De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.549 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
codex schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:44:
Ben ik de enige die het irritant vind dat Von der Leyen nog even olie op het vuur gooit door te zeggen dat Oekraïne op termijn tot de EU gaat toetreden? Het begint steeds meer op een wedstrijdje verpissen te lijken met de totale beschaving op het spel.
Nee zeker niet, ik vind ook dat von der Leyen daar te ver mee gaat. Ukraïne is helemaal niet geschikt / klaar voor de EU, daar loopt / liep het te ver voor achter.
Leuk dat we een traject gaan starten om te kijken of ze er bij kunnen, maar imho grenst dit aan liegen / verpissen inderdaad.
Daar zouden we ons niet tot moeten verlagen, dat irriteert Putin alleen maar meer.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bschnitz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:50:
[...]

Er is niet veel keuze. EU kan gewoon niet Oekraïne verliezen.

Denk eens na hoe machtig Rusland zou zijn met Oekraïne erbij, het zou dan ook niet stoppen, de rest willen ze dan ook.

Ergens moet er een lijn getrokken worden, toevallig is dat nu.

Vroeger of later was dit sowieso gebeurt.
Land ligt in puin. Vluchtelingen hebben niets meer, mogen hier niet werken, terwijl hun man/vader vecht voor het bestaansrecht van hun land. Als EU burger mag dat, hetzij met beperkingen voor bepaalde landen, wel. Grondstoffen blijven wel bestaan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:29
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:16:
[...]

Laten wij daar niet over speculeren, denk dat de situatie zelf al erg genoeg is en steeds voor meer mensen een angst.

Dit is iets wat de politiek en het kabinet ook in NL, maar wereldwijd moet gaan inzien, schuif je eigen land nu niet onder het tapijt, betrek ze, maar zorg ook voor hulp en geruststelling.

/edit
offtopic:
en natuurlijk niet slecht bedoeld naar je! snap je vraag wel :)
Agree, merk in mijn omgeving ook dat mensen doodsbang aan het worden zijn.

Playstation 5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:43
_eLMo_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:18:
[...]

Nee zeker niet, ik vind ook dat von der Leyen daar te ver mee gaat. Ukraïne is helemaal niet geschikt / klaar voor de EU, daar loopt / liep het te ver voor achter.
Leuk dat we een traject gaan starten om te kijken of ze er bij kunnen, maar imho grenst dit aan liegen / verpissen inderdaad.
Daar zouden we ons niet tot moeten verlagen, dat irriteert Putin alleen maar meer.
Daarom zei ze: "in time". Maar dat leest men niet :+

We willen de Oekraïne graag bij de EU hebben, wanneer ze daar klaar voor zijn.

Geen vreemde uitspraak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 23:12

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:06:
Voorstel is binnen een dag al afgeschoten door de huidige minister president:

Bron: https://mainichi.jp/engli...20228/p2g/00m/0na/053000c
Zou ik ook niet doen. Voegt niks toe, en het is publiek geheim dat het land dat onderdelen levert voor kernwapens zelf teen en tander achter de hand heeft om binnen het tijdsbestek van uren, niet jaren, te beschikken over een eigen kernwapenarsenaal. "One screwdriver turn away" zoals men in inlichtingenkringen zegt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12
[...]

Ik ben met je eens dat Oekraïne nog lang niet zo ver is om toe te treden. Maar dat men open staat voor toetreding is weer een ander signaal. Wat Poetin wel of niet irriteert doet er vrij weinig meer aan ben ik bang. Zijn intentie is voor mij duidelijk, geheel Oekraïne inlijven waarbij bloedvergieten een bijkomstigheid is. Ik zie niet in waarom die daarna niet ook voor de Baltische Staten zou gaan. Oekraïne is in mijn ogen een maatstaf geworden in hoever hij kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
mannowlahn schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:24:
Ik zie niet in waarom die daarna niet ook voor de Baltische Staten zou gaan.
Is zijn leger daar nu wel klaar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12
President schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:25:
[...]

Ik heb totaal geen kennis op militair gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
[...]

Denk dat niemand dat weet, tot nu toe komt het leger van poetin zwak over maar we weten niet wat hij allemaal nog achter de hand heeft natuurlijk.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
[...]

Ik ben met je eens dat Oekraïne nog lang niet zo ver is om toe te treden. Maar dat men open staat voor toetreding is weer een ander signaal. Wat Poetin wel of niet irriteert doet er vrij weinig meer aan ben ik bang. Zijn intentie is voor mij duidelijk, geheel Oekraïne inlijven waarbij bloedvergieten een bijkomstigheid is. Ik zie niet in waarom die daarna niet ook voor de Baltische Staten zou gaan. Oekraïne is in mijn ogen een maatstaf geworden in hoever hij kan gaan.
Die zijn aangesloten bij de NAVO. Dan treed artikel 5 in werking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

[...]

Je kan er ook anders naar kijken. De aversie van Rusland betrof vooral het NAVO lidmaatschap. Wordt Oekraine een EU-lidmaatschap geboden dan wordt dat conflict vermeden en Oekraïne toch naar de westerse gemeenschap toegetrokken.

Hierbij biedt dit vooruitzicht Oekraïne een andere uitgangspositie in onderhandeling met Rusland.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Ik weet niet of dit al is gepost, maar anders is het wel het herhalen waard - de achtergrond van Putin strategie.

Een thread van 22 tweets.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 28-02-2022 07:30 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:48
Indoubt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:03:
[...]
Er stonden 190.000 man aan de grens. Er komt nog wat aan.
Je vergeet logistiek. Achter elke vechtende soldaat minstens twee man ondersteuning ofzo. Ik weet de exacte verhouding niet. Maar het zijn in ieder geval geen 190.000 vechters. Die werkende logistiek lijkt ook nog eens te ontbreken, waardoor de situatie ook wat minder schokkend is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Niemand die het weet, Rusland zou totaal iets van 1 miljoen militairen moeten hebben, 150k daarvan nu toegewezen aan Oekraïne.

Qua berichtgeving hebben vele landen het idee dat hij niet alles qua techniek gebruikt, want dat is duur voor "even" een regering afzetten.

Maar dan kom je weer, hij is onvoorspelbaar, een bufferzone creëren door die, in zijn ogen Russische provincies, op te geven voor de veiligheid van zijn USSR idee, tja.

Let ook op het verschil in oppervlakte.

Letland: 64.589 km²
Estland: 45.338 km²
Litouwen: 65.300 km²

En dan:
Oekraine: 603.548 km²

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:12:
[...]

Het zegt "gelukkig" helemaal niks, wat maakt het nou uit als ICBM's 1 land opschuiven als er nucleaire aanval onderzeeërs voor de kust liggen.
Er varen genoeg van die ondingen in de oceanen om alles tot de oertijd plat te gooien.
Het is een defensieve actie voor Belarus. Het geeft betere waarborgen dat dat land niet wordt binnengevallen (ook al stond dat niet op de agenda van NAVO, EU, of wie dan ook). Voor Poetin is het een extra troef om bedreigender over te komen. Wat mij betreft heeft hij dat al genoeg gedaan, het is me duidelijk (parafraserend eerst die van 'die jullie geschiedenis nog nooit gezien heeft', toen tegen niet-NAVO-wel-EU landen het n woord wel noemen, en nu gisteren een algehele dreiging). Maar in de MAD doctrine maakt het voor het geheel niet uit (of je nou 3000 of 4000 kernwapens hebt ook niet daarom was ontwapening ook niet zo enorm lastig). Op het moment dat de NAVO zich nu bemoeid met Oekraïne maar verder niet Rusland omver wil werpen is het niet logisch om de hele wereld op te blazen. Maar ik zei het al eerder er zijn mensen die hier beroepsmatig (psycho)analyses op los laten. De werking van Poetin's psyche is echt wel bekend bij defensie en bondgenoten. En als een gek overkomen kan ook beangstigend werken. Als ik jou bangmaak voor X (WMDs in Irak bijvoorbeeld) dan kan ik vervolgens die amgst misbruiken, erop inspelen. Daarom is dat speculeren over WOIII ook not done. Het is koffiedik kijken en werkt onnodig opruiend. Je moet je niet overmatig zorgen maken over zaken waar je geen invloed op hebt, aan de andere kant is verstenen en niets doen ook nutteloos. We hebben ons laten bedreigen door Poetin's retoriek tot hij zelf te ver is gegaan, maar niet alle reacties daarop zijn openbaar gewenst. Achter de schermen gebeurt veel, zoals wapenleverancies. Maar hoe die het land in komen hoeven wij burgers (nu) niet te weten. Mag je later lekker WOBen als het geen staatsgeheimen meer zijn. Hoewel als ik moet gokken zoiets ook te OSINTen valt, is dat niet in het landsbelang.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Het is iets om pur sang heel voorzichtig mee te zijn. Niet enkel vanwege de vele prikkels bij consumptie van informatie en de drempels tot engageren in analyse, zoals @Jerie eerder aanstipte met de reminder van Vicarious Trauma: https://osintcurio.us/202...-osint-a-practical-guide/

Maar ook meer basaal omdat er niet “een narratief” is, het is een machine ontworpen voor netwerkfenomenen. Dat voegt bijzondere condities toe bij het betreden van de pipeline. Eenmaal er in, het gaat fout.

Rule of thumb: niet alleen doen. En eigenlijk gewoon niet doen. Ik kan de reflex prima begrijpen, maar de menselijke geest is tegenwoordig ook gewoon slagveld.
Ik wil hier nog even op aanvullen. Ja ik weet, oud bericht, maar ik kan nou eenmaal niet zo snel alle berichten lezen als ze er bijkomen (loop steeds verder achter):

Het is heel erg naïef om te denken dat je zeer geraffineerde stukken tekst kan lezen zonder beïnvloed te worden, zélfs als je weet dat het leugens en propaganda zijn. Je hersenen gaan tóch werken en slaan die informatie op, en eenmaal in je hoofd verdwijnt de context. Later zal je de flarden herinneren in een andere context en is het onderscheid tussen echt en onecht niet meer te achterhalen; je hersenpan is geen gelabelde archiefkast.

Even een praktijkvoorbeeld: ik zat tot september 2015 op Facebook. Ik was altijd erg links en ben nu ook weer lid van de PvdD. Destijds zat ik vooral met Amerikaanse-autoliefhebbers op FB en kregen zij en ik veel Russische propaganda gevoed waarvan we niet wisten dat dat Russische propaganda was. Achteraf noemde FB dat ‘sociale experimenten’. Ik zou het gewoon mentale oorlogsvoering noemen inmiddels.

Onder leiding van Peter Thiel en vriendjes werd de live feed (zo heet die lange strip met nieuwste berichten toch?) zo geconstrueerd dat ik vooral het volgende zag: Wilders zegt zinnige dingen, Hillary is gevaarlijker dan Trump (onder haar breekt de Derde Wereldoorlog uit), overal ter wereld zijn Islamitische terroristen mensen aan het uitmoorden. Hoe meer ik die dingen gevoerd kreeg hoe minder weerstand ik voelde omdat je hersenen een ‘hmmm misschien zit daar toch een kern van waarheid in’ gaan doen. Bij mij vooral bij Hillary, want die essays waren lang en goed opgezet en lazen als ware het goed uitgedachte onderzoeken.

Ik heb de dans ontsprongen omdat ik aan mezelf merkte dat ik echt een ontzettende lul werd en mijn vriendin zuur vanwege al de ‘perfecte levens’ die iedereen deelde. We zijn gezamenlijk cold turkey gestopt en het was alsof er een sluier van ons af werd getrokken en de zon weer ging schijnen. Mensen waren weer mooi en aardig, het leven vol kleur en we hadden ineens zeeën van tijd voor van alles.

Propaganda lezen is alsof je twee borden eten op tafel hebt; eentje met neurologisch gif en eentje zonder gif, en je toch besluit om die met het gif ook te proeven omdat je wil weten hoe dat smaakt. Ook al neem je kleine hapjes, de schade wordt toch aangericht. Niet gelijk merkbaar maar met elke hap wel meer. Wees waakzaam met zulke verhalen.

Overigens zijn veel van die Amerikaanse-autoliefhebbende vrienden die extra gevoelig er voor waren Trumpaanbiddende Q-anon anti vaxxers geworden. Eentje is vorig jaar december zelfs gestorven aan COVID omdat hij er niet in geloofde en niet eens naar het ziekenhuis ging. Een week voordat zijn Grote Roerganger Trump zei dat je je wél moet laten vaccineren. En ik heb het hier over een Nederlander hè…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 20:35
[...]
Ik zie niet in waarom die daarna niet ook voor de Baltische Staten zou gaan. Oekraïne is in mijn ogen een maatstaf geworden in hoever hij kan gaan.
Mutual defence clause (Article 42.7 TEU) If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter. This shall not prejudice the specific character of the security and defence policy of certain Member States. Commitments and cooperation in this area shall be consistent with commitments under the North Atlantic Treaty Organisation, which, for those States which are members of it, remains the foundation of their collective defence and the forum for its implementation.
Oekraïne is geen EU land. Maar dit voordeel voor Rusland gaat dus niet op voor de Baltische staten. En heeft de EU dus het volste recht om zich in volle getale te verdedigen tegen Rusland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Kan iemand mij uitleggen waar de fanatisme vandaan komt om zo hard wraak te halen dat sommige zelfs [mbr]*knip*[/mbr]

Ukraine is geen navo lid, geen EU lid. Heb zelf niks met dat land maar hoop uiterdaad wel dat ze er bovenop komen en er een oplossing komt zonder dat we allemaal de pineut zijn. Donneren voor humanitaire aid sluit ik me bij aan en wat sancties richting rusland maar ik zelf zie het niet zitten om voor de Ukraine te gaan bloeden bij wijze van.

Dit is niet de eerste keer dat een agressor zoveel slachtoffers maakt. Ik gaan geen oorlogen noemen die we zelf zijn gestart maar bijvoorbeeld: Myanmar, wat daar gebeurt kan je imo onder genocide schrijven. Palestina/Israel bezetting...een moderne Apartsheid staat waar zelfs de VN tegenwoordig kritiek op uit en dan hebben we Saudie arabie die Yemen om zeep helpt, kids daar gewoon sterven aan hongersnood zowat. We doe nmet al die landen nog vrolijk zaken en weinig vuils aan de wind.

Aan al die landen verdienen we veel geld, Rusland betalen we veel aan. Dat is het grootste verschil wellicht.

Waarom is het dit keer zo anders? Omdat het in onze achtertuin afspeelt? Of omdat Ukraine geo-politiek heel gevoelig ligt als in er zit daar eindelijk een pro EU-regime en dat willen we niet kwijt?

Waarom is het de risico op een [mbr]*knip*[/mbr] waard voor de Nato, en ook voor de users hier? Waarom ligt dit velen malen gevoeliger lijkt het wel.

[mbr]*knip* je zult de sprong naar WW3 zelf moeten onderbouwing, nu doe je de aanname en keer je bewijslast om.[/mbr]
Niemand (in het Westen) wil WW3.

Maar we kiezen ervoor om ons niet te laten chanteren door een dictator die dreigt met WW3 als hij zijn zin niet krijgt. Zeker niet als die 'zin' eruit bestaat dat hij ongehinderd een ander land wil veroveren.

Natuurlijk is het een risico. Maar het is een afgewogen risico om nu direct een streep te zetten of de dictator z'n zin te geven waarna hij misschien de smaak helemaal te pakken krijgt.

Want je denkt toch niet dat als we Oekraïne zonder slag of stoot op zouden geven de honger van de dictator gestild is?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32

polthemol

Moderator General Chat
Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:30:
Ik weet niet of dit al is gepost, maar anders is het wel het herhalen waard - de achtergrond van Putin strategie.

[Embed]

Een thread van 22 tweets.
als je de context/historie hiervan wil weten: het boek 'Bloodlands' is een aanrader. En dat werk onderstreept ook meteen waarom iedereen persoon met een beetje een moreel kompas, zich heel erg ongerust moet voelen als een quasi-dictator / regime de woorden 'denazificatie' uit.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Gezien ik dat soort Tweets liever niet deel merk ik de laatste paar dagen enorm op dat het narratief dat West & Oekraine slecht is enorm versterkt wordt op 1 manier:

Racisme in het westen:

Filmpjes van de Afrikaanse medemens welke belaagd worden aan de grens met Polen, verhaal hier is al uitgelegd dat smokkelaars gebruik maken van het momentum (natuurlijk met de nodige hulp)

En nog een keer, maar dan van Indiaanse studenten op dezelfde plek.

Beide erg "toevallig" landen die zich buiten het stemmen houden, waarvan Rusland en zijn medestanders, precies weten dat ze nog ruimte krijgen.

Hoe is jullie beleving daarin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Ben ik de enige die het irritant vind dat Von der Leyen nog even olie op het vuur gooit door te zeggen dat Oekraïne op termijn tot de EU gaat toetreden? Het begint steeds meer op een wedstrijdje verpissen te lijken met de totale beschaving op het spel.
Daar ben je zeker niet de enige in.

Het is ook een loze belofte.

Zij gaat daar niet over, en binnengevallen worden door een vreemde mogendheid is volgens mij geen 'golden pass' voor toetreding tot de EU.

Tot vorige week woensdag was dit volstrekt niet aan de orde, mede omdat Oekraïne op weet ik hoeveel punten bij lange na niet aan de eisen voor lidmaatschap voldoet.

Maar Von der Leyen lijkt me dan ook niet het grootste licht op het Europese toneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Bschnitz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:50:
[...]

Er is niet veel keuze. EU kan gewoon niet Oekraïne verliezen.

Denk eens na hoe machtig Rusland zou zijn met Oekraïne erbij, het zou dan ook niet stoppen, de rest willen ze dan ook.

Ergens moet er een lijn getrokken worden, toevallig is dat nu.

Vroeger of later was dit sowieso gebeurt.
De EU is geen defensie-alliantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:46:
[...]

Daar ben je zeker niet de enige in.

Het is ook een loze belofte.

Zij gaat daar niet over, en binnengevallen worden door een vreemde mogendheid is volgens mij geen 'golden pass' voor toetreding tot de EU.

Tot vorige week woensdag was dit volstrekt niet aan de orde, mede omdat Oekraïne op weet ik hoeveel punten bij lange na niet aan de eisen voor lidmaatschap voldoet.

Maar Von der Leyen lijkt me dan ook niet het grootste licht op het Europese toneel.
Eenzelfde soort loze kreet als tijdens de Maidan. Echter wel een kreet van solidariteit. En laten we wel wezen, de hele EU laat wel zien volledig achter Ukraine te staan, dat was een aantal jaar geleden wel anders.

[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 28-02-2022 07:48 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Katseviool schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:33:
Wel bizar om te zien dat veel van die COVID wappies ook de Russische narratief van deze oorlog verkondigen. Zie bijvoorbeeld die Patrick Savalle maar ook Sietske Bergsma op Twitter :/
Totaal niet verrassend dus; zelfde bron van desinformatie. Het trollenleger van Rusland en de libertarians. Democratie is in hun ogen het ergste wat er is en moet kapot. Zo doe je dat dus: desinformatie strooien op sociale media.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
Je bent niet de enige. Dit is een uitspraak die nu even niet handig is. Dan ga je juist olie op het vuur gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou de onderhandelingen zijn begonnen tussen oekranie en rusland.
Delegaties zijn aangekomen. Kruis me vingers en duim voor het beste, al betwijfel ik het net zeerste.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
Waah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:22:
[...]

Daarom zei ze: "in time". Maar dat leest men niet :+

We willen de Oekraïne graag bij de EU hebben, wanneer ze daar klaar voor zijn.

Geen vreemde uitspraak dus.
Alleen verkeerde timing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:53:
Nou de onderhandelingen zijn begonnen tussen oekranie en rusland.
Delegaties zijn aangekomen. Kruis me vingers en duim voor het beste, al betwijfel ik het net zeerste.
Is helaas alleen maar voor de show lijkt het, gezien de afgevaardigden die Rusland stuurt nemen ze het niet echt serieus.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 28-02-2022 07:57 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Iedere EU burger die men hiervan kan overtuigen ('in de bubbel komt') is een gratis, onbetaalde kracht voor GRU. Gelukkig zitten hier tinten grijs in, en je kunt mensen uit een sekte bevrijden. Met name VS is enorm verdeeld maar het lijkt me niet pro Russisch. Daar moet men omheen werken, dus krijg je ook narratief waar links en centrum links/rechts wel gevoelig voor is. In de Koude Oorlog was dat ook het gevaar, daarom was men bamg voor linkse bewegingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
HaterFrame schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:47:
[...]
Eenzelfde soort loze kreet als tijdens de Maidan. Echter wel een kreet van solidariteit. En laten we wel wezen, de hele EU laat wel zien volledig achter Ukraine te staan, dat was een aantal jaar geleden wel anders.
Solidariteit is goed. En als Oekraïne klaar is om bij de EU te komen is dat natuurlijk geen probleem.

Maar dit is - net zoals je terecht opmerkte destijds tijden Maidan - een inhoudsloze kreet. Er kwam destijds ook heel veel kritiek op Van Balen en Verhofstadt omdat ze allerhande toezeggingen deden.

Kun je nog zeggen dat Von der Leyen met 'in time' enkel de huidige situatie bevestigd, maar in de context van de actuele gebeurtenissen is het de Oekraïners een reddingsboei toewerpen die niet bestaat terwijl je wel olie op het vuurt gooit.

Niet slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:57:
[...]

Is helaas alleen maar voor de show lijkt het, gezien de afgevaardigden die Rusland stuurt nemen ze het niet echt serieus.
Ze steekt Oekraïne een hart onder de riem met zo'n uitspraak. Niet altijd alleen maar denken 'hoe gaat Poetin hierop reageren'. Het lijdend voorwerp is Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De beurs in Moskou is vandaag vooralsnog zeer beperkt geopend:
Moscow stock exchange open pushed back, sell orders from foreigners banned
From CNN’s Vasco Cotovio and Darya Tarasova in Moscow
Trading on the Moscow stock exchange will be pushed back to 10 a.m. local time (2 a.m. ET) and restricted to some markets, the Russian Central Bank said Monday.

The bank also introduced a “temporary ban” on sell orders from foreign legal entities and individuals, it added in a statement.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
[...]

Waarom niet? Omdat die landen NAVO landen zijn, en treed art. 5 automatisch in werking. Zelfs al zou de NAVO collectief niet in willen grijpen zijn het ook gewoon EU landen evenals Finland en Zweden en treedt het soortgelijke art 42.7 van de EU dan in werking.

Niet ingrijpen door de lidstaten één van beide organisaties betekend overigens ook direct het einde van de organisatie. Je hebt niets aan een verdedigings/veiligheidspact wanneer je op het moment dat het nodig is niet thuis geeft. Niet ingrijpen betekend overigens ook dat de Oost-Europese landen direct richting de Russen zullen kijken en die kant op zullen gaan bewegen, weg van het (dan) onbetrouwbare westen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:44
Oekraiense soldaten staan zich dood te vechten voor dit vooruitzicht. Maar laten we ze niet ondersteunen met de bevestiging dat dat doel op termijn realistisch is.
Alsjeblieft zeg, goeie uitspraak van haar!

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Nieuwsuur: 'Met klaarzetten nucleaire eenheden wil Poetin NAVO uit elkaar spelen'

https://nos.nl/nieuwsuur/...in-navo-uit-elkaar-spelen

Analyses van voormalig NAVO-opperbevelhebber Philip Breedlove en voormalig Commandant der Landstrijdkrachten Mart de Kruif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
MrOleo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:01:
[...]

Oekraiense soldaten staan zich dood te vechten voor dit vooruitzicht. Maar laten we ze niet ondersteunen met de bevestiging dat dat doel op termijn realistisch is.
Alsjeblieft zeg, goeie uitspraak van haar!
Zoals eerder gezegd; binnengevallen worden door een vreemde mogendheid is geen golden pass voor de EU. Oekraïne zal nog wel aan de voorwaarden voor toetreding moeten voldoen. Of vind je van niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Lordy79

Vastberaden

Wat betreft de hoeveelheid soldaten moet je dit door 3en delen heb ik verteld gekregen van Rob de Wijk. Ik vind de podcasts van boekestein en de wijk erg interessant.

Door 3en omdat een soldaat ook moet eten en slapen en ivm logistiek.

Dus als er 150.000 soldaten worden ingezet betekent dat slechts 50.000 die tegelijk kunnen vechten.

Dit geldt in principe ook voor Oekraïne natuurlijk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jerie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:02:
Nieuwsuur: 'Met klaarzetten nucleaire eenheden wil Poetin NAVO uit elkaar spelen'

Analyses van voormalig NAVO-opperbevelhebber Philip Breedlove en voormalig Commandant der Landstrijdkrachten Mart de Kruif
Het is gelukkig gebleken dat van de tactiek om het westen/eu/navo te verdelen en tegen elkaar uit te spelen nog enkel averechts effect hebben gehad.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:42:
[...]

als je de context/historie hiervan wil weten: het boek 'Bloodlands' is een aanrader. En dat werk onderstreept ook meteen waarom iedereen persoon met een beetje een moreel kompas, zich heel erg ongerust moet voelen als een quasi-dictator / regime de woorden 'denazificatie' uit.
Denk dat we helemaal van het gebruik van het woord nazi af moeten, het gebruik ervan is totaal niet relevant meer en ontwricht elke discussie.

Je ziet het dit keer misbruikt worden door Poetin, maar ook gebruikt worden in debatten waar het juist noodzakelijk is om elkaar op inhoud te bestrijden.

Het is enkel nog een term die gebruikt wordt als je je tegenstander weg wilt zeggen. Niet iets wat in een vrije samenleving thuis hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25
Wilf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:39:
[...]
Ik wil hier nog even op aanvullen. Ja ik weet, oud bericht, maar ik kan nou eenmaal niet zo snel alle berichten lezen als ze er bijkomen (loop steeds verder achter):

Het is heel erg naïef om te denken dat je zeer geraffineerde stukken tekst kan lezen zonder beïnvloed te worden, zélfs als je weet dat het leugens en propaganda zijn. Je hersenen gaan tóch werken en slaan die informatie op, en eenmaal in je hoofd verdwijnt de context. Later zal je de flarden herinneren in een andere context en is het onderscheid tussen echt en onecht niet meer te achterhalen; je hersenpan is geen gelabelde archiefkast.

Even een praktijkvoorbeeld: ik zat tot september 2015 op Facebook. Ik was altijd erg links en ben nu ook weer lid van de PvdD. Destijds zat ik vooral met Amerikaanse-autoliefhebbers op FB en kregen zij en ik veel Russische propaganda gevoed waarvan we niet wisten dat dat Russische propaganda was. Achteraf noemde FB dat ‘sociale experimenten’. Ik zou het gewoon mentale oorlogsvoering noemen inmiddels.

Onder leiding van Peter Thiel en vriendjes werd de live feed (zo heet die lange strip met nieuwste berichten toch?) zo geconstrueerd dat ik vooral het volgende zag: Wilders zegt zinnige dingen, Hillary is gevaarlijker dan Trump (onder haar breekt de Derde Wereldoorlog uit), overal ter wereld zijn Islamitische terroristen mensen aan het uitmoorden. Hoe meer ik die dingen gevoerd kreeg hoe minder weerstand ik voelde omdat je hersenen een ‘hmmm misschien zit daar toch een kern van waarheid in’ gaan doen. Bij mij vooral bij Hillary, want die essays waren lang en goed opgezet en lazen als ware het goed uitgedachte onderzoeken.

Ik heb de dans ontsprongen omdat ik aan mezelf merkte dat ik echt een ontzettende lul werd en mijn vriendin zuur vanwege al de ‘perfecte levens’ die iedereen deelde. We zijn gezamenlijk cold turkey gestopt en het was alsof er een sluier van ons af werd getrokken en de zon weer ging schijnen. Mensen waren weer mooi en aardig, het leven vol kleur en we hadden ineens zeeën van tijd voor van alles.

Propaganda lezen is alsof je twee borden eten op tafel hebt; eentje met neurologisch gif en eentje zonder gif, en je toch besluit om die met het gif ook te proeven omdat je wil weten hoe dat smaakt. Ook al neem je kleine hapjes, de schade wordt toch aangericht. Niet gelijk merkbaar maar met elke hap wel meer. Wees waakzaam met zulke verhalen.

Overigens zijn veel van die Amerikaanse-autoliefhebbende vrienden die extra gevoelig er voor waren Trumpaanbiddende Q-anon anti vaxxers geworden. Eentje is vorig jaar december zelfs gestorven aan COVID omdat hij er niet in geloofde en niet eens naar het ziekenhuis ging. Een week voordat zijn Grote Roerganger Trump zei dat je je wél moet laten vaccineren. En ik heb het hier over een Nederlander hè…
Ik moet zeggen dat ik van twee kanten gevoelig ben in dit verhaal. De kant van RT en de kant van de westerse media. Zelfde als met corona: Ik kijk zowel de bekende "wappie" kanalen als de "MSM".

Al met al: erg slopend. Ik hou er mee op, het brengt me niet verder. Ik laat nu ook een paar dagen alles van media liggen om weer even bezig te zijn met het echte leven: ook al is er oorlog, het is nog steeds mooi weer buiten, de zon schijnt, en we hebben nog geen kernbom in de achtertuin. Ondanks de velle uitspraak van mevrouw Von der Leyen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

boesOne

meuh

Ja, het is gewoon een spelletje blufpoker. Vooral een teken dat de oorlog geen cakewalk is voor Putin.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:44
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:02:
[...]

Zoals eerder gezegd; binnengevallen worden door een vreemde mogendheid is geen golden pass voor de EU. Oekraïne zal nog wel aan de voorwaarden voor toetreding moeten voldoen. Of vind je van niet?
Ja en die voorwaarden zijn ruim bekend zowel in oekraine als bij von der Leyen.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@alexbl69 daarom 'in time'.
Als Oekraïne het pad blijft volgen naar een democratische rechtsstaat, zijn ze aan het einde van dat pad van harte welkom.
Net als dat de Navo op dat moment in zijn handjes mag knijpen met een lid dat zijn kwaliteiten zo duidelijk gedemonstreerd heeft.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Wilf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:49:
[...]
Totaal niet verrassend dus; zelfde bron van desinformatie. Het trollenleger van Rusland en de libertarians. Democratie is in hun ogen het ergste wat er is en moet kapot. Zo doe je dat dus: desinformatie strooien op sociale media.
Het is niet alleen social media. Ook allerlei kleine mediabedrijven poppen uit de grond met heel gerichte berichtgeving die toevallig ook altijd pro Rusland zijn. Zowel in Amerika als hier in Nederland, zoals bijvoorbeeld Ongehoord Nederland.
En laten we snel opkomende politici op de rechterflank ook niet vergeten, ook die hebben bijna allemaal een pro Russische agenda en hebben verder een destructieve karakter tov COVID-19. Die vervolgens op hun beurt weer via social media kanalen “opmerkelijke” berichten (drek) retweeten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:39:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik begin dit jaar FaceBook de deur uit heb gedaan. Ongemerkt sla je veel meer op dan je denkt en het constant gevoed krijgen van narratief en negatieve opinie werkt gewoon verziekend.

Moet je nagaan hoe narratief op social media kan werken op mensen die nog in ontwikkeling zitten qua hersenen en geestelijk vermogen, zoals tieners...

Enge gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Mag toch aannemen dat alle navo landen hierdoor juist meer op een lijn zitten, althans daar lijkt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De rente op roebels is flink omhoog gegooid in een poging om de koers van de roebel te stutten:
The bank added it would raise its key interest rate from 9.5% to 20% per annum.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

De_Bastaard schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Mag toch aannemen dat alle navo landen hierdoor juist meer op een lijn zitten, althans daar lijkt het wel op.
Gisterenavond in Op1 zei de assistent Secretaris-voorzitter van de NAVO dat "met alle scenario's rekening wordt gehouden". Verder wilde hij ook nergens op ingaan, dus we moeten maar hopen dat het ook zo is :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 16:44
Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Gisterenavond in Op1 zei de assistent Secretaris-voorzitter van de NAVO dat "met alle scenario's rekening wordt gehouden". Verder wilde hij ook nergens op ingaan, dus we moeten maar hopen dat het ook zo is :)
Nouja, hij gaat daar geen militaire details delen natuurlijk. Vond de vraag "stel Poetin drukt op de knop, wat zijn dan de stappen van de Navo?" niet bijster slim. Hij leek ook echt even met z'n ogen te knipperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

Op zich vraag ik mij af hoe ze die kernwapens in Belarus willen krijgen als het omringende luchtruim gesloten is voor Russische vliegtuigen.

Behalve als ze er al zijn.

Wat ook weer de geringe reactie van het Westen op deze aankondiging zou verklaren...

Oeps, geografisch foutje... :$

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Amphiebietje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:28:
[...]
Op zich vraag ik mij af hoe ze die kernwapens in Belarus willen krijgen als het omringende luchtruim gesloten is voor Russische vliegtuigen.

Wat ook weer de geringe reactie van het Westen op deze aankondiging zou verklaren...
Net zoals wij al jaren geen kernbommen bij Volkel hadden liggen bedoel je? O-)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Nou gewoon... over de weg?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:39
[...]

Vliegen, of over de weg?
Belarus ligt tegen Rusland aan. Gaat prima.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:29:
[...]

Net zoals wij al jaren geen kernbommen bij Volkel hadden liggen bedoel je? O-)
Sst. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 14:00
[...]

belarus ligt aan rusland vast? en die hebben de luchtruimen niet voor elkaar gesloten? dat is toch gewoon een kwestie van heen en weer vliegen ;)

te laat zie ik nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 23:38
[...]

Belarus ligt tegen Rusland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Maar ik snap nog steeds niet hoe hij de NAVO dan uit elkaar wil spelen met deze move? Het enige wat hij volgens mij bereikt is dat hij nog meer als common enemy gezien wordt.

Of denkt hij echt dat landen knikkende knietjes gaan krijgen? Dat werkt misschien bij sommige burgers maar (als het goed is) niet bij militaire bevelhebbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Maar ik snap nog steeds niet hoe hij de NAVO dan uit elkaar wil spelen met deze move? Het enige wat hij volgens mij bereikt is dat hij nog meer als common enemy gezien wordt.

Of denkt hij echt dat landen knikkende knietjes gaan krijgen? Dat werkt misschien bij sommige burgers maar (als het goed is) niet bij militaire bevelhebbers.
Kijk naar de realiteit, in het kort.

Zuidelijke en oostelijke landen worden in de nek gekeken door de west-europese landen inzake hetgeen wat ze het belangrijkste vinden, eigen geld, vluchtelingen etc..

Veel te kort door de bocht, maar waarom denk je dat sommige partijen zo groot kunenn zijn? Eigen onvrede met onderwerpen die de portemonnee raken van de "armsten" in het westen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen maar wou jullie dit niet onthouden, wat mij betreft mag deze man direct vrijgelaten worden en al de Spaanse bezittingen van die baas aan hem geschonken worden, maar wie ben ik:) held

"De Russische invasie in Oekraïne heeft tot een opmerkelijk incident geleid op het eiland Mallorca. Daar is zaterdag een Oekraïense matroos opgepakt omdat hij het luxejacht van zijn Russische baas deels tot zinken heeft gebracht. De zeeman werkte al ongeveer tien jaar op het schip ‘Lady Anastasia’, dat 7 miljoen euro waard is.

De eigenaar van het luxejacht, dat ligt aangemeerd in de jachthaven van El Toro op Mallorca, is de Rus Alexander Mijeev. Deze magnaat was CEO van de Russian Helicopter Corporation, een onderneming die voornamelijk helikopters maakt voor het Russische leger. In 2016 werd hij directeur van een firma die wapens fabriceert voor de troepen van Poetin."

Bron AD liveblog

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:49

Qwerty-273

Meukposter

Aan iedereen die nucleaire wapens in Belarus eng dichtbij vindt komen, ze liggen/staan al heel lang bij Kaliningrad. Dat is nog net een stukje dichterbij dan Belarus. Deze specifieke dreiging is niets nieuws, wellicht alleen als je dat niet wist.

https://fas.org/blogs/security/2018/06/kaliningrad/
https://nonproliferation....cal-nukes-in-kaliningrad/

Verder vraag ik mij serieus af of op het moment dat de Russische regering een handvol nucleaire wapens op alleen de Oekraïne afstuurt, wij als het westen daar wel op reageren in een MAD scenario. Je kiest dan voor een compleet reset van de Westerse en Russische gemeenschap, ipv alleen een reset van de Oekraïne. Ja dat is een enge gedachte, maar tot hoe ver zijn de huidige leiders echt bereid om te gaan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:41:
[...]

Kijk naar de realiteit, in het kort.

Zuidelijke en oostelijke landen worden in de nek gekeken door de west-europese landen inzake hetgeen wat ze het belangrijkste vinden, eigen geld, vluchtelingen etc..

Veel te kort door de bocht, maar waarom denk je dat sommige partijen zo groot kunenn zijn? Eigen onvrede met onderwerpen die de portemonnee raken van de "armsten" in het westen.
Wat er ook praktisch gebeurd op het 'slagveld', wat er 100% zeker gaat gebeuren is dat de printmachine, die bijna uitgezet werd na alle coronamaatregelen, gewoon vol gaat doordraaien. Inflatie zal ook hier nog wel ff oplopen. Linksom of rechtsom verliezen we allemaal...

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Dollars op
Roebel crash
Hyperinflatie++

De Russische bevolking moet haast wel in opstand komen?
Maar tegen wie? Remember het interbellum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Qwerty-273 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:46:
Aan iedereen die nucleaire wapens in Belarus eng dichtbij vindt komen, ze liggen/staan al heel lang bij Kaliningrad. Dat is nog net een stukje dichterbij dan Belarus. Deze specifieke dreiging is niets nieuws, wellicht alleen als je dat niet wist.

Verder vraag ik mij serieus af of op het moment dat de Russische regering een handvol nucleaire wapens op alleen de Oekraïne afstuurt, wij als het westen daar wel op reageren in een MAD scenario. Je kiest dan voor een compleet reset van de Westerse en Russische gemeenschap, ipv alleen een reset van de Oekraïne. Ja dat is een enge gedachte, maar tot hoe ver zijn de huidige leiders echt bereid om te gaan.
Wat heeft Poetin aan Oekraïne als je er niet meer kan komen door straling? Of hoe werkt dat op lange termijn?

Vredesmissie… vraag me af hoe de Russische televisie dat gaat berichten als er een paar nukes die kant op gaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
siggy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:46:
[...]

Wat er ook praktisch gebeurd op het 'slagveld', wat er 100% zeker gaat gebeuren is dat de printmachine, die bijna uitgezet werd na alle coronamaatregelen, gewoon vol gaat doordraaien. Inflatie zal ook hier nog wel ff oplopen. Linksom of rechtsom verliezen we allemaal...
Het is op korte termijn in geld en materiele middelen verliezen om op langere termijn vrede , vrijheid en veiligheid te behouden. Dus win je. We zijn veel te comfortabel geweest in de laatste decennia. Veel te veel vertrouwen gehad in diplomatie , verdragen etc. Je hebt nu te maken met een vijand die openlijk zijn ware gezicht laat ziet, en de daad bij het woord voegt. Oekraïne is nu de pineut , sta je dat toe dan is de volgende stap Finland , Zweden, Polen en de Baltische staten. En dan staat het totalitaire regime ineens bij Duitsland.

We hebben jarenlang toegestaan dat politiek, bedrijfsleven etc gebruikt is door Poetin en zijn kliek om verdeeldheid te zaaien, dat er nu een verenigde reactie is , is bewijs dat wij hier nog niet uitgespeeld zijn. En dat is goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]
', wat er 100% zeker gaat gebeuren is dat de printmachine, die bijna uitgezet werd na alle coronamaatregelen, gewoon vol gaat doordraaien.
Er wordt in q1-2022 60 miljard aan assets opgekocht (netto). Dat noem ik niet bijna uitzetten... Want dat is al zo sinds 2019.
Per q2 willen ze het verminderen en het lijkt me juist dat ze dat ook echt gaan doen én de rente verhogen om de inflatie te bestrijden.

Edit
Bron
https://www.ecb.europa.eu...nt/app/html/index.en.html

[ Voor 8% gewijzigd door Lordy79 op 28-02-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 11:00
Kon hij niet gewoon een bod uitbrengen op Oekraine ipv oorlogje voeren, zo van iedere Oekraïner krijgt 100 000 euro.... ze spreken toch al Russisch, ze krijgen er veiligheid voor terug en als je weg wilt mag je weg.... met dat gas wat ze verkopen verdienen ze dat in enkele jaren weer terug.

Nu wordt alles kapot gemaakt, voor wat ....?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:11
Ik kom net deze tegen op twitter:

BREAKING: China's foreign ministry says Beijing opposes unilateral sanctions against Russia

Twitter link

Als dat bevestigd wordt dan is dat nogal wat.

[ Voor 10% gewijzigd door vanisher op 28-02-2022 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
martwoutnl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:52:
[...]

Je bent niet de enige. Dit is een uitspraak die nu even niet handig is. Dan ga je juist olie op het vuur gooien.
Idd, vd leyen gooit olie op het vuur voor de eu droom.

Laten we even een stap terug doen, gaan we hiervoor een all out war in? Voor oekraine en de droom van democratie en verwestersing aldaar?

Putin wil niet verliezen hij gaat door tot hij zijn zin heeft, dus neutraal of russisch oekraine of een totale oorlog.

Wordt ook tijd dat china zich ermee gaat bemoeien, een nucleaire oorlog betekent ook hun einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Klopt, maar als "ons" verlies daardoor inhoudt dat wij meer één geworden zijn, teken ik er voor.

Maar dat is de wens van de vader van de gedachte in mijn geval, geld blijft tot nu toe altijd spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:46:

Ja dit is een van de redenen dat ik Poetin zo hypocriet vind. Een NAVO presence aan zijn deur vindt hij een probleem maar ondertussen heeft hij wel een enclave in Europa..

Maar ook op andere manieren.. Hij is boos over uitspraken van de NAVO top.. Met name over sancties, niet eens over daadwerkelijke oorlogvoering. Terwijl hij zelf een daadwerkelijke oorlog begint en met kernwapens dreigt 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 28-02-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 17:48
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Laten we even een stap terug doen, gaan we hiervoor een all out war in? Voor oekraine en de droom van democratie en verwestersing aldaar?

Putin wil niet verliezen hij gaat door tot hij zijn zin heeft, dus neutraal of russisch oekraine of een totale oorlog.

Wordt ook tijd dat china zich ermee gaat bemoeien, een nucleaire oorlog betekent ook hun einde.
Dat is natuurlijk exact wat Putin wil, ex-act. Waar stopt hij dan, als hij bij de Noordzee is?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
GekkePrutser schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Ja dit is een van de redenen dat ik Poetin zo hypocriet vind. Een NAVO presence aan zijn deur vindt hij een probleem maar ondertussen heeft hij wel een enclave in Europa..

Maar ook op andere manieren.. Hij is boos over uitspraken van de NAVO top.. Met name over sancties, niet eens over daadwerkelijke oorlogvoering. Terwijl hij zelf een daadwerkelijke oorlog begint en met kernwapens dreigt 8)7.
Zero-sum denken. In dat paradigma is hypocrisie geen ding.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rob de Wijk zei gisterenavond ook (op BNR) dat het leveren van wapens zoals die stingers onder de radar moet blijven. Dat moet je niet openbaar maken. Ook het openlijk leveren van straaljagers is erg dom.

Het escaleert alleen maar meer. Economische sancties doe je en publique maar wapenleveranties door de NAVO aan een land dat in oorlog is met Rusland is bijna een oorlogsverklaring.
Heel gevaarlijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
iamerwin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Dat is natuurlijk exact wat Putin wil, ex-act. Waar stopt hij dan, als hij bij de Noordzee is?
Vooralsnog stopt hij tot de navo landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
danda schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
Kon hij niet gewoon een bod uitbrengen op Oekraine ipv oorlogje voeren, zo van iedere Oekraïner krijgt 100 000 euro.... ze spreken toch al Russisch, ze krijgen er veiligheid voor terug en als je weg wilt mag je weg.... met dat gas wat ze verkopen verdienen ze dat in enkele jaren weer terug.

Nu wordt alles kapot gemaakt, voor wat ....?
Ehm je burgers verkopen, hoe noemen we dat ook alweer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
[...]

China gaat zich niet ermee bemoeien. China heeft net bekend gemaakt dat de sancties tegen rusland teruggedraaid moet worden. Is net geplaatst hier van twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:56:
Rob de Wijk zei gisterenavond ook (op BNR) dat het leveren van wapens zoals die stingers onder de radar moet blijven. Dat moet je niet openbaar maken. Ook het openlijk leveren van straaljagers is erg dom.

Het escaleert alleen maar meer. Economische sancties doe je en publique maar wapenleveranties door de NAVO aan een land dat in oorlog is met Rusland is bijna een oorlogsverklaring.
Heel gevaarlijk spel.
En jij denkt dat het verstoppen van zulke hulp niet gezien wordt door intel van Rusland / andere landen?

Dus dat het volk van Europa/Navo lekker in het ongewisse mag blijven wat hun democratisch bestuur doet?

Klinkt bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:57:
[...]

En jij denkt dat het verstoppen van zulke hulp niet gezien wordt door intel van Rusland / andere landen?

Dus dat het volk van Europa/Navo lekker in het ongewisse mag blijven wat hun democratisch bestuur doet?

Klinkt bekend.
Welkom in de grote mensen wereld van Geopolitiek.
Moeten alle staatsgeheimen, ministerraden en de commissie stiekem dan ook maar afgeschaft worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vanisher schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
Ik kom net deze tegen op twitter:

BREAKING: China's foreign ministry says Beijing opposes unilateral sanctions against Russia

Twitter link

Als dat bevestigd wordt dan is dat nogal wat.
Hoe veranderd dit iets?
Dat ze niet voor de SWIFT ban waren en niet wilden uitspreken tegen de invasie in Oekraine was toch al tijden duidelijk?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
We leveren inmiddels ook brandstof voor vliegtuigen in de lucht. Zojuist is een Airbus 330 tanker vliegtuig Polen in gevlogen, afkomstig uit Eindhoven.

Opmerkelijk is dat alle tankers nu in Polen vliegen, dagen hiervoor voornamelijk in Roemenië en Slowakije.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
*knip* propaganda van een uiterst dubieuze bron

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:21

Player1S

Probably out in the dark

Heel gevaarlijk spel.
Is dat wel zo?
Onze regeringen steunen openlijk Oekraine. Wij burgers gaan de straat op als steun voor Oekraine.

(vooralsnog) niemand protesteert grootschalig en openlijk tegen deze steun.
Dit geeft ook wel een teken dat de gehele EU hierachter staat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 17:48
MasterMaceMichu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
We leveren inmiddels ook brandstof voor vliegtuigen in de lucht. Zojuist is een Airbus 330 tanker vliegtuig Polen in gevlogen, afkomstig uit Eindhoven.

Opmerkelijk is dat alle tankers nu in Polen vliegen, dagen hiervoor voornamelijk in Roemenië en Slowakije.
Er hangen al sinds het begin van dit non-stop drie tankvliegtuigen in de lucht. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Klopt, maar als "ons" verlies daardoor inhoudt dat wij meer één geworden zijn, teken ik er voor.

Maar dat is de wens van de vader van de gedachte in mijn geval, geld blijft tot nu toe altijd spreken.
We kunnen alleen echt winnen als Poetin weg is, en er definitief een blijvende democratie zal ontstaan in Rusland. Als deze oorlog voorbij is en Poetin en/of zijn vriendjes zitten er nog, is het alleen maar een win voor Poetin. We kunnen alleen winnen als Rusland nu definitief opstaat en zegt 'genoeg is genoeg'. Uiteraard is het slechts 'geld' waar we het over hebben, wat niet in verhouding staat tot verlies in mensenlevens, maar bedenk ook dat een halve generatie van welstand in een keer wordt weggevaagd. Wat zal dát dadelijk voor een politieke consequenties hier hebben? Brexit achtige taferelen? De jongeren van nu is gewoon een generatie die niks zal kunnen opbouwen; geen huis, onzeker werk, etc. etc. Die gaan gegarandeerd heel anders stemmen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

En wij maar hier de benzine prijs omhoog gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Welkom in de grote mensen wereld van Geopolitiek.
Moeten alle staatsgeheimen, ministerraden en de commissie stiekem dan ook maar afgeschaft worden...?
Je trekt openlijk hulp aanbieden (topje van de ijsberg) gelijk met staatsgeheimen, ministerraden en commisies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:56:
[...]

China gaat zich niet ermee bemoeien. China heeft net bekend gemaakt dat de sancties tegen rusland teruggedraaid moet worden. Is net geplaatst hier van twitter
Dan bemoei je je er toch mee?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Dat is vorige week ook al gebeurd.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Heel gevaarlijk spel.
Het is en blijft altijd gevaarlijk spel met oorlog... wat ik wel interessant vind is dat opeens zoveel landen overstag gaan. Misschien wilden ze de determination van de Oekraïners afwachten?

En spelen ze nu in op het "stuk" lopen van Putin's blitz?

Kan ook zijn dat ze het juist openbaar maken voor de Russen zelf om zo sentiment te creëren dat de Oekraïners helemaal niet bij Rusland willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Is dat wel zo?
Onze regeringen steunen openlijk Oekraine. Wij burgers gaan de straat op als steun voor Oekraine.
Nee nee daar gaat t niet om. Tuurlijk denk ik dat de meeste EU burgers ook militaire steun aan Oekraïne goedkeuren maar het gaat me om het openlijk melden dat je dit doet!
Met als bijzaak nog dat Rusland nu weet dat Oekraïne die dingen heeft. Taktisch niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

Serieuze vraag: is er een reden waarom de Russische luchtmacht niet heel de grensregio met Polen in een maanlandschap verandert door al hun bommen en raketten die richting op te sturen? Immers: daar komen alle goederen aan om verder in het land verspreid te worden. Een beetje hetzelfde wat Oekraïne met de Russische konvooien doet.

Of overschat ik de slagkracht van de Russen?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Dan bemoei je je er toch mee?
Ja ze vinden de sancties teruggedraaid moeten worde , maar vervolgens doen ze verder niks.
Komt geen actie, geen militaire interventie helemaal noppes van hun kant, waarom? Omdat ze goed weten dat met dit alles, hun echt wel beter uit de bus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Je trekt openlijk hulp aanbieden (topje van de ijsberg) gelijk met staatsgeheimen, ministerraden en commisies.
Ik trek militair hulp bieden inderdaad gelijk met staatsgeheimen. Klopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik moet zeggen dat ik me toch wel verbaas over de "nucleaire paniek" hier. Misschien een stukje trauma uit de koude oorlog? Of misschien toch gevoeliger voor Russische FUD dan we zelf denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Heel gevaarlijk spel.
Ik vind het juist slim, Putin snapt elke dag dat hij niet op twitter kijkt dat de rekening per dit soort tweet weer met 20 helicopters en 100 tanks is verhoogd.

Doordat dit nu al maanden lang openlijk gebeurt, zal elke keer 1 levering niks veranderen aan de status quo.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 09:04 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel gevaarlijk spel.
Daar ben ik het niet mee eens; iedereen kan aan het water aanvoelen dat dat spul er heen gaat, met of zonder aankondigingen. In het verlengde met wat er vlak vóór de invasie gebeurde is het veel beter om gewoon openlijk, en bovenal eerlijk te zijn dat men levert, in plaats van Putin de scoop cadeau te doen dat het Russische leger "ontdekt" dat er wapenleveranties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:43
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Nee nee daar gaat t niet om. Tuurlijk denk ik dat de meeste EU burgers ook militaire steun aan Oekraïne goedkeuren maar het gaat me om het openlijk melden dat je dit doet!
Met als bijzaak nog dat Rusland nu weet dat Oekraïne die dingen heeft. Taktisch niet handig.
Maar politiek misschien wel verstandig. Want je meld exact wat je doet. Kunnen ze lastig met vingers wijzen straks dat "de navo stiekem materiaal heeft gestuurd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:02:
[...]

Ja ze vinden de sancties teruggedraaid moeten worde , maar vervolgens doen ze verder niks.
Komt geen actie, geen militaire interventie helemaal noppes van hun kant, waarom? Omdat ze goed weten dat met dit alles, hun echt wel beter uit de bus komen.
Nouja, het mengen hoeft niet perse militair te gebeuren natuurlijk.
Met dit soort uitspraken bemoei je je zeker welbewust met het conflict.

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 40 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid