De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.565 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Misschien ook mede, maar die BUK's zijn de enige echt bedreiging voor verdere drone en vliegtuig deployment en noodzakelijk om te vernietigen als ze air superiority willen hebben.
(nodig om die enorme rij trucks die klaar staan bij Brest uit te schakelen de komende dagen)
Je kan goed gelijk hebben, die ene pantsir midden op dat veld. Ook uitgeschakeld dan? Zag geen schade.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dit topic lijkt een beetje te vervallen in het afvangen en kaatsen met termen zoals:
"Stop met dit en dat..."

Laten we het een beetje leuk houden onderling, deze situatie is al kut genoeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
[Twitter: https://twitter.com/JoshuaPotash/status/1498332884121399307?s=20&t=S_u-rhV3Ar6nzSTaCEWhrw]
Instructies voor het besturen van Russische voertuigen worden gedeeld via social media zoals Tik Tok. Ik hoop echter wel dat mensen er voor zorgen dat het duidelijk is dat ze niet Russisch zijn als ze in zo een voertuig rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Misschien ook mede, maar die BUK's zijn de enige echt bedreiging voor verdere drone en vliegtuig deployment en noodzakelijk om te vernietigen als ze air superiority willen hebben.
(nodig om die enorme rij trucks die klaar staan bij Brest uit te schakelen de komende dagen)
Daar hebben ze die su25s voor nodig, dan maar even vliegen vanuit Polen. Zit me ook niet lekker.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:31

Qu3st

New York times reporter meldt dit, dit zou ook een aardverschuiving zijn, maar dan binnen de corrupte FIFA

[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 28-02-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Qu3st schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:09:
[Twitter]
New York times reporter meldt dit, dit zou ook een aardverschuiving zijn, maar dan binnen de corrupte FIFA
Dat is niet alleen corruptie. FIFA is wel onafhankelijk heh. De oorlogen in andere gebieden zijn ook niet altijd om frisse redenen gevoerd.

Dit is alleen wel een grote stap verder, een invasie.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:11:
[...]

Dat is niet alleen corruptie. FIFA is wel onafhankelijk heh. De oorlogen in andere gebieden zijn ook niet altijd om frisse redenen gevoerd.

De economische sancties ontnemen de Russen van hun brood, de FIFA nu (deels) van hun spelen....een keizer zou zich er ongemakkelijk bij voelen.

Hoe zit het eigenlijk met het Russische ijshockey? Wordt dat al aan banden gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

[...]

Ik denk dat bedoeld werd dat de FiFa normaliter corrupt is, niet in dit geval specifiek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[...]

Ik ga hier niet een hele FIFA discussie voeren, mag toch hopen dat je wel beetje ingelezen bent over de staat van de FIFA de afgelopen jaren. Gelukkig is er al wat schoon schip gemaakt. Maar dat de FIFA nu deze beslissing durft te nemen, ben ik verbaasd over.
franssie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Ik denk dat bedoeld werd dat de FiFa normaliter corrupt is, niet in dit geval specifiek.
En dit ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Qu3st op 28-02-2022 18:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dr.lowtune schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:14:
[...]

De economische sancties ontnemen de Russen van hun brood spelen, de FIFA nu (deels) van hun spelen brood ....een keizer zou zich er ongemakkelijk bij voelen.

Hoe zit het eigenlijk met het Russische ijshockey? Wordt dat al aan banden gelegd?
:+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

DevWouter schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Volgens mij gaat er wat mis. Er zijn op dit moment gebieden die zowel NATO als USSR grond zijn. Zelfs al zou hij die krijgen dan deelt hij een stoep met de NATO.

Daarom ook de eerdere opmerking “er zijn geen grenzen” wat volgens mij aansluit op jouw verhaal. Mocht jouw strekking zijn dat de NATO in de EU volgens hem moet verdwijnen dan kan het wel, maar dan bestaat de NATO ook niet meer.
MAD is alleen MAD als het Mutual is. Dat is alles wat ik wil zeggen, zoals eerder aangegeven was het redelijk stabiel zoals het was. Denk dat dit gewoon de druppel is geweest, niet vanuit moreel oogpunt maar geostrategisch.

Zelfs Obama wist dat: https://www.brookings.edu...ama-doctrine-and-ukraine/
As regards the two-year-old conflict between Ukraine and Russia, the president said Ukraine is a core interest for Moscow, in a way that it is not for the United States. He noted that, since Ukraine does not belong to NATO, it is vulnerable to Russian military domination, and that “we have to be very clear about what our core interests are and what we are willing to go to war for.”

It is hard to dispute these points…except that the president set up a straw man. The United States could have done more to help Kyiv resist the Kremlin’s aggression without a war with Russia.
De rest is ook helemaal waar, alleen "core interest" is wel de belangrijkste.
Is Russia a prisoner of geography?

"It doesn't matter if the ideology of those in control is tsarist, Communist or crony capitalist - the ports still freeze, and the North European Plain is still flat. Strip out the lines of nation states, and the map Ivan the Terrible confronted is the same one Vladimir Putin is faced with to this day."

Reference:

Marshall, T., 2019. Prisoners Of Geography. 2nd ed. London: Elliott and Thompson Limited, pp.4-32.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nu groot alarm in Kiev vanwege dreiging om raketaanvallen :|

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 28-02-2022 18:17 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Geen dreiging, het is al begonnen, ook in de buurstad Brovary.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:07:
[Twitter]
Instructies voor het besturen van Russische voertuigen worden gedeeld via social media zoals Tik Tok. Ik hoop echter wel dat mensen er voor zorgen dat het duidelijk is dat ze niet Russisch zijn als ze in zo een voertuig rondrijden.
Dus zo ziet modern warfare er uit, burgers die filmpjes van veroverd materieel uploaden naar social media :P

Zolang de burgers maar uitkijken en geen doelwit worden voor het Oekraïense leger.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Inderdaad begonnen en enorme explosie in Kyiv

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Dus zo ziet modern warfare er uit, burgers die filmpjes van veroverd materieel uploaden naar social media :P

Zolang de burgers maar uitkijken en geen doelwit worden voor het Oekraïense leger.
Farmer defence force.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Dat is wel een heel nieuwe dimensie inderdaad. En de Oekraïners komen op mij behoorlijk assertief over, dat was in andere oorlogen denk ik ook wel anders (maar toen hadden veel huishoudens hooguit een radio waarvan de uitzendingen gekleurd werden in het belang van rust en veiligheid) en vaak geeneens telefoon thuis. Dus verder dan de dorpsmarkt kwam je bericht niet.
Dat het nu mogelijk is om een heel land te bereiken - met willekeurig welk bericht - maakt verzet mogelijk zoals we dat 70+ jaar geleden hier niet hadden kunnen organiseren.

Vraag me af in hoeverre de handboeken rekening houden met de "Project X" generatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-09 17:03
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:07:
[Twitter]
Net lego dat sovjet materiaal. Schakelaars en pilot lampjes zijn terug te vinden in heli's en jets. En je kan het stuurwiel ook terug vinden in UAZ 452 busjes.

Als ze de kans krijgen zou het mooi zijn als ze dit soort materiaal weer aan de praat kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:44
Bij UN is China nu aan het woord. Stream. Ik ben benieuwd of ze voor of tegen zijn.

Aanvulling: China lijkt graag in democratische oplossing te willen. En van wat ik nu hoor willen ze vrede.

[ Voor 28% gewijzigd door Groentjuh op 28-02-2022 18:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

:X :X Stuur die maar naar Oekraine. Kijken hoe stoer die dan nog zijn met hun trekkers. :|

Komende dagen zal wel duidelijk worden hoe de push zal zijn. Oekraine lijkt het verrassend goed te doen, maar als Putin echt wilt, stoomt die zo door Oekraine heen. En dan is het de vraag in hoeverre de EU en/of NAVO nog wat gaat doen. Of wilt doen. Of druft te doen ivm de nucleaire dreigementen.

Realistisch lijkt me de enige hoop voor Rusland, en voor ons, is dat Putin door eigen kring 'opzij gezet' wordt. Putin zal niet stoppen voordat de sovjet unie in ere hersteld is, en dit is een existentiele bedrijging voor de EU.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
China is nu bij de VN

China blijft herhalen met diplomatieke oplossingen.

Maar het is niet te verstaan, zowel Chinees als Engels door elkaar.

De koude oorlog is niet geëindigd zegt hij.
Herstel.
Mr. President... "The cold war has long ended...
The cold war mentality should be abandoned.."

Ze verzoeken ieder het dialoog aan te gaan, EU, NATO, Rusland.

[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 18:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eli3l

Weet iemand of dit enig nut zal hebben? Heb je in Rusland nog altijd vrij toegang tot Google maps?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-09 19:09
Berichtje van de baas ☺️🚂
Die Deutsche Bahn ermöglicht Geflüchteten mit ukrainischem Pass oder Personalausweis, kostenlos alle Fernzüge aus Polen in Richtung Deutschland zu nutzen. Dies gilt ab dem heutigen Sonntag. (bron)
Ofwel, vluchtelingen met een paspoort/id uit Oekraïne kunnen gratis met de Deutsche Bahn vanuit Polen naar Duitsland reizen.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Gezien je een account moet hebben op die website om het te kunnen lezen, wat vind je er precies goed aan?
Strekking is dat putin blijkbaar niet gerekend heeft op zoveel verzet onder de bevolking, en dat het dus niet gelukt is om binnen enkele dagen de machthebbers af te zetten en te vervangen door een marionettenregering.

En dat vind ik akelig nu, want hoe komt putin hier zonder gezichtsverlies uit? Als hij verliest en niks meer te verliezen heeft, is de kans op een kernoorlog helaas reëler dan ooit.

Het artikel:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0YRmmIrRuqWPbnRak-dFbdkXQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GS7D7H6JWJM7AONa4VzXdorH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELfqJr64D0JT2RnNLxzi5A-M2MA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Pmao0TuWLYqu70j9B1fx7fI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nO6o0POH2b3ZhFr4RNCSUTSVyHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdMQcF5ksCMZnzdIzuZiSb6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7pmXT8-y493MK_eEx9PZXYTNwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyXCxLVczpz2Ahy2Ja0376a6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[Twitter]
[Twitter]

Nog meer sportnieuws. Contract UEFA met Gazprom opgeheven.

En Chef sport van NYT:

Hier bevestiging vanuit de UEFA:

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 28-02-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
iamerwin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:30:
Berichtje van de baas ☺️🚂

[...]

Ofwel, vluchtelingen met een paspoort/id uit Oekraïne kunnen gratis met de Deutsche Bahn vanuit Polen naar Duitsland reizen.
Als ik dit dan samen bekijk met de steun van Zwitserland en hoe Oostenrijk en alle andere landen hun speeches doen ben ik echt verbaasd hoe samen ècht samen is tegenwoordig, zelfs na die ellendige Corona tijd.

/ediT
Italië steunt ook mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
siggy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:26:
[...]

:X :X Stuur die maar naar Oekraine. Kijken hoe stoer die dan nog zijn met hun trekkers. :|

Komende dagen zal wel duidelijk worden hoe de push zal zijn. Oekraine lijkt het verrassend goed te doen, maar als Putin echt wilt, stoomt die zo door Oekraine heen. En dan is het de vraag in hoeverre de EU en/of NAVO nog wat gaat doen. Of wilt doen. Of druft te doen ivm de nucleaire dreigementen.

Realistisch lijkt me de enige hoop voor Rusland, en voor ons, is dat Putin door eigen kring 'opzij gezet' wordt. Putin zal niet stoppen voordat de sovjet unie in ere hersteld is, en dit is een existentiele bedrijging voor de EU.
Mijn grootste hoop zou zijn dat de bevolking (mochten ze niet meer haat krijgen tegen het westen) tegen het Kremlin in gaat. Ik denk dat Putin z'n kliek stug door gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Als ik dit dan samen bekijk met de steun van Zwitserland en hoe Oostenrijk en alle andere landen hun speeches doen ben ik echt verbaasd hoe samen ècht samen is tegenwoordig, zelfs na die ellendige Corona tijd.

/ediT
Italië steunt ook mee.
We mogen Oekraine wel dankbaar zijn idd. Tijd om daar even in te grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 26-09 20:28
[...]

/ediT
Italië steunt ook mee.
Niets verenigd zoals een gezamelijke vijand. Ik vraag me echt af hoe het Kremlin dit zo verkeerd heeft kunnen inschatten, maar mooi is het wel :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
Ik keek altijd naar een YouTube "bald and bankrupt" met een voorliefde voor Sovjetspullen en de mensen uit die gebieden. Mooie content altijd. Vroeg me al een maar dagen af wat er ju met hem was gebeurd. Nou... De dag voor de invasie besloot die even vanuit Polen naar de grens van Oekraïne en Rusland te gaan, want de oorlog zou wel loslopen. Daar stond die aan de grens even te praten. Even later staat die aan de grens en kan je de geweerschoten in de verte al horen. Vandaag kan je de binnenkant van een evacuatietrein zien (YouTube: Leaving Kyiv On A Refugee Train 🇺🇦) voor wie nog een beetje de POV van iemand ter plekke wil zien en het wat minder abstract wil maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:52
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:27:
[Twitter]
Weet iemand of dit enig nut zal hebben? Heb je in Rusland nog altijd vrij toegang tot Google maps?
Wel in Russisch posten dan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 05:26
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:27:
China is nu bij de VN

China blijft herhalen met diplomatieke oplossingen.

Maar het is niet te verstaan, zowel Chinees als Engels door elkaar.

De koude oorlog is niet geëindigd zegt hij.

Ze verzoeken ieder het dialoog aan te gaan, EU, NATO, Rusland.
Niet helemaal...

Mr. President... "The cold war has long ended...
The cold war mentality should be abandoned.."

Verder wil China inderdaad een peaceful en diplomatieke oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 28-02-2022 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
bulle bas schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:33:
[...]

We mogen Oekraine wel dankbaar zijn idd. Tijd om daar even in te grijpen.
En daar is die VN voor nu, als resoluties aangenomen worden kan je acties ondernemen waar geheel zoals het hoort een meerderheid steun aan biedt.

Nu zelf agressor zijn, dus de VN terzijde te leggen, zorgt juist voor een averechts effect.

Ze geven ook aan dat via wat statuten van de VN de hulp wordt geleverd, inclusief militaire goederen. Welke dat dan zijn.. geen idee precies want soms is er niets van te verstaan.

@GeeEs thx aangepast, dat jij er kaas van maakte …

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:18
Op hln.be lees ik volgende quote en dat stemt mij toch al wat geruster.
Volgens een Oekraïense onderhandelaar plannen Rusland en Oekraïne een "tweede ronde" van onderhandelingen. Die zou "snel" plaatsvinden, mogelijk binnen enkele dagen al. De delegaties zouden "belangrijke punten hebben bepaald", waar in de volgende gesprekken "vooruitgang kan worden geboekt", verklaarde Kremlin-raadgever Vladimir Medinski. De nieuwe gespreksronde zou plaatsvinden aan de Pools-Oekraïense grens.

Volgens een Russische onderhandelaar was de Oekraïense delegatie bereid "te luisteren en diepgaande besprekingen te voeren over relevante kwesties".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Protesten in St. Petersburg gaan vandaag ook weer goed door naar het lijkt.

https://youtube.com/shorts/zz3p-heva30?feature=share

https://youtube.com/shorts/rIaM_USTwro?feature=share

Benieuwd hoe veel ruimte Rusland nog vrij heeft in de cellen. Gisteren was er al sprake van bijna 3000 arrestaties. De protesten lijken er in ieder geval zeker niet kleiner op te worden.

Opvallend is ook dat je Russen steeds negatiever openlijk uithoort komen tegen Putin. Had eerder al eens een fragment gepost van een Rus die Putin doodwenste. Inmiddels al verscheidene andere tegengekomen die hem o.a. een seniele oude gek noemen, idioot, etc. Meningen die ik voorheen echt nooit voorbij heb zien komen van de Rus op straat, altijd was het ontwijkend en voorzichtig. Nu lijkt het wel alsof je een aantal willekeurige Nederlanders vraagt wat ze van Rutte vinden, zonder schaamte of blad voor de mond wordt er een eerlijke opinie gegeven. Voor Rusland ongekend.
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:30:
[...]

En dat vind ik akelig nu, want hoe komt putin hier zonder gezichtsverlies uit? Ala hij verliest en niks meer te verliezen heeft, is de kans op een kernoorlog helaas reëler dan ooit.
Persoonlijk denk ik dat inmiddels richting het volk toe misschien langzerhand nog wel het minste gezichtsverlies is door gewoon te stoppen. Een geen gezichtsverlies, zal er überhaupt niet inzitten schat ik zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
sandpatt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:37:
Op hln.be lees ik volgende quote en dat stemt mij toch al wat geruster.

[...]
Maar ondertussen nog agressiever in de aanval en de boel plat bombarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
[...]

Ik heb nog niets van de Oostenrijkse socialmedia kanalen gehoord: het is nog steeds allemaal plaatjes, van mooie winterse landschappen. En de Oostenrijkse ambassade heeft ook niets geplaatst, over het conflict in Oekraïne.

Daar had ik ook een verklaring voor: Oostenrijk is neutraal, net als Zwitserland dat was. Maar deze speeches heb ik nog nergens gehoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeEs
Weissbier schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Ik heb nog niets van de Oostenrijkse socialmedia kanalen gehoord: het is nog steeds allemaal plaatjes, van mooie winterse landschappen. En de Oostenrijkse ambassade heeft ook niets geplaatst, over het conflict in Oekraïne.

Daar had ik ook een verklaring voor: Oostenrijk is neutraal, net als Zwitserland dat was. Maar deze speeches heb ik nog nergens gehoord.
Is bezig nu...
YouTube: Ukraine: 11th Emergency Special Session of the General Assembly

Kan het iedereen aanraden dit te kijken overigens...

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 28-02-2022 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Weissbier schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Moet je de VN special volgen…

Ze gaan de al 2.5miljoen aanvullen met een nog nader te benoemen bedrag en bieden een plek in Vienna voor de vredesbesprekingen l. Toch @GeeEs

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens deze journalist is bij de aanval net een radar communicatiecentrum geraakt.
https://twitter.com/terrelljstarr/status/1498343710857310216?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Putin heeft ook de Nationale Garde(unverified) uit Dagestan ingezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
psychodude schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:39:
Protesten in St. Petersburg gaan vandaag ook weer goed door naar het lijkt.
Deze video's zijn naar mijn idee al ouder. Ik heb ze volgens mij gisteren of eergisteren ook al gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:37
Van militaire en politieke strategie weet ik zo goed als niets.

Maar binnen mijn vakgebied (elektrotechniek) vind ik dit artikel over Oekraïne wel interessant:
hoogspanningsnet.com

Toont nog maar eens aan hoe complex een grens kan zijn. Onder andere de grootste kerncentrale van Europa staat in Oekraïne maar die zit eigenlijk nog aangesloten op Rusland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wozmro schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:46:

Maar binnen mijn vakgebied (elektrotechniek) vind ik dit artikel over Oekraïne wel interessant:
hoogspanningsnet.com

Toont nog maar eens aan hoe complex een grens kan zijn. Onder andere de grootste kerncentrale van Europa staat in Oekraïne maar die zit eigenlijk nog aangesloten op Rusland.
als je even spit in het topic zal je hier vinden dat er een test voor koppelen aan het Europese net gepland stond tussen 24 en 26 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Het vreemdste van alles is imho deze gekke "twitteroorlog" (zo noem ik het maar voor het gemak) nog geen week bezig en men verwacht al conclusies.. alles moet fsnel gedaan zijn, belangrijk bericht? 140 tekens, oorlog? een paar dagen.
Ja leuk USA die met enorme overmacht Irak overneemt, de WO2 blitz was ook ongehoord.
Helaas veel te snel om te zien wat er gaat gebeuren. Sovjet Afgaanse oorlog was 10 jaar en de ellende is nu nog niet voorbij daar, USA heeft daar 20 jaar zitten mekkeren. Maar nu het een ellendige oorlog tussen twee redelijk ontwikkelde grote landen is verwachten we een week? De "underdog" krijgt steun, wapens en weten wij wat alle AWACS doorgeven, proxy voor EU?USA tegen Rusland, en wij verwachten dat het in een weekje wel helder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Moet je de VN special volgen…

Ze gaan de al 2.5miljoen aanvullen met een nog nader te benoemen bedrag en bieden een plek in Vienna voor de vredesbesprekingen l. Toch @GeeEs
Exacte bedragen/details heb ik niet zo paraat, maar Zwitserland en Oostenrijk staan met alles klaar voor hulp en safe-ground voor besprekingen begreep ik ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38
[Twitter]
[Twitter]
Geen aardverschuiving.

De FIFA is waarschijnlijk gebeld door een paar sponsoren. Toen hebben ze berekend welke beslissing ze het minste verlies op zou leveren.

Ik vertrouw die club niet verder dan ik ze gooien kan. En da's niet ver.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
Gigantische colone onderweg naar Kyiv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:52
pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:06:
[...]

En hoe goed zijn hun voertuigen nog. Kapotte, hele oude, pantservoertuigen (uit zichzelf heh) Pantsir luchtafweer klaarblijkelijk gewoon vast in de modder. De algehele staat van de voertuigen in de filmpjes. Het houd niet over.
Wat veel mensen ook niet weten is dat bijvoorbeeld het enige russische vliegdekschip een permanente escort heeft van een sleepboot omdat ie continue problemen heeft. De staat van het russische materieel in het algemeen is niet bepaald top. Er zullen vast een paar eenheden zijn die beter materieel en onderhoud krijgen, maar die gaan we denk ik niet zien in Oekraïne.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek

hoogspanningsnet.com

Meende juist dat er op 24 februari een test gedaan zou werden dat ze de Russische net gingen afkoppelen. En dat ze een nieuwe systeem gingen testen om te synchroniseren met het Europese net. Maar door de start van de oorlog zijn ze niet terug gesynchroniseerd met het Russische net nu 'eiland' bedrijf draaien.

Edit...

Zie Vorkie zijn bericht ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:51:
[Twitter]
Perfect voor carpetbombing

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

Over dat Rusland de grip over propaganda kwijt is, voornamelijk doordat populaire Russen zich uitspreken tegen de oorlog:

Meer op Twitter in een draad onder deze tweets.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
BBC reporter:
Shell is to "exit" its joint ventures with Gazprom and related entities, including a 28% stake in the Sakhalin-II natural gas facility, its 50% stake in the Salym Petroleum Development & Gydan energy venture". It also intends to end its Nord Stream 2 involvement

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Zo Canada stapte over op Engels en spreekt heftig aan het adres van Rusland dat ze pas geleden met de big 5 juist die afspraak hadden gemaakt dat nucleaire dreigen een no-go in het kwadraat was.

Ook Belarus wordt hard aangesproken met zijn zogenaamde referendum.i

Het is teveel mensen, beste zelf luisteren/kijken, het is een geschiedenisboek moment en harde woorden.

[ Voor 16% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Iemand enig idee wat de gedachte van deze vlucht is (Aeroflot Moskou-Verona).
Omgedraaid boven Griekenland, net geland in Istanbul

[ Voor 4% gewijzigd door jan390 op 28-02-2022 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat zit daar achter? Dit soort bedrijven (BP kwam gisteren al voorbij) gaan normaal over lijken. Wie heeft er zoveel druk op gezet dat ze dit opeens doen. Of is het puur commercie en valt er in Rusland gewoon geen geld meer te verdienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[Twitter]
Zo'n konvooi is wel een makkelijk doelwit voor drones, ik neem aan dat het Oekraïense leger ook weet waar de Russen zich ophouden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 15:05
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:55:
Zo Canada stapte over op Engels en spreekt heftig aan het adres van Rusland dat ze pas geleden met de big 5 juist die afspraak hadden gemaakt dat nucleaire dreigen een no-go in het kwadraat was.

Ook Belarus wordt hard aangesproken met zijn zogenaamde referendum.
Ik wilde het net posten, Canada gaat er keihard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:28
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:55:

Ook Belarus wordt hard aangesproken met zijn zogenaamde referendum.
Zo lang er in de Veiligheidsraad tegen gestemd word door de veto gerechtigde landen, heb je weinig aan woorden (denk ik?).

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Zo'n konvooi is wel een makkelijk doelwit voor drones, ik neem aan dat het Oekraïense leger ook weet waar de Russen zich ophouden.
Intelligence hebben ze zat. Als wij het weten, wisten zij het al eerder. Vraag is dus wat kunnen ze er aan doen? Ik heb geen idee. Kunnen ze met die drones in de buurt komen en iets uitrichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

SpamLame

niks

Uit eerdere berichtgeving had ik begrepen dat Ukraine momenteel los staat van Belarus/RU als gevolg van een test om aan de EU to koppelen.
Voordat de terugkoppeling met Belarus/RU in stand was gebracht is besloten dit niet uit te voeren gezien de inval en liever effort te steken in versenlde koppeling met de EU.
Vooralsnog is er alleen een koppeling met Moldavie
https://www.spglobal.com/...zation-after-russia-split

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalua
TheRicolaa10 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Zo lang er in de Veiligheidsraad tegen gestemd word door de veto gerechtigde landen, heb je weinig aan woorden (denk ik?).
Dit is de General assembly waar er geen veto's zijn als ik het goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:28
Kalua schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Wat levert het op? Alleen politieke druk?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 20:25

SpamLame

niks

Kalua schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Correct dat heb ik ook begrepen.
Meerderheid van de stemmen is wat telt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:34:
Ik keek altijd naar een YouTube "bald and bankrupt" met een voorliefde voor Sovjetspullen en de mensen uit die gebieden. Mooie content altijd. Vroeg me al een maar dagen af wat er ju met hem was gebeurd. Nou... De dag voor de invasie besloot die even vanuit Polen naar de grens van Oekraïne en Rusland te gaan, want de oorlog zou wel loslopen. Daar stond die aan de grens even te praten. Even later staat die aan de grens en kan je de geweerschoten in de verte al horen. Vandaag kan je de binnenkant van een evacuatietrein zien (YouTube: Leaving Kyiv On A Refugee Train 🇺🇦) voor wie nog een beetje de POV van iemand ter plekke wil zien en het wat minder abstract wil maken.
Was al gepost ;) maar inderdaad een vermakelijke kerel.

Dit was volgens mij ook de eerste keer dat hij een beetje angstig leek, terwijl ie zelfs in Zuid-Amerika (Mexico geloof ik) niet bang overkwam.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54
TheRicolaa10 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Vooral een waterscheiding tussen landen tegen en pro Rusland. Dan schaar ik de landen die zich onthouden van stemming even onder pro Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Kalua schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Ik wilde het net posten, Canada gaat er keihard in.
Hebben jullie een linkje?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
TheRicolaa10 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Is me niet helemaal duidelijk, zoals ik het begreep maakt dit ingrijpen mogelijk en is het een soort manier om de security council te bypassen. Echter is wel 2/3 meerderheid nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:38
jan390 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:55:
Iemand enig idee wat de gedachte van deze vlucht is (Aeroflot Moskou-Verona).
Omgedraaid boven Griekenland, net geland in Istanbul
Piloot heeft de NOTAMS niet gelezen dat het EU luchtruim gesloten is?

Niet echt snugger in ieder geval.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HEY_DUDE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Vooral een waterscheiding tussen landen tegen en pro Rusland. Dan schaar ik de landen die zich onthouden van stemming even onder pro Rusland.
En straks met de billen bloot bij de stemming. Dan zullen we zien hoe de verhouding ligt in bepaalde landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Wat zit daar achter? Dit soort bedrijven (BP kwam gisteren al voorbij) gaan normaal over lijken. Wie heeft er zoveel druk op gezet dat ze dit opeens doen. Of is het puur commercie en valt er in Rusland gewoon geen geld meer te verdienen?
Zoals vaker is het beeld van “Big Oil” een beetje gekleurd ;) Het is gewoon onhoudbaar om met Rusland zaken te blijven doen. Dit is gewoon the right thing to do, ook al betekent het grote financiële verliezen voor beide bedrijven, vooral met de gasprijzen die enkel omhoog zullen gaan.

BIj BP heb ik trouwens niet gelezen dat ze zich compleet uit Rusland terugtrekken zoals Shell, enkel dat ze hun stake in Rosneft verkopen.

Statement van Shell:
“We are shocked by the loss of life in Ukraine, which we deplore, resulting from a senseless act of military aggression which threatens European security,” said Shell’s chief executive officer, Ben van Beurden.

Shell’s staff in Ukraine and other countries has been working together to manage the company’s response to the crisis locally. Shell will also work with aid partners and humanitarian agencies to help in the relief effort.

“Our decision to exit is one we take with conviction,” said van Beurden. “We cannot – and we will not – stand by. Our immediate focus is the safety of our people in Ukraine and supporting our people in Russia. In discussion with governments around the world, we will also work through the detailed business implications, including the importance of secure energy supplies to Europe and other markets, in compliance with relevant sanctions.”

[ Voor 47% gewijzigd door fsfikke op 28-02-2022 19:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
eborn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:45:
[...]

Deze video's zijn naar mijn idee al ouder. Ik heb ze volgens mij gisteren of eergisteren ook al gezien.
100% zekerheid kan ik niet geven, vandaar ook de nuance naar het lijkt. Maar zelf had ik deze nog niet gezien, de plek is dagelijks hetzelfde. Dus het lijkt in ieder geval wel op eerdere videos. Nu ben ik zelf niet bekend in St. Petersburg, maar ik vermoed dat het een significant gebouw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 30-09 10:37
Toch goed dat het er op lijkt dat heel veel organisaties gezamenlijk tegen Rusland optrekken door allerlei sancties op te leggen. Eindelijk zijn de FIFA en UEFA ook overstag en schorsen alle elftallen uit Rusland. Niet meedoen aan een WK lijkt me voor een gemiddelde Rus niet fijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 19:35

JB

Cédric roelt!

Poh man wat kan ik me soms even “goed” voelen als er weer zo’n bericht voorbij komt dat Oekraïne zoveel ballen toont. Wat een volk!

De rest van de wereld zet Rusland verder buiten spel. Ook “fijn” om te zien maar wat ben ik bang dat bullebak straks om zich heen gaat slaan met weet ik veel wat. Hij is ergens aan begonnen wat ie nooit kan en gaat winnen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:34
fsfikke schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Zoals vaker is het beeld van “Big Oil” een beetje gekleurd ;) Het is gewoon onhoudbaar om met Rusland zaken te blijven doen. Dit is gewoon the right thing to do, ook al betekent het grote financiële verliezen voor beide bedrijven, vooral met de gasprijzen die enkel omhoog zullen gaan.
Sowieso waren dit vaak zeer problematische projecten. Meer dan eens is een buitenlandse major gedwongen om akkoord te gaan met gedeeltelijke verkoop, eenzijdige verslechterde contacten, etc. Zie Shell en Sachalin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:57:
[...]

PR en door sancties zal samenwerken met Rusland ongetwijfeld een bodemloze put worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:41
Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Van mij mogen ze alles zelf beslissen, het gaat erom of wij het ook verstandig vinden.

In 2016 was dat in ieder geval niet het geval, ik zie de argumenten die Rutte toen gebruikte eigenlijk nu ook nog als valide.

Vond jij die argumenten destijds al kolder?
Ja die vond ik destijds al kolder, om dezelfde reden als nu; Zelfbeschikkingsrecht. Enige geldige reden op dat moment was wmb dat ze gewoon (nog) niet aan de voorwaarden voldeden.

En hoe jij nu, met wat er gaande is, nog kan vinden dat die argumenten nog valide zijn (Dat Oekraïne een goede relatie moet hebben met Rusland) is voor mij onbegrijpelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]
Wow, dat is inderdaad een potentieel slagveld voor een drone.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:01:
[...]

En straks met de billen bloot bij de stemming. Dan zullen we zien hoe de verhouding ligt in bepaalde landen.
Heeft de VN een bestaansrecht of is het niets. Volgens mij is dit de samenvatting.

En sorry voor de slow chat, maar dit is iets wat nu erg slecht door de media wordt geprint.

/edit
Zoals Singapore ook zegt, de VN is er voor de kleintjes en de groten en geeft juist de kleine landen een stem tegen de grote. (Samengevat)

Singapore condemns the actions.

[ Voor 31% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05
XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Het is maar de vraag hoe goed georganiseerd Oekraïne nog is. Rusland blijf maar komen met nieuwe troepen etc. Oekraïners moeten ook slapen, eten en wapens in Polen halen. Het is een keer op.

Ik verwacht dat de tactiek is Rusland zo lang mogelijk buiten de hoofdstad houden en daarna hergroeperen aan de Poolse grens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:50

unclero

MB EQA ftw \o/

alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Piloot heeft de NOTAMS niet gelezen dat het EU luchtruim gesloten is?

Niet echt snugger in ieder geval.
Even uitproberen, waarschijnlijk. Testen of de soep echt zo heet gegeten wordt.

Dit soort dingetjes zul je vaker gaan zien. Russen testen graag onze alertheid, zie ook Bears etc.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Heeft de VN een bestaansrecht of is het niets. Volgens mij is dit de samenvatting.

En sorry voor de slow chat, maar dit is iets wat nu erg slecht door de media wordt geprint.
Ik wed dat Brazilië tegen stemt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pfoe, de Oekrainse artillerie heeft ook makkelijk schieten zolang ze op de wegen/snelwegen blijven:
According to Arestovych, Russian troops are advancing in the area of Irpin along the Zhytomyr highway towards Kyiv. He said that he had received a photo showing more than a hundred burned vehicles of the Russian army targeted by the Ukrainian artillery.
https://www.ukrinform.net...my-killed-arestovych.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalua
Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Ze hebben gister voor gestemd in een meeting om deze meeting mogelijk te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kalua schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Ze hebben gister voor gestemd in een meeting om dit mogrlijk te maken
Ja, Bolsaro heeft vrij weinig meer te zeggen daar, gok dat hij daar op doelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Shell trekt zich nu ook terug uit Rusland vanwege de oorlog in Ukraine.
Bron: NOS.nl

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Is alleen het feit dat er nu, op dit niveau, door representatie van wereldleiders, overleg is niet bestaansrecht genoeg? Zeggen dat er geen bestaansrecht is is een beetje het kind met het badwater weggooien. Een orgaan als de VN lijkt mij toch onnoemelijk veel beter dan te hopen op ad-hoc overleg over kwesties als deze.

[ Voor 8% gewijzigd door Norjee op 28-02-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Is er ergens een lijst van sprekers te vinden bij de VN? Of wanneer de stemming precies is? Is dat gelijk nadat alle sprekers zijn geweest?

En voor de stemming om dit te stoppen moet toch een 2/3e meerderheid zijn? Omdat het een belangrijk onderwerp is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
Ben wel benieuwd wat de stemming wordt bij UN. Rusland heeft niet veel vrienden meer over daar, ze hebben zich goed vergist in hoe de rest van de wereld samen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

unclero schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:08:
[...]

Even uitproberen, waarschijnlijk. Testen of de soep echt zo heet gegeten wordt.

Dit soort dingetjes zul je vaker gaan zien. Russen testen graag onze alertheid, zie ook Bears etc.

Dat lijkt aannemelijk gezien het volgend FR24 niet gebruikelijke vluchtnummer.
Zou de RT wel willen horen van die vlucht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:44
[...]

Brazilië was zeker kritischer dat deze situatie is ontstaan, maar gaf aan dat het geweld zeker niet gerechtvaardigd was.

De UN sessie heeft pauze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kalua schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:13:
Ben wel benieuwd wat de stemming wordt bij UN. Rusland heeft niet veel vrienden meer over daar, ze hebben zich goed vergist in hoe de rest van de wereld samen komt.
Rusland had/heeft een reputatie met het vergiftigen van leiders/personen die niet het landsbelang dienen. Ik begin te snappen waarom Putin zich zo letterlijk afstandelijk houdt van andere mensen. Dat gaat niet om Corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Eergisteren hebben ze voor gestemd, na het lobbyen om de tekst te matigen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
In Kyiv gaat voor de tweede keer vanavond het luchtalarm af.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
Yaksa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:16:
In Kyiv gaat voor de tweede keer vanavond het luchtalarm af.
Bron:
Ik hoor alleen maar wind en autos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Prosac schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:04:
[...]

PR en door sancties zal samenwerken met Rusland ongetwijfeld een bodemloze put worden.
Dat bodemloze put zal wel meevallen met de hard stijgende gasprijzen en grote investeringen in LNG.
Het concern heeft onder meer een belang van 27,5 procent in een groot project voor vloeibaar gemaakt aardgas (lng) in het oosten van Rusland, genaamd Sakhalin-II. Dat project is eigendom van Gazprom. Vorig jaar verdiende Shell aan dit project alleen al 700 miljoen dollar, of circa 625 miljoen euro.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eli3l

Oekraïne biedt Russische soldaten 5.000.000 roebels en amnestie als ze zich overgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Geweervuur op de stream van Maidan Square goed hoorbaar, erg beangstigend. Die arme mensen wat een hel, hoop zo dat dit snel stopt.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Pagina: 1 ... 55 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid