De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00

backupdevice

No Risk , Full Push

*knip* dit gaat heel ver offtopic. We gaan hier geen discussie voeren over welke game wel of niet realistisch genoeg is voor deze situatie

[ Voor 82% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:17 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:28

Nox

Noxiuz

downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Deze oorlog is precies hetzelfde als al die andere. Er is geen ruimte voor sportiviteit. Het is een uitputtingsslag waarbij alleen maar telt wie het eerst door mensen en materieel heen is.
Die Rus die vandaag met de schrik vrij komt omdat jij de kans niet greep is morgen terug. Dan heeft ie van zijn fouten geleerd en rekent ie met jou af. Verwacht geen bedankje omdat je zo sportief was.
Deze oorlog is heel anders dan die in '39 begon of in '14.

Putin heeft die rode knop weet je nog? Als hij echt Kiev van de kaart wenst te hebben dan is het klik boem weg. Er zijn daar resources om te harvesten, je hebt de bevolking nodig daarvoor.

Buiten dat is er veel meer communicatie, veel zwaardere wapens etc. en daardoor is deze oorlog niet te vergelijken met die andere.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RodeStabilo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:25:
is dit slim van Polen als ze dit gaan doen?

[Twitter]
Dit brengt inderdaad het gevecht tot richting de navo erg erg dichtbij. Aangezien indirect polen zich nu ermee bemoeit.
Ja de rest van de wereld bemoeit zich er wel mee op een bepaalde manier, maar niet zoals Polen nu doet.
Die stelt eigen grond beschikbaar voor oekranie (dus extensie leveren van stuk grond) voor militair gebruik.

Is hetzelfde om militair lange afstand raketten of artillerie geschut op poolse grens zetten en naar de andere kant schieten waar russen op oekranie gebied zit.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Ja zeker, hij doet dit toch ook vanuit Belarus.

Wij zijn al betrokken bij deze oorlog.
Nu kan het nog gespeeld worden als een NATO lid dat op eigen houtje dit doet. Mag ook, lijkt me.

Het wordt wel een ding als (Wit-)Rusland vervolgens dat vliegveld aanvalt, want dat is dan een aanval op een NATO lid, en dan moet iedereen meedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
*knip*
Dat is ook weer niet nodig en draagt niks bij aan de discussie.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 13:52

Saffie_time

Why use this? 42!

[Twitter]
Gaat niet gebeuren natuurlijk.
Die gaan dat echt niet op eigen houtje tegen EU policy in besluiten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Ja zeker, hij doet dit toch ook vanuit Belarus.

Wij zijn al betrokken bij deze oorlog.
Dan kan je net zo goed F-35's ''geven'', er een geel blauwe vlag op te tekenen, en er zogenaamd allemaal oekrainers als piloten in zetten.. (want er waren ook geen russen in de donbas toch?)

Dan is er heel gauw niets meer over van die 60km lange schietschijf die met 5km per dag op Kyiv af strompeld.

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 01-03-2022 11:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Ik vrees dat dit mission impossible wordt :'(
Ze gaan Kiev omsingelen, uitroken en platbombarderen met cluster- en vacuumbommen, waarbij honderden doden vallen.. En dan wachten tot het voedsel en water op raakt..
En wij staan er bij en kijken er naar want "we willen geen WOIII".
Is omsingelen realistisch? Ik ga er vanuit dat de ring rond Kyiv meer dan 60km is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Skybullet schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:29:
Oh man die colonne is de natte droom van alle vliegers hier. Groen licht en nato verdampt in 1 middag 60 km aan russisch spul.
Je zou bijna denken dat ze het er om doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
spartacusNLD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Dan kan je net zo goed F-35's ''geven'', er een geel blauwe vlag op te tekenen, en er zogenaamd allemaal oekrainers als piloten in zetten..
Nee want geen enkele oekrainse pilloot is opgeleid op dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:39
SemperFidelis schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Ja neem de opmerkering vooral serieus :D
Jazeker, jij denkt dat hij zomaar stopt zonder gevolgen?

Dit verhaal kan echt maar op 3 manieren eindigen.

2 van de 3 zijn erg negatief en ik acht weinig kans op de laatste. Dat Putin van binnenuit af gezet gaat worden.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand op de hoogte waar momenteel enorme lange konvooi staat van Rusland?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Skybullet schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Ja, dat er dan een ''jan willem'', ''jack'' of ''francois'' in de cockpit zit vertellen we er niet bij.. net zoals er geen russen aanwezig waren in de donbas bijv..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:06

SpamLame

niks

[...]

keyword "zogenaamd"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Dit is exact ook wat ik meekrijg. 1 direct contact van ons is anti-putin en dacht vandaag, ik ga maar naar kantoor om te werken om alle ellende even te vergeten. Wat blijkt, het overgrote deel van haar collega's steunt deze oorlog en daarmee ook Putin. Ze was shocked en is maar weer huiswaards gekeerd voor de eigengemoedstoestand. Het overgrote deel van die mensen spreekt trouwens geen Engels en kan dus alleen Russisch-talig nieuws tot zich nemen. En dit is in Moskou. Kortom, ik denk niet dat je vanuit de bevolking daar veel moet verwachten qua omverwerping vh regime of demonstraties met honderdduizenden.
Ik heb ook redelijk wat russen in mijn bedrijf en ik heb er nog geen één gesproken die deze oorlog lijkt te steunen. Je onderschat de hoeveelheid buitenlands nieuws dat de russen bereikt. Nee, niet iedereen spreekt daar engels, maar 1) er zijn nog veel meer andere talen en 2) er zijn ook russisch-sprekende gebieden die nieuws aanleveren van buitenaf. En dan nog, wat gaat 'de rus' doen? Geen westerse producten kopen uit protest? Nieuwsflash: dat kunnen ze al niet meer (geen beschikbaarheid en geen geld) maar vergis je niet, de rus is allesbehalve dom. Dat ze onze taal niet altijd spreken niet dat ze niet begrijpen wat er aan de hand is.

Wat mij voornamelijk raakt is dat de sancties, helaas, mensen raken die hier niks mee te maken hebben en de acties niet steunen, maar er door het beleid in rusland toch al niet florissant bij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Dan kan je net zo goed F-35's ''geven'', er een geel blauwe vlag op te tekenen, en er zogenaamd allemaal oekrainers als piloten in zetten..
Zolang Oekraïne nog geen NAVO land is zou je dat niet willen... maar MiG 29 is prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Zogenaamd. Zoals de Russen die voor Noord Korea vochten zogenaamd Koreanen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
JoteW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:25:
[...]

https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c42
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c41

Deze vliegen al dagen in polen dus wat je zegt gaat niet helemaal op.

Nu is er ook nog een derde onderweg https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c44
Het lijkt qua tank vliegtuigen overigens een stuk drukker vandaag, zojuist nog een Britse tanker retour vertrokken vanuit z'n holding patroon daar in Polen terwijl er alweer een nieuwe vanuit Duitsland onderweg is naar Polen. (daarvoor was overigens ook al een tanker retour gegaan richting de UK)

Amerikaanse tanker is ook retour gegaan nu vanuit Roemenië, daar is nu overigens geen tanker zichtbaar, maar zal me niets verbazen wanneer er nog steeds een tanker rondvliegt met een uitgeschakelde transponder.

Heb vandaag overigens nog een zichtbare inlichtingen vliegtuigen of AWACS gezien in het luchtruim langs de grens van Oekraïne en Belarus. In tegenstelling tot gisteren, toen er op een gegeven moment een Rivet Joint (HOMERXX), Joint STARS (REDEYEXX) en een AWACS NATO0XX aan het rondkijken waren.

[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:31:
Iemand op de hoogte waar momenteel enorme lange konvooi staat van Rusland?
Ivankiv+-.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Saffie_time schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Gaat niet gebeuren natuurlijk.
Die gaan dat echt niet op eigen houtje tegen EU policy in besluiten.
Het is ongetwijfeld onwaar, half waar of helemaal waar.

Wel ontkend door bronnen in de Poolse regering ook, zie de tweets eronder.
"Indien nodig zullen de vliegtuigen zich kunnen baseren op Poolse luchthavens, van waaruit Oekraïense piloten gevechtstaken zullen uitvoeren", zei het Oekraïense luchtmachtcommando in de inzending. Polen heeft deze informatie niet bevestigd. Onze bronnen in de Poolse regering ontkennen dat de vliegtuigen die aan de Oekraïners werden overgedragen, op missies zouden vliegen vanuit Polen. Ze benadrukken dat ze na de verwijdering van het NAVO-instrumentarium aan Oekraïne zullen worden overgedragen.
https://wiadomosci.onet.p...ow-takze-z-polski/d9lfr4c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:26
TIGER1125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Het lijkt qua tank vliegtuigen overigens een stuk drukker vandaag, zojuist nog een Britse tanker retour vertrokken vanuit z'n holding patroon daar in Polen terwijl er alweer een nieuwe vanuit Duitsland onderweg is naar Polen.

Amerikaanse tanker is ook retour gegaan nu vanuit Roemenië, daar is nu overigens geen tanker zichtbaar, maar zal me niets verbazen wanneer er nog steeds een tanker rondvliegt met een uitgeschakelde transponder.
Viel mij ook op inderdaad, dat het drukker is momenteel. Teken dat er dus genoeg rond vliegt daar waar we geen weet van hebben

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Oh man die colonne is de natte droom van alle vliegers hier. Groen licht en nato verdampt in 1 middag 60 km aan russisch spul.
En ik denk dat hiermee de helft of meer van de militaire voertuigen die Rusland bezit in één klap schroot zijn.
Ik denk bovendien ook niet dat ze rijdend hun luchtafweerinstallaties kunnen bedienen?

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 01-03-2022 11:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
Belarussische militairen zouden Oekraïne zijn ingetrokken
Het Oekraïense parlement meldt op Twitter dat Belarussische militairen de regio van Chernihiv zijn ingetrokken. Dat is een stad ten noorden van Kiev. De Russen proberen de stad al dagenlang tevergeefs in te nemen.

De informatie is nog niet bevestigd door een onafhankelijke derde partij. Het Oekraïense parlement baseert zich op lokale militairen in het noorden. De Belarussische leider Alexander Lukashenko vertelde eerder op de dag nog dat zijn land geen plannen had om de invasie van Rusland actief te ondersteunen.
Maar we doen niet mee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dus 81,9km nog van Kiev?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsnDcgf8Keh3FP6CTELOk7aEYIM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9BoHGdyY2LYgiumC3YLRsxPO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:34:
[...]

En ik denk dat hiermee de helft of meer van de militaire voertuigen die Rusland bezit in één klap schroot zijn.
Heeft de EU warthogs? (A-10 thunderbold II) *knip*

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 12:06 . Reden: Hij je een beetje in over geweld aub. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:17

Spotmatic

Ken sent me

AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Het was al schroot, alleen rijdt het nu nog rond. Klein, maar belangrijk verschil.

Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontvouwen met die colonne. Volgens mij is het er nu bewolkt dus even snel satellietfoto's ervan trekken zal wel niet meer zo makkelijk gaan. Tenzij IR/FLIR.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
cmndr_adama schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:27:

Erg mooi om te zien inderdaad, dit soort gebaren zijn nodig en goed dat het steeds meer gebeurt :)
Hoe is het nu met je familie in Oekraïne?
Ze leven nog en zijn niet geraakt. Verder is het een erg gevaarlijke situatie omdat er geregeld raketten in de buurt inslaan. We kunnen alleen maar hopen dat het goed blijft gaan.

Evacueren willen ze niet. Sommige vrienden willen wel weg, maar het is afgeraden om weg te gaan. OV rijdt niet en de Russen hebben mijnen geplaatst op wegen dus het is ook met de auto erg gevaarlijk. Men zit dus min of meer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Volgens mij hoeven ze helemaal geen launcher te hebben, alleen twee luiken in de grond die opengaan met een hoop stoom en heel de wereld zit al bibberend in de kelder :*)
Dat bedoel ik, zo'n launcher / launch site / onderzeeer. Er hoeft er maar een net niet lekker te werken en per ongeluk af te gaan en we hebben echt een mega probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:37

[Twitter]
Niet slim maar wel begrijpelijk.

Ik denk dat de afweging van Polen op dit moment is: als we nu niet actief steunen moeten we straks zelf aan de bak tegen de Russen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
JoteW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Viel mij ook op inderdaad, dat het drukker is momenteel. Teken dat er dus genoeg rond vliegt daar waar we geen weet van hebben
In ieder geval gevechtsvliegtuigen, want je ziet er af en toe een paar transponders aanzetten wanneer ze retour gaan. Nu een Britse Eurofighter boven de wadden, afkomstig uit dat gebied, eergisteren nog een Amerikaanse F-35 vanuit dat gebied terug naar Duitsland.

Hoewel we "niets zien" laten ze zich wel af en toe zien, zal ook een sterk afschrikkende werking hebben ter voorkoming van het betreden van NAVO airspace vermoed ik zo.

Ik las van het weekend dat er op een gegeven moment een stuk of 20 NAVO vliegtuigen boven Roemenië bezig waren met airpolicing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Yup, nu wel weer iets verder natuurlijk, maar dat was de laatste locatie die daadwerkelijk 100% klopt.

Maar je pakt het centrum, ze zijn dus sowieso dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je vraagt je af of onder valse vlag dat convooi slopen momenteel nergens besproken wordt. Een squadron (stealth-) drones of - vliegtuigen met uit Afhanistan/Irak/Overig verkregen niet-Navo wapens en doen alsof je neus bloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je dat doet kan je nog aangeven dat ze mogen vluchten. Dan geef je ze nog de kans om weg te rennen. Dan vernietig je alleen de apparatuur van de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Aanvallen vanaf Poolse vliegvelden op Russische troepen is WO3, dat gaat echt niet gebeuren.

(makkelijk te zeggen, als ik er naast zit dan is er toch geen internet meer)

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:16
Luchtalarm in Kiev nu weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 15:13
Generaal Pep schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Precies. Elke oorlog tot nu toe, waar dan ook, was doden of gedood worden.

Kan jij het vandaag niet over je hart halen om x neer te schieten, komt x wellicht morgen weer is terug om je te bedanken met lood.

Niemand wilt oorlog, maar als ze niet meedogenloos reageren op de agressie van Rusland is de oorlog heel snel verloren.
Er zijn wel degelijk uitzonderingen, zoals de Kerstviering in de loopgraven van WWI tussen beide partijen
Wikipedia: Christmas truce

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:36

[Twitter]
Wat gaat Putin doen? Poolse vliegvelden bombarderen en de NAVO actief het conflict in slepen? We kunnen simpelweg nooit toegeven aan een dreiging met kernwapens, want zodra we dat doen dan geven we Putin een vrijbrief om de hele wereld te veroveren. De Baltische staten worden aangevallen? Ja maar kernwapens... Rusland valt Polen binnen? Ja maar kernwapens... Amsterdam is omsingeld? Ja maar kernwapens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:38:
Aanvallen vanaf Poolse vliegvelden op Russische troepen is WO3, dat gaat echt niet gebeuren.

Was dit niet inmiddels al bevestigd? Ik weet dat Oekraïne het heeft gezegd, en je leest het ook verder in verscheidene berichten. Maar een officiële bevestiging van Polen heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
spartacusNLD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Heeft de EU warthogs? (A-10 thunderbold II) BRRRRRRTTTTT :w
Nee, enkel de US Air Force gebruikt die dingen, blijft wel een prachtige machine.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dit hele conflict geeft je wel het idee dat tegen de NATO het Russische leger echt geen enkele kans zou hebben. Maar als we dat daadwerkelijk zouden doen, dan wordt mij de kans toch iets te groot dat er nog meer gaat verdampen. Zoals elk beetje stad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

https://twitter.com/Natas...1ec-b2c4-d6ed4ba0b611%2F0

Polish President Andrzej Duda says during an event with NATO sec gen @jensstoltenberg
that Poland will not be sending any jets to Ukrainian airspace. Stoltenberg also reiterates that NATO will not enter the conflict.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:32
IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:38:

Eens, want bewijs maar eens dat het toestellen van Oekraïne waren en geen MIG's van NATO landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pagani schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:38:
Je vraagt je af of onder valse vlag dat convooi slopen momenteel nergens besproken wordt. Een squadron (stealth-) drones of - vliegtuigen met uit Afhanistan/Irak/Overig verkregen niet-Navo wapens en doen alsof je neus bloedt.
Dat wil je op een juiste manier doen, namelijk zodat ze niet weg kunnen (pinnen). Als hier soldaten in zitten, dan wil je die ook uitschakelen. Dus niet zo van we pakken ze op 't eind, en dan stappen de soldaten uit, lopen ze door Kiev (ik weet nog steeds niet hoe ik dat verNederlandst netjes schrijf want Kyev ziet er raar uit :P) en verspreiden ze zich. Hoe dichterbij ze komen, hoe makkelijker die soldaten naar Kiev kunnen komen. Voor mij in ieder geval een billenknijper.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:

Polish President Andrzej Duda says during an event with NATO sec gen @jensstoltenberg
that Poland will not be sending any jets to Ukrainian airspace. Stoltenberg also reiterates that NATO will not enter the conflict.
Dit blijft een proxy-oorlog totdat Putin zijn hand overspeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Was dit niet inmiddels al bevestigd. Ik weet dat Oekraïne het heeft gezegd, en je leest het ook verder in verscheidene berichten. Maar een officiële bevestiging van Polen heb ik nog niet gezien.
Het maximale dat ik praktisch zie is dat Oekrainse piloten op Poolse vliegvelden in ongewapende vliegtuigen stappen en dan naar een Oekrainse basis of stuk snelweg vliegen om vanaf daar ingezet te worden.

Maar het is allemaal erg riskant en gezien de risico/benefits van een handjevol vliegtuigen extra voor Oekraine ben ik er niet erg blij mee dat het gebeurt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:06

SpamLame

niks

Is dat een vraag als je zelf er ee maps plaatje bij zet?

Ja indien je uitgaat van googlemaps waar ze beide steden pinnen.
Nee ~60 als je uitgaat van de grens met het grijze "stadsgebied" van Kyiv op googlemaps.

1.5 uur rijden met de auto volgens gmaps, opties voor vermijd of rijd in colonnes is er niet, dus tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ErikT738 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Wat gaat Putin doen? Poolse vliegvelden bombarderen en de NAVO actief het conflict in slepen? We kunnen simpelweg nooit toegeven aan een dreiging met kernwapens, want zodra we dat doen dan geven we Putin een vrijbrief om de hele wereld te veroveren. De Baltische staten worden aangevallen? Ja maar kernwapens... Rusland valt Polen binnen? Ja maar kernwapens... Amsterdam is omsingeld? Ja maar kernwapens...
Is toch al te laat, we hebben al oorlog verklaard als het westen.

Niemand gaat meer zaken doen met Rusland zolang Putin aan de macht is. We hebben al wereldoorlog verklaard op een economisch vlak, de rest volgt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:

Dat @EuromaidanPR twitter account kan dus ook in het propaganda bakje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 02-10 22:18
Mochten mensen het leuk vinden om een fictieve WW3 in de tijd van de koude oorlog te lezen (USSR vs NATO met conventionele wapens), dan is het boek "Red Storm Rising" van Tom Clancy aan te raden.

Ondanks dat het nu een aantal deccenia oud is, zie ik toch een paar vergelijkende aspecten:

-Kleine, mobiele Anti-tank teams zijn zeer effectief tegen de Russische opstorming
-Rusland heeft moeite met beheersen van het luchtruim
-Veel van de Russische landmacht lijkt/is minimaal getraind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:39:
Er zijn wel degelijk uitzonderingen, zoals de Kerstviering in de loopgraven van WWI tussen beide partijen
In diezelfde oorlog een ander verhaal van compassie: 'what if'...
On September 28, 1918, in an incident that would go down in the lore of World War I history—although the details of the event are still unclear—Private Henry Tandey, a British soldier serving near the French village of Marcoing, reportedly encounters a wounded German soldier and declines to shoot him, sparing the life of 29-year-old Lance Corporal Adolf Hitler. As Tandey later told sources, during the final moments of that battle, as the German troops were in retreat, a wounded German soldier entered Tandey’s line of fire. “I took aim but couldn’t shoot a wounded man,” Tandey remembered, “so I let him go.” The German soldier nodded in thanks, and disappeared.

Though sources do not exist to prove the exact whereabouts of Adolf Hitler on that day in 1918, an intriguing link emerged to suggest that he was in fact the soldier Tandey spared. A photograph that appeared in London newspapers of Tandey carrying a wounded soldier at Ypres in 1914 was later portrayed on canvas in a painting by the Italian artist Fortunino Matania glorifying the Allied war effort. As the story goes, when British Prime Minister Neville Chamberlain traveled to Germany in 1938 to engage Hitler in a last-ditch effort to avoid another war in Europe, he was taken by the führer to his new country retreat in Bavaria. There, Hitler showed Chamberlain his copy of the Matania painting, commenting, “That’s the man who nearly shot me.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pagani schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:38:
Ik hoop erg van niet. Zie de nasleep van MH17 hoeveel er achteraf aan info is te achterhalen alleen al obv. openbare bronnen. Bij dat soort grote operaties zal het achteraf voor een voldoende in de materie vastgebeten partij vast mogelijk zijn om genoeg van de waarheid boven tafel te krijgen.

Nog even los van dat ik me niet kan herinneren te hebben gelezen dat ISIS of Tliban een vloot moderne stealth vliegtuigen hadden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Het maximale dat ik praktisch zie is dat Oekrainse piloten op Poolse vliegvelden in ongewapende vliegtuigen stappen en dan naar een Oekrainse basis of stuk snelweg vliegen om vanaf daar ingezet te worden.

Maar het is allemaal erg riskant en gezien de risico/benefits van een handjevol vliegtuigen extra voor Oekraine ben ik er niet erg blij mee dat het gebeurt.
Volgens mij is het geen handjevol vliegtuigen. Volgens Oekraïne zou het gaan om 70 vliegtuigen, en dit wordt inmiddels op verscheidene plaatsen geroepen. Het is ook nog niet tegengesproken (wat het natuurlijk niet automatisch waarheid maakt).

Ik ben erg geïnteresseerd hierin, dus ik houd me aanbevolen voor meer info/bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Dat @EuromaidanPR twitter account kan dus ook in het propaganda bakje.
De naam verklapt het eigenlijk al een beetje ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Oei 🙁

https://twitter.com/reuters/status/1498609056910561286?s=21

Voor de volgende keer: gebruiken even de embed tag om de tweet te delen en ligt toe wat het bijdraagt aan de discussie.

En Lavrov vertelt niet altijd de waarheid ;)

[ Voor 65% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 12:04 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu zo vaak gehoord dat de NATO zich niet gaat mengen in de oorlog dat ze misschien toch een Poetinnetje gaan doen?

wishfull thinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:50
MasterMaceMichu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
We leveren inmiddels ook brandstof voor vliegtuigen in de lucht. Zojuist is een Airbus 330 tanker vliegtuig Polen in gevlogen, afkomstig uit Eindhoven.

Opmerkelijk is dat alle tankers nu in Polen vliegen, dagen hiervoor voornamelijk in Roemenië en Slowakije.
Die vliegtuigen komen en oefenen daar altijd veel, los van de situatie in Oekraïne. Ze zijn aangeschaft door Nederland in samenwerking met andere landen waaronder Polen. En als vervanger voor de kdc10 die pasgeleden is afgedankt. Waar die kisten hier in NL gestationeerd staan op Eindhoven staan er daar in Polen ook een vast aantal van hetzelfde project. Alleen al om als crew current te blijven wordt er echt -veel- met die kisten gevlogen. Soms een soort rondje om de kerk en soms ook langer ligt eraan wat men gaat oefenen. Of ze worden weggevlogen voor groter onderhoud, wat men niet overal kan doen. Dat wil niet zeggen dat er ook direct een missie aan vast zit. En ze kunnen inderdaad in de lucht bijtanken maar ook de boom operators moeten current blijven. Nu dit aan de hand is gaat iedereen de vliegbewegingen nalopen. Mijn punt is; die zijn er altijd al veel met militaire kisten, alleen legt niemand er dan nadruk op. Het heeft geen zin om er nu direct iets achter te zoeken. Zo'n squadron is ook het hele jaar bezig met trainingen en vlieguren maken om überhaupt te mogen blijven vliegen, losstaand van welke missie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Basekid schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:44:
-Veel van de Russische landmacht lijkt/is minimaal getraind
Ik hoorde gisteren ook dat jeugd in Rusland gewoon wordt 'ontvoerd' om het leger in te gaan, of ze nou willen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Volgens mij is het geen handjevol vliegtuigen. Volgens Oekraïne zou het gaan om 70 vliegtuigen, en dit wordt inmiddels op verscheidene plaatsen geroepen. Het is ook nog niet tegengesproken (wat het natuurlijk niet automatisch waarheid maakt).

Ik ben erg geïnteresseerd hierin, dus ik houd me aanbevolen voor meer info/bronnen.
Bulgaarse regering heeft gisteren toch al uitgesloten dat ze vliegtuigen leveren? Slowaken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Hebben we wel alternatieven voor: Wikipedia: List of attack aircraft

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:51
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Kiev (ik weet nog steeds niet hoe ik dat verNederlandst netjes schrijf want Kyev ziet er raar uit :P)
Ik ben zelf overgegaan op Kyiv, eigenlijk. Deels vanwege de uitleg in dit artikel. Maar het is ook lastig in het Nederlands, sommige steden doen we meestal in hun eigen taal, andere niet. Ik heb tijdje voor Booking.com gewerkt, daar was het advies meestal gewoon Wikipedia te volgen (want consensus-gebaseerd), en daar is het vooralsnog gewoon Kiev.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Apache kan dat prima doen. Daar zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 02-10 22:18
Kan me goed voorstellen dat indien Rusland tegen de NAVO zou vechten, ze geen 60km lange colonnes gaan inzetten.

Ze doen dat nu juist omdat Oekraine geen wapens heeft die dit kunnen stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 17:52
Los van het feit dat dit een lachwekkende bewering is, is juist Rusland de enige die met nucleaire wapens dreigt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Ik hoorde gisteren ook dat jeugd in Rusland gewoon wordt 'ontvoerd' om het leger in te gaan, of ze nou willen of niet.
Dat heet dienstplicht.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Twam schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Ik ben zelf overgegaan op Kyiv, eigenlijk. Deels vanwege de uitleg in dit artikel. Maar het is ook lastig in het Nederlands, sommige steden doen we meestal in hun eigen taal, andere niet. Ik heb tijdje voor Booking.com gewerkt, daar was het advies meestal gewoon Wikipedia te volgen (want consensus-gebaseerd), en daar is het vooralsnog gewoon Kiev.
Ja, in het Engels kan ik prima switchen naar Kyiv maar in het Nederlands vind ik het lastig. Specifiek omdat Kiiv er confusing uit ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 01-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Apart.. Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Basekid schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:49:
Kan me goed voorstellen dat indien Rusland tegen de NAVO zou vechten, ze geen 60km lange colonnes gaan inzetten.

Ze doen dat nu juist omdat Oekraine geen wapens heeft die dit kunnen stoppen.
Die heeft Oekraïne wel, alleen al daarom is het een gevaarlijke/domme gok.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
Ze zijn bang dat ze die willen. Niet dat ze deze hebben.

Verder zegt hij ook dat er een berg aan neo-nazis zijn en nog heel veel meer onzin. Bovendien is alles wat die man zegt BS.

Het doel is om Oekraïne in te lijven en klaar. Dat blijkt ook duidelijk uit het gelekte artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Apache kan dat prima doen. Daar zijn ze voor.
Ja of snachts een paar B2's de grens over sturen met ladingen smart bombs..Niemand die ze ziet...Maar goed, uiteindelijk kun je aan de bom-resten natuurlijk genoeg afleiden. Zelfde voor een Apache. Als die Russen opeens met resten JDAM of Hellfire missiles op de proppen komen kun je als westen natuurlijk nog zeggen dat ze die in Syrie hebben gevonden en nu voor PR doelen gebruiken. Echter weet RU dan wel hoe het echt zit.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

die lijst is denk ik niet meer actueel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Los van het feit dat dit een lachwekkende bewering is, is juist Rusland de enige die met nucleaire wapens dreigt.
"Accuse the other side of that which you are guilty."

We zien niets anders van extreem rechtse mensen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de paus nog niks van zich heeft laten horen. Rusland is voor een groot deel christen in las ergens voor meer dan 80%. We kunnen natuurlijk wel zeggen waarom moet je er een geloof bij betrekken, maar juist omdat dit nog wel een grote impact kan hebben over hoe de Russische bevolking over deze oorlog denkt. Niet dat de oproep voor de oorlog veel zin heeft gehad, maar je weet het maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Andyk125 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de paus nog niks van zich heeft laten horen. Rusland is voor een groot deel christen in las ergens voor meer dan 80%. We kunnen natuurlijk wel zeggen waarom moet je er een geloof bij betrekken, maar juist omdat dit nog wel een grote impact kan hebben over hoe de Russische bevolking over deze oorlog denkt. Niet dat de oproep voor de oorlog veel zin heeft gehad, maar je weet het maar nooit.
https://www.kerknet.be/ke...einde-aan-de-oorlog-oekraïne

Al meerdere keren overigens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:48
dan moet je niet de paus hebben maar de patriarch, de Russen zijn ortthodox, niet katholiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Heeft ie wel.
Zie bijvoorbeeld: https://www.nrc.nl/nieuws...ssen-in-oekraine-a4094877

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Wat gaat Putin doen? Poolse vliegvelden bombarderen en de NAVO actief het conflict in slepen?
Polen is betrokken als het Russische leger vanaf Poolse vliegvelden wordt aangevallen, ook als zijn het Oekraïnse vliegtuigen. Wat gaat de NAVO doen als specifiek dat vliegveld wordt gebombardeerd? Rusland de oorlog verklaren? Dat is geen verplichting als het NAVO-land zelf de vijandigheden is gestart, dit moet je echt niet willen. Stel je voor Oekraïne krijgt straaljagers cadeau die daar worden afgeleverd en opstijgen met "Oekraïnse" vrijwilligers als piloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dan heb je dat gemist. Hij is in persoon naar de Russische ambassade gegaan vorige week en heeft ook Zelensky gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb de bronnen niet bij de hand, maar ik heb in meerdere berichten gezien dat de paus wel degelijk bezig is met dit conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Ze blijven dit maar doen, die omkering. Het lijkt onderhand de enige tactiek die ze nog kunnen bedenken. Los van dreigen met kernwapens. It’s getting old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

De Paus heeft wel met Zelensky gebeld:

https://www.ncronline.org...y-express-sorrow-amid-war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat zou kunnen.
Misha Charoudin. Oorspronkelijk een Rus maar naar Nederland gekomen en een Nederlands paspoort nu, wilde ze ook meenemen bij een bezoek aan Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 02-10 13:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Die hebben al diplomaten aangeboden om te bemiddelen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 14:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk niet dat Russisch-Orthodoxe gelovige zich veel aan gaan trekken van wat een Romeins-Katholieke leider wel of niet zegt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:52:
[...]

die lijst is denk ik niet meer actueel :P
Sorteer op date (klik 2x) je het gaat van nieuw tot oud. Zitten wel degelijk voorbeelden tussen. SU-25, SU-35, Eurofighter Typhoon. Zelfs een F16 kun je air to ground missiles payload installeren. Harrier II is retired lees ik :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 02-10 23:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:51
De christenen in Rusland volgen meestal niet de paus maar de patriarch. Het gaat dan om de Russisch Orthodoxe Kerk, met de zetel in Moskou. Geen idee hoe die in deze oorlog staan, hoor, maar het is wel een vrij belangrijk onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Ja of snachts een paar B2's de grens over sturen met ladingen smart bombs..Niemand die ze ziet...Maar goed, uiteindelijk kun je aan de bom-resten natuurlijk genoeg afleiden. Zelfde voor een Apache. Als die Russen opeens met resten JDAM of Hellfire missiles op de proppen komen kun je als westen natuurlijk nog zeggen dat ze die in Syrie hebben gevonden en nu voor PR doelen gebruiken. Echter weet RU dan wel hoe het echt zit.
Mijn vervolgvraag is dan: so what? Ik denk dat het Westen nog erg veel ruimte heeft om in te grijpen zonder dat Rusland echt iets durft te doen. Vanachter mijn toetsenbord zou ik willen vragen om assertiviteit. Nu is dat er mss al wel, alleen niet openlijk. En dat laatste is weer nuttig voor gezichtsbehoud van Putin.
Alhoewel ik hem inmiddels wel een extra ronde plastische chirurgie aanbeveel, het lijkt wel of hij een borstimplantaat heeft in beide wangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Standeman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Ik denk niet dat Russisch-Orthodoxe gelovige zich veel aan gaan trekken van wat een Romeins-Katholieke leider wel of niet zegt.
Hoezo dan in Moskou zitten toch rooms katholieken.

https://koningaap.nl/rusl...2C%20joden%20en%20moslims.

Ik weet niet in hoeverre we over wat voor voor percentages praten van die 82%.

Edit: heb er ook niet veel verstand van ik ben zelf niet gelovig. Maar ik heb weinig officele nieuwsberichten gezien waar de paus echt een toespraak of dergelijke doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Andyk125 op 01-03-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Dit dus. De Russisch-Orthodoxe kerk en de Oekrainsch-Orthodoxe kerk is hier een afsplitsing van. De eerste heeft zich uitgesproken voor Poetin, de laatste tegen Poetin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46
TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Dat zou kunnen.

[...]

Misha Charoudin. Oorspronkelijk een Rus maar naar Nederland gekomen en een Nederlands paspoort nu, wilde ze ook meenemen bij een bezoek aan Rusland.
Misha heeft een Russische vader en een Nederlandse moeder. Dus een soort van dubbele nationaliteit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Dat zou kunnen.

[...]

Nee niet zou kunnen dat is daadwerkelijk hoe het er aan toe gaat als je niet op komt dagen.
Is in NL niet anders. In oorlogstijd stond er trouwens de doodstraf op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:33

_Eend_

🌻🇺🇦

Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Ze zijn bang dat ze die willen. Niet dat ze deze hebben.

Verder zegt hij ook dat er een berg aan neo-nazis zijn en nog heel veel meer onzin. Bovendien is alles wat die man zegt BS.

Het doel is om Oekraïne in te lijven en klaar. Dat blijkt ook duidelijk uit het gelekte artikel.
Het Neo-Nazi verhaal heeft in tegenstelling tot veel andere fabeltjes uit Rusland nog wel enige basis: het Azov Battalion. Maar een eenheid die voor een deel uit neo-nazi's bestaat en ook met nazi emblemen dweept. Ze worden vooral gezien als Useful Idiots volgens mij.

Maargoed, er hoeft maar ergens een nazi symbool of Oekraiense vertaling van Mein Kampf op te duiken en de hele kudde Russische propagandisten duikt er op met ZIE JE WEL! ZIE JE WEL!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02
[...]

Nope, alleen Amerika

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31

Yucon

*broem*

Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Om even het false flag aspect te parkeren en naar de praktische kant te kijken.. die hellfires klinken leuk maar wat dacht je dat het kost om 60km met dergelijke slimme wapens om te ploegen? Dat is bijna geen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
bulle bas schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Mijn vervolgvraag is dan: so what? Ik denk dat het Westen nog erg veel ruimte heeft om in te grijpen zonder dat Rusland echt iets durft te doen. Vanachter mijn toetsenbord zou ik willen vragen om assertiviteit. Nu is dat er mss al wel, alleen niet openlijk. En dat laatste is weer nuttig voor gezichtsbehoud van Putin.
Alhoewel ik hem inmiddels wel een extra ronde plastische chirurgie aanbeveel, het lijkt wel of hij een borstimplantaat heeft in beide wangen.
Ik ben het volledig met je eens. Ik vind ook dat Rusland met dezelfde tactiek geweerd moet worden als waarmee zij bijvoorbeeld de Krim hebben bezet. Alles blijven ontkennen. Al laten ze Sietze de Friese F16 piloot daar op de staatstelevisie zien die in het Fries uitlegt dat ie neergeschoten is, al staande naast z'n neergehaalde F16.. ontkennen en blijven ontkennen. Maar helaas ben ik bang dat "we" daar te soft voor zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:55:
[...]

Polen is betrokken als het Russische leger vanaf Poolse vliegvelden wordt aangevallen, ook als zijn het Oekraïnse vliegtuigen. Wat gaat de NAVO doen als specifiek dat vliegveld wordt gebombardeerd? Rusland de oorlog verklaren? Dat is geen verplichting als het NAVO-land zelf de vijandigheden is gestart, dit moet je echt niet willen. Stel je voor Oekraïne krijgt straaljagers cadeau die daar worden afgeleverd en opstijgen met "Oekraïnse" vrijwilligers als piloten?
We bieden momenteel toch al vergelijkbare ondersteuning door bijvoorbeeld gewonde Oekraïense militairen te behandelen en elk wapen wat we kunnen missen die kant op te sturen? Is een MIG anders dan een Stinger?

Overigens weet ik niet of het aanbieden van een landingsbaan "telt" als het starten van vijandigheden. Volgens Putin vast wel, maar ik vermoed dat hij ons alles wat het Westen tot nu toe heeft gedaan ook wel aanrekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
renegrunn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:48:
Voltallige personeel van oud-Bondskanselier Schroder stapt op.

[...]

Bron: liveblog volkskrant.nl

@Jedi_Pimp , er zit schot in de zaak ;)
d:)b

De toespraak van Scholz was ook wel echt historisch. Eindelijk. Ik kreeg zelfs kippenvel :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 02-10 23:05
Is Team OSINT op Telegram gestopt met rapporteren? Ik zie geen nieuwe updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
_Eend_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Het Neo-Nazi verhaal heeft in tegenstelling tot veel andere fabeltjes uit Rusland nog wel enige basis: het Azov Battalion. Maar een eenheid die voor een deel uit neo-nazi's bestaat en ook met nazi emblemen dweept. Ze worden vooral gezien als Useful Idiots volgens mij.

Maargoed, er hoeft maar ergens een nazi symbool of Oekraiense vertaling van Mein Kampf op te duiken en de hele kudde Russische propagandisten duikt er op met ZIE JE WEL! ZIE JE WEL!!!
Is ook makkelijk praten. Poetin heeft gewoon zijn eigen Mein Kampf geschreven en draagt alleen de nazi praktijken uit. Al was er wel dat ene ding dat gewoon een SS logo was maar dan met sovjet hamer en sikkel in plaats van haken kruis.
Pagina: 1 ... 68 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid