Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.910 views

Onderwerpen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pro_6or schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:17:
[...]

Sorry, maar alle militaire analyse zegt toch ook dat Oekraïne zich beter verdedigd dan verwacht maar dat dat niet betekend dat Rusland ook maar in de buurt van verslagen is. Dat groepje verlaten voertuigen bij die rotonde, die daar zo netjes bij elkaar staan. Dat zijn gewoon kapotte voertuigen, is direct naast die weg waar dus 60km voertuigen over aan komen gedruppeld. Niks gevlucht, gewoon kapot.

Die drones schieten ook maar vrij lichte wapens af. 1 truck per raket/bom is de Max. Daar stop je ze niet 123 mee.
Ligt eraan wat je raakt.

Een truck vol munitie of brandstof kan echt wel meerdere voertuigen meenemen.

Net als strikes op luchtafweergeschut, gister werd hier nog een compilatie gedeeld waarbij je kon zien dat de explosie na het raken van, ik denk, luchtdoelraketten, enorm was, met brandende brokstukken overal heen.

People as things, that’s where it starts.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vind zijn statement ongepast. Never again ging over de Holocaust, niet over oorlog voeren an sich. De Russen zijn niet uit op het vernietigen van Oekraïners. Hij heeft dit ook niet nodig om steun te krijgen van het Westen.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 21:55
carpebios schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Even off-topic. Ik lees hier het woord narratief 1000x or dag. Verhaal of beeld neer zetten is toch hetzelfde? Of is narratief nu zoveel meer omdat het er nu dubbel staat? Ik word graag hierin onderwezen.
Een hele goeie vraag. Het lijkt er dubbel te staan inderdaad. Ik gebruik het om het wat kracht bij te zetten. Beetje stom misschien.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:13
BugBoy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:22:
[...]Als je 60km aan konvooi wilt bombarderen, dan heb je nogal wat vliegtuigen nodig. Daarbij gaat het kapotte materieel aan de kant en rijdt de rest wel door. Daarbij zullen de Russen echt wel defensieve maatregelen genomen hebben. De luchtafweer en luchtmacht van Oekraïne lijkt redelijk gedecimeerd.
En hoe wil jij op een 10 meter brede weg een kapotte tank van 40 ton(!) aan de kant schuiven?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:01
Net op het NOS journaal dat de colonne tot stilstand zou zijn gekomen door brandstof en voedsel gebrek

Kon geen Twitter bericht vinden, maar was wel op het 18 uur journaal zojuist

Untappd: Louwke80

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Hungary bij de UN nu

• carpebios
  • Laatst online: 22:19
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Een hele goeie vraag. Het lijkt er dubbel te staan inderdaad. Ik gebruik het om het wat kracht bij te zetten. Beetje stom misschien.
Of het dom is weet ik niet omdat ik het verschil niet weet. Iemand?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
carpebios schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Even off-topic. Ik lees hier het woord narratief 1000x or dag. Verhaal of beeld neer zetten is toch hetzelfde? Of is narratief nu zoveel meer omdat het er nu dubbel staat? Ik word graag hierin onderwezen.
Iemand anders kan het wellicht beter uitleggen, maar narratief is wat groter dan slechts een verhaal en het gaat erom mensen er echt in te doen geloven. Mensen scheppen altijd narratieven (of verhalen in simpelere taal) om hun eigen werkelijkheid te verklaren. En de media probeert dan ook een narratief te scheppen om de werkelijkheid te verklaren. Alleen kan dat narratief nogal verschillen van krant naar kant, zender naar zender, land naar land, etc.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Ik vind zijn statement ongepast. Never again ging over de Holocaust, niet over oorlog voeren an sich. De Russen zijn niet uit op het vernietigen van Oekraïners. Hij heeft dit ook niet nodig om steun te krijgen van het Westen.
De Russen zijn uit op mensen die niet bij Rusland (USSR) willen horen, inclusief de Oekraïnse mensen. De-nazificatie zoals hij het zelf noemt.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59
RobinHood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:15:
@Sakete
En dat is dus de drogreden van de valse balans.

Er is geen middenweg hier. De waarheid ligt niet ergens in het midden.

In het ene kamp hebben we een praktische dictatuur/oligarchie waar vrije pers niet bestaat, vrijheid van meningsuiting niet bestaat, politicus zijn slecht voor je gezondheid is en zij zijn de oorlog begonnen.

Het andere kamp: Doorgaans functionerende democratieën, met een functionerende pers en vrijheid van meningsuiting. Nee, Polen, Hongarije en wat al niet meer zijn geen lichtende voorbeelden, maar alsnog beter dan Rusland.

Nu mag jij mij uitleggen waarom de waarheid ergens in het midden ligt.

Overigens is het hele idee van OSINT dat je het zelf ook na kan gaan, want open source.
De waarheid is bijna altijd heel lastig vast te stellen. Hij ligt inderdaad niet in het midden, maar het is verder ook gevaarlijk om alles van een tegenpartij maar als onwaar te bestempelen. Of andersom. Het is een oorlog en daarin is er zelden objectiviteit.

Ik heb contact met een Rus gehad en ik schrok ervan. Hij vindt het in heel korte bewoording zwaar terecht dat Oekraïners vermoord worden (want nazi's en leugenaars) en is erg trots op zijn land. Hij vond Zelensky een clown, omdat hij eerder een komiek was.
Ik neem aan dat het gros van de Russen die zelf in het leger zitten nog feller zijn dan deze nog enigszins verwesterde Rus die ik ken. Die persoon zoekt het maar uit verder, alleen ik schrok en denk dat de verhalen over significante hoeveelheden Russische deserteurs met een flinke korrel zout genomen moeten worden. Het is trouwens ideale propaganda vanuit onszelf natuurlijk en we zeggen en horen maar al te graag dat Russen regelmatig deserteren.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:13:
Waarom is of wordt dat convooi niet platgebombardeerd?
Wat ik hier en der begreep is dat alles buiten de weg slijk is (natte prut) en de weg kapot is. Dan kan je er niet onderdoor, nier overheen, niet er langs en er ook niet doorheen. Dan is achteruit een optie, of wachten. En na een aantal dagen raakt de diesel op, en het water en het eten.
Die kunnen niet veel uithalen, lekker laten staan terwijl je de andere meer aandringende troepen bevecht.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Als ie Oekrainers niet wil vernietigen, waarom gebruikt ie dan clustermunitie in woonwijken?

Of MLRS op steden?

Of valt ie uberhaubt een soeverein land binnen?

People as things, that’s where it starts.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Playa del C. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:25:
[...]

De waarheid is bijna altijd heel lastig vast te stellen. Hij ligt inderdaad niet in het midden, maar het is verder ook gevaarlijk om alles van een tegenpartij maar als onwaar te bestempelen. Of andersom. Het is een oorlog en daarin is er zelden objectiviteit.

Ik heb contact met een Rus gehad en ik schrok ervan. Hij vindt het in heel korte bewoording zwaar terecht dat Oekraïners vermoord worden (want nazi's en leugenaars) en is erg trots op zijn land. Hij vond Zelensky een clown, omdat hij eerder een komiek was.
Ik neem aan dat het gros van de Russen die zelf in het leger zitten nog feller zijn dan deze nog enigszins verwesterde Rus die ik ken. Die persoon zoekt het maar uit verder, alleen ik schrok en denk dat de verhalen over significante hoeveelheden Russische deserteurs met een flinke korrel zout genomen moeten worden. Het is trouwens ideale propaganda vanuit onszelf natuurlijk en we zeggen en horen maar al te graag dat Russen regelmatig deserteren.
Mijn overburen zijn Russisch en die vonden het dan weer verschrikkelijk dat Rusland Oekraine binnengevallen was. Maar ja, die kijken dan vooral naar westerse media, dus die krijgen een ander verhaal/narratief voorgeschoteld dan iemand in Rusland.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor wie dit account volgt:
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1498708685572485127]
Het geeft een indicatie van wat er gebeurt, en je ziet inderdaad het aantal visueel bevestigde kapotte voertuigen fors toenemen. Het aantal voertuigen dat op beeld staat is nu al 353.

Hij blijft overigens wel doorgaan met tellen.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 01-03-2022 18:30 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

franssie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Wat ik hier en der begreep is dat alles buiten de weg slijk is (natte prut) en de weg kapot is. Dan kan je er niet onderdoor, nier overheen, niet er langs en er ook niet doorheen. Dan is achteruit een optie, of wachten. En na een aantal dagen raakt de diesel op, en het water en het eten.
Die kunnen niet veel uithalen, lekker laten staan terwijl je de andere meer aandringende troepen bevecht.
Vandaar dus het commentaar van sommigen dat Putin te lang heeft gewacht. Het wordt lente, en dat betekent dat de grond ontdooit en heel modderig wordt.

Ironisch genoeg was dat een van de redenen dat in WO2 de Duitse invasie van Rusland faalde... :P

• Playa del C.
[...]

Wishfull thinking?
Een leidinggevend persoon in het leger met een normaal aantal hersencellen zal zeer zeker nooit een kilometerslange kolom van voertuigen in zo'n positie laten rijden zonder enige uitweg.
Het is wat gevaarlijk om een tegenstander te onderschatten. Ook al hoop ik dat je verder helemaal gelijk krijgt.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:14

Player1S

Probably out in the dark

Playa del C. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Wishfull thinking?
Een leidinggevend persoon in het leger met een normaal aantal hersencellen zal zeer zeker nooit een kilometerslange kolom van voertuigen in zo'n positie laten rijden zonder enige uitweg.
Het is wat gevaarlijk om een tegenstander te onderschatten. Ook al hoop ik dat je verder helemaal gelijk krijgt.
Kijkend naar het verloop tot nu toe kunnen we best twijfelen aan het aantal hersencellen bij de leiding :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Krijg net een bericht van een collega:
Guys, please don’t watch your western news. I’m just shocked how it is all presented there…
Andere kant, ander verhaal... wat zit de wereled raar in elkaar

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Even opgezocht wat dit precies was. Mijn kennis schoot te kort. Echt heftig.

Wikipedia: Babi Yar

• Playa del C.
Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Mijn overburen zijn Russisch en die vonden het dan weer verschrikkelijk dat Rusland Oekraine binnengevallen was. Maar ja, die kijken dan vooral naar westerse media, dus die krijgen een ander verhaal/narratief voorgeschoteld dan iemand in Rusland.
Die Rus die ik ken maakte raps enzo, woont in Ierland. Is ook erg westers beïnvloedt. Maar goed, van binnen echt een Rus dus. Er zijn ook veel goede Russen mag ik aannemen en hopen, we moeten die mensen ook niet laten vallen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Is te hopen dat dit niet gaat gebeuren :/

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Dan heb je wel een flink probleem in je logistiek. Wat zou de voorste wagen doen:

1. In zn achterruit ( en alle 30.000 achter zich) :+
2. Stilstaan en hun lot afwachten
3. Eruit en lopen

Maar ik blijf t bizar vinden dat het nog na dagen nog steeds "de colonne bevindt zich 10km voor Kiev" Luidt.

Wel goed voor de voorbereidingen, maar die moeten dan ook echt goed zijn als ze wel voort karren.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Yaksa
  • Laatst online: 23:13
[...]Wishfull thinking?
Kijk eens op Google Maps.......
Er is geen andere weg richting Kyiv die geschikt is voor zwaar materieel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Vorkie
  • Niet online
Hongarije gaat trouwens full mee tegen de acties van Rusland. (Met de standaard “blijf praten”)

Ze kwamen qua voordracht wel angstig over.

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 01-03-2022 18:34 ]

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-11 10:48
Coldcat schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:31:

[...]

Natuurlijk zijn er altijd twee kanten aan elk verhaal. Maar de geschiedenis heeft wel laten zien dat Rusland wel heel veel censuur en valse informatie verstrekt.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:14

Player1S

Probably out in the dark

user109731 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:32:
[Twitter]
Aan de andere kant, zijn ze al niet tijdje gewaarschuwd om te vertrekken?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Eén woord: Ardennenoffensief. Soms doe je domme dingen omdat de tegenstander niet verwacht dat je zulke domme dingen doet.

• Vorkie
  • Niet online
user109731 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:32:
[Twitter]
Hoogstens dat ze naar persona non grata gaan en uitgezet moeten worden.

NBC is natuurlijk Amerikaans… beetje extra aanzetten :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Als ie Oekrainers niet wil vernietigen, waarom gebruikt ie dan clustermunitie in woonwijken?

Of MLRS op steden?

Als we soverein land binnenvallen vergelijken met de Holocaust dan zijn er wel heel veel landen schuldig aan een Holocaust. En de aanvallen op burgers lijken godzijdank toch op zichzelfstaande incidenten te zijn. Als het doel van Putin was om genocide onder de Oekraïners te plegen, dan heeft hij daarvoor heel veel effectievere wapens tot zijn beschikking.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Sebazzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:06:
[Twitter]

Je moet eens weten hoeveel cursussen op mijn werk over oversharing gaat :+

[Afbeelding]

Analyse van Reddit:
[...]
Is Moldavië ook geen Putin vriend?

De president van Tsjetenie is in ieder geval nu ook boos:
Chechen President Ramzan Kadyrov has given the West until February 31 to lift the sanctions, otherwise he will take revenge.
Na eerder deze week te hebben gebeld met Bolsonaro, belt Poetin ook met Maduro. Bitcoin ervaringen uitwisselen?

De situatie lijkt alleen maar de escaleren. Maar uit het feit dat de EU niet aan het de-escaleren is, kunnen we concluderen dat men niet verwacht dat er met Poetin rationeel te onderhandelen is?

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 01-03-2022 18:36 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Playa del C.
Yaksa schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:33:
[...]

Kijk eens op Google Maps.......
Er is geen andere weg richting Kyiv die geschikt is voor zwaar materieel.
Dat weet ik. Alsnog gaat een normaal leger daar niet met zeer grote aantallen als sitting duck zo staan. Hopelijk dit keer wel hoor, ik stel alleen dat het niet als feit gebracht moeten worden. Is een beetje oorlogsretoriek om te denken dat een vijand zo dom is.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

Sebazzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:35:
[...]

[Twitter] De president van Tsjetenie is in ieder geval nu ook boos:

<>
Der Tschetschenische Präsident Ramsan Kadyrow hat dem Westen eine Frist bis zum 31. Februar gegeben, die Sanktionen aufzuheben, ansonsten werde er sich rächen.
Is dat een lokale versie van Sint Juttemis?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vorkie
  • Niet online
@Sebazzz 31 februari, USSR kalender?

• Sissors
  • Niet online
[...]

Moldavië heeft een pro-Rusland (of zeg maar ,pro-Lenin/Stalin) regio (Transnistrie) die redelijk autonoom is en ook Russische militairen heeft na een ietwat burgeroorlog. De rest van Moldavië is behoorlijk close met Roemenië en heeft niks met Rusland.

• Newjersey
Vorkie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:33:
Hongarije gaat trouwens full mee tegen de acties van Rusland. (Met de standaard “blijf praten”)

Ze kwamen qua voordracht wel angstig over.
Logisch toch? Als er een dwaas aan een rode knop zit.

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:27
[...]

[...]

Na eerder deze week te hebben gebeld met Bolsonaro, belt Poetin ook met Maduro. Bitcoin ervaringen uitwisselen? [Twitter]

De situatie lijkt alleen maar de escaleren. Maar uit het feit dat de EU niet aan het de-escaleren is, kunnen we concluderen dat men niet verwacht dat er met Poetin rationeel te onderhandelen is?
Staat daar nu 31 februari?

• Vorkie
  • Niet online
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Logisch toch? Als er een dwaas aan een rode knop zit.
Dan is de hele wereld gedoomd.

In ander nieuws, geen verrassing dat het Rusland popje tegen stemde.
EU-parlement wil hardere acties om Rusland strategisch te verzwakken
Het Europees Parlement eist hardere sancties tegen Rusland om het land strategisch te verzwakken. Ook roept het parlement de EU-instellingen op de weg vrij te maken voor de toekenning van de status van kandidaat-lidstaat aan Oekraïne.

De tekst werd goedgekeurd met 637 stemmen voor, 17 tegen en 26 onthoudingen. Als enige van de 29 Nederlandse Europarlementariërs stemde Marcel de Graaff van Forum voor Democratie tegen, alle andere Nederlanders stemden voor.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:11

[...]

Je kan terugzenden met de vraag waarom de halve wereld momenteel tegen Rusland is. En het is echt niet dat de wereld geen russen moeten.

Misschien beter om geen aandacht aan te besteden, maar zal lastig zijn als je zo'n bericht krijgt.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Met dat verschil dat ze niet gelijkwaardig zijn. Immers hier geen overheidsrichtlijnen over b.v. welke woorden je wel of niet mag gebruiken, geen invallen in mediaoutlets, geen vervolging van journalisten vanuit overheidswegen en ga zo maar door. Dit "is the same" narratief is buitengewoon geweldadig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Laat me niet lachen. 31 februari zijn ultimatum? Zo'n bericht op twitter kan je toch niet serieus nemen

01010000 01100101 01110000 01100101

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Generaal Pep schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:43:
[...]

Laat me niet lachen. 31 februari zijn ultimatum? Zo'n bericht op twitter kan je toch niet serieus nemen
Ik zou zeggen, meldt het bij de president:
https://twitter.com/fedja_adler/status/1498104801707675649

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:24
Ingelogd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Je kan terugzenden met de vraag waarom de halve wereld momenteel tegen Rusland is. En het is echt niet dat de wereld geen russen moeten.

Misschien beter om geen aandacht aan te besteden, maar zal lastig zijn als je zo'n bericht krijgt.
Aan de andere kant is er dus ook nog een halve wereld die niet tegen Rusland is (wat uiteraard niet hetzelfde is als pro Rusland).

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ingelogd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Dat heeft geen zin. Er is sinds het begin geen verandering het standpunt. Alles komt goed, en het is snel voorbij. Het toont aan wat voor verschil er heerst tussen sommige mensen daar en de opvattingen hier. Met de inmening van de EU heeft Putin wel geluk door dit soort mensen achter zich te houden omdat dit juist de reden voor de veiligheidsmissie is.

Gezien het werk is moet je politiek daarbuiten laten, schiet je niets mee op op afstand. Volgende maand zien we elkaar in persoon en gaan we het wel uitvoerend bespreken onder het genot van een biertje :)
Cyberpope schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:43:
[...]

Met dat verschil dat ze niet gelijkwaardig zijn. Immers hier geen overheidsrichtlijnen over b.v. welke woorden je wel of niet mag gebruiken, geen invallen in mediaoutlets, geen vervolging van journalisten vanuit overheidswegen en ga zo maar door. Dit "is the same" narratief is buitengewoon geweldadig.
Klopt helemaal. Al ben ik het wel mee eens dat ook hier het nieuws aan 1 kant doorslaat. Maar nog steeds onvergelijkbaar.

Ik vind het opmerklijk dat ik en hij zo anders denken. Terwijl we ongeveer even oud zijn en op dezelfde planeet leven. Met ieder toegang tot media wereldwijd met behulp van internet.

[ Voor 28% gewijzigd door Coldcat op 01-03-2022 18:48 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Brent
  • Laatst online: 22:31
[...]

Maar uit het feit dat de EU niet aan het de-escaleren is, kunnen we concluderen dat men niet verwacht dat er met Poetin rationeel te onderhandelen is?
We hebben het sinds 2000 geprobeerd. Ziedaar waar het ons gebracht heeft. Het begint eindelijk in te zinken dat je niet met tumoren onderhandelt, maar dat je ze afknelt en af laat sterven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik lees en hoor op de BBC dat de dreiging met atoomwapens toch wat ernstiger is dan ik dacht. Ik dacht dat het allemaal maar loze dreigementen zijn (Putin is echt niet zo gek om een kernoorlog te beginnen en zichzelf en de hele wereld op te blazen) maar er zijn toch argumenten dat Putin wat gevaarlijker is op dat gebied dan ik dacht.

Hier een audiofragment van een voormalig adviseur die Putin wat jaren advies heeft gegeven over beleid
Wikipedia: Andrey Illarionov

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0brn95p

Het interview (op circa de helft, 2.5 minuten) geeft aan dat Putin degene is die beslist, dat er niemand tegenin gaat (ook oligarchen niet) en dat er geen mensen zitten tussen Putin en de rode knop die de nucleaire dreiging tegen zullen houden.

Hier een artikel waarin staat dat Putin het volgende zou hebben gezegd:

He's said many times: if there is no Russia, why do we need the planet?

https://www.bbc.com/news/world-europe-60551140

Ik denk dan van misschien is de dreiging met atoomwapens van Putin dan toch wat serieuzer dan we dachten?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

[...]

Na eerder deze week te hebben gebeld met Bolsonaro, belt Poetin ook met Maduro. Bitcoin ervaringen uitwisselen? [Twitter]

Chechen president geeft westen tot 31februari de tijd of anders? Uhmmm sinds wanneer zit er 31 dagen in februari? 8)7

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 07:51
Mijn god zeg.. Mits dit waar is natuurlijk ontzettend schrijnend..

[Twitter: https://twitter.com/beni33a/status/1498711331863937027?s=20&t=G1A2o1ECo6qT-Ki6i587BQ]

Twente komt eraan!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Een achtergelaten T72-B. De voorbijganger (blijkbaar met voldoende vaardigheden) start hem en rijdt er zo mee weg. Blijft bizar.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Newjersey
Salvatron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:47:
ik lees en hoor op de BBC dat de dreiging met atoomwapens toch wat ernstiger is dan ik dacht. Ik dacht dat het allemaal maar loze dreigementen zijn (Putin is echt niet zo gek om een kernoorlog te beginnen en zichzelf en de hele wereld op te blazen) maar er zijn toch argumenten dat Putin wat gevaarlijker is op dat gebied dan ik dacht.

Hier een audiofragment van een voormalig adviseur die Putin wat jaren advies heeft gegeven over beleid

Het interview (op circa de helft, 2.5 minuten) geeft aan dat Putin degene is die beslist, dat er niemand tegenin gaat (ook oligarchen niet) en dat er geen mensen zitten tussen Putin en de rode knop die de nucleaire dreiging tegen zullen houden.

Ik denk dan van misschien is de dreiging met atoomwapens van Putin dan toch wat serieuzer dan we dachten?
Lijkt erop dat de Russen dus niet een gedeeld sleutel systeem hebben zoals in de USA. Lekker dan.
*knip*
Drogreden en • Geen ongefundeerde speculaties over WW3

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:27 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
JoteW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:50:

[Twitter]
Wat is hier raar aan? In de meeste landen is dienstplicht en beroepsleger vanaf 18 jaar. Tja.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Lijkt erop dat de Russen dus niet een gedeeld sleutel systeem hebben zoals in de USA. Lekker dan. Lijkt mij dat het westen er goed aan zou doen om toch meer moeite te doen om de denkwijze van Putin te begrijpen en zijn instabiliteit te erkennen. Een druk op de knop en het is afgelopen. Top hoor. En maar blijven sanctioneren. Wellicht moet iemand uit het westen toch maar eens gaan praten en de-escaleren.
praten met rusland en de-escaleren is iets wat al decennia gedaan is, Merkel was hier bijv. opvallend goed in. Wat mij betreft keiharde sancties.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• JoteW
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Wat is hier raar aan? In de meeste landen is dienstplicht en beroepsleger vanaf 18 jaar. Tja.
Nou die linker ziet er toch alles behalve 18 jaar uit, maar wie ben ik. :w

Twente komt eraan!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dankjewel voor het delen.

Ik heb de neiging om dit juist te interpreteren dat als het Westen Rusland zou binnenvallen of bombarderen dat dit tot zulke acties kan leiden.

• Playa del C.

[Twitter]
Dit soort berichten zou ik niet serieus nemen en verder delen. Is heel makkelijk te faken (ziet er ook wat fake uit moet ik zeggen) en voegt verder niks toe. De oorlog is zowat het ergste wat er is voor iedereen daar.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De zaken omtrent de Nederlandse politiek en Fvd mag dus in De landelijke Nederlandse politiek 2022

Voor nu heb ik het opgeruimd.

Tweakers Discord

• AW_Bos
  • Laatst online: 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Deze schat ik echt wel wat jonger in!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een gedeeld sleutelsysteem heeft betrekking op de crew van de lanceerinrichting zelf. Niet op de bevelhebber.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:28 ]

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Wat denk je nou zelf.

Ik wacht wel tot het 31 februari is.

01010000 01100101 01110000 01100101

• Newjersey
Salvatron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:53:
[...]

praten met rusland en de-escaleren is iets wat al decennia gedaan is, Merkel was hier bijv. opvallend goed in. Wat mij betreft keiharde sancties.
Schijnt dat Vlad en Merkel goed met elkaar kunnen. Lijkt me verstandig om die er eens op af te sturen. Die sancties werken niet op een mentaal instabiel persoon.

• AW_Bos
  • Laatst online: 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Playa del C. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:54:
[...]

Dit soort berichten zou ik niet serieus nemen en verder delen. Is heel makkelijk te faken (ziet er ook wat fake uit moet ik zeggen) en voegt verder niks toe. De oorlog is zowat het ergste wat er is voor iedereen daar.
In ieder geval heb ik deze foto's nog nergens getraceerd. Het lijkt mij ook geen verkleedpartijtje.
Maar misschien valt er wel wat Russische kenmerken te ontdekken door kenners?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31

Pierre

Van nature lui!

Ik zag net Boris Johnson op het journaal, die werd ook even op zijn plek gezet tijdens die persconferentie in Polen bizar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54

[...]

Misschien is het wishful thinking van mij, maar het is wat mij betreft logisch dat mensen niet vooraf zullen zeggen dat ze wel drie keer nadenken voor de Putin helpen de wereld op te blazen.

Als het moment dan eenmaal daar is hoop ik toch op een beetje meer verstand en overlevingsdrang van de mensen om Putin heen. 🤞

• JoteW
Pierre schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:56:
Ik zag net Boris Johnson op het journaal, die werd ook even op zijn plek gezet tijdens die persconferentie in Polen bizar.
Doel je op die Oekraïense vrouw die hem even de waarheid vertelt?

Twente komt eraan!

• Sissors
  • Niet online
Ik ben het geheel mee eens dat als mogelijk er gedeescaleert moet worden. Niet vanwege Putin, maar vanwege de Oekraïnse bevolking.

Echter daar zitten wel harde limieten op, als in, hoeveel landen wil jij als westen besluiten dat ze maar onderdeel van Rusland moeten worden onder de noemer "de-escalatie"?

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:28 . Reden: Quote aangepast ]

• gekkie
  • Laatst online: 19:02
Die is zelf actief betrokken bij het conflict met z'n milities.
Wellicht een aanslag in het westen proberen zoals Tsjetsjenen ook in Moskou ooit deden ?

Lijkt me als je dat uitvoert, dan dat je wel aardig naar een militaire interventie aan het solliciteren bent.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:52

Freakie1NL

Grote Baas

Ik vermoed ook sterk, gezien de karakter verandering van Putin in de afgelopen jaren, dat hij gewoon dement is. Daardoor gekke dingen doen.

Precies ook een reden waarom een president nooit 20 jaar head of state zou moeten zijn.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31

Pierre

Van nature lui!

JoteW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Doel je op die Oekraïense vrouw die hem even de waarheid vertelt?
Die bedoel ik inderdaad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:34

[Twitter]
beide zien er ongeschoren uit, dus 18- lijkt me niet waarschijnlijk

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• olafmol
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:55:
[...]

Schijnt dat Vlad en Merkel goed met elkaar kunnen. Lijkt me verstandig om die er eens op af te sturen. Die sancties werken niet op een mentaal instabiel persoon.
Mwoah

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSpfRao6NyjMWCvpO8fwh5LlCTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRmGpRj0Hgm0xEs5DQZ07v2s.jpg?f=fotoalbum_large

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:09

Je zou voor de volledigheid eigenlijk de volledige context moeten quoten want dan staat er:

…if someone decides to annihilate Russia, we have the legal right to respond. Yes, it will be a catastrophe for humanity and for the world. But I'm a citizen of Russia and its head of state. Why do we need a world without Russia in it?"

Dat plaatst het in een iets ander daglicht.

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gast serieus, wie moet er dan gaan praten, en hoe moeten ze dan gaan de-escaleren?
Ik vraag mij echt af hoe je dit voor je ziet, en wat je als uitkomst zou zien?

Heb je sowieso het afgelopen half jaar tot jaar gemist, wat er allemaal gebeurd is?
De halve wereld is maar eens gaan praten met Putin. En nu probeert hij alsnog Oekraine plat te bombarderen om ze onder zijn duim te krijgen.

En Merkel heeft ook verscheidene keren met hem gesproken, over verscheidene onderwerpen.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:28 . Reden: Quote aangepast ]

• Newjersey
Sissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:57:
[...]
Ik ben het geheel mee eens dat als mogelijk er gedeescaleert moet worden. Niet vanwege Putin, maar vanwege de Oekraïnse bevolking.

Echter daar zitten wel harde limieten op, als in, hoeveel landen wil jij als westen besluiten dat ze maar onderdeel van Rusland moeten worden onder de noemer "de-escalatie"?
Gelukkig ben ik geen politicus. Wat ik wel weet is dat er wellicht politici zijn, westers of niet, die wellicht kunnen mediaten. Israël heeft zich daar ook al voor aangeboden.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:29 . Reden: Post hersteld. ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
psy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:51:
[Twitter]

Een achtergelaten T72-B. De voorbijganger (blijkbaar met voldoende vaardigheden) start hem en rijdt er zo mee weg. Blijft bizar.
We hebben hier heel erg veel voorbeelden van gezien. De grote vraag is in welke mate dit gebeurt en wat voor impact het heeft op de strijd. Gevoelsmatig ben ik geneigd te zeggen dat het een echt probleem is voor de Russen.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 11:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk niet dat we de dreiging van nucleaire wapens onderschatten. Je kunt er alleen niet zo heel erg veel mee. Wat moeten we dan, gewoon helemaal niks doen en met de pootjes omhoog gaan liggen?

• Newjersey
sugarlevi01 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Gast serieus, wie moet er dan gaan praten, en hoe moeten ze dan gaan de-escaleren?
Ik vraag mij echt af hoe je dit voor je ziet, en wat je als uitkomst zou zien?

Heb je sowieso het afgelopen half jaar tot jaar gemist, wat er allemaal gebeurd is?
De halve wereld is maar eens gaan praten met Putin. En nu probeert hij alsnog Oekraine plat te bombarderen om ze onder zijn duim te krijgen.

En Merkel heeft ook verscheidene keren met hem gesproken, over verscheidene onderwerpen.
Fijn dat jij zo'n strijdvaardig persoon bent. Echter heb je daar niks aan als er een nuke in je tuin land. Maar ik denk dat ik het hier bij laat. Anders wordt hier vast weggezet als een Putin liefhebber. Dat doen mensen tegenwoordig als je het woord de-escalatie roept.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:00:
[...]

We hebben hier heel erg veel voorbeelden van gezien. De grote vraag is in welke mate dit gebeurt en wat voor impact het heeft op de strijd. Gevoelsmatig ben ik geneigd te zeggen dat het een echt probleem is voor de Russen.
De grote vraag die bij mij opkomt is...

Waarom zit er een toeter op een tank. En dan nog zo'n laffe ook? :?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Fijn dat jij zo'n strijdvaardig persoon bent. Echter heb je daar niks aan als er een nuke in je tuin land. Maar ik denk dat ik het hier bij laat. Anders wordt hier vast weggezet als een Putin liefhebber. Dat doen mensen tegenwoordig als je het woord escalatie roept.
Het blijft gewoon een beetje apart om ‘maar escalatie’ te roepen tegen de EU/NAVO/VS terwijl het iemand anders is die een oorlog aan het vieren is. Je nog verder in je gezicht laten liegen deëscaleert ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2022 19:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• olafmol
Patriot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:00:
[...]

Ik denk niet dat we de dreiging van nucleaire wapens onderschatten. Je kunt er alleen niet zo heel erg veel mee. Wat moeten we dan, gewoon helemaal niks doen en met de pootjes omhoog gaan liggen?
Klopt idd dat je er alleen maar hetzelfde wapen tegenin kan brengen, en dan tijdens een “stand off” tot een overeenkomst probeert te komen. Als een van beiden als eerste schiet dan weten beiden dat ze allebei dood zijn, dus er is geen winst behalve leverage voor onderhandelingen.

Putin is het hoofd van een maffia clan met nucleair wapens, waardoor hij in principe kan doen wat hij wil. Daarnaast hangt hij de “im frickin crazy and will do anything” strategie aan, en ruikt en misbruikt angst. Daar moeten we mee dealen. Elke vinger die we geven kost ons minimaal één hand.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11 09:41
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Hij moet ook in gewoon verkeer kunnen rijden...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 10:48

ricardo246

Life's what you make it!

MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Omdat die dingen 99% ish vd tijd in vredestijd gebruikt worden, en dan ook gewoon over de weg rondcrossen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37

Nee. Het is een vorm van machtsvertoon. Hij zegt het omdat het effectief is, als hij serieus de wereld zou willen nuken dan zegt ie niks en lanceert hij ze gewoon.
Hij heeft er belang bij dat iedereen in het westen bang is dat hij het doet.

Vergis je niet, wat wij zien van Putin is zorgvuldig gekozen. Ver vantevoren opgenomen, waarschijnlijk meerdere takes. Het doet bijna denken aan de Madman strategie van Nixon.

Dit bijvoorbeeld, dit zal deels gescript zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door n0pe op 01-03-2022 19:08 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Fijn dat jij zo'n strijdvaardig persoon bent. Echter heb je daar niks aan als er een nuke in je tuin land. Maar ik denk dat ik het hier bij laat. Anders wordt hier vast weggezet als een Putin liefhebber. Dat doen mensen tegenwoordig als je het woord de-escalatie roept.
Nou jullie geven eigenlijk allebei hetzelfde aan, dat de man ontoerekeningsvatbaar is. Dit is in mijn ogen de gevaarlijkste gek op de wereld. Hoe praat je met iemand die maar 1 ding wilt? En dan ook nog eens iets waar je miljoenen mensen mee dupeert.

• Sissors
  • Niet online
[...]

Punt is dat het nogal weinig zegt. Ja je wil de-escalatie. (Bijna) iedereen wil dat. De oorlog is diep triest voor vooral de Oekraïnse bevolking, maar ook de Russische militairen. Probleem is dat niemand een flauw idee heeft hoe je hier Putin mee weg kan laten komen op een manier dat hij niet enorm gezichtsverlies lijdt, maar ook zonder dat de Oekraïnse bevolking maar wordt opgeofferd. Want welk land is de volgende als Rusland alleen wat hoeft te dreigen met nucleair wapens en we doen niks meer. Ik ken iemand in Moldavië, en die zijn echt bang dat ze de volgende zijn. En laten we zeggen een Estland. Ja het is NATO, maar als het alternatief Russische nukes is, zullen we die dan ook maar niet aan Rusland overhandigen?

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 12:32

Dit zijn aardige bommen hoor!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ricardo246 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Omdat die dingen 99% ish vd tijd in vredestijd gebruikt worden, en dan ook gewoon over de weg rondcrossen.
Ja dat snap ik, maar de rest van de tank maakt meer herrie dan die toeter.

Denk dat je hem zonder ook wel aan hoort komen.

Overigens nog wel link om met dat spul terug naar huis te tuffen. Voor je het weet verwarren ze je voor een Rus...

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:01
klaw schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:20:
Maar al die tijd dacht ik (iedereen) dat ze machten waren want ja iets van het sovjet leger zat er toch in, groot etc.
Tot nu toe zagen we vooral de problemen met onze eigen defensie, in een vrije westerse democratie kan je gelukkig kritiek hebben op politieke keuzes.

Het Russische leger valt tot nu toe enorm tegen, Oekraïne kunnen ze (wellicht) tijdelijk onderwerpen maar de komende 10 jaar zijn ze daar zo druk mee dat een aanval op de NAVO onmogelijk is. De Baltische Staten kunnen een stuk rustiger slapen dan een week geleden, stel je zo'n konvooi voor met A-10's, AH-64's en B52's...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• olafmol
Kenny_026 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Nou jullie geven eigenlijk allebei hetzelfde aan, dat de man ontoerekeningsvatbaar is. Dit is in mijn ogen de gevaarlijkste gek op de wereld. Hoe praat je met iemand die maar 1 ding wilt? En dan ook nog eens iets waar je miljoenen mensen mee dupeert.
Dit is dus precies wat hij bij ons tussen de oren wil krijgen. Ik ben gek en doe alles, inclusief de wereld vernietigen. Dus geef me gewoon wat ik wil en live another day.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12
Meer beelden uit Kharkiv (unverified)
Hel op aarde

• hoevenpe
Respect voor de burgers daar!

Hopelijk is de aanvoer van nieuwe granaten net zo waardeloos als rond Kyiv.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:19
jan390 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:07:
Hel op aarde
Kharkiv is morgenochtend al de zon op komt met de grond gelijk gemaakt. :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58

Iemand hier die kan vertalen wat er wordt gezegd?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
*Zie het feedback topic, verder hier off-topic.

[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:13 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• gekkie
  • Laatst online: 19:02
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:52:
[...]
Lijkt erop dat de Russen dus niet een gedeeld sleutel systeem hebben zoals in de USA. Lekker dan. Lijkt mij dat het westen er goed aan zou doen om toch meer moeite te doen om de denkwijze van Putin te begrijpen en zijn instabiliteit te erkennen. Een druk op de knop en het is afgelopen. Top hoor. En maar blijven sanctioneren. Wellicht moet iemand uit het westen toch maar eens gaan praten en de-escaleren.
*knip*
Maak het niet persoonlijk aub.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:30 ]

• hoevenpe
asing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:09:
Kharkiv is morgenochtend al de zon op komt met de grond gelijk gemaakt. :/
Een miljoenenstad maak je niet in een dag met de grond gelijk, niet zonder kernwapens.

• olafmol
jan390 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:07:
Hel op aarde
Dat werd al soort van aangekondigd: eerst een kleinere stad platleggen als waarschuwing. En dan vragen of Kyiv nog steeds wil vechten. De Russen gaan gewoon door hoor, totdat alle verzet is gebroken of weggebombardeerd is. Genoeg 18 jarig kanonnenvlees en oude rijdende meuk om nog dagen of weken door te blijven beuken.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:07:
[...]

Dit is dus precies wat hij bij ons tussen de oren wil krijgen. Ik ben gek en doe alles, inclusief de wereld vernietigen. Dus geef me gewoon wat ik wil en live another day.
Ik denk dat we hier meer te maken hebben met een man die je keihard kunt veroordelen op zn acties van de afgelopen tijd. Dit is geen gevalletje meer van laten geloven.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08

• sampoo
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Of MLRS op steden?

Dat is voor jou de reden om dit te vergelijken valt met de Holocaust? Ik denk dat je jezelf moet verdiepen wat de Holocaust was en dan ook kijken in welke oorlogen clustermunitie in woonwijken en MLRS zijn gebruikt in soevereine landen sinds 1945. Als de Russen op de vernietiging van de Oekraïners uit waren zoals de nazi's met de joden deden zouden we het nu niet over honderden burgerdoden (Oekraïense cijfers) hebben maar over honderdduizenden zo niet miljoenen.
Vorkie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:25:
[...]

De Russen zijn uit op mensen die niet bij Rusland (USSR) willen horen, inclusief de Oekraïnse mensen. De-nazificatie zoals hij het zelf noemt.
Ze zullen iedereen die de wapens opnemen tegen het Russische leger willen doden, dat geloof ik onmiddellijk, maar waar zie je daarin raakvlakken met de Holocaust waarbij miljoenen baby's, peuters, kleuters, mannen en vrouwen systematisch zijn vermoord om hun joodse geloof of etniciteit?

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Een miljoenenstad maak je niet in een dag met de grond gelijk, niet zonder kernwapens.
Niet in een dag, maar met Grozny in mijn achterhoofd vrees ik het ergste.

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als VS zijnde zou ik dit wel in de gaten houden.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Pagina: 1 ... 77 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid