dus willekeurig..
[ Voor 10% gewijzigd door Chefbierrr op 19-03-2022 18:45 ]
Ik vind die Ferrari, zeker met dat donkerdere rood, er ook gewoon prachtig uitzien. Nooit echt grote fan van het team geweest, maar hoop voor hen dat ze dit jaar mee kunnen doen voor de prijzen. Ze zitten er al weer zo lang op te wachten.Wom schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:43:
Leuke kwalificatie gezien. Heel blij dat Ferrari er goed bij lijkt te zitten. Fraai en snel, dat zijn toch wel de combinaties waar je op hoopt in de F1.
Geen idee of Mercedes zonder dat stuiteren er direct bij zou zitten. Ik vrees er namelijk voor. Maar ik zal zeer blij zijn als we een seizoen krijgen dat competitief is en waarbij mogelijks 3 teams mee kunnen doen voor de prijzen.
Deze Hans zegt: ik weet van nietsOekol schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Wellicht langs Hans als dat niet voldoende is

No keyboard detected. Press F1 to continue.
PER zou daar ook gewoon een blanco rondetijd voor moeten krijgen tijdens Q1 maar die tijd verbeterde 'ie later zelf weer op de nette manier (Alles binnen P15 is genoeg tijdens Q1) .
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-03-2022 18:46 ]
Qualifying Highlights | 2022 Bahrain Grand Prix
Alle Mercedes powered teams vallen tegen. (De Ferrari teams daarentegen vallen juist positief op)Silent Thunder schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:05:
Wel vreemd dat waar de motorformule ongewijzigd is je juist deze correlatie zo sterk ziet.
alles kan off-topic
Niet helemaal geloof ik omdat Red Bull op 1 stond halverwege het jaar (toen de windtunnel tijd voor de tweede helft van 2021 bepaald werd). Maar de eerste helft van 2021 en de eerste helft van 2022 zou Mercedes inderdaad de minste windtunnel tijd hebben gehad.Dadona schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:10:
[...]
Het ontwerp is wat extremer vergeleken met de rest, misschien pakt dit wat negatief uit (voor nu). Daarnaast heeft Mercedes de minste tijd in de windtunnel gehad omdat ze het constructeurskampioenschap hebben gewonnen. Voor dit jaar 45% minder tijd dan Haas (laatste van vorig jaar).
Wees dan consequent en voeg ook de vlaggetjes toe van het gastlandDaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Nee want er staat al meer dan vijf jaar gewoon een Nederlandse vlag voor de Nederlandse tijd.
Maar serieus, het was een tip om het eenduidiger te maken, geen kritiek op het goede werk aan de topic starts waarvoor hulde.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Misschien toch de overstap naar E10 waar de mercedesmotor meer moeite mee heeft dan de honda en ferrari.Ankona schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:44:
[...]
Alle Mercedes powered teams vallen tegen. (De Ferrari teams daarentegen vallen juist positief op)
Wel vreemd dat waar de motorformule ongewijzigd is je juist deze correlatie zo sterk ziet.
De brandstof is voor dit jaar gewijzigd. Ik dacht naar een E10 oid.Ankona schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:44:
[...]
Alle Mercedes powered teams vallen tegen. (De Ferrari teams daarentegen vallen juist positief op)
Niet "misschien". De overstap naar E10 gaat tepaar met een (flink) vermogensverlies. De teams hebben daar aanpassingen voor moeten doen, en dat zal bij Mercedes dan dus "niet goed zijn". Daar werd ook al ruim voor de seizoensstart over "geroddeld" door de fabrikanten. Dat "zijzelf" (vrijwel) geen vermogensverlies hadden na de aanpassingen, of zelfs wat extra gevonden, maar dat "een concurrent" meer problemen had met deze aanpassingen.jurian-s schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:48:
[...]
Misschien toch de overstap naar E10 waar de mercedesmotor meer moeite mee heeft dan de honda en ferrari.
Ik denk dat lokale tijd eigenlijk prima is, volgens mij wordt in F1 verslaggeving / informatie (en eigenlijk bij iedere sportverslaggeving / informatie) met lokale tijd altijd de aangegeven voor de tijd(zone) bedoeld waar het evenement zich afspeelt, het zou voor mij eigenlijk juist vreemd voelen daar een andere benaming voor te gaan zoeken.franssie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Ik ga een voorspelling doen. Ik denk dat Max op 1 eindigt met 15 seconden voorsprong op een Ferrari. Ik vermoed dat het Ferrari meer te doen was om het halen van pole dan dat ze daadwerkelijk de racepace en -strategie hebben om uiteindelijk de winst te pakken. Dit op basis van voorgaande jaren waarbij ik races en wintertest in ogenschouw neem.
Lokale tijd is ook de enige juiste naam.Dennism schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:51:
[...]
Ik denk dat lokale tijd eigenlijk prima is, volgens mij wordt in F1 verslaggeving / informatie (en eigenlijk bij iedere sportverslaggeving / informatie) met lokale tijd altijd de aangegeven voor de tijd(zone) bedoeld waar het evenement zich afspeelt, het zou voor mij eigenlijk juist vreemd voelen daar een andere benaming voor te gaan zoeken.
offtopic:
Het verwarrende is deels het vermelden van de tijd in het gastland.
Nu kijk ik weinig andere sporten maar ik denk eigenlijk dat die de tijd van het gastland nooit in de aankondiging vermelden. Waar ik wel tegen aanloop zijn lanceringen van ruimtemissies vanuit de US die maar niet aan UTC willen doen maar daar heb ik een ander topic voor ;-)
Het verwarrende is deels het vermelden van de tijd in het gastland.
Nu kijk ik weinig andere sporten maar ik denk eigenlijk dat die de tijd van het gastland nooit in de aankondiging vermelden. Waar ik wel tegen aanloop zijn lanceringen van ruimtemissies vanuit de US die maar niet aan UTC willen doen maar daar heb ik een ander topic voor ;-)
Ja en dat hebben ze nu niet meer. Als je eerder bijvoorbeeld het dubbele had om te spenderen aan de auto, dan was het vermoedelijk ook een stuk eenvoudiger om onderzoek te doen naar meerdere oplossingen. Maar goed, er is nog niet 1 race gereden, dus nog tijd zat voor ze.Silent Thunder schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:05:
Is de race al geweest? Let maar op. 🙂Homeland schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:27:
Zie RB zo een 1/2 pakken. Maar goed, Ham kan ook winnen. We gaan het zien morgen.codex schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:54:
Ik ga een voorspelling doen. Ik denk dat Max op 1 eindigt met 15 seconden voorsprong op een Ferrari. Ik vermoed dat het Ferrari meer te doen was om het halen van pole dan dat ze daadwerkelijk de racepace en -strategie hebben om uiteindelijk de winst te pakken. Dit op basis van voorgaande jaren waarbij ik races en wintertest in ogenschouw neem.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik vind Mercedes met "grote" problemen er dus helemaal niet zo ver vanaf staan. Als dit grote problemen zijn ben ik benieuwd hoever ze voor staan zodra ze het oplossen. Al met al verwacht ik HAM wel op het podium.
Ben zeeeer benieuwd naar de pace morgen. Heeft iemand toevallig tijden bij de hand van de longruns van Ferrari en redbull ?
Een halve seconde in de kwalificatie is echt gigantisch, zeker als je weet dat Mercedes altijd uitblinkt in kwalificeren. Aangezien er nu niks aangepast kan worden en ze in race pace tijdens de long runs al een seconde verloren op Max zie ik ze niet hoger eindigen dan een P5.Chefbierrr schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:07:
Ik vind Mercedes met "grote" problemen er dus helemaal niet zo ver vanaf staan. Als dit grote problemen zijn ben ik benieuwd hoever ze voor staan zodra ze het oplossen. Al met al verwacht ik HAM wel op het podium.
Je bedoelt met 4 wielen over de witte lijn: Not-DoneWill_M schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:35:
Normaalste zaak van de wereld om steeds met 2 wielen erbuiten te gaan.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dus de Kerbs horen nog bij de witte lijn. Typisch weer.
DaniëlWW2 in "[F1 2022] Race 1 GP van Bahrein"De_Bastaard schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:14:
Ben zeeeer benieuwd naar de pace morgen. Heeft iemand toevallig tijden bij de hand van de longruns van Ferrari en redbull ?
Spannende kwalificatie. Ook mooi om te zien dat waarschijnlijk het gevecht dit jaar ook stevig gaat zijn met Ferrari.
Al met al ben ik gewoon dolblij dat Hamilton niet vooraan staat. Maakt alles veel leuker. Ik kijk dan ook uit naar een spannende race morgen! :-)
Al met al ben ik gewoon dolblij dat Hamilton niet vooraan staat. Maakt alles veel leuker. Ik kijk dan ook uit naar een spannende race morgen! :-)
Als dit zo de uitslag gaat zijn vraag ik me af hoe Lewis ermee overweg kan als hij straks minder op het podium staat
Welk podium?De_Bastaard schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:31:
Als dit zo de uitslag gaat zijn vraag ik me af hoe Lewis ermee overweg kan als hij straks minder op het podium staat
Best team ever, great work from team and the guys in the factory..... Euhm... wait a bit...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |