Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Daar hebben we niet genoeg middel voor en als we wel genoeg middelen zouden hebben, zouden we dat aan UA kunnen geven, zodat die ze uit de lucht kunnen schieten...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-10 02:12
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:57:
[...]
Zoals gebruikelijk weer de maffia tactieken...
Ja, het is bizar. Ik denk dat we moeten accepteren dat we in een wereld leven waar het recht van de sterkste geldt.

Dat was eigenlijk al zo, maar we (Europa) hadden altijd een sterke partner in de VS. Nu zijn de VS "gewoon" 1 van de bedreigingen, zoals Rusland en China. Bondgenootschappen moeten opnieuw worden beoordeeld. VN was met de verdeling van veto rechten al irrelevant. Nato lijkt ook niet meer dan een wassen neus. Ik vermoed dat Rutte daar het licht mag uitdoen.

Ons grootste probleem is dat we een zwakke positie hebben. Het heeft heel weinig zin om met het opgeheven vingertje sterke tegenstanders te veroordelen. We zijn niet in de positie daar iets aan te veranderen. We schieten alleen onszelf in de voet, doordat het ergernis opwekt. We moeten zelf zorgen dat we in een positie komen waarin we ook relevant worden.

De basis is een sterk leger. Wanneer het over een Europees leger gaat, hoor ik alleen maar gesputter, zoals taalbarrières etc. Kijk dan op zijn minst wat je wel kunt bereiken. Je kunt misschien zorgen dat je hetzelfde materieel inkoopt, zodat je daar al wat uitwisselbaarheid krijgt als het er op aan komt. En zo zijn er vast nog heel veel acties die je wel kunt ondernemen om makkelijker samen op te trekken. Je zult uiteindelijk primair je eigen grondgebied moeten kunnen verdedigen. Zelfs dat gaat je op termijn niet lukken als je in oeverloze discussies verzandt. Dat moeten de Europese landen goed in hun oren knopen.

Verder moet je zorgen dat je zelfvoorzienend bent wat betreft primaire levensbehoeften. Voedsel, medicijnen e.d. Dat maakt je aanzienlijk minder kwetsbaar voor afpersing. Maar ook bijvoorbeeld op het gebied van technologie. Cloud diensten, waar veel van onze bedrijven van afhankelijk zijn, zijn eigenlijk allemaal Amerikaans. Dat maakt ons kwetsbaar.

Totdat we onze zaken op orde hebben, denk ik dat enige nederigheid gepast is, en het opgeheven vingertje omlaag mag blijven. Dit vereist wel een gezamenlijke lange termijn visie. Gezien het verleden, maak ik me wel zorgen of het gaat lukken. Maar het moet, als we iets van onze welvaart willen behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:03
Apache4u schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:31:
[...]

Volledig mee eens. Ik vind het ongelofelijk dat “we” drones in het UA luchtruim niet neerhalen waar we kunnen.
Het is altijd discussie geweest of RU dan onmiddellijk EU gaat aanvallen.

Kans wordt idd met de dag kleiner, maar dan zou UKR kunnen zeggen: waarom deden jullie dat niet van dag 1?

UKR nog meer luchtverdediging geven is relatief equivalent, maar dure zaak: dure raketten om veel goedkopere prullen uit de lucht te schieten.

Daarbij: waar we kunnen is geen commitment.

[ Voor 3% gewijzigd door brecht_vb op 27-02-2025 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:21
MallePietje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:43:
[...]

Ja, het is bizar. Ik denk dat we moeten accepteren dat we in een wereld leven waar het recht van de sterkste geldt.

Dat was eigenlijk al zo, maar we (Europa) hadden altijd een sterke partner in de VS. Nu zijn de VS "gewoon" 1 van de bedreigingen, zoals Rusland en China. Bondgenootschappen moeten opnieuw worden beoordeeld. VN was met de verdeling van veto rechten al irrelevant. Nato lijkt ook niet meer dan een wassen neus. Ik vermoed dat Rutte daar het licht mag uitdoen.

Ons grootste probleem is dat we een zwakke positie hebben. Het heeft heel weinig zin om met het opgeheven vingertje sterke tegenstanders te veroordelen. We zijn niet in de positie daar iets aan te veranderen. We schieten alleen onszelf in de voet, doordat het ergernis opwekt. We moeten zelf zorgen dat we in een positie komen waarin we ook relevant worden.

De basis is een sterk leger. Wanneer het over een Europees leger gaat, hoor ik alleen maar gesputter, zoals taalbarrières etc. Kijk dan op zijn minst wat je wel kunt bereiken. Je kunt misschien zorgen dat je hetzelfde materieel inkoopt, zodat je daar al wat uitwisselbaarheid krijgt als het er op aan komt. En zo zijn er vast nog heel veel acties die je wel kunt ondernemen om makkelijker samen op te trekken. Je zult uiteindelijk primair je eigen grondgebied moeten kunnen verdedigen. Zelfs dat gaat je op termijn niet lukken als je in oeverloze discussies verzandt. Dat moeten de Europese landen goed in hun oren knopen.

Verder moet je zorgen dat je zelfvoorzienend bent wat betreft primaire levensbehoeften. Voedsel, medicijnen e.d. Dat maakt je aanzienlijk minder kwetsbaar voor afpersing. Maar ook bijvoorbeeld op het gebied van technologie. Cloud diensten, waar veel van onze bedrijven van afhankelijk zijn, zijn eigenlijk allemaal Amerikaans. Dat maakt ons kwetsbaar.

Totdat we onze zaken op orde hebben, denk ik dat enige nederigheid gepast is, en het opgeheven vingertje omlaag mag blijven. Dit vereist wel een gezamenlijke lange termijn visie. Gezien het verleden, maak ik me wel zorgen of het gaat lukken. Maar het moet, als we iets van onze welvaart willen behouden.
Dit vraag denk ik een (doenbare) omdenkoefening voor europa. Zoals in nieuwsuur al werd besproken: Europa is gewend op de VS te leunen als het om beslissingen etc gaat. We hebben echt wel wat slagkracht en zijn kwalitatief erg goed op het gebied van defensie. We moeten echter realiseren dat we deze kracht hebben. Het voelt een beetje als twee vrienden die altijd samen gingen voetballen en wachten op elkaars voorzet maar uiteindelijk prima zelf de goal kunnen maken. Europa moet realiseren dat we het ook zonder die voorzet kunnen doen.

Europa moet bewust worden van haar eigen kracht, en daaruit gaan handelen. Ik denk dat het enorm helpt dat iemand als Macron Trump onderbreekt en we dat veelvuldig laten zien. Ik hoop dat Merz een soortgelijke houding kan hebben, net als Starmer.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

brecht_vb schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:59:
[...]

UKR nog meer luchtverdediging geven is relatief equivalent, maar dure zaak: dure raketten om veel goedkopere prullen uit de lucht te schieten.
Die dure raketten voorkomen dat scholen, flats, ziekenhuizen en winkelcentra gebombardeerd worden. Dat mag best wat kosten.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fanta schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Die dure raketten voorkomen dat scholen, flats, ziekenhuizen en winkelcentra gebombardeerd worden. Dat mag best wat kosten.
offtopic:
En dat is precies de kern van luchtafweer. Het gaat niet om hoeveel de aanvallende raket kost of hoeveel de onderscheppende raket. Het gaat om de waarde die luchtafweer beschermt. Dat is de logica waaronder een luchtdoelraket die tonnen of miljoenen kost, toch een goedkope investering is vs. tientallen miljoenen of nog meer schade. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:44
Tens schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:23:
[...]

Dat, plus het ontbreken van Amerikaanse veiligheidsgaranties zal niet echt veel niet-Oekraïense mijnbouwbedrijven enthousiast maken.

Het kan dus zo 10+ jaar gaan duren voordat er werkelijk iets uit/van de grond komt. De kans dat Trump er zelf iets aan heeft/verdient is dus klein.
en vervolgens staat putin wéér op de stoep met zijn gloednieuwe spul...
met ditmaal: hartelijk dank voor de nieuwe installaties... _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Trump begint te beseffen dat alles een beetje lastiger is dan hij verwachtte. Nadat hij gister zei dat het wat langer zou kunnen duren nu dit:
Trump floats peacekeeping force need in Ukraine deal
https://english.nv.ua/nat...-settlement-50493248.html
U.S. President Donald Trump suggested for the first time that "some form of peacekeeping" force would be part of an agreement to end the war in Ukraine, the Voice of America reported on Feb. 26.

"You're going to need some form of peacekeeping. So something will be done that's going to be satisfactory to everybody. We need peacekeeping, too," he told reporters from the Oval Office, adding that security guarantees for Ukraine after the war ends are still being discussed.

Earlier French President Emmanuel Macron and British Prime Minister Keir Starmer coordinated their actions to influence Trump’s plan to end the war and deliver a unified message during their visits to Washington this week, urging Trump to abandon bilateral peace talks with Russia and support European commitments to guarantee Ukraine's security in the future.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:31:
Trump begint te beseffen dat alles een beetje lastiger is dan hij verwachtte. Nadat hij gister zei dat het wat langer zou kunnen duren nu dit:

[...]

[...]
Tja, dat krijg je als je niet langer probeert Oekraine onder de bus te gooien, nu zelf wat van de Oekrainers krijgt en dat niet kan houden als je alles aan de Russen weggeeft. Het is bijna alsof hij geen flauw idee heeft waar hij het over heeft. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:51:
[...]

Tja, dat krijg je als je niet langer probeert Oekraine onder de bus te gooien, nu zelf wat van de Oekrainers krijgt en dat niet kan houden als je alles aan de Russen weggeeft. Het is bijna alsof hij geen flauw idee heeft waar hij het over heeft. :z
Het valt me nog mee dat je die man nog enige intelligentie toerekent. Volgens mij heeft hij echt geen flauw idee waar hij het over heeft. Op elk onderwerp. Hij hoort wat en reageert daarop. Een dag later hoort hij wat anders en dan reageert hij daar op...

Er zitten bij hem geen diepere lagen of snode masterplannen achter... Gewoon een Pavlov machine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
jeroenkb schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:05:
[...]

Het valt me nog mee dat je die man nog enige intelligentie toerekent. Volgens mij heeft hij echt geen flauw idee waar hij het over heeft. Op elk onderwerp. Hij hoort wat en reageert daarop. Een dag later hoort hij wat anders en dan reageert hij daar op...

Er zitten bij hem geen diepere lagen of snode masterplannen achter... Gewoon een Pavlov machine
Het probleem is dat onwetendheid niet gelijk staat aan dom.
Trump mag dan regelmatig demonstreren dat hij inhoudelijk geen flauw idee lijkt te hebben, maar dat maakt hem niet dom. Want hij weet wel steeds miljoenen mensen te manipuleren dit te steunen. Dat inclusief een aanzienlijk deel van de Republikeinse partij die hij grotendeels gekaapt en overgenomen heeft. Dat lukt je niet als je dom bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brecht_vb
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:17:
[...]

Het probleem is dat onwetendheid niet gelijk staat aan dom.
Trump mag dan regelmatig demonstreren dat hij inhoudelijk geen flauw idee lijkt te hebben, maar dat maakt hem niet dom. Want hij weet wel steeds miljoenen mensen te manipuleren dit te steunen. Dat inclusief een aanzienlijk deel van de Republikeinse partij die hij grotendeels gekaapt en overgenomen heeft. Dat lukt je niet als je dom bent.
Er bestaan heel aparte profielen. Ik ken iemand met een doctoraat van een BE universiteit (en heeft een job op dat niveau) die het een goed idee vond om vulmiddel voor de muur op de voegen tussen de tegels te smeren, want dat frist de vloer op.

Je kan heel goed zijn in A, maar in AL de rest bijna kansloos.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
brecht_vb schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:07:
[...]

Er bestaan heel aparte profielen. Ik ken iemand met een doctoraat van een BE universiteit (en heeft een job op dat niveau) die het een goed idee vond om vulmiddel voor de muur op de voegen tussen de tegels te smeren, want dat frist de vloer op.

Je kan heel goed zijn in A, maar in AL de rest bijna kansloos.
Intelligentie is dan ook geen lijn of niveau en intelligentie gelijkstellen aan IQ is al helemaal onzinnig.
Intelligentie is een spectrum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:57
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:23:
[...]

Intelligentie is dan ook geen lijn of niveau en intelligentie gelijkstellen aan IQ is al helemaal onzinnig.
Intelligentie is een spectrum.
Nou dan moet je Trump niet tekort doen. Die zit zeker in een spectrum. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:50

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Navo-baas Rutte na gesprek met Trump: ‘Bondgenoten van Oekraïne bereiden miljardensteun voor’
Volksktrant Liveblog
Secretaris-generaal van de Navo Mark Rutte zegt dat de bondgenoten van Oekraïne meer gaan investeren in militaire steun aan dat land. Dat meldt hij in een bericht op X, na afloop van een telefoongesprek met de Amerikaanse president Donald Trump. ‘De bondgenoten bereiden miljarden aan steun voor en willen bijdragen aan veiligheidsgaranties’, schrijft Rutte.
Houdt dit nu ook Amerikaanse betrokkenheid in?
Onder de Navo-bondgenoten die Oekraïne bijstaan vallen ook de VS, al hangt de Amerikaanse steun sinds het aantreden van Trump aan een zijden draadje. Om zich te verzekeren van de steun van Trump, heeft Zelensky deze week ingestemd met een akkoord waarin Oekraïne een groot deel van zijn grondstoffen afstaat aan de VS. De deal is nog niet officieel beklonken, dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk morgen in Washington DC.
Daar begint het toch op te lijken. In ieder geval op vlak van materieel en spullen.
Hieronder de juichende tweet van Rutte. Met dit plaatje dat er echt even bij moet...Niet geheel zonder humor samengesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUkgIU_GWK8arjF37KniMlXZUDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UfECJDswosmnrVLPlh2ELTK2.png?f=fotoalbum_large

Tens schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:31:
Wat ik mij afvraag is in hoeverre deze conclusie nu nieuw is. Dat in Oekraïne peace keepers nodig zijn dat is volgens mij nooit de discussie geweest. Trump-VS is EU nu al weken onder druk aan het zetten om te "leveren".

Het begrip peace keepers wordt denk ik wel verkeerd gebruikt, want er is daar een serieuze strijdmacht nodig. De framing kan nodig zijn in het communicatiekanaal dat werd gebruikt. Het leest als een soort downplayen.

Bij het lezen van die zin betrapte ik mij zelf erop: leid hij hier nu in dat Amerikanen zichzelf ook gaan committeren? Zijn de Amerikanen tot de conclusie gekomen dat wat wat de EU kan leveren tekort schiet voor het benodigde effect? Dit is op zich een conclusie waar we hier zelf ook al naar neigden (de lengte van het front combinerend met het aantal benodigde eenheden en wat EU concreet kan leveren).

[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 27-02-2025 22:37 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
teacup schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:27:

[...]

Het begrip peace keepers wordt denk ik wel verkeerd gebruikt, want er is daar een serieuze strijdmacht nodig. De framing kan nodig zijn in het communicatiekanaal dat werd gebruikt. Het leest als een soort downplayen.

Bij het lezen van die zin betrapte ik mij zelf erop: leid hij hier nu in dat Amerikanen zichzelf ook gaan committeren? Zijn de Amerikanen tot de conclusie gekomen dat wat wat de EU kan leveren tekort schiet voor het benodigde effect? Dit is op zich een conclusie waar we hier zelf ook al naar neigden (de lengte van het front combinerend met het aantal benodigde eenheden en wat EU concreet kan leveren).
Tot nu toe is alles wat Trump zegt voor het theater en afleiding, dus nu zijn we oplucht en blij, morgen zegt hij weer dat de steun niet naar Oekraine maar naar Rusland zal gaan. Dan gaat het nieuws daar weer een dag over en dan mag Musk weer even aan het werk voor een paar dagen. Wat gebeurd er ondertussen nu echt? Heeft iemand daar zicht op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Als een extra onderstreping dat we hier niet achter ieder stuk rood vlees moeten aandraven:

Ukrainska Pravda

Trump "can't believe" he called Zelenskyy a dictator
Oleh Pavliuk, Tetyana Oliynyk — Thursday, 27 February 2025, 21:02

US President Donald Trump has expressed surprise that he had previously referred to Volodymyr Zelenskyy as a dictator multiple times.

Source: European Pravda

Details: During a meeting with UK Prime Minister Keir Starmer at the White House on 27 February, Trump was asked by a BBC correspondent whether he still considered Zelenskyy a dictator.

Quote: "Did I say that, I can't believe I said that. Next question."
Laten we daarom het volgende ook met een flinke korrel zout nemen:
EU pushes back hard against Trump tariff threats and his caustic comments that bloc is out to get US
(American Press)
BRUSSELS (AP) — The European Union on Thursday pushed back hard against allegations by U.S. President Donald Trump that the 27-nation bloc was out to get the United States, and warned that it would vigorously fight any wholesale tariff of 25% on all EU products.
The tit-for-tat dispute following the comments of Trump, which were aimed at an age-old ally and its main postwar economic partner, further deepened the trans-Atlantic rift that was already widened by Trump’s warnings that Washington would drop security guarantees for its European allies.
Trump moet op een of andere manier een justificatie vinden voor de tarieven die hij introduceert. En daar gaat het stuk rood vlees.
Thursday’s EU pushback came after Trump told reporters that “the European Union was formed in order to screw the United States. That’s the purpose of it, and they’ve done a good job of it,” adding that it would stop immediately under his presidency.
EU reageert adequaat:
Prime Minister Donald Tusk of Poland, which holds the EU’s rotating presidency, went on a counteroffensive.
“The EU wasn’t formed to screw anyone,” Tusk said in an X post. “Quite the opposite. It was formed to maintain peace, to build respect among our nations, to create free and fair trade, and to strengthen our transatlantic friendship. As simple as that.”
Een droge economische onderbouwing is blijkbaar te genuanceerd:
The EU says that trade in goods reached 851 billion euros ($878 billion) in 2023, with a trade surplus of 156 billion euros ($161 billion) for the EU. Trade in services was worth 688 billion euros ($710 billion) with a trade deficit of 104 billion euros ($107 billion) for the EU.
De EU reageert naar verwachting met tit for tat:
The EU also warned that the moment that tariffs are announced, it would trigger tough countermeasures on iconic U.S. industries like bourbon, jeans and motorcycles.
Laten we in dit geval de focus houden op de executie van het (dreigende)handelsconflict tussen VS en EU. Het stuk rood vlees kletst ergens tegen en muur en glijdt onherroepelijk omlaag.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Appesteijn schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:08:
[...]
Tot nu toe is alles wat Trump zegt voor het theater en afleiding, dus nu zijn we oplucht en blij, morgen zegt hij weer dat de steun niet naar Oekraine maar naar Rusland zal gaan. Dan gaat het nieuws daar weer een dag over en dan mag Musk weer even aan het werk voor een paar dagen. Wat gebeurd er ondertussen nu echt? Heeft iemand daar zicht op?
Opgelucht en blij kan ik het niet noemen ;) het is moeilijk te duiden maar het leest als een legitimering voor de wijziging van zijn positie.

In relatie hiermee, misschien is de conclusie van @Tens het meest nauwkeurig en afgebakend. Het zijn inderdaad dagkoersen. Want als Trump moeite heeft te dealen met die Oekraïne Rusland situatie, en iedere dag die nu wordt toegevoegd aan het uitblijven van een resultaat is een onderstreping hiervan, dan kan hij morgen weer een andere kant opzwaaien.

De analyse van [UKR] is dat Poetin nog helemaal niet toe is aan onderhandelen. De Russen als volk misschien wel, maar het Poetin bewind nog niet. Een oude conclusie is dat Poetin geen belang heeft bij een einde aan de strijd en een onaffe vrede. Omdat dan zijn positie in gevaar komt. Daarvan zien we nu het effect.

Maar mijzelf relativerende: Iedereen die pretendeert helder te zien door deze soep zou ik wantrouwen. Want hoe Trump met dit gegeven zal omgaan is niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
teacup schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:08:
Als een extra onderstreping dat we hier niet achter ieder stuk rood vlees moeten aandraven:

Ukrainska Pravda

[...]
Tsja, dat lijkt de bekende strategie van Trump, eerst iets roepen en/of voorstellen wat alle perken te buiten gaat en waar iedereen even goed van wakker schrikt, om vervolgens af te zwakken en een deal te maken.

We zagen het ook met de tarrifs voor Canada en Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
gise schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 00:47:
[...]

Tsja, dat lijkt de bekende strategie van Trump, eerst iets roepen en/of voorstellen wat alle perken te buiten gaat en waar iedereen even goed van wakker schrikt, om vervolgens af te zwakken en een deal te maken.

We zagen het ook met de tarrifs voor Canada en Mexico.
Je bedoelt dat Canada en Mexico ondertussen vanalles beloofd hebben/al aan het uitvoeren zijn, en dat Trump ondertussen terugkomt op zijn worden en die tarriffs volgende week laat ingaan.
U.S. President Donald Trump on Thursday said his proposed 25% tariffs on Mexican and Canadian goods will take effect on Tuesday, along with an extra 10% duty on Chinese imports because deadly drugs are still pouring into the U.S. from those countries.
https://www.reuters.com/w...ffect-march-4-2025-02-27/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 19:37
Arator schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:14:
[...]

Je bedoelt dat Canada en Mexico ondertussen vanalles beloofd hebben/al aan het uitvoeren zijn, en dat Trump ondertussen terugkomt op zijn worden en die tarriffs volgende week laat ingaan.

[...]

https://www.reuters.com/w...ffect-march-4-2025-02-27/
De rode lijn in het verhaal is dat alles wat Trump zegt ongeveer volgende week gaat gebeuren.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spykie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:26:
[...]

De rode lijn in het verhaal is dat alles wat Trump zegt ongeveer volgende week gaat gebeuren.
Met 100 leugens per dag die die normaal doet is ‘alles’ ook weer niet correct.
Trump’s false or misleading claims total 30,573 over 4 years

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2025 07:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:00

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:36:
[...]

Met 100 leugens per dag die die normaal doet is ‘alles’ ook weer niet correct.

[...]
Dat zijn er 21 per dag (ongeveer) en 147 per week (ongeveer).

Wat interessant zou zijn, is een plotje van het aantal leugens uitgezet tegen de tijd. Grote kans dat het aantal leugens toeneemt in momenten van stress.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jantje lacht, Jantje huilt, en toch ergens in de achtergrond op de verlengknop gedrukt:

Trump decided to extend sanctions against Russia for another year. This is stated in an unpublished executive order. It will be published tomorrow, February 28.

WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 27 februari 2025

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
teacup schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:08:

Ukrainska Pravda

[...]
Volgens mij is dit narcisten-taal voor hoe een normaal mens zou zeggen: "Sorry, ik had het mis".

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:44
Apache4u schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:30:
[...]

Volgens mij is dit narcisten-taal voor hoe een normaal mens zou zeggen: "Sorry, ik had het mis".
Hij heeft toch gesproken met ehhhh, Rutte? die heeft vast wel wat tips gegeven... uit eigen ervaring.. O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:34

arie_papa

Running on Ubuntu

YakuzA schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:06:
Jantje lacht, Jantje huilt, en toch ergens in de achtergrond op de verlengknop gedrukt:
[Bluesky]
Voordat we heel hard gaan klappen. Dit betreft sancties die door Obama in 2014 zijn ingesteld.
Vooral showtje voor de bühne dus.
The decree, which is available on the U.S. Federal Register's site, extends the state of emergency over the situation in Ukraine that was first declared on March 6, 2014 under then-President Barack Obama in response to Russia's annexation of Crimea. The decree also extends related sanctions imposed by Obama.
https://kyivindependent.c...-russia-emergency-status/

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 08:07
teacup schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:23:
De analyse van [UKR] is dat Poetin nog helemaal niet toe is aan onderhandelen. De Russen als volk misschien wel, maar het Poetin bewind nog niet. Een oude conclusie is dat Poetin geen belang heeft bij een einde aan de strijd en een onaffe vrede. Omdat dan zijn positie in gevaar komt. Daarvan zien we nu het effect.
Normaal gesproken kan je een einde aan de gevechten krijgen als beide partijen ervan overtuigd zijn dat verder vechten geen zin heeft.

Op dit moment heeft het voor poetin weinig zin om te stoppen want hij verovert nog steeds gebied van Oekraïne. Voor Oekraïne zou het zin hebben om te stoppen als ze ervan overtuigd zijn dat ze de gebieden die rusland nu heeft nooit niet meer terug krijgen.

Maar nu komt de grap, op het moment dat rusland het niet meer ziet zitten en wel wil stoppen met vechten dan is dat het moment voor Oekraïne om fors aan te vallen, want dan valt er iets te halen.

Natuurlijk kunnen de VS en EU proberen af te dwingen dat er wapenstilstand komt. Maar als daar een peperdure vredesmissie tussen moet gaan zitten dan is de vraag wie er daar iets wint.

Trump wil graag vrede want dan is hij de grote leider, maar hij zal er ook geen geld aan willen uitgeven.

Dus Trump is een beetje uitgespeeld. Hij kan nog heel lang dingen zeggen, maar de kans dat er iets zal gebeuren is erg klein. En met een grondstoffen deal zal het voor Trump zin hebben om te wachten tot Oekraïne de russen weer het land uit gejaagd hebben. Dan valt er meer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
phicoh schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:16:
Dus Trump is een beetje uitgespeeld. Hij kan nog heel lang dingen zeggen, maar de kans dat er iets zal gebeuren is erg klein. En met een grondstoffen deal zal het voor Trump zin hebben om te wachten tot Oekraïne de russen weer het land uit gejaagd hebben. Dan valt er meer te halen.
Dit inderdaad. Het is veel eenvoudiger om met Zelensky te onderhandelen en RU het land uit te schieten, dan met Putin (en defacto China) een complexe en achterdochtige relatie te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
NOS heeft een livestream mbt het bezoek van Zelensky aan het Witte Huis:

https://nos.nl/l/2557636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 21:41

Jebus4life

BE User

[...]

Normaal gesproken kan je een einde aan de gevechten krijgen als beide partijen ervan overtuigd zijn dat verder vechten geen zin heeft.

Op dit moment heeft het voor poetin weinig zin om te stoppen want hij verovert nog steeds gebied van Oekraïne. Voor Oekraïne zou het zin hebben om te stoppen als ze ervan overtuigd zijn dat ze de gebieden die rusland nu heeft nooit niet meer terug krijgen.

Maar nu komt de grap, op het moment dat rusland het niet meer ziet zitten en wel wil stoppen met vechten dan is dat het moment voor Oekraïne om fors aan te vallen, want dan valt er iets te halen.

Natuurlijk kunnen de VS en EU proberen af te dwingen dat er wapenstilstand komt. Maar als daar een peperdure vredesmissie tussen moet gaan zitten dan is de vraag wie er daar iets wint.

Trump wil graag vrede want dan is hij de grote leider, maar hij zal er ook geen geld aan willen uitgeven.

Ik gok dat Trump richting een "vertrouwen" naar Poetin gaat alluderen (want die zal zich echt houden aan de deal!) waarop Poetin 1 of andere false flag actie regelt, kan beweren dat Oekraïne de oorlog opnieuw gestart heeft en opnieuw een offensief kan starten waarna Trump dan Oekraïne als aggressor toch echt niet kan steunen - Al helemaal niet omdat ze zijn geweldige deal niet hebben willen respecteren, ze hebben het dus zelf gezocht!

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Het gaat wel lekker daar in washington.
Vanmiddag ging het allemaal nog goed.

Ontmoeting Trump en Zelensky ontaardt in ruzie: 'U bent respectloos' - https://nos.nl/l/2557665

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:03
Ongekend, wel duidelijk inmiddels dat wij in Europa als de wiedeweerga de defensie op orde moeten krijgen en zorgen dat Oekraïne volop steun gaat ontvangen.

De VS is een gedane zaak.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Gelukkig laat Zelensky zich niet chanteren. Held.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-10 22:20
Apache4u schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:23:
Gelukkig laat Zelensky zich niet chanteren. Held.
Nee, en dan heeft hij vanaf nu geen hulp meer uit Amerika, en dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
rejer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:24:
[...]

Em als hij wel tekent... Dan wat? Welke hulp krijgt hij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
rejer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:24:
[...]

Ik ben ook bang wat zelensky hier mee gaat bereiken.

Pet af voor zelensky, hij toont ballen waar EU iets van kan leren.

Er wordt hier links en rechts geschreven dat Putin wil stoppen met vechten, maar hij wil niet zwak lijken. Een piste (deels) kan zijn dat Trump Putin zijn gezicht hier wil redden.

Het blijft kwalijk dit gesprek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
DoeEensGek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Em als hij wel tekent... Dan wat? Welke hulp krijgt hij dan?
Dat was niet dik dacht ik, dus waarom zou zelensky tekenen, als die hulp ook door EU geleverd kan worden. Dan heeft US geen mineralen en wordt RU weer wat zwakker. Het slagveld staat ietwat op een keerpunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 22:16

bloody

0.000 KB!!

Trump is er uit. Heeft alles goed geanalyseerd zoals alleen hij dat kan en zegt:
It’s amazing what comes out through emotion, and I have determined that President Zelenskyy is not ready for Peace if America is involved, because he feels our involvement gives him a big advantage in negotiations. I don’t want advantage, I want PEACE,”
Geen persco ook, Zelensky is ws al weer op weg naar huis.
Wat een afgang voor de USA zeg, nu is Europa toch echt aan zet.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-10 22:20
Rusland kan nu zwaardere wapens inzetten die ze eerder niet hebben gebruikt, omdat ze weten dat de VS geen obstakel zal vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
rejer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:40:
Rusland kan nu zwaardere wapens inzetten die ze eerder niet hebben gebruikt, omdat ze weten dat de VS geen obstakel zal vormen.
Dat durft wel waar te zijn, maar EU kan ook lijnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 23:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

brecht_vb schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:42:
[...]

De EU als geheel zal helemaal geen lijn trekken. Dat is juist het hele manco.

Weer een feestavond op het Kremlin vanavond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-10 20:47
[...]

De terrein winst die Rusland boekt tegenover de prijs die ze ervoor betalen is zo hoog dat ik het niet winnen zou noemen.
Ik heb ook niet het idee dat de Oekraïense krijgsmacht op instorten staat.

Trump is gewoon pro Rusland en fan van Putin. Dat en dat alleen is waarom hij vrede wilt. Rusland is de oorlog aan het verliezen. Ze hebben daar in het Pentagon helemaal uitgerekend hoe lang de Russen het nog vol kunnen houden en dat is een stuk minder dan de miljarden die Amerika en de EU erin pompen.

TLDR we zitten met een "bondgenoot" die niet wil dat Oekraïne als winnaar uit deze oorlog komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Als je dit toch zo ziet als eerlijk en rechtvaardig persoon dan heb je toch verschrikkelijk de neiging om te gaan vloeken en schelden?
En dat doe ik dus ook; wat een shitshow. Clowns over there :+

Wat het effect van deze show heeft weet niemand nog, best spannend eigenlijk :X

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
emeralda schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:43:
[...]

De terrein winst die Rusland boekt tegenover de prijs die ze ervoor betalen is zo hoog dat ik het niet winnen zou noemen.
Ik heb ook niet het idee dat de Oekraïense krijgsmacht op instorten staat.

Trump is gewoon pro Rusland en fan van Putin. Dat en dat alleen is waarom hij vrede wilt. Rusland is de oorlog aan het verliezen. Ze hebben daar in het Pentagon helemaal uitgerekend hoe lang de Russen het nog vol kunnen houden en dat is een stuk minder dan de miljarden die Amerika en de EU erin pompen.

TLDR we zitten met een "bondgenoot" die niet wil dat Oekraïne als winnaar uit deze oorlog komt.
Hij is ook gewoon fan van Putin, omdat die een nog sterker beeld laat zien dan Trump zelf. Hij is onder de indruk van hem, dat wil hij ook. Het is zo'n idiote narcist. We kunnen US nu niet meer scharen onder de 'Westerse' landen. Laten we hopen op een sterker Europa met Duitsland en Frankrijk voorop.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:39
Of het slim is zal de tijd leren maar ik heb respect dat hij niet buigt voor die domme cowboy bullies die daar denken God te zijn. Als ik de beelden zie kan ik alleen maar respect hebben voor zelensky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

CornermanNL schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:59:
Ongekend, wel duidelijk inmiddels dat wij in Europa als de wiedeweerga de defensie op orde moeten krijgen en zorgen dat Oekraïne volop steun gaat ontvangen.

De VS is een gedane zaak.
Met deze president wel ja.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
rejer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:40:
Rusland heeft niks meer in haar arsenaal zwaarder dan wat het al gebruikt heeft. (Behalve nucleaire wapens)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou, we weten in ieder geval wat we aan Trump hebben en waar we staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01
Zelensky gokt erop dat Rusland leeggevochten is en dat Europa achter hem blijft staan.

Volgens mij zitten we niet ver meer van het punt af waar het Russische leger geen tanks en pantser meer heeft.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
Hopelijk hebben ze in Brussel ook goed opgelet en zijn ze nog iets wakkerder geworden. Tijd om er eens echt voor te gaan en los te komen van de cowboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:55:
Nou, we weten in ieder geval wat we aan Trump hebben en waar we staan...
Dat was de afgelopen weken toch ook al wel duidelijk geworden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:56:
[...]

Dat was de afgelopen weken toch ook al wel duidelijk geworden?
Dit is meer voor die mensen die onder een steen leven of hun kop nog steeds in het zand steken. :z

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-02-2025 19:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ik was redelijk nuchter. Maar na vanavond... Volgens mij, moeten we dit Amerika, zo hard mogelijk laten vallen.

Dan maar even wat minder economisch, maar dit gaat alle perken te buiten.

Iemand die op een gouden voetstuk is gevallen tegenover een comedian die in een uitzonderlijk zware situatie zit.

Het is echt een schandelijke situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:58:
[...]

Dit is meer voor die mensen die onder een steen leven of hun kop nog steeds in het zand steken als een stelletje struisvogels. :z
Duidelijker gaat het niet worden inderdaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

SkiFan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:55:

Volgens mij zitten we niet ver meer van het punt af waar het Russische leger geen tanks en pantser meer heeft.
Dit hoor ik al vanaf maart 2022. Rusland zal dit nog wel even vol kunnen houden omdat Oekraïne ook aardig uitgeput raakt door het jarenlang opofferen van materiaal en vooral ook mankracht.

Pas zodra Oekraïne de gevechten kan kiezen en sterk genoeg is voor tegenaanvallen zal Rusland kunnen kraken. Maar zonder massale steun uit de EU blijft het gedwongen in de verdediging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:04
Trump draait het even om. Volgens mij is Rusland de agressor en niet Oekraine. Maar ja, Trump zijn vuist zit diep in de achterste van Putin. Dan houdt het op. Trump is diegene die aan het gokken is met WW3…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Het zou toch mooi zijn als de EU , of een gedeelte daarvan, nu een deal sluit met UA mbt die mineralen. En dan niet een afpers-deal maar een goede deal. Dus met heel veel geld (=wapens) voor UA.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zo, Trumps plan is met vlag en wimpel geslaagd.

Dit was vooraf 100% uitgedacht. Nu kunnen ze verkopen dat ze pro Rusland zijn ‘want Zelensky is te emotioneel, ondankbaar en onredelijk’.

Vanaf vandaag geen Starlink, US intelligence, materieel en munitie meer? En erger nog: wel Starlink etc voor Rusland EN geen strobreed in de weg als Rusland een manier vindt om te escaleren.

Alle ballen op Europa. Hopelijk komen we in actie voordat UA ten onder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Requiem19 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:04:

Alle ballen op Europa. Hopelijk komen we in actie voordat UA ten onder gaat.
Frankrijk, UK misschien en Polen. De rest van Europa is te verdeeld en of te zwak om iets van betekenis te doen. Kruimelwerk in mogelijkheden in vergelijking met de VS natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door tuinïnen op 28-02-2025 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:12
brecht_vb schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:42:
[...]

De EU heeft zover nog niet veel gedurft. Nu moet de EU niet blijven slapen. Tijd om wakker te worden voordat te laat is.

De VS kunnen we niet meer vertrouwen dat is wel duidelijk. Ben benieuwd wat Rutte nu denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Apache4u schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:04:
Het zou toch mooi zijn als de EU , of een gedeelte daarvan, nu een deal sluit met UA mbt die mineralen. En dan niet een afpers-deal maar een goede deal. Dus met heel veel geld (=wapens) voor UA.
Nog beter lid van de EU, dat is pas een bom neerleggen onder de stoel van Putin.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Toch vervelend dat wij uitgerekend nu met onze zwakste regering ooit zitten. De leider van de grootste partij heeft ook geen idee wat hij hier nu mee moet want die heeft maar 2 stokpaardjes en heeft nooit verder nagedacht over wat daarbuiten in de wereld gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jorah_Newstone schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:13:
[...]

Nog beter lid van de EU, dat is pas een bom neerleggen onder de stoel van Putin.
Hoe ze je dat voor je. Dat staat het personeel van Putin in o.a Hongarije en NL (Jawel PVV) niet toe.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRF9UG-i_XtNLD8zoH2jr35jIgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCDignFAE6IaH7Fan3J5RO3N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

hotymoty schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:01:
Trump draait het even om. Volgens mij is Rusland de agressor en niet Oekraine. Maar ja, Trump zijn vuist zit diep in de achterste van Putin. Dan houdt het op. Trump is diegene die aan het gokken is met WW3…
Het is ronduit bizar en dat terwijl de hele wereld meekijkt. Je gaat je onderhand afvragen hoe lang het nog zal duren voordat Trump zichzelf zo onmogelijk heeft gemaakt dat hij het toneel wel moet verlaten. Laten we hopen dat dit gebeurt voordat Oekraïne nog verder in de ellende wegzakt. Trump gedraagt zich als een aasgier, maakt onbehoorlijk misbruik van de situatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan Workum op 28-02-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:17:
[...]

Hoe ze je dat voor je. Dat staat het personeel van Putin in o.a Hongarije en NL (Jawel PVV) niet toe.
Wilders heeft nog steeds geen absolute meerderheid dacht ik. En ook zijn achterban begint verdeeld te raken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:35
Het is echt verschrikkelijk om te zien hoe de dialoog gaat. Zelensky bleef naar mijn mening nog aardig rustig Maar die Vance wat een onzin verhaal en irritant mannetje ook. Dan moet je toch ook als wereld zien. Dit gaat echt niet meer goed komen dit.

En hier moet Amerika dan 4 jaar mee doen. Dit gaat nog veel meer onrust brengen in de wereld.
Je vraagt je onderhand af wat Poetin heeft of heeft beloofd aan trump. Gaat die daar ook een Trump Riviera bouwen

[ Voor 14% gewijzigd door mklcln op 28-02-2025 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:13
Ik ben zo benieuwd hoe een Amerikaans Congres/Senaat naar deze shitshow kijkt... Trump kan denken Europa niet nodig te hebben, maar vriendjes worden met Poetin is dan toch een enorme strategische misser? Dit kan het einde betekenen van de USA als de wereldmacht waar iedereen rekening mee houdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Victor Belli schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:25:
Ik ben zo benieuwd hoe een Amerikaans Congres/Senaat naar deze shitshow kijkt... Trump kan denken Europa niet nodig te hebben, maar vriendjes worden met Poetin is dan toch een enorme strategische misser? Dit kan het einde betekenen van de USA als de wereldmacht waar iedereen rekening mee houdt.
Met de huidige schade (veroorzaakt in 1 maand!) gaat het de VS minimaal 3-4 decennia kosten om alles weer terug op te bouwen na het hardhandig verwijderen van het Trump-regime, dus dat einde is er al. :|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bvanham
Trump zit er ook niet voor Amerika, Trump zit er alleen voor zichzelf en zijn vriendjes portefeuille en status

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Goede opmerking, Is er echt geen orgaan wat die gast en zijn VP kan stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:32

Snow_King

Konijn is stoer!

mklcln schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:25:
Het is echt verschrikkelijk om te zien hoe de dialoog gaat. Zelensky bleef naar mijn mening nog aardig rustig Maar die Vance wat een onzin verhaal en irritant mannetje ook. Dan moet je toch ook als wereld zien. Dit gaat echt niet meer goed komen dit.

En hier moet Amerika dan 4 jaar mee doen. Dit gaat nog veel meer onrust brengen in de wereld.
Probleem met Vance en Trump en veel van hun kliekje: Ze zien zichzelf als het centrum van de wereld en vinden alles wijsheid in pacht te hebben. Tegelijk claimen ze ook dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen.

Europa zijn een stel idioten, want Murica first!

We zijn nu pas 6 weken onderweg met dit clubje idioten, dit gaat nog een hele lange 4 jaar worden idd....
Dat vraag ik mij ook af. Vanuit Trump zijn eigen partij hoor je al mensen morren dat ze het echt niet met Trump zijn acties eens zijn. Dit kan nog wel eens anders gaan lopen.
Bvanham schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:55:
Hopelijk hebben ze in Brussel ook goed opgelet en zijn ze nog iets wakkerder geworden. Tijd om er eens echt voor te gaan en los te komen van de cowboys
Hoop dat Merz dan nu snel de Taurus gaat leveren aan UA! Hij is er voorstander van.

Geef nu maar gewoon alles aan UA, want met de VS komt het zo niet meer goed...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Slasher schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Goede opmerking, Is er echt geen orgaan wat die gast en zijn VP kan stoppen?
Een doorgedraaide Amerikaan met een vuurwapen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Amphiebietje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Al dat soort types hebben op hem gestemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Amphiebietje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Gezien zijn aanhang zou het dat denk ik alleen maar erger maken. Een Trump 2.0 staat wel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Slasher schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Al dat soort types hebben op hem gestemd toch?
Betekent niet dat ze tegen nu erg blij met hem zijn...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Even wat Amerikaanse kranten gedeeld, een impressie over hoe het daar (in het Democratische kamp dan) wordt opgenomen. De instrumentele gebeurtenissen staan hier. Voor een betere impressie moet je de artikelen doorlezen om de toonzetting mee te pakken:

New York Times
https://www.nytimes.com/l...9zPNHicEO8&smid=url-share (deelartikel met mailsluis)

Trump Administration Live Updates: Trump and Vance Loudly Berate Zelensky in Oval Office
President Trump and Vice President JD Vance berated President Volodymyr Zelensky of Ukraine on Friday in an explosive televised Oval Office shouting match that ultimately blew up plans to sign a rare minerals deal and signaled a dramatic break in relations between two wartime allies.
In a fireworks-filled public confrontation unlike any seen between an American president and foreign leader in modern times, Mr. Trump and Mr. Vance castigated Mr. Zelensky for not being grateful enough for U.S. support in its war with Russia and sought to strong-arm him into making a peace deal on whatever terms the Americans dictate.
With voices raised and tempers flaring, Mr. Trump threatened to abandon Ukraine altogether if Mr. Zelensky did not go along. After journalists were escorted out of the Oval Office, Mr. Trump canceled the rest of the visit, including a planned joint news conference and signing ceremony for the minerals deal. A grim-faced Mr. Zelensky then strode out of the West Wing, climbed into a waiting black sport utility vehicle and departed the White House grounds.
“I have determined that President Zelenskyy is not ready for Peace if America is involved, because he feels our involvement gives him a big advantage in negotiations,” Mr. Trump wrote on social media. “I don’t want advantage, I want PEACE. He disrespected the United States of America in its cherished Oval Office. He can come back when he is ready for Peace.”
Ook in de New York Times zijn gespreksfragmenten aangehaald.

Washington Post
https://wapo.st/3XpSu4X (deelartikel met mailsluis)

Trump-Zelensky meeting cut short after contentious Oval Office exchange
President Donald Trump ripped into Ukrainian President Volodymyr Zelensky in the Oval Office on Friday, in a remarkable encounter that could determine a generation of war and peace in Europe but that at times felt more like a barroom brawl with furious demands from Trump and Vice President JD Vance for respect and gratitude from the wartime Ukrainian leader.
Not Friday, when Trump told Zelensky that he had no cards, was in no position to make requests of the United States, and suggested talks could derail unless attitudes changed.
Zelensky pushed back against Trump, urging him to offer security guarantees, emphasizing Putin’s aggression, and, as things grew heated, chided Vance for speaking about Ukraine without having visited the country.
Zelensky left shortly after 1:40 p.m., with a planned press conference canceled and Trump writing on social media: “He disrespected the United States of America in its cherished Oval Office. He can come back when he’s ready for Peace.”
Hierna volgt een transcript van de dialoog tussen de heren. Zelf even lezen.

Mensen het is niet chique wat hier is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
teacup schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:35:
Even wat Amerikaanse kranten gedeeld, een impressie over hoe het daar (in het Democratische kamp dan) wordt opgenomen. De instrumentele gebeurtenissen staan hier. Voor een betere impressie moet je de artikelen doorlezen om de toonzetting mee te pakken:

New York Times
https://www.nytimes.com/l...9zPNHicEO8&smid=url-share (deelartikel met mailsluis)

Trump Administration Live Updates: Trump and Vance Loudly Berate Zelensky in Oval Office

[...]

[...]

[...]

[...]

Ook in de New York Times zijn gespreksfragmenten aangehaald.

Washington Post
https://wapo.st/3XpSu4X (deelartikel met mailsluis)

Trump-Zelensky meeting cut short after contentious Oval Office exchange

[...]

[...]

[...]

[...]

Hierna volgt een transcript van de dialoog tussen de heren. Zelf even lezen.

Mensen het is niet chique wat hier is gebeurd.
Batshit crazy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wulfric92 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:58:
Ik was redelijk nuchter. Maar na vanavond... Volgens mij, moeten we dit Amerika, zo hard mogelijk laten vallen.

Dan maar even wat minder economisch, maar dit gaat alle perken te buiten.

Iemand die op een gouden voetstuk is gevallen tegenover een comedian die in een uitzonderlijk zware situatie zit.

Het is echt een schandelijke situatie
Mozilla en Microsoft heb ik al verlaten. En SUSE is Duits. ;)

Maar het is vrijwel onmogelijk om ons los te maken van Amerika. Niet alleen op gebied van producten, maar wij kunnen ons als EU niet alleen verdediging.

Ik vind de comments van Trump over WO3 wel gevaarlijk. Hij zegt in feite dat als het werkelijk wordt, het allemaal de schuld is van UA.

Gelukkig hebben ze daar in de US nog iets als CNN. Die deden zelfs een fact checkt, maar ik durf te wedden dat er genoeg deze *** geloven daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik zie dat NBC helaas al is omgevormd naar Trump narratief. Daar is het allemaal Zelensky's schuld.

Edit: De samenvatting waar ik naar keek heeft later een tekstwijziging ondergaan, waardoor de toon nogal veranderde.

[ Voor 39% gewijzigd door Amphiebietje op 28-02-2025 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brecht_vb
Trump en Vance waren zo gepiqueerd omdat ze niet waren voorbereid op deze Zelensky, ze werden koud gepakt. Dat hebben trump en Vance zichzelf aangedaan door alles voor de camera te doen: zo zag zelensky zijn kans.

Zelensky heeft Trumps en Vance’s bullshit gevallen, ze denken dat ze in control zijn, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Amphiebietje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:42:
Ik zie dat NBC helaas al is omgevormd naar Trump narratief. Daar is het allemaal Zelensky's schuld.
Hmm, ik mis een artikel en waarom je dit vindt.

Als ik hiernaar kijk
https://www.nbcnews.com/p...earth-minerals-rcna194118

Dan zie een redelijk volledig relaas van het gebeurde. Niet verheffend nee, het is wat het is.

Je leest dit:
Republican allies of the president largely applauded Trump after the meeting. House Foreign Affairs Committee Chairman Brian Mast, R-Fla., said on X, “American won’t be taken advantage of and America won’t be taken for granted. Thank you, President Trump and Vice President Vance for standing up for America.”
Maar ook dit:
“What we saw in the Oval Office today was beyond disgraceful. Trump and Vance berating Zelenskyy — putting on a show of lies and misinformation that would make Putin blush — is an embarrassment for America and a betrayal of our allies. They’re popping champagne in the Kremlin,” wrote Sen. Chris Coons, D-Del., who was also part of the meeting with Zelenskyy Friday morning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Jan Workum schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Het is ronduit bizar en dat terwijl de hele wereld meekijkt. Je gaat je onderhand afvragen hoe lang het nog zal duren voordat Trump zichzelf zo onmogelijk heeft gemaakt dat hij het toneel wel moet verlaten. Laten we hopen dat dit gebeurt voordat Oekraïne nog verder in de ellende wegzakt. Trump gedraagt zich als een aasgier, maakt onbehoorlijk misbruik van de situatie.
Over het algemeen verlaten dit soort mensen het toneel niet zomaar. Dat gaat door tot ze aan een tankstation hangen of op de vulling van een holle kies kauwen onder een platgebombardeerd stad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

teacup schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Hmm, ik mis een artikel en waarom je dit vindt.

Als ik hiernaar kijk
https://www.nbcnews.com/p...earth-minerals-rcna194118

Dan zie een redelijk volledig relaas van het gebeurde. Niet verheffend nee, het is wat het is.

Je leest dit:

[...]

Maar ook dit:

[...]
De samenvatting op de frontpage lijkt inmiddels te zijn aangepast naar iets neutralers. De volgende keer zal ik het copy-pasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Amphiebietje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:03:
[...]

De samenvatting op de frontpage lijkt inmiddels te zijn aangepast naar iets neutralers. De volgende keer zal ik het copy-pasten...
Dat is inderdaad heel irritant bij die Amerikaanse kranten. De voortdurende wijzigingen in die artikelen. Inderdaad ook iets om alert op te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
brecht_vb schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:48:
Trump en Vance waren zo gepiqueerd omdat ze niet waren voorbereid op deze Zelensky, ze werden koud gepakt. Dat hebben trump en Vance zichzelf aangedaan door alles voor de camera te doen: zo zag zelensky zijn kans.

Zelensky heeft Trumps en Vance’s bullshit gevallen, ze denken dat ze in control zijn, maar dat is niet het geval.
Persoonlijk denk ik dat dit het plan was. Mensen vergeten dat Trump een keiharde business man is, en op leeftijd. Die weet hoe hij 'kleintjes' klein moet krijgen.

De links met Trump en Rusland zijn er, die heb ik toen ook gezien bij een oude Zembla uitzending, en hij geeft nu eigenlijk Rusland vrij spel. Hij wacht nu dat RU toch nog verder in UA kan komen, en ik wacht eigenlijk op het meest bizarre bericht: hij gaat Rusland steunen tegen de UA bezetter.

Op dit forum wordt je al snel weggezet als een wappie, maar Trump gaat voor business alles uit de weg, een mensenleven minder boeit hem echt niet. En zoals gezegd is hij goed bevriend met mensen daar.

Nu hij Zelanskyy heeft weggezet als de boeman (straks komt er een WO3..), is het mogelijk dat hij nog gekker gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

teacup schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:09:
[...]

Dat is inderdaad heel irritant bij die Amerikaanse kranten. De voortdurende wijzigingen in die artikelen. Inderdaad ook iets om alert op te zijn.
Volgens mij stond er eerst niet "drew Trump's ire by" in, maar "departed after", wat nogal anders overkomt.

Anderzijds mijn schuld omdat ik niet op de link heb geklikt en het artikel heb gelezen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat dit ook nog bovenop de gesprekken kwam als het al bekend was voor de ontmoeting:
https://www.nbcnews.com/p...id-restoration-rcna194259
The State Department this week terminated a U.S. Agency for International Development initiative that has invested hundreds of millions of dollars to help restore Ukraine's energy grid from attacks by the Russian military, according to two USAID officials working on the agency’s Ukraine mission.
De gevolgen:
Before the Trump administration’s latest moves, 64 American government employees and contractors were serving on the ground in Ukraine for the agency. Just eight of those personnel are slated to remain on the ground in the war-torn country after the Trump administration placed its remaining global workforce on administrative leave and ordered those workers not deemed “critical” to return to the U.S.
In het kort: het slopen van de infrastructuur voor elektriciteit gaat voor Poetin makkelijker worden met dit cadeautje van MAGA.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Diegenen die hier verbaasd over zijn moeten toch nog maar eens de geschiedenis en de atlas openslaan op de pagina's 6 Januari Verenigde Staten en 1933 Duitsland.

Daarbij, vergeet niet dat Trump een creatie is van een amalgaam aan conmen, oligarchie, maffia en kremlin.

Heel bot gezegd. Deze fascisten zijn geplaatst op de posities waar ze zitten en daardoor zijn de relaties met het Kremlin onder de oppervlakte zo vriendschappelijk als maar zijn kan, voor zover we daarover kunnen spreken over de relatie tussen het gereedschap en de werklui.

Het is wellicht schokkend om de bijbehorende zero-sum might makes right mentaliteit in actie te zien. Maar het zou inmiddels geen verbazing meer moeten wekken.

Enige positieve binnen deze gebeurtenissen is dat Zelensky niet getekend heeft voor een deal. Deals maken met fascisten is immers per definitie onmogelijk.

En ja, ik realiseer me dat het wellicht wat shockerend is dat ik de Amerikaanse regering zo beschrijf. Ik heb de afgelopen weken echter niets geobserveerd waaruit het tegendeel blijkt, laat staan in de ontwikkelingen van de afgelopen decennia die hiertoe geleid hebben.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
HollowGamer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:11:
[...]

Persoonlijk denk ik dat dit het plan was. Mensen vergeten dat Trump een keiharde business man is, en op leeftijd. Die weet hoe hij 'kleintjes' klein moet krijgen.

De links met Trump en Rusland zijn er, die heb ik toen ook gezien bij een oude Zembla uitzending, en hij geeft nu eigenlijk Rusland vrij spel. Hij wacht nu dat RU toch nog verder in UA kan komen, en ik wacht eigenlijk op het meest bizarre bericht: hij gaat Rusland steunen tegen de UA bezetter.

Op dit forum wordt je al snel weggezet als een wappie, maar Trump gaat voor business alles uit de weg, een mensenleven minder boeit hem echt niet. En zoals gezegd is hij goed bevriend met mensen daar.

Nu hij Zelanskyy heeft weggezet als de boeman (straks komt er een WO3..), is het mogelijk dat hij nog gekker gaat doen.
Dit gaat zeker gebeuren, hij speelt het spel mooi. Met onredelijke eisen komen vrede te krijgen. En vervolgens zelensky de schuld geven. En.tja nu moet die wel de kant van Poetin kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Als Poetin nog even extra wil stoken, moet hij met een reactie in de trant van "Our American friends" en dan iets subtiel neerbuigends naar Trump komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:31
Dit is toch wel historische televisie te noemen. Normaal vinden dit soort discussies achter de schermen plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Wilders heeft nog steeds geen absolute meerderheid dacht ik. En ook zijn achterban begint verdeeld te raken.
Hoeft ook niet in NL. Hij heeft genoeg macht om een spaak in het wiel te steken. Meer is er niet nodig. Zelfs al laat hij het kabinet maar vallen, kost het een jaar of meer voordat we goedkeuring kunnen geven.

Je hoeft het niet volledig te blokkeren of te bepalen, frustreren is meestal meer als genoeg. Putin weet dat maar al te goed. Sterker nog in controle, is alleen maar lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
_Gast_ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:34:
Dit is toch wel historische televisie te noemen. Normaal vinden dit soort discussies achter de schermen plaats.

[YouTube: BREAKING NEWS: Trump, Zelensky, And JD Vance Have Shocking Explosive Argument In The Oval Office]
Achter de schermen twijfel ik over deze toon, al zijn onze Amerikaanse vrienden altijd goed geweest in vrede brengen en onderhandelen. /s

Het is historisch omdat andere werelddelen nu ook een kans kunnen zien. China kan een van onze beste vrienden worden, maar ze kunnen ook ons links laten liggen. Canada en andere landen kunnen onze beste vrienden worden, maar we hebben een Rutte die vooral goed is in bruggen verbranden.

Het is vrij moeilijk dus te zeggen waar de wereld naartoe gaat. Ik ben al snel van het doemdenken, maar je ziet langzaam (eigenlijk heel snel) alles afbrokkelen en ook de maatschappij veranderen.

De enige hoop is dat de EU eindelijk eens samen gaat werken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CornermanNL
HollowGamer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:11:
[...]

Hij is geen gewiekste zakenman, nooit geweest. Het is een oplichter, en dat doet hij goed. Maar geen zakenman. Vanuit een zakenman zijn perspectief zou je altijd vol gaan voor Oekraïne.

Maar Trump heeft niets met democratie, een rechtsstaat want dat staat graaien en diefstal in de weg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 22:16

bloody

0.000 KB!!

Say what... niet te geloven (of toch wel?)
*knip* Dergelijke vermoedens kunnen we niet uitspreken zonder direct bewijs.

[ Voor 34% gewijzigd door teacup op 01-03-2025 06:55 ]

nope

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
Apache4u schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:04:
Dat zou een stunt zijn als Zelensky morgen een deal zou maken met de EU, dan wordt Trump buitenspel gezet.

Ik hoop echt dat de EU de banden met de USA verkleind en dat dit keihard backlashed in het gezicht van Trump én de Amerikaanse bevolking, want zij moeten gaan voelen wat voor domme keuzes Trump maakt.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Laatst online: 05-10 17:10
Ook dit hoort wat mij betreft bij wakker worden in Europa.

wees waakzaam of je wordt van binnenuit uitgehold en opgegeten:

Hongaarse premier kiest kant van Trump
Waar veel Europese leiders hun steun aan Oekraïne en Zelensky betuigen, heeft Viktor Orbán vooral goede woorden over voor Trump. "Sterke mannen zorgen voor vrede, zwakke mannen zorgen voor oorlog", schrijft de Hongaarse premier op X.

"Vandaag stond president Trump moedig voor vrede. Zelfs al was het voor velen moeilijk te verteren."

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:27
Amphiebietje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:42:
MSNBC heeft toch een wat reëler beeld over de voorvallen.
YouTube: Lawrence: Trump humiliated on the world stage as France's Macron ins...
Pagina: 1 ... 102 ... 130 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Geen slowchat
We willen hier een high signal low noise discussie die qua informatie waardevol is voor alle deelenemers. Slowchat is hierdoor niet toegestaan. Wie dit wel doet kan de verwijdering van zijn reacties verwachten. Bij herhaling volgt ook een afkoelban van 48 uur.

Slowchat mag hier: Topicreeks: Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne
Militaire achtergronden mogen hier: Militaire achtergronden omtrent de oorlog in Oekraïne
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapens en wapensystemen
Europese strijdkrachten en MIC: De Europese strijdkrachten en het Europees MIC
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen slowchat
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid