1V13. Staat erbij.PLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
Weet iemand wat dat eerste gevaarte in beeld is?
[Twitter]
Als ik zo de filmpjes eens bekijk die rondzwerven op het internet heeft Rusland gewoon vrij veel last van manpads. Zo modern is al dat Russische spul in de lucht niet, en de Oekraïne wordt overladen met behoorlijk high tech spul uit het westen, waaronder dus ook anti-lucht. Die 200 stingers uit Nederland zullen niet de enigen zijn geweestTheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Het wonderlijke is dat ze mogelijk maar beperkt in staat zijn er iets tegen te doen.
Iedere leunstoel strateeg en ik gok de meeste beroeps hadden verwacht dat de russen op dag een luchtoverwicht zouden afdwingen. Het Irak scenario: eerst de luchtverdediging decimeren, dan de luchtmacht uitschakelen, daarna turkey shoot. Dat is niet gebeurd, nog steeds niet, en ik begrijp niet waarom.
New: US officials fear the worst is yet to come for Kyiv—Ukraine putting up fierce fight but intel and defense officials closely tracking the Russian campaign say Putin still holds a worrying number of moves in reserve: https://t.co/jSeHIoh9Vh w/@KatieBoLillis @barbarastarrcnn
— Natasha Bertrand (@NatashaBertrand) 28 februari 2022
Bah. Het bericht waar je op kon wachten. Tot nu toe is de Amerikaanse Intel correct geweest.
Meer zal het niet zijn. Maar misschien wel alles aan Mig's en degelijke, de VS heeft al toegezegd alle toestellen die zo uitgedeeld worden vervangen zullen worden door F16's.Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Opties:
- Rechtstreeks van de fabrikant
- Chinese kloon
- In licentie gebouwd
- Overtollige Amerikaanse oorlogsbuit
- Omgekochte Russische piloten
Helemaal eens. Enige tegenwerping is dat Polen het meest strijdvaardig is/lijkt van alle NAVO-landen (uiteraard vanwege hun verleden), dus áls er al een land zou zijn die dit gaat doen, dan is het Polen wel. Maar ik denk inderdaad ook niet dat het gaat gebeuren.SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Polen zal niet zijn vliegvelden beschikbaar stellen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan ben je onderdeel van het conflict geworden ipv wapenleverancier. Dan is jouw luchtruim ook niet langer neutraal terrein meer.
Nog meer nieuws
Canada zal Oekraïne voorzien van antitankwapens en zal ook weigeren Russische olie te importeren, zei premier Trudeau
Moet nog wel ff bevestiging krijgen. Maar tot heden is Nexta_TV pittig accuraat.
Bevestiging:
https://globalnews.ca/new...ethal-aid-against-russia/
Canada zal Oekraïne voorzien van antitankwapens en zal ook weigeren Russische olie te importeren, zei premier Trudeau
Moet nog wel ff bevestiging krijgen. Maar tot heden is Nexta_TV pittig accuraat.
Bevestiging:
https://globalnews.ca/new...ethal-aid-against-russia/
[ Voor 17% gewijzigd door Tweakez op 28-02-2022 21:53 ]
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
daar lijkt het dus wel op ze hopen dat RUS ze dan niet aan durft te pakken of in ieder geval niet volgt naar de grens maar ik moet dat eerst nog zien iddSlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Polen zal niet zijn vliegvelden beschikbaar stellen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan ben je onderdeel van het conflict geworden ipv wapenleverancier. Dan is jouw luchtruim ook niet langer neutraal terrein meer.
Sorry las het niet goed. Ingewikkelde termen
En Baudet/Wilders op laten pakken door de AIVD wegens staatsondermijnende activiteiten?YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Nog meer?
Gaan we dan eindelijk de Russische brievenbus firma’s aanpakken?
Hier waren we al bang voor, en hij moet nu wel aangezien alles down the drain gaat.Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:51:
[Twitter]
Bah. Het bericht waar je op kon wachten. Tot nu toe is de Amerikaanse Intel correct geweest.
Maar elke dag duurt het langer en hebben ze meer kans in Oekraïne
De makkelijkste uitleg is dat ze dat simpelweg niet kunnen. Dat zal tevens ook wel de juiste zijn.TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:43:
[...]
. Dat is niet gebeurd, nog steeds niet, en ik begrijp niet waarom.
De mooie historische binnenstad van Kyiv inderdaad niet, maar daarbuiten staan zo ontzettend veel sovjet-flats en andere oude meuk. Dat kan best plat zonder historisch verlies,. Daarnaast gaat dat ontzettend veel burgerdoden kosten..hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:42:
[...]
Juist daarom kan hij Kyiv niet platgooien, het is het hart van Rusland. Dat moet je relatief ongeschonden in handen krijgen ter glorie van het verenigde rijk.
Los daarvan: hoeveel raketten heb je nodig om een miljoenenstad plat te gooien? Het is geen Civ6 waar je de optie 'raze city' hebt. Na een paar vernietigde buitenwijken zijn waarschijnlijk de granaten op.
En je hebt gelijk...dat is zo'n oppervlakte inderdaad.. dat krijg je niet zomaar plat in een paar dagen bommen gooien.
Mijn eerste rit van het vliegveld naar de binnenstad daar vergeet ik dan ook nooit meer.. Wij vroeger klagen over de Bijlmer en hoe lelijk dat was.. nou.. peanuts vergeleken wat daar uit de grond is gestampt in Sovjet-tijden.
Dat betekent, stam + t .
Veel/Alle wegen staan geblokkeerd met kapotte tanks en stilstaande colonnes.Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:51:
[Twitter]
Hoe willen de die extra troepen ooit Oekraïne in rijden?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was de Smerch met 9M55K clustermunitie.pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
De grad. Daarmee hebben ze dus vandaag waarschijnlijk op Charkiv geschoten.
Ruimte creëeren voor zijn oligarchen/stakeholders omdat die de hut in eigen land al leeggeschraapt hebben.Junia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:30:
Is er al iets meer duidelijkheid over het plan van Poetin en wat hij tracht te bereiken met de overname van Oekraïne? Poetin staat bij mij niet bekend als een impulsieveling die maar wat doet, echter heeft het daar nu wel alle schijn van.
Wit-Rusland en Oekraïne keurig verdelen over de oligarchen/maffiaclans, en dan zijn er nog wat stukken aan China belooft. Waarschijnlijk zullen het dan wingewesten worden, met onderdrukking, dwangarbeid, mensen die plotseling verdwijnen en het wegvoeren van minderjarige meisjes.
Gewoon, een soort Congo-Vrijstaat in Europa.
De Grozny-optie: de grote steden aan bonken bombarderen. Dat zal duur worden, want dat moet in het begin met middellange-afstandsraketten. Zijn vliegtuigen worden in Oekraïne nog vaak uit de lucht geschoten.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:31:
Wat kan hij nog?
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Nou, in het Irak scenario duurde het volgens mij tenminste 2 weken alvorens de Amerikanen in Bagdad stonden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je geen enkele oorlog met elkaar kunt vergelijken.TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:43:
[...]Iedere leunstoel strateeg en ik gok de meeste beroeps hadden verwacht dat de russen op dag een luchtoverwicht zouden afdwingen. Het Irak scenario: eerst de luchtverdediging decimeren, dan de luchtmacht uitschakelen, daarna turkey shoot. Dat is niet gebeurd, nog steeds niet, en ik begrijp niet waarom.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1498399629569835016]
Voor wie het nog niet doet, dit is een interessant account om te volgen. Geeft niet een volledig beeld, want alleen visueel vastgestelde voertuigen, maar het is wel interessant om te zien hoe snel het oploopt. En dat het snel oploopt, dat is wel duidelijk.
Noot: ook uit de verhouding Russisch vs. Oekraïens kun je niets halen, want brandende Russische voertuigen worden veel sneller op de video gezet.
Voor wie het nog niet doet, dit is een interessant account om te volgen. Geeft niet een volledig beeld, want alleen visueel vastgestelde voertuigen, maar het is wel interessant om te zien hoe snel het oploopt. En dat het snel oploopt, dat is wel duidelijk.
Noot: ook uit de verhouding Russisch vs. Oekraïens kun je niets halen, want brandende Russische voertuigen worden veel sneller op de video gezet.
Weet ik veel, wie weet gooit hij kiyv wel gewoon plat en dan is het ook gedaan.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Veel/Alle wegen staan geblokkeerd met kapotte tanks en stilstaande colonnes.
Hoe willen de die extra troepen ooit Oekraïne in rijden?
Met een kernbom dus wel. Maar dan is het ook exit historische gebouwen (en vooral die met veel hout wegens de vuurstorm die volgt).Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:54:
[...]
De mooie historische binnenstad van Kyiv inderdaad niet, maar daarbuiten staan zo ontzettend veel sovjet-flats en andere oude meuk. Dat kan best plat zonder historisch verlies,. Daarnaast gaat dat ontzettend veel burgerdoden kosten..
En je hebt gelijk...dat is zo'n oppervlakte inderdaad.. dat krijg je niet zomaar plat in een paar dagen bommen gooien.
Dat staat in het artikel. Dat is overigens niet zo'n probleem. Het staat een land vrij om zijn luchthavens beschikbaar te stellen. Niet om een ander land binnen te vallen of anderszins illegale operaties te faciliteren, maar in zelfverdediging, een recht dat elk land heeft, kan dat gewoon.SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Dat maakt Polen geen partij in de oorlog, in ieder geval niet meer dan het al is door andere wapens te leveren.
Het Poolse luchtruim is niet per se neutraal, Polen is ook geen 'neutraal' land (in de zin van een Zwitserland of Ierland) en niets verplicht het daar tot.
Het luchtruim van Polen is uiteraard wel verboden terrein voor de Russische strijdkrachten.
En voor decennia's onbewoonbaar verklaart door radioactiviteit.Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Met een kernbom dus wel. Maar dan is het ook exit historische gebouwen (en vooral die met veel hout wegens de vuurstorm die volgt).
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Mwah, die TB2's doen het best aardig, hoor ik.Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Eens, wel jammer dat het met gedateerd materiaal in de lucht is
En een Mig-29 is ook geen erwtenschieter, helemaal niet met een fucking gemotiveerde piloot.
De AIVD pakt geen mensen op. Dat doet de politie. Bijv nav een ambtsbericht van Binnenlandse Zaken. Tja, ik hoop dat de AIVD Baudet goed onderzoekt, nav deze recente gebeurtenissen (want onderzoek doet de AIVD wel). Als het al niet gebeurde nav gebeurtenissen tijdens de COVID crisis.Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:52:
[...]
En Baudet/Wilders op laten pakken door de AIVD wegens staatsondermijnende activiteiten?
[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 28-02-2022 21:59 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
De geruchten gaan dat de Ghost of Kyiv ook in zo'n Mig-29 gaat stappen...TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:58:
[...]
Mwah, die TB2's doen het best aardig, hoor ik.
En een Mig-29 is ook geen erwtenschieter, helemaal niet met een fucking gemotiveerde piloot.
Grapje, voor de duidelijkheid. Voor deze keer.
Dat valt wel mee, zie Hiroshima en Nagasaki.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:58:
[...]
En voor decennia's onbewoonbaar verklaart door radioactiviteit.
Ukrainian pilots have left for #Poland to get Mig-29 fighting jets | EMPR #russiaukrainewar #Ukraine #Russia
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 28 februari 2022
Hopelijk worden ze vannacht al ingezet!
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Volgens mij is dat dus wel een probleem. Je stelt luchthavens beschikbaar als vrijplaats voor een zijde van het conflict. Leg Putin maar eens uit (en mij ook) hoe je dat niet onderdeel maakt van het conflict. Een piloot die het Poolse (NATO) luchtruim binnenvliegt zou dan een lange neus kunnen trekken naar de Russen? Dacht het niet. En dan raakt de poep echt de ventilator.Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Dat staat in het artikel. Dat is overigens niet zo'n probleem. Het staat een land vrij om zijn luchthavens beschikbaar te stellen. Niet om een ander land binnen te vallen of anderszins illegale operaties te faciliteren, maar in zelfverdediging, een recht dat elk land heeft, kan dat gewoon.
Dat maakt Polen geen partij in de oorlog, in ieder geval niet meer dan het al is door andere wapens te leveren.
Het Poolse luchtruim is niet per se neutraal, Polen is ook geen 'neutraal' land (in de zin van een Zwitserland of Ierland) en niets verplicht het daar tot.
Het luchtruim voor Polen is uiteraard wel verboden terrein voor de Russische strijdkrachten.
oh, wacht, misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Als het alleen ophalen vanaf de parkeerplaats van Polen is, is dat natuurlijk veel minder een probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door SlaadjeBla op 28-02-2022 22:02 ]
Oeff oekranie's eigen Tom cruise a la TopGunRoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[...]
De geruchten gaan dat de Ghost of Kyiv ook in zo'n Mig-29 gaat stappen...
Grapje, voor de duidelijkheid. Voor deze keer.
Volgde ik idd al een tijdje. Zeer interessant account. Zo volg ik ook Nexta_TV die echt zeer accuraat is met informatie. Die gasten hebben twee telegram accounts ook. Live feed en algemene feed.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:55:
[Twitter]
Zo was gisteren al vroeg naar buiten gekomen daar over het referendum met betrekking tot nucleaire wapens op de wit ruslandse grond
Amper een dag later.. voila..
[ Voor 4% gewijzigd door Tweakez op 28-02-2022 22:00 ]
Geert Jan Hahn, Oost Europa verslaggever BNR en jarenlang inwoner van Kyiv, tweet zojuist dat vanavond de belangrijkste avond voor Oekraïne wordt. Dit is al twee dagen op rij gezegd, maar toch geloof ik op een bepaalde manier dat hij gelijk heeft.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Turkije blokkeert de Bosporus, een heftige ontwikkeling, als dit fout gaat, vrees ik voor een hele heftige escalatie.
https://www.rtlnieuws.nl/...ese-unie-liveblog-von-der
Ben nog nooit zo enthousiast geweest over dit soort berichten.Qwerty-273 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[Embed]
Hopelijk worden ze vannacht al ingezet!
Ik ben trouwens benieuwd hoe reageert Azië op dit alles? En dan niet China.
Tja, en als er zo'n schotel met aliens zoals in Independence Day boven gaat hangen en z'n wapen afvuurt ook, maar ik bedoelde "realistisch gezien".Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Met een kernbom dus wel. Maar dan is het ook exit historische gebouwen (en vooral die met veel hout wegens de vuurstorm die volgt).
Dat betekent, stam + t .
Kun je inderdaad niet. De US verloor daar ook maar heel weinig troepen, voertuigen. Iig bij de invasie zelf. Ik meen 1 abrams?Yaksa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:55:
[...]
Nou, in het Irak scenario duurde het volgens mij tenminste 2 weken alvorens de Amerikanen in Bagdad stonden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je geen enkele oorlog met elkaar kunt vergelijken.
De nieuwe AT raketten en drones maken een aanvalsoorlog hel moeilijk blijkt wel.
Dat is eigenlijk goed nieuws. Aanvallen zou geen optie moeten zijn.
een treffende spreuk
Was al gedeeld hier maar inderdaad. Is echter wel hun goed recht. Turkije heeft beslisaingsbevoegdheid daar conform het verdrag wat destijds getekend is. Valt weinig tegen in te brengen.Sebje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
Turkije blokkeert de Bosporus, een heftige ontwikkeling, als dit fout gaat, vrees ik voor een hele heftige escalatie.
*knip* offtopic, doe deze uitwisselingen per DM met elkaar
[ Voor 103% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 08:32 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Met welke reden? Als Rusland er vannacht niet doorkomt, dan morgen?Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
Geert Jan Hahn, Oost Europa verslaggever BNR en jarenlang inwoner van Kyiv, tweet zojuist dat vanavond de belangrijkste avond voor Oekraïne wordt. Dit is al twee dagen op rij gezegd, maar toch geloof ik op een bepaalde manier dat hij gelijk heeft.
Gewoon even theoretisch hoor, maar kun je dan niet (tijdelijk) even een paar vierkante kilometer grond afstaan aan iemand?SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Dan is het technische gezien niet meer Polen.
Wat willen ze doen ? Turkije aanvallen ?Sebje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Hoezo niet? Dat doen ze nu toch ook al. Er landen en stijgen aan de lopende band vliegtuigen op militaire Poolse bases. Er zit notabene een NAVO hoofdkwartier in Polen zelf, het Het Joint Force Training Center in Bydgoszcz. En dat ligt 500 meter vanaf een vliegveld, Bydgoszcz Ignacy Jan Paderewski.SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:50:
[...]Polen zal niet zijn vliegvelden beschikbaar stellen. Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan ben je onderdeel van het conflict geworden ipv wapenleverancier. Dan is jouw luchtruim ook niet langer neutraal terrein meer.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
De poep zit al door de hele kamer.SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Volgens mij is dat dus wel een probleem. Je stelt luchthavens beschikbaar als vrijplaats voor een zijde van het conflict. Leg Putin maar eens uit (en mij ook) hoe je dat niet onderdeel maakt van het conflict. Een piloot die het Poolse (NATO) luchtruim binnenvliegt zou dan een lange neus kunnen trekken naar de Russen? Dacht het niet. En dan raakt de poep echt de ventilator.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 22:03 ]
PSN
India is net als China tegen de sancties, Japan past dezelfde sancties toe als de VS en EU en stuurt goederen naar Oekraine. Aantal andere landen hebben bij de VN assembly Rusland veroordeeld.Mektheb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Ben nog nooit zo enthousiast geweest over dit soort berichten.
hoi
Drie landen waarvan ik het weet, in volgorde van veroordelend naar niet veroordelend:Mektheb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Japan
Emiraten
India
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Japan heeft de zijde van de VS/EU/UK gekozen, en ex-premier Abe heeft durven voorstellen dan maar kernwapens in Japan te stationeren. Dat laatste is afgeschoten.Mektheb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Het wordt hoog tijd dat we effect gaan zien van de mobilisatie in Oekraïne
want de ontwikkelingen van vandaag zijn niet om over naar huis te schrijven.
De mankracht die daarbij vrijkomt moet toch bizar groot zijn!

De mankracht die daarbij vrijkomt moet toch bizar groot zijn!
Volgens mij hebben de Russen hetzelfde gedaan in de Vietnam oorlog. Kwamen ze ook pas later achter.SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Volgens mij is dat dus wel een probleem. Je stelt luchthavens beschikbaar als vrijplaats voor een zijde van het conflict. Leg Putin maar eens uit (en mij ook) hoe je dat niet onderdeel maakt van het conflict. Een piloot die het Poolse (NATO) luchtruim binnenvliegt zou dan een lange neus kunnen trekken naar de Russen? Dacht het niet. En dan raakt de poep echt de ventilator.
oh, wacht, misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Als het alleen ophalen vanaf de parkeerplaats van Polen is, is dat natuurlijk veel minder een probleem.
Voor de liefhebber is deel 2 van de United Nations Emergency special session nu bezig.
Je vergeet Singapore heeft ook sancties opgelegd https://www.cnbc.com/2022...ng-bank-transactions.htmlJedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Drie landen waarvan ik het weet, in volgorde van veroordelend naar niet veroordelend:
Japan
Emiraten
India
Ik denk vanwege de naderende convooien en de druk om nu toch echt een keer een significante overwinning te behalen. Het liefst in of nabij Kyiv.MaStar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Met welke reden? Als Rusland er vannacht niet doorkomt, dan morgen?
Neuh. Gewoon hun financiering open leggen is voldoende.Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:52:
[...]
En Baudet/Wilders op laten pakken door de AIVD wegens staatsondermijnende activiteiten?
Wordt aan gewerkt, lees ik
Zuid Korea ook.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:05:
Je vergeet Singapore heeft ook sancties opgelegd https://www.cnbc.com/2022...ng-bank-transactions.html
Jep die ook. Dus Azie begint ook langzaam over met de rest van de wereld tegen Rusland
[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-02-2022 22:07 ]
Als Rusland de zomer niet wil halen moeten ze vooral Turkije aanvallen inderdaad.Sebje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
Tijdelijke ambassade oid, genoeg loopholes waarmee Rusland ook iskander raketten vanuit Belarus schiet en alle tanks naar binnen rijd zonder dat Belarus officieel in oorlog is met Oekraïne?B_FORCE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Gewoon even theoretisch hoor, maar kun je dan niet (tijdelijk) even een paar vierkante kilometer grond afstaan aan iemand?
Dan is het technische gezien niet meer Polen.

PSN
Daar waren de eerste ontwikkelde nucleaire bommen gebruikt. De huidige nucleaire bommen zijn meer dan 3000 keer krachtiger als de bom die op Hiroshima is gebruikt.Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Dat valt wel mee, zie Hiroshima en Nagasaki.
Starlink apparatuur is gearriveerd!
https://t.me/ukrainenowenglish/244?single
https://t.me/ukrainenowenglish/244?single
[ Voor 39% gewijzigd door wauskoek op 28-02-2022 22:08 ]
Hij heeft heel EU (de landen die wapens leveren aan UA) bedreigd met een speciale militaire operatie. Ongeacht of je dit toestaat of niet verwacht ik hier een reactie op van EU. Als hij nukes op ons zou gooien, zou je nog kunnen kiezen om Amerika en Rusland met rust te laten.SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Het boek en de film On The Beach van Nevile Chute uit IIRC 1959 gaat daarover. Het gaat over een wereld waarbij MAD is getriggerd en waar de nuclear fallout Australië gaat bereiken (die hebben MAD wonderbaarlijk overleefd). Het is een heftig boek dat gaat over hoop en YOLO (die term bestond toen nog niet), zal het einde niet verklappen maar het is geen vrolijk boek. Wel interessant scenario, en goed geschreven.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
En eh, waar lees je dat? Zie graag een bron ^_^TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Neuh. Gewoon hun financiering open leggen is voldoende.
Plus woestijn wat voor tanks makkelijker begaanbaar terrein en veel beter logistiek en materialenpro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Kun je inderdaad niet. De US verloor daar ook maar heel weinig troepen, voertuigen. Iig bij de invasie zelf. Ik meen 1 abrams?
De nieuwe AT raketten en drones maken een aanvalsoorlog hel moeilijk blijkt wel.
Japan wil nog steeds die eilandengroep ten noorden van Japan terug van RuslandAmphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Japan heeft de zijde van de VS/EU/UK gekozen, en ex-premier Abe heeft durven voorstellen dan maar kernwapens in Japan te stationeren. Dat laatste is afgeschoten.
Historie, historie.
PSN
Ik ken Polen een beetje. Ik denk dat het hen geen ene flikker uitmaakt. Die hebben nog een 500 jaar oude rekening te vereffenen, en het enige dat ze spijt is dat het echt te ver gaat eigen leger in te zetten.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Tijdelijke ambassade oid, genoeg loopholes waarmee Rusland ook iskander raketten vanuit Belarus schiet en alle tanks naar binnen rijd zonder dat Belarus officieel in oorlog is met Oekraïne?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En waar halen zie die vandaan als ze die niet eens hebbenaschja schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
Waarom dat kilometers lange konvooi niet met bommenwerpers te lijf gaan?
Gaat allemaal om tactiek.aschja schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
Waarom dat kilometers lange konvooi niet met bommenwerpers te lijf gaan?
Want? Je verwacht dat zij gefinancierd worden door Russen?TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Neuh. Gewoon hun financiering open leggen is voldoende.
Rusland kan dus niet meer aan halfgeleiders komen? Die gaan op computergebied terug naar de jaren 50...Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:06:
Jep die ook. Dus Azie begint ook langzaam over met de rest van de wereld tegen Rusland
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
iddqd?Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
En waar halen zie die vandaan als ze die niet eens hebben
Daar gaat het luchtalarm van Kiev weer.. Het houdt niet op, niet vanzelf.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
china zal ze nog wel wat doorsturenhoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Rusland kan dus niet meer aan halfgeleiders komen? Die gaan op computergebied terug naar de jaren 50...
Mogelijk, maar dan blijft de vraag waarom niet. Spullen hebben ze zat, plenty vliegtuigen die minstens zo goed zijn als de de Oekraïense, luchtverdedigingssystemen waar Nato nerveus van wordt, waarom doen ze daar niets mee?Brazos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:53:
[...]
De makkelijkste uitleg is dat ze dat simpelweg niet kunnen. Dat zal tevens ook wel de juiste zijn.
Klopt mijn collega is ook pools en heeft zijn familie daar ook wonen. Polen is net als Ukranie als het gaat om Rusland.Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Ik ken Polen een beetje. Ik denk dat het hen geen ene flikker uitmaakt. Die hebben nog een 500 jaar oude rekening te vereffenen, en het enige dat ze spijt is dat het echt te ver gaat eigen leger in te zetten.
Taiwan ging volgens mij ook geen chips meer leveren.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:06:
Ja maar aan Duitsland hebben ze ook een hekel.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Klopt mijn collega is ook pools en heeft zijn familie daar ook wonen. Polen is net als Ukranie als het gaat om Rusland.
Ik denk dat Rusland langzaam stil gezet wordt op alle fronten. Waarbij de wereld verder gaat en hun stil staan.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Rusland kan dus niet meer aan halfgeleiders komen? Die gaan op computergebied terug naar de jaren 50...
Maar goed ze hebben China nog steeds.
Als de russen hier winnen, dan winnen ze ook het materieel dat we gestuurd hebben. Dat maakt die verliezen wel weer deels goed lijkt me.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:55:
[Twitter]
Idkfa
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Je vergeet even dat een groot deel van de halfgeleider industrie in China staat.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Dus het zal niet zo zijn dat ze niet aan halfgeleiders kunnen komen. Geld om het te betalen wordt een ander verhaal.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
China heeft dat zelf niet in significance mate, waarom denk je dat ze Taiwan willen pakken? ASML mag niet exporteren naar China.Wognummer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:10:
china zal ze nog wel wat doorsturen
Superieur materiaal helpt best wel bij het winnen denk ik, en laat nou net het westen continue dat superieure materiaal naar Oekraïne sturen.pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Kun je inderdaad niet. De US verloor daar ook maar heel weinig troepen, voertuigen. Iig bij de invasie zelf. Ik meen 1 abrams?
@RoD ik keek even naar die site die je linkte, en dan valt het wel op dat Rusland voor een aardig deel met oude meuk aan het vechten is. T72's en T80's uit de jaren 80 bijvoorbeeld. Met de voorraad aan Javelins die de Oekraïne heeft en krijgt geleverd is dat dan allemaal ook geen partij.
FTFYasing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:12:
Je vergeet even dat een groot deel van de halfgeleider industrie in China Taiwan staat.
Ja, verleden spreekt boekdelen. Maar goed nu staan we unaniem samen met 1 dezelfde vijand waar we tegen vechten als 1 front. Helaas gebruiken we Ukranie als "tool" en hun burgers om tegen Rusland te vechten.Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Ja maar aan Duitsland hebben ze ook een hekel.
maar gelukkig is dat ook chinees
China denkt alleen aan zichzelf.
Als Rusland stilstaat qua ontwikkeling en financieel volledig aan de grond zit valt er voor China niets te halen en gaan die dus echt niets voor Rusland doen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Alleen maar beterhoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:12:
[...]
China heeft dat zelf niet in significance mate, waarom denk je dat ze Taiwan willen pakken? ASML mag niet exporteren naar China.
Zolang er nog handel is met China zal het wel mee vallen.hoevenpe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als je iedereen voorliegt kan er ook niet meer verwacht worden dat je iets goed kunt organiseren. Daarnaast spelen er vast nog wel meer zaken, eigen maffiagroepjes binnen de strijdkrachten die niet lekker samenwerken, een cultuur waar vrienden/familie je officier maken en niet competenties, geen onderling vertrouwen of effectieve communicatie, materiaal wat verdwijnt, half wordt afgeleverd etc. Etc.TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Mogelijk, maar dan blijft de vraag waarom niet. Spullen hebben ze zat, plenty vliegtuigen die minstens zo goed zijn als de de Oekraïense, luchtverdedigingssystemen waar Nato nerveus van wordt, waarom doen ze daar niets mee?
Vraag me af wie dat ding steeds aanzet. Want elke dag als dat ding afgaat wanneer ik net kijk zie ik gelukkig niets gebeuren.LED-Maniak schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:10:
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Hoezo? Hiroshima en Nakasaki waren ook zo weer bewoond.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:58:
[...]
En voor decennia's onbewoonbaar verklaart door radioactiviteit.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
High end chips gemaakt op de kleinste feature sizes staan niet in China, die hebben alleen ouwe fabs.asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Wikipedia: List of semiconductor fabrication plants
Probeer het nog eens
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Weerupdate: vanaf morgen rond Kyiv drie dagen geheel bewolkt (bovenste grafiek) en perioden met lichte neerslag, veelal regen en soms natte sneeuw (tweede grafiek), bij temperaturen van 0 tot +3 graden (onderste grafiek). Afgelopen dagen was er redelijk veel zon, overdag rond +4 graden, geen neerslag. Prima vlieg/droneweer. De bewolking, die tamelijk laag hangt, en neerslag gaan vermoedelijk wel effect hebben op de effectiviteit van luchtmaterieel. Je kan visueel veel minder doen. Voor de spionagesatellieten ook problematisch om nog dingen op te sporen.
/f/image/zws7HfS8Rslkf5v6pkBAbrCi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door MeteoVir op 28-02-2022 22:21 ]
Het gaat/ging echt lang af deze keer.LED-Maniak schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:10:
En zo zie je maar weer dat zelfs communistische landen in meer of mindere maten toch kapitalistisch zijn.ralpje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:14:
[...]
China denkt alleen aan zichzelf.
Als Rusland stilstaat qua ontwikkeling en financieel volledig aan de grond zit valt er voor China niets te halen en gaan die dus echt niets voor Rusland doen.
Anno 2022 gaat het uiteindelijk wel om geld.
Een dikke bankrekening is leuk, maar echt een schijn vergeleken met de mega bedrijven die er op deze wereldbol zijn.
Laat het grote merendeel toevallig niet uit Rusland komen en al wereldwijd al helemaal geen tot zeer weinig invloed hebben.
Dan winnen ze (on)afgevuurde AT wapens (moderne) en AA (stingers). Meeste zal denk ik wel afgevuurd zijn en of verstopt worden.O085105116N schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:12:
[...]
Als de russen hier winnen, dan winnen ze ook het materieel dat we gestuurd hebben. Dat maakt die verliezen wel weer deels goed lijkt me.
een treffende spreuk
@MeteoVir ik zag al meer en meer beelden van tanks in de modder. Goede vooruitzichten voor vastgelopen konvooien.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
UAE nu aan het woord:
YouTube: Ukraine - Security Council | Humanitarian Situation | United Nations...
YouTube: Ukraine - Security Council | Humanitarian Situation | United Nations...
Waarschijnlijk gekoppeld aan detectie via radar beelden van invliegende raketten uit Rusland en Belarus?Morpheusk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:16:
[...]
Vraag me af wie dat ding steeds aanzet. Want elke dag als dat ding afgaat wanneer ik net kijk zie ik gelukkig niets gebeuren.
PSN
Toch mooi om te zien hoe Europa en de wereld krachten bundelt om Oekraïne indirect zoveel als mogelijk te helpen en Rusland overal van uit te sluiten.
Ook als ze Kiev veroveren is dit echt de ondergang van Rusland. De paria van het wereldtoneel. Poetin leeft nog in de jaren 40 terwijl ze zich voor gek zetten voor de wereld.
Ook als ze Kiev veroveren is dit echt de ondergang van Rusland. De paria van het wereldtoneel. Poetin leeft nog in de jaren 40 terwijl ze zich voor gek zetten voor de wereld.
Prima weer om met je armor in de blubber te blijven steken, hoop ik.MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:17:
Weerupdate: vanaf morgen rond Kyiv drie dagen geheel bewolkt (bovenste grafiek) en perioden met lichte neerslag, veel regen of natte sneeuw (tweede grafiek), bij temperaturen van 0 tot +3 graden (onderste grafiek). Afgelopen dagen was er redelijk veel zon, overdag rond +4 graden, geen neerslag. Prima vlieg/droneweer.
Kijken die drones niet infrarood? Voor satellieten wel kut.MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:17:
Weerupdate: vanaf morgen rond Kyiv drie dagen geheel bewolkt (bovenste grafiek) en perioden met lichte neerslag, veelal regen en soms natte sneeuw (tweede grafiek), bij temperaturen van 0 tot +3 graden (onderste grafiek). Afgelopen dagen was er redelijk veel zon, overdag rond +4 graden, geen neerslag. Prima vlieg/droneweer. De bewolking en neerslag gaan vermoedelijk flink effect hebben op de effectiviteit van luchtmaterieel. Voor de spionagesatellieten ook problematisch om nog dingen op te sporen.
[Afbeelding]
een treffende spreuk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid