Dat is mijn vrees ook, en de meesten zijn zover nog niet dankzij de uitgekiende propaganda die ze jarenlang gevoerd kregen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:23:
[...]
Ik zou ze uitdagen om het wel te doen. Dan hebben we straks een enorme lange rijd kapot materiaal tot ergens in Duitsland en is de oorlog over.
Maar zonder gekkigheid: er gaat zo enorm veel mis en het maakt het zo enorm complex. Want een complete overrompeling van de Ukraine hadden we niet leuk gevonden, maar het vooruitzicht van een enorme langdurige smerige oorlog ook niet. Ik vrees met grote vrezen dat Putin van geen wijken weet en de enige die hem kan stoppen de Russen zelf zijn.
Hoezo Canada? En waarom zonder Alaska? Dat hoort toch ook bij de VS?Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:06:
Videobeeld van de kaart
[Twitter]
Let op de kaart van de VS en Canada links boven
Zal het zo'n klittenband-kaart zijn? Dat ze op Amerika paddenstoelen kunnen plakken?

Denk dat het merendeel dan al wel in Polen strand. Dan kan de VS wel hun arsenaal aan drones en A-10’s inzettenNiGeLaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:23:
[...]
Ik zou ze uitdagen om het wel te doen. Dan hebben we straks een enorme lange rijd kapot materiaal tot ergens in Duitsland en is de oorlog over.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De raket die de TV-toren miste, heeft waarschijnlijk een 2e WO monument geraakt.
Nog niet gechecked of het filmpje al correct is geotagged
The second Russian missile reportedly missed the TV tower and hit the area of the Holocaust memorial.
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 1 maart 2022
📹@Tala094shtepic.twitter.com/C92uYKQt5P
[ Voor 75% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 17:27 ]
De oligarchen hebben hun luxe yachten al naar de Malediven verhuisd:Twam schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:40:
[Twitter]
Na Zwitserland ook Monaco aangesloten bij de sancties. Best een pijnlijke, zat ook veel Russisch geld in Monaco (plus een paar miljard aan superjachten, als ik het zo inschat). Speeltuin van Russische oligarchie, dat, vooral in de zomer.
Edit: ah, excuus, gister kennelijk gemist in alle updates.
https://businessam.be/rus...n-westerse-invloedssfeer/
Met een BNP van Spanje is dat altijd al een illusie geweest, nee de angst zit hem voornamelijk in die duizenden kernwapens. Er hoeven er maar een paar wel aan te komen en we kunnen IRL Walking with Dinosaurs naspelen.hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:21:
[...]
Een week geleden waren we hier nog bang voor Russen op de Grebbeberg. Met de huidige 'prestaties' in Oekraïne is dat scenario inmiddels behoorlijk achterhaald...
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Pfoe, het ziet er niet goed uit allemaal. Wat een ellende
Symboliek is een bitch...Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:26:
De raket die de TV-toren miste, heeft waarschijnlijk een 2e WO monument geraakt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Oekraïne "denazificeren" door *checks notes* holocaust monumenten te bombarderen.Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:26:
[Twitter]
Alaska is ooit door de Russen aan de VS verkocht. Misschien wil Putin dat ook terugManiacsHouse schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Hoezo Canada? En waarom zonder Alaska? Dat hoort toch ook bij de VS?
Zal het zo'n klittenband-kaart zijn? Dat ze op Amerika paddenstoelen kunnen plakken?![]()
Nja, dit is denk ik het logische gevolg van de, ik noem het maar even, Twitter-Politiek. Altijd, ieder moment, en overal wordt politiek bedreven en verkondigd iedereen vanuit alle hoeken en gaten van de samenleving over alles zijn of haar mening. Blijft een reactie uit, ondanks dat er onderwater van alles gebeurt, dan volgt weer de conclusietrekking dat de regering geen moer geeft om Oekraïne, krijg je opstanden en wat voor ongein wel niet tegenwoordig...Herman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:11:
[...]
Bizar eigenlijk.
Bernard Hammelburg merkte terecht op dat je wapenleveringen altijd in het geheim moet doen. Het heeft helemaal geen (op electorale redenen na, namelijk om heel daadkrachtig over te komen) voordelen om dit publiek te doen. Er zijn wel veel diplomatieke en strategische redenen om het niét in de openbarheid te doen.
Misschien kunnen we, als samenleving, ook weer eens afstappen van het idee dat we overal en altijd een vinger in de pap moeten hebben en/of het idee dat we het beter weten.
Er gaat veel mis maar er zal ook veel goed gaan (helaas). Ik heb toch het idee dat de vaart er een beetje uit is aan de kant van Oekraïne. Of de Russen krijgen het nu beter op orde. Waar we voorgaande dagen nog veel beelden zagen van kapotgeschoten materiaal is het vandaag opmerkelijk rustiger. Ondertussen vrees ik dat het 60km lange konvooi rustig naar Kyiv rolt. Hopelijk kan er tijdig nog een (drone)aanval plaatsvinden want anders zie ik het echt somber in. Als Kyiv eenmaal in handen is zal dat ook zeker wat doen met het moraal aan beide kanten.NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:23:
[...]
Maar zonder gekkigheid: er gaat zo enorm veel mis en het maakt het zo enorm complex. Want een complete overrompeling van de Ukraine hadden we niet leuk gevonden, maar het vooruitzicht van een enorme langdurige smerige oorlog ook niet. Ik vrees met grote vrezen dat Putin van geen wijken weet en de enige die hem kan stoppen de Russen zelf zijn.
[Twitter: https://twitter.com/juliaskripkaser/status/1498695213275099138?s=20&t=uhzvGSlBgknZxrh082rInQ]
Hel daalt neer op Kharkiv. Ongelofelijk dit... Moet er niet aan denken dat je daar nog zou zitten.
Hel daalt neer op Kharkiv. Ongelofelijk dit... Moet er niet aan denken dat je daar nog zou zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 17:32 ]
Veel berichten over stagnatie van de gigantische colonne richting Kyiv, geen brandstof en eten , zou het die brandstoftrein alles hebben vertraagd (welke gisteren was geraakt door een TB2 drone) ? Was een flinke trein met veel brandstof aanboort, welke hopelijk helemaal is uitgebrand, ook is de spoor een tijdje niet meer bruikbaar
.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
⚡️Security Council Secretary Oleksiy Danilov: "Ukraine can launch a pre-emptive missile strike on Belarus."
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 1 maart 2022
Oekraïne waarschuwt dat ze wellicht de eerste klap zullen uitdelen aan Belarus.
Is het daar al zo donker?Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:32:
[Twitter]
Voor mijn gevoel heb ik dit filmpje al vaker voorbij zien komen.
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik ben aan het zoeken naar een tweede filmpjeKapitein Merijn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:34:
[...]
Is het daar al zo donker?
Niet alleen maar dat, volgens mij hebben ze ook nog dienstplicht. 1 jaar M-training of 1 jaar de zorg in ofzo iets.downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Die 100 miljard is puur wat de Duitsers op korte termijn willen investeren. Daar komt de structurele verhoging van hun defensiebudget nog bovenop.
De Duitsers hebben enorme achterstanden en veel materieel wat gewoon onbruikbaar is. Een stilstaande moderne tank zonder munitie verliest gewoon van een rijdende oude tank met munitie.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Het is daar nu half 7? Wel erg donker dan inderdaadKapitein Merijn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:34:
[...]
PSN: bollsie
Heavy multiple-launch rocket systems (MLRS) shelling of Kharkiv continues as battles rage at its outskirts tonight pic.twitter.com/mlFvHZPn1n
— ELINT News (@ELINTNews) 1 maart 2022
[Twitter: https://twitter.com/beni33a/status/1498687062098198533?s=20&t=DPfHyysJnUn2CaOa6ghX-g]
Uur later dan hier en de zon ging om 17:15 onderKapitein Merijn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:34:
[...]
Zoals bijna alles wat de laatste dagen (oa hier) gepost wordt... ?! Bijna allemaal info oorlog.XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:14:
[...]
Dat filmpje kan ook onderdeel zijn van Wikipedia: Information warfare.
Veel, heel veel, mensen lezen 1x 3 of 4 woorden van een titel/artikel... En dan is dat zo. 0,0 context.
Ff retweeten... Hoppa..
Maar nee, wij snappen na 3 random tweets en 2 fake video's gewoon hoe je dit ff regelt in een vreemd land.. toch?
Denk na.. je weet niet eens wat je buren gisteren hebben gegeten waarschijnlijk... Zelfs al staat dat op Facebook...
Laat staan dat je je ook maar 1 fatsoenlijk beeld kan voorstellen wat er (nu) in Ukraine en/of Rusland leeft.
Enkeling daargelaten...
[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 01-03-2022 17:38 ]
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877
Some clarity on that massive Russian armored column heading south towards Kyiv.
Close analysis of the latest satellite images by McKenzie Intelligence Services reveals the following:
The convoy is not 40 miles long, it’s a series of logistical ‘packets’ strung out along a major highway from the Belarus border, aiming to link up with Russian units on the northern outskirts of Kyiv.
The convoy appears to be hampered in several places by broken down vehicles.
The column consists of some armor (tanks) and infantry fighting vehicles but mainly logistical vehicles, implying plans for more than just a brief battle.
Separately, the imagery examined by McKenzie Intelligence Services shows a Russian parachute battalion dug in to the area of Hostomel airfield - Ukraine's most important international cargo airport and a key military airbase near Kyiv.
But their artillery is assessed to be outside the range of most of the capital.
The analysts say they have noted very little Russian progress over the past 24 hours.
Dit lijkt mij ook iets dat typische propaganda zou kunnen zijn. Of is dit een betrouwbare bron?Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:34:
[Twitter]
Oekraïne waarschuwt dat ze wellicht de eerste klap zullen uitdelen aan Belarus.
Bron: NOS liveblog
Oekraïne: tv-zenders werken niet meer door Russische aanval
Als gevolg van een Russische aanval op de tv-toren van Kiev werken tv-zenders niet meer, meldt het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken. Het is onduidelijk hoeveel zenders zijn uitgeschakeld en wanneer het probleem kan worden opgelost.
Volgens het ministerie kwam er niemand om het leven bij de twee explosies. Die ontploffingen waren net naast de tv-toren bij een aantal overheidsgebouwen. Het gaat onder meer om de ministeries van Telecommunicatie, Energie, Gezondheidszorg en Justitie. Dat heeft de NOS achterhaald via beelden op sociale media.
Het Russische leger had vooraf gewaarschuwd dat het een aantal doelwitten in Kiev zou bestoken.
De regering zelf heeft het geroepen.Iris1234 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:38:
[...]
Dit lijkt mij ook iets dat typische propaganda zou kunnen zijn. Of is dit een betrouwbare bron?
Als de USA in defensie investeren dan ontwikkkelen en maken ze het zelf dus het grootste deel van de investering blijft rondzingen in eigen economie. Hoop toch echt dat dat op EU niveau ook gaat gebeuren ipv dat onze "investeringen" feitelijk aankopen bij anderen zijn.
https://www.instagram.com...P/?utm_medium=share_sheet
Deze komt wel binnen.
Oekraïnse journaliste haalt BoJo door de mangel bij persco. Helaas beperkte reactie hierin.
Europees Parlemeent geeft staande ovatie na speech Zelensky https://www.nu.nl/291690/...e-na-speech-zelensky.html (via @NUnl)
Indrukwekkende speech van zelensky. Wellicht al eens gepost ook.
Deze komt wel binnen.
Oekraïnse journaliste haalt BoJo door de mangel bij persco. Helaas beperkte reactie hierin.
Europees Parlemeent geeft staande ovatie na speech Zelensky https://www.nu.nl/291690/...e-na-speech-zelensky.html (via @NUnl)
Indrukwekkende speech van zelensky. Wellicht al eens gepost ook.
[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 01-03-2022 17:45 ]
NOS heeft het hier fout, interfax geeft al aan dat er doden zijn:
Five people have been killed and five others wounded after Russian forces attacked a TV tower in Kyiv, the Interfax news agency is reporting.
Er blijven veel filmpjes van Kharkiv geupload worden op Twitter. Dus ik neem aan dat het klopt en er op het moment dus een enorme barrage aan GRAD munitie is afgeschoten. De ravage zal immens zijn morgen. Diep triest.
*knip* nieuws gaat snel, deze slachtofferrol voegt niets toe.KrazyJay schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:41:
[...]
NOS heeft het hier fout, interfax geeft al aan dat er doden zijn:
Five people have been killed and five others wounded after Russian forces attacked a TV tower in Kyiv, the Interfax news agency is reporting.
[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 17:51 ]
Die laatste is volgens mij niet van vandaag.
Wij zitten aan de verkeerde kant van de tijdzone, hier is het naar verhouding erg licht nog op dit tijdstip, kijk maar eens in Polen, daar is het veel eerder donker in de avond op dezelfde tijd.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:34:
[...]
En daar is het een uurtje later.
Op telegram het bericht dat Oekraïne een Солнцепек te pakken hebben, een TOS-1 installatie.
[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-03-2022 17:45 ]
Heel erg sterk van die vrouw. Je voelt de pijn in haar stem, ik krijg oprecht een brok in mijn keel. En ze heeft natuurlijk gelijk in wat ze zegt.MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:40:
https://www.instagram.com...P/?utm_medium=share_sheet
Deze komt wel binnen bij persco.
. Oekraïnse journaliste haalt BoJo door de mangel. Helaas beperkte reactie hierin.
[ Voor 5% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 17:43 ]
Volgens mij zijn de verschillen al meerder keren uitgelicht maar als er een VN resolutie komt, wordt er misschien meer/andere dingen mogelijk:Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:46:
Ik lees vaak 'de NAVO kan niets doen, want UA is geen NAVO-land'.
Dat was destijds in voormaling joegoslavie ook geen belemmering om iets te doen.
...
Wikipedia: Operatie Allied Force
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
zeker wel!sjufke schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:36:
[...]
Het is daar nu half 7? Wel erg donker dan inderdaad
Livecams op youtube
Kyiv TV tower, which has just been hit by a Russian missile, is situated on the territory of Babyn Yar. On September 29-30, 1941, Nazis killed over 33 thousand Jews here. 80 years later, Russian Nazis strike this same land to exterminate Ukrainians. Evil and barbaric.
— Dmytro Kuleba (@DmytroKuleba) 1 maart 2022
Alaska was ooit van Rusland:ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Hoezo Canada? En waarom zonder Alaska? Dat hoort toch ook bij de VS?
Zal het zo'n klittenband-kaart zijn? Dat ze op Amerika paddenstoelen kunnen plakken?![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_America
Dus of ze lopen heeeel erg achter wat betreft de huidige internationale situatie, of ze zijn werkelijk compleet geschift en denken dat ze ook eventjes Alaska kunnen gaan terugpakken.
Als je op Kiev tv tower zoekt, zie je inderdaad beelden. Maar dan van de straat met meerdere gebouwen kapot. En achter 1 gebouw een tankstation net niet geraakt. Ik kan alleen niet zien of die beelden echt ernaast zijn. tv-toren zelf komt niet in beeld. Maar als ik op Google Maps kijk, zie ik het rode gebouw uit de film terug en die ligt er pal naast.Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Er zijn al beelden van slachtoffers op straat rondom de tv toren en het monument er naast
Ik kan beamen dat de tv zenders uit Oekraïne niet meer werken. Gisteren werkte alles nog, maar nu laadt hij niks meer. Krijg ook geen foutmelding, gewoon een leeg scherm.
Tomorrow is not today!
*knip* originele reactie weg, dus deze ook. Was ook onnodig onvriendelijk
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 17:52 ]
De geotagde filmpjes zullen in de komende uren vast en zeker getweet worden. Maar er is 100% bevestiging van slachtoffers.martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:46:
[...]
Als je op Kiev tv tower zoekt, zie je inderdaad beelden. Maar dan van de straat met meerdere gebouwen kapot. En achter 1 gebouw een tankstation net niet geraakt. Ik kan alleen niet zien of die beelden echt ernaast zijn. tv-toren zelf komt niet in beeld. Maar als ik op Google Maps kijk, zie ik het rode gebouw uit de film terug en die ligt er pal naast.
Oekraïne zie in eerste instantie zelf ook dat er geen slachtoffers waren. Zelensky zegt nu 5 doden en 5 gewonden.
[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 17:53 ]
Het is daar inderdaad hartstikke donker zie ik op de verschillende cams.Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:41:
Er blijven veel filmpjes van Kharkiv geupload worden op Twitter. Dus ik neem aan dat het klopt en er op het moment dus een enorme barrage aan GRAD munitie is afgeschoten. De ravage zal immens zijn morgen. Diep triest.
Des te angstaanjagender zijn de beelden nu... Ik ben bang dat het wel eens een zware nacht kan worden.
Untappd: Kapitein_Merijn
Is er trouwens nog een goed telegram kanaal met het laatste nieuws of is deze een van de betere
https://t.me/OSINTUkraine
https://t.me/OSINTUkraine
*offtopic*
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 17:54 ]
Verbaast me niets van de beelden van degene die ik zag. Ik plaats de betreffende link van de twitteraar niet omdat schokkende beelden niet mogen (ziet veel schade van gebouwen en auto).Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:48:
[...]
De geotagde filmpjes zullen in de komende uren vast en zeker getweet worden. Maar er is 100% bevestiging van slachtoffers.
Tv toren is wel geraakt:
Turns out the Kyiv TV tower was directly hit. Massive question about its structural stability right now. https://t.co/DT4qcaVx0M
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 1 maart 2022
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 17:58 . Reden: Embed tag ]
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Klopt, dat is waar we het de laatste twee paginas over hebbenQ_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:52:
Tv toren is wel geraakt:![]()
https://twitter.com/Osint...1ec-bd8b-925b5aed63bf%2F0
Ook filmpjes van het centrum, kan iemand bevestigen dat dit inderdaad Charkov is?Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:41:
[Twitter: https://twitter.com/juliaskripkaser/status/1498547111176118273]
[Twitter: https://twitter.com/juliaskripkaser/status/1498549692128501761]
[Twitter: https://twitter.com/juliaskripkaser/status/1498551880154296321]
*knip*Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:53:
[...]
Klopt, dat is waar we het de laatste twee paginas over hebben
Snap de emotie, maar laten we onder het beleid: geen schokkend materiaal niet indirect delen aub.
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 18:42 ]
Off-topic:knap dat je alles leest, iedere keer dat ik de draad op roep (gem. 2x/dg) is het topic 50+blz verder😉Spotmatic schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:42:
[...]
Wel oud nieuws, namelijk van gisteren. Sowieso wordt in dit topic heel erg veel herhaald. Begrijpelijk maar als iemand die alles in dit topic leest (ik dus) valt het wel op.
Ik vraag me toch iets af, we zien heel veel media en social media posten van hoe succesvol Oekraine de Russen weten af te houden tot nu toe. Maar wat als dit slechts een tactiek is van de Russen om een vals gevoel van overwinning te geven aan Oekraine en dat er een tweede golf aankomt die desastreus zal zijn. Om het Westen te laten denken dat ze een stelletje amateurs zijn en dan ineens met een grote verrassing komen?
Ook, hoe weten we nou of Rusland echt aan het falen is zonder dat we echt weten wat hun doel is en wat "succes" betekent in hun boek?
Is dit een rare gedachte? Ik zie continu het ophemelen van Oekraine en hoe goed ze bezig zijn, en ergens gaat er steeds een alarmbelletje bij me af, van iets klopt hier niet, wat zit er nog aan te komen...
Ook, hoe weten we nou of Rusland echt aan het falen is zonder dat we echt weten wat hun doel is en wat "succes" betekent in hun boek?
Is dit een rare gedachte? Ik zie continu het ophemelen van Oekraine en hoe goed ze bezig zijn, en ergens gaat er steeds een alarmbelletje bij me af, van iets klopt hier niet, wat zit er nog aan te komen...
Op een van de live cams is nog gewoon een UA nieuwskanaal te zien.
Live: Bron:
Live: Bron:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nee zeker geen gekke gedachte. Zolang wij de uiteindelijk motieven niet weten zullen ook niet weten waarom de oorlog zo verloopt als hij verloopt.Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
Ik vraag me toch iets af, we zien heel veel media en social media posten van hoe succesvol Oekraine de Russen weten af te houden tot nu toe. Maar wat als dit slechts een tactiek is van de Russen om een vals gevoel van overwinning te geven aan Oekraine en dat er een tweede golf aankomt die desastreus zal zijn. Om het Westen te laten denken dat ze een stelletje amateurs zijn en dan ineens met een grote verrassing komen?
Ik verwijs graag naar mijn post:Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
RobinHood in "De oorlog in Oekraïne"
En al deze problemen kun je eigenlijk niet faken. Je kan niet "voor de grap" de logistiek compleet verneuken, of "voor de lol" de mensen zonder fatsoenlijke communicatie-apparatuur het bos in sturen.
Dit is gewoon het machtige rode leger op zijn best.
People as things, that’s where it starts.
Die brandstoftrein was ergens bij Sumy in de buurt in het oosten dacht ik te hebben gezien, dat is op een andere plek dan de traffic jam from hell te noordwesten van Kyiv.Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:33:
Veel berichten over stagnatie van de gigantische colonne richting Kyiv, geen brandstof en eten , zou het die brandstoftrein alles hebben vertraagd (welke gisteren was geraakt door een TB2 drone) ? Was een flinke trein met veel brandstof aanboort, welke hopelijk helemaal is uitgebrand, ook is de spoor een tijdje niet meer bruikbaar.
PSN
Waarom zou je überhaupt eerst willen falen (of die illusie willen afgeven?).Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
Ik denk dat het Russische leger gewoon echt heeft gedacht dat simpelweg komen opdagen al genoeg was, en dat Oekraïne dan bibberend de overgave zou tekenen. Het zijn immers de helden die de bange bevolking komen bevrijden aldus Poetin.
Waarschijnlijk een flinke illusie armer die Russische soldaten inmiddels, en nu zich aan het afvragen waar de fuck ze in beland zijn.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dit speelt ook in mijn hoofd inderdaad. Het is wel een en al glorie en halleluja qua successen bij de Oekraïense strijdkrachten. Maar ik ben wel vaker wantrouwend.Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
Lukashenko, addressing his security council, points to a map of Ukraine that shows what look like planned troop movements, infrastructure targets, and the country divided into four parts pic.twitter.com/O81hpIvZM3
— max seddon (@maxseddon) 1 maart 2022
Je moet eens weten hoeveel cursussen op mijn werk over oversharing gaat
:strip_exif()/f/image/mmpjrzS5lbgrUDhxvPaIHmxb.jpg?f=fotoalbum_large)
Analyse van Reddit:
Note: Lukashenko's map appears to show a Russian force crossing the border from Ukraine to Moldova, specifically the Russian speaking unrecognized breakaway state of Transnistria
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zou het pakketje uit NL eindelijk aangekomen zijn?
A large consignment of military aid from partners, which includes the Javelins, Stingers, and modern sniper rifles, will further strengthen Ukraine's defenses in the coming hours.
PSN
https://t.me/s/OSINTUkraine🇺🇦🇷🇺🇧🇾⚡️Belarusian troops entered Chernihiv region. The information was confirmed to the Public by Vitaliy Kyrylov, spokesman for the North Territorial Defense Forces - Official Ukrainian Parliament account
[ Voor 4% gewijzigd door JoteW op 01-03-2022 18:08 ]
Twente komt eraan!
Gelukkig zijn er afspraken en normen waaraan journalisten en media zich moeten houden via die weg moet een en ander wel mogelijk zijn.Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Hoe wil je dat doen? Op welke gronden? Vrijheid van pers en vrijheid van meningsuiting en politiek bedrijven zijn heilig hier in NL. En logisch, we zijn geen Rusland. Dit moet toch door de partij zelf gedaan worden. Of hij moet een strafbaar feit plegen. Tot die tijd, hoe erg het ook is, zal de overheid Baudet niet aanpakken.
Of in de richting van staatsondermijnende activiteiten. Maar dat is nu zeker nog niet mogelijk.
Maar deze verspreiding van desinformatie moet bestreden worden.
En kan vervolgens op Youtube kijken naar “The Donbas Cowboy”:XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:51:
[...]
- Rus vernietigt TV toren
- Bevolking activeert Starlink
YouTube: ON THE FRONT WITH RUSSIAN TROOPS TODAY
Dat mag wel van Youtube! Die man lijkt echt te denken dat de Russen de bevrijders zijn ….
[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 01-03-2022 18:15 ]
Cuba is lekker bezig zeg bij de VN, alleen maar piepen over Navo en de VS, maar niets over Oekraine zelf en de mensen daar.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Je bent in ieder geval niet de enige; dezelfde / een soortgelijke vraag is al enkele keren gesteld. Het leeft dus bij meer mensen.Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
Persoonlijk is mijn eerste wedervraag; welk voordeel zou dit hebben ten opzichte van "gewoon" die tweede golf die jij noemt als eerste er op af sturen (de zgn "shock and awe" tactiek). Wat schiet Rusland er mee op als de wereld denkt "ooooooh wat een prutsers.... oh nee toch niet"? En zo zijn er nog wat andere inhoudelijke bezwaren die ik aan zou kunnen voeren.
Maar, wellicht belangrijker, wat geeft jou die gedachte? Wat maakt dat je denkt "alle beschikbare informatie zegt X, maar er klopt iets niet want het zou Y moeten zijn"?
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
We zitten midden-in de "Fog of War", dus misschien lijkt het alleen of ze het veel slechter doen dan wat werkelijkheid is. Ik ben zeker nu erg wantrouwend naar wat ik zie op social media en gewone media. Ze zeggen dat de Russische propaganda machine op volle toeren draait, maar vergeet niet dat het in het Westen net zo hard aan het draaien is. Propaganda van alle kanten. Waar zit de waarheid? Geen idee...Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:03:
[...]
Waarom zou je überhaupt eerst willen falen (of die illusie willen afgeven?).
Ik denk dat het Russische leger gewoon echt heeft gedacht dat simpelweg komen opdagen al genoeg was, en dat Oekraïne dan bibberend de overgave zou tekenen. Het zijn immers de helden die de bange bevolking komen bevrijden aldus Poetin.
Waarschijnlijk een flinke illusie armer die Russische soldaten inmiddels, en nu zich aan het afvragen waar de fuck ze in beland zijn.
nu wel, dialogue instead of warMichael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:08:
Cuba is lekker bezig zeg bij de VN, alleen maar piepen over Navo en de VS, maar niets over Oekraine zelf en de mensen daar.
Cuba moet even veel klagen over USA en NATO, want zie maar, NATO heeft task force naar de oostkant gestuurd.
En die resolutions waren onzin, maar was niet in balans en miste ook de andere kant.
Dialog and negations are the solution, not war, but must be realistic…
En die resolutions waren onzin, maar was niet in balans en miste ook de andere kant.
Dialog and negations are the solution, not war, but must be realistic…
Tsja, hoe lang is het geleden dat zij een vergelijkbaar podium haddenMichael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:08:
En om eerlijk te zijn geen idee wat de huidige banden zijn tussen Putin/Rusland en Cuba. Dacht dat dat ook wel iets bekoeld was maar wellicht toch nog een financiële afhankelijkheid?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Toch heb ik het gevoel dat het Russische leger zich intussen redelijk hersteld en dat Oekraïne een beetje het momentum verloren is. Ik ben bang dat het een lange nacht wacht word.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:03:
[...]
Waarom zou je überhaupt eerst willen falen (of die illusie willen afgeven?).
Uitgerekend op Tweakers heb ik geleerd ...Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
Als het te mooi lijkt om waar te zijn....
Je geeft Baudet zo wel veel eer, bovendien zal ingrijpen averechts werken. Zou ook niet weten waarom wat hij zegt nou zo nodig gestopt moet worden. Vrijheid van meningsuiting geldt juist ook voor "ongewenste" opvattingen, daarnaast heeft Baudet als kamerlid voor uitspraken gedaan in de kamer nog meer rechten om te zeggen wat hij wil.CornermanNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:59:
[...]
Waarom grijpt de overheid niet in ? Dat is de vraag, deze man is compleet de weg kwijt en een gevaar voor de samenleving, net als het tv station ongehoord Nederland. Waar al dit soort sujetten hun waanideeën kunnen verspreiden. Allemaal betaald met publiek geld. Waar ze zelf overigens tegen zijn bij elke andere besteding ervan. We leven in een steeds meer bevreemde wereld.
Artikel 71: Parlementaire onschendbaarheid
De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overgelegd.
Het oude adagium: The enemy of your enemy is your friendfranssie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:10:
[...]
Tsja, hoe lang is het geleden dat zij een vergelijkbaar podium hadden![]()
En om eerlijk te zijn geen idee wat de huidige banden zijn tussen Putin/Rusland en Cuba. Dacht dat dat ook wel iets bekoeld was maar wellicht toch nog een financiële afhankelijkheid?
PSN
Waarom is of wordt dat convooi niet platgebombardeerd?
Ze kunnen in ieder geval geen RT meer kijken via YouTube. Die is er zojuist van afgehaald zie ik.U123456 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:07:
[...]
En kan vervolgens op Youtube kijken naar “The Donbas Cowboy”:
YouTube: ON THE FRONT WITH RUSSIAN TROOPS TODAY
Dat mag wel van Youtube! Die man lijkt echt te denken dat de Russen de bevrijders zijn ….
Echt die vraag is al honderd keer gesteld. Samen met kijk hier vliegt random vliegtuig. En niet te vergeten Luchtalarm in Kyiv gaat af.
Untappd: Louwke80
via internet doen sommige het wel.Sydney08 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:46:
Ik kan beamen dat de tv zenders uit Oekraïne niet meer werken. Gisteren werkte alles nog, maar nu laadt hij niks meer. Krijg ook geen foutmelding, gewoon een leeg scherm.
Exacte locatie is niet bekend, dat geeft LIVEUAmap ook aanYakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Die brandstoftrein was ergens bij Sumy in de buurt in het oosten dacht ik te hebben gezien, dat is op een andere plek dan de traffic jam from hell te noordwesten van Kyiv.
@Sakete
En dat is dus de drogreden van de valse balans.
Er is geen middenweg hier. De waarheid ligt niet ergens in het midden.
In het ene kamp hebben we een praktische dictatuur/oligarchie waar vrije pers niet bestaat, vrijheid van meningsuiting niet bestaat, politicus zijn slecht voor je gezondheid is en zij zijn de oorlog begonnen.
Het andere kamp: Doorgaans functionerende democratieën, met een functionerende pers en vrijheid van meningsuiting. Nee, Polen, Hongarije en wat al niet meer zijn geen lichtende voorbeelden, maar alsnog beter dan Rusland.
Nu mag jij mij uitleggen waarom de waarheid ergens in het midden ligt.
Overigens is het hele idee van OSINT dat je het zelf ook na kan gaan, want open source.
In het ene kamp hebben we een praktische dictatuur/oligarchie waar vrije pers niet bestaat, vrijheid van meningsuiting niet bestaat, politicus zijn slecht voor je gezondheid is en zij zijn de oorlog begonnen.
Het andere kamp: Doorgaans functionerende democratieën, met een functionerende pers en vrijheid van meningsuiting. Nee, Polen, Hongarije en wat al niet meer zijn geen lichtende voorbeelden, maar alsnog beter dan Rusland.
Overigens is het hele idee van OSINT dat je het zelf ook na kan gaan, want open source.
People as things, that’s where it starts.
Ik heb ook dat gevoel, denk dat nu pas de echte troepen komen van de russen, eerst hebben ze de onervaren soldaten opgeofferd waarvan de helft dacht dat ze op trainingsmissie waren en nu pas komen ze met zwaar geschut.Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Toch heb ik het gevoel dat het Russische leger zich intussen redelijk hersteld en dat Oekraïne een beetje het momentum verloren is. Ik ben bang dat het een lange nacht wacht word.
Pure speculatie, maar zou een tactiek kunnen zijn en zie poetin wel in staat zijn om manschappen op te offeren voor zijn plan.
Playstation 5
https://t.me/s/OSINTUkraine🇺🇦🇧🇾⚡️SECURITY COUNCIL SECRETARY DANILOV SAYS UKRAINE CAN LAUNCH A PRE-EMPTIVE MISSILE STRIKE ON BELARUS, BUT DECISION IS ZELENSKY'S
Twente komt eraan!
Ja, Belarus schijnt binnen te zijn getreden.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Ze kunnen hooguit gedacht hebben dat het een cakewalk zou zijn maar dan hadden ze nu allang de betere troepen gestuurd.RobinHood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:01:
[...]
Ik verwijs graag naar mijn post:
RobinHood in "De oorlog in Oekraïne"
En al deze problemen kun je eigenlijk niet faken. Je kan niet "voor de grap" de logistiek compleet verneuken, of "voor de lol" de mensen zonder fatsoenlijke communicatie-apparatuur het bos in sturen.
Dit is gewoon het machtige rode leger op zijn best.
Ik heb ook beelden gezien waaruit zou blijken dat de soldaten voedsel bij zich had wat 6+ jaar over de datum was
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Oh oh dit is een prachtig plaatje voor Photoshop...Sebazzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:06:
[Twitter]
Je moet eens weten hoeveel cursussen op mijn werk over oversharing gaat
[Afbeelding]
[...]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik zei nergens dat de waarheid in het midden ligt. Ik zei, waar ligt de waarheid? Geen idee. En dat zei ik bewust, omdat ik zelf ook snap dat het zeker niet op he middenpunt ligt. Maar ook al is het Westen democratisch met vrije pers, dat is geen garantie dat ze de waarheid niet aan het verdraaien zijn.RobinHood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:15:
@Sakete
Sorry, maar alle militaire analyse zegt toch ook dat Oekraïne zich beter verdedigd dan verwacht maar dat dat niet betekend dat Rusland ook maar in de buurt van verslagen is. Dat groepje verlaten voertuigen bij die rotonde, die daar zo netjes bij elkaar staan. Dat zijn gewoon kapotte voertuigen, is direct naast die weg waar dus 60km voertuigen over aan komen gedruppeld. Niks gevlucht, gewoon kapot.Sakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:58:
Die drones schieten ook maar vrij lichte wapens af. 1 truck per raket/bom is de Max. Daar stop je ze niet 123 mee.
een treffende spreuk
*knip*
Dit voegt niks toe en • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 18:48 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Zelensky zelf:
To the world: what is the point of saying «never again» for 80 years, if the world stays silent when a bomb drops on the same site of Babyn Yar? At least 5 killed. History repeating…
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 1 maart 2022
Dat viel te verwachten, Cuba gaat zich niet uitspreken tegen Rusland, een van de weinige bondgenoten tegen de VS. Maar wat is de opzet van de VN algemene vergadering toch ontzettend vermoeiend. Hoeveel landen hebben wel niet precies hetzelfde verhaal herhaalt over de situatie? Het is toch beter dat elk land verwijst naar een verklaring met de kernboodschap waar meerdere landen achter staan en dan een paar minuten te besteden voor eigen aanvullingen.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:08:
Laten we het zo zeggen: de Westerse pers kan ook een bepaald beeld / narratief neerzetten. Meer zeg ik er niet overSakete schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:17:
[...]
Ik zei nergens dat de waarheid in het midden ligt. Ik zei, waar ligt de waarheid? Geen idee. En dat zei ik bewust, omdat ik zelf ook snap dat het zeker niet op he middenpunt ligt. Maar ook al is het Westen democratisch met vrije pers, dat is geen garantie dat ze de waarheid niet aan het verdraaien zijn.
Experts hadden het erover dat bij de invasie van Georgië veel misging maar de Russen toch gewonnen hadden... Het leger werd daarna aangepakt verder gemoderniseerd... Etc.hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:21:
[...]
Een week geleden waren we hier nog bang voor Russen op de Grebbeberg. Met de huidige 'prestaties' in Oekraïne is dat scenario inmiddels behoorlijk achterhaald...
Nu is het moeilijk in te schatten hoe goed alles geregeld was... misschien zijn ze teveel in hun eigen propaganda gaan geloven (Oekraïners moeten bevrijd worden we worden onthaald etc.) en daarom zo slecht voorbereid.
(Als ze met wel geode voorbereidingen waren binnen gevallen hoe was het dan gegaan? Misschien herpakken ze zich en gaan ze dan winnen? Ik betwijfel het)
Maar al die tijd dacht ik (iedereen) dat ze machten waren want ja iets van het sovjet leger zat er toch in, groot etc. en toen moest ik de serie Chernobyl denken...
YouTube: Meeting scene - HBO Chernobyl 2019 | Episode 02
Wat in de eerste 18 seconden van het filmpje wordt gezegd is ook van toepassing op Rusland... Het is een regionale macht met de kernwapens van een Supermacht... Obama had gelijk wat dat betreft...
Edit
Zelfcensuur ivm slowchat
Zelfcensuur ivm slowchat
[ Voor 97% gewijzigd door Lordy79 op 01-03-2022 18:21 ]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Nog geen week en men spreekt al van afgang voor de Russen? Ik noem dit een twitteroorlog ; belangrijk nieuws in 140 teken en een oorlog in een week.
Dat het zo niet altijd werkt.
Ik had nog een dingetje rondzingen in mijn geheugen, namelijk dat de Krim sinds annexatie bijna zonder water zit. En hoe dat nu gaat.
En Reuters gaf het antwoord
https://www.reuters.com/w...er-crimea-ria-2022-02-26/
Lijkt me een duidelijk doel voor putin wat dus stiekem even gehaald is.
Het is echt nog niet afgelopen.
De UN General Assembly Emergency Special Session laat ook weer goed zien dat lang niet de hele wereld naar dingen kijken zoals wij in de EU. Ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
Dat het zo niet altijd werkt.
Ik had nog een dingetje rondzingen in mijn geheugen, namelijk dat de Krim sinds annexatie bijna zonder water zit. En hoe dat nu gaat.
En Reuters gaf het antwoord
https://www.reuters.com/w...er-crimea-ria-2022-02-26/
Lijkt me een duidelijk doel voor putin wat dus stiekem even gehaald is.
Het is echt nog niet afgelopen.
De UN General Assembly Emergency Special Session laat ook weer goed zien dat lang niet de hele wereld naar dingen kijken zoals wij in de EU. Ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
Even off-topic. Ik lees hier het woord narratief 1000x or dag. Verhaal of beeld neer zetten is toch hetzelfde? Of is narratief nu zoveel meer omdat het er nu dubbel staat? Ik word graag hierin onderwezen.Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Laten we het zo zeggen: de Westerse pers kan ook een bepaald beeld / narratief neerzetten. Meer zeg ik er niet over
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Als je 60km aan konvooi wilt bombarderen, dan heb je nogal wat vliegtuigen nodig. Daarbij gaat het kapotte materieel aan de kant en rijdt de rest wel door. Daarbij zullen de Russen echt wel defensieve maatregelen genomen hebben. De luchtafweer en luchtmacht van Oekraïne lijkt redelijk gedecimeerd.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:13:
Waarom is of wordt dat convooi niet platgebombardeerd?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Er zijn ongelofelijk veel organisaties die helpen. Je kan ook direct aan het leger doneren overigens. Normaal zou ik daar huiverig voor zijn ivm corruptie, maar ik denk dat het nu wel op de juiste plek terecht komt.Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:46:
LAten we trouwens hopen dat de weeshuizen genoeg humanitaire hulp kunnen krijgen. Ben bang dat ze al gauw vergeten zullen worden, zoals zo vaak in conflicten. DIe kinderen en verzorgers hebben het al moeilijk zat.
[Twitter]
Weet iemand hoe je het beste zulke organisaties kan helpen? Is er lokaal een organisatie die hen kan helpen? @RoD ?
Oh zeker. Ik woon in Amerika en ik zie het continu. Zaken die ik met eigen ogen heb gezien (zoals bijv. een politiek debat) die dan flink verdraaid de volgende ochtend in de krant staan. Het gebeurt wellicht wat subtieler in het Westen dan misschien een Rusland, maar het gebeurt wel.Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Laten we het zo zeggen: de Westerse pers kan ook een bepaald beeld / narratief neerzetten. Meer zeg ik er niet over
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid