De aex kent vandaag maar 1 richting: naar beneden.
Al 2.4% 2.6% vandaag er af.
Al 2.4% 2.6% vandaag er af.
[ Voor 7% gewijzigd door bloody op 04-03-2022 10:31 ]
nope
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 7% gewijzigd door bloody op 04-03-2022 10:31 ]
nope
Neen, in bepaalde gebieden in Nederland biedt de overheid gewoon jodiumpillen aan ivm kernreactoren in de buurt. NB: er zijn in het buitenland ook kernreactoren die invloed op dit beleid hebben.Rukapul schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Mijn theorie: mensen volgen andere mensen. De meeste mensen die nu jodiumtabletten kopen zagen dat eerder in de media.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
De vraag of we ons mengen in een binnenlandse aangelegenheid is voor ons relevant, niet voor het Kremlin (zoals we zien). Vandaar dat het window of opportunity vanuit ons perspectief er nu nog is. Er is geen enkele kans dat de NAVO/VN ingrijpt wanneer de grenspalen vervangen zijn, net zoals er niet in werd gegrepen in Tsjetsjenië.NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Dat is perspectief: Putin noemt het geen invasie omdat hij Ukraine überhaupt niet erkend als soeverein land en daarom dit als binnenlands probleem ziet en presenteert.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat noemde ik toch al in mijn bericht? Als het goed is hebben de mensen die dit betreft al jodiumpillen in huis. In elk geval voor de kinderen, omdat de overheid die enkele jaren geleden heeft verspreid.Jerie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Neen, in bepaalde gebieden in Nederland biedt de overheid gewoon jodiumpillen aan ivm kernreactoren in de buurt. NB: er zijn in het buitenland ook kernreactoren die invloed op dit beleid hebben.
We zullen concessies moeten doen. Je kunt ook best in koud water douchen. Als je een beetje sport, krijg je het vanzelf warm. Wat wel ironisch is, is ramen dicht laten zodat het warmer blijft, maar je moet juist luchten ivm COVID. Inmiddels doen COVID en het klimaat er niet meer toe.JoeZuCK schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:29:
[...]
Onze beurs is dan ook niet de MOEX. Had het ook niet over hier, maar daar in Moskou.
En wat ons betreft; trek een extra trui aan, pak wat meer de fiets, rij alleen als het echt nodig is, douche korter enzovoort. Wees inventief en verzin er iets op dan je zo afhankelijk op te stellen.[mbr]*knip* laten we niet op de man gaan spelen[/mbr] Als ik het leven van nu vergelijk met de jaren 80 (waar ik opgroeide als gelukkig kind) had ik ook niet het idee iets te missen. We leven in weldaad.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Hier in Oostenrijk krijg je een mooie brief bij de inschrijving van je kinderen op school/KDV, met de vraag of je het OK vind dat de school je kinderen die tabletten toedient als het nodig is. Dat is volgens mij rond 1986 ingevoerd....Rukapul schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Dat noemde ik toch al in mijn bericht? Als het goed is hebben de mensen die dit betreft al jodiumpillen in huis. In elk geval voor de kinderen, omdat de overheid die enkele jaren geleden heeft verspreid.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
The Times: Volodymyr Zelensky survives 3 assassination attempts in days.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 4 maart 2022
Two different groups have been sent to kill him, yet both have been thwarted by anti-war elements within Russia’s Federal Security Service, according to the Times' sources.
Ukraine is among the largest producers of the following minerals:
Metallic minerals
7th place in the world in iron extraction: 39 M tonnes and 2.4% of global output (after Australia, China, Brazil, India, Russia and RSA)
8th place in the world in manganese extraction: 651 thousand tonnes and 3.6% of global output (after RSA, Australia, China, Gabon, Brazil, Ghana and India)
6th place in the world in titanium extraction: 431 thousand tonnes and 6.3% of global output (after China, RSA, Australia, Canada і Mozambique)
2nd place in the world in gallium extraction: 9 tonnes and 2.9% of global output (after China)
5th place in the world in germanium extraction: 1 tonne and 1% of global output (after China, Russia, USA and Japan)
Non-metallic minerals
6th place in the world in kaolins extraction: 2,4 M tonnes and 5,9% of global output (after China, USA, Germany, India and Czech Republic)
10th place in the world in zirconium silicate extraction: 26 thousand tonnes and 1,9% of global output (after Australia, RSA, China, Mozambique, Senegal, USA, Kenia, India and Indonesia)
8th place in the world in graphite extraction: 13 thousand tonnes and 1.3% of global output (after China, Brazil, North Korea, India, Russia, Canada and Madagascar)
Mineral fuels
13th place in the world in power plant coal extraction: 18,9 M tonnes and 0,4% of global output (after China, India, USA, Indonesia, Australia, RSA, Russia, Colombia, Kazakhstan, Poland, Vietnam and Canada)
12th place in the world in coking coal extraction: 5,2 M tonnes and 0,5% of global output (after China, Australia, Russia, USA, India, Canada, Mongolia, Kazakhstan, Poland, Mozambique and Colombia)
10th place in the world in uranium extraction: 1 tonne and 1,4% of global output (after Kazakhstan, Canada, Australia, Namibia, Niger, Uzbekistan, Russia, China and USA)
Volgens mij werkt het zo niet: een wolk regent uit, lucht drijft over; dit geeft een piek in blootstelling. Met een jodiumpil vang je die piek af, en een dag of paar dagen later is het risico ook flink verminderd en de noodzaak tot een pil ook.Rukapul schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Mijn theorie: mensen volgen andere mensen. De meeste mensen die nu jodiumtabletten kopen zagen dat eerder in de media.
Ik vraag mij dan af of diezelfde mensen dan ook doordenken. Immers is een jodiumtablet een maatregel om potentieel een beetje tijd te kopen. Kortom, wat is hun vluchtplan? Welk stad/regio/land, met welk vervoersmiddel, welk onderdak, welke benodigdheden?
Ik heb hier wel over nagedacht, maar makkelijk is het niet natuurlijk.Rukapul schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Ik vraag mij dan af of diezelfde mensen dan ook doordenken. Immers is een jodiumtablet een maatregel om potentieel een beetje tijd te kopen. Kortom, wat is hun vluchtplan? Welk stad/regio/land, met welk vervoersmiddel, welk onderdak, welke benodigdheden?
de kyiv independent lijkt klinkt iig niet heel neutraal..
Oekraïne is zeer belangrijk voor wie dan ook, ook voor de EU en de NAVO mocht het ooit nodig zijn. Alleen wij proberen het democratisch, Rusland met geweld.kevlar01 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:36:
https://ukraineinvest.gov.ua/industries/mining/
Oekraïne is zo te zien rijk aan veel verschillende mineralen, zoals bijv uranium en steenkool. Dit alleen al kan voor Putin een reden zijn om binnen te vallen. De echte reden zal hij natuurlijk nooit laten weten, dat hebben andere oorlogen in het verleden (afgezien van bijv WW2) ook niet altijd direct door laten schemeren (Iraq?)
[...]
Het is een all out war, waarom zouden ze het niet proberen? Maakt het allemaal wel een stuk makkelijker als de President er niet meer ismaratropa schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:38:
[...]
maar ik begreep ook van bellincat dat ze voordat alles begon er signalen waren vanuit de fsb
[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 04-03-2022 10:39 ]
Breaking: Spain’s foreign minister says @NATO will discuss possible intervention and no-fly zone in Ukraine during a Friday summit of the US-led military alliance https://t.co/bUgFws3Ph1 via @financialtimes
— Henry Foy (@HenryJFoy) 4 maart 2022
Uit dezelfde bronBrent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Volgens mij werkt het zo niet: een wolk regent uit, lucht drijft over; dit geeft een piek in blootstelling. Met een jodiumpil vang je die piek af, en een dag of paar dagen later is het risico ook flink verminderd en de noodzaak tot een pil ook.
In het scenario van een bom met semi-permanente straling is het anders, en heeft het enkel nut als je inderdaad na inname de benen neemt. Zelf acht ik dat scenario niet waarschijnlijk, maar de wolk zou net als in '86 nog wel eens kunnen komen. Dan is wat pillen in de doos hebben zo gek nog niet.
Nederland wijkt af van wat de WHO aanraadt, en zoals andere recente ervaringen, zijn de laatste op een bredere experimentele basis gebaseerd, dus ga ik liever daar vanuit. https://www.who.int/ioniz...ine_Prophylaxis_guide.pdf
Voor volwassenen is het effect al een heel stuk minder. Oekraïne is ver genoeg weg.The increase in incidence has been documented up to 500 km from the accident site. This is understandable in terms of the wide area affected by radioiodine and therefore the large number of children exposed.
Ze quoten dit artikel https://www.thetimes.co.u...ttempts-in-days-xnstdfdfcmaratropa schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:38:
[...]
maar ik begreep ook van bellincat dat ze voordat alles begon er signalen waren vanuit de fsb
Zoals je in de tweet kan lezen, zou het om een bron van de de Times gaan.maratropa schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:38:
[...]
The Times of London zoals ik hierboven ook al zei. Die worden ook wel The Times genoemdEli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:43:
[...]
Zoals je in de tweet kan lezen, zou het om een bron van de de Times gaan.
We reageerden allebei tegelijkPompi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:44:
[...]
The Times of London zoals ik hierboven ook al zei. Die worden ook wel The Times genoemd
Per definitie verstandig om sowieso paspoorten te hebben. Dreiging of niet. Maar waar wil je heen? Je zit relatief veilig hier.Lensent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:43:
Of moet ik voor mn gezin alvast 4 paspoorten aanvragen om voorbereid te zijn op een uittocht uit NL/Europa?
NEW: Russia's intelligence agency, the Federal Security Service, has drafted plans for public executions in #Ukraine after cities are captured, per a European intelligence official
— Kitty Donaldson (@kitty_donaldson) 3 maart 2022
Precies! In plaats van op de bank zitten en je volvreten met chips en stompzinnige BN-ers kijken met hun spelshows kun je ook gaan wandelen, potje voetballen, meer tuin onderhouden, troep in je omgeving gaan prikken en opruimen, je buren helpen met klusjes enzovoort. Krijg je het vanzelf warm van. En (als het goed is) gaat je algehele gezondheid er ook op vooruit.Jerie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:31:
[...]
We zullen concessies moeten doen. Je kunt ook best in koud water douchen. Als je een beetje sport, krijg je het vanzelf warm. Wat wel ironisch is, is ramen dicht laten zodat het warmer blijft, maar je moet juist luchten ivm COVID. Inmiddels doen COVID en het klimaat er niet meer toe.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Waarschijnlijk wel, maar het zal afhangen van het weer. De gegevens van de WHO zijn volgens mij in belangrijke mate gebaseerd op Poolse data. Je ziet in de discussie over Tsjernobyl en andere kernrampen dat de schattingen van opgelopen stralingsschade flink uiteen lopen. Uitgaan van de ruime schatting is wmb rationeel, zeker gezien de kosten van een stripje pillen.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Uit dezelfde bron
[...]
Voor volwassenen is het effect al een heel stuk minder. Oekraïne is ver genoeg weg.
Ik verwacht zelf nu ook nog niet. Het Westen kan op dit moment alleen maar toekijken (niet helemaal waar maar zo voelt het wel), maar er zal een grens zijn qua hoeveel leed 'we' aan kunnen zien. Dit gaf Bob Deen gister ook aan bij Nieuwsuur.RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:40:
[Twitter]
Hoopvol signaal. Het gaat er sowieso op dit moment niet van komen, ongetwijfeld moet het eerst nog veel erger komen. Maar dat de discussie op tafel ligt, dat is een begin.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Volgens mij hebben we wel garantie op dat het nog (veel) erger wordt. Vraag me dan af waarom dat eerst in kleuren en geuren op het nieuws moet komen voor we wat doen. Draagvlak?RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:40:
[Twitter]
Hoopvol signaal. Het gaat er sowieso op dit moment niet van komen, ongetwijfeld moet het eerst nog veel erger worden. Maar dat de discussie op tafel ligt, dat is een begin.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hoop? Hopen voor wat? Wij gaan het voelen in onze portemonnee dat is zeker, maar echt pijn zullen we er niet door lijden verwacht ik. Als je bedoelt met hopen op een goede afloop voor Rusland? Nee die hoop is vervlogen. Het is hopen op een nieuwe Russische revolutie. Dat is de enige manier voor het land om hieruit op te kunnen krabbelen.Lensent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:43:
Wat mij de hele week al enorm veel onrust bezorgd is het gebrek aan hoop bij letterlijk iedereen. Burgers, wereldleiders, experts. Waar je tijdens de pandemie nog wel geruststellende berichtgeving had lijkt hier de hoop totaal verdwenen.
Is er ook maar iemand die ergens iets van een lichtpuntje ziet om tot een oplossing te komen...
Of moet ik voor mn gezin alvast 4 paspoorten aanvragen om voorbereid te zijn op een uittocht uit NL/Europa?
Draagvlak maar vooral de risico's. Het valt niet te ontkennen dat als het Westen zich op die manier in het conflict mengt, we zelf ook in oorlog raken met Rusland. Met echt alle gevolgen van dien.NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Volgens mij hebben we wel garantie op dat het nog (veel) erger wordt. Vraag me dan af waarom dat eerst in kleuren en geuren op het nieuws moet komen voor we wat doen. Draagvlak?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Dat klopt, we kunnen nu niks.. maar stel dat Putin ooit klaar is met deze ellende. Wat dan? Hij zal gestraft moeten worden dus de dreiging zal altijd blijven, voor hem en voor de rest van de wereld. Enige oplossing nu en in de toekomst is dat de Russen hem zelf een spuitje geven of dat karma hem pakt.. Hopelijk heel snel.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Ik verwacht zelf nu ook nog niet. Het Westen kan op dit moment alleen maar toekijken (niet helemaal waar maar zo voelt het wel), maar er zal een grens zijn qua hoeveel leed 'we' aan kunnen zien. Dit gaf Bob Deen gister ook aan bij Nieuwsuur.
Zero.
voor de korte termijn voor UA
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
In mn portemonnee voelen vind ik niet boeiend. Dat het slecht afloopt met Rusland ook niet.Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Hoop? Hopen voor wat? Wij gaan het voelen in onze portemonnee dat is zeker, maar echt pijn zullen we er niet door lijden verwacht ik. Als je bedoelt met hopen op een goede afloop voor Rusland? Nee die hoop is vervlogen. Het is hopen op een nieuwe Russische revolutie. Dat is de enige manier voor het land om hieruit op te kunnen krabbelen.
Helaas werkt de mens nu eenmaal zo. Als het kalf verdronken is... Zoals we in voorgangers van dit topic, in boeken hier langskomen al jaren kunnen lezen, was dit wel ongeveer de richting waarin we al aan het gaan waren. Wij hebben een fout gemaakt met de inschatting dat democratie wel automatisch zou winnen met weer welvaart. Dat door Rusland te betrekken in onze energiemarkt we het land zouden normaliseren.NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Volgens mij hebben we wel garantie op dat het nog (veel) erger wordt. Vraag me dan af waarom dat eerst in kleuren en geuren op het nieuws moet komen voor we wat doen. Draagvlak?
Dit bedoel ik dusTens schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:50:
[...]
dit lijkt meest waarschijnlijke scenario voor no-fly
- NATO stelt no-fly zone in
- Rusland accepteert het niet en blijft vliegen
- NATO schiet Russisch vliegtuig neer
-.......
Ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken.
A strong explosion just sounded in #Energodar.
— NEXTA (@nexta_tv) 4 maart 2022
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Een uittocht uit NL? Ik snap niet zo goed hoe je hierop uitkomt eerlijk gezegd.Lensent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:43:
Gelet op Syrië (Aleppo, Homs) en Georgië etc. zijn we aardig goed in het wegkijken.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Ik verwacht zelf nu ook nog niet. Het Westen kan op dit moment alleen maar toekijken (niet helemaal waar maar zo voelt het wel), maar er zal een grens zijn qua hoeveel leed 'we' aan kunnen zien. Dit gaf Bob Deen gister ook aan bij Nieuwsuur.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dat vind ik persoonlijk ook beetje het machteloosheid hieraan.Tens schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:50:
[...]
-.......
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Groot probleem bij kernrampen is wat men ook wel de psychologische fallout noemt. Daar kan een pilletje tegen werken.Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar het zal afhangen van het weer. De gegevens van de WHO zijn volgens mij in belangrijke mate gebaseerd op Poolse data. Je ziet in de discussie over Tsjernobyl en andere kernrampen dat de schattingen van opgelopen stralingsschade flink uiteen lopen. Uitgaan van de ruime schatting is wmb rationeel, zeker gezien de kosten van een stripje pillen.
Is niet echt bij elkaar in de buurt, maar dat wil niks zeggen bedenk ik me netTheRicolaa10 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:53:
Nog niet bevestigd, hopelijk uit de buurt bij die kerncentrale.
[Twitter]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Meest interessante aan het filmpje vind ik misschien wel dat je vooral (lokale?) militie ziet.
[ Voor 12% gewijzigd door PLAE op 04-03-2022 10:58 ]
En ondertussen sloopt hij zijn hele binnelandse Russische economie omdat heel Rusland van alles uit het Westen wordt afgesloten.Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:33:
[...]
Duidelijk verhaal. Als dit allemaal klopt is het Poetin te doen om meerdere redenen:
- Olie in de Zwarte Zee
- Schaliegas in West en Oost Oekraïne
- Het opheffen van de rivierblokkade door Oekraïne om de Krim uit te laten drogen
- Buffer creëren om het Russisch Laagland beter verdedigbaar te maken
En een kerncentrale inpikken die door de Russen zelf gebouwd is en voor 1/5 van de energieleverantie van Oekraine zorgt is natuurlijk ook een win.
Haven Rotterdam, gerechtshof Den Haag, de basis in Volkel, en Brussel net over de grens... Dit zijn hoge prioriteitsdoelen voor ontwrichting van de Europese stabiliteit.
too old, too cold
Of; NAVO schiet geen Russisch vliegtuig neer, en we staan weer voor lul.Tens schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:50:
[...]
-.......
Ik ben 50 en maak mij wel zorgen. Niet om een kernoorlog, maar wel om weer terug te gaan naar de sfeer in 1970/1980. Ik gun dat mijn jonge kinderen niet.Spotmatic schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:39:
Ben ik de enige die er geen seconde minder om slaapt? Ik volg het nieuws (m.n. in dit topic) erg intensief en draag op mijn manier mijn steentje bij, maar van stress is zeker geen sprake. Waarschijnlijk omdat ik al heel mijn leven (50+) met die "atoomdreiging" te maken heb gehad en er tot nu toe nog nooit iets wezenlijks is gebeurd.
Uiteraard is het enorm kut voor de welwillende Oekraïeners en Russen en ieder ander die er emotioneel, lichamelijk, geestelijk, financieel, op wat voor manier dan ook schade van ondervindt, maar samen gaan we eruit komen!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Zuid-amerika. Veiligste stukje land bij een conflict tussen de wereldmachten.sigmundfreund schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:45:
Per definitie verstandig om sowieso paspoorten te hebben. Dreiging of niet. Maar waar wil je heen? Je zit relatief veilig hier.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
De Duitse bondskanselier Scholz heeft gisteren op de Duitse tv (ZDF) nog eens verzekerd dat de Navo zich niet militair in het conflict in Oekraïne zal mengen.Herman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Gelet op Syrië (Allepo, Homs) en Georgië etc. zijn we aardig goed in het wegkijken.
Het is m.i. aardig simpel. Oekraïne is voor ons geen (wereld c.q. nucleaire-)oorlog waard. We gaan niet ingrijpen en we gaan ook niet verder het risico erop nemen (no-fly zones etc.).
Thread 1/ This is a thread on pro-Russian propaganda & #disinformation. I analysed the hashtags "i stand with Putin" & "i stand with Russia'. I analysed around 20,000 Twitter interactions involving 9600 unique accounts
— Marc Owen Jones (@marcowenjones) 3 maart 2022
Bots ✔️
Engagement Farming ✔️#UkraineRussianWar #Ukraine pic.twitter.com/I8XBwPlc7b
Zolang die oorlog inderdaad maar voorkomen word, maar ook dat Rusland snel in ziet dat deze acties hun niks positiefs gaat brengen..Basekid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
Ik hoop toch echt dat de NAVO zich er niet mee gaat bemoeien met bijv een no-fly zone. Heb niet echt zin in een oorlog met Rusland...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
In dit soort situaties gaat het meestal om resources.kevlar01 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:36:
https://ukraineinvest.gov.ua/industries/mining/
Oekraïne is zo te zien rijk aan veel verschillende mineralen, zoals bijv uranium en steenkool. Dit alleen al kan voor Putin een reden zijn om binnen te vallen. De echte reden zal hij natuurlijk nooit laten weten, dat hebben andere oorlogen in het verleden (afgezien van bijv WW2) ook niet altijd direct door laten schemeren (Iraq?)
[...]
Dat betekent, stam + t .
We kunnen niet niks, maar we kunnen niet direct bemoeien met het conflict.Pelox schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:50:
[...]
Dat klopt, we kunnen nu niks.. maar stel dat Putin ooit klaar is met deze ellende. Wat dan? Hij zal gestraft moeten worden dus de dreiging zal altijd blijven, voor hem en voor de rest van de wereld. Enige oplossing nu en in de toekomst is dat de Russen hem zelf een spuitje geven of dat karma hem pakt.. Hopelijk heel snel.
Lol wut, heb je enig idee wat voor een ellende Chernobyl nu nog veroorzaakt?HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Groot probleem bij kernrampen is wat men ook wel de psychologische fallout noemt. Daar kan een pilletje tegen werken.
Onze omgeving is omgeven door carcinogene stoffen. Met tabak op #1, alcohol doet aardig mee, bewerkt vlees, frituur etc. etc. Zou me niet zo’n zorgen maken over een minimale hoeveelheid I-131. Het Cs-137 en andere stoffen wat ook meekomt kun je je sowieso niet tegen beschermen.
Nog los van dat best wat voedsel sowieso licht radioactief is, bananen zijn het meest bekend met K-40.
Totaal isolement hè.Noord-Korea maar dan groter.G_Dragon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:59:
[...]
Zolang die oorlog inderdaad maar voorkomen word, maar ook dat Rusland snel in ziet dat deze acties hun niks positiefs gaat brengen..
Omdat Irak geen kernwapens heeft/had.Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:59:
[...]
In dit soort situaties gaat het meestal om resources.
Waarom valt USA wel Irak aan vanwege chemische wapens maar laten ze Noord-Korea met rust terwijl die met veel linkere wapens bezig zijn?
Qua resources valt het in ieder geval prima uit te leggen. Noord-Korea heeft qua resources vrij weinig te bieden en Irak bulkt van de olie.
Zero.
Zou zelf eerder denken Australië ofzo.Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:57:
[...]
Zuid-amerika. Veiligste stukje land bij een conflict tussen de wereldmachten.
#Ukraine: A Russian Su-25SM3 jet with a tail number RF-93026 fell near #Volnovakha today. It is claimed that it was shot down by Ukrainian Forces but we can't confirm if it was that or technical failure. pic.twitter.com/HkSIHHE181
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 4 maart 2022
How it started vs how it’s going pic.twitter.com/IWKhbauGgV
— Ragyoo-ps4 🦊 AP-EX clan 🇺🇦 🌻 #FreePaulWatson (@alpere75) 4 maart 2022
[ Voor 26% gewijzigd door PLAE op 04-03-2022 11:02 ]
Dat valt dus tegen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik neem ook die andere bronnen een stukje serieuzer dan de meesten, maar ik ben ook weer niet de enige. Het is ook een beetje de tolerantie van zulke vervuiling: gelukkig leggen we die steeds lager, en nemen we het steeds serieuzer.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Groot probleem bij kernrampen is wat men ook wel de psychologische fallout noemt. Daar kan een pilletje tegen werken.
Onze omgeving is omgeven door carcinogene stoffen. Met tabak op #1, alcohol doet aardig mee, bewerkt vlees, frituur etc. etc. Zou me niet zo’n zorgen maken over een minimale hoeveelheid I-131. Het Cs-137 en andere stoffen wat ook meekomt kun je je sowieso niet tegen beschermen.
Het verschil is dat je tevoren niet de omvang kent van de kernramp. Die kan een flink stuk groter zijn. Je hebt gelijk, de kans is ook een stuk kleiner, maar daarom is het niet irrationeel je er toch op voor te bereiden, zeker gezien ze minuscule kosten. We doen sowieso hetzelfde met kernenergie: een veel hogere lat hanteren omdat als het fout gaat, het goed fout kan gaan, om manieren die we tevoren ongetwijfeld over het hoofd zagen.Nog los van dat best wat voedsel sowieso licht radioactief is, bananen zijn het meest bekend met K-40.
Dat lijkt me het grote probleem ja, een no fly zone betekent dat je 'm moet afdwingen en dat kan alleen met een inzet van NAVO wat leidt tot een rechtstreekse confrontatie tussen NAVO en Rusland. Dat wil niemand, hoe erg het ook is in Ukraine.Tens schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:50:
[...]
-.......
Een verdedigbaar Rusland; geen concurrentie van Ukraine op de energiemarkt. Wij zien NAVO als defensiecoalitie, maar Rusland ziet het als een aggressive organisatie die een directe bedreiging vormt voor Rusland.MaStar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:56:
[...]
En ondertussen sloopt hij zijn hele binnelandse Russische economie omdat heel Rusland van alles uit het Westen wordt afgesloten.
Waar zit dan nog de lange termijn winst?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
En dan maar fingers crossed dat Poetin's grootheidswaanzin daar stopt? En niet nog even de Baltics mee wil nemen?Herman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Gelet op Syrië (Aleppo, Homs) en Georgië etc. zijn we aardig goed in het wegkijken.
Het is m.i. aardig simpel. Oekraïne is voor ons geen (wereld c.q. nucleaire-)oorlog waard. We gaan niet ingrijpen en we gaan ook niet verder het risico erop nemen (no-fly zones etc.).
Zou kunnen. Verschil is dat die mensen al sinds de jaren 40/50 in isolement zitten en daarmee dus eigenlijk onwetend zijn over de moderne wereld. Dat is voor de russen (vooral jongere russen) natuurlijk anders.tiswat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:00:
[...]
Totaal isolement hè.Noord-Korea maar dan groter.
En zo niet dan geeft hij de wereld wel een ultimatum voor het stopzetten van de sancties "or else".XyritZz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:04:
[...]
Ik gok dat Putin er vanuit gaat dat de sancties wel weer komen te vervallen als de oorlog in Ukraine yesterdays news is.
Zero.
En wat zien we hier?
We zitten al in een oorlog met Rusland, en zolang Putinverstehers in zo'n beetje elk Europees parlement in opmars zijn, zijn ze nog niet aan verliezende hand.Basekid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
Ik hoop toch echt dat de NAVO zich er niet mee gaat bemoeien met bijv een no-fly zone. Heb niet echt zin in een oorlog met Rusland...
Eens. Als het nu ging om een militair conflict was het nog niet zo lastig, dat is in dagen te beslechten gezien de huidige staat van het Russische militaire apparaat. Ik begirjp dat meer dan 100 afweerrakketten richting Israelische F35's boven Syrie geen enkel doel raakten. Er is blijkbaar een flink technologisch gat ontstaan.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Draagvlak maar vooral de risico's. Het valt niet te ontkennen dat als het Westen zich op die manier in het conflict mengt, we zelf ook in oorlog raken met Rusland. Met echt alle gevolgen van dien.
Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden aangezien we nog collectief in de ontkennende fase lijken te zitten.Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:07:
[...]
We zitten al in een oorlog met Rusland, en zolang Putinverstehers in zo'n beetje elk Europees parlement in opmars zijn, zijn ze nog niet aan verliezende hand.
[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-03-2022 11:08 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waar gaat dit in godsnaam over? L dit, C dat.. Leg eens uit in jip en Janneke taal, we hebben niet allemaal doorgeleerd.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Nog los van dat best wat voedsel sowieso licht radioactief is, bananen zijn het meest bekend met K-40.
Conclusie: als je kernwapens hebt kan je doen wat je wil
Of het publiek gaat gebeuren denk ik niet. Tenzij ze verzet willen breken.tiswat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:45:
[Twitter]
Laten we hopen dat dit niet het geval gaat zijn.
Ik zie ze overal voor aan.Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:
[...]
Of het publiek gaat gebeuren denk ik niet. Tenzij ze verzet willen breken.
Maar dat er lijsten zijn van mensen die moeten "verdwijnen" dan wel moeten gegijzeld worden omdat daarmee iemand "bestuurd" kan worden is al langer bekend. Deze tactiek is ook al eerder ingezet. @Virtuozzo heeft daar al eerder informatie over gegeven.
Zero.
YepchrisO schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:
[...]
Publieke opinie op basis van twitter feeds. Dus ieder stipje is een twitter bericht.Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:07:
[...]
En wat zien we hier?
Enige uitleg en analyse erbij waarom het belangrijk is, is wel fijn. Jij hebt daar blijkbaar zicht op, want daarom zet je het hier neer. Dus geef aub een paar regeltjes tekst mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 04-03-2022 11:11 ]
Dat zijn (radioactieve) isotopen van elementen, zie Wikipedia: Periodiek systeemTakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:08:
[...]
Waar gaat dit in godsnaam over? L dit, C dat.. Leg eens uit in jip en Janneke taal, we hebben niet allemaal doorgeleerd.
TakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:08:
[...]
Waar gaat dit in godsnaam over? L dit, C dat.. Leg eens uit in jip en Janneke taal, we hebben niet allemaal doorgeleerd.
Bijvoorbeeld. Bij een nucleaire aanval heb je niet zoveel aan jodiumtabletten; de andere stoffen die meekomen bescherm je jezelf niet tegen.Bij een nucleaire ontploffing zal radioactief jodium slechts 0,2% zijn van de totale blootstelling aan gevaarlijke straling
[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 04-03-2022 11:11 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Tja zo valt er ook een lijstje te maken van situaties waarin we wél ingegrepen hebben, ook in niet-EU, niet-NAVO landen. Maar ik geef toe dat we inderdaad goed zijn in wegkijken. Komt misschien ook doordat de keren dat we wel ingrepen, niet altijd goed uitgepakt hebben uiteraard.Herman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Gelet op Syrië (Aleppo, Homs) en Georgië etc. zijn we aardig goed in het wegkijken.
Om dat nu echt 'simpel' te noemen, dat weet ik niet hoor. We vinden het nu al niet 'simpel' om te zien wat daar nu gebeurt. Wat als het aantal burgerslachtoffers nog harder gaat oplopen, wat als de zaak voor genocide straks nog steviger wordt? Wat als de oorlogsmisdaden nog verder gaan oplopen? Denk je echt dat er geen grens is? Er is ook zoiets als publieke opinie tenslotte.Het is m.i. aardig simpel. Oekraïne is voor ons geen (wereld c.q. nucleaire-)oorlog waard. We gaan niet ingrijpen en we gaan ook niet verder het risico erop nemen (no-fly zones etc.).
Ja. In elke geval kun je de grenzen dan behoorlijk ver oprekken. Is het wachten op het moment dat iemand er echt overheen gaat. Hopelijk wachten ze nog een jaartje of 30 (zeg ik heel egoïstisch)chrisO schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:
[...]
Daarom is de huidige aanpak interessant: Putin zegt geen offensief tegen het westen te doen, maar ransomware aanvallers, desinformatie, funding van politici, beinvloeding van democratische processen (Trump, Brexit, referenda) zijn in mijn ogen offensieve handelingen. Als wij dan soortgelijke volgens Putin zijn eigen retoriek niet-offensieve handelingen via de economie uitvoeren is dat voor hem iets lastiger te vertalen naar 'ok nu druk ik op de rode knop' terwijl zijn opties echt heel snel verdampen.chrisO schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:
[...]
'denazificatie' is een andere naam voor dergelijke lijsten. Dit is het opruimen van onwelvalligen, iets waar Putin dan een voorbeeld in heeft in Stalin.Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:
[...]
Of het publiek gaat gebeuren denk ik niet. Tenzij ze verzet willen breken.
Maar dat er lijsten zijn van mensen die moeten "verdwijnen" dan wel moeten gegijzeld worden omdat daarmee iemand "bestuurd" kan worden is al langer bekend. Deze tactiek is ook al eerder ingezet. @Virtuozzo heeft daar al eerder informatie over gegeven.
[ Voor 23% gewijzigd door polthemol op 04-03-2022 11:14 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Als de russen er niet gezeten hadden, hadden we waarschijnlijk zelfs in Syrië ingegrepen.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Tja zo valt er ook een lijstje te maken van situaties waarin we wél ingegrepen hebben, ook in niet-EU, niet-NAVO landen. Maar ik geef toe dat we inderdaad goed zijn in wegkijken. Komt misschien ook doordat de keren dat we wel ingrepen, niet altijd goed uitgepakt hebben uiteraard.
Al heb ik wel het idee dat de grootste situaties waarin we wel hebben ingegrepen (Irak, Afghanistan) nou niet echt landen waren die daar op zaten te wachten. Nu heb je een land dat er wel op zit te wachten en een land dat op weg is een overstap te maken naar het model dat we zo graag naar andere landen willen brengen en die laten we behoorlijk in de kou staan. Ik vind dat persoonlijk toch wel vrij slapjes. En ja, die nucleaire dreiging is er natuurlijk, maar als Putin gewoon lekker z'n gang kan gaan, dan zal er toch ooit een keer ingegrepen moeten worden en dan zit je nog altijd met hetzelfde probleem.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Tja zo valt er ook een lijstje te maken van situaties waarin we wél ingegrepen hebben, ook in niet-EU, niet-NAVO landen. Maar ik geef toe dat we inderdaad goed zijn in wegkijken. Komt misschien ook doordat de keren dat we wel ingrepen, niet altijd goed uitgepakt hebben uiteraard.
Jodium, Cesium, KaliumTakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:08:
[...]
Is het echt zo dat de fvd en pvv gefund worden door het kremlin of zijn het alleen geruchten?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ergens is het maar goed ook dat niet iedereen zo extreem empathisch is: stel je voor dat de vrijwilligers in Polen zelf emotioneel totaal ineenstorten als ze een vluchteling opvangen die huilend de grens over komt, zoals ik dat zelf wel zou doen?FairPCsPlease schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:23:
- autisme zorgt ervoor (bij niet alle autisten, maar veel wel) dat het moeilijk is de beweegredenen van anderen te doorgronden maar er wel extreem veel empathie is: heel sterk meevoelen (dat is wat anders dan begrijpen) van de emoties van de ander.
Merk op dat dat vaak resulteert in dichtklappen/afsluiten bij het zien van heftige emoties van de ander, omdat het veel te veel pijn doet in het hart van de mens met autisme, er veel te veel medeleven is maar zij/hij niet weet hoe te reageren en daarom bevriest of zich afwendt, wat overkomt als gebrek aan empathie maar juist een symptoom is van een overschot ervan. Dat maakt het heel moeilijk begrip te tonen, terwijl er veel begrip is in de zin van medeleven (én medevoelen dus ook vooral, een reden dat ik video's niet kijk als er gewaarschuwd wordt dat mensen zoals tolken of vluchtelingen in huilen uitbarsten na wat ze zeggen).
Bewezen is het niet, maar vooral bij FvD is de kans imo redelijk groot.epic_gram schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:15:
Is het echt zo dat de fvd en pvv gefund worden door het kremlin of zijn het alleen geruchten?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Probleem is dat de tegenstander bepaald of een daad offensief is of niet. En nee, dat hoeft zeker niet redelijk te zijn. Sterker nog dubbele standaarden is in de politieke en diplomatieke wereld eerder regel als uitzondering.NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Daarom is de huidige aanpak interessant: Putin zegt geen offensief tegen het westen te doen, maar ransomware aanvallers, desinformatie, funding van politici, beinvloeding van democratische processen (Trump, Brexit, referenda) zijn in mijn ogen offensieve handelingen. Als wij dan soortgelijke volgens Putin zijn eigen retoriek niet-offensieve handelingen via de economie uitvoeren is dat voor hem iets lastiger te vertalen naar 'ok nu druk ik op de rode knop' terwijl zijn opties echt heel snel verdampen.
Maar die race tegen de klok gaat wel gepaard met enorm verlies van levens.
Ik kan het niet laten om hier weer op te reageren. Waarom snapt men niet dat we al in oorlog zijn? Wellis waar niet met direct militair ingrijpen, maar dat is het laatste schaakstuk in het hele schaakspel. We zitten echt al vuistdiep in deze shitshow.Basekid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
Als de mate van mensenrechten schendingen bepalend is of we wél of niet ingrijpen, dan hadden we in Syrië moeten ingrijpen. Idem Noord-Korea, China etc. Het enige wat nu verschilt is dat het in onze achtertuin gebeurt.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:11:
(...)
[...]
Om dat nu echt 'simpel' te noemen, dat weet ik niet hoor. We vinden het nu al niet 'simpel' om te zien wat daar nu gebeurt. Wat als het aantal burgerslachtoffers nog harder gaat oplopen, wat als de zaak voor genocide straks nog steviger wordt? Wat als de oorlogsmisdaden nog verder gaan oplopen? Denk je echt dat er geen grens is? Er is ook zoiets als publieke opinie tenslotte.
Dat lijkt me een mooie definitie van de term 'koude oorlog'(...)
Sowieso zijn we eigenlijk al in oorlog met Rusland zou je kunnen stellen, in elk geval op het gebied van economie en wellicht ook het cyber/informatie front. Het is alleen nog niet een oorlog in de militaire zin van het woord.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het is niet leuk om te zien. Maar ingrijpen is een ander verhaal. De VS wil niet ingrijpen. Die hebben geen reden om in te grijpen in een land, waar ze geen partnerschap mee hebben, geen alliantie mee hebben, geen economische belangen mee hebben of een zekere historie mee hebben.Cloud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:11:
Om dat nu echt 'simpel' te noemen, dat weet ik niet hoor. We vinden het nu al niet 'simpel' om te zien wat daar nu gebeurt. Wat als het aantal burgerslachtoffers nog harder gaat oplopen, wat als de zaak voor genocide straks nog steviger wordt? Wat als de oorlogsmisdaden nog verder gaan oplopen? Denk je echt dat er geen grens is? Er is ook zoiets als publieke opinie tenslotte.
[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 04-03-2022 11:20 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Het is een gerucht waar momenteel onderzoek naar gedaan wordt.epic_gram schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:15:
[...]
En zet nu even de Putinbril op. Dat is allemaal militaire actie vanuit het westen tegen Rusland dus het waard om een oorlog te starten. Het enige wat we nu nog kunnen doen is dat de nukes net zo goed onderhouden zijn als het overige materieel en dat niks meer werkt als we gaan ingrijpenApache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:00:
Er zijn volgens mij nog wel wat andere, meer exotische, mogelijkheden:
- iets doen maar niet vertellen/toegeven dat je iets doet
- Een niet-NAVO land iets laten doen met volledige ondersteuning.
- Een soort van Operationele Lease constructie met UA zodat bepaalde legeronderdelen kunnen deelnemen onder UA/Neutrale vlag.
* Een combinatie van het bovenstaande
Maar goed, zoals ik al in de eerste regel schrijf, dit is allemaal wel exotisch en ver gezocht. Geen idee dus hoe realistisch het is.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ze doen er alles aan om geen inzage hierin te geven (waarom zou dat zijn?), maar er zijn inmiddels zoveel indicaties dat het bijna niet anders kan. We weten dat Rusland sowieso veel Europees extreem rechts financiert, en in landen waarin openheid verplicht is kunt je dat wel zien. Hier een lijstje voor specifiek FvD:epic_gram schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:15:
[...]
IDD . Ik denk zelfs dat Putin een directe confrontatie opzoekt & Ukraine gebruikt als catalisator.Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:16:
[...]
Ik kan het niet laten om hier weer op te reageren. Waarom snapt men niet dat we al in oorlog zijn? Wellis waar niet met direct militair ingrijpen, maar dat is het laatste schaakstuk in het hele schaakspel. We zitten echt al vuistdiep in deze shitshow.
Voor oekraine? Nee. Lees je bijv in in de Maidan Revolutie..Crawl NL schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:18:
Is gewoon overgeven geen optie?
Geruchten.epic_gram schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Absoluut. We hebben altijd gedacht dat wij door onze 'voorbeeld' democratie en door ons altijd netjes en democratisch te blijven gedragen, Rusland wel tot andere inzichten konden bewegen. Elke actie van de Russische kant bekeken we dan met hoop op een ander eindresultaat. Het is die hoop die Putin nu in één klap weggevaagd heeft met deze invasie.polthemol schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:12:
[...]
@Cloud het punt is vooral dat we structureel het verschuiven van de doelpalen door Putin gemist hebben in al die jaren en we nu opeens tot de ontdekking komen dat hij tegen onze grenzen aan schuurt en er heel wat oud-sovjietlanden heel erg nerveus worden. Het zijn dus geen losstaande conflicten geweeste, het is jarenlang beleid wat we over het hoofd zagen.
Absoluut. Daar zat hij ons ook al in de weg met puur aanwezigheid.Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:14:
[...]
Als de russen er niet gezeten hadden, hadden we waarschijnlijk zelfs in Syrië ingegrepen.
Goed punt wel. En dat is ook een goede verklaring voor het matige succes bij andere interventies die we gedaan hebben. Je hebt een groot draagvlak onder de bevolking nodig. Putin heeft dat ook niet, dus zijn definitie van succes voor Oekraïne zal wat anders zijn dan wij normaliter als succes zouden beschouwen.Snowdog schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:14:
[...]
Al heb ik wel het idee dat de grootste situaties waarin we wel hebben ingegrepen (Irak, Afghanistan) nou niet echt landen waren die daar op zaten te wachten. Nu heb je een land dat er wel op zit te wachten en een land dat op weg is een overstap te maken naar het model dat we zo graag naar andere landen willen brengen en die laten we behoorlijk in de kou staan.
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq