Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Om daaraan toe te voegen; als Rusland niet meegaat in de eisen van Navo en we de verdeeldheid in Rusland onder de bevolking niet op een dusdanig niveau kunnen krijgen dat er opstand komt, dan hebben we nog 2 mogelijkheden als Navo zijnde,TakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:46:
[...]
Komende week Rusland tot wanhoop drijven(wat nu al gebeurt maar nog niet krachtig genoeg). Er zit in Rusland genoeg kennis onder het volk om "anders te denken", dat moet de beslissing geven. Anders zijn we aangewezen op alternatieven, en dat ziet er voor Europa niet goed uit.
1. Oekraine opgeven, wat als gevolg heeft dat Rusland daarna Moldavie inneemt.
2. Aktief ten strijde gaan, wat als gevolg heeft dat Navo/Nato in oorlog is met Rusland.
Als we als Navo/Nato punt 2, willen winnen dan zou het plan om Rusland aan te vallen in een blitzkrieg moeten gebeuren met alle raketten op belangrijke installaties te richten, en dat in 1 nacht uit moeten voeren.
Dit voordat Putin kan reageren. Zelfs dit kan tot vele doden leiden in Europa/Amerika.
Er schijnen al ongeveer net zoveel mensen vastgezet te zijn voor die protesten als er gesneuvelde Russen gemeld zijn door de Oekrainers.TheBrut3 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Volgens mij had de NOS correspondente, welke nu weg is uit Moskou, juist aangegeven dat er de eerste dagen relatief grote demonstraties waren, maar dat deze steeds minder worden. Gezien dat ze redelijk hardhandig plat worden geslagen en die mensen voorlopig niet meer buiten komen.
Wordt hij in een hoek gedreven, of drijft hij vooral zich zelf in een hoek ?XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:49:
[...]
Ik vind deze documentaire uit 2015 wel goed:
YouTube: Putin's Way (full documentary) | FRONTLINE
Hierin wordt goed uitgelegd dat Poetin het gevaarlijkst is wanneer hij in een hoek gedreven wordt.
En wat is het alternatief, Putin blijft en verder wachten tot er voor de rest van de (westerse) wereld niets meer rest dan een uithoek om te sippen?
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Ik vond de wereld twee weken geleden al ingewikkeld. De inval in Oekraïne heeft enorm veel gedaan met de Westerse opinie. Een kernwapen daarboven op is mentaal lastig te verwerken. Ik vermoed als Xi niet een eigen moreel kompas heeft, het Westen ineens minder interesse heeft in Made in China. Als het erop aankomt kiest Xi het westen boven Poetin. Liefst vreet hij van beide.MaStar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:55:
[...]
Waarom lastig na nuclear gebruik? Xi is tegen kernwapens?
Ik mag toch hopen dat er nog een graantje verstand in die hoofden omgaat, maar blijkbaar spelen ze graag met vuur..ByteMe_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:59:
[...]
Ze doen het er echt om he
Geen idee hoe lang dat nog goed kan gaan...
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Gisteravond deze documentaire bekeken, heb er de hele nacht niet van kunnen slapen. Muntje is gevallen: deze man stopt voor niets en niemand...XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:49:
Ik vind deze documentaire uit 2015 wel goed
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Voor de wereldvrede is het beter als landen zelf mogen beslissen wat ze doen. Waarom moet Rusland zeggenschap hebben over wat soevereine landen wel en niet mogen doen? Zo dat ze er naar binnen kunnen walsen als ze daar zin in hebben?isomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:01:
Voor de wereldvrede is het toch beter dat eindelijk Oekraïne een neutraal land gaat worden. Vanuit het westen wordt er nu ook teveel olie op het vuur gegooid. Hoe verschrikkelijk en onterecht de situatie ook is.
Nee, voor de wereldvrede is het uiteindelijk het beste dat soevereine staten gerespecteerd worden en dat die zelf mogen beslissen waar ze bij willen horen.isomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:01:
Voor de wereldvrede is het toch beter dat eindelijk Oekraïne een neutraal land gaat worden. Vanuit het westen wordt er nu ook teveel olie op het vuur gegooid. Hoe verschrikkelijk en onterecht de situatie ook is.
Nederland hoefde na de oorlog ook geen bufferstaat te zijn tussen Duitsland en Engeland.
Ik ben een dag "bang" geweest, maar weiger me daar verder aan over te geven. Als het gebeurt, dan hopelijk een snel einde voor mij en mijn hele gezin. Zieke gedachte, maar beter dan het lijden van mijn jonge kinderen aan moeten zien.hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Doodenge gedachte, een nucleaire bom 'Rotterdam 2022' zie ik als enige reële uitweg voor Poetin.
Maar ik zie het zomaar gebeuren dat hij uit rancune belangrijke/historische Europese steden plat gaat leggen idd.
Maar ik hoop vooral op een staatsgreep in Rusland, een Valkyrie die wel slaagt, met gematigden die vervolgens vrede willen.
Wat is een neutraal land? Een land dat een regering accepteert die door Rusland wordt opgedrongen is niet neutraal, maar is onderdeel van Rusland.isomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:01:
Helaas werkt het zo op hoog niveau. We hebben het nu over beslissingen waarbij in allebei de gevallen dooie vallen. Alleen bij een neutraal Oekraine voorkom je voorlopig een derde wereld oorlog. Je koopt er tijd mee en over 30 jaar is er iemand anders aan de macht in Rusland.LOTG schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Voor de wereldvrede is het beter als landen zelf mogen beslissen wat ze doen. Waarom moet Rusland zeggenschap hebben over wat soevereine landen wel en niet mogen doen? Zo dat ze er naar binnen kunnen walsen als ze daar zin in hebben?
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
We kennen de eisen van Rusland toch? Neutraal is niet voldoendeisomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:01:
[Twitter: https://twitter.com/defensesentinel/status/1499810313461723138]
Putin zal nooit een neutraal land accepteren, slechts een land onder zijn invloed.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:05:
[...]
Wat is een neutraal land? Een land dat een regering accepteert die door Rusland wordt opgedrongen is niet neutraal, maar is onderdeel van Rusland.
Immers een land dat neutraal is meer zelfbeschikking heeft, kan altijd besluiten om niet meer neutraal te zijn.
En wij in het westen kunnen het concept zelfbeschikking niet opgeven, want dat is de basis van al ons handelen.
Ergo.. dit is onverenigbaar.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat is niet zo raar hoor, wordt wel meer gedaan.LOTG schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Voor de wereldvrede is het beter als landen zelf mogen beslissen wat ze doen. Waarom moet Rusland zeggenschap hebben over wat soevereine landen wel en niet mogen doen? Zo dat ze er naar binnen kunnen walsen als ze daar zin in hebben?
Less alienation, more cooperation.
Nee, alleen bij een Oekraïne onder Russische leiderschap voorkomt dat. Poetin heeft duidelijk gemaakt dat neutraal niet is wat hij wil.isomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Helaas werkt het zo op hoog niveau. We hebben het nu over beslissingen waarbij in allebei de gevallen dooie vallen. Alleen bij een neutraal Oekraine voorkom je voorlopig een derde wereld oorlog. Je koopt er tijd mee en over 30 jaar is er iemand anders aan de macht in Rusland.
Zie ook de reactie van de buurlanden, die willen allemaal bij de NAVO ineens want Poetin komt voor je.
Alleen dat gaat nu natuurlijk nooit meer gebeuren, geen mens gaat Poetin en zijn kliek nog vertrouwen. Er zullen eerst (een paar) democratische verkiezingen overheen moeten.
Het enige wat het Poetin van Rusland duidelijk heeft gemaakt, is dat er een mafiabaas aan het roer staat. Dreigen, afknijpen, je zin tot alles doordrijven en testen wat je kan. En je bent voor geen meter te vertrouwen.
Oekraine zal nog wel spijt hebben van het ondertekenen van het Boedapestmemorandum. Waarin Rusland de territoriale integriteit van Oekraine zei te zullen respecteren.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Als "wij" een neutraal Oekraine toezeggen, dan geef ik het een paar jaar voor het "NATO IS TE DICHTBIJ" riedeltje weer begint en zal hij eisen dat de troepen uit Oost-Europa vertrekken of plegen de Baltische staten ineens genocide op de Russische bevolking. Of eisen ze dat Finland en Zweden niet bij de NAVO komen, op moet Zweden Gotland afgeven als veiligheidsgarantie voor de Russen.eric.1 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:07:
[...]
We kennen de eisen van Rusland toch? Neutraal is niet voldoende
Of wil Rusland ineens Hokkaido hebben van Japan, omdat Japan wel erg dicht bij de Koerillen ligt.
Etc.. Rusland is een totaal onbetrouwbare pitbull die te vaak bijt. Waarvan we steeds weer gezegd hebben: nee, ik kan hem wel opvoeden en vervolgens verminkt hij weer een kind... een pitbull wordt vervolgens afgemaakt.
Dat lijkt niet mogelijk met Poetin, dus dan maar opsluiten in eigen land.
Het had in 2013 nog gekund, na de Krim al moeilijk, na de oorlog in Donbass onmogelijk...Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:11:
30 jaar geleden een neutraal Oekraine had iedereen wel gewild denk ik, misschien zelfs wel eerder.
Alleen dat gaat nu natuurlijk nooit meer gebeuren, geen mens gaat Poetin en zijn kliek nog vertrouwen. Er zullen eerst (een paar) democratische verkiezingen overheen moeten.
Het enige wat het Poetin van Rusland duidelijk heeft gemaakt, is dat er een mafiabaas aan het roer staat. Dreigen, afknijpen, je zin tot alles doordrijven en testen wat je kan. En je bent voor geen meter te vertrouwen.
Oekraine zal nog wel spijt hebben van het ondertekenen van het Boedapestmemorandum. Waarin Rusland de territoriale integriteit van Oekraine zei te zullen respecteren.
En nu... is het niet eens een gedachte...
En mag jij dat beslissen of mag Oekraïne dat zelf?isomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:01:
En zelfs dat is niet te doen…. Subs met nukes… Putin in een atoombunker…TakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:59:
[...]
Om daaraan toe te voegen; als Rusland niet meegaat in de eisen van Navo en we de verdeeldheid in Rusland onder de bevolking niet op een dusdanig niveau kunnen krijgen dat er opstand komt, dan hebben we nog 2 mogelijkheden als Navo zijnde,
2. Aktief ten strijde gaan, wat als gevolg heeft dat Navo/Nato in oorlog is met Rusland.
Als we als Navo/Nato punt 2, willen winnen dan zou het plan om Rusland aan te vallen in een blitzkrieg moeten gebeuren met alle raketten op belangrijke installaties te richten, en dat in 1 nacht uit moeten voeren.
Dit voordat Putin kan reageren. Zelfs dit kan tot vele doden leiden in Europa/Amerika.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Exact, dat NAVO argument is gewoon een van de excuses op de lijst net als de Nazi’s, vredesmissie en weet ik het nog allemaal.Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:15:
[...]
Als "wij" een neutraal Oekraine toezeggen, dan geef ik het een paar jaar voor het "NATO IS TE DICHTBIJ" riedeltje weer begint en zal hij eisen dat de troepen uit Oost-Europa vertrekken of plegen de Baltische staten ineens genocide op de Russische bevolking. Of eisen ze dat Finland en Zweden niet bij de NAVO komen, op moet Zweden Gotland afgeven als veiligheidsgarantie voor de Russen.
Of wil Rusland ineens Hokkaido hebben van Japan, omdat Japan wel erg dicht bij de Koerillen ligt.
Etc.. Rusland is een totaal onbetrouwbare pitbull die te vaak bijt. Waarvan we steeds weer gezegd hebben: nee, ik kan hem wel opvoeden en vervolgens verminkt hij weer een kind... een pitbull wordt vervolgens afgemaakt.
Dat lijkt niet mogelijk met Poetin, dus dan maar opsluiten in eigen land.
Een neutraal Oekraïne bestaat niet volgens Poetin zijn omschrijving, dat is gewoon een vasalstaat.
Ik zie dat argument om de Oekraïne maar op te geven zo dat het dan opgelost is ook vaak terug komen. Ik weet niet of het naïviteit, onwetendheid of gewoon blinde hoop is maar dat is de oplossing niet. Dan heeft Poetin zijn zin, en gaat hij verder bij het volgende land. Als je denkt dat het niet zo is, dan zou ik mij eens inlezen in zijn uitspraken.
Het was een neutraal land. De olie én het vuur worden via een invasie naar binnen gebracht.isomis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:01:
Dus denk je dat als de Russen weer gaan en hun wonden hebben gelikt ze een ‘neutrale buur’ zoals ze hadden accepteren?
Das exact niet wat Putin zelf zegt in ieder geval.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Mwah, nukes genoeg die wel werken in de Navo, minder in Rusland, die werken niet of minder goed, door achterstallig onderhoudt.caspervc schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:19:
[...]
En zelfs dat is niet te doen…. Subs met nukes… Putin in een atoombunker…
En dat is precies waarom Putin nu al begint terug te krabbelen. Hij weet dat hij de overmacht niet meer heeft.
Ik zeg, Putin weg Navalny uit het gevang en hem helpen naar het presidentschap. Pro westers, dat is de redding van Rusland. De mensen daar mogen er niet onder lijden Wij als Navo redden ons toch wel.
[ Voor 32% gewijzigd door TakeAway op 04-03-2022 20:27 ]
Sorry puntje 2 is beetje absurd, neen nato zou gewoon oekraine kunnen helpen beperkt zonder dat dit direct naar een algehele oorlog tussen nato en rusland word.TakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:59:
[...]
Om daaraan toe te voegen; als Rusland niet meegaat in de eisen van Navo en we de verdeeldheid in Rusland onder de bevolking niet op een dusdanig niveau kunnen krijgen dat er opstand komt, dan hebben we nog 2 mogelijkheden als Navo zijnde,
Ik schaam me dood dat ik jaren terug aan dat stomme referendum heb meegedaanKrazyJay schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:17:
[...]
En mag jij dat beslissen of mag Oekraïne dat zelf?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Natuurlijk allebeigekkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Wordt hij in een hoek gedreven, of drijft hij vooral zich zelf in een hoek ?
En wat is het alternatief, Putin blijft en verder wachten tot er voor de rest van de (westerse) wereld niets meer rest dan een uithoek om te sippen?
Hij wordt in een hoek gedreven omdat er kennelijk afspraken waren om het Navo (of EU?) grondgebied niet extreem naar Rusland uit te breiden. Met de mogelijk inlijving van .UA staat de westerse wereld in principe opeens naast Rusland. Mij maakt dat niet zoveel uit maar Ruslan vind dat heel belangrijk en er zijn toen afspraken over gemaakt. Dus als die worden geschonden dan valt er ook iets te zeggen in ''het voordeel van'' Rusland. Daar moeten we toch ook eerlijk over kunnen zijn?
Hij drijft zich nu vooral in een hoek omdat elke actie een enorme tegenreactie veroorzaakt en hij raakt verstrikt in drijfzand.
Aanval op .UA = economische sancties = minder omzet voor .RU = bevolking raakt ontevreden je leid gezichtsverlies en vooral electoraal verlies. Putin is toch een beetje de vader van Rusland en hij heeft veel steun van de oude garde. Maar dat brokkelt nu langzaam af.
Nee dit is tig keer uitgelegd hier op het forum. We gaan deze discussie niet nog eens voeren.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Natuurlijk allebei
Hij wordt in een hoek gedreven omdat er kennelijk afspraken waren om het Navo (of EU?) grondgebied niet extreem naar Rusland uit te breiden. Met de mogelijk inlijving van .UA staat de westerse wereld in principe opeens naast Rusland. Mij maakt dat niet zoveel uit maar Ruslan vind dat heel belangrijk en er zijn toen afspraken over gemaakt. Dus als die worden geschonden dan valt er ook iets te zeggen in ''het voordeel van'' Rusland. Daar moeten we toch ook eerlijk over kunnen zijn?
Ten overvloede: dat is een mythe. Die afspraken bestaan niet. Ondanks de nieuwsberichten die steeds verschijnen waarin gesteld wordt van wel. De man die er zelf bij was (Gorbatsjov) ontkend dat er afspraken over gemaakt zijn. Mogelijk genoemd in verkennende gesprekken en dan waarschijnlijk alleen in het kader van Oost-Duitsland. Ze liggen echter nergens vast en zijn ook niet in belangrijke gesprekken op tafel gekomen.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Natuurlijk allebei
Dit komt eens in de zoveel tijd hier langs, maar er valt genoeg te vinden dat dit Russische hersenspinsels zijn, zie bijvoorbeeld https://www.politifact.co...us-broke-agreement-again/Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Natuurlijk allebei
Hij wordt in een hoek gedreven omdat er kennelijk afspraken waren om het Navo (of EU?) grondgebied niet extreem naar Rusland uit te breiden.
⚡️Russian Senator Lyudmila Narusova acknowledged huge losses of the #Russian army
— NEXTA (@nexta_tv) 4 maart 2022
"Yesterday the conscripts, who were forced to sign a contract or signed for them, were withdrawn from the war zone in #Ukraine. But from a company of a hundred men only four were left alive." pic.twitter.com/2TLJ1U7VRK
nope
Dat hele "er zijn afspraken gemaakt over het niet verder uitbreiden van de NAVO"-liedje zou eigenlijk in een startpost van dit topic opgenomen moeten worden.AvAars schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:31:
[...]
Dit komt eens in de zoveel tijd hier langs, maar er valt genoeg te vinden dat dit Russische hersenspinsels zijn, zie bijvoorbeeld https://www.politifact.co...us-broke-agreement-again/
In welke vorm kunnen ze dat doen dan?k995 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Sorry puntje 2 is beetje absurd, neen nato zou gewoon oekraine kunnen helpen beperkt zonder dat dit direct naar een algehele oorlog tussen nato en rusland word.
⚡️Russian Senator Lyudmila Narusova acknowledged huge losses of the #Russian army
"Yesterday the conscripts, who were forced to sign a contract or signed for them, were withdrawn from the war zone in #Ukraine. But from a company of a hundred men only four were left alive." pic.twitter.com/2TLJ1U7VRK
Meer nieuws uit Rusland.
De illusie van verkiezingen worden mogelijk uitgesteld:
Russia considers suspending elections. https://t.co/OAKEVjXvmN
— Julia Ioffe (@juliaioffe) 4 maart 2022
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
En dat heb je waar vandaan? De afspraken zijn namelijk toegankelijk. Voor een eenvoudige versie kun je bij instituut Clingendaal terecht of voor een hele korte versie in de archieven van het NRC.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Natuurlijk allebei
Hij drijft zich nu vooral in een hoek omdat elke actie een enorme tegenreactie veroorzaakt en hij raakt verstrikt in drijfzand.
Aanval op .UA = economische sancties = minder omzet voor .RU = bevolking raakt ontevreden je leid gezichtsverlies en vooral elecoraal verlies. Putin is toch een beetje de vader van Rusland en hij heeft veel steun van de oude garde. Maar dat brokkelt nu langzaam af.
Dat klopt dus niet wat je zegt maar Rusland doet het je graag geloven
de complete situatie is iets complexer dan dat. Naar verluid is er ooit wel door 1 partij over gesproken maar zo zijn er heel veel punten besproken die nooit in de verdragen zijn opgenomen. in het verdrag is het dus niet opgenomen, net als zovele punten die ooit aan de orde zijn geweest
Edit: blijkbaar al een aantal keer genoemd, mag eventueel weg
Daar gaat het niet om. We leven samen op deze planeet en we moeten samen met elkaar overweg kunnen.AvAars schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:31:
[...]
Dit komt eens in de zoveel tijd hier langs, maar er valt genoeg te vinden dat dit Russische hersenspinsels zijn, zie bijvoorbeeld https://www.politifact.co...us-broke-agreement-again/
Jij en ik spelen samen in de zandbak waar al autootjes inlagen.
Jij pakt alle speelgoedautootjes naar je toe en laat voor mij niks over. Dan zeg je van sja, daar is geen afspraak over vastgelegd dus lekker puh. Want ik kon ze pakken en jij niet.
Dus we gaan beide ruzie maken.
Dan komt 1 van de moeders naar ons toe die zegt sja, op deze manier kan het ook niet. Silent Thunder vind het ook leuk om met iets te spelen, jullie moeten toch samen overweg kunnen in deze zandbak dus probeer maar ergens een compromis te sluiten.
Misschien ligt er inderdaad geen getekend contract in een kluis waar harde afspraken op staan dat Navo niet gaat of mag uitbreiden, maar het is gewoon een groot punt van Rusland. En dat moeten wij ook serieus nemen en niet als kleine kinderen zomaar alles pakken wat je wilt
Waarom zou je ook de moeite nemen van verkiezingen als je allerlei toestanden moet uithalen om voldoende stemmen te scoren voor de juiste partij. Scheelt een hoop papier, kunnen ze beter elders gebruiken.Sebazzz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:33:
[Twitter]
Los van het niet bestaan van die afspraken moet Rusland er dan maar voor zorgen dat landen geen noodzaak zien om bij de NAVO /EU te gaan. Blijkbaar is het geen optie om gewoon een vrij land te zijn naast Rusland. Plus die keuze moeten landen zelf maken. Het word af en toe gebracht (waarschijnlijk ook Rusland zijn woorden) als of de EU landen veroverd, terwijl dat keuzes zijn die ze zelf maken.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Natuurlijk allebei
Aanval op .UA = economische sancties = minder omzet voor .RU = bevolking raakt ontevreden je leid gezichtsverlies en vooral electoraal verlies. Putin is toch een beetje de vader van Rusland en hij heeft veel steun van de oude garde. Maar dat brokkelt nu langzaam af.
Dat Rusland blijkbaar bondgenoten door ze met geweld in te lijven betekent niet dat wij dat ook doen.
Nee, het is simpel het opbouwen van een grief. En dat doen ze heel succesvol.Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:32:
[...]
Dat hele "er zijn afspraken gemaakt over het niet verder uitbreiden van de NAVO"-liedje zou eigenlijk in een startpost van dit topic opgenomen moeten worden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Maar goed, even in t heel kort ( voor het waarom, gebruik de zoek-functie).
- lijft de NAVO landen in -> nee
- is aanstaand navo lidmaatschap de reden van RU om UA binnen te vallen -> nee
- is UA een nazi-staat? Want ik zie donkere mensen aan de grens onheus bejegend worden -> nee
- Moeten we UA neutreel houden? Voor de vrede -> nee
- Etc etc.
Dat betekent, stam + t .
En daarnaast lijkt het Minsk verdrag ook vergeten te zijn…Indoubt schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:33:
[...]
En dat heb je waar vandaan? De afspraken zijn namelijk toegankelijk. Voor een eenvoudige versie kun je bij instituut Clingendaal terecht of voor een hele korte versie in de archieven van het NRC.
Dat klopt dus niet wat je zegt maar Rusland doet het je graag geloven
[small] de complete situatie is iets complexer dan dat. Naar verluid is er ooit wel door 1 partij over gesproken maar zo zijn er heel veel punten besproken die nooit in de verdragen zijn opgenomen. in het verdrag is het dus niet opgenomen, net als zovele punten die ooit aan de orde zijn geweest[/small}
Maar helaas zijn er vele “bronnen” die eerste medici waren verhuist naar koude oorlog/geschiedenis/tactisch/militair en geopolitieke kennis.
Het gaat mis in je voorbeeld omdat de auto's geen recht op zelfsbeschikking hebben. Dat maakt het hele vergelijk onzinnig.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Daar gaat het niet om. We leven samen op deze planeet en we moeten samen met elkaar overweg kunnen.
Jij pakt alle speelgoedautootjes naar je toe en laat voor mij niks over. Dan zeg je van sja, daar is geen afspraak over vastgelegd dus lekker puh. Want ik kon ze pakken en jij niet.
Dan komt 1 van de moeders naar ons toe die zegt sja, op deze manier kan het ook niet. Silent Thunder vind het ook leuk om met iets te spelen, jullie moeten toch samen overweg kunnen in deze zandbak dus probeer maar ergens een compromis te sluiten.
Misschien ligt er inderdaad geen getekend contract in een kluis waar harde afspraken op staan dat Navo niet gaat of mag uitbreiden, maar het is gewoon een groot punt van Rusland. En dat moeten wij ook serieus nemen en niet als kleine kinderen zomaar alles pakken wat je wilt
En de NAVO heeft steeds tegen Rusland gezegd dat zij het landen niet verbieden om lid te worden. Dat is het zelfbeschikkingsrecht van een land en ieder land kan een lidmaatschap aanvragen. Voldoe je aan de eisen, kan je meedoen.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Misschien ligt er inderdaad geen getekend contract in een kluis waar harde afspraken op staan dat Navo niet gaat uitbreiden, maar het is gewoon een groot punt van Rusland. En dat moeten wij ook serieus nemen en niet als kleine kinderen zomaar alles pakken wat je wilt
Het heeft niks te maken met zomaar alles pakken wat je wilt. Dat doet Rusland juist.
Het totale gebrek aan zelfreflectie bij de Russen blijft toch iets bijzonders. "Why always me"
Hoe kan het toch dat al die oude sovjetstaten zo graag bij de NAVO wilden of bij de EU en niet bij het alternatief dat Rusland biedt. Hoe kan het toch dat die te bevrijden Oekrainers allemaal naar de vreselijke Europa vluchten, in plaats van Rusland?
Of die afspraken er wel of niet zijn maakt weinig uit. De pannenkoek die met raketten dreigt gelooft er blijkbaar heilig in en handelt er vervolgens naar.Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:30:
[...]
Ten overvloede: dat is een mythe. Die afspraken bestaan niet. Ondanks de nieuwsberichten die steeds verschijnen waarin gesteld wordt van wel. De man die er zelf bij was (Gorbatsjov) ontkend dat er afspraken over gemaakt zijn. Mogelijk genoemd in verkennende gesprekken en dan waarschijnlijk alleen in het kader van Oost-Duitsland. Ze liggen echter nergens vast en zijn ook niet in belangrijke gesprekken op tafel gekomen.
De rode lijnen houden zelden op bij de landsgrenzen, maar bij de landsbelangen. Formeel gezien mag Panama het Panamakanaal en Egypte het Suez-kanaal permanent afsluiten, maar dat zou niet zonder gevolgen blijven. Of als Iran uit het nucleaire non-proliferatieverdrag stapt dan is dat ook voor een aantal landen moeilijk te verkroppen. Voorbeelden die niet indruisen met het internationaal recht maar toch reden kunnen zijn voor oorlog of "speciale operaties". Oekraïne bij de NAVO was voor Rusland kennelijk zo'n rode grens. Volgens het internationaal recht ook niet goed te praten, maar we zitten desondanks toch met de gebakken peren.Jerie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:19:
[...]
Die rode lijnen zijn bij vrijwel elke nationaal leider de landsgrenzen. Zelfs bij NAVO is dat het geval.
Ja prima, maar hier zouden mensen daar eens niet langer in moeten trappen.jadjong schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:39:
[...]
Of die afspraken er wel of niet zijn maakt weinig uit. De pannenkoek die met raketten dreigt gelooft er blijkbaar heilig in en handelt er vervolgens naar.
Wat natuurlijk wel apart is, want door de NAVO zijn er ook tot op heden geen vijandigheden richting Rusland geweest, ondanks dat ze een buurland compleet platgooien. Dus van wie gaat nou de meeste dreiging uit ?Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Natuurlijk allebei
Daarnaast, is Wit-Rusland al een vazal-staat van Rusland, dus op die wijze zorgden ze er zelf al voor dat ze aan NAVO gebied grensden.
Kijk als meneer Putin in de jaren 90 met de rest van de club een andere weg was ingeslagen, dan had er nu wellicht onderhand een Rusland gestaan waar je een stuk trotser op zou kunnen zijn en hadden de buren wellicht ook niet zo'n aandrang tot aansluiten bij EU en/of NAVO.
Als je weet wat hij (en z'n kompanen, ook die nu tegen hem zijn en in het westen zitten) voor het land "betekend" hebben zou ik hem geen "vader van Rusland" willen noemen.Hij drijft zich nu vooral in een hoek omdat elke actie een enorme tegenreactie veroorzaakt en hij raakt verstrikt in drijfzand.
En wij mogen in het westen er onderhand eens voor zorgen dat we onze eigen versies wat meer aan gaan pakken.
Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer uit 2015 gaat hier ook over (waarschijnlijk al eerder gepost)XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:49:
[...]
Ik vind deze documentaire uit 2015 wel goed:
YouTube: Putin's Way (full documentary) | FRONTLINE
Hierin wordt goed uitgelegd dat Poetin het gevaarlijkst is wanneer hij in een hoek gedreven wordt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Je vergelijking gaat wel heel mank als je Oekraïne vergelijkt met een speelgoedautootje waar NATO of Rusland graag mee wilt spelen... zoals gezegd:Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Daar gaat het niet om. We leven samen op deze planeet en we moeten samen met elkaar overweg kunnen.
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:38:
[...]
Het gaat mis in je voorbeeld omdat de auto's geen recht op zelfsbeschikking hebben. Dat maakt het hele vergelijk onzinnig.
Onzinnige argumentatie van de navo. De navo kan zelf beslissen of een land lid mag worden of niet, het gaat niet alleen om wat oekraine wil, maar ook wat de navo wil. En het lijkt me logisch dat er gekeken wordt of het wel een goed idee is of een land al of niet lid wordt. Dat argument van zelfbeschikkingsrecht is best wel raar imo.Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:38:
[...]
En de NAVO heeft steeds tegen Rusland gezegd dat zij het landen niet verbieden om lid te worden. Dat is het zelfbeschikkingsrecht van een land en ieder land kan een lidmaatschap aanvragen. Voldoe je aan de eisen, kan je meedoen.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Dus dan haalt mama papa erbij en slaat alle kinderen dood. Zoiets?Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Was eerder gepost idd. Maar op dit forum flink wat gaten in geschoten door iemand die er meer verstand van heeft dan ik. Weet alleen niet meer wie. Twee, drie dagen terug?Jerie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:42:
[...]
Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer uit 2015 gaat hier ook over (waarschijnlijk al eerder gepost)
Oké, ben jij bij deze mijn slaaf!!Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:50:
[...]
Onzinnige argumentatie van de navo. De navo kan zelf beslissen of een land lid mag worden of niet, het gaat niet alleen om wat oekraine wil, maar ook wat de navo wil. En het lijkt me logisch dat er gekeken wordt of het wel een goed idee is of een land al of niet lid wordt. Dat argument van zelfbeschikkingsrecht is best wel raar imo.
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-03-2022 20:56 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat betekent, stam + t .
Tuurlijk. En iedereen wist dat UA geen natolid meer kon worden. Feitelijk onmogelijk gemaakt door inname van de Krim. Elk land met een frozen conflict binnen zijn grenzen kan geen lid worden. Iedereen wist dat UA geen NATO lid zou worden.Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:50:
[...]
Onzinnige argumentatie van de navo. De navo kan zelf beslissen of een land lid mag worden of niet, het gaat niet alleen om wat oekraine wil, maar ook wat de navo wil. En het lijkt me logisch dat er gekeken wordt of het wel een goed idee is of een land al of niet lid wordt. Dat argument van zelfbeschikkingsrecht is best wel raar imo.
Maar Poetin wilde dat we dat op schrift zouden stellen. En niet in een sideletter, maar publiek voor de hele wereld. Goed wetende dat dit niet kan.
En vind je voor jezelf zelfbeschikking ook onzin? Indien nee, waarom wil je het dan anderen ook niet gunnen?
Wat voor propaganda over NAVO lidmaatschap dan?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:52:
[modbreak] En nu is het weer klaar met die Russische propaganda over NAVO lidmaatschap. [/]
Edit, kort samengevat dan.
S.v.p. vragen over algemene moderatie graag stellen in dit topic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic
Zou houden we discussie vrij van ruis over moderatie feedback.
[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 04-03-2022 22:51 ]
Als australie bij de EU wil, moet de EU dat dan toelaten puur met het argument van zelfbeschikking?Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:54:
En vind je voor jezelf zelfbeschikking ook onzin? Indien nee, waarom wil je het dan anderen ook niet gunnen?
Als ze dat eiland deze kant op slepen en voldoen aan de voorwaarden, why not?Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:57:
[...]
Als australie bij de EU wil, moet de EU dat dan toelaten puur met het argument van zelfbeschikking?
Maar wat is je punt precies?
Van directe inlichtingen en materieele steun tot ene no fly zone.
Rusland zal altijd zorg willen dragen nato niet verder erin te brengen.
Google anders zelf even, trolleke.Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:57:
[...]
Als australie bij de EU wil, moet de EU dat dan toelaten puur met het argument van zelfbeschikking?
https://ec.europa.eu/neig.../conditions-membership_en
"any European country may apply for membership".
Fascinerend net als bij de eerste en tweede Tjetjeense oorlog, waarbij. De verkiezingen onder het mom van oorlog werden uitgesteld om het volk in de juiste mindset voor de verkiezingen te krijgen…Sebazzz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:33:
[Twitter]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Indien EU aan de eisen voldoet? Jazeker. Wel een lastige om het naar europa te slepen, maar hey ze doen ook al mee met het songfestival.Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:57:
[...]
ctrl c ctrl v:Jerie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:42:
[...]
Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer uit 2015 gaat hier ook over (waarschijnlijk al eerder gepost)
Ik heb afgelopen ruime week bijna 200 posts getypt (korte & lange) (en een aantal standaard door kopieer posts
Als je vragen over specifieke punten hebt kun je die hier stellen misschien weet iemand wel wat
Maar ik heb hem gezien (maand geleden) even uit mijn hoofd:
Maar hij gaat voorbij aan dat in 1997 een afspraak met Europese landen incl. Rusland dat landen lid konden worden van de NAVO;
https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_25468.htm
NAVO=/=EU
EU stond heel lang niet eens op de radar van Rusland, dat dan landen lid worden omdat Rusland het niets uit maakt...
En achteraf zeuren dat Rusland landen niet meer kan pesten... tja
Valt daarmee in de valkuil dat wij het westen Poetin boos gemaakt hebben, terwijl de Russen het (in eerste instantie) prima vond dat de NAVO uitbreide.
Hij gaat voorbij aan het feit dat het Oekraïense volk iets anders wil.
Hij zei dat het associatie verdrag slecht voor Oekraïne zou zijn omdat het niet overeenkomt met de wensen van de leider een oligarch.... Gaat daarmee vanuit goed voor het land goed voor de leider... vergeet het volk compleet... dacht ik nogal een belangrijk aspect bij een democratie (in wording)...
Dropt even dat bij de Maidan Revolutie "significantie aanwezigheid" van extreem rechts was. Ook al zie je dit totaal niet terug in de verkiezingen... etc.
Spreker zit te veel vast in denken vanuit staat oogpunt en vergeet democratie en soevereiniteit compleet. Hij heeft wat goede punten maar het geheel nemend slaat de plank compleet mis...
No fly zone is hetzelfde als een oorlogsverklaring tenzij je de no fly zone niet handhaaft.k995 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:59:
[...]
Van directe inlichtingen en materieele steun tot ene no fly zone.
Rusland zal altijd zorg willen dragen nato niet verder erin te brengen.
dat het niet alleen van zelfbeschikkingsrecht afhangt maar dat er ook naar andere argumenten moet worden gekeken. Strategische ligging bijv. of weet ikveelwatMikeyMan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:58:
[...]
Als ze dat eiland deze kant op slepen en voldoen aan de voorwaarden, why not?
Maar wat is je punt precies?
post van @ProsacTakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:55:
[...]
Wat voor propaganda over NAVO lidmaatschap dan?
Edit, kort samengevat dan.
Prosac in "De oorlog in Oekraïne"
Nee. Een no-fly zone met toestemming van het land waar de no-fly zone is, is geen oorlogsverklaring.n0pe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:01:
[...]
No fly zone is hetzelfde als een oorlogsverklaring tenzij je de no fly zone niet handhaaft.
Als je vervolgens Russen uit de lucht gaat schieten die de no-fly zone schenden wordt het lastiger.
Neen dan hangt het nog altijd af van rusland, er zijn meer maniren om iemand in de lucht lastig te vallen dan direct raketten erop afvuren.n0pe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:01:
[...]
No fly zone is hetzelfde als een oorlogsverklaring tenzij je de no fly zone niet handhaaft.
100% met alle mogelijk intel van NATO. Reken maar dat die gasten er dag en nacht bovenop zitten. Proxy-oorlog is het woord van 2022!NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:29:
[Embed]
Ukraine blijkt tevens met regelmaat tactisch én strategisch doortastend.
Sorry je vergelijking slaat nergens op.Silent Thunder schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Deze is beter: 2 kinderen spelen met elkaar. Kind 1 is ouder, groter en veel sterker en kind 2 volgt altijd wat kind 1 wil.
Nudat kind 2 ouder word wil het kind 1 niet meer volgen , kind 1 vind dit niet leuk en begint kind 2 in elkaar te slaan zeggende "je moet maar doen wat ik wil , dit is voor je eigen goed".
Jouw commentaar als je dat ziet : "We leven samen op deze planeet en we moeten samen met elkaar overweg kunnen. Dus AUB kind 2 luister gewoon naar kind 1 dat is voor iedereen makkelijker."
Nee dank U
En die parameters zijn voor iedereen op voorhand duidelijk.Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:01:
[...]
dat het niet alleen van zelfbeschikkingsrecht afhangt maar dat er ook naar andere argumenten moet worden gekeken. Strategische ligging bijv. of weet ikveelwat
Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:01:
[...]
dat het niet alleen van zelfbeschikkingsrecht afhangt maar dat er ook naar andere argumenten moet worden gekeken. Strategische ligging bijv. of weet ikveelwat
Voor de EU staat hier alles beschreven:To join the Alliance, nations are expected to respect the values of the North Atlantic Treaty, and to meet certain political, economic and military criteria, set out in the Alliance’s 1995 Study on Enlargement. These criteria include a functioning democratic political system based on a market economy; fair treatment of minority populations; a commitment to resolve conflicts peacefully; an ability and willingness to make a military contribution to NATO operations; and a commitment to democratic civil-military relations and institutions.
https://ec.europa.eu/neig.../conditions-membership_en
[ Voor 102% gewijzigd door n0pe op 04-03-2022 21:17 ]
Een heel hoog hek? Zeggen dat het niet mag?k995 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:04:
[...]
Neen dan hangt het nog altijd af van rusland, er zijn meer maniren om iemand in de lucht lastig te vallen dan direct raketten erop afvuren.
Die was er dus ook... Intern conflict en je kunt geen lid worden. Dat wist Poetin ook.Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Maar val in herhalingen: Cyberpope in "De oorlog in Oekraïne"
Je zult het dan ook moeten handhaven anders heeft het weinig effect.RocketKoen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:04:
[...]
Nee. Een no-fly zone met toestemming van het land waar de no-fly zone is, is geen oorlogsverklaring.
Als je vervolgens Russen uit de lucht gaat schieten die de no-fly zone schenden wordt het lastiger.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
⚡️⚡️⚡️According to globalcheck, YouTube is being blocked in #Russia pic.twitter.com/3nCNOI7KLT
Bij een oorlog heb je altijd te doen met alle onschuldige burgers, van alle partijen. Die zijn namelijk altijd het slachtoffer van de grootheidswaanzinnigen die zo'n oorlog starten.CynicRelief schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:14:
iedereen is zo begaan met de Oekraniers, en terecht, zij lijden het meest onder malevolent dictator & psychopaat putin, maar laten we vooral de normale russische burgers niet vergeten ... bij het uitblijven van een westers antwoord (want WW3) zijn we, onder meer, aangewezen op een revolte onder de russische bevolking; het is een gevecht tegen russisch fake news, zoals Sauer onlangs zei, miljoenen russen ruiken rozen ... het werkelijke nieuws moet ze onder de ogen gebracht worden
Vooral nog wel.CynicRelief schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:14:
iedereen is zo begaan met de Oekraniers, en terecht, zij lijden het meest onder malevolent dictator & psychopaat putin, maar laten we vooral de normale russische burgers niet vergeten ... bij het uitblijven van een westers antwoord (want WW3) zijn we, onder meer, aangewezen op een revolte onder de russische bevolking; het is een gevecht tegen russisch fake news, zoals Sauer onlangs zei, miljoenen russen ruiken rozen ... het werkelijke nieuws moet ze onder de ogen gebracht worden
Russian troops open fire against each other near Kyiv, 9 tanks and 4 armored personnel carriers were destroyed. https://t.co/TiqVuyXPLk
— Anders Östlund - Ї (@andersostlund) 4 maart 2022
Bears and Bulls
MikeyMan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting pertinente onzin als waarheid verkondigen is evengoed weinig productief.
Waar ik het over heb is de 'kijk eens wat persoon X nu weer heeft gezegd' retoriek en dat in combinatie met de moderne digitale schandpaal. Dat volledig los van over wie dat gaat en of die argumenten al dan niet steekhoudend waren. Je kunt dit bij min of meer elke politicus/influencer toepassen. Het maakt mij niet uit of dat over Rutte, Famke Louise, Baudet of Wierd Duk gaat.Norjee schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:59:
[...]
Je haalt twee dingen door elkaar, één is beweegredenen van een ander duiden, prima als dat gebeurd, maar dat is niet wat al die subversieve bronnen doen, deze duiden niet, maar versterken/propageren de tegengestelde en subersieve belangen. Beide groepen onder "ieder" scharen is niet juist.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat is de keerzijde, de Russische bevolking heeft straks alleen nog maar de staatsmedia voor consumptie.
Was een serieuze vraag. Hoe wil je een no fly zone handhaven zonder een oorlog te starten?
[ Voor 17% gewijzigd door n0pe op 04-03-2022 21:20 ]
Die paar mensen die zich goed zouden informeren gaat het verschil sowieso niet maken. Ik denk niet dat dit echt een impact maakt. Ook omdat de mensen die zich goed willen informeren waarschijnlijk wel weten hoe ze om dit soort maatregelen heen kunnen werken.XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:20:
[...]
Dat is de keerzijde, de Russische bevolking heeft straks alleen nog maar de staatsmedia voor consumptie.
Als persoon X bewezen onwaarheden gaat staan verkondigen, mag die van mij aan de schandpaal.sdk1985 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:18:
[...]
[...]
Waar ik het over heb is de 'kijk eens wat persoon X nu weer heeft gezegd' retoriek en dat in combinatie met de moderne digitale schandpaal. Dat volledig los van over wie dat gaat en of die argumenten al dan niet steekhoudend waren. Je kunt dit bij min of meer elke politicus/influencer toepassen. Het maakt mij niet uit of dat over Rutte, Famke Louise, Baudet of Wierd Duk gaat.
In geval van een politicus letterlijk.
Dat idd en dat een hoop burgers nu denk ik wel argwaan krijgen, zitten een hoop (semi)profi youtubers in Rusland die er de kost mee verdienen.XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:20:
[...]
Een muur was serieus?
Wat men zou kunnen doen is actief russische vliegtuigen scannen, oplichten en oekrainse AA ze laten aanvallen.
Je kan voor ze gaan vliegen en ze door turbulentie ze serieus in de problemen brengen
Escorteren van zodra ze de grens overkomen
...
Niet alles moet direct schieten zijn. Serieus risico voor die piloten natuurlijk, maar zoals gezegd rusland gaat echt niet het risico lopen om nato zelf erin te betrekken rechtsreeks tegen hen.
Dat doen we al ongeveer.k995 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:24:
[...]
Een muur was serieus?
Wat men zou kunnen doen is actief russische vliegtuigen scannen, oplichten en oekrainse AA ze laten aanvallen.
Je kan voor ze gaan vliegen en ze door turbulentie ze serieus in de problemen brengen
Escorteren van zodra ze de grens overkomen
...
Niet alles moet direct schieten zijn. Serieus risico voor die piloten natuurlijk, maar zoals gezegd rusland gaat echt niet het risico lopen om nato zelf erin te betrekken rechtsreeks tegen hen.
We geven UA live data van onze radars, sats en spionage vliegtuigen.
er zijn/waren? publiek protesten, vooral jongere russen hebben wel een besef van wat er gaande isSnowdog schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:22:
[...]
Die paar mensen die zich goed zouden informeren gaat het verschil sowieso niet maken. Ik denk niet dat dit echt een impact maakt. Ook omdat de mensen die zich goed willen informeren waarschijnlijk wel weten hoe ze om dit soort maatregelen heen kunnen werken.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Je zou toch op een gegeven moment als Rus moeten denken; what the fuck is er aan de hand en op onderzoek uitgaan? Wat doet de jeugd daar de hele dag. Facebooken, YouTube filmpjes kijken, Instagrammen, Snapchatten en weet ik het? Als voor mij ineens alles werd afgesloten door de overheid moet er toch een lichtje gaan branden?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Haha zou je denken maar niks is minder waar. Sprak mijn, in dit topic inmiddels bekende , Russische contact en Facebook wordt volgens hem geblocked omdat het westen RT en “Russia main media” blokkeert en sanctioneert.JoeZuCK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:29:
[...]
Je zou toch op een gegeven moment als Rus moeten denken; what the fuck is er aan de hand en op onderzoek uitgaan? Wat doet de jeugd daar de hele dag. Facebooken, YouTube filmpjes kijken, Instagrammen, Snapchatten en weet ik het? Als voor mij ineens alles werd afgesloten door de overheid moet er toch een lichtje gaan branden?
Badum tss, one way to put it.
Heel Rusland naar Truth Social?So Russian state media is still tweeting after Russia turned off Twitter https://t.co/Lx5SJBNcLg
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 4 maart 2022
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Is opzich ook niet zo vreemd. Velen van ons gingen er in het begin van uit dat Rusland als grote jongen wel even zou laten zien dat het een fluitje van een cent is. De hele week zie je al berichten dat het maar hopen is dat ze de nacht doorkomen of dat stad X het niet lang meer volhoudt. Er zijn wat dorpen ingenomen en er is ook constant weerstand, kun je in de 21e eeuw nog wel spreken van een overgenomen stad? Met zeer verwarde en jonge Russische soldaten vind ik het dus niet vreemd dat ze tactisch gezien weinig tot geen vorderingen hebben gemaakt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Of de Russen zijn echt incompetent...
Ik wil niks weghalen van de Oekraïense strijdkrachten, maar die hele operatie vanuit Wit-Rusland naar Kyiv, is een gigantische blunder aan het worden. Het is nu al een week een constante opsomming van grove fouten met dramatische gevolgen. Want van wat ik zo vaak bij elkaar kan schrapen, lijken hier ook heel veel Russische doden te zijn gevallen. En dan gaat het niet alleen om die rampzalige VDV operatie naar het vliegveld van Homostel. Nee, ook andere aanvallen. Van deze tegenaanval waren al wat vage berichten geweest, maar niks over dergelijke succes. Want als dit ook klopt, dan is het echt rampzalig aan het worden.
Ik leef echt met ze mee, maar zij hebben hun lot in eigen hand.CynicRelief schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:14:
Wij kunnen daar slechts informatie aanleveren. Meer is niet mogelijk.
Volgens mij spreek ik geen Chinees. Ik vind de 'kijk eens wat die beweert'' posts nutteloos. Verder onderschat je blijkbaar het gevaar van demoniseren. Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik kan mij de moord op Theo van Gogh nog goed herinneren en met name de discussies die destijds op de universiteit werden gevoerd met (mede)studenten die letterlijk beweerden dat het goed was dat die man was vermoord. Dat is wat je krijgt wanneer je structureel op de man aan het spelen bent. Er hoeft maar één persoon het idee te krijgen dat hij de wereld moet redden door persoon X uit te schakelen en je zit weer met een aanslag. Je kunt het moraliseren ook achterwege laten en de discussie op de inhoud voeren.MikeyMan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:23:
[...]
Je zegt precies niks.
Als persoon X bewezen onwaarheden gaat staan verkondigen, mag die van mij aan de schandpaal.
In geval van een politicus letterlijk.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dit topic is gesloten.
![]()
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid