De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.565 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:20
Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:22:
daar zijn de meningen over verdeeld :+
Als je dit een week geleden als optie had voorgesteld waren de witte jassen voor komen rijden.

Niemand zal het hardop zeggen, dit is inmiddels een full-scale proxy oorlog tussen Rusland en de NAVO.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

De grad. Daarmee hebben ze dus vandaag waarschijnlijk op Charkiv geschoten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Sneeuwballen ook!

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen:

🇪🇺 🇷🇺 EU citizens and structures involved in the supply of lethal weapons and fuel to the Armed Forces of Ukraine will be responsible for any consequences of such actions in the context of a special military operation - Russian Foreign Ministry

💥 @UkraineWarReport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
Vraag is of je die echt nodig hebt (bovendien zijn er echt veel vliegvelden).
Ik was zelf eens in Finland ergens in het Noorden. Ik dacht wat een aparte lange brede weg dit. Bleek gewoon een reservestrook te zijn voor de luchtmacht. Dat zullen ze daar toch ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ukraine - Security Council | Humanitarian Situation | United Nations (28 Feb 2022)

YouTube: Ukraine - Security Council | Humanitarian Situation | United Nations...

Net live gegaan

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
psychodude schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:24:
[...]

Het is inderdaad zo surrealistisch. Ook de gevangen stellingen van Russische soldaten, meermaals omcirkeld door burgers met hun telefoon in de handen aan het filmen. Of de absurde TikTok/YouTube short niveau van interactie videos tussen burgers en Russische soldaten 8)7.

Ik ben benieuwd hoe hier over een jaar of 50 tijdens de geschiedenislessen op middelbare school tegenaan gekeken wordt. Als tegen die tijd ver van je bed show lijkt zo'n geschiedenis les mij een stuk vermakelijker worden dan de moderne geschiedenis zoals wij die meegekregen hebben.

Inmiddels vast en zeker door iedereen hier gezien, maar dit soort interacties:
YouTube: Ukrainian citizen confronts Russian soldiers after tank runs out of ...

Als ook uiteraard de Russian Warship, Go Fuck Yourself interactie.

Het is gewoon alsof je een meme wereld binnen gestapt bent. Steengoede komedie aan één kant. Helaas met dood en verderf aan de andere kant.
Volgens mij is dit de eerste oorlog met een hoog meme-gehalte. Ik kan er af en toe echt wel om lachen, en de Oekraïners ook. Het is toch een moment van adem kunnen halen in een tijd van 24/7 stress.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
[...]

Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).

Daarnaast moet je ook nog eens die piloten hebben, en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
Ik geloof het wel, de EU betaald kunnen ze daarvoor weer diverse JSF toestellen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Is al eerder langs gekomen. Ze doneren alles omdat daar Oekraïnse piloten voor zijn.
Het luchtruim wordt tijdens de afwezigheid verdedigd door de andere navo lidstaten.
Dat is denk ik Idd alles dat ze hebben. Zolang verdedigen wij ze wel en er zullen straks mooie nieuwe F-35s en opleidingstraject tegenoverstaan denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 28-02-2022 21:27 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:26:

🇪🇺 🇷🇺 EU citizens and structures involved in the supply of lethal weapons and fuel to the Armed Forces of Ukraine will be responsible for any consequences of such actions in the context of a special military operation - Russian Foreign Ministry

💥 @UkraineWarReport
Was al langsgekomen inderdaad. Beetje een loos dreigement, wat gaan ze doen dan?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).

Daarnaast moet je ook nog eens die piloten hebben, en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
Op dag 1 heeft Poetin meteen vliegvelden gebombardeerd en vliegtuigen beschadigd. Heel veel ook. Dan zit je met piloten maar zonder vliegtuigen. Die piloten kunnen in vliegtuigen kan Russische makelij vliegen, daar zijn ze voor getraind. Niet voor een F16 oid.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Als je dit een week geleden als optie had voorgesteld waren de witte jassen voor komen rijden.

Niemand zal het hardop zeggen, dit is inmiddels een full-scale proxy oorlog tussen Rusland en de NAVO.
Dit is bij mijn weten de eerste keer dat NAVO wapens op grote schaal wordeningezet op Russen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 19:50
NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:24:
[...]

Ik maak me vooral zorgen over waar ze opstijgen en onderhouden worden. De vliegvelden zijn al bestookt en de originele luchtmacht is op de grond vernietigd. Of er moet nog een militair vliegveld zijn wat wel veilig en bruikbaar is?
Ik heb eerder deze week een filmpje gezien van een, vermoedelijk, Oekraïense MIG 29 ergens achteraf in een landelijke omgeving.

Ik weet dat Zweden dit met haar geavanceerde vliegtuigen ook gewoon kan en zelfs oefent, dus ik verwacht dat een MIG 29 prima op een improvised runway uit de voeten kan en klaar gemaakt kan worden voor de volgende inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
[...]

Dat gaat het zo en zo worden. Denk je dat Poetin niks gaat ondernemen als hij verliezen gaat leiden door gesponsord oorlog goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Was al langsgekomen inderdaad. Beetje een loos dreigement, wat gaan ze doen dan?
Hetzelfde dreigement hebben ze gedaan richting Oekraïne voordat deze oorlog begon. Maar goed, als die nu niet eens verder komt in Oekraïne zie ik hem ook niet zomaar een ander land binnen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Dat is denk ik Idd alles dat ze hebben. Zolang verdedigen wij ze wel en er zullen straks mooie nieuwe F-35s en opleidingstraject tegenoverstaan denk ik.
Sowieso heeft bv Polen ook nog wel wat andere vliegtuigen zoals F16s

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Volgens mij is dit de eerste oorlog met een hoog meme-gehalte. Ik kan er af en toe echt wel om lachen, en de Oekraïners ook. Het is toch een moment van adem kunnen halen in een tijd van 24/7 stress.
De meeste van mijn vrienden en kennissen in Odessa hebben dezelfde zwarte humor. Dit soort absurde dingen vinden ze ook prachtig.
Al de St. javelin grappen. Russian ship. Aanbieden tanks terug te slepen naar Rusland met de lada etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik zou doen als ik Ukranie was. Meteen die straaljagers op laten stijgen en direct richting die enorme konvooi gaan en met de grond gelijk maken. Kapot bombarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 20:27
Is er al iets meer duidelijkheid over het plan van Poetin en wat hij tracht te bereiken met de overname van Oekraïne? Poetin staat bij mij niet bekend als een impulsieveling die maar wat doet, echter heeft het daar nu wel alle schijn van.

Een beetje spierballen laten zien m.b.t. de oostelijke provincies had ik nog wel begrepen, maar de hele invasie van Oekraïne op zo'n manier lijkt toch van geen kant te kloppen.

Persoonlijk maak ik me wel wat zorgen over alle harde sancties en een kat in het nauw. Poetin kan moeilijk meer terug, helemaal nu Rusland economisch helemaal in puin zal liggen, wat wil zeggen dat hij enkel door zal kunnen gaan.

Ik begrijp er echt niks van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
Kenny_026 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]

MUTUAL DEFENCE CLAUSE

The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.

This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.

This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster
Er is geen formele procedure opgesteld en het artikel stelt niet uitdrukkelijk dat de hulp militair van aard moet zijn
:)

kortom, onzin dat het hetzelfde is als artikel 5 van de NAVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Ik heb eerder deze week een filmpje gezien van een, vermoedelijk, Oekraïense MIG 29 ergens achteraf in een landelijke omgeving.

Ik weet dat Zweden dit met haar geavanceerde vliegtuigen ook gewoon kan en zelfs oefent, dus ik verwacht dat een MIG 29 prima op een improvised runway uit de voeten kan en klaar gemaakt kan worden voor de volgende inzet.
In 1984 heeft de NATO nog een oefening gehouden in Duitsland genaamd Highway 84. Tijdens de oefening werd gevlogen met vliegtuigen op afgesloten delen snelweg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Adriaan71 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:29:
Denk je dat Poetin niks gaat ondernemen als hij verliezen gaat leiden door gesponsord oorlog goederen.
Wat kan hij nog?

Zijn centrale bank is gecastreerd, de economie in vrije val, op het slagveld blijken NAVO wapens superieur en zijn logistiek een zooitje.

Het enige wat hij nog heeft zijn kernwapens, maar ook daar betwijfel ik inmiddels van of ze de silo's nog uitkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
gws24 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Ik vermoed dat er van de week een paar Russen voor je deur staan om te vragen of je nog wat brandstof hebt voor ze... :+ "Speciale militaire operatie"

Lijkt me ook een beetje een loos dreigement, NAVO troepen of burgers aanvallen langs de grens (als bijkomende schade) lijkt me een recept voor escalatie en het einde van de speciale operatie, zodra NAVO luchtsteun los gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Wat ik zou doen als ik Ukranie was. Meteen die straaljagers op laten stijgen en direct richting die enorme konvooi gaan en met de grond gelijk maken. Kapot bombarderen.
We horen nu al een paar dagen over een naderend konvooi, dus er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet is gebeurd. Ik ben er zelf overigens ook erg benieuwd naar. Kan zijn dat de Oekraïners afwachten, zoals ze vaker hebben gedaan en dan een counter-attack / ambush om de boel te slopen.

Dat is speculatie, maar we gaan er ongetwijfeld snel achter komen of het onmacht of tactiek is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Adriaan71 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:29:
[...]
Dat gaat het zo en zo worden. Denk je dat Poetin niks gaat ondernemen als hij verliezen gaat leiden door gesponsord oorlog goederen.
Dat doet hij al de hele week?

Hoe denk je dat al die soldaten met javelin’s rond lopen?

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:09
[...]

Daar lijkt het wel op. Verklaart wellicht ook de tegenvallende resultaten van de Russen.

Vermoed dat met name op het gebied van informatievergaring de NAVO / Oekraïne een enorme voorsprong heeft. Middels de Awacs, River Joins en talloze kleinere en grotere drones ziet de NAVO realtime bijna alle Russische bewegingen. En het zal me ook niet verbazen als ze flink wat info via spionage uit het Russische leger krijgen.

Al die info gaat rechtstreeks naar de Oekraïense legerleiding die haar personeel en materieel zo efficiënt mogelijk in kan zetten.

Voor de NAVO een vrij risicoloos gebeuren, maar voor Rusland bijna onmogelijk om tegen te vechten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Mektheb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Ik geloof het wel, de EU betaald kunnen ze daarvoor weer diverse JSF toestellen bestellen.
Hoe kunnen ze nu meer toestellen leveren dan dat ze hebben. Niet dat wiki nou jevanhet is, maar dit soort info klopt meestal wel.

Hoop het desondanks wel, maar als we al zover zijn gevorderd, kunnen we er dan ook niet gewoon inspringen nu? Ik laat de eer graag aan Oekraïne, maar er gaan nog steeds mensen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 29-09 23:33
hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Wat kan hij nog?

Zijn centrale bank is gecastreerd, de economie in vrije val, op het slagveld blijken NAVO wapens superieur en zijn logistiek een zooitje.

Het enige wat hij nog heeft zijn kernwapens, maar ook daar betwijfel ik inmiddels van of ze de silo's nog uitkomen...
Onderhandelen en alsnog je eisen op tafel stellen, echt een plaat voor hun kop.

Rusland is klaar op alle manieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
Die drones komen vast in actie.

Tot nu toe hebben Ukrainse militairen steeds een plan. En steeds laten ze de Russen eerst hun tank leegrijden voor ze het uitvoeren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Wat kan hij nog?

Winnen zal hij niet maar spelden prikken uitdelen met grote gevolgen wel. Kat in het nou en gezichtsverlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]

We horen nu al een paar dagen over een naderend konvooi, dus er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet is gebeurd. Ik ben er zelf overigens ook erg benieuwd naar. Kan zijn dat de Oekraïners afwachten, zoals ze vaker hebben gedaan en dan een counter-attack / ambush om de boel te slopen.

Dat is speculatie, maar we gaan er ongetwijfeld snel achter komen of het onmacht of tactiek is...
Zou mooi zijn, want denk dat het een immens gedeelte is van het Russisch leger als dat compleet weggevaagd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Junia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Is er al iets meer duidelijkheid over het plan van Poetin en wat hij tracht te bereiken met de overname van Oekraïne? Poetin staat bij mij niet bekend als een impulsieveling die maar wat doet, echter heeft het daar nu wel alle schijn van.

Een beetje spierballen laten zien m.b.t. de oostelijke provincies had ik nog wel begrepen, maar de hele invasie van Oekraïne op zo'n manier lijkt toch van geen kant te kloppen.

Persoonlijk maak ik me wel wat zorgen over alle harde sancties en een kat in het nauw. Poetin kan moeilijk meer terug, helemaal nu Rusland economisch helemaal in puin zal liggen, wat wil zeggen dat hij enkel door zal kunnen gaan.

Ja, in het verleden altijd zeer berekenend en nu compleet los van de realiteit.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Die drones komen vast in actie.

Tot nu toe hebben Ukrainse militairen steeds een plan. En steeds laten ze de Russen eerst hun tank leegrijden voor ze het uitvoeren.
Ik hoop dat die konvooi nooit hun doel bereikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:15
En dan door Buks neergeschoten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:05
En Russische luchtafweer dan? Of is dat net zo betrouwbaar als een Lada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Bulgarije heeft wel F16’s besteld, maar die komen pas in 2025 oid.
Tot die tijd verdedigd de navo hun luchtruim.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TheBrut3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:34:
[...]

En dan door Buks neergeschoten worden?
Buks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 22:21

Zijn end game is voor vele experts onduidelijk. Het lijkt er zelfs op dat er geen end game is.

Echter is het ook wel weer zo dat Rusland nog lang niet al zijn zware materieel heeft ingezet. De invasie an sich was amateuristisch, maar Poetin moet nu toch wel alle zeilen bijzetten, en ik ben bang dat er zware luchtbombardementen en artillerie op bevolkte steden aan te pas gaat komen. De hele Russische tactiek klopt van geen kant en dat is hoogst opmerkelijk voor iemand als Putin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:07

Is al best vaak langsgekomen.... Maar heel simpel: Kiev is het hart van Rusland, volgens Poetin en veel russen. En dat hoort ook bij Rusland. Daarbij wil het Kremlin graag terug naar het oude grote rusland ttv de Sovjets, of liever de tsaren van weleer.

betere uitleg is wel te vinden in het topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Aanval op positie in Lebedyn, een stukje ten zuid westen van Sumy.
Dan lijken Sumy en Mariupol omsingeld. Het uithongeren kan beginnen.

Over die laatste is ook een Wikipedia artikel:

Wikipedia: Battle of Mariupol (2022)

Goeie kwaliteit, net zoals de algemene over de invasie.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Volgens mij verkijken mensen zich erop dat Rusland maar een fractie van hun leger ingezet heeft. De economie stort in ja, maar dat is een probleem op de iets minder korte termijn.

Op het moment dat je belangrijke grondstoffen van Ukraine hebt of gewoon de gaskraan dichtdraait en je kan het even uitzingen….

Daarnaast, het gewone volk interesseert hem geen moer en z’n verkiezing is veiliggesteld.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:46

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Die tank colonne op zoveel km afstand van Kyiv, zou dat niet gewoon de maximale reikwijdte zijn van dat spul vanaf de grens? Staan ze daar nu allemaal zonder diesel te wachten op die trein die opgeblazen is :+

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:15
Dat spul wat MH17 heeft neergeschoten.
Zo'n kolonne zal echt wel beveiligd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

In service betekent niet dat ze niet meer toestellen in reserve hebben.

Volgens mij worden de Mig's in Polen trouwens vervangen door F16's(?). Mogelijk dat ze militair op termijn weinig waarde nog hebben en nu nog iets kunnen bijdragen.

Ze gaan voor zover ik lees opereren vanuit Polen, dus de vliegbasis zal veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Amdwarrior schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:34:
[...]

Ik weet niet, kan zijn dat ze zoiets hebben dat ze al lange tijd weinig en/of sterke lucht activiteit hebben gezien dat het niet is in die hele konvooi. Daarnaast lijkt het meeste volgens mij erop als logistieke spullen.
Bedoel zie in de foto geen tanks of andere zware militaire offensieve wagens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Gezien de bak met intel die continue wordt doorgespeeld verwacht ik dat ze in de Oekraïne prima weten hoe en wat.

Tis ondertussen ook wel bizar aan het worden vind ik. Iedereen levert alles en z'n moeder aan de Oekraïne, maar zolang je zelf geen schot hebt gelost doe je toch niet mee :z . Wat een spel :/

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 28-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zijn er al meerdere betrouwbare bronnen met dat straaljager-verhaal?
Ik heb tot dusverre alleen een Europese meneer met een blauw vinkje op twitter dit zien tweeten.. hij tweette gisteren zelfs "binnen het uur in de lucht". Verder eigenlijk niet veel.
En verder, dat ze zouden mogen opstijgen vanaf Poolse vliegvelden? Het lijkt mij echt heel sterk allemaal.
Ik hoop het uiteraard wel, maar ben zo bang voor wishful thinking..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:51:
[...]

_O-

Ben blij dat wij allemaal hier zitten, de één had z'n houwitser shell in de voortuin van Poetin neergelegd, de ander net achter de opstomende vijand... -O-

Hebben we nog meer mensen die handigheidjes hebben om een mijl om te rekenen? :+
Het gewoon bij SI-eenheden houden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TheBrut3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Dat spul wat MH17 heeft neergeschoten.
Zo'n kolonne zal echt wel beveiligd worden.
Ja uiteraard maar denk meer grond beveiliging. Maar goed de rij is enorm lang, kan best wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 23:23

KrazyJay

assassin85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Zijn end game is voor vele experts onduidelijk. Het lijkt er zelfs op dat er geen end game is.

Echter is het ook wel weer zo dat Rusland nog lang niet al zijn zware materieel heeft ingezet. De invasie an sich was amateuristisch, maar Poetin moet nu toch wel alle zeilen bijzetten, en ik ben bang dat er zware luchtbombardementen en artillerie op bevolkte steden aan te pas gaat komen. De hele Russische tactiek klopt van geen kant en dat is hoogst opmerkelijk voor iemand als Putin.
Staaft wel weer de hypothese dat putin labiel is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:59
Hier wordt ik toch een beetje cynisch van:

https://www.nu.nl/spannin...dstatus-aan-oekraine.html

De oostbloklanden hebben hun barmhartigheid terug gevonden. In een tijd eental van hen er vreemde leiders kozen.

Ik gun Oekraïne de overwinning en ik vind het ook goed dat Rusland een halt toegeroepen wordt. Als ik echter hoor dat de NATO artikel 5 veel minder strikt is dan de EU variant dan vraag ik mij af wat men hier aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Plan is gewoon overnemen van heel Oekraïne door Zelensky weg te krijgen en er een vazal aan de leiding te zetten die hij kan commanderen. De reden daarvoor zijn o.a:
1) Nieuw wingewest creëren voor hem en zijn oligarch vriendjes dat leeg geroofd kan worden.
2) zorgen dat er geen democratisch buurland is waar het steeds beter gaat. Zijn eigen bevolking zou anders weleens ''rare'' ideeën kunnen gaan krijgen over democratie etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Amdwarrior schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:34:
[...]

De drones zijn lastig op te merken voor de Russische afweer, zo kwam vandaag voorbij. Ze hebben zelfs met een drone een Buk gesloopt.

Dit artikel heeft wat details: https://www.middleeasteye...y-drones-effective-deadly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:38:
[...]

Staaft wel weer de hypothese dat putin labiel is geworden.
Putin schuift zelf die pionnetjes niet hè? Hij heeft gewoon ja knikkers om zich heen verzameld die incapabel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

https://www.nu.nl/spannin...r-geld-naar-defensie.html

Kamer fel over Rusland, wil hardere sancties en snel meer geld naar Defensie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

armageddon_2k1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Putin schuift zelf die pionnetjes niet hè? Hij heeft gewoon ja knikkers om zich heen verzameld die incapabel zijn.
Ik denk dat de structuur daar aardig top-down is, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
[...]

Het schijnt ook, maarja, in Rusland minder erkend, dat Putin mentaal niet helemaal in orde is. Verklaard wel zijn rare tactiek. Ben blij dat 'ie tot dusver faalt in ieder geval.

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rodie83 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Gezien de bak met intel die continue wordt doorgespeeld verwacht ik dat ze in de Oekraïne prima weten hoe en wat.
Absoluut, ze weten het eerder dan dat wij het weten. De vraag is dus wat het plan is, want dat moet er toch zijn, zeker met een colonne van deze omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:36:
[...]

In service betekent niet dat ze niet meer toestellen in reserve hebben.

Volgens mij worden de Mig's in Polen trouwens vervangen door F16's(?). Mogelijk dat ze militair op termijn weinig waarde nog hebben en nu nog iets kunnen bijdragen.

Ze gaan voor zover ik lees opereren vanuit Polen, dus de vliegbasis zal veilig zijn.
Zouden ze al operationeel hebben (48 stuks, waarvan 12 voor training) volgens de Wikipedia pagina, de zouden nu zelfs al wachten op de levering van 32 JSF's en de eerste F35 wordt medio 2024 verwacht.
https://www.flightglobal....worth-46bn/136476.article

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

💥 @UkraineWarReport
Ah, alleen EU, niet US of UK? Dat is een verkapte oorlogsverklaring aan specifiek de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Ik denk dat de structuur daar aardig top-down is, hoor.
Klopt, maar ik vermoed niet dat Putin op tactisch niveau beslissingen neemt. Wel op strategisch niveau. Maar ik kan het mishebben, het is gewoon gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:37:
zijn er al meerdere betrouwbare bronnen met dat straaljager-verhaal?
Ik heb tot dusverre alleen een Europese meneer met een blauw vinkje op twitter dit zien tweeten.. hij tweette gisteren zelfs "binnen het uur in de lucht". Verder eigenlijk niet veel.
En verder, dat ze zouden mogen opstijgen vanaf Poolse vliegvelden? Het lijkt mij echt heel sterk allemaal.
Ik hoop het uiteraard wel, maar ben zo bang voor wishful thinking..
Het enige dat we echt weten is dat ze bezig zijn met het overhandigen van de vliegtuigen, dat is wel vanuit meerdere bronnen bevestigd. Maar de details ,dat is nog even schimmig. Ik hoop dat de genoemde aantallen kloppen, maar ik zou toch wel graag wat meer info zien ter bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 16:37
[...]

Eens, wel jammer dat het met gedateerd materiaal in de lucht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

:D dan is het russisch leger echt een flop als dat zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:19

Q-bone

Dusss...

Even een gedachtespinsel, waarom kan bijvoorbeeld polen niet Oekraïne kunne binnenvallen? Dan is het een conflict op terrein buiten EU...

bla?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
https://www.nu.nl/spannin...r-geld-naar-defensie.html

Kamer fel over Rusland, wil hardere sancties en snel meer geld naar Defensie
Nog meer?
Gaan we dan eindelijk de Russische brievenbus firma’s aanpakken? :o

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Heb eens rondgezocht maar helaas zonder resultaat, iemand een idee over de locatie van de ontploffende brandstof trein ? Herstel ervan zal weken duren dus hulp vanuit die kant gaat niet komen, hopende dat alles in de fik is gegaan :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
Is al best vaak langsgekomen.... Maar heel simpel: Kiev is het hart van Rusland, volgens Poetin en veel russen. En dat hoort ook bij Rusland. Daarbij wil het Kremlin graag terug naar het oude grote rusland ttv de Sovjets, of liever de tsaren van weleer.
Juist daarom kan hij Kyiv niet platgooien, het is het hart van Rusland. Dat moet je relatief ongeschonden in handen krijgen ter glorie van het verenigde rijk.

Los daarvan: hoeveel raketten heb je nodig om een miljoenenstad plat te gooien? Het is geen Civ6 waar je de optie 'raze city' hebt. Na een paar vernietigde buitenwijken zijn waarschijnlijk de granaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:58
Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Ah, alleen EU, niet US of UK? Dat is een verkapte oorlogsverklaring aan specifiek de EU.
Dus ze bedoelen dar ze weer een speciale militaire operatie willen doen? Zijn ze dan nu wel van plan om fuel mee te nemen of verzinnen ze iets anders om de operatie special te maken deze keer :)

Denk niet dat Polen nog heel bang is voor dit Rusland met navo support aan de grens

[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 28-02-2022 21:42 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Prosac schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
[...]

[...]

:)

kortom, onzin dat het hetzelfde is als artikel 5 van de NAVO
Ja klopt maar het was meer ter info. Uit de lucht gegrepen is het ook weer niet. Zoals ik ook al zei, er zal weer een hele nieuwe beerput open getrokken worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Deze is vast al gedeeld, over de motieven van Putin middels een per abuis gepubliceerd nieuwsbericht?

https://www.businessinsid...a-defeated-ukraine-2022-2

Doel: hereniging van Ukraine met Rusland.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
OMD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Je zegt:

Eerst de helft erbij optellen (15 + 7,5) en daarna 10% erbij optellen. Das niet hetzelfde als *1.6. ;)
Wel als je gewoon fatsoenlijk de 10% van het oorspronkelijke getal neemt hoor...

Iets minder stellig mag wel, als je het zelf fout hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Absoluut, ze weten het eerder dan dat wij het weten. De vraag is dus wat het plan is, want dat moet er toch zijn, zeker met een colonne van deze omvang.
Blokkade maken van vrachtwagens. Benzine eroverheen. Dan erop knallen als ze aankomen en dan de achterste met een drone. Dan kunnen ze geen kant op. Vooral de linies klein houden tovarich :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:42:
Deze is vast al gedeeld, over de motieven van Putin middels een per abuis gepubliceerd nieuwsbericht?

https://www.businessinsid...a-defeated-ukraine-2022-2

Doel: hereniging van Ukraine met Rusland.
Uhm, dat was toch duidelijk?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37

💥 @UkraineWarReport
Mooi, met onze 200 vuurpijlen en 3 carbid kanonnen die we gestuurd hebben zal Rusland ons hooguit kunnen straffen met elke vrijdagavond verplicht kijken naar The Voice of Russia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]

Ja ik ben benieuwd, daarnaast wat ik me afvraag. Ziet Rusland dat niet allemaal aankomen? Bedoel 70 straaljagers verberg je niet onder een paar grote lakens :P
Het wonderlijke is dat ze mogelijk maar beperkt in staat zijn er iets tegen te doen.

Iedere leunstoel strateeg en ik gok de meeste beroeps hadden verwacht dat de russen op dag een luchtoverwicht zouden afdwingen. Het Irak scenario: eerst de luchtverdediging decimeren, dan de luchtmacht uitschakelen, daarna turkey shoot. Dat is niet gebeurd, nog steeds niet, en ik begrijp niet waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Nog meer?
Gaan we dan eindelijk de Russische brievenbus firma’s aanpakken? :o
De regering kennende zijn het grote woorden vandaag, morgen de aankondiging concreet binnen x jaar naar 2% te gaan voor defensie (in stapjes), en zodra de dreiging weg is en nog lang voor de 2% gehaald wordt, wordt het stilletjes terug naar de vuilbak gedirigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het enige dat we echt weten is dat ze bezig zijn met het overhandigen van de vliegtuigen, dat is wel vanuit meerdere bronnen bevestigd. Maar de details ,dat is nog even schimmig. Ik hoop dat de genoemde aantallen kloppen, maar ik zou toch wel graag wat meer info zien ter bevestiging.
Zullen het zien idd in de oplopende aantallen tanks dat mist.
Denk alleen niet dat ze van die mooie filmpjes voor op Twitter maken zoals de TB2?

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Net binnen bron: nu.nl

Aanklager Strafhof gaat ook huidige situatie in Oekraïne onderzoeken
Het Internationaal Strafhof (ICC) begint een onderzoek naar oorlogsmisdaden in Oekraïne. Dat laat aanklager Karim Khan maandag weten. In het onderzoek wordt gekeken naar mogelijke misdaden tussen november 2013 en februari 2014, en wordt ook gekeken naar wat er momenteel in het land gebeurt.

Khan schrijft dat er reden is om aan te nemen er tussen 21 november 2013 en 22 februari 2014 oorlogsmisdaden zijn gepleegd. Toen werden demonstraties tegen de regering hardhandig neergeslagen. Daarbij kwamen meer dan honderd mensen om het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Op 1 maart bereidt het Europees Parlement de goedkeuring van een resolutie voor over een plan om Oekraïne de status van "kandidaat-lid van de EU" te verlenen.

Bron: The Guardian

Ook net binnen. Morgen dus discussies in eu parlement :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:45:
Op 1 maart bereidt het Europees Parlement de goedkeuring van een resolutie voor over een plan om Oekraïne de status van "kandidaat-lid van de EU" te verlenen.

Toch nog even benadrukken voor de paniekschoppers: kandidaat-lidstaat. Dat is de status die Servië en Turkije (om er maar een paar te noemen) ook hebben. Alhoewel ik het een militair en economisch voordeel zie dat ze volwaardig lid zouden zijn, is dat zeker nog niet aan de orde vandaag de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Het is de vraag of ze die luchtbombardementen kunnen volhouden. Er gaan geruchten dat de 'invasiemacht' helemaal niet is uitgerust voor een langdurige oorlog en dat de munitie er niet is voor langdurige luchtbombardementen.

Ze zullen nu de druk hooghouden, en proberen Oekraïne aan tafel te krijgen voor een shakedown, maar het is de vraag hoe lang de Russen dit nog volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Toch nog even benadrukken voor de paniekschoppers: kandidaat-lidstaat. Dat is de status die Servië en Turkije (om er maar een paar te noemen) ook hebben. Alhoewel ik het een militair en economisch voordeel zie dat ze volwaardig lid zouden zijn, is dat zeker nog niet aan de orde vandaag de dag.
hahaha je voelt de discussies al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Putin noemt het een speciale operatie en houdt het op democratie herstellen, niet zo openlijk dat het hele land ingelijfd moet worden.

Belarus kan van land overigens ook naar provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Weet iemand wat dat eerste gevaarte in beeld is?

[Twitter: https://twitter.com/CyberRealms1/status/1498399015012270080]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:45:

Ik zie dit niet op The Guardian? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 16:37
[...]

zouden ze het om kunnen draaien we maken jullie volledig lid de komende 5 jaar als dan niet aan ALLE voorwaarden voldaan word verval je tot de huidige status (zal wel niet hoor en of we het willen is 2 dat ben ik me zeker bewust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
[...]

hahaha je voelt de discussies al :P
De signalen waren er toch gisteren dat ze er vol voor zouden gaan en dat Kyiv het wel even zou voelen? Het huis staat nog steeds. De druk is ongetwijfeld en ongekend hoog, de kosten ook voor Oekraïne, maar ze doen het toch maar. De russen lijken toch wel weer langzaamaan stil te gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:

[Twitter]
Oh nice nieuw materialen zijn dus binnen gekomen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
[...]

Die hou je erbij. Helaas. Duurt vervolgens nog wel jaren voor ze echt volwaardig EU lid zijn.

Ik snap dat niet altijd zo dat mensen zich daarin kunnen vergissen, 1x wijzen op Turkije en ze zeggen, oh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 22:48
hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:42:
[...]

Juist daarom kan hij Kyiv niet platgooien, het is het hart van Rusland. Dat moet je relatief ongeschonden in handen krijgen ter glorie van het verenigde rijk.

Los daarvan: hoeveel raketten heb je nodig om een miljoenenstad plat te gooien? Het is geen Civ6 waar je de optie 'raze city' hebt. Na een paar vernietigde buitenwijken zijn waarschijnlijk de granaten op.
Miss moet je eens googlen naar de tos 1 met thermobarische raketten. Dan gaat het erg hard. Bijvoorbeeld https://parra.nu/rusland-...n-gespot-aan-front-video/. blijkbaar hebben ze daar ook nog een grotere variant van mother of all bombs...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
[...]

De hele Russische tactiek klopt van geen kant en dat is hoogst opmerkelijk voor iemand als Putin.
Dat weet ik zo net nog niet. Gisteren las ik een achtergrondartikel (ga het proberen te vinden) dat bouwde op de gedachte dat Poetin, met zijn achtergrond in de KGB, vooral denkt in 'speciale operaties'. Ook deze inval is zo geframed. Dat is wat hij kent en redelijk kan organiseren. Tot nu toe waren de slagvelden relatief klein (Georgië, Krim), tegen onvoorbereide vijanden. Oorlogen kent hij niet... en die had hij ook niet verwacht. Hoe het verder gaat, is eerst nog grimmigere escalatie (wijken van steden platgooien)... maar uiteindelijk -hopelijk- binnen de Russische legerleiding insubordinatie.
--
Gevonden: https://threadreaderapp.com/thread/1497993363076915204.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[...]

Als dat toestellen in opslag zijn duurt het wel een paar weken voordat ze bruikbaar zijn, vrees ik.

Oekraine is al lang bezig militair af te stemmen met Nato, dus hopelijk hoeft er niet al te veel aan gelust te worden om in de UKR commando systemen te passen. Misschien valt het mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:48:
[...]

zouden ze het om kunnen draaien we maken jullie volledig lid de komende 5 jaar als dan niet aan ALLE voorwaarden voldaan word verval je tot de huidige status (zal wel niet hoor en of we het willen is 2 dat ben ik me zeker bewust)
Dit komt er nooit door. Dan heb je in o.a. Turkije ook de poppetjes aan het dansen. Zal de EU iig geen vrienden mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Hoe kunnen ze nu meer toestellen leveren dan dat ze hebben. Niet dat wiki nou jevanhet is, maar dit soort info klopt meestal wel.

Hoop het desondanks wel, maar als we al zover zijn gevorderd, kunnen we er dan ook niet gewoon inspringen nu? Ik laat de eer graag aan Oekraïne, maar er gaan nog steeds mensen dood.
Opties:
- Rechtstreeks van de fabrikant
- Chinese kloon
- In licentie gebouwd
- Overtollige Amerikaanse oorlogsbuit
- Omgekochte Russische piloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 14:37
Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Polen zal niet zijn vliegvelden beschikbaar stellen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan ben je onderdeel van het conflict geworden ipv wapenleverancier. Dan is jouw luchtruim ook niet langer neutraal terrein meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
[...]

Putin noemt het een speciale operatie en houdt het op democratie herstellen, niet zo openlijk dat het hele land ingelijfd moet worden.

Belarus kan van land overigens ook naar provincie.
Vazalstaat, zoals in Civ V of Total War

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
PLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:

[Twitter]
Staat erbij, een ‘fire control center’ voor de artillery.

Pagina: 1 ... 59 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid