De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.526 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:20
Ik vind het wel slim van Rusland om de laatste 20 jaar Duitsland afhankelijk te maken van Rusland.
Staan heel wat Duitse fabrieken in Rusland.
Duitsland handelt enorm veel.

Duits energiebeleid was ook volledig gericht op een stabiele Rusland, en afhankelijkheid van Russisch gas. Ook dat hele onwetenschappelijke gebeuren omtrent dat Gas groen is. Absurd! Groen druk je uit in harde getallen, niet emoties. Dus hoeveel CO2, hoeveel NOx en andere stoffen komen er vrij per kWh. En niet dat emotionele gebeuren en beweren dat Gas groen is. En dat niet alleen, dan nog zeggen dat Nucleare energie niet groen is. Dus letterlijk 2x onwetenschappelijke dingen roepen.

North Stream 2, wat erop gericht was om Duitsland niet te pakken om zo de kraan via Oekraïne te sluiten was natuurlijk ook al een plan van Putin. De Amerikanen hadden dit allang door. Ik denk dat de Amerikanen veel meer weten dan dat ze de wereld in brengen.

De Duitsers zijn de meest naïeve land in de EU de afgelopen 20 jaar. Dat kan je nu duidelijk merken, Duitsland is het meest terughoudend in alles naar Rusland toe. Dat heeft Putin zeer goed klaargespeeld.

Duitsland staat hier het zwakst nu in. Duitsland is op dit moment het land wat de EU zeer tegenhoudt en een zwak schakel begint te worden. Het is nu aan Duitsland om zich te bewijzen zich achter de EU te scharen en geen slappe houding te geven tegen Rusland.

Het is simpel we moeten 100% van Russisch gas af. Dus die hele nieuwe north stream 2 moet voor altijd dicht blijven. En we moeten per direct zo snel mogelijk van het gas af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Amphiebietje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Het lijkt er toch wel sterk op dat maar een van deze twee opties waar kan zijn:
- Putin heeft zich heel erg verkeken op de staat van het Russische leger.
- Dit is taktiek en enkel die units die gemist kunnen worden, worden ingezet.

Indien het laatste, dan komt de vraag "Wat is het doel?" naar boven. Afleiding van iets anders lijkt dan voor de hand te liggen, maar wat?
Er zijn meer opties. Als je niet weet wat je vijand doet dan heb je op een grondgebied zo groot als Oekraïne een énorm leger nodig om dat effectief op goed geluk te verdedigen. Mijn intuïtie zegt dat UA wel érg effectief is momenteel en dat dit eigenlijk alleen verklaard kan worden door superieure inlichtingen. Als je weet waar je moet zijn kun je in principe met 1 soldaat 1 tank opblazen in combinatie met zo'n javalin. Met een hand vol soldaten blaas je een hele incursie op, mits je op de juiste tijd op de juiste plek bent. Als tegelijk Rusland problemen heeft met waarneming dan sta je 2-0 voor.

Verder lijkt het er daarnaast op dat dit een zeer beperkte inzit is. Putin kan nu aangeven dat dit 3% was van de troepen die klaar staan en dat tot heden het doel nu geen totale vernietiging was maar de huidige incursie een gerichte aanval op het leger betreft. Daarmee heeft hij een behoorlijk sterke onderhandelingspositie. In principe kan hij nu nog alle kanten op. Hij kan alles naar voren sturen, of stoppen met de aanvoer in ruil voor X,Y,Z.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tens schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:58:
[...]

kweet niet of de Russen al hypersonische wapens operationeel heeft, daar heeft geen enkel schild vat op.
Die zijn tijdens Zapad voor het eerst op schaal ingezet geworden, met hoge effectiviteit. Voorafgaand aan de huidige escalatie heeft het Kremlin er nog een aantal keer “voorbeelden” van gegeven bij oefeningen.

Lang verhaal kort: de technologie is niet perfect, maar inzetbaar, en actief.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:35
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:54:
EN hier begint het al jongens: Komt wel van RT af maar het is niet propoganda meer eeen uitspraak van Lukashenko:

Belarusian President Alexander Lukashenko has warned the West against imposing tough sanctions on Moscow, saying that such measures could push Russia into a “third world war.”

“Now there is a lot of talk against the banking sector. Gas, oil, SWIFT. It's worse than war. This is pushing Russia into a third world war,” Lukashenko said on Sunday, as quoted by local media. He added that a nuclear conflict could be the final outcome.

Die doet dat toch echt niet zomaarm zo een uitspraak?

En hier was ik bang voor..Kleine landjes konden ons nooit wat doen als we sancties eenzijdig oplegde. Recht van de sterkste. Maar wat als je een ander wil geen grootmacht zeggen maar een ander Nucliare-macht op die manier aanpakt? Dat hebben we niet eerder meegemaakt op deze schaal of wel?

Uiteindelijk ook niet meer dan logisch als je het vanuit Putin zijn perspectief bekijkt. Zal wel denken dan stikken we allemaarl maar, ammehoela dat ik dit liggend accepteer.

Denken jullie dat als er een agreement komt tussen Putin en Zelensky en Rusland zich terug trekt dat bepaalde sancties agezwakt gaan worden? Soort win/win situatie..of niet echt win maar iedereen het minste verliest? Om erger te voorkomen?
Als je naar het verleden kijkt, zie je toch vaak dat de agressor de kosten voor herstel op zijn bordje krijgt.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

sdk1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Er zijn meer opties. Als je niet weet wat je vijand doet dan heb je op een grondgebied zo groot als Oekraïne een énorm leger nodig om dat effectief op goed geluk te verdedigen. Mijn intuïtie zegt dat UA wel érg effectief is momenteel en dat dit eigenlijk alleen verklaard kan worden door superieure inlichtingen. Als je weet waar je moet zijn kun je in principe met 1 soldaat 1 tank opblazen in combinatie met zo'n javalin. Met een hand vol soldaten blaas je een hele incursie op, mits je op de juiste tijd op de juiste plek bent. Als tegelijk Rusland problemen heeft met waarneming dan sta je 2-0 voor.

Verder lijkt het er daarnaast op dat dit een zeer beperkte inzit is. Putin kan nu aangeven dat dit 3% was van de troepen die klaar staan en dat tot heden het doel nu geen totale vernietiging was maar de huidige incursie een gerichte aanval op het leger betreft. Daarmee heeft hij een behoorlijk sterke onderhandelingspositie. In principe kan hij nu nog alle kanten op. Hij kan alles naar voren sturen, of stoppen met de aanvoer.
Tuurlijk… daarom ga je dreigen met atoombommen :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Inderdaad. En de eisen van Rusland zijn vast ook onvoorwaardelijk, dus hoezo onderhandelingen?
PR.

Maar zolang er potentieel is om gebruik te maken voor ruimte / tijd, prima. Combat diplomacy.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 19-09 18:13
JB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Tuurlijk… daarom ga je dreigen met atoombommen :z
Die zie ik in de context van bescherming van het zwaardere materieel dat nu naar binnen wordt gereden; sdk1985 in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

edit: verkeerde link

[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 27-02-2022 16:07 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik zeg niet dat we niks doen. MAar gezien de harde taal die we hadden geuitt voor de aanval dat we dan een aantal dagen nodig hebben om op "stoom" te komen zegt toch genoeg? Hoeveel mensen levens had dat kunnen schelen.

Ik bedoel, we hebben ze niet eens gelijk van Swift afgehaald en zelfs nu niet compleet. Oekraine ziet dat toch ook gewoon. Die denkt dan toch ook, er komt niemand ons redden? Dus wellicht dat zij ook ruimte zien om te onderhandelen.

Vanuit ons perspectief doen we wat we kunnen binnen de "grenzen" zodat we straks geen WW3 hebben. In iedergeval gaan we vanuit..zoals ik eerder heb gezegd voor hetzelfde geld verklaart Putin straks Economische sancties als een Aanval op zijn land en gaat op die manier dreigen.
Zelensky zet 'ons' onder druk om te helpen. Niet alle vragen zijn realistisch. Hij bedankt 'ons' ook. Liefdevol, intelligent mens. Maar hij weet ook dat bijvoorbeeld zijn vraag om nu NAVO of EU te joinen onrealistisch is.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:45

Coldcat

HODL

bie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:57:
[...]

en hoe is het met Poetin?
Daar is voldoende geld. Rusland gaat richting China voor ontwikkeling.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:54:

Denken jullie dat als er een agreement komt tussen Putin en Zelensky en Rusland zich terug trekt dat bepaalde sancties agezwakt gaan worden? Soort win/win situatie..of niet echt win maar iedereen het minste verliest? Om erger te voorkomen?
Dat gaat denk ik nooit gebeuren want dan verliest Putin aanzien en zijn er nog steeds sancties.

Ik denk dat Putin wil aansturen op: wij houden de Donetsk en Loehansk regio's en trekken verder onze troepen terug. Op die manier kan Putin nog steeds overwinning claimen.

Alleen zal Oekraïne dat denk ik niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:00:
Lang verhaal kort: de technologie is niet perfect, maar inzetbaar, en actief.
Maar waarschijnlijk net als de T-14 Armata in heel beperkte aantallen, (nog) niet van doorslaggevende invloed.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/spannin...ls-ultiem-dreigement.html

Dus we gaan er allemaal aan de komende 24 uur?
Of hebben genoeg om ons op enige manier te beschermen tegen die wapens?

Die zogenaamde experts kunnen veel zeggen, ik vertrouw die Poetin voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Inderdaad. En de eisen van Rusland zijn vast ook onvoorwaardelijk, dus hoezo onderhandelingen?
Rusland heeft adempauze nodig blijkbaar, en Oekraïne krijgt elke dag meer nieuwe wapens. dus beide hebben belang bij tijdrekken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
Jerie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Zelensky zet 'ons' onder druk om te helpen. Niet alle vragen zijn realistisch. Hij bedankt 'ons' ook. Liefdevol, intelligent mens. Maar hij weet ook dat bijvoorbeeld zijn vraag om nu NAVO of EU te joinen onrealistisch is.
Voor een acteur/komiek doet hij het erg goed... Hij speelt het goed maar neemt ook juiste beslissingen/luistert naar de juiste adviseurs...

[ Voor 10% gewijzigd door klaw op 27-02-2022 16:04 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Wat Putin zegt en wat ie uiteindelijk wilt hoeft niet op mekaar aan te sluiten. Die taktiek hanteren wij hier toch. Zeg als Overheid dat X de nieuwe restricties worden...Uiteindelijk is het een afgezwakte X maar nog steeds restricties en toch zijn we blij. Zelfde taktiek maybe? "Ik wil Oekraine niet, Donbas etc wordt sovereign en garanties dat je geen Eu/Nato ambities meer gaat hebben of wapens plaatst. In ruil krijg je van ons ook bescherming?

Reken maar dat Oekraine gewoon Oekraine wilt blijven...en gezien hoe de EU hun compleet heeft laten vallen (begrijpelijk of niet..kans op WW3 als we wel wat hebben gedaan maar dat zal Oekraine atm een worst wezen) er misschien ruimte is om te onderhandelen over een Neutraal status en dan is het "win/win" Zelensky die zegt dat ze keihard hebben gevochten en het land hebben behouden. Putin die zegt dat de gestelde doelen zijn behaald (doelen die niemand kent...) en dat ze hebben laten zien niet bang te zijn om tegen de eu/nato in te gaan.
Anchoring. Zou kunnen. Maar ik heb zo’n gevoel dat momenteel bij Putin de emotie mogelijk wat meer de overhand heeft op de ratio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
talkatoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:03:
Ik denk dat Putin wil aansturen op: wij houden de Donetsk en Loehansk regio's en trekken verder onze troepen terug. Op die manier kan Putin nog steeds overwinning claimen.

De Krim en die twee dwergstaatjes ruilen tegen NAVO en EU-lidmaatschap lijkt me voor Oekraïne geen slechte deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Daarom schrijfen het Kremlin en de oligarchen ook steeds meer over aan China 😎 Van grondstoffenrechten tot ondernemingen tot economische reservoirs en zelfs commando & controle bij Zapad en zo meer.

Het is uitverkoop, de tweede golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Dat gaat denk ik nooit gebeuren want dan verliest Putin aanzien en zijn er nog steeds sancties.
Sancties komen te paard en gaan te voet. ;)

Niet verwachten dat het komende dagen alweer business as usual gaat worden. Ook niet als Rusland zich terugtrekt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:28
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Voor een acteur/komiek doet hij het erg goed...
Er is een positieve correlatie tussen humor en intelligentie volgens mij. Verder vind ik het allemaal erg beangstigend.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Maar waarschijnlijk net als de T-14 Armata in heel beperkte aantallen, (nog) niet van doorslaggevende invloed.
Inderdaad, vraag is echter in hoeverre dat relevant is. Hypersonische wapens zijn geen deterrent, het zijn decapitatie wapens. Het is een enorme verstoring, zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ik denk dat Putin wil aansturen op: wij houden de Donetsk en Loehansk en trekken verder onze troepen terug. Op die manier kan Putin nog steeds overwinning claimen.

Maar Donetsk en Loehansk zijn al lang in handen van pro-Russisch verzet. Waren deze gebieden al niet opgegeven?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik kan me voorstellen dat de Chinese president ook wel wat woorden van terughoudendheid heeft voor Poetin. China wil ook niet dat hun new silk road in gevaar wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Dit is wel heel erg “but her emails!”.
Die begrijp ik niet. Ik gebruik het niet als argument voor het Russische besluit. Het is dat de Amerikanen van alle landen de MAD-doctrine in acht neemt.
Misschien de actualiteit gemist van afgelopen jaren inzake Amerikaans nucleair arsenaal wat in hoge mate niet actief of zelfs in reserve gehouden bleek te kunnen worden omdat men te lang geen onderhoud en vervanging gedaan had. Flink politiek debat geweest ook, de kosten van het opnieuw werkzaam krijgen van nuclear deterrent.
Ze hebben minder aandacht aan hun nucleair arsenaal besteed omdat ze dat zich konden permitteren gezien de omvang en wereldwijde verspreiding daarvan. Ze ontwikkelen echter nog steeds nieuwe kernwapens, testen nieuwe raketten. Het Pentagon heeft in 2020 aangegeven bijna 100 miljard dollar te gaan besteden aan nieuwe kernwapens. In totaal wordt er meer dan een biljoen besteed in de komende decennia om bestaande kernwapens te vervangen.
WASHINGTON (AP) — The Pentagon has raised to $95.8 billion the estimated cost of fielding a new fleet of land-based nuclear missiles to replace the Minuteman 3 arsenal that has operated continuously for 50 years, officials said Monday.

The estimate is up about $10 billion from four years ago.

The weapons, known as intercontinental ballistic missiles, or ICBMs, are intended as part of a near-total replacement of the American nuclear force over the next few decades at a total cost of more than $1.2 trillion.

https://apnews.com/articl...1be5dba5c5f5a162e55ac0d94

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Voor een acteur/komiek doet hij het erg goed... Hij speelt het goed maar neemt ook juiste beslissingen/luistert naar de juiste adviseurs...
Hij kan ook behoorlijk goed dansen. Stukje flexibiliteit 8)

Hoe dan ook, hij luistert ja, maar soms ook niet. Zie die discussie van Kyiv / symbool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Basekid schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:06:
Ik kan me voorstellen dat de Chinese president ook wel wat woorden van terughoudendheid heeft voor Poetin. China wil ook niet dat hun new silk road in gevaar wordt gebracht.
tuurlijk Xi Jinping is niet zo achterlijk die wil overal een hapje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Zijn er echt mensen die denken dat Putin ons gaat bombarderen met een atoombom / nucleaire wapens?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:57
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:04:
[...]

De Krim en die twee dwergstaatjes ruilen tegen NAVO en EU-lidmaatschap lijkt me voor Oekraïne geen slechte deal.
Maar dat is toch het hele punt van deze invasie?NAVO en EU-lidmaatschap tegenhouden. Putin leek niet veel zin te hebben in NAVO (ofwel Amerika) als overbuurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Hij kan ook behoorlijk goed dansen. Stukje flexibiliteit 8)

Hoe dan ook, hij luistert ja, maar soms ook niet. Zie die discussie van Kyiv / symbool.
Maar blijkt dat hij gelijk heeft tot nu toe om dat te doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:40
Agent47 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:10:
Zijn er echt mensen die denken dat Putin ons gaat bombarderen met een atoombom / nucleaire wapens?
Zolang het bij dreigen blijft ben ik nog nergens bang voor. Daarnaast zijn er heel wat interessantere plaatsen voor Poetin om te bombarderen dan Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:35
Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Maar dat is ook niet 123 zo gedaan. De munt van China staat gekoppeld aan de dollar en euro. De roebel is straks geen drol meer waard. Ook zijn veel rekeningen en vermogens bevroren in het buitenland en heb je nog eens veel internationale techbedrijven in China die ook niet zomaar tech gaat weggeven. Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Chinezen kijken uiteindelijk heel nauw naar het grote geld. Die doen niks gratis. Het word een hele grote opgave voor Rusland om daar uit te komen

[ Voor 5% gewijzigd door Monkeydancer op 27-02-2022 16:11 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
bie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:08:
[...]

tuurlijk Xi Jinping is niet zo achterlijk die wil overal een hapje van
Andere route, Caucasus / Turkije. Van de escalatie in Oekraïne heeft Xi weinig last van. Niet in economische zin. Integendeel zelfs, hij krijgt steeds meer en steeds goedkoper stukken Rusland en Russische grondstoffeneconomie.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 27-02-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:08:
Voorlopig pakt die gok heel goed uit, de voormalig acteur speelt de rol van z'n leven.

Neem aan dat z'n gezin allang ergens veilig in het westen zit, hij heeft zelf aangegeven dat die nummer twee op de hitlist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Ben je nu aan het trollen? Arm Kremlin, het moet zich onafhankelijk maken van het Westen …
Waar heb je het over? Waar noem ik het Kremlin armzalig? Ik geef hier aan wat Poetin van plan is. Als je daar moeite mee hebt graag een ander ermee lastig te vallen in plaats van mij hier te beschuldigen van trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Alleen jammer dat Rusland geen EU- en NAVO-lidmaatschap weg kan geven. Ik ben bang dat de gesprekken op niets uit gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Herax10NL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Zolang het bij dreigen blijft ben ik nog nergens bang voor. Daarnaast zijn er heel wat interessantere plaatsen voor Poetin om te bombarderen dan Nederland.
1 van de interessantste is alsnog niet heel fijn voor Nederland (Brussel).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 15:07

codex

Geen OpenAI agent :)

Hij begint gedrag van een waanzinnige te vertonen, ik vind dit wel angstaanjagend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

London schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Lijkt me niet een 1e target. Man wat gaat Rusland af… al die beelden. Ook al is het een (informatie)oorlog. Drama met hun oud ijzer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Voorlopig pakt die gok heel goed uit, de voormalig acteur speelt de rol van z'n leven.

Neem aan dat z'n gezin allang ergens veilig in het westen zit, hij heeft zelf aangegeven dat die nummer twee op de hitlist zijn.
Zijn hele kring staat op dergelijke lijst. Ieders familie staat erbij. Dit zijn zaken die wij hier niet meer kennen, die we vaak juist in bias van ons afduwen. Maar goed, voor het Kremlin is dit standaard. Daughter Deals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En wat als ik nu zeg dat ik niet helemaal rustig op mijn stoel zit, ga jij mij nu dan ook beargumenteren waarom jij dat wel bent? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41

Winkiller

De Mopperpot

NAVO-secretaris-generaal Stoltenberg heeft op het besluit gereageerd van president Poetin om de Russische eenheden die over kernwapens beschikken in verhoogde staat van paraatheid te brengen. "Dit laat zien hoe ernstig de situatie is en waarom we samen moeten optrekken", zei hij in een interview met de BBC. Stoltenberg zei niet of de NAVO met extra maatregelen komt.

https://nos.nl/collectie/...ruim-gesloten-voor-russen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Basekid schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:06:
Wat China ook vervelend vindt is dat het gelinkt wordt aan een land wat blijkbaar republieken steunt en erkent die onafhankelijk willen worden ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
[...]

Kwam een tijdje geleden een heftige simulatie van Princeton tegen. Europa is als eerste de lul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik denk het wel, sommige geloven T.Baudet ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik denk dat Putin wel redelijk heeft laten zien totaal onbetrouwbaar te zijn en totaal niet in te schatten. Verwacht ik dat hij zoiets gaat doen ? Je kunt denk ik inmiddels niks meer uitsluiten. Het wordt er in ieder geval niet veel prettiger op.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

codex schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Hij begint gedrag van een waanzinnige te vertonen, ik vind dit wel angstaanjagend.
Fijn is het niet, maar als hij dat doet, dan is het klaar met Rusland en zijn “erfenis”. Dan gaat hij de boeken in als de seniele gek die Rusland heeft opgeheven en meer doden op zijn geweten heeft dan Stalin. Ik hoop dat hij te ijdel is voor dat predikaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:13:
Zijn hele kring staat op dergelijke lijst.
Juist daarom ga ik ervan uit dat al die families allang relatief veilig in het westen zijn.

Die gedachte maakt dat je als vader en echtgenoot net wat meer risico durft te nemen, je eigen leven voor het grotere goed op het spel zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

KroeT

[...]

[...]

Mee eens. En daarnaast: er wordt nooit één kernraket afgeschoten. Zodra er één de lucht in gaat komen er drie terug en voor je het weet vliegen er 500. Bij gebrek aan primaire doelwitten staat de haven van Rotterdam vast wel ergens in de top 100 van doelwitten. En zo niet, maakt niet uit. Ik zie ons niet overleven, ook niet als het dichtstbijzijnde doelwit Rome is.

En ja. Ik ben een van die mensen die wel een kleine kans ziet dat het daartoe komt. Je hebt maar een paar gekken nodig.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stukje zelfreflectie in het VK, van de hand van Dominic Grieve QC, former attorney general for England and Wales and former chair of the intelligence and security committee of parliament

https://www.theguardian.c...uded-our-judgment-ukraine

Schoon schip maken. Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dr.lowtune schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Fijn is het niet, maar als hij dat doet, dan is het klaar met Rusland en zijn “erfenis”. Dan gaat hij de boeken in als de seniele gek die Rusland heeft opgeheven en meer doden op zijn geweten heeft dan Stalin. Ik hoop dat hij te ijdel is voor dat predikaat.
Daar lijkt het nu al op neer te komen. Kan alleen maar mis gaan IMHO. Deuk vs pakje boter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Mij verbaast dat niet. Kommedianten zijn geen dombo's, ze bespelen het publiek. Acteurs kunnen doelmatig zich inleven in een personage of situatie. Natuurlijk heb je hier gradaties in. Met je penis een piano (of drumstel bespelen) klinkt misschien banaal. Ik heb het niet gezien maar de gedachte erachter vind ik geniaal. Denk hierbij aan Maslow pyramide, maar ook muzikaal talent, creatieve inslag, en een dosis zelfspot en lef. Dat heeft de potentie om msn en vrouw, arm en rijk, dom en slim aan te spreken. Daarnaast komt hij uit het deel van Oekraïne dat meer affiniteit heeft met Rusland (even kort door de bocht), en als klap op de vuurpijl is hij niet alleen Joods maar ook nog kind van holocaust survivor. De ideale schoonzoon voor de ouders van de first lady van UA in een tijd als deze.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
[...]

Enige wat ik me kan bedenken is dat wij Nucleaire wapens hebben en dat ze deze willen neerhalen. Maar goed over het algemeen denk ik dat we wel veilig zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Winkiller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Ik denk het wel, sommige geloven T.Baudet ook.
Ik weet niet of hij dat echt gelooft. Het is meer een kwestie van: de hand die je voed bijt je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Juist daarom ga ik ervan uit dat al die families allang relatief veilig in het westen zijn.

Die gedachte maakt dat je als vader en echtgenoot net wat meer risico durft te nemen, je eigen leven voor het grotere goed op het spel zet.
Voor zover ik weet is vrijwel alles in het land zelf aanwezig. Misschien dat dit inmiddels veranderd is, aan de andere kant .. Zelensky en zijn kring zitten ook nog steeds in Kyiv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zijn dochter woont in Nederland. Dus wij zijn dan nog wel veilig ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Iets eerder dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Nee, is al een tijdje weg.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Zeker niet, covid was ook maar een griepje.

Ik heb moeite met dit soort uitspraken. Ieder stadium komen ze voorbij. Nee hij heeft alleen een grote waffel en wil gewoon niet dat de oekraine bij de navo komt. We snappen hem wel want hij wilt ook geen oorlog.

Nee hij dreigt alleen maar bij de grens. Hij doet oefeningen en provoceert een beetje.

Nee hij gaat de oekraine niet in want hij weet ook wel dat hij dan oorlog start.

Nee nu is hij op een vredesmissie en wilt hij alleen zijn mensen uit het zuiden beschermen.

Nee joh, hij gaat echt geen nucleaire wapens inzetten.

Wat is is het straks? Nee joh die schieten we zo uit de lucht?

Dat struisvogelgedrag heb ik moeite mee. Hopen mensen straks te kunnen zeggen “zie je nou wel?”

Als je het zelf anders ziet hoor ik het graag. Maar zo’n oneliner kan echt niemand iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
[...]

Al sinds 2014 (De Krim) niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Nee, niet sinds MH17.

De schoonzoon is wel weer terug in het land, met rechterhand, druk aan het lobbyen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Grootste vliegtuig ter wereld verwoest bij slag om vliegveld'

Bij de zware gevechten om het strategische vrachtvliegveld Hostomel bij Kiev is het grootste en zwaarste vliegtuig ter wereld verwoest. Een lokale functionaris zegt volgens persbureau Reuters tegen de Oekraïense televisie dat het vliegtuig, de Antonov An-225, volledig is uitgebrand. Ook op Twitter melden meerdere bronnen de verwoesting van het vliegtuig, met daarbij luchtfoto's.

Het vliegtuig werd in de jaren 80 ontworpen voor het ruimteprogramma van de Sovjet-Unie en maakte in 1988 zijn eerste vlucht. Sindsdien was het een van de beroemdste vliegtuigen ter wereld. Het toestel, dat een spanwijdte had van ruim 88 meter en een lengte van 84 meter, landde meerdere keren in Nederland.

https://nos.nl/collectie/...ruim-gesloten-voor-russen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Jerie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Dat laatste is vanzelfsprekend. Gezien de passieve houding van vele westerse leiders is die "druk" natuurlijk niet gek.

Tot op heden heeft het westen indirecte hulp geboden. Landen zoals de VS en de UK hebben Oekraïne alle langere tijd voorzien van militaire wapens, maar voor het overgrote deel van de landen, komt de hulp natuurlijk rijkelijk laat op gang - (bv Duitsland heeft tot gisteren enkel wat helmen richting Oekraïne gestuurd ...). De economische sancties zijn natuurlijk goed, maar deze hebben op de korte termijn geen impact op de militaire stootkracht van het Kremlin.

Laten we dus aub niet doen alsof het westen nu de helden zijn die Oekraïne drijvende houden want dat is het dappere Oekraïense volk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Voor zover ik weet is vrijwel alles in het land zelf aanwezig. Misschien dat dit inmiddels veranderd is, aan de andere kant .. Zelensky en zijn kring zitten ook nog steeds in Kyiv.
Het siert hem enorm als hij tot het einde daar blijft, en eventueel met het schip ten onder gaat. Dan weet je dat het een goed persoon is geweest en er echt voor zijn volk stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
en zichzelf daarna in een bunker doodt met gif? Vind je het gek dat ik dat een mogelijkheid vindt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ik denk sowieso dat mensen die de koude oorlog hebben meegemaakt hier minder angstig van worden dan diegene voor wie het nieuw is. De cuba-crisis heb ik niet meegemaakt, maar dat leek me de spannendste aflevering in het nucleaire gedreig.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
In principe hoeven we ons luchtruim niet echt te sluiten toch? In principe zijn we al onbereikbaar door de lucht, als onze buurlanden hun werk doen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UD9GQ5Lf4f9g4aJT_RSef2DjSE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xi8XI1ZQR001mJNr0ehbkNW5.png?f=user_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:17:
Stukje zelfreflectie in het VK, van de hand van Dominic Grieve QC, former attorney general for England and Wales and former chair of the intelligence and security committee of parliament

https://www.theguardian.c...uded-our-judgment-ukraine

Schoon schip maken. Hier.
Schoon schip geldt inderdaad voor zowat het hele westen.

Kon ook niet bevatten wat de redenen van Italië en België waren om Swift blokkade uit te stellen. Tuurlijk, men moet dit goed bekijken hoe deze ingezet kon worden. Maar vanwege export van diamanten en luxe kleding? Dus precies dat waar de Russische warlords behoefte aan hebben. Moreel failliet als je dat op het moment van bombardementen kunt uitspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Immutable schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Het siert hem enorm als hij tot het einde daar blijft, en eventueel met het schip ten onder gaat. Dan weet je dat het een goed persoon is geweest en er echt voor zijn volk stond.
I know. Maar de scenario’s van consequenties … bij moderne oorlogsvoering is geen stad effectief te verdedigen. Het heeft meer nut om het niet als symbool te hebben, of de gedragsreflexen bij symbolen om te polen. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
lameeuw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Ik denk dat Putin wel redelijk heeft laten zien totaal onbetrouwbaar te zijn en totaal niet in te schatten. Verwacht ik dat hij zoiets gaat doen ? Je kunt denk ik inmiddels niks meer uitsluiten. Het wordt er in ieder geval niet veel prettiger op.
Hij heeft laten zien dat je zijn woorden met een grote container zout mag nemen. Wat er uit zijn mond komt is niet zo belangrijk, het is waarschijnlijk toch onzin om je op een verkeerd been te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
[...]

Klopt, er liggen gelukkig geen kernwapens klaar in Nederland om gebruikt te worden door de NAVO... oh... wacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Mensen die bij voorbaat zeggen dat zoiets niet gaat gebeuren kijken niet naar de situatie vanuit elke perspectief.

We schieten niet met nukes omdat we mekaar dan om zeep helpen..de zogenaamde "mutual-destruction". Maar met ver gevorde economische sancties help je een land ook om zeep. Wellicht verliest hij dan ook zijn macht, problemen "thuis" etc. Het zou niet slim zijn om bij voorbaat al te denken: Tjah heeft hij aan zichzelf te danken..en hij mag terug slaan met economische sancties en meer niet!!11 Dat is gewoonweg wishfull thinking.

Als een land het gevoel heeft dat het om zeep geholpen wordt en er geen uitweg wordt geboden, dan kunnen ze ervoor kiezen om ons ook om zeep te helpen. Actie -> Reactie. Waarbij het niet van belang is wie er in zijn recht staat. Dat is leuk voor Juridische en Filosofische discussies.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
In het grote geheel klein leed, maar het iconische vliegtuig Antonov AN-225 is vernietigd.

https://twitter.com/DmytroKuleba/status/1497947370008547332

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Volkel, Den Haag (internationaal gerechtshof), Rotterdam (haven), Amsterdam (Schiphol) en Kleine-Brogel is ook niet ver van onze grens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Schoon schip geldt inderdaad voor zowat het hele westen.
Met name NL en VK, in die volgorde. Duitsland, het heeft een variant van problematiek. Daar echter is er buiten Schröder club geen sprake van actief faciliteren en eigen subversie. Veel meer van cultuur-historische blinde vlekken en verzuchting.
Kon ook niet bevatten wat de redenen van Italië en België waren om Swift blokkade uit te stellen. Tuurlijk, men moet dit goed bekijken hoe deze ingezet kon worden. Maar vanwege export van diamanten en luxe kleding? Dus precies dat waar de Russische warlords aan hebben. Moreel failliet als je dat op het moment van bombardementen kunt uitspreken.
Lobby. Het is wel iets waar wat onderzoeksjournalistiek op in zou mogen springen op gegeven moment, aangezien het spoor van lobby wel interessant is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hier zit toch een man te lullen die compleet van het pad is? De schijnheiligheid zelve, walgelijker kan toch gewoon niet? Als hij dit serieus meent dan is hij compleet ontoerekeningsvatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Mensen die bij voorbaat zeggen dat zoiets niet gaat gebeuren kijken niet naar de situatie vanuit elke perspectief.

We schieten niet met nukes omdat we mekaar dan om zeep helpen..de zogenaamde "mutual-destruction". Maar met ver gevorde economische sancties help je een land ook om zeep. Wellicht verliest hij dan ook zijn macht, problemen "thuis" etc. Het zou niet slim zijn om bij voorbaat al te denken: Tjah heeft hij aan zichzelf te danken..en hij mag terug slaan met economische sancties en meer niet!!11 Dat is gewoonweg wishfull thinking.

Als een land het gevoel heeft dat het om zeep geholpen wordt en er geen uitweg wordt geboden, dan kunnen ze ervoor kiezen om ons ook om zeep te helpen. Actie -> Reactie. Waarbij het niet van belang is wie er in zijn recht staat. Dat is leuk voor Juridische en Filosofische discussies.
Het probleem is wel, als het westen geen hypersonische raketten heeft die geladen zijn met nukes, en de russen wel. Het geen "mutual-destruction" is, als de russen deze oude westerse raketten tegen kunnen houden met geavanceerde luchtafweersystemen bij hun land. En wij niet de hypersonische raketten kunnen tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Veel mensen gaan er van uit dat Poetin rationeel nadenkt :
Wat hij de laatste dagen laat zien geef mij niet het idee dat hij rationeel is, alles behalve zelfs.

Door je nucleaire wapens naar het op 1 na hoogste niveau te brengen , zit je op de voorlaatste stap in de gewelds spiraal.
De laatste stap is daadwerkelijk gebruik.

Wat hij nou doet komt bij mij niet meer over als een spelletje bluf poker maar meer als winner-takes-none.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:20
Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:21:
ik denk sowieso dat mensen die de koude oorlog hebben meegemaakt hier minder angstig van worden dan diegene voor wie het nieuw is. De cuba-crisis heb ik niet meegemaakt, maar dat leek me de spannendste aflevering in het nucleaire gedreig.
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Was toen ook in militaire dienst (1987) en tijdens de oefeningen in Duitsland werden we regelmatig geobserveerd door Russische waarnemers. Dat was toen zo afgesproken.
De spanning toen was niet fijn. En ook nu heb ik weer onprettige gevoelens bij de ontwikkelingen.
Dus zeker geen minder angst.
Ik zie nu een Poetin die geen weg meer terug heeft. Dus ja het is nu behoorlijk spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Hier zit toch een man te lullen die compleet van het pad is? De schijnheiligheid zelve, walgelijker kan toch gewoon niet? Als hij dit serieus meent dan is hij compleet ontoerekeningsvatbaar.
Helemaal eensch. De vraag is welke mafklappers er nog meer zitten aldaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Zo zo. Dan heb ik mij bij alle jarenlange opbouw van bewijslast toch vergist. Het zijn maar beschuldigingen. En die hoeven we niet serieus te nemen. Want we doen exact hetzelfde. We zijn hetzelfde!

Wat is dit voor opzetje?

Het is leuk inhaken, maar denk eens even na over het narratief hier. Cui bono? Who benefits?
Ik heb werkelijk waar geen idee wat je hier allemaal mee bedoelt. Kun je het wat verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Artwido schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Was toen ook in militaire dienst (1987) en tijdens de oefeningen in Duitsland werden we regelmatig geobserveerd door Russische waarnemers. Dat was toen zo afgesproken.
De spanning toen was niet fijn. En ook nu heb ik weer onprettige gevoelens bij de ontwikkelingen.
Dus zeker geen minder angst.
Ik zie nu een Poetin die geen weg meer teug heeft. Dus ja het is nu behoorlijk spannend.
Mn pa heeft de hele koude oorlog op een spionage onderzeeër gezeten en voelt zich goed naar bij deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
[...]

Ik ben benieuwd hoe zijn nummer 2 is ;)
of die wel helder kan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Het Nederlandse luchtruim is per direct (16:00) gesloten voor Russische vliegtuigen ipv van vannacht 12:00.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

[...]

Je moet niet vergeten dat hij het vanuit een standpunt bekijkt waarin hij bijvoorbeeld heeft gezien hoe we Iraq met de grond gelijk hebben gemaakt..en het een "oopsie" was. Geen enkele leider is daarvoor berecht of zijn er economische sancties gepleegd? Zo ook Libya. We kijken weg in Myanmar, in Israel/Palestina etc.

Dus zo een KGB mannetje zal wel denken, Okay, dus ik niet en jullie wel? Natuurlijk vindt hij dat dan illegaal. Vanuit zijn standpunt is dat logisch.

wij relativeren onze keuzes en rechtvaardigen die voor _ons_. Andere doen hetzelfde. Wanneer dat niet op mekaar aansluit dan krijg je een bepaalde verwontwaardiging.

Het is imo altijd zaak om dit soort dingen van alle kanten te bekijken. zijn reactie is 100% vanuit Russische perspectief te volgen, er is niks geks aan.

Het is echter een reactie die wij niet accepteren omdat we ons in zijn rechtvaardiging niet kunnen vinden en kul vinden dus bestempelen we hem al gek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Immutable
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:30:
Het Nederlandse luchtruim is per direct (16:00) gesloten voor Russische vliegtuigen ipv van vannacht 12:00.
We waren toch al ingesloten. :D dus enige manier dat de Russische vliegtuigen hier konden komen was via de Ruimte. Of onder de grond door. haha leuk symbolisch gebaar maar heeft 0 effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:32
Betrouwbare bron maar merkwaardig nieuws. Moeilijk te plaatsen.
A Russian government representative apologized to Ukraine and said there was no justification for his country's invasion during a meeting of climate scientists and governments on Sunday morning.
https://www.politico.eu/a..._campaign=RSS_Syndication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Poetin wil onderhandelen maar dreigt ook met kernwapens

https://www.trouw.nl/buit...-met-kernwapens~bbb58bca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Je moet niet vergeten dat hij het vanuit een standpunt bekijkt waarin hij bijvoorbeeld heeft gezien hoe we Iraq met de grond gelijk hebben gemaakt..en het een "oopsie" was. Geen enkele leider is daarvoor berecht of zijn er economische sancties gepleegd? Zo ook Libya. We kijken weg in Myanmar, in Israel/Palestina etc.

Dus zo een KGB mannetje zal wel denken, Okay, dus ik niet en jullie wel? Natuurlijk vindt hij dat dan illegaal. Vanuit zijn standpunt is dat logisch.

wij relativeren onze keuzes en rechtvaardigen die voor _ons_. Andere doen hetzelfde. Wanneer dat niet op mekaar aansluit dan krijg je een bepaalde verwontwaardiging.

Het is imo altijd zaak om dit soort dingen van alle kanten te bekijken. zijn reactie is 100% vanuit Russische perspectief te volgen, er is niks geks aan.

Het is echter een reactie die wij niet accepteren omdat we ons in zijn rechtvaardiging niet kunnen vinden en kul vinden dus bestempelen we hem al gek.
Dit is in 99% van de gevallen een prima verklaring maar nu echt niet als je het mij vraagt. Hij wist heel goed waar hij aan begon en had schijt aan de vooraf gegeven waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Immutable schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Het probleem is wel, als het westen geen hypersonische raketten heeft die geladen zijn met nukes, en de russen wel. Het geen "mutual-destruction" is, als de russen deze oude westerse raketten tegen kunnen houden met geavanceerde luchtafweersystemen bij hun land. En wij niet de hypersonische raketten kunnen tegenhouden.
Klopt. Niet alles zal zijn doel bereiken. Maar de Nato+VS zijn prima in staat om Rusland alsnog weg te vagen met nukes. Al hebben ze die advanced systemen. Die btw alleen op kleine schaal zijn getest..ja ze hebben een rakketje of twee gestopt. Wat als er een paar honderd die kant op gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Die timing is geen toeval.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Immutable
Die moet voortaan zijn eigen thee maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
n0pe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:32:
Betrouwbare bron maar merkwaardig nieuws. Moeilijk te plaatsen.

[...]

https://www.politico.eu/a..._campaign=RSS_Syndication
die kan zijn retourticket verscheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 13:24
Immutable schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Het westen heeft natuurlijk niet helemaal zitte slapen de afgelopen 10 jaar he, ze zullen echt wel een antwoord hebben op de raketten van Rusland.
Maar zoals al veel gemeld is wint er niemand als er nukes worden ingezet, enkel verliezers.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Immutable schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:31:
[...]

We waren toch al ingesloten. :D dus enige manier dat de Russische vliegtuigen hier konden komen was via de Ruimte. Of onder de grond door. haha leuk symbolisch gebaar maar heeft 0 effect.
Ja dat dacht ik dus ook. Maar je zag de hele dag nog vliegtuigen naar en via NL naar Spanje bijvoorbeeld. Die kwamen tussen Helsinki en Tallin door vanuit Rusland over Zweden en Denemarken naar NL. En die laatste 2 zijn nog niet gesloten(?).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000

Lordy79

Vastberaden

Het mooie van de kernwapen discussie is dat als je zegt dat ze niet gegooid gaan worden + deadline je altijd wint.
Als je verliest is het namelijk niet zo relevant meer... :+

Dus ik maak me meer druk om biologische en chemische wapens dan atoomwapens als het gaat om kat in t nauw...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40

HugoBoss1985

Xenotech

Tens schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:33:
[...]

die kan zijn retourticket verscheuren.
Alvast maar een gratis golden paspoort en amnestie geven aan hem. :)
Wel stoer en mooi om te zien, als het waar is.

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Klopt. Niet alles zal zijn doel bereiken. Maar de Nato+VS zijn prima in staat om Rusland alsnog weg te vagen met nukes. Al hebben ze die advanced systemen. Die btw alleen op kleine schaal zijn getest..ja ze hebben een rakketje of twee gestopt. Wat als er een paar honderd die kant op gaan?
Gebeurd niet. Constant het issue. Mensenlevens vs Rusland doesn’t care.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

*knip*
Ook nu, nog altijd ongewenste vergelijking.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 16:50 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid