Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:44 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:44 ]
Van Rusland was het al 100% zeker dat zij veto zouden inzetten.CurlyMo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:45:
[...]
Maar China en India hebben zich in dit geval onthouden van stemming. Dat maakt het anders dan die andere keren.
Je doet net alsof er niks meer aan de hand is als de EU zijn politieke standpunt zou loslaten (nl. dat een soevereine staat binnenvallen niet wordt getolereerd). Het navrante is dat dat in deze kwestie volstrekt niets zou oplossen, maar slechts een extra trigger voor Poetin zou zijn om de Baltische staten terug in het voormalige rijk te brengen. En die Baltische staten zijn dus wel NAVO-lid, en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.Z___Z schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:44:
[...]
Ik laat liever mijn principes los over een politiek standpunt dan dat ik in WW3 terecht kom. Maar goed onze leiders weten vast wat goed voor ons is.
Acties komen uit politieke standpunten. Zonder het standpunt van Poetin zou er geen actie zijn.xzaz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:46:
[...]
Een politiek standpunt geeft geen ww3 dat doen acties. Acties zoals een soeverein land binnen vallen.
Maar zal niet onder de radar kunnen, dus of dat zonder slag of stoot zal gaan.bulle bas schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:16:
[...]
Exact, ik hoop dat we de les die we hebben getrokken uit Poetin ook gaan trekken tav China. Eigenlijk de les van @Virtuozzo, met dat systeem valt niet vredig samen te werken want het gaat de grenzen steeds te buiten.
Van China moeten we ons ook ontkoppelen, dat kan nu minder haastig maar moet wel beslist.
[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 28-02-2022 00:02 ]
Er wordt elk jaar wel een soevereine staat binnengevallen in Afrika. Wordt niks mee gedaan, omdat het geopolitiek gezien niet van belang is.prijk schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:57:
[...]
Je doet net alsof er niks meer aan de hand is als de EU zijn politieke standpunt zou loslaten (nl. dat een soevereine staat binnenvallen niet wordt getolereerd). Het navrante is dat dat in deze kwestie volstrekt niets zou oplossen, maar slechts een extra trigger voor Poetin zou zijn om de Baltische staten terug in het voormalige rijk te brengen. En die Baltische staten zijn dus wel NAVO-lid, en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.
[ Voor 0% gewijzigd door Z___Z op 28-02-2022 00:13 . Reden: Te kort door de bocht. ]
Verwijderd
Tsjetsjeense moordbrigades zijn onder andere op zoek naar de broers Klitschko:JanHenk schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:45:
Vitali Klitschko, ex top-boxer en tegenwoordig burgemeester van Kiev. De juiste man op de juiste plek, wat mij betreft. In deze tijd kun je je geen beter rolmodel wensen als Kiev zijnde.
Je moet je eens voorstellen dat wij als burgemeester van Amsterdam Rico Verhoeven zouden hebben, in plaats van Femke Halsema. Wie zou je liever hebben als je stad onder vuur ligt..
Overigens ook hulde voor Zelensky. Ik heb respect voor zijn leiderschap. Bijzonder hoe de, van nature conflictmijdende Oekraïners, opstaan en verdedigen.
China + Rusland zijn redelijk met elkaar verbonden, beide zijn afkomstig vanuit het communisme. Daarnaast hebben China en Rusland hun banden verstevigd:Emgeebee schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:51:
[...]
Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.Je verzint ter plekke een soort internationale coalitie met Venezuela, Noord-Korea, Syrië?
God does not play dice
Voorbeelden?Z___Z schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:01:
[...]
Er wordt elk jaar wel een soevereine staat binnengevallen in Afrika. Wordt niks mee gedaan, omdat het geopolitiek gezien niet van belang is.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Toch wel een kanttekening bij dat hele gediscrimineerde "afirkanen in de oekraine" verhaal.-AzErTy- schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:04:
Raar verslag van aan de grens Polen/Oekraïne door Belgische verslaggever ter plaatse:
https://www.hln.be/buiten...ars-actief-zijn~a462c82c/
Interessant vanaf 2.14 min
Ongelofelijk hoe snel mensensmokkelaars gewoon trajecten herleggen en mensen zelfs in oorlogsgebied gemobiliseerd krijgen.
Gewoon op een paar dagen tijd, Congolezen, Marokanen, Afghanen naar Oekraine krijgen om dan de openstaande grens met Polen te hopen misbruiken.
Die groepen asielzoekers werden natuurlijk al via Belarus naar de Poolse grens gestuurd. Nu zetten ze die groepen bij Brest (of waar dan ook) over de grens in de Oekraïne met een richting van loop zo maar naar de Poolse grens toe. Dat is dezelfde stroom gefinancierd door Poetin, maar nu met een extra tussen stapje in de Oekraïne.-AzErTy- schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:04:
Raar verslag van aan de grens Polen/Oekraïne door Belgische verslaggever ter plaatse:
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
En uit actie volgt reactie.. dan klopt het helemaal:Z___Z schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:58:
[...]
Acties komen uit politieke standpunten. Zonder het standpunt van Poetin zou er geen actie zijn.
Dat betekent, stam + t .
Ik denk dat je dit soort claims beter niet kan proberen te maken.Z___Z schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:01:
[...]
Er wordt elk jaar wel een soevereine staat binnengevallen in Afrika. Wordt niks mee gedaan, omdat het geopolitiek gezien niet van belang is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Acties komen door zwakke en twijfelachtige standpunten in te nemen, waardoor een opponent het idee krijgt dat hij er mee weg zou kunnen komen.Z___Z schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:58:
[...]
Acties komen uit politieke standpunten. Zonder het standpunt van Poetin zou er geen actie zijn.
Om het maar niet te hebben over de zwakte van een whataboutisme als argument...YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:10:
[...]
Ik denk dat je dit soort claims beter niet kan proberen te maken.
De meeste conflicten in Afrika zijn oorlogen binnen 1 land.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2022 00:16 . Reden: spelling ]
Z___Z schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:01:
[...]
Dat betekent, stam + t .
Precies, Oekraïne is geopolitiek gezien wél van belang, vandaar de scherpe westerse reactie. Immers en nogmaals: Poetin zal niet stoppen als hij Oekraïne binnen zijn rijk heeft gebracht. Vandaar dat hij NU moet worden gestopt, want hoe later hij wordt gestopt, hoe dramatischer de gevolgen, zoals je zelf al zegt (artikel 5 NAVO).Z___Z schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:01:
[...]
Als Rusland een NAVO land zou aanvallen dan zou dat een oorlogsverklaring zijn aan de NAVO. Oekraïne zat niet in de NAVO. IMHO een groot verschil.
Dat is al enkele dagen bekend, geen idee waarom HLN achterloopt. Zie ook https://meaww.com/chechen...-ukraine-officials-563138Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:02:
[...]
Tsjetsjeense moordbrigades zijn onder andere op zoek naar de broers Klitschko:
https://www.hln.be/buiten...litschko-broers~a4e20ec9/
PSN
Dat betekent, stam + t .
Op zich is in het in vreemde krijgsdienst gaan inderdaad niet strafbaar zolang het gaat om een (dreigende) oorlog of internationaal gewapend conflict waarbij Nederland niet betrokken is (en er ook geen vooruitzicht is dat Nederland er bij betrokken zal raken). Omdat het in dienst treden van een vreemde krijgsdienst al leidde tot het verlies van het Nederlanderschap vond men het (in een ver verleden, 19de eeuw) niet nodig om het in vreemde krijgsdienst treden strafbaar te stellen als het niet ging om een oorlog/conflict waarbij Nederland betrokken is/zou kunnen raken. Inmiddels is dat verlies van het Nederlanderschap grotendeels geschrapt (bestaat alleen nog voor het geval het gaat om een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is), maar men heeft geen nieuwe strafbepaling voor de vreemde krijgsdienst ingevoerd. Het aanwerven van mensen voor vreemde krijgsdienst of gewapende strijd is overigens wel strafbaar.Wolly schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:22:
[...]
Waarom zou je strafbaar zijn als je in buitenlandse dienst gaat vechten in dit geval?
Het wetboek is heel duidelijk, dit mag mits het niet tegen de Staat is.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel101
Be yourself, no matter what they say ...
Volgens de Oekraïense overheid zouden sommige Russische soldaten deserteren en zich gevangen laten nemen. Ruim 3.000 Russische soldaten zijn gestorven sinds het begin van de invasie, stelt Oekraïne. ‘Sommigen onder hen waren jong’, zegt Rakos. ‘Ze zaten nog maar net in het leger en moesten plots komen vechten tegen boze Oekraïeners voor 200 dollar per maand. Velen zijn verward en willen hier niet zijn.’
Op Reddit zwerven wat vertalingen van de POW Russen. Ze zijn jong en er werd ze verteld dat ze op training gingen. Vervolgens zijn alle telefoons in beslag genomen en zijn ze de grens over gezet. Daar werden ze opgewacht door een leger wat 8 jaar lang getraind is voor deze situatie.XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:21:
Nog een klein stuk over die Russische militairen:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ze hebben een vreselijke reputatie.Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:16:
Ik vind wel dat er redelijk overdreven op die Tjetjenen wordt gereageerd door de pers. Krijg bijna het idee dat het een soort van super cyborgs zijn. Volgens mij kunnen ook zij niet tegen een kogel op de goede plek.
PSN
Dit is een tweet van 2 uur geleden.. Ik kan het allemaal maar moeilijk geloven maar hoop het uiteraard wel. Kunnen ze meteen die colonne op weg naar Kiev even aanpakken.n0pe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:26:
Update over de gevechtsvliegtuigen.
[Embed]
Toch knap hoe snel dit geregeld is al zal het wel al eerder voor bereid zijn had ik verwacht dat dit nog wel een aantal dagen zou duren.
Dat betekent, stam + t .
Ik denk niet dat Putin deze stap had willen nemen, maar het helpt niet mee dat wijVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:10:
[...]
Acties komen door zwakke en twijfelachtige standpunten in te nemen, waardoor een opponent het ide krijgt dat hij er mee weg zou kunnen komen.
Niets is schadelijker dan op een dreigement zoals door Putin nu geuit een zwak standpunt, zoals jij suggereert, in te nemen. De historie van Putin's acties is namelijk duidelijk en grensverleggend. Elke keer gaat hij weer een stap verder en we zitten feitelijk in de situatie waarin we nu zitten omdat we hem er eerder mee weg hebben laten komen.
En vergis je niet, China kijkt zeer geïnteresseerd mee naar hoe hier op gereageerd wordt. Die willen maar al te graag Taiwan inlijven! De gevolgen van onze handelen nu gaan dus verder dan de Oekraïne!
[...]
Om het maar niet te hebben over de zwakte van een whataboutisme als argument...
[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:50 ]
BlaBlaBla
Ten eerste, UA is een soeverein land wat zelf mag beslissen bij "welke club" het wil horen.Strider schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:30:
[...]
Ik denk niet dat Putin deze stap had willen nemen, maar het helpt niet mee *knip*
[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:51 ]
Dat betekent, stam + t .
Wij hebben Putin gedwongen?Strider schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:30:
[...]
Ik denk niet dat Putin deze stap had willen nemen, maar het helpt niet mee dat *knip*
[ Voor 60% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:53 ]
Dit is de enige zinnige zin in je verhaal.Strider schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:30:
[...]
Logisch ook, als communistisch land wil je bijv. het risico vermijden dat de democratie van je buurland overslaat.
PSN
Mooi dat dit kennelijk onder de pet is gebleven gedurende die tijd, geeft een verrassingseffect zodat Putin niet meer vooraf nog kan dreigen, alleen achteraf. Koekje van eigen deeg met hoe hij zelf dit hele circus is gestart.n0pe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:26:
[Embed]
Toch knap hoe snel dit geregeld is al zal het wel al eerder voor bereid zijn had ik verwacht dat dit nog wel een aantal dagen zou duren.
Putin moet gewoon accepteren dat de Sovjet Unie de koude oorlog verloren heeft, ipv vasthouden aan een systeem wat bewezen niet werkt, en iedereen glashard voorliegen.Strider schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:30:
[...]
Ik denk niet dat Putin deze stap had willen nemen, maar het helpt niet mee dat *knip*
[ Voor 61% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:52 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
kan maar verassingen kan de EU beter niet doen, beter jij doet X dan doen wij Y.gekkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:41:
[...]
Mooi dat dit kennelijk onder de pet is gebleven gedurende die tijd, geeft een verrassingseffect zodat Putin niet meer vooraf nog kan dreigen, alleen achteraf. Koekje van eigen deeg met hoe hij zelf dit hele circus is gestart.
Uiteraard. En wat we totnogtoe gezien hebben viel het behoorlijk tegen (denk maar aan die beelden van die tierende meneer wiens straat vol smeulende pantserwagens staat).Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:16:
Ik vind wel dat er redelijk overdreven op die Tjetjenen wordt gereageerd door de pers. Krijg bijna het idee dat het een soort van super cyborgs zijn. Volgens mij kunnen ook zij niet tegen een kogel op de goede plek.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Dan zijn we nog wel een tijdje bezig volgens die lijn, momentum in de wereld is nu daar.Palindrome schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:42:
[...]
kan maar verassingen kan de EU beter niet doen, beter jij doet X dan doen wij Y.
[ Voor 69% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 00:58 ]
zelf mogen beslissen is typisch westers individualistisch denken. Er wordt voorbijgegaan dat keuzes en gedrag gevolgen hebben voor anderen. In het geval van Oekraine kan toetreding tot de NAVO bijv. betekenen dat de VS een raketschild deponeert in Oekraine, wat natuurlijk niet handig is voor Rusland dat vooral bestaat uit olie, gas en een leger.Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:36:
Ten eerste, UA is een soeverein land wat zelf mag beslissen bij "welke club" het wil horen.
Als jij een seizoenskaart bij Ajax hebt en je buurman wil er 1 bij Feyenoord nemen, dan sla je hem ook op z'n bek met de mededeling dat je geen Feyenoord in je buurt wil hebben?
Of dit nou heden ten dage de beste analogie isApache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:36:
[...]
Ten eerste, UA is een soeverein land wat zelf mag beslissen bij "welke club" het wil horen.
Als jij een seizoenskaart bij Ajax hebt en je buurman wil er 1 bij Feyenoord nemen, dan sla je hem ook op z'n bek met de mededeling dat je geen Feyenoord in je buurt wil hebben?
Als ik de wiki nalees over de relatie UA / Nato dan lees ik niets over die jij hierboven noemt, nl. Dat zolang delen bezet zouden zijn dat een lidmaatschap niet aan de orde is. Er wordt alleen gesteld dat UA en Nato bepalen of en wanneer ze volwaardig lid worden.Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:36:
[...]
Ten tweede. Een Navo lidmaatschap was niet aan de orde voor UA met delen van haar grondgebied bezet door Rusland. En dat wist Putin ook. Kortom, een drogreden. Maar misschien heb je gemist dat het eigenlijk ging om het de-nazificeren van dat land (met Joodse president) [/s]
Dat klopt, maar de beelden zijn waarschijnlijk al van 24-2. Zie deze reeks interessante tweets, waarin locatie en datum worden uitgeplozen:TheBrut3 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:35:
[...]
Die was toch juist bevestigd inclusief dat het om een munitiedepot ging en geolocatie?
This video of a huge explosion in (allegedly) Ukraine is making the rounds. When mis/disinformation during war is rife, verification is key. Here's how online investigators quickly established the where, when, and what of the video: pic.twitter.com/lUhzkwKu9W
— Christiaan Triebert (@trbrtc) 27 februari 2022
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Enkele dagen terug werd er bericht dat oud-piloten ook werden opgeroepen bij de mobilisatie. Dat vond ik toen al een bijzonder bericht (toen was het verhaal nog dat de bestande luchtmacht grotendeels op de grond was vernietigd). Nu duidelijk waarom.n0pe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:26:
[Embed]
Dat is misschien wel zo maar laten we niet vergeten dat er, zeker in Kyiv, een hoop wapens zich ook onder de bevolking bevinden en dat die bevolking zeer strijdbaar is. De kans dat die bibberend gaan zitten wachten is blijkbaar niet erg hoog. Ik denk dat ze het eender welke partij probeert Kyiv in te nemen heel erg lastig gaan maken.unclero schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:45:
[...]
Uiteraard. En wat we totnogtoe gezien hebben viel het behoorlijk tegen (denk maar aan die beelden van die tierende meneer wiens straat vol smeulende pantserwagens staat).
Maar onderschat de propagandawaarde van de Tsjetsjenen niet.
Ik twijfel er niet aan dat het zeer bloeddorstige strijders zijn, voor wie oorlogsrecht of überhaupt mensenrechten onbekende begrippen zijn. Ik houd mijn hart vast wat er gebeurd als er een Oekraïense linie het begeeft en de Kadyrovtsi in een stad als Kiev of Kharkiv of Mariupol gaan doen wat ze het best doen: huis-aan-huis gevechten, ondertussen de overblijvende Oekraïense stellingen doen overspoelen met massa's burgers die op de vlucht slaan en met verhalen komen dat er bejaarden uit flatgebouwen worden gegooid, minderjarige meisjes in vrachtwagens worden geladen en soldaten aan telefoonpalen worden gekruisigt.
Maar zolang de Oekraïense linies standhouden, de Russen niet in staat zijn via de lucht grote hoeveelheden strijders in te vliegen, en iedere Oekraïener met een geweer ervan doordrongen is dat als zij ook maar één stap terug doen, het uit flatgebouwen gooien, in vrachtwagens laden en kruisigen aan zal vangen, zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Verwijderd
En zelfs dat klopt niet, er is niets communistisch aan het regime van Putin.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:39:
[...]
Dit is de enige zinnige zin in je verhaal.
Verder is het gewoon alsof ik RT zit te lezen?
Deze situatie is precies de situatie die zich in wit Rusland afspeelt. Hetgeen waar jij het over hebt is een hypothese. Hoe zie jij wit Rusland? En zie jij een systeem zoals China of Rusland, waar zelf mogen beslissen niet aan de orde is ook voor Nederland een goed systeem?Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:46:
[...]
zelf mogen beslissen is typisch westers individualistisch denken. Er wordt voorbijgegaan dat keuzes en gedrag gevolgen hebben voor anderen. In het geval van Oekraine kan toetreding tot de NAVO bijv. betekenen dat de VS een raketschild deponeert in Oekraine, wat natuurlijk niet handig is voor Rusland dat vooral bestaat uit olie, gas en een leger.
Klinkt als iets in de richting van grens over .. opfris cursus .. en met een MiG onder de kont het land weer invliegen. Zou toch wel mooi zijn als ze dat zo mooi stil en verborgen hebben weten te houden, terwijl de focus op de steden in het oosten bleef liggen.PLAE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:51:
[...]
Enkele dagen terug werd er bericht dat oud-piloten ook werden opgeroepen bij de mobilisatie. Dat vond ik toen al een bijzonder bericht (toen was het verhaal nog dat de bestande luchtmacht grotendeels op de grond was vernietigd). Nu duidelijk waarom.
Ik ben wel benieuwd hoelang de Oekraïense linies volhouden. Kijkende naar de oorlog in Tsjetsjenië en de aftermath dan gaat Poetin net zolang door tot wanneer er pro-Russisch bewind in Kyiv zit.unclero schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:45:
[...]
Uiteraard. En wat we totnogtoe gezien hebben viel het behoorlijk tegen (denk maar aan die beelden van die tierende meneer wiens straat vol smeulende pantserwagens staat).
Maar onderschat de propagandawaarde van de Tsjetsjenen niet.
Ik twijfel er niet aan dat het zeer bloeddorstige strijders zijn, voor wie oorlogsrecht of überhaupt mensenrechten onbekende begrippen zijn. Ik houd mijn hart vast wat er gebeurd als er een Oekraïense linie het begeeft en de Kadyrovtsi in een stad als Kiev of Kharkiv of Mariupol gaan doen wat ze het best doen: huis-aan-huis gevechten, ondertussen de overblijvende Oekraïense stellingen doen overspoelen met massa's burgers die op de vlucht slaan en met verhalen komen dat er bejaarden uit flatgebouwen worden gegooid, minderjarige meisjes in vrachtwagens worden geladen en soldaten aan telefoonpalen worden gekruisigt.
Maar zolang de Oekraïense linies standhouden, de Russen niet in staat zijn via de lucht grote hoeveelheden strijders in te vliegen, en iedere Oekraïener met een geweer ervan doordrongen is dat als zij ook maar één stap terug doen, het uit flatgebouwen gooien, in vrachtwagens laden en kruisigen aan zal vangen, zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Ik snap niet wat je bedoelt met de situatie in wit rusland.xzaz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:54:
[...]
Deze situatie is precies de situatie die zich in wit Rusland afspeelt. Hetgeen waar jij het over hebt is een hypothese. Hoe zie jij wit Rusland? En zie jij een systeem zoals China of Rusland, waar zelf mogen beslissen niet aan de orde is ook voor Nederland een goed systeem?
Ik denk dat we dat allemaal zouden willen weten. Maar ook dat deze vraag niets aan de discussie toevoegt.XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoelang de Oekraïense linies volhouden. Kijkende naar de oorlog in Tsjetsjenië en de aftermath dan gaat Poetin net zolang door tot wanneer er pro-Russisch bewind in Kyiv zit.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit is van vrijdagochtendgekkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:55:
[...]
Klinkt als iets in de richting van grens over .. opfris cursus .. en met een MiG onder de kont het land weer invliegen. Zou toch wel mooi zijn als ze dat zo mooi stil en verborgen hebben weten te houden, terwijl de focus op de steden in het oosten bleef liggen.
🛩
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 25 februari 2022
До строю авіації Повітряних Сил ЗСУ повертаються десятки досвідчених військових льотчиків від капітана – до генерала, які раніше були звільнені з війська в запас.
Хтозна, може один із них і є той повітряний месник на МіГ-29, якого так часто бачать кияни!
🇺🇦 Все буде Україна! pic.twitter.com/EkEVLk1Tee
Ja, daar zeg je wat. Eigenlijk lijkt het erop of er nog niet full scale wordt gevochten. Er zijn misschien (oekrainse opgave) iets van 3500 doden gevallen aan de Russische zijde. Misschien zijn dat er inmiddels meer maar misschien zijn de cijfers ook erg inaccuraat.XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoelang de Oekraïense linies volhouden. Kijkende naar de oorlog in Tsjetsjenië en de aftermath dan gaat Poetin net zolang door tot wanneer er pro-Russisch bewind in Kyiv zit.
Oekraïne is groter dan je denkt.Indoubt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:03:
[...]
Ja, daar zeg je wat. Eigenlijk lijkt het erop of er nog niet full scale wordt gevochten. Er zijn misschien (oekrainse opgave) iets van 3500 doden gevallen aan de Russische zijde. Misschien zijn dat er inmiddels meer maar misschien zijn de cijfers ook erg inaccuraat.
Er stonden 190.000 man aan de grens. Er komt nog wat aan.
PSN
Het heeft gevolgen voor een kleine groep. En laat dat nou net de oligarch zijn, zij die geen behoefte hebben aan vrijheid. Nee buigen voor mensen die geen vrijheid willen zullen we nooit moeten doen.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:00:
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt met de situatie in wit rusland.
Ik zeg nergens dat ze niet zelf mogen beslissen, alleen wel dat beslissingen gevolgen hebben voor anderen, iets waar vaak aan voorbij wordt gegaan in het individualistische westen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Zelensky verlaat Kiev niet, die zal daar sterven of onsterfelijk uit deze oorlog komen.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:11:
Ik denk dat het oppassen is met vredesbesprekingen tussen rusland en oekraine. Ik geloof er niets van dat rusland vrede wil, die willen de oekraiense regering gevangennemen/uitmoorden.
Misschien is het een list van rusland: biedt vredesbesprekingen aan aan zelensky, zodat zelensky naar belarus komt en neem hem dan gevangen.
hij zegt zelf dat ie best wil praten en noemt een aantal steden op:n0pe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:14:
[...]
Zelensky verlaat Kiev niet, die zal daar sterven of onsterfelijk uit deze oorlog komen.
Dat zal op zijn best een Delegatie zijn en niet Zelensky zelf. Dan nog kun je de delegatie vermoorden natuurlijk, gewoon om te laten zien hoe bruut je kan zijn maar ik denk van niet.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:11:
Ik denk dat het oppassen is met vredesbesprekingen tussen rusland en oekraine. Ik geloof er niets van dat rusland vrede wil, die willen de oekraiense regering gevangennemen/uitmoorden.
Misschien is het een list van rusland: biedt vredesbesprekingen aan aan zelensky, zodat zelensky naar belarus komt en neem hem dan gevangen.
Denk je dat Putin en Lukashenko ook persoonlijk komen? >> nopeSalvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:15:
[...]
hij zegt zelf dat ie best wil praten en noemt een aantal steden op:
https://nos.nl/liveblog/2...oekraine-start-vanochtend
PSN
Praten dmv delegaties. Putin zelf zal daar ook niet aan tafel zitten.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:15:
[...]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Rusland legt wat onzinnige eisen meer die ze al tijden roepen. (Denazificatie/ demilitarisatie)Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:11:
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 01:19 ]
PSN
van mij moet hij helemaal niksYakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:16:
[...]
Denk je dat Putin en Lukashenko ook persoonlijk komen? >> nope
Waarom zou hij dan persoonlijk moeten komen?
Ik heb die link gelezen maar er staat duidelijk dat het over delegaties gaat. Over de samenstelling van de delegatie is niets genoemd.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:15:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 28-02-2022 01:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
niet serieus te nemenWolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:21:
Morgen dus onderhandelingen, zonder vooraf gestelde voorwaarden
Zolang Oekraïne deze Rambo stuurt komt het wel goedAW_Bos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:22:
Ik houd morgen mijn hart vast met die onderhandelingen. Laten we het beste hopen!
#Ukraine 18+ Fight with the Russian occupier on the outskirts of Ivankov.#Russia #UkraineRussia #Ivankov pic.twitter.com/pJdwxuWb3c
— Unicorn Journal (@Gadhwara27) 26 februari 2022
PSN
Ik lees dat er al lang een taalstrijd gaande is wat mensen verdeelt. Hier zal de propaganda vast goed op inspelen - Poetin noemt het genocide - maar dat wil niet zeggen dat er effectief burgers vermoord worden. Russische en Oekraïense burgers wonen toch naast elkaar in Donetsk en Luhansk? In dezelfde straten? Als er daadwerkelijk Russen vermoord worden dan zou dat toch moeten opvallen. Poetin lijkt vooral goed in te spelen op het verdrukken van de Russische taal in de betreffende gebieden.Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:04:
[...]
Propoganda.
Ik werk voor een Rus. Hij is geboren in Oekraine. Voor hem is het duidelijkd at Oekraine de mensen met Russich paspoort in oost Oekraine aan het uitmoorden zijn door aanvallen. Rusland had geen andere keuze dan het land binnen te vallen. Anders zouden Russen daar uitgemoord worden. Gecombineerd met het feit dat de NATA Oekraine steeds meer steunde. Dat is de reden dat hij geloofd dat er geen andere manier was om het volk te beschermen en men in moest vallen.
Hij is een persoon net als jij en ik. Als wij daar hadden gewoond dan hadden we dat ook geloofd. Zelf heb ik niet voldoende kennis om te oordelen of dit inderdaad gebeurde. Met de inval enkel in het oosten zou je dit verholpen hebben. Met een inval in heel Oekranie is die geloofwaardigheid er wel af.
Enkel verliezers aan de gehele situatie. Zeer triest.
‘Russisch of Oekraïens, vroeger maakte het niet uit. Nu moet je kiezen’Bij een kop thee schetst Hrytsak de oude Oekraïense identiteit als ‘ambivalent’. In 1991 koos de bevolking met een overweldigende meerderheid van 92 procent voor onafhankelijkheid van Rusland, maar accepteerde – behalve hier in Lviv – altijd de invloed van oost en west. ‘Welke taal je sprak, kon niemand iets schelen. Die tijd is voorbij. Nu moet je kiezen.’ Hij glimlacht. ‘Dankzij Vladimir Poetin. Niets brengt een land samen als een gezamenlijke vijand.’
In 2013 zei 39 procent van de bevolking thuis Oekraïens te praten. Vorig jaar was dat gestegen naar 51 procent. Russisch als gezinstaal nam af van 38 naar 28 procent. De groep tweetaligen daalde licht. Hrytsak: ‘Oekraïens spreken wordt gezien als patriottische keuze.’
Recent zijn taalwetten aangescherpt die het Oekraïens verplichten op scholen en in overheidscommunicatie. Winkels en restaurants moeten in het Oekraïens bedienen, op de radio gelden quota voor Oekraïenstalige liedjes en sinds kort moeten nieuwssites een Oekraïense versie hebben. De ‘discriminatie’ van Russisch-sprekenden in Oekraïne, door Poetin zelfs ‘genocide’ genoemd, is diens rechtvaardiging om zich met het land te bemoeien.
Hopen mag je altijd. Ik hoop ook op een goede afloop. Uiteindelijk.AW_Bos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:22:
Ik houd morgen mijn hart vast met die onderhandelingen. Laten we het beste hopen!
Nee, ik denk dat Putin erover liegt natuurlijkWolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:26:
[...]
Waarom is dat niet serieus te nemen? Denk je dat Zelensky daarover liegt?
Zorgwekkend draadje over Alexander Doegin, ideoloog achter Poetin en bewondert door Baudet https://t.co/7kBFFvvNfc https://t.co/ymQr8jxSAK
— Leo Lucassen (@Leolucassen) 27 februari 2022
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Leg dat eens uit? Beide landen komen overeen om morgen de onderhandelingen te starten, zonder voorwaarden. Dat laatste is door Zelensky bevestigd.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:29:
[...]
Nee, ik denk dat Putin erover liegt natuurlijk
Niet vooraf maar dezelfde eisen die ze al stelden zullen wel weer op tafel komen die terecht niet acceptabel zijn voor Oekraïne. Dat wordt imo bedoeld met niet serieus te nemenWolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:34:
[...]
Leg dat eens uit? Beide landen komen overeen om morgen de onderhandelingen te starten, zonder voorwaarden. Dat laatste is door Zelensky bevestigd.
Denk je dat Rusland dan morgen voordat de onderhandelingen starten ineens wel voorwaarden gaat stellen alvorens de onderhandeling in te gaan?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
nee, het is gewoon tijdrekken en iedereen een rad voor ogen draaien. De belegering van oekraine gaat gewoon door, en die onderhandelingen zijn een afleidingsmanouvre. Bovendien: als Zelensky zelf naar de onderhandelingen gaat loopt hij het gevaar om gevangengenomen te worden. Ik ga er vanuit dat de russen niet zullen stoppen totdat de pro-europese regering van zelensky weg is.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:34:
[...]
Leg dat eens uit? Beide landen komen overeen om morgen de onderhandelingen te starten, zonder voorwaarden. Dat laatste is door Zelensky bevestigd.
Denk je dat Rusland dan morgen voordat de onderhandelingen starten ineens wel voorwaarden gaat stellen alvorens de onderhandeling in te gaan?
Dat is wat anders dan liegen zoals jij stelt, je gaat de onderhandelingen in met een bepaalde intentie. Die intentie is wat anders dan vooraf gestelde voorwaarden voordat je überhaupt aan de onderhandelingen wilt beginnen.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:38:
[...]
nee, het is gewoon tijdrekken en iedereen een rad voor ogen draaien. De belegering van oekraine gaat gewoon door, en die onderhandelingen zijn een afleidingsmanouvre. Bovendien: als Zelensky zelf naar de onderhandelingen gaat loopt hij het gevaar om gevangengenomen te worden. Ik ga er vanuit dat de russen niet zullen stoppen totdat de pro-europese regering van zelensky weg is.
Ja, een filosoof uit het Kremlin waar die historicus Wierd Duk het al eerder over had. Het is één van die mannetjes die veel invloed uitoefent, vanuit zijn perspectief is Poetin nog gematigd.psy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:32:
[Twitter]
https://twitter.com/leolu.../1498061957253025808?s=21
Enge vent, die Aleksandr Dugin.
Is tijd rekken voor alle partijen niet gewoon gunstiger ? De Russen kunnen herbevoorraden (maar dat lukt ze niet, want de meeste troepen over de grens zijn niet meer bereikbaar), de Oekraieners kunnen herbewapenen (en dat spul komt momenteel in hoog tempo binnen ?). Dit lijkt me per saldo gunstiger voor Oekraine ?Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:38:
[...]
nee, het is gewoon tijdrekken en iedereen een rad voor ogen draaien. De belegering van oekraine gaat gewoon door, en die onderhandelingen zijn een afleidingsmanouvre. Bovendien: als Zelensky zelf naar de onderhandelingen gaat loopt hij het gevaar om gevangengenomen te worden. Ik ga er vanuit dat de russen niet zullen stoppen totdat de pro-europese regering van zelensky weg is.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
[ Voor 77% gewijzigd door defiant op 28-02-2022 01:53 ]
met welke intentie gaan de russen de onderhandelingen in? Dat Zelensky en de zijnen met een eerlijke intentie de onderhandelingen ingaan wil ik best geloven, maar Putin niet: liegen is alles wat Putin doet.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:43:
[...]
Dat is wat anders dan liegen zoals jij stelt, je gaat de onderhandelingen in met een bepaalde intentie. Die intentie is wat anders dan vooraf gestelde voorwaarden voordat je überhaupt aan de onderhandelingen wilt beginnen.
Het kan inderdaad zijn dat beide landen morgen stoïcijns hun puntenlijstje opnoemen en daarna met de handen over elkaar gaan zitten. Dat is alsnog 10x beter dan geen communicatie.
Dus je bedoelt dat de onderhandelingen niet serieus te nemen zijn omdat Putin aan de Russische touwtjes trekt en deze liegt alles bij elkaar?Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:49:
[...]
met welke intentie gaan de russen de onderhandelingen in? Dat Zelensky en de zijnen met een eerlijke intentie de onderhandelingen ingaan wil ik best geloven, maar Putin niet: liegen is alles wat Putin doet.
jaWolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 02:09:
[...]
Dus je bedoelt dat de onderhandelingen niet serieus te nemen zijn omdat Putin aan de Russische touwtjes trekt en deze liegt alles bij elkaar?
de onderhandelingen hebben geen enkele zinEigenlijk zeg je dan dus dat onderhandelingen geen zin hebben?
oekraine steunen met wapens en geld, rusland zoveel mogelijk dwarsbomen met sanctiesOp welke manier denk je dan dat ze uit deze impasse kunnen komen?
ik vind het nogal naief om te denken dat het poldermodel hier van toepassing isIk heb meer de positie dat elke fysieke samenkomst kan helpen, ook al is het de eerste keer alleen maar elkaar in de ogen kijken en niet luisteren naar de ander. Uiteindelijk moet er een escape komen waarbij beide partijen het resultaat aan hun achterban kunnen verkopen.
Belarus heeft zondag via een referendum een nieuwe grondwet goedgekeurd die de niet-nucleaire status van het land opheft. De goedkeuring komt op het moment dat het land als uitvalsbasis is gaan fungeren voor het Russische leger van president Poetin bij zijn invasie van Oekraïne.
Russische persbureaus citeren de centrale verkiezingscommissie van Belarus, die stelt dat 65,2 procent van de stemmers vóór de nieuwe grondwet is. De uitslag komt niet als een verrassing, aangezien president Loekasjenko Belarus met harde hand bestuurt en weinig oppositie tegen zijn beleid toestaat.
Met de nieuwe grondwet kunnen er voor het eerst weer kernwapens in Belarus worden geplaatst sinds het land daarvan afstand deed na de val van de Sovjet-Unie begin jaren negentig.
Wat heeft hij tot nu toe laten zien ? Het zou gaan om een "vredesmissie" of wat dan ook, wat werd het... een totale aanval op een soeverein land.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 02:09:
[...]
Dus je bedoelt dat de onderhandelingen niet serieus te nemen zijn omdat Putin aan de Russische touwtjes trekt en deze liegt alles bij elkaar?
Nee onderhandelingen hebben geen zin, daar zit Putin niet op te wachten. Hij zal het voor nu "accepteren" verwacht ik, maar zolang hij aan de touwtjes trekt en op de knopjes drukt zal het niet of nauwelijks iets opleveren voor de mensen in Oekraïne.Eigenlijk zeg je dan dus dat onderhandelingen geen zin hebben? Op welke manier denk je dan dat ze uit deze impasse kunnen komen?
Welke escape heb je in gedachten ? Putin die zegt opsie, foutje bedankt en dan vrolijk weer verder gaat ? Op naar ander grondgebied waar mogelijk de tegenstand minder zal zijn ?Ik heb meer de positie dat elke fysieke samenkomst kan helpen, ook al is het de eerste keer alleen maar elkaar in de ogen kijken en niet luisteren naar de ander. Uiteindelijk moet er een escape komen waarbij beide partijen het resultaat aan hun achterban kunnen verkopen.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Maar hopen dat dit de boel niet nog verder op scherp zet, maakt het voor Rusland nog makkelijker korte afstandswapens in te zetten met een ongekend gevolg....XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 02:28:
Belarus kan weer nucleaire installaties laten plaatsen:
[...]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ach, geld zetten op het ergste geval (totale nucleaire oorlog) is hoe dan ook stupide. Wat heb je aan dat geld bij een eventueel gelijk? Niets. Als Poetin's doel een groot Russisch rijk is, dan moet hij niet aan MAD beginnen. Want dan wordt het een groot Russisch rijk met kakkerlakken die de dienst uitmaken (bij ons ook of course).lameeuw schreef op maandag 28 februari 2022 @ 02:32:
[...]
Of hij voor zichzelf nog een uitweg ziet geen idee, de man is dermate onbetrouwbaar en onvoorspelbaar op dit moment dat ik de uitkomst niet durf te voorspellen en er al helemaal geen geld op in durf te zetten.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Mijn boefje is liev!
Er is niet veel keuze. EU kan gewoon niet Oekraïne verliezen.codex schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:44:
Ben ik de enige die het irritant vind dat Von der Leyen nog even olie op het vuur gooit door te zeggen dat Oekraïne op termijn tot de EU gaat toetreden? Het begint steeds meer op een wedstrijdje verpissen te lijken met de totale beschaving op het spel.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Er zijn wel weer veel bombardementen geweest. Chernihiv, Mykolaiv en Pesochin.JB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:48:
Weer een nacht voorbij. Iemand updates over de zogenaamde groepen die “eraan” zouden komenLees wederom vrij weinig in het nieuws.
Voorstel is gaat niet door.. https://mainichi.jp/engli...20228/p2g/00m/0na/053000cJapan’s former Prime Minister Shinzo Abe has controversially suggested his country should consider allowing the US to base nuclear weapons in his country, following Russia's invasion of Ukraine.
[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 28-02-2022 07:11 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nou…gaat lekker denk. Zit de wereld echt te wachten op zulke ellende!
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Divisies nog wel...asing schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:35:
[...]
Ze hebben ook 11 schepen naar Odessa gestuurd. Ieders met een bataljon aan boord.
Het grote voordeel van de Oekraïne is dat men alle inlichtingen krijgt toegespeeld. Ze weten het ruim van tevoren. Ze hebben een paar dagen geleden ook al een paar airborne divisies uit de lucht geschoten.
Verwijderd
Voorstel is binnen een dag al afgeschoten door de huidige minister president:
Bron: https://mainichi.jp/engli...20228/p2g/00m/0na/053000cTOKYO (Kyodo) -- Prime Minister Fumio Kishida said Monday it is not acceptable for Japan to make a nuclear sharing arrangement with the United States, rejecting the idea of hosting U.S. nuclear weapons as a deterrent amid Russia's invasion of Ukraine.
Kishida said in parliament, "It is unacceptable given our country's stance of maintaining the three nonnuclear principles,"
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2022 07:08 ]
Die tank-vliegtuigen boven Polen hingen er de afgelopen dagen niet voor hun plezier.gekkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:55:
[...]
Klinkt als iets in de richting van grens over .. opfris cursus .. en met een MiG onder de kont het land weer invliegen. Zou toch wel mooi zijn als ze dat zo mooi stil en verborgen hebben weten te houden, terwijl de focus op de steden in het oosten bleef liggen.
Het zegt "gelukkig" helemaal niks, wat maakt het nou uit als ICBM's 1 land opschuiven als er nucleaire aanval onderzeeërs voor de kust liggen.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:05:
[...]
Nou…gaat lekker denk. Zit de wereld echt te wachten op zulke ellende!
We kunnen nergens schuilen, nergens heen als die ellende begint te vallen.
Ja het is olie op het vuur. Maar er is totaal geen andere weg voor de EU. Hoe agressief Putin nu handelt, zo hard moet je als de EU nu ook kleur bekennen. Ik ben ook bang dat als dit nog een paar dagen duurt dat de escalatie een punt bereikt heeft dat we als wereld ook verdere keuzes te maken hebben. Dat betekend dan actief militaire interventies vanuit de EU.codex schreef op maandag 28 februari 2022 @ 06:44:
Ben ik de enige die het irritant vind dat Von der Leyen nog even olie op het vuur gooit door te zeggen dat Oekraïne op termijn tot de EU gaat toetreden? Het begint steeds meer op een wedstrijdje verpissen te lijken met de totale beschaving op het spel.
Dat bedoel ik. Teveel van die shit over de wereld. Tevens vraag ik me af ten opzichte van hiroshima hoe krachtig de huidige wapens nu zijn.ArcticWolf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:12:
[...]
Het zegt "gelukkig" helemaal niks, wat maakt het nou uit als ICBM's 1 land opschuiven als er nucleaire aanval onderzeeërs voor de kust liggen.
Er varen genoeg van die ondingen in de oceanen om alles tot de oertijd plat te gooien.
Laten wij daar niet over speculeren, denk dat de situatie zelf al erg genoeg is en steeds voor meer mensen een angst.Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:14:
[...]
Dat bedoel ik. Teveel van die shit over de wereld. Tevens vraag ik me af ten opzichte van hiroshima hoe krachtig de huidige wapens nu zijn.
Tsar bomba was de zwaarste die de wereld gekent heeft van 50Mt.
[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 07:18 ]
Ja gelijk heb je. Ben zelf benieuwd of die lange konvooi van 5km lang al aangekomen zijn in kiev.Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:16:
[...]
Laten wij daar niet over speculeren, denk dat de situatie zelf al erg genoeg is en steeds voor meer mensen een angst.
Dit is iets wat de politiek en het kabinet ook in NL, maar wereldwijd moet gaan inzien, schuif je eigen land nu niet onder het tapijt, betrek ze, maar zorg ook voor hulp en geruststelling.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq