Ik ben al tijden voorstander van actief oproepen voor de dienstplicht, ook al voordat de oorlog in Oekraïne uitbrak.TPbasMIE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:57:
En een invoering van een actieve dienstplicht ben ik dan niet meteen voorstander van, maar ik denk dat we wel moeten gaan kijken of we niet actiever een vorm van vrijwillige dienstplicht kunnen gaan opzetten. Iets in het idee van snuffelstage voor een jaar welke vooral gericht is op jongeren die nog niet weten wat ze na school willen gaan doen. Hiermee komen deze jongeren niet in een zwart gat terecht, hebben ze inkomen en krijgen ze toch een basistraining mee waar we als heel Nederland van kunnen profiteren mocht een oorlog toch dichterbij komen.
Het is tweeledig:
-Je kunt je tanden laten zien als dat nodig is.
-De jeugd en dan vooral het type straatschoffie leert eens wat gezag een ritme aan iets wat ze thuis niet geleerd hebben en waar we nu als maatschappij en prijs voor betalen.
En ja ik zelf heb ook in dienst gezeten en vond dat niet altijd leuk maar heb er ook de positieve kanten van gezien. Ik heb één persoon gezien die was zo verknipt die is met S5 waarschijnlijk via de achterdeur afgevoerd die was niet in het gareel te krijgen. De rest heeft er toch wel positieve dingen geleerd.
Al is het maar dat iedereen leert dat als het gezag (in dienst iedereen met een hogere rang dan jijzelf / op straat oom agent) iets aan je opdracht je dat hebt te doen. Geef je een grote bek dan 100x opdrukken of erger net zo lang tot je luistert!
:strip_exif()/f/image/iF5VLEGm9aS6GFrItpWF7SIK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/C6kesVKSjLezN1Ggq1COEZ7L.png?f=fotoalbum_large)