De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Coldcat schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Dit is interessnt om te lezen om een bredere blik te houden: https://www.aljazeera.com...russia-invasion-criticism
Imho komt de massale response op de inval in Ukraine grotendeels door a) de sterke ICT industrie in Ukraine, waardoor veel mensen in EU/US direct relaties hebben met (ex)inwoners van Ukraine, het voelt daardoor veel meer als een "Westers land",

en b) we toch nog wel herinneren hoe Adolf H met allerlei niet nagekomen beloftes ineens heel Europa binnenvloog (geloof dat Putin ea ongeveer exact deze strategie hebben nagespeeld: YouTube: Wij zijn allemaal für de vrede | Welkom in de jaren 20 en 30)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Vandaar de haast die de Russen hebben iets te bereiken, ze denken dat als dat eenmaal zo is de rest van de wereld zich erbij neer zal leggen zoals bij eerdere stunts.
Dan kom ik weer terug toen het allemaal net begon.

Waarom in hemelsnaam?

De wereld tegenwoordig draait op geld, zelfs de meest communistische landen zijn in dat oogpunt kapitalistisch.
Je kunt dat boze jongetje van de klas uit gaan hangen, maar als er dan niemand met je wilt spelen en voor de rest meer dan sterk genoeg is om (evt samen) die domme grapjes en klapjes van je te incasseren, heb je er letterlijk niets aan. Dan ben je gewoon financieel dood anno 2022.

Overigens zie je dat ook wel nu al in de wereld.
Alle boze jongetjes mogen namelijk geen naam hebben, terwijl ze wel een hoop narigheid veroorzaken.
Het is dus idd koffiedik kijken, vooral hopen dat ze niet al te dwaze dingen gaan doen.

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:41
H.Boss schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:28:

Want ik denk dat als Rusland en Ukraine in het zuiden van Afrika lagen dat de EU er niks om gaf en natuurlijk wel wat geld toestuurde voor hulp. Maar meer ook niet.

Ze zien het meer een bedreiging van het stabiele leven in Europa. Dus eigen belang.
Dat is toch logisch? Als je buren ruzie hebben heb je er toch ook veel meer baat bij dat dat opgelost wordt dan als 2 buren aan de andere kant van het land ruzie hebben? Hellemaal als 1 van die buren genoeg slagkracht heeft om met 1 druk op de knop de hele straat plat te gooien.
Klinkt egoïstisch maar zelfs bij de hulpdiensten in Nederland is het algemene devies: eigen veiligheid eerst.

Flickr - Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:59
De chaos op de grond kan deels verklaard worden door het totale gebrek aan communicatie binnen de Russische troepen. Een verbijsterend draadje om te lezen:

Open kanalen, actief gestoord door vloekende burgers.
Geen idee waar je zit, laat staan of en wanneer die diesel en munitie eindelijk doorkomt.

Daar tegenover een vijand die alles en iedereen exact in beeld heeft met NAVO intelligence...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Razr schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Ik denk dat dat vies tegenvalt, die dingen zijn (als ze willen) niet te vinden. Anders moet je toch even met goed bewijs komen dat dat wel zo is imo.

Al twijfel ik nu wel of ze zonder brandstof ergens op de bodem liggen :+
Draaien die dingen ook niet op nucleaire power? Of hebben de Russen dat niet?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• olafmol
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:43:
De chaos op de grond kan deels verklaard worden door het totale gebrek aan communicatie binnen de Russische troepen. Een verbijsterend draadje om te lezen:
[Embed]
Geen idee waar je zit, laat staan of en wanneer die diesel en munitie eindelijk doorkomt.

Daar tegenover een vijand die alles en iedereen exact in beeld heeft met NAVO intelligence...
Ik krijg overigens wel het idee dat we vooral de "succes stories" hier en in de Ukraine-gezinde kanalen voorbij zien komen. Dat kan een behoorlijk vertekend beeld geven (confirmation bias)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
Tristan schreef op Tuesday 1 March 2022 @ 13:44:
[...]

De russen hebben een paar dagen geleden hun nucleaire bommen gereed gemaakt, dus hun onderzeeers zullen ook wel voorzien zijn van een nucleaire engine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[Embed]

Poetin zit zich volgens mij helemaal op te vreten en zijn generaals uit te schelden.
Tot een moment komt van...en nu ben ik het zat en drop de nukes maar op oekranie. Wij krijgen het niet dan hun en niemand niet.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:28
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Ligt eraan, is de koelvloeistof van die russische reactoren een beetje te drinken?

ok flauw geintje over de aloude grap dat Russische bommenwerpers volgens linlichtingen heel hoog moesten kunnen vliegen maar dat deden ze vrijwel nooit - omdat de crew de anti-vries opdronk

[ Voor 25% gewijzigd door The_Butler op 01-03-2022 13:47 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The_Butler schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Ligt eraan, is de koelvloeistof van die russische reactoren een beetje te drinken?
Die zuipen zelfs spiritus, zou denk me niks verbazen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Coldcat schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Dit is interessnt om te lezen om een bredere blik te houden: https://www.aljazeera.com...russia-invasion-criticism
Sja ik vind het een beetje een open deur.

Dubbele standaard en hypocriet?
Ja, geef ik gelijk ook toe.
Maar ieder mens bekommerd zich ook meer om z'n eigen buurman dan een wild vreemde ergens aan de andere kant van de wereld.
Of in andere woorden, hoe dichter bij huis, hoe sterker de interesse.

Helaas, moet ik daar aan toevoegen, maar dat is gewoon hoe het gaat.
Dat kun je enkel veranderen door massaal die aandacht te weerleggen.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Jazeker wel:

Wikipedia: Nuclear submarine

Nuclear submarine slaat op dat-ie nuclear powered is, niet dat-ie nukes draagt (kan wel!)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:46
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Poetin zit zich volgens mij helemaal op te vreten en zijn generaals uit te schelden.
Tot een moment komt van...en nu ben ik het zat en drop de nukes maar op oekranie. Wij krijgen het niet dan hun en niemand niet.
Mogelijk met het motief van een pre-emptive strike. Iets wat je bovendien nooit kan weerleggen als de ramp zich reeds voltrokken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:47:
[...]

Jazeker wel:

Wikipedia: Nuclear submarine

Nuclear submarine slaat op dat-ie nuclear powered is, niet dat-ie nukes draagt (kan wel!)
Gotcha! Ok, dus die dingen kunnen heel lang submerged zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Ik krijg overigens wel het idee dat we vooral de "succes stories" hier en in de Ukraine-gezinde kanalen voorbij zien komen. Dat kan een behoorlijk vertekend beeld geven (confirmation bias)
Klopt, maar aan de andere kant we lezen ook niks over de Oekraïense troepen.. en waar deze nog in gevecht zijn

Krijg zelf het gevoel dat de informatie voorziening steeds moeilijker wordt. We zien alleen nog beelden van een enorm transport. Maar niet dat deze aangevallen wordt.
We krijgen berichten van raket aanvallen etc.

Voor mijn gevoel wordt het net steeds strakker getrokken en kan het Oekraïense leger steeds minder ondernemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Vorige maand verscheen dit artikel bij de NY Times: https://www.nytimes.com/2...litary-putin-ukraine.html

Wat quotes:
In the early years of Vladimir V. Putin’s tenure as Russia’s leader, the country’s military was a hollowed-out but nuclear-armed shell.

It struggled to keep submarines afloat in the Arctic and an outgunned insurgency at bay in Chechnya. Senior officers sometimes lived in moldy, rat-infested tenements. And instead of socks, poorly trained soldiers often wrapped their feet in swaths of cloth, the way their Soviet and Tsarist predecessors had.

Two decades later, it is a far different fighting force that has massed near the border with Ukraine. Under Mr. Putin’s leadership, it has been overhauled into a modern sophisticated army, able to deploy quickly and with lethal effect in conventional conflicts, military analysts said. It features precision-guided weaponry, a newly streamlined command structure and well-fed and professional soldiers. And they still have the nuclear weapons.
The new capabilities were evident in Russia’s intervention in Syria in 2015. They were not only effective, but caught some in the U.S. military off guard.

“I’m embarrassed to admit, I was surprised a few years ago when Kalibr missiles came flying out of the Caspian Sea, hitting targets in Syria,” said Lt. Gen. Ben Hodges, the former commander of the U.S. Army in Europe. “That was a surprise to me, not only the capability, but I didn’t even know they were there.”
Kremlin thinking has also evolved over the size of the armed forces. The military relies less on a dwindling number of conscripts and more on a slimmed-down, well-trained core of roughly 400,000 contract soldiers.
Russia used the war in Syria, experts say, as a laboratory to refine tactics and weaponry, and to gain combat experience for much of its force. More responsibility was delegated to lower-level officers, a degree of autonomy that contrasts with the civilian government structure in the Putin era. Defense Minister Sergei K. Shoigu said last month that all ground troop commanders, 92 percent of air force pilots and 62 percent of the Navy had combat experience.
A major turning point came in 2008 when a long-simmering conflict over disputed territories in the Republic of Georgia exploded into war.

Russian forces quickly overwhelmed their much smaller Georgian neighbors, but the war uncovered deep deficiencies in the Russian military. Ground troops were not in radio contact with the Air Force, leading to several serious friendly fire attacks. Communications were so bad that some officers had to use their personal cellphones. Tanks and armored personnel carriers broke down frequently.

The failures prompted a massive shake-up of the Russian armed forces. The Soviet military’s prowess at land warfare was revived, with improvements such as revamped artillery technology, according to Mathieu Boulègue, a research fellow in the Russia and Eurasia program at Chatham House in London.

Just over a decade later, Russia’s tools of electronic warfare, which can be used to intercept or jam enemy communications and knock drones off course and out of the sky, are believed far superior to the U.S. military’s, analysts said.
All those developments, analysts say, make it hard for the West to stop Mr. Putin from attacking Ukraine, if he is determined.

“There’s very little we can do to deny Russia’s ability to wage further warfare against Ukraine,” Mr. Boulègue said. “We can’t deter a worldview.”
De huidige realiteit lijkt daar toch niet helemaal mee te rijmen. Eerder lijkt het een herhaling van de 'deep deficiencies' in de oorlog tegen Georgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 07:45
[...]

Ze hebben Oekraïne al beschuldigd dat Oekraïne een nucleaire dreiging kan gaan vormen voor Rusland. Ze zijn op zoek naar nieuwe beschuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

jaapstobbe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:47:
[...]

Mogelijk met het motief van een pre-emptive strike. Iets wat je bovendien nooit kan weerleggen als de ramp zich reeds voltrokken heeft.
Ik zie poetin er nog wel vooraan dit te doen. Bedoel wat heeft die man nog te verliezen als 90% van de wereld tegen hem is en zijn geld en van het land tegen gehouden word.

Op het moment dat het zover is dat niks werkt en terugtrekken voor hem geen optie meer is, vallen de nukes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Je kunt onderschepte Russische radioberichten zelf terugluisteren:
Een schat aan open informatie, zelfs waar geheime FOB's zijn waar gewonden en doden naartoe gebracht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
[...]

Als die komen dan ook op heel de EU....

Het is niet maar 1 hè. Ook al is het puur op Oekraïne hebben wij hier er ook extreem veel last van.

Bovendien als die dat doet is er geen Rusland meer. Blijf erbij dat dit niet gaat gebeuren.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Onafhankelijke OSINTers zijn bezig data te verifiëren. We hebben al diverse dingen voorbij zien komen die in het voordeel van Oekraïne leken te zijn maar niet bleken te kloppen. Dat is altijd zo in oorlog (eerste slachtoffer is waarheid). Maar er worden ook dingen rechtgezet en toegegeven door Oekraïne zelf. Bijvoorbeeld de verliezen die Oekraïne beweert komen veel dichterbij de waarheid dan dat Rusland beweert. Zie het Wikipedia artikel over dit conflict, kun je zelf lezen wie wat beweert en wat er volgens OSINT bronnen van lijkt te kloppen.

EDIT: TL;DR de propaganda die van RU komt is echt van een andere proportie of wereld dan van Oekraïne. Tja ik wil niet met een roze bril kijken maar zo was het tijdens de Koude Oorlog ook...

[ Voor 10% gewijzigd door Jerie op 01-03-2022 13:53 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Als die komen dan ook op heel de EU....

Het is niet maar 1 hè. Ook al is het puur op Oekraïne hebben wij hier er ook extreem veel last van.

Bovendien als die dat doet is er geen Rusland meer. Blijf erbij dat dit niet gaat gebeuren.
Ik hoop het dat het nooit gebeurt, maar ja we hebben te maken met een man die onberekenbaar is en je weet niet wat er in zijn hoofd afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
[...]

Of de generaals zijn het zat en plegen een staatsgreep. Daar hoop ik een beetje op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
Zojuist 1 van de luchtfoto's in Google maps opgespoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9ZViA2Uk0-NBDdj0SwnDq0NRZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xtFij8iHhzcvkbQgfJ86kdJ.jpg?f=fotoalbum_large

is waarschijnlijk hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IWiOUWb3Xa0KR_RrulSRSsDP-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZE1LkRfSz2ZOZVdZutDCmu9.png?f=fotoalbum_large

(50.92137333874841, 29.89775111353415)

til info

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Ik moet zeggen dat ik steeds meer lees over dat er vandaag van alles wordt gebombardeerd in Charkov, o.a. op https://liveuamap.com/
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:41:
OP zei op basis van bronnen.
Met alle respect, maar er zijn toch geen bronnen over hoe een oorlog gaat uitpakken? Niemand weet dat.
Hele kromme vergelijking, maar als Ajax tegen PEC Zwolle moet (geen bias, gewoon nummer 1 tegen nummer 18) dan weet je vooraf of tijdens de wedstrijd ook niet hoe de wedstrijd gaat eindigen. Je kan alleen maar observeren wat er in de wedstrijd is gebeurd en gaande is, maar niet in de toekomst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ingelogd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Ze hebben Oekraïne al beschuldigd dat Oekraïne een nucleaire dreiging kan gaan vormen voor Rusland. Ze zijn op zoek naar nieuwe beschuldigen.
Mja kan ook zijn dat ze een nuke erheen brengen, af laten gaan en dan vervolgens zeggen, zie je oekranie had nukes en hebben het gebruikt.
Die lui liegen en bedriegen, maar goede leugenaars zijn ze niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rene schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:52:

[Afbeelding]

is waarschijnlijk hier:

[Afbeelding]

til info
Het is niet alsof hier iemand ziet die nu even die coordinaten gaat invoeren op zijn artillerie. Maar bedankt voor de moeite :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Je kunt onderschepte Russische radioberichten zelf terugluisteren:
[Embed]Een schat aan open informatie, zelfs waar geheime FOB's zijn waar gewonden en doden naartoe gebracht worden...
Ik zeg toch niet dat deze berichten niet waar zijn? Ik zeg dat we volgens mij een behoorlijke filter eroverheen krijgen in de vorm van "alleen de succesberichten". Want er vallen toch ook voldoende slachtoffers aan de kant van het Ukrainse leger lijkt me. Die berichten worden vrijwel niet gedeeld, alleen als het om burgerdoelen gaat, of voor propaganda (snake island bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Ik hoop het dat het nooit gebeurt, maar ja we hebben te maken met een man die onberekenbaar is en je weet niet wat er in zijn hoofd afspeelt.
Het is niet dat alleen hij die knop moet drukken ofzo. Ongetwijfeld meer mensen die erbij betrokken moeten zijn. Had ergens een verhaal gelezen, dat het om 4 gaat maar dat kon ik niet bevestigen met andere bronnen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Verstoringen niet, maar ik lees hier wel een stijging aan hackingattempts.....

Hacking attempts van rusland
Zoals benoemd in het topic is zoiets van alle tijden. Kan zijn dat nu pas zijn IP adres aan de beurt is van zo'n bot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 09:42
eamelink schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:48:
Vorige maand verscheen dit artikel bij de NY Times: https://www.nytimes.com/2...litary-putin-ukraine.html

Wat quotes:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

De huidige realiteit lijkt daar toch niet helemaal mee te rijmen. Eerder lijkt het een herhaling van de 'deep deficiencies' in de oorlog tegen Georgie.
Een deel klopt wel ja, maar de alinea over verbeterd materieel e.d. bewezen niet. Communicatie blijkbaar ook nog altijd slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ingelogd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Zonder powerpointpresentatie geloven we er niks van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:52
[Embed]

Echt ongelofelijk dat ze zo een oorlog in gaan. Je soldaten moeten toch enigszins weten wat ze komen doen als je enige hoop wilt hebben dat ze hun doelen behalen?

Lekkere opties heeft een Russisch soldaat ook zodra hij zich realiseert dat hij bij de "baddies" hoort. Zonder intel vechten tot de dood, je overgeven aan de vijand of deserteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

autje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Of de generaals zijn het zat en plegen een staatsgreep. Daar hoop ik een beetje op.
Dat zou het mooiste zijn. Vergif ofzo in zijn drinken. Ehhh zijn genoeg methodes om hem van kant te brengen.
En iemand anders aan de macht komt, ja zijn geen lieverdjes allemaal niet, maar denk wel dat er dan gezegd wordt onder het mom van "Wij hadden geen keus dan met Poetin mee te gaan, hij besloot alles of het was de kogel"
Nu is hij weg en we willen vrede en sturen vervolgens hun legers terug naar Rusland.

Dat scenario zie ik heel graag gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Onafhankelijke OSINTers zijn bezig data te verifiëren. We hebben al diverse dingen voorbij zien komen die in het voordeel van Oekraïne leken te zijn maar niet bleken te kloppen. Dat is altijd zo in oorlog (eerste slachtoffer is waarheid). Maar er worden ook dingen rechtgezet en toegegeven door Oekraïne zelf. Bijvoorbeeld de verliezen die Oekraïne beweert komen veel dichterbij de waarheid dan dat Rusland beweert. Zie het Wikipedia artikel over dit conflict, kun je zelf lezen wie wat beweert en wat er volgens OSINT bronnen van lijkt te kloppen.

EDIT: TL;DR de propaganda die van RU komt is echt van een andere proportie of wereld dan van Oekraïne. Tja ik wil niet met een roze bril kijken maar zo was het tijdens de Koude Oorlog ook...
Het gaat me niet om het waar/niet-waar gehalte, het gaat me om de confirmation-bias filter (wij willen dat Ukraine wint, dus we delen meer berichten over successen dan over waar het fout is gegaan). Dat is wel iets om in gedachten te houden mbt het verloop van de strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:52:
Ik moet zeggen dat ik steeds meer lees over dat er vandaag van alles wordt gebombardeerd in Charkov, o.a. op https://liveuamap.com/

[...]

Met alle respect, maar er zijn toch geen bronnen over hoe een oorlog gaat uitpakken? Niemand weet dat.
Hele kromme vergelijking, maar als Ajax tegen PEC Zwolle moet (geen bias, gewoon nummer 1 tegen nummer 18) dan weet je vooraf of tijdens de wedstrijd ook niet hoe de wedstrijd gaat eindigen. Je kan alleen maar observeren wat er in de wedstrijd is gebeurd en gaande is, maar niet in de toekomst kijken.
Klopt, maar je kan wel voorspellingen doen op basis van de data die je hebt. Daar bestaat zelfs een miljarden industrie voor.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Rene schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:52:

[Afbeelding]

is waarschijnlijk hier:

[Afbeelding]

til info
Moesten ze even tanken? :P
https://goo.gl/maps/tuF1Rvmwd8U5HRXy5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Het is niet dat alleen hij die knop moet drukken ofzo. Ongetwijfeld meer mensen die erbij betrokken moeten zijn. Had ergens een verhaal gelezen, dat het om 4 gaat maar dat kon ik niet bevestigen met andere bronnen.
Vanuit de Volkskrant:
Militair historicus Christ Klep sluit zich daar bij aan. ‘Poetin heeft toestemming nodig van de militaire top. Dat gaat met name om Sergej Sjojgoe (minister van Defensie) en Valeri Gerasimov (stafchef van de Russische strijdkrachten en baas van de Russische militaire inlichtingendienst GROe).’
Link, idk of het achter paywall zit

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
[Embed]

Iets meer balans, blijkbaar wisten de Tsjetsjenen al wel een week voor de inval van de echte doelstellingen:

"Presumably a week before the Russian invasion, "Martynov" says that the purpose of the operation was finally conveyed to a wide range of commanders."

https://www.bbc.com/russian/features-60528746

Waarom de commanders van de Russen dan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nat-Water schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Vanuit de Volkskrant:

[...]

Link
Alsof die lui zouden zeggen: nee poetin doen we niet, je hebt pech. Er is een reden waarom high alert mode al actief is. Al die lui zitten daar omdat Poetin ze zelf gekozen heeft om op die positie te zitten.
Er is niks gekozen het is besloten door 1 man.
En al die lui, kussen de hielen van 1 man...poetin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:12

marapuru

db.

Net al gepost, het is echt geniaal om via de radio scanner van http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ berichtgeving te volgen die wordt gescrambled / jammed.

Probeer het maar eens met de 9741.00 USB frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Putin heeft van niemand toestemming nodig, bekijk even hoe hij het hoofd van z'n eigen inlichtingen dienst afblaft, die gozer gaat bijna van z'n stokje van de zenuwen....

Natuurlijk kunnen ze een coup plannen, of weigeren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:57:
Waarom de commanders van de Russen dan niet?
Waarschijnlijk een gebrek aan vertrouwen.
Alleen elite-eenheden en Wagner kenden blijkbaar het hele plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Het gaat me niet om het waar/niet-waar gehalte, het gaat me om de confirmation-bias filter (wij willen dat Ukraine wint, dus we delen meer berichten over successen dan over waar het fout is gegaan). Dat is wel iets om in gedachten te houden mbt het verloop van de strijd.
Ik denk dat er momenteel niet zoveel positiefs over het Russische leger te melden is, helaas voor ze. Ze rukken op, dat wel. Ze hebben div. steden omsingeld. Daar zijn we toch eerlijk over? Er zijn genoeg problemen voor Oekraïense burgers en leger.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVvyluP7u-gIcQHDEnsQ2sMLVUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nA8V2C9zcU9boHOM2RqmwFus.jpg?f=user_large

Nee ze dachten dat Zelinsky daar zat

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Waarschijnlijk een gebrek aan vertrouwen.
Alleen elite-eenheden en Wagner kenden blijkbaar het hele plan.
bron? Het leger kan nl ook "gewoon" geinstrueerd zijn om te zeggen dat ze dachten dat het om een oefening ging. Ik zou dat als gewone militair ook zeggen als ik vast kwam te zitten in vijandig gebied "i know nothing!"

[ Voor 31% gewijzigd door olafmol op 01-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
"Om de hoek" zit nog een tankstation met meer faciliteiten: hotel, restaurant. :+

Ik vermoed echter dat ze op zoek waren naar de president en gewoon google op z'n naam hebben ingetypt, die houthandel achter dat tankstation heet dus: Zelinsʹkyy _O- https://www.google.com/ma...2!3d50.920411!4d29.890108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

marapuru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:58:
Net al gepost, het is echt geniaal om via de radio scanner van http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ berichtgeving te volgen die wordt gescrambled / jammed.

Probeer het maar eens met de 9741.00 USB frequentie
Ik versta er niks van. Hoor alleen vaak een vrouw praten en soms muziek ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
https://www.fxstreet.com/...op-movements-202203011232
Germany's Scholz: We have reports of very extensive Russian troop movements
Zijn dit andere troepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Alsof die lui zouden zeggen: nee poetin doen we niet, je hebt pech. Er is een reden waarom high alert mode al actief is. Al die lui zitten daar omdat Poetin ze zelf gekozen heeft om op die positie te zitten.
Ik vond dit filmpje wel illustratief hoe de communicatie daar is. 'Speak directly!': Putin has tense exchange with his chief spy Ik heb niet het gevoel dat ze daar als gelijkwaardig zitten en de BOB structuur toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:06

SpamLame

niks

[...]

Hier wiki leesvoer, meerdere landen hebben nuclear powered subs en sommige zijn geschikt voor A/H wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
[Embed]

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het beeld dat de hele wereld heeft van Rusland niet klopt. Altijd gedacht dat ze enorme hoeveelheden militair materieel hebben, maar de meest simpele dingen hebben ze gewoon niet voor elkaar, zoals fatsoenlijke communicatie. Het rijdend materieel dat ze hebben is vooral ouwe meuik uit de gloriedagen van het Sovjet tijdperk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:00:
Kan iemand 'Never gonna give you up' van Rick Astley op hun frequenties op repeat zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

honey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Ik vond dit filmpje wel illustratief hoe de communicatie daar is. 'Speak directly!': Putin has tense exchange with his chief spy Ik heb niet het gevoel dat ze daar als gelijkwaardig zitten en de BOB structuur toepassen.
Nee tuurlijk niet. Het is net als in de tijd van Hitler en zijn generaals. Iedereen is bang te zeggen wat ze echt vinden.
Het is hun bewustzijn die tegenspreekt tegen het gene wat poetin het liefst wilt horen. Ze weten allemaal donders goed dat dit allemaal gigantisch fout is.

De man klinkt ook alsof die "1 slecht woord over deze operatie en ik kom niet levend naar buiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat er momenteel niet zoveel positiefs over het Russische leger te melden is, helaas voor ze. Ze rukken op, dat wel. Ze hebben div. steden omsingeld. Daar zijn we toch eerlijk over? Er zijn genoeg problemen voor Oekraïense burgers en leger.
Het lijkt me realistisch gezien gewoon niet helemaal waar. De Russen trekken gewoon nog steeds verder en op. Ik zie nog geen indicaties dat ze stoppen of minderen. Dat zou je wel denken na al die succesberichten online, maar het gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Kan iemand 'Never gonna give you up' van Rick Astley op hun frequenties op repeat zetten? :+
lol, nou ik kan er geen wijs woord uithoren. Ik kan niet begrijpen als Russische militairen zo communiceren überhaupt ergens komen.
Dit is toch te slecht voor woorden om dit zo te gebruiken als communicatie middel. Niemand verstaat elkaar, wat een chaos zooitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 00:35
TheVMaster schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:45:
[...]
De russen hebben een paar dagen geleden hun nucleaire bommen gereed gemaakt, dus hun onderzeeers zullen ook wel voorzien zijn van een nucleaire engine.
Dit lees ik inmiddels op meer plekken, dat ze nu gereed zouden zijn gemaakt, maar dat is een misvatting. Ze zijn namelijk permanent gereed. In het Bulletin of the Atomic Scientists is in 2021 een artikel gepubliceerd van Hans Kristensen (director of the Nuclear Information Project with the Federation of American Scientists) over het Russische kernarsenaal. Hij schrijft daarin onder meer, onder verwijzing naar de notulen van een bijeenkomst van het Russische Ministerie van Defensie waar Poetin aanwezig was.
In December 2020, Defense Minister Sergei Shoigu declared that 95 percent of Russia’s strategic missile forces are continuously ready for combat use (...).
Dat ze permanent gereed zijn, is overigens niets nieuws. Dat zijn ze al zeventig, tachtig jaar en dat geldt ook voor de andere kernmachten. Ter illustratie een passage uit de Amerikaanse Nuclear Posture Review uit 2018:
The ICBM force consists of 400, single-warhead Minuteman III ICBMs deployed in 450 underground silos dispersed across several states. These ICBMs are the most responsive leg of the triad because they are in constant readiness and communication can be achieved most expeditiously. This readiness helps preclude a potentially destabilizing rush to alert in a crisis.

[ Voor 25% gewijzigd door voske op 01-03-2022 14:08 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Ja, dat lijkt dus de jamming te zijn. Zojuist waren er twee Russen aan het communiceren, althans een poging tot. Want er kwam steeds (tot hun frustratie aan hun stemgeluid te horen) allerlei meuk doorheen geschoten. Van helse pieptonen tot nu deze Chinese stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Ze zijn dan wel gekozen door Poetin maar ik geloof nooit dat het domme jaknikkers zijn. Je komt niet eens in beeld als je niet al jaren door de slangenkuil van de Russische politiek hebt weten te manoeuvreren. Als een van die gasten een goede kans ziet om zijn positie te verbeteren zal dat gebeuren. Een kernoorlog lijkt me geen kans om je positie te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TrailBlazer schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Ze zijn dan wel gekozen door Poetin maar ik geloof nooit dat het domme jaknikkers zijn. Je komt niet eens in beeld als je niet al jaren door de slangenkuil van de Russische politiek hebt weten te manoeuvreren. Als een van die gasten een goede kans ziet om zijn positie te verbeteren zal dat gebeuren. Een kernoorlog lijkt me geen kans om je positie te verbeteren.
Zo lang poetin in de stoel zit, heb je als generaal of wie dan ook, wat dan ook te willen. Hij regeert met een ijzere vuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Team OSINT op Telegram is terug van een plaspauze en er is weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

marapuru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Ja, dat lijkt dus de jamming te zijn. Zojuist waren er twee Russen aan het communiceren, althans een poging tot. Want er kwam steeds (tot hun frustratie aan hun stemgeluid te horen) allerlei meuk doorheen geschoten. Van helse pieptonen tot nu deze Chinese stem.
Tjemig, is dit echt de band waarop ze communiceren? Bedoel je ken net zo goed tegen de bomen praten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

In het recente filmpje waar Poetin spreekt (met die 2 militaire geinponems) moet je eens goed naar de lichaamstaal van de rechter kijken. Die gast kijkt alsof-ie 7 kleuren stront in z'n broek schijt, zo bang ziet-ie er uit (terwijl hij naar Poetin kijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 10:19
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Iemand heeft nu eerst een ander nummer aangezet _O-

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Zonder powerpointpresentatie geloven we er niks van :+

Aanvulling het hele artikel:
https://www.reuters.com/w...Anthem&utm_source=twitter

[ Voor 34% gewijzigd door Ingelogd op 01-03-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Tjemig, is dit echt de band waarop ze communiceren? Bedoel je ken net zo goed tegen de bomen praten daar.
Nouja, ik heb geen idee of dit echt legercommunicatie is natuurlijk. Maar het klinkt aannemelijk en ik ga er vanuit dat de personen aanwezig in de chat enigzins weten waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
🇪🇺🇺🇦⚡️The European Parliament has accepted Ukraine's application to join the European Union. A special admission procedure has begun. Voting will take place later today.

bron: Team OSINT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

marapuru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Nouja, ik heb geen idee of dit echt legercommunicatie is natuurlijk. Maar het klinkt aannemelijk en ik ga er vanuit dat de personen aanwezig in de chat enigzins weten waar ze het over hebben.
Dit is natuurlijk behoorlijk frustrerend voor de russen. Goedzo })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Zo lang poetin in de stoel zit, heb je als generaal of wie dan ook, wat dan ook te willen. Hij regeert met een ijzere vuist.
Dat klopt, omdat ze ervan profiteren. Dat stop na een kernoorlog.

Die mensen die daar zitten zijn de meest corrupte mensen op deze bol met 9/10 alleen maar eigenbelang. Zodra er een unaniem gevoel heerst van dit gaat niet meer goed is die Putin onder de grond.

Hij vertrouwt niks en niemand, en terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:10:
Dit is natuurlijk behoorlijk frustrerend voor de russen. Goedzo })
offtopic:
Tijd voor een playlist?
Frans Bauer lijkt me goed voor het moraal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

:+ Het moet niet veel gekker worden. Haha. Straks gaan ze nog zeggen dat Ukraine onrechtmatig een ondersteunende operatie afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Een kernoorlog lijkt me geen kans om je positie te verbeteren.
Je kan je relatieve positie wel verbeteren door alles naar de klote te helpen. Dan maakt het ook niet meer uit dat de roebel niks waard is en je niet naar het WK voetbal mag.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:10:
🇪🇺🇺🇦⚡️The European Parliament has accepted Ukraine's application to join the European Union. A special admission procedure has begun. Voting will take place later today.

huh, waar vind ik dit?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:11:
[...]

offtopic:
Tijd voor een playlist?
hahaha snollebollekes...Naar links....naar rechts... zie je het al voor je die hele konvooi van 67km lang :P _/-\o_ _/-\o_ :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:04:
[...]

lol, nou ik kan er geen wijs woord uithoren. Ik kan niet begrijpen als Russische militairen zo communiceren überhaupt ergens komen.
Dit is toch te slecht voor woorden om dit zo te gebruiken als communicatie middel. Niemand verstaat elkaar, wat een chaos zooitje.
Het is alsof ik naar communicatie zit te luisteren nadat heel de wereld genuked is. Wel goede audio voor een SF serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik vermoed dat 'accepted' hier betekent dat de aanvraag is binnengekomen, niet dat die goedgekeurd is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Het lijkt me realistisch gezien gewoon niet helemaal waar. De Russen trekken gewoon nog steeds verder en op. Ik zie nog geen indicaties dat ze stoppen of minderen. Dat zou je wel denken na al die succesberichten online, maar het gebeurt niet.
Klinkt een beetje als A beweert X1, B beweert X9, dus dan zal het wel X5 zijn. X1 of X2 kan het dan nooit zijn want dan zit B wel heel erg er naast, en aangezien B liegt moet A ook wel liegen. Nogmaals, de Russen en Sovjets staan er om bekend dat hun propaganda niet op waarheid is berust. Waarheidsvinding kennen ze daar alleen op wetenschappelijk niveau. Kijk de HBO serie Chernobyl om te zien hoe dat met elkaar kan botsen. De realiteit van atomen en moleculen is hard. Ook zijn ze niet bang om hun eigen mensen op te offeren, bij ons is een mensenleven meer waard (zoek maar eens op wat de NL regering max voor je over heeft bij ontvoering, het ligt onder de 2M aan cryptocurrency maar toch :+). Ook dat vind ik tragisch om te zien. Al die moeders van die jonge Russische soldaten, zo nutteloos gestorven voor een gevaarlijke gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23

Ai, dat kan wel eens de druppel gaan worden. Mag toch hopen dat ze hier heel voorzichtig mee omgaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Wat ik zojuist zie in het EU overleg hoor is men het er mee eens dat ze het proces in gang zetten. Dat wil zeggen dat de oorlog afgelopen moet zijn en dat vervolgstappen gepland gaan worden. Niet dat ze per direct lid gaan worden. Althans, zo interpreteer ik het.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wolly schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Het is alsof ik naar communicatie zit te luisteren nadat heel de wereld genuked is. Wel goede audio voor een SF serie.
Het klinkt meer alsof het een radioband is van astronomen die geluid proberen te beluisteren in deep space.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55
Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Ai, dat kan wel eens de druppel gaan worden. Mag toch hopen dat ze hier heel voorzichtig mee omgaan.
We zijn al 100 jaar voorzichtig met Rusland. Het enige dat we ervoor terugkrijgen is dat ze zich al een eeuw als eikels gedragen en dat gewoon zijn blijven doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tristan
Ah goddomme, ik krijg me toch een brok in m'n keel als ik die vertaler van UA vol hoort schieten van emotie.

https://t.me/OSINTUkraine/1533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Krijg net op n telegram groep een filmpje binnen (russisch dus versta er geen klap van), maar de tekst eronder google translate naar dit:
Pegov and the people's militia on the outskirts of Mariupol.

DPR forward detachments reached the border of the Donetsk region and connected with Russian forces that took control of the areas along the coast - Ministry of Defense of the Russian Federation
Blijkbaar is de land bridge naar crimea nu dus behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:11:
[...]

offtopic:
Tijd voor een playlist?
Dat moeten dan de figuren die jammer instellen. Wij burgers kunnen vanaf hier niet jammen. Tenminste, ik weet niet wat voor radioapparatuur, SDR, en antennes jij hebt maar die van mij komen niet 2k KM ver :+ en als dat wel zo zou zijn heb ik AT op de stoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
marapuru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:11:
[...]

:+ Het moet niet veel gekker worden. Haha. Straks gaan ze nog zeggen dat Ukraine onrechtmatig een ondersteunende operatie afslaat.
Dit komt uit het artikel:
https://www.reuters.com/w...Anthem&utm_source=twitter
Russia's foreign minister told a Geneva disarmament meeting on Tuesday that Ukraine has been seeking to acquire nuclear weapons, a "real danger" that needed a Russian response.
Ze moeten erop reageren :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:22

Ik las het ook... Wat het stemmen precies inhoudt kan ik zo niet vinden. Maar als dat betekend dat dan Ukraine officieel lid is na een meerderheid, dan is dat tamelijk bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
mark-k schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:16:
Krijg net op n telegram groep een filmpje binnen (russisch dus versta er geen klap van), maar de tekst eronder google translate naar dit:

[...]

Blijkbaar is de land bridge naar crimea nu dus behaald.
Inderdaad.

https://t.me/OSINTUkraine/1527
Russian Ministry of Defense says they completely blocked off access to Sea of Azov as DPR units from the east met with Russian army units from the west and closed off the coast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Het klinkt meer alsof het een radioband is van astronomen die geluid proberen te beluisteren in deep space.
Op 9741 hoorde ik meerdere keren schieten (machinegeweren, weet niet precies hoe of wat ben geen wapenexpert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
Felyrion schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Wat ik zojuist zie in het EU overleg hoor is men het er mee eens dat ze het proces in gang zetten. Dat wil zeggen dat de oorlog afgelopen moet zijn en dat vervolgstappen gepland gaan worden. Niet dat ze per direct lid gaan worden. Althans, zo interpreteer ik het.
renegrunn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Ik las het ook... Wat het stemmen precies inhoudt kan ik zo niet vinden. Maar als dat betekend dat dan Ukraine officieel lid is na een meerderheid, dan is dat tamelijk bizar.
@Tristan gaat wmb iets te hard van stapel met linkjes dumpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Volgens mij is het meer een "Uw aanvraag is in behandelin genomen" stemming.

Daarna komen de subsidies en medewerkers om te helpen om het land om te vormen naar een geschikt land om lid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Het is optie 3 geworden: ze zitten bij de airport. Reuters en NOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
[...]

Nee. Dit gaat om de procedure, niet het lidmaatschap zelf. Het is dus meer een soort van intentieverklaring naar de Oekraine toe, alsmede en dikke FY naar Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brent schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:15:
[...]

We zijn al 100 jaar voorzichtig met Rusland. Het enige dat we ervoor terugkrijgen is dat ze zich al een eeuw als eikels gedragen en dat gewoon zijn blijven doen.
Ik weet niet wat het toevoegd om nu te roepen dat Oekraine bij de EU hoort? Normaal gaan daar jaren aan overleg en spreadsheets aan vooraf. Klinkt een beetje alsof we mee gaan in de emotie van Putin wat niet heel handig is als hij al verschillende keren gedreigd heeft met kernwapens.
Rene schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Nee. Dit gaat om de procedure, niet het lidmaatschap zelf. Het is dus meer een soort van intentieverklaring naar de Oekraine toe, alsmede en dikke FY naar Rusland.
Welke sancties gaan we leggen als hij een kernbom boven de noordzee laat ontploffen als 'waarschuwing'?

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 01-03-2022 14:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Bschnitz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:19:
Het is optie 3 geworden: ze zitten bij de airport. Reuters en NOS.
Misschien ook even handig te vermelden waar het over gaat. Of de bron te linken. Je post kan nu net zo goed over de reisbeweging van je oom en tante gaan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:07:
[...]

No ruler rules alone.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ken je mijn baas nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Klinkt een beetje als A beweert X1, B beweert X9, dus dan zal het wel X5 zijn. X1 of X2 kan het dan nooit zijn want dan zit B wel heel erg er naast, en aangezien B liegt moet A ook wel liegen. Nogmaals, de Russen en Sovjets staan er om bekend dat hun propaganda niet op waarheid is berust. Waarheidsvinding kennen ze daar alleen op wetenschappelijk niveau. Kijk de HBO serie Chernobyl om te zien hoe dat met elkaar kan botsen. De realiteit van atomen en moleculen is hard. Ook zijn ze niet bang om hun eigen mensen op te offeren, bij ons is een mensenleven meer waard (zoek maar eens op wat de NL regering max voor je over heeft bij ontvoering, het ligt onder de 2M aan cryptocurrency maar toch :+). Ook dat vind ik tragisch om te zien. Al die moeders van die jonge Russische soldaten, zo nutteloos gestorven voor een gevaarlijke gek.
Ukraine doet (natuurlijk) ook aan propaganda. Het enige dat ik zeg is dat we online van beide kanten een behoorlijk gekleurd beeld krijgen, dat we die berichten idd deels kunnen checken, maar dat het allerbelangrijkste feit de progressie van de aanval is, en dat deze ondanks vertragingen en tegenslagen wel gestaag door lijkt te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Fore! schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:18:
[...]

[...]

@Tristan gaat wmb iets te hard van stapel met linkjes dumpen
Check. Het is niet de bedoeling van me om zomaar linkjes te dumpen. Er is hier al eerder discussie over geweest en het accepteren van het indienen van toetreding betekend niet dat ze gelijk lid zijn. Ik ging er vanuit dat de meeste dat hier inmiddels wel begrepen. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Marzman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:19:
[...]

[...]

Welke sancties gaan we leggen als hij een kernbom boven de noordzee laat ontploffen als 'waarschuwing'?
Dat weet ik niet, ik zie dat ook niet gebeuren.

Pagina: 1 ... 71 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid