De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 22:51

d0s

sssst

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:59:
Vreselijk, die aanval op Charkiv. Het provinciegebouw geraakt, bommen op andere delen van Charkiv, elektriciteit die is uitgevallen in sommige delen, geen water, geen internet. En het blijft maar doorgaan. Geen soldaten in de stad, alleen onophoudelijke bombardementen.

Er is hier een massamoord op burgers in de maak.
In Mariupol nu hetzelfde, geen stroom, water en internet. Stad schijnt nu omcirkeld te worden.
En het is nu ook officieel gemaakt dat Wit-Russische troepen het land zijn binnen getreden in het Noorden.

Dit gaat nu wel snel een hele verkeerde kant op.

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 01-03-2022 10:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:34
Zo te zien gaat die Eleventh Emergency Special Session nog wel even door. Om 16:00 komt deel 3 en ik zie ook al een deel 4 gepland staan om 21:00 vanavond. Dus denk dat we nog wel zo'n 6 tot 8 uur naar verschillende sprekers kunnen zitten te luisteren.

Voor de echte liefhebberts:
Deel 1: https://media.un.org/en/asset/k1l/k1luiq96be
UN President: 0:07:31
General of the UN: 0:14:00
Ukraine: 0:28:18
Russia: 0:42:55
EU: 1:02:18
Denmark (+ Nordic countries): 1:11:50
France: 1:20:22
United Kingdom: 1:24:36
Georgia: 1:29:16
Poland: 1:34:00
Austria: 1:42:12
Czech Republic: 1:53:28
Switzerland: 2:02:10
New Zealand: 2:07:39
Panama: 2:14:47
China: 2:18:25
Bulgaria: 2:22:19
Italy: 2:27:20
Brazil: 2:33:10
Canada: 2:42:59
Singapore: 3:00:40

Deel 2: https://media.un.org/en/asset/k1s/k1s0pvckds
*Volgens mij mist hier in stukje*
Uruguay: 0:00:00 (gedeelte)
Slovakia: 0:01:05
Belgium: 0:10:10
Netherlands: 0:14:09
Fiji (Pacific Islands Forum): 0:18:49
Indonesia: 0:25:54
Liechtenstein: 0:29:25
Slovenia: 0:36:05
Croatia: 0:40:28
Turkey: 0:46:18
Ireland: 0:52:57
Japan: 1:00:18
Mexico: 1:03:34
Kenya: 1:10:25
Barbados: 1:18:30
Maldives: 1:22:56
Bolivia: 1:28:25
Costa Rica: 1:34:42
Greece: 1:44:06
Ecuador: 1:51:00
Peru: 1:58:06
Guatemala: 2:05:37
Albania: 2:12:00
Syria: 02:17:04
India: 2:24:53
Chile: 2:28:11

Deel 3: https://media.un.org/en/asset/k1h/k1h8928lcg
Colombia: 0:24:24
Paraguay: 0:36:17
Dominican Republic: 0:42:52
Suriname: 0:48:06
Brunei Darussalam: 0:51:26
Palau: 0:53:16
Antigua and Barbuda: 0:57:11
Ghana: 1:05:04
Micronesia: 1:12:24
Australia: 1:17:09
Guyana: 1:25:07
Jamaica: 1:28:07
Luxembourg: 1:33:48
Papua New Guinea: 1:43:12
Timor-Leste: 1:49:13
Saint Vincent and the Grenadines: 1:52:20
Monaco: 1:59:50
Spain: 2:03:23
Belize: 2:09:11
South Africa: 2:13:04
Gabon: 2:19:55
Cuba: 2:24:54
Samoa: 2:32:38
Philippines: 2:37:23
Cabo Verde: 2:40:15
Hungary: 2:46:08
Malta: 2:53:40
Malaysia: 2:57:29
Kuwait: 3:02:10
Malawi: 3:07:51
Marshall Islands: 3:13:02
Israel: 3:19:14

Syria was in deel 2 een tegengeluid.

Iemand met meer statistische vaardigheid mag hier een ETA voor gaan inschatten.

[ Voor 18% gewijzigd door Groentjuh op 01-03-2022 22:48 . Reden: Aanvulling timestamps deel 3 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Typisch:

+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Saamhorigheid tonen, Rusland duidelijk maken dat het niet alleen woorden zijn. Overigens vind ik het dan weer gek dat er geen luchtaanvallen komen op vrachtwagens die vanuit het westen Oekraïne binnenkomen.
Dan ben ik toch benieuwd waarom dat bij de oorlog in Syrie niet zo werd gespeeld en nu wel. Destijds hadden we ook wel wat saamhorigheid kunnen tonen maar tot nu toe willen we niet bekend maken welke rol wij daar speelden qua wapenleveranties.

En nu posten we complete filmpjes met hoe de wapens van het depot naar het vliegtuig gaan.

En inderdaad gek dat die vrachtwagens niet aangevallen worden, alhoewel ze misschien wel in puin worden geschoten maar wordt dat weer niet getoond aan ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:13
jaapstobbe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Is dit nu wel verstandig?

EUR, USA en RU werken toch nog altijd samen in de ruimtevaart?
Precies wat ik ook dacht. Maar het is waarschijnlijk ook de partij die de regering van inlichtingen vanuit de ruimte voorziet.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29
asing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Wat daar letterlijk staat is dat het Russische systeem voor satellietbeelden onklaar hebben gemaakt.

Dat wil zeggen dat de Russen nu geen actueel overzicht vanuit de ruimte meer kunnen maken.
Wow.. als dat echt waar is... petje af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Iemand zover brengen dat hij niks te verliezen denkt te hebben met nucleaire middelen onder zijn hoede.
Nee. Niemand heeft hem gebracht, hij is er zelf heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Plottwist, hij gaat Oekraïne ondersteunen! 8)7

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:39
Voor de liefhebbers die de hackers willen volgen op twitter.
Deze mensen volg ik

Kan wel van alles posten maar zelf even kijken en door de tijdlijn scrollen is leuker.

NB65
@xxNB65
Network Battalion 65'
------
Anonymous
@LatestAnonPress
-----
Anonymous TV 🇺🇦@YourAnonTV
----
Anonymous Younes
@YounesAnonymous
----
Anonymous🏴🐾 ☕🍵@YourAnonRiots
----
❤️🕊🏴‍☠️PuckArks 🏴‍☠️🕊❤️@PucksReturn
----
Anonymous 🍀@DepaixPorteur
----
EterSec #Anonymous
@EterSec_
-----
V
@pjoter_86
----

Als er nog andere accounts zijn hou ik mij aanbeloven.
vind het interessant wat ze digitaal allemaal bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

[...]

Tja, ik denk dat de huidige staat van de conflicten zich weinig aantrekt van de ruimtevaart op dit moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:28
Basekid schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Je ziet bij dit soort internationale conflicten dat NOS eigenlijk veel te klein is. Grote internationale spelers (Al Jazeera, France24, etc) kunnen dit soort situaties veel beter rapporteren.
Klopt, maar ze hebben ook een eigen style.

CCN is vrij "negatief" en Al altijd wel "verrast en open"

Vindt de signalen handig die je uit Rusland zelf ziet, hoe lang gaat deze campagne nog werken, je kan niet meer zoals vroeger alle communicatie afsluiten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Nee. Niemand heeft hem gebracht, hij is er zelf heen gegaan.
Dat doet er toch niet toe voor de uiteindelijke uitkomst.

Jij staat tegen een persoon in een steeg. De ander voelt zich beledigd doordat je alleen al naar hem kijkt. Jij blijft bij je principe omdat je vind dat dat zijn probleem is. Dat die zichzelf gek maakt. De ander draait door en slaat je dood.

Conclusie:
- Je had gelijk, het was zijn probleem
- Jij bent nog steeds dood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Knetterhard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Tja, ik denk dat de huidige staat van de conflicten zich weinig aantrekt van de ruimtevaart op dit moment..
Nou ja als er een ISS neer komt storten zal dat ook wel breaking zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Typische Kremlin communicatie. Als ik zeg dat ik iets doe doe ik het niet, als ik zeg dat ik iets niet doe doe ik het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

''where just passing trough'' (CIV meme)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Wat daar letterlijk staat is dat het Russische systeem voor satellietbeelden onklaar hebben gemaakt.

Dat wil zeggen dat de Russen nu geen actueel overzicht vanuit de ruimte meer kunnen maken.
Ik weet het niet hoor, maar de opeenstapeling van dit soort acties zorgt toch juist voor een irrationele reactie vanuit Putin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:52:

En inderdaad gek dat die vrachtwagens niet aangevallen worden, alhoewel ze misschien wel in puin worden geschoten maar wordt dat weer niet getoond aan ons.
Dat zou echt wel Frontpage zijn in Rusland zou je denken. 'Europese wapenleverantie zijn zinloos, we schakelen ze uit voordat ze ingezet kunnen worden.'

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:39
[...]

Lijkt me eerder gps/glonass tracking van voertuigen en/of kenteken-herkenningssysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:28

Nox

Noxiuz

backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Ten eerste moet je niet een statement neerzetten die je puur uit emotie neerzet.

Ik zeg namelijk nergens dat ik voor zoveel mogelijk Russische doden ben. Ik zeg alleen dat als je je land tegen een invasie macht aan het verdedigen bent die Cluster en Thermo munitie tegen burgerdoelen inzet je niet gaat nadenken over het feit dat er misschien Russen tussen die kolonne zitten die er niet willen zijn.

Het is geen spelletje, het is of ZIJ of JIJ.
En welke bedreiging vormt het nu? Voor zover bekend:
- het staat buiten range van de doelen, maw ze kunnen vanaf die locatie niks
- ze staan al een tijdje stil door wat voor probleem dan ook
- ze doen momenteel letterlijk geen ene fuck behalve slecht eten naar binnen stouwen en brandstof verstoken

Als je de mogelijkheid hebt snel te reageren bij een verdere verplaatsing dan is ze daar laten wachten een prima oplossing. Zeker als je op dit moment al eenheden hebt die actief vuren dan wil je daar je aandacht op focussen. Het kan een prima bait zijn om een deel van het konvooi te offeren voor wat beelden voor de propaganda. Er zijn zoveel redenen om het (nog) niet aan te vallen. Bovendien is Oekraïne een verdedigende partij tegen een agressor. Het is niet zelf een agressor. Het kan prima zijn dat dat konvooi op dit moment op 'veilige afstand' staat en zodra het een meter naar voren komt bij de militaire leiding de 'grens' over is waarbij ze toch echt te dichtbij komen en er geschoten gaat worden. Ik zeg ook niet dat je niks moet doen, maar momenteel vormt dat konvooi gewoon geen dreiging groot genoeg om het pre-emptive uit te schakelen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Die lange 60km+ aan zooi staat tussen ivankiv en fenevychi.

Dus die zooi moet vanavond kapot voordat ze opsplitsen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Het gaat er om dat ze de land troepen/voertuigen niet meer kunnen volgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mooie gebaar van de Nederlandse Spoorwegen;

''Je paspoort is je treinkaartje"

De Nederlandse Spoorwegen (NS) laat Oekraïense vluchtelingen gratis met de trein reizen. Dat laat NS weten, na vragen van NU.nl
Eerder melden onder meer Thalys en Deutsche Bahn al dat Oekraïners gratis mogen reizen

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 01-03-2022 11:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dan maar even een grappiger Twitter filmpje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Wow.. als dat echt waar is... petje af.
Met de nadruk op als. Een random Twitter account die zou beweren dat Rusland geen toegang meer heeft tot beelden van hun (spionage) satellieten door een random hack? Ik geloof er helemaal niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:51
Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41:
Vanmorgen zat ik nog te denken aan die wapenleveranties die zo gespecificeerd openbaar worden gemaakt door onze overheid.

Destijds bij de oorlog in Syrie leverden wij ook wapens en terreinwagens, dat is tot op dit moment nog steeds zo ongeveer staatsgeheim.

Door de leveringen in deze oorlog zo excpliciet te benoemen zouden we andere landen over de streep kunnen trekken mee te doen, maar was er niet eenzelfde argument te maken destijds in Syrie? Of was het destijds niet zo verstandig omdat die wapens in de handen van schimmige groepen werden gelegd en dat altijd ontkend zou moeten worden?
Combinatie van factoren, denk ik.

Ja, deel van de leveringen toen was aan groeperingen waar sommige bondgenoten nerveus van werden (denk bijvoorbeeld aan de Koerdische milities bevoorraden terwijl Turkije ook als bondgenoot in dat conflict stond). Dat lag natuurlijk gevoelig en je kan er donder op zeggen dat deel van dat materieel nu in handen is van groepen die langlopend conflict hebben met Turkije.

Aan de andere kant is dit denk ik ook een performatief statement. Door zo expliciet te zeggen wapentuig te sturen, geef je als land ook heel duidelijk aan dat je niet een beetje achter Oekraïne staat, maar heel concreet je kant gekozen hebt. Er is dan voor de tegenpartij echt geen twijfel meer mogelijk of je een land misschien eruit kan bluffen of met wat zachte praatjes op de vlakte kan houden. Twijfelende derde landen zien daarnaast dat steeds meer landen op die manier hun positie gekozen hebben, waardoor die ook eerder zullen aansluiten. Zie bijvoorbeeld ook Finland en Zweden die zich heel duidelijk zeker genoeg voelen van steun mocht de boel hun kant op escaleren, en nu dus ook wapens sturen, terwijl ze traditioneel zich enorm op de vlakte hielden om de Russen te vriend te houden.

Het concrete sturen van wapens is fijn voor Oekraïne, maar de persberichten over die leveringen zijn in bepaalde opzichten eigenlijk een nog belangrijkere actie. Het schept een onderling vertrouwen in gedeelde keuzes, is een collectieve boodschap aan Putin en genereert een verhaal waarin al die landen schouder aan schouder positie innemen tegen de agressor. Dat soort beeldvorming is toch belangrijk, juist in de huidige tijd waarin bevolkingen op nationaal niveau al een tijdje verdeeld zijn geweest en internationale samenwerking steeds kritischer werd bekeken.

Syrië was in dat opzicht totaal anders: het was vrij duidelijk dat niemand (openlijk?) de kant van IS ging kiezen, er was meer te verliezen door de openheid dan er te winnen was en de internationale gemeenschap was al verenigd in overtuiging dat IS actief bestreden moest worden. Ook was het daar natuurlijk eigenlijk een rare strijd tussen meerdere non-state actors (IS en milities in verschillende smaken), een dictator waar veel landen eigenlijk vanaf wilden, een paar landen die ook niet overal helemaal lekker lagen en Westerse landen die vooral op afstand toeslagen. In vergelijking is situatie in Oekraïne superoverzichtelijk en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Jij staat tegen een persoon in een steeg. De ander voelt zich beledigd doordat je alleen al naar hem kijkt. Jij blijft bij je principe omdat je vind dat dat zijn probleem is. Dat die zichzelf gek maakt. De ander draait door en slaat je dood.

Conclusie:
Het verschil is de chain of command. Om jouw voorbeeld correct te maken moeten er nog x mensen tussen opdrachtgever en uitvoerder geplaatst worden En de kans is groot dat die persoon nee zegt, omdat het zelfmoord is in het geval van kernbommen.

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 01-03-2022 11:02 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00

backupdevice

No Risk , Full Push

Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:58:
[...]

- ze doen momenteel letterlijk geen ene fuck behalve slecht eten naar binnen stouwen en brandstof verstoken

Als je de mogelijkheid hebt snel te reageren bij een verdere verplaatsing dan is ze daar laten wachten een prima oplossing. Zeker als je op dit moment al eenheden hebt die actief vuren dan wil je daar je aandacht op focussen. Het kan een prima bait zijn om een deel van het konvooi te offeren voor wat beelden voor de propaganda. Er zijn zoveel redenen om het (nog) niet aan te vallen. Bovendien is Oekraïne een verdedigende partij tegen een agressor. Het is niet zelf een agressor. Het kan prima zijn dat dat konvooi op dit moment op 'veilige afstand' staat en zodra het een meter naar voren komt bij de militaire leiding de 'grens' over is waarbij ze toch echt te dichtbij komen en er geschoten gaat worden. Ik zeg ook niet dat je niks moet doen, maar momenteel vormt dat konvooi gewoon geen dreiging groot genoeg om het pre-emptive uit te schakelen.
En ik zeg ook nergens dat zij nu iets moeten doen. Ik reageer alleen op posts waar mensen denken dat er niks gebeurt omdat zij het zielig vinden voor die russen. Dat is iets te romantisch gedacht.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
[...]

Conclusie:
Toch wel, kernwapens zijn geen vrijbrief om alles maar te doen wat je wilt en zeker niet een reden dat wij dat moeten gaan faciliteren.

Putin heeft kernwapens, gefeliciteerd. De NAVO heeft die ook. Het zijn niet de kernwapens waar Oekraïners bang voor zijn, het zijn de artilleriegranaten, kogels, mortieren, raketten en bommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]

Conclusie:
In deze analogie, hoe vaak moet je nieuwe steegjes zoeken en hoe vaak sta je het toe dat elke keer die bullebak ook daar je dood wil maken totdat je zegt dat het genoeg is? De makkelijkste manier om doden te voorkomen is nu allemaal de witte vlag te heisen en vanmiddag nog een Russische kolonne door Amsterdam te laten rijden. Maar is dat rechtvaardig?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:00:

slow chat alert, maar wel grappig: open ik google maps en zoek naar fenevychi. Meldt Google: matig verkeer in deze omgeving.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Beetje hezelfde als de russen nee we gaan Ukraine niet aanvallen....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:00:

Ik vrees dat dit mission impossible wordt :'(
Ze gaan Kiev omsingelen, uitroken en platbombarderen met cluster- en vacuumbommen, waarbij honderden doden vallen.. En dan wachten tot het voedsel en water op raakt..
En wij staan er bij en kijken er naar want "we willen geen WOIII".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

En ik zeg ook nergens dat zij nu iets moeten doen. Ik reageer alleen op posts waar mensen denken dat er niks gebeurt omdat zij het zielig vinden voor die russen. Dat is iets te romantisch gedacht.
True, maar ik kreeg zoveel kritiek dat ik misschien iedereen over een kam scheerde, dat was dan niet zo bedoeld :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
[...]

Lol ze rijden zwaar materieel naar Kiev om de boel te slopen. Ze brengen dat er niet naar toe om met de bevolking te knuffelen.

Als je de kans hebt meteen aanpakken. Een afwachtende houding aannemen ten opzichte van Rusland, “misschien staan ze wel van de natuur te genieten” is echt extreem naïef. Rusland is daar maar voor een ding en dat is een smerige oorlog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:38

SeatRider

Hips don't lie

_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:

De Nederlandse Spoorwegen (NS) laat Oekraïense vluchtelingen gratis met de trein reizen. Dat laat NS weten, na vragen van NU.nl
Eerder melden onder meer Thalys en Deutsche Bahn al dat Oekraïners gratis mogen reizen
Zeer mooi gebaar. Vraag me af hoe ze de poortjes op de stations zo snel aangepast hebben...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Dat zou echt wel Frontpage zijn in Rusland zou je denken. 'Europese wapenleverantie zijn zinloos, we schakelen ze uit voordat ze ingezet kunnen worden.'
Ogetwijfled, ik heb alleen geen toegang tot frontpages in Rusland en al had ik het dan zou ik het niet kunnen lezen of op waarde kunnen schatten.

Ik ga er voor de zekerheid maar vanuit dat alles wat wij voorgeschoteld krijgen gefilterd is.

Maar op dezelfde manier waarom wij hier zitten te bedenken waarom dat 70km konvooi niet wordt aangevallen kan je natuurlijk ook fantaseren over de reden waarom die konvooien uit Polen er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52
Ik zeg ook niet dat je niks moet doen, maar momenteel vormt dat konvooi gewoon geen dreiging groot genoeg om het pre-emptive uit te schakelen.
Zo'n konvooi is zeker een dreiging, waarschijnlijk is het vooral een kwestie van prioriteiten.

Reken maar dat de NAVO het als schietbaan voor de A-10 en AH-64 had gebruikt, afgerond met B52's als toetje. Een enorme stroom gewonden is ook 'killing' voor het moraal, los van dat je ze moet afvoeren en proberen in leven te houden. Kost allemaal resources.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

No Risk , Full Push

Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:03:
[...]

True, maar ik kreeg zoveel kritiek dat ik misschien iedereen over een kam scheerde, dat was dan niet zo bedoeld :+
Die had ik al door vandaar mijn opmerking over de emotie. :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:21
De_Bastaard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Lol ze rijden zwaar materieel naar Kiev om de boel te slopen. Ze brengen dat er niet naar toe om met de bevolking te knuffelen.

Als je de kans hebt meteen aanpakken. Een afwachtende houding aannemen ten opzichte van Rusland, “misschien staan ze wel van de natuur te genieten” is echt extreem naïef. Rusland is daar maar voor een ding en dat is een smerige oorlog.
Volgens mij is dat alleen totaal niet wat die zegt. Volgens mij zegt hij, "ik kan me voorstellen dat ze de aandacht nu op directer gevaar leggen i.p.v. hierop, omdat 't nu nog ver weg is en mooi voorraad etc opmaakt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Volgens de reporter, die bij CNN ook weleens in beeld komt, is de kolonne zo'n 60km lang en zijn ze bij "the outskirts of the city".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
jaapstobbe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Nou ja als er een ISS neer komt storten zal dat ook wel breaking zijn toch?
Waarom zou dat gebeuren? Er zijn meer space agency's die waar wat over te zeggen hebben. Bij de NASA en ESA gebeurd nu niets.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:29

Thompson

Beeromaniac

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Ik vrees dat dit mission impossible wordt :'(
Ze gaan Kiev omsingelen, uitroken en platbombarderen met cluster- en vacuumbommen, waarbij honderden doden vallen.. En dan wachten tot het voedsel en water op raakt..
En wij staan er bij en kijken er naar want "we willen geen WOIII".
Ik vraag me ook af hoeveel oorlogsmisdaden Rusland kan begaan voordat de NATO, ondanks geen aanval tegen een direct NATO lid, toch ingrijpt?

Want wat voor signaal geef je af als NATO als je daar staat toe te kijken hoe thermobarische raketten worden afgevuurd op Kiev?

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
Tens schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:02:
[...]

slow chat alert, maar wel grappig: open ik google maps en zoek naar fenevychi. Meldt Google: matig verkeer in deze omgeving.
Na sorry, maar ik dacht ik meld het gewoon effe dan kan je kijken hoe dichbij het nu is op maps.

NOS meld dit nog niet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Zeer mooi gebaar. Vraag me af hoe ze de poortjes op de stations zo snel aangepast hebben...
voorlopig (??) zal dan een NS medewerker van het betreffende station je moeten binnenlaten, lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Volgens mij denkt niemand dat hier echt, maar er werd wel over dat soort bedenkingen gediscussieerd. Misschien deed je het per ongeluk maar je quote bij mij ook uitsluitend mijn reactie op dat soort bedenkingen, terwijl ik zei letterlijk in dezelfde reactie aangaf dat andere redenen om de kolonne met rust te laten (zoals @Nox ook aangeeft) veel logischer zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:02:
[...]

:)
We gaan dit anders doen. Dit topic blijft bestaan voor specifiek de Oorlog in Oekraïne. We gaan hier dus enige mate van slow chat weer toestaan omdat het simpelweg onmogelijk is om dit te voorkomen.
DaniëlWW2 in "De oorlog in Oekraïne"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ja nou, inderdaad. Rusland gaat nergens meer boten kunnen aanmeren, vliegtuigen laten vliegen en als het ook nog van het internet wordt afgesneden gaan ze echt sneltrein vaart terug naar de middeleeuwen.

Ik begrijp de ernst en de reden om druk uit te oefenen op Rusland zonder militair ingrijpen, maar ergens voelt het ook als een klopjacht. Mijn morale kompas begint aan te kloppen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Ja nou, inderdaad. Rusland gaat nergens meer boten kunnen aanmeren, vliegtuigen laten vliegen en als het ook nog van het internet wordt afgesneden gaan ze echt sneltrein vaart terug naar de middeleeuwen.

Ik begrijp de ernst en de reden om druk uit te oefenen op Rusland zonder militair ingrijpen, maar ergens voelt het ook als een klopjacht. Mijn morale kompas begint aan te kloppen.
Really?

Beter staan we nog even langer toe dat Rusland in Oekraïne los gaat :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:21
[...]Ja nou, inderdaad. Rusland gaat nergens meer boten kunnen aanmeren, vliegtuigen laten vliegen en als het ook nog van het internet wordt afgesneden gaan ze echt sneltrein vaart terug naar de middeleeuwen.

Tja, aan de andere kant is die volledige isolatie/afsluiting eigenlijk wel een logisch gevolg van het sluiten van het luchtruim en het afsluiten van SWIFT.

Mogelijkheden tot vervoer zijn sterk beperkt en de kans dat je ergens voor betaald wordt/ kan betalen is ook een stuk kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Met de nadruk op als. Een random Twitter account die zou beweren dat Rusland geen toegang meer heeft tot beelden van hun (spionage) satellieten door een random hack? Ik geloof er helemaal niks van.
Ik vraag mij af of Rusland hun spionagesatellieten nog wel begrijpt of gebruikt. Sommige dingen die ze doen lijken compleet clueless. Bijvoorbeeld, ze zijn de oorlog begonnen met een first strike, maar hebben gefaald de luchtmacht van Oekraïne uit te schakelen. Dat is haast niet te geloven.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Thompson schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Ik vraag me ook af hoeveel oorlogsmisdaden Rusland kan begaan voordat de NATO, ondanks geen aanval tegen een direct NATO lid, toch ingrijpt?

Want wat voor signaal geef je af als NATO als je daar staat toe te kijken hoe thermobarische raketten worden afgevuurd op Kiev?
We zijn geen World Police als Navo, we zijn een organisatie voor zelfverdediging. Iedereen en hun moeders zitten tandenknarsend te kijken hoe Putin aan het huishouden is in Oekraine maar uiteindelijk hebben we geen mandaat daar in te grijpen. Te meer omdat Putin ons in een houdgreep heeft door kernwapens op al onze steden te hebben gericht.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

[...]

Beste heer putin is daar ruim 2 maanden lang voor gewaarschuwd, mocht hij een stap in Ukraine zetten zou hij en zijn land gesanctioneerd worden, hij trekt zich er niks van aan en valt zijn buurman binnen.

Rusland moet voor eens en altijd onschadelijk gemaakt worden, ze zijn een gevaar voor de wereldvrede, los daarvan dus ook ERG ROEKELOOS.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Toch wel, kernwapens zijn geen vrijbrief om alles maar te doen wat je wilt en zeker niet een reden dat wij dat moeten gaan faciliteren.

Putin heeft kernwapens, gefeliciteerd. De NAVO heeft die ook. Het zijn niet de kernwapens waar Oekraïners bang voor zijn, het zijn de artilleriegranaten, kogels, mortieren, raketten en bommen.
Klopt, maar de oorlog in Oekraïne is vrij snel voorbij als zowel de NAVO als RU kernwapens gaan inzetten. Dan gaan we er namelijk allemaal aan.
Glashelder schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Het verschil is de chain of command. Om jouw voorbeeld correct te maken moeten er nog x mensen tussen opdrachtgever en uitvoerder geplaatst worden En de kans is groot dat die persoon nee zegt, omdat het zelfmoord is in het geval van kernbommen.
Exact wat ik in mijn oorspronkelijke bericht al schreef ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Het is voor Rusland relatief makkelijk om alle maatregelen terug te draaien.
Gewoon wapens letterlijk neerleggen, alle legervoertuigen laten staan en terug marcheren naar Rusland. Vervolgens Putin en co arresteren en richting tribunaal in Den Haag sturen.

Dan is het snel gedaan met alle maatregelen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Na sorry, maar ik dacht ik meld het gewoon effe dan kan je kijken hoe dichbij het nu is op maps.

NOS meld dit nog niet namelijk.
Zit nog een rivier(tje?) tussen daar en Kiev, dat zou wel het probleem kunnen zijn.
Of is de voorkant binnen bereik van Oekraïense artillerie gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 01-03-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Klopt, maar de oorlog in Oekraïne is vrij snel voorbij als zowel de NAVO als RU kernwapens gaan inzetten. Dan gaan we er namelijk allemaal aan.

[...]

Exact wat ik in mijn oorspronkelijke bericht al schreef ;)
Snap de bangmakerij omtrent kernwapens niet, die gaan NIET afgeschoten worden, putin is roekeloos maar niet achterlijk.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Twam schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Combinatie van factoren, denk ik.

Ja, deel van de leveringen toen was aan groeperingen waar sommige bondgenoten nerveus van werden (denk bijvoorbeeld aan de Koerdische milities bevoorraden terwijl Turkije ook als bondgenoot in dat conflict stond). Dat lag natuurlijk gevoelig en je kan er donder op zeggen dat deel van dat materieel nu in handen is van groepen die langlopend conflict hebben met Turkije.

Aan de andere kant is dit denk ik ook een performatief statement. Door zo expliciet te zeggen wapentuig te sturen, geef je als land ook heel duidelijk aan dat je niet een beetje achter Oekraïne staat, maar heel concreet je kant gekozen hebt. Er is dan voor de tegenpartij echt geen twijfel meer mogelijk of je een land misschien eruit kan bluffen of met wat zachte praatjes op de vlakte kan houden. Twijfelende derde landen zien daarnaast dat steeds meer landen op die manier hun positie gekozen hebben, waardoor die ook eerder zullen aansluiten. Zie bijvoorbeeld ook Finland en Zweden die zich heel duidelijk zeker genoeg voelen van steun mocht de boel hun kant op escaleren, en nu dus ook wapens sturen, terwijl ze traditioneel zich enorm op de vlakte hielden om de Russen te vriend te houden.

Het concrete sturen van wapens is fijn voor Oekraïne, maar de persberichten over die leveringen zijn in bepaalde opzichten eigenlijk een nog belangrijkere actie. Het schept een onderling vertrouwen in gedeelde keuzes, is een collectieve boodschap aan Putin en genereert een verhaal waarin al die landen schouder aan schouder positie innemen tegen de agressor. Dat soort beeldvorming is toch belangrijk, juist in de huidige tijd waarin bevolkingen op nationaal niveau al een tijdje verdeeld zijn geweest en internationale samenwerking steeds kritischer werd bekeken.

Syrië was in dat opzicht totaal anders: het was vrij duidelijk dat niemand (openlijk?) de kant van IS ging kiezen, er was meer te verliezen door de openheid dan er te winnen was en de internationale gemeenschap was al verenigd in overtuiging dat IS actief bestreden moest worden. Ook was het daar natuurlijk eigenlijk een rare strijd tussen meerdere non-state actors (IS en milities in verschillende smaken), een dictator waar veel landen eigenlijk vanaf wilden, een paar landen die ook niet overal helemaal lekker lagen en Westerse landen die vooral op afstand toeslagen. In vergelijking is situatie in Oekraïne superoverzichtelijk en duidelijk.
Dank voor je uitgebreide antwoord, inderdaad een goede verklaring van de overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Nu online
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Beste heer putin is daar ruim 2 maanden lang voor gewaarschuwd, mocht hij een stap in Ukraine zetten zou hij en zijn land gesanctioneerd worden, hij trekt zicht er niks van aan en valt zijn buurman binnen.

Rusland moet voor eens en altijd onschadelijk gemaakt worden, ze zijn een gevaar voor de wereldvrede, los daarvan dus ook ERG ROEKELOOS.
Je moet toch ook wel snappen dat de Russische bevolking (voronamelijk onschuldig, gehersenspoeld) hier het grootste slachtoffer van is, en niet Putin zelf?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:11:
[...]

putin is roekeloos maar niet achterlijk.
persoonlijk vind ik eenieder die een oorlog begint, achterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:02:
[...]

In deze analogie, hoe vaak moet je nieuwe steegjes zoeken en hoe vaak sta je het toe dat elke keer die bullebak ook daar je dood wil maken totdat je zegt dat het genoeg is? De makkelijkste manier om doden te voorkomen is nu allemaal de witte vlag te heisen en vanmiddag nog een Russische kolonne door Amsterdam te laten rijden. Maar is dat rechtvaardig?
Je kan heel principieel doen en hem NU geen uitweg willen geven want oorlogsmisdaden, internationaal recht geschonden, etc, maar het punt is simpelweg dat je dat principe dan misschien wel met de dood moet verkopen. Door wel geitenpaadjes open te houden stel je dat moment uit zodra de rust weer een beetje is wedergekeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:

Toch nog een voordeeltje voor ons in deze oorlog. Mijn vriendin heeft nog een Oekraïens paspoort.

Grapje uiteraard.

Mooi gebaar van de NS. Ik geloof dat op dit moment heel Europa zich op deze manier aan het opstellen is. Ik heb het idee dat het met vluchtelingenopvang wel goed gaat komen, al vrees ik voor de enorme aantallen nu Rusland woonwijken bombardeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

jaapstobbe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Je moet toch ook wel snappen dat de Russische bevolking (voronamelijk onschuldig, gehersenspoeld) hier het grootste slachtoffer van is, en niet Putin zelf?
Russische bevolking vind het prima met Putin, al 22 jaar, als jij de bevolking niet raakt rot die putin ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Dat klopt maar op een gegeven moment kan iemand fatalistisch gaan denken: als ik eraan ga, dan gaan jullie er ook aan. En dat moment moet je hopen dat iemand tussen Poetin en kernwapens op staat en niet luistert naar deze mafketel.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 19:05
Sissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Dit..
Ga er maar gerust vanuit dat bijna alle info die nu online verschijnt, fake of op z'n minst twijfelachtig is.

Het is, naast een humanitaire ramp, een informatie oorlog waar we inzitten.

Kwam deze ook tegen van Kitboga (sowieso een held! :) )

YouTube: The Most Pathetic TikTok Trend Ever

Bizarre TikTok scams... Echt, je vraagt je af waar de moraal van dit soort netwerken ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeEs op 01-03-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
[...]

Snap de bangmakerij omtrent kernwapens niet, die gaan NIET afgeschoten worden, putin is roekeloos maar niet achterlijk.
Lees mijn oorspronkelijke reactie waar deze discussie ontstond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Nu online
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Russische bevolking vind het prima met Putin, al 22 jaar, als jij de bevolking niet raakt rot die putin ook niet op.
Ja ik snap ook wel dat het zo opgelost moet worden, maar waarom zou je geen medelijden met de Russen kunnen hebben? Er zijn er genoeg die niets van Putin moeten hebben hoor. En om die nu dood te wensen gaat mij wat ver.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Je bent echt voorstander van zoveel mogelijk doden aan Russische zijde hé? Als je als Oekraïne nog een beetje respect wenst verdedig je je tegen de agressor maar val je hem niet onnodig aan. Je kan prima een waarschuwing geven door de eerste wagens te demobiliseren. Rotten ze niet op en gaan ze door dan schakel je ze uit. Deze oorlog is compleet anders dan andere oorlogen. Het is een beetje het executeren van krijgsgevangenen. Zinloos bloedvergieten, als iets geen (in)directe dreiging vormt niet de trekker overhalen. Als je de optie hebt om het konvooi met een half uur uit te schakelen/stoppen kan je er ook mee wachten.
Deze oorlog is precies hetzelfde als al die andere. Er is geen ruimte voor sportiviteit. Het is een uitputtingsslag waarbij alleen maar telt wie het eerst door mensen en materieel heen is.
Die Rus die vandaag met de schrik vrij komt omdat jij de kans niet greep is morgen terug. Dan heeft ie van zijn fouten geleerd en rekent ie met jou af. Verwacht geen bedankje omdat je zo sportief was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Toch nog een voordeeltje voor ons in deze oorlog. Mijn vriendin heeft nog een Oekraïens paspoort.

Grapje uiteraard.

Mooi gebaar van de NS. Ik geloof dat op dit moment heel Europa zich op deze manier aan het opstellen is. Ik heb het idee dat het met vluchtelingenopvang wel goed gaat komen, al vrees ik voor de enorme aantallen nu Rusland woonwijken bombardeert.
Je kan niet onbeperkt in NL reizen met de trein met een Oekrains paspoort. Je moet een buitenlands treinkaartje tonen bij een NS medewerker en dan krijg je gratis een dagkaart uitgereikt.

Het is puur bedoeld om je te helpen naar je eindbestemming. Niet om lekker te gaan rondtoeren door NL.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Als je nu de gemiddelde staat van het materieel ziet, heb jij er vertrouwen in dat al die nuclear missile launchers allemaal in top staat verkeren? Als ze nu opdracht krijgen om de kernkoppen er alvast op te schroeven, en een of andere roestige schakelaar klapt om...

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoe worden die tanks eigenlijk vervoerd? Gaat dit allemaal per vliegtuig? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zij in staat zijn om zulke enorme afstanden af te kunnen leggen vanuit alle basessen in RU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
prodesk schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:16:
Hoe worden die tanks eigenlijk vervoerd? Gaat dit allemaal per vliegtuig? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zij in staat zijn om zulke enorme afstanden af te kunnen leggen vanuit alle basessen in RU.
Achterop vrachtwagers en inderdaad per trein.

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 01-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Trein en vrachtwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die zijn in de afgelopen maanden per trein aangevoerd vanuit allerlei regio's en opgesteld aan de grens met Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

Trein

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15:
Die Rus die vandaag met de schrik vrij komt omdat jij de kans niet greep is morgen terug. Dan heeft ie van zijn fouten geleerd en rekent ie met jou af. Verwacht geen bedankje omdat je zo sportief was.
Zie ook de Duitser in Saving Private Ryan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Ik out source wat werk in Rusland, niet professioneel maar voor wat hobby projecten en dacht laat ik het gesprek aan gaan om hoogte te krijgen van de situatie daar. Gaat om 4 Russen verspreid over Rusland en de streking was eigenlijk steeds hetzelfde: Ik wil mijn woorden er eigenlijk niet vuil aan maken, het Westen is hypocriet en wilt ons kapot maken, maar krijgen ons niet stuk, komt goed.

Op de vraag hoe het gaat met anti-putin protesten etc was het antwoord in 1 geval best extreem: Dat zijn allemaal verraders en ruimen we op. De andere hebben er weinig van mee gekregen en dachten dat het wel fake news zou zijn.

Denk dat men zich nog heel hard kan vergissen in de haat jegens putin. Vergeet niet dat niet iedereen de normen en waardes van de EU waardeert of over wilt nemen. En voor velen is de oorlog/aanval volledig te verklaren. Argumenten die wij kul vinden, vinden zij logisch. Maar hey, dat is altijd als het om partijen gaat die pal tegenover mekaar staan.

Rusland raakt wel steeds verder "opgesloten" internationaal. Iedereen doet maar alsof sancties geen oorlog verklaring is maar dat is het dus echt wel. Wat zou jij doen als je in zijn schoenen stond en dit gebeurt er? Als je dus Heilig in je eigen argumenten/doelen gelooft en je ziet dat de Westerse wereld je zo "aanvalt".

Begin steeds meer te neigen naar een doemscenario.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Tens schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Zit nog een rivier(tje?) tussen daar en Kiev, dat zou wel het probleem kunnen zijn.
Verwacht ik niet, maar het is nu zeer dichtbij hostomel vliegveld, uit het nieuws weten we dat ze vanuit regelmatig deze weer terug genomen hebben en nu al een paar dagen onbruikbaar gemaakt hebben.

Dat houdt dus in dat ze nu dichtbij zijn waar de strike teams zitten vanuit de stad zelf.

De echte vraag is wat ze gaan doen?

Optie1: domweg in de stad rijden zo = dom maar niet ondenkbaar gezien hoe het tot nu toe ging.

Optie2: opbreken en omsingelen, dat duurt dan zeker nog 1 extra dag maar geeft een kans om te winnen.

Optie3: hostomel bruikbaar maken en de regio beschermen met al die zooi die zal daar hebben, dan hebben ze een werkende luchtbrug en gewonnen.

We gaan het vanavond zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:36
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:09:
[...]

We zijn geen World Police als Navo, we zijn een organisatie voor zelfverdediging. Iedereen en hun moeders zitten tandenknarsend te kijken hoe Putin aan het huishouden is in Oekraine maar uiteindelijk hebben we geen mandaat daar in te grijpen. Te meer omdat Putin ons in een houdgreep heeft door kernwapens op al onze steden te hebben gericht.
Maar als je kijkt naar het Midden-Oosten dan zie je dat de NAVO, of in ieder geval NAVO-landen, ook zonder te zijn aangevallen militair in kunnen grijpen. Bovendien hebben zijn we al meerdere malen getroffen door cyberaanvallen, schendt Rusland regelmatig ons luchtruim en zijn ze uiteindelijk verantwoordelijk voor het neerhalen van MH17.

Het is natuurlijk wel de vraag of het verstandig is om militair in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Het verbaast mij dat Turkije met zijn airlines nog gewoon commercieel op Rusland blijft vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Als je nu de gemiddelde staat van het materieel ziet, heb jij er vertrouwen in dat al die nuclear missile launchers allemaal in top staat verkeren? Als ze nu opdracht krijgen om de kernkoppen er alvast op te schroeven, en een of andere roestige schakelaar klapt om...
Volgens mij hoeven ze helemaal geen launcher te hebben, alleen twee luiken in de grond die opengaan met een hoop stoom en heel de wereld zit al bibberend in de kelder :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:12:
[...]

persoonlijk vind ik eenieder die een oorlog begint, achterlijk
Dan maar geen leger, scheelt ook weer geld. Dan krijg je een soort Prisoner's Dilemma, namelijk een wapenwedloop. Je kunt dit redelijk eenvoudig simuleren in een game als Civilization door in multiplayer (of singleplayer) je pacifistisch op te stellen. Op een gegeven moment gaat je medespeler toch bedreigend overkomen, en gaat deze misschien inderdaad een leger opbouwen. Ik heb zo zelfs een keer van een maat gewonnen omdat ik zei (in het begin van het spel) dat ik z'n settler niet aan zou vallen, en dat had beloofd, tot ik een paar beurten later z'n settler innam. Toen is-ie geragequit. We lagen dubbel (hij niet) maar ik vond ik vond het toen ook zielig voor hem. Welnu, IRL kun je niet ragequiten, maar in een winner takes all scenario heb je eenmaal ook verliezers, en je zult je eigendommen moeten verdedigen. Je kunt dit ook doortrekken naar de interne staat: maar geen politie, iedereen moet zich maar zo gedragen? Zonder pakkans? Zonder leger heb je die leverage van force niet. Het is daardoor helaas logisch dat legers bestaan, nodig zijn, en dat er ook oorlog is. Hoe nutteloos en verdrietig dat dan ook moge lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
MasterMaceMichu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
We leveren inmiddels ook brandstof voor vliegtuigen in de lucht. Zojuist is een Airbus 330 tanker vliegtuig Polen in gevlogen, afkomstig uit Eindhoven.

Opmerkelijk is dat alle tankers nu in Polen vliegen, dagen hiervoor voornamelijk in Roemenië en Slowakije.
https://www.flightradar24.com/MMF19/2afb1617

In holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Glashelder schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Really?

Beter staan we nog even langer toe dat Rusland in Oekraïne los gaat :)
Je ziet Rusland als een land van eenheid. Dat is niet zo, Putin is een trekpop van andere machthebbers die belangen hebben en Putin heeft zelf ook nog wat meningen/wensen. Die ziet zijn grote rijk van de USSR (300 miljoen inwoners) naar nu 140 miljoen inwoners krimpen. De bevolking krimpt ook verder en hij wenst dat te herstellen. Als Rusland een grootmacht wil blijven zal het enkele dingen moeten aanpakken.

Ook die midden-oosterse staten enz. moeten terug komen. Dat is misschien maar een fractie van het landoppervlak maar de helft van de oorspronkelijke inwoners. Putin wordt ook ouder en ouder en zijn vierde (?) termijn is 'ie ook al een tijdje mee bezig van nu zes jaar (dus tot 2024 heeft 'ie). Als hij dat allemaal wil fixen dan moet 'ie wel opschieten.

En de bevolking? Die wil gewoon vodka drinken ofzo :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Dan maar geen leger, scheelt ook weer geld. Dan krijg je een soort Prisoner's Dilemma, namelijk een wapenwedloop. Je kunt dit redelijk eenvoudig simuleren in een game als Civilization door in multiplayer (of singleplayer) je pacifistisch op te stellen. Op een gegeven moment gaat je medespeler toch bedreigend overkomen, en gaat deze misschien inderdaad een leger opbouwen. Ik heb zo zelfs een keer van een maat gewonnen omdat ik zei (in het begin van het spel) dat ik z'n settler niet aan zou vallen, en dat had beloofd, tot ik een paar beurten later z'n settler innam. Toen is-ie geragequit. We lagen dubbel (hij niet) maar ik vond ik vond het toen ook zielig voor hem. Welnu, IRL kun je niet ragequiten, maar in een winner takes all scenario heb je eenmaal ook verliezers, en je zult je eigendommen moeten verdedigen. Je kunt dit ook doortrekken naar de interne staat: maar geen politie, iedereen moet zich maar zo gedragen? Zonder pakkans? Zonder leger heb je die leverage van force niet. Het is daardoor helaas logisch dat legers bestaan, nodig zijn, en dat er ook oorlog is. Hoe nutteloos en verdrietig dat dan ook moge lijken.
jij gaat serieus een vergelijk trekken tussen echte oorlog en 1 of ander dom computerspelletje??? 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jumpiefox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:18:
Ik out source wat werk in Rusland, niet professioneel maar voor wat hobby projecten en dacht laat ik het gesprek aan gaan om hoogte te krijgen van de situatie daar. Gaat om 4 Russen verspreid over Rusland en de streking was eigenlijk steeds hetzelfde: Ik wil mijn woorden er eigenlijk niet vuil aan maken, het Westen is hypocriet en wilt ons kapot maken, maar krijgen ons niet stuk, komt goed.

Op de vraag hoe het gaat met anti-putin protesten etc was het antwoord in 1 geval best extreem: Dat zijn allemaal verraders en ruimen we op. De andere hebben er weinig van mee gekregen en dachten dat het wel fake news zou zijn.

Denk dat men zich nog heel hard kan vergissen in de haat jegens putin. Vergeet niet dat niet iedereen de normen en waardes van de EU waardeert of over wilt nemen. En voor velen is de oorlog/aanval volledig te verklaren. Argumenten die wij kul vinden, vinden zij logisch. Maar hey, dat is altijd als het om partijen gaat die pal tegenover mekaar staan.

Rusland raakt wel steeds verder "opgesloten" internationaal. Iedereen doet maar alsof sancties geen oorlog verklaring is maar dat is het dus echt wel. Wat zou jij doen als je in zijn schoenen stond en dit gebeurt er? Als je dus Heilig in je eigen argumenten/doelen gelooft en je ziet dat de Westerse wereld je zo "aanvalt".

Het interessante is, wat hadden ze verwacht dat er zou gebeuren? Dat het westen het gewoon liet gaan terwijl er al jaren met Oekraïne wordt gepraat over toelating.

En blijkbaar zijn wij de agressors en heeft Rusland ons niet nodig, maar voelen ze zich nu wel aangevallen omdat ze geïsoleerd worden? 8)7
Dan gaan ze toch alleen verder net als Noord Korea, nieuwe muur tussen de EU en Rusland en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Zie ook de Duitser in Saving Private Ryan.
Kill or be killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Deze oorlog is precies hetzelfde als al die andere. Er is geen ruimte voor sportiviteit. Het is een uitputtingsslag waarbij alleen maar telt wie het eerst door mensen en materieel heen is.
Precies. Elke oorlog tot nu toe, waar dan ook, was doden of gedood worden.

Kan jij het vandaag niet over je hart halen om x neer te schieten, komt x wellicht morgen weer is terug om je te bedanken met lood.

Niemand wilt oorlog, maar als ze niet meedogenloos reageren op de agressie van Rusland is de oorlog heel snel verloren.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Jij gelooft echt dat het om mandaten gaat en regeltjes op papier? Aub zeg. Puntje bij paaltje betekenen die dingen helemaal niks. Zie de oorlogen die we zijn gestart en de Miljoen+ doden wat dat heeft veroorzaakt totaal. Was gewoon gestart zonder mandaat of wat dan ook.

Nee jongens, dit gaat om self-preservation. Financieel en via materialen steunen doen we wel, sancties ook in de _hoop_ dat Putin toch niet zover gaat dat hij ons met Nukes gaat aanvallen want dan is het voor iedereen over.
Rechstreeks aanvallen is hoogstwaarschijnlijk gewoon gelijk een Nuke-war, die gaan echt niet liggend de strijd op geven.

Als dit een Klein arabisch landje zonder nukes en noemens waardig leger was ergens in de zand vlaktes die een land aanviel waar we ons mee verbonden voelde dan hadden we ze allang met de grond gelijk gemaakt. 100%

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:22:
[...]

jij gaat serieus een vergelijk trekken tussen echte oorlog en 1 of ander dom computerspelletje??? 8)7 :F
Het is wachten tot Poetin ragequit en dan zijn we klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Je ziet Rusland als een land van eenheid. Dat is niet zo, Putin is een trekpop van andere machthebbers die belangen hebben en Putin heeft zelf ook nog wat meningen/wensen. Die ziet zijn grote rijk van de USSR (300 miljoen inwoners) naar nu 140 miljoen inwoners krimpen. De bevolking krimpt ook verder en hij wenst dat te herstellen. Als Rusland een grootmacht wil blijven zal het enkele dingen moeten aanpakken.

Ook die midden-oosterse staten enz. moeten terug komen. Dat is misschien maar een fractie van het landoppervlak maar de helft van de oorspronkelijke inwoners. Putin wordt ook ouder en ouder en zijn vierde (?) termijn is 'ie ook al een tijdje mee bezig van nu zes jaar (dus tot 2024 heeft 'ie). Als hij dat allemaal wil fixen dan moet 'ie wel opschieten.
Nee hoor. Ik zie alleen geen andere manier om Rusland te trachten te dwingen die achterlijke achterhaalde ideologie op te geven, anders dan wat we nu doen met sancties: dat daar burgers slachtoffer van worden is dan maar jammer. Het is niet zo dat ze daar geen resources hebben om te overleven ofzo.

Daarom verbaasd die opmerking over het morele kompas me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* dit gaat heel ver offtopic. We gaan hier geen discussie voeren over welke game wel of niet realistisch genoeg is voor deze situatie

[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 21:39
MasterMaceMichu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
We leveren inmiddels ook brandstof voor vliegtuigen in de lucht. Zojuist is een Airbus 330 tanker vliegtuig Polen in gevlogen, afkomstig uit Eindhoven.

Opmerkelijk is dat alle tankers nu in Polen vliegen, dagen hiervoor voornamelijk in Roemenië en Slowakije.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c42
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c41

Deze vliegen al dagen in polen dus wat je zegt gaat niet helemaal op.

Nu is er ook nog een derde onderweg https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c44

Twente komt eraan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
is dit slim van Polen als ze dit gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
Killjoy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Denk niet dat ze echt verwachten dat het zal gebeuren. Veel belangrijker voor de beeldvorming is dat dergelijke instanties dan gedwongen zijn om een standpunt in te nemen. Oekraïne speelt het slim.
Overduidelijk dat Ukraine een modern PR en ICT apparaat in place heeft dat de westerse normen&waarden heel goed snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
SemperFidelis schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Het is wachten tot Poetin ragequit en dan zijn we klaar.
Onzin. Iemand ergens is klaar. Niet perse wij.

Als Putin bekend wil worden met die Rusland van de kaart heeft gekregen dan moet die dat doen, is niet zijn doel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Onzin. Iemand ergens is klaar. Niet perse wij.

Als Putin bekend wil worden met die Rusland van de kaart heeft gekregen dan moet die dat doen, is niet zijn doel.
Ja neem de opmerkering vooral serieus :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jumpiefox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:18:

Dit is exact ook wat ik meekrijg. 1 direct contact van ons is anti-putin en dacht vandaag, ik ga maar naar kantoor om te werken om alle ellende even te vergeten. Wat blijkt, het overgrote deel van haar collega's steunt deze oorlog en daarmee ook Putin. Ze was shocked en is maar weer huiswaards gekeerd voor de eigengemoedstoestand. Het overgrote deel van die mensen spreekt trouwens geen Engels en kan dus alleen Russisch-talig nieuws tot zich nemen. En dit is in Moskou. Kortom, ik denk niet dat je vanuit de bevolking daar veel moet verwachten qua omverwerping vh regime of demonstraties met honderdduizenden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:25:
is dit slim van Polen als ze dit gaan doen?

[Twitter]
Ja zeker, hij doet dit toch ook vanuit Belarus.

Wij zijn al betrokken bij deze oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:13:
[...]

'Prima' is nogal overstatement. Na de val de Sovetjunie ging Rusland door een heel diep dal, toen Putin opkwam was hij in eerste instantie de sterke man die Rusland er bovenop kon help. En inderdaad, de eerste jaren ging het beter, met meer geluk dan wijsheid (aantrekkende economie, hoge(re) olie- en gasprijzen etc) maar de levenstandaard ging omhoog. Vergeet niet dat in '98 Rusland echt failliet is gegaan.

Na de Medvedev tandem werd het al minder maar ging het nog aardig, nu is dat echt wel anders. Maar oppositie wordt onderdrukt, critici vermoord of vergiftigd. Rusland kent geen overheid, er is niet eens echt een woord voor, maar wel 'macht'. En die ligt nu helaas nog bij Putin en zijn cronies, vergelijk het met maffia.

Je ziet nu dat de bevolking protesteert, dit wordt direct onderdrukt en men wordt opgepakt. Demonstraties zijn daar verboden. Verkiezingen zijn frauduleus, gekocht. Putin en zijn kliek zijn zeker niet de bevolking. Staatsburgers zoals wij zijn de Russen niet en nooit geweest.

Ik hoop dat de protesten doorzetten, tot dat ze zo groot worden dat ze niet meer te onderdrukken zijn en er verandering komt, Putin moet weg, en zijn kliek ook.

Wat er gebeurt is verschrikkelijk en is zeker geen wens van de 'gewone' Rus, die gun ik ook echt wat beters dan Putin en zijn boeven.
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Grapje uiteraard.

Erg mooi om te zien inderdaad, dit soort gebaren zijn nodig en goed dat het steeds meer gebeurt :)
Hoe is het nu met je familie in Oekraïne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29
*knip* dit gaat heel ver offtopic. We gaan hier geen discussie voeren over welke game wel of niet realistisch genoeg is voor deze situatie

[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 12:17 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid