De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.540 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:20
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Ik hoop dat ze alle twee bereid zijn het zo te framen dat een ieder er zonder gezichtsverlies uit kan komen. Dan mogen wat mij betreft ook alle sancties wel opgeheven worden als dat verdere escalatie kan voorkomen.

Ik ben bang dat als je echt geen ruimte meer laat voor Rusland dat je inderdaad hem dwingt tot extreme acties. Soms moet je ook wat toegeven om erger te voorkomen.
En soms moet je de arm afhakken om de patiënt te redden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:41:
Nu ook een EU-brede sluiting van het luchtruim: https://www.nu.nl/algemee...ussische-vliegtuigen.html

(heet van de pers, dus nog niet meer info)
Dus nog wel naar Zwitserland? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Ik hoop dat ze alle twee bereid zijn het zo te framen dat een ieder er zonder gezichtsverlies uit kan komen. Dan mogen wat mij betreft ook alle sancties wel opgeheven worden als dat verdere escalatie kan voorkomen.

Ik ben bang dat als je echt geen ruimte meer laat voor Rusland dat je inderdaad hem dwingt tot extreme acties. Soms moet je ook wat toegeven om erger te voorkomen.
Er worden onschuldigen gedood omdat een seniele oude gek daar het bevel toe geeft en dat moet onbestraft blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:24
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:41:
[...]

Er is verschil tussen de stukjes van separatisten, en de Oblasts zelf 8)

Als je op overzichtskaartjes kijkt is het verschil tussen wat LGM daar “hebben”, en wat men bij “erkenning” claimt.
Dat zijn ondertussen vooral Russische soldaten...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Dat zijn ondertussen vooral Russische soldaten...
Ja, klopt. Waren ze al, het is nu open en bloot zichtbaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Maar dat heb je het over rationeel denkende mensen. Vind jij Poetin nog rationeel overkomen?
Overkomen is iets anders dan dat hetgeen dat hij zegt op waarheid is berust of realistisch is. Hij is een meester in beïnvloeding vergeet dat niet. Op het moment dat het vertrouwen weg is dat met deze man nog te onderhandelen is glippen we weg naar een nucleaire oorlog. En daar waarschuwt hij in feite voor: als jullie doorgaan hiermee, en niet onderhandelen dan trek ik de stekker uit moeder Aarde. Dat is de boel op scherp zetten.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Dus nog wel naar Zwitserland? ;)
Zwitserland moet vanwege allerlei verdragen ook EU-regelgeving doorvoeren, dus nee ;)

Daarnaast wordt het lastig om Zwitserland te bereiken als alle omliggende landen het luchtruim hebben gesloten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:38:
[...]

Waarom wordt er überhaupt in de Donbas gevochten, dat was toch al jarenlang in handen van pro-Russisch verzet? Of probeert het Oekraïense leger die gebieden terug te nemen?
Ik las dat er wat schermutselingen bij Donetsk waren, maar de facto is de Donbas inderdaad in handen van de Russen. Het is wel bewonderenswaardig dat de Russische presence niet is uitgebreid en dat het voorlopig echt bij de Donbas blijft. Ik denk dat dat inderdaad komt door Oekraïense pressie. Dat is ook het onoverzichtelijke van deze oorlog tot nu toe: het lijkt wel alsof de Russen gaan waar weinig weerstand is, en dat ze behoorlijk gescattered zijn op het moment. En dat heeft weer te maken (m.i.) met de genoemde punten uit de samenvattende analyses van o.a. NiGeLaToR eerder vanmiddag.
VidaR-9 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:37:
[...]

Je bent niet de enige hoor. Ik heb er letterlijk buikpijn van - zittend op de bank en genietend van mijn zoontje van 4 die een Lego treinbaan bouwt.. Mijn enige troost is dat mocht het misgaan hij er in ieder geval niets bewust van mee krijgt.

Misschien moet ik het ook maar niet teveel willen volgen. Rationeel weet ik dat ik er toch niks aan kan doen. Het komt zoals het komt. Maar het loslaten is makkelijk gezegd dan gedaan.

Sorry voor de off-topic alvast.. 🙄
Daar zijn we nog lang, lang niet. Kop op kerel, zie ook:
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:50:
Poging tot relativeren voor iedereen die bang is geworden van Pietins's 'deterrent' alert: er is een grote kans dat je ouders een groot deel van hun leven doorgebracht hebben in de hoogste nucleaire paraatheid van beide zijden, inclusief rondcirkelende B52 toestellen bij wijze van second strike retaliation.

Dit soort spierballengedrag hoort er gewoon bij.

[ Voor 92% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 17:49 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:36:
[...]

De snelweg loopt tot aan de grens, daarna ik het enkelbaans tot Lvov.
Spoor zou ook kunnen idd.
(Dat is de standaard route als ik zomers naar Odessa rij, afgelopen jaar was ook vanaf Lviv tot aan Vinnitsja nieuw asfalt)
Denk dat ze nu wel een beetje op mogen passen, Russen weten ook dat het er aan komt.

Verdelen over vele wagens. Verschillende routes e.d.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Ik moet ook Maar even wat anders gaan doen denk ik. Ik heb stress gehad om COVID en dit maakt het echt niet beter. Ik merk gewoon dat ik nog heel veel wil doen in het leven en ik het gevoel momenteel heb dat dat bij iemand anders in handen ligt…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Ik vind deze vorm van amateurisme zo moeilijk te geloven, hoe kan zo een schip nou zonder brandstof komen te zitten :?
Het verbaasd mij ook dat ik begin te twijfelen vanuit welke hoek deze informatie komt. Desondanks valt niet te ontkennen dat dit soort berichtgeving wel weer in lijn past met de zeer beperkte progressie die het Russisch leger lijkt te behalen.

Even over een andere boeg, wat mij vandaag opviel bij de persco van Putin was dat hij niet fris uit zijn ogen leek te keken, alsof er iets mis was met zijn gezichtsvermogen. Iemand dat ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
pro_6or schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Denk dat ze nu wel een beetje op mogen passen, Russen weten ook dat het er aan komt.

Verdelen over vele wagens. Verschillende routes e.d.
Ik vermoed hè dat de NAVO dit ook wel weet hè, en misschien nog wel beter hoe ze de Russen kunnen misleiden en aftroeven. Dat is net als al die vliegbewegingen, alles wat zichtbaar is voor ons zien de Russen ook gewoon en zelfs nog meer. Al die landen spelen dit spelletje langer dan vandaag... :+

Zit in sommige gevallen ook een strategie aan het laten zien dat je er bent, zoals die B52's eerder deze week vanochtend een Amerikaanse F-35 die klaar was met air policing en retour ging, na getankt te hebben, richting Duitsland.

Vanochtend en vanmiddag nog een C-5 gevolgd vanuit de VS tot boven ons huis op weg naar Ramstein om voorraden/materieel/troepen over te brengen naar Europa.

[ Voor 47% gewijzigd door TIGER1125 op 27-02-2022 17:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:43:
Ik moet ook Maar even wat anders gaan doen denk ik. Ik heb stress gehad om COVID en dit maakt het echt niet beter. Ik merk gewoon dat ik nog heel veel wil doen in het leven en ik het gevoel momenteel heb dat dat bij iemand anders in handen ligt…
Ik merk het ook aan mezelf hoor. Hier wordt je niet vrolijk van, maar je wilt vanuit je eigen veiligheidsgevoel zoveel mogelijk betrokken blijven bij de informatie die er met elkaar gedeeld wordt. Persoonlijk lees ik meer dit topic, dan artikelen op nieuwssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:37:
[...]

Normaal gesproken is het Kremlin vrij snel met de 'tegensancties'. Ik heb daar nog niets van gehoord, zijn die er al? Kan me voorstellen dat ze zulk materieel niet zomaar gaan laten wegvliegen.
Welke tegensancties willen ze doen dan? Het enige wat ze kunnen doen is geld/materie en gas onthouden naar de EU. Voor de rest heeft Rusland niet zoveel "meerwaarde", ik denk dat de Russische top dat even is vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Toch graag even een korte toelichting bij de video, ivm. met videodumps.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op naar de volgende uitdaging: zuurstof voor de ziekenhuizen.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waarschuwt dat de ziekenhuizen in Oekraïne bijna door hun voorraden medische zuurstof heen zijn. Door de gevechtshandelingen is het niet veilig om voorraden van fabrieken naar ziekenhuizen te brengen. Ook ontbreekt het aan grondstoffen om zuurstof te maken.

Volgens de WHO komen de meeste ziekenhuizen nu binnen 24 uur zonder te zitten. Bij sommige ziekenhuizen zou dat al het geval zijn. De zuurstof is van groot belang voor coronapatiënten, maar ook voor andere patiënten op de IC's. "Duizenden levens staan op het spel", zegt de WHO.

De WHO kijkt of er met partnerorganisaties afspraken kunnen worden gemaakt voor een veilige aanvoer vanuit Polen.
Als de westerse landen zoveel wapens kunnen leveren, dan moet er toch ook zuurstof aangeleverd kunnen worden?

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Amen. Als je één kant belicht, moet je ook de andere kant proberen te bekijken. Dat is wat ik probeerde te bewerkstelligen. Het is duidelijk dat dit niet gewenst is.
Nee, niet doen. Wat je daar ziet is veel propagenda. Daar ben je niet immuun voor. Dus beter is het om het te mijden. Geldt overigens ook voor Westerse propagenda (Fox e.g). Maar in het westen is die er minder omdat we nog een enigszins functionerende media hebben (al ligt die ook onder vuur door de oligarchen die alles opkopen en met de inhoud bemoeien). Je kunt je een beeld vormen zonder de randen op te zoeken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:47:

[...]

Als de westerse landen zoveel wapens kunnen leveren, dan moet er toch ook zuurstof aangeleverd kunnen worden?
Ik ga er even vanuit (ik hoop het) dat de noodzaak van dit soort materieel ingecalculeerd is en dat dit allang (en nog) óók onderweg is naar Ukraïne.
Naast de wapenleveringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

WoW, EU scherpt sancties tegen Rusland aan, nu ook strafmaatregelen tegen Belarus

De Europese Commissie heeft de sancties tegen Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne aangescherpt. Commissievoorzitter Von der Leyen heeft bekendgemaakt dat alle tegoeden van de Russische centrale bank in de Europese Unie worden bevroren, dat ook oligarchen worden aangepakt en dat het volledige EU-luchtruim dichtgaat voor alle Russische vliegtuigen. Verder wordt de toegang in de EU tot Russische staatsmedia als RT en Spoetnik afgesloten.

Ook tegen Belarus, waar Poetin-bondgenoot Loeksjenko aan de macht is, worden sancties ingesteld, omdat dit land de Russische oorlogsvoering in Oekraïne steunt. Belarus krijgt een exportverbod opgelegd voor onder meer tabak, hout, ijzer, staal en cement.

https://nos.nl/collectie/...and-aangekomen-in-belarus

[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 27-02-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

[...]

Ja, maar lees even deze, dit is dan voor personenrijtuigen of bestelauto’s. Kan mij voorstellen dat ze die weg moeten kiezen. .

https://www.linde-gas.nl/...elauto’s_tcm172-37935.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:49
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Zwitserland moet vanwege allerlei verdragen ook EU-regelgeving doorvoeren, dus nee ;)

Daarnaast wordt het lastig om Zwitserland te bereiken als alle omliggende landen het luchtruim hebben gesloten :)
Er wordt in de tekst weliswaar nu ook aangegeven dat het verbod ook geldt voor Russische privévliegtuigen. Dan nog hou je de vliegtuigen met een ander registratieland (bij privévliegtuigen voornamelijk Malta, Cyprus, Isle of man) niet tegen. Die zie je de laatste dagen dan ook veelvuldig vanuit Moskou vertrekken of er naar toe vliegen.

Om het echt helemaal aan banden te leggen, moet je dus al het vliegverkeer uit Rusland tegenhouden.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit heb ik helemaal gemist maar Wit-Rusland gaat blijkbaar komaf maken met zijn niet-nucleaire status:
Al zal het geen toeval zijn dat Wit-Rusland vandaag een referendum houdt over een nieuw aan te nemen wet die komaf zou maken met de niet-nucleaire status van het land. Als dat wetsvoorstel wordt goedgekeurd, zullen voor het eerst sinds de val van de Sovjet-Unie nucleaire wapens toegelaten worden op Wit-Russisch grondgebied. Wit-Rusland was, net als Oekraïne overigens, één van de landen die hun kernwapens opgaven toen de voormalige Sovjet-Unie ineenstortte. Vandaag is Wit-Rusland een belangrijke lanceerbasis voor Russische wapens in de oorlog met Oekraïne. De Wit-Russische president Loekasjenko maakt geen geheim van zijn steun aan Poetin.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:20
Ik begin me toch wel ernstig zorgen te maken.

Putin zet hoog in met zijn publieke statements; Het westen moet kappen met hun ‘bemoeienis’, anders nukes.

En wat doen wij? Meer sancties. Sluiten het luchtruim. We pakken zijn geld, en dat van zijn maatjes.

Lijkt me een klap voor Putin’s ego. Ben benieuwd hoe hij daar mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Er wordt in de tekst weliswaar nu ook aangegeven dat het verbod ook geldt voor Russische privévliegtuigen. Dan nog hou je de vliegtuigen met een ander registratieland (bij privévliegtuigen voornamelijk Malta, Cyprus, Isle of man) niet tegen. Die zie je de laatste dagen dan ook veelvuldig vanuit Moskou vertrekken of er naar toe vliegen.

Om het echt helemaal aan banden te leggen, moet je dus al het vliegverkeer uit Rusland tegenhouden.
Ik neem aan dat ze de Engelse sanctie gewoon hebben overgenomen? Alle vliegtuigen die een registratie hebben in of eigendom zijn van Russische bedrijven/privé personen?

Dan vang je ook die vliegtuigen ook gelijk af, ben benieuwd of we de komende dagen nog onderscheppingen gaan zien van vliegtuigen in sanctie luchtruim.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 27-02-2022 17:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:51:

Putin zet hoog in met zijn publieke statements; Het westen moet kappen met hun ‘bemoeienis’, anders nukes.

En wat doen wij? Meer sancties. Sluiten het luchtruim. We pakken zijn geld, en dat van zijn maatjes.

Het is inderdaad niet bepaald prettig, maar we hebben geen keus. Als we nu inbinden omdat hij 'dreigt' met kernwapens is het einde zoek

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36

Heb je een beter idee dan Putin gewoon door laten rollen door de Oekraïne(of meer landen laater)? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

[...]

In principe, er zijn verschillende opties voor humanitaire voorzieningen. Bijvoorbeeld de VN, of dichter bij huis raamwerken zoals deze: https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_49276.htm

Bij het ontbreken van diplomatieke respons in het Kremlin is dit echter vooralsnog niet iets waar laagdrempelig ingangen op tafel liggen. Er is meer ruimte voor private initiatieven, het Rode Kruis is ook flink aan het lobbyen, maar dit is niet zonder risico’s.

Oekraïne heeft trouwens allerlei verzoeken uitstaan, medische logistiek is daar onderdeel van, logistiek is echter wel een dingetje.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
TIGER1125 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:53:
[...]

Ik neem aan dat ze de Engelse sanctie gewoon hebben overgenomen? Alle vliegtuigen die een registratie hebben in of eigendom zijn van Russische bedrijven/privé personen?

Dan vang je ook die vliegtuigen ook gelijk af, ben benieuwd of we de komende dagen nog onderscheppingen gaan zien van vliegtuigen in sanctie luchtruim.
Zo makkelijk is dat niet te achterhalen met al die shell-companies die ze overal hebben. Daarnaast zijn er ook gewoon dergelijke vliegtuigen te huren. Zullen genoeg van dergelijke bedrijven zijn die er puur brood in zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:44

Amphiebietje

In de blubber

pjot1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Ja, het leek wel of hij pep op had... B)
High van de cocaïne. Zou ook het gekke gedrag kunnen verklaren (bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Effects)
Acute exposure to cocaine has many effects on humans, including euphoria, increases in heart rate and blood pressure, and increases in cortisol secretion from the adrenal gland.[61] In humans with acute exposure followed by continuous exposure to cocaine at a constant blood concentration, the acute tolerance to the chronotropic cardiac effects of cocaine begins after about 10 minutes, while acute tolerance to the euphoric effects of cocaine begins after about one hour.[62][63][64][65] With excessive or prolonged use, the drug can cause itching, fast heart rate, and paranoid delusions or sensations of insects crawling on the skin.[66] Intranasal cocaine and crack use are both associated with pharmacological violence. Aggressive behavior may be displayed by both addicts and casual users. Cocaine can induce psychosis characterized by paranoia, impaired reality testing, hallucinations, irritability, and physical aggression. Cocaine intoxication can cause hyperawareness, hypervigilance, and psychomotor agitation and delirium. Consumption of large doses of cocaine can cause violent outbursts, especially by those with preexisting psychosis. Crack-related violence is also systemic, relating to disputes between crack dealers and users.[67] Acute exposure may induce cardiac arrhythmias, including atrial fibrillation, supraventricular tachycardia, ventricular tachycardia, and ventricular fibrillation. Acute exposure may also lead to angina, heart attack, and congestive heart failure.[68] Cocaine overdose may cause seizures, abnormally high body temperature and a marked elevation of blood pressure, which can be life-threatening,[66] abnormal heart rhythms,[69] and death.[69] Anxiety, paranoia, and restlessness can also occur, especially during the comedown. With excessive dosage, tremors, convulsions and increased body temperature are observed.[39] Severe cardiac adverse events, particularly sudden cardiac death, become a serious risk at high doses due to cocaine's blocking effect on cardiac sodium channels.[69] Incidental exposure of the eye to sublimated cocaine while smoking crack cocaine can cause serious injury to the cornea and long-term loss of visual acuity.[70]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
MasterMaceMichu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Zo makkelijk is dat niet te achterhalen met al die shell-companies die ze overal hebben. Daarnaast zijn er ook gewoon dergelijke vliegtuigen te huren. Zullen genoeg van dergelijke bedrijven zijn die er puur brood in zien...
Nee klopt, maar ja rentals zijn ook geen eigendom natuurlijk...

Ah joh alles wat het leven van zo'n multimiljardair wat moeilijker maakt is prima toch in dit geval. :+ Daarbij dan slippen er één of twee door najah dat is dan maar zo als de rest maar lekker daar blijft vanwege die sancties.

Aanvulling 18:21 uur:
Nou ja blijkbaar zitten we wel op dat niveau tweet van de euro commissaris van Transport:
EU bans:
- all Russian air carriers
- any Russian registered aircraft
- any non-Russian registered aircraft owned or chartered, or otherwise controlled by a Russian legal or natural person
- flying from, to and over the EU airspace.
- We prohibit the sale, supply, transfer or export of all goods and technology linked to aircraft, helicopters and spacecraft.
- We prohibit the leasing of planes to Russia.
- We prohibit EU companies from insuring Russian planes and related technologies.
- We prohibit the repair and maintenance of any aircraft or aeronautical equipment by EU companies and organisations.
https://twitter.com/AdinaValean

[ Voor 53% gewijzigd door TIGER1125 op 27-02-2022 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het beste advies dat ik je kan geven is dan ook om niet te wachten met alles wat je wilt doen in het leven. Hier komen we zeker uit, maak je geen zorgen. Het zou wel zonde zijn als je deze dromen weer uitstelt wanneer het business as usual is.

Makkelijk praten van een afstand natuurlijk maar als deze situatie ons helpt om te beseffen wat we allemaal wel hebben en dat we daar heel dankbaar voor mogen zijn dan heeft deze klote situatie in elk geval nog 1 lichtpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Ik vind deze vorm van amateurisme zo moeilijk te geloven, hoe kan zo een schip nou zonder brandstof komen te zitten :?
Nou mijn (niet onderbouwde) analyse is dat Putin nu de effecten ziet van wat hij zelf met zijn kliek doet. Alles is grondstof c.q. verdienmodel. Jatten wat er te jatten is en verkopen wat je kunt voor persoonlijk gewin.

Maar deze cultuur is blijkbaar diep gaan zitten en gok dat dit in de keten naar beneden is gegaan. En dat zijn zorgvuldig voorbereidde plan de soep in loopt omdat er onder de hele boel gejat en verkocht is. Dat de voorraden en zaken op papier er gewoon niet zijn, ook al staan ze in zijn boeken. Dat is de enige voorstelling die ik kan maken, want geloof nooit dat het zo slecht voorbereid was als het nu lijkt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:45
Miki schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:43:
[...]
Even over een andere boeg, wat mij vandaag opviel bij de persco van Putin was dat hij niet fris uit zijn ogen leek te keken, alsof er iets mis was met zijn gezichtsvermogen. Iemand dat ook opgevallen?
Heb je daar ook beeld van?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:56:
[...]

High van de cocaïne. Zou ook het gekke gedrag kunnen verklaren (bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Effects)

[...]
Hij is een product van de kgb, dat op zich zou het al kunnen verklaren. Plus hij is niet meer de jongste. Hij zal vast íets hebben, puur op basis van zijn leeftijd. Verdomd weinig 70s die niks hebben. Zal eerder medicatie zijn áls het al iets is.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53

Je weet dat je eigenlijk indirect zegt “de hele wereld mag niks doen en moet toekijken terwijl Putin mag doorgaan met landjepik”.

Niks doen is geen optie, maar iets doen is ook geen optie.. want ja. Kat in nauw doet rare sprongen. Je moet als EU toch duidelijk aangeven waar de grens ligt? Naar mijn idee doen ze het goed

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 27-02-2022 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 16:38

boesOne

meuh

(jarig!)

Je moet echt wel een lijn in het zand trekken van wat acceptabel is en wat niet. Dus de EU doet dit goed. We vinden dit niet acceptabel dus er zijn gevolgen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Welk deel? Dat de EU wapens gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

grote_oever schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Je weet dat je eigenlijk indirect zegt “de hele wereld mag niks doen en moet toekijken terwijl Putin mag doorgaan met landjepik”.

Niks doen is geen optie, maar iets doen is ook geen optie.. want ja. Kat in nauw doet rare sprongen.
Maar zo voelt het toch? Putin gebruikt gewoon dingen die hij wilt, verdraait het als excuus om Oekraine binnen te vallen. Putin dreigt met van alles waaronder de ultieme wapens? Dus, Putin pakt al alles aan om zijn zin te krijgen. Al is het propaganda, hij hoeft alleen maar zijn leger/soldaten te overtuigen. De rest maakt toch niet uit. Dammed if we do, dammed if we don't.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Tja, hij zou Russen kunnen verbieden EU spullen te kopen, maar Ukraine mag krijgen wat ie wilt, zolang er maar geen legers gaan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Luchtalarmen in Kyiv

En in Rusland vliegt de rente omhoog:

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Ja, maar ik lees niks anders de afgelopen dagen.. dus das waarschijnlijk dan niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat bedoel je precies? Je linkt naar een live blog, het is niet duidelijk welke update je bedoelt?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50

Hier is Putin ook voor gewaarschuwd. Doe geen invasie want er volgen sancties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eerste reactie:
This has sadly become so regular it’s not even news anymore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

HugoBoss1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:20:
[...]

UA heeft al jaren AR-15 type (Stoner) wapensystemen.
Zag steeds AK-afgeleiden op beelden en video's, en op deze wiki: Wikipedia: List of equipment of the Ukrainian Ground Forces

Zie ik zo niet haar wapen terug. Kan ook een Airsoft exemplaar zijn hoor, dat ze wat moois geshopt hebben. Bril is ook wel een aanrader overigens.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:24
Voor je mentale gezondheid niet teveel hiermee bezig zijn... Ik probeer hier als een of andere idiote "internetridder" zoveel mogelijk onwaarheden de wereld uithelpen maar moet zeggen... Maandag werd het na Putins speech al duidelijk en woensdag middag (door combinatie alle berichten werd het voor mij duidelijk dat het oorlog zou worden... (had ik ook al iets over gepost toen)
Woensdag van 9-12 dutje gedaan wakker geworden en paar uur live de invasie volgen... donderdag ochtend verder niet kunnen slapen ondanks pogingen... donderdag was zwaar maar berichten van vrijdag stemden mij al positief...
Grappigste is dat er allerlei epische Zelensky memes uitkwamen op o.a. 9gag, die hielpen ook :)

Navo is eensgezind, EU ook, Duitsland is eindelijk eindelijk eindelijk eindelijk wakker geworden
Russisch leger blijkt papieren tijger
Oekraïens leger blijkt ijzeren tijger ben half Pools verder geen banden met Oekraïne maar wel trots op ze...
Als de berichten over de hoeveelheid slagkracht die ze inzetten in Oekraïne en hoe weinig ze ermee halen...
Ben toch wat optimistischer gesteld al met al dan maandag een week geleden...

Kernwapens zijn gevaarlijk, kan vreselijk escaleren Putin weet dat ook. En als er nu al protesten zijn tegen Oekraïne tegen de oorlog wat zal er gebeuren als hij met kernwapens gaat gooien...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Wat bedoel je precies? Je linkt naar een live blog, het is niet duidelijk welke update je bedoelt?
Excuses, ik bedoelde het breaking news over de sancties, maar las daar per abuis meer in.

Let’s move on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Ja, maar ik lees niks anders de afgelopen dagen.. dus das waarschijnlijk dan niet anders.
Denk dat het hier gaat om het feit dat er nu vanuit de EU wapens geleverd gaan worden. De individuele landen in de EU deden dat al, maar nu ook vanuit EU-verband zelf.

Net overigens weer een Spaanse Militaire Airbus geland op Rzessow Airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:56:
[...]

[...]
Filmpje aan mijn vrouw laten zien.. Het accent is weldegelijk Georgisch.. en dat van de overkant is inderdaad Russisch. Dus of het echt is weet ik niet, maar het is wel een Georgier die tegen/met een Rus praat.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 20:25
Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:01:
[...]

De EU / EU landen gaan wapens leveren die Ukraine nodig heeft en zal deze ook financieren. Ukraine kan vanaf nu dus ook aanvalswapens krijgen. Tot nu toe hebben ze alleen lichte wapens ontvangen voor verdediging.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
alexbl69 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Heb je daar ook beeld van?
Zie: https://nos.nl/l/2419111
En dan het filmpje wat erbij hoort.

Het kwam op mij heel raar over tov zijn aankondiging om een vredesmissie te starten. Alsof ie praktisch blind was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:18:
[...]

@RoD?

Waarom valt deze communicatie zomaar op te pikken - waarom niet versleuteld of scramled?
Dit zijn gewoon cijfers die doorgegeven worden, kunnen wij dus niet zoveel mee.

CC @wauskoek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bron
Bloomberg meldt dat verschillende Chinese staatsbanken de financiering van de aankoop van Russische grondstoffen afschalen. Dit uit angst voor westerse sancties na de invasie van Oekraïne, meldt Bloomberg op basis van goed ingevoerde bronnen.
>:) Xi gaat goedkoop wat zaken opkopen de komende maand gok ik zo.

China heeft geen vrienden, alleen belangen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:09:
[...]

Je weet dat het propaganda en subversie is, maar toch plaats je het. Je dekt je lekker even in, maar je kiest er wel voor om het te plaatsen, compleet met prikkel van “kijk toch maar even mensen”.

Nu ja, wie het eerste deel van het topic gevolgd heeft, en de discussie daarbij verwerkt heeft t.a.v. beinvloedingsmechanismen (zie Sapolsky, the power of maybe - de hele cursus staat online) zal het script hier herkennen.

Nu zit je dat door het hele topic te doen. Bij herhaling. Het is niet relevant of je het bewust doet, maar wat je doet is botweg subversief. Het gaat aan trollen voorbij. Het is veel gevaarlijker dan dat.

Dan zal het achteraf wel door moderatie verwijderd worden na rapportage, maar ja, dan is de schade reeds aangericht. Mensen hebben al geklikt. Krijg ze in de pipeline, en de verdere prikkels doen de rest. Het is geen kunst meer, maar toegepaste wetenschap.

Daarom maar even de oefening om de manipulatie op tafel te leggen.

Wat mij betreft mag je je diep gaan schamen. Heel diep.
Gozer niet zo overdrijven. Er is geen reden om op te roepen tot zelf censuur. Er mag best geschetst worden hoe de informatie van Russische zijde wordt gespint. We zijn het vrije westen, weet je nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

steveman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:03:
[...]

Zag steeds AK-afgeleiden op beelden en video's, en op deze wiki: Wikipedia: List of equipment of the Ukrainian Ground Forces

Zie ik zo niet haar wapen terug. Kan ook een Airsoft exemplaar zijn hoor, dat ze wat moois geshopt hebben. Bril is ook wel een aanrader overigens.
Zie ook deze video (deze is zowieso mooi om te zien!):
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877 > 'People have swapped their pens and keyboards for guns'

Wikipedia: WAC-47 – Wikipedia (deze staat ook bij jou link hoor ;))

En mijn bron was in eerste instantie een vriend op Steam; een Ukraïnse militair ;)

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22-09 23:00
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:54:
EN hier begint het al jongens: Komt wel van RT af maar het is niet propoganda meer eeen uitspraak van Lukashenko:

Belarusian President Alexander Lukashenko has warned the West against imposing tough sanctions on Moscow, saying that such measures could push Russia into a “third world war.”

“Now there is a lot of talk against the banking sector. Gas, oil, SWIFT. It's worse than war. This is pushing Russia into a third world war,” Lukashenko said on Sunday, as quoted by local media. He added that a nuclear conflict could be the final outcome.
Toch knap, gisteren interesseerde al die sancties ze zogenaamd geen drol en zouden ze zeer ineffectief zijn.
Hmm hmm, vandaag toch maar een andere insteek dus aangezien de eerste niet echt leek te werken, zal ze ondertussen ook tegen beginnen te vallen hoe effectief hun propaganda en dreigementen nog zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 27-02-2022 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

factor15 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:04:
[...]

De EU / EU landen gaan wapens leveren die Ukraine nodig heeft en zal deze ook financieren. Ukraine kan vanaf nu dus ook aanvalswapens krijgen. Tot nu toe hebben ze alleen lichte wapens ontvangen voor verdediging.
Bedankt, dan las ik het toch goed.. maar twijfelde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:30:
Het Nederlandse luchtruim is per direct (16:00) gesloten voor Russische vliegtuigen ipv van vannacht 12:00.
Het zou ook weinig zinvol zijn om het Nederlandse luchtruim open te laten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSmgyWUGIsReUAU4Fnaqau00Mbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IWqTL01ECCF9pOG41hD4Df0k.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:07:
[...]

[Afbeelding]
Nu val je in herhaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19
Zal Putin de onderhandelingen ingaan met de dreiging van kernwapens? Is het realistisch dat hij dreigt met 'geef mij X deel van Oekraine' anders blaas ik 'x' op, nu hij aan de verliezende hand is? Een soort van omgekeerde Hiroshima , zullen we maar zeggen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Limbeckx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:05:
[...]

Gozer niet zo overdrijven. Er is geen reden om op te roepen tot zelf censuur. Er mag best geschetst worden hoe de informatie van Russische zijde wordt gespint. We zijn het vrije westen, weet je nog?
Tolerantie Paradox. Reëel concept en mechanisme bij weerstand tegen menticide. Ik zal er niet nog eens op ingaan, dan komen de 1-2-tjes weer van “oh help wat een lang bericht”, maar wie wil kan deel een van het topic doornemen.

De correlatie met vrijheid is juist die van bescherming daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wie merkt hetzelfde... ik krijg al foutmeldingen op RT.ru urls. RT.com werkt nog wel. Implementeren van EU-blokkade reeds in gang gezet?
The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Het wordt zo wel lastiger om het lokale RU-narrative te volgen.

[ Voor 12% gewijzigd door MeteoVir op 27-02-2022 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:08:
Zal Putin de onderhandelingen ingaan met de dreiging van kernwapens? Is het realistisch dat hij dreigt met 'geef mij X deel van Oekraine' anders blaas ik 'x' op, nu hij aan de verliezende hand is? Een soort van omgekeerde Hiroshima , zullen we maar zeggen?
Het is überhaupt eerst de vraag of er reële focus op onderhandeling is. Tot nu toe is dat consistent afgewezen geworden aan tafel. Elke handeling binnen IB/Diplomatie was voor PR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat ging toch over Zwitserland? En anders had ik het blijkbaar gemist :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:04:
[...]

>:) Xi gaat goedkoop wat zaken opkopen de komende maand gok ik zo.

China heeft geen vrienden, alleen belangen. :o
De pagina die u heeft opgevraagd, bestaat niet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://visie.eo.nl/artik...kt-derde-wereldoorlog-uit

Gisteren liep ik toevallig tegen het werk van Ingo Piepers aan. In 2006 is hij gepromoveerd en heeft hij "voorspeld" dat rond 2020 plus of min twee jaar de WW3 uitbreekt. In het licht van de huidige gebeurtenissen een onheilspellend idee en ergens ook niet ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 19:32
Voor Poeting is het toch een kwestie van tijd dat hij verloren heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Cobb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:08:
dreigen met kernwapens, echt surrealistisch. Ik had laatst gelezen dat er maar 100 kernbommen nodig zijn om de beschaving om zeep te helpen en er zijn misschien wel tienduizenden kernwapens op aarde.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:10:
Het is überhaupt eerst de vraag of er reële focus op onderhandeling is. Tot nu toe is dat consistent afgewezen geworden aan tafel. Elke handeling binnen IB/Diplomatie was voor PR.
Toch vraag ik me af wat hun 'plan B' is. Zelfs als ze uiteindelijk Charkiv, Kiyv en andere steden weten te veroveren zal het pacificeren ervan onmogelijk zijn.

Het meest 'gunstige' scenario vanuit Russisch perspectief is Afghanistan 1979...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 22-09 20:32
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:07:
[...]

[Afbeelding]
Ergens klopt je plaatje niet want ik zie nog steeds vliegtuigen van Moskou naar Kaliningrad vliegen op flight radar 24. Ze maken wel een omweg, maar vliegen door rood gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Toch teveel info in Rusland terechtgekomen dus, kan niet anders dan dat er teveel “vragen” worden gesteld dat ze nu gaan toegeven aan, natuurlijk substantieel minder, aantal slachtoffers.
Rusland bevestigt militaire slachtoffers
Rusland heeft voor het eerst erkend dat er militairen van het Russische leger zijn omgekomen bij de oorlog in Oekraïne. Het Russische persbureau Interfax citeert een woordvoerder van het ministerie van Defensie, die de slachtoffers bevestigt.

Er worden geen aantallen genoemd, maar het aantal Russische doden is volgens de woordvoerder "vele malen kleiner" dan het aantal slachtoffers aan Oekraïense zijde. Oekraïne zei de afgelopen dagen vele honderden Russische militairen te hebben gedood, maar op die claims kwam geen reactie vanuit Russische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Tolerantie Paradox. Reëel concept en mechanisme bij weerstand tegen menticide. Ik zal er niet nog eens op ingaan, dan komen de 1-2-tjes weer van “oh help wat een lang bericht”, maar wie wil kan deel een van het topic doornemen.

Dat is wel ingewikkeld immers nu wordt het: ik heb wel gelijk want veel woorden maar nu geen tijd voor.

Het klinkt vooral als een havikachtige en geopolitieke manier naar de mensenheid kijken. Ik ben meer van het romantische (romantisch betekend niet per definitie minder realistisch) kijk. Wij zijn vrij en daarom beter. Ik kan er wel op in gaan maar veel woorden enzo, nu niet. :+

En ja dat betekend dat er mensen zoals Baudet in onze gelederen zitten en daar kunnen wij op langere termijn prima zelfreinigend mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Unicron schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Ergens klopt je plaatje niet want ik zie nog steeds vliegtuigen van Moskou naar Kaliningrad vliegen op flight radar 24. Ze maken wel een omweg, maar vliegen door rood gebied
Allemaal terug naar eigen land en daarna klaar... en/of onder begeleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Jammer dat de echtheid niet te controleren is, maar dit ziet er best stoer uit :7

[Twitter]

En drones in actie:

[Twitter]
*knip* offtopic, nep zoals je aangeeft maar vooral ook: al gepost

[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 27-02-2022 18:50 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:21
factor15 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:04:
[...]

En de EU gaat Russia Today en Sputnik weren in de EU zie https://www.ad.nl/buitenl...ht-voor-rusland~a28299e0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:56
[...]

En ook al vliegen ze er doorheen. Ze zullen ze toch niet uit de lucht schieten lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
gekkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:06:
[...]

Toch knap, gisteren interesseerde al die sancties ze zogenaamd geen drol en zouden ze zeer ineffectief zijn.
Hmm hmm, vandaag toch maar een andere insteek dus aangezien de eerste niet echt leek te werken, zal ze ondertussen ook tegen beginnen te vallen hoe effectief hun propaganda en dreigementen nog zijn.
Ah, maar het zou een kleine en snelle invasie zijn zonder grote consequenties.
In de toekomst wat gunsten als tegenprestatie voor de genomen moeite.

Nu komt hij erachter dat qua sancties hij in dezelfde boot als Rusland zit en er voor zijn support eigenlijk geen politieke winst is. Behalve wat extra Russische troepen op zijn grondgebied als bescherming zogezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:10:
Wie merkt hetzelfde... ik krijg al foutmeldingen op RT.ru urls. RT.com werkt nog wel. Implementeren van EU-blokkade reeds in gang gezet?

[...]

Het wordt zo wel lastiger om het lokale RU-narrative te volgen.
Het is iets om pur sang heel voorzichtig mee te zijn. Niet enkel vanwege de vele prikkels bij consumptie van informatie en de drempels tot engageren in analyse, zoals @Jerie eerder aanstipte met de reminder van Vicarious Trauma: https://osintcurio.us/202...-osint-a-practical-guide/

Maar ook meer basaal omdat er niet “een narratief” is, het is een machine ontworpen voor netwerkfenomenen. Dat voegt bijzondere condities toe bij het betreden van de pipeline. Eenmaal er in, het gaat fout.

Rule of thumb: niet alleen doen. En eigenlijk gewoon niet doen. Ik kan de reflex prima begrijpen, maar de menselijke geest is tegenwoordig ook gewoon slagveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:50:
Dit heb ik helemaal gemist maar Wit-Rusland gaat blijkbaar komaf maken met zijn niet-nucleaire status:

[...]
"De Wit-Russische president Loekasjenko maakt geen geheim van zijn steun aan Poetin."

Mag ik dan zeggen dat het Belgenblad de situatie van Loekasjenko niet helemaal door heeft? Alsof hij keus heeft. Sjongejonge zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ze vliegen over de blauwe lijn.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Miki schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Zie: https://nos.nl/l/2419111
En dan het filmpje wat erbij hoort.

Het kwam op mij heel raar over tov zijn aankondiging om een vredesmissie te starten. Alsof ie praktisch blind was.
Misschien is hij gewoon een beetje moe? Slaapgebrek, red bull enz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22-09 23:00
D-dark schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:15:
[...]
Ah, maar het zou een kleine en snelle invasie zijn zonder grote consequenties.
In de toekomst wat gunsten als tegenprestatie voor de genomen moeite.

Nu komt hij erachter dat qua sancties hij in dezelfde boot als Rusland zit en er voor zijn support eigenlijk geen politieke winst is. Behalve wat extra Russische troepen op zijn grondgebied als bescherming zogezegd.
Ik verwacht dat hij nog steeds een buikspreekpop is, en derhalve dat dit niet op eigen initiatief en in eigen woorden is. Maar goed het andere alternatief zou inderdaad kunnen zijn dat hij zich eindelijk is gaan realiseren dat hij ook maar gebruikt wordt en geheel vervangbaar is voor welk doel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
chimera2 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:15:
[...]

En ook al vliegen ze er doorheen. Ze zullen ze toch niet uit de lucht schieten lijkt mij
Ik zou nergens op vertrouwen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

Ben ik als een van de weinigen geen doemdenker? Ik verwacht eerder een Russische lente dan WO3.

Mocht het toch op WO3 uitdraaien dan heeft de mensheid het er, in al haar kortzichtigheid, zelf naar gemaakt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Het is iets om pur sang heel voorzichtig mee te zijn. Niet enkel vanwege de vele prikkels bij consumptie van informatie en de drempels tot engageren in analyse, zoals @Jerie eerder aanstipte met de reminder van Vicarious Trauma: https://osintcurio.us/202...-osint-a-practical-guide/

Maar ook meer basaal omdat er niet “een narratief” is, het is een machine ontworpen voor netwerkfenomenen. Dat voegt bijzondere condities toe bij het betreden van de pipeline. Eenmaal er in, het gaat fout.

Rule of thumb: niet alleen doen. En eigenlijk gewoon niet doen. Ik kan de reflex prima begrijpen, maar de menselijke geest is tegenwoordig ook gewoon slagveld.
Hey @Virtuozzo zijn Nederlandse burgers te dom om de Russische subversie tot zich te nemen en niet gelijk Putin adepten te worden? Is onze media niet in staat om op de juiste manier dit te zuiveren?

Als het antwoord is: dat zijn ze wel; wat is dan het probleem.

Als het antwoord is, dat zijn ze niet; waar moeten we dan aan werken? Het weren van de info of aan onszelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:18:
Ben ik als een van de weinigen geen doemdenker? Ik verwacht eerder een Russische lente dan WO3.

Mocht het toch op WO3 uitdraaien dan heeft de mensheid het er, in al haar kortzichtigheid, zelf naar gemaakt.
Ik verwacht ook eerder dat eerste.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 12:38
NaN schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:17:
Ben ik de enige die bij deze beelden aan Der Untergang moet denken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Het zit de laatste tijd ook een beetje tegen op z'n werk. Gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:19:
[...]

Dat is een film, hé...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Laten we het houden op academische interesse, maar de waarschuwingen zijn zeker terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

Dat zou goed kunnen zijn, ik zoek er verder geen complotten achter. Maar het viel me op, met name zijn linkeroog wat voor de kijkers rechts is.

Ik denk dat hij ook enigszins zelf verbaasd is dat zijn “oppermachtig” leger moeizaam progressie boekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Spotmatic schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:18:

Inderdaad. En wie bang is voor kernwapens: tussen Poetin en degene die de uiteindelijke knop indrukt zit waarschijnlijk een hele heten van mensen. Grote, hele grote kans dat er minimaal één tussen zet die njet zegt. Dat is in het verleden ook gebleken.

Lanceren van een kernwapen is het einde van de wereld inluiden en zelfs ‘order=order’ blijkt dan wel toch een brug te ver :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:12:
https://visie.eo.nl/artik...kt-derde-wereldoorlog-uit

Gisteren liep ik toevallig tegen het werk van Ingo Piepers aan. In 2006 is hij gepromoveerd en heeft hij "voorspeld" dat rond 2020 plus of min twee jaar de WW3 uitbreekt. In het licht van de huidige gebeurtenissen een onheilspellend idee en ergens ook niet ver weg.
Ach, binnen confessionele stromingen zit er altijd iets van prikkel van apocalyptisch denken. En dan komt er weer een volgende datum.

Om eerlijk te zijn, dat is de afgelopen jaren ook een vector van beïnvloeding geweest. Denk aan de Nashville verklaring, de organisaties daarbij, de conferentie in Rome, net als extreem-rechts is het in hoge mate herleidbaar tot Kremlin instrumentatie. Er ligt wat dit aangaat voor onze confessionele organisaties best een gevoelig stuk zelfonderzoek op tafel. Heel gevoelig juist omdat er in die vectoren misbruik gemaakt is van gedachtegoed en overtuigingen, wat de drempel tot zelfreflectie juist verhoogt.

Het gaat wat ver voor dit topic, maar in de VS topics zijn de verkenningen naar accelerationisme in confessionele stromen een aanrader. Helaas zit men in het Nederlandse best diep in netwerken waar besmetting vrij goed meetbaar is.

Dat er risico tot conflagratie is, ja, dat is zuur. Maar dat weten eigenlijk al heel lang. Het was veel meer een kwestie van niet echt willen weten. Toch zijn dergelijke scenario’s binnen context hier niet van echt hoge waarschijnlijkheid. Vooralsnog is alle messaging focus van Kremlin ondergeschikt aan doelstellingen van regionale militaire escalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Emryte schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:29:
[Twitter]

Russische schepen ook zonder brandstof blijkbaar volgens dit Georgiës schip
Als je goed luistert zegt hij "Russian crewmember". Een Rus aan boord hoeft nog niet te betekenen dat het ook om een Russisch schip gaat, al is de kans daarop voor een schip in de Zwarte Zee natuurlijk wel groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk wel correct, je ziet ook al in dit topic dat de staatspropaganda toch de papegaaien trekt.

Wel jammer dat het moet.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 18:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

[...]

Die vibes kreeg ik ook. "Steiner zal met zijn leger aansluiten en terug slaan!"

Ik wil godverdomme BOWLEN! ;)

Maar goed, het is bij Putin altijd de vraag tegen wie hij spreekt. Ook al adresseert hij de wereld, meestal spreekt hij eigenlijk tegen zijn volk en is het dus pure propaganda.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:43

marapuru

db.

[...]

Toevallig eergisteren gekeken. Ik kan me de gelijkenissen ook wel indenken.

Overigens ook stuitend en beangstigend hoe in die film een aantal generaals, maar zeker ook soldaten door blijven gaan terwijl hun 'rijk' al lang verloren is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Ergens in het over en weer ben ik afgehaakt, maar je impliceerde op een bepaald punt dat hij expres zand in de raderen van de ratio te flikkeren in dit draadje.

Het probleem is veel simpeler, hij wordt door de propaganda ingezet op juist die manier die ze hopen te bereiken. En het werkt, fucking verrassend. Jouw opstelling leidt er niet toe dat hij nu opeens denkt 'goh, sympatieke kerel, bedankt dat je me er voor behoedt'.

Wellicht zou je daar rekening mee kunnen houden in je argumentaties, je mag gelijk hebben, maar zo krijg je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 20-09 21:32
dr.lowtune schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Er worden onschuldigen gedood omdat een seniele oude gek daar het bevel toe geeft en dat moet onbestraft blijven?
Ja, soms wel. Je moet ook in staat zijn te kijken naar het groter belang. En nee, dat is niet eerlijk, maar dat is de wereld nooit geweest.
Pagina: 1 ... 30 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid