De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Het Neo-Nazi verhaal heeft in tegenstelling tot veel andere fabeltjes uit Rusland nog wel enige basis: het Azov Battalion. Maar een eenheid die voor een deel uit neo-nazi's bestaat en ook met nazi emblemen dweept. Ze worden vooral gezien als Useful Idiots volgens mij.

Maargoed, er hoeft maar ergens een nazi symbool of Oekraiense vertaling van Mein Kampf op te duiken en de hele kudde Russische propagandisten duikt er op met ZIE JE WEL! ZIE JE WEL!!!
Ik bedoel, Zelensky wil zelfs gevangen vrijlaten om hen te laten vechten voor hun land. Het gaat echt hard tegen hard, dan heb je iedereen nodig, ook al ben je het politiek niet met ze eens (Zelensky is zelf Joods dus ik betwijfel dat-ie verliefd is op Azov). Azov schijnt in Mariupol gestationeerd te zijn, die stad is volledig omsingeld. Dus vraag me af hoe het met ze gaat, of die runen een beetje helpen enzo, zeg maar. 7(8)7

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Andyk125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de paus nog niks van zich heeft laten horen. Rusland is voor een groot deel christen in las ergens voor meer dan 80%. We kunnen natuurlijk wel zeggen waarom moet je er een geloof bij betrekken, maar juist omdat dit nog wel een grote impact kan hebben over hoe de Russische bevolking over deze oorlog denkt. Niet dat de oproep voor de oorlog veel zin heeft gehad, maar je weet het maar nooit.
De Paus in het Vaticaan wordt niet als leider gezien van de orthodoxe kerk en niemand die zich daar in Rusland veel van aan zou trekken. Dat kan je net zo goed de Dalai Lama vragen, die maakt net zoveel indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:39
_Eend_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Het Neo-Nazi verhaal heeft in tegenstelling tot veel andere fabeltjes uit Rusland nog wel enige basis: het Azov Battalion. Maar een eenheid die voor een deel uit neo-nazi's bestaat en ook met nazi emblemen dweept. Ze worden vooral gezien als Useful Idiots volgens mij.

Maargoed, er hoeft maar ergens een nazi symbool of Oekraiense vertaling van Mein Kampf op te duiken en de hele kudde Russische propagandisten duikt er op met ZIE JE WEL! ZIE JE WEL!!!
Het heeft zeker een basis, net zoals dat wij bauded en Wilders hebben. Nog steeds geen reden om Nederland aan te vallen.....

Ik zeg al, wat mij betreft moeten we deze loopholes tegen ze gebruiken zodat ze stoppen.

Wij zouden ook Oekraïne kunnen aanvallen en zuiveren van deze nazi's, je kan ze herkennen aan het Z teken maar dat laatste zeggen we natuurlijk niet :p

BS bevecht je niet met logica als deze met opzet misbruikt wordt. In dat scenario vecht je met BS terug.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Speltip 14: doe geen linkdrop, leg uit waarom dit 'oei' is

En, als je de embed tag gebruikt kan iedereen zien wat je bedoelt:

Lavrov zinspeelt erop dat de Ukraine de beschikking over kernwapens zouden kunnen krijgen omdat het legitimeert dat Rusland ze inzet, ermee dreigt of andere mate van geweld (tegen burgers, ongetwijfeld) gaat inzetten.

Rusland is nog niet zover dat ze nadenken over een plan-b waarin ze Ukraine met rust laten. En ik denk dat de internationele gemeenschap steeds verder zal gaan om te voorkomen dat Putin erin kan slagen. Er is dan een steeds groter risico op een all-out oorlog, maar kan net zo goed ineenstorten gezien de berichten die ons blijven bereiken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Kunnen we ons aub een beetje inhouden over wie het grootste oorlogstuig heeft en hoe we dat inzetten? De slow-chat hierover draagt bijzonder weinig bij aan het topic.

Voor inhoudelijker discussie daarover: Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-09 17:03
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:03:
Is Team OSINT op Telegram gestopt met rapporteren? Ik zie geen nieuwe updates meer.
Dit is hun back-up: https://www.gettr.com/user/warinukraine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
@WarinUkraine hasn't posted yet
Ook niets? Of zie ik ze niet zonder app?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Inmiddels loopt in Berlijn Ruptly leeg, een Russisch persbureau. Medewerkers trekken de verdraaiingen niet meer en zijn ziek, of nemen ontslag:

https://www.reuters.com/w...aine-invasion-2022-02-28/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de paus nog niks van zich heeft laten horen.
Misschien kom je nooit op de website, maar je kan ook bij de nieuwsdienst van het Vaticaan kijken natuurlijk.
Hier is de link naar alle artikelen over Oekraïne: https://www.vaticannews.v...uoghi.Europa.ucraina.html

En hier een aantal individuele artikelen:
https://www.vaticannews.v...rs-yemen-syria-ethio.html
https://www.vaticannews.v...a-war-telephone-call.html
https://www.vaticannews.v...s-to-russian-embassy.html
https://www.vaticannews.v...an-forum-ukraine-war.html

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Yucon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Om even het false flag aspect te parkeren en naar de praktische kant te kijken.. die hellfires klinken leuk maar wat dacht je dat het kost om 60km met dergelijke slimme wapens om te ploegen? Dat is bijna geen doen.
Je hoeft ook maar hier en daar een klein deel te pakken. Je gaat geen 60km kunnen bombarderen en je hebt elders ook nog problemen die waarschijnlijk dringender zijn.

Strategisch wat punten pakken kan dagen tijd opleveren. Wegen die vrij gemaakt moeten worden, of eenheden die over onverharde grond er langs moeten. Kost allemaal extra tijd, en dus extra resources. Met grof geweld ga je het niet winnen van zo een groot leger, maar alles om extra tijd te winnen, grote groepen op te breken, resources te kosten, supply lines kapot te maken en het moraal zo laag mogelijk te houden is wat hier nu het beste is.

Rusland is ook flink bezig om met hun oorlogsmisdaden het moraal kapot te krijgen. Civiele doelen bombarderen is heel effectief, en het doel daar is ook om de Oekraïne te dwingen zich over te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

Ze hebben telegram backup: https://t.me/OSINTUkrain2, op bijden zie ik nog geen berichten dus vermoed dat er iets meer aan de hand is.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
GieltjE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Ze hebben telegram backup: https://t.me/OSINTUkrain2, op bijden zie ik nog geen berichten dus vermoed dat er iets meer aan de hand is.
Ja die had ik ook al gejoind, ook niets te zien. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
ErikT738 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Wat gaat Putin doen? Poolse vliegvelden bombarderen en de NAVO actief het conflict in slepen? We kunnen simpelweg nooit toegeven aan een dreiging met kernwapens, want zodra we dat doen dan geven we Putin een vrijbrief om de hele wereld te veroveren. De Baltische staten worden aangevallen? Ja maar kernwapens... Rusland valt Polen binnen? Ja maar kernwapens... Amsterdam is omsingeld? Ja maar kernwapens...
poetin kan de hele wereld niet veroveren. Wat er nu gebeurt laat alleen al zien dat ze niet eens 1 land kunnen veroveren (ook niet raar vanwege aantal redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
bulle bas schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:11:
Inmiddels loopt in Berlijn Ruptly leeg, een Russisch persbureau. Medewerkers trekken de verdraaiingen niet meer en zijn ziek, of nemen ontslag:

https://www.reuters.com/w...aine-invasion-2022-02-28/
Niet heel raar, als Rus (of werknemer van een Russisch bedrijf) in west Europa heb je nu een probleem. Je zult waarschijnlijk niet al te positieve blikken krijgen, en afhankelijk van of je wel of niet in Poetin zijn acties gelooft zul je het helemaal gevreten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:59

_Eend_

🌻🇺🇦

Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Ik bedoel, Zelensky wil zelfs gevangen vrijlaten om hen te laten vechten voor hun land. Het gaat echt hard tegen hard, dan heb je iedereen nodig, ook al ben je het politiek niet met ze eens (Zelensky is zelf Joods dus ik betwijfel dat-ie verliefd is op Azov). Azov schijnt in Mariupol gestationeerd te zijn, die stad is volledig omsingeld. Dus vraag me af hoe het met ze gaat, of die runen een beetje helpen enzo, zeg maar. 7(8)7
Ze hebben, van wat ik heb gelezen, het grootste gedeelte van hun tijd doorgebracht in de Donbas, dus ze hebben in de afgelopen jaren al aardig wat actie gezien. En met mijn reactie wilde ik niet de indruk wekken dat ik Oekraïne veroordeel voor die eenheid, ik begrijp waarom ze die toko hebben. Ze hebben ze die jaren goed bezig gehouden, en waarschijnlijk de nazi-wappies een beetje gecentreerd gehouden daarmee.

Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds een vieze smaak in mijn mond krijg als ik aan die eenheid denk.
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Het heeft zeker een basis, net zoals dat wij bauded en Wilders hebben. Nog steeds geen reden om Nederland aan te vallen.....

Ik zeg al, wat mij betreft moeten we deze loopholes tegen ze gebruiken zodat ze stoppen.

Wij zouden ook Oekraïne kunnen aanvallen en zuiveren van deze nazi's, je kan ze herkennen aan het Z teken maar dat laatste zeggen we natuurlijk niet :p

BS bevecht je niet met logica als deze met opzet misbruikt wordt. In dat scenario vecht je met BS terug.
Dat is wat ik bedoelde. Een uiterst zwakke basis, welk land heeft geen neo-nazi's? Rusland heeft ook zijn eigen kleine snorren scene. Zelfs Israel heeft zo'n clubje gehad.. En als land in oorlog zou je wel echt gek moeten zijn om een ervaren eenheid de deur te wijzen. Daarom gebruikte ik ook de term Useful Idiots :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:47
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:14:
Ja die had ik ook al gejoind, ook niets te zien. Vreemd.
Zijn gewoon nog op Twitter hoor: https://mobile.twitter.com/Osinttechnical

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

pro_6or

amateur_60r

Andyk125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Ja door de drukgolf, je ziet toch echt dat de inslag op de weg is, scrol maar naar beneden in die link.
Dat denk ik niet, je ziet duidelijk een gat in een aantal verdiepingen, dat lijkt me een 2e raket die dus een meter of 10 naast de andere is ingeslagen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Qwerty-273 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Misschien kom je nooit op de website, maar je kan ook bij de nieuwsdienst van het Vaticaan kijken natuurlijk.
Hier is de link naar alle artikelen over Oekraïne: https://www.vaticannews.v...uoghi.Europa.ucraina.html

En hier een aantal individuele artikelen:
https://www.vaticannews.v...rs-yemen-syria-ethio.html
https://www.vaticannews.v...a-war-telephone-call.html
https://www.vaticannews.v...s-to-russian-embassy.html
https://www.vaticannews.v...an-forum-ukraine-war.html
Nee daar kijk ik inderdaad nooit naar als atheist. Het ging mij ook meer om de berichten in de mainstream media en niet die enkel en alleen gerelateerd zijn aan het christendom of het Vaticaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
backupdevice schreef op Tuesday 1 March 2022 @ 11:45:
Oei 🙁

https://twitter.com/reuters/status/1498609056910561286?s=21

Voor de volgende keer: gebruiken even de embed tag om de tweet te delen en ligt toe wat het bijdraagt aan de discussie.

En Lavrov vertelt niet altijd de waarheid ;)
Ik hoop niet dat Putin deze onzin misbruikt om zo straks een reden te hebben om Putin op de rode knop te laten drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 02-10 13:52

Saffie_time

Why use this? 42!

LOTG schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Niet heel raar, als Rus (of werknemer van een Russisch bedrijf) in west Europa heb je nu een probleem. Je zult waarschijnlijk niet al te positieve blikken krijgen, en afhankelijk van of je wel of niet in Poetin zijn acties gelooft zul je het helemaal gevreten hebben.
Ik mag toch hopen dat we hier wel een onderscheid kunnen maken tussen Russen die in het westen werken en leven en de personen waar sancties tegen lopen?
En dus niet de ' gewone Rus' over 1 kam gaan scheren als Poetin en zijn volgelingen?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Oopsie, na hun hacker manual lek hebben ze weer een probleempje bij Conti.... Alle afleiding en tijdsverspilling is nuttig als je een mogelijk doelwit bent in het Westen :-)

https://www.bleepingcompu...after-siding-with-russia/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:52
Videoreportage journalist op rampplek Kharkiv: https://twitter.com/danriversitv/status/1498612647729811461

[ Voor 3% gewijzigd door martwoutnl op 01-03-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Dat denk ik niet, je ziet duidelijk een gat in een aantal verdiepingen, dat lijkt me een 2e raket die dus een meter of 10 naast de andere is ingeslagen.
Hier nog een paar foto's, er is een stuk van het gebouw afgeslagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 16:35

Saven

Administrator

Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Ik ben het volledig met je eens. Ik vind ook dat Rusland met dezelfde tactiek geweerd moet worden als waarmee zij bijvoorbeeld de Krim hebben bezet. Alles blijven ontkennen. Al laten ze Sietze de Friese F16 piloot daar op de staatstelevisie zien die in het Fries uitlegt dat ie neergeschoten is, al staande naast z'n neergehaalde F16.. ontkennen en blijven ontkennen. Maar helaas ben ik bang dat "we" daar te soft voor zijn.
Precies dit wordt naar verwachting de ondergang van "het westen". Anderen met de vinger toewijzen en onszelf moreel superieur achten. China en Rusland de lachende derde. Die pakken alles waarvan wij afstand doen omdat we *iets* niet meer bij onze normen en waarden vinden passen. En natuurlijk zwakke taal, alsof iemand "onze defensie" ook maar een beetje serieus neemt :+
*knip* deze memes doen we hier niet aan, idem voor insinuaties over geslacht van deze of gene ministers en de invloed daarvan op beleid

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Saffie_time schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Ik mag toch hopen dat we hier wel een onderscheid kunnen maken tussen Russen die in het westen werken en leven en de personen waar sancties tegen lopen?
En dus niet de ' gewone Rus' over 1 kam gaan scheren als Poetin en zijn volgelingen?
Je weet toch hoe dat werkt?

Denk maar zoals een bepaalde groep het ziet: elke vluchteling is slecht.

Dat gebeurt nu met Russen (en natuurlijk Oekraïense mensen, want “weinig huizen”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik vraag mij ondertussen nog een paar dingen af
- Hebben we al iets gehoord van Noord-Korea? Kunnen we een reactie van ze verwachten?
- Waar zijn de nucleaire subs van Rusland? Niemand die dat weet.. beangstigend? Een beetje.
- Zijn er al berichten van mensen die de rest van het Russische leger monitored? Wat gebeurd daar momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Fr33z schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:15:
[...]

poetin kan de hele wereld niet veroveren. Wat er nu gebeurt laat alleen al zien dat ze niet eens 1 land kunnen veroveren (ook niet raar vanwege aantal redenen)
Als ze full force gaan is Oekraïne zo overgenomen natuurlijk. Maar ja, kost nog al veel geld en Russische levens, en als er geen gebouw meer overeind staat heb je er ook weinig aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Op Nu.nl staat dat Poetin uiteraard alles ontkent. Er zijn geen raket aanvallen en vacuumbommen gebruikt door Rusland. Dat zijn "nationalistische groeperingen".

Nee, uiteraard. Uit het niets zijn daar mensen met Russisch spul die civiele doelen aan zijn gaan vallen.

Hij heeft wel weer eerlijk aan dat hij gewoon door gaat tot hij zijn zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
stevige woorden van Boris Johnson

UK Prime Minister Boris Johnson said Tuesday that Russia’s invasion of Ukraine is worse than he expected it to be, adding that Europe is now witnessing an “unfolding disaster.”

“I’m afraid to say that the tragedy that we predicted has come to pass and, if anything, it is worse than our predictions. We are seeing an unfolding disaster in the European continent,” Johnson said.

bron: CNN

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Saven schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:20:
[...]

Precies dit wordt naar verwachting de ondergang van "het westen". Anderen met de vinger toewijzen en onszelf moreel superieur achten. China en Rusland de lachende derde. Die pakken alles waarvan wij afstand doen omdat we *iets* niet meer bij onze normen en waarden vinden passen. En natuurlijk zwakke taal, alsof iemand "onze defensie" ook maar een beetje serieus neemt :+

*knip* deze memes doen we hier niet aan, idem voor insinuaties over geslacht van deze of gene ministers en de invloed daarvan op beleid
*knip* gebruik de TR hiervoor

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 13:01

Koppensneller

winterrrrrr

Saven schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:20:
[...]

[ Voor 44% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Saven schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Als ze full force gaan is Oekraïne zo overgenomen natuurlijk.
Dan staan ze vooral full-force in de file.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij de moslims en terrorisme zie je dezelfde spagaat.

Moreel heb je als 'gewone' Rus de plicht om je hier harder tegen uit te spreken dan als 'gewone' Nederlander.

Als je ziet wat Poetin allemaal flikt in Rusland (home rechten e.d.) dan heb je als Rus hier weinig te zoeken als je dat 'begrijpt' of 'niet veroordeelt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
In Sumy zouden Russische soldaten hun voertuigen achter hebben gelaten en zijn gevlucht zie video via https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1498599163122143236

Zag dit als retweet via Lia van Bekhoven die weer een medewerker van BBC News retweette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
Saven schreef op Tuesday 1 March 2022 @ 12:20:
[...]

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:23:
- Hebben we al iets gehoord van Noord-Korea? Kunnen we een reactie van ze verwachten?
Een beetje de voor de hand liggende dingen:
North Korea broke its silence on Russia's invasion of Ukraine on Monday, blaming the "hegemonic policy" and "high-handedness" of the United States and the West.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
TheVMaster schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:26:
[...]
*knip* originele post ging offtopic, deze reactie is daardoor niet meer relevant.

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
Emgeebee schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
[...]

*knip* we stoppen met deze discussie naar aanleiding van een seksistische meme

[ Voor 60% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:20:
[...]

Hier nog een paar foto's, er is een stuk van het gebouw afgeslagen.
[Twitter]
Die foto duid wat mij betreft op een tenminste een 2e raket. De bulk van de schade op het dak zit om de hoek van het plein waar de andere insloeg.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:45
- Waar zijn de nucleaire subs van Rusland? Niemand die dat weet.. beangstigend? Een beetje.
- Zijn er al berichten van mensen die de rest van het Russische leger monitored? Wat gebeurd daar momenteel?
- Noord-Korea heeft in een reactie de schuld volledig bij Amerika gelegd.
- Nucleaire subs zitten verstopt ;) Wat mijn beperkte kennis wel weet is dat er 10 actieve zijn en er nog een hoop in aanbouw zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

LOTG schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
Op Nu.nl staat dat Poetin uiteraard alles ontkent. Er zijn geen raket aanvallen en vacuumbommen gebruikt door Rusland. Dat zijn "nationalistische groeperingen".
Die nationale groeperingen kan kloppen; Wagner groep, huurlingen, Tsjetsjenen, door Rusland gesteunde seperatisten...

Maar zelf doen ze niks.

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 01-03-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Glashelder schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Really?

Beter staan we nog even langer toe dat Rusland in Oekraïne los gaat :)
Ik begrijp je en sta vooralsnog achter alle sancties, maar dit is Poetin zijn oorlog en niet zozeer die van het Russische volk. (Los van de geluiden dat sommige Russen wel degelijk dit alles goed keuren)

Daar gaat het mij om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
Video van burger die de 60+km proberen tegen te houden, kan het bord niet herkennen in de achtergrond maar ze zijn weer verder.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:28:
[...]

[ Voor 57% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02
Die worden goed in de gaten gehouden door onder andere de VS en de UK ;)

Hoeveel SSBN's Rusland operationeel heeft en daadwerkelijk heeft ingezet is echt wel in de hogere regionen bekent.
Tijd geleden gelezen dat ze van de 3 Typhoon's er nog maar 1 operationeel hebben en dat de vervangen voor de Typhoon, Delta III en Delta IV, de Borei nogal tegen problemen aanliep.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
TheGhostInc schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Moreel heb je als 'gewone' Rus de plicht om je hier harder tegen uit te spreken dan als 'gewone' Nederlander.

Als je ziet wat Poetin allemaal flikt in Rusland (home rechten e.d.) dan heb je als Rus hier weinig te zoeken als je dat 'begrijpt' of 'niet veroordeelt'.
Sorry maar ik ga me ook niet extra verdedigen als FvD weer eens een onzinnige uitspraak de wereld in slingert. Er is een reden dat die Russische mensen nu hier zijn denk ik dan maar. Als ze het volledig met hem eens waren en het zo geweldig vonden, dan zaten ze niet hier O-)

De enige die wat moet, is het Kremlin. En die luisteren echt niet naar de Russen die niet in Rusland wonen _O- Dat soort dingen werken alleen (deels) in een democratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
TheGhostInc schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Je zou denken dat als je hier woont je wel weet wat er wel en geen propaganda is, maar toch blijk dat het diep gewortled kan zitten.

Kijk naar China, mensenrechten is daar een vies woord waarvoor je word opgepakt en vervolgens een statement op de nationale TV mag maken met hoe erg je de gevoelens van het Chinese volk gekwetst hebt.

Dan zou je denken dat die mensen een andere visie krijgen als ze in het westen wonen. Toch zie je wanneer bijvoorbeeld Tibet of Taiwan ter sprake komt dat er meteen door een grote groep word ingegrepen als dat niet strookt met het verhaal van de CCP. Plus China die flink geld in buitenlandse propaganda steekt waardoor een hoop bedrijven (en nog erger nieuws media) met centjes de mond gesnoerd word.

Ik zou het dus niet raar vinden als er hier nog russen zijn die vol achter Poetin staan.
Moeten we verwachten dat iedereen dat is? Nee, maar het is een vooroordeel dat lastig is om vanaf te komen in een situatie als deze. Wie weet wat een ander denk, tenzij hij zich er inderdaad letterlijk hard voor uitspreekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
Video van burger die de 60+km proberen tegen te houden, kan het bord niet herkennen in de achtergrond maar ze zijn weer verder.

https://twitter.com/i/status/1498278766774300675
Lees aub de topicregels ook al zijn ze lang. de niet-embedded twitter links zijn echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:58
dierkx36 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Hoe doen ze dat als die subs duiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Kenny_026 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
[...]

[ Voor 43% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Emgeebee schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Ach hou toch op man. Seksistische onzin dit
*knip*
Dat is dus een drogreden voeren.

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
*knip* we gaan niet een discussie voeren over de geschiktheid van iemand aan de hand geslacht

[ Voor 77% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is een beetje het idee an nucleaire subs, dat je niet weet waar ze zijn. Juist zulk soort second strike mogelijkheden zorgen ervoor dat (hopelijk) niemand het idee gaat krijgen dat een nucleaire oorlog te winnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]

Je vergeet een belangrijk ding: oorlog kost geld, als je werkt en belasting betaald aan de Russische staat help je (misschien niet bewust) mee aan het financieren en in stand houden van de oorlog. Dus nee, niet even schuldig als Putin maar ook niet helemaal onschuldig want Rusland is de agressor in de huidige oorlog.

Protesteren + staken totdat Putin omvalt is wat de Rus moet doen. Maar ja dan loopt je eigen leven ineens gevaar. :>

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Kenny_026 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
[...]

[ Voor 55% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
FastFred schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Daar hebben ze vast methodes voor, die Amerikanen en de Britten doen dat volgen van die subs wel wat langer dan vandaag. Die hebben mensen die zitten daarop zeg maar... :+

Maar waarschijnlijk met hulp van satellieten, vliegtuigen, actieve sonar en het fysiek volgen van de subs met andere subs. Ik vermoed ook dat de tactieken van toen niet veel verschillen met nu wanneer, je ze wil inzetten moet je toch op een bepaalde plek zijn om je missie uit te voeren.

[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
dierkx36 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
Over het algemeen weten landen niet van elkaar waar die dingen zijn, zelfs binnen de NAVO vaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:28:
[...]

[ Voor 56% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 13:51 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13

https://twitter.com/i/status/1498278766774300675
Die tweet is van gisteren en volgens mij die video al van zondag

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TIGER1125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Daar hebben ze vast methodes voor, die Amerikanen en de Britten doen dat volgen van die subs wel wat langer dan vandaag. Waarschijnlijk met hulp van satellieten, vliegtuigen, actieve sonar en het fysiek volgen van de subs met andere subs.
Ik denk dat dat vies tegenvalt, die dingen zijn (als ze willen) niet te vinden. Anders moet je toch even met goed bewijs komen dat dat wel zo is imo.

Al twijfel ik nu wel of ze zonder brandstof ergens op de bodem liggen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 01-03-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

De_Bastaard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]
*knip* we gaan niet een discussie voeren over de geschiktheid van iemand aan de hand geslacht
Als zij een militaire strategie moet gaan bepalen, dan gaat het spannend worden.

Maar ze zal prima geschikt zijn om anderen hun werk te laten doen, en zelf de zaken te regelen / organiseren zodat deze anderen hun werk kunnen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TIGER1125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Daar hebben ze vast methodes voor, die Amerikanen en de Britten doen dat volgen van die subs wel wat langer dan vandaag. Waarschijnlijk met hulp van satellieten, vliegtuigen, actieve sonar en het fysiek volgen van de subs met andere subs.
Echt niet. Satellieten en vliegtuigen kunnen echt geen sub in midden van de oceaan vinden. Actieve sonar betekend vooral dat iedereen in een honderd kilometer straal weet waar jij bent, en veel minder dat jij weet waar de ander is.

Het hele punt van subs is dat ze niet zomaar te volgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Jep, want wat doen die? Hetzelfde als zij hebben gedaan: "Boots on the ground!"

Ipv diplomatie en samenwerkingsverbanden O-)
Het zijn juist die generaals die vaak opeens weer een reden zoeken om Bagdad binnen te vallen... Want anders hebben ze geen missie onder hun naam staan, en DAT kan natuurlijk niet :X
Het is belangrijk om die politieke scheiding te hebben denk ik. Iemand die minister is moet diplomatie gebruiken, maar de top van de strijdkrachten mag wel wat ervaring hebben. De een informeert de ander over de mogelijkheden en een advies.

Maar als je iemand op die plek hebt zitten die, zoals vaak komisch in Amerikaanse films gebracht word, op alles actie wil toepassen dan heb je daar de verkeerde zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[Embed]
Volgen mij klopt dit niet, want ik heb precies deze video twee dagen geleden al voorbij zien komen.
Toen ging het over iets heel anders.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Lees aub de topicregels ook al zijn ze lang. de niet-embedded twitter links zijn echt irritant.
Je reageerde niet op mijn posting maar hoe doe je een tweet embedden? Ik kon het niet snel in de FAQ vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Saven schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Precies wat ik bedoel dus ;) In plaats van daadkrachtig opstellen, het maar op <random>isme gooien. Zouden ze in Rusland zich ook druk maken of er genoeg vrouwen aan de top van het leger staan? Of zouden er andere prioriteiten liggen?
Nee, ik wijs je erop dat je redenering onzin is.

Er moet zeker daadkrachtig opgetreden worden, maar dat heeft geen fluit te maken met het geslacht van de minister van defensie. Die link leg jij, en dat is niet al te snugger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zethiel
martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Je reageerde niet op mijn posting maar hoe doe je een tweet embedden? Ik kon het niet snel in de FAQ vinden.
Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Als zij een militaire strategie moet gaan bepalen, dan gaat het spannend worden.

Maar ze zal prima geschikt zijn om anderen hun werk te laten doen, en zelf de zaken te regelen / organiseren zodat deze anderen hun werk kunnen doen.
Dat eerste is wat een minister dus niet doet, dat tweede juist wel... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 19:37

de Peer

under peer review

martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Staat letterlijk in de topicwarning. Makkelijker kunnen we het niet maken. ;)
Lees dus aub de topicregels ook al zijn ze lang.

[ Voor 14% gewijzigd door de Peer op 01-03-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Laatst online: 17:02
FastFred schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Volgen, middels geluid :Y

Zowel met een andere onderzeeër of doormiddel van sonar early warning systemen.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Dat eerste is wat een minister dus niet doet, dat tweede juist wel... ;)
Dat is wat ik bedoel met 'spannend worden'. Grote kans dat dat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
LOTG schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Het is belangrijk om die politieke scheiding te hebben denk ik. Iemand die minister is moet diplomatie gebruiken, maar de top van de strijdkrachten mag wel wat ervaring hebben. De een informeert de ander over de mogelijkheden en een advies.

Maar als je iemand op die plek hebt zitten die, zoals vaak komisch in Amerikaanse films gebracht word, op alles actie wil toepassen dan heb je daar de verkeerde zitten.
Maar het plaatje ging over ministers, niet over onze commandanten der strijdkrachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Sorry maar ik ga me ook niet extra verdedigen als FvD weer eens een onzinnige uitspraak de wereld in slingert. Er is een reden dat die Russische mensen nu hier zijn denk ik dan maar. Als ze het volledig met hem eens waren en het zo geweldig vonden, dan zaten ze niet hier O-)

De enige die wat moet, is het Kremlin. En die luisteren echt niet naar de Russen die niet in Rusland wonen _O- Dat soort dingen werken alleen (deels) in een democratie
Da's een beetje zwart-wit gesteld.

Ik las net over reverse situatie op nos.nl liveblog:
Nederlanders in Rusland voelen zich steeds ongemakkelijker

Vanuit Rusland komen steeds meer geluiden van Nederlanders die niet meer in Rusland willen blijven. Gisteren adviseerde minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken Nederlanders die in Rusland wonen al om het land te verlaten. En vandaag gaat de Nederlandse ambassade in Rusland in gesprek met Nederlanders daar om te kijken naar wat de mogelijkheden zijn.

In de NPO Radio 1-podcast De Dag worden twee Nederlanders geïnterviewd. Ondernemer Jeroen Ketting zegt de afgelopen dagen met veel ongeloof te ervaren. "En ook schaamte", zegt hij. "Ik ben natuurlijk geen Rus en ik sta er absoluut niet achter maar ik heb wel 28 jaar bruggen gebouwd tussen Rusland en het Westen. Ik zet daar nu wel vraagtekens bij. Dat geldt ook voor andere Nederlanders die ik hier spreek. Die vragen zich ook af met wat voor land ze zich al die tijd hebben bezig gehouden."

Ook Pjotr Sauer woont en werkt in Rusland. Hij is journalist voor onder meer de kranten Moscow Times en The Guardian. "Dit is de moeilijkste week van mijn leven. Ik kan het nog steeds moeilijk bevatten dat Rusland, het land waar ik ben opgegroeid, Oekraïne, is binnengevallen. En ook zo gewelddadig. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe Oekraïners zich voelen en dat is duizend keer erger."

Hij begint zich ook zorgen te maken over zijn werk. "We zitten in oorlogstijd, dan wordt het land nog autoritairder", zegt hij. "Het is nu al moeilijk voor Russische journalisten. Zo mag je het woord oorlog niet zeggen. Als je het woord invasie schrijft wordt je medium geblokkeerd. Buitenlandse journalisten mogen nog wel werken, maar ik ben bang dat we ieder moment het land uit worden gezet."

Hij zegt niet te vrezen voor zijn eigen leven. "Ik heb een Nederlands paspoort. Het ergste dat kan gebeuren is dat ik vijf jaar lang geen visum kan krijgen om Rusland binnen te komen." Voor nu probeert hij zo lang mogelijk in Rusland te blijven. "Er zijn niet zo veel buitenlandse journalisten in Moskou. Dus wat ik kan doen is belangrijk. Maar veel mensen in mijn omgeving willen weg."

Podcast De Dag is om 14.00 uur te beluisteren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat is hier gaande? Iemand die wat uitleg kan geven?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ReVision. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Volgen mij klopt dit niet, want ik heb precies deze video twee dagen geleden al voorbij zien komen.
Toen ging het over iets heel anders.
Zou kunnen, zeg zelf al dat ik niet kan herkennen waar dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Saven schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Precies wat ik bedoel dus ;) In plaats van daadkrachtig opstellen, het maar op <random>isme gooien. Zouden ze in Rusland zich ook druk maken of er genoeg vrouwen aan de top van het leger staan? Of zouden er andere prioriteiten liggen?
Misschien is er wel een link te leggen.

Hoe gaat het economisch met Rusland? Hoe gaat het met de bevolking van Rusland? Hoeveel vrouwen hebben ze aan de top?

En hoe ligt dat in Europa? :+

Het land dat wordt gezien als onze economische grootmacht in Europa is jarenlang geleid door een vrouw :D

Maar die link is niet te leggen natuurlijk. Correlatie en causatie. En dat was de insteek ook helemaal niet _O- Volgens mij was het gewoon een grappig plaatje.... Waar op zijn Tweakers op wordt ingegaan _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01
Razr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ik denk dat dat vies tegenvalt, die dingen zijn (als ze willen) niet te vinden. Anders moet je toch even met goed bewijs komen dat dat wel zo is imo.

Zonder brandstof?
Het zijn meestal boten op kernenergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:30:
Sorry maar ik ga me ook niet extra verdedigen als FvD weer eens een onzinnige uitspraak de wereld in slingert.
Elk land heeft wel een partijtje dat rare dingen roept, maar volgens mij hebben we het hier over een invasie van een buurland met tienduizenden doden.
Ga je mee in het idee dat het westen zo agressief is, wat doe je dan in het westen?

@Jerie Exact, je eigen 'rol' in het geheel bekijken is zo belangrijk. Wegkijken is precies waardoor Poetin overal mee wegkomt. "Ze zulllen het er wel zelf naar gemaakt hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
Razr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:34:
[...]

en @Sissors
Ik zeg niet dat ze makkelijk te vinden zijn, maar de Amerikanen hebben decenia niets anders gedaan dan gejaagd op die dingen dus die hebben vast methodes om ze te vinden.

Maar misschien een leuk artikeltje over de vanuit o.a. vliegtuigen gedropte sonarboei. Die gebruiken ook Active Sonar op zoek naar objecten onder water.
https://www.popularmechan...detect%20unseen%20objects.

Het zal vast een combinatie van methodes zijn, want die vliegtuigen droppen die handel ook niet zomaar in de oceaan. Daar gaan ook inlichtingen/waarnemingen aan vooraf.

En nog een artikeltje over ASW aircraft en de werking ervan.
During an ASW mission, an aircraft crew use an array of hi-tech sensors to find any trace left by a submarine.

Acoustic sensors look for sound pressure waves under the water, while electromagnetic sensors identify various parts of the electromagnetic spectrum.
https://navalpost.com/how...lectromagnetic%20spectrum.

en nog even een Wiki over Anti-Submarine Warfare:
Wikipedia: Anti-submarine warfare

[ Voor 34% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Maar het plaatje ging over ministers, niet over onze commandanten der strijdkrachten :D
Dat is toch ook wat ik zeg? Minister positie moet politiek zijn.

Ik denk dat Rusland prima laat zien wat voor mentaliteit je krijgt als de top bezet is door mensen met een boots on the ground achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:39:
[Twitter]

Wat is hier gaande? Iemand die wat uitleg kan geven?
Zonder verdere context of bewijs weten we het niet zeker, maar het schijnt dat de toegang tot enkele satelliet systemen is overgenomen en daarna onklaar is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:41:
[...]

Zonder brandstof?
Dat was sarcastisch bedoeld met oog op de vele problemen die de landvoertuigen nu hebben, vandaar ook die smiley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Je vergeet een belangrijk ding: oorlog kost geld, als je werkt en belasting betaald aan de Russische staat help je (misschien niet bewust) mee aan het financieren en in stand houden van de oorlog. Dus nee, niet even schuldig als Putin maar ook niet helemaal onschuldig want Rusland is de agressor in de huidige oorlog.
Dat is wel heel kortzichtig, nietwaar. Of ben jij (en ik) ook medeverantwoordelijk voor de bebloede en dode kinderen op de straten die slachtoffer werden van het geweld in Irak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:24
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de paus nog niks van zich heeft laten horen. Rusland is voor een groot deel christen in las ergens voor meer dan 80%. We kunnen natuurlijk wel zeggen waarom moet je er een geloof bij betrekken, maar juist omdat dit nog wel een grote impact kan hebben over hoe de Russische bevolking over deze oorlog denkt. Niet dat de oproep voor de oorlog veel zin heeft gehad, maar je weet het maar nooit.
1. De paus heeft zich reeds uitgesproken. https://kro-ncrv.nl/paus-zelf-bezocht-russische-ambassade
2. De paus is hoofd van de Rooms-Katholieke kerk. Rusland is van Russisch-Orthodoxe strekking , met aan het hoofd de patriarch van Moskou.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Zonder brandstof?
Kernenergie vereist ook brandstof ;)

Ik denk echter dat hij doelde op de algehele staat van het Russische legerarsenaal en niet zozeer specifiek de nucleaire onderzeeërs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:03:
[...]

We bieden momenteel toch al vergelijkbare ondersteuning door bijvoorbeeld gewonde Oekraïense militairen te behandelen en elk wapen wat we kunnen missen die kant op te sturen? Is een MIG anders dan een Stinger?
Waar het hier vooral om gaat is dat ze opstijgen van een Pools vliegveld. Wapenleveranties aan de tegenstander leveren wordt door iedereen als vijandig wordt gezien, dat geldt niet alleen voor Rusland.
Overigens weet ik niet of het aanbieden van een landingsbaan "telt" als het starten van vijandigheden. Volgens Putin vast wel, maar ik vermoed dat hij ons alles wat het Westen tot nu toe heeft gedaan ook wel aanrekent.
Er kan toch geen twijfel over bestaan dat het Westen er net zo over denken? Kijk naar wat Belarus kwalijk wordt genomen. Dat ze hun grondgebied beschikbaar hebben gesteld voor een Russische aanval op Oekraïne. Hoe is dat veel anders dan Oekraïense vliegtuigen vanuit een Pools vliegveld laten opereren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Jep, want wat doen die? Hetzelfde als zij hebben gedaan: "Boots on the ground!"

Ipv diplomatie en samenwerkingsverbanden O-)
Het zijn juist die generaals die vaak opeens weer een reden zoeken om Bagdad binnen te vallen... Want anders hebben ze geen missie onder hun naam staan, en DAT kan natuurlijk niet :X
Geen idee waar dit stigma vandaan kom, zal wel Amerikaans gericht zijn (past goed bij niet-medewerkers). Enige wat ik weet is dat we onder een mannelijke minister (Hillen) de krijgsmacht onherstelbare schade hebben laten lijden, en dat de ministers daarna (veel vrouwelijk) de prioriteiten elders hebben gelegd, al dan niet met behulp van veel te makkelijke CSK's missies hebben uitgevoerd waar we überhaubt de spullen niet voor hadden. De eerste CSK die echt indruk op me heeft gemaakt is Rob Bauer, die veel vaker 'nee' durfde te verkopen want: veiligheid voor eigen personeel eerst. En die veiligheid kon gewoon niet gewaarborgd worden met al die bezuinigingen.

Over Eichelsheim kunnen we nog niet veel zeggen, Kajsa heeft zichzelf natuurlijk onsterfelijk gemaakt door te stellen dat ze goed op deze post past omdat ze ooit een scriptie over de koude oorlog heeft geschreven. Ook haar optreden bij talkshows is gewoon doorsnee, ze onderscheid zich niet positief in ieder geval.

Goed, we dwalen af.
TIGER1125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:41:
[...]

en @Sissors
Ik zeg niet dat ze makkelijk te vinden zijn, maar de Amerikanen hebben decenia niets anders gedaan dan gejaagd op die dingen dus die hebben vast methodes om ze te vinden.

Maar misschien een leuk artikeltje over de vanuit o.a. vliegtuigen gedropte sonarboei. Die gebruiken ook Active Sonar op zoek naar objecten onder water.
https://www.popularmechan...detect%20unseen%20objects.

Het zal vast een combinatie van methodes zijn, want die vliegtuigen droppen die handel ook niet zomaar in de oceaan. Daar gaan ook inlichtingen/waarnemingen aan vooraf.
Deze hadden we ook, totdat we het voor kostprijs hebben verkocht omdat bezuinigen. _/-\o_

Wel opvallend overigens: ondanks een dubbel dreigement met kernwapens, heeft de VS hun DEFCON nog niet opgehoogd. Wat weten zij wat wij niet weten?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:06

SpamLame

niks

[...]

Zonder brandstof?
pedantry corner, een nuclear reactor heeft ook brandstof nodig.
Maar goed het zal meer om proviand gaan dan brandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tja, zelf hebben ze Belarus aan het werk gezet dus iets met pot en ketel....
Laten we hopen dat onze Nederlandse donatie goed gebruikt wordt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheVMaster schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:17:
[...]
Ik hoop niet dat Putin deze onzin misbruikt om zo straks een reden te hebben om Putin op de rode knop te laten drukken.
Het wachten is op de claim dat Oekraine kernwapens heeft, gekregen van de NAVO of stiekem achtergehouden van de Sovjet-Unie. De Russische regering opereert al in een post-truth tijdperk, dan is dit niks raars en een nucleaire first strike door de Russen is dan de logische volgende stap.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:46:
[Twitter]
Wat een hypocrieten zijn het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
pagani schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Kernenergie vereist ook brandstof ;)

Ik denk echter dat hij doelde op de algehele staat van het Russische legerarsenaal en niet zozeer specifiek de nucleaire onderzeeërs.
Nucleaire onderzeeërs kunnen heel lang onderwater blijven.

Hoe het bij Rusland zit is natuurlijk even de vraag maar bij Amerikaanse subs is dat maanden. Brandstof is geen probleem, reactors gaan echt tientallen jaren mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:44:
[...]

[...]

Er kan toch geen twijfel over bestaan dat het Westen er net zo over denken? Kijk naar wat Belarus kwalijk wordt genomen. Dat ze hun grondgebied beschikbaar hebben gesteld voor een Russische aanval op Oekraïne. Hoe is dat veel anders dan Oekraïense vliegtuigen vanuit een Pools vliegveld laten opereren?
Dat is nogal anders. Een land binnenvallen mag niet namelijk, een inval faciliteren vanuit je grondgebied ook niet. Dit in tegenstelling tot zelfverdediging. Elke staat heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen een aanval. Dat faciliteren is ook gewoon toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Waar het hier vooral om gaat is dat ze opstijgen van een Pools vliegveld. Wapenleveranties aan de tegenstander leveren wordt door iedereen als vijandig wordt gezien, dat geldt niet alleen voor Rusland.

[...]

Als Polen (en vele andere) zich enigszins aan de regel wil houden en geen agressor wil zijn, dan denk ik dat militaire acties als VN-vredesmissie zullen moeten komen. Daar wordt dan hopelijk hard aan gewerkt. De noodvergaderingen zijn daar de eerste stap in. Helaas heb je niet zo snel alle VN landen op lijn en een VN-vredesmissie op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Dat is nogal anders. Een land binnenvallen mag niet namelijk, een inval faciliteren vanuit je grondgebied ook niet. Dit in tegenstelling tot zelfverdediging. Elke staat heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen een aanval. Dat faciliteren is ook gewoon toegestaan.
Zijn daar officiële regels over bij een organisatie waar Rusland deel van uitmaakt? Serieuze vraag, want wat voor de een zo 'is', hoef voor een ander niet zo te zijn natuurlijk.

Moreel verder helemaal mee eens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-09 19:40
IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Het wachten is op de claim dat Oekraine kernwapens heeft, gekregen van de NAVO of stiekem achtergehouden van de Sovjet-Unie. De Russische regering opereert al in een post-truth tijdperk, dan is dit niks raars en een nucleaire first strike door de Russen is dan de logische volgende stap.
Even serieuze vraag, hoe weten we eigenlijk zeker dat ze die vernietigd hebben? Is daar bewijs van? Zijn ze aan andere landen gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Russia Today en Sputnik zijn inmiddels niet meer beschikbaar in de EU op Youtube. Ik vind dat zo betuttelend. Wat dat betreft vind ik de Amerikanen op dit vlak beter, die zijn veel terughoudender met het blokkeren van content voor Amerikanen. In Europa wordt toch te vaak gedacht dat het volk weggehouden moet worden van "slechte" invloeden en opgevoed moet worden. Dat we andere landen vervolgens bekritiseren voor het blokkeren van content komt dan cynisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[Twitter]
Dat is om te proberen Polen, Slowakije, Hongarije etc. Te intimideren. Om alsnog die toestellen niet te leveren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[Twitter]
inderdaad ze zijn; Responsible for destroying Russian equipment B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:45:
Wel opvallend overigens: ondanks een dubbel dreigement met kernwapens, heeft de VS hun DEFCON nog niet opgehoogd. Wat weten zij wat wij niet weten?
Dat zij niet meedoen aan een potje ver pissen? Zoals ook al door Biden wordt gezegd?

Simpel:
Die raketten staan ALTIJD klaar, daar is geen hoger niveau.

Ps. Het is trouwens wel een beetje vermoeiend dat hier continu naar zaken wordt gevraagd die echt gewoon in de mainstream media al langs zijn gekomen.
Pagina: 1 ... 69 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid