Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.910 views

Onderwerpen

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

n0pe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Nee. Het is een vorm van machtsvertoon. Hij zegt het omdat het effectief is, als hij serieus de wereld zou willen nuken dan zegt ie niks en lanceert hij ze gewoon.
Hij heeft er belang bij dat iedereen in het westen bang is dat hij het doet.

Vergis je niet, wat wij zien van Putin is zorgvuldig gekozen. Ver vantevoren opgenomen, waarschijnlijk meerdere takes. Het doet bijna denken aan de Madman strategie van Nixon.

Dit bijvoorbeeld, dit zal deels gescript zijn.

[Embed: 'Speak directly!': Putin has tense exchange with his chief spy]
die voormalig adviseur van Putin zegt dat de dreiging wel degelijk serieus is en dat wij in het westen het politieke systeem in rusland niet begrijpen (volgens hem hebben oligarchen bijv geen invloed op Putin's beslissingen). Hoe zie jij dat dan?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:01
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:10:
Dat werd al soort van aangekondigd: eerst een kleinere stad platleggen als waarschuwing.
1,42 miljoen inwoners volgens Wikipedia

Gaat ze niet lukken...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
The Outlaw schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Als VS zijnde zou ik dit wel in de gaten houden.
Dat doen ze sowieso wel - zover mogelijk -, wees maar niet bang. Daar is geen dreigingslevel voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 01-03-2022 19:14 ]

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik wordt aardig gek van die kern bedreiging

[Battle.net: Forsaken#22243]

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 21:55
*knip*
Geen drogreden en al helemaal niet op de man.

[ Voor 69% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 19:27 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Dat is voor jou de reden om dit te vergelijken valt met de Holocaust? Ik denk dat je jezelf moet verdiepen wat de Holocaust was en dan ook kijken in welke oorlogen clustermunitie in woonwijken en MLRS zijn gebruikt in soevereine landen sinds 1945. Als de Russen op de vernietiging van de Oekraïners uit waren zoals de nazi's met de joden deden zouden we het nu niet over honderden burgerdoden (Oekraïense cijfers) hebben maar over honderdduizenden zo niet miljoenen.

[...]

Ze zullen iedereen die de wapens opnemen tegen het Russische leger willen doden, dat geloof ik onmiddellijk, maar waar zie je daarin raakvlakken met de Holocaust waarbij miljoenen baby's, peuters, kleuters, mannen en vrouwen systematisch zijn vermoord om hun joodse geloof of etniciteit?
Omdat iemand op diezelfde manier is begonnen…

Jij hebt het over de “na”, hij over de “start”.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
Kenny_026 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Ik denk dat we hier meer te maken hebben met een man die je keihard kunt veroordelen op zn acties van de afgelopen tijd. Dit is geen gevalletje meer van laten geloven.
Volgens mij loopt het redelijk volgens plan voor de Russen. Ok, misschien wat langzamer en met meer verliezen, maar de NAVO houdt zich erbuiten en Rusland kan nog wel even doorgaan. Op een gegeven moment komt het punt dat Ukraine zegt tegen de rest van de wereld: we hebben het geprobeerd, maar er is maar zoveel bloed en levens dat we kunnen en willen opofferen van onze bevolking. Dank voor de hulp maar het is klaar.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:02
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:01:
[...]
Fijn dat jij zo'n strijdvaardig persoon bent. Echter heb je daar niks aan als er een nuke in je tuin land. Maar ik denk dat ik het hier bij laat. Anders wordt hier vast weggezet als een Putin liefhebber. Dat doen mensen tegenwoordig als je het woord de-escalatie roept.
Wat valt er te de-escaleren als nagenoeg *alle* dreigementen vanuit Putin komen ?

• hoevenpe
Intelcorei7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:14:
Het is het laatste wat Poetin nog heeft, zijn conventionele dreiging is na deze inval niet geloofwaardig meer.

De NAVO kan dit makkelijk aan, zonder Russische kernbom was dat konvooi allang target practice geweest...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11 15:42

Sebazzz

3dp

Wist je nog hoe we nog een beetje zaten te gapen toen het Russische leger in Belarus een oefening aan het doen was ;)

Dat gezegd hebbende, nucleair wijst naar de energievoorziening toch? Niet naar de eventuele raketten van deze dingen?
Hou op :) De kans dat er niets gebeurd is veel groter dan dat er wat gebeurd, en als er wel wat gebeurd kan jij er toch niets aan doen behalve stemmen in leiders waar jij het vertrouwen in hebt en je omgeving daar ook op te wijzen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sebazzz op 01-03-2022 19:19 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Maar dat is toch het hele doel van Poetin. De dreiging op scherp zetten zodat NATO het niet in zijn hoofd haalt zich te bemoeien door daadwerkelijk manschappen naar Oekraïne te sturen

• Newjersey
gekkie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Wat valt er te de-escaleren als nagenoeg *alle* dreigementen vanuit Putin komen ?
Om te beginnen een roeptoeterende Von der Leyen tot de orde roepen. Daarnaast wellicht geen wapens sturen etc. Ik noem zo maar een paar dingen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:55
Jezus, hier draait mijn maag wel van om, we weten hoe de vorige drills waren afgelopen bij de grens van Belarus..

Playstation 5

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:36
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Dat werd al soort van aangekondigd: eerst een kleinere stad platleggen als waarschuwing. En dan vragen of Kyiv nog steeds wil vechten. De Russen gaan gewoon door hoor, totdat alle verzet is gebroken of weggebombardeerd is. Genoeg 18 jarig kanonnenvlees en oude rijdende meuk om nog dagen of weken door te blijven beuken.
Hier ben ik ook bang voor. Rusland kan nog weken door gaan en is uiteindelijk natuurlijk veel te machtig voor Oekraïne.

• hoevenpe
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:17:
Om te beginnen een roeptoeterende Von der Leyen tot de orde roepen. Daarnaast wellicht geen wapens sturen etc. Ik noem zo maar een paar dingen.
Waarom zouden we geen wapens sturen?
Zonder inval waren ze niet nodig geweest...

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:31
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Het is het laatste wat Poetin nog heeft, zijn conventionele dreiging is na deze inval niet geloofwaardig meer.

De NAVO kan dit makkelijk aan, zonder Russische kernbom was dat konvooi allang target practice geweest...
Dat konvooi is het probleem ook niet, dat is oude zooi. De echte militaire kracht van Rusland staat gewoon nog geparkeerd daar.

En ingrijpen is zeker een all in oorlog. Moreel zou ik Oekraïne ook willen helpen maar ik snap de terughoudendheid. Ik ben wel benieuwd waar de grens ligt.

• olafmol
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:13:
[...]

1,42 miljoen inwoners volgens Wikipedia

Gaat ze niet lukken...
Als de bevolking zich overgeeft is de stad verloren. Daarvoor hoef je niet alle bewoners te doden.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 21:47
[...]

Omgekeerde wereld dit, jeetje.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En dan, lekker de-escalerend Rusland met open armen ontvangen? Of hoe had je in dit scenario iets voor Oekraïne willen betekenen?

• MaStar
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Wat zou het scenario kunnen zijn met die kernbommen? Een Amerikaanse of Europese stad bombarderen en veel burger slachtoffers maken?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:31
Sebazzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:17:
[...]

Wist je nog hoe we nog een beetje zaten te gapen toen het Russische leger in Belarus een oefening aan het doen was ;)

Dat gezegd hebbende, nucleair wijst naar de energievoorziening toch? Niet naar de eventuele raketten van deze dingen?
In dit geval wijst het naar de onderzeeërs die nucleare raketten kunnen afschieten. Allemaal natuurlijk ter afschrikking.

• hoevenpe
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:18:
Als de bevolking zich overgeeft is de stad verloren. Daarvoor hoef je niet alle bewoners te doden.
Die geven zich niet over, ze weten dat overgave de dood betekent.

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 13:30

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Volgens mij loopt het redelijk volgens plan voor de Russen. Ok, misschien wat langzamer en met meer verliezen, maar de NAVO houdt zich erbuiten en Rusland kan nog wel even doorgaan. Op een gegeven moment komt het punt dat Ukraine zegt tegen de rest van de wereld: we hebben het geprobeerd, maar er is maar zoveel bloed en levens dat we kunnen en willen opofferen van onze bevolking. Dank voor de hulp maar het is klaar.
Ja eens. Inmiddels heeft hij een groot deel van de infrastructuur rond de steden, veel steden omsingeld, geen militaire tegenstand van de Navo, ik denk dat hij de steden gewoon kan uithongeren.

De berichten zijn me iets te optimistisch of worden te optimistisch gebracht. 4500 doden aan russische kant. Natuurlijk is ieder leven er een te veel en wilden van de 4500 russische soldaten er willicht een groot deel niet eens zijn maar als je naar het grote geheel kijkt… 4500 doden op een leger van 2.6 miljoen mag nog niet eens een deuk in een pakje boter genoemd worden.

• gekkie
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:15:
[...]
Conclusie: jij wil liever dood dan blijven leven in een Russisch regime?
Yups.
Wellicht aanmelden bij het legioen in de Oekraïne. Daar kun je echt je strijders mentaliteit kwijt.
Nope, jij je al gemeld bij Putin dan ? Misschien dat het hem gunstig stemt en de handel de-escaleert ? Klein offer voor je om mee te beginnen en je zult het er vast voor over hebben, liever onder een Russisch regime dan dood niet waar. ;w

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Als Putin eens begint met de-escaleren door alle troepen weer terug te trekken naar Rusland, kunnen wij ook kijken of we kunnen gaan de-escaleren.

Tot nog toe is het steeds Putin die verder escaleert, waarna er een reactie komt op zijn acties.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Wapendepot aangezien het kennelijk een basis is? :?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:13
Is dit waar of nep nieuws? Ik kan het op de grote nieuwssites niet terugvinden, behalve NBC News:

De 1936 Montreux Conventie is in werking getreden doordat Turkije de situatie officieel als oorlog heeft bestempeld.. onder deze conventie hebben zij de unieke macht om toegang tot de Zwarte Zee te blokkeren voor landen die in oorlog zijn, tenzij de schepen naar huis willen.. maar de Krim is natuurlijk niet erkend als Russisch thuisland.

Bijvoorbeeld:
https://www.maritime-exec...us-to-all-warship-traffic

• Newjersey
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:18:
[...]

En dan, lekker de-escalerend Rusland met open armen ontvangen? Of hoe had je in dit scenario iets voor Oekraïne willen betekenen?
Dat inderdaad, of de CIA moet die gek heel snel kunnen laten verdwijnen. Putin heeft denk ik geen enkele moeite om op de rode knop te drukken.

Maar nogmaals: ik hou het voor gezien in deze discussie. Want ik zie de haat richting mij al opbouwen. Voor de goede orde: ik ben geen Putin liefhebber.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*offtopic*

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 19:24 ]

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 12:16

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ik kan niet verifiëren of dit echt is, maar dit ziet er alles behalve goed uit...

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• hoevenpe
MaStar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
Wat zou het scenario kunnen zijn met die kernbommen? Een Amerikaanse of Europese stad bombarderen en veel burger slachtoffers maken?
Geen...

Het enige wat het dreigen doet is het voorkomen van massaal westers ingrijpen. Zonder Russische kernwapens waren onze AH-64's, F16's, F35's en special forces bezig in Oekraïne.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:01

Untappd: Louwke80

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Godver... ik ben echt bang voor wat er deze nacht gaat gebeuren in Charkiv. Mijn schoonouders willen niet evacueren, en de rest kan niet evacueren.

Fuck. Fuck. Fuck.

• MaStar
*offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 19:25 ]

• Drakensteine
Zou goed Munitie depot kunnen zijn, forse klap :-(

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
[...]

Als het Westen niet reageert, waarom zou Putin dan 'morgen' niet Nederland aanvallen? Hij stopt heus niet als we ineens niets doen, hij gaat juist gestaag verder. Het is van groot belang dat hij ziet en weet dat het Westen hier de grens trekt. Nu is het een soort standoff, waarbij hopelijk heel snel een staakt het vuren, en kort daarachter aan het aftreden van Putin (dat laatste is alleen maar wishful thinking).

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:22:
Godver... ik ben echt bang voor wat er deze nacht gaat gebeuren in Charkiv. Mijn schoonouders willen niet evacueren, en de rest kan niet evacueren.

Fuck. Fuck. Fuck.
Kut zeg :( jezus man er is ook niets wat je kan doen ook bah bah :(

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:01

Fuck. Fuck. Fuck.
Succes man ik hoop het allerbeste voor je schoon familie. Dat ze er goed uit komen vannacht

Untappd: Louwke80

• olafmol
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Ben ik niet met je eens. Putin wil Ukraine. Niet een hele bevolking uitmoorden. Hoe gestoord hij ook is. Zo ging het in eerdere oorlogen ook niet. De grote aantallen slachtoffers vinden juist plaats bij grote bombardement om een stad of vijand te breken. Zoals we nu ook zien gebeuren. Nb ik ben helemaal geen pro Rusland iemand, maar wij praten hier wel makkelijk achter onze computers alsof het een soort “die hard” film is en wij de underdog aanmoedigen met onze wapens en geld. Wij gaan hier niet dood, zij nu wel.

• Newjersey
gekkie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:20:
[...]

Yups.

[...]

Nope, jij je al gemeld bij Putin dan ? Misschien dat het hem gunstig stemt en de handel de-escaleert ? Klein offer voor je om mee te beginnen en je zult het er vast voor over hebben, liever onder een Russisch regime dan dood niet waar. ;w
Dit bedoel ik dus: oordelen op het feit dat ik kies voor diplomatie en de-escalatie in plaats van vechten. En ik wordt al uitgemaakt voor Putin liefhebber. Deze wereld is te triest geworden. Of je bent voor sancties of je bent een Kremlin volger. Denk verder.

• MaStar
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Geen...

Het enige wat het dreigen doet is het voorkomen van massaal westers ingrijpen. Zonder Russische kernwapens waren onze AH-64's, F16's, F35's en special forces bezig in Oekraïne.
Waar wat als ze het toch gebruiken?
Wat is het scenario? Dan gooien wij een kernbom op Moskou en het Kremlin vanuit de VS.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Laat ze maar oppassen dat er niet één zinkt... want dan heeft het westen het uiteraard gedaan volgens Poetin.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Dat inderdaad, of de CIA moet die gek heel snel kunnen laten verdwijnen. Putin heeft denk ik geen enkele moeite om op de rode knop te drukken.

Maar nogmaals: ik hou het voor gezien in deze discussie. Want ik zie de haat richting mij al opbouwen. Voor de goede orde: ik ben geen Putin liefhebber.
Ik probeer je ratio in deze te begrijpen.

Wat je voorstelt is dus een soeverein land opgeven omdat een agressor binnenvalt. Wat is dan de volgende stap? Of het volgende land?

Ik snap het echt niet.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13-11 15:47

Fuck. Fuck. Fuck.
Valt er überhaupt nog weg te komen uit de stad? Kwam wel 'iets' met een trein tegen, maar leek sowieso al niet heel handig om je daar op straat te begeven afgelopen dagen.

Zit hier ook met een klote gevoel over wat daar gaande is.

• RoD
  • Niet online

RoD

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Valt er überhaupt nog weg te komen uit de stad? Kwam wel 'iets' met een trein tegen, maar leek sowieso al niet heel handig om je daar op straat te begeven afgelopen dagen.

Zit hier ook met een klote gevoel over wat daar gaande is.
Nee. Er is niets van OV, en auto is niet veilig want er liggen Russische mijnen. Wordt actief afgeraden.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

FabianGTI schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Wapendepot aangezien het kennelijk een basis is? :?
Zou dat niet de airbase zijn waar vandaag die enorme konvooi gestationeerd was?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:13
Kan vanalles zijn, geen vacuüm bom (edit), want de vacuüm bom test film laat wel een paddestoel zien maar niet de shockwave die je op dit filmpje ziet.

Maar geloof er niks van dat dit een kernbommetje is.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 01-03-2022 19:40 ]

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:11
MaStar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Hier ben ik ook bang voor. Rusland kan nog weken door gaan en is uiteindelijk natuurlijk veel te machtig voor Oekraïne.
Ook daar raken voorraden op.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13-11 15:47
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Zou dat niet de airbase zijn waar vandaag die enorme konvooi gestationeerd was?
Dit is Kharkiv, dat konvooi is richting Kyiv.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 15:33
Jazco2nd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Kan vanalles zijn incl vacuüm bom, daar is een film van, van een vacuüm bom test. Krijg je ook zo een paddestoel.

Ik zie trouwens wel duidelijk de shockwave.

Maar geloof er niks van dat dit een kernbommetje is.
Gok dat er dan door de drukgolf ook geen ruit meer heel was.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:43
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Zoals Rob van Wijk aangaf kun je op een gegeven moment beter die kalasjnikov in het keukenkastje leggen en even afwachten. Daarna wordt ondergrondsverzet gestart en begint pas echt de ellende voor de Russen door allerlei guerrillaacties. Een land als Oekraïne kun je namelijk niet met deze aantallen troepen bezetten.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11 09:41
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Bombardementen hebben soms verschillende uitwerkingen, soms geeft men zich daarna meteen over...
Soms verhard men en zijn nog meer vastberadend;
Wikipedia: The Blitz
Wikipedia: Bombing of Dresden in World War II

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Dit is Kharkiv, dat konvooi is richting Kyiv.
Ohh shit my bad. Ja wapen depot denk ik dan. Vacuümpomp is het niet, vanwege de uitgaande blast.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 12:58

pro_6or

amateur_60r

RobinHood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Ligt eraan wat je raakt.

Een truck vol munitie of brandstof kan echt wel meerdere voertuigen meenemen.

Net als strikes op luchtafweergeschut, gister werd hier nog een compilatie gedeeld waarbij je kon zien dat de explosie na het raken van, ik denk, luchtdoelraketten, enorm was, met brandende brokstukken overal heen.
Heb ik gezien. Maar ook al beelden van inslag op een buk iig zonder directe verdere explosie. Ja ze zullen goed de doelen uit moeten zoeken, maar het is een stroom van kilometers lang.

een treffende spreuk

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12
MaStar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Wat is het scenario? Dan gooien wij een kernbom op Moskou en het Kremlin vanuit de VS.
Kernwapens zijn ter afschrikking, niet om te gebruiken. Inzetten is automatisch verliezen.

• olafmol
jurjen_g schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Als het Westen niet reageert, waarom zou Putin dan 'morgen' niet Nederland aanvallen? Hij stopt heus niet als we ineens niets doen, hij gaat juist gestaag verder. Het is van groot belang dat hij ziet en weet dat het Westen hier de grens trekt. Nu is het een soort standoff, waarbij hopelijk heel snel een staakt het vuren, en kort daarachter aan het aftreden van Putin (dat laatste is alleen maar wishful thinking).
NAVO. Putin heeft heus wel een plan en is niet achterlijk. Anders zat ie daar nu niet. Ondertussen sluit Gazprom gewoon nieuwe contracten af met Europese landen en laat weten dat gas netjes geleverd blijft worden. Tis allemaal strategie en doordacht.

• Tristan

Fuck. Fuck. Fuck.
De familie van mijn Oekraïnse collega wonen ook in de buurt van Kharkiv en willen ook niet evacueren. Ik leef met je mee man. Keep us posted.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Dit bedoel ik dus: oordelen op het feit dat ik kies voor diplomatie en de-escalatie in plaats van vechten. En ik wordt al uitgemaakt voor Putin liefhebber. Deze wereld is te triest geworden. Of je bent voor sancties of je bent een Kremlin volger. Denk verder.
Je bent het gesprek wel zo aan het opzetten dat dit de uitkomst is hè .

Terug naar je stelling. De - escalatie van het westen . Laten we zeggen ok. En dan ? Hoe zie jij de toekomst van Ukraine dan ? En van Europa? En van bijv Taiwan. Dit is een test voor de NAVO en VN. Nu de bal laten vallen zou een kanteling kunnen beteken met landen aan de macht als China, Rusland , SA.

Uiteraard is het westen ook slecht, maar we hebben iig wel iets meer met hoe mensen mogen leven dan dat soort landen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Drakensteine

Fuck. Fuck. Fuck.
Sterkte sterkte man!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

jan390 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Kernwapens zijn ter afschrikking, niet om te gebruiken. Inzetten is automatisch verliezen.
Inderdaad. Zodra deze ingezet worden verliest iedereen, zelfs diegene die niet eens wat met de oorlog te maken willen hebben. Denk je veiligste plek dan Noord of zuidpool, gezellig bij de pinguïns zitten of ijsberen -O-

• gekkie
MaStar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Zou kunnen, maar dan gaat hoogst waarschijnlijk een aardig set de andere kant op.

De enige optie die ik zie die vooral angst aanwakkert en geen volledige tegenaanval zou hoeven uitlokken, is om er eentje op semi onbewoond gebiedt ergens te gooien, liefst non-NATO om eens mee te beginnen.
Om daarmee aan te geven dat je ook gek genoeg bent om er mee te spelen.

Nadeel daarvan is dat je oppositie in Rusland waarschijnlijk ook nogal snel zal stijgen en de FSB etc dan ook delen in onze zenuwen. Kortom de kans dat als hij daar voor al niet gewipt was, dan wel gewipt zou worden lijkt me ook niet bepaald nul.

• RoD
  • Niet online

RoD

Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:27:
[...]

De familie van mijn Oekraïnse collega wonen ook in de buurt van Kharkiv en willen ook niet evacueren. Ik leef met je mee man. Keep us posted.
Will do, jij ook sterkte. Слава Україні

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:51
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Ben ik niet met je eens. Putin wil Ukraine. Niet een hele bevolking uitmoorden. Hoe gestoord hij ook is. Zo ging het in eerdere oorlogen ook niet. De grote aantallen slachtoffers vinden juist plaats bij grote bombardement om een stad of vijand te breken. Zoals we nu ook zien gebeuren. Nb ik ben helemaal geen pro Rusland iemand, maar wij praten hier wel makkelijk achter onze computers alsof het een soort “die hard” film is en wij de underdog aanmoedigen met onze wapens en geld. Wij gaan hier niet dood, zij nu wel.
Nee, dat wil hij misschien niet maar het is toch ondertussen duidelijk dat de Oekraïense bevolking niet onder Rusland of Putin wil leven. (uitzonderingen daargelaten in het oosten)

Dan kun je nu gaan roepen dat het Westen makkelijk praat, en mensen/de underdog de oorlog in aanmoedigt. Uiteindelijk vragen zij om hulp aan het westen, die daar op ingaan door materiaal te leveren, zodat het land zichzelf kan verdedigen tegen een vijand die in principe vele malen sterker is op basis van numerieke meerderheid.

Dan kun je blijven roepen dat iedereen zich er niet mee moet bemoeien en Rusland dus blijkbaar vooral maar z'n gang moet laten gaan, en waar stopt dat dan, bij de Poolse Grens? Wanneer trekt iemand een streep, ter hoogte van Berlijn? Of zullen we maar geen weerstand bieden tot ze in West-Ierland staan?

Wel makkelijk om dan zonder weerstand door te leven onder de Russische vlag, vergeet je niet ook even al onze westerse normen, waarden en vrijheden bij elkaar te rapen en in de vuilnisbak te gooien?

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2022 19:32 ]

• jurjen_g
  • Laatst online: 23:40
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:27:
[...]

NAVO. Putin heeft heus wel een plan en is niet achterlijk. Anders zat ie daar nu niet. Ondertussen sluit Gazprom gewoon nieuwe contracten af met Europese landen en laat weten dat gas netjes geleverd blijft worden. Tis allemaal strategie en doordacht.
Eens, maar ook dat is een goede reden om als Westen de grens te trekken. Uiteindelijk zullen we heus weer fatsoenlijk moeten handelen met Rusland, maar mijn mening is niet zolang Putin er nog zit.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Neem wat rust en probeer je, je ervan af te sluiten. Je hebt echt 0 invloed hierop helaas.

PSN: Alvanosa

• olafmol
Katseviool schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Zoals Rob de Wijk aangaf kun je op een gegeven moment beter die kalasjnikov in het keukenkastje leggen en even afwachten. Daarna wordt ondergrondsverzet gestart en begint pas echt de ellende voor de Russen door allerlei guerrillaacties. Een land als Oekraïne kun je namelijk niet met deze aantallen troepen bezetten.
Zoals in Nederland achteraf iedereen ook ineens in het verzet zat? De meeste mensen willen gewoon niet dood en zijn redelijk volgzaam als ze daarmee relatief normaal kunnen (over)leven. It’s a fact. Ook al maken wij nu van alle Ukrainers een soort van superhelden.

• gekkie
[...]
Die roeptoerert vrij weinig, bovendien weinig aan de hand want Putin ging toch winnen of de wereld weer tot stof doen wedergaan ? Tegen die tijd is de Oekraine nog geen EU-lid.

• hoevenpe
MaStar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:24:
Game over inderdaad.

MAD

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Salvatron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:13:
[...]

die voormalig adviseur van Putin zegt dat de dreiging wel degelijk serieus is en dat wij in het westen het politieke systeem in rusland niet begrijpen (volgens hem hebben oligarchen bijv geen invloed op Putin's beslissingen). Hoe zie jij dat dan?
Ik zie niet wat het uitspreken van die dreiging verandert aan de situatie. De feiten zijn niet anders dan anders, hij heeft nucleaire wapens tot zijn beschikking, wij ook. Als een van beide lanceert dan doet de ander dat ook. Mutual assured destruction. Ze staan altijd klaar. Het uitspreken ervan is gewoon even een reminder voor de rest van de wereld en een manier om de publieke en politieke discussie te keren.

Over die adviseur, je kent zijn agenda niet, daarnaast heeft hij het over de situatie van 15 jaar geleden toen hij ogenschijnlijk Rusland de rug toe heeft gekeerd.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:42:
[...]

Op telegram het bericht dat Oekraïne een Солнцепек te pakken hebben, een TOS-1 installatie.
Zou dat deze TOS-1A zijn?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMyDN2SXwAQuReM?format=jpg&name=medium

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Er worden een hoop filmpjes gepost waar wij allen van schrikken. Maar hoe weet je zeker dat het authentiek is? Net als de oorlog in Syrië blijken sommige jaren oud te zijn of vanuit een andere oorlog te komen.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:43
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Zoals in Nederland achteraf iedereen ook ineens in het verzet zat? De meeste mensen willen gewoon niet dood en zijn redelijk volgzaam als ze daarmee relatief normaal kunnen (over)leven. It’s a fact. Ook al maken wij nu van alle Ukrainers een soort van superhelden.
Ze hebben al eerder van die vazallen van Putin het land uit gegooid. Daarnaast zijn ze nu goed bewapend.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:29
Niet doen. Er stond hier vandaag ook al een nieuwsbericht uit 2020 waarin de minister van Defensie van Rusland (Shoigu) zei dat de nucleaire afdeling altijd voor 95% gevechtsgereed staat.

• Newjersey
backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Je bent het gesprek wel zo aan het opzetten dat dit de uitkomst is hè .

Terug naar je stelling. De - escalatie van het westen . Laten we zeggen ok. En dan ? Hoe zie jij de toekomst van Ukraine dan ? En van Europa? En van bijv Taiwan. Dit is een test voor de NAVO en VN. Nu de bal laten vallen zou een kanteling kunnen beteken met landen aan de macht als China, Rusland , SA.

Uiteraard is het westen ook slecht, maar we hebben iig wel iets meer met hoe mensen mogen leven dan dat soort landen
Ik heb het idee dat de NAVO en de EU met teveel bravoure de verkeerde reactie doen uitlokken bij Rusland. Het is namelijk wel duidelijk dat veel politici niet echt de gedachtegang van Putin kennen. Of de gedachtegang van een Rus in de politiek in het algemeen.

• renegrunn
  • Laatst online: 02:45
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Sequence of events:

1. Er werd diplomatie bedreven afgelopen jaren (decennia)
2. Rusland viel Oekraïne binnen en start een oorlog
3. Sancties werden ingevoerd

Het is niet zo dat je na stap 2 makkelijk terug naar stap 1 kunt he? Het één heeft gevolgen voor het andere. Poetin wil eventueel wel praten over een stilstand (naar het schijnt), maar heeft 3 harde eisen. Ken je die?
Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb het idee dat de NAVO en de EU met teveel bravoure de verkeerde reactie doen uitlokken bij Rusland. Het is namelijk wel duidelijk dat veel politici niet echt de gedachtegang van Putin kennen. Of de gedachtegang van een Rus in de politiek in het algemeen.
Komaan, je weet dat zijn direct reports niet eens zijn gedachtengang weten? Hoe denk je dan dat bv een Macron of Biden dit zou moeten aanpakken?

[ Voor 28% gewijzigd door renegrunn op 01-03-2022 19:36 ]

Verwijderd

Fuck. Fuck. Fuck.
Sterkte! En probeer even pauzes te nemen van het nieuws/dit topic. Loop een rondje of iets.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 15:44

HaterFrame

Well... Poo came out!

Prosac schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Niet doen. Er stond hier vandaag ook al een nieuwsbericht uit 2020 waarin de minister van Defensie van Rusland (Shoigu) zei dat de nucleaire afdeling altijd voor 95% gevechtsgereed staat.
En bedenk je dan dat het in de koude oorlog dagelijkse kost was...

I am the great Cornholio!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Prosac schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Sowieso stel dat Putin een bom op Berlijn gooit, om maar wat te noemen - dan heeft bijv. Hamburg daar geen last van? De radioactiviteit heeft geen continentale bereik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tristan
Ben ik de eerste die hier roept dat we voorzichtig aan ons toch moeten voorbereiden op interventie van NATO. Rusland is nu overduidelijk fase twee gestart en zal nu alles platbombarderen totdat Oekraïne wel moet catapuleren. En dan is blijkbaar Moldavië aan de beurt.

Ik bedoel realistisch gezien vraag ik me af hoe lang het westen dit lijden nog aan kan zien.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Newjersey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:32:
[...]

De Rus is anders. Die kent alleen maar hard tegen hard. Soft is een teken van zwakte en dat moet je niet aan een Rus laten zien.

Daarnaast is China aan het kijken hoe wij reageren .

De tijd van Lala land is voorbij. We zijn terug in de jaren 80.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• hoevenpe
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:29:
De meeste mensen willen gewoon niet dood en zijn redelijk volgzaam als ze daarmee relatief normaal kunnen (over)leven. It’s a fact. Ook al maken wij nu van alle Ukrainers een soort van superhelden.
Alles hangt af van de overmacht waarmee je een land onderwerpt, de Russen zijn erg verzwakt en easy targets.

AK47 onder je bed en wachten op de kans om een ongemotiveerde dienstplichte af te schieten.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 12:48
Ik lees net een stukje theorie, het lijkt me best wel een plausibele optie.
Overigens zou de rol van de oorlogsvrijwilligers volgens militair deskundige Michiel de Weger weleens veel belangrijker kunnen zijn dan menigeen vermoedt. Hij sluit niet uit dat bijvoorbeeld Groot-Brittannië, waar volgens lokale media als The Guardian de nodige vrijwilligers vandaan komen, deze groep gebruikt als dekmantel om kleine aantallen commando’s het land in te sturen. Die zouden volgens de oud-docent van de Nederlandse Defensie Academie een belangrijke rol kunnen spelen bij het aansturen van de verdediging van grote steden als Kiev.

• sampoo
  • Niet online
n0pe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Nee. Het is een vorm van machtsvertoon. Hij zegt het omdat het effectief is, als hij serieus de wereld zou willen nuken dan zegt ie niks en lanceert hij ze gewoon.
Hij heeft er belang bij dat iedereen in het westen bang is dat hij het doet.

Vergis je niet, wat wij zien van Putin is zorgvuldig gekozen. Ver vantevoren opgenomen, waarschijnlijk meerdere takes. Het doet bijna denken aan de Madman strategie van Nixon.

Dit bijvoorbeeld, dit zal deels gescript zijn.

[Embed: 'Speak directly!': Putin has tense exchange with his chief spy]
Als er een script was gaat het om het gedeelte dat de chef van buitenlandse inlichtingendienst verder wilde gaan dan Putin zelf, namelijk tot annexatie van de Donbass i.p.v. enkel de onafhankelijkheid van de volksrepublieken erkennen. Daarmee komt Putin gematigder over omdat hij zo'n annexatie nog een stap te ver vind gaan. Ik denk dat het in het Westen onterecht gezien wordt alsof Putin hem belachelijk maakte terwijl het eerder is dat Putin zag dat wat moeite had met het grote podium en niet tot een duidelijk advies kwam en greep toen in. Het is niet hoe het hier in Nederland zou gaan, maar in Rusland zal niemand er gek van hebben opgekeken.

• RoD
  • Niet online

RoD

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:42:
[...]

Wij zitten aan de verkeerde kant van de tijdzone, hier is het naar verhouding erg licht nog op dit tijdstip, kijk maar eens in Polen, daar is het veel eerder donker in de avond op dezelfde tijd.
En daar is het een uurtje later.

Op telegram het bericht dat Oekraïne een Солнцепек te pakken hebben, een TOS-1 installatie.
Солнышко, zo noemt mijn vriendin altijd haar neefjes. Beetje een gekke naam voor zo'n wapen :X

Maar inderdaad, visueel bevestigd dat ze die in handen hebben. Wat mij betreft mogen ze hem inzetten als daarmee tactische doelen behaald kunnen worden.

Verwijderd

Fuck. Fuck. Fuck.
Wij hebben de schoonfamilie inmiddels tot bijna aan de grens kunnen bewegen (Ivano-Frankivsk) maar nu de druk echt groot begint te worden houdt de man van het zusje de familie emotioneel in de houdgreep. Hij is de enige die de grens niet over mag ivm leeftijd (en geslacht) en laat zijn vrouw de grens niet over "zonder hem"

Ongelofelijk. De wachttijd aan de grens en het gevaar groeien met de dag. Ik begrijp dat het lastig is maar "man up" en zorg een tijdje voor jezelf dicht bij de grens. Wie weet komt je kans nog.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

NAVO-ministers praten vrijdag over de situatie in Oekraïne
De ministers van Buitenlandse Zaken van de dertig NAVO-landen komen vrijdag in Brussel bijeen om te overleggen over de situatie in Oekraïne. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg leidt de vergadering in het hoofdkwartier van de militaire alliantie.

Wopke Hoekstra zal namens Nederland het overleg bijwonen. De NAVO heeft sinds de Russische invasie in Oekraïne meer materieel en troepen naar oostelijke lidstaten gestuurd, maar overweegt niet om militair in te grijpen in Oekraïne, dat geen lid is van het verbond.

Bron: Nu.nl

Vraag me af waar het over zal gaan dan. Meer wapens leveren? Bedoel hoeveel wil je leveren, totdat er geen mensen meer zijn in oekranie om tegen de russen te vechten?
Dan is de uitkomst toch alsnog hetzelfde of begrijp ik het verkeerd? Dit is een gevecht wat nooit lang zal duren zonder militair ingrijpen van buitenaf, maar ja dat laatste is nogal een erg gevoelig onderwerp.

Het lijkt wel van, het gaat te ver en willen wat doen maar kunnen niet doen omdat leipo trigger happy is en geen zin hebben om de wereld mee te nemen in dit conflict.

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:34:
Ben ik de eerste die hier roept dat we voorzichtig aan ons toch moeten voorbereiden op interventie van NATO. Rusland is nu overduidelijk fase twee gestart en zal nu alles platbombarderen totdat Oekraïne wel moet catapuleren. En dan is blijkbaar Moldavië aan de beurt.

Ik bedoel realistisch gezien vraag ik me af hoe lang het westen dit lijden nog aan kan zien.
De NATO moet iets doen, want Poetin stopt niet. Die legt heel Oekraine in puin als het moet. Er gaan nog miljoenen mensen op de vlucht slaan. Niet ingrijpen is Poetin een vrijbrief geven om massamoord te plegen.

Je kán die Oekrainers niet in de steek laten. Men moet leren van het verleden.

Nederlandse PS5 clan / 30+

• olafmol
TIGER1125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Nee, dat wil hij misschien niet maar het is toch ondertussen duidelijk dat de Oekraïense bevolking niet onder Rusland of Putin wil leven. (uitzonderingen daargelaten in het oosten)

Dan kun je nu gaan roepen dat het Westen makkelijk praat, en mensen/de underdog de oorlog in aanmoedigt. Uiteindelijk vragen zij om hulp aan het westen, die daar op ingaan door materiaal te leveren, zodat het land zichzelf kan verdedigen tegen een vijand die in principe vele malen sterker is op basis van numerieke meerderheid.

Dan kun je blijven roepen dat iedereen zich er niet mee moet bemoeien en Rusland dus blijkbaar vooral maar z'n gang moet laten gaan, en waar stopt dat dan, bij de Poolse Grens? Wanneer trekt iemand een streep, ter hoogte van Berlijn? Of zullen we maar geen weerstand bieden tot ze in West-Ierland staan?

Wel makkelijk om dan zonder weerstand door te leven onder de Russische vlag, vergeet je niet ook even al onze westerse normen, waarden en vrijheden bij elkaar te rapen en in de vuilnisbak te gooien?
Als we ECHT zouden willen helpen zouden we toch echt actief mee moeten gaan vechten. Want nu is het gewoon niet genoeg, ook al hopen we dat tegen beter weten in. En putin weet ook dat we dat als NAVO niet gaan doen, want we hebben geen appetite for body bags, dus hij kan net zolang doorgaan tot Ukraine breekt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:33:
[...]

Sterkte! En probeer even pauzes te nemen van het nieuws/dit topic. Loop een rondje of iets.
Dat is inderdaad nodig ja. Ik neem het nieuws in etappes tot me.

In Charkiv is net het water en internet terug gekomen, dus gauw even gebeld. Na de explosies van zonet is het op dit moment rustig. Ik kan alleen maar hopen dat het hierbij blijft.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

In Irak deden we zelf het omgekeerde...

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Even iets langer blijven kijken. Schokgolf komt paar seconden later.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze lopen al gruwelijk vast in Oekraïne. Daar zijn ze zomaar niet vanaf.

Moldavië erbij wordt m.i. niks dan extra verliezen voor Rusland.

• MaStar
jan390 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Dan kan de NAVO ook wel Oekraïne helpen. Met de gok dat Rusland geen kernwapens inzet.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Even iets langer blijven kijken. Schokgolf komt paar seconden later.
Ja lijkt gewoon sterk erop dat er een wapen depot is geraakt. Dit is geen vacuümpomp

• Nat-Water
  • Laatst online: 23:09
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Als we ECHT zouden willen helpen zouden we toch echt actief mee moeten gaan vechten. Want nu is het gewoon niet genoeg, ook al hopen we dat tegen beter weten in. En putin weet ook dat we dat als NAVO niet gaan doen, want we hebben geen appetite for body bags, dus hij kan net zolang doorgaan tot Ukraine breekt.
Als ik de fighting spirit zo zie breekt UA niet zo snel. Poetin kan dan misschien Kiev veroveren, maar ik heb het idee dat het daarna guerrilla wordt.

Dat houden de bezetters dan nooit vol. Dat geloof ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 01-03-2022 19:39 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het bedrijf achter Nordstream 2 is failliet: [Twitter: https://twitter.com/samgadjones/status/1498725230788980738?ref_src=twsrc%5Etfw]

Op Reddit is trouwens nu een AMA met een Reuters journalist in Oekraïne: https://www.reddit.com/r/...e=embedly&utm_term=t4ebff

• hoevenpe
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:37:
In Charkiv is net het water en internet terug gekomen, dus gauw even gebeld. Na de explosies van zonet is het op dit moment rustig. Ik kan alleen maar hopen dat het hierbij blijft.
Ben je bekend met een militair depot op de plek van die explosie? Kan me niet voorstellen dat Oekraïne hun voorraden nog zo centraal opslaat.

• renegrunn
  • Laatst online: 02:45
Sebazzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:38:
Het bedrijf achter Nordstream 2 is failliet: [Twitter]

Op Reddit is trouwens nu een AMA met een Reuters journalist in Oekraïne: https://www.reddit.com/r/...e=embedly&utm_term=t4ebff
Zat er aan te komen. Ze hadden vanochtend al het personeel (contractors) er al uit gebonjourd.
Pagina: 1 ... 78 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid