De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.525 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Zeker, de opbouw gaat door en het Kremlin kan golf na golf loslaten, zogezegd, maar het valt wel op.
Zou dit ook deels de oorzaak zijn voor het bijschakelen van het leger van Belarus?
Dat het Putin duidelijk is geworden dat hij met dit materieel/eenheden nooit genoeg daar binnen een paar weken oid kan krijgen Kyiv op de knieën gaat krijgen?
(Zonder zijn eigen legers in andere delen van Rusland te compromitteren)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
wauskoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:11:
Iemand die hier Russisch kan verstaan?

Ik heb vandaag een geluidsfragment opgenomen via de UniversiteitTwente WebSDR van de Russische AirForce (8131kHz USB). Ben benieuwd wat ze zegt.

https://ufile.io/dianrt06
Bedankt. Interessant maar ga er maar van uit dat de MIVD e.a. diensten ook al meeluistert en vertaling heeft.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Westland1940 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:22:
Ik ben benieuwd wat er te onderhandelen valt.
De voorwaarden waarop Rusland zich overgeeft uiteraard.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Ben benieuwd of die afgevaardigden uit de buurt van zelensky komen. Wellicht dat de Russen niet weten waar hij zit en dat ze door middel van de bewegingen van de afgevaardigden kunnen achterhalen waar hij precies uithangt?

Putin wil geen deal sluiten, behalve als Oekraïne zich volledig overgeeft. Putin weet ook wel dat dit niet gaat gebeuren. Dus ben benieuwd wat er precies achter zit.
Dat weet ik zo net nog niet; Putin heeft veel meer weerstand dan die dacht.. ik weet niet of je zo stellig kan beweren dat die geen deal wilt sluiten. Ik denk dat Putin dacht binnen een dag wel heel het land achter zich te hebben omdat in zijn hoofd Oekraïne allemaal Russen zijn die helemaal niet bij het westen willen horen.. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Hier nog een video uit Bucha, waarbij een Russisch konvooi verwoest zou zijn:

[Twitter]
Niet alleen het konvooi is verwoest...... Verschrikkelijk voor de mensen die aan zo'n weg wonen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Grvy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Hoe geweldig de digitale revolutie qua thuiswerken etc ook is, je gaat niet onderhandelen over een land via Teams.. al helemaal niet als er levens mee gemoeid zijn. The stakes are way too high.
Zou veiligheid geen probleem zijn dan? Al zullen er genoeg satellieten boven hangen die de boel in de gaten houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gelijk all-in die Putin, van “vredesmissie” naar nucleaire dreiging.. en dat binnen 1 week. :|

Je zou toch bijna Hell’s March gaan opzetten.. crisis

[ Voor 26% gewijzigd door Falcon op 27-02-2022 15:25 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:24:
Gelijk all-in die Putin, van “vredesmissie” naar nucleaire dreiging.. en dat binnen 1 week. :|
4 dagen

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:02
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Die dreiging met kernwapens zal betekenen dat de Amerikanen hun kernwapens ook op scherp moeten zetten, dat kan bijna niet anders.
Die dreiging met kernwapens is meer een zwaktebod.
Toen dit conflict duidelijk meer dan een paar dagen duurde zijn vanuit de NATO en Rusland allang de kernwapens in een verhoogde staat van paraatheid gebracht. Er zijn subtielere methoden om dat over te brengen.

Door dat de wereld in te slingeren bevestig je alleen maar dat je positie slechter is dan gedacht.
Enige punt wat hij hiermee hoopt te bereiken is dat andere landen zich ook actief in de oekraine oorlog gaan mengen. Daar is die dreiging voor bedoeld

Kernwapens op scherp zetten dat ze gelanceerd kunnen worden is niet iets dat je zomaar doet.
Bij sommige (oude) raketten betekend dat laden waarna je ze als ze weer uitgeschakeld moeten worden de brandstof lading effectief vervangen moet worden. Dat zijn geen kosten die je zomaar maakt tenzij het echt niet anders kan.

Betekend niets meer en minder dat hij alle personeel die de kernwapens bedient oproept om paraat te zijn.
Maar dat is iets wat in deze fase uberhaupt al verwacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01
Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:24:
Oude seniele gek van 69....

Wel gevaarlijk voor de wereldvrede. Hij zit daar in zijn Kremlin bunker omringd door mensen die hetzelfde denken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

soeppie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:23:
[...]

Zou veiligheid geen probleem zijn dan? Al zullen er genoeg satellieten boven hangen die de boel in de gaten houden.
Als je wilt onderhandelen dan is dat een deel vertrouwen uitstralen ook, als je dat doet achter je schermpje want veiligheid sta je meteen 0-1 achter in de onderhandelingen.

Onderhandelingen op dit niveau zijn zeer complex, mentaal slopend. Dit is geen salaris onderhandeling zeg maar.. :)

Er zijn (maar dat weet ik niet zeker) ook mensen die hier gewoon in opgeleid zijn om dit goed te begeleiden.

[ Voor 9% gewijzigd door Grvy op 27-02-2022 15:26 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:09:
Ik vind het wel interresant om te lezen hoeveel verschillende meningen er zijn over Putin. De 1 vind hem geniaal, de ander vind hem een compleet gek
De enigen waarvan ik weet dat ze Putin geniaal vinden zijn Trump aanhangers/alt-righters. En z'n Russische achterban natuurlijk, maar zeker niet de hele Russische bevolking - anders zou hij de Russische media niet hoeven te verbieden om het een oorlog te noemen, blijkbaar accepteert men ook daar niet dat dit een humanitaire hulpactie is om genocide te stoppen...
Verder heeft ie op een paar landen na (met China als enige die belangrijk is), nu de hele wereld tegen zich.
Het gek zijn ben ik het niet mee eens. Ik vind hem eng en heel doordacht. Zo een typisch KGB mannetje die puur voor resultaat gaat.
Dat wil nog niet zeggen dat ie de situatie verkeert heeft ingeschat en zodoende niet het beoogde resultaat haalt - waar het vooralsnog wel naar uit ziet. Het komt over als "een kat in het nauw maakt rare sprongen", niet erg doordacht dus.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grvy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:23:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet; Putin heeft veel meer weerstand dan die dacht.. ik weet niet of je zo stellig kan beweren dat die geen deal wilt sluiten. Ik denk dat Putin dacht binnen een dag wel heel het land achter zich te hebben omdat in zijn hoofd Oekraïne allemaal Russen zijn die helemaal niet bij het westen willen horen.. ;)
Maar hij ziet het de sancties van de navo ook als een directe aanval op Rusland. Hij kan echt niet met zijn staart tussen de benen terugkeren naar Rusland. Dat is veel te veel gezichtsverlies. De zware wapens hebben ze nog helemaal niet ingezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Ik heb zo vermoeden dat planners hier over hebben nagedacht en non stop hierop hebben zitten voorbereiden sinds 2014 ik denk ook dat de Amerikanen weleens langs geweest zijn om eff een workshopje te geven
Oh absoluut, binnen kaders van het Partnership for Peace programma is er veel aandacht geweest voor modernisering. Zowel materieel als doctrines. Maar, je kan mensen wel leren en trainen, er zit altijd menige drempel van overdracht bij toepassing naar grotere inzet.

Als ik een observatie kan maken dan is het deze: Oekraïne is ondanks beperkingen in slagkracht en mobiliteit meer flexibel dan hun tegenstander. Men weet ondanks defensieve positie vaker en meer initiatief te nemen. Men maakt ook met regelmaat heel slim gebruik van defence in depth concepten, maar dan met hogere flexibiliteit.

Ik zou mij goed voor kunnen stellen dat er binnen Russische bevelvoering wel enige frustratie is.

Uitzondering blijft de vector vanaf de Krim. Daar wordt hard gevochten, net als elders, Oekraïne slaagt er daar echter minder in om momentum te breken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:21:
Putin die dreigt met nuclaire wapens… de stap waarvan je wist dat die zou komen. Ik denk altijd: als wij dat hier met 17 miljoen amateur strategen kunnen bedenken, dan kunnen beginnende strategen die dit voor hun werk doen ook wel bedenken.

Alle landen die Oekraine militair te hulp schieten hebben al met dit scenario rekening gehouden en zijn waarschijnlijk al weer een stap verder. En daar ben ik altijd heel nieuwsgierig naar… hoe blijf je je vijand een stap voor?

Er speelt echt veel meer achter de schermen af dan wij denken, dat kan niet anders. Zowel binnen het Kremlin als bij “het Westen”.
Kun je ook omdraaien, Putin heeft dit jaren voorbereid, denk je niet dat hij sancties en hulp van navo landen niet allang voorzien had? En zijn tegoeden bevriezen, wat inreisverboden, is ook allemaal redelijk voorspelbaar.

M.a.w ga er vanuit dat hij die sancties allemaal gewoon ingecalculeerd heeft, en dus geen probleem vind.

Ik vermoed wel dat hij niet had verwacht dat er zoveel weerstand van zn eigen bevolking zou komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Navi op 27-02-2022 15:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:36
https://t.me/ukrainenowenglish/109

Belarus begint het volk ook al te demonstreren. Ik hoop dat dit echt verder uitzet onder de bevolking!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:01:
[...]

En daarom vind ik het vrij bijzonder dat Oekraïne hier op in gaat. Kennelijk willen ze toch water bij de wijn doen. Of zou het ook een PR stunt voor Oekraïne zijn?
Wat Putin zegt en wat ie uiteindelijk wilt hoeft niet op mekaar aan te sluiten. Die taktiek hanteren wij hier toch. Zeg als Overheid dat X de nieuwe restricties worden...Uiteindelijk is het een afgezwakte X maar nog steeds restricties en toch zijn we blij. Zelfde taktiek maybe? "Ik wil Oekraine niet, Donbas etc wordt sovereign en garanties dat je geen Eu/Nato ambities meer gaat hebben of wapens plaatst. In ruil krijg je van ons ook bescherming?

Reken maar dat Oekraine gewoon Oekraine wilt blijven...en gezien hoe de EU hun compleet heeft laten vallen (begrijpelijk of niet..kans op WW3 als we wel wat hebben gedaan maar dat zal Oekraine atm een worst wezen) er misschien ruimte is om te onderhandelen over een Neutraal status en dan is het "win/win" Zelensky die zegt dat ze keihard hebben gevochten en het land hebben behouden. Putin die zegt dat de gestelde doelen zijn behaald (doelen die niemand kent...) en dat ze hebben laten zien niet bang te zijn om tegen de eu/nato in te gaan.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:26:
Ik zou mij goed voor kunnen stellen dat er binnen Russische bevelvoering wel enige frustratie is.
Mag ik deze nomineren voor het understatement van 2022? 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Reken maar dat Oekraine gewoon Oekraine wilt blijven...en gezien hoe de EU hun compleet heeft laten vallen (begrijpelijk of niet..kans op WW3 als we wel wat hebben gedaan maar dat zal Oekraine atm een worst wezen) er misschien ruimte is om te onderhandelen over een Neutraal status en dan is het "win/win" Zelensky die zegt dat ze keihard hebben gevochten en het land hebben behouden. Putin die zegt dat de gestelde doelen zijn behaald (doelen die niemand kent...) en dat ze hebben laten zien niet bang te zijn om tegen de eu/nato in te gaan.
EU de Oekraïne laten vallen? Excuse me? Heb je wel meegekregen dat de meeste EU-leden juiste flinke steun geven aan Oekraine? Zowel politiiek, economisch als militair etc....

Ze hebben ze zeker niet laten vallen, maar dan doen wat ze kunnen. Besef wel dat Oekraïne geen EU-lid is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie VS :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAQnh1rf64ISgqq_5CVOpjMg5DY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfiCh2A2shoOI7Xcss9JP9QP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Oh absoluut, binnen kaders van het Partnership for Peace programma is er veel aandacht geweest voor modernisering. Zowel materieel als doctrines. Maar, je kan mensen wel leren en trainen, er zit altijd menige drempel van overdracht bij toepassing naar grotere inzet.

Als ik een observatie kan maken dan is het deze: Oekraïne is ondanks beperkingen in slagkracht en mobiliteit meer flexibel dan hun tegenstander. Men weet ondanks defensieve positie vaker en meer initiatief te nemen. Men maakt ook met regelmaat heel slim gebruik van defence in depth concepten, maar dan met hogere flexibiliteit.

Uitzondering blijft de vector vanaf de Krim. Daar wordt hard gevochten, net als elders, Oekraïne slaagt er daar echter minder in om momentum te breken.
Ik moet zeggen dat ik ook over de aanval vanuit de Krim zorgen maak...
Aan de andere kant misschien was dit ook wel ingecalculeerd;

https://upload.wikimedia....59/Ukraine_topo_blank.jpg

Dat gebied is extreem vlak en lastig te verdedigen? Hoe verder de Russen optrekken hoe langer hun aanvoerroutes en het is duidelijk dat de Russen daar niet mee om kunnen gaan...
Vermoedelijk/mogelijk ingecalculeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:46
Navi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Kun je ook omdraaien, Putin heeft dit jaren voorbereid, denk je niet dat hij sancties en hulp van navo landen niet allang voorzien had? En zijn tegoeden bevriezen, is ook allemaal redelijk voorspelbaar.

M.a.w ga er vanuit dat hij die sancties allemaal gewoon ingecalculeerd heeft, en dus geen probleem vind.
Ja 100%. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet ingecalculeerd was voordat hij hier mee begon, dus daar zullen ook wel voorbereidingen voor zijn getroffen. Dat geldt wss ook voor de slimme koppen in het “Westen”. Men weet dat het symboolpolitiek is.

Misschien dat Putin zich verslikt heeft in de hoeveelheid landen die zich er in mengt en gezamenlijk optrekt? Wellicht had hij meer verwacht van de verdeeldheid in de EU, maar die sluiten de rijen nu en trekken gezamenlijk op. Dat is een variabele die moeilijker te plannen valt.

Niet zozeer de acties op zichzelf, maar het gedrag van “de rest”.

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 27-02-2022 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Het lijkt er op dat westerse mogendheden goed communiceren met de de ukrainers op grond. Ze pakken de de achterhoede rigoureus aan, waardoor de voorhoede op een gegeven moment stokt door bevoorradings problemen. Dan slaan ze toe. Doen ze erg slim. Ze laten het initiatief aan de russen en snijden ze daarna keihard de pas af en gaat eigenlijk alles nog steeds op hun initiatief.
Westerse ondersteuning zit daar niet. Hier moet ik toch echt opmerken dat men de innovaties van de afgelopen jaren zelf ontzettend goed inzet, er zelfs lokaal op innoveert. Met relatief beperkte maar moderne middelen weet men tijdens conflict die overdracht van zowel kennis als informatie in kunde om te zetten. Maar ook met meer “oude” middelen, runners, het horloge.

Dit is waarom zelfs de Britten al opgemerkt hebben zwaar onder de indruk te zijn - iets wat daar nogal zelden gedaan wordt.

Maar inderdaad, defence in depth, maar dan uiterst flexibel. Men laat momentum, vervolgens neemt men initiatief en snijdt er doorheen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Die dreiging met kernwapens zal betekenen dat de Amerikanen hun kernwapens ook op scherp moeten zetten, dat kan bijna niet anders.
De kernwapens van de Amerikanen staan altijd al op scherp lijkt mij. Hopelijk komen alle partijen nu tot de conclusie dat dit conflict alleen op te lossen is aan de onderhandelingstafel en dat men de zorgen van alle partijen serieus moet nemen. Het alternatief is een oorlog die alleen maar werden kan escaleren en sneller uit de hand kan lopen dan we voor lief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Westland1940 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:22:
Ik ben benieuwd wat er te onderhandelen valt. Volgens mij is het duidelijk, het einde van Oekraïne met een Russische regering. Het lijkt me sterk dat Putin nu onder bepaalde voorwaarden zijn troepen terug trekt zonder iets behaald te hebben.
Ik denk dat het een optie zou kunnen zijn dat hij toch alleen Donetsk en Luhansk geheel zonder tegenstribbelingen wil kunnen overnemen (en eventueel inclusief een landbrug naar de Krim) waar dan de Russische Oekraïners zich kunnen vestigen. Dan gaat hij in ieder geval niet met lege handen naar huis.

Of gaat Oekraïne hier ook nooit mee akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Navi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:26:
Hij wel, maar zijn olichargen ook?

Die zien hun luxe westerse leventjes bedreigd, geld, huizen en schepen geconfisqueerd.

Nog los van de matige staat van zijn eigen leger, vermoed dat hij daarin hevig teleurgesteld is. Wat we in Bucha zien branden zijn elitetroepen, kan je je voorstellen hoeveel klop ongemotiveerde dienstplichtigen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Op GeenStijl deze beelden uit Bucha, als dit waar is hebben de Russen hier enorm klop gekregen:
[Embed]
Was al gepost door @DiscoNootje :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70753746

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Ja 100%. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet ingecalculeerd was voordat hij hier mee begon, dus daar zullen ook wel voorbereidingen voor zijn getroffen. Dat geldt wss ook voor de slimme koppen in het “Westen”. Men weet dat het symboolpolitiek is.

Misschien dat Putin zich verslikt heeft in de hoeveelheid landen die zich er in mengt en gezamenlijk optrekt? Wellicht had hij meer verwacht van de verdeeldheid in de EU, maar die sluiten de rijen nu en trekken gezamenlijk op. Dat is een variabele die moeilijker te plannen valt.

In mij ogen is dit praktisch al een wereldoorlog. We vechten niet fysiek mee met mensen, maar dat is dan ook het enige, de hele wereld levert geld, steun, spullen, wapens, cyberspecialisten, etc, etc. Dat is toch praktisch gewoon met z'n allen tegen Rusland?

Ik denk dat het moraal van Putin zn leger en het ontbreken van steun van zn eigen bevolking hem wel eens zwaar kan gaan vallen. Hopelijk vinden ze een diplomatieke uitweg waarbij hij zichzelf een soort uitweg kan geven, anders kan het wel eens heel lelijk worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 27-02-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Navi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:33:
[...]

In mij ogen is dit praktisch al een wereldoorlog. We vechten niet fysiek mee met mensen, maar dat is dan ook het enige, de hele wereld levert geld, steun, spullen, wapens, cyberspecialisten, etc, etc. Dat is toch praktisch gewoon met z'n allen tegen Rusland?
Volgens mij heet zoiets een proxy war (war by proxy?). Net zoals vaak in het midden-oosten is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Canada dus ook, dat is een behoorlijk luchtruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook over de aanval vanuit de Krim zorgen maak...
Aan de andere kant misschien was dit ook wel ingecalculeerd;

https://upload.wikimedia....59/Ukraine_topo_blank.jpg

Dat gebied is extreem vlak en lastig te verdedigen? Hoe verder de Russen optrekken hoe langer hun aanvoerroutes en het is duidelijk dat de Russen daar niet mee om kunnen gaan...
Vermoedelijk/mogelijk ingecalculeerd?
Het is een geografie die zich uitermate leent voor zowel klassieke Russische doctrine als moderne methodes van speciale eenheden.

Maar, het valt daar wel op dat de Russen gewoon minder gaten laten vallen. Ik vraag mij in deze af in hoeverre dat een gevolg is van de eenheden in kwestie, of de disproportionele aanwezigheid van speciale eenheden / huurlingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:09:
Dat terzijde, denk ik dat dit iets is wat hij al sinds 2014 aan het plannen is. En dat nu alle "check boxes" waren afgevinkt om zijn aanval te lanceren.
Als hij dit echt al sinds 2014 aan het plannen is dan moet ie zich de ogen uit z'n kop schamen, want echt soepel gaat het niet, die invasie van 'm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Reken maar dat Oekraine gewoon Oekraine wilt blijven...en gezien hoe de EU hun compleet heeft laten vallen (begrijpelijk of niet..kans op WW3 als we wel wat hebben gedaan maar dat zal Oekraine atm een worst wezen)
Dat was en is niet waar. Wij, EU, leveren op nationale basis wapens e.a. militair materieel. We leveren intelligence. We leveren humanitaire hulp. Wel komt het deels laat op gang. Wij hebben ons laten verrassen. Ook door bijvoorbeeld op Defensie te bezuinigen. Verschillende Europese landen komen daarop terug. Welkom in de tweede Koude Oorlog.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42

HaterFrame

Well... Poo came out!

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Westerse ondersteuning zit daar niet. Hier moet ik toch echt opmerken dat men de innovaties van de afgelopen jaren zelf ontzettend goed inzet, er zelfs lokaal op innoveert. Met relatief beperkte maar moderne middelen weet men tijdens conflict die overdracht van zowel kennis als informatie in kunde om te zetten. Maar ook met meer “oude” middelen, runners, het horloge.

Dit is waarom zelfs de Britten al opgemerkt hebben zwaar onder de indruk te zijn - iets wat daar nogal zelden gedaan wordt.

Maar inderdaad, defence in depth, maar dan uiterst flexibel. Men laat momentum, vervolgens neemt men initiatief en snijdt er doorheen.
Met westerse ondersteuning bedoel ik dan voornamelijk zintuiglijke waarnemingen van radar en satelitiet data. Ik ga er toch van uit dat er op dat niveau veel gedeeld word.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

FastFred schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Als hij dit echt al sinds 2014 aan het plannen is dan moet ie zich de ogen uit z'n kop schamen, want echt soepel gaat het niet, die invasie van 'm.
Doet ie al, vandaar nu deze nucleaire dreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Navi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat het moraal van Putin zn leger en het ontbreken van steun va; zn eigen bevolking hem wel eens zwaar kan gaan vallen. Hopelijk vinden ze een diplomatieke uitweg waarbij hij zichzelf een soort uitweg kan geven, anders kan het wel eens heel lelijk worden.
Tis meer koude oorlog met Vietnam ofzo alleen omgedraaid...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Tis meer koude oorlog met Vietnam ofzo alleen omgedraaid...
En het verloopt ook zoals Vietnam tot nu toe d:)b

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:31:
[...]

De kernwapens van de Amerikanen staan altijd al op scherp lijkt mij.
Dit is wel heel erg “but her emails!”.

Misschien de actualiteit gemist van afgelopen jaren inzake Amerikaans nucleair arsenaal wat in hoge mate niet actief of zelfs in reserve gehouden bleek te kunnen worden omdat men te lang geen onderhoud en vervanging gedaan had. Flink politiek debat geweest ook, de kosten van het opnieuw werkzaam krijgen van nuclear deterrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat hij zich daar geen illusies maakte. Wie in de EU zou de boel moeten verdelen in deze kwestie? Ik denk dat hij dit wel had verwacht maar door het Westen te dwingen hier toe over te gaan is dat een bevestiging voor hem en een groot deel van zijn achterban. De sancties zijn een middel die hij nu kan gebruiken om Rusland verder onafhankelijk te maken van het Westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Schiet ook op in NL met de beloofde levering:

https://nos.nl/l/2419047#UPDATE-container-59736427

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 27-02-2022 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Die vergelijking is oneerlijk t.a.v. de Oekraïners ze doen het vele malen netter en beter tot nu toe...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
HaterFrame schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:35:
Met westerse ondersteuning bedoel ik dan voornamelijk zintuiglijke waarnemingen van radar en satelitiet data. Ik ga er toch van uit dat er op dat niveau veel gedeeld word.
Speelt niet mee dat dit de eerste echt grote grondoorlog in het social media tijdperk is? Russen zonder mobiel of GPS door vijandelijk gebied waar elke burger iedere verplaatsing op TikTok, WhatsApp, Facebook of Instagram kan melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
user109731 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:34:
[Twitter]
Canada dus ook, dat is een behoorlijk luchtruim.
Met Canada wordt het vrijwel onmogelijk om nog naar de VS te gaan. Als deze vannacht om 12 uur in zou gaan, komen er een paar toestellen voorlopig niet terug, er zijn nog een paar onderweg naar NY en Miami.

Tenzij ze via Azie teruggaan.. maar dat is wel om :+
spartacusNLD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Wat zat erin dan? De goederen / wapens die NL heeft toegezegd?
Lijkt er wel op.. https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59736427

[ Voor 27% gewijzigd door renegrunn op 27-02-2022 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verhelderend om eens een GOP niet-Trumpist te horen op CNN. Dat klinkt weer zoals de republikeinen ten tijde van de koude oorlog. Romney in dit geval.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Vind het vreemder dat ze pas vanavond het luchtruim sluiten voor Russische vliegtuigen. Denk dat het dan beetje te laat is. Alle oligarchen op doorreis dan al lang weg hier.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:29:
[...]

EU de Oekraïne laten vallen? Excuse me? Heb je wel meegekregen dat de meeste EU-leden juiste flinke steun geven aan Oekraine? Zowel politiiek, economisch als militair etc....

Ze hebben ze zeker niet laten vallen, maar dan doen wat ze kunnen. Besef wel dat Oekraïne geen EU-lid is.
Ik snap dat sentiment wel. Er is een verdrag ondertekend, vervolgens zeg je in aanloop van dit conflict een zeer beperkt aantal wapens toe. Ondertussen is dat spul, wat al weinig was, niet eens op tijd aangekomen. Dat is niet doen wat je kan. Die spullen hadden daar op tijd moeten zijn. Verder was de eerste lading niet bijster nuttig. Tegen de russen heb je antitank en anti lucht nodig. De bevolking wil graag vechten, een paar duizend antitank wapens kan een wereld van verschil maken. Wanneer je tank op elke hoek van de straat een raket kan verwachten wordt het zeer problematisch om dat wapen in te zetten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 12:40

Winkiller

De Mopperpot

VS over bevel Poetin: 'totaal onacceptabele escalatie'

Het bevel van president Poetin om eenheden in verhoogde staat van paraatheid te brengen die ook over kernwapens kunnen beschikken, is een "totaal onacceptabele escalatie" van het conflict, zegt de Amerikaanse ambassadeur bij de VN Linda Thomas-Greenfield.

https://nos.nl/collectie/...ij-grens-belarus-oekraine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
FastFred schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Daarnaast, de hele wereld kijkt mee. Landen als Taiwan en Estland zullen als bezetenen notities maken van hoe de Oekraïners dit vanuit binnenuit hebben weten te bekokstoven.

Anderzijds zullen Amerikaanse defensieanalisten het hoofd gaan buigen over de 1) de strategie, 2) de tactieken en 3) de operationele uitvoering van deze invasie. Dit zegt immers iets over de capabilities van één van hun grootste rivalen. Over het derde punt, de operatie, kunnen we inmiddels wel stellen dat het faliekant is mislukt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Nee. In die zin, mocht het er zijn, dan buiten NAVO. Ik heb het er wel eens moeilijk mee, de fixaties hier op gescheiden doosjes en kaders. Er zijn goede redenen voor, maar onder dit soort omstandigheden ligt er toch enige gedachte naar grijs gebied. Maar goed, NAVO, nee. Dit is ook wel een discussie bij lidstaten trouwens, het debat van effectiviteit van kaders bij moderne oorlogsvoering waar grenzen en domeinen niet langer een match zijn met de structuren van de organisatie.

Let wel, er zijn andere verdragsrelaties waar Oekraïne wel lid is en aldus toegang kan vragen tot technische middelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 27-02-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Vind het vreemder dat ze pas vanavond het luchtruim sluiten voor Russische vliegtuigen. Denk dat het dan beetje te laat is. Alle oligarchen op doorreis dan al lang weg hier.
Zal te maken met nl’ers en goederen uit Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:38:
Verhelderend om eens een GOP niet-Trumpist te horen op CNN. Dat klinkt weer zoals de republikeinen ten tijde van de koude oorlog. Romney in dit geval.
Romney is zo’n beetje de enige echte GOP. Rest zijn trump-cultists die zouden ontkennen dat de lucht blauw is als hun cultleider trump beweerd dat de lucht groen is

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Goodmorning Kiev Kyiv :)

Minsk staan de demonstranten ook bij het hoofdkwartier.
Near the General headquarters in Minsk, people chant "No more war"

MINSK. GENERAL HEADQUARTERS, Communist 1.
https://t.me/ukrainenowenglish/128

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Dat lijkt mij ook zeer waarschijnlijk. Dat is hoe je de logistiek het leven zuur maakt. Maar dat gaat natuurlijk nooit erkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Hij wel, maar zijn olichargen ook?

Die zien hun luxe westerse leventjes bedreigd, geld, huizen en schepen geconfisqueerd.
De crux zit hem niet in de oligarchie, maar in het selectoraat wat hen bedient. Dit besef is de afgelopen dagen gegroeid naarmate politiek debat tegen de al lang aanwezige realiteit van Kremlin voorbereidingen aanliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42
spartacusNLD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Wat zat erin dan? De goederen / wapens die NL heeft toegezegd?
Lijkt me een aardig vermoeden, al kan het uiteraard ook geheel of gedeeltelijk voor de verdere NATO deployment zijn. Maar bij mijn weten is er verder niets sindsdien uit NL vertrokken behalve de tanker vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
wauskoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Goodmorning Kiev :)

Minsk staan de demonstranten ook bij het hoofdkwartier.

[...]

https://t.me/ukrainenowenglish/128
Kyiv dan, Oekraïnse spelling, niet de Russische Kiev 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
bluf of niet ik vind het toch vrij verontrustend dat die de kernwapendivisiein op gevechtsmodus zet

heb zo een gevoel dat die zo maf is als wat de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat hij zich daar geen illusies maakte. Wie in de EU zou de boel moeten verdelen in deze kwestie? Ik denk dat hij dit wel had verwacht maar door het Westen te dwingen hier toe over te gaan is dat een bevestiging voor hem en een groot deel van zijn achterban. De sancties zijn een middel die hij nu kan gebruiken om Rusland verder onafhankelijk te maken van het Westen.
Ben je nu aan het trollen? Arm Kremlin, het moet zich onafhankelijk maken van het Westen …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Nee. In die zin, mocht het er zijn, dan buiten NAVO. Ik heb het er wel eens moeilijk mee, de fixaties hier op gescheiden doosjes en kaders.
Welkom bij de overheid :+ volgens mij is dit overal zo bij overheden. Dit potje voor dit, dit kader voor dat, ene organisatie mag X wel Y niet. A levert info aan P, mag er zelf niks mee. Kan heel frusterend zijn... Maar het heeft wel een belangrijke functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:33

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Dit is wel heel erg “but her emails!”.

Misschien de actualiteit gemist van afgelopen jaren inzake Amerikaans nucleair arsenaal wat in hoge mate niet actief of zelfs in reserve gehouden bleek te kunnen worden omdat men te lang geen onderhoud en vervanging gedaan had. Flink politiek debat geweest ook, de kosten van het opnieuw werkzaam krijgen van nuclear deterrent.
Ik kan me het percentage niet meer exact herinneren, maar nogal wat van zowel de Amerikaanse als Russische kernwapens zijn min of meer aan het wegrotten in hun silo's, sommigen als ik mij goed herinner zelfs zo erg dat het niet meer veilig is om onderhoud te plegen. Dus bij lanceren heb je ook nog enige kans dat een deel nooit vertrekt, te vroeg neerkomt, of op een andere plek neerkomt dan de bedoeling was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Amphiebietje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:44:
[...]

. Dus bij lanceren heb je ook nog enige kans dat een deel nooit vertrekt, te vroeg neerkomt, of op een andere plek neerkomt dan de bedoeling was.
ow dat stel me wel gerust _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Op FoxNews trouwens een opmerkelijk bericht:
And a senior U.S. defense official told Fox News correspondent Jennifer Griffin that the Russian military is not moving or fighting at night: Most movement starts just before dawn and occurs during the day because they don’t have night vision and are not trained in night vision, which contributed to slower than expected progress.
Zou het echt zo zijn dat ze geen nachtkijkers hebben? Neem aan dat Oekraïne die gewoon gebruikt en daarmee in de nacht serieus voordeel heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Daarnaast, de hele wereld kijkt mee. Landen als Taiwan en Estland zullen als bezetenen notities maken van hoe de Oekraïners dit vanuit binnenuit hebben weten te bekokstoven.
Maar ook een leermoment voor China, die een eventuele invasie van Taiwan beter zullen moeten voorbereiden dan wat Poetin laat zien.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Die vergelijking is oneerlijk t.a.v. de Oekraïners ze doen het vele malen netter en beter tot nu toe...
Tegenstander is ook anders...

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Bedankt voor de correctie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Jerie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Dat was en is niet waar. Wij, EU, leveren op nationale basis wapens e.a. militair materieel. We leveren intelligence. We leveren humanitaire hulp. Wel komt het deels laat op gang. Wij hebben ons laten verrassen. Ook door bijvoorbeeld op Defensie te bezuinigen. Verschillende Europese landen komen daarop terug. Welkom in de tweede Koude Oorlog.
Ik zeg niet dat we niks doen. MAar gezien de harde taal die we hadden geuitt voor de aanval dat we dan een aantal dagen nodig hebben om op "stoom" te komen zegt toch genoeg? Hoeveel mensen levens had dat kunnen schelen.

Ik bedoel, we hebben ze niet eens gelijk van Swift afgehaald en zelfs nu niet compleet. Oekraine ziet dat toch ook gewoon. Die denkt dan toch ook, er komt niemand ons redden? Dus wellicht dat zij ook ruimte zien om te onderhandelen.

Vanuit ons perspectief doen we wat we kunnen binnen de "grenzen" zodat we straks geen WW3 hebben. In iedergeval gaan we vanuit..zoals ik eerder heb gezegd voor hetzelfde geld verklaart Putin straks Economische sancties als een Aanval op zijn land en gaat op die manier dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jerie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Welkom bij de overheid :+ volgens mij is dit overal zo bij overheden. Dit potje voor dit, dit kader voor dat, ene organisatie mag X wel Y niet. A levert info aan P, mag er zelf niks mee. Kan heel frusterend zijn... Maar het heeft wel een belangrijke functie.
En zo lekt er gelukkig wel eens wat naar een andere dienst. Ze zullen het wel niet aan de grote klok hangen maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch wel wat lijntjes lopen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56
Als ik het zo hoor dan is dit effectief WW3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:45:

[...]

Zou het echt zo zijn dat ze geen nachtkijkers hebben? Neem aan dat Oekraïne die gewoon gebruikt en daarmee in de nacht serieus voordeel heeft.
Van Fox news geloof ik niks. Ook al hebben ze gelijk ;)

https://www.theguardian.c...son-fox-news-russia-putin

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 27-02-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Op dit gebied hebben wij in Nederland een cultuuromslag nodig. Kwestie van discipline want voor ons is het niet controversieel, zoals bijvoorbeeld blackface dat wel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12
Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:38:
En puntje bij paaltje stemmen ze allemaal op Trump.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Denk grove inschattingsfout dat men dacht dat iedereen pro-Rusland was en ze de troepen als bevrijders zouden worden ontvangen en de deur wagenwijd open zouden zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

[...]

Dat is lastig te valideren. Maar het is al het zoveelste bericht dat het Russische leger niet goed uitgerust is.

Misschien hadden ze de illusie dat men de Oekraïense steden gewoon konden binnen marcheren zonder een schot te lossen.

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 27-02-2022 15:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik zeg niet dat we niks doen. MAar gezien de harde taal die we hadden geuitt voor de aanval dat we dan een aantal dagen nodig hebben om op "stoom" te komen zegt toch genoeg? Hoeveel mensen levens had dat kunnen schelen.

Ik bedoel, we hebben ze niet eens gelijk van Swift afgehaald en zelfs nu niet compleet. Oekraine ziet dat toch ook gewoon. Die denkt dan toch ook, er komt niemand ons redden? Dus wellicht dat zij ook ruimte zien om te onderhandelen.
Dat komt omdat het nog veel gekker kan. Ik wil slachtoffers zeker niet bagatelliseren maar er staat daar een leger van 150.000 soldaten klaar en binnen die context zijn er tot heden zijn er nauwelijks slachtoffers gevallen.

Verder hadden we zeker iets kunnen doen. Dat was tijdens de opbouw van de 'oefening' alvast wapen leveringen opstarten.... Dat maakt de prijs van een aanval hoger waardoor er mogelijk volledig van af wordt gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

[...]

Van Fox is niets te vertrouwen. Die slachting bij dat vliegveld boven Kyiv? Nachtgevechten. Kherson? Nachtgevechten.

Fox probeert een “arm Rusland” narratief rond te pompen. Dit is een van de technical scope vectoren daarvan.

Vergeet niet de tiers in types en relaties eenheden van Kremlin. Heb je een oligarch? Betere uitrusting.

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 27-02-2022 15:52 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Poging tot relativeren voor iedereen die bang is geworden van Pietins's 'deterrent' alert: er is een grote kans dat je ouders een groot deel van hun leven doorgebracht hebben in de hoogste nucleaire paraatheid van beide zijden, inclusief rondcirkelende B52 toestellen bij wijze van second strike retaliation.

Dit soort spierballengedrag hoort er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:34:
[...]
Het is een geografie die zich uitermate leent voor zowel klassieke Russische doctrine als moderne methodes van speciale eenheden.

Maar, het valt daar wel op dat de Russen gewoon minder gaten laten vallen. Ik vraag mij in deze af in hoeverre dat een gevolg is van de eenheden in kwestie, of de disproportionele aanwezigheid van speciale eenheden / huurlingen.
Vanuit de Krim lijken het minder de 18/19-jarige dienstplichtigen te zijn, maar meer reguliere eenheden die ook op de Krim gestationeerd waren?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
pirke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:47:
Als ik het zo hoor dan is dit effectief WW3.
Rusland en z'n marionet uit Minsk tegen de rest van de wereld?

Besef dat China in de VN geen veto gebruikt heeft, de Russische keizer heeft geen kleren aan en verliest rap de laatste vrienden die hij nog had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ik kan het me haast niet voorstellen dat dat klopt. Maar goed, zoiets denk ik ook vaker bij nieuwberichten van FOX, dus dat zegt niet zo veel.
Het zou wel echt oneindig dom zijn, zeker van zo'n land dat op zich vrij noordelijk ligt en zelf toch ook moet beseffen dat er in een significant deel van het jaar vrij veel uren duisternis in een dag zitten...

@Virtuozzo Dank voor de toevoeging over dat narratief. Dat werpt weer even het juiste licht op FOX. :/

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 27-02-2022 15:53 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:33

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Het lijkt er toch wel sterk op dat maar een van deze twee opties waar kan zijn:
- Putin heeft zich heel erg verkeken op de staat van het Russische leger.
- Dit is taktiek en enkel die units die gemist kunnen worden, worden ingezet.

Indien het laatste, dan komt de vraag "Wat is het doel?" naar boven. Afleiding van iets anders lijkt dan voor de hand te liggen, maar wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:50:
Indien het laatste, dan komt de vraag "Wat is het doel?" naar boven. Afleiding van iets anders lijkt dan voor de hand te liggen, maar wat?
Opportunisme en Hanlon's razor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Vanuit de Krim lijken het minder de 18/19-jarige dienstplichtigen te zijn, maar meer reguliere eenheden die ook op de Krim gestationeerd waren?
Kan, is mogelijk. Maar goed, het blijft een uitdaging om observaties te herleiden tot specifieke eenheden. De Krim was meer bastion wel dan bijvoorbeeld de oostgrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Rusland en z'n marionet uit Minks tegen de rest van de wereld?

Besef dat China in de VN geen veto gebruikt heeft, de Russische keizer heeft geen kleren aan en verliest rap de laatste vrienden die hij nog had.
China wilt er ook zijn handen niet aan verbranden. Met die sancties die Rusland net gekregen heeft laat je het al helemaal uit je hoofd.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

EN hier begint het al jongens: Komt wel van RT af maar het is niet propoganda meer eeen uitspraak van Lukashenko:

Belarusian President Alexander Lukashenko has warned the West against imposing tough sanctions on Moscow, saying that such measures could push Russia into a “third world war.”

“Now there is a lot of talk against the banking sector. Gas, oil, SWIFT. It's worse than war. This is pushing Russia into a third world war,” Lukashenko said on Sunday, as quoted by local media. He added that a nuclear conflict could be the final outcome.

Die doet dat toch echt niet zomaarm zo een uitspraak?

En hier was ik bang voor..Kleine landjes konden ons nooit wat doen als we sancties eenzijdig oplegde. Recht van de sterkste. Maar wat als je een ander wil geen grootmacht zeggen maar een ander Nucliare-macht op die manier aanpakt? Dat hebben we niet eerder meegemaakt op deze schaal of wel?

Uiteindelijk ook niet meer dan logisch als je het vanuit Putin zijn perspectief bekijkt. Zal wel denken dan stikken we allemaarl maar, ammehoela dat ik dit liggend accepteer.

Denken jullie dat als er een agreement komt tussen Putin en Zelensky en Rusland zich terug trekt dat bepaalde sancties agezwakt gaan worden? Soort win/win situatie..of niet echt win maar iedereen het minste verliest? Om erger te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Monkeydancer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:53:
[...]

China wilt er ook zijn handen niet aan verbranden. Met die sancties die Rusland net gekregen laat je het al helemaal uit je hoofd.
Kazachstan wil zijn vingers er ook niet aan branden ondanks de hulp van Poetin aan hun machthebbers de afgelopen maand...
Eigenlijk had die revolutie in Kazachstan nu moeten plaats vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jerie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Op dit gebied hebben wij in Nederland een cultuuromslag nodig. Kwestie van discipline want voor ons is het niet controversieel, zoals bijvoorbeeld blackface dat wel is.
Ik vind spellingsregels inzake buitenlandse plaatsnamen bijster verwarrend. Is er een soort richtlijn die ik kan volgen? :P
Het is bijvoorbeeld gangbaar om Neurenberg te zeggen in plaats van Nürnberg. Kunnen we niet gewoon kiezen om de binnenlandse spelling te gebruiken voor elke stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:21:
Putin die dreigt met nuclaire wapens… de stap waarvan je wist dat die zou komen. Ik denk altijd: als wij dat hier met 17 miljoen amateur strategen kunnen bedenken, dan kunnen beginnende strategen die dit voor hun werk doen ook wel bedenken.

Alle landen die Oekraine militair te hulp schieten hebben al met dit scenario rekening gehouden en zijn waarschijnlijk al weer een stap verder. En daar ben ik altijd heel nieuwsgierig naar… hoe blijf je je vijand een stap voor?

Er speelt echt veel meer achter de schermen af dan wij denken, dat kan niet anders. Zowel binnen het Kremlin als bij “het Westen”.
Dat zou je denken en hopen, maar in het verleden is al vaker gebleken dat het “ook maar mensen” zijn die ook maar wat aanrommelen. Als het succesvol uitpakt wordt er later een “we wisten precies wat we deden” verhaal aangehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:47:
[...]

En zo lekt er gelukkig wel eens wat naar een andere dienst. Ze zullen het wel niet aan de grote klok hangen maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch wel wat lijntjes lopen.
Ambtsbericht, nuttig communicatiemiddel :) lekken zou ik het niet noemen, juist niet. Er moet juist duiding worden gegeven. Die paden kunnen vertraging opleveren.

Bijvoorbeeld je zou kunnen zeggen allerlei EU landen hebben luchtruim voor Rusland achter schermen gesloten waarom Nederland nog niet? Belachelijk. Maar dan hang je de nukubu uit. Achter de schermen is dat ontzettend complex, komt bijvoorbeeld ook logistiek bij kijken.

Bovendien gaan ontwikkelingen snel, zeker in oorlogstijd of crisistijd. Denk maar aan begin COVID crisis, MH17 ramp, of 9/11. Achter de schermen is het heel druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Enige wat Oekraïne accepteert is volledige terugtrekking van Rusland lijkt me? Wat valt er verder dan te onderhandelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Van Fox is niets te vertrouwen. Die slachting bij dat vliegveld boven Kyiv? Nachtgevechten. Kherson? Nachtgevechten.

Fox probeert een “arm Rusland” narratief rond te pompen. Dit is een van de technical scope vectoren daarvan.

Vergeet niet de tiers in types en relaties eenheden van Kremlin. Heb je een oligarch? Betere uitrusting.
Ik zat al te zoeken en vond juist indicatie dat het andersom was: Russische leger had nachtvoordeel over Ukraine na inval in de Donbas regio, waarbij de 'seperatisten' nachtkijkers en andere technologie hadden. Vervolgens kreeg Ukraine steun in de vorm van FLIR kijkers en was de lol er weer vanaf.

Maar geen enkele indicatie dat Rusland geen beschikking heeft over nachtzichtapparatuur of dat het niet ingezet wordt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:02

Coldcat

HODL

Net mijn baas in Rusland gesproken. Rusland is goed voorbereid op de sancties. Voor de normale man zoals jij en ik zal dit leiden tot meer inflatie.

Mooi excuus om de COVID dollars weg te drukken ;)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:54:
EN hier begint het al jongens: Komt wel van RT af maar het is niet propoganda meer eeen uitspraak van Lukashenko:

Belarusian President Alexander Lukashenko has warned the West against imposing tough sanctions on Moscow, saying that such measures could push Russia into a “third world war.”

“Now there is a lot of talk against the banking sector. Gas, oil, SWIFT. It's worse than war. This is pushing Russia into a third world war,” Lukashenko said on Sunday, as quoted by local media. He added that a nuclear conflict could be the final outcome.

En hier was ik bang voor..Kleine landjes konden ons nooit wat doen als we sancties eenzijdig oplegde. Recht van de sterkste. Maar wat als je een ander wil geen grootmacht zeggen maar een ander Nucliare-macht op die manier aanpakt? Dat hebben we niet eerder meegemaakt op deze schaal of wel?

Uiteindelijk ook niet meer dan logisch als je het vanuit Putin zijn perspectief bekijkt. Zal wel denken dan stikken we allemaarl maar, ammehoela dat ik dit liggend accepteer.

Denken jullie dat als er een agreement komt tussen Putin en Zelensky en Rusland zich terug trekt dat bepaalde sancties agezwakt gaan worden? Soort win/win situatie..of niet echt win maar iedereen het minste verliest? Om erger te voorkomen?
Is een popje van Putin, hij weet dat ook nu negeer hem... En ja voor een Oglicharch zijn sancties inderdaad erger dan oorlog....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dit is wel even een stukje om te lezen. De Guardian heeft een deelfocus op de menselijke perspectieven, zowel Oekraïne als Russen. Het is wel even schakelen bij ons consumeren van tweets en zo meer, om gewoon even verhaal te lezen van iemand in de soep. Iemand die eigenlijk voor perspectieven van hier juist herkenbaar is.

https://www.theguardian.c...friends-hes-taken-up-arms
Many of my friends are artists. I have always been an artist and an activist and sometimes I’d laugh at my artist friends a little bit, thinking they are beautiful, very philosophical but essentially toothless.
It turns out not to be true. The last time I saw one of them, Andriy, he was wearing high heels and glitter, modelling for this crazy and provocative fashion theatre of freak designer Mikhail Koptev. He went to join the military, but they wouldn’t take him because he has a Russian passport (he’s originally from St Petersburg). So he went to another town close by and was taken on.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:56:
Net mijn baas in Rusland gesproken. Rusland is goed voorbereid op de sancties. Voor de normale man zoals jij en ik zal dit leiden tot meer inflatie.
en hoe is het met Poetin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:30
Info uit de krant 'de tijd' - dit mag je als waarheidsgetrouw beschouwen.
15:19
Poetin heeft leger gevraagd nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten

De Russische president Vladimir Poetin heeft zondag, de vierde dag van de Russische invasie in Oekraïne, gezegd dat hij de 'ontradingsmacht' van het Russische leger in staat van paraatheid brengt. Die kan een nucleaire component omvatten.

'Ik gelast de minister van Defensie en de chef van de generale staf de ontradingsstrijdkrachten van het Russische leger in speciale staat van paraatheid te brengen voor de strijd', verklaarde Poetin in een onderhoud met zijn legerchefs dat op de televisie werd uitgezonden. 'Begrepen', zo knikte minister van Defensie Sergej Sjojgoe instemmend.

Poetin rechtvaardigde de beslissing met 'de oorlogszuchtige verklaringen van de NAVO' ten aanzien van Rusland. Hij bekritiseerde ook de economische sancties tegen Rusland, die volgens hem 'onwettig' zijn. De Russische afschrikkingstroepen zijn een geheel van eenheden die een aanval op Rusland moeten ontmoedigen, 'ook in geval van oorlog met gebruik van kernwapens', aldus het ministerie van Defensie.

De troepen zijn uitgerust met raketten, strategische bommenwerpers, onderzeeërs en schepen. Op defensief vlak hebben ze een antirakettenschild, controlesystemen in de ruimte, luchtafweer en antisatellietsystemen. Rusland lanceerde donderdag een invasie in Oekraïne, wat een wereldwijde schokgolf teweegbracht

15:02
Oekraïne stemt in met vredesonderhandelingen aan Wit-Russische grens
Oekraïne heeft ingestemd met vredesonderhandelingen met Rusland. Een Russische en een Oekraïense delegatie zullen elkaar ontmoeten aan de grens tussen Oekraïne en Wit-Rusland.

Dat heeft het bureau van de Oekraïense president Volodimir Zelenski zondag meegedeeld.

13:42
G7: 'Aantal Russische banken worden uit SWIFT geschrapt'
Leiders van de Groep van Zeven (G7) meldden zondag dat de westerse bondgenoten hebben beslist om 'bepaalde Russische banken' af te sluiten van het wereldwijde interbancaire communicatiesysteem genaamd SWIFT, de zogeheten 'financiële atoombom' waarvan het centrale hoofdkwartier in Terhulpen ligt.

De verklaring, in een gezamenlijke verklaring van het Franse voorzitterschap, specificeerde niet om welke Russische banken het zou gaan. Er werd aan toegevoegd dat er binnenkort een trans-Atlantische taskforce wordt opgericht om de sancties tegen Rusland te coördineren.

13:30
België stuurt nog extra wapens naar Oekraïne
België stuurt nog extra wapens naar Oekraïne. Op VTM Nieuws had premier Alexander De Croo het zondag over zwaarder materieel, zoals 5.000 machinegeweren, in plaats van de eerder aangekondigde 2.000 geweren, en 200 antitankwapens.

13:27
Gouverneur: 'Charkov onder controle van Oekraïense troepen'
Charkov, de tweede grootste stad van Oekraïne in het noordoosten van het land, is volgens de regionale gouverneur Oleg Sinegoebov onder controle van de Oekraïense strijdkrachten. De voorbije uren werd daar nog hevig gevochten door het Russische leger.

Er werd zelfs melding gemaakt van straatgevechten, de 1,4 miljoen inwoners was gevraagd om binnen te blijven. 'Charkov is helemaal onder onze controle', aldus de gouverneur op sociale media. 'We zijn bezig de vijand te elimineren.' Zijn berichten konden echter niet worden bevestigd door onafhankelijke bronnen.

12:11
Oekraïne haalt extra troepen naar Kiev
Het Oekraïense leger heeft meer strijdkrachten naar Kiev gehaald om de hoofdstad te verdedigen tegen aanvallen van het Russische leger. Die aanvallen gebeuren vooral ten noorden en noordwesten van de hoofdstad, aldus viceminister van Defensie Hanna Maljar zondag op Facebook. In heel het land worden mensen gemobiliseerd voor het front.

De Oekraïense luchtmacht heeft volgens haar ook Russische gevechts- en transportvliegtuigen onderschept boven Kiev, terwijl in het zuiden van Oekraïne de marine een Russische landing kon tegenhouden. Volgens de Oekraïense Defensie blijven de Russen aanvallen, maar is het tempo wel flink vertraagd. Er wordt melding gemaakt van tekorten aan brandstof en munitie, klinkt het op Facebook.

De Russische rekruten zijn meestal erg jong en uitgeput door de manoeuvres van de voorbije weken. De moraal is slecht, klinkt het, hier en daar zijn er berichten over soldaten die weigeren te vechten. Eerder op zondag berichtte Oekraïne al over zo'n 4.300 dode soldaten aan Russische kant.

Er zou ook al heel wat Russisch materieel, zoals vliegtuigen, helikopters en tanks zijn vernield, maar die informatie kon niet onafhankelijk worden bevestigd. Oekraïne beschuldigt Rusland ook van oorlogsmisdaden, omdat het civiele infrastructuur aanvalt in steden. Daarbij vielen ook al burgerslachtoffers. Rusland ontkent echter dat zijn aanvallen gericht zijn op de burgerbevolking.

Volgens Oekraïne werden ook een oliedepot in de buurt van Kiev en een gaspijpleiding in de buurt van Charkov vernield.

12:00
Scholz: '100 miljard extra voor Bundeswehr'
De toespraak die Duits kanselier Olaf Scholz net gaf tijdens een uitzonderlijke zitting van de Bondsdag (zie post van 10u38) zal vermoedelijk de geschiedenis ingaan. De kanselier koppelde straffe woorden aan het adres van 'agressor Poetin' aan daden: Scholz kondigt niet alleen al 100 miljard extra te zullen investeren in het Duitse leger, de Bundeswehr, maar ook daarna minstens 2 procent van het bruto binnenlands product voor defensie uit te bljiven trekken.

Scholz verdedigde met vuur de beslissing van de Duitse regering om het Oekraïense leger van wapens te voorzien, maar gaat dus ook het eigen leger - de jongste jaren vooral het voorwerp van spot - moderniseren. In essentie lijkt het dus dat Berlijn met de toespraak van Scholz het ingebakken Duits pacifisme sinds het einde van W.O. II lijkt af te zweren, wakker geschud door de Russische oorlog tegen Oekraïne.

10:58
Loekasjenko: 'Twee Russische raketten afgevuurd vanuit Wit-Rusland'
De president van Wit-Rusland Alexander Loekasjenko heeft toegegeven dat Russische troepen vanuit zijn land Oekraïne hebben aangevallen. 'Er zijn twee raketten afgevuurd, omdat Kiev drie tot vier lanceerbasissen aan de grens met Wit-Rusland heeft opgesteld', aldus Loekasjenko aan Wit-Russische staatsmedia. Eerder ontkende hij dat het Wit-Russische leger deelneemt aan de invasie. De president benadrukte formeel dat zijn troepen niet meevechten aan de zijde van de Russen in Oekraïne. 'Natuurlijk helpt Wit-Rusland de Russen', klonk het. Zo wordt er gezorgd voor gewonde militairen.

Tegelijkertijd riep Loekasjenko op om het geweld te beëindigen. 'Ik zou dit geen oorlog noemen, maar een conflict (...) We moeten aan de onderhandelingstafel gaan zitten en de problemen oplossen, ook die van Rusland.' Loekasjenko bevestigde dat er een Russische delegatie is afgereisd naar Homel in Wit-Rusland om onderhandelingen op te starten. 'Wanneer Oekraïne niet komt, wat moet je dan doen, het is hun keuze.' In Wit-Rusland vindt zondag een omstreden grondwettelijk referendum plaats. Daarmee wil Loekasjenko, die ook wel de laatste dictator van Europa wordt genoemd, zijn macht verder bestendigen want hij zou hiermee zijn ambtstermijn nog twee keer kunnen verlengen.
Voor de volgende keer: deel delen die relevant zijn, maar niet de hele blog aub.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is dat niet nodig? De VS heeft een raketschild liggen in oa Polen, die moet die dingen kunnen onderscheppen lijkt me.

Wat voor doel heeft dat schild anders?
kweet niet of de Russen al hypersonische wapens operationeel heeft, daar heeft geen enkel schild vat op.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:35

HugoBoss1985

Xenotech

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ik vind spellingsregels inzake buitenlandse plaatsnamen bijster verwarrend. Is er een soort richtlijn die ik kan volgen? :P
Het is bijvoorbeeld gangbaar om Neurenberg te zeggen in plaats van Nürnberg. Kunnen we niet gewoon kiezen om de binnenlandse spelling te gebruiken voor elke stad?
Het is nu voornamelijk van belang (er was ook een Twitter gedeeld hierover), uit solidariteit en respect, dat we de Ukraïnse naam van "Kyiv" gebruiken en niet de Russische naam "Kiev" :P

Wikipedia: KyivNotKiev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:54:

Nouja, Politiek he. :X Daarnaast kan ik werkelijk niet begrijpen dat zij zich bedreigd voelen sinds zij diegene zijn die een oorlog zijn begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Deruxian schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:55:
Enige wat Oekraïne accepteert is volledige terugtrekking van Rusland lijkt me? Wat valt er verder dan te onderhandelen ?
Inderdaad. En de eisen van Rusland zijn vast ook onvoorwaardelijk, dus hoezo onderhandelingen?

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 26 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid