De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.551 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:15:
[Twitter]
De incompetentie van het Russische leger is inderdaad bizar te noemen.
Kan het Oekraïnse leger daar zomaar mee wegrijden of heb je een sleutel oid nodig?

Sowieso zal het ding wel geen brandstof meer hebben ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:21:
*knip* fake bericht zover bekend
Dit is wel heel triest zeg. Geld is duidelijk niet bij het leger daar terechtgekomen. Lijkt wel Koude Oorlog spul.

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:45 ]

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:13
Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:13:
[Twitter]

Zou de dictator van Belarus ook toegang hebben tot deze nukes en op eigen houtje iets kunnen doen?
Loekasjenko mag geen eigen wil hebben ;)
Het is gewoon Putin in een Loekasjenko pak.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Dank, hier dus.

[...]

De lijst is dus geheel afhankelijk van de mensen die foto's of filmpjes maken en publiceren. Er is vast veel animo in een bezet land om de verliezen van bezetters te benadrukken, de eigen verliezen iets minder.

Ik zie dus ook niet in wat voor conclusie je kan verbinden aan deze verzameling scrapmetal die op die pagina is verzameld, ik heb geen idee of het veel of weinig is en of het kwalitatief ook iets voorstelde.
Het is wat het is, een incomplete lijst, die zo zorgvuldig mogelijk is samengesteld uit openbare bronnen. Veel meer kan er niet gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
renegrunn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Klinkt niet cru. Dit zou in mijn ogen ook niet het juiste zijn. Hier zijn (niet voor niets) jarenlange procedures voor, en zal het land aan tal van voorwaarden moeten voldoen.

Ja alles wat in onze macht ligt doen om de mensen in Oekraïne te beschermen,. Lidmaatschap veranderd daar nu niets aan, en zal rustig moeten worden bekeken.
Ik hoorde Arend-Jan Boekestijn en Rob de Wijk zeggen dat er afspraken in de EU verdragen bestaan die de facto neerkomen op een Navo artikel-5 situatie, maar ik kan daar niet zoveel over vinden. Ik denk dat ze een vrij brede interpretatie van het Lissabonverdrag hanteren en dan concluderen dat steun leveren aan lidstaat ook militair kan, ofzo.

edit: zie posts hieronder met link naar artikel

In dat kader kan je stellen dat lid worden van de EU wel degelijk implicaties heeft op een situatie van oorlog. Ik ben het verder met je eens dat Oekraïne niet voor niets géén lid is van de EU, i.e. er is daar nog veel te verbeteren om in aanmerking te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 28-02-2022 11:27 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:24

marapuru

db.

The Outlaw schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:22:
[...]
Dit is wel heel triest zeg. Geld is duidelijk niet bij het leger daar terechtgekomen. Lijkt wel Koude Oorlog spul.
Dit kan net zo goed een rijtje geparkeerde vrachtwagens zijn waar iemand een Z op heeft geplaatst. Komt niet van een betrouwbare bron dus lijkt me prima om deze op de tijdelijke 'ignore' lijst te plaatsen.

offtopic:
Los daarvan is het natuurlijk wel grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Als het echt is kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat ze wat spul ingepikt hebben onderweg omdat hun materieel defect is geraakt (al dan niet door een aanval).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:19:
[...]

In een kamertje met Putin gaan zitten lijkt mij ook niet echt het meest productieve optie. Hem in de ogen moeten kijken zal nogal wat emotie opwekken en dan maak je van daar uit keuzes.

Dan zit je daar tegenover die laffe hond die van alles bij elkaar liegt en je verteld dat hij jou kapot gaat maken als je hem niet alles geeft wat hij wil.
En daarnaast zie ik Putin er zeker voor aan om de Oekraïense deelnemers op te pakken of direct op te ruimen. Putin is tenslotte gewoon een maffia baas, die doen dat soort dingen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 17:48
Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Ik hoorde Arend-Jan Boekestijn en Rob de Wijk zeggen dat er afspraken in de EU verdragen bestaan die de facto neerkomen op een Navo artikel-5 situatie, maar ik kan daar niet zoveel over vinden.
Mutual defence clause (Article 42.7 TEU)
If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter. This shall not prejudice the specific character of the security and defence policy of certain Member States.
Commitments and cooperation in this area shall be consistent with commitments under the North Atlantic Treaty Organisation, which, for those States which are members of it, remains the foundation of their collective defence and the forum for its implementation.
https://www.europarl.euro...ndere-lidstaten-te-helpen

[ Voor 7% gewijzigd door iamerwin op 28-02-2022 11:26 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:40
Ik zag gisteren een filmpje van iemand die een verlaten Russische pantserwagen filmde en beschreef. Dat materiaal ziet er uit of het in de 1945 al afgeschreven was.

Het Russische leger moet het, naar mijn weten, vooral hebben van de manschappen. Vechten kunnen de Russen wel en ze zijn normaliter niet te moeilijk om zichzelf op te offeren voor het grote geheel. Aangezien de Russische soldaten er totaal geen zin in lijken te hebben verloopt het allemaal even net wat anders.

Poetin mag dan de media wel onder controle hebben in Rusland. Ze zijn daar niet gek. Ze hebben ook daar voldoende wegen om zich van informatie te voorzien. Veel Russen hebben ook een connectie met de Oekraïne, van familie tot vrienden. De motivatie om die in de pan te hakken lijkt mij nagenoeg nihil.

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:46 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Lordy79

Vastberaden

[...]

Ik hoorde Arend-Jan Boekestijn en Rob de Wijk zeggen dat er afspraken in de EU verdragen bestaan die de facto neerkomen op een Navo artikel-5 situatie, maar ik kan daar niet zoveel over vinden. Ik denk dat ze een vrij brede interpretatie van het Lissabonverdrag hanteren en dan concluderen dat steun leveren aan lidstaat ook militair kan, ofzo. In dat kader kan je stellen dat lid worden van de EU wel degelijk implicaties heeft op een situatie van oorlog. Ik ben het verder met je eens dat Oekraïne niet voor niets géén lid is van de EU, i.e. er is daar nog veel te verbeteren om in aanmerking te komen.
https://gathering.tweaker...message/70764516#70764516

O-)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
*knip* dit is geen HK-topic

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Je moet het wel in perspectief blijven zien. Rusland is zoveel groter dan dat Nederland is. 5000 op 18mj is aanzienlijker dan 5000 op 144mj. Plus Rusland maakt wel degelijk langzaam progressie. En een ding weten we zeker, Rusland is het land met de langste adem in vergelijking met Oekraïne. Die worden (zonder EU hulp) langzaam kapot gestreden.

[Afbeelding]
Je vergeet dan wel 1 belangrijk ding: hoelang kan Rusland dit economisch volhouden en tegen welke economische prijs.
En zelfs al kan Poetin zijn regering daar zetten, deze zal niet aanvaard worden door de Oekrainers en Oekraine heel de tijd bezetten kan Poetin niet.
Hij heeft zich totaal miskeken op Oekraine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:55
Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:21:
[...]

VS met 330 miljoen verloor 2400 man in Afghanistan en zo'n 1900 in Irak in ~20 jaar. En dat leverde bakken aan kritiek op intern.
Groot verschil: vrije pers. Ik kwoot mezelf even:
Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:56:
[...]

En vergeet niet hoe het Kremlin deze aantallen verbergt: mobile crematoria die in de achterhoede meerijden om de lichamen van hun eigen soldaten te 'verdampen': https://www.theguardian.c...tary-deaths-state-secrets

Weten we de club van soldatenmoeders nog? Die niet wisten waar hun zoon is gebleven en wat er met hem gebeurd is? De club die toen als buitenlandse agent verboden is, omdat domweg verborgen voor Russen moet blijven hoe hun eigen volk de gehaktmolen in wordt gejaagd?
Russen, althans families uit de kanonnenvoer klasse, worden hierover in het duister gehouden. Vandaar ook dat Oekraïne een telefoonnummer heeft geopend voor Russische soldatenmoeders.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 28-02-2022 11:28 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
pingkiller schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:24:
[...]

En daarnaast zie ik Putin er zeker voor aan om de Oekraïense deelnemers op te pakken of direct op te ruimen. Putin is tenslotte gewoon een maffia baas, die doen dat soort dingen.
Ook dat, maar Poetin is er blijkbaar ook niet lees ik net op nu.nl.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik werk bij een vrij grote financiële instelling in Nederland. Net een bericht van onze directie ontvangen over deze situatie:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Die laatste alinea 8)7 |:(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik hoorde Arend-Jan Boekestijn en Rob de Wijk zeggen dat er afspraken in de EU verdragen bestaan die de facto neerkomen op een Navo artikel-5 situatie, maar ik kan daar niet zoveel over vinden. Ik denk dat ze een vrij brede interpretatie van het Lissabonverdrag hanteren en dan concluderen dat steun leveren aan lidstaat ook militair kan, ofzo. In dat kader kan je stellen dat lid worden van de EU wel degelijk implicaties heeft op een situatie van oorlog. Ik ben het verder met je eens dat Oekraïne niet voor niets géén lid is van de EU, i.e. er is daar nog veel te verbeteren om in aanmerking te komen.
Het idiote is dat het zo unreal klinkt.

Lidmaatschap van een land in oorlog accepteren, en zodoende de algehele EU & NATO ook in deze oorlog slepen, en een derde wereldoorlog daarmee starten met alle gevolgen van dien.

Maar wat nog meer idioter is... is dat het een reële optie is en dat het zomaar zou kunnen gebeuren.. :/

Wat de vorige oorlogen ons hebben geleerd is dat niets onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
Vergis je je niet hoe een voertuig eruit ziet van de buitenkant. Het zijn vaak simpel te onderhouden voertuigen met weinig onderdelen. Cheap to get the job done zeg maar ;).

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:56
Nat-Water schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Nu.nl is de enige die het meldt en die verzorgt ook nieuws bij sommige radiozenders, zoals Q music waar Articwolf op doelt. Is dezelfde bron dus.. Geen enkel ander groot medium heeft dit gebracht. Dus óf nu.nl heeft een dikke primeur tov de hele wereld, óf hun info klopt niet.

Alle andere media zeggen dat de minister van cultuur Vladimir Medinsky het hoofd van de delegatie is.
Om hier even op terug te komen.

Nu.nl heeft een rectificatie geplaatst. Poetin is gewoon thuis voor de buis.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qoByJqW.png

https://www.nu.nl/spannin...-oekraine-en-rusland.html

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Ja, de EU is ook een defensieve alliantie zoals de NAVO. Alle EU landen zijn verplicht om een aangevallen lidstaat militair te helpen.

Bron:
De "artikel 5" van de eu is naar ik begrijp ook veel sterker dan die van de navo.

Ik vind overigens dat uitbreiding van eu en navo nu naar het oosten nu niet ter sprake zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
pingkiller schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Het lijkt mij niet dat Poetin even een revolver uit zijn binnenzak trekt in een dergelijke bespreking. Maar ik denk dat de angst voor gevangenname wel groot is, dat lijkt mij ook de reden dat de delegatie uit de Oekraïne sowieso niet naar het Kremlin zou gaan en dit nu dus op "neutraal" (dat is het niet echt) moet plaatsvinden. Ik denk dat het voor Poetin een behoorlijke deuk in zijn ego is dat hij dit moet doen, ik kan mij niet anders voorstellen dan dat de druk vanuit de Russische elite gigantisch is.

Het is een bizarre gang van zaken.

Update: hij blijkt niet te komen, maar nog blijf ik erbij dat het een groot stuk gezichtsverlies is dat het grote Rusland op "neutraal" terrein moet komen opdraven.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 28-02-2022 11:30 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:06:
[...]

de muis gaat even stampen en dan zeggen tegen de olifanten (USA, Frankrijk en UK) hoe geweldig veel kabaal ze maken.
Overigens, respect voor alle mensen in het leger die nu naar het oosten worden gestuurd en hoewel de kans klein is dat ze in aktie moeten komen, lijkt het me wel erg spannend, ook voor het thuisfront.
Defensie (en politie, zorg) en andere dienende beroepen krijgen helaas niet altijd het respect dat ze verdienen. Op Defensie weet de overheid goed hoe ze moeten bezuinigen, de andere twee voorbeelden idem. Er moet eerst iets ernstigs gebeuren (zware criminaliteit wild west Amsterdam, COVID crisis, dan wordt men wakker... hoop je dan).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

CurlyMo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Het is ook gewoon doodzonde verspilling van materiaal...
Het is dan ook oorlog...

De rijke kliek om Putin heen geeft maar om twee zaken: macht en rijkdom. Dus pak ze waar je kan. Ik hoop dan ook dat er werk wordt gemaakt om alle schimmige bedrijven en geldstromen te volgen en zichtbaar te maken. Waar mogelijk bevriezen of beslag leggen. Dus de patser aanpak zoals onze politie doet maar dan groter :P

Overigens is dit niet zonder risico voor onderzoekers.... :X

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

Drardollan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Ik zag gisteren een filmpje van iemand die een verlaten Russische pantserwagen filmde en beschreef. Dat materiaal ziet er uit of het in de 1945 al afgeschreven was.

Het Russische leger moet het, naar mijn weten, vooral hebben van de manschappen. Vechten kunnen de Russen wel en ze zijn normaliter niet te moeilijk om zichzelf op te offeren voor het grote geheel. Aangezien de Russische soldaten er totaal geen zin in lijken te hebben verloopt het allemaal even net wat anders.

Poetin mag dan de media wel onder controle hebben in Rusland. Ze zijn daar niet gek. Ze hebben ook daar voldoende wegen om zich van informatie te voorzien. Veel Russen hebben ook een connectie met de Oekraïne, van familie tot vrienden. De motivatie om die in de pan te hakken lijkt mij nagenoeg nihil.
Denk dat je hier de spijker op de kop slaat.

Het is natuurlijk moeilijk om vast te stellen wat echt en nep is (qua nieuws), maar filmpje met Russische POW's achtte ik wel als betrouwbaar (geen onderwerp van discussie s.v.p.).

Die gaven aan echt de denken een Nazi regering af te zetten, en de bevolking te bevrijden.
Is natuurlijk dan wel anders als je daar dan komt en de bevolking die je wilt ' helpen' zich tegen jou keert omdat jij als de vijand gezien word. Als je dan inderdaad daar nog allemaal familie / vrienden / kennissen hebt dan zal je zelfs als doorgewinterde Russische soldaat toch wel twijfelen, lijkt mij.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wauskoek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Vergis je je niet hoe een voertuig eruit ziet van de buitenkant. Het zijn vaak simpel te onderhouden voertuigen met weinig onderdelen. Cheap to get the job done zeg maar ;).
Of het is een lokale ondernemer die met z'n inboedel op de vlucht is en die Z er op schildert zodat de Russen 'm niet beschieten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
spartacusNLD schreef op Monday 28 February 2022 @ 11:28:
Ik werk bij een vrij grote financiële instelling in Nederland. Net een bericht van onze directie ontvangen over deze situatie:

***members only***

Ik snap dat helemaal, die laatste alinea. Voor je het weet wordt je gedoxxed op twitter en gaan ze inderdaad je werkgever lastigvallen. Je moet (blijkbaar) tegenwoordig heel voorzichtig zijn wat je op social media allemaal voor kritische geluiden laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 17:25
spartacusNLD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:28:

***members only***

Vrij standaard bericht, net als de laatste alinea, bedrijf waar ik werk heeft een vergelijkbaar bericht verzonden.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Ook dat, maar Poetin is er blijkbaar ook niet lees ik net op nu.nl.
Klopt, werd net gecorrigeerd zag ik ook.
Bijzondere dynamiek momenteel...
Onze media hapert ook behoorlijk heb ik het idee...

Ik wens alle betrokken partijen in ieder geval vooral veel wijsheid. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
oldgrumpy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Je vergeet dan wel 1 belangrijk ding: hoelang kan Rusland dit economisch volhouden en tegen welke economische prijs.
En zelfs al kan Poetin zijn regering daar zetten, deze zal niet aanvaard worden door de Oekrainers en Oekraine heel de tijd bezetten kan Poetin niet.
Hij heeft zich totaal miskeken op Oekraine
Het BNP van Rusland is net zo groot als de Benelux en ongeveer 1/3 van bijvoorbeeld Duitsland.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

***members only***

Het is allemaal verschrikkelijk maar houd je mond en spreek je vooral niet uit in medeleven of afkeuring op je privé accounts.

Ik mag toch hopen dat dit het enige bedrijf is wat de medewerkers op deze manier onder druk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Het idiote is dat het zo unreal klinkt.

Lidmaatschap van een land in oorlog accepteren, en zodoende de algehele EU & NATO ook in deze oorlog slepen, en een derde wereldoorlog daarmee starten met alle gevolgen van dien.

Maar wat nog meer idioter is... is dat het een reële optie is en dat het zomaar zou kunnen gebeuren.. :/

Wat de vorige oorlogen ons hebben geleerd is dat niets onmogelijk is.
Neen, dat is geen optie en zal nu niet gebeuren.
Er zijn heel wat randvoorwaarden om toe te treden tot de EU.
Toetreden tot de EU vergt heel wat afspraken over talloze domeinen, dat kan je niet beslissen op een dagje of 2
Zelensky weet dat maar al te goed. Dit hoort gewoon bij het opvoeren van de druk om steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

Seraphin

Meep?

Okasha schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:28:
[...]

De "artikel 5" van de eu is naar ik begrijp ook veel sterker dan die van de navo.

Ik vind overigens dat uitbreiding van eu en navo nu naar het oosten nu niet ter sprake zou moeten zijn.
Juist niet:
Artikel 42, lid 7 van het Verdrag van de EU

De clausule werd in 2009 opgesteld in artikel 42 lid 7 van het Verdrag van de Europese Unie. Het stelt dat de EU-landen verplicht zijn om een andere lidstaat dat “slachtoffer is geworden van gewapende agressie op zijn grondgebied" bij te staan en dat deze hulp in overeenstemming moet zijn met potentiële NAVO-verplichtingen.

Er is geen formele procedure opgesteld en het artikel stelt niet uitdrukkelijk dat de hulp militair van aard moet zijn, zodat landen zoals Oostenrijk, Finland, Ierland en Zweden, die een beleid van neutraliteit voeren, nog steeds kunnen samenwerken.
Het is dus niet vooraf bepaald dat militaire steun geboden moet worden.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

***members only***
Bizar idd, dit was de onze, die we donderdag middag al kregen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

(geeft misschien wel weg waar ik werk, maar whatever :) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Ik snap dat helemaal, die laatste alinea. Voor je het weet wordt je gedoxxed op twitter en gaan ze inderdaad je werkgever lastigvallen. Je moet (blijkbaar) tegenwoordig heel voorzichtig zijn wat je op social media allemaal voor kritische geluiden laat horen.
Eens.

Ik werk bij een grote financiële dienstverlener en heb collega's die op LinkedIn berichten plaatsen, liken en quoten die ik als Corona wappie berichten zou omschrijven. Is nou niet echt bevorderlijk mocht ik ooit met deze collega moeten samenwerken.

Politiek (in de breedste zin) en werk kan je gewoon beter gescheiden houden.

Daarnaast natuurlijk wel reel risico dat je cyberaanvallen te verwerken krijgt als bedrijf in deze situatie.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
IJzerlijm schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Of het is een lokale ondernemer die met z'n inboedel op de vlucht is en die Z er op schildert zodat de Russen 'm niet beschieten.
Dan wordt hij onder vuur genomen door de Oekraïnse strijders. En die blijken nogal effectief te zijn. Dus nee dat is niet handig.

Ik denk dat iemand aan het photoshoppen is geweest.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:18:
Het lijkt dat Putin de incompetentie van zijn leger ook te ver vind gaan
[Twitter]
Ik lees dit nu pas, wow. Dit is dus wat ik gisteren bedoelde: wat lijkt het me vreselijk om een generaal van Poetin te zijn. Je kan alleen maar dingen fout doen en als dingen niet gaan zoals gepland, ben jij degene die opgeofferd wordt. À la onze vriend met de borstelige snor na WWII.

Gerasimov is ontzettend belangrijk geweest voor Poetin en heeft een grote rol gespeeld in de doctrine en bijbehorende werkwijzen die de afgelopen 15 zijn toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nat-Water schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Om hier even op terug te komen.

Nu.nl heeft een rectificatie geplaatst. Poetin is gewoon thuis voor de buis.

[Afbeelding]

https://www.nu.nl/spannin...-oekraine-en-rusland.html
Ik had niets anders verwacht. Poetin leeft al twee jaar afgezonderd, alsof zo iemand dan een 180 graden bocht zou maken en naar Belarus zou afzakken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
IJzerlijm schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Als ik het twitter bericht moet geloven zeggen ze "Heading to Ukraine". Zo te zien puur transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 17:01
[...]

Ik hoorde Arend-Jan Boekestijn en Rob de Wijk zeggen dat er afspraken in de EU verdragen bestaan die de facto neerkomen op een Navo artikel-5 situatie, maar ik kan daar niet zoveel over vinden. Ik denk dat ze een vrij brede interpretatie van het Lissabonverdrag hanteren en dan concluderen dat steun leveren aan lidstaat ook militair kan, ofzo.

edit: zie posts hieronder met link naar artikel

In dat kader kan je stellen dat lid worden van de EU wel degelijk implicaties heeft op een situatie van oorlog. Ik ben het verder met je eens dat Oekraïne niet voor niets géén lid is van de EU, i.e. er is daar nog veel te verbeteren om in aanmerking te komen.
Ja precies. Maar is die hulp onder NAVO artikel 5 wezenlijk anders dan de huidige ondersteuning? Of is dat per definitie echt 'all-in' on-site meevechten etc.?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Kijken er tweakers naar het debat?

Van Haga doet z'n best om te doen alsof hij niet op de loonlijst van Poetin staat, maar wat een zwak betoog zeg. Ook de PVV viel weer door de mand.

Van Haga is er vooral boos over dat je met stingers Russen in een helikopter kan doden. Dan denk ik: "Ja idioot, die Russen hebben helemaal geen reden om daar te zijn, waarom maak je er dan zo'n punt van?!?!"

[ Voor 0% gewijzigd door dr.lowtune op 28-02-2022 11:38 . Reden: DAMN YOU AUTOCORRECT! slingers -> stingers ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Freakie1NL schreef op Monday 28 February 2022 @ 11:33:
[...]

Eens.

Ik werk bij een grote financiële dienstverlener en heb collega's die op LinkedIn berichten plaatsen, liken en quoten die ik als Corona wappie berichten zou omschrijven. Is nou niet echt bevorderlijk mocht ik ooit met deze collega moeten samenwerken.

Politiek (in de breedste zin) en werk kan je gewoon beter gescheiden houden.

Daarnaast natuurlijk wel reel risico dat je cyberaanvallen te verwerken krijgt als bedrijf in deze situatie.
Ik heb gelukkig geen collega's die dat soort berichten op LinkedIn plaatsen, ik zie op Facebook soms wel wat van dat soort berichten van collega's voorbij komen. Gelukkig zijn ze over Rusland allemaal eensgezind.

Moet eerlijk zeggen dat ik collega's die zich nu openlijk voor Rusland zouden uitspreken volledig zou negeren, gelukkig maar dat ze er niet zijn. Zelfs de Russiche collega's zijn niet blij met de Russische inval, maar goed die wonen dan ook niet meer in Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 25-09 23:16

JB

Cédric roelt!

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik lees dit nu pas, wow. Dit is dus wat ik gisteren bedoelde: wat lijkt het me vreselijk om een generaal van Poetin te zijn. Je kan alleen maar dingen fout doen en als dingen niet gaan zoals gepland, ben jij degene die opgeofferd wordt. À la onze vriend met de borstelige snor na WWII.

Gerasimov is ontzettend belangrijk geweest voor Poetin en heeft een grote rol gespeeld in de doctrine en bijbehorende werkwijzen die de afgelopen 15 zijn toegepast.
Keurig ontslagen? Zo zo… Leeft die meneer nog steeds?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

dr.lowtune schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:36:

Van Haga doet z'n best om te doen alsof hij niet op de loonlijst van Poetin staat, maar wat een zwak betoog zeg. Ook de PVV viel weer door de mand.

Van Haga is er vooral boos over dat je met slingers Russen in een helikopter kan doden. Dan denk ik: "Ja idioot, die Russen hebben helemaal geen reden om daar te zijn, waarom maak je er dan zo'n punt van?!?!"
Slingers :+ daar moest ik wel even om lachen.. was het maar zo'n ''feest''

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

MewBie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Vrij standaard bericht, net als de laatste alinea, bedrijf waar ik werk heeft een vergelijkbaar bericht verzonden.
Hier precies net zo. Bijna hetzelfde bericht is verstuurd.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
JB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Keurig ontslagen? Zo zo…
Voor de Buhne. We weten allemaal dat we die man nooit meer publiekelijk zullen zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:31

Van Haga is er vooral boos over dat je met slingers Russen in een helikopter kan doden. Dan denk ik: "Ja idioot, die Russen hebben helemaal geen reden om daar te zijn, waarom maak je er dan zo'n punt van?!?!"
Indd een ontzettend slecht verhaal. Dan heb je echt gemist wat er in de laatste periode gebeurd is.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 17:01
...en te snel, excuus

[ Voor 94% gewijzigd door renegrunn op 28-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik had niets anders verwacht. Poetin leeft al twee jaar afgezonderd, alsof zo iemand dan een 180 graden bocht zou maken en naar Belarus zou afzakken.
Nou ja hij weet waarschijnlijk wat hij zelf zou doen, mocht Zelensky daar zijn dus hij heeft waarschijnlijk geen zin om risico te nemen.

Maar ik gok dat wij wel nog lief volgens de regels spelen en hem niet omleggen mochten we weten waar hij is. Dat is ook een groot probleem met deze oorlog, Wij hebben verdragen en regels en Rusland doet gewoon wat ze wil. Niks oorlogsmisdaden, gewoon orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 15:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Tja ik denk dat je als "grote financiele dienstverlener" vanzelf aan de beurt komt. Hetzelfde gaat de Russen ook overkomen.

Wat nuttiger is, schoon je vacatures en Linkedin op. Dus geen namen en functies, geen connecties in Linkedin en bovenal geen technische gegevens in vacatures.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Freakie1NL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Dus jij laat je professionele relaties met collega's beïnvloeden door de mate waarop zij maatschappelijk geëngageerd zijn en hierin eventueel een andere mening zijn toegedaan dan jij. Frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
JB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Keurig ontslagen? Zo zo… Leeft die meneer nog steeds?
Er is een land waar je dan aan de business eind van luchtafweer geschut komt te staan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:41
Opvallend, volgens 'The Jerusalem Post' is Roman Abramovich aanwezig bij de onderhandelingen. Op voorspraak van Oekraïne.

Edit: hoe betrouwbaar 'The Jerusalem Post' is durf ik niet te zeggen. Mocht het niet betrouwbaar zijn zal ik de link verwijderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Herax10NL op 28-02-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Herax10NL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:38:
Opvallend, volgens 'The Jerusalem Post' is Roman Ambramovich aanwezig bij de onderhandelingen.
Hoe betrouwbaar is de Jerusalem Post?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:07
Van Haga: 'wij zijn tegen sacties, wapens sturen etc. We moeten aansturen op deëscalatie. We moeten neutraal blijven om een derde wereld oorlog te voorkomen.'

Juist, goed plan. Dan laten we Poetin gewoon zijn gang gaan. Hij zal zich ooit wel beginnen te vervelen of genoeg grond hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door talkatoo op 28-02-2022 11:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Het is allemaal verschrikkelijk maar houd je mond en spreek je vooral niet uit in medeleven of afkeuring op je privé accounts.

Ik mag toch hopen dat dit het enige bedrijf is wat de medewerkers op deze manier onder druk zet.
Wat zeur je toch elke keer weer? Hoe bedoel je met druk zetten, het is een verzoek, stel je niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
talkatoo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:39:
Van Haga, wij zijn tegen sacties, wapens sturen etc. We moeten aansturen op deëscalatie. We moeten neutraal blijven om een derde wereld oorlog te voorkomen.

Juist, goed plan. Dan laten we Poetin gewoon zijn gang gaan.
Punt is. We geven Poetin geen geitenpad om van zijn plannen af te zien. de-escalatie moet altijd een optie zijn. Zelfs voor de ergste barbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Van Haga: 'wij zijn tegen sacties, wapens sturen etc. We moeten aansturen op deëscalatie. We moeten neutraal blijven om een derde wereld oorlog te voorkomen.'

En dan gaan janken dat de EU niks doet. Ook hij is een populist en hij ziet dat z'n broodheer aangepakt wordt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Wat zeur je toch elke keer weer? Hoe bedoel je met druk zetten, het is een verzoek, stel je niet aan.
Daar sla je de plank écht mis.

Waar is METOO op gebaseerd denk je? Machtsverhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:15:
[Twitter]
De incompetentie van het Russische leger is inderdaad bizar te noemen.
Of het is met opzet omdat ze het er eigenlijk ook niet mee eens zijn?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Oorlog beantwoorden met nog meer oorlog is nooit een goed antwoord geweest, zeker niet met iemand die 6k kernkoppen onder een knop heeft.
Prima verhaal van Van Haga dus. Bovendien de suggestie dat hij op de loonlijst van Poetin staat is onbewezen.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 18:21
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Ja, de EU is ook een defensieve alliantie zoals de NAVO. Alle EU landen zijn verplicht om een aangevallen lidstaat militair te helpen.

Bron:
Oei dan voorzie ik wel problemen, ondanks het begrijpelijk is dat de machteloosheid van Europa zo verminderd word.

Hiermee word de kans op een aanval "uitgelokt" naar een lidstaat. En zo de kans om de NAVO te betrekken nog groter. Dan word het diplomatiek gezien wel bijna onmogelijk om bemoeienissen van andere landen te verwachten denk ik.

Jeetje, spannende ontwikkeling zo. Zo word het steeds meer een wereld schauwspel ook. Ik weet niet of dat verstandig is om te doen, ik vind de eventuele uitkomsten te risicovol eigenlijk. En het feit, dat ook al zou het conflict in deze dagen wonderbaarlijk verdwijnen, Oekraïne in de staat wat het nu verkeerd(de) eigenlijk nog niet toe is aan toetreden van de EU.

Dan zou het een heel open en losse voorwaardelijke lidmaatschap moeten zijn. Waarbij ze de tijd en ruimte krijgen om aan alle voorwaarden te voldoen. Iets wat met het oog op het hedendaagse conflict met Rusland, maar ook de conflicten binnen het land zelf, te lastig zal worden nog, al dan niet onmogelijk. Hiermee zou hun deelnemerschap van lidstaat op het gebied van inspraak ook voorwaardelijk moeten blijven waarschijnlijk. Anders word het een ingewikkelde kwestie denk ik.

Dus kortom een symbolisch lidmaatschap eigenlijk. Totdat het aan de voorwaarden voldoet, en dit kan jaren duren. Is dan de symboliek gerechtvaardigd denk ik dan, aangezien dit de andere lidstaten ook onder druk zet met het accepteren van de onvoorwaardelijkheid, en plicht tot ondersteuning en acceptatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:41:
Of het is met opzet omdat ze het er eigenlijk ook niet mee eens zijn?
Eerder dat. Met het materiaal wat Rusland heeft is geen oorlog te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Voor de Buhne. We weten allemaal dat we die man nooit meer publiekelijk zullen zien :+
Wegblijven bij geopende ramen...

Op Twitter werd de beste man "architect van het huidige Russische leger" genoemd; volgens mij heb je dan je "targets" (no pun intended) niet behaald. 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 13:39
Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:37:
[...]

De vraag is of dit goed of slecht nieuws is. Ukraine kan dit nooit winnen zonder dat wij als navo en EU er actief ingezogen worden. Misschien was deze man wel actief bezig om een dwaze nucleaire actie van putin tegen te houden, en wordt ie nu vervangen door een meer “volgzaam” type? Who knows.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
The Outlaw schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Punt is. We geven Poetin geen geitenpad om van zijn plannen af te zien. de-escalatie moet altijd een optie zijn. Zelfs voor de ergste barbaren.
Hij heeft eigenlijk geen recht op een geitenpad. Het enige wat hij moet doen is aftreden. Dat moet het einddoel zijn. Koste wat kost. Zo'n onberekenbare gek moet je gewoon wegjagen. Het alternatief is altijd gegijzeld worden door hem. Nu gewoon de poot stijf houden.

Dit is een waardig doel. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:43
[...]

Nou ja, op zich is dat situatie-afhankelijk of je een vluchtroute wilt, maar in dit geval wil je inderdaad wel een uitweg vrijhouden, want als hij koste wat t kost niet ten onder wil gaan, wordt 't zelfs zonder de inzet van kernwapens, al een potentiele slachting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb gelukkig geen collega's die dat soort berichten op LinkedIn plaatsen, ik zie op Facebook soms wel wat van dat soort berichten van collega's voorbij komen. Gelukkig zijn ze over Rusland allemaal eensgezind.

Moet eerlijk zeggen dat ik collega's die zich nu openlijk voor Rusland zouden uitspreken volledig zou negeren, gelukkig maar dat ze er niet zijn. Zelfs de Russiche collega's zijn niet blij met de Russische inval, maar goed die wonen dan ook niet meer in Rusland.
Ik ken er wel een paar en die geven nu de Rothshields de schuld en dat Oekraine in de ban is van Blackrock en dat Zelenskyy corrupt is en een pupperteer van het westen :X dat ik dat maar even moest "Googlen", dan kwam ik wel achter de waarheid.
Heb nog nooit zo'n bizar verhaal gehoord van iemand die ik ken.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 28-02-2022 11:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Is vrij makkelijk hoor dat geitenpad. Auto's in achteruit en weer teruggaan. Hij is niet in deze situatie per ongeluk terechtgekomen he? Hij heeft er moedwillig op aangestuurd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor of ie er zonder kleerscheuren vanaf komt. Hij heeft volledige eigen zeggenschap of ie er een einde aan wil maken en de situatie wil normaliseren.

Het is niet alsof we het verdrag van Versailles opnieuw gaan doen. De hond moet gewoon terug naar z'n hok en heropgevoed worden. Hij hoeft geen spuitje te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-02-2022 11:44 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Ah fijn, BelTA, het staatspersbureau van Belarus. Het feit dat er een livestream bij is, doet mij sterken in de gedachten dat het vooral een PR-dingetje wordt. 'Kijk, we willen best om tafel zitten'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

Yucon

*broem*

***members only***

Het valt me op dat sinds ongeveer een week de hoeveelheid spam in m'n hotmail mailbox vrijwel compleet verdwenen is. Het is heel gek; een maand of 2 geleden kwam er vanuit het niets een echt enorm spambombardement met ca 3-4 mails per uur. Dus na een paar dagen had je dan makkelijk een paar honderd spam mails. En ineens even snel als dat dat begonnen was is het ook weer opgehouden.

Losjes gezien past het wel op de tijdlijn wat betreft troepenopbouw en invasie. Cyberrommel past ook in het rijtje, maar dat het juist ophoudt als de echte actie begint is wel weer raar. Herkent iemand dit? Heeft microsoft al zo vroeg in het conflict Russische spamfarms afgeknipt?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

simons schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Oorlog beantwoorden met nog meer oorlog is nooit een goed antwoord geweest, zeker niet met iemand die 6k kernkoppen onder een knop heeft.
Prima verhaal van Van Haga dus. Bovendien de suggestie dat hij op de loonlijst van Poetin staat is onbewezen.
Bukken en het maar laten gebeuren of wegkijken is bewezen ook geen goed antwoord, zeker niet naar iemand die nooit genoeg heeft. Slecht verhaal van Van Haga dus. Bovendien, de suggestie dat hij op de loonlijst van Poetin staat is onbewezen, maar het is wel raar dat hij er vooral mee zit dat er Russen uit een helikopter worden geschoten en met geen woord rept over de Oekraieners die illegaal worden doodgeschoten en alle mensenrechtenschendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Seraphin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Juist niet:

[...]

Het is dus niet vooraf bepaald dat militaire steun geboden moet worden.
Binnen de navo ook niet begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
[...]

Wat is dan jouw suggestie als een groot land eigenlijk zonder valide redenen een andere soevereine natie binnenvalt? Hoe kan als best gereageerd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Als je baas je vraagt om iets niet te doen op social media omdat dat in zijn ogen mogelijk het bedrijf kan schaden dan is dat niet zomaar "een verzoek".

Vind jij het OK als bedrijven voortaan bepalen wat medewerkers in hun prive tijd doen met zaken die niet direct gelinked zijn aan het bedrijf? Wat als de voetbalclub van Pietje een solidariteitsactie doet voor UA, mag Pietje dit dan niet liken?

Let wel: Linkedin/zakelijke accounts uitgezonderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:17
Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Dus jij laat je professionele relaties met collega's beïnvloeden door de mate waarop zij maatschappelijk geëngageerd zijn en hierin eventueel een andere mening zijn toegedaan dan jij. Frappant.
Ik in ieder geval wel. En het is maar wat je maatschappelijk geëngageerd noemt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:29
[...]

Het verhaal van Van Haga sloeg nergens op. Onze neutraliteit hielp in 1940 geen enkele meter.
En hij gebruikte het Oekraine-referendum als argument dat de meerderheid van de Nederlanders tegen hulp aan Oekraine zou zijn. :') :')

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eli3l
Vaandaag is het carnaval in Duitsland en normaal gesproken een uitbundige feestdag op maandag. Berichten zijn echter dat Duitsers het feest hebben omgedraaid naar een protest tegen de oorlog en uit solidariteit voor de Oekraïners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
Absoluut maar er is nog maar één zijde over die de gang naar de-escalatie in kan zetten. En dat is Rusland zelf. Zij escaleren steeds en geven absoluut geen reden voor ons om aan te nemen dat ze gaan afzwakken of terugtrekken. Dan rest ons weinig anders dan mee te gaan.

Uiteraard moet het Westen voorzichtig zijn hierin om niet zélf de boel erger te maken. Maar niets doen is in mijn ogen absoluut geen optie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Update: hij blijkt niet te komen, maar nog blijf ik erbij dat het een groot stuk gezichtsverlies is dat het grote Rusland op "neutraal" terrein moet komen opdraven.
Gezichtsverlies? Het is doodnormaal dat je vredesbesprekingen op neutraal terrein houdt. Alleen nu het luchtruim dicht is kun je Zwitserland lastig bereiken. Belarus is in dit conflict niet (meer) neutraal.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Ah fijn, BelTA, het staatspersbureau van Belarus. Het feit dat er een livestream bij is, doet mij sterken in de gedachten dat het vooral een PR-dingetje wordt. 'Kijk, we willen best om tafel zitten'.
En dan heel hard kunnen roepen als er niets uit komt: Zie je wel, ze willen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:55
Adlermann schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Hij heeft eigenlijk geen recht op een geitenpad. Het enige wat hij moet doen is aftreden. Dat moet het einddoel zijn. Koste wat kost. Zo'n onberekenbare gek moet je gewoon wegjagen. Het alternatief is altijd gegijzeld worden door hem. Nu gewoon de poot stijf houden.

Dit is een waardig doel. I
Ik zie dat @Adlermann tijdens het schrijven met een kogel in het hoofd een hartaanval kreeg tijdens het uit het raam vallen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
[...]

Maar dat heeft hij zelf gecreëerd. Zijn plannen gaan verder dan de Oekraïne en hij heeft meermaals aangetoond dat hij niet te vertrouwen is.

Hij wil geen de-escalatie, en als wij hem opties gaan geven worden die gewoon misbruikt om zijn agenda door te zetten. Hij heeft ook geen reden om te descaleren, want hij kan zo nog wel even door gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Weet trouwens niet of deze al voorbij gekomen was: https://www.reddit.com/r/..._about_a_ukraine_soldier/

Maar Miss Ukrain zou wel degelijk enlisted zijn.
Ze is een Pro Airsoft speler en andere zijn mogelijk met een oude foto aan de haal gegaan om het nieuws te verspreiden wat toen wel een airsoft foto was.

Maakte mij daar zelf ook schuldig aan door het als Fake news te bestempelen maar dat is natuurlijk net zo goed niet netjes. Die persoon zelf is nu mogelijk hard aan het vechten voor haar land en heeft geen kans te regeren wat er dan op social media / reddit de ronde gaat.

Edit:
De foto is van 22feb van voor de oorlog nog uit brak: https://www.instagram.com/anastasiia.lenna/

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 28-02-2022 11:49 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

Dat denk ik ook. Hebben we hier Russische sprekers die samenvattingen kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
[...]

Ja dat is absoluut een slecht teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The Outlaw schreef op Monday 28 February 2022 @ 11:40:
[...]

Er zijn toch genoeg momenten voor Putin om dus van z'n plannen af te zien. Hij is degene die de druk elke keer maar weer opvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:56
Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Lijkt mij niet live, live want YouTube toont het label LIVE niet.
Het was live - kan je zien aan de comments die gepost werden - maar is inmiddels niet meer live, want uitgezet. Onderhandelingen zullen wel begonnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 28-02-2022 11:46 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

Het was net live, maar als ik nu kijk niet meer inderdaad...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar mensen doen alsof de normale Russische soldaten daar voor kiezen en daar willen zijn.
Alsof ze een daadwerkelijk keuze hebben.

Ja, oke... die keuze hebben ze.
Of je vecht voor je moederland, of jij, je familie, en iedereen waarvan je houdt mag komen werken in een goelag, or erger.

Ik ben geen fan van Haga, maar hij heeft hier wel gewoon een punt.
Als je vuur met vuur bestrijdt, brandt iedereen zich eraan.

Natuurlijk zullen er wel Russische soldaten zijn die het met Putin eens zijn.
Net zoals in de tweede wereld oorlog er genoeg soldaten waren (SS, Nazi's, etc..) die het met Hitler eens waren.

Maar het overgrote deel zijn onschuldige mensen die geen keuze hebben.
En ik denk dat dat wel een klein beetje word vergeten in oorlogen zoals deze.

Heck, ik was gisteren op visite bij iemand die stond te lachen en juichen bij beelden van Russische soldaten die gewond/vermoord waren.

Nou wil ik niet klinken als een pro-Russisch persoon of dit goedpraten, absoluut niet.
Putin en zijn directe handlangers verdienen op te draaien voor de consequenties.

Ik wil alleen zeggen dat wapens sturen de situatie niet beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Gezichtsverlies? Het is doodnormaal dat je vredesbesprekingen op neutraal terrein houdt. Alleen nu het luchtruim dicht is kun je Zwitserland lastig bereiken. Belarus is in dit conflict niet (meer) neutraal.
Ze zijn nooit neutraal geweest. Poetin is vanuit daar binnen gevallen. Sowieso, het is gewoon Rusland (alleen niet op onze kaarten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
[...]

Correct. Nog voor er iets was begonnen, had men de livestream alweer uitgezet.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

iamerwin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:44:
[...]
Wat is dan jouw suggestie als een groot land eigenlijk zonder valide redenen een andere soevereine natie binnenvalt? Hoe kan als best gereageerd worden?
De enige weg naar oplossing is in mijn ogen diplomatie, een pad wat nu gelukkig bewandeld gaat worden.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32

Rannasha

Does not compute.

Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Er kunnen nog altijd uitzonderingen worden gemaakt op de sluiting van het luchtruim voor speciale vluchten. Die moeten dan wel toestemming krijgen van alle landen waarover gevlogen gaat worden, maar voor iets als vredesbesprekingen zal dit geen probleem zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Is ook niet live tenzij je tegenwoordig vooruit kan spoelen op livestreams?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cloud schreef op Monday 28 February 2022 @ 11:44:
[...]

Absoluut maar er is nog maar één zijde over die de gang naar de-escalatie in kan zetten. En dat is Rusland zelf. Zij escaleren steeds en geven absoluut geen reden voor ons om aan te nemen dat ze gaan afzwakken of terugtrekken. Dan rest ons weinig anders dan mee te gaan.

Uiteraard moet het Westen voorzichtig zijn hierin om niet zélf de boel erger te maken. Maar niets doen is in mijn ogen absoluut geen optie.
Inderdaad, terwijl Rusland vorige week nog riep dat ze Oekraine niet zouden binnenvallen. Vervolgens ging het over een vredesmacht en we zien allemaal waar we nu in beland zijn. Putin is de agressor en alleen hij kan afschalen en zich terugtrekken.

Ben het met je eens dat het Westen voorzichtig moet zijn, maar ze kunnen ook niet niets doen. De oefeningen langs de grens met Roemenie bv., je kunt niet GEEN troepen naar de grenzen sturen. Je moet ook voorbereid zijn op wat mogelijk gaat komen.
Pagina: 1 ... 44 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid