De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.521 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

jdh009

FP ProMod
Iemand bekend met OSINT/GEOINT initiatieven waar je je als vrijwilliger kan aansluiten om data/video's/locaties te verifiëren?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:49

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Stylze schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:36:
[...]
Zou mooi zijn hoor, maar dat de Russen geen tactical plan zouden hebben? Daar geloof ik niks van in ieder geval.
Misschien is er initieel wel een tactisch plan geweest maar is dat plan geen resultaat van een gelijkwaardige discussie tussen Poetin en zijn strategen. Dat plan is dan niet goed afgewogen. Mijn indruk is dat Rusland voldoende informatie heeft over de Oekrainse samenleving. Mocht deze strijd dit ooit een keer achter de rug raken dan wordt een interessante discussie wie in Oekraïne de ogen en oren van Rusland zijn geweest.

Mij lijkt het dat Poetin de aansluiting met de maatschappij wat verloren is geraakt. Net hoorde ik op radio 1 dat hij het contact met mensen verbrak die tot enkele maanden terug op regelmatige basis (maandelijks) met hem in contact stonden. Het kan dus dat dit proces van voorbereiding al enkele maanden bezig was en hij vanaf dat moment niet meer open stond van signalen van buiten zijn inner circle. De laatse twee jaar bevond Poetin zich al in toenemende afzondering. Hij heeft corona gehad, mogelijk is dat een factor hierin.

Waar ik mijzelf nogal op betrap is de parallel die ik zie met hoe het Ardennen offensief aan het eind van de tweede wereldoorlog tot stand kwam. De Duitse legerleiding verklaarde dit offensief strategisch als onmogelijk. Het offensief heeft nog wel onverwacht veel schade toegebracht omdat ook de geallieerden een dergelijk idioot plan niet hadden verwacht.

Dit plan lijkt mij een niet goed doorwrocht plan van maar een heel klein aantal personen die niet goed in staat zijn geweest de informatie beschikbaar uit Oekraïne goed op waarde te schatten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Het probleem is dat de VS (NAVO) behoorlijk heeft lopen stoken in dit alles.
Onjuist, en telkens herhaalt door het Kremlin.
Ze wilden geen garanties geven, ze breiden wel uit
De NAVO breidt uit zoals een leesclub, niet als een tumor. Alleen als mensen zich vrijwillig opgeven wordt de club groter, niet door acquisitie.
en weigerde Rusland toe te laten, ondanks dat ze meerdere malen hebben gevraagd mee te mogen doen.
Hebben ze nooit serieus gedaan.
Als je tijdens het voetballen elke keer een jongetje uitsluit en niet mee mag spelen, dan creëer je vanzelf een vervelende situatie.
Of, een pestkop die maar blijft pesten sluit op een gegeven moment zichzelf uit.
Ik denk dat Rusland een goede bondgenoot zou zijn geweest tegen China, maar China is straks (weer) de lachende derde.
Dat zou het zeker, maar de oligarchie heeft geen enkele belangstelling aan zoiets als de NAVO, EU of alles wat fatsoenlijk is mee te doen. Het is niet voor niets dat China zoveel meer gedaan krijgt: ze spreken elkaars taal.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bananenplant schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:54:
Misschien een rare vraag, maar ik vraag me af hoe het nu in Kaliningrad is. Zou daar op de een of andere manier druk te zetten zijn qua sancties? Ze zijn immers behoorlijk geïsoleerd van de rest van Rusland.
In Kalinigrad zijn vrijwel alleen legerbasissen dacht ik?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

jdh009 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:33:
Iemand bekend met OSINT/GEOINT initiatieven waar je je als vrijwilliger kan aansluiten om data/video's/locaties te verifiëren?
Op youtube kwam een filmpje voorbij gisteren van een NL omroep. Die jongen werkte voor/samen met een NGO in UK. Misschien heb ik de link nog ergens...

@jdh009 yep, die inderdaad

[ Voor 3% gewijzigd door sh4d0wman op 27-02-2022 13:37 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:29:
Het begint wel relevant te worden hoe een 'exit strategie' eruit zou kunnen zien voor Poetin. En vooral welk narratief daar bij hoort. Een oorlog verkopen is al lastig genoeg, een onsuccesvolle terugtocht met duizenden lijkzakken (of aspotjes) nog veel lastiger. Dat Poetin gedwongen moet worden (lees: nadat het land/leger op de knieën is geworpen) om aan te schuiven aan een onderhandelingstafel lijkt me utopie.

Heel voorzichtig gezegd lijkt de kans wel te groeien dat Poetin niet meer zelf kan controleren hoe dit verhaal eindigt. Alle scenario's waarbij Poetin en zijn intimikring de controle (dreigen te) verliezen zijn eng, alleen de mate waarin verschilt. Het ligt er vooral aan wie het verlies van de controle afdwingt. Wat in mijn hoofd nog speelt, maar als long-shot scenario, is dat Poetin op een gegeven moment alle hulp van NAVO-lidstaten -o.a. in vorm van wapen- en informatiesteun- als proxy-aanval van de NAVO op Rusland gaat zien (feitelijk niet onjuist) en daarnaar gaat handelen. Wat dat 'handelen' dan ook mag zijn.
“We zijn succesvol geweest in het verdrijven van de neonazi’s in Oekraïne. Een groot deel van onze troepen zullen achter blijven om de vrede te bewaken.

Voor hun veiligheid en die van u mag u geen enkel contact hebben met uw zoon, broer of man. Ook zullen we geen enkel nieuws over de regio meer uitzenden om te voorkomen dat de westerse varkens kan zien hoe goed het daar nu gaat”

Zoiets gok ik ^^

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

jdh009

FP ProMod
sh4d0wman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Op youtube kwam een filmpje voorbij gisteren van een NL omroep. Die jongen werkte voor/samen met een NGO in UK. Misschien heb ik de link nog ergens...
Deze?
https://nos.nl/nieuwsuur/...rlogsvideo-s-uit-oekraine
[Video: https://nos.nl/nieuwsuur/video/2418975-zo-checkt-benjamin-oorlogsvideo-s-uit-oekraine]

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 27-02-2022 13:37 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het probleem is dat de VS (NAVO) behoorlijk heeft lopen stoken in dit alles. Ze wilden geen garanties geven, ze breiden wel uit en weigerde Rusland toe te laten, ondanks dat ze meerdere malen hebben gevraagd mee te mogen doen.
Dat is zo onzin, dat is het verhaal wat de fans van het Kremlin continue roepen, maar daar zit geen gram van waarheid in. Rusland heeft nooit verzocht om aangesloten te worden bij de NATO.
Rusland beweert dat er geranties zijn gegeven maar dat is gewoon een hele vette leugen.

Hier wat anti-gif.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

The Guardian meldt dat Belarus op het punt staat de oorlog te verklaren aan Oekraïne (volgens Oekraïne oud minister MinDef):
https://www.theguardian.c...ff-from-swift-system-live

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
[...]

Het probleem is dat de VS (NAVO) behoorlijk heeft lopen stoken in dit alles. Ze wilden geen garanties geven, ze breiden wel uit en weigerde Rusland toe te laten, ondanks dat ze meerdere malen hebben gevraagd mee te mogen doen.
Als je tijdens het voetballen elke keer een jongetje uitsluit en niet mee mag spelen, dan creëer je vanzelf een vervelende situatie.
Ik denk dat Rusland een goede bondgenoot zou zijn geweest tegen China, maar China is straks (weer) de lachende derde.
Nou ja dit brengt China ongetwijfeld ook zorgen. Die weten wat ze straks NIET moeten doen tegen Taiwan.
En zolang China alleen in eigen land loopt te kloten, maar niet in andermans land, kan de wereld ook niks doen.
China heeft naar mijn mening nooit aan militaire expansie gedacht. Wel in financiële expansie/invloed uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
TheBrut3 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Dat filmpje was van gisteren inderdaad. Vandaag schijnt die zo'n 150km van Kiev af te zijn.
https://twitter.com/RALee...ilitary-column-reportedly

Deze staat op https://liveuamap.com/ en volgens mij wordt daar enkel geverifieerde informatie geplaatst toch?

Als dit echt is, dan hoop ik dat het Oekraïense leger het lukt om zo'n ding te onderscheppen.
Dit is dus de reden dat ik in dit soort situaties (en als ik tijd teveel heb) geen enkele reden heb om conventionele media te volgen, los van een aantal journalisten en programma's waarvan ik weet dat ze goed c.q. betrouwbaar zijn, voor zover je kan spreken van betrouwbaarheid als binair fenomeen. Ze zijn te laat, ze laten verkeerde c.q. debunked informatie zien en ze voegen onder de streep niet veel toe.
Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:37:
The Guardian meldt dat Belarus op het punt staat de oorlog te verklaren aan Oekraïne (volgens Oekraïne MinDef):
Oud minister van MinDef.

[ Voor 16% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 13:38 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
[...]

onzin;

ctrl c ctrl v
Dit conflict gaat niet over de NAVO, het gedonder in Oekraïne begon nadat de bevolking genoeg had van Poetins marionet, het associatie verdrag ging ondertekenen en nieuwe verkiezingen uitschreef.
NAVO lidmaatschap was destijds niet aan de orde bij de bevolking.

Putin's is vooral bezig met zichzelf, als Oekraïne democratisch en succesvol wordt zou het kunnen dat Russen over de grens kijken en denken dat willen wij ook. Dat is de bedreiging. De Baltische staten, Polen, Slowakije willen vooral met rust gelaten worden en hun land opbouwen. Oekraïne ditto geen van die landen denkt serieus na over oorlog met Rusland. Putin doet alsof Rusland bedreigt wordt omdat zijn oligarchische kleptocratische machtsbasis bedreigt wordt.

Dat gezeur over de NAVO is een slap excuus om oorlog te beginnen. Dat narratief is rechtstreeks gekopieerd van het Kremlin en is gewoon niet waar.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Het begint wel relevant te worden hoe een 'exit strategie' eruit zou kunnen zien voor Poetin. En vooral welk Wat in mijn hoofd nog speelt, maar als long-shot scenario, is dat Poetin op een gegeven moment alle hulp van NAVO-lidstaten -o.a. in vorm van wapen- en informatiesteun- als proxy-aanval van de NAVO op Rusland gaat zien (feitelijk niet onjuist) en daarnaar gaat handelen. Wat dat 'handelen' dan ook mag zijn.
Ik zie daar weinig feitelijk juists in, wil uiteraard niet zeggen dat hij niet met zo'n verhaal op de proppen zou komen in wederom een vrij opzichtige poging zijn handelen te legitimeren (al is interne consumptie het enige waar dat nog doel zou kunnen treffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
jdh009 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:33:
Ik luister al een tijdje naar OSINT & gelieerde spaces. Ik zou even zo'n space joinen en dan de hosts/speakers DM'en.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

[...]

Ga niet mee in de desinformatie. De agenda van het Kremlin is nooit geweest om onderdeel te worden van de NAVO; vereiste daarvoor is namelijk het onderschrijven en handelen op basis van de fundamenten voor een democratische staat, en het is democratie wat de grootste vijand is van het huidige Kremlin.

Zoals meerdere gebruikers hier al aan hebben gehaald; het Kremlin ging en gaat uit van gecontinueerd conflict. De val van de Sovjet-unie ontnam een tegenstander in onze perceptie, en deed de koude-oorlog mentaliteit de das om. Dat is waar we in struikelen met betrekking tot ons beeld van Rusland. De koude oorlog is echter nooit opgehouden en wordt nu voornamelijk uitgevochten binnen het domein van 5th generation warfare. Echter zijn wij hier ons nog niet voldoende bewust van.

Wat nu aan de macht is in Rusland is op veel manieren niet anders dan de oude Sovjet-staat. Daar waar het verschilt, is het vaak nog wreder en meedogenlozer. Daar valt niet mee te praten. Sterker nog, het moet roven bij ons om het eigen bestaan te kunnen continueren, een vereiste van autocratie.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Dat is zo onzin, dat is het verhaal wat de fans van het Kremlin continue roepen, maar daar zit geen gram van waarheid in. Rusland heeft nooit verzocht om aangesloten te worden bij de NATO.
Rusland beweert dat er geranties zijn gegeven maar dat is gewoon een hele vette leugen.

Hier wat anti-gif.

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Dank voor je post.

Ik vind het erg ingewikkeld wat nu te geloven, omdat ik elke keer best wel overtuigende argumenten hoor.
Misschien dat ik deze leeslijst eens ga doorlopen om het beter te begrijpen.
https://amandarivkin.word...uct-russian-reading-list/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

The Guardian meldt dat Belarus op het punt staat de oorlog te verklaren aan Oekraïne (volgens Oekraïne MinDef):
Ah, Loekasjenko ziet hoe het leger van zijn vriendje in elkaar gehuft wordt, de bevolking in opstand komt, de economie instort en de hele oligarchie in de problemen komt, en denkt blijkbaar:

"Dat wil ik ook!"

Denk dat het weinig gaat uitmaken in de strijd eerlijk gezegd, Rusland kan al via Wit-Rusland aanvallen, en Wit-Russische troepen zullen ook niet bepaald veel moraal hebben, ze zijn Loekasjenko ook echt volledig zat daar.

Dit gaat ook niet goed aflopen voor hem, en da's maar goed ook.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:47:
[...]
Dat was onderdeel van de afspraken na de onafhankelijkheid. In het kort: De NATO en Rusland zouden hun beide beschermen tegen argressie van de ander.
Zou kunnen maar ik vraag me af of ik dat onder "soevereiniteitsgarantie" zou moeten verstaan.
Je zou de garantie ook beperkt kunnen zien tot: "wij zullen vanuit onze kant niets doen om jullie soevereiniteit te schaden". Wat me substantieel iets anders lijkt als "actief beschermen tegen een ieder ander die jullie soevereiniteit schend."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobinHood schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Ah, Loekasjenko ziet hoe het leger van zijn vriendje in elkaar gehuft wordt, de bevolking in opstand komt, de economie instort en de hele oligarchie in de problemen komt, en denkt blijkbaar:

"Dat wil ik ook!"

Denk dat het weinig gaat uitmaken in de strijd eerlijk gezegd, Rusland kan al via Wit-Rusland aanvallen, en Wit-Russische troepen zullen ook niet bepaald veel moraal hebben, ze zijn Loekasjenko ook echt volledig zat daar.

Dit gaat ook niet goed aflopen voor hem, en da's maar goed ook.
Met de troepen uit eten in het buitenland maken protesten straks misschien wel meer kans in Belarus?

Het is dun ijs waar hij zich op begeeft indien dit besloten wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 13:46 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Met de troepen uit eten in het buitenland maken protesten straks misschien wel meer kans in Belarus?
Precies, of een leger dat zich tegen hem keert.

Ik vind het een bijzondere keuze, maar Loekasjenko is gek genoeg om hem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Ik zie daar weinig feitelijk juists in, wil uiteraard niet zeggen dat hij niet met zo'n verhaal op de proppen zou komen in wederom een vrij opzichtige poging zijn handelen te legitimeren (al is interne consumptie het enige waar dat nog doel zou kunnen treffen).
Wie wapens, informatie e.d. levert om een ander te (kunnen) laten vechten, is in mijn ogen ook gewoon bezig met een eigen gevecht by proxy. Menig Europeaan zal ook echt wel ervaren dat 'we' vechten met Rusland. Alleen het is niet ons bloed dat vloeit. Let wel, ik zeg niet dat onze steun fout is, wij zijn het Oekraïne juist moreel verplicht om hen in alles te helpen. Maar het is ook wel een strategisch risico dat wij lopen. Dat zal vast afgewogen worden: hoe ver kunnen we gaan in onze directe steun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Heerlijk topic in de zin dat ik m'n vragen en gedachtes hier kan deponeren en antwoord en context terug krijg. Nog maar 1 dan.

Een "vreemdelingenlegioen" wordt (theoretisch) in het leven geroepen door Oekraïne.

Maar wij hebben toch aardig wat individuelen vervolgd die bij zich IS aansloten. Zitten er (vanuit willekeurig perspectief) risico's aan als er een dergelijk leger van 1000 west Europeanen van wisselende nationaliteit vrijwillig opduiken?

Nog een stap verder (ik weet niet of ze nog in die hoedanigheid bestaan) maar kan de eu of navo niet het daadwerkelijke vreemdelingen legioen inhuren en op Oekraïne afsturen? Tijdens de Balkan en Irak oorlog vochten ze aan beide kanten dus volgens mij "you pay, we play".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

The Guardian meldt dat Belarus op het punt staat de oorlog te verklaren aan Oekraïne (volgens Oekraïne oud minister MinDef):
Oke, de Auxiliaries mogen de kastanjes uit het vuur halen, in de geest van het oude Rome? De Russen kunnen het dus niet alleen af. Ik ben benieuwd naar de motivatie van deze detachementen.

Ik ben wel benieuwd naar de argumentatie achter deze oorlogsverklaring, Behalve dan dat Loekasjenko een verklaard vazal van Rusland is.Tegen wil en dank in van ook haar bevolking. De derde bevolking die nu een oorlog ingesleurd wordt die niet haar oorlog is.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
RobinHood schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Ik vind het een bijzondere keuze, maar Loekasjenko is gek genoeg om hem te maken.
of móet hij hem maken van z'n grote vriend in het buurland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Hij zal ook niet veel keuze hebben. Russisch leger zit binnen zijn land, en hij heeft zijn zetel te danken aan Putin.

Dst gezegd hebbende, hij zal het vast vrijwillig doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Dank voor je post.

Ik vind het erg ingewikkeld wat nu te geloven, omdat ik elke keer best wel overtuigende argumenten hoor.
Kijk dit filmpje als je wilt weten hoe Rusland achter de Schermen werkt;
YouTube: The Rules for Rulers
Eerste 5-6 minuten over dictatuur daarna democratie maar en vanaf 12:30 weer dictaturen
(naar mijn idee zou iedereen verplicht naar dit filmpje moeten kijken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:37:
[Twitter]
Lastig te bevestigen, maar de foto lijkt wel vrij helder.
Wel confirmed door Kyiv post?
[Twitter: https://mobile.twitter.com/KyivPost/status/1497901701952679937]
Maar weet niet of die dezelfde bron gebruiken.
Dit is wel echt een laag nivo, als tsetjeen in Kyiv rond rijden in een ambulance ongetwijfeld om doelen te markeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 17:13
Lynx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:48: Een "vreemdelingenlegioen" wordt (theoretisch) in het leven geroepen door Oekraïne.
Ik zie dit vooral als dekking voor de aanwezigheid van eventuele buitenlandse “adviseurs / trainers”.

(Bijvoorbeeld om wat text en uitleg te geven bij geleverde wapensystemen)

[ Voor 30% gewijzigd door Charly op 27-02-2022 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:00:
Van NOS ; hoop dat ze nog leven, het verhaal blijft wel een krachtige boodschap.

[...]

https://m.facebook.com/ph...652&set=a.256113479960863
Ze wisten natuurlijk allang dat de kans groot was dat ze leefden, de Russen hadden dat namelijk al bevestigd, maar daar werd door de NOS en andere media geen aandacht aan besteedt. Het verhaal was te mooi, en werd volop in het nieuws gebracht. Dat ze nog in leven zijn wordt echter weggemoffeld in een voetnoot. Dat niemand de vraag stelt hoe de Oekraïners van "geen contact kunnen krijgen" naar ze zijn heroïsch voor het vaderland gestorven laat zich wel raden.

Het was vooral een knap staaltje propaganda waar de westerse media graag in wilde geloven. Je mag nu niet kwaad spreken over de Oekraïense kant, ook al is het waar en je mag niets positief zeggen over de Russische kant al is het waar. Alsof je daarmee ineens wat Rusland doet goed praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Wie wapens, informatie e.d. levert om een ander te (kunnen) laten vechten, is in mijn ogen ook gewoon bezig met een eigen gevecht by proxy. Menig Europeaan zal ook echt wel ervaren dat 'we' vechten met Rusland. Alleen het is niet ons bloed dat vloeit. Let wel, ik zeg niet dat onze steun fout is, wij zijn het Oekraïne juist moreel verplicht om hen in alles te helpen. Maar het is ook wel een strategisch risico dat wij lopen. Dat zal vast afgewogen worden: hoe ver kunnen we gaan in onze directe steun?
Welk strategisch risico ?
Ook als we niets zouden leveren, helemaal niets zouden doen, de hele dag de bevolking hier met de handjes omhoog hebben staan. Dan nog kan Putin van alles vinden, tevens kan hij het allemaal feitelijk vinden en naar zijn eigen "feitelijkheden" handelen.

En uiteindelijk zijn er betrekkelijk weinig landen die alleen met eigen wapens vechten, als je dat als maatstaf wil nemen dan is (bijna) elke oorlog een proxy-oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:49:
[...]

of móet hij hem maken van z'n grote vriend in het buurland?
Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Hij zal ook niet veel keuze hebben. Russisch leger zit binnen zijn land, en hij heeft zijn zetel te danken aan Putin.

Dst gezegd hebbende, hij zal het vast vrijwillig doen.
Ja, dat kan natuurlijk ook, hij kan ook een Russische vrijwilliger zijn natuurlijk.

Maar Loeka is ook gewoon, misschien nog wel meer dan Poetin, losgezongen van de werkelijkheid, dus wie weet, misschien denkt ie echt dat dit een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Dank voor je post.

Het probleem met hetgeen waar we geloofwaardigheid aan willen koppelen is dat het niet waar hoeft te zijn. Zo kan Ik bijvoorbeeld op mijn datingsprofiel zetten dat ik een partner zoek die ik kan vertrouwen, wat vaak wordt vertaald naar iemand die de waarheid spreekt, maar waar openheid lijkt te missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het begint wel relevant te worden hoe een 'exit strategie' eruit zou kunnen zien voor Poetin. En vooral welk narratief daar bij hoort. Een oorlog verkopen is al lastig genoeg, een onsuccesvolle terugtocht met duizenden lijkzakken (of aspotjes) nog veel lastiger.
Aspotjes, ja.

Het is wel iets om stil bij te staan: mobiele crematoria die als productielijn achter je bataljon aanrijden. Hoe voel je je als soldaat daarbij dat je bevelvoering zo naar je kijkt. Hoe voel je je als moeder of vader erbij, wetend dat je kind louter nut heeft als gereedschap wat weggegooid kan worden. Waarna er niets van overblijft.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Exact, dat is de juiste vraag om te stellen, en hoe langer dit conflict/deze oorlog aanhoud, hoe relevanter deze wordt. Én, hoe dunner de lijn wordt tussen indirecte en directe steun. Er vliegen nu al talloze recon toestellen in Polen en over de Zwarte Zee. Denk je nou echt dat we de Oekraïeners niet aan het voorzien zijn van informatie? De VS ontkenden dit gisteren nog, uiteraard doen ze dat :) . Los van recon ondersteuning, zijn er nog veel meer manieren te bedenken die niet altijd even makkelijk op het spectrum indirect <--> direct zijn te plotten. De Amerikanen hebben dat spel overigens uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Opmerkelijk.. De SU 2152 is nu net geland in AMS. Het was een vlucht van Moskou naar Dusseldorf maar is blijkbaar omgeleid naar Amsterdam. Geen idee waarom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIckqJWXM9Bjy1pys1dcpw-iH8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7udvvhApc4ilkC3roBvUE3rt.png?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Lynx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:48:
Heerlijk topic in de zin dat ik m'n vragen en gedachtes hier kan deponeren en antwoord en context terug krijg. Nog maar 1 dan.

Een "vreemdelingenlegioen" wordt (theoretisch) in het leven geroepen door Oekraïne.

Maar wij hebben toch aardig wat individuelen vervolgd die bij zich IS aansloten. Zitten er (vanuit willekeurig perspectief) risico's aan als er een dergelijk leger van 1000 west Europeanen van wisselende nationaliteit vrijwillig opduiken?
Ik ben verder geen jurist maar wij waren destijds (zoals Rutte het omschreef) min of meer in 'oorlog' met IS. Wat in de kamer nog tot onrust leidde, o.a. Buma vond dat dat woord niet te lichtzinnig om moest worden gegaan.

Momenteel is de publieke opinie volgens mij dat Oekraine geholpen moest worden en dat Putin de vijand is. Ik denk dus niet zo snel dat Nederland hard op zou treden tegen mensen die nu vanaf hier vrijwillig naar het front gaan. Ondanks dat het volgens mij illegaal is om in dienst te treden bij een vreemde krijgsmacht

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20

HugoBoss1985

Xenotech

Charly schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik zie dit vooral als dekking voor de aanwezigheid van eventuele buitenlandse “adviseurs / trainers”.
Je wordt hierbij (bij het Ukraïnse "vreemdenlingen legion" gaan) geacht contact opnemen met de Ukraïnse Ambassade/Consulaat in Nederland, dan hoor je wel wellicht wat de bedoeling is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Denk je nou echt dat we de Oekraïeners niet aan het voorzien zijn van informatie? De VS ontkenden dit gisteren nog, uiteraard doen ze dat :) .
In de press briefing ontkenden de VS alleen dat ze in dat ene specifieke geval op de zwarte zee geholpen hadden ;)

Dat is ook niet de richting waar de drone op kijkt, die zal voornamelijk de Krim/Kherson bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 13:56 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:53:
Opmerkelijk.. De SU 2152 is nu net geland in AMS. Het was een vlucht van Moskou naar Dusseldorf maar is blijkbaar omgeleid naar Amsterdam. Geen idee waarom.
[Afbeelding]
Duitsland heeft eerder al bekend gemaakt het luchtruim te (willen) sluiten voor Rusland. Lijkt me een reactie daarop.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Duitsland heeft eerder al bekend gemaakt het luchtruim te (willen) sluiten voor Rusland. Lijkt me een reactie daarop.
Dit dus. Volgens mij gaat Nederland het pas vanavond sluiten voor Russische vliegtuigmaatschappijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Gezien de route niet? Hij vloog zo te zien nog altijd boven Duitsland?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://twitter.com/rt_com/status/1497915670536802313?s=21

RT geeft aan dat Ukraine akkoord is gegaan om samen te komen in Belarus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:51:
[...]

[Embed]
Dit is wel echt een laag nivo, als tsetjeen in Kyiv rond rijden in een ambulance ongetwijfeld om doelen te markeren.
Ho ho, KyivPost heeft ook melding gemaakt van vermeende 4300 Russische 'casualties' (combinatie van gestorven, gewond & gevangen genomen), toen ik eerder vandaag melding maakte van het vermeende aantal 3500 werd ik meteen teruggefloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Aspotjes, ja.

Het is wel iets om stil bij te staan: mobiele crematoria die als productielijn achter je bataljon aanrijden. Hoe voel je je als soldaat daarbij dat je bevelvoering zo naar je kijkt. Hoe voel je je als moeder of vader erbij, wetend dat je kind louter nut heeft als gereedschap wat weggegooid kan worden. Waarna er niets van overblijft.
Met een beetje pech heeft pa nog in Afghanistan of Tsjetsjenië gezeten, die weet dan al hoeveel een leven waard is voor het leger.

Het is wel bizar, van zinken kisten droppen voor de voordeur, naar gewoon lokaal cremeren :X

Andere gedachte: Is het ook niet een uitstekende manier om oorlogsmisdaden te verbloemen? As is as. Of het nou van een Russische soldaat, een geëxecuteerde Oekrainse soldaat of een burger is. Je zal het nooit weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
[Afbeelding]
mochten niet meer naar D, maar blijkbaar zonder brandstof om terug te vliegen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

magnifor schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:56:
RT is absoluut geen betrouwbare bron, je mag je mond even wassen met zeep ;)

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou nog sceptisch zijn als RT zou beweren dat je van regen nat wordt... is nou niet echt een betrouwbare bron. En dan druk ik me mild uit volgens mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nog een stap verder (ik weet niet of ze nog in die hoedanigheid bestaan) maar kan de eu of navo niet het daadwerkelijke vreemdelingen legioen inhuren en op Oekraïne afsturen? Tijdens de Balkan en Irak oorlog vochten ze aan beide kanten dus volgens mij "you pay, we play".
Inhuren? Beide kanten? “Het” Vreemdelingenlegioen is gewoon een onderdeel van de Franse krijgsmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:51:
[...]

[Embed]
Op Reddit zag ik soortgelijk iets Spetnaz verkleed als Oekraïense soldaten.
Blijkbaar zou je ze onder de regels van de Geneva conferentie mogen executeren? Kan iemand dat bevestigen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Propaganda, een Russische delegatie is ergens in Belarus aangekomen en heeft daar tot 14:00 gewacht op de vertegenwoordiging van Oekraïne. Pure PR stunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:21

Er zijn verdragen door een aantal landen ondertekend (een hoop landen dus niet) om geen huurlingen te gebruiken in een oorlog. Amnestie heeft er een mooi stuk over geschreven: https://www.amnesty.nl/wo...eweld-zijn-geprivatiseerd

Vreemdelingenlegioen zijn van landen zelf waar je als vreemdeling in dienst kunt treden. Dus het land zou zelf hou hun vreemdelingenlegioen moeten sturen, is hetzelfde als je het eigen leger stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat

HET vreemdelingenlegioen is gewoon een Frans, hetzij Spaans regulier legeronderdeel. Dus nee, die huur je niet in en nee dat is geen you pay we play en nee die stonden niet aan beide kanten te vechten in Irak

Als oekraine je een paspoort geeft zit je voor de rest vrij veilig wettelijk gezien (ianal)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Dank voor je post.

Even persoonlijk, maar ook oprecht. Gisteren gaf je aan dat je er emotioneel het zwaar hebt (wat trouwens dapper is om toe te geven) en kreeg je ook het advies om dit topic te negeren en wat anders te gaan doen. Er is echt nul reden om je schuldig te voelen door lekker naar buiten te gaan of een leuke film op te zetten. Sterker als je dat niet doet dan raak je alleen maar verder in depressie en gaat het je meer beinvloeden. Dat doen anderen op dit forum ook.

Simpel gezegd: Je bent op dit moment al overgevoelig voor de informatie en dus reageer je op elke prikkel. Daardoor heb je niet jouw gebruikelijke weerstand om bepaalde argumenten te onderzoeken zoals je het voorheen deed. Het is dan ook niet verstandig om die prikkels op te zoeken.

Dus neem jezelf in bescherming. Jezelf mentaal kapot maken heeft niemand wat aan. Jij niet, maar ook wij hier op het forum niet. Geef jezelf rust en wanneer jij je weer sterk voelt probeer dan weer deel te nemen.

Mocht het veel erger worden neem dan contact op met https://www.113.nl/ want het is beter om te keren voordat je dat soort gedachtes hebt dan wanneer je ze al hebt.

En excuses dat ik dit even in het open doet, maar ik heb het idee dat jij dat niet zoveel moeite hebt en daarmee kan jij ook de gids zijn voor meer mensen die er last van hebben. Zoals gezegd vind ik het erg dapper dat je aangeeft hoeveel moeite je er mee hebt. Dat kunnen niet veel mensen en daar heb ik echt veel respect voor.

Verder veel succes! Het komt goed.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:18:
[...]

Ja, zo is het ingericht vanuit mentaliteit en ideologie. Zero sum, continuity is conflict, chantagepolitiek e.d.

Waarom denk je dat zelfs binnen kleine kern van oligarchie nul idee is van opvolging. Of waarom zelfs binnen machtsdynamiek van deze of gene oligarch dat er ook niet is. En het ook geen onderwerp is.

Heel serieus, het denken is fundamenteel anders. We kunnen het niet vanuit onze perspectieven wegen.

De caveat is iets waar we zelfs nu nog nul inzicht in hebben, en dat is die eigenaardigheid van die ene sovereign wealth onderneming van de oude Soviet Unie die nog steeds bestaat, nog steeds door een oude Soviet ambtenaar geleid wordt. Die koos Putin en zette hem in Petrograd. Die signaleerde Jeltsin om Primakov af te rekenen, waarna hij Putin van Petrograd naar Moskou schopte en installeerde.

Het is binnen IC/IB iets waar men geen inzage in heeft, wat op veel manieren meer als een slecht Ludlum boek voelt, maar elke keer komt alles uit die koker. Hoe, waarom, er lopen geen verbindingen, en toch. Er zijn bij verkenning een flink aantal journalisten overleden, maar zelfs met die prikkel is journalistiek ook niet verder gekomen.
Maar als je de verbinding niet ziet, hoe weet je dan dat het uit die koker komt? Of beter gezegd: hoe observeren we die koker? Want zoals ik het begrijp heeft dat fonds een welhaast mythisch eigenaarschap, waarvan we niks weten. Zit daar een hoger-dan-Putin belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:56:
[...]

Gezien de route niet? Hij vloog zo te zien nog altijd boven Duitsland?
Boven een (EU)land vliegen is nog iets minder gevaarlijk dan er landen waarna je x-uur moet wachten voordat je weer weg kan, als het dan nog mag. Gelukkig hebben ze nu in NL hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw

In het geval van Nederland werd door iemand hier geclaimd dat het niet mocht in interpreteerde de tekst anders laten we NL eff in het midden...
Een land als Polen zal het ook wel geen probleem vinden...
(ik heb afgelopen dagen op zijn minst gezien dat... ga het niet zo terug zoeken...)
GB heeft aangegeven dat het geen probleem was...
En Oekraïners die in het Franse vreemdelingen legioen vechten mochten terug naar huis om daar te vechten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:14
Voor zover ik weet de eerste van de oligarchen die zich voorzichtig uitspreekt tegen Putin.

https://amp.ft.com/conten...82-43fb-8afc-42d937147463
Mikhail Fridman, one of Russia’s richest men, said the war in Ukraine was a “tragedy” and called on the “bloodshed” to end after president Vladimir Putin launched a full-scale invasion of the country.

In a letter sent to staff at his London-headquartered private equity firm LetterOne on Friday and seen by the Financial Times, the billionaire said he was “convinced” that “war can never be the answer.”

[ Voor 58% gewijzigd door n0pe op 27-02-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 00:45
Als wij (Ukraine en “het Westen”) Putin geen optie geven om zichzelf terug te trekken zonder al teveel gezichtsverlies dan wordt het nog heel erg pijnlijk voor zowel Ukraine als ook alle NAVO landen.

Ik kan me niet voorstellen dat hier niet aan gewerkt wordt “achter de schermen”. Alle andere scenario’s (Ukraine gaat winnen via onze indirecte hulp, putin gaat stoppen, putin wordt door een coup afgezet, er komt revolutie) zijn naïef en wishful thinking.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Lukashenko heeft geen keuze. Wat hij ook denkt of zou willen, hij is gereduceerd tot uitvoerend oligarch die op het randje van lijfeigene staat wanneer hij niet slaafs doet wat hem gezegd wordt.

De berichtgeving de afgelopen dagen (zie eerder topic) omtrent activiteiten van Wagner in Belarus, het niet weggaan van Russische troepen, het zijn allemaal ontwikkelingen van het innemen en overnemen van dat land door het Kremlin.

Eigenlijk is het een prachtig voorbeeld van wat oligarchie wil zeggen. Anything is a resource, anything goes.

Vanuit Lukasheno’s perspectief is het gestoord. Maar goed, het is niet langer zijn machtsdynamiek. Zie Selectorate Theory, het Kremlin heeft zijn coins en heeft zijn keys vervangen door eigen zetbazen.

En nu moet Lukashenko zijn leger naar Oekraïne sturen terwijl die Russische eenheden zich in Wit-Rusland consolideren … het is tekstboek leegbloeden van de laatste wegen voor Lukashenko om het Kremlin van zich af te houden.

De ironie. Maar let wel, dit is waarom een Orban zo stil is. Die ziet wat met Lukashenko gedaan wordt. Het komt wel even dicht bij zo, als wannabe oligarch.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20

HugoBoss1985

Xenotech

Ingelogd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Er zijn verdragen door een aantal landen ondertekend (een hoop landen dus niet) om geen huurlingen te gebruiken in een oorlog. Amnestie heeft er een mooi stuk over geschreven: https://www.amnesty.nl/wo...eweld-zijn-geprivatiseerd

Vreemdelingenlegioen zijn van landen zelf waar je als vreemdeling in dienst kunt treden. Dus het land zou zelf hou hun vreemdelingenlegioen moeten sturen, is hetzelfde als je het eigen leger stuurt.
Volgens mij krijg je in La Légion étrangère ook gewoon je soldij van de Franse overheid/defensie.
Dit zijn overigens Special Forces, eindbazen van het niveau SAS/Navy Seals, etc.

Ik ben niet bekend met officiële (Ukraïne noemt het nu zo) "andere" vreemdelingen legioenen in andere landen... volgens mij valt dus enkel La Légion étrangère van Frankrijk daaronder te verstaan.

Ukraïne vraagt waarschijnlijk express en bewust om "vrijwilligers".
Dan breekt men niet met een verdrag.

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 00:45
n0pe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:00:
Voor zover ik weet de eerste van de oligarchen die zich voorzichtig uitspreekt tegen Putin.

Paywall

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Op Reddit zag ik soortgelijk iets Spetnaz verkleed als Oekraïense soldaten.
Blijkbaar zou je ze onder de regels van de Geneva conferentie mogen executeren? Kan iemand dat bevestigen?
Het is iets subtieler. Zonder (correct) uniform gelden ze niet als militairen maar saboteurs en vallen ze helemaal niet onder de Geneefse conventie. Oekraine kan gewoon lokaal recht toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Propaganda, een Russische delegatie is ergens in Belarus aangekomen en heeft daar tot 14:00 gewacht op de vertegenwoordiging van Oekraïne. Pure PR stunt.
Ik vermoed dat een paar pro-russische separatisten uit Oost Oekraïne zogenaamd als leiders van de Oekraïners daarheen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
Aangepast met relevante quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Welk strategisch risico ? Ook als we niets zouden leveren, helemaal niets zouden doen, de hele dag de bevolking hier met de handjes omhoog hebben staan. Dan nog kan Putin van alles vinden, tevens kan hij het allemaal feitelijk vinden en naar zijn eigen "feitelijkheden" handelen.
Uiteraard, er is ook sprake van een parallele eigen rationele waarheid. Dat ontken ik niet. Maar dat is precies waar je als 'westen' rekening mee dient te houden. Precies om die reden bestaat er risico op abrupte verschuivingen in tactiek doordat wij een actievere houding aannemen. In veel dingen merk ik dat landen bedachtzaam aftasten wat ze kunnen doen. Het is schatten hoe ons gedrag zich vertaalt naar de parallele ratio.
En uiteindelijk zijn er betrekkelijk weinig landen die alleen met eigen wapens vechten, als je dat als maatstaf wil nemen dan is (bijna) elke oorlog een proxy-oorlog.
In dit geval gaat het niet om reguliere inkoop van vaste uitrusting (menig wapenleverancier heeft Rusland én Oekraïne voorzien) maar om gerichte leveringen die zijn opgestart naar aanleiding van de invasie. Analoog een winkelier die normaal aan iedereen verkoopt, maar nu naar een straatgevecht toerent en iemand van 'zijn kant' een honkbalknuppel aanreikt. Je kiest positie. Daar zie ik wel een verschil in. Maar ik liet het ook maar als gedachteprikkel hier los. Goed deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

olafmol schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:01:
Als wij (Ukraine en “het Westen”) Putin geen optie geven om zichzelf terug te trekken zonder al teveel gezichtsverlies dan wordt het nog heel erg pijnlijk voor zowel Ukraine als ook alle NAVO landen.

Ik kan me niet voorstellen dat hier niet aan gewerkt wordt “achter de schermen”. Alle andere scenario’s (Ukraine gaat winnen via onze indirecte hulp, putin gaat stoppen, putin wordt door een coup afgezet, er komt revolutie) zijn naïef en wishful thinking.
Ah, alles wat er nog gaat komen het is nu al onze schuld omdat we Putin niet hebben laten winnen.

Wat zou die symbolieke overwinning moeten zijn ? Zelensky ophangen op Maidan ? Honderdduizend dode Oekrainers ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ben benieuwd of die nog welkom is in Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:55:
[...]

In de press briefing ontkenden de VS alleen dat ze in dat ene specifieke geval op de zwarte zee geholpen hadden ;)

Dat is ook niet de richting waar de drone op kijkt, die zal voornamelijk de Krim/Kherson bekijken.
De US air force vliegt al dagen langs de zuid en west grens van Ukraine met tankvliegtuigen, drone(s) en andere vliegtuigen vol met sensoren/Artemis...?!
Net ook weer een transport Hercules vertrokken. Net vanaf de grens. Hoezo niet "helpen"...?!
Ze doen niet echt moeite dit te verhullen voor het "grote" publiek. Neem aan dat de Russen dit ook gewoon zien (en ook zelf doen, maar dat zie ik dan weer niet op flightradar...?), maar het is zeker niet alsof de Amerikaanse luchtmacht daar niks doet. Opperste paraatheid lijkt het.
Of het is fake natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Het is een interessante beweging op het schaakbord wanneer Belarus de oorlog verklaard aan Oekraïne. Het grenst aan Polen , een "foutje" uitlokken en Polen / NAVO mag legitiem terugslaan. Er staat heel wat Russisch materieel opgesteld in Belarus dat dan uitgeschakeld kan worden.

Bears and Bulls

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RobinHood schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Met een beetje pech heeft pa nog in Afghanistan of Tsjetsjenië gezeten, die weet dan al hoeveel een leven waard is voor het leger.

Het is wel bizar, van zinken kisten droppen voor de voordeur, naar gewoon lokaal cremeren :X

Andere gedachte: Is het ook niet een uitstekende manier om oorlogsmisdaden te verbloemen? As is as. Of het nou van een Russische soldaat, een geëxecuteerde Oekrainse soldaat of een burger is. Je zal het nooit weten.
Het is inderdaad maskeren. Op meer dan een manier. Geen lijken van burgers meer. Geen dure gevangenenopvang. En geen beelden van begrafenissen thuis.

Ik sta er van te kijken dat in het Nederlandse publieke debat dit niet gewoon op tafel gelegd wordt. Het is iets wat niet enkel perfect duidelijk maakt wat machtspolitiek en oligarchie tot gevolg hebben, altijd weer. Wat de aard van het beest is. Waar regentisme en oligarchie toe leiden. Als er iets is wat hapklaar kan maken hoe dat eindigt, dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
olafmol schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:01:

Zijn interne zaken zijn hopelijk niet genoeg op orde. Rusland kan zich terugtrekken, Putin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Gezien de ‘zelfmoord’ in St. Petersburg zal het dan waarschijnlijk de 2e zijn ;)

Maar wel goed dat deze zo bang is voor de sancties dat die eindelijk publiek wat laat weten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:23
Wat een schade richten die Russen aan. Hele buitenwijk van Kiev in puin

https://twitter.com/mrsor...1ec-8716-fec743bb666d%2F0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:01:
[...]
En nu moet Lukashenko zijn leger naar Oekraïne sturen terwijl die Russische eenheden zich in Wit-Rusland consolideren … het is tekstboek leegbloeden van de laatste wegen voor Lukashenko om het Kremlin van zich af te houden.

De ironie. Maar let wel, dit is waarom een Orban zo stil is. Die ziet wat met Lukashenko gedaan wordt. Het komt wel even dicht bij zo, als wannabe oligarch.
Dit was mij ontgaan, maar niet normaal, dat is idd een harde illustratie van dat alles-is-grondstofidee wat je veelvuldig hebt opgebracht. Dat is een harde shock. Voor mij, maar wellicht dat alles in de invloedsfeer van Rusland dit ook tot zich neemt. Een Modi heeft wel kernkoppen, maar zal nu wellicht ook beter beseffen met welke tentakels hij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

GeeEs schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:04:
[...]

De US air force vliegt al dagen langs de zuid en west grens van Ukraine met tankvliegtuigen, drone(s) en andere vliegtuigen vol met sensoren/Artemis...?!
Net ook weer een transport Hercules vertrokken. Net vanaf de grens. Hoezo niet "helpen"...?!
Ze doen niet echt moeite dit te verhullen voor het "grote" publiek. Neem aan dat de Russen dit ook gewoon zien (en ook zelf doen, maar dat zie ik dan weer niet op flightradar...?), maar het is zeker niet alsof de Amerikaanse luchtmacht daar niks doet. Opperste paraatheid lijkt het.
Of het is fake natuurlijk... :)
Je zag gisteren ook uasf helicopters (Chinook en blackhawk) vlak bij de grens richting UA vliegen en plop de transponder ging uit. Om later weer op te duiken in Roemenië.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
[...]

Rusland heeft haar eigen eventuele Navo lidmaatschap weer voor hele lange tijd onmogelijk gemaakt. Eén van de grootste problemen die de Navo zou kunnen hebben is als 2 lidstaten onderling oorlog zouden krijgen. Op welke lidstaat is artikel 5 dan eventueel van toepassing?

Het toelaten van een 'failed state' als Rusland is als het binnenhalen van het Paard van Troje. Ze zouden simpel gezegd elk Navo land aan kunnen vallen zonder consequenties.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Ben benieuwd of die nog welkom is in Rusland.
Lijkt me niet.

Hij mag wel uitkijken, of hij krijgt toevallig een ongelukje, of slikt per ongeluk een flesje novichok in. Mensen die kritiek hebben op Poetin hebben zelden een lange levensverwachting.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
Belarus is toch in zekere zin al lang in oorlog met Oekraïne? Ze laten de Russen rustig opereren vanaf hun grondgebied en er zijn zelfs raketten afgevuurd vanuit Belarus' luchtruim.

Als dat geen oorlogsverklaring is dan weet ik het niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Duitsland gaat 100 miljard in defensie investeren

Lijkt mij een fundamentele houdingsverandering van de Duitse overheid. Ben wel benieuwd waar Duitsland dan uitkomt in het NAVO-percentage van haar BNP dat ze investeert in defensie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 17-09 07:28
Duitse vliegverbod voor Russische vliegtuigen gaat om 15.00 in. Het zal nog even zoeken worden naar een route om terug te vliegen naar Moskou.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Aspotjes, ja.

Weet je zeker dat dit een feit is?
Ik heb de nieuwsberichten gelezen en de statement van Wallace,maar toch wringt er wat met de uitvoering hier. De gebruikte clip is uit 2015 van een standaard youtube promo.
Dit punt is ook al een keer in 2014 terug gekomen en toen was het commentaar dat de 8 tot 10 lichamen per dag uit de briefing niet een reëel aantal waren.
Het zou slechts een 40 minute proces zijn per lichaam. De notie dat er eerbiedwaardig genoeg mee om zou gaan, in de situatie met dit soort tijdsdruk, om dit 1 voor 1 te doen niet in lijn zijn met de rest van de modus operandi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
bulle bas schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Maar als je de verbinding niet ziet, hoe weet je dan dat het uit die koker komt? Of beter gezegd: hoe observeren we die koker? Want zoals ik het begrijp heeft dat fonds een welhaast mythisch eigenaarschap, waarvan we niks weten. Zit daar een hoger-dan-Putin belang?
We hebben, heel eenvoudig gezegd, in technische en andere middelen blikveld tot op specifiek punt. Daarna niet. Lang verhaal kort, je kan overdracht volgen, van idee, middelen, personen en zo meer. Maar wat na dat punt zit? Het is een zwart gat.

Nu zijn er allerlei projecties binnen zowel IC als IB, zelfs in bancaire sector en private intelligence is het aandachtsveld. Maar goed, er is vooralsnog niets van inzicht.

Op dit moment, onder huidige condities, de verkenning heeft botweg geen meerwaarde. Er is teveel aan andere zaken, en te weinig beschikbare energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:57:
[...]

RT is absoluut geen betrouwbare bron, je mag je mond even wassen met zeep ;)
Andere bron:

https://twitter.com/Adity...&t=Aw7m6tKZjMxqPP117rhDRQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 16:53
DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:06:

Effe ter zijde, die tanks schiet je toch niet aan diggelen met een molotovcocktail of kijk ik tegen Oekraïense tanks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ingelogd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Verdragen worden alleen gevolgd als het uitkomt, als je Rusland niet formeel de oorlog wilt verklaren maar toch iets wil doen dan stuur je wapens, verstrek je inlichtingen, stuur je "adviseurs", voer je in de media een propaganda-oorlog, laat je "vrijwilligers" vertrekken naar het front enzovoort. Feitelijk alles waar we de Russen van beschuldigden in Oost-Oekraïne doen we nu zelf ook. Dat laat zien dat als de nood hoog genoeg is dat wij hier niet anders zijn dan de "slechteriken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Lijkt me niet.

Hij mag wel uitkijken, of hij krijgt toevallig een ongelukje, of slikt per ongeluk een flesje novichok in. Mensen die kritiek hebben op Poetin hebben zelden een lange levensverwachting.
Ik lees alleen dat hij in Lviv is geboren, dus niet Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

Tussen Bucha & Irpin is het één grote ravage. Niet normaal man. Niet alle filmpjes zijn overigens deelbaar hier, kijken met eigen discretie.
teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:09:
Duitsland gaat 100 miljard in defensie investeren

Lijkt mij een fundamentele houdingsverandering van de Duitse overheid. Ben wel benieuwd waar Duitsland dan uitkomt in het NAVO-percentage van haar BNP dat ze investeert in defensie.
Meer dan 2%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:52:
[...]
.. en je mag niets positief zeggen over de Russische kant al is het waar. Alsof je daarmee ineens wat Rusland doet goed praat.
Dus we moeten de Russen een veer in de kont steken omdat het ze NIET gelukt is een paar Oekraïners te vermoorden? :?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:10:
[...]

We hebben, heel eenvoudig gezegd, in technische en andere middelen blikveld tot op specifiek punt. Daarna niet. Lang verhaal kort, je kan overdracht volgen, van idee, middelen, personen en zo meer. Maar wat na dat punt zit? Het is een zwart gat.

Nu zijn er allerlei projecties binnen zowel IC als IB, zelfs in bancaire sector en private intelligence is het aandachtsveld. Maar goed, er is vooralsnog niets van inzicht.

Op dit moment, onder huidige condities, de verkenning heeft botweg geen meerwaarde. Er is teveel aan andere zaken, en te weinig beschikbare energie.
Geen meerwaarde -- ben je het daarmee eens? Ik kan me voorstellen dat als in dat zwarte gat een kwetsbaar punt zit het juist wel strategisch van belang. Met alle dode journalisten zou je verwachten dat er toch iets kwetsbaars zit wat door tegenstrevers niet gekend mag worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Ah, alles wat er nog gaat komen het is nu al onze schuld omdat we Putin niet hebben laten winnen.

Wat zou die symbolieke overwinning moeten zijn ? Zelensky ophangen op Maidan ? Honderdduizend dode Oekrainers ?
@olafmol 's opmerking snijdt hout.
Het gaat niet om de schuldvraag, maar het is waarschijnlijk dat Putin het zich niet kan veroorloven deze oorlog af te laten lopen zonder iets dat hij intern als overwinning kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw

Als het filmpje klopt en dat dode Russen zijn... dan hebben de Oekraïners dat gedaan om hun land te verdedigen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ashilh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Weet je zeker dat dit een feit is?
Ik heb de nieuwsberichten gelezen en de statement van Wallace,maar toch wringt er wat met de uitvoering hier. De gebruikte clip is uit 2015 van een standaard youtube promo.
Dit punt is ook al een keer in 2014 terug gekomen en toen was het commentaar dat de 8 tot 10 lichamen per dag uit de briefing niet een reëel aantal waren.
Het zou slechts een 40 minute proces zijn per lichaam. De notie dat er eerbiedwaardig genoeg mee om zou gaan, in de situatie met dit soort tijdsdruk, om dit 1 voor 1 te doen niet in lijn zijn met de rest van de modus operandi.
De Britse en Finse intelligence assessments zijn vrij helder. In Syrië hebben we trouwens de versies 2 en 3 gezien van instrumentatie, veel meer capabel. Ik heb meer het idee dat het iets is waar we liever niet naar kijken, in de orde van “dit is zo extreem, we negeren”. Bias respons. En er zit wel zekere historische echo.

An sich is het een natuurlijke verderontwikkeling van eerder beleid. Zwijgplicht begrafenis, het niet langer aanleveren van lichaam thuis, er zit een evolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sampoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Verdragen worden alleen gevolgd als het uitkomt, als je Rusland niet formeel de oorlog wilt verklaren maar toch iets wil doen dan stuur je wapens, verstrek je inlichtingen, stuur je "adviseurs", voer je in de media een propaganda-oorlog, laat je "vrijwilligers" vertrekken naar het front enzovoort. Feitelijk alles waar we de Russen van beschuldigden in Oost-Oekraïne doen we nu zelf ook. Dat laat zien dat als de nood hoog genoeg is dat wij hier niet anders zijn dan de "slechteriken".
Dat is hoe de wereld werkt. Als je criminelen bestrijdt dan stuur je politie en niet een groep heiligen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Niet de laatste:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
bulle bas schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Geen meerwaarde -- ben je het daarmee eens? Ik kan me voorstellen dat als in dat zwarte gat een kwetsbaar punt zit het juist wel strategisch van belang. Met alle dode journalisten zou je verwachten dat er toch iets kwetsbaars zit wat door tegenstrevers niet gekend mag worden.
In mijn optiek hebben we weinig keuze. Beperkte middelen, beperkt bereik. Wat ik daar aan gedachte bij heb, dat is vers twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:23
En ja hoor. Putin zet zijn 'nucleaire aanval teams' in hogere staat van paraatheid naar aanleiding van de sancties. Wat een schoft.

Putin: "Western countries aren't only taking unfriendly economic actions against our country, but leaders of major Nato countries are making aggressive statements about our country. So I order to move Russia's deterrence forces to a special regime of duty."

https://twitter.com/JonLe...1ec-a58d-ce494873ac82%2F0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
Nu gaan ze allemaal zich uitspreken want ze weten dat Rusland dit niet meer gaat winnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:26
Het begint wel relevant te worden hoe een 'exit strategie' eruit zou kunnen zien voor Poetin. En vooral welk narratief daar bij hoort. Een oorlog verkopen is al lastig genoeg, een onsuccesvolle terugtocht met duizenden lijkzakken (of aspotjes) nog veel lastiger.
Vice heeft daar een artikel over overledenen.

Ze geven er niks om. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:14:
[...]

De Britse en Finse intelligence assessments zijn vrij helder. In Syrië hebben we trouwens de versies 2 en 3 gezien van instrumentatie, veel meer capabel. Ik heb meer het idee dat het iets is waar we liever niet naar kijken, in de orde van “dit is zo extreem, we negeren”. Bias respons. En er zit wel zekere historische echo.

An sich is het een natuurlijke verderontwikkeling van eerder beleid. Zwijgplicht begrafenis, het niet langer aanleveren van lichaam thuis, er zit een evolutie.
Gewoon oude media gebruikt bij gebrek aan nieuwe voor het nieuws dus? Lugubere zaak.

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:16:
[...]

En ja hoor. Putin zet zijn 'nucleaire aanval teams' in hogere staat van paraatheid naar aanleiding van de sancties. Wat een schoft.

Putin: "Western countries aren't only taking unfriendly economic actions against our country, but leaders of major Nato countries are making aggressive statements about our country. So I order to move Russia's deterrence forces to a special regime of duty."

https://twitter.com/JonLe...1ec-a58d-ce494873ac82%2F0
En nog een aanvullende bron: [Twitter: https://twitter.com/JonLemire/status/1497921880795369474?ref_src=twsrc%5Etfw]

Pagina: 1 ... 23 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid