Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.937 views

Onderwerpen

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:01

mb1

TPbasMIE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:57:

En een invoering van een actieve dienstplicht ben ik dan niet meteen voorstander van, maar ik denk dat we wel moeten gaan kijken of we niet actiever een vorm van vrijwillige dienstplicht kunnen gaan opzetten. Iets in het idee van snuffelstage voor een jaar welke vooral gericht is op jongeren die nog niet weten wat ze na school willen gaan doen. Hiermee komen deze jongeren niet in een zwart gat terecht, hebben ze inkomen en krijgen ze toch een basistraining mee waar we als heel Nederland van kunnen profiteren mocht een oorlog toch dichterbij komen.
Ik ben al tijden voorstander van actief oproepen voor de dienstplicht, ook al voordat de oorlog in Oekraïne uitbrak.
Het is tweeledig:
-Je kunt je tanden laten zien als dat nodig is.
-De jeugd en dan vooral het type straatschoffie leert eens wat gezag een ritme aan iets wat ze thuis niet geleerd hebben en waar we nu als maatschappij en prijs voor betalen.

En ja ik zelf heb ook in dienst gezeten en vond dat niet altijd leuk maar heb er ook de positieve kanten van gezien. Ik heb één persoon gezien die was zo verknipt die is met S5 waarschijnlijk via de achterdeur afgevoerd die was niet in het gareel te krijgen. De rest heeft er toch wel positieve dingen geleerd.
Al is het maar dat iedereen leert dat als het gezag (in dienst iedereen met een hogere rang dan jijzelf / op straat oom agent) iets aan je opdracht je dat hebt te doen. Geef je een grote bek dan 100x opdrukken of erger net zo lang tot je luistert!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:24

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

bazzemans schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Mijn post ging niet over bombardementen van "stellingen".
Zijn post ook niet, zoals ik het lees :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Oekraïne heeft inmiddels haar eigen 'Farmers Defence Force'... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Als je een idee wil van soldaten in oorlog: stel je een gigantische groep doorgesnoven hooligans voor, maar dan met wapens. Zet jij de thee vast klaar 😜

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
JoeZuCK schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:20:
[Twitter]

Standaard Russische tekst staat in het draadje. Ook lees ik iets over hoe je ervoor kan zorgen dat jouw nummer afgeschermd wordt.
Heb wel sterk mijn twijfels of dat wat veranderd de goede kant op. Als ik zo’n soortgelijk berichtje kreeg uit Rusland zou nog meer overtuigd raken van wat ik al dacht.

Lijkt mij beter om een serieuze (transmedia) strategie op te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 05-03-2022 09:28 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:14
https://www.trouw.nl/reli...p-poetin-hebben~b6ae3e79/
https://www.trouw.nl/reli...ot-wapen-smeedt~bc597da3/

2 artikelen, een korte en een lange, over de relatie tussen Putin en de Russisch-orthodoxe kerk.

Eerst over het lange. Blijkbaar is het de Russisch-orthodoxe kerk geweest die een lange tijd voorzien heeft in narratieven over een glorieus Rusland tegenover het kwaad, tegenover het goddeloze westen. En ook dingen als een soort parallelle drieeëenheid Rusland/Belarus/Oekraïne.
Waarom wilde de kerk of Kirill dit zo? Volgens Hovorun gelooft Kirill niet echt zelf in het verhaal, maar kwam het hem goed uit. “Ik zie het zo: Poetin had behoefte aan een ideologie en de kerk heeft hem die aangeboden, verkocht, als een intellectueel product, in ruil voor geld en andere dingen op hun wensenlijstje.”
(Kirill is de patriarch van de Russisch-orthodoxe kerk).

Het komt er eigenlijk op neer dat het vooral met het smeden van een in-group te maken heeft.
Hovorun ziet van afstand met moeite aan hoe men met zijn geloof aan de haal gaat. “Poetin presenteert zich als een orthodoxe gelovige, maar hij heeft het nooit over het liefhebben van je naasten. Dan weet je al: dit is níet orthodox.”

Sowieso behelst het religieus-nationalistische verhaal van het Kremlin en de kerk niet per se een diepgeworteld geloof. De meeste mensen in Rusland die zich orthodox noemen, geloven niet in God. Hovorun: “Ze hebben een cultureel christendom ontworpen. De Wit-Russische dictator Loekasjenko bijvoorbeeld heeft zich herhaaldelijk een ‘orthodoxe atheïst’ genoemd. Het gaat hen om een culturele identiteit. Dit maakt het verhaal ook geschikt voor Russische moslims.
En uit het korte artikel:
In een open brief hebben 233 Russisch-orthodoxe geestelijken kritiek geuit op hun kerk. Patriarch Kirill en president Poetin worden niet bij naam genoemd, wel spreken de geestelijken de ‘verantwoordelijken’ aan op de ‘onverdiende beproeving’ van het Oekraïense volk en de ‘broedermoord’ die het Russische leger begaat. De Russische militairen – geloofsgenoten van de critici – zouden ‘moorddadige bevelen’ uitdelen, die ze bij het Laatste Oordeel moeten verantwoorden.
De Russisch-orthodoxe kerk heeft dus meegewerkt aan een narratief dat leidt tot het doden van de eigen gelovigen buiten Rusland. Ik hoop echt dat het interne verzet daartegen tractie krijgt :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

talkatoo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Heb wel sterk mijn twijfels of dat wat veranderd de goede kant op. Als ik zo’n soortgelijk berichtje kreeg uit Rusland zou nog meer overtuigd raken van wat ik al dacht.

Ja als ik verder dat draadje lees zie ik veel Russische reacties als in: Ga jezelf neuken varken.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

talkatoo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Hoe dan? Toegang tot radio en tv hebben we niet. Kranten idem. De grote internet jongens trekken zich terug of worden geblokkeerd.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Johan Bogle schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:25:
Als je een idee wil van soldaten in oorlog: stel je een gigantische groep doorgesnoven hooligans voor, maar dan met wapens. Zet jij de thee vast klaar 😜
Ik denk dat het ook wel ligt aan het type eenheid. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld Nederlandse beroeps (helemaal speciale operaties) dat doet. Maar als we een bij elkaar geraapt zooitje zouden hebben wat na een basis “training” het veld in gestuurd zou worden, dan acht ik de kans zeer aanwezig.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 13:49
d-vine schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:00:
Gazprom is ook gehackt, ze blijven lekker bezig.
Bij de militaire database zijn ze al gekomen, financiële bank en zo maar door. Echt niet normaal waar ze allemaal inkomen.

Heb de link maar onleesbaar gemaakt weet niet of rechtstreeks posten mag van screenshot.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat kunnen ze ermee? Wel klasse dit!
Uiteindelijk moeten ze het Kremlin (kunnen) hacken zodat communicatie niet meer mogelijk is :+

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 13:49
Johan Bogle schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:25:
Dit valt denk ik wel mee hoor. Verschilt echt per eenheid. De massa 'kanonnenvoer' is denk ik eerder een legio jonge, introverte, laaggeschoolde, onzekere mannetjes die niet willen vechten maar wel bevelen krijgen om dit te doen. En dit dus doen.

Niet aan bloeddorstige mannen met brede schouders en baarden die willen uitmoorden.

De commandanten zullen meer kennis , intellect en ervaring hebben en op leeftijd zijn. En dan nog de speciale elite-eenheden, die zijn ook niet te vergelijken met doorgesnoven hooligans.

[ Voor 25% gewijzigd door MaStar op 05-03-2022 09:36 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:19:
Oekraïne heeft inmiddels haar eigen 'Farmers Defence Force'... :+
[Embed]
Ik zag op geenstijl ook een episch filmpje van een brommer welke een Russische mortier er achteraan sleept. Gevonden zonder Russen er bij hehe Er zijn ondanks alle verschrikkingen nog meme waardige videos :P

Wel apart om te zien, dit is een oorlog waar beide legers social media en video kunnen gebruiken. Vroeger las je in de krant 4 dagen later hoe een operatie verliep.

Reddit heeft trouwens de policy om videos uit Ukraine pas na 12 uur beschikbaar te maken. Realtime zijn dus hooguit de diverse cameras met livestream op Youtube of de databases met open cameras in het land. Maar met stroom en internet uitval zal dat ook wel verminderen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:25

TheBorg

Resistance is futile.

Zijn er ook mensen die OSINT Ukraine op Telegram volgen? Weet niet hoe betrouwbaar het allemaal is maar er komen ook wel dingen voorbij die ik hier niet in de media zie. Zoals beelden van protesten in diverse Europese steden.
Samsung suspends deliveries of phones and chips to Russia - Bloomberg
Italy has seized the yacht of Russian oligarch Alexei Mordashov, one of Russia's richest men.
Paypal suspended services in Russia
Twitch stopped issuing payouts in Russia

• Bananenplant
mb1 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:19:
[...]
Al is het maar dat iedereen leert dat als het gezag (in dienst iedereen met een hogere rang dan jijzelf / op straat oom agent) iets aan je opdracht je dat hebt te doen. Geef je een grote bek dan 100x opdrukken of erger net zo lang tot je luistert!
Echt niks voor mij. Ik functioneer een stuk beter als ik zelfstandig kan bedenken hoe een doel te bereiken.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
XWB schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Of 1945, de massaverkrachtingen van het Rode Leger in Berlijn.
Yup, ging nog veel verder op de weg terug.

Na de verkrachting werden ze soms door hun kop geschoten en langs de weg gelegd.

Niemand durfde er wat tegen te doen, uit wat verhalen later waren de leidinggevende zelf ook bang voor hun eigen troepen, dus lieten ze maar hun gang gaan, want het waren toch niet eigen landse vrouwen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:23
President schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Het ging mij erom dat ook helaas vandaag de dag genoeg vrouwen in nederland worden aangerand en/of verkracht en ik mij afvraag of dat in een toekomstige oorlog veel vaker zal gaan plaats vinden.
Syrië was het ook regelmatig ingezet tegen mannen en jongens, daar was het psychologisch veel effectiever, schijnbaar. Iets met mannelijkheid en vernedering. En ja, het is hier nu niet uitgebannen, maar dat is echt wel een even andere schaal dan in de oorlogsgebieden waar het wordt ingezet.

Redenen waarom het gebeurt:
- slecht voor moraal van de slachtoffers
- slecht voor onderlinge relaties slachtoffers en omgeving, vooral tussen eventuele partners
- heel persoonlijk soort onderwerping, je hebt heel erg je persoonlijke vrijheid en macht verloren op dat moment
- heel persoonlijk soort wraak van de soldaten voor hun verliezen en lijden
- als het leidt tot zwangerschap is dat een voordeel, want meer interne ongemakken en kind is helft tegenstander

Zie bijvoorbeeld ook: https://www.vice.com/en/a...gainst-humanity-war-crime

Ik vind het ergens ongelooflijk dat we nu deze discussie hebben. Ik dacht dat het als fenomeen inmiddels wel op de kaart stond, helemaal na de Nobelprijs voor de vrede in 2018...

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:19
Bananenplant schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Ik zou echt een waardeloze soldaat zijn :X . Onlangs vertelde Maarten van Rossem in zijn podcast over zijn diensttijd en hoe daarin constructieve feedback niet gewaardeerd werd. Dan mocht je in het weekend op de kazerne blijven.
Sowieso bepaal ik zelf wel of ik het waard vind.
Geen kolonel of generaal gaat mij vertellen wat ik moet doen, zonder dat mijn uurtarief er tegenover staat 😅

Je kunt mij inhuren.
*knip* offtopic
Bij de militaire database zijn ze al gekomen, financiële bank en zo maar door. Echt niet normaal waar ze allemaal inkomen.

Heb de link maar onleesbaar gemaakt weet niet of rechtstreeks posten mag van screenshot.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mb1 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Ik ben al tijden voorstander van actief oproepen voor de dienstplicht, ook al voordat de oorlog in Oekraïne uitbrak.
Het is tweeledig:
-Je kunt je tanden laten zien als dat nodig is.
-De jeugd en dan vooral het type straatschoffie leert eens wat gezag een ritme aan iets wat ze thuis niet geleerd hebben en waar we nu als maatschappij en prijs voor betalen.

En ja ik zelf heb ook in dienst gezeten en vond dat niet altijd leuk maar heb er ook de positieve kanten van gezien. Ik heb één persoon gezien die was zo verknipt die is met S5 waarschijnlijk via de achterdeur afgevoerd die was niet in het gareel te krijgen. De rest heeft er toch wel positieve dingen geleerd.
Dat heb ik echt nooit begrepen. Opdrukken omdat je fysiek achterloopt, uitgeput bent, of nét te laat ergens aankomt. Zo lang ik mijn best ervoor heb gedaan, doe ik niet mee aan een straf ervoor.

Verder ben ik niet zo van de rangen, we zijn allemaal mensen, jij bent niet beter dan ieder ander.

Wrang gezegd: ik ga niet iemand vermoorden omdat een persoon met een hogere rang dat zegt. Dat doe ik alleen als ik erachter sta.

Dan maar onder de reden pacifisme onder de dienstplicht uitkomen.
TheBorg schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:36:
Zijn er ook mensen die OSINT Ukraine op Telegram volgen? Weet niet hoe betrouwbaar het allemaal is maar er komen ook wel dingen voorbij die ik hier niet in de media zie. Zoals beelden van protesten in diverse Europese steden.

[...]

[...]

[...]

[...]
Volg ik ook al een tijdje. Meestal lijkt de rode draad wel aardig te kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 13:09 ]

• Tweak_ers
Bananenplant schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Echt niks voor mij. Ik functioneer een stuk beter als ik zelfstandig kan bedenken hoe een doel te bereiken.
Samen lukt ook wel, maar wel democratisch 🤣
En dan moeten we het uiteraard wel eens worden over het uurtarief.

En stand-by vergoeding 🤣

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 05-03-2022 09:43 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laat nou diegene die bewezen een goeie weg te kunnen vinden en de rest motiveert ook hoger in rang komen. Precies wat je wilt.

En ja, allemaal mensen, maar niet allemaal dezelfde capaciteit.

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:30
Johan Bogle schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:39:
[...]
En dat je af en toe je dochter of je vrouw moet aanbieden aan die ene soldaat is ook wel te doen toch? Of het feit dat je in armoede zonder enige kans om ooit iets van het leven te maken moet leven, omdat jij niet bij de juiste kliek kan horen is vast ook nog wel acceptabel. En vrijheid, ja wat is dat eigenlijk. Voor jou is het niet doodgaan.
"En vrijheid, ja wat is dat eigenlijk. Voor jou is het niet doodgaan."

_/-\o_

Ook die vrijheid wordt in oorlogstijd ontnomen

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Twam schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Ik vind het ergens ongelooflijk dat we nu deze discussie hebben. Ik dacht dat het als fenomeen inmiddels wel op de kaart stond, helemaal na de Nobelprijs voor de vrede in 2018...
Precies waarom mijn vorige post een betoog was over agressie en de systematische onderdrukking ervan. De huidige generaties weten niet beter dan dat het vast wel los loopt, en zo niet dan verhuizen we toch?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MaStar schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Uiteindelijk moeten ze het Kremlin (kunnen) hacken zodat communicatie niet meer mogelijk is :+
Geen idee wat ze ermee kunnen. Maar het is vooral een koekje van eigen deeg, de Russen hacken toch ook alles wat los zit :P

March of the Eagles

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Graft schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:04:
Nou.. over precies twee maanden kan de vlag weer uit voor bevrijdingsdag. Mensen mijlen ver van huis hebben ons hier bevrijd.

Nu breekt de hel los in onze achtertuin en wij staan erbij en kijken ernaar. Niet eens een no fly zone. Ik begrijp dat de wereld complexer is maar wat een kut gevoel.
Ik zou zeggen elk huishouden een geel blauwe vlag uithangen.

• Tweak_ers
Graft schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:04:
Nou.. over precies twee maanden kan de vlag weer uit voor bevrijdingsdag. Mensen mijlen ver van huis hebben ons hier bevrijd.

Nu breekt de hel los in onze achtertuin en wij staan erbij en kijken ernaar. Niet eens een no fly zone. Ik begrijp dat de wereld complexer is maar wat een kut gevoel.
En stel zou dit doen en heeft een nucleaire achter van Poetin tot gevolg.

Wat zou je dan achteraf vinden van het ingrijpen?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:15
XWB schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Geen idee wat ze ermee kunnen. Maar het is vooral een koekje van eigen deeg, de Russen hacken toch ook alles wat los zit :P
Ze gebruiken het zelf voor (micro)targetting. Misschien alle potentiële moeders contacten en vragen of ze hun zoon nog komen ophalen uit het mortuarium. De reden dat fb, twitter en yt is afgesloten is omdat het qua informatie tegen Rusland aan het keren is. De algoritmes werkten eindelijk niet meer in hun voordeel. Kentering in de informatieoorlog waar we al een tijd in zitten maar aan de ontvangende kant zitten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Wrang gezegd: ik ga niet iemand vermoorden omdat een persoon met een hogere rang dat zegt. Dat doe ik alleen als ik erachter sta.

Dan maar onder de reden pacifisme onder de dienstplicht uitkomen.
Geen idee hoe ze dat nu zouden doen, maar mijn vader moest in de jaren 70 in dienst. Mijn opa had gevochten op de Afsluitdijk in 1940 en was er erg door getraumatiseerd. Over de oorlog mocht je nooit met hem praten en oorlogje spelen bij opa en oma was uit den boze. "Oorlog is niet leuk en nu ophouden!"
Niemand weet wat hij daar meegemaakt heeft, anders dan wat je leest over die strijd daar.
Toen mijn vader in dienst moest, heeft mijn opa geeist dat hij zich zou laten afkeuren of een S5 (geestelijke gezondheid) zou krijgen door te melden dat hij pacifist was.
Dit was indertijd vrijwel altijd nadeling bij sollicitaties en maakte je vaak kansloos voor een baan bij de overheid. Mijn vader is gewoon in dienst geweest en heeft daardoor nog een moeilijke relatie met zijn vader gehad, die bijvoorbeeld niet eerder met hem sprak als hij zich bij verlof weer in burgerkleding gestoken had.
Maar het was kiezen tussen een boze vader of voor altijd een stempel van S5 dragen..

• Tweak_ers

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom hacken ze het niet volledig?
Zodat er geen productie mogelijk is, alles stilleggen?

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Denk hier even na over de gevolgen....

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Laten we hopen dat dergelijke systemen air-gapped zijn.

• Tweak_ers
Prosac schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Geen idee hoe ze dat nu zouden doen, maar mijn vader moest in de jaren 70 in dienst. Mijn opa had gevochten op de Afsluitdijk in 1940 en was er erg door getraumatiseerd. Over de oorlog mocht je nooit met hem praten en oorlogje spelen bij opa en oma was uit den boze. "Oorlog is niet leuk en nu ophouden!"
Niemand weet wat hij daar meegemaakt heeft, anders dan wat je leest over die strijd daar.
Toen mijn vader in dienst moest, heeft mijn opa geeist dat hij zich zou laten afkeuren of een S5 (geestelijke gezondheid) zou krijgen door te melden dat hij pacifist was.
Dit was indertijd vrijwel altijd nadeling bij sollicitaties en maakte je vaak kansloos voor een baan bij de overheid. Mijn vader is gewoon in dienst geweest en heeft daardoor nog een moeilijke relatie met zijn vader gehad, die bijvoorbeeld niet eerder met hem sprak als hij zich bij verlof weer in burgerkleding gestoken had.
Maar het was kiezen tussen een boze vader of voor altijd een stempel van S5 dragen..
Dat in nu al lang niet meer zo, collega van mij heeft dienstplicht geweigerd onder pacifist-reden.

Had laatst zijn 25 jarig jubileum als ambtenaar.

• Tweak_ers
Eikeltje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Denk hier even na over de gevolgen....
We worden verplicht het gas elders af te nemen.
Gisteren bij VI, ondanks alle toezeggingen van Shell en EU is er afgelopen maand voor €691 miljoen overgemaakt voor Russisch gas.

Wij financieren op dit moment Poetins oorlog!

• rvrrr
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Dan is dat MIJ/Ons niet te verwijten maar Putin. Niks rechtvaardigt nucleaire aanval. Zeker niet voor Rusland dat ordinair landje pik uitvoert. Ik snap echt niet hoeveel we nog van hem moeten pikken voordat 'het Westen' toch inziet dat er met hem niet te praten valt.

MH17: 198 nederlands (bijna 300 mensen in totaal) doodgeschoten doordat hij zonodig in Oekraïne (proxy) oorlogje moest voeren. Wat hebben we toen gedaan? Toen onze EU burgers vermoord werden? Daarom heb ik niet de illusie dat we nu wel iets gaan doen, ook niet als hij dadelijk bijvoorbeeld een van de Baltische staten erbij pakt.

[ Voor 6% gewijzigd door rvrrr op 05-03-2022 09:58 ]

• Tweak_ers
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Gisteren bij VI, ondanks alle toezeggingen van Shell en EU is er afgelopen maand voor €691 miljoen overgemaakt voor Russisch gas.

Excuus, 689 miljoen, ik zat er 2 miljoen naast:

https://www.msn.com/nl-nl...es/ar-AAUBJsW?li=BB13ppTU

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]

Hij bedoeld waarschijnlijk dat sabotage van kritieke infrastructuur militaire vergelding kan betekenen. En dat klopt. Omgekeerd natuurlijk ook mochten Russische hackers gekke dingen doen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:49
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Ik beaam dat de wereld complexer is dan 75 jaar terug. Nuclear deterrence is a bitch. Maar dat neemt niet het gevoel van machteloosheid weg.

En dan een wedervraag, waar trekken we de grens? Moldavië? Georgie? Oekraïne? Finland?

• Tweak_ers
rvrrr schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Dan is dat MIJ niet te verwijten maar Putin. Ik snap echt niet hoeveel we nog van hem moeten pikken voordat 'het Westen' toch inziet dat er met hem niet te praten valt.

MH17: 198 nederlands (bijna 300 mensen in totaal) doodgeschoten doordat hij zonodig in Oekraïne (proxy) oorlogje moest voeren. Wat hebben we toen gedaan? Toen onze EU burgers vermoord werden? Daarom heb ik niet de illusie dat we nu wel iets gaan doen, ook niet als hij dadelijk bijvoorbeeld een van de Baltische staten erbij pakt.
En wat heb je daaraan als dit een volledige escalatie tot gevolg heeft en het einde van de mensheid inhoudt?!

“Het was mij niet te verwijten, maar Putin”

Daar koop je niets meer voor.

• Tweak_ers
Graft schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Ik beaam dat de wereld complexer is dan 75 jaar terug. Nuclear deterrence is a bitch. Maar dat neemt niet het gevoel van machteloosheid weg.

En dan een wedervraag, waar trekken we de grens? Moldavië? Georgie? Oekraïne? Finland?
Wat mij betreft, bewapenen we Georgië, Molldavie en Ukraine tot op het bot (off the record).

Finland is EU en daar ligt een harde grens. (Voor mij persoonlijk)

• Vorkie
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:59:
[...]

En wat heb je daaraan als dit een volledige escalatie tot gevolg heeft en het einde van de mensheid inhoudt?!

Leg jij alvast je kleedje uit dan?

Ik snap wat je zegt, maar denk dat je het gevolg van niets doen niet snapt.

• Tweak_ers
sh4d0wman schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Hij bedoeld waarschijnlijk dat sabotage van kritieke infrastructuur militaire vergelding kan betekenen. En dat klopt. Omgekeerd natuurlijk ook mochten Russische hackers gekke dingen doen.
Ik snap gewoon niet dat we ingrijpen overwegen, maar nog altijd record bedragen overmaken naar Rusland.

Eerst die geldstromen droogleggen! En zo snel mogelijk.

Anders vecht je straks (eigenlijk nu al) tegen jezelf.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:15
In de door Rusland veroverde plaats Kherson zijn er wederom protesten tegen de Russische aanwezigheid:

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Heel interessant filmpje. Doet mij denken aan dat 'wij' Irak aanvielen onder het mom van kernwapens, maar het eigenlijk om te doen is om olie en gasreserves. Is echt het kijken waard!

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Tweak_ers
Vorkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Leg jij alvast je kleedje uit dan?

Ik snap wat je zegt, maar denk dat je het gevolg van niets doen niet snapt.
Als het bij Ukraine blijft is het te overzien. Wat mij betreft.

Dan kunnen de keiharde sancties in stand blijven.

Maar moet je starten met Russisch gas uit te bannen. ASAP.

Zo lng je dat nog niet hebt gedaan is er nog geen ruimte voor een tweede stap!

• rvrrr
[...]

En waarom houdt jouw argument stand, tot finland? Vanaf Finland is een nucleaire oorlog geen probleem meer voor je? Hypocriet is het.

Zolang ze Ukraine wegvagen, geen denken aan ingrijpen uit angst. Zodra ze 1 soldaat de grens met EU/Nato over sturen, verdwijnt die angst?
Ook dan zeggen w achteraf: ja maar putin..

[ Voor 4% gewijzigd door rvrrr op 05-03-2022 10:05 ]

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Wonderlijk hoe zaken soms gefilmd worden. Hier een Russische heli die neergaat gefilmd door een drone.

‘Welcome to hell’ staat er in de tekst.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Wat stel je voor? Dat we allemaal overgaan op het overbelaste stroomnet? Dat betekent, verwarming, koken, warm water op stroom. Alle apparaten vragen bij mij los van elkaar al een 1000 watt als ze in bedrijf zijn. Dergelijke explosieve vraag naar elektriciteit kan ons net niet aan. Dan hebben we nog niet eens over de haalbaarheid van deze supersnelle energietransitie en de menselijkheid.

• mb1

mb1

Bananenplant schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:40:
[...]

In een samenleving is dat wellicht iets minder sociaal en werkbaar. Op een onbewoond eiland is dat dan wel weer een voordeel.

• hoevenpe
  • Nu online
PLAE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:05:
Wonderlijk hoe zaken soms gefilmd worden. Hier een Russische heli die neergaat gefilmd door een drone.
Volgens een ander bericht zou het om een Stinger gaan, effectief spul...

• Eikeltje
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Ik snap gewoon niet dat we ingrijpen overwegen, maar nog altijd record bedragen overmaken naar Rusland.

Omdat als wij geen gas meer via Rusland en Oekraïne (ook uit Rusland) importeren dat een gigantische impact heeft op Europa. Het is simpel weg niet mogelijk om op korte termijn ergens anders gas vandaan te halen.

Ik ben helemaal mee eens dat we de geldstromen moeten droogleggen en dat we minder afhankelijk moeten zijn van fossiele brandstoffen maar dat gaat onmogelijk op korte termijn gebeuren.

Maar hou dan ook rekening dat Putin dan niets meer te verliezen heeft en dat dit mede de oorzaak is van de invasie in Oekraïne.

• Prosac
[Embed]

Die heli reageert helemaal niet op de raket. Ben geen militair expert, maar het lijkt erop dat de Russen standaard vliegroutes gebruiken en de Oekrainers daar als wolven langs zitten.

• Tweak_ers
DR!5EQ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Wat stel je voor? Dat we allemaal overgaan op het overbelaste stroomnet? Dat betekent, verwarming, koken, warm water op stroom. Alle apparaten vragen bij mij los van elkaar al een 1000 watt als ze in bedrijf zijn. Dergelijke explosieve vraag naar elektriciteit kan ons net niet aan. Dan hebben we nog niet eens over de haalbaarheid van deze supersnelle energietransitie en de menselijkheid.
Tot die tijd gas elders inkopen, dan kost het maar iets meer.

Nu stop je in een maand bijna een miljard in de Russische oorlogskas, waar je straks mogelijk tegen moet vechten.

Dan maar duurder uit de VS halen, Groningen en Noorwegen.

Maar stap 1 is altijd, niet meer uit Rusland halen.
Je kunt niet EN een miljard per maand overmaken naar Rusland EN militair ingrijpen overwegen.

• PLAE
hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:08:
[...]

Volgens een ander bericht zou het om een Stinger gaan, effectief spul...
Ja zoiets zie je ook.

Het is alleen gefilmd vanaf een drone ;)

• PLAE
Prosac schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Die heli reageert helemaal niet op de raket. Ben geen militair expert, maar het lijkt erop dat de Russen standaard vliegroutes gebruiken en de Oekrainers daar als wolven langs zitten.
Het is ook wel vanaf heeeel dichtbij

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:19
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Nu stop je in een maand bijna een miljard in de Russische oorlogskas, waar je straks mogelijk tegen moet vechten.

Je kunt niet EN een miljard per maand overmaken naar Rusland EN militair ingrijpen overwegen.
Het probleem is niet zo zeer de prijs, maar de beschikbaarheid. De alternatieven zitten vast in lange termijn contracten. Daar kkom je niet zomaar tussen.

Dan moeten we dus Groningen opendraaien. En dat zal denk ik nog wel gebeuren. Het is gewoon niet vol te houden dat heel de EU moet lijden, omdat Groningen een paar scheuren erbij krijgt. Pompen met dat gas en zorgen dat je in Groningen de boel goed gaat ondersteunen.

En volgens deze poll van de Telegraaf denken de mensen in groningen er ook zo over

[ Voor 35% gewijzigd door Adlermann op 05-03-2022 10:14 ]

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-11 19:04
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Wat mij betreft was alles voorbij LPR/DPR de grens (die zagen we al sinds 2014 aankomen), en die zijn we duidelijk voorbij.

Ik heb geen vertrouwen in de NAVO, ik geloof namelijk niet dat we voor de Baltische Staten wel een derde wereldoorlog tegemoet gaan. De populatie neemt al jaren af, er staat alleen maar hout, en ligt ook wat ongemakkelijk tussen Kalinigrad, Rusland, en Belarus in.

En het destabiliseert Europa, er gaan echt miljoenen vluchtelingen op ons afkomen, terwijl het systeem al overwerkt was.

De vraag is nu wel een beetje, waarvoor willen we wel WW3 riskeren? We kunnen net zo goed de poort naar west EU open zetten, hoeven we helemaal niet te vechten en is er geen WW3.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 23:39
polthemol schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 06:28:
[...]

de Oekraine is een heel zware prijs aan het betalen voor falend EU / NATO buitenlandbeleid en niet opletten, te samen met een falende VN veiligheidsraad dankzij vetorecht. Hij drukt zich nog mild uit in mijn ogen. We stonden erbij en deden haast niets.

Het signaal voor de rest is dat alles kan en mag, zolang WW3 maar niet wordt gestart, oftewel als Rusland maar regio per regio en land per land doet met wat tijd ertussen blijven we netjes hun gas kopen en is het wel prima.

Zelensky is uitermate mild in zijn woorden
Ik heb gisteren eenzelfde discussie met mijn vader gehad en ik kan mij er inmiddels aardig boos om maken. Gelukkig wonen we in een vrij, democratisch land waarbij het recht van meningsuiting een gewoon goed is. Dit moeten we koesteren. Ik zal je mening daarom ook respecteren.

Wel wil je vragen om in je conclusies ook het acteren en de rol van Rusland met daarbij de ongekende mate van corruptie en onderdrukking die Poetin de afgelopen decennia heeft toegepast mee te laten wegen. Aan een ieder om dan zelf te bepalen wat het zwaarst weegt in dit conflict met Oekraine.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:16
[Embed]

Als je zo laag vliegt over vijandelijk gebied dan vraag je er bijna om, ding haal je nog neer met een AK

• Eikeltje
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Dat kan niet, daar is geen infrastructuur voor. We bouwen de Gas terminals niet binnen maanden op die hiervoor nodig zijn.

We hebben gas ook nodig voor bepaalde productie processen, denk aan Kunstmest/Tuinbouw enz. Wat denk je wat voor impact dat heeft op de wereld als dat stil kom te liggen voor maanden?

• Prosac
PLAE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Het is ook wel vanaf heeeel dichtbij
Daarom en laatste dagen wordt er weer meer neergeschoten, alsof ze de aanvliegroutes nu weten.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
[...]

Hou toch op man. Met die logica van je kan je Putin dus nooit van ze leven tegen gaan houden, want hij zou wel eens een nucleaire aanval in kunnen zetten.

• Tristan
pro_6or schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 01:01:
[...]

Ik kijk hier ook veel, en kijk ook alle filmpjes die ik zie. De getallen kloppen, en/maar dit is alles dat visueel gedocumenteerd is. Niet het volledige plaatje. En een voertuig dat op een gegeven moment verlaten is kan later ook weer in gebruik worden genomen. Vooral wanneer je terrein wint.

Ik denk nog altijd dat de Russen dit winnen. Dat de invasie plaats zou vinden had ik helaas ook goed. De buurman dacht van niet, mijn ouders ook.
Dat zal zeker meewegen, maar zal niet tot grote verschillen leiden verwacht ik. Ik ben inmiddels er redelijk van overtuigd dat Rusland militair conventioneel gezien niet kan winnen. Het stelt, met wat gewend zijn van de Amerikanen, niet zo heel veel voor.

• Bananenplant
mb1 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:06:
[...]

In een samenleving is dat wellicht iets minder sociaal en werkbaar. Op een onbewoond eiland is dat dan wel weer een voordeel.
Want in een samenleving moet je gewoon orders opvolgen zonder zelf na te denken over hoe het misschien beter kan :? ?

• Vorkie
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:04:
[...]

De Krim was al “geaccepteerd”, toch ging die door.

Nu verleg jij de grens naar Oekraïne en waarschijnlijk verleg jij de grens uiteindelijk tot achter je eigen voordeur, met de pacifistische instelling die je daarbij gebruikt.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08

Groot protest in Kherson tegen de bezetting.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:35

steveman

Comfortabel ten onder

Wordt er ook niet voor eenzelfde bedrag of nog groter materiaal en manschappen (omrekenfactor kan ik niet verzinnen) vernietigd met de wapens die wij leveren?

Dat hoop ik dan maar.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb gisteren eenzelfde discussie met mijn vader gehad en ik kan mij er inmiddels aardig boos om maken. Gelukkig wonen we in een vrij, democratisch land waarbij het recht van meningsuiting een gewoon goed is. Dit moeten we koesteren. Ik zal je mening daarom ook respecteren.

Wel wil je vragen om in je conclusies ook het acteren en de rol van Rusland met daarbij de ongekende mate van corruptie en onderdrukking die Poetin de afgelopen decennia heeft toegepast mee te laten wegen. Aan een ieder om dan zelf te bepalen wat het zwaarst weegt in dit conflict met Oekraine.
Maar wat dan? Je noemt dat Poetin een corrupte eikel is. Maar als we elk land met een corrupte eikel gaan binnenvallen, dan zijn we nog wel even bezig. Sowieso is het mij niet heel duidelijk hoever je wil gaan, alleen Oekraine beschermen, of ook Poetin afzetten? Oftewel volledige oorlog tegen Rusland? Want ik denk niet dat ik moet uitleggen hoe slecht dat idee is.

Als we ons alleen met Oekraïne bemoeien geloof ik met wat bekend is dat we in een weekje wel Russische leger daar wel de angel uit getrokken hebben. Zelfs los van het grotere risico dat het conflict nucleair gaat, wat als Rusland dan denkt dat ook buiten Oekraïne valide doelwitten zijn? En de raketten op Nederland regenen? Dan hebben we weinig keuze en moeten we iig beginnen met Kalinigrad innemen, en zitten we weer bij het voorgaande probleem. En het lijkt mij niet dat Rusland zal accepteren dat onze vliegtuigen vanuit NATO grondgebied starten, en ze er pas op mogen schieten als ze boven Oekraïne zijn.

• mb1

mb1

Bananenplant schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Want in een samenleving moet je gewoon orders opvolgen zonder zelf na te denken over hoe het misschien beter kan :? ?
Nee in een samenleving mag je als volwassenen stemmen om je mening te geven.
Als iedereen z'n middelvinger opsteekt tegen het bevoegde gezag wordt het een zooitje.
Begrijp me niet verkeerd ik ben het ook niet overal mee eens maar zo hoort het te werken.

• hoevenpe
  • Nu online
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:14:
Dat zal zeker meewegen, maar zal niet tot grote verschillen leiden verwacht ik. Ik ben inmiddels er redelijk van overtuigd dat Rusland militair conventioneel gezien niet kan winnen.
Vrijwel alle 200k militiairen bevinden zich inmiddels in Oekraïne, ben benieuwd hoe ze de verliezen gaan aanvullen. Rusland kan niet zomaar overal troepen weghalen, voor je het weet komen deelrepublieken in opstand.

Zeker in het noorden lijkt er weinig schot in te zitten, Kyiv is relatief veilig. Denk dat niemand dit scenario 10 dagen geleden had durven hopen, dit is het 'makkelijke deel'. Je ziet nu al dat burgers in Melitopol en Kherson in opstand komen, dat onderdrukken kost mankracht die ze niet hebben.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:17
MaStar schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Hangt er een beetje van af wat ze te pakken krijgen.
Soms zijn het simpele dingen als namen en e-mail adressen.
Maar vaak krijgen ze complete documenten te pakken waar behoorlijke gevoelige informatie op staat.
Bij de hack van militaire database lieten ze een stuk zien van een tekening van een bom bijvoorbeeld. En daar zat dan nog veel meer in.
Ze roepen de hulp in om zaken te vertalen geven informatie vrij om andere hacks mogelijk te maken.
En dan heb ik het nog niet eens over al die overheid, banken websites die ze plat leggen. En dat doen ze zonder ddos maar anders
Het is heel uiteenlopend met een doel Rusland digitaal aan te vallen lastig te maken en alles te onthullen wat ze verborgen proberen te houden.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 07:56

Don Quijote

El Magnifico

Eli3l schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:17:
[Twitter]

Groot protest in Kherson tegen de bezetting.
Die mensen hebben ballen/tieten van staal. Ga er maar aan staan, de straat op om te protesteren tegen een tegenstander die in 10 dagen de ene na de andere oorlogsmisdaad heeft begaan. Dat moeten die Russische militairen ook zien..

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Las gisteren nog een interessant stukje in het financieel dagblad. Op zich zitten er in de Noordzee nog best aanzienlijke gasvoorraden. Echter was het tot nu toe niet rendabel om die te ontginnen. Echter met de huidige stand van gasprijzen wordt het wel rendabel. Duurt echter wel een jaar of 5 voordat je daar een platform heb staan met bijbehorende leidingen.

Computer says no

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Zeker in het noorden lijkt er weinig schot in te zitten, Kyiv is relatief veilig. Denk dat niemand dit scenario 10 dagen geleden had durven hopen, dit is het 'makkelijke deel'. Je ziet nu al dat burgers in Melitopol en Kherson in opstand komen, dat onderdrukken kost mankracht die ze niet hebben.
Kyiv veilig? Joh, die Russen hebben nog niets laten zien wbt Kyiv. Lees dat ze ook 1000 huurlingen oproepen.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:32
FlowSnake schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb geen vertrouwen in de NAVO, ik geloof namelijk niet dat we voor de Baltische Staten wel een derde wereldoorlog tegemoet gaan.
Een aanval op de Baltische Staten acht ik zeer onwaarschijnlijk. Voor de Baltische Staten zullen wij man en macht opofferen. Als Putin dit start moet hij opgeruimd worden.

Oekraïne (Taiwan! en Moldavië!) zouden zich over moeten geven om mensenlevens te redden.
*knip* dit soort stellige claims zul je moeten onderbouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:49 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Vrijwel alle 200k militiairen bevinden zich inmiddels in Oekraïne, ben benieuwd hoe ze de verliezen gaan aanvullen. Rusland kan niet zomaar overal troepen weghalen, voor je het weet komen deelrepublieken in opstand.

Het is ook vrijwel onmogelijk om zo'n groot land als Oekraïne te bezetten met slechts 200.000 militairen. Ik vraag mij af hoe het Kremlin dit ziet, of dachten ze werkelijk met open armen te ontvangen worden?

March of the Eagles

• Tristan
In ander, goed, nieuws zit er eindelijk beweging bij de kant van de familie van mijn collega. Hij heeft ze nu zover dat zijn moeder en twee zussen sinds vanmorgen onderweg zijn van Krasnohrad naar Dinipro om samen te komen met een vriendin van zijn moeder. Vanaf daar gaan ze proberen naar Lviv te komen. Hoe is nog niet duidelijk. Zijn vader (moet) is achtergebleven en ook zijn opa en oma blijven achter.

Een voorzichtige *O*

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 19:08
[...]

Mooi om te zien inderdaad. En enorm moedig hoe Oekraïne zichzelf verdedigt; diep respect.

Rusland werkt zich steeds dieper in de nesten en de klok loopt door. Ze lopen militair vast en de sancties beginnen te werken. Ook vraag ik me af hoe lang de "vredesmissie" leugen nog stand houdt.

Ook de gewone man moet inmiddels toch doorhebben dat de volledige afsluiting van de media daar niet mee strookt. Waar blijven de beelden van blije, bevrijde Oekraïners? En alles ging toch nog volgens plan volgens de grote leider?

Probleem is wel dat Poetin zich eigenlijk publiek heeft vastgelegd op het omver werpen van de regering van Zelynski. Een doel dat hij eigenlijk niet meer kan waarmaken. Behalve wellicht via chantage met enorme aantallen burgerdoden.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Don Quijote schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Die mensen hebben ballen/tieten van staal. Ga er maar aan staan, de straat op om te protesteren tegen een tegenstander die in 10 dagen de ene na de andere oorlogsmisdaad heeft begaan. Dat moeten die Russische militairen ook zien..
Dat soort taferelen doet mij een beetje denken aan Ghandi die een stille protest liep, maar rij naar rij werd afgeknald door de Engelsen).

Massa zou makkelijk die lui kunnen overmeesteren (ja er vallen doden).

@Harm_H Waar haal jij 15 maart als datum vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 05-03-2022 10:30 ]

• Eikeltje
Pardon? Is hier enig bewijs voor? Invasie van wat?

Als je het over Taiwan hebt dan lijkt me dat heel erg sterk. Een naval invasie (Taiwan is een eiland) is een gigantische logistieke/militaire operatie en daar hadden we al lang berichten van moeten krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:50 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Harm_H schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Een aanval op de Baltische Staten acht ik zeer onwaarschijnlijk. Voor de Baltische Staten zullen wij man en macht opofferen. Als Putin dit start moet hij opgeruimd worden.

Oekraïne (Taiwan! en Moldavië!) zouden zich over moeten geven om mensenlevens te redden. *knip*
Moet Finland zichzelf ook overgeven? Georgië ook neem ik aan? Misschien lijstje maken welke landen zich niet moeten overgeven. Nogal optimistisch om te denken dat Poetin maar de macht af gaat staan aan een democratische regering gekozen met een vrije pers. Als hij een paar demonstraties hardhandig neerslaat, dan moeten die het ook maar weer opgeven om mensenlevens te sparen?

Enige reden dat Taiwan niet China is, is omdat China ervan uitgaat dat Taiwan niet zal overgeven als eerste aanval zichtbaar wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:50 ]

• Vorkie
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Moet Finland zichzelf ook overgeven? Georgië ook neem ik aan? Misschien lijstje maken welke landen zich niet moeten overgeven. Nogal optimistisch om te denken dat Poetin maar de macht af gaat staan aan een democratische regering gekozen met een vrije pers. Als hij een paar demonstraties hardhandig neerslaat, dan moeten die het ook maar weer opgeven om mensenlevens te sparen?

Enige reden dat Taiwan niet China is, is omdat China ervan uitgaat dat Taiwan niet zal overgeven als eerste aanval zichtbaar wordt.
ik denk dat wij de factor “angst en laat het maar snel afgelopen zijn”, dus deduceren op basis van “als het stopt is het klaar” wel echt moeten meenemen in alle gevallen die voor overgave stemmen.

Het hoeven niet alleen pro-Russen te zijn.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Oekraïne (Taiwan! en Moldavië!) zouden zich over moeten geven om mensenlevens te redden. Aangezien 15 maart ook de Chinese invasie start, vermoed ik.
Waarom denk je dat? :) . Wel handig om dit op voorhand te weten.

[ Voor 5% gewijzigd door banaliteit op 05-03-2022 13:34 ]

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 22:18
https://greekcitytimes.co...mordasov-confiscated/?amp

In Italie is het jacht van Morsadov, Ruslands rijkste man in beslag genomen volgens deze Griekse nieuwssite.

Aan boord zal ruimte zijn om enkele families uit de Oekraine te huisvesten lijkt mij.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
Hahaa dit is wel grappig. Leuke grap. Kunnen we nu weer serieus verder gaan?

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:50 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Tristan
Sissors schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Maar wat dan? Je noemt dat Poetin een corrupte eikel is. Maar als we elk land met een corrupte eikel gaan binnenvallen, dan zijn we nog wel even bezig. Sowieso is het mij niet heel duidelijk hoever je wil gaan, alleen Oekraine beschermen, of ook Poetin afzetten? Oftewel volledige oorlog tegen Rusland? Want ik denk niet dat ik moet uitleggen hoe slecht dat idee is.

Als we ons alleen met Oekraïne bemoeien geloof ik met wat bekend is dat we in een weekje wel Russische leger daar wel de angel uit getrokken hebben. Zelfs los van het grotere risico dat het conflict nucleair gaat, wat als Rusland dan denkt dat ook buiten Oekraïne valide doelwitten zijn? En de raketten op Nederland regenen? Dan hebben we weinig keuze en moeten we iig beginnen met Kalinigrad innemen, en zitten we weer bij het voorgaande probleem. En het lijkt mij niet dat Rusland zal accepteren dat onze vliegtuigen vanuit NATO grondgebied starten, en ze er pas op mogen schieten als ze boven Oekraïne zijn.
Lees mijn reply nog eens goed. Ik stel nergens dat ik vind dat wij/NATO nu meer moeten doen dan de proxy-oorlog die wij nu voeren in Oekraine. Ook niet dat wij elke land die corrupt is moeten binnen vallen. Daar gaat het überhaupt niet over.

• hoevenpe
  • Nu online
JoeZuCK schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:24:
Joh, die Russen hebben nog niets laten zien wbt Kyiv. Lees dat ze ook 1000 huurlingen oproepen.
Die huurlingen zijn er allang, Wagner group.
En heb je het over dat 65 km lange konvooi wat al 120 uur stilstaat?

• Vorkie
  • Niet online
Er riep in dit topic iemand blij te roepen dat ze collega toch naar Samsung ging.

nieuws: Samsung schort verkoop van producten en diensten in Rusland op

Toch niet :-)

En voor de radioamateurs in Nederland; valt dit niet simpel te relayen voor een sterkere of beter gezegd krachtiger signaal?

nieuws: BBC zendt nieuws in Oekraïne en Rusland uit via kortegolfradiofrequen...

• Tristan
Uhm, jij bent wel heel erg goed geïnformeerd wanneer wat gaat gebeuren zeg. Wie is je bron?

[ Voor 39% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:51 ]

• Vorkie
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:40:
[...]

Uhm, jij bent wel heel erg goed geïnformeerd wanneer wat gaat gebeuren zeg. Wie is je bron?
Het lijkt is een narratief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6VBgfIMbvzenhytIPBvVZxb8oU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iF5VLEGm9aS6GFrItpWF7SIK.jpg?f=fotoalbum_large

https://twitter.com/sanje.../1500043640181190656?s=21

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:36
Tweak_ers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Nu het zo gesteld wordt dat er alsnog ruim een half miljard wordt overgemaakt naar Rusland, per maand, vraag ik me oprecht af hoe lang het duurt voordat er ergens in Oekraïne toevallig een paar gasleidingen door een verdwaalde raket getroffen worden.

Ja, er liggen een paar Nordstream pijpleidingen, maar kan dit alles afvangen? Nordstream 2 is al helemaal een dubieuze club waarvan ik me afvraag of men deze zou willen gebruiken. Afgezien van het feit dat het bedrijf reeds gesanctioneerd is (hetzij door de VS), zijn de banden van de top met Poetin toch ook net iets te duidelijk aanwezig als alternatief.

Is dit scenario realistisch, of snijdt Oekraïne zich hier vooral zelf mee in de vingers zou men Europa hardhandig zelf van het Russische gas afhelpen?

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Tjetjenen, er is blijkbaar weer een nieuwe blik opengetrokken. Wel benieuwd wat de wereld gaat zeggen als deze troepen (Wagner/Tjetjenen) de president van Oekraine omleggen. Putin zal zijn handen in onschuld wassen want het waren geen Russen.....

Wagner zit in de hoofdstad met kill missie en ondersteuning van Spetnatz voor exfiltratie. Kan ook best dat ze na succesvolle missie Wagner omleggen... Ja we waren helaas te laat om de president te redden.

Geen idee hoe de wereld hier op gaat reageren als er nu al weinig (zichtbaars) gebeurd.

edit: wat betreft de gasleidingen kunnen ze beter infiltreren en voor de Chinese pijplijn gaan. Zitten ze Putin dwars en Europa heeft geen last. EU zou ook grenzen voor Russische vluchtelingen moeten sluiten om ze richting China te dwingen en hen indirect te verzwakken.

[ Voor 14% gewijzigd door sh4d0wman op 05-03-2022 10:48 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 17:50
Een random iemand die wat random data noemt. Is dat tegenwoordig een bron?

[ Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 05-03-2022 10:46 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Geen idee hoe de wereld hier op gaat reageren als er nu al weinig (zichtbaars) gebeurd.
wereldleiders zullen voor de 327ste keer hun afschuw uitspreken, voor de 289ste herhalen dat het allemaal onacceptabel is, sancties opleggen...en dan houdt het wel een beetje op.

• Tristan
Ben wel benieuwd wat de NEXTA_TV volgens uiteindelijk vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvVbDHpXMWqA4wN9xawaGSYBOy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C6kesVKSjLezN1Ggq1COEZ7L.png?f=fotoalbum_large

• Vorkie
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Een random iemand die wat random data noemt. Is dat tegenwoordig een bron?
Ik verzin het niet, India, spiritueel en wat angst plus datums is voor mij duidelijk iets wat je zeker niet moet volgen in deze tijd.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

_Bailey_ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:46:
[...]

wereldleiders zullen voor de 327ste keer hun afschuw uitspreken, voor de 289ste herhalen dat het allemaal onacceptabel is, sancties opleggen...en dan houdt het wel een beetje op.
Beetje cynisch. Diezelfde leiders stoppen de Oekraïne al jaren vol met wapens en hebben de Russen met sancties zo hard mogelijk proberen te treffen. Alles behalve een echte oorlog dus.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Oekraïne (Taiwan! en Moldavië!) zouden zich over moeten geven om mensenlevens te redden. *knip*
Laat ik ‘m even wat dichter bij huis halen:

Op 15 mei 2023 valt België ons binnen, ik stel voor dat we ons alvast overgeven, onze eigendommen overhandigen aan de Belgen zodat we gemakkelijk onderdrukt kunnen worden, want dat spaart een hoop gedoe. Ondertussen kunnen we onze vrouwen en dochters ook wel beschikbaar stellen voor de “vredesmacht”, we willen immers geen discussie. Daarna is het weer vrede en komt de democratie weer terug, want hoewel het een illegale invasie vol oorlogsmisdaden zal worden zijn er ergens in een hoekje een paar mensen die pro-democratie zijn.

Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen zoiets kunnen bedenken. Ik snap ook echt niet hoe meerdere mensen in dit topic (ik spreek jou er dus zeker niet alleen op aan) dit gewoon ok vinden.

Komt dit vanuit angst? Komt dit vanuit egoïsme (hoge energierekening)? Komt dit vanuit apathie? Is het naïviteit (het stopt daarna vast wel)?

Gisteren op CNN: Putin steunt de Wit Russische ambitie tot toegang tot de Baltische zee. Dat kan twee dingen betekenen: Rusland stelt grond beschikbaar of Est/Let/Lit is next.
“Just today we talked with the President of Belarus on this matter. Our Belarusian friends are interested in being present in the Baltic, interested in developing their own port facilities. You know that I also support it,” Putin said during a ceremony for a new Russian ferry, which he attended virtually.

Belarus is a landlocked country, so it is unclear what practical steps Putin and Russia could take to provide access to the Baltic Sea. However, Russia has customs union with Belarus and shares a long common border.
https://edition.cnn.com/e...6b63eb4086b7c5b931f3ea8d9

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:51 ]

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:32
banaliteit schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Waarom denk je dat? :) Ik heb familie in Taiwan. Wel handig om dit op voorhand te weten.
*knip* dit is geen afdoende onderbouwing van je claim.

[ Voor 63% gewijzigd door defiant op 05-03-2022 11:56 ]

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11 16:04
En voor de radioamateurs in Nederland; valt dit niet simpel te relayen voor een sterkere of beter gezegd krachtiger signaal?

nieuws: BBC zendt nieuws in Oekraïne en Rusland uit via kortegolfradiofrequen...
Ik denk niet dat dat nodig is. Als ze zelf fatsoenlijke apparatuur hebben om professioneel te zenden, zullen ze het vermogen en antenne Dbi zo hebben ingesteld dat juist de mensen in Oekraïne en Rusland dit kunnen volgen :)
anders hadden ze wel om hulp ingeroepen.

$ alias cd='rm -rf'

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Nee 1000 extra. Nieuws is van vanochtend.

En heb het niet over dat konvooi. Ze staan er niet voor niets stil. En nee, dat komt niet door Chinese banden en weinig voedsel. Ik geloof daar niets van. Ik denk eerder dat ze wachten op de Oostflank en dan in actie komen.

• Tristan
dr.lowtune schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:49:
Gisteren op CNN: Putin steunt de Wit Russische ambitie tot toegang tot de Baltische zee. Dat kan twee dingen betekenen: Rusland stelt grond beschikbaar of Est/Let/Lit is next.

[...]

https://edition.cnn.com/e...6b63eb4086b7c5b931f3ea8d9
Hier wil ik op inhaken want er miste context. Het gaat om een extra haven rond St. Petersburg.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Hier wil ik op inhaken want er miste context. Het gaat om een extra haven rond St. Petersburg.
Dat stond inderdaad niet in het artikel, dus laten we hopen dat dat de gekozen oplossing wordt.
Pagina: 1 ... 123 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid