De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.522 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:11:
[...] Feitelijk alles waar we de Russen van beschuldigden in Oost-Oekraïne doen we nu zelf ook. Dat laat zien dat als de nood hoog genoeg is dat wij hier niet anders zijn dan de "slechteriken".
Zo zo. Dan heb ik mij bij alle jarenlange opbouw van bewijslast toch vergist. Het zijn maar beschuldigingen. En die hoeven we niet serieus te nemen. Want we doen exact hetzelfde. We zijn hetzelfde!

Wat is dit voor opzetje?

Het is leuk inhaken, maar denk eens even na over het narratief hier. Cui bono? Who benefits?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ratzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Effe ter zijde, die tanks schiet je toch niet aan diggelen met een molotovcocktail of kijk ik tegen Oekraïense tanks aan?
Wat bedoel je? Per definitie kan een molotov niet schieten?
Gezien de Russische geschilderde markering denk ik niet dat het oekrainse tanks en voertuigen zijn, al valt dat na een brandje wat moeilijker te zien.

Verder kan het vanalles zijn geweest beschoten door een tank of daarna in de vlam gevlogen etc.

Kyiv zit verder ook vol met reguliere troepen dus waar je focus op molotov vandaan komt is mij een raadsel.

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 14:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:17:
[...]

En nog een aanvullende bron: [Twitter]
Dit is waar iedereen bang voor was als putin in het nauw gedreven wordt. Dat lijkt nu werkelijkheid te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Dit is niet echt uitspreken tegen maar meer een Xi-esque, vage ambivalente oproep.
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Dit is waar iedereen bang voor was als putin in het nauw gedreven wordt. Dat lijkt nu werkelijkheid te gaan worden.
Geen paniek, hoort erbij. Dit betekent nog niets.

[ Voor 21% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 14:21 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 09:22

bloody

0.000 KB!!

[...]

Inderdaad, hier schrik ik toch wel ernstig van...

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Hoe weten we het of Putin dit echt meent, of dat het meer een waarschuwing is?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:37

Coldcat

HODL

DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:16:
[...]

En ja hoor. Putin zet zijn 'nucleaire aanval teams' in hogere staat van paraatheid naar aanleiding van de sancties. Wat een schoft.

Putin: "Western countries aren't only taking unfriendly economic actions against our country, but leaders of major Nato countries are making aggressive statements about our country. So I order to move Russia's deterrence forces to a special regime of duty."

https://twitter.com/JonLe...1ec-a58d-ce494873ac82%2F0
Het is oorlog. Door de sancties zijn wij ook betrokken. Iedereen had kunnen inbeelden dat dit ging gebeuren. Door de betrokkenheid zie ik helaas maar 2 opties. De eerste is dat Putin intern ter onder gaat. Anders wordt het een bloedig einde van Putin en het huidige Rusland.

Mijn Russische baas / opdrachtgever gaat opeens volgende week snowboarden. 8) Ik wil liever geen politiek met hem bespreken maar ben best benieuwd hoe hij de situatie nu ziet.
bloody schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Waarom schrikken, ik zou verbaasd zijn geweest als diet niet was gebeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Coldcat op 27-02-2022 14:22 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:09:
Duitsland gaat 100 miljard in defensie investeren

Lijkt mij een fundamentele houdingsverandering van de Duitse overheid. Ben wel benieuwd waar Duitsland dan uitkomt in het NAVO-percentage van haar BNP dat ze investeert in defensie.
Gewoon even zoeken naar een relevant nieuws artikel? :+ Want de Volkskrant dropt het als 2 zinnetjes over die eerdere extra 3 miljard die wij aan defensie gaan geven in haar liveblog. (volgens mij kwamen wij met die 3 miljard extra dan op +/- 1,8%.)

Maar om antwoord te geven nee, want die 100 miljard is bedoeld:
Bondskanselier Scholz trekt vanwege de Russische inval in Oekraïne 100 miljard euro extra uit om het Duitse leger te moderniseren.
Echter daar bovenop:
Ook wil hij jaarlijks 2 procent van het binnenlands product aan defensie gaan uitgeven, zei hij in een toespraak in de Bondsdag.
Dus de 100 miljard moet je daar los van zien, dat is gewoon eenmalig geld dat naar het Duitse defensie apparaat gaat.

https://nos.nl/collectie/...erpunt-in-de-geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Is deterrent niet verdediging? Met andere woorden: Defensie tegen een nucleare aanval.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bloody schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Volgens mij is dat niet nodig? De VS heeft een raketschild liggen in oa Polen, die moet die dingen kunnen onderscheppen lijkt me.

Wat voor doel heeft dat schild anders?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 20-09 09:22

bloody

0.000 KB!!

Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Is deterrent niet verdediging? Met andere woorden: Defensie tegen een nucleare aanval.
Letterlijk "Afschrikking", dus kan offensief en defensief ingevuld worden.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:18:

Het is leuk inhaken, maar denk eens even na over het narratief hier. Cui bono? Who benefits?
The usual suspects. Lockheed, Raytheon eigenlijk iedereen die wapens maakt.

Wij allemaal zijn de grote verliezers hier.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
[...]

Alsof we dat niet zagen aankomen.
Een kat in de nauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

bloody schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Letterlijk "Afschrikking", dus kan offensief en defensief ingevuld worden.
Ja, klopt.
En in het Engels:

https://dictionary.cambri...tionary/english/deterrent
something that deters people from doing something:

Vrij offensief dus. Wij mogen iets niet doen, of anders.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Dat wordt hopen dat UA de inlichtingen tijdig doorkrijgt waar dat ding zich bevind.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TIGER1125 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Gewoon even zoeken naar een relevant nieuws artikel? [...]
Of gewoon de echte bron, de toespraak van Scholz vanochtend ;)
11.25 Uhr: Die Regierung setze ein Bundeswehrsondervermögen von 100 Milliarden Euro in diesem Jahr auf. Ab sofort werde sie mehr als 2 Prozent des BIPs in Verteidigung investieren. Der Saal erhebt sich erneut.
fsfikke in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is dat niet nodig? De VS heeft een raketschild liggen in oa Polen, die moet die dingen kunnen onderscheppen lijkt me.

Nog steeds geen mooi nieuws. Een nucleaire bom die wordt onderschept wordt niet netjes in het bubbeltjesplastic in veiligheid gebracht, geeft lijkt mij ook een enorme bak ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Michael_OsGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Ja, klopt.
En in het Engels:

https://dictionary.cambri...tionary/english/deterrent
something that deters people from doing something:

Vrij offensief dus. Wij mogen iets niet doen, of anders.
Feitelijk is het niets nieuws. Hij heeft al gedreigd met "dingen die je nog nooit in de geschiedenis hebt meegemaakt".

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het lijkt er op dat we een tijd in gaan waarin "defcon" weer meer is dan alleen een feestje.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
jdh009 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:33:
Iemand bekend met OSINT/GEOINT initiatieven waar je je als vrijwilliger kan aansluiten om data/video's/locaties te verifiëren?
Belingcat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-09 20:23
Divak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Nog steeds geen mooi nieuws. Een nucleaire bom die wordt onderschept wordt niet netjes in het bubbeltjesplastic in veiligheid gebracht, geeft lijkt mij ook een enorme bak ellende.
Bovendien kunnen wij ons helemaal niet wapenen tegen de nieuwste ICBMs van Rusland.

Ik gok dat het allemaal bluf is, uiteindelijk heeft Putin ook gewoon een familie, vrienden, en ergens vast wel wat emotie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Dit bericht impliceert echt totaal niet dat Poetin in de verste verte van plan is een bom op de VS te gooien. Ik heb het gister al gezegd en ik zeg het nu weer opnieuw, ook voor jullie eigen mentale gezondheid, te snel vervallen in het n-woord paniek is niet alleen onnodig, het is ook precies wat Poetin wil. Er is een behoorlijk dikke diplomatieke laag op het hoogste niveau die eerst moet sneuvelen wil dit écht relevant gaan worden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59
De oliargen die zich tegen hem spreken, das toch gewoon publiekelijk peilen hoe de steun is voor putin? Is die laag, dan een "revolutie" en een nieuw poppetje en wat machrsverschuiving?

Immers, dictator ben je nooit alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Hij heeft al gedreigd met "dingen die je nog nooit in de geschiedenis hebt meegemaakt".
Maar dat kan natuurlijk ook het afzetten van Putin betekenen.

Positief blijven!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Bovendien kunnen wij ons helemaal niet wapenen tegen de nieuwste ICMBs van Rusland.

Ik gok dat het allemaal bluf is, uiteindelijk heeft Putin ook gewoon een familie, vrienden, en ergens vast wel wat emotie.
Dan zou hij ook niet de oorlog beginnen. Zelfs als hij zich nu zou terugtrekken is het al gedaan met hem en zijn familie/vrienden. Dit vergeet de bevolking de wereld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Toch wel. Los van dat Rusland dat schild eenvoudig kan verzadigen;
Forbes is reporting that although interest in the missile defense system has waned while the US military addresses more pressing matters of immediate concern, the Russians have already developed an anti-missile-defense missile designed to defeat the system. Were the US military to actually prove that the missile defense shield worked, the Russian rocket's "zig-zag" flightpath taken en route to it's target would render the shield useless. Russian President Vladimir Putin says that the non-ballistic trajectory would leave the projectile virtually impossible to down or divert. The author feels inclined to say that the missile defense shield was intended as a defense against rogue states such as North Korea that have not acquired this technology yet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Feitelijk is het niets nieuws. Hij heeft al gedreigd met "dingen die je nog nooit in de geschiedenis hebt meegemaakt".
Dan zou het dus niet om nucleaire wapens gaan. Die zijn immers in de geschiedenis al wel ingezet, en zijn dus al eerder meegemaakt

Vraag me af wat hij dan nog achter de hand zou hebben?

Lijkt me dan bluf, of heeft hij iets wat nog niemand weet oid?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
IJzerlijm schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Ah, alles wat er nog gaat komen het is nu al onze schuld omdat we Putin niet hebben laten winnen.

Wat zou die symbolieke overwinning moeten zijn ? Zelensky ophangen op Maidan ? Honderdduizend dode Oekrainers ?
Het gaat hier niet om schuld. Het gaat hier om het conflict naar een pauze/einde te krijgen waarbij voor zowel Ukraine als onszelf de schade beperkt blijft. Voor nu dan. Een platgebombardeerd winnaar blijft platgebombardeerd. Zero sum games is niemand bij gebaat. Je begrijpt hopelijk dat dit geen computer spel is maar dat er daadwerkelijk mensenlevens op het spel staan? Winnen of verliezen is ondergeschikt aan mensenlevens en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Dan zou het dus niet om nucleaire wapens gaan. Die zijn immers in de geschiedenis al wel ingezet, en zijn dus al eerder meegemaakt

zie net de NOS binnenkomen... en ook al hierboven net aangehaald... brrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

[...]

Er zijn ook nog nooit complete landen onbewoonbaar gemaakt.

Putin heeft duidelijk gemaakt dat wat hij zegt niets zegt over wat hij gaat doen

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

sdk1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Toch wel. Los van dat Rusland dat schild eenvoudig kan verzadigen;

[...]
Dat weet je pas als het gebeurd. Propaganda.
Stukfruit schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Maar dat kan natuurlijk ook het afzetten van Putin betekenen.

Positief blijven!
Either way, ik was prima in Metro 2033. :+

Maar het is inderdaad flink blaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 20:30

Je weet niet waar de SSBN's van de Russen liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 13:24
Tja hij hoopt hiermee het westen bang te maken en dat ze daardoor stoppen met steunen van Oekraïne maar dat gaan we dus echt niet doen mr poetin:) denk dat iedereen liever dood wil dan in een wereld te leven waar dreigen met kernwapens het nieuwe normaal is.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:29

Tijntje

Hello?!

[...]

Als hij er 3 gooit is het ook nog nooit vertoond.
Ondanks ik wel wat nerveuzer ben als normaal vermoed ik niet dat hij die keuze maakt.
Ik denk dat we allemaal wel beseffen dat het een ongekende tijd is waar we 1 domme beslissing weg zijn van een volschalige oorlog in Europa.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Letterlijk Afschrikking..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kx22
Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Tja hij hoopt hiermee het westen bang te maken en dat ze daardoor stoppen met steunen van Oekraïne maar dat gaan we dus echt niet doen mr poetin:) denk dat iedereen liever dood wil dan in een wereld te leven waar dreigen met kernwapens het nieuwe normaal is.
Ik wil niet dood, maar zie het ook niet zitten dat Poetin zijn gang kan gaan en elke keer dit soort dreigementen op tafel kan gooien.

Moet toch wel een rus in zijn buurt zijn die denkt....dit gaat te ver, laten we een kogel door zijn kop jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

De russische achterkant van ISS :+

Verder hebben we alles toch al gezien, najah iets in de trant van epic nuclear rain ofzo nog niet... 't is natuurlijk maar net in welke context hij het bedoeld. Nooit eerder gebruikt, of nooit eerder gezien op zo'n schaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

TheBrut3 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Je weet niet waar de SSBN's van de Russen liggen.
Ik denk dat beide kanten een behoorlijk goed beeld heen waar de ander het spul heeft liggen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat beide kanten een behoorlijk goed beeld heen waar de ander het spul heeft liggen.
Waarschijnlijk wel alleen de kernonderzeeërs zijn natuurlijk mobiel en moeilijk te vinden...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
kx22 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Ik wil niet dood, maar zie het ook niet zitten dat Poetin zijn gang kan gaan en elke keer dit soort dreigementen op tafel kan gooien.

Moet toch wel een rus in zijn buurt zijn die denkt....dit gaat te ver, laten we een kogel door zijn kop jassen.
Wij weten niet hoeveel hardliners/haviken hij om zich heen heeft verzameld, die ook in “the great reset” geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens the Guardian is de aanval op Kharkiv afgeslagen. Heeft iemand hier bevestiging van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Dat weet je pas als het gebeurd. Propaganda.
[...]
Either way, ik was prima in Metro 2033. :+

Maar het is inderdaad flink blaffen.
Dat is wat NAVO er zelf over gezegd heeft toen Rusland tegen het schild protesteerde...

In de golfoorlog bleken die systemen overigens toen in ieder geval niet bijster succesvol in het onderscheppen van SCUD's. Dan had je bijvoorbeeld standaard meerdere antiraketten nodig per doelwit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:49

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Uit de BNP wiki:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIoEUPMRQVH65vqyc5KQwG0NmkI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w2u1qs9IaaNdVMuDpCroCKt8.jpg?f=user_large

Een recente indicatie van de navo bijdrages vond ik zo snel niet, dit van Welingelichtekringen, wel al uit 2016:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NPIPnkMuv2BKMx5SKvSb3NH0dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TbBVLd68NSGt8gsJ8ucrOt6L.jpg?f=user_large

De gegevens even kort door de bocht met elkaar combinerende:

Duitsland zat op 1,2 %, dat zou goed moeten zijn voor 40 miljard. Met deze 100 miljard zou Duitsland op 4.2% uitkomen....

Nederland, in 2016 ook op 1.2 procent betaalde in 2016 zo rond de 8.8 Miljard. Zou Nederland dat niveau (weer) gelijk willen trekken met het percentage van Duitsland, dan zou ze op een kleine 31 Miljard uitkomen.

Het bovenstaande corrigerend, n.a.v. opmerking @TIGER1125, anders blijven we posts maken en zo blijft de info mooi met de plaatjes bij elkaar:

Eenmalig is Duitsland van plan om met 100 Miljard haar krijgsmacht op orde te brengen. In de geest van de jaarlijkse Navo bijdrage is dit omgerekend een kleine 3% extra op haar bestaande 1.2%.

Met die 1.2% heeft Duitsland tot nu toe 40 miljard per jaar bijgedragen. Dit zou nu naar structureel 2% worden opgetrokken. Dan komt Duitsland uit op ruim 67 Miljard per jaar.

Nederland betaald met 1.2% er jaar tot nu toe ongeveer 8.8 Miljard per jaar. Zou zij dat optrekken naar 2% dan gaan de betalingen naar een ruime 14.7 Miljard per jaar.

Om de piketpaal maar even in de grond te slaan: ook Nederland heeft wel wat te herstellen aan haar krijgsmacht. Zou ze een vergelijkbaar gebaar willen maken als Duitsland, dan zou ze eenmalig ruim 22 Miljard gaan investeren.

Disclaimer: ik ga hierbij uit van constantes in de tijd. De werkelijkheid varieert natuurlijk, maar om een gevoel van de orde van grootte te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door teacup op 27-02-2022 16:59 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Ik ga er zelf vanuit dat er wordt gedoeld op de kracht van de explosie. De grootste tot nu toe is de de Tsar bom van 50 megaton. Dat was in de jaren 60. Zal ongetwijfeld nog een stukje krachtiger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
TheekAzzaBreek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:34:
Volgens the Guardian is de aanval op Kharkiv afgeslagen. Heeft iemand hier bevestiging van?
Yes, is al een paar uur geleden bevestigd door meerdere Twitter handles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Dus we moeten de Russen een veer in de kont steken omdat het ze NIET gelukt is een paar Oekraïners te vermoorden? :?
Dat is niet de strekking van mijn betoog, maar nu je ingaat op wat er op Slangeneiland zou zijn gebeurd gaat het erom of je de andere kant van het verhaal ook aan bod laat komen. Al was het maar zijdelings. Door te zeggen dat het de Russen niet gelukt is om daar een paar Oekraïners te vermoorden, wat in een oorlog sowieso een verkeerde kwalificatie is, doe je alsof de Russen dat eilandje samen met al die Oekraïners niet van de aardbodem hadden kunnen vagen.

De werkelijkheid is totaal niet zoals het verhaal dat de wereld over is gegaan. Ze hebben zich zonder een schot te lossen overgegeven zo lijkt het, ze werden niet geboeid, en na het ontvangen van een flesje water en i vermoed een voedselpakket zullen ze naar een detentiecentrum zijn gebracht.

[YouTube: 🇷🇺🇺🇦 The Ukrainians on Snake Island That Were Supposedly Killed Are Alive. 🤔]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 02:14
Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Niet helemaal, want een aantal landen, incl. Rusland hebben ook onderzeeërs met nuclear warheads. Waar die zich bevinden is vrij lastig te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

kx22 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:32:
Nee, want die hele kring rondom hem heen is volledig afhankelijk van hem. Die hebben namelijk ook allemaal rekeningen her en der openstaan, die zodra de sterke man weg is ook vereffend kunnen worden. Tenzij er iemand is die meer dan gemiddeld de top-dog kan worden, zitten ze allemaal aan elkaar vast en is niemand veilig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Uit de BNP wiki:
[Afbeelding]

Een recente indicatie van de navo bijdrages vond ik zo snel niet, dit van Welingelichtekringen, wel al uit 2016:

[Afbeelding]

Duitsland zat op 1,2 %, dat zou goed moeten zijn voor 40 miljard. Met deze 100 miljard zou Duitsland op 4.2% uitkomen....

Nederland, in 2016 ook op 1.2 procent betaalde in 2016 zo rond de 8.8 Miljard. Zou Nederland dat niveau (weer) gelijk willen trekken met het percentage van Duitsland, dan zou ze op een kleine 31 Miljard uitkomen.

Disclaimer: ik ga hierbij uit van constantes in de tijd. De werkelijkheid varieert natuurlijk, maar om een gevoel van de orde van grootte te krijgen.
Dit maakt me dus echt boos. Opportunisme heeft hoogtij gevierd in ons landje de afgelopen 15 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 20:29
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Dit maakt me dus echt boos. Opportunisme heeft hoogtij gevierd in ons landje de afgelopen 15 jaar.
Het ligt historisch gezien wel iets ingewikkelder dan korte termijn oppertunisme, maar ik deel je mening dat het simpelweg te weinig is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
https://www.telegraaf.nl/...apens-op-scherp-te-zetten

Moeten we maar niet eens even streng optreden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Nee, want die hele kring rondom hem heen is volledig afhankelijk van hem. Die hebben namelijk ook allemaal rekeningen her en der openstaan, die zodra de sterke man weg is ook vereffend kunnen worden. Tenzij er iemand is die meer dan gemiddeld de top-dog kan worden, zitten ze allemaal aan elkaar vast en is niemand veilig.
Ja maar in die kring zullen toch wel paar logisch nadenken en bedenken dat wanneer hij die knop indrukt zij ook dood zullen gaan? De reactie komt direct terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15
Wat stel je voor?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Heel veel hebben de ze niet aan al hun assets als de wereld in puin ligt. Denk ikzelf dan. Misschien kijken zij er anders tegenaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:21
sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Dat is niet de strekking van mijn betoog, maar nu je ingaat op wat er op Slangeneiland zou zijn gebeurd gaat het erom of je de andere kant van het verhaal ook aan bod laat komen. Al was het maar zijdelings. Door te zeggen dat het de Russen niet gelukt is om daar een paar Oekraïners te vermoorden, wat in een oorlog sowieso een verkeerde kwalificatie is, doe je alsof de Russen dat eilandje samen met al die Oekraïners niet van de aardbodem hadden kunnen vagen.

De werkelijkheid is totaal niet zoals het verhaal dat de wereld over is gegaan. Ze hebben zich zonder een schot te lossen overgegeven zo lijkt het, ze werden niet geboeid, en na het ontvangen van een flesje water en i vermoed een voedselpakket zullen ze naar een detentiecentrum zijn gebracht.

[YouTube: 🇷🇺🇺🇦 The Ukrainians on Snake Island That Were Supposedly Killed Are Alive. 🤔]
Dit is propaganda en is al ontkracht. Het zijn acteurs die al in meerdere propaganda filmpjes hebben "geacteerd".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 23:59
Brrrr ik krijg nu toch wel een vieze smaak in mn mond nu het woord Nucleair steeds vaker genoemd wordt door Putin en co...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 19:59
kx22 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Nou ja dit brengt China ongetwijfeld ook zorgen. Die weten wat ze straks NIET moeten doen tegen Taiwan.
En zolang China alleen in eigen land loopt te kloten, maar niet in andermans land, kan de wereld ook niks doen.
China heeft naar mijn mening nooit aan militaire expansie gedacht. Wel in financiële expansie/invloed uitoefenen.
Eén dingetje. China ziet Taiwan als eigen land.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
downtime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Dat is hoe de wereld werkt. Als je criminelen bestrijdt dan stuur je politie en niet een groep heiligen.
Als je de politie stuurt dan doe je dat met de verwachting dat ze zich aan strikte regels houden, maar we hebben de politie niet gestuurd, we opereren op een wijze waar we anderen op bekritiseren. Als de wereld zo werkt kom er dan eerlijk voor uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat stel je voor? Carpet-bombing op Moskou? Preventief nuclear warheads op Rusland afvuren? Rutte laten bellen met Poetin om te vragen of het minder kan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 00:49

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Lijkt niet helemaal te kloppen volgens TIGER1125 in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"

Bijdrage lijkt eenmalig. Duitsland zou naar niveau optrekken naar 2%.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26
Misschien moet Rutte nogmaals foei zeggen ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Nu online
Nou, aangezien sancties niet helpen, denk ik toch maar de NATO leger bij grens van oekranie zetten?

Niks doen behalve sancties zorgt ervoor dat hij alleen maar meer doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
Basekid schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:39:
Brrrr ik krijg nu toch wel een vieze smaak in mn mond nu het woord Nucleair steeds vaker genoemd wordt door Putin en co...
Ze deden het constant al de afgelopen tien jaar...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:29

Tijntje

Hello?!

Eigenlijk vind ik het wel een bemoedigend als ik er nog eens over nadenk wat Putin nu zegt.
Het feit dat hij dit nu moet uitkraaien geeft aan dat hij grip verliest op het conflict en misschien wel op meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 27-02-2022 14:41 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Die man is helemaal doorgedraaid. Je valt een land binnen en dan vind je de sancties illegaal? Denkt hij nu echt dat dat landen gaat afschrikken? Hij weet dondersgoed dat dat een zelfmoodopdracht is. Dan ligt het Kremlin zo in puin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sacaji schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Nou, aangezien sancties niet helpen, denk ik toch maar de NATO leger bij grens van oekranie zetten?

Dat hebben ze toch al gedaan? De grenzen worden al beter bewaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sacaji schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Newsflash: de NAVO heeft de rapid-response units daar al gestationeerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ze deden het constant al de afgelopen tien jaar...
Maar hebben ze ooit eerder gezegt ze op scherp te gaan stellen? Dat klinkt wel redelijk eng ja je hoopt natuurlijk dat het allee dreigen is maar je weet het niet zeker bij poetin hij kan alles verliezen natuurlijk met deze oorlog.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de uitkomst sowieso een WO3 gaat zijn.... wat een tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

ph4ge schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Het ligt historisch gezien wel iets ingewikkelder dan korte termijn oppertunisme, maar ik deel je mening dat het simpelweg te weinig is.
Het is een mens eigen om korte termijn te denken, zie ook klimaatcrisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Er mee dreigen is nog niet inzetten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
Eerst was het een "vredesmissie" en nu hebben we het over kernwapens :N

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
Bullet NL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Dat dachten we ook over invasie van Oekraïne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Uit de BNP wiki:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je haalt jaarlijkse en totale uitgaven door elkaar. Duitsland gaat niet jaarlijks 100 miljard extra uitgeven. Het is een aparte investering naast de structurele verhoging van de uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-09 20:23
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Newsflash: de NAVO heeft de rapid-response units daar al gestationeerd.
Ik denk overigens wel dat er nu wat extra alarmbellen af gaan bij de NAVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Nu online
[...]

Zelfde als “speciale missie” roepen, dan allerlei aanvallen in Oekraïne aanvallen en willen overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Onbevestigd en speculatief: ik hoor net op een OSINT achtige livestream (Twitter spaces) dat Oekraïne bereid is om te onderhandelen met Rusland aan de Oekraïense/Belarussiche grens.

Even kijken of ik een betere bron kan vinden.

---

edit:

[ Voor 27% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Richh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:41:
Dat is het probleem met een oorlog, dat escaleert nog wel eens.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
martwoutnl schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Die man is helemaal doorgedraaid. Je valt een land binnen en dan vind je de sancties illegaal? Denkt hij nu echt dat dat landen gaat afschrikken? Hij weet dondersgoed dat dat een zelfmoodopdracht is. Dan ligt het Kremlin zo in puin.
Dus de sancties hebben wel zin. Eerst werd er gedacht dat die daar rekening mee had gehouden en genoeg in kas had. Het doet dus toch wel pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Zal China nu ook niet eens zeggen van nu gaat het wel even wat te ver poetin, china heeft er echt niks aan als Europa of Amerika een atoombom op zich krijgen..

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Ingelogd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Dit is propaganda en is al ontkracht. Het zijn acteurs die al in meerdere propaganda filmpjes hebben "geacteerd".
Door wie is het ontkracht en hoe kan je überhaupt op basis van deze beelden zien wie het zijn om vast te kunnen stellen dat ze ook in andere "propaganda" films acteren? Het spijt me maar ik vind wat je hier zegt ongeloofwaardig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Richh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:41:
Putin wil vrede. Ongeacht hoeveel onschuldige mannen, vrouwen en kinderen hij daarvoor moet vermoorden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 20:29
Het is doodeng maar het is tevens een duidelijk zwaktebod. Kennlijk voelt hij de druk op zn persoon, hopelijk is dit het begin van het einde van Putin. De vraag is dan alleen of hij in z'n val de rest van de planeet meeneemt of niet. Ik ga er vanuit dat er net als bij Trump wel mensen tussen de president en de kernwapens zitten die het puntje bij paaltje niet zo ver laten komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Lijkt niet helemaal te kloppen volgens TIGER1125 in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"

Bijdrage lijkt eenmalig. Duitsland zou aar niveau optrekken naar 2%.
We hebben wel al jaren dik onder die 1,5% gezeten... die 1,2% is volgens mij nog een gevolg van de bezuinigingen na de kredietcrisis. Overal de broekriem aantrekken maar de buik niet mee laten groeien wanneer het beter gaat, was een beetje het probleem waar defensie jaren tegen aan loopt. :+

Ik meen dat ik direct na de bekendmaking van het kabinetsakkoord gelezen heb dat we met die 3 miljard extra richting de 1,8% gingen. Of dat helemaal klopt weet ik niet. Ivesteringen in extra F35's, gepland geld voor nieuwe fregatten en onderzeeërs zullen dat beeld ook wel enigszins vervormen.

Overigens kun je ook wel wat vraagtekens zetten bij die jaarlijkse 2% regels, op een gegeven moment dat je dan geld uitgeven aan zaken die je misschien wel helemaal niet nodig hebt. Neemt overigens niet weg dat ons defensieapparaat jarenlang op een erbarmelijk niveau heeft moeten opereren door politieke keuzes.

Ik heb even globaal zitten rekenen, we geven nu ongeveer 12,5 miljard uit aan Defensie en in 2019 10,5 miljard uitgaven. In 2019 zaten we op 1,35% dus dat betekend dat we nu als basis uitkomen op: 1,5-1,6% in het nieuwe coalitieakkoord is voorzien in 3 miljard euro extra voor defensie dus dan zou je richting de 1,8-1,9% gaan. (Eventuele groei van het bnp in die periode niet meegenomen.) Daarbij komen overigens nog investeringen in nieuwe onderzeeërs en fregatten, die geen onderdeel zijn van de vaste begroting.

[ Voor 17% gewijzigd door TIGER1125 op 27-02-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Onderdeel van de strategie. Dit ding is onderweg

[Video: https://twitter.com/i/status/1497519335350452231]

Daarmee kun je ongericht flink wat slachtoffers maken. Wat Putin niet wil is dat zodra dat ding begint te vuren om het burgermoraal te breken, dat de NAVO dan even een kruisraket of F35 op dat apparaat afstuurt. Dat voorkom je door nu te dreigen met kernwapen inzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Door wie is het ontkracht en hoe kan je überhaupt op basis van deze beelden zien wie het zijn om vast te kunnen stellen dat ze ook in andere "propaganda" films acteren? Het spijt me maar ik vind wat je hier zegt ongeloofwaardig.
Dit is al eerder voorbij gekomen in het topic. Er zijn betere beelden met gezichtsherkening bekeken. Je mag het natuurlijk geloven dat ze nog leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RocketKoen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Putin wil vrede. Ongeacht hoeveel onschuldige mannen, vrouwen en kinderen hij daarvoor moet vermoorden.
Vrede op zijn Romeins? They made a dessert and called it peace....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Yes, is al een paar uur geleden bevestigd door meerdere Twitter handles.
Twitter noem ik geen bevestiging. Ik hoopte op mensen als @RoD met info uit de eerste hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 20:30
Volgens de Kyiv Post komt er een ontmoeting op de grens:
https://twitter.com/KyivP...1ec-9a04-ee45fdb9cb88%2F0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Ik denk overigens wel dat er nu wat extra alarmbellen afgaan bij de NAVO.
Ik ben benieuwd of Defcon verhoogd gaat worden..Laatste keer was tijdens 11 september 2001 volgens mij.
Naar level 3.. Level 2 was tijdens de cubaanse raketcrisis en de eerste golfoorlog.

DEFCON 1 COCKED PISTOL Nuclear war is imminent or has already begun Maximum readiness. Immediate response.
DEFCON 2 FAST PACE Next step to nuclear war Armed forces ready to deploy and engage in less than six hours
DEFCON 3 ROUND HOUSE Increase in force readiness above that required for normal readiness Air Force ready to mobilize in 15 minutes
DEFCON 4 DOUBLE TAKE Increased intelligence watch and strengthened security measures Above normal readiness
DEFCON 5 FADE OUT Lowest state of readiness Normal readiness

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Als arts denk ik hier anders over en dat geeft mij ook best veel spanningen. Ik heb een heleboel mensen gezien van rond zijn leeftijd die in een korte tijd (1-2 jaar) compleet veranderden van aardige sociale personen in paranoïde, rancuneuze gewelddadige personen op basis van een cognitief verval. Familie zegt ze dan niks meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wimpo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:23:
[...]

https://twitter.com/Damil...dAHKFBaUz6xEnEpzJZww&s=09

Hij lijkt de rol van een woordvoerder op zich te nemen, en heeft wat meer voorbeelden. De validiteit garandeer ik natuurlijk zelf niet, maar de kans bestaat dat het wel valide is. Ik zou het graag zien dat dit ontkracht kan worden of zelfs bevestigd. Om de reden dat we zo tenminste wel laten zien dat het niet genegeerd word.
Ja... Ik heb even zijn tijdlijn doorgenomen en ik vertrouw die persoon voor geen een cent. Zelfs als het klopt en dan is zijn rol als woordvoerder niet oprecht. Hoe lang hij bestaat, waar zijn intresses zijn, de retweets die van primair van andere account komen, wie hij volgt, et cetera. Niks wat betrouwbaar is, niks wat persoonlijk is, niks wat verifeerbaar is of waar ik één-tweetje vermoed.

En dan moet dit wel betrouwbaar zijn?

Beschouw hem maar als fake of op zijn best iemand die intressant wilt doen en gebruik maakt van de situatie.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 20-09 18:39
Deze ‘vredesmissie’ gaat absoluut niet hoe Putin het voor zich zag. Dreigen met grote aanvallen, nucleair… eigenlijk heeft ie al verloren. Nu de druk van de oligarchen en eigen burgers opvoeren en het is einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Vrede op zijn Romeins? They made a dessert and called it peace....
Op zijn Peacemakers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Als arts denk ik hier anders over en dat geeft mij ook best veel spanningen. Ik heb een heleboel mensen gezien van rond zijn leeftijd die in een korte tijd (1-2 jaar) compleet veranderden van aardige sociale personen in paranoïde, rancuneuze gewelddadige personen op basis van een cognitief verval. Familie zegt ze dan niks meer.
Grappig dat je dat zegt. In de vorige thread werd genoemd dat Putin mogelijk Parkinson heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20

HugoBoss1985

Xenotech

Je moet wel grote ballen hebben, als Ukraïnse delegatie, om daar naar toe te gaan.

Hopelijk klopt het, gaat het door en komt er iets positiefs uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
TheekAzzaBreek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Twitter noem ik geen bevestiging. Ik hoopte op mensen als @RoD met info uit de eerste hand.
:z

Kijk anders zelf even voordat je met dit soort posts komt. Ik zeg niet dat "Twitter" de bron is, maar ik ga hier ook niet de hele tijd alle 20 Twitter handles posten die ik al dagen volg en voor een deel als redelijk betrouwbaar acht. Als je alleen maar afgaat op 100% bevestigde berichten, moet je toch echt wachten op VN reports.

edit: zelfs conventionele media als BBC berichten hier ook over. Dus nogmaals, ik zou zelf even op zoek gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kx22 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Dat dachten we ook over invasie van Oekraïne.
Het goede nieuws is dat ze heel lang hebben volgehouden dat ze helemaal niet geïnteresseerd waren in het binnenvallen van de Oekraïne, en dat dit denken alleen maar westerse hysterie was.

Misschien kunnen we beter luisteren naar wat Putin zegt niet te gaan doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:16

Herman

FP ProMod
Ik denk eerder dat we vol moeten inzetten op deëscaleren ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Pagina: 1 ... 24 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid