Jawel we hebben een vergelijkbaar artikel voor EU lidstaten only.snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Een EU lidmaatschap betekent niet automatisch Navo lidmaatschap. Oostenrijk is bijvoorbeeld wel EU lid maar geen Navo lid. Dus dat lijkt mij niet?
EU en NAVO zijn toch echt 2 verschillende zaken.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Met 8 niet, maar zijn er al 8 die opstaan. Op het moment de EU staten allemaal achter het idee staat om Ukraine direct binnen te laten op spoed basis, dan komt onmiddellijk artikel 5 van de navo in actie.
Geloof maar niet dat Hongarije instemtIris1234 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Ik hoop ergens wel dat Mark zijn poot stijf houd en tegen stemt. Zal NL niet populair maken.
Pardon?OMD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Hoop niet dat jij een baan hebt met rekenen….
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Onzin.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Op het moment de EU staten allemaal achter het idee staat om Ukraine direct binnen te laten op spoed basis, dan komt onmiddellijk artikel 5 van de navo in actie.
EU is niet hetzelfde als NAVO.
Ik geloof dat het eerder gezegd was hier. Maar wat ik begreep dat EU-lid of Navo lid niet los van elkaar ligt bij een aanval.snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Een EU lidmaatschap betekent niet automatisch Navo lidmaatschap. Oostenrijk is bijvoorbeeld wel EU lid maar geen Navo lid. Dus dat lijkt mij niet?
Ik kan het gigantisch mis hebben, maar was volgens mij al eerder gezegd ook hier.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Heb je hier een bron van? Ben wel benieuwd.Mektheb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:56:
[...]
Jawel we hebben een vergelijkbaar artikel voor EU lidstaten only.
Er zijn een paar landen actief tegen toetreding van Turkije en de Turken hebben na de machtsgreep van Erdogan gewoon geen kans meer. Niet echt met Oekraine te vergelijken.TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Al verwacht ik niet dat dat er ineens van komt, zeker niet wanneer je ziet dat Turkije ook al 20+ jaar bezig is/was met die toetreding. Die heb ik dan iets hoger staan qua staat van het land dan Oekraïense.
Hnagt ervan af wwat voor mensen er als "terrorist" worden aangemerkt. Wat voor de ene partij vrijheidsstrijders zijn, is voor de andere partij een terrorist. Verder hebben bepaalde regimes de neiging om bepaalde types criminelen ook als "terrorist" aan te merken...PLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:49:
Ik onderschat de Russische propagandamachine niet. Vandaag Russische gesproken, hier opgegroeid, met familie in Rostov dat is 120 km vanaf de grens bij Mariopul. Familie vertelde dat er sinds de start al 3 terroristische aanslagen zijn geweest daar. En de familie is niet helemaal gek toch? Denk je dan.
Wat ik ook voorbij zie komen is dat Putin mogelijk lichamelijk ziek is. Weet iemand hier meer van?
Als dit zo is dan is ie nog gevaarlijker dan we denken.
Dat ligt wel los van elkaar. Echter heeft de EU een vergelijkbaar artikel.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:56:
[...]
Ik geloof dat het eerder gezegd was hier. Maar wat ik begreep dat EU-lid of Navo lid niet los van elkaar ligt bij een aanval.
Ik kan het gigantisch mis hebben, maar was volgens mij al eerder gezegd ook hier.
Met de nadruk op vergelijkbaar:snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:56:
[...]
Heb je hier een bron van? Ben wel benieuwd.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dat dus inderdaad. Met andere woorden, de EU-lidstaten moeten dan militair ingrijpen bij akkoord.new_guy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Dat ligt wel los van elkaar. Echter heeft de EU een vergelijkbaar artikel.
Wat je hier alleen krijgt is een kettingreactie, waarbij eu-lidstaten die wel navo lid zijn ook aangevallen worden.
Ga ik ervan uit dat de navo dan ook in actie komt hiermee?
[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-02-2022 20:59 ]
Als het niets betekent dan moeten we het niet doen. Solidariteit geven we al door de 300 stingers van Nl alleen al. Dit ondermijnt het vertrouwen in de EU wat mij betreft.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:55:
Dit gaat om kandidaat-lidstaat. Turkije is dat ook al heel erg lang. Betekent niets, alleen symbolisch. Oekraïne heeft een lange weg te gaan en zeker nu gaat er niets gebeuren. Het is een teken van solidariteit, meer niet.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
42.7snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:56:
Je zegt:
Eerst de helft erbij optellen (15 + 7,5) en daarna 10% erbij optellen. Das niet hetzelfde als *1.6.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
MUTUAL DEFENCE CLAUSE
The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.
This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.
This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster
Daarbij is Turkije wel Navo-lid, maar geen EU-lid. EU draait niet om gezamenlijke verdediging, toch?! (Zie reactie hierboven)RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:55:
Dit gaat om kandidaat-lidstaat. Turkije is dat ook al heel erg lang. Betekent niets, alleen symbolisch. Oekraïne heeft een lange weg te gaan en zeker nu gaat er niets gebeuren. Het is een teken van solidariteit, meer niet.
[ Voor 3% gewijzigd door erwn op 28-02-2022 20:59 ]
Als je mijl maal 1.6 doet zit je redelijk accuraat. MacOS Soulver of Google 15 mile in km geeft je het antwoord. Je mag doorgaans afronden op 2 cijfers achter komma. Zit je er max 10 meter naast.TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:51:
[...]
![]()
Ben blij dat wij allemaal hier zitten, de één had z'n houwitser shell in de voortuin van Poetin neergelegd, de ander net achter de opstomende vijand...![]()
Hebben we nog meer mensen die handigheidjes hebben om een mijl om te rekenen?
Pas trouwens op: op zee refereert mijl naar nautische zeemijl. Niet hetzelfde.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Turkije heeft hun succes in Syrie en Nagorno-Karabach te danken aan de TB2's. Rusland kan kennelijk de TB2 niet detecteren, althans niet met het S300 systeem en volgens mij is de S400 gebaseerd op de S300.Jumpiefox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:52:
Waarom zou Rusland nog steeds geen s300 of 400squad dicht bij de grens droppen om drones en vliegtuigen te handelen?
Weet niet in hoeverre dit klopt, maar zie bijvoorbeeld: https://www.globaldefense...the-s-300-sam-of-armenia/
EU DNS: 86.54.11.100
OMD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Je zegt:
Eerst de helft erbij optellen (15 + 7,5) en daarna 10% erbij optellen. Das niet hetzelfde als *1.6.
offtopic:
10% van je beginbedrag dus
15 + 7,5 + 1,5. Wellicht niet duidelijk geformuleerd.
10% van je beginbedrag dus
Net zoals de rest van het Russische leger.downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Ik bedoelde ook niet dat het exact dezelfde apparatuur is. Alleen dat er qua ontwerp niet veel zal veranderen. Bedrijfskritisch is nogal een understatement voor deze spullen.
Ik zie zo'n kernraket nog wel ploffen in zijn silo als ze proberen te lanceren...zal wel een catastrophale kettingreactie veroorzaken, helaas.
*knip*Ashilh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Je zou ook, in plaats van die stropop te bashen, de post waar de reactie op was kunnen lezen. Je stelt dat we moraal aan het afglijden zijn, maar je neemt niet eens de moeite om te lezen waar je op reageert.
Je kan de aanleiding van de situatie anders uitleggen soit.
Je kan de motivatie van verschillende invalshoeken anders uitleggen soit.
Je kan het fundamenteel een principe kwestie vinden soit.
Allemaal perfect in orde. Niemand een probleem mee, geen rede tot onrust.
Indien iemand op het punt aangekomen is dat hij/zij gaat ontkennen dat de situatie überhaupt bezig is is het tijd om te zorgen dat je zeker bent dat de persoon in orde is.
Commentaar op de moderatie doen we niet in het topic, maar per DM aan de betreffende moderator.
[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2022 21:06 ]
Baykar TB2 specs
In theorie is een traag laag radar profiel propellor vliegtuig lastig te vinden. Ook blijkt het toestel aardig hoog te kunnen zodat je het op de grond niet hoort en ziet.
Op wikipedia zie je een lijst van neergehaalde drones. Wellicht heeft Rusland niet de juiste apparatuur om ze te zien/vinden.
In theorie is een traag laag radar profiel propellor vliegtuig lastig te vinden. Ook blijkt het toestel aardig hoog te kunnen zodat je het op de grond niet hoort en ziet.
Op wikipedia zie je een lijst van neergehaalde drones. Wellicht heeft Rusland niet de juiste apparatuur om ze te zien/vinden.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wat mij betreft hoeft het ook niet, maar ik wil alleen maar aangeven dat we ons hier niet zo druk om hoeven te maken. De komende decennia gaat Oekraïne niet (helaas) aan de toelatingseisen voldoen. Dus zoals ik eerder zei: papieren werkelijkheid.Michael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Als het niets betekent dan moeten we het niet doen. Solidariteit geven we al door de 300 stingers van Nl alleen al. Dit ondermijnt het vertrouwen in de EU wat mij betreft.
*knip*
Niet op reageren aub.
Niet op reageren aub.
[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2022 21:07 ]
Misschien dat ze ook moeten voorstellen dat Rusland kandidaat-EU-lid kan worden in ruil voor een nieuw bewind...
Ik heb geen idee, heb de laatste dagen wel meer rare dingen gezien die ik niet dacht dat het zou gebeuren en toch realiteit werd.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Wat mij betreft hoeft het ook niet, maar ik wil alleen maar aangeven dat we ons hier niet zo druk om hoeven te maken. De komende decennia gaat Oekraïne niet (helaas) aan de toelatingseisen voldoen. Dus zoals ik eerder zei: papieren werkelijkheid.
Onmogelijk bestaat niet, kansen wel.
Dat valt wel mee. Dat soort ongelukken zijn wel vaker gebeurd en gelukkig steekt de detonatie van een kernwapen zo nauw dat het niet snel door een ongeluk zal gebeuren.Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Ik zie zo'n kernraket nog wel ploffen in zijn silo als ze proberen te lanceren...zal wel een catastrophale kettingreactie veroorzaken, helaas.
Wikipedia: 1980 Damascus Titan missile explosion
🔥🔥🔥 Біля Херсона ЗСУ розбили велику ворожу колону військової техніки.
— Ghost of Himars (@GhostOfHimars) 28 februari 2022
🔥Русня буде горіти 24/7 pic.twitter.com/ndp86bZzXZ
Hier een Oekraïense militair die live uitlegt hoe zijn troepen een colonne aan Russen aan het bombarderen is. Welkom in 2022.
Trouwens bij Cherson in het zuiden, goed om te zien dat men daar nog operaties kan uitvoeren tegen de Russen.
Zwartgallige vooruitblik. Oekraïne heeft na de machtsgreep van Putin('s marionet) ook geen kans meer.downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Er zijn een paar landen actief tegen toetreding van Turkije en de Turken hebben na de machtsgreep van Erdogan gewoon geen kans meer. Niet echt met Oekraine te vergelijken.
Midden in een oorlog dit zo overhaast willen regelen voegt dan ook gewoon weinig toe als je het mij vraagt. Ik snap dat vanuit moraal overwegingen het prettig zou kunnen voelen, maar om heel eerlijk te zijn vraag ik mij af hoezeer dit nu is waar de gemiddelde Oekraïner überhaupt op zit te wachten. Andere zaken zullen interessanter zijn. Zoals eten... eventueel schoon water... en wapens voor de achterblijvers; of een veilige exit het land uit.
Artikel 42 lid 7 TEU.snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:56:
[...]
If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter. This shall not prejudice the specific character of the security and defence policy of certain Member States.
Commitments and cooperation in this area shall be consistent with commitments under the North Atlantic Treaty Organisation, which, for those States which are members of it, remains the foundation of their collective defence and the forum for its implementation.
10 jaar aan geruchten en niks concreets.TakeAway schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:57:
Wat ik ook voorbij zie komen is dat Putin mogelijk lichamelijk ziek is. Weet iemand hier meer van?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is mijn inziens niet het punt. Waar we ons wel druk over dienen te maken is hoe Putin deze ‘toenadering’, ookal zij het op papier, ervaart. We hebben te maken met een situatie die volgens de meeste experts/wereldleiders een week geleden nog ondenkbaar was op deze schaal.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Wat mij betreft hoeft het ook niet, maar ik wil alleen maar aangeven dat we ons hier niet zo druk om hoeven te maken. De komende decennia gaat Oekraïne niet (helaas) aan de toelatingseisen voldoen. Dus zoals ik eerder zei: papieren werkelijkheid.
Dit is overigens ook een typisch Europees fenomeen. Zoveel culturen, zoveel landen en dus zoveel publieke figuren die dingen kunnen roepen in een tijd waar we sneller kunnen communiceren dan ooit. Lijkt mij best gevaarlijk en ik ben van mening dat er goed moet worden nagedacht over wat publieke figuren/leiders allemaal roepen. Uiteindelijk moeten we kijken naar het grote geheel.
[ Voor 22% gewijzigd door snaggyheadshot op 28-02-2022 21:06 ]
Als Poetin wint is het (helaas) sowieso geen issue meer, zou dit over een paar jaar daadwerkelijk spelen dan is onze eigen veiligheid er fors op vooruit gegaan.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
De komende decennia gaat Oekraïne niet (helaas) aan de toelatingseisen voldoen. Dus zoals ik eerder zei: papieren werkelijkheid.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoe zit het momenteel met die gigantische konvooi wagens van 17 miles lang die onderweg waren?
Zijn die al gearriveerd of worden ze gebombardeerd zoals ik hoop door ukrain army?
Zijn die al gearriveerd of worden ze gebombardeerd zoals ik hoop door ukrain army?
De persconferentie van Ambassadeur Vasily Nebenzia is wel het raarste TV optreden wat ik gezien heb.
Een super ongemakkelijke man die alleen maar onzin zit te spugen. De NATO zijn "Cheaters", en President Zelensky werkt samen met Neo Nazis. En daar heeft hij bewijs voor. Om er vervolgens geen aandacht meer aan te geven.
En hij sluit nog even af met, owja.. onze nukes staan op paraatheid.
wtf.. persconferentie bij de UN... Het welbekende Russische propaganda, wat hier meermaals voorbij gekomen is. Echter is het heel vreemd, om die uitspraken op zo'n podium als de UN te horen.
YouTube: United Nations - LIVE
Een super ongemakkelijke man die alleen maar onzin zit te spugen. De NATO zijn "Cheaters", en President Zelensky werkt samen met Neo Nazis. En daar heeft hij bewijs voor. Om er vervolgens geen aandacht meer aan te geven.
En hij sluit nog even af met, owja.. onze nukes staan op paraatheid.
wtf.. persconferentie bij de UN... Het welbekende Russische propaganda, wat hier meermaals voorbij gekomen is. Echter is het heel vreemd, om die uitspraken op zo'n podium als de UN te horen.
YouTube: United Nations - LIVE
13:37
Waarom zouden we ons druk dienen te maken over hoe Poetin dit ervaart?snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:03:
Waar we ons wel druk over dienen te maken is hoe Putin deze ‘toenadering’, ookal zij het op papier, ervaart.
Om een verdere escalatie te voorkomen?hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:06:
[...]
Waarom zouden we ons druk dienen te maken over hoe Poetin dit ervaart?

Volgens mij moet je ze in VS ook altijd met 4 ogen bedienen. Bij geheime diensten of andere top secret afdelingen helpt het 4 ogen principe ook om authenticiteit te waarborgen. O.a. een reactie van NSA zop Snowden leaks was om dat weer opnieuw streng te herinvoeren. Namen z'n ex-collegas hem niet in dank af. Heeft hij ook zijn excuses voor aangeboden. Wat zal die zich nu bescheten voelen, btw. Ik zou als Amerikaan nu niet graag in Rusland willen zijn, al helemaal niet als petsona non-grata. En hij is voer om gebruikt te worden als pion in een schaakspel. Dat is ook een van de redenen dat hij niet naar RU wilde destijds.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Dus alleen benaderbaar met codes en sleutels dus.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Er wordt nog helemaal niks geregeld en zeker niet zo lang er oorlog is. Het is puur een manier om Oekraïne een hart onder de riem te steken en misschien diplomatiek wat te bereiken. Mensen blazen dit op tot proporties die het totaal niet verdiend.psychodude schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Zwartgallige vooruitblik. Oekraïne heeft na de machtsgreep van Putin('s marionet) ook geen kans meer.
Midden in een oorlog dit zo overhaast willen regelen voegt dan ook gewoon weinig toe als je het mij vraagt. Ik snap dat vanuit moraal overwegingen het prettig zou kunnen voelen, maar om heel eerlijk te zijn vraag ik mij af hoezeer dit nu is waar de gemiddelde Oekraïner überhaupt op zit te wachten. Andere zaken zullen interessanter zijn. Zoals eten... eventueel schoon water... en wapens voor de achterblijvers; of een veilige exit het land uit.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nog verder?
Putin, go f*ck yourself...
Nee nou je het zegt inderdaad. Ik zou hem nu ook niet willen zijn in deze tijd.Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:07:
[...]
Volgens mij moet je ze in VS ook altijd met 4 ogen bedienen. Bij geheime diensten of andere top secret afdelingen helpt het 4 ogen principe ook om authenticiteit te waarborgen. O.a. een reactie van NSA zop Snowden leaks was om dat weer opnieuw streng te herinvoeren. Namen z'n ex-collegas hem niet in dank af. Heeft hij ook zijn excuses voor aangeboden. Wat zal die zich nu bescheten voelen, btw. Ik zou als Amerikaan nu niet graag in Rusland willen zijn, al helemaal niet als petsona non-grata. En hij is voer om gebruikt te worden als pion in een schaakspel. Dat is ook een van de redenen dat hij niet naar RU wilde destijds.
Het gaat hier om kandidaatlidstatus, niet daadwerkelijk lidstaat. Kandidaat lid betekent slechts een intentieverklaring, oprichting van een bilateraal forom dat toeziet op juridische en politieke hervormingen richting Europese normen en toegang tot fondsen die dit proces faciliteren.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Dat dus inderdaad. Met andere woorden, de EU-lidstaten moeten dan militair ingrijpen bij akkoord.
Wat je hier alleen krijgt is een kettingreactie, waarbij eu-lidstaten die wel navo lid zijn ook aangevallen worden.
Ga ik ervan uit dat de navo dan ook in actie komt hiermee?
Dit is nog heel iets anders dan lidstaat zijn. Daarnaast niet alle landen die kandidaatlid zijn worden daadwerkelijk lid (zie Turkije) en dit is een proces dat jaren of zelfs decennia kan duren (zie Balkanlanden) omdat zelfs voor een kandidaatlid nog unanimiteit is vereist na het behalen van alle doelen.
Wat je zegt is allemaal niet van toepassing, omdat geen land pardoes EU lidstaat wordt. Dat is nog nooit gebeurd en zal ook niet gebeuren. Dat kan ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Brazos op 28-02-2022 21:10 ]
De link zelf was al veel eerder gepost, maar hier is 'ie met timestamp rechtstreeks naar de bijdrage van Canada:
YouTube: Ukraine: General Assembly Emergency Special Session | United Nations...
En het moment dat hij naar Engels switcht en van leer trekt:
YouTube: Ukraine: General Assembly Emergency Special Session | United Nations...
[ Voor 23% gewijzigd door Wilke op 28-02-2022 21:14 ]
Maar ik denk dat poetin dit daadwerkelijk als een act of aggression is vanuit EU om überhaupt Ukraine in te zien als een kandidaat onder EU-lidmaatschap.Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Het gaat hier om kandidaatlidstatus, niet daadwerkelijk lidstaat. Kandidaat lid betekent slechts een intentieverklaring, oprichting van een bilateraal forom dat toeziet op juridische en politieke hervormingen richting Europese normen en toegang tot fondsen die dit proces faciliteren.
Dit is nog heel iets anders dan lidstaat zijn. Daarnaast niet alle landen die kandidaatlid zijn worden daadwerkelijk lid (zie Turkije) en dit is een proces dat jaren of zelfs decennia kan duren (zie Balkanlanden) omdat zelfs voor een kandidaatlid nog unanimiteit os vereist na het behalen van alle doelen.
Wat je zegt is allemaal niet van toepassing, omdat geen land pardoes EU lidstaat wordt. Dat is nog nooit gebeurd en zal ook niet gebeuren. Dat kan ook niet.
Niet nodig hoor, ik had in 1985 al een laserafstandmeter die tot 10km ver ging in vredestijd. Die had ook nog een "war" switch tot 25 km. Was wel een zwaar kreng maar nog wel sjouwbaar. Accu zo groot als een melkpak van anderhalve liter.TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:51:
[...]
![]()
Ben blij dat wij allemaal hier zitten, de één had z'n houwitser shell in de voortuin van Poetin neergelegd, de ander net achter de opstomende vijand...![]()
Hebben we nog meer mensen die handigheidjes hebben om een mijl om te rekenen?
En dat is nog maar één van de mogelijkheden
lol hoor ik dat nu goed dat rusland zit te klagen bij de VN dat er russische diplomaten worden uitgezet haha
nice dan de US die het even uitlegt dat de diplomaten eruit gezet worden ivm bedreiging van de nationale veiligheid het is net een soap wel leuk zo op de late avond haha
nice dan de US die het even uitlegt dat de diplomaten eruit gezet worden ivm bedreiging van de nationale veiligheid het is net een soap wel leuk zo op de late avond haha
Dat hebben we nu acht jaar gedaan, pappen en nathouden. Dit is het resultaat. We hebben het tijdens het begin van dit conflict 8 jaar geleden al gezegd, Poetin is niet geïnteresseerd in diplomatie. Het is een zero-sum game. Het enige dat werkt, is spierballenvertoon.snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:07:
[...]
Om een verdere escalatie te voorkomen?
Poetin bedreigt alles wat los en vast zit. Als we als Europa soeverein willen blijven, dan is het tijd om eens op te houden met te denken "wat zou Poetin hier van vinden". Het enige dat gaat werken is Poetin op de knieën dwingen en een soort uittocht bieden waar hij thuis nog enigszins mee kan aankomen.
Zou dat niet zijn waarom ze een inschrijving voor EU lidmaatschap doen?snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Onpopulaire mening wellicht maar ik ben het 100% met je eens. Je moet ze geven wat ze willen zonder ze te geven wat ze willen.
Het gaat vast tegen al onze principes in maar ik hoop ontzettend dat hierop aangestuurd zal worden.
Zodat ze daar afstand van kunnen nemen en het als win zien voor Rusland?
Wie boeit dat wat. Die mafklapper ziet alles als een act of aggression, behalve zijn eigen waslijst aan acts of aggressions.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Maar ik denk dat poetin dit daadwerkelijk als een act of aggression is vanuit EU om überhaupt Ukraine in te zien als een kandidaat onder EU-lidmaatschap.
*knip*
Maak de volgende keer een topic report aub.
[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2022 21:28 ]
Russia continues to aim missiles at residential districts. Around 20:00 EET missiles destroy three blocks of flats in Vasylkiv, Bila Tserkva, and the village of Kalynivka (Kyiv Oblast) - Ministry of Internal Affairs https://t.co/SiGhivyDP3
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 28 februari 2022
...
hahaha zit ik ook naar te luisteren nuWognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:11:
lol hoor ik dat nu goed dat rusland zit te klagen bij de VN dat er russische diplomaten worden uitgezet haha
Dit is ook waar ik op doel. Een enorm gezichtverlies zal hij niet gaan accepteren met alle potentiële gevolgen van dien. Dat diplomatie voor Oekraïne amper zin heeft is inmiddels duidelijk, echter moet er naar mijn mening alles aan worden gedaan een escalatie met meerdere landen te voorkomen.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Het enige dat gaat werken is Poetin op de knieën dwingen en een soort uittocht bieden waar hij thuis nog enigszins mee kan aankomen.
Ik vind het eigenlijk wel een goed signaal om Oekraïne kandidaat-lid van de EU te maken.
De hoofdrolspelers daar spelen het nu ook zo, dat ze vechten voor de Europa. En dat is deels ook zo, zij draaien de westerse kant op, Rusland/Putin staat dat niet aan. En probeert ze weer terug in te lijven. Ze vechten niet alleen voor hun vrijheid, maar voor hun vrijheid om Europees te zijn, om richting the Europese Unie te bewegen.
Daar zit een behoorlijke emotie en symboliek achter.
En als ze uit deze strijd komen, dan is het toch juist mooi als ze meteen de beschikking hebben over de bronnen en middelen die een kandidaatslidmaatschap met zich meebrengt.
Je weet inderdaad niet wat de toekomst gaat brengen, maar er is nu wel het momentum om dit te doen. Je geeft meteen een enorme zwier niet alleen aan het elan nu, maar ook in de toekomst.
Ja we zijn tegenwoordig binnen de EU wat weifelachtig met de Oost-Europese landen, we weten niet wat de toekomst gaat brengen. Maar dit is wel echt een moment om even niet te twijfelen.
De hoofdrolspelers daar spelen het nu ook zo, dat ze vechten voor de Europa. En dat is deels ook zo, zij draaien de westerse kant op, Rusland/Putin staat dat niet aan. En probeert ze weer terug in te lijven. Ze vechten niet alleen voor hun vrijheid, maar voor hun vrijheid om Europees te zijn, om richting the Europese Unie te bewegen.
En als ze uit deze strijd komen, dan is het toch juist mooi als ze meteen de beschikking hebben over de bronnen en middelen die een kandidaatslidmaatschap met zich meebrengt.
Je weet inderdaad niet wat de toekomst gaat brengen, maar er is nu wel het momentum om dit te doen. Je geeft meteen een enorme zwier niet alleen aan het elan nu, maar ook in de toekomst.
Ja we zijn tegenwoordig binnen de EU wat weifelachtig met de Oost-Europese landen, we weten niet wat de toekomst gaat brengen. Maar dit is wel echt een moment om even niet te twijfelen.
Oekraïnse media zegt net dit:
⚡️+70 самолетов для ВСУ. Друзья Украины нам передадут:
Болгария (МиГ-29) - 16 шт
Болгария (Су-25) - 14 шт
Польша (МиГ-29) - 28 шт
Словакия (МиГ-29) - 12 шт
Google translate:
+70 aircraft for the Armed Forces. Friends of Ukraine will give us:
Bulgaria (MiG-29) - 16 units
Bulgaria (Su-25) - 14 units
Poland (MiG-29) - 28 units
Slovakia (MiG-29) - 12 units
Zouden er nog genoeg piloten beschikbaar zijn om die vliegtuigen te besturen?
Met 70 extra straaljagers hebben ze meer dan wat Nederland heeft
Болгария (Су-25) - 14 шт
Польша (МиГ-29) - 28 шт
Google translate:
[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 28-02-2022 21:19 ]
fantastische dat de US ook even exact aangeeft waarom en dat hij niet mag klagen
March 2022
United Arab Emirates
jammer weer
Ik val in slaap van zijn gekwebbelWognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:15:
[...]
fantastische dat de US ook even exact aangeeft waarom en dat hij niet mag klagenik denk dat er een zucht van verlichting gaat dat ze morgen iemand anders hebben...
March 2022
United Arab Emirates
jammer weer
English very hard..yes...da very hard

❗❗❗ЛІКВІДОВАНО
— Inside the Armed Forces of Ukraine (@Inside_the_AFU) 28 februari 2022
96 ворожих танків, 20 градів, 8 бензовозів під Лебедином спалили вщент артилерією та точними ударами Байрактарів.
Це була заправочна база росіян.
Також були знищені позиції "градів".https://t.co/vqPCmOhDOj pic.twitter.com/kIhNUztOTW
Flinke tik uitgedeeld
Armed Forces Ukraine advises that 96 Russian tanks and 8 fuel trucks were taken out near Lebedyn by Bayraktars
[ Voor 16% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2022 21:17 ]
Nou, als we Biden mogen geloven hoeven we in ieder geval niet te vrezen over een kernoorlog
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Het zal wel politiek zijn maar in dat geval kun je toch net zo goed als EU de oorlog aan Rusland verklaren en komen helpen? Waarom moet dat weer via een akkoord en dan via een wet, om dan volgens regels die eerder bedacht zijn iets kan uitvoeren?sugarlevi01 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:14:
Ik vind het eigenlijk wel een goed signaal om Oekraïne kandidaat-lid van de EU te maken.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ik ken dat niet lezen
Mijn Oekraïns is niet wat het geweest is, wat staat hier?Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:16:
Flinke tik uitgedeeld
Roebel gaat keihard onderuit, dit gaat nog veel erger worden 
https://wise.com/nl/currency-converter/usd-to-rub-rate
Betalen Putin
Betalen Putin
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Nah, het is een spiegeling van wat Rusland met Belarus doet.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Maar ik denk dat poetin dit daadwerkelijk als een act of aggression is vanuit EU om überhaupt Ukraine in te zien als een kandidaat onder EU-lidmaatschap.
Vertaling staat er bijhoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:17:
[...]
Mijn Oekraïns is niet wat het geweest is, wat staat hier?
Geen idee wat er staat dus ik heb het even door google translate gehaald:
GELIMINEERD
96 vijandelijke tanks, 20 hagelstenen, 8 brandstoftrucks bij Lebedyn werden tot de grond afgebrand door artillerie en nauwkeurige aanvallen door Bayraktars.
Het was een Russisch tankstation.
De posities van de "hagelstenen" werden ook vernietigd.
Ik herinner me nog dat ik er was in 2008 en dat Roebel iets van 35 per euro was. Kan er een beetje naast zitten, maar dat was de orde grootteQ_7 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:17:
Roebel gaat keihard onderuit, dit gaat nog veel erger worden
Betalen Putin
[ Voor 19% gewijzigd door Michael_OsGroot op 28-02-2022 21:19 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ja ik ben benieuwd, daarnaast wat ik me afvraag. Ziet Rusland dat niet allemaal aankomen? Bedoel 70 straaljagers verberg je niet onder een paar grote lakensAndereKoekoek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:15:
Болгария (Су-25) - 14 шт
Польша (МиГ-29) - 28 шт
Google translate:
In totaal of?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dit zijn de "hagelstenen":Michael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]
[...]
Wikipedia: БМ-21 «Град» — Вікіпедія
Er zijn vrijdag al oud-piloten opgeroepen. Toen was nog onduidelijk waarom. Eerst was het verhaal nog dat de luchtmacht op de grond was vernietigd.AndereKoekoek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:15:
Болгария (Су-25) - 14 шт
Польша (МиГ-29) - 28 шт
Google translate:
En je hebt goede kans dat er wat buitenlanders zijn die dit voor de juiste vergoeding (of voor adrenaline) ook wel willen en kunnen doen schat ik in. Als er Russen zijn die in Afrika in half uit elkaar vallende rommel in Centraal Afrikaanse Republiek rondvliegen voor een habbekrats. Dan zeker hier toch. Alhoewel je hier tegenover ander materiaal staat natuurlijk.
De aantallen zijn wel HEEL flink trouwens!
[ Voor 3% gewijzigd door PLAE op 28-02-2022 21:30 ]
Hagelstenen?Michael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]
[...]
als ik het goed begreep gaan deze toestellen opereren vanuit Polen dus die hoeven niet naar de OekraineXtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]
Ja ik ben benieuwd, daarnaast wat ik me afvraag. Ziet Rusland dat niet allemaal aankomen? Bedoel 70 straaljagers verberg je niet onder een paar grote lakens
Kandidaat lid hé dus dan gaat sowieso die clausule over hulp bij een aanval door eu leden niet op.Coldcat schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:17:
[...]
Het zal wel politiek zijn maar in dat geval kun je toch net zo goed als EU de oorlog aan Rusland verklaren en komen helpen? Waarom moet dat weer via een akkoord en dan via een wet, om dan volgens regels die eerder bedacht zijn iets kan uitvoeren?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ja
Voor wat beelden ervan met een leuk Oekraiens deuntje:
https://twitter.com/clash.../1498371888304766984?s=21
Ja geen idee, ik ga er ook niet teveel moeite in steken. Strekking was in elk geval dat er kennelijk iets van een Russisch konvooi was aangevallen. Hagelstenen zullen wel iets van tanks of artillerie zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Michael_OsGroot op 28-02-2022 21:21 ]
Is dit hetzelfde als de aanval op die fuel train? Of is dit weer iets anders? Het bronartikel heeft het over een aanval die vanavond heeft plaatsgevonden, dus het lijkt me iets anders. Twijfel alleen een beetje over de uitspraak dat het een "Russisch tankstation" was, maar dat kunnen ze ook letterlijk hebben bedoeld.
Dat zijn MiG29's die momenteel in actieve NAVO-dienst zijn? Dan zijn ze waarschijnlijk beter dan wat Rusland zelf heeft.
Met hagelstenen kan je niet voorzichtig genoeg zijn iddMichael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]
[...]
Ik denk het zoveelste nepbericht. Ik vraag me af wat er daadwerkelijk gaande is. Is er wel echt een grote kolonne onderweg?
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Is het dan niet een directe aanval vanuit een Navo land als die vanuit polen gelanceerd worden?Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:20:
[...]
als ik het goed begreep gaan deze toestellen opereren vanuit Polen dus die hoeven niet naar de Oekraine
Grads zijn de raketwerpers. Die Stalin orgels.Michael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:18:
[...]
[...]
[...]
Ik herinner me nog dat ik er was in 2008 en dat Roebel iets van 35 per euro was. Kan er een beetje naast zitten, maar dat was de orde grootte
PSN
daar zijn de meningen over verdeeldXtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Is het dan niet een directe aanval vanuit een Navo land als die vanuit polen gelanceerd worden?
https://www-dnevnik-bg.tr...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
die had iemand eerder gedeeld
Net zo direct als dat Rusland vanuit Belarus heeft aangevallen.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Is het dan niet een directe aanval vanuit een Navo land als die vanuit polen gelanceerd worden?
Een ongeluk zeker niet. Er is doelbewust geschoten. En daarbij dus het risico genomen dat het doel niet was wat ze dachten dat het was.mannowlahn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Haha ik heb maar eerst even gescrolled dat ik ging reageren. Maar eerst mile keer twee en toen in ieder geval de 1.6. Als die bukrakket met dezelfde precisie ingesteld is, dan is mh17 daadwerkelijk een ongeluk.
Putin en zijn boevenbende heeft echt geen reden om zijn zwartgeld bankier/belastingontduiker partner (Nederland) tegen zich in het harnas te jagen.
een treffende spreuk
Ook mooie bijdragen van de Poolse ambassadeur Krzysztof Szczerski bij de VN.
We are confronted with one of the biggest #humanitarian crises in Europe since #WWII. In the first three days of #RussianAggression, facilitated by the Belarussian regime, we witnessed almost 500,000 people fleeing #Ukraine – 300,000 of which found refuge in my home country 🇵🇱. pic.twitter.com/Eo5PR95b5f
— Poland in the UN (@PLinUN) 28 februari 2022
Amb. @KSzczerski at #UNGA #ESS: 💬I'm most proud of the outpour of spontaneous readiness to help by individuals. Polish families are opening their homes to refugees. In this conflict #Poland may not be a geopolitical superpower but we want to be a #solidarity superpower.
— Poland in the UN (@PLinUN) 28 februari 2022
🇵🇱🤝🇺🇦 pic.twitter.com/EQhZU55TaA
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Starlink — here. Thanks, @elonmusk pic.twitter.com/dZbaYqWYCf
— Mykhailo Fedorov (@FedorovMykhailo) 28 februari 2022
Dat was snel... goed om te zien dat het 1. daadwerkelijk is gedaan door Musk 2. dat de transportlijnen blijkbaar heel efficiënt werken.
Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).AndereKoekoek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:15:
Болгария (Су-25) - 14 шт
Польша (МиГ-29) - 28 шт
Google translate:
Daarnaast moet je ook nog eens die piloten hebben, en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
96 tanks...
Alsof die Russen ook gewoon kisten met tanks leeggooien daar in Oekraïne.
Het zijn ondertussen ook gewoon aantallen van vernietigd materieel die je langs ziet komen, waar een hoop landen jaloers op zijn om überhaupt zoveel materieel te hebben.
Mooie zaak dit:
Turkije heeft besloten de toegang tot de Zwarte Zee vanuit de Middellandse Zee te blokkeren door de oorlog in Oekraïne, dat net als aanvaller Rusland aan de Zwarte Zee ligt. Geen enkel oorlogsschip mag nog door de Dardanellen en de Bosporus, die samen de waterweg vormen.
Zeker vier Russische marineschepen zouden wachten, melden Duitse media.
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken baseert de maatregel op een internationaal verdrag over de toegang tot de Zwarte Zee. Volgens dat Verdrag van Montreux uit 1936 heeft Turkije de controle over de Bosporus. Gedurende oorlogstijd of als Turkije zelf wordt bedreigd kan het oorlogsschepen de doorvaart ontzeggen.
Russische marineschepen zouden echter altijd het recht hebben om naar hun thuishaven aan de Zwarte Zee te varen. Oekraïne had Turkije gevraagd Russische schepen tegen te houden om te voorkomen dat ze ingezet worden tijdens de oorlog.
Turkije heeft besloten de toegang tot de Zwarte Zee vanuit de Middellandse Zee te blokkeren door de oorlog in Oekraïne, dat net als aanvaller Rusland aan de Zwarte Zee ligt. Geen enkel oorlogsschip mag nog door de Dardanellen en de Bosporus, die samen de waterweg vormen.
Zeker vier Russische marineschepen zouden wachten, melden Duitse media.
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken baseert de maatregel op een internationaal verdrag over de toegang tot de Zwarte Zee. Volgens dat Verdrag van Montreux uit 1936 heeft Turkije de controle over de Bosporus. Gedurende oorlogstijd of als Turkije zelf wordt bedreigd kan het oorlogsschepen de doorvaart ontzeggen.
Russische marineschepen zouden echter altijd het recht hebben om naar hun thuishaven aan de Zwarte Zee te varen. Oekraïne had Turkije gevraagd Russische schepen tegen te houden om te voorkomen dat ze ingezet worden tijdens de oorlog.
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Ik maak me vooral zorgen over waar ze opstijgen en onderhouden worden. De vliegvelden zijn al bestookt en de originele luchtmacht is op de grond vernietigd. Of er moet nog een militair vliegveld zijn wat wel veilig en bruikbaar is?AndereKoekoek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:15:
Болгария (Су-25) - 14 шт
Польша (МиГ-29) - 28 шт
Google translate:
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Benieuwd hoe Poetin dit gaat zien.Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:22:
[...]
daar zijn de meningen over verdeeld![]()
https://www-dnevnik-bg.tr...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
die had iemand eerder gedeeld
Het is inderdaad zo surrealistisch. Ook de gevangen stellingen van Russische soldaten, meermaals omcirkeld door burgers met hun telefoon in de handen aan het filmen. Of de absurde TikTok/YouTube short niveau van interactie videos tussen burgers en Russische soldatenRoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:02:
[Twitter]
Hier een Oekraïense militair die live uitlegt hoe zijn troepen een colonne aan Russen aan het bombarderen is. Welkom in 2022.
Trouwens bij Cherson in het zuiden, goed om te zien dat men daar nog operaties kan uitvoeren tegen de Russen.

Ik ben benieuwd hoe hier over een jaar of 50 tijdens de geschiedenislessen op middelbare school tegenaan gekeken wordt. Als tegen die tijd ver van je bed show lijkt zo'n geschiedenis les mij een stuk vermakelijker worden dan de moderne geschiedenis zoals wij die meegekregen hebben.
Inmiddels vast en zeker door iedereen hier gezien, maar dit soort interacties:
YouTube: Ukrainian citizen confronts Russian soldiers after tank runs out of ...
Als ook uiteraard de Russian Warship, Go Fuck Yourself interactie.
Het is gewoon alsof je een meme wereld binnen gestapt bent. Steengoede komedie aan één kant. Helaas met dood en verderf aan de andere kant.
Aanval op positie in Lebedyn, een stukje ten zuid westen van Sumy.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:20:
[...]
Is dit hetzelfde als de aanval op die fuel train? Of is dit weer iets anders? Het bronartikel heeft het over een aanval die vanavond heeft plaatsgevonden, dus het lijkt me iets anders. Twijfel alleen een beetje over de uitspraak dat het een "Russisch tankstation" was, maar dat kunnen ze ook letterlijk hebben bedoeld.
Wat het ook gaat zijn, we zouden hier toch binnenkort iets van terug moeten zien om dit te kunnen valideren. Er werd eerder al geroepen dat er al Oekraïense piloten in Polen zijn hiervoor. We gaan het zien.FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).
Daarnaast moet je ook nog eens die piloten hebben, en zijn er desondanks het strategisch falen van de Russen, toch zeker wel een stuk minder (militaire) vliegvelden in goede conditie.
Grad, die mobile missile launchers. Grad betekent hagel.Michael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:20:
[...]
Ja geen idee, ik ga er ook niet teveel moeite in steken. Strekking was in elk geval dat er kennelijk iets van een Russisch konvooi was aangevallen. Hagelstenen zullen wel iets van tanks of artillerie zijn
Is al eerder langs gekomen. Ze doneren alles omdat daar Oekraïnse piloten voor zijn.FlowSnake schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
[...]
Klinkt niet erg geloofwaardig. FWIW, wiki zegt dat Polen slechts 23 MiG 29 in service heeft, en Slovakije maar 11. Lijkt me stug dat een hele vloot even wordt overhandigd (zeker met een potentiele WW3 voor de deur, Polen zou al in staat zijn zelf met die vloot naar het Kremlin te vliegen).
Het luchtruim wordt tijdens de afwezigheid verdedigd door de andere navo lidstaten.
PSN
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid