De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.551 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Idd, vd leyen gooit olie op het vuur voor de eu droom.

Laten we even een stap terug doen, gaan we hiervoor een all out war in? Voor oekraine en de droom van democratie en verwestersing aldaar?

Putin wil niet verliezen hij gaat door tot hij zijn zin heeft, dus neutraal of russisch oekraine of een totale oorlog.

Wordt ook tijd dat china zich ermee gaat bemoeien, een nucleaire oorlog betekent ook hun einde.
Wat stel je voor? Dat we buigen voor Poetin en hem zijn gang laten gaan? En hij ons dus allemaal verteld wat we wel en niet mogen?

- Landen moeten aan Poetin vragen of ze wel of niet bij de EU of NAVO mogen?
- Wij moeten gewoon doen wat Poetin zegt. We mogen niet zelf beslissen of we wel of niet met een oorlogsmisdadiger willen samen werken. (Want dat is wat we nu doen, we zeggen we willen niets meer met je te maken hebben)?
- Rusland mag gewoon alles innemen waar ze zin in hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

siggy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:00:
[...]

We kunnen alleen echt winnen als Poetin weg is, en er definitief een blijvende democratie zal ontstaan in Rusland. Als deze oorlog voorbij is en Poetin en/of zijn vriendjes zitten er nog, is het alleen maar een win voor Poetin. We kunnen alleen winnen als Rusland nu definitief opstaat en zegt 'genoeg is genoeg'.
Er is ook de mogelijkheid dat de 'genoeg is genoeg' mentaliteit zich uit via druk op Putin om het Westen net zo te straffen als wij de Russische economie straffen. Via hack aanvallen op infrastructuur of meer direct geweld.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou ja, we weten wat Rusland zijn belangen zijn... althans, Putin zijn belangen.
Rusland staat open om tot overeenkomst met Oekraïne te komen
Rusland staat ervoor open om tot een overeenkomst te komen met Oekraïne tijdens de onderhandelingen in Belarus, geeft een van de onderhandelaars van de Russische delegatie aan. De Russen doelen volgens hem op een overeenkomst die de belangen van beide landen behartigen.

De onderhandelingen beginnen volgens hem om 12.00 uur lokale tijd (11.00 uur Nederlandse tijd).
En over China, die roept dit al dagenlang:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pqt6mqDVQq6boMvHPDFVtlXvmg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QKca8OyXsYt1DpFeSBO0EgfY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:05

Lordy79

Vastberaden

Spotmatic schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:02:
Serieuze vraag: is er een reden waarom de Russische luchtmacht niet heel de grensregio met Polen in een maanlandschap verandert door al hun bommen en raketten die richting op te sturen?

Of overschat ik de slagkracht van de Russen?
Ik denk dat je een goed punt hebt en de aanvoer vanuit Polen wel eens gestopt kan worden door wegen en spoorlijnen te bombarderen. Technisch gezien is het niet zo moeilijk denk ik al schijnt Oekraïne ook nog steeds vliegtuigen te kunnen bedreigen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:24
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:56:
Rob de Wijk zei gisterenavond ook (op BNR) dat het leveren van wapens zoals die stingers onder de radar moet blijven. Dat moet je niet openbaar maken. Ook het openlijk leveren van straaljagers is erg dom.

Het escaleert alleen maar meer. Economische sancties doe je en publique maar wapenleveranties door de NAVO aan een land dat in oorlog is met Rusland is bijna een oorlogsverklaring.
Heel gevaarlijk spel.
Het zelfde gebeurde in alle andere oorlogen waar Rusland in betrokken was, Afghanistan, Syrië, noem maar op.... Ik denk niet dat Poetinm daarvan onder de indruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Serieuze vraag: is er een reden waarom de Russische luchtmacht niet heel de grensregio met Polen in een maanlandschap verandert door al hun bommen en raketten die richting op te sturen? Immers: daar komen alle goederen aan om verder in het land verspreid te worden. Een beetje hetzelfde wat Oekraïne met de Russische konvooien doet.

Omdat dit het begin zou zijn van WW3. Het is toch heel duidelijk dat de NATO heeft gezegd dat wanneer er een lid wordt aangevallen dat iedereen zich er mee gaat bemoeien op militair gebied. Als je bedoelt aan de kant van Oekraïne dan: Rusland zou ook nooit op zoveel fronten kunnen vechten en de boel goed kunnen coördineren, men richt zich nu vooral op de hoofdstad en het proberen neer te halen van de regering. Er zal ook weinig steun overblijven van de bevolking als men dat doet, al is die er natuurlijk al niet.

Uiteindelijk is Rusland denk ik verbaast over het feit hoe de EU lidstaten reageren en hoe eensgezind men is. Bij de Krim heeft de EU naast enkele sancties niet veel spierballen laten zien, misschien dat Poetin verwacht had dat het hier ook alleen bij sancties zou blijven. Gelukkig niet en laat iedereen zien tot hier en niet verder, ook al helpt niemand met mankracht en tropen, er gaat veel militair materiaal naar Oekraïne nu en daar worden de Russen ook vast niet blij van.

.

[ Voor 20% gewijzigd door Andyk125 op 28-02-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:06:
Nou ja, we weten wat Rusland zijn belangen zijn... althans, Putin zijn belangen.

[...]
Alleen schuift hij wel het zeer patriottistische derde garnituur naar voren. Hoe serieus neem je het dan?
Ik zou uiterst verbaasd zijn als hier een positieve uitslag uit volgt.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Charly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:02:
Ik moet zeggen dat ik me toch wel verbaas over de "nucleaire paniek" hier. Misschien een stukje trauma uit de koude oorlog? Of misschien toch gevoeliger voor Russische FUD dan we zelf denken?
Je ziet twee keer, op verschillende avonden, in het donker, iemand zich misdragen op straat. De ene keer is het een jochie van 8 die stenen naar je auto aan het gooien is. De tweede avond is het een stomdronken hooligan met een enorme honkbalknuppel die je ruit staat in te slaan.

Stap je er in beide gevallen op af? Of blijf je liever op veilige afstand terwijl je 112 belt?

Poetin is overduidelijk van het padje af geraakt, en heeft onder de knop wapens die de hele wereld naar de vernieling kunnen helpen. Hij heeft daarnaast laten zien dat hij niet vies is van 'de daad bij het woord voegen' en ook dat hij niet van plan is zich met de staart tussen de benen te laten verjagen. Ik acht de kans reëel dat hij iets doms doet met die nukes, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:18
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Dat is vorige week ook al gebeurd.
Check, had ik nog niet eerder gezien
iamerwin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Er hangen al sinds het begin van dit non-stop drie tankvliegtuigen in de lucht. :)
Ja, soms meer, alleen nu opgeschoven naar Polen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Serieuze vraag: is er een reden waarom de Russische luchtmacht niet heel de grensregio met Polen in een maanlandschap verandert door al hun bommen en raketten die richting op te sturen? Immers: daar komen alle goederen aan om verder in het land verspreid te worden. Een beetje hetzelfde wat Oekraïne met de Russische konvooien doet.

Die vliegtuigen kunnen daar niet/amper komen omdat een gedeelte van de luchtmacht en een groot gedeelte van de luchtafweer van Oekraine in het noord-westen nog actief is.

(verder het ik ook het vermoeden dat de bulk van de goederen daar niet over land Oekraine in gaan)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 09:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[...]

En over China, die roept dit al dagenlang:

[Afbeelding]
En China heeft afgelopen week zelf ook maatregelen genomen "tegen" de Russen om zichzelf te beschermen.
https://www.bloomberg.com...g-for-russian-commodities

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Andyk125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:07:
[...]
Omdat dit het begin zou zijn van WW3. Het is toch heel duidelijk dat de NATO heeft gezegd dat wanneer er een lid wordt aangevallen dat iedereen zich er mee gaat bemoeien op militair gebied.
Let wel: ik heb het over het bombarderen van het Oekraïens grondgebied met Polen. Ik heb het niet over het aanvallen van Polen. Iedereen en z'n moeder geeft aan op elk nieuwskanaal dat alle goederen via die kant komen. Dan verbaas ik me erover dat Rusland daar nagenoeg niets aan doet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 17:48
Andyk125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Omdat dit het begin zou zijn van WW3. Het is toch heel duidelijk dat de NATO heeft gezegd dat wanneer er een lid wordt aangevallen dat iedereen zich er mee gaat bemoeien op militair gebied.
Ik denk dat @Spotmatic de Oekraïense zijde van de grens bedoelt. :)

Maar ja, wel een goede vraag natuurlijk. Ik dacht ook dat Rusland wel die militaire mogelijkheden heeft, maar misschien overschatten we de Russen (qua materieel en/of strategisch vernuft) óf heeft de Oekraïne hun zaakjes zo goed voor elkaar dat daar geen doorkomen aan is? Geen idee.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Mensen, wat is de oplossing?

Zou het een idee zijn om Rusland de Krim cadeau te doen en te erkennen op voorwaarde dat hij zich terugtrekt? Of zou dat te weinig prooi voor Putin zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Misschien nog afspreken dat Oekraïne demilitariseert maar wel een democratie blijft? Zoals Finland?

Het probleem is namelijk dat gezichtsverlies desastreus is voor Putin. Maar ja, de helft van Oekraïne cadeau doen is ook geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:10:

Zou het een idee zijn om Rusland de Krim cadeau te doen en te erkennen op voorwaarde dat hij zich terugtrekt? Of zou dat te weinig prooi voor Putin zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Misschien nog afspreken dat Oekraïne demilitariseert maar wel een democratie blijft? Zoals Finland?

Het probleem is namelijk dat gezichtsverlies desastreus is voor Putin. Maar ja, de helft van Oekraïne cadeau doen is ook geen oplossing.
Putin afzetten en Rusland tot de EU toelaten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
Spotmatic schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Let wel: ik heb het over het bombarderen van het Oekraïens grondgebied met Polen. Ik heb het niet over het aanvallen van Polen. Iedereen en z'n moeder geeft aan op elk nieuwskanaal dat alle goederen via die kant komen. Dan verbaas ik me erover dat Rusland daar nagenoeg niets aan doet.
Ja dat begreep ik iets te laat, maar ik heb me reactie aangepast. Vroeg in de ochtend he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Spotmatic schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat ze graag zouden willen maar dat Oekraïne volop inzet op het begaanbaar houden van die route voor de aanvoer van westerse steun. De luchtverdediging daar lijkt nog prima werkzaam. Daarnaast vraag ik mij af of Rusland in de praktijk westerse vrachtwagens gaat bombarderen tegen de grens van Polen aan. Lijkt mij net iets te riskant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:55
Onderhandelingen kunnen 2 kanten op gaan:

Poetin wil de vrije staten die zij bevrijd hebben (krim etc) zo houden, en trekt terug.

Maar wat ook de "onderhandelingen" kunnen zijn:
"We willen de huidige regering weg, en wij controleren de nieuwe verkiezingen met militaire macht van ons op de plaats".

Het ligt een beetje aan de deal die ze willen sluiten. Ik verwacht eerder dat ze het laatste gaan eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Demilitarisatie onder nato-lidmaatschap? Of is dat een brug te ver voor vlad?
Oekraïne gaat nooit demilitarisatie accepteren zonder een duidelijk veiligheids pakket. En met Rusland als buurman heb je goede veiligheid nodig. NATO lidmaatschap zou dat kunnen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door brothermaynard op 28-02-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

iamerwin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat @Spotmatic de Oekraïense zijde van de grens bedoelt. :)

Maar ja, wel een goede vraag natuurlijk. Ik dacht ook dat Rusland wel die militaire mogelijkheden heeft, maar misschien overschatten we de Russen (qua materieel en/of strategisch vernuft) óf heeft de Oekraïne hun zaakjes zo goed voor elkaar dat daar geen doorkomen aan is? Geen idee.
Ruw/bot bombarderen is niet zo moeilijk. Rusland wil volgens mij burgerslachtoffers in Oekraïne beperken. (Nog wel...)
Je zou de burgers 24u kunnen geven om te evacueren en dan boem boem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Zijn doel was, als je de speeches leest, de USSR terugbrengen, make Russia great again gedoe. Alleen de Krim is écht niet wat ie alleen wilt, hij is 69 jaar, dus tijd zit hem ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik vermoed dat Oekraine insteekt op de 1994 grenzen terug zoals in het Budapest memorandum. En als ze Putin willen frustreren dan nemen ze de haven van Sebastopol op als eis.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Waah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Poetin wil de vrije staten die zij bevrijd hebben (krim etc) zo houden, en trekt terug.

"We willen de huidige regering weg, en wij controleren de nieuwe verkiezingen met militaire macht van ons op de plaats".

Het ligt een beetje aan de deal die ze willen sluiten. Ik verwacht eerder dat ze het laatste gaan eisen.
Ik denk dat het niet meer dan een excuus gaat zijn richting zijn eigen volk.
Ik heb het geprobeerd, maar ze willen niet -> meer mankracht.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG

Er is geen goede oplossing. Poetin wil gewoon krijgen waar hij mee begonnen is. Dat zal nog wel eens herhaald worden op die besprekingen.

Maar wat als hij zijn zin krijgt? Wat weerhoud hem dan om het nog eens te doen?

En wat weerhoud hem er straks van om bij elke scheet te gaan dreigen met kernwapens als het hem nu zo goed af gaat?

We zijn hier ook precedent aan het scheppen voor de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:59
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Solidariteit is goed. En als Oekraïne klaar is om bij de EU te komen is dat natuurlijk geen probleem.

Maar dit is - net zoals je terecht opmerkte destijds tijden Maidan - een inhoudsloze kreet. Er kwam destijds ook heel veel kritiek op Van Balen en Verhofstadt omdat ze allerhande toezeggingen deden.

Kun je nog zeggen dat Von der Leyen met 'in time' enkel de huidige situatie bevestigd, maar in de context van de actuele gebeurtenissen is het de Oekraïners een reddingsboei toewerpen die niet bestaat terwijl je wel olie op het vuurt gooit.

Niet slim.
Nou ja, die reddingsboei kan natuurlijk wel bestaan, op termijn, en als je die reddingsboei nu niet toewerpt, nu Oekraïne aan het verdrinken is, dan zendt dat natuurlijk ook een duidelijk signaal. Aan Oekraïne, maar belangrijker nog, ook aan Poetin.

Poetin wil de deur naar de EU en NAVO voorgoed op slot hebben, en als de EU daar nu niks over zegt, of vaag over doet, dan bestaat er een gerede kans dat Poetin dat als een bevestiging ziet.

Dus ik snap wel dat de EU nu stelliger dan ze eigenlijk meent een reddingsboei gooit.

Over olie op het vuur... dat heeft Poetin niet nodig, hij heeft zelf olie genoeg. Bovendien denk ik dat proberen Poetin te appeasen zijn veroveringsdrang juist zal aanwakkeren, en dat juist niets zeggen nu olie op zijn vuur zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Ruw/bot bombarderen is niet zo moeilijk. Rusland wil volgens mij burgerslachtoffers in Oekraïne beperken. (Nog wel...)
Je zou de burgers 24u kunnen geven om te evacueren en dan boem boem...
En dan wachten op de eerste afzwaaiers die op Pools grondgebied komen. Dan heeft hij wél een direct conflict met de NAVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Russische banken verhogen de rente naar 20% inmiddels.

https://www.rt.com/busine...ian-central-bank-rate-20/

[ Voor 38% gewijzigd door Dean Martin op 28-02-2022 09:13 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:11
Binnen de hele stroom van nieuws: wat is het ontzettend irritant en onnodig dat er onder praktisch elk bericht BREAKING staat. Zelfs dat Putin niet meer welkom is bij de Judo bond... Zo ondermijn je écht breaking news.

Natuurlijk breder dan deze crisis alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort gezegd: omdat dat niet werkt.

De Amerikanen is het in Vietnam ook niet gelukt - met meer dan drie maal zoveel tonnage dan er in de gehele tweede wereld oorlog werden afgeworpen en met herbicide daar boven op.

Bronnen:

Wikipedia: List of bombs in the Vietnam War

Wikipedia: Agent Orange

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
init6 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:04:
[...]

Denk dat we helemaal van het gebruik van het woord nazi af moeten, het gebruik ervan is totaal niet relevant meer en ontwricht elke discussie.

Je ziet het dit keer misbruikt worden door Poetin, maar ook gebruikt worden in debatten waar het juist noodzakelijk is om elkaar op inhoud te bestrijden.

Het is enkel nog een term die gebruikt wordt als je je tegenstander weg wilt zeggen. Niet iets wat in een vrije samenleving thuis hoort.
Vandaar dat we Godwin's law hadden. Helaas kleven er ook nadelen aan (geeft de bedenker zelf ook toe).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:55
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:
[...]

Ik denk dat het niet meer dan een excuus gaat zijn richting zijn eigen volk.
Ik heb het geprobeerd, maar ze willen niet -> meer mankracht.
Dat verwacht ik ook :+

Zouden ze thee drinken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:11
ArcticWolf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Putin afzetten en Rusland tot de EU toelaten :P
Ik sprak daar vanochtend inderdaad over aan het ontbijt. De oorlog in Oekraïne is niet alleen héél duur voor wederopbouw van dat land als ze de oorlog winnen, maar als Poetin's heerschappij (en die van zijn kliek) ten einde komt, dan wordt het een hele opgave om ook Rusland weer te stutten. Anders loop je het risico op een nieuwe autoritaire leider of een gat waar China maar al te graag instapt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Fuujii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:
Binnen de hele stroom van nieuws: wat is het ontzettend irritant en onnodig dat er onder praktisch elk bericht BREAKING staat. Zelfs dat Putin niet meer welkom is bij de Judo bond... Zo ondermijn je écht breaking news.

Mee eens, wat mij betreft is het enige wat nog echt het predikaat BREAKING verdient: Putin is per ongeluk uit het raam gevallen. Of Rusland trekt zich zonder voorwaarden terug. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Waah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Dat verwacht ik ook :+

Zouden ze thee drinken? :D
Ik hoorde Timmermans gister ook weer wat zeggen over thee drinken. En hij was serieus. :X

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Laatst online: 07:34

Dan staat Putin binnen een paar maanden weer in Kviv. De vorige keer dat Oekraïne iets inleverde , namelijk de kernwapens in ruil voor soevereiniteit bleek dat ook niets waard. Je kan ervan uitgaan dat er niets uit dit overleg komt. Rusland probeert tijd te kopen om hun aanvoerlijnen op orde te krijgen.

Het wordt een Russische monoloog van eisen waarvan niets onderhandelbaar is. Vergeet niet dat het doel was om een Russische marionetten regering te installeren. Het idee is geweest om snel naar Kviv op te stomen , de regering aldaar te arresteren en dan effectief hetzelfde te hebben als in Belarus. Dat is niet gelukt.

Dat doel blijft staan wat ze ook voorstellen tijdens de onderhandelingen. Dan lukt het nu niet maar beginnen ze over een paar jaar weer met een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:
[...]

Er is geen goede oplossing. Poetin wil gewoon krijgen waar hij mee begonnen is. Dat zal nog wel eens herhaald worden op die besprekingen.
Dat kan hij willen maar dat lukt niet. Oekraïne wil niet onder Rusland leven dat is wel duidelijk. Een langdurige bezetting van zo'n groot land gaat echt niet lukken.
Dus moet je nog een stuk vlees toewerpen..

En daarna? De EU moet haar naïviteit afschudden en als Putin nog eens 150K poppetjes om de grens van Oekraïne heenzet ook 150K poppetjes aan onze kant van Oekraïne klaarzetten en als Rusland binnenvalt vallen wij ook binnen. Maar nogmaals, met Finland ging het vrij goed tijdens de koude oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Waah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Ik denk ook het laatste, Poetin heeft een aantal grote belangen in Oekraïne:

-Toegang tot de gasvelden van Oekraïne
-Water toevoer Krim herstellen
-Geen miljoenen/miljarden aan Oekraïne hoeven betalen voor gastransport.
-Beter te bewaken NATO grenzen.

Met name dat laatste punt is alleen behaald wanneer Poetin heel Oekraïne 'krijgt'.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Dat kan hij willen maar dat lukt niet. Oekraïne wil niet onder Rusland leven dat is wel duidelijk. Een langdurige bezetting van zo'n groot land gaat echt niet lukken.

En daarna? De EU moet haar naïviteit afschudden en als Putin nog eens 150K poppetjes om de grens van Oekraïne heenzet ook 150K poppetjes aan onze kant van Oekraïne klaarzetten en als Rusland binnenvalt vallen wij ook binnen. Maar nogmaals, met Finland ging het vrij goed tijdens de koude oorlog.
Ik deel je mening, echter is dat wel vanuit Westers perspectief.
Vanuit het perspectief van Putin kan het wel, desnoods door het hele land plat te bombarderen uit nood.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:11
[...]
Opnieuw, 150K poppetjes bestaan ook uit koks, verpleegkundigen, monteurs, communicatie etc. Dat zal misschien in een 2:1 verhouding staan tot daadwerkelijke vechtende soldaten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

Een korte termijn oplossing is een absolute illusie. De oorlog is pas een paar dagen onderweg en beide partijen hebben militaire kansen. Oekraine kan het de russen lastig blijven maken, en de russen kunnen het door hun aantal gewoon winnen. Ik zie dit eerder een enorm slepend conflict worden dan snelle oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
@ de moderator
Jazco2nd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
[mbr]*knip* propaganda van een uiterst dubieuze bron[/mbr]
*knip* commentaar op moderatie is via DM, niet in topic. Zie de Topicwaarschuwing voor de rest

[ Voor 66% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:
[...]

Maar wat als hij zijn zin krijgt? Wat weerhoud hem dan om het nog eens te doen?

En wat weerhoud hem er straks van om bij elke scheet te gaan dreigen met kernwapens als het hem nu zo goed af gaat?

We zijn hier ook precedent aan het scheppen voor de toekomst.
Dit, als we nu toegeven zoals sommige tweakers hier voorstellen, dan is het hel van de dam. Ik denk dat de EU nu op relatief subtiele wijze laat zien ook heel pragmatisch te kunnen zijn en ook het randje durft op te zoeken. En dat zonder een schot te lossen!

Want nu toegeven, of ze de Krim cadeau geven, dat betekent dat hij dit recept gewoon gaat herhalen, totdat hij de hele voormalige USSR heeft (en misschien een beetje meer).

Het is niet leuk, maar we moeten een grens trekken. De vrijheid die we in Europa kennen is niet gratis, soms dwingt een malloot ons om daar weer echt even wat voor te doen, zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ja en ze verbieden de verkoop van Russische aandelen door buitenlanders.

https://www.nu.nl/economi...n-door-buitenlanders.html

Dit is alleen het uitstellen van het onvermijdelijke, er wil niemand meer met Rusland geassocieerd worden en ze worden toch wel verkocht. Poetin heeft Rusland gewoon de afgrond in gegooid en het zal mij benieuwen hoe lang het volk en de rijke mensen nog steeds achter hem blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CurlyMo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Opnieuw, 150K poppetjes bestaan ook uit koks, verpleegkundigen, monteurs, communicatie etc. Dat zal misschien in een 2:1 verhouding staan tot daadwerkelijke vechtende soldaten.
Gezien de huidige status en situatie lijkt het wel alsof de Russen die koks, verpleegkundigen, monteurs en communicatie mensen (nog) niet hebben meegestuurd?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
[...]

Omdat Finland ook mislukt was in eerdere stadia, en dat had geen prioriteit meer. Straks kan dat zomaar weer veranderen als hij hier gratis weer een stukje in de schoot geworpen krijgt. Het moet nu stoppen , anders kom je er nooit vanaf.

Bovendien gaat het in Oekraïne alles behalve van een leien dakje voor de Russen. Alleen poppetjes bijzetten gaat niet genoeg zijn. De logistiek en aanvoerlijnen zijn een puinhoop en blijkbaar ook erg kwetsbaar. Een oorlog winnen met alleen manschappen gaat je niet lukken.

Bovendien kan je beter een kleiner, goed getraind en fanatiek leger hebben dan 150K waarvan de meeste amper getraind ondervoed die denken dat ze op oefening zijn of om de 'vrede' te bewaren.

Alleen al de mentaliteit die de Oekraïners tonen is bewonderenswaardig maar de meeste weten waarvoor ze vechten. De herinneringen aan de Soviet tijd zijn nog springlevend en niemand wil terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
De timing van von der Leyen is prima. Haar boodschap is niet gericht aan Oekraine, noch aan Putin; maar aan zijn Oligarchen, de Russische oppositie/bevolking, en zij die handelen/dealen met oppressive regimes.
Het doel is om Rusland verder te isoleren en mogelijk daardoor intern verandering teweeg te brengen.

De sancties en gevolgen daarvan krijgen nu momentum, de pijn gaat nu gevoeld worden. En haar boodschap is een extra zetje om dat momentum te vergroten. Als ze een week zou wachten dan zou het momentum er (mogelijk) uit zijn.

Ik verwacht de komende dagen nog wel meer prikjes van deze aard. Het ijzer moet heet gehouden worden zodat er wat te smeden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Enkel de Krim cadeau doen gaat echt niet voldoende zijn, die had hij praktisch al.

Op z'n minst incl Luhanst en Donetsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Andyk125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:21:
[...]

https://www.nu.nl/economi...n-door-buitenlanders.html

Dit is alleen het uitstellen van het onvermijdelijke, er wil niemand meer met Rusland geassocieerd worden en ze worden toch wel verkocht. Poetin heeft Rusland gewoon de afgrond in gegooid en het zal mij benieuwen hoe lang het volk en de rijke mensen nog steeds achter hem blijven staan.
Eens. Echter de rijken hebben hun geld ook buiten Rusland en het westen wel veilig staan.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
Waar ik oprecht naar benieuwd ben is hoeveel Rusland tot dusver heeft ingezet van zijn middelen. Hoeveel slachtoffers en kapotte voertuigen zijn er echt? En hoeveel (raketten, manschappen, voertuigen) heeft Putin nog achter de hand?

Ondanks de sterke tegenreactie van Oekraïne, zou je bijna denken: dit is meer een voorproefje. Maar als je alle berichten leest, dan voelt het als een substantieel deel. Beetje een rare vraag is dit, wat niemand gaat hier echt antwoord op hebben. Al kan je denk ik wel zeer voorzichtig concluderen dat het niet zoals gepland gaat voor Rusland.

Het voelt voor mij dat Putin hier zeker weten als verliezer uit gaat komen. Kijk naar de economie, zijn vriendjes, het volk: niets in zijn voordeel. De vraag is alleen: hoever is hij bereid te gaan qua geweld om het zo lang mogelijk uit te stellen?

Zo veel vragen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Navi schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:22:
Enkel de Krim cadeau doen gaat echt niet voldoende zijn, die had hij praktisch al.

*knip*
Hou het serieus aub.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2022 09:42 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Navi schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:22:

En daarna Finland, Estland, Litouwen, misschien ook nog Polen.

Dus... eigenlijk geen optie.

Van NOS, geef hem eigenlijk gelijk :X
Oekraïense matroos poogt luxejacht van Russische baas te laten zinken
Een Oekraïense matroos heeft geprobeerd om het luxejacht van zijn Russische baas, een magnaat die wapens maakt voor het Russische leger, te laten zinken. Het schip, Lady Anastasia, voer vlak bij het Spaanse eiland Mallorca toen de matroos de ventielen onderaan het schip opendraaide.

De matroos wilde met zijn actie wraak nemen op zijn baas, schrijven Spaanse media. Hij noemt zijn baas, Alexander Mijeev, een "crimineel die geld verdient met wapens die worden gebruikt om Oekraïners te doden".

Ander personeel van het jacht heeft uiteindelijk voorkomen dat het 47 meter lange schip zonk. De matroos is zaterdag opgepakt. De landelijke politie-eenheid, Guardia Civil, heeft de man vrijgelaten in afwachting van zijn proces.

[ Voor 56% gewijzigd door Vorkie op 28-02-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fuujii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:

Bovendien beetje slappe hap van de judo bond: het minimum zou toch wel het intrekken van de zwarte band moeten zijn.

Klinkt misschien kinderachtig, maar Putin heeft die band wel veelvuldig misbruikt in zijn propaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
brothermaynard schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Demilitarisatie onder nato-lidmaatschap? Of is dat een brug te ver voor vlad?
Oekraïne gaat nooit demilitarisatie accepteren zonder een duidelijk veiligheids pakket. En met Rusland als buurman heb je goede veiligheid nodig. NATO lidmaatschap zou dat kunnen zijn.
Dat gaan zowel Rusland als Oekraïne niet accepteren.

Rusland omdat NATO aan de grens juist hun probleem is. En denk niet dat ze zich heel druk maken over Oekraïne die binnen zou vallen. Oekraïne heeft zelf al ervaring met wapens weg doen in ruil voor papieren beloftes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Update over aantallen vanuit Ukraine MoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Eens. Echter de rijken hebben hun geld ook buiten Rusland en het westen wel veilig staan.
Maar wat is veilig? Er is veel geld van zijn aanhang bevroren en er zullen veel landen zijn die ook de samenwerking met andere rijke Russische mensen gaat beëindigen. Zolang dit door blijft gaan, gaat dit voor veel rijke mensen in Rusland toch echt pijn doen.

Edit: Daarnaast vraag ik mij ook af of overheden of steden in de toekomst ontroerend goed of land gaan onteigenen van bepaalde Russen. Je kunt uiteindelijk wel wat gekocht en betaald hebben, maar het blijft uiteindelijk toch eigendom van het land zelf.

[ Voor 21% gewijzigd door Andyk125 op 28-02-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Ondanks hij het wil: hoeveel leger heeft Putin hierna nog over? Als hij 'niet eens' Oekraïne kan verslaan?

Dan nog los van het feit of hij wel/niet een NAVO-land binnen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Veilig? Volgens mij komen ze daar momenteel niet meer bij. Je zag dat er al; wat onvrede daar aan het onstaan was richting Poetin. En dat is waar we nu op kunnen hopen. Revolutie, al zal die ook bloederig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Het is allereerst aan Oekraïne om een grens te trekken (letterlijk). Als ze verstandig zijn, is het niet minder dan 'we krijgen eerst alles terug, en nu onmiddellijk'. Wijzend op de halve wereld achter zich. Oekraïne is mentaal wel in staat om dit te laten voortduren tot Kerstmis en 'wij' zorgen voor oneindige hulpmiddelen. Rusland heeft niet de luxe om hier maanden aan te spenderen. Een vervolgstap kan zijn... ze schrijven échte volksreferenda uit (niet de gefabriceerde variant); als de zuidoostelijke regio's dan echt onafhankelijk willen zijn, wordt dat geregeld. Dat is een belofte die enigszins realistisch kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Veilig? Volgens mij komen ze daar momenteel niet meer bij. Je zag dat er al; wat onvrede daar aan het onstaan was richting Poetin. En dat is waar we nu op kunnen hopen. Revolutie, al zal die ook bloederig.
Andyk125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Maar wat is veilig? Er is veel geld van zijn aanhang bevroren en er zullen veel landen zijn die ook de samenwerking met andere rijke Russische mensen gaat beëindigen. Zolang dit door blijft gaan, gaat dit voor veel rijke mensen in Rusland toch echt pijn doen.
Veel staat in het midden-oosten. Dat lijkt vrij veilig.

[ Voor 27% gewijzigd door Dean Martin op 28-02-2022 09:29 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Laatst online: 23:52
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:25:
Update over aantallen vanuit Ukraine MoD

[Twitter]
Er is ook iemand die alle bevestigde materiele verliezen bij houdt aan de hand van foto/video analyse.

https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Veel staat in het midden-oosten. Dat lijkt vrij veilig.
Het genieten van de rijkdom is het probleem, vrij reizen is het probleem. Alleen kijken naar een saldo op een rekening is niet erg leuk. Het hele punt van bestaan voor een Oligarch is het uitbuiten en leegroven in je eigen achtertuin en in het vrije westen de winsten kunnen uitgeven. Veilig je kinderen opvoeden en naar kostscholen sturen en in dat vrije westen laten leven.

Die Oligarchen hebben het vrije westen heel hard nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door CornermanNL op 28-02-2022 09:35 . Reden: tekst aangepast beter leesbaar maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 12:25
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:24:
[...]

Bovendien beetje slappe hap van de judo bond: het minimum zou toch wel het intrekken van de zwarte band moeten zijn.

Klinkt misschien kinderachtig, maar Putin heeft die band wel veelvuldig misbruikt in zijn propaganda.
Heeft dat zin dan? Het laat alleen maar zien dat hij die band wel heeft behaald. We kunnen ook kijken of iemand het middelbare school diploma van Putin in wil trekken maar uiteindelijk is het effect daarvan nul.
Fuujii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
Waar ik oprecht naar benieuwd ben is hoeveel Rusland tot dusver heeft ingezet van zijn middelen. Hoeveel slachtoffers en kapotte voertuigen zijn er echt? En hoeveel (raketten, manschappen, voertuigen) heeft Putin nog achter de hand?

Ondanks de sterke tegenreactie van Oekraïne, zou je bijna denken: dit is meer een voorproefje. Maar als je alle berichten leest, dan voelt het als een substantieel deel. Beetje een rare vraag is dit, wat niemand gaat hier echt antwoord op hebben. Al kan je denk ik wel zeer voorzichtig concluderen dat het niet zoals gepland gaat voor Rusland.

Het voelt voor mij dat Putin hier zeker weten als verliezer uit gaat komen. Kijk naar de economie, zijn vriendjes, het volk: niets in zijn voordeel. De vraag is alleen: hoever is hij bereid te gaan qua geweld om het zo lang mogelijk uit te stellen?

Zo veel vragen!
Als Putin echt zou willen kan hij alle steden natuurlijk met de grond gelijk maken. Naast atoombommen heeft hij vast ook wel conventionele rakketten die zoiets kunnen bewerkstelligen. Dit zou echter wel de deur sluiten voor verovering of het instaleren van een pro-Russische regering (voor zover die kans er überhaupt nog is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Ondanks hij het wil: hoeveel leger heeft Putin hierna nog over? Als hij 'niet eens' Oekraïne kan verslaan?

Dan nog los van het feit of hij wel/niet een NAVO-land binnen valt.
Niet alleen manschappen tellen, want een strijd op de grond, tegen de NAVO, zie ik somber / kansloos in, dus voornamelijk (lange afstand) vuurkracht (rakketten) zullen voor Rusland belangrijk zijn.
MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Het is allereerst aan Oekraïne om een grens te trekken (letterlijk). Als ze verstandig zijn, is het niet minder dan 'we krijgen eerst alles terug, en nu onmiddellijk'. Wijzend op de halve wereld achter zich. Oekraïne is mentaal wel in staat om dit te laten voortduren tot Kerstmis en 'wij' zorgen voor oneindige hulpmiddelen. Rusland heeft niet de luxe om hier maanden aan te spenderen. Een vervolgstap kan zijn... ze schrijven échte volksreferenda uit (niet de gefabriceerde variant); als de zuidoostelijke regio's dan echt onafhankelijk willen zijn, wordt dat geregeld. Dat is een belofte die enigszins realistisch kan zijn.
Laten wij hopen dat ze een grens trekken.

En dat tweede klopt ook niet, alsof je Limburg gaat vragen te stemmen of ze bij Duitsland of België willen horen, terwijl dat helemaal niet hun keuze kan worden. (Simplistisch geschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

*zonder goede motivatie stoppen we met vliegbewegingen te posten, zie ook de topicwaarschuwing hierover

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 09:34 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:31:
[...]
.

En dat tweede klopt ook niet, alsof je Limburg gaat vragen te stemmen of ze bij Duitsland of België willen horen, terwijl dat helemaal niet hun keuze kan worden. (Simplistisch geschreven)
Een uitkomst van onderhandelingen kan zijn, dat het (eenmalig) wel hun keuze is. Daar is ook wel historisch precedent voor (Volksabstimmung Oberschlesien, 1921; een voortvloeisel uit de Vredesconferentie van Parijs na WOI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:32:
*zonder goede motivatie stoppen we met vliegbewegingen te posten, zie ook de topicwaarschuwing hierover
*knip*

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 28-02-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Andyk125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Dat is best wel 'ernstig' hoor... Ik denk dat na deze oorlog een substantieel deel van de investeerders vertrekt en niet meer terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chaoss schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Russische miljardair op de vlucht?

Nu zit ik niet zo in de luchtvaart, maar 'DB Flag' "militair' lijkt me wat vreemd voor zo'n vliegtuig?
Geen idee, maar wordt meteen weggehaald hier door tweakers. Maar omdat het zo richting rusland gebied leek te vliegen.

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 25-09 15:40
Ik zie dat er inmiddels veel trillende posts geplaatst worden waar omwille van het eind van deze oorlog zo'n beetje alles opgeofferd zou mogen worden.

Nee.

Als je nu eens eea op een rij zet kwa buitenlandse interventies onder Poetin (ook al voor zijn bewind, er is goede reden aan te nemen dat de tweede Tsjetsjeense oorlog er voornamelijk was om hem in het zadel te hijsen) dan is het volslagen kolder te denken dat hij hier zou stoppen. Vergelijk met met een besmetting, wat niet overdreven is, alle land dat nu in Rusland ligt is eigenlijk heel divers en de mensen daar zijn allemaal slachtoffer van de Kremlin-kleptocratie. De Russische soldaten die deze oorlogen moeten voeren zijn de eerste slachtoffers.

De oplossing is niet hopen dat er een lijn is die je kunt trekken en hopen dat het nooit verder komt dan dat. De lijn is niet de Russische staatsgrens zoals je nu kunt zien, maar de grens is ook niet die van NAVO of EU. Zie toch eens wie alle extreem-rechtse partijen in Europa financiert, wie Trump mede in het zadel heeft helpen hijsen. Dat komt helemaal niet voort uit een grote volksbeweging, dat is helemaal kunstmatig ontworpen om er wel zo uit te zien maar is het niet. De kunst van het vinden van useful idiots verstaan de ex-Sovjets enorm goed, maar verwar dat niet met democratisch support.

Wat in Oekraïne gebeurd is niet heel anders dan wat de Duitsers ooit met Nederland probeerden: eerst met vriendelijk praat over broedervolken ons in proberen te lijven, en toen dat toch niet helemaal lukte Rotterdam platgooien en daarvan meer in het vooruitzicht stellen als we niet eens even gauw ons land bij hen voegden, zodat zij een betere strategische positie in Europa hadden en een groter gebied om grondstoffen, mensen inbegrepen, te kunnen roven. Priet-praat over NAVO expansie is kul.

Zoals de Britten en Amerikanen godzijdank besloten, is dat niet enkel de haat voor Hitler genoeg was, maar ook het bewustzijn dat een aanval op een democratie een aanval op elke democratie is. Als Oekraïne 'verdwijnt', dan is het een heel lange weg er na een eventuele Poetin-bezetting weer een fatsoenlijk land van te maken. Kijk maar eens hoeveel moeite het de Oekraïners kostte tot hier te komen: https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine#Independence. En dat is met nu eens een periode waarin Rusland niet meteen alles kort en klein sloeg, waartoe het nu weer in staat denkt te zijn. Dat moeten wij beschermen, zoals wij zelf ook beschermd zijn van inlijving bij het Derde Rijk.

Dit is geen ver van onze bed show: Oekraïne is niet verder dan Rome. Dit is de grootste na-oorlogse oorlog in Europa, van een afschuwelijke dictatuur tegen een land dat weliswaar, door datzelfde land, van ver moet komen, maar consistent in democratische en weg van corrupte richting beweegt. Het is in ons voordeel zo'n buur te hebben, in plaats van een kleptokratische bewind dat landen zomaar binnenvalt. Om overigens nog maar even niet te vergeten dat er al heel wat economische integratie was (NL is investeerder #1 in Oekraïne).

Je sust een woekerend bewind zoals dat in het Kremlin huist niet, je moet het met onneembare barrières omheinen. Liefst eigenlijk ook eens wegsnijden, of in elk geval laten afsterven. Het laatste wat we moeten doen is weer een orgaan opofferen in de hoop dat de tumor nu wel genoeg gegeten heeft. Dat zal het nooit, dat is niet hoe tumoren werken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:19
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Dat is best wel 'ernstig' hoor... Ik denk dat na deze oorlog een substantieel deel van de investeerders vertrekt en niet meer terugkeert.
Dat betwijfel ik, als er geld te verdienen valt, zijn ze er als de kippen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dan ga ook niet mee in de speculatie

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom die AWAC's zo relatief kort in de lucht blijven?

https://globe.adsbexchange.com/?icao=4d03ca

Ze vliegen 2 achtjes en worden dan weer afgelost, maar die hebben toch voor uren aan brandstof aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

tiswat schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Dat betwijfel ik, als er geld te verdienen valt, zijn ze er als de kippen bij.
Nou, om alleen buitenlanders te verbieden te verkopen is redelijk not done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Lordy79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Dat denk ik ook, maar misschien voor de komende jaren alleen maar beter. Dan komt er misschien eindelijk een opstand binnen Rusland zelf en zien we het vertrek van Poetin. Al gaat die ben ik bang niet levend ten onder.

Kijk alleen al eens naar de Roebel, deze is al weer met 35% in waarde gedaald. Het "normale' leven voor de bevolking in Rusland is op deze manier ook niet meer te handhaven. Prijzen van elektronica waren voor het weekend ook al met 30% gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Uit de topicwarning:

• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Zal wel richting Polen zijn. Maar wat voegt het toe?
Voegt weinig toe, maar vliegtuig had als route rusland en was US militair. Anyways, zal geen dingen meer posten ermee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:opmerking: random vliegbewegingen posten hier met de vraag wat het zou zijn, is niet wat we gaan doen. De luchtruimen zijn vol, dus we blijven nietszeggende posts krijgen op die manier.

Als iemand een opmerkelijk iets spot, met een gedegen motivatie waarom, dan is het nuttig, maar in de huidige vorm niet en dit zal dan ook gemod worden.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:38:
Ik zie dat er inmiddels veel trillende posts geplaatst worden waar omwille van het eind van deze oorlog zo'n beetje alles opgeofferd zou mogen worden.

Nee.

Als je nu eens eea op een rij zet kwa buitenlandse interventies onder Poetin (ook al voor zijn bewind, er is goede reden aan te nemen dat de tweede Tsjetsjeense oorlog er voornamelijk was om hem in het zadel te hijsen) dan is het volslagen kolder te denken dat hij hier zou stoppen. Vergelijk met met een besmetting, wat niet overdreven is, alle land dat nu in Rusland ligt is eigenlijk heel divers en de mensen daar zijn allemaal slachtoffer van de Kremlin-kleptocratie. De Russische soldaten die deze oorlogen moeten voeren zijn de eerste slachtoffers.

De oplossing is niet hopen dat er een lijn is die je kunt trekken en hopen dat het nooit verder komt dan dat. De lijn is niet de Russische staatsgrens zoals je nu kunt zien, maar de grens is ook niet die van NAVO of EU. Zie toch eens wie alle extreem-rechtse partijen in Europa financiert, wie Trump mede in het zadel heeft helpen hijsen. Dat komt helemaal niet voort uit een grote volksbeweging, dat is helemaal kunstmatig ontworpen om er wel zo uit te zien maar is het niet. De kunst van het vinden van useful idiots verstaan de ex-Sovjets enorm goed, maar verwar dat niet met democratisch support.

Wat in Oekraïne gebeurd is niet heel anders dan wat de Duitsers ooit met Nederland probeerden: eerst met vriendelijk praat over broedervolken ons in proberen te lijven, en toen dat toch niet helemaal lukte Rotterdam platgooien en daarvan meer in het vooruitzicht stellen als we niet eens even gauw ons land bij hen voegden, zodat zij een betere strategische positie in Europa hadden en een groter gebied om grondstoffen, mensen inbegrepen, te kunnen roven. Priet-praat over NAVO expansie is kul.

Zoals de Britten en Amerikanen godzijdank besloten, is dat niet enkel de haat voor Hitler genoeg was, maar ook het bewustzijn dat een aanval op een democratie een aanval op elke democratie is. Als Oekraïne 'verdwijnt', dan is het een heel lange weg er na een eventuele Poetin-bezetting weer een fatsoenlijk land van te maken. Kijk maar eens hoeveel moeite het de Oekraïners kostte tot hier te komen: https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine#Independence. En dat is met nu eens een periode waarin Rusland niet meteen alles kort en klein sloeg, waartoe het nu weer in staat denkt te zijn. Dat moeten wij beschermen, zoals wij zelf ook beschermd zijn van inlijving bij het Derde Rijk.

Dit is geen ver van onze bed show: Oekraïne is niet verder dan Rome. Dit is de grootste na-oorlogse oorlog in Europa, van een afschuwelijke dictatuur tegen een land dat weliswaar, door datzelfde land, van ver moet komen, maar consistent in democratische en weg van corrupte richting beweegt. Het is in ons voordeel zo'n buur te hebben, in plaats van een kleptokratische bewind dat landen zomaar binnenvalt. Om overigens nog maar even niet te vergeten dat er al heel wat economische integratie was (NL is investeerder #1 in Oekraïne).

Je sust een woekerend bewind zoals dat in het Kremlin huist niet, je moet het met onneembare barrières omheinen. Liefst eigenlijk ook eens wegsnijden, of in elk geval laten afsterven. Het laatste wat we moeten doen is weer een orgaan opofferen in de hoop dat de tumor nu wel genoeg gegeten heeft. Dat zal het nooit, dat is niet hoe tumoren werken.
Maar hoewel we wat druk op ze kunnen uitoefenen, is dit primair aan Oekraïne. Niet aan ons. Die moeten al dan niet akkoord gaan met een vredesakkoord. Het zijn de Oekraïners die sterven en wiens land in puin wordt geschoten, dus die hebben iets andere belangen erbij.

Dat gezegd verwacht ik niet dat de huidige onderhandelingen meer dan voor de bühne zijn. Ik denk niet dat Rusland met iets akkoord gaat behalve een onvoorwaardelijke overgave en vervanging van de regering door een door Rusland aangestelde regering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Een uitkomst van onderhandelingen kan zijn, dat het (eenmalig) wel hun keuze is. Daar is ook wel historisch precedent voor (Volksabstimmung Oberschlesien, 1921; een voortvloeisel uit de Vredesconferentie van Parijs na WOI).
Klein beetje roestig, maar dat kwam omdat Duitsland, kort gezegd, iets moest terug betalen.

Wat moet Oekraïne dan terugbetalen aan Rusland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Klein beetje roestig, maar dat kwam omdat Duitsland, kort gezegd, iets moest terug betalen.

Niks. Maar als t in Roebels mag maar dan koop je de boel af met een miljard en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:03:
[...]

Wat stel je voor? Dat we buigen voor Poetin en hem zijn gang laten gaan? En hij ons dus allemaal verteld wat we wel en niet mogen?

- Landen moeten aan Poetin vragen of ze wel of niet bij de EU of NAVO mogen?
- Wij moeten gewoon doen wat Poetin zegt. We mogen niet zelf beslissen of we wel of niet met een oorlogsmisdadiger willen samen werken. (Want dat is wat we nu doen, we zeggen we willen niets meer met je te maken hebben)?
- Rusland mag gewoon alles innemen waar ze zin in hebben?
Misschien een compromis vinden?

We hebben hier te dealen met een dictator van een kernmacht met een enorm leger.

En nee, ik ben geen putin fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 19:52

bloody

0.000 KB!!

Ik drop hier even een link voor EUR/RUB voor diegene die dit interessant vindt: https://www.xe.com/curren...?from=EUR&to=RUB&view=12H
Stijgt gestaag door iig.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Sissors schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Maar hoewel we wat druk op ze kunnen uitoefenen, is dit primair aan Oekraïne. Niet aan ons. Die moeten al dan niet akkoord gaan met een vredesakkoord. Het zijn de Oekraïners die sterven en wiens land in puin wordt geschoten, dus die hebben iets andere belangen erbij.
Ik zie het feit dat Oekraïne er alleen voor staat voornamelijk als Russische verdienste. (Herinner je je nog wat voor partijen er bijv. tegen associatieverdrag hier campaignden?) Het zou verstandig zijn ons daarvan bewust te zijn. Voor hetzelfde geld hadden ze wel in de NAVO/EU gezeten, als de Yanukovichen van deze wereld niet zo lang hun gang hadden kunnen gaan.

Misschien is het nu niet onze oorlog, maar het is zeker zo dat wij verliezen als Oekraïne verliest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:54
Fuujii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:

Zo veel vragen!
De ontwikkelingen in het algemeen en reacties vanuit Rusland volgende lijkt het er in grote lijnen op dat hij:
  1. De capaciteiten van zijn leger heeft overschat
  2. De saamhorigheid in het Westen heeft onderschat

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Voor de mensen die de huidige sancties te zwaar, te snel en te openlijk uitgesproken vinden; in de laatste paar weken van het vorige topic ging het met name over of er Europa iets te verwijten viel in de opbouw naar deze oorlog. Ik wil niet spreken van een consensus, maar er waren meerdere mensen (los van een hele buts aan analisten en experts) die duidden op het gebrek aan antwoord op de machtspolitieke spierballentaal van Poetin. In andere woorden, wij hier in het Westen hebben vanuit onze idealistische gedachten de aanname gedaan dat we met Rusland altijd relatief warme verhoudingen moesten hebben en dat Rusland niet over zou gaan tot aggressie als ze economisch zouden floreren. Nu is dat laatste natuurlijk sowieso mislukt, en is het eerste punt waar nu iedereen over lijkt te vallen: we hebben te maken met een irrationele autocraat die nog in de machtspolitieke wereld van vroeger leeft en alleen kijkt naar hard power.

Nu we eindelijk daad bij het woord voegen en laten zien dat we 1) verenigd zijn en 2) niet terugdeinzen om verregaande sancties in te stellen inclusief wapenleveranties, vraag ik me af wat jullie nu anders zouden zien. Ik heb overigens Rob van Wijk gisterochtend nog horen zeggen dat hij groot voorstander is van het volstouwen van de Baltische staten met troepenmachten en materieel. Het is dus niet zo dat hij alleen maar aandringt op "minder". Daarnaast ken ik weinig geopolitieke analisten die nu pleiten om terug te deinzen - Poetin wist dat er strenge sancties gingen komen en het is nu een kwestie van het spel spelen en kijken hoe ver je kan gaan. Dat is oorlog, en als wij de soevereiniteit van o.a. Baltische staten echt zo respecteren als we zeggen, moeten we nu wat mij betreft nog eventjes doorpakken en pas in gesprek gaan als Poetin 1-0 achterstaat.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:44:
[...]

We hebben hier te dealen met een dictator van een kernmacht met een enorm leger.

Kernmacht is hier het probleem. Dat enorme leger dat is niet vol te houden, financieel. Het is kwa economie kleiner dan Italie. Dat moet je dan over al die manschappen verspreiden.... mwoah.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
[...]

Een compromis met een tumor? (Excuses voor het doorzetten van de vergelijking, ik wil tumoren niet in onnodig kwaad daglicht stellen.) Je kunt niet anders dan hem afsnijden. Minder en het ding komt naar verloop van tijd gewoon terug. Zoals het ook al decennia gegaan is (kijk eens op de lijst Russische interventies in oost-Europa alstublieft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe-3rf9AB399YB7CaIQ7Nst3rUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Htf6HErTRGL6jludzIX7503J.png?f=user_large

Kan iemand met meer kennis van de huidige tijd van dit soort apparatuur er misschien iets over zeggen?

En 1990, jong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Sissors schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Dat gezegd verwacht ik niet dat de huidige onderhandelingen meer dan voor de bühne zijn. Ik denk niet dat Rusland met iets akkoord gaat behalve een onvoorwaardelijke overgave en vervanging van de regering door een door Rusland aangestelde regering.
Het is juist aan ons. De vrije westerse wereld om er alles aan te doen om dit te stoppen, door Oekraïne met alles te steunen. En Rusland lam te leggen qua economie. Dat we niet in uniform in de Oekraïne staan wil niet zeggen dat het niet aan ons is. Het tegenovergestelde is waar. Het is nu juist aan ons. Omdat we hebben zitten slapen. We hebben veel te veel toegestaan omwille van het vermijden van een conflict.

Wat we hebben gedaan is ruimte bieden voor Putin om alles voor te bereiden, door te kunnen gaan met ondermijnen van de democratie, van Trump , tot Brexit en in ons eigen land de PVV en FVD. En toen was er tot ieders verrassing, toch de inval.

Nu is het moment dat alle kaarten duidelijk op tafel liggen, het is voor Putin Groot Rusland of niets. En dat mag nooit gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Spijker en kop. Klagen dat de EU te langzaam is is altijd makkelijk. Maar als er dan iets gebeurt, en zelfs met daadkracht, dan is klagen ook makkelijk. Oftewel... klagers gonna klaag. Daarnaast weet je niet of het dezelfde mensen zijn die klagen ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ja, het is niet zo simpel en de aanleiding is heel anders. Je moet het ook niet 1-op-1 gaan spiegelen. Het ging mij om het procesmatige precedent, niet de context. Er zijn ook wel andere voorbeelden die 'beter' passen. Mijn punt is als Oekraïne die regio's onderdeel wil maken van de onderhandeling (en dat is een belangrijke en grote 'als', die hier aan verbonden is), om de grenskwestie daar op te lossen, dan is het onvermijdelijk dat er iets van realistisch uitzicht op zelfbeschikking bij moet - om Rusland dat te laten slikken. Oekraïne kan ook ervoor kiezen om geen duimbreed toe te geven en alles terug te willen claimen. Maar dan is het geopolitiek een stuk lastiger om onderhandelingsruimte te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door MeteoVir op 28-02-2022 09:53 . Reden: Spellingfoutje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:45:
[...]

De ontwikkelingen in het algemeen en reacties vanuit Rusland volgende lijkt het er in grote lijnen op dat hij:
Ik denk dat ie ook de wil van de Oekrainers zelf heeft onderschat. Heel erg zelfs.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 02:20:
[...]

ja

[...]

de onderhandelingen hebben geen enkele zin

[...]

oekraine steunen met wapens en geld, rusland zoveel mogelijk dwarsbomen met sancties

[...]

ik vind het nogal naief om te denken dat het poldermodel hier van toepassing is ;)
Zelensky vindt het (gelukkig) wel de moeite waard.

Daarnaast geeft de NOS correspondent vanmorgen hetzelfde aan als ik deed: Praten is altijd belangrijker is dan niet praten.

Vergeet niet dat er eigenlijk al iets behaald is, namelijk het laten vervallen van de voorwaarden alvorens in gesprek te gaan.
De verwachtingen van de onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne zijn niet hooggespannen, zegt correspondent Geert Groot Koerkamp. "Maar in een situatie waarin er elke dag wordt gevochten en er doden en gewonden vallen, is praten natuurlijk altijd beter dan niet praten. Dat is ook de insteek van Zelensky geweest", zegt de correspondent in het NOS Radio 1 Journaal.

De Oekraïense president klonk de afgelopen dag sceptisch over de gesprekken. "Hij zei gisteren: ik heb er niet veel fiducie in. Het is een kleine, maar toch een kans."

Rusland wilde aanvankelijk dat de Oekraïners hun wapens zouden neerleggen voordat ze gingen praten; die eis hebben ze laten vallen. Groot Koerkamp zegt dat de delegatie die Rusland nu stuurt, toch nog "behoorlijk gezaghebbend" is. "Er zitten in ieder geval twee onderministers in van Defensie en Buitenlandse Zaken."
Liveblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
[...]

Ik denk dat hij zeker zijn leger heeft overschat. Niet zo zeer dat hij niet de capaciteit heeft om de boel daar volledig aan gort te schieten als hij wil (want dat heeft hij nog niet geprobeert) maar zeker wel de staat van zijn leger.

Iets dat niet heel raar is. Rusland is weer de zelfde corrupte kant op aan het gaan als de Sovjet Unie. Dus wat er naar boven gecommuniceerd word is niet altijd wat er daadwerkelijk gebeurt. Dus onderhoud zal zeker niet zo goed geweest zijn als er gedacht is. Daarnaast is een hoop spul ook niet echt technologisch vooruit gegaan en heeft het lange tijd ergens gestaan/gelegen.

En dan is er je personeel wat waarschijnlijk al niet heel blij was om naar de Oekraïne te gaan. Als het dan klopt dat de supply lines niet op order zijn, dan zit je dus met een hoop mensen daar die niet heel gemotiveerd zijn om zich verrot te laten schieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
[...]

Waarom moet er een compromis komen?
Wat is het compromis?

Eerst wordt de Krim bezet, daarna begint Putin een proxy oorlog in de Donbas.
Nu valt 'ie volledig een soeverein land binnen en wordt er gedreigd met kernwapens, terwijl er geen vinger uitgestoken is naar Russisch grondgebied. Waar heeft Putin recht op?

We kunnen niet eeuwig ons laten chanteren met kernwapens. Nu inschikken betekend over een paar jaar hetzelfde liedje in een ander gebied.

Wil je van deze chantage af, zal je een keer moeten opstaan tegen Putin. Dat zal tot een harde confrontatie leiden, maar dat is de enige uitweg die Putin laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat ie ook de wil van de Oekrainers zelf heeft onderschat. Heel erg zelfs.
Dat weet ik wel zeker. Het meevechten van burgers is iets wat hij volgens mij helemaal niet op gerekend had.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:05
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:47:
[Twitter]

[Afbeelding]

Kan iemand met meer kennis van de huidige tijd van dit soort apparatuur er misschien iets over zeggen?

En 1990, jong...
32 jaar, je wordt zelf oud ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
[...]

Inderdaad ook mijn analyse. Moet me ook wel zeggen dat de saamhorigheid van het Westen mij ook positief verrast. Als we hier op een goede manier uit weten te komen, is de saamhorigheid in Europa in ieder geval stukken beter!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[...]

Welk compromis? Poetin wil Oekraïne, daar is geen compromis te behalen. En nadat hij Oekraïne heeft bezet gaat hij door naar de andere Baltische staten. Zijn eigen woorden zijn "Ik wil de oude Sovjet unie herstellen qua grondgebied".

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 28-02-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:47:
[Twitter]

[Afbeelding]

En 1990, jong...
Niet veel bijzonders hoor, VDV insignes op de kleding zeg maar de Russische variant van 101st Airborne en onze luchtmobiele brigade, een Igla de Russische variant van de Stinger, en verder allemaal Radio apparatuur.

Gezien de hoeveelheid radio's, radioset en dat "luxe" mapje en die andere mapjes onderdeel van de staf van de eenheid die ze hebben bevochten.

Zal me niets verbazen dat ze gevochten hebben tegen een samengestelde eenheid, die VDV eenheden zijn dan ook al een aantal dagen in het land, i.v.m. de luchtlandingsmissies die ze hebben geprobeerd uit te voeren.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 28-02-2022 09:55 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid