Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:01
*knip* Zonder goede onderbouwing kan dit in een publiek forum niet zo worden uitgesproken.

Dat er in de VS nog geen massa demonstraties zijn begrijp ik niet, waar is BLM? Of de vrouwen organisaties? Collectief aan het slapen voor ze het volgende slachtoffer worden? Als ze het niet al zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

On_E

Housemusic

Jan Workum schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Het is ronduit bizar en dat terwijl de hele wereld meekijkt. Je gaat je onderhand afvragen hoe lang het nog zal duren voordat Trump zichzelf zo onmogelijk heeft gemaakt dat hij het toneel wel moet verlaten. Laten we hopen dat dit gebeurt voordat Oekraïne nog verder in de ellende wegzakt. Trump gedraagt zich als een aasgier, maakt onbehoorlijk misbruik van de situatie.
De hele wereld heeft live mee kunnen kijken inderdaad, dit moet toch de ondergang zijn van de regering Trump? Er is toch geen weldenkend mens meer te vinden die hier achter staat?

Wat een bizarre vertoning zeg.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
On_E schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:29:
[...]

De hele wereld heeft live mee kunnen kijken inderdaad, dit moet toch de ondergang zijn van de regering Trump? Er is toch geen weldenkend mens meer te vinden die hier achter staat?

*knip* Geen mensen wegzetten

[ Voor 9% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 08:53 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:56

Amphiebietje

In de blubber

[...]

De ondergang van de regering Trump zal pas zijn als er massale betogingen komen tegen de regering Trump en ook het leger zich tegen hen keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
*knip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Eerst Frankrijk en UK braaf naar Trump om hem te paaien en dat dit. Kan mij ook niet voorstellen dat dit ooit goed kan zijn voor Oekraïne of Europa.

[ Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 28-02-2025 22:49 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Qwerty-273

Meukposter

Krijgen we binnenkort ook een "Amerikaanse-Westerse verhoudingen" topic? Dit is toch wel een enorme uitglijder van jewelste binnen de Westerse samenleving die we eigenlijk decennia kennen. Nu zal de media in de VS dit totaal herspinnen, maar ik ben wel zeer benieuwd hoe dat (op termijn) daar uit zal gaan pakken.

Dit is wel het erg duidelijke teken dat we werk van een verenigd Europa moeten maken. Goed samenwerken. Een punt achter oude historische strubbelingen zetten. En ons sterk kunnen verdedigen tegen de rest.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

O085105116N schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:39:
Stel dat US en RU verdere toenadering zoeken, dan zal NK op zoek moeten naar een nieuwe vijand?
Een les uit 1984 is dat de daadwerkelijke onderlinge verhouding tussen twee nationale actoren geen obstakel vormt voor de beeldvorming richting de eigen populatie.

Daarnaast, het Noord-Koreaanse en Russische regime zijn geen vrienden. Hoogstens zijn de gezamenlijke belangen nu uitgelijnd, maar dat zal geen permanente toestand zijn.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:26
[...]

*knip* s.v.p. geen memes.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:17
*knip* reactie op mbr'ed post.

[ Voor 63% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 00:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:59
CornermanNL schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:27:
*knip

Dat er in de VS nog geen massa demonstraties zijn begrijp ik niet, waar is BLM? Of de vrouwen organisaties? Collectief aan het slapen voor ze het volgende slachtoffer worden? Als ze het niet al zijn?
Zijn er wel, maar worden niet opgepakt door de media; de kreten van Trump en Musk vinden we interessanter (op tweakers doen we hier hard aan mee).

https://www.brookings.edu...dent-trump-and-elon-musk/

[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:26
*knip* reactie op mbr'ed post..

[ Voor 67% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:17
*knip* s.v.p. geen meta-discussie over het topic.

[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 01:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52

jdh009

FP ProMod
Defense Secretary Hegseth Allegedly Orders U.S. Cyber Command to Halt Russia Operations
En weer een stap van de VS richting Rusland...

https://united24media.com...lt-russia-operations-6338

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat we als Europa gewoon het vertrouwen in Trump gewoon voor minimaal 4 jaar moeten opzeggen. Uiteindelijk kan naar mijn idee de. VS niet ook zonder Europa. Want dan neemt China zeer zeker de rol over van de VS.

Zou wel leuk zijn als alle EU landen gecoördineerd even hun Amerikaanse ambassadeurs op het matje roepen of op het vliegtuig zetten terug naar Washington.

[ Voor 27% gewijzigd door Chip. op 01-03-2025 02:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Nu Europa meer op eigen benen moet staan vraag ik mij af: hoe makkelijk en reeel is het om uitleveringsverdragen met Amerika op te heffen?

Waarom: op militair gebied kunnen we USA, CN en wellicht RU niet aan. Echter cyber is een ander verhaal... Dit is imho makkelijker (sneller) op te bouwen dan een heel reguleer leger. Werk samen met private partijen en blackhats/greyhats welke het enkel om geld of NL gaat.

Die moeten er dan wel op kunnen vertrouwen dat ze (naar RU model) vanuit de EU staten nooit uitgeleverd kunnen worden aan de andere grote spelers.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrziDU6RwQyQIRMRygVZbaeGhXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fCvT4iO4HAsBcY0SpOe8WOMA.png?f=fotoalbum_large
Overzicht van reacties op die schandalige vertoning van Trum van Vance.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
Msnbc zit aan de democratische kant. Lijkt mij binnen de context van de verhoudingen tussen het westen en Rusland niet zinvol om daar in mee te gaan.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
President Trump benadrukte bij het verlaten van het Witte Huis dat hij op dit moment niet meer geïnteresseerd is in een deal met Oekraïne over minerale rijkdommen. Zelensky zegt dat de VS de deal heel graag wil en dat ook Oekraïne niet tegen is. Echter alleen als ze er wat voor terugkrijgen in de vorm van veiligheidsgaranties.

Toekomstige relatie
Trump noemde de ontmoeting met Zelensky "niet geweldig". Volgens de Amerikaanse president heeft Zelensky zijn hand overspeeld en doet de VS niet mee aan spelletjes. "Ik wil vrede en alles wat Zelensky wil, is vechten, vechten, vechten. We kunnen weer gaan praten als hij ook vrede wil."
Ironisch genoeg betekent dit een verbetering in de Russisch westerse verhoudingen. De verslechtering zal in eu vs en ua vs zitten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
jdh009 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 03:42:
[Afbeelding]
Wie ik nog mis tussen alle reacties (niet alleen in dit plaatje) is Meloni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

autje schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 05:13:
[...]

Wie ik nog mis tussen alle reacties (niet alleen in dit plaatje) is Meloni.
Dat is er één van hetzelfde type als Trump, die heeft hem in het verleden behoorlijk fel lopen verdedigen. En ze heeft zelf ook een aantal standpunten die, net als die van Trump, nogal richting fascisme neigen.

[ Voor 108% gewijzigd door wildhagen op 01-03-2025 05:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 05:36:
[...]

Dat is er één van hetzelfde type als Trump, die heeft hem in het verleden behoorlijk fel lopen verdedigen. En ze heeft zelf ook een aantal standpunten die, net als die van Trump, nogal richting fascisme neigen.
Dat begrijp ik, maar van al die neo-fascisten was zij toch het meest Europa-gericht. Verdeeldheid binnen Europa kunnen we nu niet gebruiken, dus ik hou haar graag aan boord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

autje schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 06:11:
[...]

Dat begrijp ik, maar van al die neo-fascisten was zij toch het meest Europa-gericht. Verdeeldheid binnen Europa kunnen we nu niet gebruiken, dus ik hou haar graag aan boord.
Verdeeldheid in Europa hebben we toch al, met pro-Russische landen als Slowakije (Fico), Hongarije (Orbán), en nu ook de VS die pro-Rusland is geworden.

*knip* Iedereen kan zijn vermoedens hebben. Spreek je dit in een publiek forum uit dat moet een dergelijke uitspraak onderbouwd worden. Ondersteunend bewijs is daarvoor niet voldoende.

Maar je ziet het tegenwoordig ook in

- Duitsland (de AfD, grote winnaar van de verkiezingen, is openlijk pro-Rusland en wordt door Musk openlijk gesteund)
- Frankrijk (Le Pen is ook gesteund door Rusland)
- Nederland (Wilders is pro-Rusland, zie zijn vriendschapsprijs die hij van Poetin persoonlijk ontvangen heeft, ook Baudet is openlijk pro-Rusland)
- Oostenrijk (de FPÖ is pro-Rusland)
- Roemenië (zie die door Rusland gesteunde campagne laatst etc)
- Moldavië (zie Transnistrië) etc etc.
- Georgië

Dit is niet eens de volledige lijst.

De VS, die nu dus openlijk pro-Rusland geworden is, speelt de EU gewoon uit elkaar, en Rusland lacht zich hierom te pletter. Die zijn c.q. worden hier de grote winnaar.

Poetin is niet bepaald dom, die speelt dit spelletje al jarenlang briljant.

[ Voor 11% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 09:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 06:18:
[...]

- Nederland (Wilders is pro-Rusland, zie zijn vriendschapsprijs die hij van Poetin persoonlijk ontvangen heeft, ook Baudet is openlijk pro-Rusland)
Dit wordt steeds genoemd maar ik kan nergens vinden wanneer die Poetin-Wilders ontmoeting is geweest waarin hij dan dat speldje of prijs heeft gekregen. Poeting was in 2013 in Nederland voor het vrienschapsjaar maar heeft daar voor zover ik weet niet met Wilders gesproken.

https://nos.nl/video/4934...nen-nederland-ruslandjaar

En toen Wilders naar Moskou vloog heeft hij met Poetin gezinde politici ontmoet maar niet de big boss.
Nou is het dragen van dat speldje na MH17 al verwerpelijk genoeg, waarom moet het dan nog aangedikt worden? Dat helpt alleen maar om claims over Russische desinformatie te ondergraven.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IJzerlijm schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:26:
[...]

Dit wordt steeds genoemd maar ik kan nergens vinden wanneer die Poetin-Wilders ontmoeting is geweest waarin hij dan dat speldje of prijs heeft gekregen. Poeting was in 2013 in Nederland voor het vrienschapsjaar maar heeft daar voor zover ik weet niet met Wilders gesproken.

https://nos.nl/video/4934...nen-nederland-ruslandjaar

En toen Wilders naar Moskou vloog heeft hij met Poetin gezinde politici ontmoet maar niet de big boss.
Nou is het dragen van dat speldje na MH17 al verwerpelijk genoeg, waarom moet het dan nog aangedikt worden? Dat helpt alleen maar om claims over Russische desinformatie te ondergraven.
Wilders geeft zélf openlijk aan pro-Rusland te zijn, hij doet er niet geheimzinnig over. Het staat notabene ook gewoon op hun eigen website: https://www.pvv.nl/nieuws...nadering-tot-rusland.html
PVV-leider Geert Wilders ziet Rusland ook als bondgenoot, verwijt anderen ‘valse vijandbeelden’,

[....]

Na afloop van het gesprek zegt Wilders dat ‘wij qua patriottisme nog veel van Rusland kunnen leren. Daar gaat heus ook weleens iets verkeerd en ik zal mijn kritiek niet onder het tapijt fietsen. Maar ik heb géén hekel aan de Russen.’

Wilders: ‘In plaats van kritiek uit te oefenen, moeten we beseffen dat Rusland onze bondgenoot is in de strijd tegen terrorisme en massa-immigratie vanuit Afrika. Zij hebben daar net zo veel mee te maken als wij. Ik benader Rusland serieus en vriendschappelijk.
Als je anno 2025 nog altijd de pro-Russische sympathiën van Wilders (en dus PVV, als enige partijlid immers) ontkent vraag ik me of je het nieuws de laatste 10 jaar wel gevolgd hebt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:34:
Als je anno 2025 nog altijd de pro-Russische sympathiën van Wilders (en dus PVV, als enige partijlid immers) ontkent vraag ik me of je het nieuws de laatste 10 jaar wel gevolgd hebt....
@IJzerlijm ontkent dat toch helemaal niet? Waar lees jij dat dan? Hij twijfelt alleen of dat verhaal over dat speldje wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23:23
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de invloed van Musk op Trump achter de schermen. *knip* En Trump kijkt op tegen Musk (al zal hij dat als echte narcist nooit toegeven). Een paar voorbeelden waarbij we naar mijn mening de invloed van Musk zien:

- Trump wil Groenland kopen. Niet alleen strategisch handig qua ligging, maar vooral ook bijzonder rijk aan ‘natural resources’
- Trump wil een grondstoffendeal met Oekraïne. Ook weer om de rijke bodem

Musk heeft als grootste visie dat hij Mars leefbaar wil maken als tweede planeet. Dat kost enorm veel geld en resources. En die resources hebben zijn andere bedrijven ook nodig.

*knip* Liever niet speculeren. Ben benieuwd (maar zie er niet naar uit) hoe zich dit verder ontwikkelt

[ Voor 12% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 05:36:
[...]

https://kyivindependent.c...ing-zelensky-trump-clash/

Meloni was ongeveer de eerste die reageerde en actie wilde, maar niet op Twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AequitasII schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:06:
[...]

https://kyivindependent.c...ing-zelensky-trump-clash/

Meloni was ongeveer de eerste die reageerde en actie wilde, maar niet op Twitter.
Ze doet wel heel erg haar best om neutraal over te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

*knip* Niet verder gaan over Musk. Offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
MikeyMan schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:11:
[...]

Ze doet wel heel erg haar best om neutraal over te komen.
Dat klopt en is een andere reactie dan de andere Europese leiders. Maar ze heeft wel gereageerd op gisteravond (en dat was de initiele vraag in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:21
@HollowGamer

Trump die RU gaat steunen? Hoe dan? Met militair materieel lijkt me echt wel bizar. Zelfs UKR Intel lijkt me bizar. RU gaat echt geen grondstoffen delen met US in de toekomst.

Dan zet US zich in een verdomd hoekje.

[ Voor 9% gewijzigd door brecht_vb op 01-03-2025 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

brecht_vb schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:18:
@HollowGamer

Trump die RU gaat steunen? Hoe dan? Met militair materieel lijkt me echt wel bizar. Zelfs UKR Intel lijkt me bizar. RU gaat echt geen grondstoffen delen met US in de toekomst.

Zou het niet zomaar afschrijven. De gesprekken lopen. Trump kan de Russen gebruiken in de media oorlog. *knip* Liever niet suggereren wat niet is te onderbouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
JeroenVerweij schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:04:
Musk heeft als grootste visie dat hij Mars leefbaar wil maken als tweede planeet. Dat kost enorm veel geld en resources. En die resources hebben zijn andere bedrijven ook nodig.
Tot nu toe hebben we helaas alleen gezien dat Musk "zijn" bedrijven als gereedschap gebruikt.

Zo was Tesla de garantie voor Twitter en Twitter de garantie voor het presidentschap.

Wat daarbij te zien is (ook bij z'n vorige bedrijven trouwens) is dat het bedrijf, en nu dus de overheid, volledig leeggezogen wordt: mensen worden uitgebuit, geld en andere waarde wordt onttrokken om de volgende stap mogelijk te maken.

Met dat in gedachten: hoe logisch is het dat Musk echt Mars leefbaar wil maken als tweede planeet?

Het is namelijk een heel mooi verhaal, wat over honderden jaren vast zal plaatsvinden als we met z'n allen blijven doorgaan met uitvinden en uitzoeken hoe de natuur om ons heen werkt terwijl we ook nog netjes onszelf in leven houden, maar tot nu toe laat Musk meer en meer zien dat hij zijn "tools" alleen gebruikt als wegwerpmiddel. Zie voorgaande.

Ironisch genoeg is dat precies hoe dictators te werk gaan: leegzuigen en het volgende land leegroven zodat de top het fijn kan hebben terwijl de rest moet lijden om het volgende grote doel te bereiken. En de mensen in dat land kun je inzetten om onder financiële dwang te vechten voor de volgende roof, zoals Poetin doet. Want nogmaals: ga eens kijken naar dat wat Rusland wordt genoemd. Het is geen land, het is een imperium dat staten die landen zouden moeten zijn op basis van roots, taal en cultuur zonder pardon heeft ingenomen om ze "Russisch" te noemen.

Zo werkt Trump ook: er moet vrede zijn, maar vrede voor alleen Poetin en zijn club is geen vrede.

TL;DR: ik durf er aan te twijfelen dat Musk er in zit voor het uitwerken van een visie. Als je werkt zoals hierboven omschreven dan zou Mars alleen maar het volgende middel worden om in te zetten voor de verovering daarna.

Gelukkig wordt een mens niet oud genoeg om zoiets mee te maken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@HollowGamer

Toch lijkt materiele steun van de VS aan Rusland me niet eens zo onwaarschijnlijk hoor. Zeker niet onder een Trump en Musk.

Kijk politiek gezien steunt de VS Rusland al, ze vinden immers dat ze delen van Oekraïne in mogen lijven.

Daarnaast wil de VS die 500 miljard aan rare earth metals.

Als Poetin nu zijn invloed verder kan uitbreiden in Oost-Europa en land wint in Oekraïne, zie ik het zelf nog wel gebeuren dat Poetin best een deal wil maken met Trump: Trump stuurt militair materieel zodat Poetin zijn doelen kan behalen, en in ruil daarvoor krijgt de VS (een deel van) de resources die ze zo graag willen hebben. Wellicht niet voor 500 miljard, maar toch.

Dat is een win-win deal voor beide partijen, Rusland én de VS. En Trump zet zich immers zelf neer als een grote internationale deal-maker.

Waarom dus niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 13:44
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de invloed van Musk op Trump achter de schermen. Ik denk dat dit stiekem veel en veel groter is dan we merken. En Trump kijkt op tegen Musk (al zal hij dat als echte narcist nooit toegeven).
Dat kan ook zomaar weer veranderen, de laatste weken is Musk financieel gezien een loser, daar Wil Trump niet mee geassocieerd worden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:29
https://www.reddit.com/r/law/s/lHFpLraTX0

Als je zo al het contact begint, en vervolgens met 2 man stemverheffend de ander telkens onderbreekt en respectloos behandeld dan ben je volgens mij aardig goed je best aan het doen om iemand zwaar te beïnvloeden om mogelijk iets verkeerds te laten zeggen of verkeerd over te laten komen. En dat dan in je eigen voordeel te spinnen.

Echt walgelijk.
Ik heb met een grote brok in mijn keel en woede in mijn lichaam gekeken voor het voorval.

Respect voor Zelensky om daar zo blijven zitten (heeft natuurlijk de afgelopen 3 jaar genoeg meegemaakt) tegenover die zelfingenomen pestkoppen. Want dat was het, blijven pushen en treiteren tot de ander een "fout" begaat en dan zeggen, zie je wel!

Enige wat ik kan bedenken is de quote:
'Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.'

Je kunt in zo'n gesprek nooit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de invloed van Musk op Trump achter de schermen. *knip* En Trump kijkt op tegen Musk (al zal hij dat als echte narcist nooit toegeven). Een paar voorbeelden waarbij we naar mijn mening de invloed van Musk zien:

- Trump wil Groenland kopen. Niet alleen strategisch handig qua ligging, maar vooral ook bijzonder rijk aan ‘natural resources’
- Trump wil een grondstoffendeal met Oekraïne. Ook weer om de rijke bodem

*knip* Ben benieuwd (maar zie er niet naar uit) hoe zich dit verder ontwikkelt
Het is geen gekke theorie hoor, dat de techbro's wellicht meer invloed hebben dan we denken. Dat betekent niet dat Trump een volledige marionet is. Wel dat Trump simpelweg heel erg in dienst staat van.

[ Voor 9% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 11:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jdh009 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 03:42:
[Afbeelding]
Leuke woorden, nu de daden nog.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:13

Garyu

WW

De VS laten Oekraïne keihard vallen. Maar de mensen die denken dat Europa wel in gat zal springen sluiten mi hun ogen voor de bittere realiteit dat Europa dat helemaal niet kàn. We hebben wel het geld, maar niet het defensie apparaat om serieus op het wereldwijde niveau te opereren. En dat gaat ook niet snel veranderen.
De oorlog in Oekraïne is nu drie jaar aan de gang en de productie is nog steeds bitter laag. We willen niet investeren, maar we kunnen ook gewoon niet meer op flinke schaal produceren. De maakindustrie en vooral de defensie industrie is weg en wat er overgebleven is is versplinterd en duur. Europa mist een gezamenlijke strategie die verenigd was in de Navo maar altijd onder de paraplu van de VS stond, en binnen dat bondgenootschap werd veel in de VS aanbesteed. Denk aan de selectie van de JSF in NL. Met de huidige VS zou niemand daar meer serieus naar kijken en liever voor een Eurofighter, Mirage of Grijpen kiezen. Hoe meer Europa de handen in een slaat, hoe beter. Maar dat duurt twintig jaar tot die gevolgen van een lange termijn strategie zichtbaar worden. Die strategie van Europese autonomie is er nauwelijks en gaat maar heel langzaam komen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Garyu schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:29:
De VS laten Oekraïne keihard vallen. Maar de mensen die denken dat Europa wel in gat zal springen sluiten mi hun ogen voor de bittere realiteit dat Europa dat helemaal niet kàn. We hebben wel het geld, maar niet het defensie apparaat om serieus op het wereldwijde niveau te opereren. En dat gaat ook niet snel veranderen.
De oorlog in Oekraïne is nu drie jaar aan de gang en de productie is nog steeds bitter laag. We willen niet investeren, maar we kunnen ook gewoon niet meer op flinke schaal produceren. De maakindustrie en vooral de defensie industrie is weg en wat er overgebleven is is versplinterd en duur. Europa mist een gezamenlijke strategie die verenigd was in de Navo maar altijd onder de paraplu van de VS stond, en binnen dat bondgenootschap werd veel in de VS aanbesteed. Denk aan de selectie van de JSF in NL. Met de huidige VS zou niemand daar meer serieus naar kijken en liever voor een Eurofighter, Mirage of Grijpen kiezen. Hoe meer Europa de handen in een slaat, hoe beter. Maar dat duurt twintig jaar tot die gevolgen van een lange termijn strategie zichtbaar worden. Die strategie van Europese autonomie is er nauwelijks en gaat maar heel langzaam komen.
Hoeft ook niet wereldwijd, Europa is genoeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En meteen weer door met Mexico bedreigen. Gaat weer lekker door zo in de nieuws cycle:

Pentagon chief Pete Hegseth warned Mexico to fix its cartel and smuggling mess or face US military "help," per WSJ. At a meeting, stunned Mexican security honchos got the vibe he meant bombs, not hugs. www.wsj.com/politics/pol...

WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 1 maart 2025

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:13

Garyu

WW

Mektheb schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:15:
[...]

Hoeft ook niet wereldwijd, Europa is genoeg
Misschien dat je dat als grapje bedoelt? Ik zie het verschil namelijk niet. Om Europa te beschermen, moet je tegen wereldwijde acteuren kunnen beschermen. Rusland, China, NK, etc.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
YakuzA schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:24:
En meteen weer door met Mexico bedreigen. Gaat weer lekker door zo in de nieuws cycle:
[Bluesky]
Als het goed is hebben we inmiddels door dat als ze ergens heen wijzen, ze ergens anders iets aan het stelen, slopen of anderzijds corrumperen zijn.

Dat hele weekend waarop Mexico en Canada bedreigt werden leverde uiteindelijk niets anders op dan een afleiding voor Musk en z'n Doge-tieners om USAID te slopen.

Wellicht is de afleiding nu nodig omdat Trump dus geen deal heeft gesloten en die aardmineralen die hij zo graag wilt nu wellicht via Moskou geleverd moeten worden. Kijken wie er vandaag gebeld wordt.

Btw:
De EU heeft een forse delegatie naar India gestuurd. Ben echt benieuwd hoe lang het duurt voor we de banden met China gaan aanhalen. Dat moment komt met dit soort incidenten snel dichterbij.

Wat begon als een enorm dwarse gedachte kon nog wel eens uit gaan komen.

[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 01-03-2025 11:00 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
NiGeLaToR schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:59:
Btw:
De EU heeft een forse delegatie naar India gestuurd. Ben echt benieuwd hoe lang het duurt voor we de banden met China gaan aanhalen. Dat moment komt met dit soort incidenten snel dichterbij.

Wat begon als een enorm dwarse gedachte kon nog wel eens uit gaan komen.
India is onwrikbaar onafhankelijk. Het is het ultieme derdewereldland - in de oude betekenis. Het handelt met alle belangrijke machten, inclusief Rusland. Het betrekt ook defensiemateriaal uit alle hoeken van de Wereld. En die onafhankelijkheid gaat India niet inleveren. Niet aan de EU, en niet aan de VS.

In deze roerige tijden is het natuurlijk wel van belang banden aan te halen, en te sterken waar nodig. Dat is wat je hier ziet.

China is een hele, hele andere partij. China zoekt macht en invloed, zoals de VS dat ook doet. En China is mogelijk nog slechter te vertrouwen. Het zou een valse equivalent zijn om de twee in die zin gelijk aan elkaar te stellen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:47
SkiFan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:55:
Zelensky gokt erop dat Rusland leeggevochten is en dat Europa achter hem blijft staan.

Volgens mij zitten we niet ver meer van het punt af waar het Russische leger geen tanks en pantser meer heeft.
Ja dit maakt me eigenlijk kwaad. We kunnen Oekraïne gewoon helpen te winnen. Er is geen enkele Westerse dode gevallen of gebombardeerde stad.
Dus waarom moet er zo nodig vrede komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@HollowGamer

Omdat de US kan spelen alsof ze vrede komen brengen in UA. Je bezet dan samen met RU specifiek dat stuk(jes), haalt er alles uit de grond, en zegt tegen je volgers dat daar rust en vrede heerst dankzij jouw toedoen.

Het is erg moeilijk om hier verder iets meer te zeggen, gezien de topic warning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 12:31
emeralda schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:26:
[...]

Ja dit maakt me eigenlijk kwaad. We kunnen Oekraïne gewoon helpen te winnen. Er is geen enkele Westerse dode gevallen of gebombardeerde stad.
Dus waarom moet er zo nodig vrede komen?
Als het Russische leger echt zo hard aan het uithollen is als hier met regelmatig gedacht en onderbouwt wordt dan vermoed ik wel dat wij als Europa voldoende vermogen hebben om de Russen dusdanig verder uit te hollen dat er "niks" meer overblijft en het instort.

Ik hoorde bij de podcast Veldheren dat Europa blijkbaar meer artilleriegranaten produceert dan de VS. We hebben vliegtuigen, tanks e.d. Tijd om ons voorraden in te gaan zetten.

Het zou toch geweldig zijn als wij, Europa, de Russen eronder krijgen. Dan zijn wij "de overwinnaars" en Trump de "grote verliezer".

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33
Helixes schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:13:
[...]

India is onwrikbaar onafhankelijk. Het is het ultieme derdewereldland - in de oude betekenis. Het handelt met alle belangrijke machten, inclusief Rusland. Het betrekt ook defensiemateriaal uit alle hoeken van de Wereld. En die onafhankelijkheid gaat India niet inleveren. Niet aan de EU, en niet aan de VS.

In deze roerige tijden is het natuurlijk wel van belang banden aan te halen, en te sterken waar nodig. Dat is wat je hier ziet.

China is een hele, hele andere partij. China zoekt macht en invloed, zoals de VS dat ook doet. En China is mogelijk nog slechter te vertrouwen. Het zou een valse equivalent zijn om de twee in die zin gelijk aan elkaar te stellen.
Is CN slechter te vertrouwen dan VS?
Als we naar geschiedenis kijken is VS vaak de agressor onder de mom van "vrede".
Nu is CN pas sinds enkele jaren een grote wereldspeler en kunnen we weinig zeggen op basis van historie,

Ik denk zelf dat CN juist wel te vertrouwen is, in de zin van: Je weet wat je aan ze hebt en je weet wat je niet aan ze hebt.
Ze hebben een andere moraal en zullen zich niet aanpassen aan de onze, maar ze krijgen ook niet elk 4 jaar een nieuwe president/partij die opeens weer een andere koers gaat varen.
We zullen nooit eens zijn met hun manier van regeren over (bepaalde) mensen/volken/groepen, maar gezien gisteren, durf ik te stellen dat VS net zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
PASware schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Als het Russische leger echt zo hard aan het uithollen is als hier met regelmatig gedacht en onderbouwt wordt dan vermoed ik wel dat wij als Europa voldoende vermogen hebben om de Russen dusdanig verder uit te hollen dat er "niks" meer overblijft en het instort.

Ik hoorde bij de podcast Veldheren dat Europa blijkbaar meer artilleriegranaten produceert dan de VS. We hebben vliegtuigen, tanks e.d. Tijd om ons voorraden in te gaan zetten.

Het zou toch geweldig zijn als wij, Europa, de Russen eronder krijgen. Dan zijn wij "de overwinnaars" en Trump de "grote verliezer".
Ik ben bang dat Rusland meer vrienden heeft in het Oosten dan wij.
Als wij als Europa (en niet NAVO) de strijd aangaan, kan een CN zich ook mee bemoeien. VS gaat alleen meedoen als CN Taiwan wilt annexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
kx22 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:12:
Is CN slechter te vertrouwen dan VS?
Ik zei mogelijk ;)

China opereert puur extractief. Ik ken geen voorbeeld van een land dat beter is geworden door samen te werken met China. Er is ook geen gezamelijke historie met China.

Die is er wel met de VS. Ik ben met je eens dat Trump er op dit moment net zo extractief instaat, op het imperialistische af. Daar moeten we het dus óók niet van hebben - hoewel de potentie nog steeds daar is terug te keren naar de liberaal-democratische vrije wereld. Die is er voor China niet.

Maar dat betekent niet dat het een goed idee is de VS voor China in te wisselen als primaire bondgenoot. Dan kunnen we beter zelf iets beginnen denk ik zo.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Garyu schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:29:
Waarbij je de VS bedoelt als het Trump-cartel.

Geheel persoonlijke observatie, en die kan daardoor scheef zitten: in het dagelijkse spraakgebruik zie ik termen als oligarch, media mogul en tech bro's een opgaande vlucht maken. Op de grond is er voldoende cognitieve dissonantie onder Trump-stemmers. Online merk ik dat de "rechtse" figuren programma's missen om de overload aan overduidelijk slecht beleid en bestuur mentaal te verontschuldigen. Het wordt stil.
Zeker nu "links" ook volledig stil is, valt er niet te schoppen en te slaan. Hier zit misschien een achilleshiel; het Trump-theater neemt 100% van de mediaruimte in, die geconditioneerd zijn om de meest actuele sensatie op te dienen op een bedje van honderden advertentietrackers. Maar nu?

Niets van het geleverde, behalve wellicht het wegpesten van transgenders, is waar de Trump-stemmer voor kwam. In tegendeel, de eenvoudige man en vrouw voelt nu zelf klappen. Zou je nu verkiezingen houden, dan zou het er buitengewoon slecht uitzien voor de autocraten.

Bedenk daarbij dat een Trump-stemmer door de bank genomen geen Rusland-supporter is. Daar zit een hobbel in voor rondkruipend spul als Vance. Deze ratachtige, immorele psychopaten laten nu meer van zichzelf zien. Ik vind het verhaal te slecht en de timing nog te vroeg om uit de kast te komen als totale psychopaat. Maar duidelijk is wel dat het Trump-kartel onder druk staat om dingen te doen waar men eigenlijk nog geen toestemming voor heeft van bevolking.

Wat wel zorgelijk is dat Vandaag Inside weer een spindokter opvoert als zogenaamde Amerika-kenner, die probeert het straatje van Trump weer schoon te vegen. Waarna Johan bij voorbaat de Volkskrant weer verdacht maakt, want Trump verwijten maken is "links". Derksen is een makkelijke prooi, boordevol conservatieve opvoeding, nauwelijks vermogen tot rationeel denken, is makkelijk emotioneel te oversturen, primaire reflexen op basis van loyaliteit en groepsgeur en mentaal voortdurend in verliesstand.
Het is mij inmiddels duidelijk dat het hele productiebedrijf compleet geïnfiltreerd is door extreme politiek-corporate belangen, met heftige vertegenwoordiging van VVD wat aan tafel mag schuiven.
de bittere realiteit dat Europa dat helemaal niet kàn. We hebben wel het geld, maar niet het defensie apparaat om serieus op het wereldwijde niveau te opereren.
First things first. Voordat we het wereldwijde niveau opgaan kunnen we beter eerst de ezeltjes en laatste voorraad golfkarretjes terugsturen naar de modderlanden van oorsprong. We hebben het over een failliet systeem van twee steden met gokkers die hun hand hebben overspeeld. Alles wat de Russen krijgen is nu een redding, want ze zijn onherroepelijk op weg om compleet te crashen. Compleet.

Europa hoeft helemaal geen malle grondoorlog te starten. Wie verzint dat? We hebben niet voor niets een uitgebreide luchtmacht, daarmee kan je gericht de rug van het Kremlin breken.
In een loopgraaf gaan liggen met de hoop dat we de Russen niet tegen gaan komen is merkwaardig coping-gedrag, duur, maakt ons politiek chantabel en een prima hefboom om ons uit elkaar te drijven.
Gewichtige excuses voor verantwoordelijkheid ontlopen van diplomatieke en militaire aard kunnen niet verhullen dat we in de grond te maken hebben met verstoorde (groeps-)psychologie, aangedreven door politieke leiders die getraind zijn in en beloond worden voor het ontlopen van verantwoordelijkheid.
De beste tijd om in te grijpen ligt achter ons.

Terugkomend op mijn allereerste zin: ik geloof niet dat in de "VS" er voldoende ruimte is om ons die mogelijkheid te ontzeggen. Nog.

Daarom zal je nu moeten dwingen de VS kleur te bekennen. In feite heeft Zelensky gisteren al de wereld weer met de neus op de feiten gedrukt ten aanzien van de intenties van het Trump-cartel. Voor die intenties moet men echter toestemming vinden van Amerikaanse burger.
Het is helder dat Europa de autocraten geen strobreed in de weg zal leggen bij het veroveren van die benodigde ruimte, dus dat is een kwestie van tijd. Dagelijks ligt onze bevolking onder vuur van TikTok, Meta, X, plus wordt het blootgesteld aan manipulatie van zogenaamde "experts" in media, die in feite geïnfiltreerde influencers en spindokters zijn. Neem eens een kijkje bij het fenomeen Duk, inclusief beeld. Een tandarts die in je oog zit te boren krijgt een beroepsverbod. Bij de Telegraaf zet men dit figuur op de voorpagina. Dan komt er vervolgens een zakelijke deal tussen John de Mol en de Telegraaf, waarbij afgesproken wordt dat de Telegraaf de journalistieke mestkar leeg komt rijden in de studio's van de Mol. Derksen: "Duk is de beste journalist van Nederland".
Met andere nitwits zoals een Vlam en Mens die opgepropt worden als "expert", maar in werkelijkheid spindokter zijn en voortdurend proberen de might-makes-right en abnormaliteit te normaliseren. Ja, deze post lijkt all over the place, maar het hinderlijke is: het heeft alles met elkaar te maken. Waar wij ons zorgen over moeten maken: wij staan overduidelijk op het menu. Overduidelijk. En bijna niemand die het in de gaten heeft. De verdraaiing, de leugens en de wartaal worden geaccepteerd door andere mediafiguren als een "rechts geluid".

Bedenk dan hoe hard men werkt aan de mentale omkeer in de USA zelf met nog meer middelen. Ik hoef toch alstublieft niet uit te leggen dat de beste mogelijkheid voor Europese landen *nu* is en niet straks.
Bedenk dit: Europese leiders hebben *nu* veel meer ruimte om te handelen dan het Trump-cartel. Veel meer.

Wij als burgers zullen de politiek moeten dwingen om te gaan werken. Einde zaterdagpreek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben nu echt met stommeit geslagen... Ik zie nu de clip van de oval office waarbij er gewoon tegen Zelensky word gezegd; "waarom draag je geen pak? Je bent hebt de hoogste rang in je land, waarom draag je geen pak?! Heb je uberhaupt een pak?" Dit terwijl je gelach hoort op de achtergrond. Wtf.

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 01-03-2025 13:22 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chip. schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:21:
Ik ben nu echt met stommeit geslagen... Ik zie nu de clip van de oval office waarbij er gewoon tegen Zelensky word gezegd; "waarom draag je geen pak? Je bent hebt de hoogste rang in je land, waarom draag je geen pak?! Heb je uberhaupt een pak?" Dit terwijl je gelach hoort op de achtergrond. Wtf.
Bully politics. Bullshit politics. Maffia draaiboek.

Alle gekheid op een stokje, Zelensky loopt al heel lang en consistent voor op de curves. Het mag best opgemerkt worden dat het bijzonder sterk is om daar naar toe te gaan in vol besef van wat komen gaat om - eigenlijk - het gedrag van de toxische actor zo in beeld te laten komen zodat de consument er stil bij staat dat het toxisch is.

Gedurfd, en sterk. Ik zie daar wel een les voor politici van menige Europese lidstaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat was uiteraard volkomen vooropgezet. Het was nooit bedoeld als serieuze conversatie, het was vanaf moment 1 bedoeld om Zelensky te vernederen. Dit om Trumps werkgevers (Poetin + de oligarchen als Musk, Zuckerberg, Bezos etc) in een zo gunstig mogelijke positie uit te laten komen.

Dat Zelensky er zo bij loopt is namelijk ook niet bepaald een geheim, of iets nieuws ofzo. Dat doet hij al heel lang (sinds het begin van de oorlog? Not sure...), om zijn steun aan de troepen aan te geven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Helixes schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:17:
[...]

China opereert puur extractief. Ik ken geen voorbeeld van een land dat beter is geworden door samen te werken met China.
Zijn wel genoeg landen die beter zijn geworden door het uitbuiten van CN (oa Engeland en Japan).
Daarnaast zie ik het "importeren" van Afrikanen naar CN wel als een goede samenwerking.
Nu weet ik niet hoe dit eindigt en is het nog te vroeg om enige conclusies te trekken, maar ze worden niet als slaven het land binnen gehaald.

CN streeft af op onderbevolking en Afrikaanse studenten mogen geheel gratis in CN studeren en opleidingen volgen. In algemeen zijn de Afrikaanse landen ook erg blij met CN. In ruil voor mineralen krijgen infrastructuur, water en voedselhulp. Dit allemaal zonder bloedvergieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Zijn wel genoeg landen die beter zijn geworden door het uitbuiten van CN (oa Engeland en Japan).
Daarnaast zie ik het "importeren" van Afrikanen naar CN wel als een goede samenwerking.
Nu weet ik niet hoe dit eindigt en is het nog te vroeg om enige conclusies te trekken, maar ze worden niet als slaven het land binnen gehaald.

CN streeft af op onderbevolking en Afrikaanse studenten mogen geheel gratis in CN studeren en opleidingen volgen. In algemeen zijn de Afrikaanse landen ook erg blij met CN. In ruil voor mineralen krijgen infrastructuur, water en voedselhulp. Dit allemaal zonder bloedvergieten.
Maar wel ten koste van een pervasieve innovatie op kolonialisme en een volledige afhankelijkheid van gereduceerd worden tot grondstoffenreservoirs, wat op termijn extreme effecten gaat hebben op potentieel voor ontwikkeling van het continent en haar bevolking.

We staan er zelden bij stil, maar die correlaties van kaders geworteld in grondstoffen zijn bloedlink, want het zijn functionele vereisten van feodale dynamica. En dat gaat eigenlijk nog dieper en verder dan de traditionele concepten van kolonialisme.

Als de lijn zoals nu aanwezig doorzet, dan verliest het continent juist het pad waar men nu op beweegt, vanuit het pijnlijke ontworstelen aan westers kolonialisme - voor een pad van systemisch-feodale afhankelijkheid van Chinees kolonialisme.

Ik zie hier wel vaker studies naar voorbij komen, zeker vanuit Afrikaanse academia, zowel vanuit Zuid-Afrika als Nigeria als Tanzania, de alarmbellen rinkelen absoluut. Maar er is nog niet echt een bewustzijnsproces ten aanzien van varianten van kolonialisme, en rimpeleffecten zoals die wel al meetbaar zijn in de landen die al eerder in dezelfde constructies terecht gekomen zijn in Azië.

Wat op dit moment absoluut niet helpt is het USAID drama in de VS. De vernietiging van die structuren van Amerikaanse soft power scheppen niet eens zozeer een vacuüm, ze scheppen directe stimulans om reflexief van het ene op het andere pad te springen - want anders valt men in de kloof.

Wij hier zien dat USAID drama nog steeds iets als populisme en theater, dat is het ook, maar slechts voor beperkte inzet. Effectief is het een overgave aan en overdracht van belangen en verbindingen aan twee specifieke machtsdynamica: de PMC voedingsindustrie van Transnationale Georganiseerde Misdaad, en China.

Er ligt wel enige wrange ironie hier op tafel … immers, Europa als voormalig koloniserend drama ziet zich geplaatst voor een mogelijke transitie waarbij het in een multipolaire mondiale dynamiek van drie illiberale en criminele supermachten óf zelf in transactional kolonialisme terecht zal komen, óf daar weerstand aan biedt en het nieuwe zwaartepunt van beschaafde ontwikkeling in balans met rechtsorde en demos cratos wordt. En Afrika als continent staat voor eigenlijk exact dezelfde uitdaging, maar dan als continent zich ontworstelend aan consequenties van kolonialisme maar geconfronteerd met een termijn realiteit van nog erger.

Alle gekheid op een stukje, maar dan ligt er heel veel op tafel van gedeelde zorgen en belangen voor beide continenten om eens heel serieus de hoofden voor bij elkaar te steken. Gedeelde risico’s, gedeelde belangen, gedeelde afhankelijkheden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Even een zijstap, maar we hadden hier iemand van de SP die droeg toen ook geen pak. Degene die de kamer leidt vond het ook nodig daar een opmerking over te maken, net als sommige andere daaromheen.

Ik zou zelf ook geen pak dragen, gewoon een jeans en net shirt. Maar heel veel zijn nog niet zo ver, die lopen liever in een duur pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Al enig woord van onze Mark Rutte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 13:44
sukablyad dus....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bGlp2LD_omlquvzvf6LsLktJA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdWblWhXAo50bIbPNZgL0S8p.jpg?f=fotoalbum_large

Minstens 33 keer dank u wel dus.

.

[ Voor 12% gewijzigd door Tens op 01-03-2025 14:32 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Dat was uiteraard volkomen vooropgezet. Het was nooit bedoeld als serieuze conversatie, het was vanaf moment 1 bedoeld om Zelensky te vernederen. Dit om Trumps werkgevers (Poetin + de oligarchen als Musk, Zuckerberg, Bezos etc) in een zo gunstig mogelijke positie uit te laten komen.

Dat Zelensky er zo bij loopt is namelijk ook niet bepaald een geheim, of iets nieuws ofzo. Dat doet hij al heel lang (sinds het begin van de oorlog? Not sure...), om zijn steun aan de troepen aan te geven.
De “journalist” die die “vraag” stelde is de partner van Marjorie Taylor Green. Dus dan weet je het wel.

Daarnaast. Dit is Churchill toen hij het WH bezocht tijdens WWII in 1942.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KihwISuvlK1qQ0xfZfTPz5h9vsk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj2pjMSFwb0sjXrfC8NtMplk.jpg?f=user_large

Ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit alles een set-up was en er ook een ingredient van wraak in zit. Dit omdat Zelensky geen gefabriceerd bewijs tegen Hunter Biden wilde afgeven tijdens de eerste termijn van Trump. Toen ie dus ook al gechanteerd werd , want wapenleveranties hingen af van dat zogenaamde bewijs. Ook toen gaf ie niet toe.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:55
Ik vind dit dus erg tekenend. Zelensky loop er inmiddels al een tijdje zo bij. En hij is dus op veel plekken al zo verschenen.

Een stuk image building. Net zoals er Amerikaanse presidenten zijn die op het moment dat ze op campagne zijn en in het witte huis zitten ineens een goedkoop horloge dragen om zich zo niet te vervreemden van de werkende amerikaan.

En opzich ook geen vreemde image building als president van een land in oorlog zijnde. Wel een imago wat misschien zijn houdbaarheidsdatum aan het verliezen is.

Maar goed, nergens is bij mijn weten er tegen Zelensky in het bijzen van pers/camera's belerend gezegd dat hij een pak moet dragen. Overal wordt hij normaal ontvangen.

Tot nu toe dan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:17

DropjesLover

Dit dus ->

kx22 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Noah, vele landen hebben er ook spijt van.
De wegen zijn te goedkoop aangelegd.
Van de opbrengst van de mineralen ziet het land en de bevolking niks terug.
Vruchtbaar land voor agricultuur wordt voor zeer lange termijn exclusief door Chinezen gepacht.
Het werk wordt uitgevoerd door Chinezen zelf, dus draagt niks bij aan de lokale economie.
Investeringen zijn gedaan met leningen die terugbetaald moeten worden, terwijl de opbrengsten/business case altijd tegenvallen.

Nee, veel landen zijn echt niet blij met de Chinezen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bizar inderdaad. Vorm over inhoud, how low can you go.

Wij kunnen ook wat vinden van de stomme rode pet die trump altijd op heeft. is dat presidentswaardig, i think not.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Bizar inderdaad. Vorm over inhoud, how low can you go.

Wij kunnen ook wat vinden van de stomme rode pet die trump altijd op heeft. is dat presidentswaardig, i think not.
Beide (de zuigende opmerking over een pak, en trumps pet) zullen hetzelfde doel dienen, dumbing down politics, er wordt een cultuur van stupiditeit geschapen, en hoe normaler dat wordt hoe minder ruimte er voor rede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DropjesLover schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:15:
[...]

Noah, vele landen hebben er ook spijt van.
De wegen zijn te goedkoop aangelegd.
Van de opbrengst van de mineralen ziet het land en de bevolking niks terug.
Vruchtbaar land voor agricultuur wordt voor zeer lange termijn exclusief door Chinezen gepacht.
Het werk wordt uitgevoerd door Chinezen zelf, dus draagt niks bij aan de lokale economie.
Investeringen zijn gedaan met leningen die terugbetaald moeten worden, terwijl de opbrengsten/business case altijd tegenvallen.

Nee, veel landen zijn echt niet blij met de Chinezen.
De ironie is wel dt je hier ook rusland omschrijft. Daar speelt dit heel erg. Ik ben er niet rouwig om trouwens 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Virtuozzo schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:20:
[...]
Maar wel ten koste van een pervasieve innovatie op kolonialisme en een volledige afhankelijkheid van gereduceerd worden tot grondstoffenreservoirs, wat op termijn extreme effecten gaat hebben op potentieel voor ontwikkeling van het continent en haar bevolking.

We staan er zelden bij stil, maar die correlaties van kaders geworteld in grondstoffen zijn bloedlink, want het zijn functionele vereisten van feodale dynamica. En dat gaat eigenlijk nog dieper en verder dan de traditionele concepten van kolonialisme.

Als de lijn zoals nu aanwezig doorzet, dan verliest het continent juist het pad waar men nu op beweegt, vanuit het pijnlijke ontworstelen aan westers kolonialisme - voor een pad van systemisch-feodale afhankelijkheid van Chinees kolonialisme.
Dat zie ik anders.
Als CN of een ander land er niet was, bleven die grondstoffen in de grond en had niemand er wat aan. Nu is er een land die ervoor wilt betalen (niet alleen in geld, maar in ook economische ontwikkeling).
Dat is geen moderne kolonisatie.
Voor dit soort contracten is het normaal dat je zowel een tijd als max aantal in afname afspreekt.
Dankzij de investeringen van oa CN kan het land zich wel ontwikkelen en doorgroeien. En wat nog mooier is, de mensen met potentie worden gehaald naar CN om daar te studeren (geen idee of ze mogen terugkeren, dat zou mij ook weer niet verbazen van CN)

Wat Trump/VS nu doet is juist het tegenovergestelde. Wij gaan jullie eerst helpen onder de mom van "vrede" en vervolgens €500m aan grondstoffen eisen om verder te helpen. Dat laatste heeft kenmerken van een onbetrouwbare partner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 17:10
HollowGamer schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:29:
yep, zojuist.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. ik had op een ander, krachtiger reactie gehoopt.

5 minuten geleden
Rutte vraagt Zelensky om ruzie met Trump bij te leggen
NAVO-baas Mark Rutte heeft Zelesky gevraagd om de ruzie met Trump bij te leggen, meldt persbureau Reuters. "Ik heb Zelensky gevraagd om zijn relatie met Trump en de Amerikaanse regering te herstellen." Rutte noemt de ruzie tussen de twee presidenten "ongelukkig".

(nu.nl)

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:08:
[...]

Dat zie ik anders.
Als CN of een ander land er niet was, bleven die grondstoffen in de grond en had niemand er wat aan. Nu is er een land die ervoor wilt betalen (niet alleen in geld, maar in ook economische ontwikkeling).
Dat is geen moderne kolonisatie.
Voor dit soort contracten is het normaal dat je zowel een tijd als max aantal in afname afspreekt.
Dankzij de investeringen van oa CN kan het land zich wel ontwikkelen en doorgroeien. En wat nog mooier is, de mensen met potentie worden gehaald naar CN om daar te studeren (geen idee of ze mogen terugkeren, dat zou mij ook weer niet verbazen van CN)
Heb je zelf in het echt gezien hoe die investeringen zich doorgaans uitbetalen?

Ik heb het eerder eens aangehaald: neem bijvoorbeeld het splinternieuwe vliegveld in Siem Reap dat voor 55 jaar vastligt onder een zogenaamde "build-operate-transfer".

Het klinkt in eerste instantie goed, totdat je bedenkt dat het vliegveld na die 55 jaar waarschijnlijk niet meer zo bruikbaar zal zijn door zaken zoals o.a. materialen van mindere kwaliteit. Maar voor 55 jaar lang zijn het de Chinezen die er de controle hebben.

Controle kun je op verschillende manieren interpreteren. Niet alleen financieel, maar ook bijvoorbeeld via al die HikVision-cameraatjes die er hangen en alles registreren.

De mensen in Cambodja hebben er alleen iets aan als ze de toeristen ná het vliegveld weten uit te wringen met de verkoop van goedkope prullaria dat eveneens in China is gemaakt. Na 55 jaar staan ze voor de keuze: een nieuw vliegveld bouwen omdat het oude is weggeroest. Wie heeft de expertise? Niet de mensen die alleen maar prulletjes hebben verkocht...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gwindorian schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:26:
[...]

yep, zojuist.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. ik had op een ander, krachtiger reactie gehoopt.

5 minuten geleden
NAVO-baas Mark Rutte heeft Zelesky gevraagd om de ruzie met Trump bij te leggen, meldt persbureau Reuters. "Ik heb Zelensky gevraagd om zijn relatie met Trump en de Amerikaanse regering te herstellen." Rutte noemt de ruzie tussen de twee presidenten "ongelukkig".

(nu.nl)
M.a.w. Rutte is onze ergste nachtmerrie die je op zo'n positie kan hebben. :+

Hij kiest dus hier de kant van de Amerikanen, die zelf de 'ruzie' hebben veroorzaakt, en met dit plan kwamen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Laten we wel zijn, kan Rutte echt anders? Europa is nog niet sterk genoeg op militair gebied. Keep your friends close but your enemies closer.

Nu komen de jaren keihard investeren in defensie en daarna kan je pas daadwerkelijk een vuist maken tegen die tiran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Stukfruit schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:34:
[...]
Heb je zelf in het echt gezien hoe die investeringen zich doorgaans uitbetalen?

Ik heb het eerder eens aangehaald: neem bijvoorbeeld het splinternieuwe vliegveld in Siem Reap dat voor 55 jaar vastligt onder een zogenaamde "build-operate-transfer".

Het klinkt in eerste instantie goed, totdat je bedenkt dat het vliegveld na die 55 jaar waarschijnlijk niet meer zo bruikbaar zal zijn door zaken zoals o.a. materialen van mindere kwaliteit. Maar voor 55 jaar lang zijn het de Chinezen die er de controle hebben.

Controle kun je op verschillende manieren interpreteren. Niet alleen financieel, maar ook bijvoorbeeld via al die HikVision-cameraatjes die er hangen en alles registreren.

De mensen in Cambodja hebben er alleen iets aan als ze de toeristen ná het vliegveld weten uit te wringen met de verkoop van goedkope prullaria dat eveneens in China is gemaakt. Na 55 jaar staan ze voor de keuze: een nieuw vliegveld bouwen omdat het oude is weggeroest. Wie heeft de expertise? Niet de mensen die alleen maar prulletjes hebben verkocht...
Niet met mijn eigen ogen, maar ik geloof je gelijk dat het niet bruikbaar is na 55 jaar.
Zelfs met goede materialen moet je niet verwachten met 55 jaar in aziatische landen.

Wat ik wel zie (en vanuit ga) is dat er werkgelegenheid komt voor de aankomende 55 jaar. In dit soort 3e wereld landen hebben ze weinig tot geen werk. Nu hebben we in het verleden ook al gezien waar werkgelegenheid is, is er educatie voor de volgende generatie.
55 jaar is 2 a 3 generaties.

Maar misschien is dit wel een enorme flop en alles wat in Afrika gebeurd ook, maar toch tekenen beide partijen ervoor, want ze zien beide potentie voor nu en voor in de toekomst van hun eigen land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:28
Rutte doet exact waarom je hem daar graag wil hebben. Achterlangs heeft die echt wel met Zelensky zijn steun voor hem uitgesproken en Trump voor dwaas uitgemaakt.

Morgen zal dat niet anders gaan met alle EU leiders, een warm bad met grappen over de clowns in de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Maar heeft Zelensky echt die JD Vance Cyka Blyat genoemd? Dan snap ik de woede van de VS wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:02
AMARONE schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:57:
Rutte doet exact waarom je hem daar graag wil hebben. Achterlangs heeft die echt wel met Zelensky zijn steun voor hem uitgesproken en Trump voor dwaas uitgemaakt.

Morgen zal dat niet anders gaan met alle EU leiders, een warm bad met grappen over de clowns in de VS
Precies Rutte kan niet anders dan zo reageren anders wordt het helemaal niks meer met US in de navo als Rutte openlijk partij kiest voor Zelensky. Dit heeft hij echt wel met Zelensky gesproken en die is ook zeker niet gek dus zal dit begrijpen.

Maar Europa zal idd een mini navo moeten maken zonder Hongarije Slowakije etc voor het geval dat Trump helemaal niks meer met de Navo te maken wilt hebben wat zomaar kan gebeuren.

we hebben nog geluk dat de sterkste grote landen in Europa nog door normale mensen bestuurd worden. Over een paar jaar kan dat wel is veranderen in zowel Frankrijk met LePen en Duitsland met Afd, dus nu moet er snel wat gaan gebeuren en kappen met het getreuzel.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 15:39
Wat denk je nou dat iedereen in die zaal het fijn vindt om een pak te dragen? Zelensky komt ronduit respectloos over. Hij is nooit netjes geschoren. Draagt altijd kampeerkleding. Zijn lengte heeft hij ook al niet mee; daar valt verder weinig aan te doen. Daarnaast praat hij over anderen heen. Commandeert nog net niet, maar zaait wel angst hoever Putin wel niet zal gaan en wat USA dan wel of niet zal voelen. *knip*, dat mag wel wat minder. Eindelijk wordt er eens iets over Zelensky gezegd. Dat het niveau zelfs op het hoogste niveau eigenlijk basisschoolniveau is, tsja. Daaruit blijkt dat het eigenlijk allemaal doodnormale mensen zijn. Is hier ook niet anders.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Norjee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:41:
[...]

Beide (de zuigende opmerking over een pak, en trumps pet) zullen hetzelfde doel dienen, dumbing down politics, er wordt een cultuur van stupiditeit geschapen, en hoe normaler dat wordt hoe minder ruimte er voor rede is.
Exact. Onderschat niet dat het grootste deel van de bevolking leiding nodig heeft. Dat klinkt vreselijk bevoogdend, en "wie denk jij wel dat je bent".

Het woord elite is volledige besmeurd. De elite onder de voetballers laten zien welke standaard haalbaar is, en wat daarbij komt kijken.

De culturele elite die deelneemt aan het publieke debat zouden moeten laten zien welke beheersing en begrip van complexe realiteit haalbaar is als standaard, en wat voor overzicht, inzicht, en toezicht daarbij komt kijken.

Met andere woorden: iets om naar op te kijken, een standaard om eigen denkwerk aan te toetsen.

Commercieel belang zwicht voor ... commercieel belang. Entertainment verkoopt beter. Maak van de publieke zaak een kijkcijfershow en laat de inhoud opkopen door relaties van de borrel.

Maar niet alleen dat. De babyboom-generatie heeft zelf alles onderuit getrokken, wel een revolutie, geen cultuur behalve popcultuur in het vacuum. In dat gat duikt de neoliberaal, actief voor eigen toko, maar zonder missie van cultuurdragersschap. Men komt in toenemende mate zelfs analfabeet van school. Op popcultuur kan je geen beschaving bouwen. Inmiddels worden zaken als Keltische talen en cultuur, Korea-studies en andere elementen van onze beschaving vernietigd.

De enige kweekvijvers voor elite zijn restanten van conservatisme, die duidelijk elkaar posities en plekjes gunnen. Kijk eens naar de Leidse cirkel rondom Baudet, met vingertoppen tot aan Jort Kelder.

Voor dumbing down politics is in Nederland ook een ruim reservoir. Het publieke debat is een amateurcompetitie waarbij oplichters vrij spel hebben.

Daarom denk ik dat je in Nederland nieuwe dingen moet doen met nieuwe structuren, die voorbij gaat aan de intellectuele leegte van naoorlogse generatie. Een nieuwe constructieve beweging zogezegd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

glnk schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Wat denk je nou dat iedereen in die zaal het fijn vindt om een pak te dragen? Zelensky komt ronduit respectloos over. Hij is nooit netjes geschoren. Draagt altijd kampeerkleding. Zijn lengte heeft hij ook al niet mee; daar valt verder weinig aan te doen. Daarnaast praat hij over anderen heen. Commandeert nog net niet, maar zaait wel angst hoever Putin wel niet zal gaan en wat USA dan wel of niet zal voelen. *knip* Eindelijk wordt er eens iets over Zelensky gezegd. Dat het niveau zelfs op het hoogste niveau eigenlijk basisschoolniveau is, tsja. Daaruit blijkt dat het eigenlijk allemaal doodnormale mensen zijn. Is hier ook niet anders.
Hij heeft geen zin mogen afmaken en werd constant onderbroken en afgebekt door die JD Trump 🤷🏻‍♂️

En maar leugens blijven vertellen over hoeveel steun ze hebben gegeven :+

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:45 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
[...]

Wat denk je nou dat iedereen in die zaal het fijn vindt om een pak te dragen? Zelensky komt ronduit respectloos over. Hij is nooit netjes geschoren. Draagt altijd kampeerkleding. Zijn lengte heeft hij ook al niet mee; daar valt verder weinig aan te doen. Daarnaast praat hij over anderen heen. Commandeert nog net niet, maar zaait wel angst hoever Putin wel niet zal gaan en wat USA dan wel of niet zal voelen. *knip* Eindelijk wordt er eens iets over Zelensky gezegd. Dat het niveau zelfs op het hoogste niveau eigenlijk basisschoolniveau is, tsja. Daaruit blijkt dat het eigenlijk allemaal doodnormale mensen zijn. Is hier ook niet anders.
Valt niemand op dat Zelensky pas sinds de situatie van 2022 geen pakken meer draagt, het symbool met zijn huidige kleding is "ik ben 1 van jullie".

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
HollowGamer schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:29:
Ja, zoals gebruikelijk loopt die Trump weer te verdedigen.
https://nos.nl/artikel/25...atie-met-trump-herstellen

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

Je hebt het wel erg hoog zitten als ik het zo lees... Het dragen van een pak is geen universele vereiste voor respect. Zelensky kiest bewust voor een informele militaire stijl om solidariteit met zijn troepen te tonen, iets wat in tijden van oorlog een sterke symbolische betekenis heeft. Je kritiek op zijn uiterlijk en kleding raakt kant noch wal en heeft niets te maken met leiderschap of respect.

Daarnaast is je argumentatie eerder van toepassing op politici als Trump en Vance, die zich bedienen van simplistische retoriek, angstzaaierij en het gedrag dat jij Zelensky toeschrijft. Zelensky wijst niet zomaar op een mogelijke escalatie, hij baseert zich op de recente geschiedenis: annexatie van de Krim, oorlog in de Donbas, en de grootschalige invasie (en vergeet Minsk I, Minsk II en het Boedapestmemorandum niet). Dit zijn feiten, geen angstzaaierij. Bovendien heeft Rusland zelf herhaaldelijk dreigingen geuit richting NAVO-landen.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10 17:05
[...]

*knip*, dit is niet de manier om te reageren.

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:47 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:16
[...]

Dit is heel oppervlakkig. Wat jij netjes noemt vind een ander overdreven onzin. Je bent er voor wie je bent. Hij loopt al sinds het begin van de oorlog zo rond, het is zijn uniform net zoals een veldgeneraal in uniform aantreedt. Dat trump met zijn foute stropdas en chinese pet er dan wel goed uit zou zien als president is jouw interpretatie. Zelensky is een oostblokker, die praten vele harder engels dan het babytalk amerikaans. Hebben we een Putin ooit een woord engels horen zeggen tegen iemand ? Dit was duidelijk een uitgelokt verhaal waarbij ik Zelensky alleen kan bewonderen. Je weet dat je een berenkuil in gegooid wordt en toch houd je stand en bij je standpunten.

Hier in Europa en de USA onderschatten ongelooflijk wat er daar aan het gebeuren is in de nieuwe CCCP die aan het ontstaan is. Als we niet heel goed opletten wordt het een USSAR trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:02
[...]

Hij draagt zijn kleding zo voor een reden
... vind het vooral grappig dat Elon musk elke dag in de Oval Office rondloopt als een vercrackte bitcoin maniac en dat ze dan vervolgens naar Zelensky gaan wijzen dat hij geen pak draagt?

Makes no sense..

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 01-03-2025 17:49 ]

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Stylze schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:32:
[...]

Hij draagt zijn kleding zo voor een reden
... vind het vooral grappig dat Elon musk elke dag in de Oval Office rondloopt als een vercrackte bitcoin maniac en dat ze dan vervolgens naar Zelensky gaan wijzen dat hij geen pak draagt?

Makes no sense..
Vergeet daarbij niet dat Musk niet gekozen is en geen geboren Amerikaan, terwijl Zelensky wél democratisch verkozen is. Bovendien heeft het Oekraïense parlement onlangs met een overweldigende meerderheid een resolutie aangenomen die de legitimiteit van president Zelensky bevestigt (specifiek voor Trump), met steun van zowel de regeringspartij als de oppositie.
Zie ook: https://www.aljazeera.com...rms-zelenskyys-legitimacy

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Stylze schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:05:
[...]

Precies Rutte kan niet anders dan zo reageren anders wordt het helemaal niks meer met US in de navo als Rutte openlijk partij kiest voor Zelensky. Dit heeft hij echt wel met Zelensky gesproken en die is ook zeker niet gek dus zal dit begrijpen.

Maar Europa zal idd een mini navo moeten maken zonder Hongarije Slowakije etc voor het geval dat Trump helemaal niks meer met de Navo te maken wilt hebben wat zomaar kan gebeuren.

we hebben nog geluk dat de sterkste grote landen in Europa nog door normale mensen bestuurd worden. Over een paar jaar kan dat wel is veranderen in zowel Frankrijk met LePen en Duitsland met Afd, dus nu moet er snel wat gaan gebeuren en kappen met het getreuzel.
Dat is exact de verkeerde respons van Rutte. Je moet grenzen duidelijk stellen aan welk gedrag wel en niet te tolereren valt. Rutte is nu naar de wereld aan het communiceren dat Zelensky een domme kleuter is en daarmee normaliseert hij niet alleen het rattengedrag van het Trump-kartel, maar ook de intentie van dat kartel. Zie, daar waar het om draait verdwijnt nu dus uit het debat. De intentie van Vance&co.

Rutte vernietigt hier het werk van Zelensky. Serieus, dit is extreem schadelijk. Want nu zou Europa afstand moeten nemen van de NAVO-baas. Zie je de beeldvorming die dat oplevert? De bom die Rutte nu zelf onder NAVO schuift? Trump hoeft alleen maar het lontje aan te steken.
Welke druk wordt hiermee gelegd op Zelensky?

Jongens, ik begin vragen te krijgen rondom Rutte.

Het ontbreekt mij aan info vanuit de kring rondom Rutte, ik houd het er echter op dat hij in een persoonlijke overlevingsmodus zit. En dat is gevaarlijk, want hoewel ik Rutte geen autocraat acht, valt bij hem wel het gedragspatroon op dat alles tot instrument gemaakt kan worden. Morele grenzen bestaan voor zover niet nodig om ze te verleggen ten gunste van eigen positie. De extreme flexibiliteit is een karakterfout, dat is niet gezond. Want het is niet te verenigen met inhoud.

Ik meen dat een Zelensky en een Macron opkijkt naar Rutte en ook wel persoonlijk advies van Rutte zou opvolgen. Het is eigenlijk een heel ongunstig scenario dat uitgerekend Rutte nu op een positie zit waar morele fundering gevergd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Wat denk je nou dat iedereen in die zaal het fijn vindt om een pak te dragen? Zelensky komt ronduit respectloos over. Hij is nooit netjes geschoren. Draagt altijd kampeerkleding. Zijn lengte heeft hij ook al niet mee; daar valt verder weinig aan te doen. Daarnaast praat hij over anderen heen. Commandeert nog net niet, maar zaait wel angst hoever Putin wel niet zal gaan en wat USA dan wel of niet zal voelen. De zwakkelingen in EU/Europa nemen dat klakkeloos over tot in de propaganda staatstelevisie NOS. In USA hebben ze wel iets meer ballen en zelfvertrouwen. Eindelijk wordt er eens iets over Zelensky gezegd. Dat het niveau zelfs op het hoogste niveau eigenlijk basisschoolniveau is, tsja. Daaruit blijkt dat het eigenlijk allemaal doodnormale mensen zijn. Is hier ook niet anders.
Dit kwam voor mij toch wel beetje over als puur treitergedrag.

Zelensky draagt vziw geen pak meer sinds de invasie van Oekraine. Het hele land is in overlevingsstand, en ik vind dit juist solidair met zijn eigen mensen. De "zaken" die hij nu doet gaat niet over zakelijke handel als "dubbeltje voor jouw, dubbeltje voor mij" waarin je met een gladgestreken suit mag aankomen. Het gaat om onschuldige mensenlevens die door russen worden meegeveegd in zijn oorlogsmisdaden, de bezetting van grondgebied, enzovoort.

Het is toch wel echt van heel laag niveau om dit tegen iemand te gebruiken terwijl elke dag mensen op het front sneuvelen om de regio waar ze opgegroeid zijn niet kwijt te raken aan een tiran. Dat terwijl tegelijk in het witte huis loopt een psychotische zelf-benoemde "founder" rond loopt die wel eventjes de dienst gaat uitmaken in het hele ambtenaren apparaat.

Kijk, alles zwart/wit bekijken vind ik ook niet nodig. Maar dat is m.i. ook het vuile spelletje wat deze fascisten spelen: op het oppervlak lijken hun statements nog wel coherent te klinken , zoals dat een vredesbesluit enkel kan komen met goede diplomatie (staakt het vuren, overleggen, enzovoort) ipv moddergooien. Maar zoals altijd met Trump/Vance wordt er zo'n twist aangegeven dat het volslagen krankzinnig is. In dit geval lijkt het ook raar om mensen op bezoek uit te nodigen om ze vervolgens een stuk ellende aan te praten.

Maar andere parallelen zijn ook wel te vinden. Tijdje terug noemde Vance ook al dat EU niet teveel mag gaan trekken aan het platform X (mbt moderatie, e.d.), want anders zou US de steun voor NAVO gaan intrekken. Ik kan werkelijk niet met mijn verstand bij hoe je Musk's zijn eigen kleuterspeelplaats kan vergelijken met de militaire bescherming van je eigen bondgenoten. Dit was overigens een uitspraak nog voor de amerikaanse verkiezingen en de publieke openbaring van de republiekeinse oligarchie.

Tegelijkertijd snap ik de reactie van Rutte ook wel, hoewel ik er niet helemaal achter kan staan. Ja het is een doodsteek voor Zelensky, aan de andere kant kan EU/NAVO ook niet riskeren dat ze gedoe krijgen met de VS. Wat heb je als EU liever: een Oekraine dat uit elkaar valt door een compromis, of een gevallen Oekraine waarbij de NAVO het zonder US steun nog moet doen?
Hierin zie je dus weer, zoals ik ook met het voorbeeld van X probeerde te leggen, dat de VS enorm machtig is in de Europese politiek. En dan lijken die scheve "X of NAVO voor jouw" opeens niet zo scheef meer. Helaas

[ Voor 9% gewijzigd door Hans1990 op 01-03-2025 17:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@bulle bas We hebben het natuurlijk wel over Mr. Geen Actieve Herinnering, dus gebrek aan morele grenzen zou niet echt verbazing moeten opwekken. Hem als NAVO-baas heb ik nooit begrepen, zeker gezien het soort kunstjes dat hij als onze premier heeft geflikt over de ruggen van onschuldige Nederlanders...niet echt het soort persoon dat je nodig hebt op een positie van vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gwindorian schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:26:
[...]

yep, zojuist.

5 minuten geleden

(nu.nl)
Vanuit puur de NAVO belangen gezien is dat niet zo raar natuurlijk, op deze manier zijn de barsten in de NAVO alleen maar groter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 17:10
shoombak schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Vanuit puur de NAVO belangen gezien is dat niet zo raar natuurlijk, op deze manier zijn de barsten in de NAVO alleen maar groter geworden
ben ik met je eens hoor.

Het is alleen soms lastig om je eigen emotie niet te projecteren als er zoveel gebeurtenissen zijn die zo oneerlijk aanvoelen. Ik zou dus niet geschikt zijn als NAVO baas 8)

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

*knip* flamebait

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 18:42 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
[...]

Wat denk je nou dat iedereen in die zaal het fijn vindt om een pak te dragen? Zelensky komt ronduit respectloos over. Hij is nooit netjes geschoren. Draagt altijd kampeerkleding. Zijn lengte heeft hij ook al niet mee; daar valt verder weinig aan te doen. Daarnaast praat hij over anderen heen. Commandeert nog net niet, maar zaait wel angst hoever Putin wel niet zal gaan en wat USA dan wel of niet zal voelen. [mbr]*knip*, dat mag wel wat minder.[/mbr] Eindelijk wordt er eens iets over Zelensky gezegd. Dat het niveau zelfs op het hoogste niveau eigenlijk basisschoolniveau is, tsja. Daaruit blijkt dat het eigenlijk allemaal doodnormale mensen zijn. Is hier ook niet anders.
Ik denk dat Zelensky zich uitstekend gedragen heeft gezien de context. Natuurlijk wil hij niet onderbreken, maar als je voor het oog van de wereld zo in de hoek gedreven wordt moet je daar tegenin gaan anders zeg je indirect dat je het eens bent met die bullshit. Het lijkt wel een vooropgezet Trump/Vance plan om hem daar in een extreem lastig pakket te brengen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:29
[...]

Wat denk je nou dat iedereen in die zaal het fijn vindt om een pak te dragen? Zelensky komt ronduit respectloos over. Hij is nooit netjes geschoren. Draagt altijd kampeerkleding. Zijn lengte heeft hij ook al niet mee; daar valt verder weinig aan te doen. Daarnaast praat hij over anderen heen. Commandeert nog net niet, maar zaait wel angst hoever Putin wel niet zal gaan en wat USA dan wel of niet zal voelen. [mbr]*knip*, dat mag wel wat minder.[/mbr] Eindelijk wordt er eens iets over Zelensky gezegd. Dat het niveau zelfs op het hoogste niveau eigenlijk basisschoolniveau is, tsja. Daaruit blijkt dat het eigenlijk allemaal doodnormale mensen zijn. Is hier ook niet anders.
*knip* reactie op mbr'ed post.

@BruceLee als Nederland voor de helft ingenomen is en al 3 jaar lang mensen uitgemoord worden, zullen we dan ook maar de handdoek in de ring gooien en ons land maar afstaan?

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 05-10 16:54
Rutte had gewoon zijn mond moeten houden. Welk belang zat er voor de NAVO in her gesprek van gisteren? De NAVO is helemaal geen partij in een mineraaldeal.

Vind het beschamend dat hij roept dat uitgerekend UA de ruzie moet bijleggen terwijl zo ongeveer alle NATO landen hun afkeur hebben uitgesproken.

Dit is toch en teken dat de NAVO eigenlijk zo dood als een pier is? Waarom eisen de andere landen niet dat Rutte zich even normaal en realistisch formuleert?

Dit schaapt buiten het huidige incident een precedent dat de VS iedereen publiekelijk en zonder enige vorm van consequenties voor aap kan zetten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 21:58
Ik begrijp dat je het over Trump hebt, want dit beschrijft hem precies. De enige reden waarom ie daar zit is dat ie er zelf beter van willen worden.

Als je het over Zelensky hebt sla je de plank echter volledig mis. Die zou het liefst de oorlog vandaag willen stoppen, maar dan wel door rusland zijn land uit te jagen. En niet door rusland zijn zin te geven waardoor ze binnen 10 jaar weer voor de deur staan (kijk maar naar alle oorlogen die rusland heeft gestart de afgelopen jaren, met voor Oekraine als grote voorbeeld de Krim-oorlog en de huidige oorlog).

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 01-03-2025 18:43 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Rene schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:18:
Rutte had gewoon zijn mond moeten houden. Welk belang zat er voor de NAVO in her gesprek van gisteren? De NAVO is helemaal geen partij in een mineraaldeal.

Vind het beschamend dat hij roept dat uitgerekend UA de ruzie moet bijleggen terwijl zo ongeveer alle NATO landen hun afkeur hebben uitgesproken.

Dit is toch en teken dat de NAVO eigenlijk zo dood als een pier is? Waarom eisen de andere landen niet dat Rutte zich even normaal en realistisch formuleert?

Dit schaapt buiten het huidige incident een precedent dat de VS iedereen publiekelijk en zonder enige vorm van consequenties voor aap kan zetten.
Hoe je het ook wendt of keert, voor iedereen is het beter als er een fatsoenlijke relatie tussen Zelensky en Trump is. Zou Rutte hier niet op aansturen zou de NAVO pas echt dood zijn. En je snapt ook wel dat Trump de ruzie alleen gebruikt en niet zelf zal bijleggen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
shoombak schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Het is pijnlijk om te zien, maar Rutte zit hier in het Trump-kamp. De barsten in de NAVO zijn nu de schuld van Zelensky in de beeldvorming. Want nu doen we alsof het verstandig is om zowel gedrag als intentie van extremisten rondom Trump te tolereren en te normaliseren.

Terwijl Zelensky juist de wereld voor ogen hield met welke figuren en welke bedoelingen we nu werkelijk te maken hebben. Als regeringsleider had ik nu Rutte weg willen hebben, onacceptabel hoe hij het werk van Oekraïne hier aan het kapot maken is en Zelensky de zwarte piet toeschuift. Rutte is nu voor zichzelf actief en dat is gevaarlijk.

Ik ga mezelf niet herhalen, dus ga ik schaamteloos mezelf kwoten.

bulle bas in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3"

en hoe Rutte hiermee juist processen van democratisch ontwaken verstoort, onze ruimte verkleint en de ruimte voor autocraten vergroot:

bulle bas in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3"

Rutte zit te schieten, alleen het kanon staat gericht op ons. Die man moet nu heel gauw gaan stoppen, want hij verkl**t alles weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 05-10 16:54
redwing schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:21:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, voor iedereen is het beter als er een fatsoenlijke relatie tussen Zelensky en Trump is. Zou Rutte hier niet op aansturen zou de NAVO pas echt dood zijn. En je snapt ook wel dat Trump de ruzie alleen gebruikt en niet zelf zal bijleggen.
Maar die is er niet. Ook al legt hij de ruzie bij. Hij kwam daar nadat die nog geen week eerder was uitgemaakt voor dictator.

Wat valt er dan bij te leggen voor UA? We hebben allemaal zelf gezien hoe het gister is gegaan? Niks onder 4 ogen maar voor de hele wereld. Een vooraf ingestudeerd toneelstuk was het.

Rutte zijn positie snap ik wel. Maar hij had beter kunnen antwoorden dat dit een aangelegenheid tussen 2 landen is en ze het samen op moeten lossen. Het is geen NATO aangelegenheid. In het Kremlin zetten ze de nieuwe flessen champagne alweer klaar.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ook in dit topic zitten wat Russische trollen of Thierry B. heeft weer een account aangemaakt.

Verwacht dat Rutte een gesprek op niveau heeft gehad met Zelensky en nu met dit holle statement komt om in een poging te redden wat er redden valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Rene schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Maar die is er niet. Ook al legt hij de ruzie bij. Hij kwam daar nadat die nog geen week eerder was uitgemaakt voor dictator.

Wat valt er dan bij te leggen voor UA? We hebben allemaal zelf gezien hoe het gister is gegaan? Niks onder 4 ogen maar voor de hele wereld. Een vooraf ingestudeerd toneelstuk was het.

Rutte zijn positie snap ik wel. Maar hij had beter kunnen antwoorden dat dit een aangelegenheid tussen 2 landen is en ze het samen op moeten lossen. Het is geen NATO aangelegenheid. In het Kremlin zetten ze de nieuwe flessen champagne alweer klaar.
Alleen is dit wel degelijk een NATO aangelegenheid, omdat een breuk tussen Zelensy en Trump ook een breuk is tussen de NATO en Amerika. Dat kun je (helaas) niet los van elkaar zien.

[removed]

Pagina: 1 ... 103 ... 130 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Geen slowchat
We willen hier een high signal low noise discussie die qua informatie waardevol is voor alle deelenemers. Slowchat is hierdoor niet toegestaan. Wie dit wel doet kan de verwijdering van zijn reacties verwachten. Bij herhaling volgt ook een afkoelban van 48 uur.

Slowchat mag hier: Topicreeks: Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne
Militaire achtergronden mogen hier: Militaire achtergronden omtrent de oorlog in Oekraïne
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapens en wapensystemen
Europese strijdkrachten en MIC: De Europese strijdkrachten en het Europees MIC
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen slowchat
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid