Als je dit een week geleden als optie had voorgesteld waren de witte jassen voor komen rijden.
Niemand zal het hardop zeggen, dit is inmiddels een full-scale proxy oorlog tussen Rusland en de NAVO.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als je dit een week geleden als optie had voorgesteld waren de witte jassen voor komen rijden.
De grad. Daarmee hebben ze dus vandaag waarschijnlijk op Charkiv geschoten.RocketKoen schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Dit zijn de "hagelstenen":
Wikipedia: БМ-21 «Град» — Вікіпедія
een treffende spreuk
Sneeuwballen ook!
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Verwijderd
Vraag is of je die echt nodig hebt (bovendien zijn er echt veel vliegvelden).FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Volgens mij is dit de eerste oorlog met een hoog meme-gehalte. Ik kan er af en toe echt wel om lachen, en de Oekraïners ook. Het is toch een moment van adem kunnen halen in een tijd van 24/7 stress.psychodude schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Het is inderdaad zo surrealistisch. Ook de gevangen stellingen van Russische soldaten, meermaals omcirkeld door burgers met hun telefoon in de handen aan het filmen. Of de absurde TikTok/YouTube short niveau van interactie videos tussen burgers en Russische soldaten.
Ik ben benieuwd hoe hier over een jaar of 50 tijdens de geschiedenislessen op middelbare school tegenaan gekeken wordt. Als tegen die tijd ver van je bed show lijkt zo'n geschiedenis les mij een stuk vermakelijker worden dan de moderne geschiedenis zoals wij die meegekregen hebben.
Inmiddels vast en zeker door iedereen hier gezien, maar dit soort interacties:
YouTube: Ukrainian citizen confronts Russian soldiers after tank runs out of ...
Als ook uiteraard de Russian Warship, Go Fuck Yourself interactie.
Het is gewoon alsof je een meme wereld binnen gestapt bent. Steengoede komedie aan één kant. Helaas met dood en verderf aan de andere kant.
Ik geloof het wel, de EU betaald kunnen ze daarvoor weer diverse JSF toestellen bestellen.FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).
Daarnaast moet je ook nog eens die piloten hebben, en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
Dat is denk ik Idd alles dat ze hebben. Zolang verdedigen wij ze wel en er zullen straks mooie nieuwe F-35s en opleidingstraject tegenoverstaan denk ik.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Is al eerder langs gekomen. Ze doneren alles omdat daar Oekraïnse piloten voor zijn.
Het luchtruim wordt tijdens de afwezigheid verdedigd door de andere navo lidstaten.
[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 28-02-2022 21:27 ]
een treffende spreuk
Was al langsgekomen inderdaad. Beetje een loos dreigement, wat gaan ze doen dan?Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:26:
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen:
🇪🇺 🇷🇺 EU citizens and structures involved in the supply of lethal weapons and fuel to the Armed Forces of Ukraine will be responsible for any consequences of such actions in the context of a special military operation - Russian Foreign Ministry
💥 @UkraineWarReport
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Op dag 1 heeft Poetin meteen vliegvelden gebombardeerd en vliegtuigen beschadigd. Heel veel ook. Dan zit je met piloten maar zonder vliegtuigen. Die piloten kunnen in vliegtuigen kan Russische makelij vliegen, daar zijn ze voor getraind. Niet voor een F16 oid.FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).
Daarnaast moet je ook nog eens die piloten hebben, en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit is bij mijn weten de eerste keer dat NAVO wapens op grote schaal wordeningezet op Russen.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Niemand zal het hardop zeggen, dit is inmiddels een full-scale proxy oorlog tussen Rusland en de NAVO.
Ik heb eerder deze week een filmpje gezien van een, vermoedelijk, Oekraïense MIG 29 ergens achteraf in een landelijke omgeving.NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Ik maak me vooral zorgen over waar ze opstijgen en onderhouden worden. De vliegvelden zijn al bestookt en de originele luchtmacht is op de grond vernietigd. Of er moet nog een militair vliegveld zijn wat wel veilig en bruikbaar is?
Dat gaat het zo en zo worden. Denk je dat Poetin niks gaat ondernemen als hij verliezen gaat leiden door gesponsord oorlog goederen.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Verwijderd
Hetzelfde dreigement hebben ze gedaan richting Oekraïne voordat deze oorlog begon. Maar goed, als die nu niet eens verder komt in Oekraïne zie ik hem ook niet zomaar een ander land binnen vallen.gws24 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Was al langsgekomen inderdaad. Beetje een loos dreigement, wat gaan ze doen dan?
Sowieso heeft bv Polen ook nog wel wat andere vliegtuigen zoals F16spro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Dat is denk ik Idd alles dat ze hebben. Zolang verdedigen wij ze wel en er zullen straks mooie nieuwe F-35s en opleidingstraject tegenoverstaan denk ik.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De meeste van mijn vrienden en kennissen in Odessa hebben dezelfde zwarte humor. Dit soort absurde dingen vinden ze ook prachtig.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Volgens mij is dit de eerste oorlog met een hoog meme-gehalte. Ik kan er af en toe echt wel om lachen, en de Oekraïners ook. Het is toch een moment van adem kunnen halen in een tijd van 24/7 stress.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kenny_026 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]
MUTUAL DEFENCE CLAUSE
The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.
This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.
This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster
Er is geen formele procedure opgesteld en het artikel stelt niet uitdrukkelijk dat de hulp militair van aard moet zijn
Verwijderd
In 1984 heeft de NATO nog een oefening gehouden in Duitsland genaamd Highway 84. Tijdens de oefening werd gevlogen met vliegtuigen op afgesloten delen snelweg.TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Ik heb eerder deze week een filmpje gezien van een, vermoedelijk, Oekraïense MIG 29 ergens achteraf in een landelijke omgeving.
Ik weet dat Zweden dit met haar geavanceerde vliegtuigen ook gewoon kan en zelfs oefent, dus ik verwacht dat een MIG 29 prima op een improvised runway uit de voeten kan en klaar gemaakt kan worden voor de volgende inzet.
Wat kan hij nog?Adriaan71 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:29:
Denk je dat Poetin niks gaat ondernemen als hij verliezen gaat leiden door gesponsord oorlog goederen.
Ik vermoed dat er van de week een paar Russen voor je deur staan om te vragen of je nog wat brandstof hebt voor ze...gws24 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Was al langsgekomen inderdaad. Beetje een loos dreigement, wat gaan ze doen dan?
We horen nu al een paar dagen over een naderend konvooi, dus er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet is gebeurd. Ik ben er zelf overigens ook erg benieuwd naar. Kan zijn dat de Oekraïners afwachten, zoals ze vaker hebben gedaan en dan een counter-attack / ambush om de boel te slopen.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Wat ik zou doen als ik Ukranie was. Meteen die straaljagers op laten stijgen en direct richting die enorme konvooi gaan en met de grond gelijk maken. Kapot bombarderen.
Dat doet hij al de hele week?Adriaan71 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:29:
[...]
Dat gaat het zo en zo worden. Denk je dat Poetin niks gaat ondernemen als hij verliezen gaat leiden door gesponsord oorlog goederen.
PSN
Daar lijkt het wel op. Verklaart wellicht ook de tegenvallende resultaten van de Russen.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hoe kunnen ze nu meer toestellen leveren dan dat ze hebben. Niet dat wiki nou jevanhet is, maar dit soort info klopt meestal wel.Mektheb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Ik geloof het wel, de EU betaald kunnen ze daarvoor weer diverse JSF toestellen bestellen.
Onderhandelen en alsnog je eisen op tafel stellen, echt een plaat voor hun kop.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:31:
[...]
Wat kan hij nog?
Zijn centrale bank is gecastreerd, de economie in vrije val, op het slagveld blijken NAVO wapens superieur en zijn logistiek een zooitje.
Het enige wat hij nog heeft zijn kernwapens, maar ook daar betwijfel ik inmiddels van of ze de silo's nog uitkomen...
Die drones komen vast in actie.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Wat ik zou doen als ik Ukranie was. Meteen die straaljagers op laten stijgen en direct richting die enorme konvooi gaan en met de grond gelijk maken. Kapot bombarderen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Winnen zal hij niet maar spelden prikken uitdelen met grote gevolgen wel. Kat in het nou en gezichtsverlies.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:31:
[...]
Wat kan hij nog?
Zijn centrale bank is gecastreerd, de economie in vrije val, op het slagveld blijken NAVO wapens superieur en zijn logistiek een zooitje.
Het enige wat hij nog heeft zijn kernwapens, maar ook daar betwijfel ik inmiddels van of ze de silo's nog uitkomen...
Zou mooi zijn, want denk dat het een immens gedeelte is van het Russisch leger als dat compleet weggevaagd zou worden.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]
We horen nu al een paar dagen over een naderend konvooi, dus er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet is gebeurd. Ik ben er zelf overigens ook erg benieuwd naar. Kan zijn dat de Oekraïners afwachten, zoals ze vaker hebben gedaan en dan een counter-attack / ambush om de boel te slopen.
Dat is speculatie, maar we gaan er ongetwijfeld snel achter komen of het onmacht of tactiek is...
Ja, in het verleden altijd zeer berekenend en nu compleet los van de realiteit.Junia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Is er al iets meer duidelijkheid over het plan van Poetin en wat hij tracht te bereiken met de overname van Oekraïne? Poetin staat bij mij niet bekend als een impulsieveling die maar wat doet, echter heeft het daar nu wel alle schijn van.
Een beetje spierballen laten zien m.b.t. de oostelijke provincies had ik nog wel begrepen, maar de hele invasie van Oekraïne op zo'n manier lijkt toch van geen kant te kloppen.
Persoonlijk maak ik me wel wat zorgen over alle harde sancties en een kat in het nauw. Poetin kan moeilijk meer terug, helemaal nu Rusland economisch helemaal in puin zal liggen, wat wil zeggen dat hij enkel door zal kunnen gaan.
Ik begrijp er echt niks van
PSN
Ik hoop dat die konvooi nooit hun doel bereikt.NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Die drones komen vast in actie.
Tot nu toe hebben Ukrainse militairen steeds een plan. En steeds laten ze de Russen eerst hun tank leegrijden voor ze het uitvoeren.
En dan door Buks neergeschoten worden?Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
En Russische luchtafweer dan? Of is dat net zo betrouwbaar als een Lada?Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Bulgarije heeft wel F16’s besteld, maar die komen pas in 2025 oid.pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Dat is denk ik Idd alles dat ze hebben. Zolang verdedigen wij ze wel en er zullen straks mooie nieuwe F-35s en opleidingstraject tegenoverstaan denk ik.
PSN
Buks?
Zijn end game is voor vele experts onduidelijk. Het lijkt er zelfs op dat er geen end game is.Junia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Is er al iets meer duidelijkheid over het plan van Poetin en wat hij tracht te bereiken met de overname van Oekraïne? Poetin staat bij mij niet bekend als een impulsieveling die maar wat doet, echter heeft het daar nu wel alle schijn van.
Een beetje spierballen laten zien m.b.t. de oostelijke provincies had ik nog wel begrepen, maar de hele invasie van Oekraïne op zo'n manier lijkt toch van geen kant te kloppen.
Persoonlijk maak ik me wel wat zorgen over alle harde sancties en een kat in het nauw. Poetin kan moeilijk meer terug, helemaal nu Rusland economisch helemaal in puin zal liggen, wat wil zeggen dat hij enkel door zal kunnen gaan.
Is al best vaak langsgekomen.... Maar heel simpel: Kiev is het hart van Rusland, volgens Poetin en veel russen. En dat hoort ook bij Rusland. Daarbij wil het Kremlin graag terug naar het oude grote rusland ttv de Sovjets, of liever de tsaren van weleer.Junia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Dan lijken Sumy en Mariupol omsingeld. Het uithongeren kan beginnen.Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Aanval op positie in Lebedyn, een stukje ten zuid westen van Sumy.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
MH17 weet je nog?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Untappd: Louwke80
Dat spul wat MH17 heeft neergeschoten.
In service betekent niet dat ze niet meer toestellen in reserve hebben.FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
Ik weet niet, kan zijn dat ze zoiets hebben dat ze al lange tijd weinig en/of sterke lucht activiteit hebben gezien dat het niet is in die hele konvooi. Daarnaast lijkt het meeste volgens mij erop als logistieke spullen.Amdwarrior schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:34:
[...]
En Russische luchtafweer dan? Of is dat net zo betrouwbaar als een Lada?
Gezien de bak met intel die continue wordt doorgespeeld verwacht ik dat ze in de Oekraïne prima weten hoe en wat.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]
We horen nu al een paar dagen over een naderend konvooi, dus er zal wel een reden zijn waarom dat nog niet is gebeurd. Ik ben er zelf overigens ook erg benieuwd naar. Kan zijn dat de Oekraïners afwachten, zoals ze vaker hebben gedaan en dan een counter-attack / ambush om de boel te slopen.
Dat is speculatie, maar we gaan er ongetwijfeld snel achter komen of het onmacht of tactiek is...
[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 28-02-2022 21:40 ]
Dat betekent, stam + t .
Het gewoon bij SI-eenheden houden ?TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:51:
[...]
![]()
Ben blij dat wij allemaal hier zitten, de één had z'n houwitser shell in de voortuin van Poetin neergelegd, de ander net achter de opstomende vijand...![]()
Hebben we nog meer mensen die handigheidjes hebben om een mijl om te rekenen?
Ja uiteraard maar denk meer grond beveiliging. Maar goed de rij is enorm lang, kan best wel zo zijn.TheBrut3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Dat spul wat MH17 heeft neergeschoten.
Zo'n kolonne zal echt wel beveiligd worden.
Staaft wel weer de hypothese dat putin labiel is geworden.assassin85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Zijn end game is voor vele experts onduidelijk. Het lijkt er zelfs op dat er geen end game is.
Echter is het ook wel weer zo dat Rusland nog lang niet al zijn zware materieel heeft ingezet. De invasie an sich was amateuristisch, maar Poetin moet nu toch wel alle zeilen bijzetten, en ik ben bang dat er zware luchtbombardementen en artillerie op bevolkte steden aan te pas gaat komen. De hele Russische tactiek klopt van geen kant en dat is hoogst opmerkelijk voor iemand als Putin.
Plan is gewoon overnemen van heel Oekraïne door Zelensky weg te krijgen en er een vazal aan de leiding te zetten die hij kan commanderen. De reden daarvoor zijn o.a:Junia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
De drones zijn lastig op te merken voor de Russische afweer, zo kwam vandaag voorbij. Ze hebben zelfs met een drone een Buk gesloopt.Amdwarrior schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:34:
[...]
En Russische luchtafweer dan? Of is dat net zo betrouwbaar als een Lada?
Putin schuift zelf die pionnetjes niet hè? Hij heeft gewoon ja knikkers om zich heen verzameld die incapabel zijn.KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Staaft wel weer de hypothese dat putin labiel is geworden.
Ik denk dat de structuur daar aardig top-down is, hoor.armageddon_2k1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
[...]
Putin schuift zelf die pionnetjes niet hè? Hij heeft gewoon ja knikkers om zich heen verzameld die incapabel zijn.
Het schijnt ook, maarja, in Rusland minder erkend, dat Putin mentaal niet helemaal in orde is. Verklaard wel zijn rare tactiek. Ben blij dat 'ie tot dusver faalt in ieder geval.assassin85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Zijn end game is voor vele experts onduidelijk. Het lijkt er zelfs op dat er geen end game is.
Echter is het ook wel weer zo dat Rusland nog lang niet al zijn zware materieel heeft ingezet. De invasie an sich was amateuristisch, maar Poetin moet nu toch wel alle zeilen bijzetten, en ik ben bang dat er zware luchtbombardementen en artillerie op bevolkte steden aan te pas gaat komen. De hele Russische tactiek klopt van geen kant en dat is hoogst opmerkelijk voor iemand als Putin.
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Absoluut, ze weten het eerder dan dat wij het weten. De vraag is dus wat het plan is, want dat moet er toch zijn, zeker met een colonne van deze omvang.rodie83 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:37:
[...]
Gezien de bak met intel die continue wordt doorgespeeld verwacht ik dat ze in de Oekraïne prima weten hoe en wat.
Zouden ze al operationeel hebben (48 stuks, waarvan 12 voor training) volgens de Wikipedia pagina, de zouden nu zelfs al wachten op de levering van 32 JSF's en de eerste F35 wordt medio 2024 verwacht.Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:36:
[...]
In service betekent niet dat ze niet meer toestellen in reserve hebben.
Volgens mij worden de Mig's in Polen trouwens vervangen door F16's(?). Mogelijk dat ze militair op termijn weinig waarde nog hebben en nu nog iets kunnen bijdragen.
Ze gaan voor zover ik lees opereren vanuit Polen, dus de vliegbasis zal veilig zijn.
Ah, alleen EU, niet US of UK? Dat is een verkapte oorlogsverklaring aan specifiek de EU.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:26:
🇪🇺 🇷🇺 EU citizens and structures involved in the supply of lethal weapons and fuel to the Armed Forces of Ukraine will be responsible for any consequences of such actions in the context of a special military operation - Russian Foreign Ministry
💥 @UkraineWarReport
Klopt, maar ik vermoed niet dat Putin op tactisch niveau beslissingen neemt. Wel op strategisch niveau. Maar ik kan het mishebben, het is gewoon gissen.KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
[...]
Ik denk dat de structuur daar aardig top-down is, hoor.
Ja, geen luchtbuks.
Tomorrow is not today!
Het enige dat we echt weten is dat ze bezig zijn met het overhandigen van de vliegtuigen, dat is wel vanuit meerdere bronnen bevestigd. Maar de details ,dat is nog even schimmig. Ik hoop dat de genoemde aantallen kloppen, maar ik zou toch wel graag wat meer info zien ter bevestiging.Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:37:
zijn er al meerdere betrouwbare bronnen met dat straaljager-verhaal?
Ik heb tot dusverre alleen een Europese meneer met een blauw vinkje op twitter dit zien tweeten.. hij tweette gisteren zelfs "binnen het uur in de lucht". Verder eigenlijk niet veel.
En verder, dat ze zouden mogen opstijgen vanaf Poolse vliegvelden? Het lijkt mij echt heel sterk allemaal.
Ik hoop het uiteraard wel, maar ben zo bang voor wishful thinking..
Eens, wel jammer dat het met gedateerd materiaal in de lucht ishoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
bla?
Nog meer?Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
https://www.nu.nl/spannin...r-geld-naar-defensie.html
Kamer fel over Rusland, wil hardere sancties en snel meer geld naar Defensie
PSN
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Juist daarom kan hij Kyiv niet platgooien, het is het hart van Rusland. Dat moet je relatief ongeschonden in handen krijgen ter glorie van het verenigde rijk.Waah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
Is al best vaak langsgekomen.... Maar heel simpel: Kiev is het hart van Rusland, volgens Poetin en veel russen. En dat hoort ook bij Rusland. Daarbij wil het Kremlin graag terug naar het oude grote rusland ttv de Sovjets, of liever de tsaren van weleer.
Dus ze bedoelen dar ze weer een speciale militaire operatie willen doen? Zijn ze dan nu wel van plan om fuel mee te nemen of verzinnen ze iets anders om de operatie special te maken deze keerJerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Ah, alleen EU, niet US of UK? Dat is een verkapte oorlogsverklaring aan specifiek de EU.
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 28-02-2022 21:42 ]
Playstation 5
Ja klopt maar het was meer ter info. Uit de lucht gegrepen is het ook weer niet. Zoals ik ook al zei, er zal weer een hele nieuwe beerput open getrokken worden.Prosac schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
[...]
[...]
kortom, onzin dat het hetzelfde is als artikel 5 van de NAVO
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wel als je gewoon fatsoenlijk de 10% van het oorspronkelijke getal neemt hoor...OMD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Je zegt:
Eerst de helft erbij optellen (15 + 7,5) en daarna 10% erbij optellen. Das niet hetzelfde als *1.6.
Blokkade maken van vrachtwagens. Benzine eroverheen. Dan erop knallen als ze aankomen en dan de achterste met een drone. Dan kunnen ze geen kant op. Vooral de linies klein houden tovarichRoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Absoluut, ze weten het eerder dan dat wij het weten. De vraag is dus wat het plan is, want dat moet er toch zijn, zeker met een colonne van deze omvang.
Uhm, dat was toch duidelijk?NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:42:
Deze is vast al gedeeld, over de motieven van Putin middels een per abuis gepubliceerd nieuwsbericht?
https://www.businessinsid...a-defeated-ukraine-2022-2
Doel: hereniging van Ukraine met Rusland.
Mooi, met onze 200 vuurpijlen en 3 carbid kanonnen die we gestuurd hebben zal Rusland ons hooguit kunnen straffen met elke vrijdagavond verplicht kijken naar The Voice of RussiaVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:26:
💥 @UkraineWarReport
Het wonderlijke is dat ze mogelijk maar beperkt in staat zijn er iets tegen te doen.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]
Ja ik ben benieuwd, daarnaast wat ik me afvraag. Ziet Rusland dat niet allemaal aankomen? Bedoel 70 straaljagers verberg je niet onder een paar grote lakens
De regering kennende zijn het grote woorden vandaag, morgen de aankondiging concreet binnen x jaar naar 2% te gaan voor defensie (in stapjes), en zodra de dreiging weg is en nog lang voor de 2% gehaald wordt, wordt het stilletjes terug naar de vuilbak gedirigeerd.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Nog meer?
Gaan we dan eindelijk de Russische brievenbus firma’s aanpakken?
Zullen het zien idd in de oplopende aantallen tanks dat mist.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Het enige dat we echt weten is dat ze bezig zijn met het overhandigen van de vliegtuigen, dat is wel vanuit meerdere bronnen bevestigd. Maar de details ,dat is nog even schimmig. Ik hoop dat de genoemde aantallen kloppen, maar ik zou toch wel graag wat meer info zien ter bevestiging.
PSN
Toch nog even benadrukken voor de paniekschoppers: kandidaat-lidstaat. Dat is de status die Servië en Turkije (om er maar een paar te noemen) ook hebben. Alhoewel ik het een militair en economisch voordeel zie dat ze volwaardig lid zouden zijn, is dat zeker nog niet aan de orde vandaag de dag.Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:45:
Op 1 maart bereidt het Europees Parlement de goedkeuring van een resolutie voor over een plan om Oekraïne de status van "kandidaat-lid van de EU" te verlenen.
Bron: The Guardian
Ook net binnen. Morgen dus discussies in eu parlement
Het is de vraag of ze die luchtbombardementen kunnen volhouden. Er gaan geruchten dat de 'invasiemacht' helemaal niet is uitgerust voor een langdurige oorlog en dat de munitie er niet is voor langdurige luchtbombardementen.assassin85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
[...]
hahaha je voelt de discussies alKrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Toch nog even benadrukken voor de paniekschoppers: kandidaat-lidstaat. Dat is de status die Servië en Turkije (om er maar een paar te noemen) ook hebben. Alhoewel ik het een militair en economisch voordeel zie dat ze volwaardig lid zouden zijn, is dat zeker nog niet aan de orde vandaag de dag.
Putin noemt het een speciale operatie en houdt het op democratie herstellen, niet zo openlijk dat het hele land ingelijfd moet worden.
Ik zie dit niet op The Guardian? Heb je een link?Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:45:
Op 1 maart bereidt het Europees Parlement de goedkeuring van een resolutie voor over een plan om Oekraïne de status van "kandidaat-lid van de EU" te verlenen.
Bron: The Guardian
Ook net binnen. Morgen dus discussies in eu parlement
zouden ze het om kunnen draaien we maken jullie volledig lid de komende 5 jaar als dan niet aan ALLE voorwaarden voldaan word verval je tot de huidige status (zal wel niet hoor en of we het willen is 2 dat ben ik me zeker bewust)KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Toch nog even benadrukken voor de paniekschoppers: kandidaat-lidstaat. Dat is de status die Servië en Turkije (om er maar een paar te noemen) ook hebben. Alhoewel ik het een militair en economisch voordeel zie dat ze volwaardig lid zouden zijn, is dat zeker nog niet aan de orde vandaag de dag.
De signalen waren er toch gisteren dat ze er vol voor zouden gaan en dat Kyiv het wel even zou voelen? Het huis staat nog steeds. De druk is ongetwijfeld en ongekend hoog, de kosten ook voor Oekraïne, maar ze doen het toch maar. De russen lijken toch wel weer langzaamaan stil te gaan vallen.
Oh nice nieuw materialen zijn dus binnen gekomenPLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
Weet iemand wat dat eerste gevaarte in beeld is?
[Twitter]
Die hou je erbij. Helaas. Duurt vervolgens nog wel jaren voor ze echt volwaardig EU lid zijn.KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Miss moet je eens googlen naar de tos 1 met thermobarische raketten. Dan gaat het erg hard. Bijvoorbeeld https://parra.nu/rusland-...n-gespot-aan-front-video/. blijkbaar hebben ze daar ook nog een grotere variant van mother of all bombs...hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:42:
[...]
Juist daarom kan hij Kyiv niet platgooien, het is het hart van Rusland. Dat moet je relatief ongeschonden in handen krijgen ter glorie van het verenigde rijk.
Los daarvan: hoeveel raketten heb je nodig om een miljoenenstad plat te gooien? Het is geen Civ6 waar je de optie 'raze city' hebt. Na een paar vernietigde buitenwijken zijn waarschijnlijk de granaten op.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat weet ik zo net nog niet. Gisteren las ik een achtergrondartikel (ga het proberen te vinden) dat bouwde op de gedachte dat Poetin, met zijn achtergrond in de KGB, vooral denkt in 'speciale operaties'. Ook deze inval is zo geframed. Dat is wat hij kent en redelijk kan organiseren. Tot nu toe waren de slagvelden relatief klein (Georgië, Krim), tegen onvoorbereide vijanden. Oorlogen kent hij niet... en die had hij ook niet verwacht. Hoe het verder gaat, is eerst nog grimmigere escalatie (wijken van steden platgooien)... maar uiteindelijk -hopelijk- binnen de Russische legerleiding insubordinatie.assassin85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
[...]
De hele Russische tactiek klopt van geen kant en dat is hoogst opmerkelijk voor iemand als Putin.
Als dat toestellen in opslag zijn duurt het wel een paar weken voordat ze bruikbaar zijn, vrees ik.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Het enige dat we echt weten is dat ze bezig zijn met het overhandigen van de vliegtuigen, dat is wel vanuit meerdere bronnen bevestigd. Maar de details ,dat is nog even schimmig. Ik hoop dat de genoemde aantallen kloppen, maar ik zou toch wel graag wat meer info zien ter bevestiging.
Dit komt er nooit door. Dan heb je in o.a. Turkije ook de poppetjes aan het dansen. Zal de EU iig geen vrienden mee maken.Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:48:
[...]
zouden ze het om kunnen draaien we maken jullie volledig lid de komende 5 jaar als dan niet aan ALLE voorwaarden voldaan word verval je tot de huidige status (zal wel niet hoor en of we het willen is 2 dat ben ik me zeker bewust)
Opties:FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Hoe kunnen ze nu meer toestellen leveren dan dat ze hebben. Niet dat wiki nou jevanhet is, maar dit soort info klopt meestal wel.
Hoop het desondanks wel, maar als we al zover zijn gevorderd, kunnen we er dan ook niet gewoon inspringen nu? Ik laat de eer graag aan Oekraïne, maar er gaan nog steeds mensen dood.
Polen zal niet zijn vliegvelden beschikbaar stellen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan ben je onderdeel van het conflict geworden ipv wapenleverancier. Dan is jouw luchtruim ook niet langer neutraal terrein meer.Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Ze gaan voor zover ik lees opereren vanuit Polen, dus de vliegbasis zal veilig zijn.
Vazalstaat, zoals in Civ V of Total WarNiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Putin noemt het een speciale operatie en houdt het op democratie herstellen, niet zo openlijk dat het hele land ingelijfd moet worden.
Belarus kan van land overigens ook naar provincie.
Staat erbij, een ‘fire control center’ voor de artillery.PLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
Weet iemand wat dat eerste gevaarte in beeld is?
[Twitter]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq