H.Boss schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:28:
Kan iemand mij concreet vertellen, op basis van bronnen, waar dit allemaal naartoe gaat?
Want ik denk dat als Rusland en Ukraine in het zuiden van Afrika lagen dat de EU er niks om gaf en natuurlijk wel wat geld toestuurde voor hulp. Maar meer ook niet.
Het is koffiedik kijken en een deel gokwerk.
Zelensky heeft het goed voor elkaar gekregen om de aandacht op de radar van iedereen te krijgen.
Neem bijvoorbeeld:
But a handful of key leaders, notably including German Chancellor Olaf Scholz, were reluctant to proceed with some of the harshest proposals. Scholz told reporters on the way into the meeting in Brussels that he wanted to focus on implementing sanctions that had already been approved before enacting new ones.
(...)
Just that quickly, Zelensky’s personal appeal overwhelmed the resistance from European leaders to imposing measures that could drive the Russian economy into a state of near collapse. The result has been a rapid-fire series of developments boosting Ukraine’s fight to hold off the Russian military and shattering the limits on European assertiveness in national security affairs.
Voor de rest koffiedik kijken.
De waarschuwingen door de VS vooraf, die uit bleken te komen?
Oud zeer in de vorm van MH-17?
Koude oorlog die terugkomt, wat sommigen niet vergeten zijn?
Associatieverdrag met Oekraine, wat een rol speelt?
Een aanval, direct aan de grens met de EU?
Het heel zichtbaar maken van wat er precies gebeurd in het land, en de problemen een gezicht geven?
De dapperheid van hem: "Ik blijf hier. Wik heb ammunitie nodig, geen vrije uittocht."?