Ik zal het even teruglezen, wist ik namelijk niet. Bedankt!hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:47:
[...]
Gisteren ook al langsgekomen: hoeft geen probleem te zijn, je wordt er niet ziek van.
Die stingers zijn 40 procent van de Nederlandse voorraad. Dat is een hoop maar aan de andere kant worden ze nu ook ingezet tegen dezelfde Russische vliegtuigen die de NAVO zouden kunnen aanvallen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik snap zeker wat je bedoelt hoor; maar Oekraïne weet inmiddels ook wel dat die Russen daar allemaal onder het mom van een trainingsmissie naartoe gezonden zijn en geen flauw idee hebben waar ze in beland zijn. Het is voor hen niet een overweging van 'we willen Rusland niet boos maken'; het is waarschijnlijk meer een overweging als 'we willen geen onschuldige Russische slachtoffers maken'. Zoals @Nox ook zegt. Misschien denkt een deel van die kolonne nog steeds wel (zo ver van het front) dat ze op trainingsmissie zijn.Sissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:53:
[...]
En dat bedoel ik dus. Een militaire colonne vol met voorraden voor een binnenvallend leger laat je maar met rust omdat dat olie op het vuur zou zijn? Dat gaat er bij mij niet in. En ik ben iig ten opzichte van sommige andere hier iemand die juist zegt dat je Rusland wel een weg hieruit moet geven om bloedvergieten te verminderen. Maar je laat niet zoiets met rust omdat je Rusland niet boos op je wil maken.
Maar goed, dat terzijde denk ik gewoon echt dat ze wel belangrijkere dingen te doen hebben dan die kolonne aanvallen. Of misschien hebben ze de middelen gewoon niet voor die afstand. Er zijn genoeg redenen te bedenken en dat blijft gissen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
In dienst ook van dit soort rantsoenen gekregen. Beetje crackers en een reep chocolade die er voor zorgde dat je heel de nacht aan het stuiteren was.souljah1h schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:58:
[...]
Ik zal het even teruglezen, wist ik namelijk niet. Bedankt!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ja, als je ziet hoe langzaam dit al gaat, die "paar" kilometer naar Kyiv, maak ik me over dat conventionele Russische leger niet zo'n zorgen meer.backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Rusland moet eerst door een paar landen heen voordat zij aan de grens bij Venlo staan. En het eerste NATO land betekend meteen full scale war tegen de NATO>
Dat betekent, stam + t .
Ik vraag mij bijvoorbeeld af hoeveel drones met raketten aan boord ze nog daadwerkelijk op voorraad hebben. Heb je nog 50 raketten, tja wil je dan echt 50 willekeurige vrachtwagens vernietigen in de hoop dat je net de essentiele te pakken hebt?Cloud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:59:
[...]
Ik snap zeker wat je bedoelt hoor; maar Oekraïne weet inmiddels ook wel dat die Russen daar allemaal onder het mom van een trainingsmissie naartoe gezonden zijn en geen flauw idee hebben waar ze in beland zijn. Het is voor hen niet een overweging van 'we willen Rusland niet boos maken'; het is waarschijnlijk meer een overweging als 'we willen geen onschuldige Russische slachtoffers maken'. Zoals @Nox ook zegt. Misschien denkt een deel van die kolonne nog steeds wel (zo ver van het front) dat ze op trainingsmissie zijn.
Maar goed, dat terzijde denk ik gewoon echt dat ze wel belangrijkere dingen te doen hebben dan die kolonne aanvallen. Of misschien hebben ze de middelen gewoon niet voor die afstand. Er zijn genoeg redenen te bedenken en dat blijft gissen.
Oh ja. Alsof je daar over nadenkt als je al dagen bestookt wordt door raketten. " Laten we maar niet schieten op die arme Russen"Cloud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:59:
[...]
Ik snap zeker wat je bedoelt hoor; maar Oekraïne weet inmiddels ook wel dat die Russen daar allemaal onder het mom van een trainingsmissie naartoe gezonden zijn en geen flauw idee hebben waar ze in beland zijn. Het is voor hen niet een overweging van 'we willen Rusland niet boos maken'; het is waarschijnlijk meer een overweging als 'we willen geen onschuldige Russische slachtoffers maken'. Zoals @Nox ook zegt. Misschien denkt een deel van die kolonne nog steeds wel (zo ver van het front) dat ze op trainingsmissie zijn.
Of Ukraine kan niks meer doen, of ze wachten tot de perfect bottleneck
Inderdaad, Rob van Wijk gaf ook in de BNR podcast van vrijdag aan dat het betrekkelijk weinig soldaten zijn. Kennelijk heb je met 190.000 manschappen zo'n 70.000 effectieve soldaten omdat die lui ook moeten slapen en logistieke support nodig hebben. Dus zowel delen van dat land blijven bezetten als verder rukken als hen logistiek blijven ondersteunen is erg lastig met zo weinig manschappen.RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Ik denk dat dit er wel van gaat komen. Vraag is of ze dit dan bezet kunnen gaan houden en verder Oekraïne in trekken. Het begint dan een aardige landmassa te worden.
Ik snap je punt maar het is oorlog. Je gaat dat niet op die manier voor je vijand invullen en daarmee riskeren dat je eigen volk even later door die kollone naar de tering wordt geschoten? Met die gedachte ben je je land snel kwijt, die gedachte is veel te soft. Je hele land wordt naar de kloten geholpen, dan ga je echt niet een kollone met rust laten omdat die arme vijand misschien wel niet precies weet wat ze doen.Cloud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:59:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door praliwi op 01-03-2022 10:04 ]
Door een oproep van Anonymous zijn er nu duizenden mensen die vijfsterrenreviews achterlaten voor willekeurige restaurants en hotels in Rusland.
— Daniël Verlaan (@danielverlaan) 1 maart 2022
In de reviews wordt het échte verhaal over de oorlog in Oekraïne verteld, om zo de censuur in Rusland te omzeilen: pic.twitter.com/qhM9I05WZ0
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
IDD iets te romantisch. Je land & stad wordt aangevallen door Russen. En dan ga je niet schieten omdat die russen er eigenlijk niet willen zijn?praliwi schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Ik snap je punt maar het is oorlog. Je gaat dat niet op die manier voor je vijand invullen en daarmee riskeren dat je eigen volk even later door die kollone naar de tering wordt geschoten? Met die gedachte ben je je land snel kwijt.
Ik kan mij niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. Dit gaat vele malen verder dan de SWIFT ban en kan ook zomaar eens niet-Russische infrastructuur gaan raken. Denk aan verwijzingen naar hosts die daar staan etc.Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:44:
[Twitter]
Dit is me ook een dingetje hoor. Als ze eropin gaan wordt Rusland echt compleet geïsoleerd van de rest van de wereld.
Dit ging gisteravond ook al rond volgens mij. Is toen ook al meerdere keren aangemerkt dat dat voor drooggetrokken blikvoer niet zo'n probleem is.souljah1h schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:45:
[Twitter]
Misschien hebben ze ook wel honger? Rantsoen lijkt over datum te zijn...
Belarus leader says Minsk won't join Russian operation in Ukraine, Belta reports https://t.co/u3PUSM8b6r pic.twitter.com/PMm8UtwIsZ
— Reuters (@Reuters) 1 maart 2022
Minsk/Belarus doet toch maar niet mee? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht (al doen ze indirect natuurlijk wel mee).
Inderdaad, zoals ik al zei er is geen 5D chess voor nodig om die kolonne daar zichzelf te laten opeten.praliwi schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Ik snap je punt maar het is oorlog. Je gaat dat niet op die manier voor je vijand invullen en daarmee riskeren dat je eigen volk even later door die kollone naar de tering wordt geschoten? Met die gedachte ben je je land snel kwijt, die gedachte is veel te soft. Je hele land wordt naar de kloten geholpen, dan ga je echt niet een kollone met rust laten omdat die arme vijand misschien wel niet precies weet wat ze doen.
Er zijn gewoon belangrijkere doelwitten voor Oekraïne zijn dan die enorme stilstaande kolonne. Dat is een veel logischere verklaring. Dat of ze hebben de middelen niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 01-03-2022 10:07 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Als dat waar is, dan is dat een flinke slag in het vertrouwen in de hele operatie. Als 'bondgenoten' afhaken dan is het echt einde verhaal.eric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Minsk/Belarus doet toch maar niet mee? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht (al doen ze indirect natuurlijk wel mee).
*knip* we gaan hier geen wervingen voeren / oproepen doen tot het participeren in een cyberoorlog
[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 10:19 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Hopelijk ziet Lukashenko z'n kans schoon om Putin af te valleneric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Misschien zit er ook wel wat Pervitin in die Russische rantsoenen, om het moraal hoog te houden.backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:00:
[...]
In dienst ook van dit soort rantsoenen gekregen. Beetje crackers en een reep chocolade die er voor zorgde dat je heel de nacht aan het stuiteren was.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Vermoed dat hij z'n troepen in eigen land nodig heeft om het volk te onderdrukken.eric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die leider daar heeft ook "eerlijk" zijn herverkiezing gewonnen. ;-)eric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Denk niet dat we moeten geloven wat er uit die man zijn mond komt, maar zou mooi zijn in ieder geval als het echt zo is.eric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Playstation 5
Wat wil je dan bereiken? Je bent aan het verdedigen. Again, zolang die colonne stil staat en niet aan het gevecht deelneemt lekker laten staan en monitoren. Zodra ze bewegen gelijk aanvallen natuurlijk, maar nu staan ze daar prima, ze hebben enkel zichzelf ermee.icecreamfarmer schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Dat is juist heel zinvol, als er iets slecht is voor het moreel van de de bevolking en leger dan zijn het wel 10.000den lijken en een half onklaar gemaakt leger.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nee ik bedoel juist, het is oorlog. Dan ga je je niet inleven in je vijand die al binnen is, met de kans dat je eigen land aan gort wordt geschoten. Dan doe je alles wat je in je macht hebt om die colonne te stoppen. Dat er dan Russen dood gaan die wellicht denken dat ze op trianingsmissie zijn boeit dan echt niet.Cloud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Inderdaad, zoals ik al zei er is geen 5D chess voor nodig om die kolonne daar zichzelf te laten opeten.
Er zijn gewoon belangrijkere doelwitten voor Oekraïne zijn dan die enorme stilstaande kolonne. Dat is een veel logischere verklaring. Dat of ze hebben de middelen niet.
Its only indicative estimates.But it illustrates well the situation of the occupier.The enemy is demoralized,he’s in agony.The occupiers are firing on civilians because Ukrainians with weapons are too strong for 🇷🇺.🇺🇦will win.The whole world with us cuz their safaty depends on us pic.twitter.com/j4GCXxTHJm
— Oleksii Reznikov (@oleksiireznikov) 1 maart 2022
Update van de cijfers vanuit Oekraïne. Zoals altijd blijft het lastig te verifiëren, maar gisteren waren er geluiden via Europese intelligence bronnen dat de Oekraïners redelijk accuraat zitten. En we kunnen het patroon volgen met de geverifieerde (op beeld gezette) voertuigen via de OSINT-kanalen waaruit duidelijk blijkt dat Rusland behoorlijke verliezen leidt.
Polen met een niet zo subtiele jab naar de Russen, verwijzend naar de Donbas-oorlog omtrent 2014:
These are civilian Migs. You can buy these in every Mig Shop in Poland, Bułgaria and Slovak Republic. Nothing to see here. pic.twitter.com/pvhLUFHhbx
— Marcin Roszkowski 🇵🇱 (@m_roszkowski) 1 maart 2022
Door een oproep van Anonymous zijn er nu duizenden mensen die vijfsterrenreviews achterlaten voor willekeurige restaurants en hotels in Rusland.
— Daniël Verlaan (@danielverlaan) 1 maart 2022
In de reviews wordt het échte verhaal over de oorlog in Oekraïne verteld, om zo de censuur in Rusland te omzeilen: pic.twitter.com/qhM9I05WZ0
En zo kun je zelf een bijdrage leveren aan de oorlog
Totale onzin, ze doen allemaal net alsof er nog maar een paar Stingers en Panzerfausten op de plank liggen en we verder geen wapens hebben. Daarbij kunnen we ze ook gewoon bijbestellen, Defensie heeft nu het momentum om geld uit te geven.MrDirect schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:56:
Is het strategisch gezien niet heel dom om zoveel EU wapentuig daar naartoe te zenden? De Russen hoeven maar een paar bommen erop te gooien en de halve EU voorraad aan wapentuig is vernietigd.
Gisteren zat bij Jinek de voorzitter van de vereniging van officieren te vertellen dat de Nederlandse strijdkracht in al die jaren kapot bezuinigd is. Dat we feitelijk slechts een krijgsmacht in opbouw hebben. Dus ik denk ook niet dat we nog 5000 van die stingers (of wat de regering dan ook stuurt) nog ergens hebben liggen.
Ik bedoel te zeggen, kunnen we onszelf nog wel verdedigen als je zoveel materiaal wegstuurt?
Paar jaar geleden moesten de soldaten nog pang pang roepen ( https://www.trouw.nl/nieu...ang-pang-roepen~b178472b/ )
En in artikel van 1 jaar geleden (https://magazines.defensi.../02_reactie-rekenkamer_14 ) , staat dat ze de afgelopen 10 jaar bezuinigd hebben, dus sinds pang pang roepen, is er niet meer bijgekomen, zelfs minder.
Het lijkt wel alsof de Rus wacht totdat die toegezegde wapens er werkelijk zijn, en dan komt die voor heel de EU. Hoe gaan wij hem stoppen zonder kogels, zonder wapens?
NAVO doctrine draait vooral om combined arms, waarbij over het volledige spectrum van het wapentuig gevochten wordt. Dus grondtroepen ondersteunen mechanische eenheden en worden op hun beurt weer ondersteund door gevechtshelikopters en andersom. Dan laat ik voor het gemak de luchtmachten (luchtoverwicht en grondsteun) en de marines (lange afstand precisie aanvallen) nog even buiten beschouwing.
Daarnaast hebben wapens en/of delen daarvan ook gewoon een houdbaarheidsdatum, waarna de werking en betrouwbaarheid in het geding kan komen, en liggen er ook gewoon bergen voorraden wapentuig, van allerlei NAVO bondgenoten, door heel Europa heen.
De Amerikanen hebben bijvoorbeeld in Limburg een depot met materieel, stamt nog uit de koude oorlog. Manschappen invliegen en rijden maar, daar hoort ook gewoon munitie bij.
Om het overigens even in perspectief te zetten, we hebben dus 50 launchers en 400 raketten aan Oekraïne gegeven. We hebben naast die Panzerfaust 3's ook Spike-MR anti-tank wapens, bijna 300 launchers en 2400 stuks munitie, Israelische variant van de Javelin. Stingers zijn niet zo van belang voor Nederlandse luchtverdediging, omdat ze vooral gebruikt worden voor kortere afstanden en langzamere doelen, hebben we ook effectiever ander spul voor.
[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 01-03-2022 10:24 ]
Hij ziet wellicht de twee dingen die wij ook zien: het wordt een smerige bloederige oorlog en de Russen blijven in zijn land als hij zijn leger naar Ukraine stuurt.eric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Ondertussen deze beelden naar verluit uit Kharkiv van gevangen genomen Russen:
Russian POWs near Kharkiv, with what appear to be SSh-60 steel helmets. pic.twitter.com/vODHHalilG
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 1 maart 2022
Als het moraal zo laag is als we denken.. is er hoop.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zie mijn vorige posts hierover: zolang die colonne geen wapens distribueert vormen ze m.i. amper bedreiging. Lekker laten staan en zodra ze iets van bedreiging vormen stoppen.Sissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:53:
[...]
En dat bedoel ik dus. Een militaire colonne vol met voorraden voor een binnenvallend leger laat je maar met rust omdat dat olie op het vuur zou zijn? Dat gaat er bij mij niet in. En ik ben iig ten opzichte van sommige andere hier iemand die juist zegt dat je Rusland wel een weg hieruit moet geven om bloedvergieten te verminderen. Maar je laat niet zoiets met rust omdat je Rusland niet boos op je wil maken.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Inderdaad, hij had al Russische hulp nodig en die is nu ergens anders druk , du moment dat zijn troepen de grens overgaan heb je kans dat de bevolking een gaatje ziet en in opstand komt.hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Vermoed dat hij z'n troepen in eigen land nodig heeft om het volk te onderdrukken.
Overigens wel benieuwd wat de reactie van het Kremlin gaat zijn. Afzetten en een nieuwe neerzetten kost teveel nu. Maar wie weet.
In dit regime moet je alles wat ze zeggen omdraaien. De bron is Belta, het Belarussische staatsnieuwsagentschap.eric.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Dus als ze zeggen: we doen niet mee, zeggen ze eigenlijk, de troepen zijn nu onderweg.
En als Lukashenko Putin gaat afvallen, is hij binnen no-time zijn eigen positie kwijt. Die was vorig jaar al erg wankel en zonder de hulp van Putin was hij al weggeweest,
Dan pak je TripAdvisorRoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:10:
[Twitter]
Update van de cijfers vanuit Oekraïne. Zoals altijd blijft het lastig te verifiëren, maar gisteren waren er geluiden via Europese intelligence bronnen dat de Oekraïners redelijk accuraat zitten. En we kunnen het patroon volgen met de geverifieerde (op beeld gezette) voertuigen via de OSINT-kanalen waaruit duidelijk blijkt dat Rusland behoorlijke verliezen leidt.
Polen met een niet zo subtiele jab naar de Russen, verwijzend naar de Donbas-oorlog omtrent 2014:
[Twitter]
[Twitter]
En zo kun je zelf een bijdrage leveren aan de oorlogOf Google dit waardeert en mogelijk je account afsluit, weet ik overigens niet.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Verwijderd
Bovendien kunnen ze, bij wijze van spreke, met dank aan dhl of ups morgen al weer vervangen zijn. Zelfs in het bijzonder onwaarschijnlijke geval dat Oekraïne nu zou vallen en de Russen verder westwaarts zouden trekken, dan zou al het spul dat uit de VS die kant op ging omgeleid kunnen worden.IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:58:
Die stingers zijn 40 procent van de Nederlandse voorraad. Dat is een hoop maar aan de andere kant worden ze nu ook ingezet tegen dezelfde Russische vliegtuigen die de NAVO zouden kunnen aanvallen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2022 10:13 ]
Helaas kunnen we hier niets mee. Rusland heeft namelijk uberhaubt geen invasie in Oekraïne gedaan. Het is slechts met een militaire operatie bezig tegen nazi's in Oekraïne. Belarus probeert slechts de Russische troepen op zijn grondgebied veilig te houden tegen saboteurs.marapuru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Als dat waar is, dan is dat een flinke slag in het vertrouwen in de hele operatie. Als 'bondgenoten' afhaken dan is het echt einde verhaal.
Dit soort uitspraken van dictators die in een andere werkelijkheid leven, ofwel die proberen te creëren, kan je niets mee. We moeten kijken naar wat er in de praktijk gebeurt.
Je hebt gelijk, ik had de bron niet goed gelezen en ging direct een conclusie in. Nu heb ik alsnog doorgeklikt en zie ik het hoofd van die vent en weet ik direct genoeg. ( @marapuru is visueel persoon)RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Helaas kunnen we hier niets mee. Rusland heeft namelijk uberhaubt geen invasie in Oekraïne gedaan. Het is slechts met een militaire operatie bezig tegen nazi's in Oekraïne. Belarus probeert slechts de Russische troepen op zijn grondgebied veilig te houden tegen saboteurs.
Dit soort uitspraken van dictators die in een andere werkelijkheid leven, ofwel die proberen te creëren, kan je niets mee. We moeten kijken naar wat er in de praktijk gebeurt.
Dat werkt twee kanten op. Hoe mondjesmaat de berichtgevingen van het oorlog nu ongefiltert RU binnenkomen, zal een blokkade op dat front die informatiestroom verder bemoeilijkenTristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:44:
[Twitter]
Dit is me ook een dingetje hoor. Als ze eropin gaan wordt Rusland echt compleet geïsoleerd van de rest van de wereld.
De isolatie neemt toe:
BREAKING: Maersk, the world's largest container shipping line, to suspend deliveries to and from Russia.
— The Spectator Index (@spectatorindex) 1 maart 2022
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het overgrote merendeel van de Russen (en Oekrainers trouwens ook) die ik ken gebruikt geen google maar yandex.ru. Ik hoop dat ze voor die zoekmachine ook iets op touw zetten dan.
Dat betekent, stam + t .
Er zitten grote verschillen en gradaties tussen een Oekrains vlaggetje ergens zetten of Putin de grootste #@$&* ter wereld noemen.sh4d0wman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:53:
[...]
Zoiets zou je inderdaad niet op je LinkedIn moeten gooien. Maar als je prive Facebook gebruikt dan kun je daar best posten dat Putin een grote lul is.
Verder ging het in het voorbeeld over een bedrijf wat door omvang en branche al lang op een (lange) lijst van mogelijke doelwitten voor Russische hackers te vinden is (denk ik).
Gedeeltelijk zal wel professioneel kunnen, de andere kant van het spectrum niet.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit zie ik echt niet gebeuren. Dan sluit je RU compleet van het internet af. Zal ook grote impact hebben op veel westerse bedrijven. Mochten ze het wel doen, wij kunnen nog wel wat public ipv4 space gebruiken, dus kom maar opTristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:44:
[Twitter]
Dat betekent, stam + t .
Weet je wat zinloos en mensonterend bloedvergieten is?Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Buiten dat, een colonne die geen dreiging vormt aanvallen is gewoon olie op het vuur. Ik denk dat Oekraïnse soldaten ook liever vrede hebben. Colonne stoppen is prima, maar helemaal de puinpoeier inschieten is ook een beetje zinloos bloedvergieten, iets wat iedereen op een handvol personen na wil voorkomen denk ik.
Als die TOS1 binnen 7km van Kyiv aankomt en die thermobaric raketten kan afvuren.
PSN
Die colonne is een redelijke sitting duck. Het is inmiddels behoorlijk drassig op de vlaktes dus het enige wat ze hoeven te doen is wat zwaar geschut aan de voorkant van de colonne uitschakelen. De rest zit erachter vast en kan dan eigenlijk geen kant meer op.Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Zie mijn vorige posts hierover: zolang die colonne geen wapens distribueert vormen ze m.i. amper bedreiging. Lekker laten staan en zodra ze iets van bedreiging vormen stoppen.
https://www.accuweather.c...of-russia-ukraine/1145013
Weersverwachting voor Kiev is overdag een paar graden boven nul.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Politiek bespreek ik sowieso niet op het werk. Ik heb terloops gemeld bij het protest op de Dam aanwezig te zijn geweest omdat 'ik ben tegen oorlog' niet echt controversieel is. Maar daar houdt het ook bij op. Ik weet dat je een stuk van je prive naar werk meeneemt, maar ik ben op kantoor echt een totaal ander persoon dan thuis. Volges mij sta ik daar niet alleen in.YakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:20:
[...]
Er zitten grote verschillen en gradaties tussen een Oekrains vlaggetje ergens zetten of Putin de grootste #@$&* ter wereld noemen.
Gedeeltelijk zal wel professioneel kunnen, de andere kant van het spectrum niet.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ze sturen allemaal vanalles. Polen vliegtuigen, zelfs Duitsland voor het eerst ever ooit in de geschiedenis.backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Rusland moet eerst door een paar landen heen voordat zij aan de grens bij Venlo staan. En het eerste NATO land betekend meteen full scale war tegen de NATO>
En dat zeg ik , als de halve EU voorraad daar ligt en opgeblazen wordt, hebben wij in de EU weinig meer over.De regering in Berlijn heeft zaterdag besloten uit de Duitse legervoorraad duizend antitankwapens en 500 luchtdoelraketten van het type Stinger aan Oekraïne te leveren. Dat gebeurt zo snel mogelijk.
Stap voor stap.... Ik hoop dat deze sneeuwbal blijft rollen.
Er zoemen ook steeds meer geluiden rond over ontevreden Russen. We zien mensen het land ontvluchten, we zien oligarchen zich publiekelijk uitspreken en we horen geruchten over een boze Poetin via US intelligence (die tot nu toe accuraat is gebleken), en heel voorzichtig beginnen politici zich ook uit te spreken. Ook daar wellicht een sneeuwballetje dat aan het rollen komt? Het is deels zichtbaar en deels speculatie.
We weten dat veranderingen in Rusland zelden komen, maar als ze komen, dat ze zeer plotseling zijn. Ik hoop dat we vandaag, en ook de komende dagen meer druk gaan zien, zowel extern als intern.
Het gaat ook niet specifiek om het antwoord. De vraag stellen is iemand al voor een moreel blok plaatsen.Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:20:
[...]
Dit zie ik echt niet gebeuren. Dan sluit je RU compleet van het internet af. Zal ook grote impact hebben op veel westerse bedrijven. Mochten ze het wel doen, wij kunnen nog wel wat public ipv4 space gebruiken, dus kom maar op
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Je bent echt voorstander van zoveel mogelijk doden aan Russische zijde hé? Als je als Oekraïne nog een beetje respect wenst verdedig je je tegen de agressor maar val je hem niet onnodig aan. Je kan prima een waarschuwing geven door de eerste wagens te demobiliseren. Rotten ze niet op en gaan ze door dan schakel je ze uit. Deze oorlog is compleet anders dan andere oorlogen. Het is een beetje het executeren van krijgsgevangenen. Zinloos bloedvergieten, als iets geen (in)directe dreiging vormt niet de trekker overhalen. Als je de optie hebt om het konvooi met een half uur uit te schakelen/stoppen kan je er ook mee wachten.backupdevice schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Oh ja. Alsof je daar over nadenkt als je al dagen bestookt wordt door raketten. " Laten we maar niet schieten op die arme Russen"
Of Ukraine kan niks meer doen, of ze wachten tot de perfect bottleneck
Mogen we hopen op een fluwelen revolutie?RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Er zoemen ook steeds meer geluiden rond over ontevreden Russen. We zien mensen het land ontvluchten, we zien oligarchen zich publiekelijk uitspreken en we horen geruchten over een boze Poetin via US intelligence (die tot nu toe accuraat is gebleken), en heel voorzichtig beginnen politici zich ook uit te spreken. Ook daar wellicht een sneeuwballetje dat aan het rollen komt? Het is deels zichtbaar en deels speculatie.
We weten dat veranderingen in Rusland zelden komen, maar als ze komen, dat ze zeer plotseling zijn. Ik hoop dat we vandaag, en ook de komende dagen meer druk gaan zien, zowel extern als intern.
Wat een enorme impact gaat hebben is dat hoe harder Putin de tang op Ukraine legt, de rest van de wereld dat op de Russen doet.
Ik zie alleen wel aankomen dat we de Russen hard raken met als doel Putin te raken en dat levert weer een risico op een hoop verbitterdheid op aan Russische zijde.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hoe zit het straks eigenlijk als de VN gaat stemmen? Moeten ze een 50% meerderheid halen of 66.7? Ik heb begrepen dat laatste, omdat het een belangrijk onderwerp is.
En als landen niet stemmen. Wordt de drempel om 50% te halen dan lager? Of telt het stiekem gewoon als een tegen stem omdat je niet voor stemt?
En als landen niet stemmen. Wordt de drempel om 50% te halen dan lager? Of telt het stiekem gewoon als een tegen stem omdat je niet voor stemt?
Ik bespreek het wel op het werk, maar dat is ook omdat mijn vrouw momenteel eten en drinken aan het brengen is naar de soldaten die momenteel in Odessa de barricades aan het opbouwen zijn...Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Politiek bespreek ik sowieso niet op het werk. Ik heb terloops gemeld bij het protest op de Dam aanwezig te zijn geweest omdat 'ik ben tegen oorlog' niet echt controversieel is. Maar daar houdt het ook bij op. Ik weet dat je een stuk van je prive naar werk meeneemt, maar ik ben op kantoor echt een totaal ander persoon dan thuis. Volges mij sta ik daar niet alleen in.
PSN
Twitter draadje wat meer dan de moeite waard is, veel info, ook over de door Putin onderschatte militaire kracht van Oekraine.
https://twitter.com/kamilkazani/status/1497993363076915204
https://twitter.com/kamilkazani/status/1497993363076915204
[Twitter: https://twitter.com/poppoppopkt/status/1498585673401577472]
De Russen lijken toch aardig wat materiaal te verliezen. In dit geval helikopters.
De Russen lijken toch aardig wat materiaal te verliezen. In dit geval helikopters.
Mijn inziens, houdt Poetin dat echt geen dagen meer vol.RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:24:
[...]
er zijn dan 3 opties volgens mij
1. Hij gaat onderhandelen, en ervoor zorgen dat hij toch ergens als "winnaar" uit de bus komt. Met lege handen naar huis gaan , is geen optie. Dat als winnaar zal dan enkel voor zijn achterban zijn, iedereen wet werkelijk wie de verliezer is.
2. Intern wordt de druk en onvrede alsmaar groter en Poetin wordt aan de kant geschoven
3. Poetin ziet dat hij geen kant meer opkan en kiest voor radicale middelen
Ik denk dat optie 1 de meest waarschijnlijke is, hoewel ik hoop op optie 2
Optie 3 is mogelijk maar ik betwijfel of ondertussen de onvrede al niet zo groot is, dat men zal weigeren om hieraan mee te werken
Het klinkt keihard maar elke gedode Russische militair is geen bedreiging voor de NAVO meer...Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
Je bent echt voorstander van zoveel mogelijk doden aan Russische zijde hé?
Burning residential house in #Saltivka, #Kharkiv pic.twitter.com/GDJoTavWE7
— NEXTA (@nexta_tv) 1 maart 2022
Weer Saltivka, Charkiv. De gedachte dat mijn schoonouders de volgenden kunnen zijn, maakt me misselijk.
Je hebt geen idee hoe russen oorlog voeren, nu de hele wereld meekijkt doen ze wat rustig aan, maar hoe ze de burgerbevolking van o.a. Aleppo hebben uitgeroeid ...man man man russen kennen geen enkele vorm van menselijkheid.Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Je bent echt voorstander van zoveel mogelijk doden aan Russische zijde hé? Als je als Oekraïne nog een beetje respect wenst verdedig je je tegen de agressor maar val je hem niet onnodig aan. Je kan prima een waarschuwing geven door de eerste wagens te demobiliseren. Rotten ze niet op en gaan ze door dan schakel je ze uit. Deze oorlog is compleet anders dan andere oorlogen. Het is een beetje het executeren van krijgsgevangenen. Zinloos bloedvergieten, als iets geen (in)directe dreiging vormt niet de trekker overhalen. Als je de optie hebt om het konvooi met een half uur uit te schakelen/stoppen kan je er ook mee wachten.
*knip* deze vorm van reageren zet geen zoden aan de dijk
[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 10:34 ]
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Hoewel ik vind dat je volledig gelijk hebt, denk ik dat je niet de emotie er zo makkelijk uit haalt. Putin is al 8 jaar bezig met een oorlog tegen Oekraine en staan nu met 150k mensen aan de grens waarvan er Joost weet hoeveel actief bezig zijn oorlog te voeren met talloze burgerslachtoffers. Als het mijn huis was dat opgeblazen was of mijn familie die afgeslacht is dan zou ik ook niet rustig denken "wat is de strategische keuze" maar elke Rus die ongewenst met een wapen door mijn straat loopt te vuur en te zwaard bestrijden.Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Je bent echt voorstander van zoveel mogelijk doden aan Russische zijde hé? Als je als Oekraïne nog een beetje respect wenst verdedig je je tegen de agressor maar val je hem niet onnodig aan. Je kan prima een waarschuwing geven door de eerste wagens te demobiliseren. Rotten ze niet op en gaan ze door dan schakel je ze uit. Deze oorlog is compleet anders dan andere oorlogen. Het is een beetje het executeren van krijgsgevangenen. Zinloos bloedvergieten, als iets geen (in)directe dreiging vormt niet de trekker overhalen. Als je de optie hebt om het konvooi met een half uur uit te schakelen/stoppen kan je er ook mee wachten.
Zeg ik rustig met sloffen aan en een kop koffie in mijn klauw vanuit mijn thuiskantoortje. Ik weet echt niet hoe ik zelf zou reageren in die positie en denk daarom ook niet dat we te streng moeten oordelen over mensen voor wie huis en haard niet meer veilig is.
Waarvoor hulde.YakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Ik bespreek het wel op het werk, maar dat is ook omdat mijn vrouw momenteel eten en drinken aan het brengen is naar de soldaten die momenteel in Odessa de barricades aan het opbouwen zijn...
offtopic, maar ik heb een voedselpakket klaar liggen en de wasmachine draait momenteel om kleding klaar te maken om te sturen. Vooral sokken, t-shirts, eigenlijk dingen die nog goed zijn maar ik zelf niet meer draag. Als je weet waar behoefte aan is en hoe ik het kan verzenden dan hoor ik het graag.
[ Voor 17% gewijzigd door Michael_OsGroot op 01-03-2022 10:32 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
BREAKING: Maersk, the world's largest container shipping line, to suspend deliveries to and from Russia.
— The Spectator Index (@spectatorindex) 1 maart 2022
Dit lijkt mij ook wel significant. Ik snap dat het moeilijk gaat worden zonder SWIFT maar zonder zee transport lijkt het mij een moeilijke zaak om een land als Rusland draaiende te houden.
Vraag me af of Putin hier niet een record heeft gezet.
De man die het meest gehaat is door zowat de hele wereld in de kortste tijd.
Wat zo een gezamenlijke vijand wel niet kan doen, bij veel mensen komt het nu toch echt binnen dat we samen op deze bol zitten.
Wie weet kunnen we na deze oorlog wel samen werken om iets te doen aan het klimaat.....
De man die het meest gehaat is door zowat de hele wereld in de kortste tijd.
Wat zo een gezamenlijke vijand wel niet kan doen, bij veel mensen komt het nu toch echt binnen dat we samen op deze bol zitten.
Wie weet kunnen we na deze oorlog wel samen werken om iets te doen aan het klimaat.....
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dit lijkt me dus wel een thermobarisch wapen in Kharkiv:
https://twitter.com/SESU_UA/status/1498560333421682691
Flinke vuurbal, geen krater, lijkt op een airburst, ramen in wijde omtrek kapot en een dak dat door de drukgolf is ingestort.
https://twitter.com/SESU_UA/status/1498568252619907072
https://twitter.com/SESU_UA/status/1498581165560713217
Flinke vuurbal, geen krater, lijkt op een airburst, ramen in wijde omtrek kapot en een dak dat door de drukgolf is ingestort.
Waarbij de kunst wel blijft Poetin een geitenpaadje te blijven geven. Een kat in het nauw... Of de beïnvloeding in zijn kringen zover te krijgen dat ze afstand van hem nemen. Zoals in de koude oorlog Stanislav Petrov twijfels kreeg bij de inlichtingen die hem werden voorgeschoteld.RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Wikipedia: Stanislav Petrov
Dat dus, er is geen enkele kans op een win/win in deze situatie. Zelfs als er een revolutie komt; zie voormalig oostbloklanden, daar is een hoop onvrede omdat de westerse rijkdom maar heel spaarzaam binnenkomt. (en ze kunnen Rusland niet meer overal de schuld voor geven. Eigen verantwoordelijkheid is meerder generaties ongewenst geweest.)NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
Mogen we hopen op een fluwelen revolutie?
Ik zie alleen wel aankomen dat we de Russen hard raken met als doel Putin te raken en dat levert weer een risico op een hoop verbitterdheid op aan Russische zijde.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Daar hoef je niet heel bang voor te zijn. Die voorraad in de EU is vooral zo laag omdat men vertikte er geld aan uit te geven. Als je ziet hoe snel transport geregeld kan worden zodra geld geen belemmering meer is, dan hebben we binnen een week de hoeveelheid wapens die we nu richting Oekraïne sturen weer op Schiphol staan via wapenleveranciers.MrDirect schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Ze sturen allemaal vanalles. Polen vliegtuigen, zelfs Duitsland voor het eerst ever ooit in de geschiedenis.
[...]
En dat zeg ik , als de halve EU voorraad daar ligt en opgeblazen wordt, hebben wij in de EU weinig meer over.
Om even het verschil in schaal te duiden: Nederland levert 200 Stinger raketten, de VS hebben er zo'n 10.000+ liggen. En als we écht in een oorlog terecht komen, reken maar dat er dan hele fabrieken binnen no-time wapens staan te fabriceren.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als ze genoeg chips hebben, schijnt nogal problematisch te zijn de laatste tijd.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:32:
[...]
Daar hoef je niet heel bang voor te zijn. Die voorraad in de EU is vooral zo laag omdat men vertikte er geld aan uit te geven. Als je ziet hoe snel transport geregeld kan worden zodra geld geen belemmering meer is, dan hebben we binnen een week de hoeveelheid wapens die we nu richting Oekraïne sturen weer op Schiphol staan via wapenleveranciers.
Om even het verschil in schaal te duiden: Nederland levert 200 Stinger raketten, de VS hebben er zo'n 10.000+ liggen. En als we écht in een oorlog terecht komen, reken maar dat er dan hele fabrieken binnen no-time wapens staan te fabriceren.
Voor zover mij bekend is die daar niet en lijkt het erop dat, obv de waargenomen Russische onkunde, die er voorlopig niet komt. Again, zodra die dingen 'in range' worden gebracht direct uitschakelen, maar vooralsnog kan je ze gewoon laten zitten. De Russische ongetrainde soldaten zinloos uitmoorden schiet niemand mee op. Geef hun ook een kans zich over te geven.YakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Weet je wat zinloos en mensonterend bloedvergieten is?
Als die TOS1 binnen 7km van Kyiv aankomt en die thermobaric raketten kan afvuren.
Je moet natuurlijk niet alles weggeven, maar tegelijkertijd wordt het daar wel gebruikt, wij kunnen gewoon nieuwe kopen, en anders was de hele handel waarschijnlijk een keer vernietigd omdat het over datum is. Google geeft me 10-12 en 10-20 jaar aan tenminste houdbaar tot voor Stingers. En natuurlijk werken ze dan waarschijnlijk nog wel, maar we willen ook niet Nederlandse voorraden van over datum wapens hebben.MrDirect schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Ze sturen allemaal vanalles. Polen vliegtuigen, zelfs Duitsland voor het eerst ever ooit in de geschiedenis.
[...]
En dat zeg ik , als de halve EU voorraad daar ligt en opgeblazen wordt, hebben wij in de EU weinig meer over.
En gezien hoe de oorlog nu gaat voor Rusland verwacht ik ze niet binnen een jaar bij de Maas, dus voor ze er zijn kunnen we wel nieuwe voorraden inkopen.
Om te kunnen produceren zijn ook grondstoffen nodig en laten die nou de laatste tijd erg schaars zijn.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:32:
[...]
Daar hoef je niet heel bang voor te zijn. Die voorraad in de EU is vooral zo laag omdat men vertikte er geld aan uit te geven. Als je ziet hoe snel transport geregeld kan worden zodra geld geen belemmering meer is, dan hebben we binnen een week de hoeveelheid wapens die we nu richting Oekraïne sturen weer op Schiphol staan via wapenleveranciers.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Met de huidige benzineprijzen kunnen ze wel een vloot auto's afbestellen en de chips daaruit trekkenWolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:35:
[...]
Als ze genoeg chips hebben, schijnt nogal problematisch te zijn de laatste tijd.
Een vijandelijke convoy van een invasiemacht aanvallen zou ik niet onder "zinloos uitmoorden" scharen. Wat dat convoy brengt zijn ook niet bepaald snoepjes voor de kinderen.Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:35:
[...]
Voor zover mij bekend is die daar niet en lijkt het erop dat, obv de waargenomen Russische onkunde, die er voorlopig niet komt. Again, zodra die dingen 'in range' worden gebracht direct uitschakelen, maar vooralsnog kan je ze gewoon laten zitten. De Russische ongetrainde soldaten zinloos uitmoorden schiet niemand mee op. Geef hun ook een kans zich over te geven.
En nogmaals, ik ben geheel voorstander van Rusland hier een weg uit te geven zodat er zo min mogelijk slachtoffers vallen. Maar dat die colonne er nog is, komt niet omdat ze vooral de levens van Russische militairen willen sparen. Daarvoor nemen de Russen toch iets teveel gebied in.
De keerzijde van die gedachte is dat als er dat maar genoeg zijn, de kans dat die gek in het Kremlin op de rode knop drukt wordt daardoor ook alleen maar groter....hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:29:
[...]
Het klinkt keihard maar elke gedode Russische militair is geen bedreiging voor de NAVO meer...
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ik ben zeker geen specialist op dit gebied maar ik vermoed dat het niet het geval is. De vuurbal is te klein en duurt te kort en de drukgolf eigenlijk ook. Bij een thermobaric had ik verwacht dat de auto's zouden zijn weggeblazen die ernaast staan. Nogmaals, ik sluit het niet uit maar ik zie niet de expansie van een thermobaric.Joep schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:30:
Dit lijkt me dus wel een thermobarisch wapen in Kharkiv:
Misschien dat diegene die meer kennis hebben hier nog wat over kunnen zeggen.
Even iets anders, weet iemand hoeveel van die voertuigen in de 60 km colonne dummies zijn? of zijn die voertuigen bewezen echt?
Je laat je voertuigen toch niet zomaar staan daar, ze staan er al een tijdje en naar mijn mening staan ze veel te dicht op elkaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Indoubt op 01-03-2022 10:44 ]
Kan je dit duiden? Ik kan niet echt overzien wat er nou precies gehackt is en wat de gevolgen hier van zijn op basis van die screenshot
Vanmorgen zat ik nog te denken aan die wapenleveranties die zo gespecificeerd openbaar worden gemaakt door onze overheid.
Destijds bij de oorlog in Syrie leverden wij ook wapens en terreinwagens, dat is tot op dit moment nog steeds zo ongeveer staatsgeheim.
Door de leveringen in deze oorlog zo excpliciet te benoemen zouden we andere landen over de streep kunnen trekken mee te doen, maar was er niet eenzelfde argument te maken destijds in Syrie? Of was het destijds niet zo verstandig omdat die wapens in de handen van schimmige groepen werden gelegd en dat altijd ontkend zou moeten worden?
Destijds bij de oorlog in Syrie leverden wij ook wapens en terreinwagens, dat is tot op dit moment nog steeds zo ongeveer staatsgeheim.
Door de leveringen in deze oorlog zo excpliciet te benoemen zouden we andere landen over de streep kunnen trekken mee te doen, maar was er niet eenzelfde argument te maken destijds in Syrie? Of was het destijds niet zo verstandig omdat die wapens in de handen van schimmige groepen werden gelegd en dat altijd ontkend zou moeten worden?
Ik help het je hopen, maar vooralsnog steunt grofweg de helft van de bevolking deze oorlog. Met alle cyberaanvallen en het afsluiten van Rusland van het internet gaat het makkelijker worden voor Putin om het sentiment weer in zijn voordeel te krijgen.RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Lijkt me die aanval op Hostomel airport op dag 1 of 2. Denk hier: https://www.google.nl/map....48444,648m/data=!3m1!1e3souljah1h schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:28:
[Twitter]
Wel fijn om te zien dat die manpads die toen werden afgevuurd toch raak waren.
Lijkt een aanval te zijn op de Russian Space AgencyMichael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Kan je dit duiden? Ik kan niet echt overzien wat er nou precies gehackt is en wat de gevolgen hier van zijn op basis van die screenshot
Hopelijk hacken ze heel snel alle persoonlijke verdiensten van Poetin en co en verspreiden dat even als hack via de staatsmedia.d-vine schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:37:
Die hackers zijn wel lekker bezig.
Iedereen die echt meer wilt weten, kijk CNN en Aljazeera, dit geeft icm met het NOS een zeer interessant perspectief.
Je ziet ook beelden vanuit Moskou en wat mensen zeggen. Dit zie je totaal niet op het NOS.
Je ziet ook beelden vanuit Moskou en wat mensen zeggen. Dit zie je totaal niet op het NOS.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ze zijn blijkbaar binnengedrongen op een administrator account van een server die belangrijke dingen regelt. Welk bedrijf slachtoffer is, is niet te zien.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Volgende stap is het delete knopje inzetten om de boel lam te leggen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Domme vraag misschien, maar dat enorme konvooi dat onderweg is (al dagen), waarom wordt die niet aangevallen? Komt dit omdat Oekraïne te middelen simpelweg niet heeft? Ik dacht dat ze nog wel drones hadden om mee aan te vallen bijv.?
Lijkt mij dat dat konvooi prio 1 moet zijn voor Defensie?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Staat onderaan, waarschijnlijk Russian Space Agencyasing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:44:
[...]
Ze zijn blijkbaar binnengedrongen op een administrator account van een server die belangrijke dingen regelt. Welk bedrijf slachtoffer is, is niet te zien.
Volgende stap is het delete knopje inzetten om de boel lam te leggen.
Teruglezen, dit is al een keer of 5934732 gevraagd.Angeloonie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:45:
Domme vraag misschien, maar dat enorme konvooi dat onderweg is (al dagen), waarom wordt die niet aangevallen? Komt dit omdat Oekraïne te middelen simpelweg niet heeft? Ik dacht dat ze nog wel drones hadden om mee aan te vallen bijv.?
Twente komt eraan!
En met welke impact? Uiteraard retorische vraag, want dat weten we beide niet. Maar als het de hun ruimtevaart organisatie is: Joepie? Denk niet dat Putin zich daar heel druk over maakt.Knetterhard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Lijkt een aanval te zijn op de Russian Space Agency
Daar gaat het de laatste paar pagina's continu over.Angeloonie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:45:
Je ziet bij dit soort internationale conflicten dat NOS eigenlijk veel te klein is. Grote internationale spelers (Al Jazeera, France24, etc) kunnen dit soort situaties veel beter rapporteren.Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:44:
Iedereen die echt meer wilt weten, kijk CNN en Aljazeera, dit geeft icm met het NOS een zeer interessant perspectief.
Ten eerste moet je niet een statement neerzetten die je puur uit emotie neerzet.Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Ik zeg namelijk nergens dat ik voor zoveel mogelijk Russische doden ben. Ik zeg alleen dat als je je land tegen een invasie macht aan het verdedigen bent die Cluster en Thermo munitie tegen burgerdoelen inzet je niet gaat nadenken over het feit dat er misschien Russen tussen die kolonne zitten die er niet willen zijn.
Het is geen spelletje, het is of ZIJ of JIJ.
Saamhorigheid tonen, Rusland duidelijk maken dat het niet alleen woorden zijn. Overigens vind ik het dan weer gek dat er geen luchtaanvallen komen op vrachtwagens die vanuit het westen Oekraïne binnenkomen.Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41:
Vanmorgen zat ik nog te denken aan die wapenleveranties die zo gespecificeerd openbaar worden gemaakt door onze overheid.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
NB65 heeft ook een andere tweet geplaatst; zie: https://twitter.com/xxNB6...98563301525102594/photo/1Sissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:46:
[...]
En met welke impact? Uiteraard retorische vraag, want dat weten we beide niet. Maar als het de hun ruimtevaart organisatie is: Joepie? Denk niet dat Putin zich daar heel druk over maakt.
Daar kan je zien wat de mogelijke effecten zijn... Ik verwacht dat dit niet de enige server is tho...
Denk niet dat ze echt verwachten dat het zal gebeuren. Veel belangrijker voor de beeldvorming is dat dergelijke instanties dan gedwongen zijn om een standpunt in te nemen. Oekraïne speelt het slim.Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:44:
[Twitter]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik volg een aantal op twitter en ze maken vooral diverse systemen onklaar.martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:43:
[...]
Hopelijk hacken ze heel snel alle persoonlijke verdiensten van Poetin en co en verspreiden dat even als hack via de staatsmedia.
Ze hebben al de staatstelevisie gehackt en daar zaken van Oekraïne op verspreid hoe het echt gaat.
Oekraïens volkslied afspelen op de radio frequentie van de Russische troepen.
een gas compressor systeem, facebook van rusland is de database gehackt, en heel veel Russische overheid sites, banken en casino's
Het wit-Russische trein systeem hebben ze gehackt ( XP pc jawel)
en meer
Voltallige personeel van oud-Bondskanselier Schroder stapt op.
@Jedi_Pimp , er zit schot in de zaak
Bron: liveblog volkskrant.nlOud-bondskanselier Gerhard Schröder verliest zijn personeel in de Bondsdag, de Duitse Tweede Kamer. Schröder, die Duitsland leidde van 1998 tot 2005, verdient jaarlijks 600 duizend tot ruim 1 miljoen euro met zijn lobbywerk voor Russische energieprojecten in Duitsland. Als oud-kanselier heeft hij recht op een kantoor in de Bondsdag, inclusief personeel en auto met chauffeur.
De afgelopen weken gingen stemmen op om hem die rechten af te pakken, onder meer van de invloedrijke Bond voor Belastingbetalers en uit diverse politieke partijen. Dat is juridisch moeilijk haalbaar. Oproepen aan Schröder om afstand te doen van zijn rechten vielen in dovemansoren. Omdat Schröder nog altijd weigert zijn lucratieve werkzaamheden voor Rusland neer te leggen of Poetins oorlog tegen Oekraïne ondubbelzinnig te veroordelen, heeft zijn voltallige personeel nu besloten zelf op te stappen, meldt de Berlijnse nieuwssite The Pioneer.
Nog geen maand nadat Schröder in 2005 plaats maakte voor Angela Merkel als bondskanselier, trad hij aan als voorzitter van de Raad van Toezicht op Nord Stream AG, uitbater van de omstreden Russisch-Duitse gaspijpleidingen. Schröder zit ook in de Raad van Toezicht op het Russisch staatsoliebedrijf Rosneft, en is kandidaat voor diezelfde raad bij het staatsgasbedrijf Gazprom. Hij is naar verluidt al twintig jaar goed persoonlijk bevriend met Poetin.
Het feit dat Schröders personeel opstapt, betekent niet dat hij het recht op een kantoor in de Bondsdag verliest. De Duitse regering moet nu besluiten hoe het de pijnlijke kwestie oplost.
@Jedi_Pimp , er zit schot in de zaak
Dit is een hack van de 'Russische Space Agency'. Gaat om een 'Vehicle monitoring' systeem en het maken van satelliet beelden.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Als daarmee geknoeid wordt is dat wel onhandig voor Rusland..
Nergens voor nodig. Als de schurk aan de macht wil blijven dan moet hij zich maar gedragen en de verkiezingen frauderen i.p.v. zinloze oorlogen tegen de mensheid te voeren.CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:31:
[...]
Waarbij de kunst wel blijft Poetin een geitenpaadje te blijven geven. Een kat in het nauw... Of de beïnvloeding in zijn kringen zover te krijgen dat ze afstand van hem nemen. Zoals in de koude oorlog Stanislav Petrov twijfels kreeg bij de inlichtingen die hem werden voorgeschoteld.
Wikipedia: Stanislav Petrov
Wij hoeven hem niet in het zadel te houden. Dat doet hij zelf maar, en anders valt hij maar uit een raam.
[ Voor 4% gewijzigd door Brazos op 01-03-2022 10:50 ]
Is geen domme vraag, (wel al vaak gesteld de afgelopen pagina's) maar je hebt tactiek, en strategie, en het kan heel goed zijn dat het een strategie is om te wachten tot het konvooi dichterbij komt, iedere liter diesel verstookt is er weer eens die bijgevuld moet worden. Onnodige slachtoffers helpt je niet in een defensieve oorlog, en het konvooi is zo lang dat het in principe een ongelofelijk lange file is.Angeloonie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:45:
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Is dit nu wel verstandig?Knetterhard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Lijkt een aanval te zijn op de Russian Space Agency
EUR, USA en RU werken toch nog altijd samen in de ruimtevaart?
En tijd demotiveert enorm: bedenk hoe je jezelf voelt als je een uur stilstaat op de A4...Kuusj schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:49:
Is geen domme vraag, (wel al vaak gesteld de afgelopen pagina's) maar je hebt tactiek, en strategie, en het kan heel goed zijn dat het een strategie is om te wachten tot het konvooi dichterbij komt, iedere liter diesel verstookt is er weer eens die bijgevuld moet worden. Onnodige slachtoffers helpt je niet in een defensieve oorlog, en het konvooi is zo lang dat het in principe een ongelofelijk lange file is.
Laat staan als je weet dat elk moment je aangevallen kan worden, het rond het vriespunt is daardoor langzaam de diesel op raakt (want verwarming).
Ukraine’s Parliament says Belarusian troops entered Chernihiv region north of Kyiv, citing information from Vitaliy Kyrylov, spokesman for the Northern Territorial Defense Forces. https://t.co/mMHTBDgIiA
— Christopher Miller (@ChristopherJM) 1 maart 2022
Twente komt eraan!
'Onnodige' slachtoffers helpen het moraal te breken.Kuusj schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Is geen domme vraag, (wel al vaak gesteld de afgelopen pagina's) maar je hebt tactiek, en strategie, en het kan heel goed zijn dat het een strategie is om te wachten tot het konvooi dichterbij komt, iedere liter diesel verstookt is er weer eens die bijgevuld moet worden. Onnodige slachtoffers helpt je niet in een defensieve oorlog, en het konvooi is zo lang dat het in principe een ongelofelijk lange file is.
Of daadwerkelijk de helft van de Russische bevolking achter de oorspronkelijke 'vredesmissie' staat mwa, misschien. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de helft van de bevolking staat achter wat er nu daadwerkelijk gebeurt in Oekraïne (i.t.t. het oorspronkelijke doel). Het zijn hun familie en vrienden die gedood worden daar. Diverse rapportages gaven ook aan dat Russen helemaal niets van dat nazi argument van Poetin geloven, te meer omdat ze gewoon heel veel mensen in Oekraïne kennen. En dat was de primaire reden voor hem, richting zijn burgers, om binnen te 'moeten' vallen. Hij moest de genocide door de nazi's stoppen.nst6ldr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Ik help het je hopen, maar vooralsnog steunt grofweg de helft van de bevolking deze oorlog. Met alle cyberaanvallen en het afsluiten van Rusland van het internet gaat het makkelijker worden voor Putin om het sentiment weer in zijn voordeel te krijgen.
Je hebt wel gelijk dat het afsluiten van het internet en vooral social media in Rusland wel problematisch is. Ik snap dat RT van YouTube gedonderd wordt maar ik zou het niet slim vinden om Russen de toegang tot YT zelf te verbieden. Of de toegang tot Facebook. Het wrange is namelijk dat in Rusland burgers volgens mij meer betrouwbare informatie via 'onze' social media krijgen dan van de staatsmedia.
Je hebt op zich gelijk, denk ik. Maar welke moraal dient hier gebroken te worden? De Russen hebben helemaal niet van motivatie, moraal of doorzettingsvermogen laten zien de afgelopen dagen. Ze verlaten voertuigen, ze verlaten ingenomen gebouwen.praliwi schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
[...]
'Onnodige' slachtoffers helpen het moraal te breken.
[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 01-03-2022 10:54 ]
Wat daar letterlijk staat is dat het Russische systeem voor satellietbeelden onklaar hebben gemaakt.Knetterhard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:47:
[...]
NB65 heeft ook een andere tweet geplaatst; zie: https://twitter.com/xxNB6...98563301525102594/photo/1
Daar kan je zien wat de mogelijke effecten zijn... Ik verwacht dat dit niet de enige server is tho...
Dat wil zeggen dat de Russen nu geen actueel overzicht vanuit de ruimte meer kunnen maken.
Iemand zover brengen dat hij niks te verliezen denkt te hebben met nucleaire middelen onder zijn hoede.Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Nergens voor nodig. Als de schurk aan de macht wil blijven dan moet hij zich maar gedragen en de verkiezingen frauderen i.p.v. zinloze oorlogen tegen de mensheid te voeren.
Wij hoeven hem niet in het zadel te houden. Dat doet hij zelf maar, en anders valt hij maar uit een raam.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid