De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.530 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Kunnen we dat nucleaire armageddon nog even uitstellen? Heb skipassen voor Winterberg en die wil ik morgen graag nog gebruiken... /s

(even wat luchtiger, laten we onszelf niet helemaal gek maken hier)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:34:
Het mooie van de kernwapen discussie is dat als je zegt dat ze niet gegooid gaan worden + deadline je altijd wint.
Als je verliest is het namelijk niet zo relevant meer... :+

Dus ik maak me meer druk om biologische en chemische wapens dan atoomwapens als het gaat om kat in t nauw...
Kernwapens is inderdaad een beetje meh. Als ze gaan vliegen overleef ik het waarschijnlijk niet. Doe ik het wel, overleef ik de dagen/weken erna toch niet. En als ik dat wel overleef zie ik dan wel weer. Je doet er toch helemaal niets aan.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Lordy79

Vastberaden

Ik hou niet van Hitler vergelijkingen.
Poetin heeft geen 6 miljoen mensen van een volk vermoord puur omdat ze tot dat volk behoren, inclusief kinderen en baby's.
Ik snap t sentiment maar toch wil ik dit even nuanceren.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 16:51 . Reden: Quote aangepast ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:40
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook. Maar je zag de hele dag nog vliegtuigen naar en via NL naar Spanje bijvoorbeeld. Die kwamen tussen Helsinki en Tallin door vanuit Rusland over Zweden en Denemarken naar NL. En die laatste 2 zijn nog niet gesloten(?).
Vliegtuigen uit Rusland is niet gelijk aan Russische vliegtuigen. Alleen voor die laatste gelden de sancties. Al gaan andere natuurlijk ook minder of niet meer vliegen op Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Immutable schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Het probleem is wel, als het westen geen hypersonische raketten heeft die geladen zijn met nukes, en de russen wel. Het geen "mutual-destruction" is, als de russen deze oude westerse raketten tegen kunnen houden met geavanceerde luchtafweersystemen bij hun land. En wij niet de hypersonische raketten kunnen tegenhouden.
Ik heb eens berekend, hypersonische raketten zijn vergelijkbare qua snelheid tov ballistische raketten. Op korte afstand zijn ze er sneller omdat ze niet zo hoog gaan, op langere afstanden maakt het geen drol uit.

Maar ze kunnen onze nukes niet tegenhouden, net als dat wij hun conventionele ook niet kunnen tegenhouden. Oh kunnen vast wat uit de lucht worden geschoten, maar niet genoeg om het resultaat te veranderen. (Wat ook positief is, want MAD voorkomt grootschalige oorlog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Caelorum schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Kernwapens is inderdaad een beetje meh. Als ze gaan vliegen overleef ik het waarschijnlijk niet. Doe ik het wel, overleef ik de dagen/weken erna toch niet. En als ik dat wel overleef zie ik dan wel weer. Je doet er toch helemaal niets aan.
Oké…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Het westen heeft natuurlijk niet helemaal zitte slapen de afgelopen 10 jaar he, ze zullen echt wel een antwoord hebben op de raketten van Rusland.
Maar zoals al veel gemeld is wint er niemand als er nukes worden ingezet, enkel verliezers.
De vraag is dus wat als er 1 partij helemaal niets meer te verliezen heeft in zijn denkbeeld? Of zoals al vaker geopperd mentaal toch geknakt is. En vervallen in een psychose of iets in die richting. Zijn er überhaupt nog oligarchen of andere machtigen in Rusland buiten Putin? Die als het moet snel het stokje kunnen overnemen. De meesten hebben waarschijnlijk geen zin om ten onder te gaan. Een Abramovich is nog relatief jong en zal vast nog wel een paar jaar door willen gaan met genieten van zijn miljarden. Of in ieder geval willen redden wat er te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Poetin heeft geen 6 miljoen mensen van een volk vermoord puur omdat ze tot dat volk behoren, inclusief kinderen en baby's.
Zo ver is ie nog niet inderdaad. Maar er zijn wel heel veel parallellen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

..

[ Voor 99% gewijzigd door Yucon op 27-02-2022 16:40 . Reden: nevermind ook ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik vind het goed dat we (= EU) het luchtruim sluiten voor Russische vliegtuigen, maar wat voor zin heeft het eigenlijk? Je kunt een passagiersvliegtuig uiteraard onderscheppen, maar zoiets kun je moeilijk uit de lucht schieten als het toch gewoon doorvliegt. Ik bedoel wij willen geen tweede MH17 veroorzaken lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:30:
Het Nederlandse luchtruim is per direct (16:00) gesloten voor Russische vliegtuigen ipv van vannacht 12:00.
Klinkt allemaal stoer, maar dit is dus alléén voor vliegtuigen die geregistreerd zijn in Rusland. Alles uit Rusland met ander registratieland kan gewoon vrolijk uit Moskou vertrekken en overal in Europa landen.

Als je de Flighttrackers in de gaten houdt zie je meerdere vliegtuigen vanuit Europa naar Moskou gaan of vanuit Moskou vertrekken naar Europese steden.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Ik denk de echte vergelijking pas gemaakt kan worden als hij de controle over Oekraine heeft en gaat zuiveren, wat volgens mij ook zijn plan was. Nu is het met zijn landjepik en retoriek nog een soort Hitler van voor 1940…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
jaspermeul schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Vliegtuigen uit Rusland is niet gelijk aan Russische vliegtuigen. Alleen voor die laatste gelden de sancties. Al gaan andere natuurlijk ook minder of niet meer vliegen op Rusland.
Ja dat snap ik :+ Waren specifiek Aeroflot vliegtuigen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBrLtjkdlTJOhGyuf8o8ObpsRZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N7mOkMnWtYV0brp24Nuhu0tc.png?f=fotoalbum_large

Dit dus..

[ Voor 32% gewijzigd door renegrunn op 27-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
alex3305 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:39:
Ik vind het goed dat we (= EU) het luchtruim sluiten voor Russische vliegtuigen, maar wat voor zin heeft het eigenlijk? Je kunt een passagiersvliegtuig uiteraard onderscheppen, maar zoiets kun je moeilijk uit de lucht schieten als het toch gewoon doorvliegt. Ik bedoel wij willen geen tweede MH17 veroorzaken lijkt mij.
De zin is russen opsluiten in eigen land. Rusland gewoon op zoveel mogelijk manieren afluiten van de rest van de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik lees hier veel over kernwapens en luchtaanvallen, sluiten van luchtruim etc. Maar hebben we al stilgestaan bij de onderzeeërs die Rusland heeft? Deze zijn namelijk ook uitermate geschikt om een kernwapen te lanceren.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 01:10
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Speelt niet mee dat dit de eerste echt grote grondoorlog in het social media tijdperk is? Russen zonder mobiel of GPS door vijandelijk gebied waar elke burger iedere verplaatsing op TikTok, WhatsApp, Facebook of Instagram kan melden...
Niet alleen dat. Ik denk dat het Ukrainse leger een feed heeft van relevante informatie afkomstig van van steunende landen; letterlijk een live kaart waarop ze van moment tot moment precies zien welke Russische troepen zich bevinden en hoe die zich bewegen. Andersom heeft Rusland niet dergelijke informatie.

Een colonne tanks of militaire transportvoertuigen valt ook wat meer op dan mobiele/hand-held anti tank wapen die dmv civiele voertuigen kunnen worden getransporteerd en/of her en der in woningen/schuren klaar liggen. https://www.military-toda...top_10_portable_atgms.htm Dan heeft Rusland ook weinig aan hun eigen satellieten.

Bijkomend tactisch voordeel van verdediging is dat je niet zo veel hoeft te bewegen; de vijand komt naar je toe. Je moet vooral wachten tot die op een voor jou handige locatie is. Intussen weet de vijand niet waar je bent en is niet bestand tegen je wapens.

Al met al een enorm voordeel voor Ukraine. Die vecht een soort van guerrilla oorlog met moderne middelen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
dannbla schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:41:
Ik lees hier veel over kernwapens en luchtaanvallen, sluiten van luchtruim etc. Maar hebben we al stilgestaan bij de onderzeeërs die Rusland heeft? Deze zijn namelijk ook uitermate geschikt om een kernwapen te lanceren.
Ja de grootste angst is denk ik ook dat we niet weten waar ze liggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
De toestanden in de Oekraïne doen mij toch een beetje denken aan de intro van de game; Metro Exodus:
YouTube: Metro: Exodus Intro Cinematic
YouTube: Metro Exodus - Official Title Sequence

Het is te hopen dat een dergelijke dystopie nooit werkelijkheid zal worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, ik heb op nu.nl al berichten gezien van mensen die vinden dat elk Russisch vliegtuig dat binnen Europa vliegt met een luchtdoelraket neergeschoten zou moeten worden als wraak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Artwido schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Was toen ook in militaire dienst (1987) en tijdens de oefeningen in Duitsland werden we regelmatig geobserveerd door Russische waarnemers. Dat was toen zo afgesproken.
De spanning toen was niet fijn. En ook nu heb ik weer onprettige gevoelens bij de ontwikkelingen.
Dus zeker geen minder angst.
Ik zie nu een Poetin die geen weg meer terug heeft. Dus ja het is nu behoorlijk spannend.
Ik in 1980 en liep door het zand achter een tank (Lancer) met mogelijk nuke kop aan boord, eigenlijk nooit bang geweest in die tijd en nu ook (nog) niet. Als Poetin met nukes gaat strooien is het hek van de dam en zal hij en zijn team het ook niet overleven. Wel leef ik ontzettend mee in de ellende van de Oekraïne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhlasRlBKSQi-dAHF2a7md_r7yE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IL8hblvN6SSzYCSlJf35sZXF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Beetje relativeren.
https://twitter.com/RobertBohan/status/1497944198141468674

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil nog even terugkomen op het verschil van de russische en de engels RT.com die hier bekend staat als onbetrouwbaar en fake news.

De russische variant is gewoon te benaderen via: https://russian.rt.com

Het eerste artikel vertaald Google translate naar:
“Je ziet dat westerse landen niet alleen op economisch vlak onvriendelijk optreden tegen ons land... maar de topfunctionarissen van NAVO-landen leggen ook agressieve verklaringen af ​​tegen ons land. Daarom beveel ik de minister van Defensie en de chef van de generale staf om de inperkingstroepen van het Russische leger over te dragen aan een speciale vorm van gevechtstaak', zei hij.
Een verloop van het nieuws is hier te volgen: https://russian.rt.com/news

Best nog wel interessant hoe dingen anders verwoord worden door zo'n vertaling. We nemen het nieuws op twitter klakkeloos aan, maar ik zie op bovenstaande pagina eigenlijk weinig tot geen scheve dingen. Uiteindelijk gaat het allemaal om de manier waarop je iets interpreteert.

Edit: ik zie trouwens op RT ook geen vertaalde woorden over kernwapens.

[ Voor 3% gewijzigd door DR!5EQ op 27-02-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Mwah, ik heb op nu.nl al berichten gezien van mensen die vinden dat elk Russisch vliegtuig dat binnen Europa vliegt met een luchtdoelraket neergeschoten zou moeten worden als wraak.
Dat zegt denk ik meer iets over het niveau van nu.nl. En dan hoop ik maar heel erg dat zo'n persoon niet toegang tot de juiste knopjes heeft :-(.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Zeker niet, covid was ook maar een griepje.

Ik heb moeite met dit soort uitspraken. Ieder stadium komen ze voorbij. Nee hij heeft alleen een grote waffel en wil gewoon niet dat de oekraine bij de navo komt. We snappen hem wel want hij wilt ook geen oorlog.

Nee hij dreigt alleen maar bij de grens. Hij doet oefeningen en provoceert een beetje.

Nee hij gaat de oekraine niet in want hij weet ook wel dat hij dan oorlog start.

Nee nu is hij op een vredesmissie en wilt hij alleen zijn mensen uit het zuiden beschermen.

Nee joh, hij gaat echt geen nucleaire wapens inzetten.

Wat is is het straks? Nee joh die schieten we zo uit de lucht?

Dat struisvogelgedrag heb ik moeite mee. Hopen mensen straks te kunnen zeggen “zie je nou wel?”

Als je het zelf anders ziet hoor ik het graag. Maar zo’n oneliner kan echt niemand iets mee.
Leidinggevenden bij Defensie doen hier gedegen threat assessments over.

Als dit Poetin's beste reactie is op de ontwikkelingen van gisteren dan ben ik niet onder de indruk. Waarom niet? MAD, en deze bedreiging was er al.

Maar nogmaals het is niet aan jou of mij, gelukkig. We hebben nu naast 17 miljoen bondscoaches en 17 miljoen immunologen en 17 minister presidenten ineens ook 17 miljoen generaals.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:44:
Ik wil nog even terugkomen op het verschil van de russische en de engels RT.com die hier bekend staat als onbetrouwbaar en fake news.

De russische variant is gewoon te benaderen via: https://russian.rt.com
Dat hoeft nog steeds niet de Russische pagina te zijn die alleen aan Russische ip’s getoond wordt.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Winkiller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:20:
Grootste vliegtuig ter wereld verwoest bij slag om vliegveld'

Bij de zware gevechten om het strategische vrachtvliegveld Hostomel bij Kiev is het grootste en zwaarste vliegtuig ter wereld verwoest. Een lokale functionaris zegt volgens persbureau Reuters tegen de Oekraïense televisie dat het vliegtuig, de Antonov An-225, volledig is uitgebrand. Ook op Twitter melden meerdere bronnen de verwoesting van het vliegtuig, met daarbij luchtfoto's.

Het vliegtuig werd in de jaren 80 ontworpen voor het ruimteprogramma van de Sovjet-Unie en maakte in 1988 zijn eerste vlucht. Sindsdien was het een van de beroemdste vliegtuigen ter wereld. Het toestel, dat een spanwijdte had van ruim 88 meter en een lengte van 84 meter, landde meerdere keren in Nederland.

https://nos.nl/collectie/...ruim-gesloten-voor-russen
Er is ook een tweede Antonov, maar die is nooit afgebouwd. Vorig jaar werden er plannen gemaakt om deze opnieuw af bouwen.

https://www.aerotime.aero...46-second-an225-potential

Geen idee waar deze opgeslagen is?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Urg… Dat was omdat het commando ook niet gegeven was.

Formeel had er op de knop gedrukt moeten worden, maar er is twijfel over de juistheid van het bericht toen de post het ging navragen bleek het eerste bericht ook niet te kloppen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Nederlandse beloofde wapens zijn aangekomen in Polen. Vliegtuig (onder Hongaarse vlag) is net geland.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:46:
[...]

Dat hoeft nog steeds niet de Russische pagina te zijn die alleen aan Russische ip’s getoond wordt.
Ik heb dat geverifieerd middels tor, waarbij het mogelijk is om het land van je exit-node te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AW_Bos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Er is ook een tweede Antonov, maar die is nooit afgebouwd. Vorig jaar werden er plannen gemaakt om deze opnieuw af bouwen.

Ze roepen al 30 jaar regelmatig dat ze die 2e willen afbouwen. Tot nu toe nooit serieus iets mee gebeurd.

Ik lees op nu.nl dat restauratie van het toestel ruim 3 miljard euro zou gaan kosten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AW_Bos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:47:
[...]

oudijzer.ru :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poetin zet de nukes op scherp.
Een teken dat hij zichzelf enorm in het nauw gedreven heeft. Het moraal van zijn volk en leger zakt met de dag verder weg dus hoe lang kan hij dit nog volhouden? Weken, maanden.. of slechts dagen.
Het blijft een nare situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Urg… Dat was omdat het commando ook niet gegeven was.

Formeel had er op de knop gedrukt moeten worden, maar er is twijfel over de juistheid van het bericht toen de post het ging navragen bleek het eerste bericht ook niet te kloppen.
Mensen die relativeren hoe dichtbij we toen al waren snap ik ook niet. :/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Het betekent dat Russische maatschappijen niet meer in Europees luchtruim mogen komen en ook geen toestemming krijgen om daar te landen. Dat doet de Russische carriers financieel echt wel pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jerie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:46:
[...]

Leidinggevenden bij Defensie doen hier gedegen threat assessments over.

Als dit Poetin's beste reactie is op de ontwikkelingen van gisteren dan ben ik niet onder de indruk. Waarom niet? MAD, en deze bedreiging was er al.

Maar nogmaals het is niet aan jou of mij, gelukkig. We hebben nu naast 17 miljoen bondscoaches en 17 miljoen immunologen en 17 minister presidenten ineens ook 17 miljoen generaals.
Maar dat heb je het over rationeel denkende mensen. Vind jij Poetin nog rationeel overkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Er werd hier melding gemaakt over een C17 die vanaf EHV was opgestegen?
Dat waren inderdaad de wapens voor UA:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
als de koninklijke familie met ze alle in het vliegtuig stappen dan moeten we op gaan passen wat dat betreft is dat een goede graadmeter ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Benieuwd naar de russische effectenbeurs morgen:
RUSLAND KRIJGT JUNKSTATUS, CHINESE BANKEN KRABBELEN TERUG

De internationale kredietbeoordelaar Standard & Poor's (S&P) heeft de kredietstatus voor Rusland tot junk verlaagd. Dat is de laagste waardering van de kredietwaardigheid van een land. Ook kredietbeoordelaar Moody's dreigt Rusland te afwaarderen naar rommelstatus. Volgens Rusland heeft het oordeel van de kredietbeoordelaars louter met geopolitieke spanningen te maken en niet met het 'voorzichtige begrotingsbeleid' van Rusland dat in de ogen van Moskou 'financieel stabiel' is.

Bloomberg meldt dat verschillende Chinese staatsbanken de financiering van de aankoop van Russische grondstoffen afschalen. Dit uit angst voor westerse sancties na de invasie van Oekraïne, meldt Bloomberg op basis van goed ingevoerde bronnen. Volgens het persbureau gaat het in ieder geval om ICBC en Bank of China. Beide banken vrezen dat het toestaan van financiering opgevat kan worden als steun aan de Russische invasie wat hen sancties van de VS en zijn bondgenoten zou kunnen opleveren. Volgens de bronnen gaat het om een tijdelijke beslissing. ICBC is 's werelds grootste bank gerekend naar bezittingen, terwijl Bank of China de grootste commerciële bank van het land is voor de valutahandel.
Oekraïne heeft dezelfde status gekregen, vooral vanwege het onzekere vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
FastFred schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Het betekent dat Russische maatschappijen niet meer in Europees luchtruim mogen komen en ook geen toestemming krijgen om daar te landen. Dat doet de Russische carriers financieel echt wel pijn.
Ik snap wat het betekent. Maar wat gebeurt er met zo'n passagiersvliegtuig als die toch het Europees luchtruim invliegt? Ik bedoel, je kunt zo'n vliegtuig niet de lucht uit knallen.

Edit: Zou ook een mooie smoes zijn voor Putin als dat zou gebeuren :/

[ Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 27-02-2022 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:44:
RT is gewoon de spreekbuis van het Kremlin.

Die staat wereldwijd bekent als propaganda kanaal, en daarom moet je ook een paar kilo zout nemen bij alles wat hun publiceren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Of gebombardeerd.oudijzer.ru?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Benieuwd of hier wat zinnigs uitkomt:
Delegaties van Oekraïne en Rusland zijn naar Belarus gereisd om met elkaar in gesprek te gaan. Volgens Oekraïne zijn er geen voorwaarden vooraf gesteld.

De bespreking vindt plaats in de stad Gomel. Die ligt niet ver van het drielandenpunt van Belarus, Rusland en Oekraïne. De Oekraïense president Zelensky was in eerste instantie niet bereid om een delegatie naar Belarus te sturen, omdat ook vanuit dat land raketten op doelen in Oekraïne zouden zijn afgevuurd.

Media in beide landen zeggen dat de besprekingen zijn begonnen. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken ontkent dat, maar bevestigde wel dat beide delegaties naar de ontmoetingsplek op weg waren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Winkiller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:20:
Grootste vliegtuig ter wereld verwoest bij slag om vliegveld'

Bij de zware gevechten om het strategische vrachtvliegveld Hostomel bij Kiev is het grootste en zwaarste vliegtuig ter wereld verwoest. Een lokale functionaris zegt volgens persbureau Reuters tegen de Oekraïense televisie dat het vliegtuig, de Antonov An-225, volledig is uitgebrand. Ook op Twitter melden meerdere bronnen de verwoesting van het vliegtuig, met daarbij luchtfoto's.

Het vliegtuig werd in de jaren 80 ontworpen voor het ruimteprogramma van de Sovjet-Unie en maakte in 1988 zijn eerste vlucht. Sindsdien was het een van de beroemdste vliegtuigen ter wereld. Het toestel, dat een spanwijdte had van ruim 88 meter en een lengte van 84 meter, landde meerdere keren in Nederland.

https://nos.nl/collectie/...ruim-gesloten-voor-russen
Neee :'(

Ik was gisteren nog aan het kijken of ik kon vinden waar die was en ik hoopte dat dit toevallig niet op de thuisbasis in Oekraine was. Vele grote opbjecten kunnen alleen met die vliegtuig worden vervoerd er is geen tegenhanger die 250 ton met zo'n grote omvang kan verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

alex3305 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Ik snap wat het betekent. Maar wat gebeurt er met zo'n passagiersvliegtuig als die toch het Europees luchtruim invliegt? Ik bedoel, je kunt zo'n vliegtuig niet de lucht uit knallen.

Gewoon begeleiding via straaljagers terug het luchtruim uit vermoed ik?

Dit is een account.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Voor een acteur/komiek doet hij het erg goed... Hij speelt het goed maar neemt ook juiste beslissingen/luistert naar de juiste adviseurs...
Mja hij is niet alleen een acteur/komiek. Hij heeft ook een graad in de rechten, vader professor in cybernetics en computing, moeder een ingenieur. Met acteur/komiek doe je hem erg tekort imo.

Zie ook Wikipedia: Volodymyr Zelenskyy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VS gooit er nog wat voorbehoud/waarschuwingen in:

Laatste bericht komt oorspronkelijk van Reuters overigens.
Ik vraag mij af hoe de logistiek nog kan worden rechtgezet.

----
Turkije zet een stap richting mogelijke blokkade voor Russische schepen richting de Zwarte Zee: https://www.reuters.com/w...e-ukraine-war-2022-02-27/

[ Voor 26% gewijzigd door MeteoVir op 27-02-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Dat doen ze niet maar als ze het doen worden ze door straaljagers weer naar het goede pad geleid (gebeurt wel meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Grvy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:54:
[...]
Dat, of gedwongen landen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Je gaat er vanuit dat ik deze oorlog goedkeur. Ik stelde alleen dat wat Baudet zegt klopt als je zijn woorden op de juiste manier interpreteert, hij weet het alleen heel slim te brengen waardoor veel mensen erkenning geven aan zijn uiting. Als het westen er niet was geweest, had Oekraine geen toenadering kunnen zoeken tot de EU en was Rusland niet over de zeik gegaan. Feit. Het westen is er wel en is het gesprek met Oekraine aangegaan, dus heeft het westen er een aandeel in. Mij heb je niet horen zeggen dat dit aandeel negatief is of dat ik het er niet mee eens ben. Ik zeg alleen wat Baudet ook zegt, het westen heeft een aandeel in wat er nu speelt. Kijk naar het grotere geheel, het gaat niet om de details.
Extra grote onzin extra vetgedrukt. Denk hier even over na. Het westen bestaat, en daarom is het de schuld van het westen. Zuurstof heeft ook een aandeel, en dat heeft Zelensky geholpen om toenadering te zoeken.

Nou, maak je geen zorgen. Het westen is zichzelf al aan het slopen met dit soort redeneerwerk, hoe meer het rondgetoeterd wordt. Dus binnenkort is dat probleem ook opgelost => Putin grote blij.
Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Unicron schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Neee :'(

Ik was gisteren nog aan het kijken of ik kon vinden waar die was en ik hoopte dat dit toevallig niet op de thuisbasis in Oekraine was. Vele grote opbjecten kunnen alleen met die vliegtuig worden vervoerd er is geen tegenhanger die 250 ton met zo'n grote omvang kan verplaatsen
Zo te zien is de loods waar het vliegtuig staat verwoest:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMmK78VVcAA0Eyl?format=png&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMmLF2_VQAQ2j9w?format=jpg&name=medium

Zie https://twitter.com/canada_osint

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:50
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:53:
Benieuwd of hier wat zinnigs uitkomt:

[...]
Ik ben eerder benieuwd of Poetin geen naaistreek uithaalt wanneer Zelensky de onderhandelingstafel heeft verlaten. Hij was toch enemy #1?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
Ben meermaals tegengekomen dat Kadyrov's soldaten enorme verliezen hebben gemaakt. Bij de aanval op zijn konvooi zijn 70+ soldaten omgekomen en hun verkoolde resten + voortuigen zijn achtergelaten. De rest hebben dus rechtsomkeert gemaakt. Ik denk dat dat nu wel zeker is...

Kan de laatse hier niet posten want... ja lees bovenste zinnen maar... (heb het filmpje zelf ook maar niet gekeken.)

Die mannen zijn berucht omdat ze gruweldaden uitvoeren... maar nu ze eens aan de andere kant van het geweld staan vertrekken ze meteen weer met staart tussen de benen... Om die lui kan ik geen traan laten...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

https://twitter.com/Isa_Yusibov/status/1497956226377867273

[ Voor 193% gewijzigd door psy op 27-02-2022 16:58 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
bie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:51:
als de koninklijke familie met ze alle in het vliegtuig stappen dan moeten we op gaan passen wat dat betreft is dat een goede graadmeter ;)
Naar Lech? Zit er wel weer aan te komen rond deze tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Grvy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:54:
[...]

prijk schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Dat doen ze niet maar als ze het doen worden ze door straaljagers weer naar het goede pad geleid (gebeurt wel meer).
Ook dat is duidelijk, maar het is gewoon een hypothetische vraag. Wat als je dat gewoon niet doet? Zal uiteraard niet zomaar gebeuren, maar het gedrag van Putin en de desinformatie van de Russische pers, maakt mij wel redelijk nerveus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
RobinNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Ik ben eerder benieuwd of Poetin geen naaistreek uithaalt wanneer Zelensky de onderhandelingstafel heeft verlaten. Hij was toch enemy #1?
Wat gaat ie doen dan? Die hele oorlog is al een naaistreek :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Grvy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Mensen die relativeren hoe dichtbij we toen al waren snap ik ook niet. :/
Sowieso… Relativiteit?

We moeten juist observeren wat er gedaan wordt en niet wat men roept of zegt.
Nee, Rusland zet niet de atoomkoppen op scherp.
Ja, hij trommelt personeel op.

En dit gaat niet over Rusland vs. Oekraïne maar over Rusland vs. het westen.

Waarom? Omdat Rusland in een economische oorlog is verzeild en ze drukmiddelen nodig hebben.

Het feit dat hier na gegrepen wordt bied mij juist hoop.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
RubenSaurus schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:57:
Wat gaat ie doen dan? Die hele oorlog is al een naaistreek :P
Je denkt toch niet dat Zelensky zelf gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:51:
Benieuwd naar de russische effectenbeurs morgen:

[...]

Oekraïne heeft dezelfde status gekregen, vooral vanwege het onzekere vooruitzicht.
Op zich is dit ook positief vanuit politiek oogpunt, want ik denk niet dat ze die beslissing zouden nemen als de Communistische Partij er tegen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
bulle bas schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Extra grote onzin extra vetgedrukt. Denk hier even over na. Het westen bestaat, en daarom is het de schuld van het westen. Zuurstof heeft ook een aandeel, en dat heeft Zelensky geholpen om toenadering te zoeken.

Nou, maak je geen zorgen. Het westen is zichzelf al aan het slopen met dit soort redeneerwerk, hoe meer het rondgetoeterd wordt. Dus binnenkort is dat probleem ook opgelost => Putin grote blij.
Next.
vetgedrukt hetgeen waar de zin moet eindigen (dus weghalen, punt). Dat maakt de uitspraken van Baudet nietszeggend. Onderstreept een goede vergelijking en daarmee in conclusie het enige wat ik zag in zijn woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Dit. Daarbij teken van zwakte Rusland. Geloof er niet in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Nee precies, dat denk ik inderdaad niet. Maar de persoon waar ik op reageer misschien wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:57:
[...]

Naar Lech? Zit er wel weer aan te komen rond deze tijd ;)
tja moeders zat ook in Canada toen de pleuris uit brak maar ik denk eerder Argentinië zit de vrouw ook dichter bij de familie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

In relatie tot nuance: https://www.theguardian.c...ack-antisemitism-denazify

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:55
Het is inderdaad de kunst om niet te veel in angstmodus te schieten, maar met kernwapens dreigen is toch wel uitermate zorgwekkend volgens mij.

Wie in dit topic heeft echt verstand van deze situatie en over Putin? Volgens mij is dat (bijna) niemand.

Ik volg zelf al best lang Rob de Wijk. Super interessante en rustige man met zijn analyses. Iemand met veel verstand. Hij klinkt er toch niet erg gerust op.

Experts zijn uiteraard ook niet heilig, maar ik neem hem toch een stuk serieuzer dan gemiddelde post hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Denk dat die uitspraak van Putin er meer een is om zich in te dekken. Nu moet je alle informatie die uit Oekraïne komt, van beide kanten, met een korreltje zout nemen, maar de algehele tendens lijkt toch wel te zijn dat de Russische invasie lang niet zo soepel verloopt als Putin had gehoopt. Problemen met bevoorrading, hele colonnes met voertuigen die achtergelaten zijn (om wat voor reden dan ook), trage algehele voortgang, heel wat materiële en menselijke schade en mogelijk ook militairen die er niet echt zin in hebben.

Door nu te dreigen en dan te onderhandelen, kan Putin bij een succesvolle compromis tegen het eigen volk blijven volhouden dat de missie geslaagd is en dat zij "gewonnen" hebben. Dit terwijl mogelijk (en dat zeg ik met klem) er bijna geen schot meer in de zaak zit en Rusland eerder lijkt te verliezen (ook economisch gezien).
Het volk zal (deels) deze verhalen wel geloven en zodoende leidt Putin geen of minimaal gezichtsverlies. Dat Putin geen stuiver meer waard is voor de Westerse landen zal hem worst wezen, sterker nog dan zou zijn retoriek juist eerder goed doen. Je hoort echter ook kleine stukjes dat China niet al te gecharmeerd is van hoe het loopt. En als blijkt dat Rusland, afgezien van nuclear materiaal, helemaal militair gezien niet zo machtig meer is, kunnen ze beter China te vriend houden.

Maar goed, laten we hopen dat de boel snel deëscaleert, afgezien van Putin en zijn vrienden had/heeft niemand zin in een oorlog als deze.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Russische Centrale Bank begint zenuwachtig te worden:
De Russische centrale bank heeft opgeroepen tot kalmte omdat de vrees bestaat dat nieuwe financiële sancties een bankrun in het land kunnen veroorzaken. Volgens de centrale bank heeft het de "noodzakelijke middelen en mogelijkheden om de financiële stabiliteit te behouden" en ervoor te zorgen dat de financiële sector gewoon door kan draaien.

De Europese Unie, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada hebben aangekondigd dat de tegoeden van de Russische centrale bank worden bevroren. Enkele Russische banken worden uitgesloten van het internationale betalingssysteem SWIFT.

Bij een bankrun proberen te veel mensen tegelijkertijd om geld op te nemen. Vrijdag moest de centrale bank de bedragen die het levert aan geldautomaten verhogen omdat het aantal opnames het hoogste niveau sinds maart 2020 bereikte, het begin van de coronapandemie.

De centrale bank heeft omgerekend circa 560 miljard euro in reserve. Het doel van de sanctie tegen de bank is voorkomen dat president Vladimir Poetin de oorlog in Oekraïne verder kan financieren, zei de voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen eerder.
Bron: https://www.nu.nl/economi...t-vrees-voor-bankrun.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

Uit Guardian liveblog:
Russia’s state communications regulator Roskomnadzor wrote to Google on Sunday demanding access to Russian media’s YouTube channels be restored on Ukrainian territory.

Russia, as well as facing stiff military resistance, has faced setbacks in the information war as major platform sanction the invasion.

Google restricted access on media outlets including RBC, TV Zvezda and Sputnik, Reuters reports.

Moscow on Friday said it was partially limiting access to Facebook, accusing it of “censoring” Russian media. Twitter said it was aware users were facing disruption in Russia and was workign to retaina access.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, zeker niet omdat het Russische agentschap geen zeggenschap heeft over Oekraïne... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
*knip* geen propaganda

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 27-02-2022 19:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
*knip*
Niet zo belerend aub en wederom TR.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 19:44 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:04:
Misschien wel interessant om hun berichten in de gaten te houden en wat er dan precies over en weer beweerd wordt, ipv eenzijdig te blijven en ze volledig te mijden.
Meen je dit serieus? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Je moet gewoon hopen dat de onderhandelingen goed gaan en die klote oorlog stopt. Niet goed voor m’n mentale gezondheid dit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
Je kan beter het nieuws via andere media (uit niet betrokken landen) volgen. Russische media is domweg niet betrouwbaar. En uit Oekraïne kan gekleurd nieuws komen.

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Op GeenStijl deze beelden uit Bucha, als dit waar is hebben de Russen hier enorm klop gekregen:
[Embed]
Jammer dat de echtheid niet te controleren is, maar dit ziet er best stoer uit :7

En drones in actie:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:57:
Ben meermaals tegengekomen dat Kadyrov's soldaten enorme verliezen hebben gemaakt. Bij de aanval op zijn konvooi zijn 70+ soldaten omgekomen en hun verkoolde resten + voortuigen zijn achtergelaten. De rest hebben dus rechtsomkeert gemaakt. Ik denk dat dat nu wel zeker is...

Kan de laatse hier niet posten want... ja lees bovenste zinnen maar... (heb het filmpje zelf ook maar niet gekeken.)

Die mannen zijn berucht omdat ze gruweldaden uitvoeren... maar nu ze eens aan de andere kant van het geweld staan vertrekken ze meteen weer met staart tussen de benen... Om die lui kan ik geen traan laten...
Ik denk dat je je iets teveel laat opnaaien door prop van onze kant. Ik denk niet dat het heel raar is als welk convooi ook onder vuur wordt genomen en het gaat de verkeerde kant op, dat je je shit achterlaat en herpositioneert.

Het idee dat je denkt dat of all the people die gasten van Kadyrov niet bereid zijn te sterven voor Ramzan himself, en vluchten, is naïef, maar ik help het je hopen, want die gasten wil je sowieso niet in je buurt hebben. Dit soort berichten hebben echt geen waarde in dit draadje.
RobinNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Zelensky heeft oneindig goodwill gewonnen bij iedereen, bij staatshoofden, maar ook bij burgers. Als straks iemand serieus een pistool aan zijn hoofd zet en die trekker overhaalt, denk ik oprecht dat de pleuris uitbreekt in de vorm van Oekraïne gangers en militair ingrijpen. Ik kan me voorstellen dat er dan toch een druppel de emmer heeft doen overlopen, dat de outrage te groot is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met alle respect en echt waar! Maar RT volgen voor balans is als Jensen volgen voor de dagelijkse Corona update.

Je moet het zelf weten, maar een propaganda kanaal quoten hier lijkt mij discutabel, misschien dat @DaniëlWW2 of een andeere mod uitsluitsel kan geven.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
bie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:51:
Ze zijn pas na de inval vertrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
#Turkey closes the Bosphorus to the #Russian Navy

“In #Ukraine, the situation has turned into a war. Turkey will comply with the Montreux Convention on the Turkish Straits" - Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu.

https://twitter.com/nexta...12912869380widget%3DTweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Korrel zout? Als je zoiets leest betekend dat eerder dat Rusland zelf fosfor gebruikt... AUB zulke Rusland onware propaganda negeren... help je jezelf er ook mee...

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik snap waar je heen wilt, maar informatie die we continue moeten wegen is gewoon waardeloos. Als er 10 berichten zijn waar 9 van gelogen zijn, hoe veel energie verspillen we dan om die 1 te vinden die wel waar is? En wat is de kans dat we een leugen voor waar gaan aanzien?

Nee, ik pas daarvoor. Ik heb geen behoefte aan een waterkanon van leugens.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:02:
De Russische Centrale Bank begint zenuwachtig te worden:

[...]

Bron: https://www.nu.nl/economi...t-vrees-voor-bankrun.html
Maandag de roebel door het putje (zo als eerder in dit topic gesuggereerd werd) en een bankrun thuis zou misschien niet eens een hele slechte manier zijn om Poetin eieren voor zn geld te laten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Ik stop met deze discussie. Het draagt er niks aan bij en mijn woorden worden compleet uit verband getrokken.

[ Voor 57% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 19:42 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wauskoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:08:
#Turkey closes the Bosphorus to the #Russian Navy

“In #Ukraine, the situation has turned into a war. Turkey will comply with the Montreux Convention on the Turkish Straits" - Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu.

https://twitter.com/nexta...12912869380widget%3DTweet
Wilde het net posten. Zelensky riep het gisteren al, maar de bevestiging aan Turkse zijde bleef uit. Fijn dat die er nu is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
De waarde van RT is een beeld krijgen van wat het Kremlin wil dat wij geloven, evt wat ze willen dat Russen geloven. Maar de bron is veel, en veel te besmet om te gebruiken voor informatie wmb. Er zijn zat andere bronnen, ook Russische, die je veel beter kunt bekijken. Evt Novaya Gazeta https://novayagazeta.ru/

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 23:12 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Fosfor is juist heel gebruikelijk, onder andere als lichtspoor munitie en tegen stationair materiaal als radarposten en generators. Wat niet mag is om ze tegen mensen in te zetten.

Maarja, als je onderwerp bent van een bezetting door een veel groter leger dat ook ziekenhuizen en scholen met de grond gelijk maakt, dan is kwaad bloed snel gezet natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 23:08 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

dr.lowtune schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:15:
[...]
Dan gaat hij de boeken in als de seniele gek die Rusland heeft opgeheven en meer doden op zijn geweten heeft dan Stalin.
Welke boeken?
*iets met terug naar de Dino-tijd*

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Jammer dat de echtheid niet te controleren is, maar dit ziet er best stoer uit :7
Die landmijn lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dan heeft het niet op scherp gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
FlowSnake schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat je je iets teveel laat opnaaien door prop van onze kant. Ik denk niet dat het heel raar is als welk convooi ook onder vuur wordt genomen en het gaat de verkeerde kant op, dat je je shit achterlaat en herpositioneert.

Het idee dat je denkt dat of all the people die gasten van Kadyrov niet bereid zijn te sterven voor Ramzan himself, en vluchten, is naïef, maar ik help het je hopen, want die gasten wil je sowieso niet in je buurt hebben. Dit soort berichten hebben echt geen waarde in dit draadje.

[...]

Zelensky heeft oneindig goodwill gewonnen bij iedereen, bij staatshoofden, maar ook bij burgers. Als straks iemand serieus een pistool aan zijn hoofd zet en die trekker overhaalt, denk ik oprecht dat de pleuris uitbreekt in de vorm van Oekraïne gangers en militair ingrijpen. Ik kan me voorstellen dat er dan toch een druppel de emmer heeft doen overlopen, dat de outrage te groot is.
Dit was de zoveelste, was ook al een bericht van Kadyrov zelf ie erop hinte... dus nee ben niet tot die conclusie gekomen op basis van één bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Wilde het net posten. Zelensky riep het gisteren al, maar de bevestiging aan Turkse zijde bleef uit. Fijn dat die er nu is.
Eigenlijk wil ik een bevestiging van het land zelf… ik zie hem niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als het niet reageert op jachtvliegtuigen die onderscheppen? Realistisch kun je dan niets doen als het toestel niet in jouw land landt en ook geen bedreiging lijkt. Neerschieten is inderdaad politiek en diplomatiek niet uit te leggen.
Maar ik kan me voorstellen dat een dergelijk vliegtuig wel wat te wachten staat op het vliegveld waar ze naartoe vliegen. Of dat er in de toekomst nog juridische acties mogelijk zijn tegen de maatschappij waar het voor vliegt. En je kunt het publicitair aan de grote klok hangen. Passagiers zullen het niet waarderen dat een maatschappij zo met hun veiligheid omgaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Humma Kavula schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:10:
En daar komt de aap uit de mouw:
https://twitter.com/Hanan...1ec-a981-c664270438a0%2F0

Door nu een tijdelijk staakt het vuren komt rusland hard binnen rijden.
Er was toch geen staakt het vuren? Of ik heb het gemist.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Ik stop met deze discussie. Het draagt er niks aan bij en mijn woorden worden compleet uit verband getrokken.
*knip* onnodig op de man

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dan vliegt het gewoon door en zal landen op de bestemming of evt. Ergens tot landen worden gedwongen. Maar dat zal niet gebeuren aangezien het luchtruim gesloten is. Levert alleen een toestel aan de ketting op.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• renegrunn
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door renegrunn op 27-02-2022 17:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Alternatieve bikini-ronde:
World peace! O-)
(klik voor beeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welk staakt het vuren bedoel je? Die is toch helemaal niet afgesloten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:09:
[...]

De waarde van RT is een beeld krijgen van wat het Kremlin wil dat wij geloven, evt wat ze willen dat Russen geloven. Maar de bron is veel, en veel te besmet om te gebruiken voor informatie wmb. Er zijn zat andere bronnen, ook Russische, die je veel beter kunt bekijken. Evt Novaya Gazeta https://novayagazeta.ru/
Nee, maar precies dat is ook mijn bedoeling. Daarom geef ik ook nadrukkelijk aan dat je dit met een korrel zout moet nemen. Ik vind dat beeld wel heel interessant. Je kunt zeggen, het is fake news dus we lezen het niet. Of je kunt gaan kijken, en dat is het mooie van staatsmedia, wat zij de Russische burger wil laten geloven, wat de rode draad in het verhaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07

Anderen zeggen dat deze video al oud is. En staakt het vuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:12:
Alternatieve bikini-ronde:
[Embed]World peace! O-)
(klik voor beeld)
Lijkt net iets te opgemaakt... aan de andere kant ze wordt zo wel herkend op de foto :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Nee, maar precies dat is ook mijn bedoeling. Daarom geef ik ook nadrukkelijk aan dat je dit met een korrel zout moet nemen. Ik vind dat beeld wel heel interessant. Je kunt zeggen, het is fake news dus we lezen het niet. Of je kunt gaan kijken, en dat is het mooie van staatsmedia, wat zij de Russische burger wil laten geloven, wat de rode draad in het verhaal is.
*knip*
Daar is een topic report voor.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 19:03 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid