De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:46:
[Twitter]
Tja, zelf hebben ze Belarus aan het werk gezet dus iets met pot en ketel....
Laten we hopen dat onze Nederlandse donatie goed gebruikt wordt. :>
Ja je weet hoe Poetin redeneert. Hij mag alles (en doet alles) en wij hebben ons maar te gedragen want anders word hij boos en gaat hij slaan.

Wij kunnen ook zeggen we houden Rusland verantwoordelijk voor alle Nederlandse doden daar maar dat zal hij weg wuiven en zeggen dat het geen Russische wapens waren.

Hij speelt nu eenmaal zijn eigen spel met zijn eigen regels. Ik heb gelijk en ik doe wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:37
sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:46:
[Twitter]
Tja, zelf hebben ze Belarus aan het werk gezet dus iets met pot en ketel....
Laten we hopen dat onze Nederlandse donatie goed gebruikt wordt. :>
Dat bedoel ik dus.

Rusland is ook al heel de tijd heel duidelijk, wie helpt gaat het voelen. We helpen bijna allemaal behalve China en nog wat klein ander volk.

Zoals je zegt, wij mogen niet Belarus aanvallen en hun niet polen etc.

Wat mij betreft mogen ze gewoon doen en laten wat ze willen in polen.

Bovendien zou een volledige overname of een N strike ook behoorlijke gevolgen hebben voor de EU. Dus je kan ook stellen dat dit een indirecte aanval op ons is.

Er zijn gewoon zoveel creatieve manieren, doen ze zelf ook.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:47:
[...]
Het wachten is op de claim dat Oekraine kernwapens heeft, gekregen van de NAVO of stiekem achtergehouden van de Sovjet-Unie. De Russische regering opereert al in een post-truth tijdperk, dan is dit niks raars en een nucleaire first strike door de Russen is dan de logische volgende stap.
Wat about, ze zetten een nuke in Belarus neer. Gooien die in Ukraine en geven vervolgens Belarus de schuld.
Of een variant: truck uit Ukraine, wat spul uit Chernobyl mee, detonatie in Belarus.
Komt Putin daar mee weg?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:45:
Wel opvallend overigens: ondanks een dubbel dreigement met kernwapens, heeft de VS hun DEFCON nog niet opgehoogd. Wat weten zij wat wij niet weten?
Het blijft een beetje gissen, maar het zou best te maken kunnen hebben met het feit dat er niets in beweging is, ik weet ook niet zo goed wat de Russische staat van paraatheid betekend tegenover de DEFCON paraatheid.

Misschien is het gewoon een staat van paraatheid waarbij men de doorlooptijd verkort. Dus men maakt de wapens klaar om te laden (in vliegtuigen), troepen op locatie te krijgen. Onderzeeërs te bewapenen en bevoorraden. Allemaal vooruitlopend op een Russische equivalent van de DEFCON procedure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
feye1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Zijn daar officiële regels over bij een organisatie waar Rusland deel van uitmaakt? Serieuze vraag, want wat voor de een zo 'is', hoef voor een ander niet zo te zijn natuurlijk.

Moreel verder helemaal mee eens hoor.
Zeker, dat staat allemaal in het VN handvest waar Rusland ook onderdeel van is. Zelfverdediging betreft volgens mij artikel 51 van het VN handvest, offensieve oorlogsvoering is verboden m.u.v. een vrijbrief van de Veiligheidsraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
De Oekraïense president Volodimir Zelenski is in een videoverbinding aan het spreken tot het Europees Parlement: Stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TheGhostInc schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Dat zij niet meedoen aan een potje ver pissen? Zoals ook al door Biden wordt gezegd?

Simpel:
Die raketten staan ALTIJD klaar, daar is geen hoger niveau.

Ps. Het is trouwens wel een beetje vermoeiend dat hier continu naar zaken wordt gevraagd die echt gewoon in de mainstream media al langs zijn gekomen.
Ware het niet dat ze hun interne strategie niet baseren op het signaal wat ze willen afgeven, als ze vinden dat er reden is tot dreiging dan gaat dat niveau omhoog om paraatheid te bewerkstelligen. Niet om te laten zien "kijk eens hoe alert we zijn". Rare beredenering.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:45:

Deze hadden we ook, totdat we het voor kostprijs hebben verkocht omdat bezuinigen. _/-\o_

Wel opvallend overigens: ondanks een dubbel dreigement met kernwapens, heeft de VS hun DEFCON nog niet opgehoogd. Wat weten zij wat wij niet weten?
DEFCON level USA is geen publieke informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Zeker, dat staat allemaal in het VN handvest waar Rusland ook onderdeel van is. Zelfverdediging betreft volgens mij artikel 51 van het VN handvest, offensieve oorlogsvoering is verboden m.u.v. een vrijbrief van de Veiligheidsraad.
Oke duidelijk. Poetin zal wel uit de Volkenbond eh, VN willen stappen binnenkort. Oh nee, wacht met dat trieste veto-systeem kun je bijna alles blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

n0pe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Maar wel door de gehele organisatie bekend, ook een aantal leveranciers. Het is praktisch onmogelijk om dat geheim te houden, daarom is het ook direct bekend zodra dat level omhoog of omlaag gaat. Zie als voorbeeld iedere wijziging ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:26

LankHoar

Langharig tuig

Weet iemand meer over het vrijwillig aanmelden bij de Ukrainian army? De website van de UA ambassade in NL kan ik al sinds gisteren niet bereiken, en googlen levert me ook niet veel informatie op. Ik ben benieuwd wat er mogelijk is, en hoe dat dan werkt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:55:
Ware het niet dat ze hun interne strategie niet baseren op het signaal wat ze willen afgeven, als ze vinden dat er reden is tot dreiging dan gaat dat niveau omhoog om paraatheid te bewerkstelligen. Niet om te laten zien "kijk eens hoe alert we zijn". Rare beredenering.
Nee, die DEFCON levels hebben totaal geen externe functie ;)

Maar zoals gezegd, de kernwapens staan gewoon klaar, zoals ze altijd klaar staan.
Zo lang er niemand met een AK-47 in de buurt van een Amerikaan komt, is er geen reden voor een verhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
n0pe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Dacht dat ik ergens gelezen had dat ze nu op DEFCON 3 zaten... kan best zijn dat het ophogen naar 2 Putin alleen maar triggert aangezien hij zich gedraagt als een klein kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:57:
Weet iemand meer over het vrijwillig aanmelden bij de Ukrainian army? De website van de UA ambassade in NL kan ik al sinds gisteren niet bereiken, en googlen levert me ook niet veel informatie op. Ik ben benieuwd wat er mogelijk is, en hoe dat dan werkt.
Ik meen me te herinneren dat je je dan bij de ambassade in Den Haag moet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:57:
Bel ze even, ze helpen je met alle plezier.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Dacht dat ik ergens gelezen had dat ze nu op DEFCON 3 zaten... kan best zijn dat het ophogen naar 2 Putin alleen maar triggert aangezien hij zich gedraagt als een klein kind.
DEFCON 3 is inderdaad momenteel een beetje de "standaard". DEFCON 2 was het voor het laatst tijdens de Cuba crisis en DEFCON 1 is het nog nooit geweest aangezien dat betekend dat nukes ook echt gaan vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Maar wel door de gehele organisatie bekend, ook een aantal leveranciers. Het is praktisch onmogelijk om dat geheim te houden, daarom is het ook direct bekend zodra dat level omhoog of omlaag gaat. Zie als voorbeeld iedere wijziging ooit.
Verder geen verstand hiervan maar wat je benoemd is natuurlijk een typisch gevalletje confirmation bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Waar het hier vooral om gaat is dat ze opstijgen van een Pools vliegveld. Wapenleveranties aan de tegenstander leveren wordt door iedereen als vijandig wordt gezien, dat geldt niet alleen voor Rusland.
Rusland vliegt ook met mig’s en su’s uit Belarus?
Om er maar een mooie whatabout in te gooien ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

HaterFrame schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Bel ze even, ze helpen je met alle plezier.
Hoe kom ik aan een telefoonnummer wanneer hun website niet functioneert? :) Ik hoopte daar een nummer te gaan vinden..

-EDIT- gevonden op een website over embassy's:

(+31) 70 362 6095
(+31) 70 360 7218
emb_nl@mfa.gov.ua

[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 01-03-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:34
Saven schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Als ze full force gaan is Oekraïne zo overgenomen natuurlijk. Maar ja, kost nog al veel geld en Russische levens, en als er geen gebouw meer overeind staat heb je er ook weinig aan :P
waarmee.dan? welke extra legers en spullen hebben ze die ze nog even extra in kunnen zetten? ze staan elkaar allemaal in de weg, spul is niet op orde, bevoorading is een zootje etc etc. het is een gigantische logistieke operatie die ze doen en ze falen op vrijwel elk gebied tot nu toe.

rusland is gewend om te vechten tegen veel kleinere tegenstanders met minder spullen waar ze extreem veel militait overwicht hebben (syrie, georgie etc). Wat ze nu proberen is van een heel andere orde.

tegelijk hebben ze te maken met spul dat oud en versleten is, corruptie etc en daardoor loopt niks zoals t moet lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Hoe kom ik aan een telefoonnummer wanneer hun website niet functioneert? :) Ik hoopte daar een nummer te gaan vinden..
https://www.google.com/search?q=ambassade+oekraine :?

070 362 6095

offtopic:
Ik hoop dat je meer dan je internet skills aan te bieden hebt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2022 13:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier hoorden we al geluiden van, maar nu is er ook beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:10

Herman

FP ProMod
AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:39:
[Twitter]

Wat is hier gaande? Iemand die wat uitleg kan geven?
Als dit waar is, kan dit ook riskant zijn. Die script kiddies zouden ook het conflict op die manier verder kunnen laten escaleren.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:51:
Russia Today en Sputnik zijn inmiddels niet meer beschikbaar in de EU op Youtube. Ik vind dat zo betuttelend. Wat dat betreft vind ik de Amerikanen op dit vlak beter, die zijn veel terughoudender met het blokkeren van content voor Amerikanen. In Europa wordt toch te vaak gedacht dat het volk weggehouden moet worden van "slechte" invloeden en opgevoed moet worden. Dat we andere landen vervolgens bekritiseren voor het blokkeren van content komt dan cynisch over.
[Twitter]
Ik denk zelf dat het niks net betuttelen te maken heeft, maar eerder te laten zien van, wij hebben behoorlijk veel macht (wij als media platformen).

Sterker nog het merendeel van tech en media bedrijven hebben samen een hoop macht en zijn een hoop centen waard.
Als het echt te bont wordt, kunnen ze volledig de kraan dichtgooien desnoods onder druk van de regering waar ze zelf onder vallen.
Dan ben je als ander land media dood anno 2022.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Dat is nogal anders. Een land binnenvallen mag niet namelijk, een inval faciliteren vanuit je grondgebied ook niet. Dit in tegenstelling tot zelfverdediging. Elke staat heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen een aanval. Dat faciliteren is ook gewoon toegestaan.
Polen wordt echter niet aangevallen maar zou op deze maner zijn grondgebied ter beschikking stellen om Russische troepen aan te vallen. De NAVO zou hetzelfde reageren, daar kun je toch niet over twisten?
Groentjuh schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Als Polen (en vele andere) zich enigszins aan de regel wil houden en geen agressor wil zijn, dan denk ik dat militaire acties als VN-vredesmissie zullen moeten komen. Daar wordt dan hopelijk hard aan gewerkt. De noodvergaderingen zijn daar de eerste stap in. Helaas heb je niet zo snel alle VN landen op lijn en een VN-vredesmissie op gang.
De VN-Veiligheidsraad besluit voor zover ik weet tot een VN-vredesmissie, Rusland kan daar alle plannen vetoën, zoals andere landen in het verleden ook hebben gedaan, Maar ik denk dat Oekraïne ook niet zit te wachten op een VN-vredesmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
Groentjuh schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:55:
De Oekraïense president Volodimir Zelenski is in een videoverbinding aan het spreken tot het Europees Parlement: Stream.
Die tolk is ook niet aan te horen ;/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
B_FORCE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Ik denk zelf dat het niks net betuttelen te maken heeft, maar eerder te laten zien van, wij hebben behoorlijk veel macht (wij als media platformen).

Sterker nog het merendeel van tech en media bedrijven hebben samen een hoop macht en zijn een hoop centen waard.
Als het echt te bont wordt, kunnen ze volledig de kraan dichtgooien desnoods onder druk van de regering waar ze zelf onder vallen.
Dan ben je als ander land media dood anno 2022.
Tja, Sputnik en RT een platform blijven geven is oorlogsdaden ondersteunen. Platforms als YT hebben geen keuze.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:16
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Ze leven nog en zijn niet geraakt. Verder is het een erg gevaarlijke situatie omdat er geregeld raketten in de buurt inslaan. We kunnen alleen maar hopen dat het goed blijft gaan.

Evacueren willen ze niet. Sommige vrienden willen wel weg, maar het is afgeraden om weg te gaan. OV rijdt niet en de Russen hebben mijnen geplaatst op wegen dus het is ook met de auto erg gevaarlijk. Men zit dus min of meer vast.
Verschrikkelijk, je loopt elk moment gevaar maar tegelijkertijd kun je geen kant op en sta je machteloos. Ik wens jou en je familie veel sterkte, en iedereen in Oekraïne.
sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Je vergeet een belangrijk ding: oorlog kost geld, als je werkt en belasting betaald aan de Russische staat help je (misschien niet bewust) mee aan het financieren en in stand houden van de oorlog. Dus nee, niet even schuldig als Putin maar ook niet helemaal onschuldig want Rusland is de agressor in de huidige oorlog.

Protesteren + staken totdat Putin omvalt is wat de Rus moet doen. Maar ja dan loopt je eigen leven ineens gevaar. :>
De belasting kunnen ze straks toch niet meer betalen ;)

Maar inderdaad, hoe moeilijk ook - het begint met protesteren. Rusland is gelukkig geen Noord-Korea, mensen daar hebben wel toegang tot informatie 'van buiten'. In de DDR begonnen de protesten ook klein, maar die groeiden door tot een omvang waar niet meer op viel in te grijpen. Hopelijk gebeurd dat in Rusland ook.

Putin is nu internationaal een paria, ongeacht de uitkomst van de oorlog zal er niemand meer iets van hem geloven of samen willen werken en dat gaat heel Rusland flink pijn doen. Er zal, hopelijk, een moment komen dat genoeg genoeg is en de gewone Rus het niet meer pikt. Verandering moet van binnen komen zodat het ook gedragen wordt door het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-09 19:40
IThom schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Die tolk is ook niet aan te horen ;/
Nee echt een verschrikkelijke stem en tempo. Hij kreeg wel een staande ovatie van de meeste leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

IThom schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Verder geen verstand hiervan maar wat je benoemd is natuurlijk een typisch gevalletje confirmation bias.
Ik snap wat je zegt maar alle gebeurtenissen die gepaard gaan met zo'n ophoging of daling zijn publieke informatie omdat het gebeurtenissen zijn die de media oppakt. Je kan zien hoe snel die informatie lekt en er is geen reden om aan te nemen dat dat nu niet zou gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 01-03-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
[...]

(+31) 70 362 6095
(+31) 70 360 7218
emb_nl@mfa.gov.ua
De rijksoverheid heeft ook een lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

(+31) 70 362 6095
(+31) 70 360 7218
emb_nl@mfa.gov.ua
Als je ze belt, post hier dan even wat ze zeggen. Ik ben benieuwd naar welke boodschap ze voor Nederlanders hebben die zich aan willen melden en hoe dat proces eruit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Herman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Als dit waar is, kan dit ook riskant zijn. Die script kiddies zouden ook het conflict op die manier verder kunnen laten escaleren.
Dat is natuurlijk voor beide kanten zo he? Veel landen (waaronder USA) mogen officieel millitair terug slaan in specifieke gevallen.

Niks staat een pro-Russische hacker in de weg om een sluis of ziekenhuis in Europa te ontregelen. Je doet er alleen niks aan, hooguit meer uitgeven aan goede cyber security (dus niet een paar magische doosjes het netwerk binnen schuiven en denken klaar te zijn)

@RoD als aanvulling daarop: is de eis voor militaire ervaring nog aanwezig? Die zag ik op diverse sites voorbij komen. Of nemen ze nu zelfs ook burgers aan? (niet dat ik direct van plan was af te reizen, ik heb red bull en een toetsenbord)

[ Voor 15% gewijzigd door sh4d0wman op 01-03-2022 13:08 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Rusland vliegt ook met mig’s en su’s uit Belarus?
Om er maar een mooie whatabout in te gooien ;)
Dat neemt Oekraïne en het Westen Belarus dan toch ook kwalijk als dat het geval is? Oekraïne zou Belarus in reactie kunnen aanvallen als ze daar het nut van in zien op dit moment, voor zover ze daar de middelen voor hebben. Dan zeggen we toch ook niet tegen de Oekraïners dat je het niet legitiem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Tja, Sputnik en RT een platform blijven geven is oorlogsdaden ondersteunen. Platforms als YT hebben geen keuze.
Dat niet alleen.
Mocht het ineens echt escaleren, dan betekent het dat zij daar actief aan hebben bijgedragen.
Ik ken de wetgeving van VS niet uit het hoofd, maar ik kan me zo voorstellen dat 1 telefoontje van Biden genoeg is.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Ik snap wat je zegt maar alle gebeurtenissen die gepaard gaan met zo'n ophoging of daling zijn publieke informatie omdat het gebeurtenissen zijn die de media oppakt. Je kan zien hoe snel die informatie lekt en er is geen reden om aan te nemen dat dat nu niet zou gebeuren.
Even los van of je theorie dat het altijd bekend is waar is, het is een typisch geval confirmation bias omdat wanneer het niet waar is de signalen je niet zullen bereiken. M.a.w. je zult het nooit weten als je geen gelijk hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:20
Wat betreft het aanmelden als buitenlander bij de Oekraïense strijdkrachten: NRC had hier gisteren een artikel over.

Kort samengevat komt het erop neer dat de Oekraïense ambassade in Nederland gegevens opschrijft, maar dat ze nog onduidelijkheden hebben vanuit Oekraïne zelf wat ze met deze mensen aan kunnen. Dus je kunt ze bellen, en dan hoor je waarschijnlijk later meer. Nog niets concreets op dit moment.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Dat is natuurlijk voor beide kanten zo he? Veel landen (waaronder USA) mogen officieel millitair terug slaan in specifieke gevallen.

Niks staat een pro-Russische hacker in de weg om een sluis of ziekenhuis in Europa te ontregelen. Je doet er alleen niks aan, hooguit meer uitgeven aan goede cyber security (dus niet een paar magische doosjes het netwerk binnen schuiven en denken klaar te zijn)

@RoD als aanvulling daarop: is de eis voor militaire ervaring nog aanwezig? Die zag ik op diverse sites voorbij komen. Of nemen ze nu zelfs ook burgers aan? (niet dat ik direct van plan was af te reizen, ik heb red bull en een toetsenbord)
Volgens mij nemen ze je zelfs aan als je wel eens Call of Duty hebt gespeeld.

Maar ik ben benieuwd wat "we" te horen krijgen als er contact gezocht wordt met de ambassade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Als je ze belt, post hier dan even wat ze zeggen. Ik ben benieuwd naar welke boodschap ze voor Nederlanders hebben die zich aan willen melden en hoe dat proces eruit zou zien.
Lijn is erg druk. Ik zie dat nu ook gemeld op hun Facebook pagina. Zie daar ook een informatie formulier die je kunt invullen. Vind dit wel bijzonder, want ze vragen ook om een VOG welke je uiteraard niet zo maar hebt, en specifiek een paspoort geen ID kaart, welke ook niet iedereen heeft.

Enfin, ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag om meer informatie. Ook specifiek omdat ik in Tsjechië woon, vraag me af of dat verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 17:12

marapuru

db.

AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:39:
[Twitter]

Wat is hier gaande? Iemand die wat uitleg kan geven?
Zeer onhandig, ongewenst en niet fijn als er nu ongecontroleerd allerlei zelfbedachte sancties plaats gaan vinden door scriptkiddies (al ken ik de organisatie niet die hier achter zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Polen wordt echter niet aangevallen maar zou op deze maner zijn grondgebied ter beschikking stellen om Russische troepen aan te vallen. De NAVO zou hetzelfde reageren, daar kun je toch niet over twisten?

[...]
Dat maakt in principe niet uit omdat het VN handvest collectieve verdediging toestaat. Polen mag met haar vliegvelden doen wat zij willen zolang dat niet in strijd is met de lokale of internationale rechtsorde. En dat is het niet.

Het faciliteren van een illegale oorlog is dat wel, dus de situatie met Belarus is niet te vergelijken.

Maar ik zie dat je nu iets meer richting de 'reactie' gaat, laat ik daar kort over zijn, het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten wat Putin ergens van vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:02:
[...]

[...]

De VN-Veiligheidsraad besluit voor zover ik weet tot een VN-vredesmissie, Rusland kan daar alle plannen vetoën, zoals andere landen in het verleden ook hebben gedaan, Maar ik denk dat Oekraïne ook niet zit te wachten op een VN-vredesmissie.
Polen kan toch gewoon zeggen: "Die vliegtuigen?! Nooit gezien. Die wapens?! Die hebben wij niet geleverd" Dat is toch hoe dat werkt bij Putin? :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ambassadors and diplomats leave while Russia's foreign minister Sergei Lavrov (on screen) addresses with a pre-recorded video message at the 49th session of the UN Human Rights Council at the European headquarters of the United Nations in Geneva, Switzerland, on March 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS6rKFlFsy-EPQahmBu6d58dGyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGK7v2eFov9aZ11xkdoRAVE0.jpg?f=fotoalbum_large

dat ze uberhaupt die Lavrov video laten zien vind ik al erg bijzonder

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Russia Today en Sputnik zijn inmiddels niet meer beschikbaar in de EU op Youtube. Ik vind dat zo betuttelend. Wat dat betreft vind ik de Amerikanen op dit vlak beter, die zijn veel terughoudender met het blokkeren van content voor Amerikanen. In Europa wordt toch te vaak gedacht dat het volk weggehouden moet worden van "slechte" invloeden en opgevoed moet worden. Dat we andere landen vervolgens bekritiseren voor het blokkeren van content komt dan cynisch over.
[Twitter]
Je weet niet hoeveel shit in de hersenpannen lekt hier in Europa. Het is nu aardig duidelijk geworden welke 5e colonne hiermee geschapen is.
Het is alsof je geen Story meer mag citeren op de Universiteit. Betuttelend? Wat je wilt. Maar het zijn domweg propagandakanelen, waar het woord 'oorlog' niet genoemd mag worden en het woord 'invasie' verregaande consequenties heeft voor je nieuwsstation. Dit soort shit doet überhaupt geen moeite om de waarheid te vertellen, dus het is alleen maar schadelijk.

Ik voel alvast een verkeerde vergelijking aankomen van andere gebruikers, maar voordat je shit gaat tikken: denk even na over het verschil vrije pers (die af en toe er naast zit met zelfreinigend vermogen vs propagandakanaal). En ja die propaganda werkt, het is niet onschuldig. Het is automutilatie om deze raketten van cognitieve oorlogsvoering ongehinderd door te laten. En die raketten zijn op jouw gericht. Met 10 varianten van het zelfde nieuws, met de hoop dat er een variant bij zit waarvan jij zegt: mss hebben ze hier een punt. Het is zelfoverschatting dat je ongevoelig bent voor fake news.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:06:
[...]

NRC schrijft erover:
Maandagochtend hadden al ruim tweehonderd Nederlanders zich aangemeld, zegt diplomaat Lysenko, onder wie mensen met een Oekraïense of bijvoorbeeld een Poolse achtergrond. Hij heeft geen idee welke bijdrage zij precies moeten leveren. „We wachten nog op instructies uit Kiev. Voor nu houden we de telefoongesprekken kort en registreren we hun gegevens.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:47
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:10:
Elke hip seminar heeft anno 2022 een mislukt 'comedy blokje'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Lijn is erg druk. Ik zie dat nu ook gemeld op hun Facebook pagina. Zie daar ook een informatie formulier die je kunt invullen. Vind dit wel bijzonder, want ze vragen ook om een VOG welke je uiteraard niet zo maar hebt, en specifiek een paspoort geen ID kaart, welke ook niet iedereen heeft.

Enfin, ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag om meer informatie. Ook specifiek omdat ik in Tsjechië woon, vraag me af of dat verschil maakt.
Een Verklaring Omtrent Gedrag, voordat je die hebt is deze oorlog allang vergeten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:58
Morgen waarschijnlijk 2e ronde onderhandelingen:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:10:
Ambassadors and diplomats leave while Russia's foreign minister Sergei Lavrov (on screen) addresses with a pre-recorded video message at the 49th session of the UN Human Rights Council at the European headquarters of the United Nations in Geneva, Switzerland, on March 1

[Afbeelding]

Dat is toch niet bijzonder? Die video niet laten zien betekent dat ze censuur gaan roepen. Video uitzenden: doen. Of je de boodschap wil ontvangen laat je vrij...en blijkbaar wil niemand t horen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Borrell spreekt nu hier: https://twitter.com/i/broadcasts/1vOxwygLwPbGB

Ben blij hoe de saamhorigheid van Europa nu wordt onderschreven door hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

YouTube: Watch live: Ursula von der Leyen and President Zelenskyy address the...

Ursula von der Leyen and President Zelenskyy address the European Parliament

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dutchy88 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:13:

[Embed]
Ja... "onderhandelingen" UA heeft een mes op de keel...want de gevechten gaan gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[Twitter]
Je weet dat dit Amerikaanse bedrijven zijn? Ik denk dat ze het doen om ons te beschermen tegen de propaganda omdat het strijdveld zich hier afspeelt, in Europa. In Amerika is niets aan de hand. Verder komt er weinig soeps uit RT (Sputnik kan ik niets over zeggen). Ik kan me niet herinneren daar ooit iets objectief interessants te hebben gelezen. Is gewoon een uitlaatklep van de Russische propaganda machine. En die mag wat mij betreft een kopje kleiner gemaakt worden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
GieltjE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Ze hebben telegram backup: https://t.me/OSINTUkrain2, op bijden zie ik nog geen berichten dus vermoed dat er iets meer aan de hand is.
Telegram was bezig dit soort channels aan banden te leggen door te veel fake news. Ze hadden al gezegd uit te gaan wijken naar een ander platform mocht dat gebeuren. Dat moment lijkt nu hier te zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:58
Vorkie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Ja... "onderhandelingen" UA heeft een mes op de keel...want de gevechten gaan gewoon door.
Uiteraard, maar dat is nog geen reden om de diplomatieke gesprekken uit de weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hehe hij zit aan de andere kant van de plas maar of dit een goed idee is .... :X
Er zijn maar een paar verdwaalde stingers nodig die even afwachten op een start of landing.

Waarschijnlijk heeft hij na zijn encounter met Musk weer dollar tekens in de ogen...

https://www.businessinsid...ts-twitter-account-2022-2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
[Twitter]
Haha wat?
Amerikanen zijn letterlijk schoolboeken aan het verbieden/verbranden.
Het land van het verbod op kindersuprise eieren :D

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 01-03-2022 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]
Ik ben benieuwd, welke wereld van TV en internet content hebben we hier in NL geblokkeerd omdat we betuttelend zijn en de VS niet?
(buiten dus nu dus RT en Sputnik, en we hebben in NL de blokkade van de Piratebay denk ik?)

De VS heeft ongeveer alles verboden met naakt op tv, dus die staan al 1-0 voor met betutteling :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 01-03-2022 13:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Een Verklaring Omtrent Gedrag, voordat je die hebt is deze oorlog allang vergeten :X
VOG kan heel snel gaan dat verschilt enorm per gemeente en per doel. Verder is logisch dat je een geldig paspoort nodig hebt. Je verlaat immers de EU, daar geldt een Europees ID niet.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
[...]

VOG kan heel snel gaan dat verschilt enorm per gemeente en per doel. Verder is logisch dat je een geldig paspoort nodig hebt. Je verlaat immers de EU, daar geldt een Europees ID niet.
Ik had na mijn online aanvraag vorige maand binnen een uur de bevestiging en 1 of 2 dagen later het document in de bus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dutchy88 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:13:

[Embed]
Dit is toch ook gewoon voor de show? Beide partijen kunnen moeilijk verkopen dat ze niet willen onderhandelen, maar in feite gaan ze toch niet tot een overeenkomst komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Ik ben benieuwd, welke wereld van TV en internet content hebben we hier in NL geblokkeerd omdat we betuttelend zijn en de VS niet?
(buiten dus nu dus RT en Sputnik, en we hebben in NL de blokkade van de Piratebay denk ik?)

De VS heeft ongeveer alles verboden met naakt op tv, dus die staan al 1-0 voor met betutteling :)
Waar heb je het over? Ik zit in Nederland. rt.com en thepiratebay.org werkt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:01
Student uit India omgekomen. Volgens mij één van de landen die nog wel enigszins vriendelijk is richting Poetin.
Russische terroristen schoten vandaag cynisch op de civiele infrastructuur van Charkov. Daarbij kwam een ​​buitenlandse student om het leven. De jongen was een Indiaas staatsburger. Dat heeft de woordvoerder van het Indiase ministerie van Buitenlandse Zaken Arindam Bagchi bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Thomas schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Dit is toch ook gewoon voor de show? Beide partijen kunnen moeilijk verkopen dat ze niet willen onderhandelen, maar in feite gaan ze toch niet tot een overeenkomst komen?
Rusland wil geen guerrilla-oorlog, en heeft een achterban waar ze mee moeten dealen. Die sancties en isolatie binnen no-time is ongekend. Als ze Oekraine veroveren, is het de vraag hoe ze de situatie handhaven en wat voor effort dit kost (ook met andere gebieden). Ook is het huidige beeld niet goed voor de staat en kracht van het leger.

Oekraine wil overleven en hun vrijheid.

Hoe langer het duurt, hoe lastiger Oekraine het heeft, maar sterker uit de strijd kan komen als ze overleven. Maar ook hoe lastiger het verhaal voor Poetin maakt.

Met de aanvallen en positie wil Rusland een sterkere onderhandelingspositie hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 01-03-2022 13:25 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
Thomas schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Dat weet je niet. Maar niet geschoten is altijd mis, en je weet nooit met wat voor aanbod de tegenpartij komt. Naarmate de oorlog verder ettert veranderen uitgangspunten natuurlijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Yep verschilt per doel, verschillende screenings hebben andere looptijd. De naam van de screening zegt weinig over de omvang of tijdsbestek.

[ Voor 192% gewijzigd door Jerie op 01-03-2022 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 19:41
Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Wellicht offtopic, maar voor mijn nieuwe baan heb ik vorige week nog een VOG aangevraagd (door mijn werkgever dat wel, maar moest de aanvraag zelf bevestigen). Twee werkdagen later zat ie bij mijn in de brievenbus. Was zelf verbaasd dat het zo snel ging...

Edit: Spuit11, topic gaat snel :o

[ Voor 11% gewijzigd door Hompu op 01-03-2022 13:27 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1498634962123345923]
Goed teken. We zien het aantal vernietigde/achtergelaten voertuigen snel oplopen. Precieze impact op beschikbare materieel kan ik niet inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Heeft er iemand inzage in hoe het financieel nu verloopt voor Rusland? Beurzen, oligarchen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:23:
Student uit Indië omgekomen. Volgens mij één van de landen die nog wel enigszins vriendelijk is richting Poetin.
[Twitter]

[...]
India doet veel handel, en daar zit China ook nog bij.

Wel zeer triest, van een Indier waar ik mee werk
I feel bad for people too. We are seeing videos of Ukraine border police tormenting Indian citizens trying to leave Ukraine, because India has remained neutral in their stance
Zijn broer zit in Ukraine met 2 kleintjes. Nu al weinig eten en kunnen geen kant op. Leven in een bomkelder

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 01-03-2022 13:26 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat het vooral verschilt per doel, wil je medewerker spoelkeuken worden bij het ministerie dan zal het wellicht sneller gaan als dat je als vrijwillig soldaat Russen wilt afknallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43
tiswat schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:25:
Heeft er iemand inzage in hoe het financieel nu verloopt voor Rusland? Beurzen, oligarchen etc
De aandelenbeurs in Moskou blijft in ieder geval tot 5 maart dicht, vanwege de onrust op de Russische financiële markten door de oorlog in Oekraïne.

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...financiele-markt-a4095092

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 01-03-2022 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik volg dit een beetje: https://www.xe.com/curren.../?from=EUR&to=RUB&view=1W

Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij zie je telkens pogingen van het regime om de Roebel te stabiliseren, waarna het langzaam weer omhoog kruipt.

Maar ik ben erg benieuwd naar duiding van iemand die er echt verstand van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij zie je telkens pogingen van het regime om de Roebel te stabiliseren, waarna het langzaam weer omhoog kruipt.

Maar ik ben erg benieuwd naar duiding van iemand die er echt verstand van heeft.
Dat is dan alsnog kunstmatig omhoog houden lijkt me?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 19:27

H.Boss

Hugo Boss

Kan iemand mij concreet vertellen, op basis van bronnen, waar dit allemaal naartoe gaat?

Onderhandelingen zullen ze niet uitkomen, zolang Ukraine geen EU of NAVO lid is vecht Europa niet zozeer voor Ukraine heb ik het idee.

Want ik denk dat als Rusland en Ukraine in het zuiden van Afrika lagen dat de EU er niks om gaf en natuurlijk wel wat geld toestuurde voor hulp. Maar meer ook niet.

Ze zien het meer een bedreiging van het stabiele leven in Europa. Dus eigen belang.

Maar mocht ik geen gelijk hebben zou dan iemand dit kunnen ontkrachten met feiten? Ben namelijk oprecht geïnteresseerd.

En ook waarom deze oorlog dan anders zou zijn dan die van andere landen. Waar bijv. bij de vijand niet zo’n dergelijk pakket aan sancties is opgelegd op allerlei vlakken.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19
HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Ik had na mijn online aanvraag vorige maand binnen een uur de bevestiging en 1 of 2 dagen later het document in de bus :).
offtopic:
Lol, mijn (NATO) Cosmic Top Secret klarering duurde iets langer kan ik vertellen ;) (al is dat alweer 10 jaar geleden).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
eborn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:27:
[...]

De aandelenbeurs in Moskou blijft in ieder geval tot 5 maart dicht, vanwege de onrust op de Russische financiële markten door de oorlog in Oekraïne.

Er wordt morgen om 6:00 GMT toch meer info gegeven wanneer hij weer open gaat?
Je artikel zit achter een paywall *ahum* dus je bron is niet leesbaar.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik denk dat de roebel een goeie indicatie is...

Tenzij hij nog meer troepen naar Ukraïne wil sturen en daarmee zijn eigen land verder open legt, zie ik niet hoe hij de invasie kan volbrengen zonder nog krachtigere wapens in te zetten. Hij heeft straks geen rooie rotcent meer en de bevolking had het al niet breed.

Maar even een stapje verder gedacht, hoe nu verder? Stel dat de invasie met een 'sisser' afloopt (te definiëren als een overeenkomst, terugtrekking etc) wat gaat Poetin dan onderhandelen met de rest van de wereld? Onder welke voorwaarden mag hij weer handelen en reizen? Of gaat hij dreigen 'handel met mij, OR ELSE' ? Niemand gaat onder dreiging van nukes handel drijven denk ik. Aftreden heeft weinig zin, denk ik. Dan blijft hij achter de schermen stiekem aan de touwtjes trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Niet echt verstand ervan, maar het kan ook zo zijn dat mensen die short in de roebel zitten elke gelegenheid grijpen om deze te sluiten en de winsten binnen te halen. Wie weet is er straks helemaal geen markt meer om in te handelen en blijven ze zitten met posities die ze niet kunnen sluiten en waardeloos worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

H.Boss schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:28:
Kan iemand mij concreet vertellen, op basis van bronnen, waar dit allemaal naartoe gaat?

Onderhandelingen zullen ze niet uitkomen, zolang Ukraine geen EU of NAVO lid is vecht Europa niet zozeer voor Ukraine heb ik het idee.

Want ik denk dat als Rusland en Ukraine in het zuiden van Afrika lagen dat de EU er niks om gaf en natuurlijk wel wat geld toestuurde voor hulp. Maar meer ook niet.

Ze zien het meer een bedreiging van het stabiele leven in Europa. Dus eigen belang.

Maar mocht ik geen gelijk hebben zou dan iemand dit kunnen ontkrachten met feiten? Ben namelijk oprecht geïnteresseerd.

En ook waarom deze oorlog dan anders zou zijn dan die van andere landen. Waar bijv. bij de vijand niet zo’n dergelijk pakket aan sancties is opgelegd op allerlei vlakken.
Dit is interessnt om te lezen om een bredere blik te houden: https://www.aljazeera.com...russia-invasion-criticism

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
@H.Boss dat weet echt niemand. En iedereen die zegt van wel, liegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

beurzen zijn de hele week gesloten in Rusland, maar de handel kan je nooit helemaal stilleggen.Om een kleine inruk te geven, Sberbank stond begin deze maand op 15 dollar en nu op 0.91 dollar.

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:45
eborn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Voor die datum moet de overwinning uitgesproken zijn en dan kan in alle rust de beurs open :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

B_FORCE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Dat is dan alsnog kunstmatig omhoog houden lijkt me?
Dat probeert men uit alle macht te doen. Beurs dicht houden, buitenlanders verbieden om hun assets te verkopen, etc.

Iets anders:

Interessant draadje over onderschepte communicatie bij Kyiv en Charkiv van het Russische leger. Over doden, gewonden, slechte coördinatie, etc. Bevestigt het bestaande beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

mrc4nl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:30:
[...]

beurzen zijn de hele week gesloten in Rusland, maar de handel kan je nooit helemaal stilleggen.Om een kleine inruk te geven, Sberbank stond begin deze maand op 15 dollar en nu op 0.91 dollar.
Dus nu een goed moment aandelen in rusland te kopen?

Ik zou trouwens geld betalen om een glimp op te vangen van wat er nu in zijn hoofd afspeelt. Ik heb ergens zo'n idee dat hij rood aanloopt en met zaken aan het smijten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Dat probeert men uit alle macht te doen. Beurs dicht houden, buitenlanders verbieden om hun assets te verkopen, etc.

Iets anders:
[Twitter]
Interessant draadje over onderschepte communicatie bij Kyiv en Charkiv van het Russische leger. Over doden, gewonden, slechte coördinatie, etc. Bevestigt het bestaande beeld.
Ja daar wilde ik al eerder over posten:

Ga naar http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ en dan logbook, dan zie je staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
date     UTC    freq   call           comments                        dxcc country        heard by
--------------------------------------------------------------------------------------------------
20220301 05:04    3305.0 unknown    animal sounds                                           SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 05:04    3305.0 unknown    USB                                                     SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 05:05    8090.0 8090       Heavy Russian communications                            anon00342
20220301 05:23    3305.0 3305       russian chatter jammed by pigs                          rojamb
20220301 05:51   10460.0 10460.00 usb Two russia guys talking                               Dantus
20220301 06:12    7055.1 7055.11    glory to ukraine repeat                                 KOS
20220301 06:47    8087.2 8096       emergency communication RU                              wah
20220301 06:57   14589.8 14140kHz                                                           anon15796
20220301 07:02    8093.0 8090       Russion Military chatter                                asdfdfdsfdds
20220301 07:21   17740.0 17740.00   some speech                                             anon29370
20220301 07:40   14589.8 14150                                                              anon39988
20220301 07:51   14589.8 1618                                                               anon49328
20220301 07:52   14589.8 1618       Call                                                    anon49328
20220301 09:06    1646.0 Pirate Radio  AM use noise reduction Dutch                         SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 09:09    9741.0 9741       faint military chatter                                  UAF
20220301 09:15    8497.0 "L"        repeated in morce code USB                              SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 09:27    9741.0 two way    USB communications                                      SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 09:40   14358.0 CODE-AM-6F                                                         fumal
20220301 09:59    5140.0 Pirate Radio Germany AM music weak sig                             SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:03   27215.0 CB Radio   FM                                                      SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:04   27200.0 CB Radio   FM russian                                              SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:13   28225.1 YN7TEN     Turkey morse code beacon CW      ! YN  Nicaragua        SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:14   28225.1 YM7TEN     Turkey morse code beacon           TA  Turkey           SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:16   10393.8 7055.11                                                            anon03453
20220301 10:20   10460.0 10460 kHz USB Russians Guy Talking                                 Dantus
20220301 10:21   27135.0 CB radio   AM russian use noise reduction                          SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:33    6005.0 CZE/D Radio Pr News in german                                      anon35760
20220301 10:36    1635.0 Pirate radio AM use noise reduction 4.62 kh                        SAM-VK2BVS-SYDNEY
20220301 10:38   10460.0 10460 kHz USB  freebanders or pirates                              Dantus
20220301 10:57    7182.0 DA22WARD                                      DL  Germany          anon05174
20220301 11:09   10460.0 10460.0    Russian                                                 Slava Ukraina!
20220301 11:33    9741.0 9741       rus mils, trying to reach each o                        anon05514
20220301 11:34   10461.0 10461.05   Russian speakers                                        anon16351
20220301 12:28    9741.0 9741 kHz USB Some Russians Guys talking                            Dantus
20220301 12:30    9741.0 9741       russian mil trying to report his                        anon13616
20220301 12:31   21355.0 21355      OTHR PlutoII BW20kc PRF50                               Kurri12/DL

Blijft lastig te duiden. Zelfde met het WAV bestand dat je linkt, ik spreek de taal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Jerie op 01-03-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz

*knip* wat minder neerbuigend zijn in een reactie helpt

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:49 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
[...]

Als dat zo is, werkt zoiets enkel op zeer korte termijn, om daarna met dubbele kracht erger te worden.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Dus nu een goed moment aandelen in rusland te kopen?
*knip* als je niet offtopic wil gaan, doe het dan ook niet. Voor beursadviezen zijn andere topics

[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:59 ]

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het is koffiedik kijken en een deel gokwerk.

Zelensky heeft het goed voor elkaar gekregen om de aandacht op de radar van iedereen te krijgen.

Neem bijvoorbeeld:
But a handful of key leaders, notably including German Chancellor Olaf Scholz, were reluctant to proceed with some of the harshest proposals. Scholz told reporters on the way into the meeting in Brussels that he wanted to focus on implementing sanctions that had already been approved before enacting new ones.
(...)
Just that quickly, Zelensky’s personal appeal overwhelmed the resistance from European leaders to imposing measures that could drive the Russian economy into a state of near collapse. The result has been a rapid-fire series of developments boosting Ukraine’s fight to hold off the Russian military and shattering the limits on European assertiveness in national security affairs.
Voor de rest koffiedik kijken.
De waarschuwingen door de VS vooraf, die uit bleken te komen?
Oud zeer in de vorm van MH-17?
Koude oorlog die terugkomt, wat sommigen niet vergeten zijn?
Associatieverdrag met Oekraine, wat een rol speelt?
Een aanval, direct aan de grens met de EU?
Het heel zichtbaar maken van wat er precies gebeurd in het land, en de problemen een gezicht geven?
De dapperheid van hem: "Ik blijf hier. Wik heb ammunitie nodig, geen vrije uittocht."?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

B_FORCE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:34:
[...]

Als dat zo is, werkt zoiets enkel op zeer korte termijn, om daarna met dubbele kracht erger te worden.
Vandaar de haast die de Russen hebben iets te bereiken, ze denken dat als dat eenmaal zo is de rest van de wereld zich erbij neer zal leggen zoals bij eerdere stunts.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Eigenlijke resultaat is dat het, voor de houder van de aandelen of obligaties, allemaal niets meer waard is. En dat zal duidelijk worden op welk moment de beurs ook weer open gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:01
Dat weet niemand. In mijn ogen zijn er in grote lijnen 2 opties:
- Rusland wint; Oekraïne wordt geannexeerd en wordt pro-Russisch geregeerd. Wat er daarna gaat gebeuren onder de burgers is natuurlijk maar de vraag.
- Oekraïne wint; Rusland trekt de troepen terug of wordt verslagen. Wat er daarna gaat gebeuren is ook maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Weet iemand of er tekenen zijn van Russische cyberaanvallen op Europese targets in de afgelopen dagen? Er kwam iets langs over windmolens, maar deze werd al gauw ontkracht (door de persoon die het meldde zelfs). Dat was dus niet waar.

Zijn er zichtbare verstoringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:36:
[...]

De waarschuwingen door de VS vooraf, die uit bleken te komen?

[...]
VS zei dat Oekraïne binnen 4 dagen zou vallen. We zitten nu op dag 6.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bschnitz
TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:37:
[...]

- Rusland wint; Oekraïne wordt geannexeerd en wordt pro-Russisch geregeerd. Wat er daarna gaat gebeuren onder de burgers is natuurlijk maar de vraag.
- Oekraïne wint; Rusland trekt de troepen terug of wordt verslagen. Wat er daarna gaat gebeuren is ook maar de vraag.
Jij en ik denken echt heel anders.

Die mensen daar geven nooit op, kan je vergeten.

Het gaat er niet eens meer om wie wint, verloren is er al namelijk.

Het gaat er alleen nog maar om wie Putin stopt, is dat Rusland zelf of de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
Er is een ETF waar je redelijk kan zien wat het sentiment op de beurs is.
iShares MSCI Russia ADR/GDR UCITS ETF USD (Acc)
https://www.ishares.com/n...i-russia-adrgdr-ucits-etf

Deze staat op een YTD van -74,89% (op 28feb).

[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 01-03-2022 13:41 . Reden: IShares link toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:19
Coldcat schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Dit is interessnt om te lezen om een bredere blik te houden: https://www.aljazeera.com...russia-invasion-criticism
Natuurlijk sympathiseren wij als Europeanen meer met andere Europeanen. En inderdaad, naast gelijkwaardige levensomstandigheden dragen uiterlijke en culturele kenmerken daar aan bij. Wat een verrassing. Daarnaast is dit een oorlog op ons continent tussen relatief geavanceerde tegenstanders waar gedreigd wordt met kernwapens, nogal een verschil.

En hoewel ik bepaalde overeenkomsten wel begrijp, vind ik de timing en relevantie van dit artikel op z'n zachtst gezegd misplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

marapuru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:38:
Weet iemand of er tekenen zijn van Russische cyberaanvallen op Europese targets in de afgelopen dagen? Er kwam iets langs over windmolens, maar deze werd al gauw ontkracht (door de persoon die het meldde zelfs). Dat was dus niet waar.

Zijn er zichtbare verstoringen?
Verstoringen niet, maar ik lees hier wel een stijging aan hackingattempts.....

Hacking attempts van rusland

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:37:
[...]

OP zei op basis van bronnen.

Maar OK, ik denk dat er nog wel meer mogelijkheden zijn dat win/verlies (voor zover je een oorlog kunt winnen). Wapenstilstand. Verdrag. Totale nucleaire oorlog. Een escalatie van de oorlog waarbij EU wordt betrokken. Een escalatie van de oorlog waarbij VS wordt betrokken. Een escalatie van de oorlog waarbij CN wordt betrokken. Een gigantische genocide waardoor de VN in actie komt (niet erg waarschijnlijk...).

Pagina: 1 ... 70 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid