De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.551 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Ja, het is niet zo simpel en de aanleiding is heel anders. Je moet het ook niet 1-op-1 gaan spiegelen. Het ging mij om het procesmatige precedent, niet de context. Er zijn ook wel andere voorbeelden die 'beter' passen. Mijn punt is als Oekraïne die regio's onderdeel wil maken van de onderhandeling (en dat is een belangrijke en grote 'als', die hier aan verbonden is), om de grenskwestie daar op te lossen, dan is het onvermijdelijk dat er iets van realistisch uitzicht op zelfbeschikking bij moeten - om Rusland dat te laten slikken. Oekraïne kan ook ervoor kiezen om geen duimbreed toe te geven en alles terug te willen claimen. Maar dan is het geopolitiek een stuk lastiger om onderhandelingsruimte te vinden.
Ik snap je boodschap zeker wel, maar waar trek je daar dan de grens? De agressor staat in je nek te hijgen en eigenlijk moet je unaniem, dus 100% van de stemmen hebben voor een afscheiding.

Gezien zijn reputatie ben je als "tegen" stemmer dus iemand die daar moet gaan vluchten, als 80% het well wilt, moet 20% huis en haard verlaten...

Lastig hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:47:

Kan iemand met meer kennis van de huidige tijd van dit soort apparatuur er misschien iets over zeggen?

En 1990, jong...
Die pio schep ziet er degelijk 20e eeuws uit.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
https://warontherocks.com...t-russian-army-logistics/

dit artikel is wel de moeite waard om te delen.

TL;DR samenvatting van russische capaciteit geschreven in nov 2021. Als ik het allemaal goed interpreteer heeft ukraine een zeer goede strategie gekozen, welk direct inspeelt op de zwaktes van rusland. van het uitrekken van supply lines tot op demonstraties geleid door moeders toe (nu namelijk door moeders te laten bellen naar UA)
To maintain political stability at home, the Russian people would have to genuinely believe they are defending their country. They will not tolerate husbands, sons, and fathers going off to a war on Putin’s whim. The last time the Russian government heavily relied on conscripts and reservists was during the First Chechen War (1994–1996). Within two months, a major antiwar movement appeared, spearheaded by soldiers’ mothers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Chaoss schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Welk compromis? Poetin wil Oekraïne, daar is geen compromis te behalen. En nadat hij Oekraïne heeft bezet gaat hij door naar de andere Baltische staten. Zijn eigen woorden zijn "Ik wil de oude Sovjet unie herstellen qua grondgebied"
Dat was natuurlijk ook voordat hij zag dat het westen zo eensgezind is en zijn eigen hele economie naar de knoppen gaat nu.

Of hij gaat door als wanhoopsdaad, of hij probeert inderdaad een compromis te behalen. Al is dit naar mijn mening nooit meer goed te praten en moet de wereld zo snel mogelijk af van Poetin.

Wat ik zelf trouwens niet begrijp van de delen die zogenaamd pro-Russisch zijn. Is dat de grens naar Rusland zo dichtbij is, als je graag bij Rusland wilt horen verhuis daar dan lekker naar toe.

[ Voor 12% gewijzigd door Andyk125 op 28-02-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Dat Rusland nog niet massaal het zware geschut in stelling brengt -met veel burgerslachtoffers- geeft het idee dat Rusland geneigd is naar een snel en stevig onderhandelingsresultaat. De vraag is: wat is genoeg voor Putin om de aftocht te zwaaien als een 'overwinnaar'? En hoe ver zal Oekraïne gaan?

Inzet:
- afstaan van Donetsk en Luhansk
- afzien van toetreding tot de NAVO middels geratificeerd verdrag
- een nieuwe regering

[ Voor 27% gewijzigd door Stringer op 28-02-2022 09:57 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23
Tens schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Die pio schep ziet er degelijk 20e eeuws uit.
1 van de beste tools ooit. Die zou ik liever aan mijn rugzak hebben hangen dan het ding dat ik nu heb gekregen van de baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:35
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Eens. Echter de rijken hebben hun geld ook buiten Rusland en het westen wel veilig staan.
Zolang je naam op een sanctielijst op blijft duiken wordt het echter erg lastig dit geld ook maar ergens uit te geven. Betalingen worden geblokkeerd en een verzekering afsluiten voor je volgende luxebolide, als je deze überhaupt op de kop hebt weten te tikken, zal ook geen optie zijn.

En het is een stuk makkelijker op zo'n lijst te komen dan er weer van af te komen, zeker in het geval je actief achter Putin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
analogworm schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:54:
https://warontherocks.com...t-russian-army-logistics/

dit artikel is wel de moeite waard om te delen.

TL;DR samenvatting van russische capaciteit geschreven in nov 2021. Als ik het allemaal goed interpreteer heeft ukraine een zeer goede strategie gekozen, welk direct inspeelt op de zwaktes van rusland. van het uitrekken van supply lines tot op demonstraties geleid door moeders toe (nu namelijk door moeders te laten bellen naar UA)

[...]
Ik hoop dat Anonymous daar nog wat bij kan helpen door dat telefoon nummer te verspreiden, en misschien de blokkade voor de site omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
The Russian military announced an "open and safe" corridor for Ukrainian civilians to leave the capital, Kyiv, on Monday.

"We appeal to the people of Kyiv. All civilians in the city can freely leave the capital of Ukraine along the Kyiv-Vasilkov (Vasylkiv) highway. This route is open and safe," Maj. Gen. Igor Konashenkov, the spokesperson for the Russian Ministry of Defense, said in a statement.
"Once again, I want to emphasize that the armed forces of the Russian Federation strike only military targets. The civilian population is not in danger."

bron: CNN.

damage control / liegen -the next level-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:10
Is een vliegbeweging (meerdere), maar heb er wel een (denk ik relevante) vraag bij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2XrHbg9QC3lz1XV5yGVrE5PZlA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NK97KcVQsGy5b8IFK7Rk9dqL.png?f=fotoalbum_large

Er vliegen vele toestellen van Moskou naar Sochi en terug. Maar die maken al dagenlang een hele grote (in mijn ogen onnodige) omweg. Ze zouden toch ook 'gewoon' over Volgograd kunnen vliegen? Het is allemaal Russisch grondgebied.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

Qwerty-273

Meukposter

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:25:
Update over aantallen vanuit Ukraine MoD
[Twitter]
Gebaseerd op de facebook post van Ukraine's Deputy Defense Minister Hanna Maliar (Ганна Маляр).
https://www.facebook.com/ganna.maliar/posts/2099189830240048

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:03

Jebus4life

BE User

Stringer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:55:
Dat Rusland nog niet massaal het zware geschut in stelling brengt -met veel burgerslachtoffers- geeft het idee dat Rusland geneigd is naar een snel en stevig onderhandelingsresultaat. De vraag is: wat is genoeg voor Putin om de aftocht te zwaaien als een 'overwinnaar'? En hoe ver zal Oekraïne gaan?

Inzet:
- een nieuwe regering
Je beseft dat Rusland op moment van schrijven niet bepaald aan de winnende hand is? Dus erg veel te eisen is er niet...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Ik snap je boodschap zeker wel, maar waar trek je daar dan de grens? De agressor staat in je nek te hijgen en eigenlijk moet je unaniem, dus 100% van de stemmen hebben voor een afscheiding.

Gezien zijn reputatie ben je als "tegen" stemmer dus iemand die daar moet gaan vluchten, als 80% het well wilt, moet 20% huis en haard verlaten...

Lastig hoor...
Het is ook heel lastig en elke 'oplossing' zal lelijk ogen. Maar als je zonder voorwaarden gaat onderhandelen, en dat moet, dan moeten ook ondenkbare dingen op tafel kunnen komen. De vraag is vervolgens uiteindelijk wat er door beide partijen geslikt kan worden, ook internationaal nog te verkopen is (sancties schrappen) en het kleinste risico op herhaling oplevert. De complexiteit en meerdimensionaliteit zal niemand ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:55
Volodymyr Zelensky is zelf dus niet bij de onderhandelingen aanwezig.

Putin wel.

was te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Jebus4life schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Je beseft dat Rusland op moment van schrijven niet bepaald aan de winnende hand is? Dus erg veel te eisen is er niet...
Dat is echt een te makkelijke constatering. De Russen winnen nog steeds terrein (vooral in het zuiden), en vooralsnog hebben ze genoeg reserves. Het gaat alleen niet zo snel als dat ze willen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Ik hoop dat Anonymous daar nog wat bij kan helpen door dat telefoon nummer te verspreiden, en misschien de blokkade voor de site omzeilen.
Ik begreep dat deze op de UN/VN site zou moeten komen, want het is het statement van Ukraine, maar ik kan het niet vinden, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
chimera2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:59:

Putin wel.

was te verwachten
Bron dat Putin aanwezig gaat zijn? Het is daarnaast ook niet echt neutraal gebeid dus ik snap het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 28-02-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Andyk125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:07:

Uiteindelijk is Rusland denk ik verbaast over het feit hoe de EU lidstaten reageren en hoe eensgezind men is. Bij de Krim heeft de EU naast enkele sancties niet veel spierballen laten zien, misschien dat Poetin verwacht had dat het hier ook alleen bij sancties zou blijven. Gelukkig niet en laat iedereen zien tot hier en niet verder, ook al helpt niemand met mankracht en tropen, er gaat veel militair materiaal naar Oekraïne nu en daar worden de Russen ook vast niet blij van.
Ik denk dat als Putin zich had beperkt tot de Donbas regio hij er mee had kunnen wegkomen. Maar heel Ukraine? Te veel hooi.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 18:26
*knip* we gebruiken hier gedegen bronnen en niet deze ideologische propaganda

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

Zelfs al zijn ze aan de winnende hand, ze hebben niks te eisen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

chimera2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:59:

Putin wel.

was te verwachten
Bron? Het zou mij niks verbazen als hij digitaal verbonden gaat zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 10:22

Tijntje

Hello?!

https://edition.cnn.com/e...fd338d4c72fe80ae659af4d69
"We appeal to the people of Kyiv. All civilians in the city can freely leave the capital of Ukraine along the Kyiv-Vasilkov (Vasylkiv) highway. This route is open and safe," Maj. Gen. Igor Konashenkov, the spokesperson for the Russian Ministry of Defense, said in a statement.
"Once again, I want to emphasize that the armed forces of the Russian Federation strike only military targets. The civilian population is not in danger."
Zou dit in voorlopen zijn op hevige bombardementen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Welk compromis? Poetin wil Oekraïne, daar is geen compromis te behalen. En nadat hij Oekraïne heeft bezet gaat hij door naar de andere Baltische staten. Zijn eigen woorden zijn "Ik wil de oude Sovjet unie herstellen qua grondgebied".
Ik gok uiteindelijk op:
- Een stuk oosten van Oekraïne wordt onafhankelijk (en op de hand van Rusland). Op die manier komt er toch een soort van bufferzone. (De separatisten in Donesk waren geloof ik al klaar met hun doel).
- Rusland haalt zijn troepen terug en kan zeggen dat het doel bereikt is.
- Het westen herstelt SWIFT in ruil voor de 'inzet' van Rusland.
- Het kernwapenarsenaal kan voorlopig weer in de kast

Mogelijk iets in die trend. Op die manier kan Putin het ook nog verkopen aan zijn eigen volk zonder gezichtsverlies te lijden.

[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 28-02-2022 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Bron? Het zou mij niks verbazen als hij digitaal verbonden gaat zijn.
Nu.nl
Zelensky niet aanwezig bij Oekraïense delegatie
De Oekraïense delegatie is gearriveerd bij de Belarussisch-Oekraïense grens, meldt The New York Times. De krant schrijft dat de delegatie bestaat uit de Oekraïense minister van Defensie, het hoofd van de fractie van president Zelensky's partij en de plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken. Volodymyr Zelensky is zelf dus niet bij de onderhandelingen aanwezig.

Vladimir Poetin is wel aanwezig. Hij wordt vergezeld door Vladimir Medinsky, voormalig minister van Cultuur in Rusland.

Zelensky heeft eerder aangegeven sceptisch te zijn over de onderhandelingen. "Ik geloof niet echt in een uitkomst van deze ontmoeting, maar laten we het proberen", zei hij eerder in een videoboodschap. "Zodat geen enkele burger van Oekraïne eraan twijfelt dat ik, als president, elke kans heb aangegrepen om de oorlog te stoppen, al is het een kleine kans."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Stringer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:55:

Inzet:
- een nieuwe regering
Dat zijn precies de doelstellingen van deze hele oorlog, een regime installeren dat onder regie van Putin staat. Dit gaat dus niet gebeuren. Oekranie kan dit rijtje nooit toestaan. Sowieso heeft Putin niets te eisen omdat alles wat hij tot nu toe gedaan heeft illegaal was. Alleen hebben wij het toegestaan als westen om de lieve vrede te bewaren. Dat bleek een enorme misvatting.

Nu is het tijd om niets meer te accepteren , als je nu weer teruggaat in het pappen en nathouden verlies je op termijn exact wat er nu ook op het spel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
Razr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Bron dat Putin aanwezig gaat zijn? Het is daarnaast ook niet echt neutraal gebeid dus ik snap het wel.
Staat op nu.nl

https://www.nu.nl/spannin...e-begint-om-1000-uur.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:57:
Is een vliegbeweging (meerdere), maar heb er wel een (denk ik relevante) vraag bij...

[Afbeelding]

Er vliegen vele toestellen van Moskou naar Sochi en terug. Maar die maken al dagenlang een hele grote (in mijn ogen onnodige) omweg. Ze zouden toch ook 'gewoon' over Volgograd kunnen vliegen? Het is allemaal Russisch grondgebied.
Heb je ook historische data? Kan ook zijn dat die rechtstreekse route geen goede uitwijkmogelijkheden heeft voor deze aantallen. Routes van vliegtuigen zijn vaak onlogisch als je het lijntje volgt.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:47:
[Twitter]

[Afbeelding]

Kan iemand met meer kennis van de huidige tijd van dit soort apparatuur er misschien iets over zeggen?

En 1990, jong...
die documenten zal men vooral interessant vinden. De persoonsdocumenten zal handig zijn voor de inlichtingen, dit kan aanknopingspunten geven over welke eenheden daar actief zijn (wat je weer informatie geeft over welke middelen die eenheid heeft en wat je dus kunt gaan verwachten).

Op het punt van die radio's die je rechtsboven ziet: ik weet niet zeker of je hier voor de korte termijn nut vna hebt omdat je mee kunt luisteren. Ik verwacht dat ze wel gewoon een protocol gaan hebben dat wanneer een radio 'compromised' is of kwijt, er meteen wordt overgeschakeld naar een ander kanaal natuurlijk, maar als er een klein 'window' is, kan het genoeg tijd geven om er voordele uit te halen.

Gezien het nu gepost is op social media mogen we aannemen dat de voordelen die er te halen waren, gehaald zijn en dat het nu gewoon deel is van propaganda.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37
Volgens https://twitter.com/antoniogm/status/1498077887332700161 heeft een Oekraïense monteur op Mallorca het schip van zijn Russische baas laten zinken. Hij heeft geen spijt van zijn daad.

[ Voor 10% gewijzigd door martwoutnl op 28-02-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
wolly_a schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Ik gok uiteindelijk op:
- Een stuk oosten van Oekraïne wordt onafhankelijk (en op de hand van Rusland). Op die manier komt er toch een soort van bufferzone.

Mogelijk iets in die trend. Op die manier kan Putin het ook nog verkopen aan zijn eigen volk zonder gezichtsverlies te lijden.
Dat is sowieso niet genoeg want Rusland wil op zijn minst een pro-russische regering (zodat het voor de show niet Rusland is).
En die bufferzone is ook een bullshit argument, alles wat ze nu inpikken is alleen maar korter op de NAVO kruipen.

[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 28-02-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
martwoutnl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:03:
Volgens https://twitter.com/antoniogm/status/1498077887332700161 heeft een Oekraïense monteur op Mallorca het schip van zijn Russische baas laten zinken. Hij heeft geen spijt van zijn daad.
een poging gedaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

*knip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:25

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Ik gok uiteindelijk op:
- Een stuk oosten van Oekraïne wordt onafhankelijk (en op de hand van Rusland). Op die manier komt er toch een soort van bufferzone. (De separatisten in Donesk waren geloof ik al klaar met hun doel).

Dat zou oprecht ook nog het beste zijn. Eigenlijk zou er een verdrag moeten komen dat allen kernwapens ter wereld vernietigd moeten worden. Niet dat ik geloof dat Rusland , Amerika en China dat doet en er een paar over houden stiekem, maar toch......

[ Voor 12% gewijzigd door Agent47 op 28-02-2022 10:06 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

SpamLame

niks

Deels gelukt volgens het verhaal, half gezonken na opzetten 2 valves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:30:
Ik weet niet of dit al is gepost, maar anders is het wel het herhalen waard - de achtergrond van Putin strategie.

[Embed]

Een thread van 22 tweets.
Wow. Holy crap. Waarom hoor ik nu pas van het bestaan van deze man (niet dat ik het me niet kon inbeelden). Waarom heeft niemand het verder over hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12:47
Iris1234 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:00:
Je hebt gezien wat ervan komt Stalin als bondgenoot te nemen: we zitten nog steeds met de gebakken peren.

[ Voor 74% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 10:10 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Ik zie het feit dat Oekraïne er alleen voor staat voornamelijk als Russische verdienste. (Herinner je je nog wat voor partijen er bijv. tegen associatieverdrag hier campaignden?) Het zou verstandig zijn ons daarvan bewust te zijn. Voor hetzelfde geld hadden ze wel in de NAVO/EU gezeten, als de Yanukovichen van deze wereld niet zo lang hun gang hadden kunnen gaan.

Misschien is het nu niet onze oorlog, maar het is zeker zo dat wij verliezen als Oekraïne verliest.
Als eerst snap ik niet hoe dit relevant is voor mijn opmerking dat Oekraïne hier het slachtoffer is, niet wij, en het aan Oekraïne is om al dan niet akkoord te gaan met voorwaarden voor een vrede.

Daarnaast laten we wel wezen, Oekraïne was in de huidige staat echt niet geschikt voor in de EU. Daar zat nog een hele lange weg in voor ze. Waar ze de eerste stappen voor hadden gezet, wat goed is. Maar laten we ook niet EU lidmaatschappen weggeven zoals Rusland paspoorten weggeeft in grensstreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Wow. Holy crap. Waarom hoor ik nu pas van het bestaan van deze man (niet dat ik het me niet kon inbeelden). Waarom heeft niemand het verder over hem?
Hij is toch met enige herhaling teruggekomen in de voorgangers van dit topic.

De diagnose die wij eerder stelden is dat 'you can't handle the truth'... Het is zo erg, dat we liever doen alsof het niet waar is.

Het is wel waar. En omdat we niet alles weten, waarschijnlijk nog een stukje erger dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:10
Zethiel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Heb je ook historische data? Kan ook zijn dat die rechtstreekse route geen goede uitwijkmogelijkheden heeft voor deze aantallen. Routes van vliegtuigen zijn vaak onlogisch als je het lijntje volgt.
Wil dit item niet volplempen met screenshots, maar tot het begin van het conflict schurkten de vluchten tegen de Oekraïense grens aan. Nu begrijp ik wel dat ze daar een stuk vanaf willen blijven, maar de omweg die ze nu nemen is wel heel erg groot. En zoals gezegd, er wordt ook nog 'gewoon' op Volgograd gevlogen dat 500km westelijker ligt dan de route die ze nu volgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

Wil graag geloven dat dit echt is _/-\o_ deze boer staat symbool voor de ballen die het Oekraïnse volk tonen.

[ Voor 42% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

En daarna Finland, Estland, Litouwen, misschien ook nog Polen.

Dus... eigenlijk geen optie.

Van NOS, geef hem eigenlijk gelijk :X

[...]
Wat ik mij afvraag hierbij is dat het jacht van een criminele Russische wapenhandelaar in Spaanse territoriale wateren licht. Ik dacht dat die allemaal Internationale wateren hadden gekozen of Russische territoriale wateren. Tenminste, dat was 2 weken geleden het verhaal.

Vooral omdat ze bang waren voor confiscatie van de jachten. Iets wat ook in de media naar voren is gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Iris1234 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:00:
Is dit wel echt zo?

Poetin heeft in al die jaren al zijn tegenstanders de bak in gegooid of vermoord. Er zijn maar weinig mensen die openlijk naar buiten komen en zeggen tegen Poetin te zijn. Toch denk ik dat we vergeten hoeveel mensen ook onder het Russische volk helemaal niet voor Poetin zelf is. Deze oorlog laat dit maar heel goed zien, dat Rusland helemaal niet zo eensgezind is als ze willen voor laten voorkomen.

Die radicale groeperingen die laten over het algemeen wel van hun horen, maar is dit wel echt de meerderheid? Veel mensen in Rusland weten helemaal niet wat een democratie is en hoe dat werkt. Ik was laats een spel aan het spelen en kwam aan de praat met een speler uit Rusland. Hij zei dat niemand in zijn omgeving voor Poetin is of op deze oorlog zit te wachten. Het probleem is dat er gewoon geen alternatieven zijn of überhaupt mogelijk zijn op dit moment in dat land.

Als je jaar in jaar uit geïndoctrineerd wordt en niets anders kent dan kun je er toch ook niet van uit gaan dat mensen begrijpen dat het wel degelijk anders kan. Dit wil niet zeggen dat we het in het westen zo goed hebben en dat alles beter is. Maar het volk kan in ieder geval wel hun leiders kiezen. Dit is iets wat in Rusland al decennia niet mogelijk is. Toch moeten zulke dingen inderdaad vanuit het volk komen en kun je zulke zaken niet versnellen. We hebben genoeg voorbeelden die hebben laten zien dat het voor sommige landen gewoon niet werkt als er een democratie is, helemaal niet als dit niet "natuurlijk" tot stand komt.

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 10:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 12:12
Agent47 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Dat zou oprecht ook nog het beste zijn. Eigenlijk zou er een verdrag moeten komen dat allen kernwapens ter wereld vernietigd moeten worden. Niet dat ik geloof dat Rusland , Amerika en China dat doet en er een paar over houden stiekem, maar toch......
Laten we vooral niet voor Oekraïne gaan bepalen wat het beste is voor hun. Ik kan me voorstellen dat Oekraïne helemaal geen land wil inleveren aan deze massa moordenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
[...]

We zitten op dag 5 van de oorlog. Rusland heeft nog enorm veel manschappen en mensen achter de hand om dit nog jaren vol te houden. We zijn nu allemaal blij dat de sancties Rusland hard raken, maar de echte pijn van sancties moet nog komen. Zowel voor Rusland als bij ons de energieprijzen bijvoorbeeld.

Rusland heeft veel te verliezen bij het stoppen van de oorlog. De internationale paria status ben je niet snel kwijt ook niet als je Oekraïne opgeeft. Sancties worden deels opgeheven maar de economie is blijvend beschadigd. Wie gaat er nu nog in Rusland investeren vanuit het Westen?

Oekraïne heeft natuurlijk alles te verliezen bij het opgeven van de oorlog. Met veel Westerse wapens en een gemotiveerd leger kunnen ze het mogelijk langer volhouden dan voor mogelijk wordt gehouden. Dit maakt dat beide partijen veel verliezen is wanneer de wapens neergelegd worden. Een recept voor een lange oorlog helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 20:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 20:29
Woh zie dit nergens anders.. totaal niet verwacht dat putin zou aanschuiven.

Dan kan er misschien toch iets uitkomen?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

Yucon

*broem*

Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Je hebt gezien wat ervan komt Stalin als bondgenoot te nemen: we zitten nog steeds met de gebakken peren.
Los daarvan is de houdbaarheid van Poetin ook beperkt. Of hij nu het loodje zou leggen of over een paar jaar maakt voor zover ik zie voor bovenstaande niet veel uit. Al hoor ik graag mocht iemand dat anders zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:04:
[...]

Propoganda.

Ik werk voor een Rus. Hij is geboren in Oekraine. Voor hem is het duidelijkd at Oekraine de mensen met Russich paspoort in oost Oekraine aan het uitmoorden zijn door aanvallen. Rusland had geen andere keuze dan het land binnen te vallen. Anders zouden Russen daar uitgemoord worden. Gecombineerd met het feit dat de NATA Oekraine steeds meer steunde. Dat is de reden dat hij geloofd dat er geen andere manier was om het volk te beschermen en men in moest vallen.

Hij is een persoon net als jij en ik. Als wij daar hadden gewoond dan hadden we dat ook geloofd. Zelf heb ik niet voldoende kennis om te oordelen of dit inderdaad gebeurde. Met de inval enkel in het oosten zou je dit verholpen hebben. Met een inval in heel Oekranie is die geloofwaardigheid er wel af.

Enkel verliezers aan de gehele situatie. Zeer triest.
Ik ken tientallen Russische mensen, Moscow, Sint Petersburg meeste. En géén van hen gelooft in die fabeltjes. Zijn allemaal sterk anti-oorlog, anti-putin. Volgens hen is 80% van de russische bevolking tegen de oorlog en alleen wat oudere mensen uit soviet tijdperk en wat hardcore putin-fans geloven de onzin.

Donbass is een complex verhaal - er zijn aan beide kanten duizenden slachtoffers gevallen. Vóór de invasie was er geen grootschalig probleem. Was het perfect? Nee, zoals overal waar een populatie door een externe macht en propaganda het idee krijgt 'ansluss' te willen, krijg je spanning. Echt zijn de tactieken van Rusland overduidelijk die van Duitsland uit de vroege dagen van de tweede wereldoorlog. Ansluss, het idee dat mensen die duits spreken in andere landen per definitie bij het moederland behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:11:
[...]

We zitten op dag 5 van de oorlog. Rusland heeft nog enorm veel manschappen en mensen achter de hand om dit nog jaren vol te houden. We zijn nu allemaal blij dat de sancties Rusland hard raken, maar de echte pijn van sancties moet nog komen. Zowel voor Rusland als bij ons de energieprijzen bijvoorbeeld.
En hier komt de ene winst na de andere winst van Oekraïne langs, om daarna het nieuws te hebben dat Kiev omsingelt is. (Of zo goed als). Hoewel ik direct geloof dat Putin had gehoopt op een makkelijkere overwinning, ga ik er nog steeds vanuit dat hij zal winnen. Tenzij hun logistiek echt één grote puinhoop is waardoor ze echt geen voorraden meer hebben na een paar dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Stylze schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Kan.

Maar ik zet meer in op propaganda doeleinden.
Putin, our great leader, was there, but the Neo-Nazi president of Ukraine did not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Dat is sowieso niet genoeg want Rusland wil op zijn minst een pro-russische regering (zodat het voor de show niet Rusland is).
En die bufferzone is ook een bullshit argument, alles wat ze nu inpikken is alleen maar korter op de NAVO kruipen.
Dat kan allemaal zijn... Maar Rusland is nu niet echt in de positie om iets te willen. Het is nu niet bepaald dat het hun voor de wind gaat, zowel op oorlogsvlak als op financieel vlak op dit moment. Ik verwacht ook niet dat dit de uitkomst van het gesprek van vandaag zal zijn, maar wel bij volgende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

juist omdat je het nergens anders ziet is de kans groot dat het niet waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Nee, schip is deels gezonken. De betreffende tweet verwijst naar een Spaans artikel https://www.larazon.es/in...jzcbgvvkjmdtx2ckst4m.html die ik even door Translate heb gehaald:
Een Oekraïense matroos brengt het jacht van een Russische tycoon tot zinken op Mallorca omdat hij "bommen maakte voor het Russische leger"
De Lady Anastasia is eigendom van Alexander Mijeev, die een bedrijf runt dat helikopters maakt voor Russische troepen.

De Guardia Civil heeft een Oekraïense matroos gearresteerd op Mallorca voor het veroorzaken van aanzienlijke schade aan het luxe jacht van Alexander Mijeev , een Russische magnaat die het bedrijf Rosoboronexport runt, dat helikopters produceert voor het Russische leger. De Lady Anastasia lag afgemeerd in Port Adriano, een jachthaven aan de kust van Calvià, en is gedeeltelijk gezonken.

De kranten melden in hun digitale editie dat de Guardia Civil de matroos deze zaterdag om 12.00 uur heeft gearresteerd voor de schade die is toegebracht aan een jacht van de senior manager van een bedrijf dat militair materieel produceert.

De gedetineerde heeft verklaard dat Mijeev betrokken is bij de vervaardiging van explosieven en besloot wraak op hem te nemen, waarbij hij schade aanrichtte aan het jacht toen hij het beeld zag van een raket die een flatgebouw in Kiev raakt . "De eigenaar van dit schip is een crimineel die zijn brood verdient met het verkopen van wapens en nu Oekraïners vermoordt" , zei hij volgens de UH-krant.

De Guardia Civil blijft de feiten onderzoeken en de gedetineerde wordt vrijgelaten met een aanklacht. De Lady Anastasia is gebouwd door Sensation Yachts in Nieuw-Zeeland op hun scheepswerf in Auckland. Het exterieurontwerp is voor het laatst gerenoveerd in 2010 en het interieur is in 2001 voltooid. De boot heeft een waarde van zeven miljoen euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
[...]

Ik zal het even voor je samenvatten:
Nee.

Poetin gaat daar zijn eisen herhalen, dat Zelensky er niet bij is geeft ook aan dat hij er ook geen hoop op gevestigd heeft dat Poetin met iets anders komt dan wat hij zou krijgen als hij zijn inval doorzet.

Zeker niet als Rusland wil doorpakken straks en naar Moldavië wil gaan,

Misschien dat hij nog wat extra olie op het vuur gaat gooien door te dreigen met grotere wapens, en nog eens zijn nucleaire optie uit zijn broek haalt om aan iedereen te showen.

[ Voor 13% gewijzigd door LOTG op 28-02-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Tens schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
[...]

juist omdat je het nergens anders ziet is de kans groot dat het niet waar is.
Volgens CNN leidt Vladimir Medinsky de delegatie. Het lijkt me zeer sterk dat bij de 1e onderhandelingen Putin zelf aanwezig is.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:57:

[Afbeelding]

Rusland heeft no-fly zones van xx km om Oekraine heen ingesteld, zodat ze niet hun eigen vliegtuigen neerhalen als ze denken dat het een Oekrainse fighter/bomber is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:08:
[Twitter]
Wil graag geloven dat dit echt is _/-\o_ deze boer staat symbool voor de ballen die het Oekraïnse volk tonen.
Zou wel een heldendaad zijn als dit zo is gebeurd. Je ziet inderdaad een tractor een tank wegslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
martwoutnl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Nee, schip is deels gezonken. De betreffende tweet verwijst naar een Spaans artikel https://www.larazon.es/in...jzcbgvvkjmdtx2ckst4m.html die ik even door Translate heb gehaald:

[...]
Deels gezonken kan niet volgens mij, je drijft of je zinkt. Kan hooguit wat lager op het water liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Ik heb een tijd nagedacht of Poetin nou ontoerekeningsvatbaar is of niet maar mijn conclusie is dat wat hij nu doet toch onderdeel is van een master plan. De beïnvloedingen in het westen, de Krim, de republieken, en nu Oekraïne. Alleen heeft hij een verkeerde inschatting gedaan of is om een andere reden te vroeg begonnen aan een poging om Oekraïne te annexeren.
Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Dat verbaaste mij ook. Het is duidelijk een sleutelfiguur.
Agent47 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Dat zou oprecht ook nog het beste zijn.
Totdat Putin weer verder gaat. Zoals ook hier aangehaald zal Putin niet stoppen:

Putin wil de oude Soviet Unie terug. Waar de man echter niet op gerekend had, is dat NAVO en de EU zo erg met één stem zou reageren. Hij was te vroeg.

Er zijn duidelijk dus meer Le Pen, Baudet, Wilders, Trump en Farage figuren nodig, met meer aandeel in het electoraat. Meer agenten die het voor Putin kunnen opnemen en zaken zoals deze sancties kunnen blokkeren.

Hij gaat het gewoon nog een keer proberen. Maar niet direct, maar over een jaar of paar jaar weer. Stapje bij beetje. Toch weer proberen bij Oekraïne, en vervolgens beginnen bij de andere kleine staatjes.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

martwoutnl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Zou wel een heldendaad zijn als dit zo is gebeurd. Je ziet inderdaad een tractor een tank wegslepen.
Geweldig, maar oh zo gevaarlijk.. creatief zijn ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:17

Player1S

Probably out in the dark

Sissors schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]

En hier komt de ene winst na de andere winst van Oekraïne langs, om daarna het nieuws te hebben dat Kiev omsingelt is. (Of zo goed als). Hoewel ik direct geloof dat Putin had gehoopt op een makkelijkere overwinning, ga ik er nog steeds vanuit dat hij zal winnen. Tenzij hun logistiek echt één grote puinhoop is waardoor ze echt geen voorraden meer hebben na een paar dagen.
Het probleem is dat Putin niet op kijkt van hoog aantal slachtoffers en nog voldoende troepen heeft om die kant op te sturen.

Ik las dat ze al op 4.500 dode Russische soldaten zaten. Meer dan de VS verloor in zowel Afghanistan en Irak bij elkaar opgeteld. En dat was over een periode van uiteindelijk 20 jaar.

Hooguit de interne druk op Putin kan Oekraïne redden vrees ik. Dus dat genoeg Oligarchen hem toch maar terugfluiten omdat de sancties toch wel heel zwaar worden.
Anders gaat ie gewoon door tot ie gewonnen heeft. Of dat nu 10.000, 100.000 of 1.000.000 dode Russische soldaten kost.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

[...]

Scroll is iets naar beneden bij die tweet ;) het is een Russische tractor kennelijk.

https://twitter.com/koj_al/status/1498023906728370180

Of toch niet...

[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 28-02-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

[...]

Het lijkt alleen niet waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
[...]

Ik gok uiteindelijk op:

Oekraïne haalt hier op geen enkel punt iets binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als je her en der leest/ziet hoeveel materiaal er achter wordt gelaten door de Russen dan lijkt mij een opbouw van een Oekraïens leger straks enkel een formaliteit, een paar nieuwe badges er op en klaar :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Putin schuift ook niet aan? die tafel die daar staat is veel te klein om 5 meter afstand te houden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Lijkt me uitgesloten dat Poetin zelf aanwezig is. Andere bronnen dan nu.nl noemen alleen twee onderministers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Nu op Liveblog van NOS:
China noemt sancties tegen Rusland illegaal
China is tegen het nieuwe sanctiepakket dat het Westen heeft opgelegd aan Rusland. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de sancties, onder meer het uitsluiten van Rusland van het internationale betalingssysteem Swift, illegaal.

Een woordvoerder van het ministerie maande alle partijen kalm te blijven om een verdere escalatie van de oorlog te vermijden. Hij herhaalde China's standpunt dat de veiligheidszorgen van alle landen serieus moeten worden genomen. China was ook al tegen eerdere sancties.
Ze blijven roepen dat alle partijen moeten praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
Tijntje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:20:
[...]

[Twitter]
Dat zijn 2 verschillenden tractoren

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
souljah1h schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Scroll is iets naar beneden bij die tweet ;) het is een Russische tractor.

Bekijk de filmpjes eens. Verschillende tanks / tractoren. Ze hebben hooguit dezelfde kleur. Is niks over te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 28-02-2022 10:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Rusland haalt zijn troepen terug is toch wel een punt voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:45:
[...]

De ontwikkelingen in het algemeen en reacties vanuit Rusland volgende lijkt het er in grote lijnen op dat hij:
  1. De capaciteiten van zijn leger heeft overschat
  2. De saamhorigheid in het Westen heeft onderschat
Vergeet ook niet dat een heleboel russische militairen lijken te denken dat ze bezig zijn met een oefening en niet een oorlog.
Als je een oefening doet ben je, lijkt mij, volledig anders gefocused en met een andere metaliteit op pad dan wanneer je naar een oorlog gestuurd wordt.

Misschien geen goede vergelijking, maar chillend met je maten achterin een transport vs staat er iemand met een raketwerper om de hoek die ons transport op blaast?

Met die eerst mentaliteit wordt je inderdaad overhoop geschoten als er dus wel iemand met een raketwerper om de hoek staat te wachten.

Er zijn wat beelden van een beginnende beschieting waarbij de russen vrij relaxed naast de wagens lopen, alsof ze inderdaad op oefening zijn en niet verwachten een paar seconden later overhoop geschoten te worden.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:14
[...]

[Twitter]
Het zijn duidelijk verschillende tracktoren. Wil nog niet zeggen dat die van het eerste filmpje niet ook Russich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:19:
Ik heb een tijd nagedacht of Poetin nou ontoerekeningsvatbaar is of niet maar mijn conclusie is dat wat hij nu doet toch onderdeel is van een master plan. De beïnvloedingen in het westen, de Krim, de republieken, en nu Oekraïne. Alleen heeft hij een verkeerde inschatting gedaan of is om een andere reden te vroeg begonnen aan een poging om Oekraïne te annexeren.

[...]

Dat verbaaste mij ook. Het is duidelijk een sleutelfiguur.

[...]

Totdat Putin weer verder gaat. Zoals ook hier aangehaald zal Putin niet stoppen:
[Embed]

Putin wil de oude Soviet Unie terug. Waar de man echter niet op gerekend had, is dat NAVO en de EU zo erg met één stem zou reageren. Hij was te vroeg.

Er zijn duidelijk dus meer Le Pen, Baudey, Wilders, Trump en Farage figuren nodig, met meer aandeel in het electoraat. Meer agenten die het voor Putin kunnen opnemen en zaken zoals deze sancties kunnen blokkeren.

Hij gaat het gewoon nog een keer proberen. Maar niet direct, maar over een jaar of paar jaar weer. Stapje bij beetje. Toch weer proberen bij Oekraïne, en vervolgens beginnen bij de andere kleine staatjes.
Nee, dit zal zijn laatste kans geweest zijn.
Ipv Rusland groter te maken, zal Poetin net het tegenovergestelde bereikt hebben
Tenzij er iets radicaals gebeurt, is dit voor mij het begin van het einde van Poetin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

SpamLame

niks

Tens schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Deels gezonken kan niet volgens mij, je drijft of je zinkt. Kan hooguit wat lager op het water liggen.
Ben niet bekend met de maritieme termen noch de details van dit voorval, het zo kunnen zijn dat de kiel op de bodem v/d haven rust. Is ze dan (deels) gezonken, aan grond "gelopen", lager op het water liggen, geen idee, maar maakt het uit. De schade is er niet anders door, noch de motivatie.

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 28-02-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De grootste misrekening is wel de enorme Putin haat die hij de afgelopen 8 jaar zelf Oekraine in heeft gekregen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

winwiz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Dat zijn 2 verschillenden tractoren
Daar heb je denk ik ook weer gelijk in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Sissors schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Rusland haalt zijn troepen terug is toch wel een punt voor ze.
Terwijl ze aan winnende, of in elk geval niet verliezende, hand zijn?Terwijl de hele wereld gratis materieel aan het aanvoeren is? Dit compromis zou alleen maar zorgen dat Rusland het over 8 jaar nog eens gaat proberen, nadat het hersteld is en geleerd van hun fout heeft.

Ik snap dat elke dode het vermijden waard is, maar strategisch zie ik het voordeel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
Nu op Liveblog van NOS:

[...]

Ze blijven roepen dat alle partijen moeten praten...
China verliest ook veel geld door deze maatregelen, maar volgens mij kan je moeilijk roepen dat de sancties illegaal zijn, maar landjepik wel is toegestaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik zie toch wel tegenstrijdige berichten voorbij komen.

- Kyiv zou omsingeld zijn
- Russische leger opent coridor voor burgers om Kyiv te verlaten.
- Kyiv heft avondklok op.

Wat is nu dan echt de situatie aldaar?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
souljah1h schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Scroll is iets naar beneden bij die tweet ;) het is een Russische tractor kennelijk.

Of toch niet...
Lijkt alleen opeens een ander model tractor te zijn. Ook de Z op de tank is veel dikker dan in het andere filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Het probleem is dat Putin niet op kijkt van hoog aantal slachtoffers en nog voldoende troepen heeft om die kant op te sturen.

Ik las dat ze al op 4.500 dode Russische soldaten zaten. Meer dan de VS verloor in zowel Afghanistan en Irak bij elkaar opgeteld. En dat was over een periode van uiteindelijk 20 jaar.

Hooguit de interne druk op Putin kan Oekraïne redden vrees ik. Dus dat genoeg Oligarchen hem toch maar terugfluiten omdat de sancties toch wel heel zwaar worden.
Anders gaat ie gewoon door tot ie gewonnen heeft. Of dat nu 10.000, 100.000 of 1.000.000 dode Russische soldaten kost.
Inmiddels is de 5.300 al aangetikt volgens Oekrainse officiële kanalen:
https://www.ukrinform.net...ion-defense-official.html
According to her, the total estimated losses of the enemy between February 24 and February 28 as of 06:00 are:
aircraft - 29,
helicopters - 29,
tanks - 191,
armored combat vehicles - 816,
guns - 74,
Buk air defense systems - 1,
Grad multiple launch rocket systems - 21,
vehicles - 291,
tanks - 60, (цистерни - 60, dit betekent tank of tanker, zullen wel de tankauto's zijn met benzine)
UAVs - 3,
ships/boats - 2,
air defense means - 5,
personnel - about 5,300 (to be specified).
Weet alleen niet waarom tanks er 2 keer staat, maar dat is misschien een vertaling dingetje. (zie edit)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 10:33 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat ze daar al heel blij zijn wanneer de Russen weer huiswaarts keren en het vechten stopt. Daar zitten ze ook niet te wachten op nog meer slachtoffers en schade... Ik ben alleen niet zo goed bekend met de situatie in het oosten. Zitten daar veel mensen te wachten op de Russen (ofwel, zijn het daar allemaal separatisten)... Wat ik begreep is dat een deel van het oosten van Oekraïne Russisch spreekt. Ik kan me voorstellen dat dat een band schept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

[Twitter]
Dat is een compleet andere tractor.

edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:27:
[...]

[...]

Weet alleen niet waarom tanks er 2 keer staat, maar dat is misschien een vertaling dingetje.
Zijn er ook cijfers over hoeveel Russen zich hebben overgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Zijn er ook cijfers over hoeveel Russen zich hebben overgegeven?
Volgens mij niet, die cijfers zijn als het goed is killed/injured/captured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:05

Lordy79

Vastberaden

[...]

Ik gok uiteindelijk op:

Dit.. + erkenning van de Krim.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
MewBie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Vergeet ook niet dat een heleboel russische militairen lijken te denken dat ze bezig zijn met een oefening en niet een oorlog.
Als je een oefening doet ben je, lijkt mij, volledig anders gefocused en met een andere metaliteit op pad dan wanneer je naar een oorlog gestuurd wordt.

Misschien geen goede vergelijking, maar chillend met je maten achterin een transport vs staat er iemand met een raketwerper om de hoek die ons transport op blaast?

Met die eerst mentaliteit wordt je inderdaad overhoop geschoten als er dus wel iemand met een raketwerper om de hoek staat te wachten.

Er zijn wat beelden van een beginnende beschieting waarbij de russen vrij relaxed naast de wagens lopen, alsof ze inderdaad op oefening zijn en niet verwachten een paar seconden later overhoop geschoten te worden.
Nou precies. Ik begreep van mijn oekrainse collega die een paar Russische vrienden heeft dat de Russen echt denken dat ze op vredes missie zijn en werkelijk waar bloemen ontvangen bij aankomst.

Dat lijkt ook echt zo te zijn als je ziet hoe ze Oekraïne binnen rijden, totaal geen militaire tactisch plan.

Mijn vrees is echter nog steeds dat dit allemaal bij het plan van Poetin past. Hij stuurt eerst alle oude meuk en kanonnenvoer om Oekraïne moe te strijden om vervolgens keihard de final blow te geven.

Iets anders kan ik er niet van maken, je probeert toch ergens enige logica te vinden. Maar het is verre van logisch allemaal. Ook de berichten dat de soldaten niet met nacht vechten omdat ze geen nightvision hebben, je gaat mij niet vertellen dat het Russische leger geen night vision heeft. Er klopt gewoon ergens iets niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CornermanNL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Dan staat Putin binnen een paar maanden weer in Kviv. De vorige keer dat Oekraïne iets inleverde , namelijk de kernwapens in ruil voor soevereiniteit bleek dat ook niets waard. Je kan ervan uitgaan dat er niets uit dit overleg komt. Rusland probeert tijd te kopen om hun aanvoerlijnen op orde te krijgen.
En hoe kopen ze die tijd dan? Voor zover ik weet zijn er geen gevechtspauzes afgesproken voor de duur van de onderhandelingen en zijn er verder ook geen toezeggingen gedaan dat iets anders tijdelijk wordt gepauzeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Gniffel....
https://www.ad.nl/buitenl...ken-in-mallorca~a7f5534f/

Zo willen we er wel meer zien :>

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

wolly_a schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat ze daar al heel blij zijn wanneer de Russen weer huiswaarts keren en het vechten stopt. Daar zitten ze ook niet te wachten op nog meer slachtoffers en schade... Ik ben alleen niet zo goed bekend met de situatie in het oosten. Zitten daar veel mensen te wachten op de Russen (ofwel, zijn het daar allemaal separatisten)... Wat ik begreep is dat een deel van het oosten van Oekraïne Russisch spreekt. Ik kan me voorstellen dat dat een band schept...
Tsja in Limburg praten ze ook meer Vlaams. Laten we dat dan ook maar aan Belgie geven :+

Alleen de taal spreken is natuurlijk niet genoeg om een deel van een land op te eisen. Er zullen vast mensen zijn die bij Rusland willen horen, maar dat aantal is de afgelopen dagen verwacht ik alleen maar minder geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:27:
[...]

[...]

Weet alleen niet waarom tanks er 2 keer staat, maar dat is misschien een vertaling dingetje.
moet zijn 60 fuel tanks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4XLZbsjAHf3kAdyXdodPjOUXdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lrrx2NWx0JVHN2mA6zYXzrZc.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Spuit 11

[ Voor 98% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2022 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tnx, had het inmiddels ook gevonden via de Oekrainse brontekst. :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17
Het is ook gewoon doodzonde verspilling van materiaal...

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Wil dit item niet volplempen met screenshots, maar tot het begin van het conflict schurkten de vluchten tegen de Oekraïense grens aan. Nu begrijp ik wel dat ze daar een stuk vanaf willen blijven, maar de omweg die ze nu nemen is wel heel erg groot. En zoals gezegd, er wordt ook nog 'gewoon' op Volgograd gevlogen dat 500km westelijker ligt dan de route die ze nu volgen.
Volvograd heeft zo te zien maar 2 banen, waarvan er momenteel ook 1 dicht lijkt te zijn, kan zijn dat vliegtuigmaatschappijen liever een flink stuk omvliegen dan het risico lopen dat ze niet kunnen landen/opstijgen vanaf een kleine luchthaven.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
[...]
Hij is tegelijkertijd niet alleen te vroeg maar in mijn ogen toch ook te laat om dit nog bij te sturen.

Want hij heeft zijn kaarten nu open en bloot op tafel neergelegd voor iedereen om te zien. Ja zeker, hij zal het vast nog een keer willen proberen; maar zijn 'verrassingseffect' is geheel verdwenen nu. De dingen waar hij voorheen mee weg kwam, zal hij nu niet meer mee weg komen. Tevens heeft hij met zijn acties bewerkstelligd waar hij altijd beweerde bang voor te zijn: een verenigd Europa (als 't gaat om Rusland) en eensgezinde NAVO met een grote aanwezigheid in het Oosten. En alle landen die daar nu nog niet bij aangesloten zijn, weten nu wat ze aan Rusland hebben.

Zelfs als hij nu de invasie zou stoppen, zou terugtrekken en al het ingenomen land terug zou geven; is de verandering die hij heeft veroorzaakt onomkeerbaar. Het zal voor decennia lang niet meer worden zoals het was. Dit maakt het verschrikkelijk veel moeilijker voor hem om het ooit nog eens (succesvol) te proberen. Het probleem is wel dat waarschijnlijk niemand in Rusland hem dat zal willen vertellen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:31:
[...]
En hoe kopen ze die tijd dan? Voor zover ik weet zijn er geen gevechtspauzes afgesproken voor de duur van de onderhandelingen en zijn er verder ook geen toezeggingen gedaan dat iets anders tijdelijk wordt gepauzeerd?
Enige pauze was dat Belarus zogenaamd nog geen troepen zou sturen.
(wat lijkt op Lukashenko zijn cop-out om nog stil verzet tegen Putin te plegen)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 10:36 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:05

Lordy79

Vastberaden

garriej schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Tsja in Limburg praten ze ook meer Vlaams. Laten we dat dan ook maar aan Belgie geven :+
dat is het beste idee in dit topic na... 170 pagina's...

(Nee hoor, heb zelf in Limburg gewoond en het zijn lieve mensen reservebelgen... :> )

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Ach ja, dat is natuurlijk de pest met die natiestaten. Een rommeltje van verschillende talen. Maar het internationale recht is hier duidelijk over. Afscheiden kan alleen met instemming van het moederland. In dit geval Oekraïne dus. Dus wat dat betreft hebben de Russen geen poot om op te staan.
Vergelijk ook met Spanje: Het grotendeels Catalaanstalige Catalonië kan zich alleen met instemming van Spanje afscheiden.
Pagina: 1 ... 42 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid