De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.554 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Raketinslagen in Saltivka, Charkiv, vlakbij schoonouders en NAAST het flatgebouw waar een vriendin woont. Grote paniek momenteel, mensen gaan naar de kelders. Vooralsnog lijken er geen gebouwen te zijn geraakt.

Er is daar NIETS aan militaire activiteit. Het is een woonwijk, zonder enig strategisch belang. Oorlogsmisdaad.

:(

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 28-02-2022 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Klopt, maar mensen doen alsof de normale Russische soldaten daar voor kiezen en daar willen zijn.
Alsof ze een daadwerkelijk keuze hebben.

Ja, oke... die keuze hebben ze.
Of je vecht voor je moederland, of jij, je familie, en iedereen waarvan je houdt mag komen werken in een goelag, or erger.

Ik ben geen fan van Haga, maar hij heeft hier wel gewoon een punt.
Als je vuur met vuur bestrijdt, brandt iedereen zich eraan.

Natuurlijk zullen er wel Russische soldaten zijn die het met Putin eens zijn.
Net zoals in de tweede wereld oorlog er genoeg soldaten waren (SS, Nazi's, etc..) die het met Hitler eens waren.

Maar het overgrote deel zijn onschuldige mensen die geen keuze hebben.
En ik denk dat dat wel een klein beetje word vergeten in oorlogen zoals deze.

Heck, ik was gisteren op visite bij iemand die stond te lachen en juichen bij beelden van Russische soldaten die gewond/vermoord waren.

Nou wil ik niet klinken als een pro-Russisch persoon of dit goedpraten, absoluut niet.
Putin en zijn directe handlangers verdienen op te draaien voor de consequenties.

Ik wil alleen zeggen dat wapens sturen de situatie niet beter maakt.
Sorry maar met die instelling ga je een regime als dat van Rusland (en hun instelling) niet tegenhouden. Als jij geen wapens maar eiwitrepen gaat sturen dan valt Oekraine gewoon harder en sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Ik blijf het mooi vinden hoe het Duitse volk in alle crisissen van de afgelopen jaren zich zo empathisch opstellen en zich oprecht open lijken te stellen. Vind het een mooi gezicht, de beelden uit Keulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik lees dit nu pas, wow. Dit is dus wat ik gisteren bedoelde: wat lijkt het me vreselijk om een generaal van Poetin te zijn. Je kan alleen maar dingen fout doen en als dingen niet gaan zoals gepland, ben jij degene die opgeofferd wordt. À la onze vriend met de borstelige snor na WWII.

Gerasimov is ontzettend belangrijk geweest voor Poetin en heeft een grote rol gespeeld in de doctrine en bijbehorende werkwijzen die de afgelopen 15 zijn toegepast.
Misschien zien we hier een soortgelijk scenario als bij Hitler op einde WOII
Die man was ervan overtuigd dat alles beter was dan in werkelijkheid, maar dat kwam dan vooral omdat niemand hem wou tegenspreken en vertellen wat de echte realiteit was.
Ik kan me voorstellen dat dit hier nu misschien ook een beetje het geval is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
*knip* ad hominem

[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
RoD schreef op Monday 28 February 2022 @ 11:49:
Raketinslagen in Saltivka, Charkiv, vlakbij schoonouders en NAAST het flatgebouw waar een vriendin woont. Grote paniek momenteel, mensen gaan naar de kelders. Vooralsnog lijken er geen gebouwen te zijn geraakt.

Fuck man....sterkte. Wat lijkt me dat een drama, dat je schoonouders midden in die ellende zitten :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Klopt, maar mensen doen alsof de normale Russische soldaten daar voor kiezen en daar willen zijn.

Of je vecht voor je moederland, of jij, je familie, en iedereen waarvan je houdt mag komen werken in een goelag, or erger.

Net zoals in de tweede wereld oorlog er genoeg soldaten waren (SS, Nazi's, etc..) die het met Hitler eens waren.

Heck, ik was gisteren op visite bij iemand die stond te lachen en juichen bij beelden van Russische soldaten die gewond/vermoord waren.

Nou wil ik niet klinken als een pro-Russisch persoon of dit goedpraten, absoluut niet.
Putin en zijn directe handlangers verdienen op te draaien voor de consequenties.

Je kan jezelf niet verdedigen tegen een illegale invasie zonder wapens, en daarbij kan je moeilijk een invasiemacht tegenhouden zonder ze af te schieten? Die soldaten in Oekraïne die doen ook liever wat anders dan Russen doodschieten (denk ik).

Niks doen is Oekraïne totaal overleveren aan een tiran. Een vrij volk wordt dan gewoon gevangen gezet. Als we daar niks tegen doen, dan zal dat op termijn ook hier gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
simons schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:46:
De enige weg naar oplossing is in mijn ogen diplomatie, een pad wat nu gelukkig bewandeld gaat worden.
Dat is heel lang geprobeerd en kijk eens hoeveel Poetin zich er van aan getrokken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
De enige weg naar oplossing is in mijn ogen diplomatie, een pad wat nu gelukkig bewandeld gaat worden.
Onderhandelen met een geweer tegen je hoofd is niet écht diplomatie hè. Zeker niet als je kijkt naar de eisen die Rusland gesteld heeft.

Ik hoop uiteraard van ganzer harte dat hier ineens een vredesakkoord uit voortkomt maar dan zou je op zijn minst moeten beginnen (als Rusland zijnde) met een compleet staakt-het-vuren. Een akkoord dat afgesloten wordt onder de druk die Oekraïne nu heeft, is natuurlijk waardeloos.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:24
[...]

Wat denk je dat er in de afgelopen maanden (jaren) heeft plaatsgevonden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 12:10
Voor het eerste bekruipt me de gedachte "Het begint een beetje zielig te worden." over de russen, merk ik.

Eigenlijk is iedereen tegen ze, en alles gaat fout. De roebel stort in, hun leger stort in, de wereld kotst ze uit, ze hebben een relikwie uit het verleden als leider, die uit wanhoop en frustratie maar dreigt met nucleaire actie etc.
Het voelt meer en meer als een Kim Jung Un-achtig Noord-Korea, en minder en minder als een serieuze supermacht en wereldnatie waar we mee van doen hebben.

Ongelooflijk.

(En laten we ook die arme 18-jarige jongetjes niet vergeten die gewoon hun (dienst)plicht deden en onder valse voorwendselen (vredesmissie) UKR zijn ingestuurd. Het is domweg zielig.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 28-02-2022 11:55 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Werkelijk waar. De PVV vindt Oekrainers wel 'echte vluchtelingen', maar dan wel even in de buurlanden en niet bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18
TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
Werkelijk waar. De PVV vindt Oekrainers wel 'echte vluchtelingen', maar dan wel even in de buurlanden en niet bij ons.
Tja, zo kan ik ze ook echte vluchtelingen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:49:

Er is daar NIETS aan militaire activiteit. Het is een woonwijk, zonder enig strategisch belang. Oorlogsmisdaad.

Sterkte gewenst.

Heb je een verklaring waarom nou juist Charkiv het epicentrum lijkt te zijn van aanhoudende gevechten? Ik las ook iets dat Charkiv tijdens WWII een stronghold bleek te zijn die niet zomaar in te nemen was, maar las verder weinig verklaringen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog meer uit Charkiv:

Bij dat winkelcentrum heb ik vorig jaar nog rondgelopen. Zo bizar dit. Lijkt dus om clustermunitie te gaan. In een WOONWIJK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Allereerst, zwaar klote :(

Alleen begrijp ik niet waarom Rusland een woonwijk zou bombarderen. Ze hebben immers al beperkte capaciteiten en onderbroken aanvoerlijnen, waarom zou je de spullen die op de bestemming komen dan gebruiken om militair nutteloze zaken te vernielen?

Het volk en de mondiale opinie zal zich immers nog meer tegen je keren.

Zoiets zou je toch alleen doen uit frustratie of wraak? Maar als dat je overweging is dan kies je wel een doel wat impact maakt, niet een willekeurig flatgebouw wat je ook nog eens mist :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Sterkte gewenst.

Heb je een verklaring waarom nou juist Charkiv het epicentrum lijkt te zijn van aanhoudende gevechten? Ik las ook iets dat Charkiv tijdens WWII een stronghold bleek te zijn die niet zomaar in te nemen was, maar las verder weinig verklaringen.
Charkiv is de tweede stad van het land, dichtbij de grens, Russischtalig, ooit de hoofdstad van Oekraïne geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:36
TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
Dacht dat we hier arbeiders te kort kwamen? Lijkt me een win win situatie voor Nederland & de Oekrainers...

Alle politici die Rusland verdedigen vallen wat mij betreft nu VOLLEDIG door de mand. Wat er nou ook aan voorafgegaan is, het land wat begint de dreigen met kernwapens is wat mij betreft volledig af. Tot Putin is afgezet moeten de sancties wat mij betreft gewoon dreigen. Idem voor Wit Rusland, die wilde hond Lukashenko moet gecastreerd worden.

Dan kun je nog zo hard roepen over "ja maar Oekraïne ging bij de nato" of "ja Oekraïne ging bij de EU" of "ja de nato had beloofd dat ze dat niet zouden doen" of "ja maar Oekraïne deed niet lief tegen de seperatisten". BOEIEND. Je dreigt met nukes? Jij bent af.

Krijg ook steeds meer het gevoel dat er veel mensen zijn die maar het tegenovergestelde van de rest zeggen om slim over te komen of stemmen te verzamelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dr.lowtune schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:36:

Van Haga doet z'n best om te doen alsof hij niet op de loonlijst van Poetin staat, maar wat een zwak betoog zeg. Ook de PVV viel weer door de mand.
Ik lees hier de afgelopen dagen meermaals dat mensen als Wilders en Baudet op de 'loonlijst' van Poetin/Rusland staan, maar zijn hier bewijzen van? ik heb gegoogeld maar kom eigenlijk niets tegen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07

Freakie1NL

Grote Baas

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Dus jij laat je professionele relaties met collega's beïnvloeden door de mate waarop zij maatschappelijk geëngageerd zijn en hierin eventueel een andere mening zijn toegedaan dan jij. Frappant.
Frappant dat als je familie bent verloren door corona, je iemand die beweert dat het allemaal onzin wat minder serieus neemt?

Dan is dat dat maar frappant.

Laten we het overigens over Rusland houden, en de vraag eens omdraaien. Als jij nu merkt dat een collega geheel pro Russisch is (qua inval) zou je daar dan nog net zo makkelijk mee kunnen samenwerken als voor die opmerking?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Qwerty-273

Meukposter

TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:36:
Zelfs de Russiche collega's zijn niet blij met de Russische inval, maar goed die wonen dan ook niet meer in Rusland.
Om daar op in te haken, de Oekraïense, Belarussische en Russische collega's (die allen wonen in Polen) zitten met zijn allen op 1 lijn. Die veroordelen de invasie unaniem (er is natuurlijk ook een reden dat ze hun landen hebben verlaten).
Zelfs binnen onze bubbel van werk en connecties, de Russen in Rusland (in Moskou en Sint-Petersburg) spreken dezelfde afschuw uit over de invasie (dat zijn inderdaad wel Russen die veel contact hebben internationaal). Die geven ook aan dat zij de propaganda op de televisie/radio/krant al lang niet meer volgen. Dat zijn ook mensen die met bewondering spreken over Navalny en Nemtsov. Hoewel zij aangeven niet te weten wat de sancties voor effecten zullen hebben op hun eigen situatie, zijn ze er wel over eens dat er een omslag moet komen in hun eigen land.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 13:39
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Maar dat heeft hij zelf gecreëerd. Zijn plannen gaan verder dan de Oekraïne en hij heeft meermaals aangetoond dat hij niet te vertrouwen is.

Hij wil geen de-escalatie, en als wij hem opties gaan geven worden die gewoon misbruikt om zijn agenda door te zetten. Hij heeft ook geen reden om te descaleren, want hij kan zo nog wel even door gaan.
En dat hebben we met schade en schande al een keer meegemaakt. Ik vermoed ook dat dat een reden is dat we nu (pas) echt tegengas geven. Het wordt hier vrij accuraat uitgebeeld en zo heeft Putin zich tot nu toe ook exact gedragen:

YouTube: Wij zijn allemaal für de vrede | Welkom in de jaren 20 en 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:56
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:54:
Nog meer uit Charkiv:
[Twitter]
Bij dat winkelcentrum heb ik vorig jaar nog rondgelopen. Zo bizar dit. Lijkt dus om clustermunitie te gaan. In een WOONWIJK.
Was volgens mij al debunked dat het om clustermunitie ging:
https://twitter.com/Conflicts/status/1498236561816756224

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Chaoss schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Ik lees hier de afgelopen dagen meermaals dat mensen als Wilders en Baudet op de 'loonlijst' van Poetin/Rusland staan, maar zijn hier bewijzen van? ik heb gegoogeld maar kom eigenlijk niets tegen.
Paar dagen terug artikel in de NRC over de banden van Baudet met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
[...]

Niet loonlijst in letterlijke zin. Wel geld aangenomen. Tal van artikelen over geschreven. NRC afgelopen zaterdag nog.

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 28-02-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn poolse collega vertelde me net dat de onderhandelingen spaak is gelopen:

YouTube: Прямой эфир! Переговоры России и Украины в Беларуси

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Sorry maar met die instelling ga je een regime als dat van Rusland (en hun instelling) niet tegenhouden. Als jij geen wapens maar eiwitrepen gaat sturen dan valt Oekraine gewoon harder en sneller.
Dat zeg ik ook niet, uiteraard moet de vrijheid hebben om zichzelf te verdedigen.
Om hun eigen landen te verdedigen.

Oekranie heeft net zoveel recht om hun vrijheid te verdedigen als dat Afghanistan, Irak, Syrie en Vietnam hadden.
Alle vrijheid, punt.

Het enige wat ik probeer te zeggen is dat vuur met vuur bestrijden zelden de goede oplossing is.
Helemaal tegen iemand zo standvastig als een Putin en Rusland.
Op een gegeven moment zal er wel naar een diplomatieke oplossing gekeken moeten worden, en zolang er stenen naar elkaar blijven worden gegooid, zal dat alleen maar langer duren.

Maar, ik snap jouw punt ook wel.
Als je geen stenen heb om te gooien, heb je ook geen vrijheid meer om te verdedigen.

Een oorlog is uiteindelijk vol verkeerde beslissingen aan beiden kanten, het is alleen wachten op die ene juiste beslissing. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat zou wel erg snel zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

renegrunn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Niet loonlijst in letterlijke zin. Wel geld aangenomen. Tal van artikelen over geschreven. NRC afgelopen zaterdag nog.
Tijd voor nieuwe wet waarin politieke partijen volledige openheid moeten geven in hun financiën.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:31
Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Gezichtsverlies? Het is doodnormaal dat je vredesbesprekingen op neutraal terrein houdt. Alleen nu het luchtruim dicht is kun je Zwitserland lastig bereiken. Belarus is in dit conflict niet (meer) neutraal.
Belarus is al jaren niet meer neutraal, vandaar dat ik dat ook tussen aanhalingstekens plaatste met een stukje uitleg.

Voor vredesonderhandelingen wordt, naar mijn weten, altijd wel een uitzondering gemaakt. Als het nodig is dat mensen naar neutraal terrein reizen dan staan landen dat gewoon toe.

Poetin heeft vorige week ingezet op dat Zelensky maar naar het Kremlin moest komen. Op dat moment was iedereen nog overtuigd van een snelle overloping van de Oekraïne. Nu een week verder is de situatie totaal anders, hoewel Rusland op papier nog steeds oppermachtig is ontstaan er steeds meer barsten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Raketinslagen in Saltivka, Charkiv, vlakbij schoonouders en NAAST het flatgebouw waar een vriendin woont.
Er ligt wel meteen een rangeerterrein naast, en dat russische spul is "redelijk" accuraat, maar die grad raketten zijn niet echt lasergeleid.
Helaas zie ik ook steeds meer filmpjes en foto's voorbij komen waarop het lijkt dat er ook burgers en woongebieden het steeds zwaarder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dank, dat is goed om te weten. Relatief gezien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
[...]

Ze dragen allemaal een pak en een stropdas. Of een mantelpakje. Onder al die uiterlijke schijn zit meestal een hoop rottigheid dat met eigenbelang, drogredenen en valse beschuldigingen probeert om een punt te maken.

Reden voor mij om niet naar debat te kijken. Ik vind het tenenkrommend hoe slecht het verhaal van sommigen is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Klopt hij vertelde dat de onderhandelingen abrupt zijn gestopt nog voordat het begonnen was.
Exacte reden is onbekend.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Tijd voor nieuwe wet waarin politieke partijen volledige openheid moeten geven in hun financiën.
Ik denk dat als dat gebeurd dat we nog weinig politieke partijen overhebben naderhand. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
Voor het eerste bekruipt me de gedachte "Het begint een beetje zielig te worden." over de russen, merk ik.

Eigenlijk is iedereen tegen ze, en alles gaat fout. De roebel stort in, hun leger stort in, de wereld kotst ze uit, ze hebben een relikwie uit het verleden als leider, die uit wanhoop en frustratie maar dreigt met nucleaire actie etc.
Het voelt meer en meer als een Kim Jung Un-achtig Noord-Korea, en minder en minder als een serieuze supermacht en wereldnatie waar we mee van doen hebben.

Ongelooflijk.

(En laten we ook die arme 18-jarige jongetjes niet vergeten die gewoon hun (dienst)plicht deden en onder valse voorwendselen (vredesmissie) UKR zijn ingestuurd. Het is gewoonweg zielig.
Bizar he. Ik vind het tegelijkertijd ook lastig. Want waar gaat dit naartoe?

Ik hoop op een scenario met ene Poetin en een gaatje in een belangrijk lichaamsdeel voor cognitieve aansturing...

Die Russische soldaten is inderdaad ook gewoon treurig. Heb al meerdere Twitterberichten langs zien komen de afgelopen week waarbij er lacherig werd gereageerd op stilstaande tanks zonder brandstof en dergelijke, ik vind er weinig grappigs aan. Jonge knapen die nog op school horen te zitten en in het weekend in de kroeg... Verschrikkelijk.

De hele situatie is gewoon fucked up. Alleen maar verliezers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

Tijntje

Hello?!

[...]

*knip* artikel zit achter paywall, tegen policy om te plaatsen dus

Hier voor een hoop andere Europese *knip* politici
https://www.politico.eu/a...cois-fillon-viktor-orban/

[ Voor 35% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:06 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Charkiv is de tweede stad van het land, dichtbij de grens, Russischtalig, ooit de hoofdstad van Oekraïne geweest.
Het was in het begin van de Sovjet-Unie de hoofdstad van de oblast Oekraïne tijdens de Sovjet-Unie. Volgens Wikipedia van 1917 tot 1934: Wikipedia: Charkov

PS: Sterkte <3

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ongeacht het type munitie blijft het een aanval op een woonwijk, toch?

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

Herman

FP ProMod
[...]

Baudet is wel vrij zeker. Zie o.a.:
- https://www.bnnvara.nl/ze...naar-russische-betalingen

PVV zijn volgens mij voornamelijk vermoedens. Maar hiervan heb ik nooit bewijs gezien :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
Het was dan ook al evident dat het niet meer dan een poging was Oekraïne af te leiden. Op geen enkel moment is een Poetin serieus geïnteresseerd in overleg over vrede. Als hij vrede wil, kan hij eenvoudigweg zijn troepen terugtrekken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Ik snap niet waar je dit vandaan haalt, of op wie het betrekking heeft.

[...]

Je veegt het onder de mat door het te ontkennen en bronnen af te sluiten. Of het einde Putin wordt is de vraag. Alles hangt af van wat er nog gaat komen en hoe de rijke kliek erover denkt.
Dat was Poetin zijn argument toch om de Oekraine binnen te vallen? Word toch ook constant door Rusland herhaald dat ze daarom daar zijn?

Dus ja, wat ga je vertellen tegen de nabestaanden van die soldaat in Rusland? Of niets en hij is gewoon verdwenen of dat hij door de Nazi's waar tegen hij eervol gevochten heeft vermoord is.

Dat zijn lichaam daarna gewoon in de over gegooid is zonder blikken of blozen (zoals de Nazis deden in de kampen) word er natuurlijk niet bij verteld.

En hoe veeg je dat dan onder de mat in eigen land? Er zijn ineens duizenden mensen waar niets meer van gehoord word? Dat werkt bij kleinere aantallen zoals politieke tegenstanders, maar je hebt het nu over mensen waarvan men weet dat ze in het leger zaten en je vast wel kon raden dat ze naar de Oekraïne verscheept zijn die ineens weg zijn. Dat schept denk ik wel wat onvrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CrazyOne schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Er ligt wel meteen een rangeerterrein naast, en dat russische spul is "redelijk" accuraat, maar die grad raketten zijn niet echt lasergeleid.
Helaas zie ik ook steeds meer filmpjes en foto's voorbij komen waarop het lijkt dat er ook burgers en woongebieden het steeds zwaarder krijgen.
Waar is dat rangeerterrein dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
[...]

Baudet heeft gezegd dat Putin een `prachtvent` is. Dit is in het verkeerde keelgat geschoten bij onder andere een aantal van zijn prominente partijleden.

Over Wilders kan ik verder weinig controversieels vinden. Met uitzondering van de vluchtelingen uitspraak, zoals hierboven. Maar IMHO is dat met name z'n partijretoriek. Ik denk dat hij vooral de bui ziet hangen dat behalve de standaard asielzoekersinstroom er nu ook nog vluchtende Oekraïners bijkomen. Dat is dan makkelijk punten pakken in combinatie met zijn "Nederland is al vol." uitspraak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kremlin communiceert dat Rusland alle westerse sancties wel kan bolwerken. Boodschap lijkt me duidelijk. Er wordt geen duimbreed toegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 26-09 13:39
Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Allereerst, zwaar klote :(

Alleen begrijp ik niet waarom Rusland een woonwijk zou bombarderen. Ze hebben immers al beperkte capaciteiten en onderbroken aanvoerlijnen, waarom zou je de spullen die op de bestemming komen dan gebruiken om militair nutteloze zaken te vernielen?

Het volk en de mondiale opinie zal zich immers nog meer tegen je keren.

Zoiets zou je toch alleen doen uit frustratie of wraak? Maar als dat je overweging is dan kies je wel een doel wat impact maakt, niet een willekeurig flatgebouw wat je ook nog eens mist :?
Denk Rotterdam in WW2. Verzet breken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 22:04
Die link laat niets zien, alleen maar dat de pers de kamer uitgebonjourd wordt. Lijkt eerder op het begin, dan het eind van onderhandelingen.

Wat de voorzitter zegt aan het begin durf ik niet te zeggen. Mijn Russisch houdt op bij bier bestellen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28
Even voor de totale leken hier, wat is het dan wel?
Lijkt ook niets uit de lucht te komen aangezien je geen 'rookstrepen' ziet? :?
Waarschijnlijk onwerkelijke overeenkomsten vanuit Rusland? Dan ben je snel uitgepraat inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 24-09 21:28
*knip* dit is geen helpdesktopic

[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Klopt hij vertelde dat de onderhandelingen abrupt zijn gestopt nog voordat het begonnen was.
Exacte reden is onbekend.
De novichok was aangebracht, de bakens geplaatst. Ik zou heel voorzichtig zijn...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Dank, dat is goed om te weten. Relatief gezien dan.
Neemt niet weg dat die MLRS systemen ook cluster munitie kunnen gebruiken. In dit geval lijkt het echter niet om cluster munitie te gaan. Er zijn wel genoeg andere beelden op twitter die het veelvuldige gebruik van cluster munitie bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat als dat gebeurd dat we nog weinig politieke partijen overhebben naderhand. :+
hoho... ik zeg vooralsnog openheid. Ik heb nog niks gezegd dat bepaalde betalingen niet mogen. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:00:
Kremlin communiceert dat Rusland alle westerse sancties wel kan bolwerken. Boodschap lijkt me duidelijk. Er wordt geen duimbreed toegegeven.
[Twitter]
Zelf neem ik de berichten vanuit het Kremlin met een kilootje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:00:
Waar is dat rangeerterrein dan?
https://www.google.nl/map...68966,1023m/data=!3m1!1e3 Of is dat een rangeerterrein van trams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 02:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Het was dan ook al evident dat het niet meer dan een poging was Oekraïne af te leiden. Op geen enkel moment is een Poetin serieus geïnteresseerd in overleg over vrede. Als hij vrede wil, kan hij eenvoudigweg zijn troepen terugtrekken.
Het enige is waarschijnlijk dit "gesprek" misbruiken voor interne propaganda. Iets in de trant van "ja Oekraine wilde dit of dat niet" En daarmee een extra reden hebben om het land aan te blijven vallen. :/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Chaoss schreef op Monday 28 February 2022 @ 11:56:
[...]

Zembla heeft hier geloof ik een documentaire over gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Ik heb hun bankafschriften niet, op die manier kan ik het inderdaad niet hard maken. Wel is het opmerkelijk hoe ze het voor Rusland opnemen, waarom? Qui Bono?

Overigens, als je hebt gegoogeld ben je deze vast ook tegen gekomen:
https://www.nrc.nl/nieuws...t-te-onderzoeken-a4094779

Evenals de andere berichten waaruit je wel zou kunnen concluderen dat er "iets" is.
https://eenvandaag.avrotr...itieke-invloed-in-europa/
https://eenvandaag.avrotr...per-en-minder-naief-zijn/
https://www.bnnvara.nl/ze...naar-russische-betalingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
-

[ Voor 100% gewijzigd door Jedi_Pimp op 28-02-2022 12:04 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Freakie1NL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:56:

Laten we het overigens over Rusland houden, en de vraag eens omdraaien. Als jij nu merkt dat een collega geheel pro Russisch is (qua inval) zou je daar dan nog net zo makkelijk mee kunnen samenwerken als voor die opmerking?
Jazeker, ik kan dat vrij gemakkelijk loskoppelen van elkaar. Misschien komt dat door de aard van mijn werk (ik werk bij klanten) :) .

Ontopic:

Onbevestigd maar een RT van een betrouwbare Twitter handle (Michael Horowitz), een video van een flink Belarussisch convooi aan de Oekraïens/Belarussische grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:41
CrazyOne schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Ziet er meer uit als een "parkeerplaats" voor trolleybussen of trams oud; geen goederentreinen. (sowieso, een rangeer terrein in een woonwijk lijkt me bijzonder)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33
[Twitter]
Tja lag voor de hand dat hij dat zou zeggen anders breekt meteen de pleuris uit. Laten we over een weekje eens kijken hoe het loopt in Rusland. De eerste bank runs zijn al een feit en de roebel heeft ook al fors ingeleverd.

Dit soort sancties heeft ook wel even tijd nodig om in te werken; er zijn nog reserves die eerst opgebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01
Trams en ligt 2km van het winkelcentrum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G93-vgqsmQyvp_yTMTBq3u0tBTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVS3nlAZREVMgirJqPdjbKr5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Rub147 op 28-02-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Nat-Water schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Nu.nl is de enige die het meldt en die verzorgt ook nieuws bij sommige radiozenders, zoals Q music waar Articwolf op doelt. Is dezelfde bron dus.. Geen enkel ander groot medium heeft dit gebracht. Dus óf nu.nl heeft een dikke primeur tov de hele wereld, óf hun info klopt niet.

Alle andere media zeggen dat de minister van cultuur Vladimir Medinsky het hoofd van de delegatie is.
Hij is er niet bij. Nu.nl heeft zojuist rectificatie geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Neemt niet weg dat die MLRS systemen ook cluster munitie kunnen gebruiken. In dit geval lijkt het echter niet om cluster munitie te gaan. Er zijn wel genoeg andere beelden op twitter die het veelvuldige gebruik van cluster munitie bevestigen.
Ik begin toch weer te twijfelen nu door comments op twitter. Laten we afwachten op bronnen zoals Bellingcat.

Maar het doet er natuurlijk niet toe of het wel of niet cluster munitie is. Het gaat er om dat een woongebied gebombardeerd word, zoals de afgelopen dagen steeds meer en meer gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Uiteraard gaan ze niet zeggen dat de sancties hun in problemen brengt maar stiekem zullen ze het echt wel voelen.
Inmiddels is de Roebel -30% en gaat de Russische bevolking een hoge inflatie tegemoet.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Gister bij Nieuwsuur gaf die ex-generaal daar aan, dat deze plaats strategisch significant is voor Rusland om zo het oosten van Oekraïne af te kunnen sluiten.

Als ze vanaf Charkiv naar het zuiden kunnen doorstoten en vanuit de Krim noordwaarts, zou Rusland een aanzienlijk deel van Oekraïnse strijdkrachten af kunnen snijden van de rest van Oekraïne. Alles ten oosten van de grote rivier die daar loopt (ben de naam even kwijt).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 25-09 19:24

GG85

.......

simons schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Oorlog beantwoorden met nog meer oorlog is nooit een goed antwoord geweest, zeker niet met iemand die 6k kernkoppen onder een knop heeft.
Prima verhaal van Van Haga dus. Bovendien de suggestie dat hij op de loonlijst van Poetin staat is onbewezen.
Ofwel iedereen kan overal mee wegkomen want wij grijpen nooit in?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:00

DevWouter

Creator of Todo2d.com

*knip* onnodig neerbuigend

Allereerst lees wat Brent in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en o..." schrijft, het liefst een paar keer, het is oprecht goed. Het geeft je de basis (als je die al niet had) om de rest van mijn post te begrijpen. Het is echt goed.

Mijn focus zal op de komende 72 uur zijn.

De partijen zijn elkaar nu nog aan het bevechten. De eerst volgende stap is dan staak het vuren. Oekraïne heeft belang bij het staak het vuren, maar Rusland niet. Dit omdat Oekraïne materiaal aangeleverd krijgt en zich kan organisatie kan introduceren. Rusland heeft geen belang bij staak het vuren, op één ding na...

Rusland zal alleen akkoord gaan met staak het vuren wanneer zij een garantie hebben dat Oekraïne zich niet kan versterken. De meeste simpele methode is om de wil van het volk te breken. Een volk dat geen eten krijgt kan niet vechten. Dus ga er maar van uit dat vlak voor het staken er nog een paar bruggen onnodig opgeblazen worden en dat ze letterlijk in de weg gaan staan zodat voedselpakketen een omweg moeten maken. Simpel gezegd: Vooraf gaand aan een eventueel staak het vuren zullen er nog aantal oorlogsmisdaden gaan plaats vinden.

China is ook een speler die je in de gaten moet houden. Niet alleen kopen ze het graan in, maar ze zijn ook bezig om de russische belangen te masseren. Echter die berichten zullen uiteindelijk vooral met een omweg naar binnen komen. Bijvoorbeeld via de zuidas, waar Nederlanders Handelaars met Roebels of Renmibi in hun ogen naar de beursprijzen kijken. Zie ook spartacusNLD in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en o..." en dat is nog "redelijk".

Het idee dat het westen SWIFT hersteld als gevolg van de onderhandeling met Oekraïne is idioot. Het westen is niet betrokken bij de onderhandelingen. Daar kunnen geen afspraken mee gemaakt worden en Oekraïne heeft niks over het westen te zeggen. Nee, als het westen dat herstelt dan komt dat verzoek vooral vanuit de Zuidas, London en NY. Buiten het zicht van de media en toezichthouders zoals men al jaren doet.

Op macro schaal is het westen dan ook al lang betrokken in een economisch oorlog. Die, los van het twijfelend begin, nu toch vol doorgezet wordt. De militaire oorlog zal dan ook niet bepalen waar we over een jaar zijn tenzij Putin bereid is om de economische oorlog met militaire middelen te bestrijden. Echter die kan Putin nooit winnen en als die begint dan zal China zich tegen hem keren. Zij hebben namelijk veel westerse belangen, hoewel ze die al een paar jaar aan het afbouwen zijn.

De ergste fout is dat men van mening is dat "Rusland aan het winnen/verliezen is". Dit terwijl de eindstand al lang bekend is: Rusland heeft al verloren. Over de hele wereld is men wakker aan het worden. De honden zijn wakker en alert, de baasjes zijn uit bed geblaft. Het sluimeren is dan ook voorbij. Zelfs in de best case scenario voor Rusland dan heeft Rusland verloren. Men zal het Kremlin niet meer vertrouwen. Elke keer zal Rusland zich moeten bewijzen. Elk gram goodwill dat ze hadden is compleet verdampt. Dat kost generaties om te herstellen. De koude oorlog op economisch gebied is dan eigenlijk ook een feit.

Daarom bewoog China ook de laatste 24 uur zo vreemd, van niet-naar-wel-naar-niet voor sancties te zijn. Zij zijn al bezig met onze geschiedenis boeken. De top wilt een scenario gaan waarbij Rusland fysiek wint, maar dat de littekens minimaal zijn. Zij willen geen generatie in het westen die opgroeit met aversie voor hun denkbeelden. Hun backupplan is om "Rusland=altijd fout" te maken om te voorkomen dat we "autocratie=altijd fout" gaan denken.

Verder wordt deze week relatief saai, misschien vanaf woensdag dat er weer echt iets intressants gebruikt. De media zal de focus steeds meer verplaatsen naar de trauma's zodat mensen het nieuws blijven snacken.

*knip* onnodig sneren

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:26 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Denk Rotterdam in WW2. Verzet breken.
Rotterdam was raak en massaal, daar kan ik deze flodders maar moeilijk mee vergelijken.

Ik denk dat @CrazyOne met zijn rangeerterrein wel eens gelijk kan hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Werk bij een grote multinational en heb bij mijn manager al aangegeven dat ik vanuit persoonlijke opvatting momenteel mijn hulp aan Russische collega's en bedrijven staak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 22:04
renegrunn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Hij is er niet bij. Nu.nl heeft zojuist rectificatie geplaatst.
Je meent het.

Nat-Water in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"
Kazu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:05:
[...]

NOS is hier nog goed bereikbaar. Sluit niet een DDOS uit, natuurlijk.
De Liveblog lag er 5 minuten uit (net zoals gisteren). Is nu weer bereikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 28-02-2022 12:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Zembla heeft hier geloof ik een documentaire over gemaakt.
Heb je een link?

In het geval dat dit waar is zou dat nog wel eens kunnen betekenen dat Thierry Baudet staatsgevaarlijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
[Twitter]
tja wat had je dan gedacht. Dat ze gingen zeggen dat het hun pijn doet?
Elke dag, elk uur, elke minuut wegen die sancties harder en harder door.
Dat lijdt geen twijfel, je mag die impact van die sancties echt niet onderschatten.
Tuurlijk, ze zullen het nog een tijdje kunnen uitzingen, maar zelfs als Rusland Oekraine kan bezetten(voorzover zoiets al kan) maar dit gaat nog lang nazinderen.
De enige die dit conflicht had kunnen voorkomen, was China maar ja, die zijn al even onbetrouwbaar als Rusland zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:15
lithoijen schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:01:
De NOS laad hier niet meer zowel via het bedrijfsnetwerk als via 4g gaat er iets mis. Meer mensen met dit probleem en zouden onze nieuwssites nu ook worden gedossed?
502 ERROR

The request could not be satisfied.

CloudFront wasn't able to connect to the origin. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.
Zal wel een DDOS zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tramdepot inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Heb je een link?

In het geval dat dit waar is zou dat nog wel eens kunnen betekenen dat Thierry Baudet staatsgevaarlijk is.
dr.lowtune in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"

/schaamteloze zelfpromotie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Tijntje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:00:
[...]

[mbr]*knip* artikel zit achter paywall, tegen policy om te plaatsen dus[/mbr]

Hier voor een hoop andere Europese [mbr]*knip* politici[/mbr]
https://www.politico.eu/a...cois-fillon-viktor-orban/
Serieus een goede bron die aangeeft wat de banden zijn met Baudet wordt verwijderd omdat het een paywal is,

Zo dan: https://www.google.com/se...+Baudet+te+onderzoeken%22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:28
dr.lowtune schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Ik heb hun bankafschriften niet, op die manier kan ik het inderdaad niet hard maken. Wel is het opmerkelijk hoe ze het voor Rusland opnemen, waarom? Qui Bono?

Overigens, als je hebt gegoogeld ben je deze vast ook tegen gekomen:
https://www.nrc.nl/nieuws...t-te-onderzoeken-a4094779

Evenals de andere berichten waaruit je wel zou kunnen concluderen dat er "iets" is.
https://eenvandaag.avrotr...itieke-invloed-in-europa/
https://eenvandaag.avrotr...per-en-minder-naief-zijn/
https://www.bnnvara.nl/ze...naar-russische-betalingen
Ik meen ook dat FTM hier weleens iets over heeft geschreven, weet echter niet meer waar precies. Als je wil graven: https://www.ftm.nl/tag/thierry-baudet

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
In dat geval, mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
oldgrumpy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:07:
[...]

tja wat had je dan gedacht. Dat ze gingen zeggen dat het hun pijn doet?
Elke dag, elk uur, elke minuut wegen die sancties harder en harder door.
Dat lijdt geen twijfel, je mag die impact van die sancties echt niet onderschatten.
Tuurlijk, ze zullen het nog een tijdje kunnen uitzingen, maar zelfs als Rusland Oekraine kan bezetten(voorzover zoiets al kan) maar dit gaat nog lang nazinderen.
De enige die dit conflicht had kunnen voorkomen, was China maar ja, die zijn al even onbetrouwbaar als Rusland zelf
Sowieso, eerst harde taal spreken en flink dreigen en dan het weglachen. Verkeerde volgorde volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
Klaver spreekt zich actief uit tegen de inmenging van de Russen in het parlement via FvD en de PVV. Volgens mij riep hij ook op om donaties uit dat soort landen te verbieden, maar dat hoorde ik nét niet goed genoeg.

Niet goed gehoord dus, nu op NOS.nl
GroenLinks: PVV en Forum uitsluiten van veiligheidsbriefings over Oekraïne

De PVV en Forum voor Democratie moeten uitgesloten worden als het kabinet de Tweede Kamer vertrouwelijk gaat informeren over de veiligheidssituatie in Oekraïne. Dat voorstel heeft GroenLinks-leider Jesse Klaver gedaan in het Kamerdebat.

Forum heeft begrip voor de inval van de Russen in Oekraïne en de PVV vindt dat er geen sancties moeten worden ingesteld tegen het regime van Poetin. Volgens Klaver vormen ze daarmee een veiligheidsrisico.

Hij wil ook een onderzoek naar de (financiële) banden van Nederlandse politieke partijen en politici met Rusland.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59758177

[ Voor 66% gewijzigd door CurlyMo op 28-02-2022 13:33 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 25-09 19:24

GG85

.......

[...]

Wapens sturen is een noodzakelijk kwaad. Als niemand Ukraine helpt zit daar over een week een pro-Russische regering en kom Putin weg met deze actie.
Ukraine is deel van Europa, is een democratie en is goed bezig om te 'verwesteren'. Daarom is het zaak om als "het westen" eenduidig te laten zien dat dit niet ok is.
Als je niets doet walst Rusland (en China) over alles en iedereen heen en we zijn het er hopelijk over eens dat wij het hier beter hebben dan iemand in Rusland of China.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Zelf neem ik de berichten vanuit het Kremlin met een kilootje zout.
Tja, het is de boodschap, maar inderdaad, het Kremlin staat ook erom bekend om soms vijf verschillende signalen te geven via tien verschillende kanalen. Dit bericht kan je zowel zien voor interne consumptie (volk geruststellen) als extern (we hebben de tijd, je kan ons niet dwingen). Als het narratief gaat schuiven richting 'het westen maakt ons kapot' dan wordt het spel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mensen in Charkiv krijgen nu te horen dat ze vanaf 4 uur niet meer buiten mogen komen. Avondklok vergelijkbaar met Kyiv dus.

Veel gevechten in Charkiv. Ook meldingen van kapotte appartementen in het centrum.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 28-02-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een woordvoerder van het Kremlin over de zware sancties:
Poetin concentreert zich op de economie na de "zware" westerse sancties

De Russische president Vladimir Poetin werkt maandag aan het economisch antwoord op de "zware" economische sancties die Rusland zijn opgelegd na de invasie in Oekraïne, zo heeft het Kremlin bekendgemaakt.

"De president blijft in het Kremlin werken, vandaag rond economische zaken", zei tegen journalisten zijn woordvoerder Dmitri Peskov, vaststellend dat de "economische realiteit is veranderd" vanwege de westerse strafmaatregelen.

Volgens Peskov zal het staatshoofd in de namiddag premier Michail Misjoestin, minister van Financiën Anton Siloeanov, voorzitster Elvira Nabioellina van de centrale bank en ceo Guerman Gref van Sberbank, de belangrijkste bank van het land, ontvangen;

Peskov erkende dat de westerse sancties "zwaar" en "problematisch" zijn. Hij verzekerde niettemin dat Rusland "de nodige capaciteiten heeft om de schade te compenseren".

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:31
Cobb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Wat was zijn verhaal dan?
O.a. dat de EU/Nato to little, to late waren met de maatregelen. Helemaal gezien het feit dat men de troepenopbouw al ver van te voren kon zien aankomen.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:14:
Een woordvoerder van het Kremlin over de zware sancties:

[...]
Dat klinkt een beetje als excuus om links en rechts wat tijd te winnen. "Back to the drawing board!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:11
DevWouter schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:06:
Hier wat handvaten voor degene die oprecht intresse hebben. Het is niet bedoeld voor klanten van de snackbar. Die hebben hier toch niks te zoeken en kunnen beter de kroeg ingaan waar ze TV-drama's kunnen bespreken.

Allereerst lees wat Brent in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en o..." schrijft, het liefst een paar keer, het is oprecht goed. Het geeft je de basis (als je die al niet had) om de rest van mijn post te begrijpen. Het is echt goed.

De partijen zijn elkaar nu nog aan het bevechten. De eerst volgende stap is dan staak het vuren. Oekraïne heeft belang bij het staak het vuren, maar Rusland niet. Dit omdat Oekraïne materiaal aangeleverd krijgt en zich kan organisatie kan introduceren. Rusland heeft geen belang bij staak het vuren, op één ding na...

Rusland zal alleen akkoord gaan met staak het vuren wanneer zij een garantie hebben dat Oekraïne zich niet kan versterken. De meeste simpele methode is om de wil van het volk te breken. Een volk dat geen eten krijgt kan niet vechten. Dus ga er maar van uit dat vlak voor het staken er nog een paar bruggen onnodig opgeblazen worden en dat ze letterlijk in de weg gaan staan zodat voedselpakketen een omweg moeten maken. Simpel gezegd: Vooraf gaand aan een eventueel staak het vuren zullen er nog aantal oorlogsmisdaden gaan plaats vinden.

China is ook een speler die je in de gaten moet houden. Niet alleen kopen ze het graan in, maar ze zijn ook bezig om de russische belangen te masseren. Echter die berichten zullen uiteindelijk vooral met een omweg naar binnen komen. Bijvoorbeeld via de zuidas, waar Nederlanders Handelaars met Roebels of Renmibi in hun ogen naar de beursprijzen kijken. Zie ook spartacusNLD in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en o..." en dat is nog "redelijk".

De ergste fout is dat men van mening is dat "Rusland aan het winnen/verliezen is". Dit terwijl de eindstand al lang bekend is: Rusland heeft al verloren. Over de hele wereld is men wakker aan het worden. De honden zijn wakker en alert, de baasjes zijn uit bed geblaft. Het sluimeren is dan ook voorbij. Zelfs in de best case scenario voor Rusland dan heeft Rusland verloren. Men zal het Kremlin niet meer vertrouwen. Elke keer zal Rusland zich moeten bewijzen. Elk gram goodwill dat ze hadden is compleet verdampt. Dat kost generaties om te herstellen. De koude oorlog op economisch gebied is dan eigenlijk ook een feit.
Het denken in winst/verlies is ook maar beperkt zinvol t.a.v. Oekraïne. Duidelijk is dat Rusland zichzelf behoorlijk in de voet heeft geschoten. Maar gegeven dit plotselinge geopolitieke verlies wat is nu de beste strategie voor Rusland mbt Oekraïne vanuit Poetin”s perspectief? Het beëindigen van de oorlog maakt het opgelopen verlies niet goed. In stand houden van de oorlog geeft enige internationale positie en onderhandelingsruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Nog steeds is een overgrote meerderheid van de Oekraïners vóór het beleid van Zelensky, tevens gelooft het meerendeel dat de invasie zal mislukken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In het kader van Oekraïense boeren die Russische militaire voertuigen wegslepen, hier is er weer eentje. En deze lijkt me duidelijker:
[Twitter: https://twitter.com/Kyruer/status/1498253696492347393]

Nog een (zonder trekker):

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 28-02-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 10:40

unclero

MB EQA ftw \o/

Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:15:
[Twitter]
De incompetentie van het Russische leger is inderdaad bizar te noemen.
Als ze van hun maatjes door hebben gekregen dat zulke wagens sitting ducks zijn voor drones, zou ik ook niet blijven zitten.

Nog even afgezien dat er nogal brandstoftekorten zijn. Of die veroorzaakt zijn door lange aanvoerlijnen of doordat men ze simpelweg net genoeg brandstof heeft gegeven om bij het front te komen (en geen druppel meer, om te voorkomen dat ze ideeën krijgen en ergens anders naartoe rijden), durf ik zo niet te zeggen. Ik vermoed een combinatie van beiden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
DevWouter schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:06:
*knip* onnodig neerbuigend

Het idee dat het westen SWIFT hersteld als gevolg van de onderhandeling met Oekraïne is idioot. Het westen is niet betrokken bij de onderhandelingen. Daar kunnen geen afspraken mee gemaakt worden en Oekraïne heeft niks over het westen te zeggen. Nee, als het westen dat herstelt dan komt dat verzoek vooral vanuit de Zuidas, London en NY. Buiten het zicht van de media en toezichthouders zoals men al jaren doet.

Op macro schaal is het westen dan ook al lang betrokken in een economisch oorlog. Die, los van het twijfelend begin, nu toch vol doorgezet wordt. De militaire oorlog zal dan ook niet bepalen waar we over een jaar zijn tenzij Putin bereid is om de economische oorlog met militaire middelen te bestrijden. Echter die kan Putin nooit winnen en als die begint dan zal China zich tegen hem keren. Zij hebben namelijk veel westerse belangen, hoewel ze die al een paar jaar aan het afbouwen zijn.

Daarom bewoog China ook de laatste 24 uur zo vreemd, van niet-naar-wel-naar-niet voor sancties te zijn. Zij zijn al bezig met onze geschiedenis boeken. De top wilt een scenario gaan waarbij Rusland fysiek wint, maar dat de littekens minimaal zijn. Zij willen geen generatie in het westen die opgroeit met aversie voor hun denkbeelden. Hun backupplan is om "Rusland=altijd fout" te maken om te voorkomen dat we "autocratie=altijd fout" gaan denken.

Verder wordt deze week relatief saai, misschien vanaf woensdag dat er weer echt iets intressants gebruikt. De media zal de focus steeds meer verplaatsen naar de trauma's zodat mensen het nieuws blijven snacken.

*knip* onnodig sneren
Hou er ook rekening mee dat het China niet alleen om de buitenwereld gaat maar ook om de wereld in hun eigen land. Als ze zich tegen Rusland gaan keren, hoe gaan ze het dan met Taiwan doen? Beetje lastig verkopen dat militaire interventie van Rusland slecht is en die van hunzelf wel goed.

Dus ja, China zal zich op dit moment van alles afwezig proberen te houden, zal in het 'geheim' natuurlijk voordeel proberen te halen uit deze situatie en hopen dat nadat de 'wind weer gaat liggen' iedereen weer op de oude voet doorgaat met wat Virtuozzo al vaak uit heeft gelegd met de machtspolitiek en elite capture, zodat er weer ruimte wordt geboden aan het narratief van China.

Kritisch omkeerpunt dit in de EU/VS, hopelijk dat het zich doorzet en dat ook bijvoorbeeld in de Nederlandse politiek het huidige kabinet maar snel valt en we mensen van de niet machtspolitieke school aan de macht krijgen. Pas dan komen we echt vooruit in plaats van uitstel van executie en kan China ook steeds minder.

[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Sup4rdurt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:15:
[...]

O.a. dat de EU/Nato to little, to late waren met de maatregelen. Helemaal gezien het feit dat men de troepenopbouw al ver van te voren kon zien aankomen.
Ik ken het hele verhaal van Kuzu niet maar opvallend is dit wel
Voor deze oorlog was Rusland de PR campagne aan het winnen in het westen. Zelfs in Hollywood werden de Russen meer en meer verheerlijkt de afgelopen jaren Er zou totaal geen draagvlak zijn geweest voor eerder genomen maatregelen (zelfs niet de afbouw van het goedkope Russische gas). Nagenoeg alle maatregelen zouden koren op de molen geweest zijn voor heel veel rechtse politici in Europa met een zwakker Europa als gevolg.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Yamotek heb je hier dan een alternatief voor? Ik zie geen serieusheid in geen van de partijen.
Kritisch omkeerpunt dit in de EU/VS, hopelijk dat het zich doorzet en dat ook bijvoorbeeld in de Nederlandse politiek het huidige kabinet maar snel valt en we mensen van de niet machtspolitieke school aan de macht krijgen. Pas dan komen we echt vooruit in plaats van uitstel van executie en kan China ook steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:00

DevWouter

Creator of Todo2d.com

HEY_DUDE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Het denken in winst/verlies is ook maar beperkt zinvol t.a.v. Oekraïne. Duidelijk is dat Rusland zichzelf behoorlijk in de voet heeft geschoten. Maar gegeven dit plotselinge geopolitieke verlies wat is nu de beste strategie voor Rusland mbt Oekraïne vanuit Poetin”s perspectief? Het beëindigen van de oorlog maakt het opgelopen verlies niet goed. In stand houden van de oorlog geeft enige internationale positie en onderhandelingsruimte.
Simpel, die is er niet. Hij zal voor een lose-lose scenario gaan waarbij de andere partij meer verloren heeft dan hij. Oekraïne is nu niet meer intressant. Dat is nu een snack, geen maaltijd meer. Het is de stap daarna die belangerijk zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:31 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:19:
Nog steeds is een overgrote meerderheid van de Oekraïners vóór het beleid van Zelensky, tevens gelooft het meerendeel dat de invasie zal mislukken.

[Twitter]
Ik kan het me niet voorstellen, Putin en opgeven? Ik verwacht dat 'ie het goeie spul achter de hand houdt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:24:
@Yamotek heb je hier dan een alternatief voor? Ik zie geen serieusheid in geen van de partijen.

[...]
Zou bij interesse vooral dit topic volgen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2108024

Topic over de Nederlandse landelijke politiek in 2022. Ik ga verder geen uitspraken doen over wat mijn mening is omdat het dan wat meer offtopic gaat met wat er hier besproken wordt.
Pagina: 1 ... 45 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid