Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.937 views

Onderwerpen

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 18:02
rvrrr schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:44:
[...]
"En vrijheid, ja wat is dat eigenlijk. Voor jou is het niet doodgaan."
Lijkt me alweer ouderwets, vrijheid, dat is toch zuipen en luisteren naar wat matig getalenteerde rappers die met een leger helikopter het land door worden gevlogen, waar iemand namens een comité de term "ambassadeur" mee uit weet te hollen ?

Maar ik ben misschien in een wat licht cynische bui :X

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00
Delerium schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Beetje cynisch. Diezelfde leiders stoppen de Oekraïne al jaren vol met wapens en hebben de Russen met sancties zo hard mogelijk proberen te treffen. Alles behalve een echte oorlog dus.
Als dat echt zo was dan waren de Russen niet meer binnengevallen omdat ze kansloos waren. Echt zware wapens zijn niet geleverd.

Zo hard mogelijk treffen zonder er zelf echt onder te lijden is pas iets van de laatste week. Daarvoor slappe hap.

Maar dat weet jij toch allemaal ook wel? Ben wel benieuwd welke wapens ze dan volgens jou de laatste jaren het land mee volgestopt hebben? Komt u maar!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Cid Highwind schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:43:
[...]
Nu het zo gesteld wordt dat er alsnog ruim een half miljard wordt overgemaakt naar Rusland, per maand, vraag ik me oprecht af hoe lang het duurt voordat er ergens in Oekraïne toevallig een paar gasleidingen door een verdwaalde raket getroffen worden.

Ja, er liggen een paar Nordstream pijpleidingen, maar kan dit alles afvangen? Nordstream 2 is al helemaal een dubieuze club waarvan ik me afvraag of men deze zou willen gebruiken. Afgezien van het feit dat het bedrijf reeds gesanctioneerd is (hetzij door de VS), zijn de banden van de top met Poetin toch ook net iets te duidelijk aanwezig als alternatief.

Is dit scenario realistisch, of snijdt Oekraïne zich hier vooral zelf mee in de vingers zou men Europa hardhandig zelf van het Russische gas afhelpen?
Het opblazen of saboteren van pijpleidingen zou in elk geval betekenen dat onze politici niet meer voor de keuze staan of we nog gas moeten afnemen :P

March of the Eagles

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rusland heeft het spoor opgeblazen bij Irpin, aan de westkant van Kyiv. Belemmert verdere evacuatie via spoor (hoezo humanitaire corridor?).

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:32
*knip* deze manier van discussie voeren en onderbouwen is ongewenst.

[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:58 ]

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

PLAE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Als dat echt zo was dan waren de Russen niet meer binnengevallen omdat ze kansloos waren. Echt zware wapens zijn niet geleverd.

Zo hard mogelijk treffen zonder er zelf echt onder te lijden is pas iets van de laatste week. Daarvoor slappe hap.

Maar dat weet jij toch allemaal ook wel? Ben wel benieuwd welke wapens ze dan volgens jou de laatste jaren het land mee volgestopt hebben? Komt u maar!
https://twitter.com/RealAlexRubi/status/1497747535783411714

Ze zeggen het zelf:
He claims:
- Ukraine is being armed as pawns of the West because "we have fun killing"
- "We have started a war"
- "We have the most Javelins on the European continent"
- The European family has already collapsed
- Maidan would've been a "gay parade" if not for Nazi influence

Less alienation, more cooperation.

• gekkie
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Hier wil ik op inhaken want er miste context. Het gaat om een extra haven rond St. Petersburg.
Dus jij denkt dat in dit stuk:
“Just today we talked with the President of Belarus on this matter. Our Belarusian friends are interested in being present in the Baltic, interested in developing their own port facilities. You know that I also support it,” Putin said during a ceremony for a new Russian ferry, which he attended virtually.
Die:
their own port facilities
Zou slaan op het weggeven van Rusland aan Wit-Rusland van een strook land tot aan St Petersburg inclusief een volledig nieuwe haven aldaar ?

Meh, dan verwacht ik eerder als de meest minimale optie dat er een poging zou kunnen worden ondernomen om Kaliningrad te koppelen met Wit-Rusland. Maar als je dan toch bezig bent ...

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
gekkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Lijkt me alweer ouderwets, vrijheid, dat is toch zuipen en luisteren naar wat matig getalenteerde rappers die met een leger helikopter het land door worden gevlogen, waar iemand namens een comité de term "ambassadeur" mee uit weet te hollen ?

Maar ik ben misschien in een wat licht cynische bui :X
Dat nederland volledig uit het oog is wat vrijheid inhoud is wel duidelijk als je naar sommige bewegingen en items kijkt de afgelopen jaren. Als we hier voor een x aantal jaar de bak in gaan omdat we ons uitspreken tegen de overheid gaan we wel anders piepen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
CynicRelief schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 01:30:
[...]

omdat geweld niks oplost? we zijn geen apen ... tenzij niveau voetbalhooligan, zeg 50% van mensen ... desalniettemin, we zijn geen apen ... geweld kan niet, mag niet, de oplossing zijn
Tja we vinden ons vaak beter dan de dieren maar ik roep al jaren dat wij veel wreder zijn dan dieren zijn. Dus wellicht zijn we erger dan dieren.
Ja er zijn mensen die geen slechte dingen doen en hele mooi dingen in de wereld doen maar de mensen die kwaad willen zijn in staat dingen te doen van ongekende schaal en proporties.

Nee we zijn geen apen en daarom zijn de wreedheden alleen maar erger als we onze hersenen voor dat soort zieke dingen gebruiken. Dan zijn we in staat tot meer kwaad dan welk dier dan ook. En ook vernietiging op een schaal groter dan wel dier dan ook.

Kijk naar ons verleden. Ons hele verleden zit vol met geweld. Nee het zou niet moeten maar is het realistisch? de mensheid is gewoon een geweldadig ras. wellicht dat het over 500 jaar anders is als we ons zelf dan nog niet uitgeroeid hebben who knows. Maar vanuit het verleden en nu hebben we nog veel te veel oorlogen, Voetbal geweld, Willekeurig geweld tegen minderheden dat ik niet kan zeggen dat wij een vredelievend ras zijn. Er zijn genoeg dieren die veel meer een harmonie met andere en de natuur leven. Wij vernielen vooral dingen voor ons eigen gewin.

Ja dit klinkt lekker negatief maar het is wel zo. Wij leven niet in harmonie met de natuur wij passen het aan naar hoe we het willen zien. Bouwen alles vol kappen de bossen stoten veel schadelijke gassen uit en voeren oorlogen om nog meer geld, gebied en macht.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 05-03-2022 11:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• gekkie
Cid Highwind schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:43:
Is dit scenario realistisch, of snijdt Oekraïne zich hier vooral zelf mee in de vingers zou men Europa hardhandig zelf van het Russische gas afhelpen?
Ik denk in de vingers snijden, we kunnen ook prima besluiten om onze hulp verder stop te zetten en Oekraïne als verloren te beschouwen. Zeg maar een andere "(pijp)lijn" afsluiten.

En net zoals Rusland zich zelf op dat vlak opvallend genoeg nog niet zelf (nog dieper) in de vingers heeft getracht te snijden.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 05-03-2022 11:08 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MeteoVir schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:04:
Rusland heeft het spoor opgeblazen bij Irpin, aan de westkant van Kyiv. Belemmert verdere evacuatie via spoor (hoezo humanitaire corridor?).
[Twitter]
Het schijnt dat de Oekraïense spoorwegmaatschappij de klok rond werkt om kapotte spoorwegen te herstellen.

March of the Eagles

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
*knip* offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 12:01 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:22

polthemol

Moderator General Chat
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb gisteren eenzelfde discussie met mijn vader gehad en ik kan mij er inmiddels aardig boos om maken. Gelukkig wonen we in een vrij, democratisch land waarbij het recht van meningsuiting een gewoon goed is. Dit moeten we koesteren. Ik zal je mening daarom ook respecteren.

Wel wil je vragen om in je conclusies ook het acteren en de rol van Rusland met daarbij de ongekende mate van corruptie en onderdrukking die Poetin de afgelopen decennia heeft toegepast mee te laten wegen. Aan een ieder om dan zelf te bepalen wat het zwaarst weegt in dit conflict met Oekraine.
speelt zonder spreken de grootste factor, maar hoe we ermee om gaan is werkelijk tenenkrommend

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:32
*knip* dit is nog steeds gewoon speculatie en offtopic.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 12:03 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

BBC berichten dat de corridor die was opgezet voor vluchtelingen door de Russische ratten beschoten wordt...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

MeteoVir schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:04:
[Twitter]
Kijken of die bussen vervolgens "per ongeluk" onder vuur genomen gaan worden... }:|

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Kijken of die bussen vervolgens "per ongeluk" onder vuur genomen gaan worden... }:|
U vraagt;
sh4d0wman schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:24:
BBC berichten dat de corridor die was opgezet voor vluchtelingen door de Russische ratten beschoten wordt...
wij draaien...

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:45
Shell koopt tegen spotprijs Russische olie: 'We willen er op termijn mee stoppen'
Olie- en gasconcern Shell heeft 725.000 vaten Russische olie gekocht met een relatief hoge korting. Het bedrijf betaalde 26 euro per vat minder dan de geldende prijs voor Brent-olie, een belangrijke oliesoort op de wereldmarkt. Volgens internationale media waaronder de Financial Times kan Shell meer dan 18 miljoen euro verdienen op de lading.

Er geldt internationaal geen ban op olie en gas uit Rusland, maar de afgelopen week waren handelaren terughoudend om de Russische grondstoffen te kopen. De lading die Shell nu koopt, daalde de afgelopen dagen daarom in prijs.

Shell kondigde maandag aan zich terug te trekken uit Rusland vanwege de Russische invasie van Oekraïne. Een samenwerking met het Russische bedrijf Gazprom werd verbroken. "We zijn ook gestopt met de meeste activiteiten rond Russische olie", schrijft het bedrijf in een reactie. "Maar we blijven het kopen voor sommige van onze raffinaderijen en chemische fabrieken om er zeker van te zijn dat we brandstoffen en producten kunnen maken die consumenten en bedrijven iedere dag gebruiken."

Het bedrijf wil op termijn minder olie uit Rusland halen als er alternatieven op de markt zijn. "Maar dit is complex aangezien Russische olie een belangrijke rol heeft in het wereldwijde aanbod en er in de huidige krappe markt relatief weinig alternatieven zijn."

Volgens energie-expert Lucia van Geuns van The Hague Centre for Strategic Studies is de Russische olie nog nodig voor het produceren van bijvoorbeeld diesel. "We kunnen voorlopig niet zonder en er is geen algehele boycot op Russische olie. Wat je nu ziet, is dat de handel zichzelf beperkingen oplegt rond Russische olie. Dat is niet alleen vanwege een moreel kompas, maar omdat ze een groter risico lopen met de olie. De Shell-handelaren hebben blijkbaar gedacht dat ze voor deze prijs het risico kunnen lopen. Als de olie uit Rusland niet zou worden gekocht, zou de wereldwijde olieprijs nog veel hoger zijn."
Wat blijft het ook een enorm kutbedrijf zonder principes.

• PLAE
tiswat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Heb jij je cv al uitgezet en sta je nu lokaal hout te stoken dan? :D

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:32
tiswat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Tja, uiteindelijk is het een bedrijf dat moet leveren om andere bedrijven te laten draaien...

Of moet volgens jou dan ook elk huishouden en elk bedrijf in Nederland vanaf nu de CV uitzetten, zodat we 0 gas verbruiken en dus 0 gas van Rusland nodig hebben?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 23:39
gekkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Dus jij denkt dat in dit stuk:

[...]

Die:

[...]

Zou slaan op het weggeven van Rusland aan Wit-Rusland van een strook land tot aan St Petersburg inclusief een volledig nieuwe haven aldaar ?

Meh, dan verwacht ik eerder als de meest minimale optie dat er een poging zou kunnen worden ondernomen om Kaliningrad te koppelen met Wit-Rusland. Maar als je dan toch bezig bent ...
Nee, ik zeg dat er context mist en dat er daarin wel duidelijk werd gemaakt dat het om St. Petersburg ging. Ik kan alleen op mobiel mijn eigen post niet terug vinden tussen de 600 pagina’s met posts.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:30
De Stingers doen hun werk.
Piloot is gevangen genomen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:45
PLAE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Heb jij je cv al uitgezet en sta je nu lokaal hout te stoken dan? :D
Ik mag niet klagen, nul op meter woning zonder gas.

• President
Of door Russische overlopers, of door Oekraïense soldaten, of door een Oekraïner met Russische kleding aan...

• DR!5EQ
  • Niet online

Formule 1 coureur Nikita Mazepin is de volgende Rus die het veld moet ruimen. Zijn vader zou aanwezig zijn geweest bij besprekingen van Poetin omtrent het binnenvallen van Oekraine. Bron.

Sinds het binnenvallen wijzen de vingers naar één man, Vladimir Poetin. Waar ligt de grens van het cancelen van Russen, die er niets mee te maken hebben? In dit geval is zijn vader ermee verbonden, waarmee het sponsor contract is opgeschort tussen vader's bedrijf en Haas, waarom moet Mazepin dan alsnog het veld ruimen?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19
tiswat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:39:
Ik mag niet klagen, nul op meter woning zonder gas.
Waar denk je dat in december je elektriciteit van gemaakt wordt?

Nul-op-de-meter doet weinig voor onze energiebehoefte in de winter.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

DR!5EQ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:40:
[Twitter]

Formule 1 coureur Nikita Mazepin is de volgende Rus die het veld moet ruimen. Zijn vader zou aanwezig zijn geweest bij besprekingen van Poetin omtrent het binnenvallen van Oekraine. Bron.

Sinds het binnenvallen wijzen de vingers naar één man, Vladimir Poetin. Waar ligt de grens van het cancelen van Russen, die er niets mee te maken hebben? In dit geval is zijn vader ermee verbonden, waarmee het sponsor contract is opgeschort tussen vader's bedrijf en Haas, waarom moet Mazepin dan alsnog het veld ruimen?
Ik heb begrepen dat hem werd gevraagd de daden van Rusland publiek te veroordelen. Dat gaat-ie dus niet doen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• PLAE
*knip* je zult op z'n minst de relatie moet leggen tussen 'cancelen' en 'sancties', zie topic warning, wie beweerd moet bewijzen.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 12:12 ]

• hoevenpe
In dit geval is zijn vader ermee verbonden, waarmee het sponsor contract is opgeschort tussen vader's bedrijf en Haas, waarom moet Mazepin dan alsnog het veld ruimen?
Heb je Mazepin wel eens zien rijden?

De enige reden dat hij een stoeltje had waren de miljoenen van zijn dubieuze vader.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ik ben blij dat de sancties werken. Ik moet naar een meeting met een russische collega.

Zijn vlucht is geannuleerd.
those flight was cancelled due to special military operation at Ukraini, so have to drive to office of Aeroflot. And there no ticket already available in the app… thanks!
zie ook zijn woorden van special military operation

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Tristan
Kan je je bron linken?

Als dit waar is is het wederom een volgende fase van escalatie. Het blijft zich opstapelen en er zal een moment zijn waarbij de VN niet langer niets kan doen ga ik vanuit.

• PatrickH89
  • Laatst online: 18-11 14:46
Bij elke andere Russische coureur zou ik het met je eens zijn. Bij de Mazepins worden ze volledig terecht gecanceled.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 12:13 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

*knip* als het offtopic is, post het dan niet.

[ Voor 89% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 12:08 ]

It’s the economy, stupid!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Kan je je bron linken?

Als dit waar is is het wederom een volgende fase van escalatie. Het blijft zich opstapelen en er zal een moment zijn waarbij de VN niet langer niets kan doen ga ik vanuit.
Had het graag gedaan maar zit mobiel en copy paste werkt niet. Kwam via BBC breaking news op hun site voorbij (vanaf Reddit gevolgd).

edit: google "BBC Breaking news" en je ziet de berichten er over gelijk. Tenzij je in Rusland zit >:)

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 05-03-2022 11:51 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:16
Erg interessant Twitter draadje over de economie van Rusland en hoe afhankelijk ze zijn van het Westen

tl;dr RU olie is duur, infra wordt gegund aan vriendjes, China wil alleen de laagste prijs en RU mist nu de open markt van het Westen. Alle goedkope velden zijn leeg. Kunnen niet zonder Westers geld en techniek het uit de grond halen

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 10:08

MM99

That is the way I am!

Weet je waar ik me bewust van geworden ben, dat ik eigenlijk op school nooit heb geleerd hoe ik me moet gedragen in zo een situatie. Natuurlijk, je kreeg wel dingen over oorlog mee, maar wat doe je als oorlog bij jou in de buurt komt? Wat doe je als nu watervoorzieningen gestopt worden? Wat doe je als er geen stroom is? wat doe je als er wordt gezegd je moet nu evacueren. Waar ga ik dan heen? Echt geen idee.

• PLAE
PatrickH89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Bij elke andere Russische coureur zou ik het met je eens zijn. Bij de Mazepins worden ze volledig terecht gecanceled.
Waarom bij hem persoonlijk?

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:40
President schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Tja, uiteindelijk is het een bedrijf dat moet leveren om andere bedrijven te laten draaien...

Of moet volgens jou dan ook elk huishouden en elk bedrijf in Nederland vanaf nu de CV uitzetten, zodat we 0 gas verbruiken en dus 0 gas van Rusland nodig hebben?
Lager zetten kan wel. Ik stook 2 graden kouder dan vóór de invasie en trek een extra warm vest aan, ook overdag. Ik noem het mijn 'anti-Russisch vest'.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:31
De 1 na de andere oorlogsmisdaden volgen elkaar op. Zit Reddit zo door te kijken en walg ervan. Journalisten die worden beschoten, burgers als schuld gebruiken.

• DR!5EQ
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb begrepen dat hem werd gevraagd de daden van Rusland publiek te veroordelen. Dat gaat-ie dus niet doen.
Kun je dat staven met een bronvermelding? Als dat zo is, gaat dat niet te ver?

Stel: Rutte valt Belgie onterecht binnen. Ik ben als Nederlander een voetballer bij een grote ploeg in de eredivisie van Belgie. Deze grote ploeg zegt tegen mij, veroordeel de daden van Nederland, anders vlieg je eruit.

Dat een bedrijf in de sport iemand verplicht om over de politiek in zijn land een publieke uitspraak te doen, kan ik niet rijmen met mogelijke ambities in de autosport en de zorgen op persoonlijk vlak. Op het vlak van financien en de sponsors snap ik het volledig, maar ik vind deze net een stap te ver. We veroordelen de dochter van Poetin toch ook niet voor de daden van haar vader? Dus nogmaals, waar trek je de grens?

• Tristan
Coldcat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:44:
Ik ben blij dat de sancties werken. Ik moet naar een meeting met een russische collega.

Zijn vlucht is geannuleerd.

[...]

zie ook zijn woorden van special military operation
Ja, maar vergeet niet dat hij mogelijk anders denkt maar dat niet kan zeggen want dan krijgt hij 15 jaar aan z’n broek. Niet te snel oordelen nu!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 22:16
[Twitter]

Iedereen die (indirect) profiteert van het Russische gas en zich niet uitspreekt tegenover deze oorlog mag per direct gecancelled worden. Deze hele oorlog wordt voor een groot deel ingegeven door de controle over gasvelden in Oekraïne.

Niet uitspreken tegen Putin is letterlijk je eigen welvaart verkiezen boven de levens van onschuldige burgers.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:41:
[...]

In de verschillende duurzame topics is al eerder voorgerekend dat een WP op grijze elektriciteit nog steeds minder gas verbruikt dan wanneer het gas direct door een CV ketel wordt gebruikt. Dus inderdaad. Ik ben erg blij dat ik van het gas ben.

Verder is het elektra verbruik van een WP niet denderend hoog. Gemiddeld zo'n 1000W hier in een zeer ongunstig huis voor een WP. Als je voldoende PV hebt liggen kan je daar in de winter ook echt nog wel 1/3 zelf van opwekken. Dat lukt je met gas niet.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mocht het inderdaad waar zijn, moeten we natuurlijk niet stomverbaasd zijn. Elke toezegging vanuit Putin moet je met een kliko zout nemen. De man is 120% ongeloofwaardig in elke uitspraak of toezegging....rinse and repeat

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:30
PWSteal schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Iedereen die (indirect) profiteert van het Russische gas en zich niet uitspreekt tegenover deze oorlog mag per direct gecancelled worden. Deze hele oorlog wordt voor een groot deel ingegeven door de controle over gasvelden in Oekraïne.

Niet uitspreken tegen Putin is letterlijk je eigen welvaart verkiezen boven de levens van onschuldige burgers.
Ik begrijp je reactie niet zo goed. Mazepin heeft zich uitgesproken tegen de oorlog.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
[...]

Dit is te makkelijk. Shell is een mega machtig en rijk bedrijf. Het is een drogredenatie dat 'de CV overal uit moet' als Shell dit niet zou doen.

Bij macht hoort verantwoordelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 05-03-2022 11:57 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54

Nox

Noxiuz

jan390 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:39:
En copiloot was 'less fortunate'. Staan wel 'graphic' beelden onder.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• PWSteal
jan390 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Ik begrijp je reactie niet zo goed. Mazepin heeft zich uitgesproken tegen de oorlog.
Excuus, ik bedoelde niet het geval Mazepin specifiek, maar in algemene zin. Had ik wat beter kunnen verwoorden.

• PatrickH89
  • Laatst online: 18-11 14:46
PLAE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Waarom bij hem persoonlijk?
Nikita Mazepin is met afstand de slechtste coureur van het veld, de enige reden dat hij mag racen is door de dubieuze oligarch roebels van zijn vader die in de directe kring van Putin zit. Oligarch sancties zijn precies bedoeld om dit soort figuren te raken.
jan390 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Veel Russen maken er een dubbelzinnige reactie van die eerder betekent dat Oekraïne zich over moet geven. De reactie van Nikita Mazepin was er zo een.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickH89 op 05-03-2022 11:59 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENLDhOpjfmRA2XyEijohEWCTs4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WEXi1saDdDG0GU5yzwD2iMD.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd wat dit is...

• Tristan
MM99 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:50:
Weet je waar ik me bewust van geworden ben, dat ik eigenlijk op school nooit heb geleerd hoe ik me moet gedragen in zo een situatie. Natuurlijk, je kreeg wel dingen over oorlog mee, maar wat doe je als oorlog bij jou in de buurt komt? Wat doe je als nu watervoorzieningen gestopt worden? Wat doe je als er geen stroom is? wat doe je als er wordt gezegd je moet nu evacueren. Waar ga ik dan heen? Echt geen idee.
Dat komt omdat wij in een vrij land wonen met vriendschappelijke buurlanden. Eventuele oorlog is relatief gezien heel ver weg. Er is dus geen reden om zulke les te moeten geven.

De overheid heeft er wel pagina’s voor beschikbaar. Zoals crisis.nl

• Nox

Nox

Noxiuz

CurlyMo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:54:
[...]

In de verschillende duurzame topics is al eerder voorgerekend dat een WP op grijze elektriciteit nog steeds minder gas verbruikt dan wanneer het gas direct door een CV ketel wordt gebruikt. Dus inderdaad. Ik ben erg blij dat ik van het gas ben.

Verder is het elektra verbruik van een WP niet denderend hoog. Gemiddeld zo'n 1000W hier in een zeer ongunstig huis voor een WP. Als je voldoende PV hebt liggen kan je daar in de winter ook echt nog wel 1/3 zelf van opwekken. Dat lukt je met gas niet.
Even vergeten dat we momenteel gas verbruiken om het net te stabiliseren. Overigens is 1/3 russisch gas. Als we enerzijds de kachel iets lager zetten, een dagje of 2 thuiswerken waar mogelijk en inzetten op duurzame energie kan het uit. Het is nu in een keer '12 uur' voor duurzame energie. Niet meer 5 voor 12.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Das een vliegtuig. Aparte vluchtpad krijg je als je niet door Finse luchtruim mag.

Maar om maar wannabe-mod te spelen:
Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

• DR!5EQ
  • Niet online
PWSteal schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Dit zijn opmerkingen waar ik van op de kop ga staan. Dit is precies waarom conflicten, op welk niveau dan ook, escaleren; op je strepen staan en je absoluut verheven op basis van een verschil in mening en dus stopt met praten.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
[...]

Niet van die vaten olie waar het net over ging.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Dat zal zeker meewegen, maar zal niet tot grote verschillen leiden verwacht ik. Ik ben inmiddels er redelijk van overtuigd dat Rusland militair conventioneel gezien niet kan winnen. Het stelt, met wat gewend zijn van de Amerikanen, niet zo heel veel voor.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar de stroom lijkt nog steeds niet in te dammen.

een treffende spreuk

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sissors schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Das een vliegtuig. Aparte vluchtpad krijg je als je niet door Finse luchtruim mag.

Maar om maar wannabe-mod te spelen:

[...]
Het relevante is dat de eindbestemming Washington USA is. Het luchtruim daar gesloten is voor Russische vluchten en dus iets diplomatieks is

[ Voor 11% gewijzigd door AndereKoekoek op 05-03-2022 12:03 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nox schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Even vergeten dat we momenteel gas verbruiken om het net te stabiliseren. Overigens is 1/3 russisch gas. Als we enerzijds de kachel iets lager zetten, een dagje of 2 thuiswerken waar mogelijk en inzetten op duurzame energie kan het uit. Het is nu in een keer '12 uur' voor duurzame energie. Niet meer 5 voor 12.
Thuiswerken kan brandstof voor auto's schelen. Maar wordt bij mij iig alleen maar meer gas voor verwarming door gebruikt. Immers als ik op kantoor ben, staat hier de verwarming uit. Als ik thuis ben, staat op kantoor nog steeds de verwarming aan voor degene die er wel zijn.

• hoevenpe
Nox schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:57:
En copiloot was 'less fortunate'. Staan wel 'graphic' beelden onder.
Heb de beelden ook gezien, als dit de gemiddelde Russische piloot is dan stelt het allemaal weinig voor.

Een verslonsde veertiger in spijkerbroek met zwaar overgewicht. Niet echt 'Top Gun' zeg maar...

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 22:18
Lees net het artikel over 2 mannen die drones aan het inzamelen zijn voor burgers/partijen in Ukraine om (relatief veilig) te kunnen filmen...
Goed idee, maar ook wel iets waar ik me al dagen over verbaasde dat we niet al 100en drone filmpjes hebben gezien.
Lijkt me dat veel jongelui en hobbyisten die daar ook al jaren goedkoop en makkelijk hebben kunnen kopen en die nu in zouden zetten?
Of denk ik nu te simpel?

Is zo'n zender een mogelijk "target" voor smart wapens/radar wellicht?

• PLAE

Het is dat we weten hoe sneu het allemaal is. Maar het is soms net zo’n matige film van Sacha Baren Cohen.

• Nox

Nox

Noxiuz

AndereKoekoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Het relevante is dat de eindbestemming Washington USA is.
Maar waarschijnlijk moet doorvliegen naar Mexico ofzo.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Wat doe je als nu watervoorzieningen gestopt worden? Wat doe je als er geen stroom is?
Mijn omgeving vroeg me dat ook. Of ik al water had opgeslagen. Ik gaf aan dat ik al 200L water op zolder had staan voor het geval dat. Dat leverde vreemde blikken op. Totdat ze zich realiseerde dat het water van mijn warmtepompboiler komt die ik sinds het van het gas af gaan al hebt staan. Douchen kan ik wel een tijd zonder.

Verder ligt hier een benzinebrander, hebben we meerdere tenten, slaapzakken, weet ik hoe ik met magnesium staafjes vuur kan maken, kan ik koken op plaatstaal en RVS, hoe je dieren moet slachten voor consumptie, hebben we bewust de 50 jaar oude wollen dekens van Oma nog in een kist op zolder staan enz. Verder leven we over het algemeen al sober in relatie tot wat onze welvaart ons toestaat.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Ik denk dat als we niet essentiele verbruikers (b.v. sierteelt) eerst eens afschakeken we al een stuk verder zijn.

Maar ja, als dat er voor nodig is ben ik graag bereid om mijn steentje bij te dragen bij het rantsoeneren van energie. Ook als dat gaat ten koste van mijn eigen comfort (en niet alleen geld). Dus ja, graag zelfs.

• PLAE
AndereKoekoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Het relevante is dat de eindbestemming Washington USA is. Het luchtruim daar gesloten is voor Russische vluchten en dus iets diplomatieks is
Er moeten daar nog wat Russische diplomaten (gedwongen) vertrekken toch?

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:56:
[...]

We worden verplicht het gas elders af te nemen.
Gisteren bij VI, ondanks alle toezeggingen van Shell en EU is er afgelopen maand voor €691 miljoen overgemaakt voor Russisch gas.

Wij financieren op dit moment Poetins oorlog!
Ja, want dat is prima te regelen in een dag... Oh wacht... Dat is het niet.

Is het een fijne situatie nee, maar zomaar die toevoer stoppen is niet reëel

• hoevenpe
Interessant draadje over de economische problemen die Rusland te wachten staat:

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
42erik schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Binnen het neoliberalisme niet nee. Jammer dat principes te koop zijn…

• PWSteal
DR!5EQ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Dit zijn opmerkingen waar ik van op de kop ga staan. Dit is precies waarom conflicten, op welk niveau dan ook, escaleren; op je strepen staan en je absoluut verheven op basis van een verschil in mening en je dus stopt met praten.
Profiteren van het doden van onschuldige burgers is niet goed te praten. Als je daar niet tegen uitspreekt accepteer je dus de situatie zodat jij er niet op achteruit gaat.

Je bent vrij om dat te doen natuurlijk, maar dan is de discussie in mijn ogen snel afgelopen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

42erik schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Als er nou al heel vaak en ook al heel lang voor gewaarschuwd zou zijn dan.... oh wacht.

• DR!5EQ
  • Niet online
PLAE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:02:
[Embed]

Het is dat we weten hoe sneu het allemaal is. Maar het is soms net zo’n matige film van Sacha Baren Cohen.
Wel makkelijk dat men er zo snel op vertrouwd op basis van een vlag.

• Tristan
pro_6or schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt maar de stroom lijkt nog steeds niet in te dammen.
De signalen zijn al daar. Het aantal berichten dat meer en meer steden worden aangevallen wordt langzaam minder. Neemt niet weg dat er op strategische punten nog steeds gruwelijk hard gevochten wordt. Laten we hopen dat Oekraïne stand kan blijven houden. De Russen raken tevens er wanhopig en beginnen nu ook op humanitaire hulp en journalisten te schieten. Dat is ook tekenend voor de crisis bij de legerleiding. Die willen kosten wat het kost nu succes halen.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

DR!5EQ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Dit zijn opmerkingen waar ik van op de kop ga staan. Dit is precies waarom conflicten, op welk niveau dan ook, escaleren; op je strepen staan en je absoluut verheven op basis van een verschil in mening en dus stopt met praten.
Het is nu dan ook geen tijd van praten. Dat komt pas weer als Rusland thuis zit en Oekraine niet bezet is. Tot die tijd is het oorlog. Oorlog kan alleen doorgaan als financiering en soldaten/materieel geregeld kunnen worden. Daar is elke belastingbetalende Rus een onderdeeltje van. Net zoals als ons belastinggeld naar Defensie gaat.

Die oligarchen zijn een verhaal apart. Zie de overheid in Rusland als mafia organisatie. Ze pakken wat ze hebben willen. Alles om macht en geld. Die hebben geen moraal en hebben niks op met democratie. Iedereen die van hun geld profiteert is een valide doelwit in mijn ogen en dan hebben ze mazzel dat het nog maar sancties zijn. ;)

• jadjong
  • Niet online
Er wordt lekker geoefend met de straaljagers die we niet voor 1 euro per stuk via Ebay verkocht hebben aan een anonieme Oekraïense handelaar. :P Zeven mobiele tankstations in de lucht op dit moment waarvan eentje het callsign ESSO75 heeft. :+

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:08
CurlyMo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Wij zijn ook van het gas af, heel de wijk is op een warmte net aangesloten.

Maar echt, Prijzen stijgen met de gasprijs mee. Met dank aan Eneco die blijkbaar een gas centrale gebruikt om onze huizen te verwarmen.

Laat de overheid Eneco maar verplichten per direct met een alternatief te komen. We betalen al jaren de hoofdprijs.

Onlangs is de prijs van een GJ verdubbeld, maar door de belachelijke vastrecht kosten gaan we er weinig van merken.

Maar ja, slim gedaan door Eneco. De volledige warmte wisselaar zit in de meterkast, daar zit geen ruimte om een WP met warm water vat te plaatsen. Er is gewoon in de buurt van leidingen geen alternatief mogelijk 😞

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

YouTube: Russia's Putin: The US is parking missiles "on the porch of our house"

Was dit hier al gepost? Kon het niet terug vinden.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

[...]

Integendeel, overschakelen op gascentrales+ warmtepompen halveert de cashflow naar Poetin.
Afhankelijk van hoe je rekent is de impact nog veel groter.
Ketelrendement 109% versus centralerendement 55% * COP4 = 220%.
Als het een CHP centrale is met huizen op vloerverwarming kom je richting 300%.
En wanneer de wind waait en/of de zon schijnt is het sommetje nog leuker.
Het is gewoon een fundamenteel goed idee :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• jadjong
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:09:
[...]

De signalen zijn al daar. Het aantal berichten dat meer en meer steden worden aangevallen wordt langzaam minder.
Is dat door minder gevechten of een gebrek aan communicatie met het wereld wijde web?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:14

LankHoar

Langharig tuig

jan390 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:39:
Waarschijnlijk snap ik er niets van maar waarom zie ik geen explosie ofzo? Het lijkt wel alsof hij letterlijk stopt met vliegen en uit de lucht valt door zwaartekracht :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• President
Nouja, waar ik mij met dit over verbaas is dat we als scholen zelfs nu in deze tijd geen lesprogramma of iets dergelijks ontvangen vanuit de overheid, om dit onderwerp op school te behandelen. Dat is er met corona niet geweest, maar ook nu is het maar afhankelijk van de leerkracht/docent of er aandacht aan wordt besteed en welke informatie er wordt gegeven...

Dat is echt een gemiste kans

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Proton_ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Integendeel, overschakelen op gascentrales+ warmtepompen halveert de cashflow naar Poetin.
Afhankelijk van hoe je rekent is de impact nog veel groter.
Ketelrendement 109% versus centralerendement 55% * COP4 = 220%.
Als het een CHP centrale is met huizen op vloerverwarming kom je richting 300%.
En wanneer de wind waait en/of de zon schijnt is het sommetje nog leuker.
Het is gewoon een fundamenteel goed idee :)
We gaan offtopic, of wellicht ook niet helemaal maar het beste wat je kunt doen is onderzoeken of je je huis zelfvoorzienend kunt maken. Een verduurzamingskrediet bij de gemeente is zo geregeld en zelfs met terugbetalen daarvan zijn je maandelijkse kosten al vaak lager dan wat je aan stadswarmte/gas/electra betaald.

• jadjong
  • Niet online
LankHoar schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Waarschijnlijk snap ik er niets van maar waarom zie ik geen explosie ofzo? Het lijkt wel alsof hij letterlijk stopt met vliegen en uit de lucht valt door zwaartekracht :?
De hit was voordat de film begint?

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:42
[...]

wrsch om niet duidelijk te maken op welke manier er is gehandeld om diot doelwit te neutraliseren. Oftwel, niet wijzer maken.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• jadjong
  • Niet online
Tja, mij is nooit geleerd hoe een belastingaangifte werkt en die ellende komt jaarlijks terug.

• 42erik
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Binnen het neoliberalisme niet nee. Jammer dat principes te koop zijn…
Noem maar een alternatief dan...

• Nox

Nox

Noxiuz

rube schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat als we niet essentiele verbruikers (b.v. sierteelt) eerst eens afschakeken we al een stuk verder zijn.

Maar ja, als dat er voor nodig is ben ik graag bereid om mijn steentje bij te dragen bij het rantsoeneren van energie. Ook als dat gaat ten koste van mijn eigen comfort (en niet alleen geld). Dus ja, graag zelfs.
Die sectoren betalen nog het minste ook van allen aan belasting voor het gas. Dat dat nog niet gestopt is. Met alle respect. Van mij mag men ook die sector afsluiten, in 2010-2012 heeft de sector al gehoord dat dit ging gebeuren. Genoeg tijd gehad om aanpassingen te doen en de reden zijn meer dan legit nu.
hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Heb de beelden ook gezien, als dit de gemiddelde Russische piloot is dan stelt het allemaal weinig voor.

Een verslonsde veertiger in spijkerbroek met zwaar overgewicht. Niet echt 'Top Gun' zeg maar...
Dat is geen spijkerbroek maar meer een soort cargo pants? Ziet er meer uit als handig iets voor een monteur. Bretels erbij. Overigens vermoed ik dat veel ervaren piloten hier ook in de 40 zijn... ;) Dat overgewicht is inderdaad wel een dingetje ja. We kennen het verhaal allemaal niet en doen wat aannames, laten we daar ook niet al te vooruitstrevend in zijn. Ook dit is waarschijnlijk een vader die maar naar voren wordt gestuurd.
Sissors schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Thuiswerken kan brandstof voor auto's schelen. Maar wordt bij mij iig alleen maar meer gas voor verwarming door gebruikt. Immers als ik op kantoor ben, staat hier de verwarming uit. Als ik thuis ben, staat op kantoor nog steeds de verwarming aan voor degene die er wel zijn.
Dat is zo, maar hier staat dan weer het zonnetje op het huis dus dacht daar even niet aan. Als ik de gordijnen maximaal open is het zonder kachel 19 graden en later op de dag loopt het tegen de 20. We gaan hier nu ook steeds minder gas gebruiken voor woningverwarming en alleen olie nog voor de auto's.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@ion kan je je post uitbreiden met wat duiding voordat ik weer een stuk leven kwijt ben aan een stuk eenzijdige non-sequiturs?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• 42erik
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Als er nou al heel vaak en ook al heel lang voor gewaarschuwd zou zijn dan.... oh wacht.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar daar kunnen we nu niks meer aan doen helaas

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:45
GeeEs schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:02:
Lees net het artikel over 2 mannen die drones aan het inzamelen zijn voor burgers/partijen in Ukraine om (relatief veilig) te kunnen filmen...
Goed idee, maar ook wel iets waar ik me al dagen over verbaasde dat we niet al 100en drone filmpjes hebben gezien.
Lijkt me dat veel jongelui en hobbyisten die daar ook al jaren goedkoop en makkelijk hebben kunnen kopen en die nu in zouden zetten?
Of denk ik nu te simpel?

Is zo'n zender een mogelijk "target" voor smart wapens/radar wellicht?
Het is inderdaad een goede tool, maar het heeft ook zo z'n nadelen, met DJI Aeroscope is het vrij eenvoudig om te achterhalen waar de piloot staat en of er meerdere drones actief zijn in het luchtruim.
DJI spokesperson Adam Lisberg said wartime uses were “never anticipated” when the company created AeroScope to give policing and aviation authorities — including clients in both Russia and Ukraine — a window into detecting drones flying in their immediate airspace. He said some users in Ukraine have reported technical problems but DJI has not disabled the tool or given preferential access.
https://apnews.com/articl...579cedfe65a70296eb0188212

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Waarschijnlijk geknipt om te voorkomen dat type wapens bekend worden bij de russen. (Heb ik uit de comments gehad hoor)

• Tristan
jadjong schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Is dat door minder gevechten of een gebrek aan communicatie met het wereld wijde web?
Ja goede vraag, er zijn inderdaad geluiden dat sommige steden communicatief afgesloten zijn van de rest maar dat geldt zeker nog niet voor heel het land

• gekkie
[...]

Zou al aangeschoten kunnen zijn voordat het filmpje begint en daarna de controle over het toestel kwijt wat resulteert in het neerstorten ?

Filmpjes laten niet altijd de aanleiding zien van iets en om iets neer te halen heb je tevens niet altijd een voltreffer nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 05-03-2022 12:21 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 22:39

HaterFrame

Well... Poo came out!

gekkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Zou al aangeschoten kunnen zijn voordat het filmpje begint en daarna de controle over het toestel kwijt wat resulteert in het neerstorten ?
Ik vermoed van wel idd.

I am the great Cornholio!

• DR!5EQ
  • Niet online
PWSteal schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Profiteren van het doden van onschuldige burgers is niet goed te praten. Als je daar niet tegen uitspreekt accepteer je dus de situatie zodat jij er niet op achteruit gaat.

Je bent vrij om dat te doen natuurlijk, maar dan is de discussie in mijn ogen snel afgelopen.
Daar gaat de discussie niet over. Want er is niemand die dat goed praat. Het gaat over het cancelen van Russen die onder druk staan van 2 kampen. Aan de ene kant de overheid en bevolking (familie/vrienden) van Rusland en aan de andere kant je (Amerikaanse) baas die je een ultimatum stelt. Je bent een sportman of onderzoeker, maakt niet zoveel uit en dan wordt het opgelegd dat je een uitspraak moet doen over de politieke situatie in je land. Ik vind dat te ver gaan en mijn vraag was, waar ligt de grens in deze cancelcultuur? Nu vraag ik mij af of mensen wel willen inzien, of dat nou om Mazepin gaat of kunstschaatster Kamila Valieva, dat je niet alle Russische burgers verantwoordelijk kunt houden voor wat Vladimir Putin heeft besloten.

• Nox

Nox

Noxiuz

dawg schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:08:
[...]

De wereld verander je niet altijd zo snel. Niet iedereen heeft het kapitaal om dat te veranderen. Neem sociale huur, dat is vakkundig de nek omgedraaid. Verduurzamen lukt daar niet eenvoudig terwijl het een mooie stap is om er te beginnen.

Enerzijds weinig ingrijpen van de overheid omdat economie en geld, anderzijds het idee dat we er over 20 jaar vast wel zijn. Sommige sectoren dienen gewoon weinig nut (sierteelt op gas) in deze tijden.

Dit is je wake up call dat je hebt gefaald als overheid.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
42erik schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Noem maar een alternatief dan...
Stopzetten. Maar dat is makkelijk praten voor mij. Hoge gasprijzen boeien mij persoonlijk niet zo. Maar ik denk dar driekwart nederland binnen de kortste keren begint te janken om hoge prijzen. Volgens mij is dat ook al begonnen. Onze eigen portemonnee mag absoluut niet geraakt worden natuurlijk.

We zijn veel te individualistisch dus daarom zeg ik dat principes te koop zijn. De overheid is als gevolg daarvan bang om zetels te verliezen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

42erik schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar daar kunnen we nu niks meer aan doen helaas
Het is binnenkort verkiezingen. Stem anders, niet op de usual suspects, zou ik zeggen. En dan over een kleine 3 jaar weer.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik zie niet in waarom dat soort zaken in het lespakket zou moeten zitten, we hebben dik 70 jaar vrede en niets wat lijkt op de huidige situatie. Het is een gebeurtenis die niet vaak voorkomt. Daar dure tijd aan verspillen is onzin. Wat bereik je ermee als de infrastructuur sowieso ontbreekt , en trainen voor een situatie moet je blijven herhalen tot het een ingesleten automatisme is dat je zonder nadenken onder druk en angst uitvoert.

Tot 14 dagen geleden was het algehele idee dat Poetin het toch niet zou doen. Er zijn slechts een handvol mensen die vanaf het begin van de discussies op verschillende platforms en publiek juist hebben gezeten.

Velen hebben het als scenario beredeneerd en de kans klein geacht. Nu ineens heeft iedereen het voorspeld en was het te verwachten. En toch moet iedereen nu ineens zaken alsnog gaan regelen of vinden velen dat de overheid iets had moeten doen in de richting van energiebeleid op strategische basis, informatie over wat te doen bij een aanval , lessen op scholen ?

We laten jarenlang onze politiek en media infiltreren , doen zaken met wat nu als de vijand wordt gezien , en laten ons in de eerste de beste crisis voor het karretje spannen. De 'wappies' zijn nu massaal overgestapt op Poetin verdedigen. Daar is wel allemaal voor gewaarschuwd maar niemand deed iets. Want dat is allemaal vrijheid van meningsuiting.

We zijn veel te laat, op alle fronten. We zijn te makkelijk geweest, gewend aan het oplossen van problemen door er wat overleg en geld tegenaan te gooien. When you see peace , plan for war. En dat is nooit gebeurd.

Nu moet je dat allemaal inhalen. Dat duurt even. Ondertussen is Oekraïne het slachtoffer van dat achterstallige onderhoud aan het beschermen van onze democratie.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:31
Keur niks goed, even dat gezegd hebben. Maar als je Putin daar hoort praten, klinkt het allemaal erg doordacht en enigszins logisch dat hij het vanuit zijn kant ook ingeslopen voelt, ondanks afspraken.

• DR!5EQ
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Het is nu dan ook geen tijd van praten. Dat komt pas weer als Rusland thuis zit en Oekraine niet bezet is. Tot die tijd is het oorlog. Oorlog kan alleen doorgaan als financiering en soldaten/materieel geregeld kunnen worden. Daar is elke belastingbetalende Rus een onderdeeltje van. Net zoals als ons belastinggeld naar Defensie gaat.

Die oligarchen zijn een verhaal apart. Zie de overheid in Rusland als mafia organisatie. Ze pakken wat ze hebben willen. Alles om macht en geld. Die hebben geen moraal en hebben niks op met democratie. Iedereen die van hun geld profiteert is een valide doelwit in mijn ogen en dan hebben ze mazzel dat het nog maar sancties zijn. ;)
Waar is ons moraal als wij besluiten te stoppen met praten? En verder te gaan met deze cancelcultuur, of hoe je het ook wilt noemen?
Pagina: 1 ... 124 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid