Dan hoop ik wel dat de mensen direct om hem heen op tijd ingrijpen en het niet zover laten komen dat er op allerlei knoppen wordt gedrukt. Hopelijk is de FSB dan mans genoeg om haar leider op tijd van dit plan af te houden.Tijntje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:40:
Eigenlijk vind ik het wel een bemoedigend als ik er nog eens over nadenk wat Putin nu zegt.
Het feit dat hij dit nu moet uitkraaien geeft aan dat hij grip verliest op het conflict en misschien wel op meer.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
*knip* niet op de man, rapporteer dan gewoon
[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 27-02-2022 18:52 ]
Nog onduidelijk of er echt sprake gaat zijn van sluiting. De minister noemde de situatie in Oekraïne nu wel 'oorlog' en zei dat ze 'in alle transparantie' de Montreux-conventie zullen volgen. Maar niets over de concrete uitwerking. De conventie laat toe dat oorlogsschepen mogen terugkeren naar hun thuishaven, zoals bijv. de Russische Zwarte Zee-vloot. Nog een anekdote: de VS heeft de conventie niet ondertekend.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:08:
[...]
Wilde het net posten. Zelensky riep het gisteren al, maar de bevestiging aan Turkse zijde bleef uit. Fijn dat die er nu is.
En zo te zien recent een aangeleverd wapen? Uit de Stoner-familie, niet Kalashnikov.hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:12:
Alternatieve bikini-ronde:
[Embed]World peace!![]()
(klik voor beeld)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Goed, echt fan van 4chan zijn we hier niet, maar /k/ (wapens) heeft het zwaar te verduren met Russische social media trolls. Deze infograph gaat er inmiddels rond.

En verdraait, je ziet dit effect terugkomen op twitter, reddit en Facebook.
[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 07:58 ]
Yups nu vanuit Rzeszow nog diep de Oekraine in zien te krijgen in het liefst een beetje tempo.Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:51:
Er werd hier melding gemaakt over een C17 die vanaf EHV was opgestegen?
Dat waren inderdaad de wapens voor UA:
[Embed]
1. #doeslief, je maakt het onnodig persoonlijk.
2. Niet iedereen heeft de kennis en ervaring van informatie en informatieverwerking. Ga dus uit van het scheermes van Hanlon en dat het (waarschijnlijk) goed bedoelt is.
3. En voordat je zegt, daar zijn we voorbij, bedenk dat sommige lessen tijd kosten. Schaamte is geen goeie leraar. Twijfel wel.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
[ Voor 99% gewijzigd door renegrunn op 27-02-2022 17:19 ]
Het meest beangstigend is het feit dat er voor Rusland geen weg meer uit deze situatie is. Op dit moment is de beste uitkomst een coup in Rusland, en Putin die uit een raam valt of in Den Haag voor het bankje verschijnt.
Nucleaire wapens zijn nog de enige stok die Putin heeft, maar dreiging hiermee kan niet aan worden toegegeven.
Wat je misschien probeert te zeggen is dat het nuttig kan zijn om te zien wat de mensen in Rusland zelf te horen krijgen, omdat hetgeen het Kremlin wil dat de eigen bevolking denkt, een indicatie kan zijn van welke kant het Kremlin op beweegt. En daar zit inderdaad wat in.DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:08:
[...]
Ik stop met deze discussie. Het draagt er niks aan bij en mijn woorden worden compleet uit verband getrokken.
Maar als dat ongeveer is wat je wilde zeggen, dan was dat erg onduidelijk.
Je kent de grenzen van correctie achteraf. Juist bij dit soort dynamiek loopt script daar overheen.DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:15:
[...]
1. #doeslief, je maakt het onnodig persoonlijk.
2. Niet iedereen heeft de kennis en ervaring van informatie en informatieverwerking. Ga dus uit van het scheermes van Hanlon en dat het (waarschijnlijk) goed bedoelt is.
3. En voordat je zegt, daar zijn we voorbij, bedenk dat sommige lessen tijd kosten. Schaamte is geen goeie leraar. Twijfel wel.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
https://www.wsj.com/livec...card/uDQCa9dMZsNGZLQsfWYgVorkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:11:
[...]
Eigenlijk wil ik een bevestiging van het land zelf… ik zie hem niet?
Turkije zit er bijzonder in. Ze sturen militaire middelen naar Polen, sluiten nu de Bosporus, maar vliegen nog steeds commercieel op Moskou...wauskoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:08:
#Turkey closes the Bosphorus to the #Russian Navy
“In #Ukraine, the situation has turned into a war. Turkey will comply with the Montreux Convention on the Turkish Straits" - Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu.
https://twitter.com/nexta...12912869380widget%3DTweet
Alles goed? Dit is niet hoe jij normaal reageert.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Je kent de grenzen van correctie achteraf. Juist bij dit soort dynamiek loopt script daar overheen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gas uit een geweer (of zelfs pistool) in je ogen is niet fijn. Niet per definitie schadelijk, maar ook niet fijn.Yaksa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Da's een air-soft gun. Waarom zou ze anders een eye protector dragen?
UA heeft al jaren AR-15 type (Stoner) wapensystemen.steveman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:14:
[...]
En zo te zien recent een aangeleverd wapen? Uit de Stoner-familie, niet Kalashnikov.
Zelenskiy verwacht er in elk geval weinig van:
update 90: Zelenskiy zegt dat hij niks verwacht van de besprekingen tussen 🇺🇦 en 🇷🇺
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 27 februari 2022
De Russen willen tijd rekken, niets meer dan dat.
[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-02-2022 18:18 ]
Waarom zouden die tijd willen rekken?XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:20:De Russen willen tijd rekken, niets meer dan dat.
De klok tikt in het voordeel van Oekraïne..
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Commercieel in passagier luchtvaart? Wellicht om Turkse mensen de kans te geven terug te halen.MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Turkije zit er bijzonder in. Ze sturen militaire middelen naar Polen, sluiten nu de Bosporus, maar vliegen nog steeds commercieel op Moskou...
Amen. Als je één kant belicht, moet je ook de andere kant proberen te bekijken. Dat is wat ik probeerde te bewerkstelligen. Het is duidelijk dat dit niet gewenst is.Divak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:16:
RT lekker vermijden, maar vergeet niet dat wij zien ook alleen maar uit de westerse media en Oekraïense telefoons komt. Berichten met getallen van dode Russische soldaten of beperkte verliezen moet je van beiden kanten met een korrel zout nemen. En het liefst ook alle ondertitels en bijschriften bij de video's negeren, deze geven soms ook een totaal ander beeld dan de werkelijkheid. Saboteurs, POW filmpjes, tanks die onschuldige platrijden (wat later een Oekraïens voertuig bleek te zijn in paniek na een gevecht), enz. Ik denk dat er op dit moment geen middenweg is tussen onze media en RT, behalve je eigen gezonde verstand zoveel mogelijk gebruiken en je niet laten meeslepen door elke ondertitel bij een video.
Heeft te maken het de Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits die in 1936 is afgesloten tussen Turkije en o.a. Frankrijk, Japan, de UK en de toenmalige Sovjet-Unie (waar Rusland de rechtsopvolger van is).MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Turkije zit er bijzonder in. Ze sturen militaire middelen naar Polen, sluiten nu de Bosporus, maar vliegen nog steeds commercieel op Moskou...
The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits is a 1936 agreement that gives Turkey control over the Bosporus and Dardanelles Straits and regulates the transit of naval warships. The Convention guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime, and restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states. The terms of the Convention have been a source of controversy over the years, most notably about the Soviet Union's military access to the Mediterranean Sea.
[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 27-02-2022 17:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
New: Putin has used 2/3 of Russian combat power amassed for invasion, launched “more than 320 missiles,” says senior US defense official.
— Jim Sciutto (@jimsciutto) 27 februari 2022
https://twitter.com/jimsciutto/status/1497962445964386305
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Pessimistisch:. Geloof eerder dat het een pr stunt is en daarom zo mooi gemodelleerd staat op een foto. Wellicht zelfs voor eigen gewin op Social media voor deze miss.hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:12:
Alternatieve bikini-ronde:
[Embed]World peace!![]()
(klik voor beeld)
Wellicht om de boel weer van (deels) nieuwe voorraad te kunnen voorzien?hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:20:
[...]
Waarom zouden die tijd willen rekken?
Zoek even op ballistische bril en waarom die ook vanuit Defensie verstrekt wordenYaksa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Da's een air-soft gun. Waarom zou ze anders een eye protector dragen?
Zoals het nu eruit ziet gaat het als Putin het niet verder escaleert weken of maanden duren.Brazos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:16:
Als Oekraïne dit nog een paar dagen volhoudt kunnen we dit wel beschouwen als het Suez kanaal moment voor Rusland. Paradigm shift, het einde van Rusland als militaire macht. Wat een ongelooflijk krachtig en heroïsch moment voor het Oekraïense volk, al zijn de kosten torenhoog.
Het meest beangstigend is het feit dat er voor Rusland geen weg meer uit deze situatie is. Op dit moment is de beste uitkomst een coup in Rusland, en Putin die uit een raam valt of in Den Haag voor het bankje verschijnt.
Nucleaire wapens zijn nog de enige stok die Putin heeft, maar dreiging hiermee kan niet aan worden toegegeven.
(Al blijft dat na 4 dagen, (huh maar 4 dagen?) nog moeilijk in te schatten)
Zodra de escalaties komen, zoals met met napalm raketwerper plat gooien van Kyiv, zal het wel een stuk moeilijker worden.
Dat is het moment dat er mensen met een greintje geweten in het Russische leger moeten opstaan.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 17:24 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De klap voor de Turkse economie was ook groot na de coop poging in 2016 toen o.a. het Russische toerisme het massaal liet afweten.
Ja. Ze gaan al 2 dagen beide kanten op, zoveel Turken zullen ze niet weg hoeven te halen, dek ik (meer dan 10 vluchten gespot).wauskoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Commercieel in passagier luchtvaart? Wellicht om Turkse mensen de kans te geven terug te halen.
Misschien dat ze commercieel los zien staan van de rest (kan ik mij ook wel enigszins voorstellen) Ik vind het wel bijzonder dat Turkije dit keer wel zo actief bezig is, meestal houden ze zich redelijk achteraf. Maar het is wel bekend dat Erdogan en Putin niet heel goed door 1 deur kunnen.MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Zeker en ik baal er ook van. Maar dit is niet de methode. Inhoudelijk was je goed.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Je kent de grenzen van correctie achteraf. Juist bij dit soort dynamiek loopt script daar overheen.
Als we dit soort scripts willen aanpakken als gevolg van buitenlandse informatie dan moeten we ons niet laten meeslepen door de emotie. Dat is namelijk de truc die ze vanuit het Kremlin op ons willen toepassen zodat we hier niet logisch naar de situatie kijken.
Emotie leidt tot beinvloeding. En dat geldt voor ons allemaal.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
New: Putin has used 2/3 of Russian combat power amassed for invasion, launched “more than 320 missiles,” says senior US defense official.
— Jim Sciutto (@jimsciutto) 27 februari 2022
En die overige 1/3e
A lot of Russian military vehicles seem to be breaking down on the Russian side of the border and need towing. Don‘t know if that‘s common for military gear. This is South of Belgorod. #CNN #Ukraine #Russia pic.twitter.com/jJFCFDCHJ1
— Frederik Pleitgen (@fpleitgenCNN) 27 februari 2022
Dat betekent, stam + t .
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Het is wel heel vergezocht om steun uitspreken voor de Russische inval in Oekraïne te behandelen als Holocaust-ontkenning. Daarmee ontkent je niets, je keurt iets goed wat moeilijk uit te leggen is in het Westen. Ok als we daarvoor willen kiezen dan moeten we wel consequent zijn en dan ook diegenen die andere militaire interventies goedpraten ook aanpakken.
Emotie zit er niet. Enkel interventie. Emotie zit aan de verwerkende zijde. Dat wordt juist geprikkeld, onder meer.DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:25:
[...]
Zeker en ik baal er ook van. Maar dit is niet de methode. Inhoudelijk was je goed.
Als we dit soort scripts willen aanpakken als gevolg van buitenlandse informatie dan moeten we ons niet laten meeslepen door de emotie. Dat is namelijk de truc die ze vanuit het Kremlin op ons willen toepassen zodat we hier niet logisch naar de situatie kijken.
Emotie leidt tot beinvloeding. En dat geldt voor ons allemaal.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik moet zeggen dat ik inmiddels heel erg bang ben geworden.. voel me er vrij naar bij
Rare teksten, de 1e impliciteert dat ie al 2/3 gebruikt heeft, als in verleden tijd.Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:26:
dit lijkt me van belang:
[Embed]
En die overige 1/3e:
[Embed]
En in combinatie met de 2e impliceert het dat Putin 100% van zijn strijdkrachten heeft gemobiliseerd voor Oekraine?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het begint langzamerhand wel een vernedering te worden voor poetin, maat dat kan heel gevaarlijk zijn.Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:26:
dit lijkt me van belang:
[Embed]
En die overige 1/3e:
[Embed]
Ik hoop echt dat er iets kan worden afgesproken in de onderhandelingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 27-02-2022 17:28 ]
Playstation 5
[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-02-2022 18:18 ]
Dat 2e was wishful thinking van mijn kant. Feit is dat er veel kapot gaat nog voor het het slagveld bereikt volgens die CNN verslaggever. Het zal vast geen 1/3e zijn, vandaar ook mijn "siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:27:
[...]
Rare teksten, de 1e impliciteert dat ie al 2/3 gebruikt heeft, als in verleden tijd.
En in combinatie met de 2e impliceert het dat Putin 100% van zijn strijdkrachten heeft gemobiliseerd voor Oekraine?
Dat betekent, stam + t .
Russische schepen ook zonder brandstof blijkbaar volgens dit Georgiës schip
Nee. De focus van dat narratief is juist om mensen emotioneel beslissingen te laten nemen.shoombak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:27:
Wat is de volgende stap op de escalatieladder? Als het westen X doet, dan drukt Putin op de rode knop?
Ik moet zeggen dat ik inmiddels heel erg bang ben geworden.. voel me er vrij naar bij
De volgende stap is meer van hetzelfde. Militaire escalatie, opbouw van meer middelen, meer inzet van eenheden. En meer PR trukendozen voor manipulatie.
In praktische zin komt nu de inzet van Belarus erbij.
Normaal gesproken heb je een punt en is het ook de gewenste wetenschappelijke benadering om problemen vanuit meerdere ooghoeken te bekijken en te belichten. Dat om te voorkomen dat je teveel vanuit je eigen bubbel de wereld beziet. Er is vaak maar niet 1 absolute waarheid.DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Amen. Als je één kant belicht, moet je ook de andere kant proberen te bekijken. Dat is wat ik probeerde te bewerkstelligen. Het is duidelijk dat dit niet gewenst is.
Alleen in dit geval is het zulke complete drek dat het compleet afwijkt van de feiten.
Normaal gesproken bevat een goede leugen een kern van enige waarheid. Maar het niveau aldaar is meer dat er niet eens moeite gedaan wordt om iets van de waarheid te gebruiken.
Dat is de hoofdreden dat men zegt om het compleet te negeren.
Misschien een Belarusian die ook niet blij was met de Russen en die stiekem suiker bij de diesel had gedaan?Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:26:
dit lijkt me van belang:
[Embed]
En die overige 1/3e:
[Embed]
PSN
Meer troepen, hergroeperen en logistiek verbeteren maar ondertussen richting Internationale gemeenschap doen alsof ze op zoek zijn naar een oplossing.hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:20:
[...]
Turkije is bezig met een charme offensief al een tijdje met meerdere landen. Als ze de Navo nu zo laten vallen... dan kunnen ze net zo goed eruit stappen.ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:24:
[...]
Misschien dat ze commercieel los zien staan van de rest (kan ik mij ook wel enigszins voorstellen) Ik vind het wel bijzonder dat Turkije dit keer wel zo actief bezig is, meestal houden ze zich redelijk achteraf. Maar het is wel bekend dat Erdogan en Putin niet heel goed door 1 deur kunnen.
Erdogan en Putin zijn nooit vrienden geweest ze hadden misschien op een moment ietwat overeenkomende belangen. Maar uiteindelijk zijn de belangen van Turkije tegenovergesteld dan die van Rusland. Ze hadden altijd al een mes klaar in hun linkerhand...
Om te hergroeperen of de strategie te herzien?hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:20:
[...]
Zo te lezen zijn de Russen weer uit Charkov weggejaagd, het zit ze niet echt mee.
Dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Binnen inzetsgebied, strijdkrachten, ja. Maar civiele vaart?Emryte schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[Twitter]
Nee, het gaat om 2/3e van de troepen die ze gemobiliseerd hebben voor de inval van Oekraïne. Ging over ongeveer 300.000 manschappen (incl. ondersteuningseenheden) exacte aantallen zijn daardoor ook lastig te geven.siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:27:
[...]
Rare teksten, de 1e impliciteert dat ie al 2/3 gebruikt heeft, als in verleden tijd.
De Amerikanen, schatten eerder deze week dat de Russen ongeveer een 3e van de beschikbare grondtroepen heeft gemobiliseerd.
Wat vaak de correctie achteraf betekend is een voortvloeing uit de eerder opgebouwde elementen van de neerwaartse spiraal. Cumulatief en correlatief vindt er dan een zogeheten ontwikkeling plaats wat in dit scenario uiterst gevaarlijk is. Het betekend dat realiteit en inbeelding steeds dichter bij elkaar komen om vervolgens te ontpoppen. Dit is een kantelpunt in de dynamiek en zal op zijn zachtst gezegd verstorend zijn, met andere woorden er vindt dan een machtswisseling plaats. Dat is namelijk precies wat er gaat gebeuren in dit hele conflict, een machtswisseling. Welke kant op? We gaan het zien.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:25:
[...]
Wanneer sprake is van grensoverschrijdend gedrag bij informatietechnieken ligt er een reëel probleem van effect en correctie achteraf. Soms is het helaas onvermijdelijk om een moment in te bouwen binnen discussie om dergelijke toepassingen aan te stippen.
We onderschatten het, we negeren het, waar we bewustwording hebben corrigeren we het. Maar die “power of maybe” heeft zijn effect dan reeds gedaan.
Dat legt gevoelige overwegingen op tafel. Maar binnen of buiten de pixels zijn in publiek debat er vereisten t.a.v. verweer tegen dergelijke toepassingen. Lastig, heeft zijn beperkingen, maar is integraal vereist.
Hier ligt een consistent patroon van gebruiker tot zorgvuldig en gericht inzetten van informatietechnieken van specifieke aard en effect. Nu ja, aangezien dat effect daarvan niet te corrigeren is wordt signaal binnen gesprek een vereiste. Een TR heeft zijn grenzen, maar dit is meer iets voor een feedback topic.
Als ik wat scherp overkom, dat kan. Maar goed, in mijn vakgebied zie ik de reële consequenties van de ruimte die door dat soort toepassingen genomen wordt. In huidige context kunnen we zien dat die prijs in bloed betaald wordt.
Kan goed dat er veel Turken zitten in Rusland. Meende dat voor de Turken geen visum plicht was om naar Oekraïne te gaan. Wellicht het zelfde voor Rusland.MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:24:
[...]
Ja. Ze gaan al 2 dagen beide kanten op, zoveel Turken zullen ze niet weg hoeven te halen, dek ik (meer dan 10 vluchten gespot).
Verwijderd
Ik denk dat je het anders moet lezen. Hij heeft 2/3e van de troepen die hij had klaargezet voor de invasie, in beweging gebracht in (of richting) Oekraine. 1/3e staat nog op de standplaats.siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:27:
[...]
En 100% van die mankracht was ongeveer 20% van de gehele russische strijdkracht. (reservisten niet meegetelt)
[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-02-2022 18:18 ]
Wie zegt dat dit geen voor anker liggende schepen in de 2e Maasvlakte zijn die uit verveling grappig doen op TikTok.Emryte schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[Twitter]
[ Voor 14% gewijzigd door hotymoty op 27-02-2022 17:33 ]
Ben benieuwd hoe het spul verder gaat. Er ligt nog een paar km snelweg en dan is het tweebaans. Spoor?MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:22:
C130 uit Griekenland zojuist (weer) in Polen geland. Druk op Rzeszow Airport vandaag!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dank, en ook de anderen. Af en toe is het vaak lastig om het te volgen als je niet álles volgt. Ook stuk logischer. Maar goed, betekent wel dat Putin nog wel wat 'volume' achter de hand heeft. Niet echt een fijne gedachte.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:31:
[...]
Ik denk dat je het anders moet lezen. Hij heeft 2/3e van de troepen die hij had klaargezet voor de invasie, in beweging gebracht in (of richting) Oekraine. 1/3e staat nog op de standplaats.
En 100% van die mankracht was ongeveer 20% van de gehele russische strijdkracht. (reservisten niet meegetelt)
Wellicht ook interessant voor jou, @hoevenpe , ik zag dat je in het vorige topic ook een verwijzing hebt gemaakt naar Karaganov.
tl;dr: Jeltsin heeft grove fouten gemaakt, Rusland is het slachtoffer, Nato is de agressor, Europa is in economisch verval geraakt en is daardoor eerder geneigd tot excessen als Oekraïne te manipuleren voor haar eigen doeleinden. Hij sluit op een quasi-filosofische wijze af en promoveert zijn ambt (IB) tot kunst, terwijl hij in de pagina's ervoor geen enkel moment aan foreign affairs doet, maar aan blatante zwartmakingen en reeds bekende anti-Westerse retorieken, niet eens de moeite nemende om dit te verpakken in een diplomatiek jasje. Dat is inderdaad een vorm van kunst
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik vind deze vorm van amateurisme zo moeilijk te geloven, hoe kan zo een schip nou zonder brandstof komen te zittenEmryte schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[Twitter]
Ik moet zeggen dat ik nu ook wel flinke zorgen begin te maken. Achteraf gezien kreeg ik bij het begin al last van stress, maar nu begint de stress symptomen toch wel erg te worden. Niet meer kunnen slapen, eten en dat soort dingen. Ik besef me natuurlijk dat het voor de mensen in Oekraïne vele malen erger is. Poging om het nieuws en dit topic links te laten liggen zorgen er alleen maar voor dat het nog erger wordt, bang om iets te missen.DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Even persoonlijk, maar ook oprecht. Gisteren gaf je aan dat je er emotioneel het zwaar hebt (wat trouwens dapper is om toe te geven) en kreeg je ook het advies om dit topic te negeren en wat anders te gaan doen. Er is echt nul reden om je schuldig te voelen door lekker naar buiten te gaan of een leuke film op te zetten. Sterker als je dat niet doet dan raak je alleen maar verder in depressie en gaat het je meer beinvloeden. Dat doen anderen op dit forum ook.
Simpel gezegd: Je bent op dit moment al overgevoelig voor de informatie en dus reageer je op elke prikkel. Daardoor heb je niet jouw gebruikelijke weerstand om bepaalde argumenten te onderzoeken zoals je het voorheen deed. Het is dan ook niet verstandig om die prikkels op te zoeken.
Dus neem jezelf in bescherming. Jezelf mentaal kapot maken heeft niemand wat aan. Jij niet, maar ook wij hier op het forum niet. Geef jezelf rust en wanneer jij je weer sterk voelt probeer dan weer deel te nemen.
Mocht het veel erger worden neem dan contact op met https://www.113.nl/ want het is beter om te keren voordat je dat soort gedachtes hebt dan wanneer je ze al hebt.
En excuses dat ik dit even in het open doet, maar ik heb het idee dat jij dat niet zoveel moeite hebt en daarmee kan jij ook de gids zijn voor meer mensen die er last van hebben. Zoals gezegd vind ik het erg dapper dat je aangeeft hoeveel moeite je er mee hebt. Dat kunnen niet veel mensen en daar heb ik echt veel respect voor.
Verder veel succes! Het komt goed.
Dit is al zeer regelmatig benoemd, maar berichten worden helaas allemaal genegeerd, erg jammer 🤷♂️Mach schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:31:
[...]
Het ding is volgens mij ook dat velen in dit topic jouw diepgaande (theoretische) kennis en ervaring waarderen maar vanwege je bijzondere schrijfstijl en taalgebruik waarschijnlijk ook vaak niet kunnen volgen. Daardoor kun je wat superieur en onbehouwen overkomen. Ik ben er daar 1 van. Als jurist best gewend aan doorwrochte betogen maar taalkundig ben je soms echt onnavolgbaar en dat maakt de complexe materie alleen maar complexer.![]()
Just my2 cents van een hoofdzakelijk lurker in dit topic
Vergeet niet dat Turkije de afgelopen jaren meerdere proxy oorlogen met Rusland heeft gevoerd, Syrië, Libië en Karabakh, waar overigens Turkije alle 3 van de russen heeft gewonnen.ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:24:
[...]
Misschien dat ze commercieel los zien staan van de rest (kan ik mij ook wel enigszins voorstellen) Ik vind het wel bijzonder dat Turkije dit keer wel zo actief bezig is, meestal houden ze zich redelijk achteraf. Maar het is wel bekend dat Erdogan en Putin niet heel goed door 1 deur kunnen.
Deze escalatie doet het Turkse economie misschien het meeste pijn, ze hebben zowel met Ukraine als Rusland sterke economische banden. Ondanks dat levert Turkije volop wapens aan Ukraine o.a. TB2 drones.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Wat zou Turkije willen bereiken met het charme offensief dan? Meer dan het luchtruim bewaken hoeven ze niet te doen om van nut te zijn voor de NAVO dus waarom zouden ze al dit extra's doen?klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:30:
[...]
Turkije is bezig met een charme offensief al een tijdje met meerdere landen. Als ze de Navo nu zo laten vallen... dan kunnen ze net zo goed eruit stappen.
Erdogan en Putin zijn nooit vrienden geweest ze hadden misschien op een moment ietwat overeenkomende belangen. Maar uiteindelijk zijn de belangen van Turkije tegenovergesteld dan die van Rusland. Ze hadden altijd al een mes klaar in hun linkerhand...
Dus als ik die lijn volg zijn de 'vredesbesprekingen' tijd rekken om de aanvoerlijnen te verbeteren , meer troepen die kant op te sturen en dan de besprekingen laten klappen om voor de tweede ronde op te gaan.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[...]
Nee. De focus van dat narratief is juist om mensen emotioneel beslissingen te laten nemen.
De volgende stap is meer van hetzelfde. Militaire escalatie, opbouw van meer middelen, meer inzet van eenheden. En meer PR trukendozen voor manipulatie.
In praktische zin komt nu de inzet van Belarus erbij.
Klopt dat zo ongeveer ?
BREAKING: Hundreds of Irish-owned planes to be ordered back from Russia in days https://t.co/R06Q6qy8we ordered back from Russia in days https://t.co/1ToL4kcfJp
— Irish Independent (@Independent_ie) 27 februari 2022
Verwijderd
True, er is nog volume achter de hand, maar wil je je eigen land zo onbeschermd achter laten terwijl iedereen je haat?siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Dank, en ook de anderen. Af en toe is het vaak lastig om het te volgen als je niet álles volgt. Ook stuk logischer. Maar goed, betekent wel dat Putin nog wel wat 'volume' achter de hand heeft. Niet echt een fijne gedachte.
Als je een potje Risk speelt laat je je eigen landjes iig goed beschermd, zullen we maar zeggen.
Als de enige bevriende haven een oorlogsgebied is, wil je die waarschijnlijk ontwijken.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Ik vind deze vorm van amateurisme zo moeilijk te geloven, hoe kan zo een schip nou zonder brandstof komen te zitten
Social Media in een notendop ook dit. Media spammen, al is het onschuldig bedoelt, en wat er wel en niet klopt horen mensen nooit meer daarna. Jouw opmerking van classificeren als wapen en verbieden kan ik best inkomen.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Sowieso zie je ook in dit topic dat men losser wordt als het intenser wordt. Lukraak dingen posten zonder vooronderzoek met de opmerking; "zou dit waar zijn?"
Ik heb alles gelezen tot nu in de 2 topics en dan zie je ook hier wel patronen.. Debunked info komt nog 3 keer naar voren etc. En dan is het hier nog Tweakers.
Ik heb zijn papers gelezen. PR is een zaal van handschoenen en informatietechnieken.Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
@Virtuozzo - heb jij het paginalange essay van Karaganov (politocoloog, adviseur buitenlandbeleid Rusland) op RT gelezen? Geplaatst op 24 februari. Originele bron is Russia in Global Affairs journal van 16 februari jongstleden. Wat een stuk.
Wellicht ook interessant voor jou, @hoevenpe , ik zag dat je in het vorige topic ook een verwijzing hebt gemaakt naar Karaganov.
tl;dr: Jeltsin heeft grove fouten gemaakt, Rusland is het slachtoffer, Nato is de agressor, Europa is in economisch verval geraakt en is daardoor eerder geneigd tot excessen als Oekraïne te manipuleren voor haar eigen doeleinden. Hij sluit op een quasi-filosofische wijze af en promoveert zijn ambt (IB) tot kunst, terwijl hij in de pagina's ervoor geen enkel moment aan foreign affairs doet, maar aan blatante zwartmakingen en reeds bekende anti-Westerse retorieken, niet eens de moeite nemende om dit te verpakken in een diplomatiek jasje. Dat is inderdaad een vorm van kunst
Het is vrij pijnlijk achteraf in model zien te krijgen van wat in zijn essentie een conflictdoctrine is. Wat mij vooral treft is dat hij wel heel erg vaak zijn best doet om vooral geen analyse te doen van mentaliteit en vorming binnen kaders - bepalende variabelen.
Dat wist ik niet. Ik wil ook zeker geen destructieve kritiek spuien. Maar verder is dit off-topic dus laat ik het verder ook maar rusten.Ruut88 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Dit is al zeer regelmatig benoemd, maar berichten worden helaas allemaal genegeerd, erg jammer 🤷♂️
DUGG
Tja, die vliegtuigen kunnen vast niet meer verzekerd worden en de eigenaren willen ze zo snel mogelijk terug.renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:34:
De luchtruim sancties waren misschien niet eens zo nodig geweest..
[Embed]
Loslaten is het moeilijkste voor een mens om te doen. Je gedrag veranderen gaat makkelijker door iets anders te doen. Neem contact op met je ouders/kinderen/vrienden en praat met ze. Dat helpt ook veel.martijn.s schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Ik moet zeggen dat ik nu ook wel flinke zorgen begin te maken. Achteraf gezien kreeg ik bij het begin al last van stress, maar nu begint de stress symptomen toch wel erg te worden. Niet meer kunnen slapen, eten en dat soort dingen. Ik besef me natuurlijk dat het voor de mensen in Oekraïne vele malen erger is. Poging om het nieuws en dit topic links te laten liggen zorgen er alleen maar voor dat het nog erger wordt, bang om iets te missen.
En geloof me, je mist niks. Tenzij je in het oorlogsgebied ziet is het eigenlijk best saai. Het is nu vooral wachten tot we naar de volgende fase gaan.
We horen/lezen van 'onze' kant natuurlijk nu niets meer (ook westen hanteert fog of war) over de stand van zaken en eventuele gedetecteerde versterkingen, materiaal, etc. die worden aangevoerd vanuit elders in Rusland. Het bestaat niet dat er van alles is aangevoerd op voorhand en dat sinds de inval er logistiek niets meer gebeurt ('hier moet je het mee doen'). Misschien iemand met een OSINT analyse op dit vlak?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:31:
[...]
Ik denk dat je het anders moet lezen. Hij heeft 2/3e van de troepen die hij had klaargezet voor de invasie, in beweging gebracht in (of richting) Oekraine. 1/3e staat nog op de standplaats.
De snelweg loopt tot aan de grens, daarna ik het enkelbaans tot Lvov.Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Ben benieuwd hoe het spul verder gaat. Er ligt nog een paar km snelweg en dan is het tweebaans. Spoor?
Spoor zou ook kunnen idd.
(Dat is de standaard route als ik zomers naar Odessa rij, afgelopen jaar was ook vanaf Lviv tot aan Vinnitsja nieuw asfalt)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 17:37 ]
PSN
Ja. Anything, anytime, any place. Machtspolitiek heeft als school een aantal pijlers, een van de primaire is die van “dual focus”. Als je iets doet, dan moet je het zo richten dat er twee vectoren zijn.CornermanNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:34:
[...]
Dus als ik die lijn volg zijn de 'vredesbesprekingen' tijd rekken om de aanvoerlijnen te verbeteren , meer troepen die kant op te sturen en dan de besprekingen laten klappen om voor de tweede ronde op te gaan.
Klopt dat zo ongeveer ?
Het is echt bizar hoe weinig de Russen weten klaar te spelen in het Oosten. Ze hebben los van de Donbas (en het Zuiden) nog niets significants in handen. Bij Charkov zijn ze nu al, wat is het, een stuk of 5 keer teruggedrongen? Laatste kaart van de Britten:XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:30:
[...]
Om te hergroeperen of de strategie te herzien?
Zo te lezen zijn de Russen weer uit Charkov weggejaagd, het zit ze niet echt mee.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Kunst impliceert waardering en erkenning. Dat soort teksten roepen bij mij eerder weerzin en ontkenning opJedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
@Virtuozzo - heb jij het paginalange essay van Karaganov (politocoloog, adviseur buitenlandbeleid Rusland) op RT gelezen? Geplaatst op 24 februari. Originele bron is Russia in Global Affairs journal van 16 februari jongstleden. Wat een stuk.
Je bent niet de enige hoor. Ik heb er letterlijk buikpijn van - zittend op de bank en genietend van mijn zoontje van 4 die een Lego treinbaan bouwt.. Mijn enige troost is dat mocht het misgaan hij er in ieder geval niets bewust van mee krijgt.shoombak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:27:
Wat is de volgende stap op de escalatieladder? Als het westen X doet, dan drukt Putin op de rode knop?
Misschien moet ik het ook maar niet teveel willen volgen. Rationeel weet ik dat ik er toch niks aan kan doen. Het komt zoals het komt. Maar het loslaten is makkelijk gezegd dan gedaan.
Sorry voor de off-topic alvast.. 🙄
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik vermoed inderdaad per vrachtauto. Heb gisteravond/vannacht wel een aantal Blackhawks kunnen tracken die de transponder een stuk voor de grens uitzetten en iets van 2 uur later weer aan de Poolse kant van de grens opdoken. Daar kun je ook aardig wat wapens mee de grens over brengen.Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Ben benieuwd hoe het spul verder gaat. Er ligt nog een paar km snelweg en dan is het tweebaans. Spoor?
Ik ben natuurlijk ook maar een amateur Flight-tracker, dus puur speculatie obv deze observaties.
Probeer het even naast je neer te leggen. Ga iets anders doen, maak een wandeling en laat je telefoon thuis etc.martijn.s schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Ik moet zeggen dat ik nu ook wel flinke zorgen begin te maken. Achteraf gezien kreeg ik bij het begin al last van stress, maar nu begint de stress symptomen toch wel erg te worden. Niet meer kunnen slapen, eten en dat soort dingen. Ik besef me natuurlijk dat het voor de mensen in Oekraïne vele malen erger is. Poging om het nieuws en dit topic links te laten liggen zorgen er alleen maar voor dat het nog erger wordt, bang om iets te missen.
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Normaal gesproken is het Kremlin vrij snel met de 'tegensancties'. Ik heb daar nog niets van gehoord, zijn die er al? Kan me voorstellen dat ze zulk materieel niet zomaar gaan laten wegvliegen.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:36:
[...]
Tja, die vliegtuigen kunnen vast niet meer verzekerd worden en de eigenaren willen ze zo snel mogelijk terug.
Inderdaad ja. Het is op maatschappelijk niveau best wel iets waar we eens meer stil bij zouden mogen staan. Het gat tussen zelfbeeld en reële sociale psychologie is macht.maratropa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:35:
[...]
Social Media in een notendop ook dit. Media spammen, al is het onschuldig bedoelt, en wat er wel en niet klopt horen mensen nooit meer daarna. Jouw opmerking van classificeren als wapen en verbieden kan ik best inkomen.
Sowieso zie je ook in dit topic dat men losser wordt als het intenser wordt. Lukraak dingen posten zonder vooronderzoek met de opmerking; "zou dit waar zijn?"
Ik heb alles gelezen tot nu in de 2 topics en dan zie je ook hier wel patronen.. Debunked info komt nog 3 keer naar voren etc. En dan is het hier nog Tweakers.
Same hereVidaR-9 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:37:
[...]
Je bent niet de enige hoor. Ik heb er letterlijk buikpijn van - zittend op de bank en genietend van mijn zoontje van 4 die een Lego treinbaan bouwt.. Mijn enige troost is dat mocht het misgaan hij er in ieder geval niets bewust van mee krijgt.
Misschien moet ik het ook maar niet teveel willen volgen. Rationeel weet ik dat ik er toch niks aan kan doen. Het komt zoals het komt. Maar het loslaten is makkelijk gezegd dan gedaan.
Sorry voor de off-topic alvast.. 🙄
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Turkije wil een regionale macht worden, daarom proberen ze op verschillende manieren zoveel mogelijk landen in de omgeving aan hun kant hebben. Oekraïne ligt aan de kust van de zwarte zee, Turkije keek even aan hoe het ging; Russisch Fiasco en dus steun voor Oekraïne ... (Voor de oorlog ook al veel geleverd)ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:34:
[...]
Wat zou Turkije willen bereiken met het charme offensief dan? Meer dan het luchtruim bewaken hoeven ze niet te doen om van nut te zijn voor de NAVO dus waarom zouden ze al dit extra's doen?
Waarom wordt er überhaupt in de Donbas gevochten, dat was toch al jarenlang in handen van pro-Russisch verzet? Of probeert het Oekraïense leger die gebieden terug te nemen?Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:37:
[...]
Het is echt bizar hoe weinig de Russen weten klaar te spelen in het Oosten. Ze hebben los van de Donbas (en het Zuiden) nog niets significants in handen. Bij Charkov zijn ze nu al, wat is het, een stuk of 5 keer teruggedrongen? Laatste kaart van de Britten:
[Afbeelding]
Ik hoop dat ze alle twee bereid zijn het zo te framen dat een ieder er zonder gezichtsverlies uit kan komen. Dan mogen wat mij betreft ook alle sancties wel opgeheven worden als dat verdere escalatie kan voorkomen.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:54:
EN hier begint het al jongens: Komt wel van RT af maar het is niet propoganda meer eeen uitspraak van Lukashenko:
Belarusian President Alexander Lukashenko has warned the West against imposing tough sanctions on Moscow, saying that such measures could push Russia into a “third world war.”
“Now there is a lot of talk against the banking sector. Gas, oil, SWIFT. It's worse than war. This is pushing Russia into a third world war,” Lukashenko said on Sunday, as quoted by local media. He added that a nuclear conflict could be the final outcome.
Die doet dat toch echt niet zomaarm zo een uitspraak?
En hier was ik bang voor..Kleine landjes konden ons nooit wat doen als we sancties eenzijdig oplegde. Recht van de sterkste. Maar wat als je een ander wil geen grootmacht zeggen maar een ander Nucliare-macht op die manier aanpakt? Dat hebben we niet eerder meegemaakt op deze schaal of wel?
Uiteindelijk ook niet meer dan logisch als je het vanuit Putin zijn perspectief bekijkt. Zal wel denken dan stikken we allemaarl maar, ammehoela dat ik dit liggend accepteer.
Denken jullie dat als er een agreement komt tussen Putin en Zelensky en Rusland zich terug trekt dat bepaalde sancties agezwakt gaan worden? Soort win/win situatie..of niet echt win maar iedereen het minste verliest? Om erger te voorkomen?
Ik ben bang dat als je echt geen ruimte meer laat voor Rusland dat je inderdaad hem dwingt tot extreme acties. Soms moet je ook wat toegeven om erger te voorkomen.
Nou, men haat Putin, niet zozeer Rusland. Bij een sneak attack op Rusland geef je Putin en zijn cirkel alleen maar meer excuus en 'bewijs' dat de NAVO agressief is en 'altijd al Rusland heeft willen aanvallen'. Putin interesseert het geen bal hoe het in Rusland gaat, alleen maar hoe het eruit ziet en zijn 'plek' in de wereldorde. Werkelijk het enige goede wat uit deze oorlog kan komen is dat Putin, op welke manier dan ook, verwijdert wordt. Elke ander 'einde' schiet niemand wat mee op.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:34:
[...]
True, er is nog volume achter de hand, maar wil je je eigen land zo onbeschermd achter laten terwijl iedereen je haat?
Als je een potje Risk speelt laat je je eigen landjes iig goed beschermd, zullen we maar zeggen.
Met Risk was het altijd verzamelen, verzamelen en dan pas aanvallen
Slechts ongeveer een derde van het gebied was in handen van pro-Russusch verzet.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:38:
[...]
Waarom wordt er überhaupt in de Donbas gevochten, dat was toch al jarenlang in handen van pro-Russisch verzet? Of probeert het Oekraïense leger die gebieden terug te nemen?
Eindelijk een post waarbij ik geen enkel woord op Google moest opzoeken.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:25:
[...]
Wanneer sprake is van grensoverschrijdend gedrag bij informatietechnieken ligt er een reëel probleem van effect en correctie achteraf. Soms is het helaas onvermijdelijk om een moment in te bouwen binnen discussie om dergelijke toepassingen aan te stippen.
We onderschatten het, we negeren het, waar we bewustwording hebben corrigeren we het. Maar die “power of maybe” heeft zijn effect dan reeds gedaan.
Dat legt gevoelige overwegingen op tafel. Maar binnen of buiten de pixels zijn in publiek debat er vereisten t.a.v. verweer tegen dergelijke toepassingen. Lastig, heeft zijn beperkingen, maar is integraal vereist.
Hier ligt een consistent patroon van gebruiker tot zorgvuldig en gericht inzetten van informatietechnieken van specifieke aard en effect. Nu ja, aangezien dat effect daarvan niet te corrigeren is wordt signaal binnen gesprek een vereiste. Een TR heeft zijn grenzen, maar dit is meer iets voor een feedback topic.
Als ik wat scherp overkom, dat kan. Maar goed, in mijn vakgebied zie ik de reële consequenties van de ruimte die door dat soort toepassingen genomen wordt. In huidige context kunnen we zien dat die prijs in bloed betaald wordt.
Al vond ik subversief in een vorige post wel een gaaf woord, die ga ik vaker gebruiken.
Ook heeft Turkije tech-transfer overeenkomsten, denk aan Kern energie, jet motoren etc etc.klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:38:
[...]
Turkije wil een regionale macht worden, daarom proberen ze op verschillende manieren zoveel mogelijk landen in de omgeving aan hun kant hebben. Oekraïne ligt aan de kust van de zwarte zee, Turkije keek even aan hoe het ging; Russisch Fiasco en dus steun voor Oekraïne ... (Voor de oorlog ook al veel geleverd)
Als Kiev door de russen wordt ingenomen eindigt dit in 1 klap, dan wordt het een stuk moeilijker om een regionale macht te blijven.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Mag ik het zeggen, Rusland is een regionale power, en kan enkel in de buurt, en zelfs dat kennelijk nauwelijks, opereren.Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:37:
[...]
Het is echt bizar hoe weinig de Russen weten klaar te spelen in het Oosten. Ze hebben los van de Donbas (en het Zuiden) nog niets significants in handen. Bij Charkov zijn ze nu al, wat is het, een stuk of 5 keer teruggedrongen? Laatste kaart van de Britten:
[Afbeelding]
(heet van de pers, dus nog niet meer info)
Virussen? Scan ze hier!
Er is verschil tussen de stukjes van separatisten, en de Oblasts zelfXWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:38:
[...]
Waarom wordt er überhaupt in de Donbas gevochten, dat was toch al jarenlang in handen van pro-Russisch verzet? Of probeert het Oekraïense leger die gebieden terug te nemen?
Als je op overzichtskaartjes kijkt is het verschil tussen wat LGM daar “hebben”, en wat men bij “erkenning” claimt.
Luka heeft nu ook intern problemen, de systemen voor het spoorvervoer zijn vernield door internen. De spoorwegen worden gebruikt voor de verplaatsing van leger materieel. De mensen uit Belarus willen deze oorlog ook niet.honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:39:
[...]
Ik hoop dat ze alle twee bereid zijn het zo te framen dat een ieder er zonder gezichtsverlies uit kan komen. Dan mogen wat mij betreft ook alle sancties wel opgeheven worden als dat verdere escalatie kan voorkomen.
Ik ben bang dat als je echt geen ruimte meer laat voor Rusland dat je inderdaad hem dwingt tot extreme acties. Soms moet je ook wat toegeven om erger te voorkomen.
Bears and Bulls
Probleem hier is de stance. Er zit een enorm verschil in ; we zijn het fundamenteel oneens met het Westen van het land en hoe ze met bepaalde dingen zijn omgesprongen en we willen door Rusland overgenomen worden.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:38:
[...]
De Russen hebben denk ik fundamenteel niet doorgehad hoe groot de kloof tussen de groepen daar is.
Dat weet ik ook niet. Maar veel vliegtuigen zijn eigendom van buitenlandse leasemaatschappijen (en vaak geregistreerd in Ierland) en de geschiedenis leert dat in geval van calamiteiten die kisten altijd zo snel mogelijk teruggehaald worden.Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:37:
[...]
Normaal gesproken is het Kremlin vrij snel met de 'tegensancties'. Ik heb daar nog niets van gehoord, zijn die er al? Kan me voorstellen dat ze zulk materieel niet zomaar gaan laten wegvliegen.
En ja, dat kan een race tegen de klok zijn want er komt vast een punt dat ze niet meer weg kunnen uit Rusland.
Dit topic is gesloten.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid