Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.953 views

Onderwerpen

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Europa zet wel door als het gaat om het blokkeren van Russische nieuwskanalen. Wanneer volgt een blokkade op de website van RT ?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Cid Highwind schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:
Moreel gezien is het echt lastig onder de gedachte "waar wacht men nog op?!" uit te komen.
Probleem is dat je na het eerste schot de controle totaal kwijt bent. Dan heeft het zijn eigen dynamiek, die met een beetje geluk wat kan sturen, maar meestal niet tot heel lastig.

Na het eerste schot kun je bijna niet meer terug.

Ik snap de terughoudend wel. Er is geen win senario. Alleen lose en minder lose.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Let op! Ook aanstaande maandag testen we om 12:00 de sirene.

In verband met de situatie in Oekraïne kan dit tot onrust leiden. Help ons daarom iedereen eraan te herinneren dat de sirene als test afgaat. 

Wees voorbereid 👇

https://crisis.nl/wees-voorbereid/de-sirene-gaat/

#Sirene

[embed]https://mobile.twitter.com/ministerieJenV?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1499691548736434177%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5163887%2Falarm-alarm-alarm-sirene-sirene-sirene%2Fcomments/

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:20:
Kort schoonouders gesproken. Ze zijn dus met de taxi naar Charkiv Vokzal gegaan. Onderweg sloegen om hun heen constant bommen in. Let wel, geen militaire activiteit in de verste verte, gewoon woonwijken. Er wordt echt zonder enige discriminatie gebombardeerd. Volgens de Russen moet alles stuk, iedereen moet dood. Het maakt ze geen fuck meer uit.
Dat, en ze zijn incompetent.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U6KZuJI.png
(bron: /k/)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LankHoar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Prima. Ik kan prima de brandstof betalen, dat is geen punt. Mijn maat ook. Mochten we boodschappen gesponsort krijgen dan kunnen we zo rijden, bijvoorbeeld dit weekend preppen en maandag vertrekken. Sowieso zal ik dat nog even bevestigen met hem (we zouden eerst naar de Poolse grens bij Lviv), maar moet geen punt zijn.
top, contacten zo; jongens in uzgharod hebben 'wishlist' waar direct behoefte aan is. ik weet niet of dat dit weekend bij elkaar gesprokkeld krijg. (en of iets collectiefs vanuit tweakers kunnen doen)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Probleem is dat je na het eerste schot de controle totaal kwijt bent. Dan heeft het zijn eigen dynamiek, die met een beetje geluk wat kan sturen, maar meestal niet tot heel lastig.

Na het eerste schot kun je bijna niet meer terug.

Ik snap de terughoudend wel. Er is geen win senario. Alleen lose en minder lose.
De NAVO is nu in overleg, dus ik mag hopen dat er scenario's uitgewerkt worden. Als er scenario's bestaan waarin je gaat ingrijpen, dan moet je bereid zijn oorlog te voeren, en dan heb je dus WW3. Je kan ook zeggen dat je dat koste wat kost niet wil, en zelfs bereid bent heel Oekraïne afgeslacht te laten worden om maar niet betrokken te raken.

Ik vermoed dat dat niet iets is dat NAVO wil, dus er zijn grenzen aan wat geaccepteerd wordt. Het is dus zaak die grenzen te definiëren, en je voor te bereiden op de stappen die je dan moet nemen. En dat betekent dus inderdaad WW3.

Je kan het je niet veroorloven om niet voorbereid te zijn. Uiteraard tenzij NAVO alles, maar dan ook alles, gaat accepteren. Hopen dat het meevalt kan niet meer.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Het lichtpuntje is dat Oekraïne nog geen Rusland is, en itt Tsjetsjenië, dit conflict nog niet intern Russisch, en het ons nog 'vrij staat' te zorgen dat het ook nooit zover komt. Ik hoop dat we dat goed in ons oren knopen.
Essentieel inderdaad, hopelijk dringt het snel door.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 14:34

mindcre8r

Tradepedia

gorgi_19 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Het is niet leuk om te zien. Maar ingrijpen is een ander verhaal. De VS wil niet ingrijpen. Die hebben geen reden om in te grijpen in een land, waar ze geen partnerschap mee hebben, geen alliantie mee hebben, geen economische belangen mee hebben of een zekere historie mee hebben.

Oekraine krijgt veel aandacht in de media; dat heeft die president goed voor elkaar gekregen. Ook is er een sterke band tussen oosteuropese landen en oekraine, en geografisch is het conflict in onze achtertuin. Maar daar houdt het ook bij op.

En zonder de VS, ben je een heel groot deel van de kracht kwijt. NATO wordt niet aangevallen, dus NATO gaat ook niks doen in dit geval. De VS wil niet (langer) de politieman van de wereld zijn.

Als hij NATO-landen wil aanvallen, had hij dat eerder moeten doen. Nu is er een sterke verdedigingslinie opgebouwd, en heeft hij zijn leger verzwakt met oekraine.
Ze zeggen op dit moment dat ze niet willen ingrijpen, maar als ik zo kijk naar de luchtbrug die er nu gaande is tussen USA en Europa dan denk ik dat Biden hier de slimme speler is en wacht tot het moment dat hij zegt met de NAVO: nu is het genoeg. het kan uiteraard ook prima een voorbereiding zijn tot een moment dat er Russische mogendheden in NAVO-grondgebied de boel verstieren om dan toe te slaan. Biden is ook slimmer dan zich gelijk in de kaarten te laten kijken (hoop ik).

Wel nu moet ik zeggen, ik denk een luchtbrug te zien omdat ik continu C17's vanaf usa naar polen,roemenie en hongarije zie vliegen, maar ik kan in eerlijkheid niet bevestigen of voor dit conflict ook al zo intensief van usa naar europa werd gevlogen.

Bears and Bulls

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
@LankHoar @himlims_ als je hulp wilt bieden kun je veel beter/efficiënter lokaal op schaal hulp regelen dan een personenauto met wat boodschappen door half europa laten crossen.

geld + logistiek heeft veel meer impact

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 04-03-2022 12:32 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:27:
[...]

top, contacten zo; jongens in uzgharod hebben 'wishlist' waar direct behoefte aan is. ik weet niet of dat dit weekend bij elkaar gesprokkeld krijg. (en of iets collectiefs vanuit tweakers kunnen doen)
Ik zit te denken dat we een busje kunnen huren, daar past veel meer in dan in een personenauto. Dan voedsel e.d. mee die kant op, en op de terugweg proberen te coordineren of we mensen mee kunnen nemen. Hier in CZ heb ik al een organisatie die dit coordineert. Even kijken dus.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:28:
[...]

De NAVO is nu in overleg, dus ik mag hopen dat er scenario's uitgewerkt worden. Als er scenario's bestaan waarin je gaat ingrijpen, dan moet je bereid zijn oorlog te voeren, en dan heb je dus WW3. Je kan ook zeggen dat je dat koste wat kost niet wil, en zelfs bereid bent heel Oekraïne afgeslacht te laten worden om maar niet betrokken te raken.

Ik vermoed dat dat niet iets is dat NAVO wil, dus er zijn grenzen aan wat geaccepteerd wordt. Het is dus zaak die grenzen te definiëren, en je voor te bereiden op de stappen die je dan moet nemen. En dat betekent dus inderdaad WW3.

Je kan het je niet veroorloven om niet voorbereid te zijn. Uiteraard tenzij NAVO alles, maar dan ook alles, gaat accepteren. Hopen dat het meevalt kan niet meer.
En elke dag geeft, logischerwijs gezien, de mogelijkheid om een beter en voorbereid scenario neer leggen.

Het lastige is, elke dag extra kost mensenlevens, dat wegen van ingrijpen en niet ingrijpen lijkt mij niet licht genomen te moeten worden.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:58:
geen idee waar te beginnen (jah inzamelen) maar ik heb niet de mogelijkheid nog de middelen om dit naar uzhgorod te brengen [...] :|
Zelf gaan inzamelen heeft niet zo veel zin.
Doneer / verzamel geld en laat het aan de professionals over, die hebben de mensen op de grond die snappen wat nodig is en hoe je dat distribueert.

Giro 555

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:
Let op! Ook aanstaande maandag testen we om 12:00 de sirene.

In verband met de situatie in Oekraïne kan dit tot onrust leiden. Help ons daarom iedereen eraan te herinneren dat de sirene als test afgaat. 

Wees voorbereid 👇

https://crisis.nl/wees-voorbereid/de-sirene-gaat/

#Sirene

[embed]https://mobile.twitter.com/ministerieJenV?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1499691548736434177%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5163887%2Falarm-alarm-alarm-sirene-sirene-sirene%2Fcomments/
Toch, als je ongein wilt uithalen is eerste maandag van de maand om 12 uur wel een open uitnodiging...

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Rukapul schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:
@LankHoar @himlims_ als je hulp wilt bieden kun je veel beter/efficiënter lokaal op schaal hulp regelen dan een personenauto met wat boodschappen door half europa laten crossen.

Ik snap je punt, en is zeker ook waar. Ik ga ook niet zomaar op de bonnefooi die kant op. Maar wanneer we concreet mensen op kunnen halen, en onderweg daar naar toe niet leeg zijn maar spullen meenemen, dan zie ik dit als win-win.

Het is ook niet half Europa, gezien ik ten oosten van Praag woon is de afstand veel kleiner :)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Mijn inziens is het al WW3, echter zit US/EU nog in de ontkenningsfase. Je kan afwachten wat er gebeurd tot heel Ukraine een parkeerplaats is geworden in de hoop dat Rusland hun tanks daar permanent parkeert, maar indien ze dan doortrekken naar het volgende land...

Kans op de inzet van een kernwapen is uiteraard aanwezig, echter wie zegt dat dit alles niet enkel uitstel van executie is? Of gaan we nu echt wachten tot er een kerncentrale/kernraket boem doet?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Zelf gaan inzamelen heeft niet zo veel zin.
Doneer / verzamel geld en laat het aan de professionals over, die hebben de mensen op de grond die snappen wat nodig is en hoe je dat distribueert.

Giro 555

meeste gaat richting polen/lyv

ik wil me in bizonder op uzhorod richten; zij hebben daar +100.000 vluchtelingen in de stad, vrienden/familie aldaar. zij 'smeekte' ons iets te regelen, want er is en komt niets en zij lopen over.

wanneer vrienden/familie dat daar vraag, ga ik niet naar 555 in de hoop dat het uiteindelijk een keertje bij hun komt.

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2022 12:36 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Er is wel degelijk behoefte aan vervoer. Met een auto heen en weer rijden levert een goede bijdrage. Wij gaan hier zometeen met 2 auto's naar de Poolse grens (in afwachting van schoonouders) en de extra plekken zijn meteen "volgeboekt".

Mocht iemand een lijstje hebben met gewenste hulpgoederen, dan houd ik me aanbevolen.

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Ook ik denk dat NATO in gaat grijpen.

We kunnen niet gebukt blijven gaan onder de angst dat Putin op de zogeheten 'rode knop' drukt. En we kunnen ons niet afzijdig houden van de aanvallen die uitgevoerd worden op burgerdoelen. Hele wijken worden plat gebombardeerd.

En Putin weet ook dondersgoed dat als hij begint met afvuren, Hij en zijn Soviet Russia eveneens helemaal platgegooid worden. Hopelijk werkt de MAD techniek daar nog goed genoeg voor.

-

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Thalaron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Mijn inziens is het al WW3, echter zit US/EU nog in de ontkenningsfase.
WW3 is het imo pas als we echt met de russen in gevecht zijn en dat is nu nog niet het geval, maar het scheelt niet veel en ik vrees het ergste.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:
[...]

ik wil me in byzonder op uzhorod richten; zij hebben daar +100.000 vluchtelingen in de stad, vrienden/familie aldaar. zij 'smeekte' ons iets te regelen, want er is en komt niets
Ik ga vanmiddag even uitpluizen hoe het zit met de organisaties hier die dingen coordineren. Daar als vrijwilliger aanmelden is wellicht beter dan op eigen houtje wat organiseren, naar @Rukapul's punt. Een lijstje van goederen is altijd goed om te zien!

@Kurkentrekker ik tag je hier even als antwoord op je DM ;)

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:47
Zouden we hier de berichten misschien iets meer kunnen concentreren op nieuws omtrent de oorlog in Oekraïne en wat minder op hulpacties.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Ik ga vanmiddag even uitpluizen hoe het zit met de organisaties hier die dingen coordineren. Daar als vrijwilliger aanmelden is wellicht beter dan op eigen houtje wat organiseren, naar @Rukapul's punt. Een lijstje van goederen is altijd goed om te zien!

Prima! Ik lees niet alles (iets te veel berichten hier), maar als je iets op touw zet, laat maar even weten wat je doet en stuur een dm/tag. Niet dat ik kapitalen uit te geven heb, maar alle kleine beetje helpen toch?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marco1994 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:
Zouden we hier de berichten misschien iets meer kunnen concentreren op nieuws omtrent de oorlog in Oekraïne en wat minder op hulpacties.
@modje; 2e draadje? inzameling?

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:40:
[...]

@modje; 2e draadje? inzameling?
Mee eens. En misschien nog 1 voor economische gevolgen waar je dan economisch nieuws kwijt kan.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vini-Vidi-Vici schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:36:
En Putin weet ook dondersgoed dat als hij begint met afvuren, Hij en zijn Soviet Russia eveneens helemaal platgegooid worden. Hopelijk werkt de MAD techniek daar nog goed genoeg voor.
Maar je hebt hier met een 70 jarige te maken, die altijd slechts in zijn eigen belang gedacht heeft.
Factortje om mee rekening te houden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:13
Thalaron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Mijn inziens is het al WW3, echter zit US/EU nog in de ontkenningsfase. Je kan afwachten wat er gebeurd tot heel Ukraine een parkeerplaats is geworden in de hoop dat Rusland hun tanks daar permanent parkeert, maar indien ze dan doortrekken naar het volgende land...

Kans op de inzet van een kernwapen is uiteraard aanwezig, echter wie zegt dat dit alles niet enkel uitstel van executie is? Of gaan we nu echt wachten tot er een kerncentrale/kernraket boem doet?
De laatste dagen heb ik steeds meer de gedachte dat wij niet ingrijpen omdat wij mentaal volstrekt niet klaar waren/zijn voor een oorlog. De inval heeft het westen enorm verrast en niemand had in zijn achterhoofd zitten dat we mogelijk ten oorlog moesten met Rusland. Er moet onder de westerse bevolking ook een wil zijn om oorlog te voeren. En de staat van de bevolking is nu volledite verwarring / ontkenning / hopen op het beste.

De angst voor kernwapens is denk ik toch een te gemakkelijk antwoord om niet ten oorlog te gaan. Daaronder ligt veel meer. We zijn nu pas met de neus op de feiten gedrukt, ik verwacht dat de publieke opinie wel langzaam zal veranderen en meer bereid wordt oorlog te voeren.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:26:
[...]

[Afbeelding]
Best knap eigenlijk!

wat is /k/?

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:36:
[...]

WW3 is het imo pas als we echt met de russen in gevecht zijn en dat is nu nog niet het geval, maar het scheelt niet veel en ik vrees het ergste.
Ik denk dat dat op dit moment min of meer onvermijdelijk is. Het moment is alleen wel nu, de huidige situatie leent zich uitstekend om Putin te castreren, en daarmee hopelijk Europa verdere oorlog te besparen. Als we wachten tot heel Oekraïne aan puin is en ze in de Baltische staten staan heeft het geen zin meer.

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:41:
[...]

Maar je hebt hier met een 70 jarige te maken, die altijd slechts in zijn eigen belang gedacht heeft.
Met die redenatie moeten we alles maar tolereren, dan kan hij net zo goed ook hier de UUSR-vlag uithangen.

Nee. We moeten iets doen, ik denk dat het onvermijdelijk is. Alleen het moment kunnen we nog bepalen.

-

• martwoutnl
Bron: Tagesschau.de
Putin ruft Ausland zu Normalisierung der Beziehungen auf

Russlands Präsident Wladimir Putin ruft ausländische Staaten auf, die Beziehungen zu seinem Land zu normalisieren. Er erklärte, Russland werde seine wirtschaftlichen Verpflichtungen mit anderen Ländern einhalten. Die Europäische Union, die USA und andere westliche Staaten haben Russland mit Wirtschaftssanktionen belegt. Zudem hat eine überwältigende Mehrheit in der Hauptversammlung der Vereinten Nationen den Angriff Russlands auf die Ukraine "auf das Schärfste" verurteilt.
Net even gekeken of het al 1 april was. Die man is gek.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55

Eagle Creek

Breathing security

HvdBent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:54:
[...]

ik heb gisteravond een video gepost van een duitse luchtmachtvolger die samen met twee anderen wat uitleg geeft over de afwezigheid van de russische luchtmacht en haar capaciteit. Is natuurlijk goed bedoeld amateurcommentaar, maar wel van mensen die e.e.a. volgen en beter geinformeerd zijn
Wat was in 5 zinnen de conclusie daarvan?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Vorkie
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:44:

[...]

Waarom denk je dat er zoveel roepen om die gasleiding en olielevering stop te zetten?

Dan kan hij zulke dingen roepen namelijk...

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Precies andersom was dat vannacht in ieder geval.
De centrale levert 20% van alle stroom in Oekraïne en één onderdeel was in onderhoud. Dat zal per vannacht toch niet in één keer omgedraaid zijn?

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 10:14
[...]

Hij heeft in ieder geval wel twee dochters, hopelijk is hij niet zo gestoord dat hij die ook de dood in wil jagen door een kernoorlog te beginnen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

Een 70 jarige zware crimineel die angst, intimidatie, en verleiding gebruikt om iedereen naar zijn hand te zetten, en bovendien niet bang is, alleen nog maar liegt en volgens mij het contact met de werkelijkheid lijkt te verliezen.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:

ik wil me in bizonder op uzhorod richten; zij hebben daar +100.000 vluchtelingen in de stad, vrienden/familie aldaar. zij 'smeekte' ons iets te regelen, want er is en komt niets en zij lopen over.

wanneer vrienden/familie dat daar vraag, ga ik niet naar 555 in de hoop dat het uiteindelijk een keertje bij hun komt.
Ok, dat is een ander verhaal. Als je echt weet wat er nodig is en je hebt contacten die distributie kunnen doen is dat natuurlijk top. PM me een rekeningnummer.

Ik reageerde meer vanuit het gevoel bij de acties die ik om me heen zie waar mensen de zolder en kelder gaan uitruimen. Knuffels voor Syrië, dat idee.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod

[...]

Omdat sommigen, net als ik, de Duitse taal niet goed beheersen:
Russian President Vladimir Putin is calling on foreign countries to normalize relations with his country. He stated that Russia will honor its economic commitments with other countries. The European Union, the United States and other Western countries have imposed economic sanctions on Russia. In addition, an overwhelming majority in the United Nations General Assembly condemned Russia's attack on Ukraine "in the strongest terms".
(Google translate)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Vorkie
  • Niet online
Herman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:47:
[...]

[...]
(Google translate)
AD heeft hem nu ook:
De Russische president Vladimir Poetin heeft er bij Russische buurlanden op aangedrongen om 'de situatie niet te laten escaleren'. ,,Wij hebben geen slechte bedoelingen jegens onze buren. Ik zou hen dan ook adviseren om de situatie niet te laten escaleren en geen maatregelen tegen ons in te voeren. Wij voldoen aan al onze verplichtingen en zullen ze blijven vervullen", aldus Poetin in televisieboodschap.

,,We zien hier geen noodzaak om onze relaties met onze buurlanden te verslechteren. Sancties die eventueel door hen worden genomen, zijn slechts een teken van onvriendelijkheid tegen Rusland."
i.c.m. zijn berichten dat het westen de bad-guy is... do your math.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 04-03-2022 12:49 ]

• stylezzz
  • Laatst online: 22:11
Herman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:47:
[...]

[...]
(Google translate)
Lol... of iedereen even normaal wil doen, want rusland komt zijn afspraken gewoon na. Kronkeltje?

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:37
stylezzz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:49:
Lol... of iedereen even normaal wil doen, want rusland komt zijn afspraken gewoon na. Kronkeltje?
Of de economische gevolgen in eigen huis zijn toch wat heftiger dan verwacht...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

Thompson

Beeromaniac

LankHoar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Een collega van mijn tante is Oekraïense, zij zijn op hun basisschool bezig met een inzamelingsactie die ook aan een landelijk initiatief wordt gekoppeld. Lijkt erop dat ze vandaag 2 vrachtwagens vol aan noodzakelijke/gesorteerde goederen verzamelen in ons dorp _/-\o_

Informatie die ik daarover kreeg, wordt dus door diverse Oekraïense gemeenschappen in NL gecoordineerd;

Afbeeldingslocatie: https://gcdnb.pbrd.co/images/6Afbx7FhkDt3.jpg?o=1

De vrachtwagens richting Oekranie vertrekken volgens mij vanuit Ouderkerk aan de Ijssel, dus wellicht dat je daar contact mee op kan nemen en dat zij weten wat er bij jou in de regio wordt gedaan.

Beeromaniac

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Marco1994 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:
Modbreak:Goed idee. Pakken we op, als mensen zoals bijv @himlims_ willen helpen met een topicstart ed, stuur even een DM

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 04-03-2022 12:53 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[...]

Hij levert nog steeds de contractueel afgesproken gas- en oliehoeveelheden. Dus die afspraken komt hij netjes na ja.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Toch, als je ongein wilt uithalen is eerste maandag van de maand om 12 uur wel een open uitnodiging...
NL Alert, radio en TV geven gelukkig wat meer context dan alleen hoofdpijn via de oren :)

[...]

Kan je dit eens door de vertaler halen en erbij posten? Mijn pools en japans is beter dan duits, maar als uit die hoek iets wordt gedeeld dan post ik ook de Nederlandse vertaling.
[...]

Hier kan je gewoon uit afleiden dat het voor hem zakendoen is, i.e. genormaliseerd gedrag. Dat kan alleen als je TBS materiaal bent of een omgeving hebt die dit stimuleert. In dit geval is er sprake van beide.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Of de economische gevolgen in eigen huis zijn toch wat heftiger dan verwacht...
Enige wat hij wel weet is dat het stopzetten van gas wel echt pijn gaat doen. Maar goed... Om daarvoor relaties met Rusland te handhaven gaat mij ook te ver.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Ok, dat is een ander verhaal. Als je echt weet wat er nodig is en je hebt contacten die distributie kunnen doen is dat natuurlijk top. PM me een rekeningnummer.

Ik reageerde meer vanuit het gevoel bij de acties die ik om me heen zie waar mensen de zolder en kelder gaan uitruimen. Knuffels voor Syrië, dat idee.
Food, canned food, cereals, dry yeast, pasta,
Baby food, diapers, hygiene products, pads(maandverband )baby clothes, pacifiers(tutje)bottles for baby/ baby flessen,
Mattresses, sleeping bags, rugs/ sleeping pads .clothes,
Whenever possible flashlights, batteries,

Stuurde ze ons zojuis

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
MikeyMan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Mwah, die "grap" hoor ik al jaren. Als ze na twee minuten niet uit gaan zal men zich wel realiseren dat er meer aan de hand is. Radio en TV aan doen dus!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:26:
[...]

[Afbeelding]
Ook echt een aanval met clustermunitie die tekort valt, een artillerie salvo dat niet alleen mist, maar ook erg verspreid is en een salvo dat over is gegaan met de inslagen wel dichtbij. Dat is ergens best wel knap...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

gorgi_19 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Hij levert nog steeds de contractueel afgesproken gas- en oliehoeveelheden. Dus die afspraken komt hij netjes na ja.
Alleen dat stukje over 'we hebben geen slechte bedoelingen met onze buren' 180 graden omgedraaid. Verder prima natuurlijk, olie en gas leveren grof geld op nu.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Baby food, diapers, hygiene products, pads(maandverband )baby clothes, pacifiers(tutje)bottles for baby/ baby flessen,

Stuurde ze ons zojuis
Mocht een wandelaar/kampeerder toevallig waterfilters/chloortabletjes, isolatiedekentjes, camping stelletjes, radio's en dat soort materiaal hebben: naarmate de vernietiging van infrastructuur vordert gaan ze daar ook mee geholpen zijn.

• hoevenpe
Nox schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:53:
Alleen dat stukje over 'we hebben geen slechte bedoelingen met onze buren' 180 graden omgedraaid. Verder prima natuurlijk, olie en gas leveren grof geld op nu.
Tijd om daar zo snel mogelijk vanaf te stappen: kernenergie in Duitsland en gecontroleerd Groningen openhouden mag in deze context geen taboe meer zijn.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:13
Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Ah juist, laten we het slachtoffer nog verder slachtofferren 8)7
?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 06:57
[...]

Of gewoon part of the game? ;)
Deze retoriek past perfect binnen het plaatje dat hij intern probeert te schetsen.

Het grote boze westen is Rusland aan het pesten.

Overigens komen wij onze afspraken ook gewoon nog na, aan de Gazprom bank :+

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:39

Garyu

WW

Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Mwah, die "grap" hoor ik al jaren. Als ze na twee minuten niet uit gaan zal men zich wel realiseren dat er meer aan de hand is. Radio en TV aan doen dus!
Men vergeet daarbij even dat het luchtalarm echt niet de enig emanier is om informatie over naderend onheil te verspreiden / ontkrachten.

Ook liggen er nog een paar landen tussen NL en Rusland, die volgens mij niet precies op maandag om 12:00 de sirenes aanzetten 8)7.

En wat is precies het nut van om 12:00 binnenvallen? Dat er nog meer burgerdoden zijn? De aantallen zullen Rusland niets uitmaken. Zal hem het boeien of de mensen in de kelder zitten tijdens een bombardement of niet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Eagle Creek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:45:
[...]

De centrale levert 20% van alle stroom in Oekraïne en één onderdeel was in onderhoud. Dat zal per vannacht toch niet in één keer omgedraaid zijn?
Als je de bronnen gewoon leest, waren ze bezig met 4 reactoren af te sluiten, was er een in onderhoud en zou er een operationeel blijven. Letterlijk hun eigen atoomagentschap die dat vertelde.

Of ze ondertussen weer aangezet zijn, dat weet ik niet. Maar je mag best eerst even lezen voordat je post.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
Vorkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:48:
[...]

AD heeft hem nu ook:

[...]

Ja op dit moment is Rusland niet zo gevaar voor de meeste buren, omdat ze bezig zijn een andere buur te vernietigen. En gezien dat dit niet zo soepel gaat als verwacht, er meer aandacht op nodig is van Rusland.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 17:31
RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:20:
Kort schoonouders gesproken. Ze zijn dus met de taxi naar Charkiv Vokzal gegaan. Onderweg sloegen om hun heen constant bommen in. Let wel, geen militaire activiteit in de verste verte, gewoon woonwijken. Er wordt echt zonder enige discriminatie gebombardeerd. Volgens de Russen moet alles stuk, iedereen moet dood. Het maakt ze geen fuck meer uit.
Sterkte met je familie. Woonwijken bombarderen.....

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 14:48

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Nouja, een niet-aanvalsverdrag dat ook meteen maar eventjes heel Oost-Europa onderverdeelde zonder overleg met de mensen aldaar, een verdrag waarvan volgens mij bekend is dat beide kanten het enkel afspraken omdat ze het aantal fronten tijdelijk moesten beperken, en als laatste een verdrag met diezelfde nazi's die dan toch nu opeens het allergrootste kwaad zijn waarover je een land zomaar mag binnenvallen.
Klopt, maar het onderverdelen van gebieden zonder te overleggen met mensen ter plekke is in de twintigste eeuw ook veelvuldig gedaan door een grote hoeveelheid van de huidige NAVO landen. Waar het mij om gaat is dat de Russen net zoveel reden hebben om "ons" te wantrouwen als andersom. We hebben nogal eens de neiging om de verhoudingen te simplificeren en het Westen te zien als 'goed' en het Oosten als 'slecht', maar objectief gezien denk ik ook niet dat wij een trackrecord hebben die uitnodigt tot veel vertrouwen. En dat helpt natuurlijk allerminst bij onderhandelingen, dan moeten beide kanten elkaar echt kunnen vertrouwen, want anders zijn toezeggingen niks meer waard. .

Laten we hopen dat we richting de-escalatie gaan en het onderling vertrouwen wat terug wordt gewonnen, al is het maar omdat de alternatieven minder aantrekkelijk zijn. Maar ik heb er een hard hoofd in.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Garyu

Garyu

WW

P.K. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Of gewoon part of the game? ;)
Deze retoriek past perfect binnen het plaatje dat hij intern probeert te schetsen.

Het grote boze westen is Rusland aan het pesten.

Overigens komen wij onze afspraken ook gewoon nog na, aan de Gazprom bank :+
Hij komt de verplichtingen aan zijn buurlanden na. Vergeet "even" dat Oekraine ook een buurland is geloof ik. Hoewel, eigenlijk is deze "vredesmissie" ook een morele verplichting voor hem, volgens de russische rhetoriek.

• gekkie
Vorkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:48:
[...]

AD heeft hem nu ook:

[...]

best wel weer een verschil, stuk over de buren bij AD en daar ontbreekt dan weer dat het om de economische verplichten gaat en niet zozeer in het algemeen.

Waarbij hij er tot nu toe inderdaad voor lijkt te zorgen dat de gasleveranties vanuit Rusland gezien door gaan zodat het argument dat Rusland altijd zal leveren voorlopig in stand blijft, waarbij dat tevens in stand zal blijven als we er zelf (tijdelijk) mee zouden stoppen). Om zich zou dat een argument kunnen zijn om te vermoeden dat er toch nog een lange termijn economische relatie denkbaar wordt geacht door het Kremlin en derhalve voorlopig ook geen nukes. Of het is slechts die suggestie op blijven wekken uiteraard.

• stylezzz
  • Laatst online: 22:11
gorgi_19 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Is poetin nu ineens gazprom? Najah, als dictator in zekere zin wel natuurlijk.... dat de lijst oorlogsmisdaden die op zijn conto staan met de minuut groeit vergeten we maar even. ;)

• martwoutnl
nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:51:
[...]
Kan je dit eens door de vertaler halen en erbij posten? Mijn pools en japans is beter dan duits, maar als uit die hoek iets wordt gedeeld dan post ik ook de Nederlandse vertaling.
Dat heeft een andere forummer al gedaan. Zie Vorkie in "De oorlog in Oekraïne"

• Garyu

Garyu

WW

Tsjipmanz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Klopt, maar het onderverdelen van gebieden zonder te overleggen met mensen ter plekke is in de twintigste eeuw ook veelvuldig gedaan door een grote hoeveelheid van de huidige NAVO landen. Waar het mij om gaat is dat de Russen net zoveel reden hebben om "ons" te wantrouwen als andersom. We hebben nogal eens de neiging om de verhoudingen te simplificeren en het Westen te zien als 'goed' en het Oosten als 'slecht', maar objectief gezien denk ik ook niet dat wij een trackrecord hebben die uitnodigt tot veel vertrouwen. En dat helpt natuurlijk allerminst bij onderhandelingen, dan moeten beide kanten elkaar echt kunnen vertrouwen, want anders zijn toezeggingen niks meer waard. .

Laten we hopen dat we richting de-escalatie gaan en het onderling vertrouwen wat terug wordt gewonnen, al is het maar omdat de alternatieven minder aantrekkelijk zijn. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Hoewel dit ten tijde van / net na WO2 misschien nog gebeurde, kan je een voorbeeld geven waarin dit in de afgelopen vijftig jaar daadwerkelijk aan de orde was?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het gas afsluiten zal denk ik voor Rusland problematisch zijn want dan krijgen ze geen geld meer wat ze nodig hebben om de oorlog te voeren.

• GrooV
  • Laatst online: 19-11 00:16
himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Stuurde ze ons zojuis
Wanneer wil je gaan? Ik woon in de buurt en kan wel een doosje met baby spul maken. Mag alleen t/m maandag het huis niet uit ivm een virus wat we ook nog hebben

• Brent
  • Nu online
Tsjipmanz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Klopt, maar het onderverdelen van gebieden zonder te overleggen met mensen ter plekke is in de twintigste eeuw ook veelvuldig gedaan door een grote hoeveelheid van de huidige NAVO landen. Waar het mij om gaat is dat de Russen net zoveel reden hebben om "ons" te wantrouwen als andersom. We hebben nogal eens de neiging om de verhoudingen te simplificeren en het Westen te zien als 'goed' en het Oosten als 'slecht', maar objectief gezien denk ik ook niet dat wij een trackrecord hebben die uitnodigt tot veel vertrouwen.
Rusland weet anders haarfijn onze principes (die we kennelijk hebben) tegen ons te gebruiken: het valt rustig een buurland binnen waar we al vrij vergaand economisch mee geïntegreerd waren.

Hier klopt natuurlijk niets van, sinds 1945 is er wat veranderd in (West) Europa. Vandaar dat oligarchen hun geld, familie en zichzelf ook parkeren als het even kan. Het wantrouwen in ons is pure fabricatie, een narratief bedoeld om geweld en annexatie te legitimeren.
Wat nou onaantrekkelijk is is de terugkeer van deze akkefietjes elke 10 jaar. Laten we eens zorgen dat het eens een keer echt is afgelopen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Tijd om daar zo snel mogelijk vanaf te stappen: kernenergie in Duitsland en gecontroleerd Groningen openhouden mag in deze context geen taboe meer zijn.
De kosten voor herstel zijn met deze tarieven eenvoudig op te vangen inderdaad. En renewables zo snel mogelijk uitrollen. (wind)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TheBorg
  • Registratie: November 2002

TheBorg

Resistance is futile.

Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:58:
Het gas afsluiten zal denk ik voor Rusland problematisch zijn want dan krijgen ze geen geld meer wat ze nodig hebben om de oorlog te voeren.
Hoe dan precies? Het leger krijgt betaald in Roebels en die kunnen ze gewoon bijdrukken. Volgens mij wordt het merendeel van het materieel in eigen land gemaakt. Daar heb je geen dollars voor nodig.

• GrooV
  • Laatst online: 19-11 00:16
TheBorg schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Hoe dan precies? Het leger krijgt betaald in Roebels en die kunnen ze gewoon bijdrukken. Volgens mij wordt het merendeel van het materieel in eigen land gemaakt. Daar heb je geen dollars voor nodig.
Dan geeft ze maar vast 1000% loonsverhoging want die inflatie gaat door het dak natuurlijk

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Omtrent inzameling/transport

Jongen uit uzharod (overheid functie openbaar vervoer) kan een vrachtwagen sturen nabij grens - om de vanuit hier verzamelde spullen naar de stad te brengen

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 06:57
Garyu schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Hij komt de verplichtingen aan zijn buurlanden na. Vergeet "even" dat Oekraine ook een buurland is geloof ik. Hoewel, eigenlijk is deze "vredesmissie" ook een morele verplichting voor hem, volgens de russische rhetoriek.
Maar Oekraïne is geen land volgens zijn retoriek he... en ze zijn daar ook alleen maar de bevolking aan het bevrijden van een nazistisch regime! ;)

Hoe krankzinnig zijn woorden ook zijn, het past wel precies binnen het interne plaatje. Dus laten we niet doen alsof Poetin aan het doordraaien is. Hij speelt zijn spel.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:12:
Als dit waar is, dan is Rusland echt op Peppie-en-Kokkie-niveau militair bezig zeg. Een mensenleven lijkt daar zo weinig waard:

[Embed]
De piloot kan meer waard kan zijn dan het vliegtuig. Immers gaat er een zeer strakke selectie en veel training vooraf aan het verkrijgen van piloot voor een gevechtsjager. Dat kost ook enorme sommen met geld en deze investering kan je redden als je snel genoeg bent. Het is ook logisch als je snel bij het wrak bent als Oekraïense soldaten, om te verwachten dat dit kan gebeuren. En dan kan je ook de helikopter die gestuurd is voor de reddingsactie, neerhalen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Als je de bronnen gewoon leest, waren ze bezig met 4 reactoren af te sluiten, was er een in onderhoud en zou er een operationeel blijven. Letterlijk hun eigen atoomagentschap die dat vertelde.

Of ze ondertussen weer aangezet zijn, dat weet ik niet. Maar je mag best eerst even lezen voordat je post.
Het feit dat wat ik lees wat anders zegt dan wat jij leest, betekent niet dat je aannames op de man hoeft te doen :).

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

weet ik niet maar als rusland de gasexport niet stillegt zullen ze er wel een belang bij hebben.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ZieMaar! schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:51:
[...]

[modbreak]Goed idee. Pakken we op, als mensen zoals bijv @himlims_ willen helpen met een topicstart ed, stuur even een DM[/]
Wordt aan gewerkt - plaats m zodadelikk

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vini-Vidi-Vici schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Met die redenatie moeten we alles maar tolereren, dan kan hij net zo goed ook hier de UUSR-vlag uithangen.

Nee. We moeten iets doen, ik denk dat het onvermijdelijk is. Alleen het moment kunnen we nog bepalen.
Ik zeg ook nergens dat we geen grenzen moeten stellen, maar dat het wel een factor is om rekening mee te houden. Als een dolle erin vliegen in de hoop dat hij genoeg van zijn dochters houdt om niet op de knop te drukken lijkt me beetje gevaarlijk. Heb genoeg met mensen gewerkt om te weten dat sommige een ego hebben om alles in hun omgeving mee te nemen in val. Meestal is dat familie (gezinsdrama's heten het als ze in het nieuws komen), maar bij deze man kan dat de hele wereld zijn.

En niets is onvermijdelijk. We zullen altijd aan moeten kondigen en aangeven wat we gaan doen. Dus zomaar die kolonne van 60km even met de grond gelijk maken, is echt geen optie. We zullen de stappen van escalatie goed moeten volgen.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:01:
Mijn schoonouders zitten in de trein _O_ Als het goed is gaat de trein naar Lviv. Helemaal stampvol, dus ik hoop dat ze zo vertrekken.

Er vallen weer bommen op Charkiv, ik hoop dat ze het treinstation niet raken. De stress gaat hier momenteel door het dak.
Wat super fijn voor jullie, hopelijk een 'goede' reis en snel in Lviv!

• hoevenpe
Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:59:
Wat nou onaantrekkelijk is is de terugkeer van deze akkefietjes elke 10 jaar. Laten we eens zorgen dat het eens een keer echt is afgelopen.
Als dit conflict de komende jaren als guerilla voortsleept, de harde economische sancties hun werk doen, de demografische trend in Rusland voortzet en tegelijkertijd Europa collectief eindelijk 2% of meer van het BNP aan defensie uitgeeft en van het Russische gas af gaat komt er geen volgende ronde meer...

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:43:
[...]

Deze stelling sprong er voor mij uit. Ik ben daar namelijk helemaal niet zo zeker van. Lees maar eens het artikel over Olie en gaswinning door Rusland in het financieel dagblad

[...]

Ik denk dat Rusland een heel groot probleem heeft.
Lange termijn vs korte termijn.

Voor nu stroomt er gewoon nog veel olie en gas deze kant uit en wij kunnen niet op korte termijn zo snel omschakelen naar alternatieven. Noorwegen gaat extra putten slaan de komende jaren wat helpt maar de transitie kost nou eenmaal tijd.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54
hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Als dit conflict de komende jaren als guerilla voortsleept, de harde economische sancties hun werk doen, de demografische trend in Rusland voortzet en tegelijkertijd Europa collectief eindelijk 2% of meer van het BNP aan defensie uitgeeft en van het Russische gas af gaat komt er geen volgende ronde meer...
Want? Alsof we nu gezamenlijk niet al een veel groter leger hebben? Of denk je dat die kernwapens zomaar zullen verdwijnen?

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:55

Fanta

FordPerformance™️

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:02:
[...]

De piloot kan meer waard kan zijn dan het vliegtuig. Immers gaat er een zeer strakke selectie en veel training vooraf aan het verkrijgen van piloot voor een gevechtsjager. Dat kost ook enorme sommen met geld en deze investering kan je redden als je snel genoeg bent. Het is ook logisch als je snel bij het wrak bent als Oekraïense soldaten, om te verwachten dat dit kan gebeuren. En dan kan je ook de helikopter die gestuurd is voor de reddingsactie, neerhalen.
Ik moest gelijk denken aan 'the ghost of kyiv'. Ik neig er in te geloven, anderen roepen dat het een mythe is. Al met al is het een mooi verhaal.

bronnetje voor het verhaal: Wikipedia: Geest van Kiev

[ Voor 7% gewijzigd door Fanta op 04-03-2022 13:09 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Jawel.. want alles wat je aangeeft is geen trendbreuk. De echte bronnen worden hierbij niet aangepakt.

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-10 09:43
Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Vergeet ook niet dat het echte luchtalarm anders klinkt dan de test die we elke maand horen.

Als je dus om stipt 12 uur wat doet schakelen ze het geluid om en dan zal het volk ook wel gaan denken dat er wat aan de hand is.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Wat mij ook bezig houdt is dit.

Ter verduidelijking, dit even van het nos.nl liveblog geplukt:
11 MINUTEN GELEDEN
Poetin waarschuwt buurlanden: niet escaleren
De Russische president Poetin heeft zijn buurlanden opgeroepen om de spanningen niet te escaleren als gevolg van zijn actie in Oekraïne. "Er zijn geen slechte bedoelingen ten opzichte van onze buren. Ik zou ze ook adviseren om de situatie niet te escaleren en geen beperkingen in te stellen", zei Poetin in een verklaring op de Russische staatstelevisie.

"We voldoen aan al onze verplichtingen en zullen dat ook blijven doen. We zien geen reden om onze relatie te verslechteren. Al onze acties, als die zich voordoen, zijn altijd in reactie op onvriendelijk optreden tegen de Russische Federatie", aldus Poetin.
Waarom kiest de NAVO en de VS niet voor een pro-actieve aanpak in deze? En met pro-actief bedoel ik: waarom waarschuwen zij het Kremlin niet voor verdere escalatie? Tot nu toe wordt er alleen maar gereageerd. Dat levert vooralsnog ook niets op.

Iemand enig idee?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
[...]

Het probleem is dat "bijdrukken" op zichzelf zorgt voor inflatie. De grootste coupure die ze nu kennen is 5000 Roebels. Dat is op dit moment 42 euro waard. Ze zijn er vanaf 5 Roebel wat ongeveer 4 cent is.

Het is echt bal als Rusland nieuwe biljetten uit moet brengen van 10 of 20.000 Roebel. Dan slaat de recessie echt hard in.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:02:
[...]

De Amerikanen doen hetzelfde met hun piloten. Zijn geloof ik zelfs speciale eenheden voor. En het is goed voor het moreel van de piloten om te weten dat ze niet (zomaar) in de steek worden gelaten als ze neergehaald worden.

Vandaar dat ik ook moeite heb om de berichten te geloven dat Russische officeren hun gewonde soldaten gewoon afmaken. Dat lijkt me funest voor het moreel van de manschappen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
SterqVerhael schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:12:
[...]
Waarom kiest de NAVO en de VS niet voor een pro-actieve aanpak in deze? En met pro-actief bedoel ik: waarom waarschuwen zij het Kremlin niet voor verdere escalatie? Tot nu toe wordt er alleen maar gereageerd. Dat levert vooralsnog ook niets op.

Iemand enig idee?
De reactie is een waarschuwing. En iedereen, inclusief Rusland, ziet dit ook zo.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:41

polthemol

Moderator General Chat

Iemand enig idee?
de NAVO en met name de VS zijn al vanaf het begin zeer pro-actief met hun communicatie. Zo pro-actief dat het Kremlin hun pr totaal irrelevant is, zoals dit statement ook.

De buurlanden hebben al aanvragen ingediend om EU/danwel NATO-lid te worden, Putin is het narratief kwijt qua buitenland.

Bij elk pakket maatregelen die worden genomen wordt ook gewezen op het gevaar van verdere escalatie

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

Iemand enig idee?
Biden ageert de hele tijd tegen rusland, en macron heeft nog met putin gebeld. Lijkt me dat er genoeg gewaarschuwd wordt tegen escalatie.

• hoevenpe
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:08:
Jawel.. want alles wat je aangeeft is geen trendbreuk. De echte bronnen worden hierbij niet aangepakt.
Heb niet de illusie dat wij in het westen Poetin af kunnen zetten, dat zullen de Russen toch echt zelf moeten doen.

Elke dag dat dit conflict voortduurt verliezen ze materieel, manschappen en lopen de kosten op. Kosten die een steeds groter probleem worden aangezien de reserves van de centrale bank bevroren zijn. Moraal is gewoon niet goed en zal alleen maar verslechteren, met elke dag die verstrijkt zijn ze een minder grote bedreiging voor de NAVO. No way dat ze met deze troepenmacht heel het land voor langere tijd onder controle kunnen houden.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Iemand enig idee?
Ik begreep dat iedereen zich zorgen maakt omdat bijna alle communicatiekanalen met het Kremlin dicht zijn. Normaliter is er in dit soort gevallen druk verkeer tussen diplomaten en andere kanalen met elkaar. Ook al vallen ze elkaar publiekelijk aan. Maar nu lijkt het erop dat de top in het Kremlin totaal geïsoleerd is.

Je hebt dus ook geen enkele controle op hoe de communicatie daar binnenkomt.

Daarnaast weet Poetin hoe het ervoor staat. Hij dreigt wel, maar dat is veel voor de eigen Buhne en het publiek. NATO hoeft het publiek niet te bespelen en Poetin weet verdomd goed hoe de vlag erbij hangt. NATO aanvallen is volle bak respons. Daar hoeven we niet over te dreigen.

Tenzij we nu besluiten actief te gaan ingrijpen. Dat moeten we ook gaan dreigen en escaleren.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

asing schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Het probleem is dat "bijdrukken" op zichzelf zorgt voor inflatie. De grootste coupure die ze nu kennen is 5000 Roebels. Dat is op dit moment 42 euro waard. Ze zijn er vanaf 5 Roebel wat ongeveer 4 cent is.

Het is echt bal als Rusland nieuwe biljetten uit moet brengen van 10 of 20.000 Roebel. Dan slaat de recessie echt hard in.
Wauw, dit wist ik nog niet. Is het erg dat ik hier even om moest gniffelen? Als dit al de stand van zaken van de roebel is, en kijk naar wat de markt en de valuta doet (had helemaal in het begin al een grafiek gepost die iets van 30% daling binnen 12 uur na de invasie liet zien), dan gaat de bevolking het nog zwaarder krijgen dan ik al dacht.

[...]

Iemand enig idee?
Die signalen zijn er al meermaal geweest, zowel individueel (o.a. Macron) als in verband (NAVO, EU).

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:57
Salvatron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Biden ageert de hele tijd tegen rusland, en macron heeft nog met putin gebeld. Lijkt me dat er genoeg gewaarschuwd wordt tegen escalatie.
Dat laatste belletje was andersom: Putin belde Macron.

• RodeStabilo
  • Niet online
Poei. wat zitten we in een spagaat. Ik lees iets teveel berichten her en der dat we moeten ingrijpen, maar dat staat garant voor de meest complete escalatie. Als we niets doen houdt dat in dat je Oekraine moet opgeven :/

Ik vond dit wel een aardig artikel;
Wil Poetin een oorlog met de NAVO niet ten koste van alles vermijden?

De Wijk en Zandee zijn het erover eens: Rusland wil geen conflict met de NAVO. De Wijk: "Alleen kunnen de Russen daar makkelijk in verzeild raken, doordat ze verstrikt raken in hun eigen retoriek. Je moet dus wel heel goed nadenken over wat Poetin nu drijft. Dat is toch niet helemaal duidelijk."

....

Zandee vraagt zich af wat Rusland heeft te winnen met een verdere escalatie tot een conflict met de NAVO. "Ze hebben hun handen vol aan het op de knieën krijgen van Oekraïne. Verdere complicaties dienen niet dat doel."

"Hoe meer Poetin de kaart gaat spelen dat hij ook met de NAVO in oorlog raakt, hoe groter de kans dat de NAVO zich er ook echt mee gaat bemoeien. En dat is in Poetins nadeel. Dan worden de krachtsverhoudingen heel anders."

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 04-03-2022 13:33 ]

• gekkie
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Ik begreep dat iedereen zich zorgen maakt omdat bijna alle communicatiekanalen met het Kremlin dicht zijn. Normaliter is er in dit soort gevallen druk verkeer tussen diplomaten en andere kanalen met elkaar. Ook al vallen ze elkaar publiekelijk aan. Maar nu lijkt het erop dat de top in het Kremlin totaal geïsoleerd is.

Je hebt dus ook geen enkele controle op hoe de communicatie daar binnenkomt.
Naar ik had begrepen en ergens gelezen zou er wel directie communicatie tussen VS en Rusland zijn opgezet om dit punt. Maar goed de bron daarvoor zal ik waarschijnlijk niet terug kunnen vinden.

• Drakensteine
  • Laatst online: 13:10
Ik volg dit al dagen.

Wat ik denk?
Als Poetin Oekraïne niet snel genoeg op de knieën krijgt, gaat hij steeds een stapje verder.
Je ziet nu al een opschaling van de heftigheid naar de burgers.

In het ergste geval pakt hij een tactische nucleair wapen erbij.

De Navo kan in dat geval niet zomaar iets terug gooien, ze weten dan dat Poetin het ook andersom doet. Kortom dan hebben we echt een probleem.
Ik hoop dat de Navo de inzet dan saboteert of met een raket uitschakelt na de lancering.

Het is niet zo goed, maar ik denk dat we maar 2 keuzes hebben.
1. Toekijken en afwachten en hopen dat Poetin na de verovering van Oekraïne stopt. En ik hoop dat het een stapje te ver was voor ze, dat de er mee tenonder gaan.
2. Navo stelt een ultimatus voor stop en gaat zich er mee bemoeien. Maar dan hebben we erg direct erg last van. Maar kunnen het escaleren tot nucleair voorkomen. Wat Poetin weet dat hij dan niks voerhoud.

Wat denken jullie?

• hoevenpe
nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:17:
Wauw, dit wist ik nog niet. Is het erg dat ik hier even om moest gniffelen? Als dit al de stand van zaken van de roebel is, en kijk naar wat de markt en de valuta doet (had helemaal in het begin al een grafiek gepost die iets van 30% daling binnen 12 uur na de invasie liet zien), dan gaat de bevolking het nog zwaarder krijgen dan ik al dacht.
De Russische middenklasse ziet haar vermogen weggevaagd:
[YouTube: Live Russian TV: Economist drinks to the death of RUS stock market; says he'll work as Santa Claus]
Het einde van het kapitalistische westerse systeem...

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
downtime schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Vandaar dat ik ook moeite heb om de berichten te geloven dat Russische officeren hun gewonde soldaten gewoon afmaken. Dat lijkt me funest voor het moreel van de manschappen.
In WW2 met de slag om Stalingrad gebeurde het wel iig. Waren wel andere tijden maar sta er niet van te kijken als het wel gebeurt.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Drakensteine schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:20:
Ik volg dit al dagen.

Wat ik denk?
Als Poetin Oekraïne niet snel genoeg op de knieën krijgt, gaat hij steeds een stapje verder.
Je ziet nu al een opschaling van de heftigheid naar de burgers.

In het ergste geval pakt hij een tactische nucleair wapen erbij.

De Navo kan in dat geval niet zomaar iets terug gooien, ze weten dan dat Poetin het ook andersom doet. Kortom dan hebben we echt een probleem.
Ik hoop dat de Navo de inzet dan saboteert of met een raket uitschakelt na de lancering.

Het is niet zo goed, maar ik denk dat we maar 2 keuzes hebben.
1. Toekijken en afwachten en hopen dat Poetin na de verovering van Oekraïne stopt. En ik hoop dat het een stapje te ver was voor ze, dat de er mee tenonder gaan.
2. Navo stelt een ultimatus voor stop en gaat zich er mee bemoeien. Maar dan hebben we erg direct erg last van. Maar kunnen het escaleren tot nucleair voorkomen. Wat Poetin weet dat hij dan niks voerhoud.

Wat denken jullie?
Je omschrijft precies wat ik al een tijdje denk/vrees. Putin gaat over tot een klein-nucleair ingrijpen in Oekraïne om de korte termijn overwinning te garanderen, maar komt hier mee weg omdat het enige NATO antwoord dat hierop zou moeten volgen alleen maar kan leiden tot steeds grotere stenen naar elkaar gooien todat niemand meer KAN gooien, en dat is het einde van de NATO.

Tevens kan het Russische volk zo wanhopig worden door de sancties dat ze, beïnvloed door de staatspropaganda, zich compleet tegen het westen richten en Putin's verder escaleren als enige oplossing gaan zien, met alle gevolgen van dien.

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 04-03-2022 13:27 ]

too old, too cold

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:22:
[...]

De Russische middenklasse ziet haar vermogen weggevaagd:
[Embed: Live Russian TV: Economist drinks to the death of RUS stock market; says he'll work as Santa Claus]
Het einde van het kapitalistische westerse systeem...
Meerdere Youtubers die dit melden. Je moet ook al je buitenlandse valuta die je nu verdient direct omwisselen. Op deze manier gaat Rusland steeds meer op Noord-Korea lijken, qua politiek en economie.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1 ... 115 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid