Maar hoe wil je met poetin deescaleren? Dan moet je hem ukraine maar gratis geven?Herman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Ik denk eerder dat we vol moeten inzetten op deëscaleren
Playstation 5
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Maar hoe wil je met poetin deescaleren? Dan moet je hem ukraine maar gratis geven?Herman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Playstation 5
Poetin is geen marionet van China. Die doet alleen waar die zin in heeft. Dat China hem stopt te steunen zal hem ook weinig doen, want hij zit al te diep in de oorlog om nu nog door een bondgenoot terug te worden gefloten.Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:43:
Zal China nu ook niet eens zeggen van nu gaat het wel even wat te ver poetin, china heeft er echt niks aan als Europa of Amerika een atoombom op zich krijgen..
Dat is al jaren gedaan.. tot een dag of 4 geleden zelfs. Vraag maar aan Scholz.Herman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Dat betekent, stam + t .
Net zoals georgie / de krim..Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:49:
[...]
Maar hoe wil je met poetin deescaleren? Dan moet je hem ukraine maar gratis geven?
Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar één ding weet ik wel zeker: het starten van een Derde Wereldoorlog zal de oplossing niet worden.Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:49:
[...]
Maar hoe wil je met poetin deescaleren? Dan moet je hem ukraine maar gratis geven?
Virussen? Scan ze hier!
https://twitter.com/BNONews/status/1497931786952876037wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Ik zou nog sceptisch zijn als RT zou beweren dat je van regen nat wordt... is nou niet echt een betrouwbare bron. En dan druk ik me mild uit volgens mij.
Zeker met je eens, Nos bericht nu ook over de vredes onderhandelingen bij de grens hopelijk komt daar wat uit!wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar één ding weet ik wel zeker: het starten van een Derde Wereldoorlog zal de oplossing niet worden.
Verdere escalatie hebben we nu ongeveer net zo hard nodig als buikpijn of kiespijn. Deescaleren, dat is wat we nodig hebben.
Playstation 5
'We' heeft alleen geen invloed op deëscaleren. Behalve dan alle sancties intrekken en zeggen "gaat u maar door, meneer". Dat zal op de langere termijn ten koste gaan van onze vrijheid. Helaas is er maar één persoon die onmiddellijk kan deëscaleren. Maar dan nog zullen de consequenties voor Rusland groot blijven..Herman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Ik neem aan dat het lagere mensen zijn die gaan en niet Zelensky zelf. Anders zie je hem nooit meer.Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:52:
[...]
Zeker met je eens, Nos bericht nu ook over de vredes onderhandelingen bij de grens hopelijk komt daar wat uit!
Ik vraag mij af wat een doel voor Rusland kan zijn waarbij Rusland geen vinger in de Oekraïnse pap krijgt. Die is er niet toch?Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:52:
[...]
Zeker met je eens, Nos bericht nu ook over de vredes onderhandelingen bij de grens hopelijk komt daar wat uit!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Er gaat geen WOIII komen. Rusland staat alleen met een, zoals we nu zien, best crappy leger.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar één ding weet ik wel zeker: het starten van een Derde Wereldoorlog zal de oplossing niet worden.
Verdere escalatie hebben we nu ongeveer net zo hard nodig als buikpijn of kiespijn. Deescaleren, dat is wat we nodig hebben.
Dat betekent, stam + t .
Briefly about why Ukraine deserved what it deserved:
1) For regular unpunished insults and beatings of veterans of the Great Patriotic War and people who laid flowers at the monuments of those who died in Western Ukraine on May 9;
2) For desecrating monuments to the heroes of the Great Patriotic War and for the fact that not a single vandal was publicly tried for it;
3) For veiled assistance to Dudayev Islamists in 1994-1996, who cut off the heads of living people;
4) For mockerying nationalist politicians on television about the death of children in a Beslan school and for not having anything for it;
5) For covert military assistance to Saakashvili's chauvinistic regime in Georgia in 2008 to attack Russian peacekeepers and the people of South Ossetia;
6) For burning their own citizens by dozens in Odessa live and for the fact that those who did it also had nothing;
7) For the reckless massacres of opponents of the "Euromaidan" only because they dared to have a different opinion;
For the reckless massacres of Euro-bastards against law enforcement officers (special instructions recommended pushing them in the back under the wheels of the train in the subway, cutting and shooting upon returning from work, even those who did not participate in the dispersal of the "Euromaidan", take their children hostage);
9) For the promotion of the ideas of the SS division "Galichina", posters in honor of which flaunted on the streets of Lviv and other Western Ukrainian cities;
10) For provoking hatred between Crimean Tatars and Slavs in the hope that the two peoples will cling to each other's throats and allow Kiev politicians to divide and rule;
11) For corruption of children by homosexual parades in Ukrainian cities, for demonstrative burning of Orthodox icons by nationalists;
12) For constant voting in the UN General Assembly against the resolution condemning Nazi propaganda, i.e. voting for Nazism to be and live;
13) For the massacres of children, women and the elderly in Donbass with air bombs and heavy artillery, for the gloating cackle with which Ukraine drowned out the tears and moans of these children, for their indifference to their deaths from hunger, cold and lack of medicines for the wounded;
The state ideology that committed such atrocities has no right to life. No one has repealed the boomerang law.
Consider this text a hint for communicating with Ukrainian Internet users moaning that Ukraine is a victim and Putin is an aggressor.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Meerdere reports over dat ze bij de grens bijeen gaan komen, niet in Belarus zelf. Nog op zoek naar bevestigende berichten.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Ik zou nog sceptisch zijn als RT zou beweren dat je van regen nat wordt... is nou niet echt een betrouwbare bron. En dan druk ik me mild uit volgens mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 14:55 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Kyiv Post zelf is niet bereikbaar, ligt onder DoS zo te zien.TheBrut3 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:46:
Volgens de Kyiv Post komt er een ontmoeting op de grens:
https://twitter.com/KyivP...1ec-9a04-ee45fdb9cb88%2F0
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Aan de grens ja, niet in Belarus zoals RT meldde.magnifor schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:51:
[...]
https://twitter.com/BNONews/status/1497931786952876037
Meerdere bronnen die het inmiddels melden.
Virussen? Scan ze hier!
Oke dit is miereneuken.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Aan de grens ja, niet in Belarus zoals RT meldde.
Parkinson zou kunnen, een dementieel syndroom ook of door een kanker, maar vaak zijn het ook gewoon aspecifieke cognitieve stoornissen.Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:47:
[...]
Grappig dat je dat zegt. In de vorige thread werd genoemd dat Putin mogelijk Parkinson heeft.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Niet bepaald. Het is nogal een verschil of je je in vijandig gebied begeeft (want Belarus heeft zich bij het Russische offensief aangesloten, of dat iig aangekondigd), of dat je het op eigen grondgebied doet.
Virussen? Scan ze hier!
Het is moeilijk om dit los van elkaar te zien. Ik denk dat de gesprekken tussen Rusland en Oekraïne als doel hebben om Oekraïne tot overgave te dwingen zonder verder bloedvergieten.Rubberen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:56:
Net op radio 1:
- gesprekken tussen Rusland en Oekraïne zullen doorgaan aan de grens van Belarus
- Putin heeft het leger bevel gegeven om nucleaire wapens op scherp te zetten
Angstwekkend.
Anno 2022 zou ik als Oekrainer zoiets toch liever via Teams doen.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:57:
Aan de grens ja, niet in Belarus zoals RT meldde.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Heel eerlijk: als je nu niet wilt dat je troepen allemaal beelden naar huis gaan sturen pak je hun telefoon af. En ik weet niet of die jaren 60 BMP's al GPS hadden. De eerste invasienacht zag je op Google maps files Ukraine in, dus dat betekent op dat moment wel dat GPS het deed en men een smartphone gebruikte - dus kan net zo goed jamming zijn.Vae Victus schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:57:
Er komen relatief best veel berichten voorbij over Russische troepen die verdwalen of de weg vragen. Daarnaast de oproep om bewegwijzering weg te halen of veranderen.
Ik dacht dat Rusland hun eigen GPS systeem Glonass genaamd had. Zou dit massaal gejammed worden door Oekraïne of NATO landen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Of incoming: nep-nucleaire aanval op Moskou...dan moet Poetin natuurlijk weg
Wel een belangrijk detail, het narrative in Rusland is dat Oekraïne de gesprekken eerder geweigerd heeft. De condities zijn veranderd waardoor een gesprek nu mogelijk is.
Opsplitsing van Oekraïne in een romp staat die westers mag worden en de grotere Donbas en Krim die Russisch worden.Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Ik vraag mij af wat een doel voor Rusland kan zijn waarbij Rusland geen vinger in de Oekraïnse pap krijgt. Die is er niet toch?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Een vorm van kanker werd ook genoemd in de vorige thread en dat hij daarvoor ook is geopereerd.honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:59:
[...]
Parkinson zou kunnen, een dementieel syndroom ook of door een kanker, maar vaak zijn het ook gewoon aspecifieke cognitieve stoornissen.
In ieder geval zie je vaak oordeel en kritiek stoornissen.
Ik hoop echt dat hij verstandige mensen om zich heen heeft, maar als hij vanuit zijn paranoïde gedachten een figuurlijke muur om zich heen heeft gebouwd, zou dat wel eens lastig kunnen zijn.
En daarom vind ik het vrij bijzonder dat Oekraïne hier op in gaat. Kennelijk willen ze toch water bij de wijn doen. Of zou het ook een PR stunt voor Oekraïne zijn?Humma Kavula schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
Rusland en onderhandelen? Putin was heel duidelijk, alleen als de Oekraïense regering zich overgeeft dus die onderhandelingen leveren toch niks op.
Waarschijnlijk weer een mooie voor de bühne.
Maar daar wint hij toch uiteindelijk niets mee aangezien hij deze gebieden al feitelijk controleerde?ph4ge schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Opsplitsing van Oekraïne in een romp staat die westers mag worden en de grotere Donbas en Krim die Russisch worden.
Het lijkt mij trouwens geen toeval om Russische defcon op te schalen om vervolgens aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Vooral om de spirit buiten UA te beinvloeden lijkt me.Humma Kavula schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
Rusland en onderhandelen? Putin was heel duidelijk, alleen als de Oekraïense regering zich overgeeft dus die onderhandelingen leveren toch niks op.
Waarschijnlijk weer een mooie voor de bühne.
Dat betekent, stam + t .
Of Oekraïne geeft Rusland de kans zich volledig terug te trekken per voet en alle wapens en materieel achter zich te laten.MarcoC schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:59:
[...]
Het is moeilijk om dit los van elkaar te zien. Ik denk dat de gesprekken tussen Rusland en Oekraïne als doel hebben om Oekraïne tot overgave te dwingen zonder verder bloedvergieten.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zou zeggen tekenen toch als hij beloofd meteen zijn troepen terug te trekken dan en het westelijke gedeelte dan wel gewoon bij de navo mag.ph4ge schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Opsplitsing van Oekraïne in een romp staat die westers mag worden en de grotere Donbas en Krim die Russisch worden.
Playstation 5
Dat lijkt mij ook een mogelijke uitkomst. Alleen Rusland zal ook Kiev willen.ph4ge schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Playstation 5
Rusland heeft nog meer troeven achter de hand. De inzet van het Wit-Russische leger, de thermobarische raketten en nu nucleaire dreiging. Puntje bij paaltje kan Oekraïne de oorlog militair gezien niet winnen.Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Of Oekraïne geeft Rusland de kans zich volledig terug te trekken per voet en alle wapens en materieel achter zich te laten.
De invasie verloopt niet bepaald volgens plan dus denk dat Oekraïne nu stuk sterker staat dan paar dagen geleden
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 27-02-2022 15:04 ]
Andere optie kan zijn status quo ante bellum. Dus terugkeren naar de situatie van voor de inval.ph4ge schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
NOS meldt dat er geen voorwaarden vooraf zijn gedicteerd.DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:01:
[...]
En daarom vind ik het vrij bijzonder dat Oekraïne hier op in gaat. Kennelijk willen ze toch water bij de wijn doen. Of zou het ook een PR stunt voor Oekraïne zijn?
Zag het langskomen via twitteraccount journalist FT met standplaats Rusland.Kyiv-Moscow delegations to hold talks on Ukraine-Belarus border
Roman Olearchyk in Kyiv
Ukrainian President Volodymyr Zelensky’s office said he had reached an agreement during a phone call with Alexander Lukashenko, the self-declared leader of Belarus, that negotiators from Kyiv and Moscow would meet on the Ukrainian-Belarus border.
The development marks the first possible sign of de-escalation in Russia’s full-blown invasion of Ukraine that is estimated to have claimed thousands of lives.
“The politicians have agreed that the Ukrainian delegation will meet the Russian delegation without preconditions on the Ukrainian-Belarusian border, near the Pripyat river,” read a statement on Zelensky’s Facebook page on Sunday.
“Alexander Lukashenko has taken responsibility for ensuring that all planes, helicopters and missiles stationed on Belarus territory remain on the ground during the Ukrainian delegation’s travel, talks and return,” the statement added.
Even as Ukraine’s army surprised Russian forces by pushing back against invading troops in recent days, Zelensky has repeatedly called for negotiations to prevent further bloodshed. He refused Russia’s offer to hold such talks in Belarus given that the country’s territory has been used as a platform for invading Russian forces.
Zelensky has instead offered to hold talks in Warsaw and neutral countries such as Switzerland.
Nee. Krim en Donbass. Maar UA heeft gewonnen als ze hun regering kunnen houden en niet hoeven te demilitariseren. Ze kunnen beloven om geen lid van NATO en/of EU te worden want daar is wel omheen te werken. Finland heeft zo’n deal ook ooit getekend.MarcoC schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Dat lijkt mij ook een mogelijke uitkomst. Alleen Rusland zal ook Kiev willen.
Hij controleerde maar een fractie van de Donbas en "de Krim" kan ook nog een stuk naar het noorden worden uitgebreid. Erkenning van deze gebieden zou hem ook veel opleveren.ll roel j schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:01:
[...]
Maar daar wint hij toch uiteindelijk niets mee aangezien hij deze gebieden al feitelijk controleerde?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het zou me niets verbazen als dit weer een leugen is vanuit Rusland om hoog gepositioneerde mensen van Oekraïne om te leggen. Tot nu toe liegen ze tenslotte bijna overal over. Wat dat betreft snap ik ook niet dat er niet wordt gekozen voor een digitale bijeenkomst.hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:59:
[...]
Anno 2022 zou ik als Oekrainer zoiets toch liever via Teams doen.
Goede samenvatting. Ik zou er graag aan willen toevoegen dat naast oud materiaal, er ook veel signalen wijzen op:NiGeLaToR schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:54:
De laatste dagen al een paar keer een soort ingelezen amateur-analyse gedaan over de situatie in Ukraine, de Russische opmars en processen, signalen en patronen die ik denk te zien in strategie, aanpak en daaruitvolgend resultaat.
Dat beeld is niet enorm veranderd:
- Russen kunnen delen van Ukraine 'vrij' bewegen, maar vinden vervolgens een gesloten deur achter zich.
- Logistiek lijkt nog steeds een drama. De stroom verse beelden van kapotgeschoten logistieke convooien lijkt te bevestigen dat deze nog steeds getroffen worden.
- De opmars gaat verder maar verloopt zowaar nog chaotischer. Steden inracen, vervolgens vanaf alle kanten onder vuur genomen worden en zware verliezen lijden. De logica ontgaat me.
- Dreiging van zware wapens groeit, al zie ik ze nog niet ingezet worden. Internationaal zal dat de druk op Rusland tot nieuwe hoogte brengen.
- Meer berichten over neergeschoten vliegtuigen, al worden het er minder. Ik begrijp dat er minder gevlogen lijkt te worden. Geen luchtoverwicht dus.
- staat van materieel en manschappen: het is propaganda gevoelig en het wisselt erg, maar veel lijkt oud en slecht onderhouden. Als de theorie dat Rusland het best voor het laatst bewaart nog staat wachten ze er lang op.
Door de trage voortgang heeft Ukraine moreel de laatste dagen gewonnen en tijd gewonnen om de toegezegd hulp van de internationale gemeenschap te ontvangen. Ik verwacht dat als de Ukrainse strijdkrachten verzadigd raken met antitank en luchtdoelraketten en voldoende munitie hebben de Russen het alleen maar zwaarder krijgen naarmate ze meer in bebouwd gebied willen opereren. Tijd raakt op en dat zie je aan de reactie vanuit het Kremlin die steun ziet verdampen als water in een woestijn.
Dit conflict kent echter twee kanten, waarbij velen zich afvragen wat er zich afspeelt aan de Russische zijde. In een pro-Russische Telegram groep kun je meelezen (tekst vertaald door de Apple-vertaalfunctie uit het Russisch, er worden in deze groep geen gruwelijke beelden gedeeld). Wat opvalt is dat het Ukraine zijn nazi's-principe de kern van het verhaal is en verder een hele rits vage beweringen en leugens. De lezers wordt tenslotte opgeroepen deze 'argumenten' te gebruiken in online discussies.
[...]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Toen bij de eerste maanden van oorlog in het oosten van Oekraïne werd via Social media duidelijk dat Russische soldaten naar Oekraïne moesten, dus geen telefoons meer als je het gevecht ingaat...NiGeLaToR schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Heel eerlijk: als je nu niet wilt dat je troepen allemaal beelden naar huis gaan sturen pak je hun telefoon af. En ik weet niet of die jaren 60 BMP's al GPS hadden. De eerste invasienacht zag je op Google maps files Ukraine in, dus dat betekent op dat moment wel dat GPS het deed en men een smartphone gebruikte - dus kan net zo goed jamming zijn.
Tenslotte: welke soldaat gaat op pad zonder kaart en compas, dat zou immers ook altijd moeten werken.
Dan probeert ie het later (pakweg 5jaar) gewoon weer, met de lessen die ie hieruit heeft getroffen.downtime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:04:
[...]
Nee. Krim en Donbass. Maar UA heeft gewonnen als ze hun regering kunnen houden en niet hoeven te demilitariseren. Ze kunnen beloven om geen lid van NATO en/of EU te worden want daar is wel omheen te werken. Finland heeft zo’n deal ook ooit getekend.
Als de Russen zeggen dat ze leven, er beelden zijn dat ze levend aan wal komen én het verhaal van de Oekraïners is dat ze informatie hebben over hun mogelijke locatie en dat ze hopen dat zij terug naar huis zullen komen dan wil ik dat zeker geloven.Ingelogd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:45:
[...]
Dit is al eerder voorbij gekomen in het topic. Er zijn betere beelden met gezichtsherkening bekeken. Je mag het natuurlijk geloven dat ze nog leven.
Op GeenStijl deze beelden uit Bucha, als dit waar is hebben de Russen hier enorm klop gekregen:Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:02:
De invasie verloopt niet bepaald volgens plan dus denk dat Oekraïne nu stuk sterker staat dan paar dagen geleden
Het probleem is dat hij al eerder aanvallen in Rusland zelf heeft laten ensceneren om vervolgens een oorlog te beginnen.Artwido schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:05:
Ik lees idd op NOS dat Poetin het Russische leger opdracht heeft gegeven om de nucleaire eenheden in verhoogde staat van paraatheid te brengen.
Alsof hij denkt dat Navo landen hem gaan aanvallen. Dat zal natuurlijk niet gebeuren.
Wanneer Poetin zou beginnen met een kernwapen op een Navo land dan heeft hij zijn doodvonnis getekend.
Ik weet dat hij gek is maar mag toch aannemen dat zijn stafleden hem hiervan af zullen houden.
Beloven om niet Navo lid te worden en dan toch te doendowntime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:04:
[...]
Nee. Krim en Donbass. Maar UA heeft gewonnen als ze hun regering kunnen houden en niet hoeven te demilitariseren. Ze kunnen beloven om geen lid van NATO en/of EU te worden want daar is wel omheen te werken. Finland heeft zo’n deal ook ooit getekend.
[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 27-02-2022 15:08 ]
Nu ook AP, lijkt me bevestigd en goed nieuws:Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Meerdere reports over dat ze bij de grens bijeen gaan komen, niet in Belarus zelf. Nog op zoek naar bevestigende berichten.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70754242
Dit is in ieder geval stap 1 tot de-escalatie (als het klopt), en goed nieuws dus wat mij betreft.
KYIV, Ukraine (AP) — Ukraine president's office says Ukrainian envoys will meet with Russian diplomats as Russian troops draw closer to Kyiv.
— Zeke Miller (@ZekeJMiller) 27 februari 2022
Er is PR.DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:01:
[...]
En daarom vind ik het vrij bijzonder dat Oekraïne hier op in gaat. Kennelijk willen ze toch water bij de wijn doen. Of zou het ook een PR stunt voor Oekraïne zijn?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 19:58 ]
The first casualty in war is always the truth...
https://nos.nl/collectie/...in-nederland-tegen-oorlogVS over bevel Poetin: 'totaal onacceptabele escalatie'
Het bevel van president Poetin om de nucleaire eenheden in verhoogde staat van paraatheid te brengen, is een "totaal onacceptabele escalatie" van het conflict, zegt de Amerikaanse ambassadeur bij de VN Linda Thomas-Greenfield.
"Het betekent dat president Poetin doorgaat met de escalatie van deze oorlog op een manier die totaal onacceptabel is en we moeten hem op de krachtigste manier een halt toe blijven roepen", zei ze in een interview met CBS News.
Vergeet niet dat veel troepen een paar dagen in voorwaartse posities zaten zonder fatsoenlijke tenten etc...Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:05:
[...]
Goede samenvatting. Ik zou er graag aan willen toevoegen dat naast oud materiaal, er ook veel signalen wijzen op:
- Slecht voorbereide troepen;
- Jonge en onvoorbereide eerste tranche aan ingezette troepen;
- Troepen die onder valse voorwendselen naar het front zijn gestuurd (b.w.v. oefening aan de grens;
- Ontzettend slecht uitgedachte logistieke strategie zoals supply chains t.a.v. brandstof;
- Onderschatting van 1) Oekraïense volksopstand/wil om te vechten en 2) Oekraïense militaire capabilities.
En als vervolg op jouw eerst aangehaalde punt: het lijkt er op dat Rusland haastig op zoek is naar een symbolische 'win' zoals het veroveren van Kiev. Ze slaan bepaalde regio's over in het Oosten en in het Zuiden om op te stomen richting Kiev, wat vooralsnog ook nog niet echt lijkt te lukken. Hieruit concludeer ik dat er een kink in de kabel is in de strategie, voor zover deze er al was.
Moet je voorstellen dat je een Russische generaal op Oekraïens grondgebied bent. Eén grote chaos en waarschijnlijk wordt je elk uur gesommeerd om je tactiek 180 graden te veranderen. En waarschijnlijk krijg je dan de schuld ook nog, als het misloopt zoals nu lijkt te gebeuren. Deja-vu naar het Stalintijdperk.
Wie dan leeft wie dan zorgt. Oekraine is dan ook weer vijf jaar verder met het opbouwen van hun defensie.tiswat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:06:
[...]
Dan probeert ie het later (pakweg 5jaar) gewoon weer, met de lessen die ie hieruit heeft getroffen.
Lijkt me eerder dat die richting een bunker gaan gezien het verhogen van de paraatheid.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Hmm dus eigenlijk zeg je dat hij net is als eenieder ander hier?Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:01:
[...]
dat hij praktisch al twee jaar in isolatie zit, eigenlijk geen normale sociale contacten heeft gehad en als de dood voor corona is.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Hier nog een video uit Bucha, waarbij een Russisch konvooi verwoest zou zijn:hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:07:
[...]
Op GeenStijl deze beelden uit Bucha, als dit waar is hebben de Russen hier enorm klop gekregen:
[Embed]
#Буча, ул. Вокзальная, продолжение: кто с мечом к нам пришёл, блядь, тот, блядь, от меча и погибнет #RussiaInvidedUkraine pic.twitter.com/wMMZBEtrzP
— Necro Mancer (@666_mancer) 27 februari 2022
[ Voor 3% gewijzigd door wauskoek op 27-02-2022 15:11 ]
En dat kun je ook nog jaren blijven doen. Ook over Hitler stellen we ons, 80 jaar na dato, nog steeds dezelfde vragen.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:09:
Ik vind het wel interresant om te lezen hoeveel verschillende meningen er zijn over Putin. De 1 vind hem geniaal, de ander vind hem een compleet gek die beslissingen neemt op basis van paranoide gedachten en de ander vindt hem gewoon sluw.
Verwijderd
Het ene sluit het andere niet uit.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:09:
Ik vind het wel interresant om te lezen hoeveel verschillende meningen er zijn over Putin. De 1 vind hem geniaal, de ander vind hem een compleet gek die beslissingen neemt op basis van paranoide gedachten en de ander vindt hem gewoon sluw.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2022 15:14 ]
Ik vind dat ergens logisch. Die devices zijn onmogelijk veilig te beschouwen, leiden af, en zorgen voor OSINT informatie voor vriend en vijand. Daarnaast lastig om te censureren, werkt niet goed met Russische propaganda.klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:06:
[...]
Toen bij de eerste maanden van oorlog in het oosten van Oekraïne werd via Social media duidelijk dat Russische soldaten naar Oekraïne moesten, dus geen telefoons meer als je het gevecht ingaat...
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Omdat je digitaal toch altijd wat nuance mist, zoals lichaamstaal en andere vormen van non-verbale communicatie etc.soeppie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:08:
Waarom doen ze de onderhandelingen niet digitaal? Via een videoverbinding of telefonisch? Ik zou me niet zomaar bij een grens melden van een land dat onderdeel is van de aanval.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
En je kan dan elkaar ook geen gezonde glas water aanbieden...wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Omdat je digitaal toch altijd wat nuance mist, zoals lichaamstaal en andere vormen van non-verbale communicatie etc.
Die dreiging met kernwapens zal betekenen dat de Amerikanen hun kernwapens ook op scherp moeten zetten, dat kan bijna niet anders.
Verwijderd
De eisen die Rusland gaat stellen zal Zelensky nooit mee akkoord gaan. Dus deze onderhandelingen hebben weinig nut gok ik zo.Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:11:
Nu dreigen met kernwapens, willen praten met zelensky, die heeft toch maar één eis? Of door de knieën of volledig inname van de Oekraine. De wereld heeft een flinke oorlog te pakken lijkt me.
Heb toch het gevoel dat 'tijd' op dit moment in het voordeel van Oekraïne is.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:08:
Er is PR.
Voor de ander kan dat tijd zijn. Tijd = ruimte.
En dat zal Poetin dan weer zien als de volgende bedreiging... en zo gaan we steeds een stapje verder...XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:15:
[...]
Die dreiging met kernwapens zal betekenen dat de Amerikanen hun kernwapens ook op scherp moeten zetten, dat kan bijna niet anders.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Polonium is ook moeilijk toe te dienen digitaal.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Omdat je digitaal toch altijd wat nuance mist, zoals lichaamstaal en andere vormen van non-verbale communicatie etc.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En er is geen plafond, want er moet steeds weer een stapje bij. En dat is dus het gevaar.. het plafond is uiteindelijk nuclear.lameeuw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:16:
[...]
En dat zal Poetin dan weer zien als de volgende bedreiging... en zo gaan we steeds een stapje verder...
[ Voor 5% gewijzigd door Grvy op 27-02-2022 15:17 ]
Dit is een account.
Speltip 45: Laat de thee staan.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Polonium is ook moeilijk toe te dienen digitaal.
En dan kunnen ze de eis van het herstel naar de territoriale grenzen uit het Budapest memorandum uit 1994 bij Rusland neer leggen?Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:08:
[...]
Er is PR.
Voor de ander kan dat tijd zijn. Tijd = ruimte.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat zou kunnen maar de leiders/bevelhebbers gaan toch ook niet zelf? Die sturen toch ook vertegenwoordigers.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Ach. In de UK is het Poetin ook gelukt om het toe te dienen aan dissidenten. Of was dat weer novichok.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
@RoD?wauskoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:11:
Iemand die hier Russisch kan verstaan?
Ik heb vandaag een geluidsfragment opgenomen via de UniversiteitTwente WebSDR van de Russische AirForce (8131kHz USB). Ben benieuwd wat ze zegt.
https://ufile.io/dianrt06
Hoe geweldig de digitale revolutie qua thuiswerken etc ook is, je gaat niet onderhandelen over een land via Teams.. al helemaal niet als er levens mee gemoeid zijn. The stakes are way too high.soeppie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Dat zou kunnen maar de leiders/bevelhebbers gaan toch ook niet zelf? Die sturen toch ook vertegenwoordigers.
Dit is een account.
Wat zat erin dan? De goederen / wapens die NL heeft toegezegd?gekkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:10:
Ah de C17 is ook *eindelijk* weg uit Eindhoven.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Novichok was toch de laatste trend in (en buiten) Rusland?Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Wat mij vooral opvalt is hoe effectief Oekraïne lijkt te zijn bij juist grote verplaatsingen. Je hebt al een verwijzing geplaatst, vergelijkbare situaties zijn er ook ten noorden van Kyiv - waar trouwens niet enkel Russische eenheden en masse tegen lampjes lopen (Tsjetsjeense brigade).hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Heb toch het gevoel dat 'tijd' op dit moment in het voordeel van Oekraïne is.
Russische soldaten krijgen steeds meer honger en zien hun voorraden matig doorkomen. In Moskou beginnen steeds meer olichargen te klagen en raken de pinautomaten leeg.
En voor je het weet zit je met een deepfake te onderhandelen.Grvy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Hoe geweldig de digitale revolutie qua thuiswerken etc ook is, je gaat niet onderhandelen over een land via Teams.. al helemaal niet als er levens mee gemoeid zijn. The stakes are way too high.
Het één sluit het ander niet uit, geniale personen kunnen ook gek en paranoïde worden. Alleen deze persoon heeft dan ook nog eens een bak aan macht en invloed.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:09:
De Kamera is uiterst divers in zijn producten. Uitgebreide catalogus.renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Novichok was toch de laatste trend in (en buiten) Rusland.
Niet belangrijk genoeg of men wil dat we het weten. Ik kan het later vandaag vertalen, ik check vanavond of er nog behoefte aan isSebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:18:
[...]
@RoD?
Waarom valt deze communicatie zomaar op te pikken - waarom niet versleuteld of scramled?
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ik heb zo vermoeden dat planners hier over hebben nagedacht en non stop hierop hebben zitten voorbereiden sinds 2014 ik denk ook dat de Amerikanen weleens langs geweest zijn om eff een workshopje te gevenVirtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Wat mij vooral opvalt is hoe effectief Oekraïne lijkt te zijn bij juist grote verplaatsingen. Je hebt al een verwijzing geplaatst, vergelijkbare situaties zijn er ook ten noorden van Kyiv - waar trouwens niet enkel Russische eenheden en masse tegen lampjes lopen (Tsjetsjeense brigade).
Ook de weerstand tegen speciale eenheden is opmerkelijk effectief.
Zeker, de opbouw gaat door en het Kremlin kan golf na golf loslaten, zogezegd, maar het valt wel op.
[ Voor 6% gewijzigd door klaw op 27-02-2022 15:21 ]
Lijkt op deel2 van het geenstijl filmpje. Er is ook nog een deel 3 waarbij er nog een werkende BMP gevonden wordt met nog wat Russische troepen erbij die die betreffende meneer verzoeken z'n telefoon/camera in te leveren... Ik vermoed dat hij die later weer terug heeft gekregen omdat de filmpjes op twitter staan.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:11:
[...]
Hier nog een video uit Bucha, waarbij een Russisch konvooi verwoest zou zijn:
[Twitter]
[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 27-02-2022 15:23 ]
Ik neem aan dat zelensky niet zelf die onderhandelingen gaat doen in person toch? Of komt Putin dan ook zelf? Lijkt me dat ze daar wel een poppetje sturen.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Bijvoorbeeld, bij voorbaat.YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:17:
[...]
En dan kunnen ze de eis van het herstel naar de territoriale grenzen uit het Budapest memorandum uit 1994 bij Rusland neer leggen?
Verwijderd
Ben benieuwd of die afgevaardigden uit de buurt van zelensky komen. Wellicht dat de Russen niet weten waar hij zit en dat ze door middel van de bewegingen van de afgevaardigden kunnen achterhalen waar hij precies uithangt?Qu3st schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
Alsof Zelensky zelf daar naar de grens gaat om te onderhandelen, zoals in de persberichten al wordt gecommuniceerd: een afvaardiging van Oekraïne gaat met Russische diplomaten praten aan de grens.
Yup.YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:17:
[...]
En dan kunnen ze de eis van het herstel naar de territoriale grenzen uit het Budapest memorandum uit 1994 bij Rusland neer leggen?
Het lijkt er op dat westerse mogendheden goed communiceren met de de ukrainers op grond. Ze pakken de de achterhoede rigoureus aan, waardoor de voorhoede op een gegeven moment stokt door bevoorradings problemen. Dan slaan ze toe. Doen ze erg slim. Ze laten het initiatief aan de russen en snijden ze daarna keihard de pas af en gaat eigenlijk alles nog steeds op hun initiatief.Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Wat mij vooral opvalt is hoe effectief Oekraïne lijkt te zijn bij juist grote verplaatsingen. Je hebt al een verwijzing geplaatst, vergelijkbare situaties zijn er ook ten noorden van Kyiv - waar trouwens niet enkel Russische eenheden en masse tegen lampjes lopen (Tsjetsjeense brigade).
Ook de weerstand tegen speciale eenheden is opmerkelijk effectief.
Zeker, de opbouw gaat door en het Kremlin kan golf na golf loslaten, zogezegd, maar het valt wel op.
[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 27-02-2022 15:23 ]
I am the great Cornholio!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq