Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.957 views

Onderwerpen

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:42
Mijn analyse(niet met veel kennis maar toch), de colonne die op Kyiv opstoomt trekt de troepen naar de regio rond die stad, het echte doel is het bezetten van de complete zuidkust en Donbass, en met een beetje geluk een marionettenregering. Maar zodra het zuiden gevallen is denk ik dat die colonne nog wel eens rechtsomkeert kon maken.

• CornermanNL
  • Laatst online: 08:03
hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:57:
[...]

De burgerbevolking is sowieso de pineut, maar bedenk dat Russische overheersing iets anders is dan Nederland op 16 mei 1940.

De eerste jaren van de bezetting waren voor niet-Joden relatief business as usual, Oekraïne heeft ervaring met Russische bezetting en miljoenen hebben dat niet na kunnen vertellen.

Die gedachte maakt dat je veel verder wilt gaan in verzet, risico's neemt omdat het alternatief pikzwart is.
Uiteraard, dat echt geen alternatief hebben maakt ze enorm sterk. Maar dat veranderd de tactiek van de Russen niet. Ik hoop dat er voldoende tijd is voor Oekraïne om op een gegeven moment het momentum te pakken. Ik ben danig onder de indruk van de onverzettelijkheid van de Oekraïners.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:05:
Pff wat naar wakker worden met het bericht op ad.nl over de kerncentrale.. |:(

En ik lees dat er 6 reactoren zijn:
  • 1 inactief
  • 4 zijn ze aan het uitschakelen
  • 1 nog actief
Russische miltairen hebben de controle, werknemers zijn bezig in de kerncentrale.

[ Voor 14% gewijzigd door marshallq op 04-03-2022 09:09 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 16:21

Ze is van Amnesty.

[ Voor 13% gewijzigd door martwoutnl op 04-03-2022 09:08 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

marshallq schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:07:
[...]

[Twitter]

En ik lees dat er 6 reactoren zijn:
  • 1 inactief
  • 4 zijn ze aan het uitschakelen
  • 1 nog actief
Uhu, wanneer zeiden ze dat eerder...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• HvdBent
Player1S schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Hebben verschillende bronnen gisteren niet gemeld dat die colonne bij Kyiv juist wel vanuit de lucht aangevallen was?
ja maar sporadisch drones zijn te langzaam, echte vliegtuigen lopen te veel risico. Om de colonne staan kleinere anti luchtdoel installaties, en vanuit belarus wordt alles wat te hoog vliegt neergeschoten (bereik van die sam rakketten is tot 500 km!)

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@De_Bastaard dit vind ik ergens ook wel een goed argument om aan te tonen dat Poetin totale controle wilt.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mindcre8r schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Wat mij opvalt is de aanwezigheid van India de afgelopen dagen, eerst enkel op cyprus maar nu ook Roemenie. Er werd toch gedacht dat India met China en Rusland samen zou optrekken?
Dat viel mij ook op maar India heeft juist hulp toegezegd aan Oekraïne... Zoek maar op. Die C 17 van hun luchtmacht is daar met medische transporten enzo (en ze halen expats terug)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• HvdBent
DR!5EQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:10:
[...]

@De_Bastaard dit vind ik ergens ook wel een goed argument om aan te tonen dat Poetin totale controle wilt.
ik vroeg me al af wat de relevantie is van de mededeling dat iemand van Amnesty is?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
tiswat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Zelfs nog meer dan onder Hitler.
Dat is sowieso het wrange van de tweede wereldoorlog: de meeste Oost-Europeanen die bezet zijn onder beide dictaturen spreken meestal een 'voorkeur' voor de Nazi's uit. De Russen gedroegen zich zo ongelovelijk veel slechter, bovendien zijn ze flink langer gebleven. Dat denazificatie-smoesje bouwt volgens mij daar gewoon op voort: het is een poging van de Russen afkeer jegens hen met nazi-sympathie te verwarren om zo een vijandsbeeld te creëren waar iedereen achter kan staan, althans, iedereen die het truukje niet doorheeft. (Uiteraard wil niemand in Oost Europa de Nazi bezetter terug, gewoon helemaal geen bezetter!) Panslavisme is een andere vorm van deze truuk: zand in de ogen strooien bij de overige volkeren in Oost Europa over het feit dat Rusland helemaal geen goede beschermheer van ze is geweest, en helemaal niet het beste met ze voor heeft. Rusland heeft niet eens het beste met Russen voor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 16:37
NATO will be holding an extraordinary meeting today in about 1 hour
https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_192634.htm

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zal wel over het request voor de no-fly zone gaan van de overheid van Oekraine.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:11
Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:11:
Rusland heeft niet eens het beste met Russen voor.
Honderden Russische burgers omgebracht door de FSB bij de 'Tjetjeense' aanslagen op flats. Alles voor de 'false flag'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:44

Agent47

I always close my contracts.

Kortom: Bek houden anders riskeer je een celstraf :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Vorkie
  • Niet online

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Iemand al voor de zekerheid jodiumpillen gekocht?

Wat meer info: https://www.rijksoverheid.../straling/jodiumtabletten

[ Voor 46% gewijzigd door souljah1h op 04-03-2022 09:23 ]

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05:24
maratropa schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Ik kan me voorstellen dat menig empathieloze psychopaat de positie van Putin wel ambieert.

Lees; niet alle hersenen zijn hetzelfde bedraad.
Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat ik hem niet snap, dat niet alle hersenen hetzelfde 'bedraad' zijn, alleen is Putin geen psychopaat maar een sociopaat (met dank aan @Virtuozzo die hier een heel bericht aan wijdde in mijn inbox). Het verschil is dat een sociopaat zich juist wel heel sociaal opstelt in de zin dat hij binnen sociale structuren werkt en zich juist vaak opwerkt naar de top daarvan. Een psychopaat en een sociopaat hebben beiden geen empathie, maar wat een sociopaat wel heel goed kan, is inzicht hebben in wat anderen drijft. Dit inzicht helpt hem om mensen dan wel om zijn vingers te winden dan wel te manipuleren en forceren te dwingen te doen wat hij wil en wat zijn eigen positie versterkt. Je ziet ze dan ook heel vaak (als je het leert te zien) aan de top in het bedrijfsleven bijvoorbeeld.

bron:
1. een artikel dat ik zelf jaren geleden gebladwijzerd heb in de hoop de energie/moed te vinden het te lezen (vond ik niet, maar heb het wel bewaard): https://www.nakedcapitali...unction-of-economics.html
2. een boek dat Virtuozo mij heeft aanbevolen maar veel te heftig is om te lezen: https://www.goodreads.com...71430-sociopathic-society

Het is mij duidelijk geworden, dat een sociopaat het tegenovergestelde is van een mens met autisme zoals ik er één ben:

- autisme zorgt ervoor (bij niet alle autisten, maar veel wel) dat het moeilijk is de beweegredenen van anderen te doorgronden maar er wel extreem veel empathie is: heel sterk meevoelen (dat is wat anders dan begrijpen) van de emoties van de ander.

Merk op dat dat vaak resulteert in dichtklappen/afsluiten bij het zien van heftige emoties van de ander, omdat het veel te veel pijn doet in het hart van de mens met autisme, er veel te veel medeleven is maar zij/hij niet weet hoe te reageren en daarom bevriest of zich afwendt, wat overkomt als gebrek aan empathie maar juist een symptoom is van een overschot ervan. Dat maakt het heel moeilijk begrip te tonen, terwijl er veel begrip is in de zin van medeleven (én medevoelen dus ook vooral, een reden dat ik video's niet kijk als er gewaarschuwd wordt dat mensen zoals tolken of vluchtelingen in huilen uitbarsten na wat ze zeggen).

- de sociopaat (eigenlijk zou je ook moeten zeggen: de mens met sociopathie, Putin is ziek en zou eigenlijk behandeld moeten worden door een hele goede psychiater in plaats van de alleenheerser van een enorm groot land te zijn) is juist heel goed in de beweegredenen van anderen te doorgronden (ook al maken ze soms inschattingsfouten, zoals nu over de eensgezindheid van de tegenreactie) en hen daardoor te manipuleren om zichzelf naar boven te werken, maar het ontbreekt ten ene malen aan het meevoelen van de pijn van anderen, zodat ze zich heel begripvol kunnen tonen, zonder dat er echt sprake is van begrip voor je, in de vorm van medeleven. Putin voelt geen enkel medeleven met de Oekraïne, noch met zijn eigen volk.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nee, zijn trouwens vrijwel overal uitverkocht

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:45

bloody

0.000 KB!!

souljah1h schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:22:
Nee natuurlijk niet. Ik zou echt niet weten waarom.

nope

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 16:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

souljah1h schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:22:
Yes! Paar jaar geleden voor onze dochter pillen gekregen, maar niet voor onze zoon die inmiddels 4 is.

Van de week in de apotheek en meteen een doosje kaliumjodide meegenomen van 10 pillen. Was 3 euro en vond het een goedkope verzekering.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 03:55:
[...]

Alleen als je er vanuit gaat dat Putin het dan voor gezien houdt. Het argument is nou juist dat wij als het Westen, Putin al meerdere malen hebben getoond dat hij overal mee weg kan komen.

Tweede argument is dat hoe later je ingrijpt, hoe duurder het word (zowel in mensenlevens als in geld). Ingrijpen bij de annexatie van de Krim, zou makkelijker geweest zijn dan nu ingrijpen.

Derde argument is dat escalatie er sowieso komt van de kant van Putin, dat zien we nu ook. Maar dat zal na deze oorlog net zo goed op een andere plek gebeuren.
Vierde argument: Putin is het punt van No Return voorbij in zijn 'vredesmissie' (wat hij zijn eigen volk wijs maakt), want ook al zou hij een stap terug doen, die berechting voor oorlogsmisdaden gaat er komen, ook al zal hij niet opgepakt kunnen worden.

De sancties raken niet alleen de Russische elite maar ook de gewone burger die alleen nog maar Roebels kan tappen en geen buitenlandse producten meer kan kopen of reisjes maken. Niet leuk maar ook geen mega probleem. De schoorsteen blijft gemiddeld genomen wel roken en er is brood op de plank.

Pas als Putin met opgeheven hoofd victorie kraait kan de stabilisatie beginnen. Maar hoe groot is zijn expansiedrift? Waar ligt die zogenaamde 'overwinning'? Oekranïne annexeren, die is duidelijk. Hoe dan ook zal hij zijn missie af proberen te maken ongeacht de prijs financieel danwel in mensenlevens.

Ik vrees een onslaught totdat het Westen de moed heeft verzamelt om terug te slaan.

d:)b :henk d:)b

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vorkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Dus het is de schuld van Oekraïne dat zij de kerncentrale willen beveiligen?

Alsof je de oproerpolitie de schuld geeft dat er oproerkraaiers zijn.
Vind je dat zelf echt een sterke vergelijking?

Ik begrijp wel dat ze controle willen. Maar als de Russen bij die centrale voor de poort staat heb je die 'beveiliging' al niet meer op orde en kun je je echt beter terugtrekken van zo'n plek.
En ja, de Russen hadden er ook weg kunnen blijven natuurlijk. Maar hoe realistisch acht je dat? Dit (lees brandje in bijgebouw) komt Oekraïne publicitair gewoon wel prima uit.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:47
Alsjeblieft zeg, als er hier een bom valt dan helpt een jodiumpilletje echt niet meer. Ik krijg hier echt weer zo'n Corona-toiletpapier deja vu gevoel van.

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Hier in Belgie kan je ze gewoon gaan halen, als je in de buurt van een kerncentrale woont of andere nucleare bedrijvigheid is het verplicht. Ik geloof dat het in Finland ook verplicht is om in huis te hebben, dat zette mij wel aan het denken.
Ik was toevallig deze week in de apotheek en heb voor de zekerheid ook maar een doosje jodiumtabletten mee genomen. Ik heb het liever in huis dan er nog om te moeten als het ooit nodig zou zijn.

edit: je krijgt er een foldertje bij, wat te doen in geval van kernramp

[ Voor 5% gewijzigd door zwiep op 04-03-2022 09:27 ]

• Brent
Spollie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:25:
[...]

Alsjeblieft zeg, als er hier een bom valt dan helpt een jodiumpilletje echt niet meer. Ik krijg hier echt weer zo'n Corona-toiletpapier deja vu gevoel van.
Het is niet tegen de bom hier, maar tegen het verknoeien van de oogst van een uitregenende wolk. Je zorgt er dan voor dat je thyroid niet het radioactieve jood uit het eten opneemt.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:27
[...]

Was ook al paar keer op tv langsgekomen dat dit lang nog niet aan de orde is.
laten we ons nu niet gek gaan maken met alle indianen verhalen

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

Heeft alleen nut als je ook zonnebrand factor 5 miljard hebt :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:49

JoeZuCK

_Fonz > all.

tiswat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:00:
Hoe je het wend of keert, het Russisch leger raakt ook verzwakt.
Mocht de NATO uiteindelijk ingrijpen, dan is het zo gedaan.

De Russen hebben zich vooral in de problemen gewerkt, financieel, wereldverhouding, haat tegen Russen, eensgezindheid NATO/Europa. Het land is nu inmiddels echt op zijn retour, laten we hopen dat dit de laatste spartelingen zijn.
Las een stuk in de Financial Times dat Iran ook helemaal kapotgesanctioneerd is en de economie kromp. Maar dat was van korte duur (ondanks dat ze nog altijd niet in SWIFT staan) https://www.ft.com/conten...ea-4f95-af3b-af13c1e4305d

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

M.b.t. Jodium; Geloof me dat is voorlopig echt nog niet aan de orde. De Nederlandse overheid heeft ook voldoende in reserve liggen mocht het echt nodig zijn + er zijn genoeg fabrikanten die in no-time er bij kunnen maken mocht het wel nodig blijken.

Bron; Ik werk in de supply chain van zo'n fabrikant.

Is op dit moment echt een non-issue.

Beeromaniac

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 16:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

Ligt eraan waar een eventuele bom valt. Als het in Brussel op hoofdkwartier NATO wordt gedaan en niet meteen een tsaar bom dan heeft het m.i. wel nut.

Voor mezelf dan wel niet echt, maar meer voor mijn kinderen. Het is iets van de lange termijn.

• FairPCsPlease
Gideon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Totale onafhankelijkheid. Van iedereen. Diepste bron: angst.
Hier reageerde ik nog niet op (heb even afstand genomen van de hele discussie, omdat het me teveel werd), maar dit vind ik ook een aannemelijke verklaring: iemand die veel macht heeft, maakt zich minder afhankelijk en terecht noem je angst als diepste bron. In een samenleving afhankelijk van elkaar zijn vergt vertrouwen, zonder vertrouwen kun je geen samenleving opbouwen. Een samenleving kun je ook alleen maar opbouwen (ofwel je kunt alleen een sociaal dier zijn, want dat zijn wij: op en top sociale fauna), door samenwerking. Twee boeken die voor mij veel betekenden in dat inzicht:

Martin Nowak - Super Cooperators

Robert Wright - Non Zero en zijn blog https://nonzero.org/

Helaas zijn social dieren ook juist heel kwetsbaar voor het misbruik door manipulatoren, juist omdat vertrouwen de basis is van onze samenleving. Maar daarom heeft onze evolutie ook wantrouwen in ons geplaatst, als tegengif tegen manipulatie (en roddel is het sociale mechanisme om informatie te verspreiden wie betrouwbaar is en wie niet).

• hoevenpe
  • Laatst online: 07:11
Interessant draadje over de rol van de russische paratroepen (VDV) en waarom ze enorme verliezen geleden hebben:

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 04-03-2022 09:31 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Jodiumpillen zijn net zo stompzinnig als die filmpjes uit de jaren 50 dat je in de badkuip moest gaan zitten of zoiets als er een atoombom viel.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Thompson schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:30:
M.b.t. Jodium; Geloof me dat is voorlopig echt nog niet aan de orde. De Nederlandse overheid heeft ook voldoende in reserve liggen mocht het echt nodig zijn + er zijn genoeg fabrikanten die in no-time er bij kunnen maken mocht het wel nodig blijken.

Bron; Ik werk in de supply chain van zo'n fabrikant.

Is op dit moment echt een non-issue.
hier geen apotheek nog die het heeft (komt denk ik mede, dat het 'uitgedeeld' werd vanwege beperkte afstand tot volkel; https://nsarchive.gwu.edu...therlands-first-appraisal)

vriendin krijgt berichten/verzoek van kennis van ons werkzaam bij overheid uzhgorod of we een inzamelingsakie kunnen organiseren, ze zijn 'compleet overlopen' door de vluchtelingenstroom intern. inwoner aantal is verdubbeld, en de basis zaken beginnen op te raken.

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2022 09:33 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Vorkie
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Las een stuk in de Financial Times dat Iran ook helemaal kapotgesanctioneerd is en de economie kromp. Maar dat was van korte duur (ondanks dat ze nog altijd niet in SWIFT staan) https://www.ft.com/conten...ea-4f95-af3b-af13c1e4305d
https://www.universalpers...ill-not-work-as-expected/

Komt deze overeen? Gezien ft een subscriptie nodig heeft.

• Brent
Johan Bogle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:31:
[...]
Jodiumpillen zijn net zo stompzinnig
Het eigenaardige is, is dat Nederland eigenlijk het enige land is waar het overheidsadvies die pillen als niet (zo) nuttig omschrijft. Vziw is dat elders in Europa anders. En ik wil maar even opmerken dat de Fransen wat meer ervaring hebben en onderzoek doen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
Waarez schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:16:
[...]

Dat dus. Even nog eens de link posten: YouTube: Why Russia is Invading Ukraine
Dit moet iedereen gezien hebben om de echte redenen achter de invasie in kaart te brengen.
Duidelijk verhaal. Als dit allemaal klopt is het Poetin te doen om meerdere redenen:

- Olie in de Zwarte Zee
- Schaliegas in West en Oost Oekraïne
- Het opheffen van de rivierblokkade door Oekraïne om de Krim uit te laten drogen
- Buffer creëren om het Russisch Laagland beter verdedigbaar te maken

En een kerncentrale inpikken die door de Russen zelf gebouwd is en voor 1/5 van de energieleverantie van Oekraine zorgt is natuurlijk ook een win.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Het is niet tegen de bom hier, maar tegen het verknoeien van de oogst van een uitregenende wolk. Je zorgt er dan voor dat je thyroid niet het radioactieve jood uit het eten opneemt.
Dat was mijn gedachte ook. Ik heb een moestuin en wil wel 'veilig' kunnen eten mocht er eventueel wat gebeuren.

"De jodiumtabletten beschermen alleen tegen het binnenkrijgen van radioactief jodium. De jodiumtabletten beschermen niet tegen de effecten van andere radioactieve stoffen die bij een kernongeval vrij kunnen komen."

[ Voor 31% gewijzigd door souljah1h op 04-03-2022 09:41 ]

• FairPCsPlease
B_FORCE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Dat heet in een illusie leven.

Overigens bestaat dat overal wel, hoewel niet zo extreem.
Alle politieke partijen hebben wel iets op de agenda staan dat objectief (wetenschappelijk, economisch of maatschappelijk) gewoon niet kan.

Ik kan aanraden om iets te gaan verdiepen in psychologie en hoe (evolutionair) onze hersenen werken.
Even heel simpel gezegd, op een gegeven moment raken mensen volledig overtuigd van dingen (die er niet zijn).
Leven zo er in deze gedachten dat elk objectief weerwoord geen zin meer heeft.
Zonder mensen te oordelen, maar zo zijn er bepaalde geloven met heel wat aanhangers, waarbij objectief gezien het vrij discutabel is.

Ook zijn mensen met bv bepaalde trauma's of andere aandoeningen hier zeer gevoelig voor zijn. Als die mensen helaas op de verkeerde plek zitten heb je natuurlijk al heel snel de poppen aan het dansen.

Ironisch genoeg heeft het in dit geval wel een zeer sterk kapitalistisch karakter.
Echter verdwijnt al het geld geforceerd in 1 broekzak.

Jij denkt hier rationeel over.
Begrijp goed dat deze mensen niet meer rationeel kunnen denken.
Ook dank voor dit antwoord tot slot, maar ik heb tijd nodig om alles mentaal te verwerken. Misschien later dus een reply hierop, moet nu weer even bijkomen.

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 07:48
Jodiumpillen helpen alleen in de directe omgeving van de kerncentrale een klein beetje bij een kernramp. Vooral kinderen hebben dan iets minder kans om schildklierkanker te ontwikkelen. Maar met of zonder kernramp is die kans klein.

Ze helpen geheel niet bij een kernramp op honderden kilometers afstand. Voor gebruik de bijsluiter lezen, er is risico op (serieuze) bijwerkingen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:25

Herman

FP ProMod
Die jodiumpillen zijn heel fijn want het geeft je de illusie dat je invloed hebt op de situatie en dat je je kunt voorbereiden.

* Herman heeft nu ook een doosje in huis liggen :')

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AndereKoekoek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Ligt eraan waar een eventuele bom valt. Als het in Brussel op hoofdkwartier NATO wordt gedaan en niet meteen een tsaar bom dan heeft het m.i. wel nut.

Voor mezelf dan wel niet echt, maar meer voor mijn kinderen. Het is iets van de lange termijn.
Gelukkig/helaas blijft het natuurlijk niet bij 1 bom.
Binnen paar uur is de aarde weer terug bij af en is alles 1 grote smeulende bende

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• FairPCsPlease
[...]

Dit moet iedereen gezien hebben om de echte redenen achter de invasie in kaart te brengen.
Heb je ook een geschreven bron? Niet iedereen is neurotypisch. Voor sommige mensen is een argumentatie in een video veel te overprikkelend (*) (zoals iemand met autisme als ik) of ze lezen een betoog om een andere reden liever, dan te kijken.

(*) alleen de thumbnail al doet mijn hart ongezond versnellen

[ Voor 5% gewijzigd door FairPCsPlease op 04-03-2022 09:38 ]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:32:
[...]

hier geen apotheek nog die het heeft (komt denk ik mede, dat het 'uitgedeeld' werd vanwege beperkte afstand tot volkel; https://nsarchive.gwu.edu...therlands-first-appraisal)

vriendin krijgt berichten/verzoek van kennis van ons werkzaam bij overheid uzhgorod of we een inzamelingsakie kunnen organiseren, ze zijn 'compleet overlopen' door de vluchtelingenstroom intern. inwoner aantal is verdubbeld, en de basis zaken beginnen op te raken.
Klopt apotheken hebben maar een beperkte voorraad en worden door NL overheid nu niet bevoorraad omdat het dus simpelweg nog niet nodig is en ze dat op voorraad houden voor wanneer het wél nodig is. Commerciële partijen die op de vraag willen inspringen krijgen bij fabrikanten geen voorrang op de gewone gang van zaken; levertijden van 10~20 weken zijn heel normaal in deze branche. Dus wellicht dat je ergens in dat tijdsbestek commerciële partijen op de markt ziet komen met jodium tabletten.

Beeromaniac

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

Spotmatic

Ken sent me

Ben ik de enige die er geen seconde minder om slaapt? Ik volg het nieuws (m.n. in dit topic) erg intensief en draag op mijn manier mijn steentje bij, maar van stress is zeker geen sprake. Waarschijnlijk omdat ik al heel mijn leven (50+) met die "atoomdreiging" te maken heb gehad en er tot nu toe nog nooit iets wezenlijks is gebeurd.

Uiteraard is het enorm kut voor de welwillende Oekraïeners en Russen en ieder ander die er emotioneel, lichamelijk, geestelijk, financieel, op wat voor manier dan ook schade van ondervindt, maar samen gaan we eruit komen!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:25

Herman

FP ProMod
[...]

Gisteravond heb ik de tijd genomen om die te bekijken. Wat mij betreft wel een must-watch :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
FabianGTI schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:01:
[...]

Had ik het gisteren nog over met een collega, dat konvooi, zouden dat niet gewoon lege vrachtwagens zijn om te laten zien dat ze met heel veel zijn?
Ik snap echt niet waarom je anders zo'n konvooi zo lang laat staan.. :?
Om alles klaar te hebben staan voor de daadwerkelijke push later, ben bang dat Kiev behoorlijk plat gaat in een volgende fase.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Beurs blijft nog langer dicht:

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Bossie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Om alles klaar te hebben staan voor de daadwerkelijke push later, ben bang dat Kiev behoorlijk plat gaat in een volgende fase.
My 2 cents: Ik denk dat het streven is om Kiev voor het einde van het weekend op de knieen te hebben. Ik hoop van harte dat dit niet lukt.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21

Garyu

WW

Herman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:36:
Die jodiumpillen zijn heel fijn want het geeft je de illusie dat je invloed hebt op de situatie en dat je je kunt voorbereiden.

* Herman heeft nu ook een doosje in huis liggen :')
^^ precies dit. Mijn vrouw is apotheker en er is een flinke run op jodiumpillen. Maar het is inderdaad vrijwel overal uitverkocht in de apotheken.

Verder:
1) helpt het maar beperkt (alleen schildklierkanker, de rest van de effecte nvan nucleaire fallout hou je er niet mee tegen).
2) heeft het serieuze bijwerkingen

Vooral vanwege (2) wordt het sterk afgeraden voor mensen >40 jaar. Dat is de break-even leeftijd waarbij het middel erger is dan de kwaal.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:44
Uitstel van executie toch?

• Brent
FairPCsPlease schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Ook dank voor dit antwoord tot slot, maar ik heb tijd nodig om alles mentaal te verwerken. Misschien later dus een reply hierop, moet nu weer even bijkomen.
Ik denk dat het Kremlin juist heel rationeel is. Ze hebben enkel totaal andere randvoorwaarden en uitgangspunten. Een middeleeuwse feodale structuur kan op zich (we hebben m gehad) en als je daar aan top kunt blijven, heb je het best goed. Je rijkdom isoleert je dan van het feit dat het ten koste gaat van algehele ontwikkeling van het volk en samenleving. Het vereist dus een enorme scheiding tussen volk en elite, vandaar dat die scheiding ook geconcretiseerd werd in de rangen en standmaatschappij indertijd.

In Rusland is het feodale systeem tot het communisme min of meer aanwezig gebleven, met horigheid aan toe. In feite was het communisme grotendeels een voortzetting ervan, en na de val van de Sovjet Unie hoefde men niet eens meer pro forma te doen alsof ze gelijkheid nastreefden. Dat op een rij hebbende, zie je hoe Poetin in feite bezig is die feodale structuur voort te zetten in de 21e eeuw. Dat is op zich rationeel, wij vinden het echter enkel totaal onethisch, en de meeste Russen ook maar die kunnen er niets aan doen, ze zijn immers defacto nog half horig.

Wij hebben een andere geschiedenis, waar god zij dank (ik dank m niet vaak ;)) het idee van democratie toch stevig verankerd is geraakt, te stevig om terug te keren denk ik, ondanks pogingen daartoe.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bossie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:40:
[...]

mits dat convooi daadwerkelijk in de buurt kan komen. Omdat het zo lang duurt geeft het Oekraïne ook de kans om bijvoorbeeld artillerie in stelling te brengen op plekken waar het convooi zeker langs moet.

Kan dus ook maar kwestie zijn dat ze straks gedecimeerd zijn omdat het zo lang duurde.

• Brent
Spotmatic schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:39:
Ben ik de enige die er geen seconde minder om slaapt? Ik volg het nieuws (m.n. in dit topic) erg intensief en draag op mijn manier mijn steentje bij, maar van stress is zeker geen sprake. Waarschijnlijk omdat ik al heel mijn leven (50+) met die "atoomdreiging" te maken heb gehad en er tot nu toe nog nooit iets wezenlijks is gebeurd.

Uiteraard is het enorm kut voor de welwillende Oekraïeners en Russen en ieder ander die er emotioneel, lichamelijk, geestelijk, financieel, op wat voor manier dan ook schade van ondervindt, maar samen gaan we eruit komen!
Ik denk dat leeftijd altijd een bias geeft: hoe jonger je bent, hoe langer je met de uitkomst van zo'n conflict, of een eventuele atoombom, moet leven. Daarom is het zo zuur dat het vaak stokoude generaaltjes zijn die zulke conflicten beginnen...

Ik merkte het in een gesprek over zonnepanelen met mijn buur van pensioengerechtigde leeftijd. 'van-het-gas-af' ging toch zo'n beetje na haar dood komen, dus wat maakt het uit? Terwijl voor mij het grootste deel van mijn leven (hoop ik) zonder gas zal gaan, dus voor mij het volstrekt evident is zo'n investering te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 04-03-2022 09:46 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:32:
weet iemand hoe dit (inzamelingsactie/hulpgoederen) georganiseerd is/wordt? Waar kloppen wij aan? moet je dat zelf opzetten? lijkt me beetje kansloos om dingen dubbel te gaan doen, en langs elkaar heen lopen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• DR!5EQ
  • Niet online

Ik ben hier vooral intensief aanwezig. Berichtgeving is hier sneller dan in de traditionele media, hoewel je dat hier nog moet filteren. Ik sluit me bij je aan. Dit is iets waar ik (30+) geen controle over heb of kan hebben. Enige poging daartoe leid alleen maar tot angst. Ik kan alleen maar hopen dat politici zich niet laten gek maken, want vertrouwen doe ik ze niet.

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 13:24

Sebje

Makelaartje

Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat leeftijd altijd een bias geeft: hoe jonger je bent, hoe langer je met de uitkomst van zo'n conflict, of een eventuele atoombom, moet leven. Daarom is het zo zuur dat het vaak stokoude generaaltjes zijn die zulke conflicten beginnen...
Inderdaad precies de lui waarvan je verwacht dat ze voldoende levenservaring hebben, om dit juist níet te doen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Op de NOS.nl een artikel over de opties van Poetin.
Wat is Poetins plan? Bob Deen, Oost-Europa- en defensiedeskundige van Clingendael, schetst vier waarschijnlijkste scenario's.
Bron: https://nos.nl/collectie/...or-zelensky-al-klaarstaan
  • Plan A: Kiev innemen en daar een pro-Russische regering installeren
  • Plan B: Oekraïne opdelen in oost en west
  • Plan C: Pakken wat je pakken kan
  • Plan D: Een compromis zonder gezichtsverlies
Ik denk dat A niet haalbaar is, niet op lange termijn tenminste. De rest van de opties zouden best wel kunnen, hoewel ik de kans op D ook zeer laag inschat.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DR!5EQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:46:
[...]
Ik kan alleen maar hopen dat politici zich niet laten gek maken, want vertrouwen doe ik ze niet.
*knip* op de man spelen is totaal overbodig

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 04-03-2022 10:21 ]

• Vorkie
  • Niet online
Waarom delen ze dit eigenlijk zo openbaar? Of zou het strategisch belang hebben?
NAVO verdeeld over sluiten luchtruim Oekraïne
Hoewel de NAVO volgens diplomaten eensgezinder dan ooit lijkt, zijn de lidstaten het niet over alles eens. Zo wordt er nog gesproken over het sluiten van het luchtruim boven Oekraïne. De Canadase minister van Buitenlandse Zaken, Melanie Joly, zegt voorafgaand aan de ontmoeting dat "alle opties en scenario's om Rusland te isoleren besproken moeten worden".

De Litouwse minister-president Ingrida Simonyte noemt het sluiten van het Oekraïense luchtruim "onverantwoordelijk", omdat dat zou kunnen leiden tot een directe confrontatie tussen de NAVO en Rusland. Om die reden spraken eerder ook de Amerikanen hun bedenkingen uit.

De Roemeense minister van Buitenlandse Zaken Bogdan Aurescu zegt dat de NAVO de militaire strategie in het oosten "moet aanpassen aan de realiteit". Hij laat in het midden of hij daarmee doelt op een permanent grotere aanwezigheid van NAVO-troepen in de oostelijke lidstaten.
Uit het Nu liveblog

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:44
OkkE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:48:

[...]

Ik denk dat A niet haalbaar is, niet op lange termijn tenminste. De rest van de opties zouden best wel kunnen, hoewel ik de kans op D ook zeer laag inschat.
A is sowieso niet houdbaar. Heeft er iemand Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom op Netflix gezien? Het volk komt daar wel in opstand als ze het niet eens zijn. Het laatste wat ze willen is onder een regime van Putin leven. Ze willen bij Europa horen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vorkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:48:
Waarom delen ze dit eigenlijk zo openbaar? Of zou het strategisch belang hebben?

[...]

Uit het Nu liveblog
Om eventuele besluiten beter verkoopbaar te maken richting de achterban?
Als ze het allemaal achter gesloten deuren doen zal een deel van de bevolking er van alles achter zoeken.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:57
himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:46:
[...]

weet iemand hoe dit (inzamelingsactie/hulpgoederen) georganiseerd is/wordt? Waar kloppen wij aan? moet je dat zelf opzetten? lijkt me beetje kansloos om dingen dubbel te gaan doen, en langs elkaar heen lopen.
Sinds enkele dagen via stichting Vluchtelingenwerk zag ik op het nieuws.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Vorkie
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Om eventuele besluiten beter verkoopbaar te maken richting de achterban?
Als ze het allemaal achter gesloten deuren doen zal een deel van de bevolking er van alles achter zoeken.
Ja, dat zou ook nog kunnen, maar het is zo een raar idee, verdeeldheid openbaar delen terwijl je er stiekem best van uit kan gaan dat die verdeeld precies is wat ze willen vanuit Rusland.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Ben ik de enige die er geen seconde minder om slaapt? Ik volg het nieuws (m.n. in dit topic) erg intensief en draag op mijn manier mijn steentje bij, maar van stress is zeker geen sprake.
Voor mij geldt hetzelfde, hoewel ik de Koude Oorlog nauwelijks bewust heb meegemaakt. Ik denk dat het er vooral mee samenhangt dat ik al een paar jaar probeer me niet druk te maken over zaken die ik niet kan veranderen/waar ik geen invloed op heb.

offtopic:
Het is een beetje een atheïstische versie van het Serenity Prayer van de AA:
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference.”

Be yourself, no matter what they say ...

• Brent
tiswat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:51:
[...]

A is sowieso niet houdbaar. Heeft er iemand Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom op Netflix gezien? Het volk komt daar wel in opstand als ze het niet eens zijn. Het laatste wat ze willen is onder een regime van Putin leven. Ze willen bij Europa horen.
Daar kun je tegenin brengen dat het bewind van Poetin meedogenlozer zal zijn dan dat van Yanukovich. Het blijven bestaan van dat verzet zal afhangen van of het Westen de Oekraïners materieel zal blijven sturen, en met een totale annexatie zal dat onmogelijk worden; als de NAVO geen trek heeft in inmenging nu, dan zeker niet in inmenging met wat dan een interne Russische aangelegenheid zal zijn.

Vandaar ook dat dit erop of eronder is. Als Rusland wint, is Oekraïne weg. Al moet er een Oekraïense Kadyrov aan te pas komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 04-03-2022 09:56 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Duidelijk verhaal. Als dit allemaal klopt is het Poetin te doen om meerdere redenen:

- Olie in de Zwarte Zee
- Schaliegas in West en Oost Oekraïne
- Het opheffen van de rivierblokkade door Oekraïne om de Krim uit te laten drogen
- Buffer creëren om het Russisch Laagland beter verdedigbaar te maken

En een kerncentrale inpikken die door de Russen zelf gebouwd is en voor 1/5 van de energieleverantie van Oekraine zorgt is natuurlijk ook een win.
Die dam is al opgeblazen door de Russen. Vreemd dat dit amper in het nieuws is geweest aangezien dit strategisch van behoorlijk belang is.

https://dvhn.nl/buitenlan...%C3%AFne-op-27503625.html

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30

Na het zien van dit filmpje over de redenen voor de aanval ben ik in ieder geval niet bang meer voor een atoomaanval. Althans, minder dan eerst :')

YouTube: Why Russia is Invading Ukraine

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

Yucon

*broem*

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Het idee van hubs werkt volgens mij op zich best aardig, waarbij in Nederland lokale mensen lokaal spullen inzamelen en die in bulk voor transport aanbieden. Er zijn ook initiatieven die het inclusief transport regelen. Een mogelijk model is dat je lokaal inzamelt én verpakt zodat je het in bulk aan een ander initiatief dat ook transporteert kunt overdragen. Het lijkt er namelijk op dat niet perse de spullen of het transport het probleem zijn maar dat het vooral in de verwerking zit.

Dat dubbel doen valt dus wel mee. Hou er wel rekening mee dat je overspoeld kunt worden wat de bereidheid tot geven is erg groot. Zelf zijn we met zo'n initiatief voor knuffeldieren bezig maar het is nog in de opstartfase.

• DR!5EQ
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:48:
[...]

*knip* op de man spelen is totaal overbodig
Die flauwe opmerking is niet nodig, zonder wil ik ook wel antwoord geven op je vraag. Het korte antwoord is omdat ze meer bezig zijn met zichzelf (kijk bijvoorbeeld naar Poetin), dan met de bevolking. Het lange antwoord is teveel offtopic.

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 04-03-2022 10:21 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zelf niet zo minder, maar ik zie nu al mensen stuk minder slapen door de indirecte consequenties, gasprijzen, benzineprijzen, kan ik straks alles nog wel betalen?

Denk dat de bias onder oud/jong niet zo zwart/wit is, elke groep (in elke verdeling) zal een groep 'niet druk' hebben en 'wel druk maken' hebben, of dit door directe of indirecte gevolgen zijn.

Ik zie vanuit mijn leeftijd (40+) meer een stukje geruststelling dat tot heden elke oorlog enigzins is opgelost, zonder wereldwijde (gevaar)consequenties (en er zijn er behoorlijk wat geweest), want ondanks veel mensen zeggen dat ze 'zo druk mee bezig zijn', kijk eens naar buiten? De wereld hier draait gewoon door, scrollen door wat nieuws heen, doen wat tweets, maar luid spreken is nog steeds geen hard bewijs dat het je echt mee bezig bent.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45

[...]

Uit het Nu liveblog
Ik dacht dat de NAVO meeting pas om 10u (of 10u30) van start ging?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Matthis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Volgend mij ook, maar het kan natuurlijk dat ze op deze manier het e.e.a. even willen "masseren", net zoals onze beleidsmakers er ook nog al eens een handje van hebben om moeilijke onderwerpen te lekken, de reacties te peilen, en dan een besluit te nemen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mocht er nog iemand Yandex gebruiken voor e-mail of andere zaken dan zou ik maar eens rondkijken voor wat anders....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Je moet je niet teveel zorgen maken om problemen waar jij zelf geen directe, grootschalige invloed op hebt. Als jij bijvoorbeeld bloemist bent en 5 dagen in de week werkt, dan kun jij bijvoorbeeld een stichting voor vluchtelingen steunen met wat spaarcentjes. Je zou een paar bloemen mee kunnen nemen om Oekraïnsche demonstranten een hart onder de riem te steken. Maar je kunt deze oorlog niet stoppen. Je kunt ook Rusland niet stoppen als zij met kernbommen gaan gooien. Je kunt stemmen voor gemeenteraad, eerste, tweede kamer, Europees parlement. Dit probleem kun je mee laten wegen in je keuze. Maar veel meer kun je realistisch gezien niet doen. Ook er veel tijd aan besteden in dit topic, is vooral feelgood voor jezelf. Het probleem lossen we er niet mee op.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sh4d0wman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:02:
Mocht er nog iemand Yandex gebruiken voor e-mail of andere zaken dan zou ik maar eens rondkijken voor wat anders....

[Twitter]
Als die omvallen zou dat voor ons hetzelfde zijn als dat google zou omvallen. De meest gebruikte online die st in Rusland volgens mij.

Dat betekent, stam + t .

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
_Bailey_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:48:
[...]

waarom is er bij jou geen vertrouwen in politici? Of krijg je dat ingefluisterd door Tierry?
*knip* gebruik de TR dan in plaats van er op te gaan reageren

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 04-03-2022 10:20 ]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Volgens juist iets voor de korte termijn. Een jodiumtablet verzadigt de schildklier met niet radioactief jodium, zodat je schildklier geen radioactief jodium uit de omgeving opneemt en je lichaam blootstelt aan alfa/beta straling (?).

Dat werkt maar tijdelijk tot je lichaam de niet radioactieve jodium heeft afgebroken en je schildklier mogelijk weer radioactief jodium van de fall out kan opnemen.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 19:27
OkkE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:48:

[...]

Plan B waarbij oost bij Oekraïne hoort maar ‘neutraal gebied’ is en geen NAVO macht mag staan / trainen / etc. Verwacht alleen wel een deel van Plan C (Krim officieel en de 2 regio’s als harde eisen…). A is de droom maar zoals anderen aangegeven denk ik ook dat het onhoudbaar op de lange termijn.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00
Must-read draadje over alle andere pogingen van landen om zich af te keren van Rusland en wat er toen gebeurde:

Vooral het patroon in keuze van narratief voor ingrijpen is interessant om tegen de huidige situatie aan te houden.

Tenslotte goed om te realiseren waar deze situaties in uitdraaiden en wat dat betekent voor Ukraine: de Ukrainse bevolking zal na innemen door Rusland worden geassimileerd of gedood. Meer opties zijn er niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
Garyu schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:42:
[...]

^^ precies dit. Mijn vrouw is apotheker en er is een flinke run op jodiumpillen. Maar het is inderdaad vrijwel overal uitverkocht in de apotheken.

Verder:
1) helpt het maar beperkt (alleen schildklierkanker, de rest van de effecte nvan nucleaire fallout hou je er niet mee tegen).
2) heeft het serieuze bijwerkingen

Vooral vanwege (2) wordt het sterk afgeraden voor mensen >40 jaar. Dat is de break-even leeftijd waarbij het middel erger is dan de kwaal.
Waarom nu pas? Ik vroeg mrs. Rukapul een paar dagen geleden al waar de jodiumpillen voor de kinderen lagen (afstand tot Belgische kerncentrale) :P

Sowieso is het verstandig om je alleen druk te maken over dingen waar je invloed op uit kunt oefenen.
sh4d0wman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:02:

[Twitter]
Een default is van weinig waarde als binnen de jurisdictie vooralsnog toch niets afgedwongen kan worden. Buitenlands schuldpapier in een oorlogssituatie is precies dat.
Matthis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Elke meeting van niveau begint op het moment dat de uitnodiging verstuurd wordt. De meeting zelf is om het af te tikken en/of om echte pijnpunten op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 04-03-2022 10:12 ]

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik kan de hele week nog niks (bemoedigends) vinden nav de algehele mobilisatie. Komen er versterkingen aan? De mankracht die loskomt nu moet toch gigantisch zijn? @DaniëlWW2 kun jij mij anders wat moed inpraten? :/ hoeveel tijd kost zoiets normaal?

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:39
Brazos schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Volgens juist iets voor de korte termijn. Een jodiumtablet verzadigt de schildklier met niet radioactief jodium, zodat je schildklier geen radioactief jodium uit de omgeving opneemt en je lichaam blootstelt aan alfa/beta straling (?).

Dat werkt maar tijdelijk tot je lichaam de niet radioactieve jodium heeft afgebroken en je schildklier mogelijk weer radioactief jodium van de fall out kan opnemen.
je zou dan ook elke dag een pil moeten slikken om beschermd te zijn. Iedereen die 1 pakje in huis heeft liggen voor het hele gezin, tja :) Je hebt er dan wel iets meer nodig...
Of je moet in enkele dagen naar een gebied reizen waar de straling niet aanwezig is.

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45

[...]

Uit het Nu liveblog
Op The Guardian lees je nu dit
Canada wants Nato to discuss all scenarios to isolate Russia, the country’s foreign minister, Mélanie Joly, said when asked whether the alliance should consider a no-fly zone over Ukraine.

On her arrival at an extraordinary meeting of Nato foreign ministers, Joly said Nato’s red line was to avoid triggering an international conflict, when asked about the no-fly zone, Reuters reported.

But she added: “We want to make sure that scenarios are being discussed”.

Meanwhile, Romania’s foreign minister, Bogdan Aurescu, said Nato must adapt military posture at its eastern flank to new reality after Russia’s invasion of Ukraine.

“We have to adapt the posture to the reality, which shows that the Russians troops are in Ukraine and in Belarus, so we need to rethink everything,” he told reporters as he arrived for a meeting of Nato foreign ministers in Brussels.

Romania will increase its defence spending to 2.5% from 2% of GDP starting with the next fiscal year, he added.
Toch al iets genuanceerder. Want als de NAVO een no fly zone afdwingt, is het einde echt wel zoek (of net niet, Brussel, Londen, Parijs, ... zullen wel zoek zijn).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:21:
[...]

Helemaal eens hoor, maar het is wel goed om praktische afspraken te maken. Deze column adviseert om niet zomaar ondoordacht iemand in huis te halen, maar om dat samen met een professionele organisatie te doen:

Een warm hart en een koel hoofd
Daar ben ik het absoluut mee eens, maar dat hoort bij in oplossingen denken ;)

Wij gaan ook vluchtelingen opnemen via een organisatie. Ook nog steeds bezig om mijn schoonouders naar het treinstation te krijgen. Er gaan vandaag meerdere treinen.

• Brent
NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:10:
Must-read draadje over alle andere pogingen van landen om zich af te keren van Rusland en wat er toen gebeurde:

[Embed]

Vooral het patroon in keuze van narratief voor ingrijpen is interessant om tegen de huidige situatie aan te houden.

Tenslotte goed om te realiseren waar deze situaties in uitdraaiden en wat dat betekent voor Ukraine: de Ukrainse bevolking zal na innemen door Rusland worden geassimileerd of gedood. Meer opties zijn er niet.
Het lichtpuntje is dat Oekraïne nog geen Rusland is, en itt Tsjetsjenië, dit conflict nog niet intern Russisch, en het ons nog 'vrij staat' te zorgen dat het ook nooit zover komt. Ik hoop dat we dat goed in ons oren knopen.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Weer wat achtergebleven.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
In Melitopol is er geschoten op burgers die protesteren tegen de bezetting. Ongewapende burgers met wat vlaggen in de hand. Er is met scherp geschoten en er zijn mensen geraakt.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
In Melitopol is er geschoten op burgers die protesteren tegen de bezetting. Ongewapende burgers met wat vlaggen in de hand. Er is met scherp geschoten en er zijn mensen geraakt.
Heb je een bron?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DR!5EQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Die flauwe opmerking is niet nodig, zonder wil ik ook wel antwoord geven op je vraag. Het korte antwoord is omdat ze meer bezig zijn met zichzelf (kijk bijvoorbeeld naar Poetin), dan met de bevolking. Het lange antwoord is teveel offtopic.
Politici zijn vaak bezig met zichzelf omdat het volk dat eist. De combinatie van media, spotlights en instrumentatie/narratieven die daarbij horen vereist dat een succesvol politicus daar continue mee bezig moet zijn anders kun je niet de dingen bewerkstelligen waarvoor je de politiek bent ingegaan.

Een politicus zit er immers niet voor het geld (extreem lange werkdagen, altijd shit over je heen). Zo'n Klaver heeft echt wel het beste met het Nederlandse volk voor. Die wil geen armoe in het land en voldoende zekerheden. Maar tegelijkertijd moet ie continue bezig zijn met zijn herverkiezing, hoe de media zijn uitspraken framet, zijn netwerken e.d.

Dit dus.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21

Garyu

WW

Rukapul schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Waarom nu pas? Ik vroeg mrs. Rukapul een paar dagen geleden al waar de jodiumpillen voor de kinderen lagen (afstand tot Belgische kerncentrale) :P
Waarom vluchten mensen nu pas weg uit Ukraine? (ok, misschien een wat extremer vergelijking, maar de zorgen daar waren er ook al langer...). Mensen hebben tijd nodig om a) te beseffen wat er gebeurt, b) over de shock heen te komen, en c) te besluiten wat ze nu gaan doen.

Jodiumtabletten kopen is net zoiets als WC papier kopen. Het is een (niet heel zinvolle, maar toch...) manier om c) te doen. Veel meer kan je voor jezelf sowieso niet doen. Voor anderen kan je op meer of minder actieve manier aan de verschillende hulp-acties deelnemen, protesteren, of op twitter of hier van je af schrijven.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Eli3l
RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Daar ben ik het absoluut mee eens, maar dat hoort bij in oplossingen denken ;)

Wij gaan ook vluchtelingen opnemen via een organisatie. Ook nog steeds bezig om mijn schoonouders naar het treinstation te krijgen. Er gaan vandaag meerdere treinen.
Wij hebben ons ook aangemeld, is wel het minste wat we kunnen doen.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Wij hebben ons ook aangemeld, is wel het minste wat we kunnen doen.
Waar kun je je aanmelden?

• Eli3l
Ja, maar die kan ik hier niet delen vanwege de schokkende beelden.

Als je op Twitter zoekt zou je het moeten kunnen vinden.

• Eli3l

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Ja, maar die kan ik hier niet delen vanwege de schokkende beelden.

Als je op Twitter zoekt zou je het moeten kunnen vinden.
Er zijn ook niet-schokkende filmpjes die gisteren of eergisteren voorbijkwamen. Ik weet alleen even niet meer waar dat was.

• Eli3l
RoD schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Er zijn ook niet-schokkende filmpjes die gisteren of eergisteren voorbijkwamen. Ik weet alleen even niet meer waar dat was.
Die heb ik nog niet gezien. Hmm, zal eens kijken of ik iets kan vinden.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
Garyu schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Waarom vluchten mensen nu pas weg uit Ukraine? (ok, misschien een wat extremer vergelijking, maar de zorgen daar waren er ook al langer...). Mensen hebben tijd nodig om a) te beseffen wat er gebeurt, b) over de shock heen te komen, en c) te besluiten wat ze nu gaan doen.

Jodiumtabletten kopen is net zoiets als WC papier kopen. Het is een (niet heel zinvolle, maar toch...) manier om c) te doen. Veel meer kan je voor jezelf sowieso niet doen. Voor anderen kan je op meer of minder actieve manier aan de verschillende hulp-acties deelnemen, protesteren, of op twitter of hier van je af schrijven.
Mijn theorie: mensen volgen andere mensen. De meeste mensen die nu jodiumtabletten kopen zagen dat eerder in de media.

Ik vraag mij dan af of diezelfde mensen dan ook doordenken. Immers is een jodiumtablet een maatregel om potentieel een beetje tijd te kopen. Kortom, wat is hun vluchtplan? Welk stad/regio/land, met welk vervoersmiddel, welk onderdak, welke benodigdheden?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00
Brent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Het lichtpuntje is dat Oekraïne nog geen Rusland is, en itt Tsjetsjenië, dit conflict nog niet intern Russisch, en het ons nog 'vrijstaat' te zorgen dat het ook nooit zover komt. Ik hoop dat we dat goed in ons oren knopen.
Dat is perspectief: Putin noemt het geen invasie omdat hij Ukraine überhaupt niet erkend als soeverein land en daarom dit als binnenlands probleem ziet en presenteert.

Verder met je eens: wij zien het wel als land, Ukrainers zien het als land en het is nu zaak niet toe te kijken hoe de Ukrainse bevolking wordt gezuiverd van alles wat zelf kan en wil denken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Eli3l
Eli3l schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Die heb ik nog niet gezien. Hmm, zal eens kijken of ik iets kan vinden.
Hier een andere hoek van het zelfde protest, zonder schokkende beelden.

[Twitter: https://twitter.com/ocp_kuzmin/status/1499015752094990337?s=20&t=bRTyICVUXoAWRXgoGVop0A]
Pagina: 1 ... 112 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid